Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:
  • 307.163 views

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:09
vr6-only schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:41:
Alles in één pakketten bevatten reeds de kosten voor een basis TV aansluiting! Dit moeten ze inderdaad wat duidelijk op de site zetten.
Precies, daar komt mijn verwarring ook vandaan, plus door het geringe prijsverschil tussen mijn vorige abo en het aio+ abo.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:09
Anoniem: 40036 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:41:
Jullie hebben het over een mailtje van ziggo, ik heb inmiddels 2 maal een mailtje gehad waarbij een helikopter een pakketje bezorgt, maar nog geen modem. Klopt dit of is er nog een ander mailtje waarin vermeld wordt wanneer het modem bezorgt wordt?
Welk abo heb je op dit moment precies dan? Die mailtjes met de helicopter kreeg ik ook, maar die voorspelden alleen een hogere snelheid bij gelijkblijvend abonnement. Een ander modem kreeg ik pas toen ik echt van abonnementsvorm veranderde.

• deedeedie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 21:11
Ik heb sinds enkele weken het AIE abonnement. De installateur heeft het Ubee EVM3200 modem geïnstalleerd. Ik had daarna problemen met telefonie en de downloadsnelheid varieerde sterk, tussen 2.5 en 5 mbit. Tijdens vol downloaden was surfen nog amper mogelijk. Tevens vond ik dat het modem erg warm/heet werd. Modem is nu omgeruild voor een Arris en sindsdien strakke downloads van 5850 kb/s,surfen is dan ook nog prima te doen, geen problemen meer met telefonie en het modem wordt slechts handwarm.

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
volgens mij begint het ziggo netwerk al te bezwijken , hier op zondag is elkens keer de snelheid ver te zoeken ,

normaal download ik volle mep zo rond de 25mbit , nu 500kb's :X

en altijd op zondag, internetten is nu dus erg traag

always under construction

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
racer13 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:48:
volgens mij begint het ziggo netwerk al te bezwijken , hier op zondag is elkens keer de snelheid ver te zoeken ,

normaal download ik volle mep zo rond de 25mbit , nu 500kb's :X

en altijd op zondag, internetten is nu dus erg traag
Jezelf voordoen als Ziggo-monteur en stiekem alle kabels stuk knippen bij al je buren? :+

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dutchmega schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Jezelf voordoen als Ziggo-monteur en stiekem alle kabels stuk knippen bij al je buren? :+
hmm, hier staat nog een graaf machine >:)

always under construction

Anoniem: 274567

Hoe zijn de ervaringen met het laten opzeggen van je contract en overname nummer door ziggo? Mijn contract van Telfort moet ik voor 12-08 opzeggen en ik heb ziggo gevraagd 06-08 om dit voor mij op te zeggen. Mijn contract bij telfort loopt officieel 11-09 af dus in achtneming van 1 maand opzegtermijn. Ik wilde al genieten van het internet maar nummerportering mag pas vanaf 11-09. Mijn vraag is zal ik telfort zelf opzeggen om te voorkomen dat ik 2 extra maanden moet betalen of is het in goede handen bij Ziggo?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:24
Anoniem: 274567 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:04:
Hoe zijn de ervaringen met het laten opzeggen van je contract en overname nummer door ziggo? Mijn contract van Telfort moet ik voor 12-08 opzeggen en ik heb ziggo gevraagd 06-08 om dit voor mij op te zeggen. Mijn contract bij telfort loopt officieel 11-09 af dus in achtneming van 1 maand opzegtermijn. Ik wilde al genieten van het internet maar nummerportering mag pas vanaf 11-09. Mijn vraag is zal ik telfort zelf opzeggen om te voorkomen dat ik 2 extra maanden moet betalen of is het in goede handen bij Ziggo?
Zit inmiddels al tijdje bij Ziggo maar je kan beste zelf opzeggen maar dan wel duidelijk alles vermelden op papier en aangetekend versturen. Ziggo had bij ons 2x ons telefoon nummer weggegooid...

Onze overgang duurd ongeveer 6 a 7 maanden...

Hetw erkt wel als het werkt :9

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:52
Hier dan maar een zeer positieve ervaring. Binnen 2 weken was alles om van Telfort (2,5mbit) naar Ziggo Alles in 1 Extra (Casema gebied)

Binnen een week kreeg ik al bericht van Telfort dat het telefoonnummer overgenomen zou worden. Een week later kwam de monteur alles aansluiten en activeren waarna ik zelf alles weer naar wens aangesloten heb... ;) Het telefoonnummer was 3 dagen later om naar Ziggo.

Lekker!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:26
Iemand ervaring met de download snelheden van het alles in 1 extra pakket ? Haal je de 50 M/bits bij downloaden van nieuwsgroepen (als je payserver 50M/bits toestaat), en hoeveel KB/s is 50M/bits eigenlijk?

Anoniem: 59483

2fastTG schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:42:
Iemand ervaring met de download snelheden van het alles in 1 extra pakket ? Haal je de 50 M/bits bij downloaden van nieuwsgroepen (als je payserver 50M/bits toestaat), en hoeveel KB/s is 50M/bits eigenlijk?
Ik haal met XS News Elite zo'n 5.75 MB/s.

50 Mbit is theoretisch ~6.25 MByte. De praktijk is echter anders, en ligt meestal zo rond de 5.75 tot 5.8 MB/s.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 09-08-2009 13:46]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 10:40
JF88 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:58:
Vandaag ook de modem van Ziggo mogen ontvangen. (Arris). De snelheid via de kabel is perfect (48 down 4 up) maar via de Sitecom router (Sitecom WL-160) was de draadloze verbinding erg onstabiel (ongeveer 7 down en 4 up).

Ik dacht (misschien overhaast?) dat het aan de draadloze router lag aangezien deze niet hoog wordt aangeschreven. Vanmiddag dus even langs de BCC voor een betere router. Uiteindelijk de Netgear Wireless-N 300 router aangeschaft.

Nu haal ik met mijn laptop nog steeds slechts 20 down en 4 up. Wanneer ik echter de beveiling (WPA-PSK) uitzet dan haal ik 38 down en 4 up.

Ik maak nu gebruik van de volgende apparatuur:
Modem: Arris
Router: Netgear Wireless-N 300
Draadloze kaart in laptop: Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN

Voor zover ik kan zien aan de technische specificaties van de draadloze kaart zou deze ook goed moeten werken met een N netwerk.

Mijn vraag is wat ik verkeerd heb gedaan waardoor de snelheid niet wordt gehaald en of ik alsnog de verkeerde apparatuur gebruik of eventueel verkeerde instellingen.
Wat voor type Netgear router heb je ?
Ik heb zelf de Netgear wnr834b v2 in combinatie met een Intel 4965agn en mijn router heeft alleen 2.4ghz.
Het probleem is dat het Intel kaartje wireless-N 300 ondersteund maar alleen op de 5ghz range.
Dit zou het probleem kunnen zijn. 8)

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 22:53

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

JunkieXP schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:03:
Laatst voor de gein mijn snelheid weeris getest, ik zou inmiddels al zeker op 30MBps moeten zitten met mijn Alles-in-1 Extra Pakketje, en eigenlijk zelfs al op 50MBps. Maar niets is minder waar.

Nu heb ik vernomen dat de nieuwe snelheid met de zwarte Motorola modem niet gehaald gaat worden, ik hoor geruchten over een Arris modem, ik heb bij mezelf het type nummer niet kunnen vinden, maar weet wel dat ik in het bezit ben van een Arris modem.

Helaas haal ik niet meer dan 19MBps, dit viel me toch enigszins tegen, moet ik toegeven.
Inmiddels zoals vermeld de nieuwe modem al binnen, toch haal ik nu nog maar 17,8MBps, dit is zelfs minder dan met de oude Arris Modem.

Ook nieuwsgroepen klappen niet over de 1,7MB/s terwijl het gewoon een 100Mbit Ethernet Connectie is, nou zal Gigabit wel wat uitmaken maar toch niet zoveel lijkt mij, wie heeft er in omgeving Breda wel een degelijke snelheid?

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 20:35
Ziggo, aanpassingen zijn zo moeilijk door te voeren...

Goed mijn verhaal dan maar, ergens rond juni heb ik mijn abbo proberen te wijzigen (ik wilde het digitaal totaal pakket erbij). Online leek dit goed te gaan en binnen enkele dagen kreeg ik een brief dat de verandering "wat langer zou duren".

Een halve maand later had ik nog niets gehoord en aangezien ik toch nog een andere vraag had aan Ziggo, gelijk deze maar voorgelegd. Tiepmiepje zou het doorvoeren en zou binnen enkele dagen een bevestiging van het veranderen van het abbo krijgen. Deze bleef echter uit, maar door het schrijven van dit alles hier op GOT benaderde ene "Xixo" mij. Deze zou het dan ook in orde maken, en verrek, enige dagen later kreeg ik een bevestiging van omzetting van het abbo.

Goed alles leuk en aardig, ingang datum hiervan zou 1 augustus zijn en u raad het al... nog steeds geen digitaal totaal pakket op mijn TV. Kortom weer bellen naar de altijd vrolijke medewerkers (de medewerkster aan de telefoon was nogal kortaf en sloot ook af met "kunnen we toch nog wat goeds doen" terwijl ik toch zeer vriendelijk was en niet eens begonnen ben over hoe lang dit probleem al duurt) van Ziggo, al met al kon ze het oplossen en heb ik sinds 5 augustus na 2.5 maanden EINDELIJK mijn tv pakket gewijzigd.

_______________>>
Maargoed tis dan wel gedeeltelijk offtopic gezien dit in het "Internet providers" sub-forum staat. Nu maar hopen dat het met internet wel allemaal goed gaat. Heb nog steeds GEEN bericht vernomen voor het vervangen van mijn modem... 31 aug is al bijna in zicht...

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Bij mij verliep dat prima, nja bijna prima dan :)

Mij was vertelt dat ziggo mijn telfort telefoonnummer zou overnemen en dat ze het internet bij telfort zouden opzeggen. Het overgenomen telefoonnummer zou pas naar ziggo gaan aan het eind van de opzegtermijn bij telfort.

10 dagen nadat ik het aangevraagd bij ziggo kreeg ik netjes het installatiepakket thuis, alles aangesloten en het telefoonnummer was al gelijk overgezet naar ziggo.

Ik belde voor de zekerheid ff met telfort en toen bleek dat ziggo wel het telefoonnummer overgenomen had, maar niet mijn internet had opgezegt bij telfort. Dit heb ik toen gelijk telefonisch gedaan en 2 dagen later van telfort middels een brief bevestigt gekregen.

Dus ik ga ervan uit dat ik eind augustus compleet van telfort af ben en dat daar ook geenrekeningen meer van komen.

• JF88
  • Laatst online: 30-07-2021
taz3d_nl schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:57:
[...]

Wat voor type Netgear router heb je ?
Ik heb zelf de Netgear wnr834b v2 in combinatie met een Intel 4965agn en mijn router heeft alleen 2.4ghz.
Het probleem is dat het Intel kaartje wireless-N 300 ondersteund maar alleen op de 5ghz range.
Dit zou het probleem kunnen zijn. 8)
De netgear router is van het type wnr2000. Na jou bericht heb ik even wat onderzoek gedaan en denk dat het hieraan ligt:

Netgear router ondersteund: IEEE 802.11n draft version 2.0, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, 2.4 GHz

Dus deze netgear router functioneerd het beste in de 2.0 ghz range, klopt dit? Ik moet dus eigenlijk een draadloze router hebben die op 5 ghz range kan functioneren?

EDIT: volgens de technische specificaties van het intel kaartje functioneert deze ook op 2.4ghz maar jij zegt dat dit kaartje alleen 5ghz ondersteund?

[Voor 10% gewijzigd door JF88 op 09-08-2009 16:43]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 18:25
Ik heb een Intel wireless N kaartje in m'n notebook geplaatst en die geeft toch echt een 300Mbit verbinding icm m'n Sitecom gaming router die geen 5Ghz ondersteunt. De echte snelheid ligt daar ver onder natuurlijk (zo'n 5Mbyte/s), maar dat komt vooral door dat de antennes in m'n notebook nogal klein zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Anoniem: 313511

Hey mensen,

Ik heb een klein probleempje, hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik word namelijk dagelijks ruim 10 tot 20 keer gedisconnect van m'n verbinding. Echter in minder dan een halve minuut werkt de verbinding weer perfect. Het gebeurt ook als ik online aan het gamen ben (World of Warcraft :P). Ik had ook iets soortgelijks toen ik XP nog gebruikte (heb nu dus Vista), maar dat was minder erg. Toen bleven MSN/WoW etc gewoon werken maar moest ik de router resetten mocht ik weer willen browsen over het net. Nu disconnect 'ie me gewoon volledig en doet 'ie het weer na 20 seconden. Ik heb al de nieuwste drivers voor m'n moederbord gedownload (nForce 720d) en heb gister een nieuwe router gekocht (Sweex LW310, 300N Wireless, waarvan ik niet weet hoe ik de firmware moet installeren: http://www.sweex.com/imag...ers/LW310_img_pro_b.eps).

Zou het misschien aan oude bekabeling kunnen liggen oid? Ik ben verder nieuw op GoT dus ben me nog een beetje aan het oriënteren hier, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :D

Alvast reuze bedankt.

-Michael

Edit: Oh ja, ik heb dus Ziggo. :P Welke verbinding weet ik niet precies, maar ik download vaak met bijna 3 MB/s.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 313511 op 09-08-2009 18:21]

• Anoniem: 300737
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je probleem is de sweex router, koop een router van een fatsoenlijke merk en het is opgelost...

Bedankt voor je hulp maar dat lijkt me stug. Die router heb ik juist gekocht omdat ik met m'n vorige router (Belkin) precies hetzelfde probleem had. :P

• taz3d_nl
JF88 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

De netgear router is van het type wnr2000. Na jou bericht heb ik even wat onderzoek gedaan en denk dat het hieraan ligt:

Netgear router ondersteund: IEEE 802.11n draft version 2.0, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, 2.4 GHz

Dus deze netgear router functioneerd het beste in de 2.0 ghz range, klopt dit? Ik moet dus eigenlijk een draadloze router hebben die op 5 ghz range kan functioneren?

EDIT: volgens de technische specificaties van het intel kaartje functioneert deze ook op 2.4ghz maar jij zegt dat dit kaartje alleen 5ghz ondersteund?
Het Intel kaartje ondersteund beide,maar de 300n snelheid is alleen te behalen op de 5.0ghz range.
Ik ben hier achter gekomen omdat het 4965agn kaart in mijn Acer Aspire 5920g maar met 2 antennes is aangesloten ipv de 3 die erop zitten.
Op een forum heb ik toen gelezen dat de maximale snelheid met 2 antennes dus wel te behalen is maar dan wel op 5.0ghz.
Ik zelf ga binnenkort de D-link dir-855 kopen en zal er dan achter komen of dit ook werkelijk zo is. 8)
Je kan zelf ff kijken of dit ook bij jou het geval is, dan kan je tenminste wat dingen uitsluiten.

• Falconey
  • Laatst online: 13-05 13:20
Anoniem: 313511 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:07:
Bedankt voor je hulp maar dat lijkt me stug. Die router heb ik juist gekocht omdat ik met m'n vorige router (Belkin) precies hetzelfde probleem had. :P
Laat anders eens constant ping lopen naar het interne IP-adres van je router (ping -t x.x.x.x). Kijk op het moment dat je verbinding weg valt of ping nog gewoon verder loopt of niet.

Ping loopt verder = probleem ligt bij router/modem.
Ping stopt = probleem ligt bij bekabeling/pc (router heb je uitgesloten ivm. nieuwe router)

Nu kom ik over als een noob, maar hoe kom ik achter het interne IP-adres van m'n router? :D

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:34
Anoniem: 313511 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:51:
Nu kom ik over als een noob, maar hoe kom ik achter het interne IP-adres van m'n router? :D
Doorgaans je standard gateway die 'ipconfig' weergeeft in een command box.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Okay thanks, die heb ik gevonden. Hij is nu aan't "pingen". :)

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zou het zelf opzeggen met de vermelding dat je nummer wordt overgenomen door een andere provider. Ziggo had mij ook beloofd KPN op te zeggen, vervolgens heeft Ziggo dit niet gedaan met als excuus dat ze deze "opzegservice" aanbieden omdat als abonnees zelf opzeggen het nummer vaak niet meer beschikbaar is op het moment van nummerportering. Het komt er volgens mij op neer dat Ziggo gewoon op het moment van activatie een nummerportering aanvraagt (waardoor er automatisch een opzegging volgt) en helemaal niets opzegt. Heb wel de dubbele abonnementskosten vergoed gekregen van Ziggo (bij wijze van uitzondering, zogenaamd). Overigens betaal je maximaal 1 maand dubbel aangezien de opzegtermijn bij Telfort een maand is.

Hmm, hij knalde er net weer heel eventjes uit (echt een paar tellen) maar de ping bleef doorlopen. Dus het zou toch aan de modem/router moeten liggen.. Wat kan ik hieraan doen? Modem alleen resetten of zou hij echt vervangen moeten worden?

• JF88
  • Laatst online: 30-07-2021
taz3d_nl schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:11:
[...]

Het Intel kaartje ondersteund beide,maar de 300n snelheid is alleen te behalen op de 5.0ghz range.
Ik ben hier achter gekomen omdat het 4965agn kaart in mijn Acer Aspire 5920g maar met 2 antennes is aangesloten ipv de 3 die erop zitten.
Op een forum heb ik toen gelezen dat de maximale snelheid met 2 antennes dus wel te behalen is maar dan wel op 5.0ghz.
Ik zelf ga binnenkort de D-link dir-855 kopen en zal er dan achter komen of dit ook werkelijk zo is. 8)
Je kan zelf ff kijken of dit ook bij jou het geval is, dan kan je tenminste wat dingen uitsluiten.
Ik heb zojuist even min laptop (dell m1530) opengeschroeft en een foto gemaakt van het wireless kaartje.

Die 3 kabeltjes (2 zwart en grijs) zijn de antennes of kijk ik nu verkeerd?

Begrijp ik het nu goed dat wanneer alle 3 deze antennes zijn aangesloten dat de wifi kaart dan zowel 2.4 als 5 ghz ondersteund? Dit houd in dat eventueel de D-link dir-655 zou voldoen aan de eisen?

De netgear gaat sowieso terug en wil dan een andere router gaan aanschaffen. Twijfel nu tussen de D-link dir-655 en de D-link dir-855.

EDIT: volgens mij begrijp ik het nu eindelijk. Op het 2.4 ghz netwerk zal ik nooit de 300 halen, daarvoor moet ik een router hebben die de 5.0ghz frequentie ondersteund. Dus de D-link dir-855 bijvoorbeeld.

[Voor 7% gewijzigd door JF88 op 09-08-2009 21:15]

• taz3d_nl
JF88 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

Ik heb zojuist even min laptop (dell m1530) opengeschroeft en een foto gemaakt van het wireless kaartje. [afbeelding]

Die 3 kabeltjes (2 zwart en grijs) zijn de antennes of kijk ik nu verkeerd?

Begrijp ik het nu goed dat wanneer alle 3 deze antennes zijn aangesloten dat de wifi kaart dan zowel 2.4 als 5 ghz ondersteund? Dit houd in dat eventueel de D-link dir-655 zou voldoen aan de eisen?

De netgear gaat sowieso terug en wil dan een andere router gaan aanschaffen. Twijfel nu tussen de D-link dir-655 en de D-link dir-855.

EDIT: volgens mij begrijp ik het nu eindelijk. Op het 2.4 ghz netwerk zal ik nooit de 300 halen, daarvoor moet ik een router hebben die de 5.0ghz frequentie ondersteund. Dus de D-link dir-855 bijvoorbeeld.
Dat is vreemd :X
Op 2.4ghz met 3 antennes moet je theoretische snelheid van 300n moeten kunnen halen, met het 5.0 ghz gedeelte haal je dat natuurlijk ook met 3 antennes, maar met 2 kan je alleen 300n halen op 5.0ghz.
Ik weet niet hoe het qua prestaties zit met je huidige router, het gene wat ik gelezen heb over dir-855 is dat het een top wireless router is die op de wan en lan poorten super prestaties neerzet.
Het ding kost een berg geld maargoed. 8)
Dit zal dus zeker geen miskoop zijn. :+

• Falconey
  • Laatst online: 13-05 13:20
[...]

Die 300 Mbit ga je sowieso nooit halen, de meeste routers hebben ongeveer hun maximum bereikt met 90-150 Mbit.

De keuze tussen 2.4 en 5.0 GHz ligt er helemaal aan hoe 'druk' deze banden zijn bij jou in de buurt. Overigens heeft 5.0 GHz wat meer moeite met obstakels als muren, etc.

Het makkelijkste is natuurlijk een dual-band router, deze kan tegelijk op de 2.4 en 5.0 GHz banden wifi toegang aanbieden.

Als laatste zou ik nog even bekijken wat de maximale routing snelheid is van je nieuwe router, met het oog op de toekomst zou 100+ Mbit wel mooi zijn :)

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:29
Anoniem: 313511 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:18:
Hey mensen,

Ik heb een klein probleempje, hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik word namelijk dagelijks ruim 10 tot 20 keer gedisconnect van m'n verbinding. Echter in minder dan een halve minuut werkt de verbinding weer perfect. Het gebeurt ook als ik online aan het gamen ben (World of Warcraft :P). Ik had ook iets soortgelijks toen ik XP nog gebruikte (heb nu dus Vista), maar dat was minder erg. Toen bleven MSN/WoW etc gewoon werken maar moest ik de router resetten mocht ik weer willen browsen over het net. Nu disconnect 'ie me gewoon volledig en doet 'ie het weer na 20 seconden. Ik heb al de nieuwste drivers voor m'n moederbord gedownload (nForce 720d) en heb gister een nieuwe router gekocht (Sweex LW310, 300N Wireless, waarvan ik niet weet hoe ik de firmware moet installeren: http://www.sweex.com/imag...ivers/LW310_img_pro_b.eps).

Zou het misschien aan oude bekabeling kunnen liggen oid? Ik ben verder nieuw op GoT dus ben me nog een beetje aan het oriënteren hier, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :D

Alvast reuze bedankt.

-Michael

Edit: Oh ja, ik heb dus Ziggo. :P Welke verbinding weet ik niet precies, maar ik download vaak met bijna 3 MB/s.
Ik had het zelfde probleem

Even je modem restten dmv reset knop. en je krijgt nieuwe dns'en en klaar!

• taz3d_nl
Falconey schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:49:
[...]

Die 300 Mbit ga je sowieso nooit halen, de meeste routers hebben ongeveer hun maximum bereikt met 90-150 Mbit.

De keuze tussen 2.4 en 5.0 GHz ligt er helemaal aan hoe 'druk' deze banden zijn bij jou in de buurt. Overigens heeft 5.0 GHz wat meer moeite met obstakels als muren, etc.

Het makkelijkste is natuurlijk een dual-band router, deze kan tegelijk op de 2.4 en 5.0 GHz banden wifi toegang aanbieden.

Als laatste zou ik nog even bekijken wat de maximale routing snelheid is van je nieuwe router, met het oog op de toekomst zou 100+ Mbit wel mooi zijn :)
Als er veel op dezelfde frequentie zitten en ook op hetzelfde kanaal zullen de prestaties inderdaad een stuk minder zijn.
Het klopt dat je die snelheden nooit haalt daarom stondt er mijn reply ook "theoretisch" 8)
De D-Link dir-855 is een dual band router, D-Link noemet het zelfs een quad band maar dat blijkt in de werkelijkheid niet 100% waar te zijn.
De dir-855 heeft 2 seperate radio's, een voor het 2.4ghz gedeelte en een voor het 5.0ghz gedeelte.
De router schakelt automatisch naar 2.4ghz voor het surfen als er b.v een hd film wordt gestreamed, persoonlijk vindt ik dit een coole optie in deze router. :9

Ik heb zelf een Linksys WRT610N en gebruik deze op dit moment in combinatie met een Linksys WMP600N PCI adapter via de 5 GHz band.

Ik haal met gemak de volle 48 Mbit van mijn Alles-in-1 Extra abonnement, en draadloos <-> bekabeld gaat met zo'n 120 tot 130 Mbit/s.

Een goedkoper alternatief is de Linksys WRT350N.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:47

vr6-only

Blub Blub

Heeft iemand anders momenteel ook last van een brakke verbinding? Ik haal momenteel niet meer dan 4 Mbit (48+ normaal) en telefonie valt ook continue uit.

Heb de Arris al 15 min eraf gehad, geen verbetering.

Regio 7442 (Twente).

It ain't stupid if it works!

Anoniem: 197857

[...]

Kijk anders even naar de D-link dir-825, functies lijken erg op die van de 855, maar de prijs ligt dichter bij de 655.

Die heb ik hier draaien en draait prima d:)b

• Yucko
  • Laatst online: 28-05 19:14

Yucko

One clown to rule them all !

@home had beide :)

Nu praat ik over de tijd dat @home nog maar 2 soorten abo's had, te weten Breedband en die andere (lagere) snelheid. Bij de een betaalde je "aansluitkosten" waarin een soort van koopbedrag van modem zat, terwijl bij het andere abo als ik me goed herinner het modem je elke maand een paar gulden/euro kostte. Ik vond dat destijds al vaag 8)7

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

Anoniem: 313439

Anoniem: 300737 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:48:
Je probleem is de sweex router, koop een router van een fatsoenlijke merk en het is opgelost...
Ik heb ook Sweex router en die doet het fantatsisch... daar ligt et echt niet aan.

• dgen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2019
Die D-Link dir-855 router...verschilt die veel t.o.v de D-Link DIR-655 op het gebied van lan (bekabelde dus)
wlan maakt me imo niet veel uit aangezien alles bekabeld is :p

woojoooo

Anoniem: 50893

Anoniem: 59483 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:22:

Een goedkoper alternatief is de Linksys WRT350N.
De Linksys WRT350N heeft alleen de 2.4 band en geen 5.0 band. Heb het hier wireless werken en zelfs op de WUSB600N USB stick op deze router, 2 meter er vandaan, haalt maar "slechts" 30Mbit.

Het voordeel van N draft zu moeten zijn dat beide kanalen elkaar ondersteunen om zo minder "loss" te krijgen tussen de verbinding, zei het niet dat veel merken hun routers als N draft in de markt zetten maar die alleen maar N ondersteunen.

Pas in September dit jaar zal de alliantie van WiFi de specificatie's van N gaan certificeren en dan zijn de merken gebonden aan de minimale specs. die vastgelegd zijn. Tot die uit, kijk it met wat je koopt en lees gewoon wat reviews over WiFi routers die"N draft claimen te ondersteunen. Ik ben een beete geschrokken cq. teleurgesteld dat veel merken zo een "misbruik" maken van technologie die niet eens ondersteund word in bepaalde modellen. Kijk dus uit met wat je koopt :)

Anoniem: 50893 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:26:
[...]

De Linksys WRT350N heeft alleen de 2.4 band en geen 5.0 band. Heb het hier wireless werken en zelfs op de WUSB600N USB stick op deze router, 2 meter er vandaan, haalt maar "slechts" 30Mbit.
Excuses. Ik bedoelde de WRT320N :)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb nu Ziggo alles in een, en op de bovenverdieping KPN Digitenne.

Wil helemaal verlost zijn van KPN en coax naar boven trekken.

Huidige situatie:

TRAS-1000/B met opsteeksplitter (DATA/TV/RADIO)
DATA naar modem in de meterkast
TV/RADIO (gecombineerd) naar Hirschmann EDC01 einddoos in de woonkamer.

In de woonkamer kijken we analoog en digitaal.

Wil nu dus kabels trekken naar een of twee slaapkamer en daar ook een EDC01 einddoos monteren.

In de slaapkamer(s) wil ik (voorlopig) alleen analoog kijken.

Dit volgens het zogenaamde stersysteem, dus niet volgens een rijgsysteem.

Moet ik nu een versterker aanschaffen? Of volstaat een multitap of verdeler?

Een twee-weg verdeler heeft 2 uitgangen met ieder 3,8 dB demping.
Een drie-weg verdeler heeft 3 uitgangen met ieder 6 dB demping.

Of moet ik een multitap kopen?

Een multitap heeft meerdere uitgangen:

Aftakkingen van 12,5, 13,5, 14,5 en 15 dB.
Doorgang met 3,8 dB demping.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 14:48
Ben van plan zometeen maar een nieuwe router te kopen, mijn WRT54G lijkt niet toereikend genoeg.

Hier iemand nog een goeie tip voor een wireless gb router? (budget + €100,-)

[Voor 7% gewijzigd door BrokenRules op 10-08-2009 11:48]

Anoniem: 287458

BrokenRules schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:47:
Ben van plan zometeen maar een nieuwe router te kopen, mijn WRT54G lijkt niet toereikend genoeg.

De gaming router van sitecom
Geweldig apparaat! :)

BrokenRules schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:47:

pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 10-08-2009 12:03]

Anoniem: 185410

Ik kreeg een e48 foutmelding bij Ned 1,2,3 HD. Het enige wat ik kon bedenken is dat de bandbreedte van de versterker te laag was voor een mogelijk andere (hogere) frequentie waarop de HD zenders werden uitgezonden. Na het terugdraaien van de mate van versterking (waardoor het frequentiebereik groter zou worden) deed alles het zoals het hoort. Met andere woorden;

Krijg je een foutmelding op je HD ontvanger en heb je een bouwmarkt-style versterkertje in je coax-pad. Probeer deze dan eens er tussenuit te halen of de versterking lager in te stellen.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 18:04

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 17:43
Ik heb 'm ook. Topding!

Alleen het de allereerste keer installeren met die CD vind ik iets minder handig. Maar goed, 1-malig ...

• bjck
  • Laatst online: 28-05 15:59
Ik zet deze dicht zodat we niet twee discussies krijgen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee