[Internet Explorer] Vastlopers bij sites met Flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
EDIT 25-07:

Het is inmiddels duidelijk dat het geen probleem is met flash, maar dat er een probleem is mijn nieuwe D-Link DIR-655 router. Zie posts van 25-07 voor meer informatie.

------------

Ik heb sinds kort het probleem dat IE8 een seconde of 5 tot 10 vastloopt bij het laden van sites met flash content. Dit gebeurt alleen de eerste keer. Als IE8 eenmaal een site met flash heeft geladen werkt het allemaal zoals het hoort, totdat ik een nieuw venster open of IE8 opnieuw start.

Systeem: Windows XP SP3, Internet Explorer 8.0.6001.18702

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, maar die hebben het probleem allemaal niet verholpen:
  • Flash compleet gedeïnstalleerd
  • Shockwave compleet gedeïnstalleerd
  • Flash 9 geïnstalleerd
  • Flash 10 opnieuw geïnstalleerd
  • IE8 zonder add-ons gestart
  • IE8 RIES (Reset Internet Explorer Settings) uitgevoerd
  • Aangezien ik een aantal dagen gelen Adobe Photoshop CS4 had geïnstalleerd heb ik deze voor de zekerheid samen met alle aanverwante producten (Adobe Air, Bridge en weet ik veel wat voor meuk nog meer) gedeïnstalleerd
Eigenlijk zou ik niet meer weten wat ik nog meer kan proberen... dus ik hou me aanbevolen voor tips.

[ Voor 23% gewijzigd door VanRoyal op 25-07-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:20
Een collega van mij had dit probleem ook, hij heeft dit kunnen fixen via: http://amapplease.blogspo...obe-flash-player-fix.html

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Heb ik geprobeerd, maar heeft ook niet geholpen. Het vreemde is dat ik het probleem ook heb zelfs al heb ik Flash helemaal niet geïnstalleerd. Zou dus ook ergens anders mee te maken kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Argh, net als 'wanhoopspoging' heel IE8 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik ken persoonlijk geen manieren in Internet Explorer om flash content uit te schakelen, maar ik zie wel dat er een programma beschikbaar is genaamd: ToggleFlash. Hiermee kun je in ieder geval voorkomen dat flashinhoud laad op sites, tenzij jij weer op die knop drukt, maar dan heb je dus zelf de mogelijkheid om te kiezen wanneer flash word weergegeven en daarmee dus ook in de hand wanneer je wat langer moet wachten ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
VanRoyal schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:16:
Heb ik geprobeerd, maar heeft ook niet geholpen. Het vreemde is dat ik het probleem ook heb zelfs al heb ik Flash helemaal niet geïnstalleerd. Zou dus ook ergens anders mee te maken kunnen hebben...
In de eerste post gaf je wel aan dat je Flash geïnstalleerd had, heb je het via Software (Add/Remover Programs) verwijderd van de computer of via de manier zoals Adobe voorschrijft (http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Heb de volgende dingen geprobeerd die allemaal niet hebben geholpen:

- Uninstall van Flash volgens Adobe methode
- ToggleFlash
- System restore naar 10 dagen geleden

Misschien heeft het wel niets met Flash te maken, maar met iets anders? De sites waar ik de problemen op kan reproduceren zijn:

http://www.spitsnieuws.nl - hier laad een deel van de pagina in, dan moet ik zo'n 5 seconden wachten en dan gaat hij weer verder.

http://www.adobe.com - hier zie ik eerst zo'n 10 seconden een wit scherm, daarna staat de pagina er in één keer.

Het is trouwens niet zo dat alleen het laden niet verder gaat, maar IE loopt echt vast. Kan dan nergens op klikken enzo.

Wellicht is te achterhalen of deze sites gebruik maken van een technologie die de freezes kan veroorzaken. Flash is een mogelijke dader, maar misschien zijn er nog andere plugins / add-ins?

Heb toch het idee dat het door flash komt. Op spitsnieuws zie ik dat de pagina stopt met laden zodra er een oxio flash banner aan de rechterkant getoond moet worden.

EDIT:

Als ik opstart in Safe Mode dan heb ik geen last van freezes en werkt flash gewoon. Dit zou kunnen betekenen dat het bijvoorbeeld met een extern programma te maken heeft? Bijvoorbeeld AVG Free.... ik ga nog eens verder onderzoeken.

[ Voor 86% gewijzigd door VanRoyal op 24-07-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Het deïnstalleren van AVG heeft ook niet geholpen. Ik heb ook nog geprobeerd om een voor een alle processen te sluiten om vervolgens te testen of een van die processen het probleem veroorzaakt, maar het probleem blijft ongeacht welke processen ik sluit. Ik weet het zo langzamerhand echt niet meer... iemand nog een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
Op diverse fora zie ik dat wellicht de installatie via ActiveX van de Flashplayer wellicht niet helemaal goed gaat in IE8, eea heeft blijkbaar te maken met de security settings in IE8.

Misschien kun je hem nogmaals deïnstalleren via de Adobe KB die ik eerder gepost heb en dan de volledige versie te downloaden en te installeren (link: http://download.macromedi...layer_update2_flash10.zip (42,5MB)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310793

Gaat het hier om 64-bit of 32-bit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
virtualpimp schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:59:
Op diverse fora zie ik dat wellicht de installatie via ActiveX van de Flashplayer wellicht niet helemaal goed gaat in IE8, eea heeft blijkbaar te maken met de security settings in IE8.

Misschien kun je hem nogmaals deïnstalleren via de Adobe KB die ik eerder gepost heb en dan de volledige versie te downloaden en te installeren (link: http://download.macromedi...layer_update2_flash10.zip (42,5MB)).
Dit heeft helaas ook niet geholpen. Het vreemde is dat ik de vastlopers óók heb als Flash helemaal niet geïnstalleerd is.

Het gaat trouwens om de 32 bits versie van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Als ik IE opstart met about:blank en kies voor Tools -> Manage Add-Ons dan staat Shockwave Flash Object er niet bij. Wanneer ik vervolgens een site open waar Flash gebruikt wordt en ik kijk daarna bij Tools -> Manage Add-Ons dan staat Shockwave Flash Object er opeens bij.

Zou iemand eens kunnen kijken of dit standaard zo is? Het zou er namelijk op kunnen duiden dat bij mij het Flash object niet wordt geladen bij het starten van IE en hij dat moet doen zodra hij z'n eerste Flash content tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:33
VanRoyal schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:06:
Als ik IE opstart met about:blank en kies voor Tools -> Manage Add-Ons dan staat Shockwave Flash Object er niet bij. Wanneer ik vervolgens een site open waar Flash gebruikt wordt en ik kijk daarna bij Tools -> Manage Add-Ons dan staat Shockwave Flash Object er opeens bij.

Zou iemand eens kunnen kijken of dit standaard zo is? Het zou er namelijk op kunnen duiden dat bij mij het Flash object niet wordt geladen bij het starten van IE en hij dat moet doen zodra hij z'n eerste Flash content tegenkomt.
Als ik hier met IE8 naar about:blank ga staat Shockwave Flash Object er gewoon bij hoor en dan staat die ook op Enabled.
Dus waarschijnlijk word er op de een of andere manier die plugin niet geladen tijdens de start van IE wat je zelf ook al zei

[ Voor 7% gewijzigd door Saampje1460 op 24-07-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Vreemd, maar volgens mij is dat het probleem ook niet. Heb het als volgt getest:

Ik start IE, kijk bij add-ons, daar staat Flash niet bij. Dan ga ik naar een interne site die ik hier heb draaien waar een heel kleine flashbanner op staat en die pagina wordt direct ingeladen. Als ik dan kijk bij add-ons dan staat Flash er wel bij. Vervolgens ga ik naar www.adobe.com en dan hangt mijn browser weer 10 seconden voordat de pagina wordt getoond.

Geen verschil dus tussen Flash wel/niet getoond bij loaded add-ons....

* VanRoyal trekt z'n haren uit z'n kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik begin nu toch echt te denken dat het niets met Flash te maken heeft. Ik wil nu lokale HTML pagina's (YAMJ gegenereerd) openen en zelfs daar loopt hij tijdelijk op vast. Deze pagina's bestaan uit niets meer dan wat HTML en JavaScript.

:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Heb je al eens geprobeerd bepaalde IE8 dll's te herregistreren.

Zie ook een eerdere reactie die ik had geplaatst:
Anoniem: 80466 in "[IE8] ervaringen?"
met name het stuk over herregisteren van actxprxy.dlll

Ook een optie als je echt wilt opsporen vaar de vertraging door komt is deze post van een IE team lid.
http://blogs.msdn.com/iei...mance-and-Speed-Tips.aspx
Er wordt een optie gegeven om met behulp van de sysintenals toolset (download van MS staat in het artikel) te kijken wat je IE processen nou eigenlijk aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb dat performance monitor programma gebruikt en daaruit kon ik zien dat het vastlopen vrij random was. Het was iig niet zo dat hij vastliep bij het laden van flash. Op het precieze moment dat hij vastliep zag ik in de logs de melding 'Thread Closed'.

Omdat het dus niet aan Flash lag en omdat ik eerder al het idee had dat het aan mijn Ziggo verbinding lag - althans, ik heb dit probleem sinds ik op Ziggo ben overgestapt - heb ik mijn ADSL verbinding eens aangeslingerd (die heb ik gelukkig nog een maand) en mijn PC daarop aangesloten: www.adobe.com en alle andere sites laden direct.

Hieruit kon ik concluderen dat het geen probleem met IE was, maar dat het kwam door iets nieuws in mijn netwerk sinds ik aangesloten ben op Ziggo. Dan is het een kwestie van uitsluiten. De nieuwe elementen: Ubee modem Ziggo, D-Link DIR-655 router, D-Link DES-1005D switch. Als mijn PC direct op de modem is aangesloten laden de pagina's perfect, de modem / verbinding kan ik dus uitsluiten als boosdoener. Vervolgens heb ik mijn PC op een andere switch aangesloten en het probleem was er nog steeds, de switch kan ook uitgesloten worden. Als laatste heb ik mijn PC rechtstreeks op de router aangesloten: probleem was er nog steeds. Conclusie: Er is iets met de router die dit probleem veroorzaakt.

Ik ben allang blij dat ik nu eindelijk weet waar ik het moet zoeken. Nu alleen nog de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik zit nu een beetje tegen mezelf te praten, maar alle info die ik hier post helpt zowel mijzelf als misschien anderen die hetzelfde probleem hebben.

Ik heb de router gereset naar factory defaults, maar dan blijft het probleem zich voordoen. Ik ben nu even hardop aan het denken, maar wat kan er nou voor zorgen dat mijn PC tijdelijk vastloopt bij het laden van bepaalde pagina's met Internet Explorer 8. Het laden van dezelfde pagina's in Firefox of Safari gaat namelijk prima.

Andere dingen die ik ondertussen heb geprobeerd en die geen oplossing hebben geboden:

- Router gereset naar standaard instellingen
- Dynamisch IP adres toe laten wijzen aan PC
- Portforwarding uitgezet

Om uit te sluiten of het specifiek aan mijn PC ligt heb ik net mijn laptop, waar ook XP SP3 32-bits met IE8 op draait, aangesloten op de netwerkkabel waar mijn PC normaal gesproken op aangesloten is: ZELFDE PROBLEEM! Nu kom ik ergens ;-)

Om vervolgens uit te sluiten dat het niet aan de bekabeling ligt heb ik dezelfde test uitgevoerd via WiFi en via een andere kabel op een andere poort en andere switch: zelfde probleem.

Ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat er een conflict is tussen XP SP3 met IE8 en mijn D-Link DIR-655 router. Ik heb gezocht op Google, maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem.... gevalletje RMA?

EDIT: Het probleem doet zich ook voor bij een Windows Server 2003 met IE7.... maar weer niet op een PC met Vista en IE8.

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door VanRoyal op 25-07-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Vanmiddag heb ik de router omgeruild voor een ander exemplaar (lang leve de service van Informatique!) maar die gaf hetzelfde probleem. Uiteindelijk het nieuwe exemplaar weer omgewisseld voor een Linksys WRT320N en daarmee werkt alles perfect.

Ik vind het maar een vreemd probleem, weet nog steeds niet wat nu de combinatie van factoreren is geweest waardoor het niet werkte, maar denk dat ik daar nooit achter ga komen ;)

EDIT:

Nou, hij gaat weer lekker. Deze router verliest na een paar minuten z'n WAN verbinding, dus die kan ook weer terug :(

[ Voor 13% gewijzigd door VanRoyal op 25-07-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
VanRoyal schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:35:
Nou, hij gaat weer lekker. Deze router verliest na een paar minuten z'n WAN verbinding, dus die kan ook weer terug :(
Ik heb zelf ook een WRT320N, en ik heb gemerkt dat als je instellingen hebt gewijzigd in de router dan moet je de modem ook weer rebooten.
Daarna werkt het wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Marco schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:15:
[...]

Ik heb zelf ook een WRT320N, en ik heb gemerkt dat als je instellingen hebt gewijzigd in de router dan moet je de modem ook weer rebooten.
Daarna werkt het wel weer prima.
Had je hetzelfde probleem dan? Dat hij na een minuut of 5 z'n WAN IP adres verloor? Ben het voor de zekerheid nog maar even aan het testen.

Edit: Ben het aan het testen en tot nu toe werkt alles nog *klopt af*. Je schrijft alleen dat als je instellingen in de router hebt gewijzigd je dan de modem weer moet rebooten. Bedoel je het zoals je het schrijft of bedoel je de router (ipv modem) restarten als je instellingen hebt gewijzigd?

[ Voor 25% gewijzigd door VanRoyal op 26-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Nou hij deed het nu wat langer, maar verloor weer z'n WAN verbinding. Modem en/of router restarten na wijzigen instellingen heeft dus niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Ik bedoelde inderdaad dat je echt de modem moet rebooten.
Het is heel vreemd, maar bij de kleinste wijziging in de router raakt de hele verbinding tussen router en modem helemaal in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Koppig dat ik ben heb ik de Linksys weer omgeruild voor de D-Link DIR-655. Deze kwam qua specs toch het meest overeen met mijn eisen en wensen en ik vond dat ik het probleem zou moeten kunnen oplossen (ben stiekum toch wel een beetje een Tweaker). Na nog wat googelen had ik namelijk iemand gevonden die hetzelfde probleem had en die gaf aan dat het wijzigen van de DNS servers het probleem had opgelost. Dit wilde ik nog wel een kans geven, dus met Informatique overlegd en ik kon zonder problemen de Linksys weer omruilen voor de D-Link (nogmaals, wat een superzaak).

Ik heb net ipconfig /flushdns gedaan, daarna werkte het al wat beter, maar nog niet helemaal. Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van de OpenDNS adressen en warempel: alle sites laden zoals het hoort, al gaat het misschien nog wat traag! Ik ga nog even verder testen en zal de resultaten nog wel posten (al ben ik waarschijnlijk de enige die dit topic leest ;-)

EDIT: Ik heb de OpenDNS IP adressen ingesteld als DNS servers in de router en nu werkt alles. Ik denk dat er gewoon een of ander DNS caching probleem ofzo was in Internet Explorer met bepaalde servers van Adobe. Ik heb het idee dat het misschien met akamai servers te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker. Probleem is vooralsnog opgelost dus ik ben blij *klopt af*.

EDIT2: Ik was niet zo blij met de OpenDNS guide bij foutieve URL's e.d. dus ik heb de default Ziggo DNS servers weer aanstaan en alles werkt nog steeds :) Tweede edit: Het werkt wel, alleen worden sommige delen van de pagina erg traag ingeladen. Ik zal nog wel wat meer testen.

[ Voor 23% gewijzigd door VanRoyal op 27-07-2009 14:55 ]

Pagina: 1