[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In theorie nemen zij alles mee. In mijn geval bleek echter een verkeerd model modem uitgeleverd te zijn (oude model) en de Premium router wordt in week 32 nageleverd....
Question Mark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:37:
[...]
Zal morgen wel eens bellen met de helpdesk van Ziggo.
En net gebeld. Eerst met de afdeling die over de status van de bestellingen gaat. Volgens hem had ik wel degelijk het nieuwe type modem ontvangen. Die welles/nietus discussie schoot ook niet echt op dus uiteindelijk de afdeling gebeld die over de storingen gaat.

Hele verhaal uitgelegd, de medewerker van Ziggo remote alles gecontroleer en kwam inderdaad tot de conclusie dat ik een oud type modem ontvangen had. Hij zou me doorverbinden met een afdeling die een afspraak met een monteur in kan plannen om het modem te vervangen. NA tien minuten in de wacht gestaan te hebben werd de verbinding verbroken.

Dus maar opnieuw gebeld, weer het hele verhaal gedaan en uiteindelijk een afspraak weten te maken. Maandagochtend wordt mijn modem omgeruild voor een Docsis 3, waarmee na activering gelijk de nieuwe snelheiden gehaald zou moeten worden. Ik wacht af.....

[ Voor 75% gewijzigd door Question Mark op 23-07-2009 09:21 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:52:
[...]

Weten ze niet. (denk ik)
Ik was gewoon betrapt toen ze achter me stond :P
En vroeg ze wat ik deed. En tsja shit happens :+
Misschien vindt jouw direct leidinggevende het niet ok, maar als je ziet wat het doet (in positieve zin) met het imago van Ziggo als er mensen op deze manier de klanten helpen dmv "een stapje extra", dan kan ik me moeilijk voorstellen dat de lagen boven jouw leidinggevende er ook zo over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Helsie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:31:
[...]

Misschien vindt jouw direct leidinggevende het niet ok, maar als je ziet wat het doet (in positieve zin) met het imago van Ziggo als er mensen op deze manier de klanten helpen dmv "een stapje extra", dan kan ik me moeilijk voorstellen dat de lagen boven jouw leidinggevende er ook zo over denken...
helaas ( en het lijkt er verdacht op ) zijn die ook niet de slimste :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

Helsie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:31:
[...]

Hangt er van af wat volgens haar het probleem is:

* Het extra helpen van klanten
* Het browsen op Tweakers.net onder werktijd...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat ik me ineens afvraag... Zijn er eigenlijk Tweakers hier die met een AiE Extra al hogere snelheden dan 20Mb hebben gehaald op hun oude, een Docsis 2 modem? Dus al voordat je de nieuwe modem kreeg geleverd merkbaar hogere snelheden tegen de max van docsis 2 aan? Of zou het zo kunnen zijn dat zodra je een nieuw modem krijgt, en dat inlogt als een docsis 3 modem, dat pas dan je snelheidsverhoging echt geactiveerd wordt?

Ik weet niet of we hier docsis of eurodocsis hebben, maar met eurodocsis zou je dus al 50Mb moeten kunnen halen:

Wikipedia: DOCSIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16

rally

Deyterra Consultancy

TFHfony schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:40:
[...]
Hangt er van af wat volgens haar het probleem is:

* Het extra helpen van klanten
* Het browsen op Tweakers.net onder werktijd...
Ik *gok* het eerste :+

Maar even serieus: Als je onder werktijd tweakers bezoekt (of een andere) site mag dat geen probleem zijn ZOLANG het je performance maar niet negatief beinvloed!
Maar als je diverse fora bezoekt en daarmee klanten kunt helpen, dan zou ik het juist aanmoedigen.

Overigens ben ik IT manager en bovenstaande opmerking m.b.t. surfen op internet is ook mijn beleid bij het bedrijf waar ik werk.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Mili schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 03:03:
[...]

kabels zijn super belangrijk als je gaat versterken.
[...]
(hirschmann en spautronic zijn uiteraard niet heilig maar de prijs kwaliteit verhouding was in mijn ogen zeer goed. ik had bij de plaatselijke electronica gigant laten uitrekenen hoeveel alles me ging kosten en dat was bijna het dubbele.)
Hartstikke bedankt. Hier heb ik zeker wat aan. In principe kan ik gewoon 3 kabels naar boven trekken. Op deze manier komt 1 uit op de zolder, en 1 op de 1e verdieping. Van daaruit kunnen ze gewoon naar de tv lopen. Er loopt dus niets door muren en/of kabelgoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
UltraSub schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:53:
Wat ik me ineens afvraag... Zijn er eigenlijk Tweakers hier die met een AiE Extra al hogere snelheden dan 20Mb hebben gehaald op hun oude, een Docsis 2 modem? Dus al voordat je de nieuwe modem kreeg geleverd merkbaar hogere snelheden tegen de max van docsis 2 aan? Of zou het zo kunnen zijn dat zodra je een nieuw modem krijgt, en dat inlogt als een docsis 3 modem, dat pas dan je snelheidsverhoging echt geactiveerd wordt?

Ik weet niet of we hier docsis of eurodocsis hebben, maar met eurodocsis zou je dus al 50Mb moeten kunnen halen:

De snelheidsverhoging gaat pas in zodra je het nieuwe modem hebt gekregen en activeert.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Laatst online: 24-09 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

Volkert schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:48:
[...]

't Ligt (a) aan je router en (b) aan het aantal draadjes.

Met een Linksys WRT54GC haalde ik met 8 Eweka draadjes ca. 3600 met uitschieters soms naar 4400.

Met m'n nieuwe WRT320N (gigabit tussen modem en router) zit ik tussen de ca. 4800 en 5200.

Als ik 8 Eweka draadjes openzet + 4 Casema draadjes + allerlei gratis troep kakt de boel in tot 3000 of zo.

Overdaad schaadt dus blijkbaar.
Dacht dat ik het al een beetje had neergezet, maar misschien niet. Bij deze:

Ik heb meerdere manieren geprobeerd van weinig threads (3) tot veel threads (20) waarbij het resultaat vrijwel onveranderd blijft, namelijk ~3mbyte/s,

Hierbij heb ik gevarieerd van newsprovider (usenetserver en astraweb)

En binnen astraweb heb ik gevarieerd van locatie (eu vs usa server), poort (8080, 119) en ssl encryptie (poort 443, 576).

Tevens heb ik mét en zónder server er tussen (Debian Etch (64bit) op een amd 64 3700+ met iptables met masquarade) getest.

Het resultaat is overal vrijwel gelijk. Zodra de verbinding richting de 3mbyte/s gaat schieten de ping tijden omhoog (50 tot 1400ms) en is normaal verkeer bijna niet meer mogelijk.

Als ik vervolgens via FTP een file binnenhaal gaat dat met 5.8mbyte/s en kan ik nog steeds gewoon surfen (ping gaat van 14 naar 25ms).

Nog een mooi detail is dat ik gister de snelheid gewoon zienderogen omlaag zag gaan. Vervolgens disconnect ik van de newsserver, verbind opnieuw en is het weer snel (?).

In mijn ogen nog steeds allemaal heel erg vreemd.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtdjtdjt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 08:26
Hey,

Bij deze gelijk mijn eerste post op het Tweakers forum ik keek al een tijdje rond hier, maar nooit een account aangemaakt eigelijk.

Gelijk even on-topic, wij hebben iets meer dan een maand geleden Alles-In-1 Extra besteld van Ziggo. We gebruikten de overstapservice van Ziggo om van ons KPN abbo af te komen. Een aantal weken later en vele helpdesktelefoontjes verder nog geen pakket ontvangen van Ziggo met de bestelde hardware (Premium Router/HD-Decoder/Smartcard). Dus nog geen van de diensten beschikbaar voor ons, terwijl ons abbo al ingegaan is. Bleek dat de verzending van het pakket helemaal niet in hun systeem stond, maar er werd een nalevering aangemaakt door een helpdeskmedewerker, met de belofte dat het binnen 12 dagen alsnog geleverd zou worden.

Dus ik besluit elke 2 dagen even te bellen hoe het ervoor staat met het pakket, zodat fouten zo snel mogelijk verholpen kunnen worden (mocht er weer iets fout gaan). Nu hoor ik net van een medewerker dat er een leveringsprobleem is met de premium routers, waardoor wij nog tot de eerste week van augustus moeten wachten op onze hardware.

Zijn er andere mensen die deze informatie ook gekregen hebben van een Ziggo medewerker en die ook nog wachten op hun hardwarepakket, want elke medewerker vertelt weer een ander verhaal en bij de ene duurt het nog 12 dagen en bij de ander is er helemaal geen bestelling etc etc.

Gelukkig doet onze KPN internetverbinding het nog (fouten kunnen ook in je voordeel werken :P).

Met vriendelijke groet,

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
@djtdjtdjt

Het gegeven dat bij elke Ziggo-medewerker die je spreekt, je een ander verhaal voorgeschoteld krijgt, gebeurt inderdaad vaak. Ik ben 2 juli 'begonnen' met bestellen (1e bestelling, was 'kwijtgeraakt') en er was iets fout gegaan, week erna 2e keer besteld, en sindsdien steeds andere verhalen/smoesjes gehoord, tot de laatste 'er staat helemaal geen bestelling in meneer'
Maandag of dinsdag voor de 3e keer (jaja) besteld, en er staat nog niks in het Mijn Ziggo overzicht, geen brief ontvangen, nada noppes. Ik ben een beetje bang om te bellen...

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
djtdjtdjt schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:15:
Hey,

Bij deze gelijk mijn eerste post op het Tweakers forum ik keek al een tijdje rond hier, maar nooit een account aangemaakt eigelijk.

Gelijk even on-topic, wij hebben iets meer dan een maand geleden Alles-In-1 Extra besteld van Ziggo. We gebruikten de overstapservice van Ziggo om van ons KPN abbo af te komen. Een aantal weken later en vele helpdesktelefoontjes verder nog geen pakket ontvangen van Ziggo met de bestelde hardware (Premium Router/HD-Decoder/Smartcard). Dus nog geen van de diensten beschikbaar voor ons, terwijl ons abbo al ingegaan is. Bleek dat de verzending van het pakket helemaal niet in hun systeem stond, maar er werd een nalevering aangemaakt door een helpdeskmedewerker, met de belofte dat het binnen 12 dagen alsnog geleverd zou worden.

Dus ik besluit elke 2 dagen even te bellen hoe het ervoor staat met het pakket, zodat fouten zo snel mogelijk verholpen kunnen worden (mocht er weer iets fout gaan). Nu hoor ik net van een medewerker dat er een leveringsprobleem is met de premium routers, waardoor wij nog tot de eerste week van augustus moeten wachten op onze hardware.

Zijn er andere mensen die deze informatie ook gekregen hebben van een Ziggo medewerker en die ook nog wachten op hun hardwarepakket, want elke medewerker vertelt weer een ander verhaal en bij de ene duurt het nog 12 dagen en bij de ander is er helemaal geen bestelling etc etc.

Gelukkig doet onze KPN internetverbinding het nog (fouten kunnen ook in je voordeel werken :P).

Met vriendelijke groet,

T.
Wij waren al klant bij Ziggo voor het standaard RTV pakket. Via het internet heb ik een AiO Extra pakket besteld (waarbij ik ook gebruik heb gemaakt van de service om het contract van KPN op te zeggen)...

Woensdag 15-07 besteld - Vrijdag 17-07 bevestigingsbrief van Ziggo in huis, tevens de ontvangstbevestiging annulering van KPN - Dinsdag 21-07 complete starterkit in huis met Ubee modem, Humax decoder en smartcard.

Ongeveer een halfuurtje bezig geweest met de installatie waarna alles perfect werkt. Internet @ 50mbit, telefonie en TV werkte al...

Vreemd verhaal dus! Misschien krijg je een ander model modem, of is de voorraad uitgeput...

[ Voor 28% gewijzigd door ThAZiP op 23-07-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:53:

Nee, een firmware update zou dat toch simpel moeten verhelpen, maar kennelijk zijn ze chicken daar dat het fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:21:
Recap: vrijdagavond op de website het pakket Digitaal Totaal besteld. Werkte vanavond nog steeds niet. Even bellen met de service desk. Duurde helaas wat langer dan normaal (10 min. aan de lijn gehangen, dus da's 1 euro kosten). De dame in kwestie vertelde me dat ik dit soort dingen beter niet via de website kan doen, omdat dat vaak fout gaat en langer duurt dan telefonisch...
Als het goed is wordt het pakket binnen 48 uur actief. Ben benieuwd.
Gisteravond was het pakket al na anderhalf uur actief. Heel wat sneller dan 48 uur _/-\o_

Toch eigenlijk vreemd dat telefonisch aanmelden (waar gegevens twee keer mondeling en een keer schriftelijk verwerkt worden) sneller gaat dan via de website (waar het theoretisch direct in de systemen zou kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:01:
[...]

Wij waren al klant bij Ziggo voor het standaard RTV pakket. Via het internet heb ik een AiO Extra pakket besteld (waarbij ik ook gebruik heb gemaakt van de service om het contract van KPN op te zeggen)...

Woensdag 15-07 besteld - Vrijdag 17-07 bevestigingsbrief van Ziggo in huis, tevens de ontvangstbevestiging annulering van KPN - Dinsdag 21-07 complete starterkit in huis met Ubee modem, Humax decoder en smartcard.

Ongeveer een halfuurtje bezig geweest met de installatie waarna alles perfect werkt. Internet @ 50mbit, telefonie en TV werkte al...

Vreemd verhaal dus! Misschien krijg je een ander model modem, of is de voorraad uitgeput...
Ook mijn eerste bericht hier.. Ook ik heb Alles in 1 Extra besteld en stap over van KPN / Tweakdsl naar Ziggo toe. A.s. maandagavond komt de monteur langs voor installatie, en ik hoop een modem waarmee ik de nieuwe snelheid haal. Aangezien ik eind juni al besteld heb ivm opzegtermijn van een maand hoop ik wel dat ze daar rekening mee hebben gehouden.

Nu maak ik ook gebruik van de overstapservice van de Ziggo om m'n telefoonnummer te porteren. Dit is ook bevestigt. Nu lees ik hier dat sommige ook een brief van KPN hebben ontvangen.... die heb ik echter nog niet gekregen.. kan het zo zijn dat je die pas krijg nadat je internet / telefoon c.q. modem hebt ontvangen pas krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 18:51
Zojuist als AiE Extra klant het Arris EuroDOCSIS 3 modem ontvangen en geïnstalleerd als vervanger van het zwarte Motorola modem, duurde zoals sommigen eerder al gemeld hadden ongeveer een uurtje voor dat het hele modem goed werkte maar verder tot nu toe geen problemen meer gehad.

Helaas is de D-Link DIR-855 die ik maandag besteld had nog niet binnen en zit ik (noodgedwongen) nog met mijn Linksys WRT-54GL(op Tomato 1.25) opgescheept, zoals verwacht kom ik bij speedtests niet boven de 27mbit over wireless G wat resulteert in een snelheid van 3,1 mb per seconde via Eweka. Bij de upload haalde ik overigens wel gewoon 4,795 mbit wat ik zo slecht nog niet vind.

Als laatste had ik uiteraard nog even bedraad netwerk getest, alwaar ik 47/4,9 haalde, niet slecht dus als je het mij vraagt met mijn oude Linksys :)

Kan dan ook niet anders concluderen dan dat het wachten beloond wordt en dat Ziggo het in iedergeval niet gerushed heeft en de snelheden tot nu toe zo goed als waar maakt, krijg morgen als het goed is dan toch uiteindelijk wel mijn D-Link binnen en dan kunnen we nog eens even verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rctworld :Woonplaats?

Overigens ook al melding van vrienden gehad, die zowat hier om de hoek wonen dat zij het nieuwe modem ontvangen hebben (hengelo) Hier nog niks, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:
Toch eigenlijk vreemd dat telefonisch aanmelden (waar gegevens twee keer mondeling en een keer schriftelijk verwerkt worden) sneller gaat dan via de website (waar het theoretisch direct in de systemen zou kunnen werken).
Misschien dat het te maken heeft met allerlei wetten. Toen ik me bij Alice via de website aanmeldde kreeg ik eerst te maken met de 7 dagen afkoelingsperiode. In die tijd kun je je nog bedenken en zonder verdere kosten er weer vanaf, pas na die week werd de aanvraag in behandeling genomen.

Ik heb me afgelopen zaterdagnacht aangemeld via de website. Was al Ziggo televisieklant, maar heb nu het all-in-one+ pakket besteld. Kreeg onmiddellijk een automatisch gegenereerd emailtje dat de bestelling binnen was, en gisteren een brief met de papieren bevestiging, met o.a. de codes voor activering van de modem. Volgende dinsdag zou alles moeten werken. Dat is dus 10 dagen, heel wat sneller dan de 3-4 weken van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

EuroDocsis 3 Modem is hier (in de buurt van Breda) ook ontvangen, Activeren was een ramp (ging niet, zoals vermeld via Internet Explorer alwaar ik Activatie in moest typen, maar na telefonische activatie was zowel internet als telefonie weer beschikbaar.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:48
Bij mij ging de activatie perfect, zelfs gewoon op mijn eigen PC via de router volgens mij :D

Net tomato geflasht op mijn WRT54GL, en trek nu wel de volle 50 mbit..

Apart dat een firmware zoveel performance increase kan geven..of meer, apart hoe brak die 1e firmware van hun is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Net de TNT de deur, met wederom een DTV pakket, gaat goed daar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 21-09 18:51
Luqq schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:32:
Bij mij ging de activatie perfect, zelfs gewoon op mijn eigen PC via de router volgens mij :D

Net tomato geflasht op mijn WRT54GL, en trek nu wel de volle 50 mbit..

Apart dat een firmware zoveel performance increase kan geven..of meer, apart hoe brak die 1e firmware van hun is :?
Whaha, maar volgens mij heb je sowieso een GL versie om een andere firmware erin te zetten 8)7 Maar goed, Tomato zal waarschijnlijk wat beter met zijn resources omgaan en wellicht zelfs betere algoritmes hebben om het dataverkeer te verwerken. De CPU Load loopt tijdens maximale belasting(dus 50mbit) ook niet hoger op als 0.35/0.40 dus dat is opzich nog zeer respectabel...

Voor de rest was ik er al langer achter dat Linksys geen firmware kan maken, had hiervoor een WRT-54G V7 en die viel elke keer uit als mijn PlayStation 3 aan ging :D (UPnP). Inmiddels staat die hier echte als domme switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:
[...]

Ook mijn eerste bericht hier.. Ook ik heb Alles in 1 Extra besteld en stap over van KPN / Tweakdsl naar Ziggo toe. A.s. maandagavond komt de monteur langs voor installatie, en ik hoop een modem waarmee ik de nieuwe snelheid haal. Aangezien ik eind juni al besteld heb ivm opzegtermijn van een maand hoop ik wel dat ze daar rekening mee hebben gehouden.

Nu maak ik ook gebruik van de overstapservice van de Ziggo om m'n telefoonnummer te porteren. Dit is ook bevestigt. Nu lees ik hier dat sommige ook een brief van KPN hebben ontvangen.... die heb ik echter nog niet gekregen.. kan het zo zijn dat je die pas krijg nadat je internet / telefoon c.q. modem hebt ontvangen pas krijgt ?
Ik had / heb precies dezelfde overstap gemaakt (KPN / Tweak -> Ziggo). 16e besteld, 21e pakket geleverd, 22e brief van KPN waarin ze aangeven dat ik een provider opdracht had gegeven om mijn nummer te porteren en dat het abonnement werd stopgezet. Er stond echter nergens in de brief per wanneer dat dan zou zijn, ik ging persoonlijk uit van een opzegtermijn van minimaal een maand. Ik wilde vervolgens KPN bellen om te vragen wanneer mijn abonnement beëindigd zou worden, maar.... geen kiestoon meer :) Blijkbaar had ik geen opzegtermijn of hebben ze me gewoon afgesloten, erg snel maar wel een beetje vreemd. Hoe dan ook, nu bel ik en wordt ik gebeld via mijn Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Rctworld schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Whaha, maar volgens mij heb je sowieso een GL versie om een andere firmware erin te zetten 8)7 Maar goed, Tomato zal waarschijnlijk wat beter met zijn resources omgaan en wellicht zelfs betere algoritmes hebben om het dataverkeer te verwerken. De CPU Load loopt tijdens maximale belasting(dus 50mbit) ook niet hoger op als 0.35/0.40 dus dat is opzich nog zeer respectabel...

Voor de rest was ik er al langer achter dat Linksys geen firmware kan maken, had hiervoor een WRT-54G V7 en die viel elke keer uit als mijn PlayStation 3 aan ging :D (UPnP). Inmiddels staat die hier echte als domme switch ;)
Sjah, nooit nodig gehad met die 20mbit. Alles werkte altijd prima, en dont change a winning team heh :+

max belasting wordt de load hier ~0.85 and rising, maar de webinterface reageert soms niet meer.. :? Internet blijft wel werken. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:
[...]

Als je nummer behoudt hebt gekozen, gaat dat pas in na installatie van je modem etc.
Duurde hier ongeveer een week na installatie, nu gaat tel via ziggo. Echter nog geen brief van KPN binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb begin juli (of was het eind juni?) mijn all-in-one Extra-pakket besteld. Aangezien Ziggo toen allang de nieuwe snelheden hadden aangekondigd, ging ik er vanuit dat ik wel het nieuwe modem zou ontvangen. Helaas, ik zit nog met het Motorolamodem en dus 20Mbit. Nu ben ik daar op zich ook prima over te spreken, hoor!

Ik wacht dus rustig af wanneer ik het nieuwe modem mag ontvangen, wel weggegooid geld van Ziggo om mij voor iets meer dan een maand een ander modem te leveren!

Ik had hiervoor alleen kabel bij Ziggo, inmiddels dus internet, maar ook de telefoon omgezet. Jammer dat je geen ISDN-apparaten kunt aansluiten op dit modem, waardoor ik een nieuw basisstation heb moeten kopen. Geen enkel probleem mee gehad, alles werkte snel en goed.

Eigenlijk ben ik dus heel tevreden over Ziggo! 20Mbit vind ik al lekker snel, met 50 wordt het helemaal hemels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrong message

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@xixo
ken je voor mijn ook even kijken voor het telefoon gebeuren ? :P
ik heb ook z'n ubee modem, en kan wel gebeld worden maar niet bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:11:
En stel dat Awsom en Defiance niet aanwezig zijn thuis op de dag dat de monteur langs komt krijgen ze een rekening van 35 euro.
Dan kunnen ze beide hier over bellen en aangeven zovan Wtf is dit??? Ik heb helemaal geen monteur ingepland??? Of JA! ik heb wel een monteur ingepland maar hij kwam op de verkeerde tijdstip en dit was niet de afspraak.

Dan ben ik de lul omdat ik een afspraak heb gemaakt via een forum en niet telefonisch. :P
Buiten ziggo om dus...
En voor dat soort gekke dingen wordt je per direct ontslagen.
En dat is dus het preek wat ik van me leidinggevende heb gekregen. :P
Je mag dus nog steeds wel mensen de goede richting in sturen, alleen geen acties voor ze doen?
Opzich begrijpelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-07-2009 17:32 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:31:
@xixo
ken je voor mijn ook even kijken voor het telefoon gebeuren ? :P
ik heb ook z'n ubee modem, en kan wel gebeld worden maar niet bellen 8)7
wrong message

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 06:07
Zo, de postbode is langs geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/523714564.png

Locatie Bergen NH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Marco schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:01:

[afbeelding]

Locatie Bergen NH
Mmm, die Ubee is een 8ch docsis-3 modem (tot 440Mb/s) en dan moet je hem ruilen voor een 4ch docsis-3 modem (+/-250Mb/s).

Als je telefoon belangrijk voor je is kan je niet anders maar ik zou mn 8 kanalen modem niet zomaar teruggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55

[afbeelding]

Locatie Bergen NH
Kwamen ze hier maar eens (heerhugowaard)

In het multikabel tijdperk werden dit soort verhogingen toch een stuk beter aangepakt. (Ach die goede oude tijd, Heb zelfs nog een @quicknet.nl email adres.)

Zeg xixo, zou jij misschien een keer voor mij kunnen kijken of er uberhaubt al een levering van een eurodocsis 3.0 modem staat ingepland voor mij?

Heb er geen problemen mee om te moeten wachten, Maar liever weet ik wel of het volgende week komt of over 3 weken pas. Die onzekerheid die ik nu heb vind ik zwaar irritant, Zeker omdat het nog maar af te wachten is of mijn router wel lekker gaat werken met de nieuwe snelheid (Linksys WRT54GL, In theorie zou die het prima moeten aankunnen. Maar theorie is geen praktijk.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
LordSander schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:41:
[...]

Kwamen ze hier maar eens (heerhugowaard)

In het multikabel tijdperk werden dit soort verhogingen toch een stuk beter aangepakt. (Ach die goede oude tijd, Heb zelfs nog een @quicknet.nl email adres.)

Zeg xixo, zou jij misschien een keer voor mij kunnen kijken of er uberhaubt al een levering van een eurodocsis 3.0 modem staat ingepland voor mij?

Heb er geen problemen mee om te moeten wachten, Maar liever weet ik wel of het volgende week komt of over 3 weken pas. Die onzekerheid die ik nu heb vind ik zwaar irritant, Zeker omdat het nog maar af te wachten is of mijn router wel lekker gaat werken met de nieuwe snelheid (Linksys WRT54GL, In theorie zou die het prima moeten aankunnen. Maar theorie is geen praktijk.)
Die heb ik ook, ik zou hem alleen wel flashen naar de nieuwste tomato custom firmware en QoS uitzetten. Dan kun je je lijn plat trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Luqq schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:49:
[...]

Die heb ik ook, ik zou hem alleen wel flashen naar de nieuwste tomato custom firmware en QoS uitzetten. Dan kun je je lijn plat trekken :)
Bedankt voor je tip,
Hij draait nu nog steeds de orginele firmware die eropzat toen ik hem kocht (heel misschien heb ik hem 1 keer geupdate)
En hij heeft het altijd perfect gedaan. (Als het perfect werkt moet je er niet mee gaan kloten is mijn motto)

Dus ik zie het wel als mijn nieuwe modem er eindelijk is.
(Word trouwens al het 2de nieuwe modem dit jaar, Ze hadden beter meteen een docsis 3.0 modem kunnen sturen twee/drie maanden geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Als je nummer behoudt hebt gekozen, gaat dat pas in na installatie van je modem etc.
Duurde hier ongeveer een week na installatie, nu gaat tel via ziggo. Echter nog geen brief van KPN binnen.
Nou, bij mij is alles al werkend op mijn "oude" KPN nummer hoor. Zoals gezegd had ik vrijdag die brief van Ziggo en KPN. Dinsdag kon ik al gebeld worden en bellen op mijn bestaande nummer, terwijl ik alles al heb aangesloten op Ziggoooooooooooooo.

Wat mij betreft top! Downloaden van mijn homeserver met ~500KBp/s is helemaal gaaf! Kan nu al bijna niet meer wachten tot de volgende snelheidverhoging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ThAZiP schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:10:
[...]

Wat mij betreft top! Downloaden van mijn homeserver met ~500KBp/s is helemaal gaaf! Kan nu al bijna niet meer wachten tot de volgende snelheidverhoging! :)
Humm jij vind 500kB/s al gaaf ? pak een AiE-extra :) , 5MB/s :D

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16

rally

Deyterra Consultancy

Hij heeft het over de UPLOAD ;)

En hopelijk binnenkort naar de 10MBit upload!

(Ik moet alleen nog wel *even* mijn modem ontvangen :( )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
trankilo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:32:
[...]

Mmm, die Ubee is een 8ch docsis-3 modem (tot 440Mb/s) en dan moet je hem ruilen voor een 4ch docsis-3 modem (+/-250Mb/s).

Als je telefoon belangrijk voor je is kan je niet anders maar ik zou mn 8 kanalen modem niet zomaar teruggeven...
Heb je dan wat aan die potentiële topsnelheid? IMO is net als sportwagen x (met 140km/h snelheidsbegrenzer) inruilen voor sportwagen y met dezelfde snelheidsbegrenzer. Uiteindelijk maakt het toch niks uit.

Iemand al eens wat gewonnen met die tour de France wedstrijdvragen? Al meerdere malen meegedaan, maar helaas geen sigaar. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 23-07-2009 20:41 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Maar hij vroeg me of ik dan erbij kon zetten of de monteur een 3.0 modem kan meenemen en dan ook van het merk Arris omdat zijn alarm installatie goed werkte bij een arris modem. Je moet dit dus niet aan een callcenter medewerker vragen. :P
Kan je hier ook niet even een monteur heen sturen met een ds3 modem? :P

En als je toch voor iedere tweaker gaat kijken, postcode 1906.

Ik heb trouwens wel regelmatig last van een soort 'stalker'. Er wordt met een onbekend nummer gebeld en zodra ik opneem wordt er gelijk opgehangen. Iemand die dit probleem kent? Ik heb zon WebSTAR EPC2203 van Scientific Atlanta/Cisco modem.

(kan geen reet instellen of iets dergelijks, kutding :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

CrankyGamerOG schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:24:
[...]

wakker worden hij heeft het over zijn upload ;)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18

K4F

NoxiuZ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:45:
[...]

Kan je hier ook niet even een monteur heen sturen met een ds3 modem? :P

En als je toch voor iedere tweaker gaat kijken, postcode 1906.

Ik heb trouwens wel regelmatig last van een soort 'stalker'. Er wordt met een onbekend nummer gebeld en zodra ik opneem wordt er gelijk opgehangen. Iemand die dit probleem kent? Ik heb zon WebSTAR EPC2203 van Scientific Atlanta/Cisco modem.

(kan geen reet instellen of iets dergelijks, kutding :P)
Hier ook de laatste week veel telefoontjes zonder iemand aan de lijn te krijgen. Stil, of een kreet en dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
CrankyGamerOG schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Ik heb het inderdaad over het downloaden vanaf mijn homeserver, dus over de upload ;) Misschien een beetje onduidelijk geformuleerd.

Net trouwens de eerste downtime gehad... Even iets geupload, 300MB, daarna sloeg internet eruit. Modem aan/uit gezet... Et voila... Nu weer online... Ik hoop niet dat het een voorbode is voor meer ellende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Laatst online: 17-09 08:20
Hallo,

Mischien een hele stomme vraag van mij maar krijgt iedereen die klant is van Ziggo een nieuw modem thuis gestuurd ivm de aangekondigde snelheids verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
LordSander schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:59:
[...]

Bedankt voor je tip,
Hij draait nu nog steeds de orginele firmware die eropzat toen ik hem kocht (heel misschien heb ik hem 1 keer geupdate)
En hij heeft het altijd perfect gedaan. (Als het perfect werkt moet je er niet mee gaan kloten is mijn motto)

Dus ik zie het wel als mijn nieuwe modem er eindelijk is.
(Word trouwens al het 2de nieuwe modem dit jaar, Ze hadden beter meteen een docsis 3.0 modem kunnen sturen twee/drie maanden geleden)
Same here, maar met de oude firmware die ik had(niet eens een van de oudste hoor) was hij met QoS op 28mbit gelocked, en zonder op 30(leek wel hard gecapt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Potentiële informatie voor mensen die het Ubee EVM 3200 eurodocsis 3.0 modem hebben en na ontvangst modem geen telefonie hebben:

Mijn telefonie werkte niet nadat ik het modem had aangesloten. Nu blijkt dat je de telefoonkabel eerst uit het modem moet halen, de modem aanzetten, wachten totdat ie volledig verbonden is, en dan pas de telefoonstekker aansluiten. Vanaf dat moment werkte mijn telefonie ineens weer. De helpdeskmedewerker vertelde mij dat het probleem vaker voorkomt

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
zeropatience schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:08:
Hallo,

Mischien een hele stomme vraag van mij maar krijgt iedereen die klant is van Ziggo een nieuw modem thuis gestuurd ivm de aangekondigde snelheids verhoging?
Nee, alleen Alles in Een Extra klanten. Pas bij de volgende verhoging krijg je die ook bij andere abonnementen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Atomsk schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:38:
[...]

Heb je dan wat aan die potentiële topsnelheid? IMO is net als sportwagen x (met 140km/h snelheidsbegrenzer) inruilen voor sportwagen y met dezelfde snelheidsbegrenzer. Uiteindelijk maakt het toch niks uit.

Iemand al eens wat gewonnen met die tour de France wedstrijdvragen? Al meerdere malen meegedaan, maar helaas geen sigaar. :'(
Ja ja, ik snap je verhaal maar toch wil ik de sportwagen met de meeste PK's :P

Kijk voor meer info op Wikipedia: DOCSIS

code:
1
2
3
                       Downstream            Upstream
4 channels      +222.48 (+200) Mbit/s   +122.88 (+108) Mbit/s
8 channels   +444.96 (+400) Mbit/s  +122.88 (+108) Mbit/s

[ Voor 38% gewijzigd door trankilo op 23-07-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Snowwie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:25:
Potentiële informatie voor mensen die het Ubee EVM 3200 eurodocsis 3.0 modem hebben en na ontvangst modem geen telefonie hebben:

Mijn telefonie werkte niet nadat ik het modem had aangesloten. Nu blijkt dat je de telefoonkabel eerst uit het modem moet halen, de modem aanzetten, wachten totdat ie volledig verbonden is, en dan pas de telefoonstekker aansluiten. Vanaf dat moment werkte mijn telefonie ineens weer. De helpdeskmedewerker vertelde mij dat het probleem vaker voorkomt
Roger that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[afbeelding]

Locatie Bergen NH
Is dit normaal?
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/w.schoonman/ziggo2.png

Op www.upc.nl/speedtest haal ik ook 176 Mb/s

Haal via giganews een speedtest.bbned.nl wel 6 MB/s ongeveer. Snap alleen niet waarom jullie dan wel normale snelheden hebben staan.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-07-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. :P Ga eens iets downloaden van nieuwsgroepen kom je gauw genoeg achter wat je hebt :+
moet je wel 100mbit abbo hebben bij een nieuwsgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 22:35
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:31:
[...]

Is dit normaal?
[afbeelding]

Op www.upc.nl/speedtest haal ik ook 176 Mb/s

Haal via giganews een speedtest.bbned.nl wel 6 MB/s ongeveer. Snap alleen niet waarom jullie dan wel normale snelheden hebben staan.
100 mbit usenet lijkt me een beetje duur, probeer hier is een bin van:

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb geen idee of het er mee te maken heeft, maar sinds ik Ziggo heb loopt mijn IE8 af en toe een paar seconden vast. Hij is dan bezig met het laden van een pagina en vervolgens bevriest hij even en dan na een paar seconden (ongeveer 6) gaat hij weer netjes verder. Ik heb al gekeken of het ook voorkomt in Firefox en Safari en volgens mij is dat niet het geval, maar omdat het zo random is weet ik dat niet zeker. Ik bedenk me net dat ook Outlook dezelfde 'kuren' heeft vertoond: paar seconden vastlopen om vervolgens weer netjes verder te gaan. Dit had ik tot voor kort nooit. Bekend probleem met Ziggo of moet ik het ergens anders zoeken?

Ik bedenk me net: Zou het misschien kunnen dat IE8 de 'snelheid' van de Ziggo verbinding niet helemaal goed aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

thecompany schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:24:
[...]

100 mbit usenet lijkt me een beetje duur, probeer hier is een bin van:

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Giganews heeft zover ik weet geen caps en zeker weten geen speedabbo's. Met 4 draadjes trek ik gewoon 5.9 MB/s strak binnen, heerlijk na UPC gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:30:
Bekend probleem met Ziggo of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik weet bijna wel zeker dat je dat ergens anders moet zoeken, draai zelf ook IE8 met A1E en ik heb nergens last van.
In FF gebeurt het niet volgens jou, dus kan het nooit aan je verbinding liggen, anders had die dezelfde problemen moeten vertonen.

Ik zou eerst eens met de hardware beginnen, dus routers, kabels/wifi instellingen, netwerkkaarten en dan software, drivers en tcp/ip instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Edit: laat maar, had verder moeten kijken dan m'n neus lang is :+

[ Voor 90% gewijzigd door objectief2 op 23-07-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 23-09 06:59

WR.

Geachte heer, mevrouw,

Kort geleden heeft u van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u een de activatiecode aan zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales
Kan niet wachten _/-\o_

(Noord-Holland 1779)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:30:
Ik heb geen idee of het er mee te maken heeft, maar sinds ik Ziggo heb loopt mijn IE8 af en toe een paar seconden vast. Hij is dan bezig met het laden van een pagina en vervolgens bevriest hij even en dan na een paar seconden (ongeveer 6) gaat hij weer netjes verder. Ik heb al gekeken of het ook voorkomt in Firefox en Safari en volgens mij is dat niet het geval, maar omdat het zo random is weet ik dat niet zeker. Ik bedenk me net dat ook Outlook dezelfde 'kuren' heeft vertoond: paar seconden vastlopen om vervolgens weer netjes verder te gaan. Dit had ik tot voor kort nooit. Bekend probleem met Ziggo of moet ik het ergens anders zoeken?

Ik bedenk me net: Zou het misschien kunnen dat IE8 de 'snelheid' van de Ziggo verbinding niet helemaal goed aankan?
Ik vermoed dat het door een recente windows update komt, Het probleem wat je beschrijft heb ik namelijk sinds kort met windows media player (Bijna altijd gelijk na het opstarten als ik een playlist wil uitzoeken hangt ie even vast, Vind het zomaar verdraait irritant)

Probleem ligt dus in windows en niet bij Ziggo, Hopelijk lost Microsoft het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
WR. schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:35:
[...]

Kan niet wachten _/-\o_

(Noord-Holland 1779)
Wanneer heb je die e-mail ontvangen?
Krijgt iedereen die gewoon tijdens kantooruren per persoon, of is het een mailtje dat geautomatiseerd op 1 tijdstip alles verstuurt?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
WR. schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:35:
[...]

Kan niet wachten _/-\o_

(Noord-Holland 1779)
die heb ik ook ontvangen maar wacht al 2 weken op mijn modem lol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb mijn 'vastloop' probleem kunnen reproduceren. Als ik IE8 opstart en naar http://www.spitsnieuws.nl/ ga dan wordt een deel van de pagina geladen, maar vervolgens loopt hij voor een seconde of 8 vast. Als ik de site 1 keer heb bezocht werkt het daarna prima. Sluit ik vervolgens IE8 en ga ik weer naar spitsnieuws, zelfde vastloper. In Firefox gebeurt dit niet, Safari ook niet. Heeft dus inderdaad waarschijnlijk niets met Ziggo te maken, maar ben toch wel benieuwd waar dan aan. Een update van MS zou kunnen, maar om welke update zou het dan gaan? Taskmanager geeft bijv. ook niet aan dat IE8 opeens 100% cpu gebruikt, dus het lijkt er niet op dat een proces vastloopt. Dit hoort ws. ook niet meer in dit topic, alleen zou ik even niet weten waar dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
VanRoyal schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:30:
Ik heb mijn 'vastloop' probleem kunnen reproduceren. Als ik IE8 opstart en naar http://www.spitsnieuws.nl/ ga dan wordt een deel van de pagina geladen, maar vervolgens loopt hij voor een seconde of 8 vast. Als ik de site 1 keer heb bezocht werkt het daarna prima. Sluit ik vervolgens IE8 en ga ik weer naar spitsnieuws, zelfde vastloper. In Firefox gebeurt dit niet, Safari ook niet. Heeft dus inderdaad waarschijnlijk niets met Ziggo te maken, maar ben toch wel benieuwd waar dan aan. Een update van MS zou kunnen, maar om welke update zou het dan gaan? Taskmanager geeft bijv. ook niet aan dat IE8 opeens 100% cpu gebruikt, dus het lijkt er niet op dat een proces vastloopt. Dit hoort ws. ook niet meer in dit topic, alleen zou ik even niet weten waar dan wel.
Even een vraagje dan ;).

Loopt IE8 bij jouw ook vast als je bijvoorbeeld naar http://www.adobe.com gaat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Even een vraagje dan ;).

Loopt IE8 bij jouw ook vast als je bijvoorbeeld naar http://www.adobe.com gaat ?
Ja en niet zo zuinig ook. Dan weet ik misschien gelijk waar het aan ligt O-) Even wat testen.

Edit: Ik dacht dat het wellicht kwam door een regel in mijn hosts file i.v.m. een niet zo legale versie van photoshop, maar dat is het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door VanRoyal op 24-07-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
VanRoyal schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:36:
[...]

Ja en niet zo zuinig ook. Dan weet ik misschien gelijk waar het aan ligt O-) Even wat testen.

Edit: Ik dacht dat het wellicht kwam door een regel in mijn hosts file i.v.m. een niet zo legale versie van photoshop, maar dat is het niet.
Herinstalleer je Flashplayer 10 eens ;).
Beide sites maken hier gebruik van dus wellicht dat daar je probleem zit.

Kunnen we ziggo helaas niet de schuld geven ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
  • Laatst online: 03-09 13:22
Wat een fijne onderbouwde reactie.

[ Voor 86% gewijzigd door IEF op 24-07-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:49:
[...]

Herinstalleer je Flashplayer 10 eens ;).
Beide sites maken hier gebruik van dus wellicht dat daar je probleem zit.

Kunnen we ziggo helaas niet de schuld geven ;)
Het wordt wat offtopic alleen kan ik geen topic vinden waar ik het in kwijt kan. Op hoop van zege daarom nog maar even hier.

Ik heb IE al gereset (default instellingen), Flash 10 opnieuw geïnstalleerd maar het probleem niet verholpen. Ik weet nu wel waar ik het moet zoeken, dus ik ga wel eens wat dingen proberen. Bedankt voor de tip!

Edit: Heb toch maar een apart topic aangemaakt aangezien ik het niet opgelost krijg: [Internet Explorer] Vastlopers bij sites met Flash

[ Voor 11% gewijzigd door VanRoyal op 24-07-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik wil binnenkort over van ADSL naar Alles-in-1 Plus. Maar ik heb nog drie vragen:

1. Is de retentie van de nieuwsserver echt 30 dagen en kan ik uit alle (of de grootste) nieuwsgroepen dowloaden?

2. Inkomende telefonie gaat hier via Budgetphone, uitgaande met een Betamax-kloon. Ik had begrepen dat er geen sip kabelmodems zijn en dat ik een ATA dien te gebruiken. Heeft hier iemand ervaring mee en kan die me een tip geven welke ik het beste kan halen :) ?

3. Die 100 euro korting bij Alles-in-1 wil ik graag gebruiken op een HD-Decoder...heb begrepen dat je nu de Humax krijgt. Dat is prima, maar zijn er ook gevallen bekend waarbij je de Humax-HD-Harddiskrecorder (5050) kan bestellen via Ziggo, of is het altijd die Cisco die gebruikt wordt voor Interactieve TV?

Bij voorbaat dank als iemand me meer kan vertellen _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overrompeld door het feit dat ik 6x zo snel internet kan krijgen in een Alles in 1 Extra pakket voor dezelfde prijs als ik nu betaal voor alles bij elkaar twee weken terug de overstap gemaakt naar Ziggo.

Afgelopen woensdag was het eindelijke zo ver! De monteur kwam langs om mij te voorzien van een supersnel lijntje! Na veel geklaag over de locatie van de aansluiting had ie uiteindelijk toch alles op zijn plaats zitten en kon de modem aan de loop gebracht worden. Hij gaf aan dat het even kon duren voor de modem helemaal op stoom draaide. Dus rustig gewacht, monteur nog een bakkie koffie.

Na een tijdje gingen steeds meer lampjes branden, maar als de modem "klaar" was, ging ie weer rebooten. Monteur gebeld met collega wat het probleem zou kunnen zijn, het was tenslotte zijn eerste 50 mb montage. Volgens de collega moest de draad precies zo en niet anders geknipt worden. Onder veel gemopper dus de aansluiting weer los en opnieuw knippen en in elkaar zetten. Geen resultaat!

Nieuwe modem uit de bus en die maar aansluiten, duurde wederom lang met opstarten en na 3 keer rebooten bleef ie op de juiste (?) status hangen. Laptopje eraan, maar helaas nog geen resultaat. Er wordt geen netwerkadres vrijgegeven (dus 169.xxx.xxx verhaal) en hij doet het dus niet.

De monteur kwam er niet uit en heeft een afspraak voor een servicemonteur geregeld, pas over anderhalve week! Gelukkig heb ik mijn Online abonnement nog lopen tot 22 augustus, maar mijn telefonie werkt daar niet meer, omdat ik nummerbehoud had aangegeven! Heel erg vervelend dus.

Misschien dat ik zelf het kan proberen met jullie hulp? Het gaat om een EVM 3200 modem van Ubee geloof ik (staat niks op). De lampjes branden als volgt: power groen, downstream groen, upstream rood, v icoon groen, computer knippert groen en telefoon 1 ook.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de retentie sinds de overgang van Casema naar Ziggo zwaar bagger. Die 30 dagen ga je niet halen. Tevens kan ik uit alt.binaries.boneless niks binnenslurpen.

Gelukkig zijn er providers als Eweka of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18

K4F

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:
Ik vind de retentie sinds de overgang van Casema naar Ziggo zwaar bagger. Die 30 dagen ga je niet halen. Tevens kan ik uit alt.binaries.boneless niks binnenslurpen.

Heb sinds de overgang geen verslechtering gezien, posten en downloaden uit boneless gaat prima met een dikke 2 weken. Magertjes but it will do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K4F schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:50:
[...]

Heb sinds de overgang geen verslechtering gezien, posten en downloaden uit boneless gaat prima met een dikke 2 weken. Magertjes but it will do.
Oh, heb er al eens over gebeld met Ziggo, maar helpdesk medewerker had toen volgens mij geen flauw idee waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:29:
Misschien dat ik zelf het kan proberen met jullie hulp? Het gaat om een EVM 3200 modem van Ubee geloof ik (staat niks op). De lampjes branden als volgt: power groen, downstream groen, upstream rood, v icoon groen, computer knippert groen en telefoon 1 ook.
Nou ken ik het modem nog niet, maar iets zegt mij dat rood een fout is in de upstream, iets waar je zelf niet uit gaat komen, dit is een signaal probleem, wachten dus totdat de monteur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:04:
[...]

Nou ken ik het modem nog niet, maar iets zegt mij dat rood een fout is in de upstream, iets waar je zelf niet uit gaat komen, dit is een signaal probleem, wachten dus totdat de monteur komt.
Nee, bij de ubee modem hoort dat zo...volgens mij.
De mijne heeft dat ook, en werkt als een trein :+

Haal de stekker er eens uit voor een uurtje of twee, en probeer het dan nog eens.
Je ben trouwens niet de eerste met dit probleem (Kijk een paar pagina's terug)
En als je er ook telefoon op heb....
Eerst modem aansluiten en laten verbinden,..dan pas telefoon stekker in z'n kont :P
zie paar posts terug

Hoop dat het werkt voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:31
Ik heb zelf ook Ziggo, alles in één plus. Nu wil ik graag gebruik maken van de nieuwsgroepen. Ik kan alleen niet inloggen. Na lang zoeken bleek dat ik geen "Ziggo email adres" heb. Dat kon zo maar gebeuren omdat ik voor Ziggo Casema gebruiker was en daar aangemeld was via mijn eigen email.

Ziggo helpdesk gemailed via hun webform. Ik kon aan het verstand prutsen waarom ik een nou een Ziggo email wou, om deze in te zetten als nieuwsgroepen login. Waarop de Ziggo helpdesk het opgaf en mij adviseerde te bellen.

Ik huiver een beetje om te bellen; de wachtijden zijn altijd enorm en ze neigen je meermaals door te verbinden (waarna je weer in de wacht komt). Heeft iemand hier nog meer ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:
Daarom, en 7,50 met zijn 2en delen (allebei 20 Mbps) gaat prima.

De rest vul je dan aan met Ziggo en andere slechte (gratis) nieuwsservers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
objectief2 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:01:
1. Is de retentie van de nieuwsserver echt 30 dagen en kan ik uit alle (of de grootste) nieuwsgroepen dowloaden?
Je weet dat je maar 50 Gb per maand kunt downloaden van de Ziggo nieuwsgroepen? Als je meer wilt zult je of het extra abo moeten nemen of een payserver. Dat laatste is het goedkoopste, en je krijgt een (veel) langere retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ja, ik weet dat de limiet 50GB is. Mocht ik daar te weinig aan hebben, dan neem ik gewoon Hitnews erbij. Maar 50 is best genoeg voor mij denk ik, hoewel extra snelheid niet bevorderlijk is voor je datalimiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 22:35
Ik heb gisteren het allinone plus pakket besteld en ik vroeg me af hoelang het duurt voordat deze onder orders staat. Er staat wel bij, het kan even duren, maar hoelang is even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 18:05

Tags NL

Harmful or Harmless?

thecompany schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:07:
Ik heb gisteren het allinone plus pakket besteld en ik vroeg me af hoelang het duurt voordat deze onder orders staat. Er staat wel bij, het kan even duren, maar hoelang is even?
Duurde bij mij bijna drie dagen, zag er ook op staan dat ik een nieuwe decoder plus smartcard kreeg (Heb er al een) en dat ik dus op mijn slaapkamer straks ook digitaal kan gaan kijken zonder dat het me wat kost :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Ze worden steeds slimmer, daar bij ziggo 8)7
Ik heb AIE EXTRA maar op de site staat nog steeds PLUS vermeld.
Opzich geen probleem als alles verder goed gaat en goed werkt.
Niet dus :X
Kreeg net een email dat ik over me 10GB data limiet zat |:(
10GB is voor het basis pakket ofzo,....niet voor EXTRA....daar heb je geen data limiet.
Gelijk een email gestuurd, en kreeg het bekende antwoord....
wij kunnen u zo niet helpen met nieuwsgroepen, bel de help desk
Ik heb geen hulp nodig met nieuwsgroepen.
Ik wil me onbeperkte data limiet !!!

Net een nieuwe email gestuurd.
Hoop nu iemand te krijgen die het wel snapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
Ik ben erg benieuwd. Qua service loopt de Ziggo enorm achter. Vaak moet je kosten maken om hun eigen fouten corrigeren.

Bij mijn vorige provider heb ik nooit de helpdesk nodig gehad. Bij de Ziggo heb ik al een aardige historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sinds Mei te wachten op een aansluiting. op 08-06 is EINDELIJK een bestelling geplaats, maar die nietsnutten hebben nog steeds niks veranderd. Echt je moet 100x bellen voordat je 1 goeie aan de telefoon krijgt. BAH! ze hebben geluk dat er geen alternatief is naast ADSL dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Probleem met wegvallende verbinding is overigens helemaal verdwenen met de nieuwe Motorola modem. Is de Scientific Atlanta dat echt zo'n slecht ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Wobblier schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Ik ben erg benieuwd. Qua service loopt de Ziggo enorm achter. Vaak moet je kosten maken om hun eigen fouten corrigeren.

Bij mijn vorige provider heb ik nooit de helpdesk nodig gehad. Bij de Ziggo heb ik al een aardige historie.
Ik heb nooit echt klachten gehad over ziggo (voormalig @home)
Het gedonder begint nu pas.
Snelheid is goed.
Telefonie is (nu ook) goed. (opgelost door een post hier, NIET door ziggo)
Prijs/Kwaliteit is goed.

Administratie is nu zwaar klote.

Ik ben overgestapt van plus naar extra (ging snel)
Maar volgens de administratie heb ik nog steeds plus, met het download limiet van basis.

We wacht het nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Volgens mij ben ik wederom down... Krijg mijn homeserver niet meer online, terwijl ik de hele dag mijn laptop erop had ingelogd staan... Als dit de stabiliteit betekend die Ziggo levert, ben ik toch redelijk snel Ziggo af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wobblier schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:20:
Ik heb zelf ook Ziggo, alles in één plus. Nu wil ik graag gebruik maken van de nieuwsgroepen. Ik kan alleen niet inloggen. Na lang zoeken bleek dat ik geen "Ziggo email adres" heb. Dat kon zo maar gebeuren omdat ik voor Ziggo Casema gebruiker was en daar aangemeld was via mijn eigen email.
Ik had hetzelfde probleem. Iemand hier op GoT heeft me geholpen en een login voor me aangemaakt. Zoek eens terug in de Ziggo topics naar mijn naam.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Nieuwe modem ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/524378749.png

1906, NH.

Overigens was activeren dan wel weer typisch zo klote uitgelegd. Zet je router uit, installeer je modem, maar nergens staat dat je je router weer aan moet doen enzo.

Enfin, hier komt het op neer:

Router uit
Modem vervangen
wachten tot de 4 bovenste lampjes branden (arris modem)
Router aan
Activeer modem
Reboot modem

Na het activeren kwam ik steeds als ik naar google oid wilde gaan weer bij het activatiescherm. Gewoon klote dus, reboot en klaar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
jelmervos schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:57:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Iemand hier op GoT heeft me geholpen en een login voor me aangemaakt. Zoek eens terug in de Ziggo topics naar mijn naam.
Ik zie het. Tjonge wat zijn jullie actief hier zeg! Ik zag door de posts de thread niet meer.

Maar wat ik begreep is dat ik om een ziggo email adres moet vragen. En dat als hoofd account laten instellen. Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ynnoz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Ik wil echt niet rechtpraten wat Ziggo administratief fout doet, maar met meer dan 3,2 miljoen (!) abonnees gaat er best wel eens wat mis (en je leest in de forums altijd de dingen die fout gaan).

Ik was misschien wel gelukkig, maar mijn internet aansluiting plus interactieve TV is in één keer goed gegaan.

En zoals iemand anders al schreef: Heb je dan eindelijk een werkende aansluiting, dan heb je er in principe ook geen problemen mee.
Het gaat er niet om dat er iets mis gaat, het gaat er om dat ALS het misgaat, dat ze dan zo inflexibel zijn als wat. Tuurlijk, er gaat altijd wel eens iets mis, geen probleem. Wat een klantgerichte organisatie dan doet is het gewoon oplosssen zonder dat de klant daar mee opgezadeld wordt. De tijd die het kost om hun fouten op te lossen leggen ze gewoon bij de klant zelf neer..das ook een manier van werken opzich. Laten we eerlijk zijn, het slaat nergens op zoals dat afgehandeld wordt.

Dat het daarna feiloos werkt..uhm..daar wordt voor betaald, dus dat mag ik hopen dat dat het geval is, toch? Dat is wmb geen vrijbrief voor een slechte administratie en/of slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:57:
[...]

heb hetzelfde probleem.
Heb ergens iets ingetikt voor een @ziggo.nl adres, maar weet m'n god niet meer hoe of wat. heb er ook geen mail over gekregen op m'n "alternatieve" mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Gabliboeba schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:02:
Probleem met wegvallende verbinding is overigens helemaal verdwenen met de nieuwe Motorola modem. Is de Scientific Atlanta dat echt zo'n slecht ding?
Onzin, misschien een maandagmorgen model want hier heeft het Scientific Atlanta EPX2203 modem probleemloos gedraaid al die tijd

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:01:
[...]

heb hetzelfde probleem.
Heb ergens iets ingetikt voor een @ziggo.nl adres, maar weet m'n god niet meer hoe of wat. heb er ook geen mail over gekregen op m'n "alternatieve" mail adres.
Hier mijn post waar ik het probleem post: jelmervos in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:29:
Overrompeld door het feit dat ik 6x zo snel internet kan krijgen in een Alles in 1 Extra pakket voor dezelfde prijs als ik nu betaal voor alles bij elkaar twee weken terug de overstap gemaakt naar Ziggo.

Afgelopen woensdag was het eindelijke zo ver! De monteur kwam langs om mij te voorzien van een supersnel lijntje! Na veel geklaag over de locatie van de aansluiting had ie uiteindelijk toch alles op zijn plaats zitten en kon de modem aan de loop gebracht worden. Hij gaf aan dat het even kon duren voor de modem helemaal op stoom draaide. Dus rustig gewacht, monteur nog een bakkie koffie.

Na een tijdje gingen steeds meer lampjes branden, maar als de modem "klaar" was, ging ie weer rebooten. Monteur gebeld met collega wat het probleem zou kunnen zijn, het was tenslotte zijn eerste 50 mb montage. Volgens de collega moest de draad precies zo en niet anders geknipt worden. Onder veel gemopper dus de aansluiting weer los en opnieuw knippen en in elkaar zetten. Geen resultaat!

Nieuwe modem uit de bus en die maar aansluiten, duurde wederom lang met opstarten en na 3 keer rebooten bleef ie op de juiste (?) status hangen. Laptopje eraan, maar helaas nog geen resultaat. Er wordt geen netwerkadres vrijgegeven (dus 169.xxx.xxx verhaal) en hij doet het dus niet.

De monteur kwam er niet uit en heeft een afspraak voor een servicemonteur geregeld, pas over anderhalve week! Gelukkig heb ik mijn Online abonnement nog lopen tot 22 augustus, maar mijn telefonie werkt daar niet meer, omdat ik nummerbehoud had aangegeven! Heel erg vervelend dus.

Alvast bedankt!
Wel downstream (dan heb je ook TV beeld) maar geen upstream betekend meestal dat er kabelschade is. Dat houd in dat er ergens in de kern van de coax een breukje is gekomen of is "verzopen". En dat kan alleen een storingsmonteur vaststellen door bv de kabel te "pulsen". Een installatie bedrijf / monteur kan dat helaas niet. Dit soort schade komt vaak voor en kan door heel veel dingen worden veroorzaakt, boomwortels, bestrating, onderhoud aan riool of andere infra, plaatsen van lantarenpaal enz enz... Als het in de kast in jou straat zou zijn dan heeft iedereen er last van.

Wat je zou kunnen proberen is het modem direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten zonder splitter of wat dan ook. Dan heb je geen TV maar heel misschien wel (even) internet. Maar met kabelschade zal die wel onstabiel zijn en vaak uitvallen.

Als het goed is heb je een UMU op je hoofdaansluiting (zo'n ding met 3 aansluitingen aan de onderkant Radio/TV/Data) die kan je een kwart-slag naar links draaien en verwijderen zodat je enkel het 1-gats doosje nog over hebt. En dan moet je een verbinding zien te maken tussen je modem (F-connector) en de hoofdaansluiting (IEC connector).

Su6

[ Voor 0% gewijzigd door trankilo op 24-07-2009 19:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Gabliboeba schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:02:
Je kan het slecht treffen. Ik heb ook wel eens achterelkaar twee (!) motorola's nieuw uit de doos gehad waarvan de ethernet poort kapot was.

Made in China, je weet toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Nou ik heb nog steeds wegvallende verbindingen. Het ergste is dat de TD hier zogenaamd al 3 weken (ik herhaal DRIE WEKEN) mee bezig is. Ik heb nog niet 1 van die mannen/vrouwen gesproken geen monteur gezien of iets dergelijks.

Het enige wat ik heb is een slechte verbinding en een hoge telefoon rekening tot nu toe :( Het is super als het werkt maar owee als er iets mis is dan zijn alle providers ineens hetzelfde aan het worden. slechte support en het duurt eeuwen voor een oplossing :(

Ik begin ondertussen aardig de moed te verliezen dat men daar de term communicatie richting de klant ken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hakker op 24-07-2009 19:03 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
De Ubee (You bee (WTF!?)) EVM 3200

Beetje specs hierrrr

De plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/1.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/2.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/3.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/4.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/5.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/6.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Ubee/7.PNG

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 24-07-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Hakker schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:00:
Nou ik heb nog steeds wegvallende verbindingen. Het ergste is dat de TD hier zogenaamd al 3 weken (ik herhaal DRIE WEKEN) mee bezig is. Ik heb nog niet 1 van die mannen/vrouwen gesproken geen monteur gezien of iets dergelijks.

Het enige wat ik heb is een slechte verbinding en een hoge telefoon rekening tot nu toe :( Het is super als het werkt maar owee als er iets mis is dan zijn alle providers ineens hetzelfde aan het worden. slechte support en het duurt eeuwen voor een oplossing :(

Ik begin ondertussen aardig de moed te verliezen dat men daar de term communicatie richting de klant ken.
Ik geloof er niks van. Als je geen afspraak hebt over terugkoppeling of storingsmonteur dan ben je gewoon verdwenen in de bulk. Opnieuw klagen dus (kijk bij vraagalex.nl voor wat alternatieve nummers)

Kan je inloggen op je modem (als deze online is) op http://192.168.100.1 en een printscreen maken van je "Signal" pagina? Dan kunnen we eens mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Zit nu naar RTL5 te kijken (Scorpion KingMummy Returns) en het geluid loopt minstens een seconde voor op het beeld. :( Ik gebruik de standaard Humax decoder. Heb het ding al aan en uitgezet, maar dat helpt niks.

Ben ik de enige die dit heeft, of is dit een landelijk probleem? Het komt gelukkig niet bij alle zenders voor, maar ik constateer het toch nog steeds regelmatig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Atomsk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:43:
Zit nu naar RTL5 te kijken (Scorpion King) en het geluid loopt minstens een seconde voor op het beeld. :( Ik gebruik de standaard Humax decoder. Heb het ding al aan en uitgezet, maar dat helpt niks.

Ben ik de enige die dit heeft, of is dit een landelijk probleem? Het komt gelukkig niet bij alle zenders voor, maar ik constateer het toch nog steeds regelmatig.
ik heb er geen last van en ik heb die standaard SD Humax decoder (zie nergens zo snel een type-aanduiding staan)

En volgens mij is het nog altijd "The Mummy Returns" en niet "The Scorpion King" ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

trankilo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:30:
[...]

Ik geloof er niks van. Als je geen afspraak hebt over terugkoppeling of storingsmonteur dan ben je gewoon verdwenen in de bulk. Opnieuw klagen dus (kijk bij vraagalex.nl voor wat alternatieve nummers)

Kan je inloggen op je modem (als deze online is) op http://192.168.100.1 en een printscreen maken van je "Signal" pagina? Dan kunnen we eens mee kijken.
dat is het hem juist de signal pagina laat niks vreemds zien.
de download is 38 db met een power level van -6 tot -7
de upload db is 51-52
en wat betreft blocks die niet aankomen zijn het er ook heel weinig.

desondanks na tientallen flushes, herkabeling intern direct op de modem etc etc alles al gehad zelf nieuwe pool in de modem aanmaken door de coax eruit te halen heeft uiteindelijk in niks geresulteerd in ook maar iets beter het is de laatste paar dagen juist veel en veel slechter geworden met continue dropouts.

[ Voor 3% gewijzigd door Hakker op 24-07-2009 21:06 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.