Wat bedoel je precies met oude? Ik heb zelf ook het Plus abo en zo'n zwart Motorola modem, die kan de nieuwe snelheid makkelijk aan. Mensen met het Extra abo krijgen wel een nieuw modem, voor Plus is dat niet nodig.TF schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:18:
Oke, mijn ouders hebben overigens een Dosic 3.0 modem ontvangen van Ziggo. Ik heb nog mijn oude. Heb ik die niet nodig met de nieuwe snelheid?
50 down is voor alles-in-één extra. En jij hebt plus.TF schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:22:
[...]
Mijn vader heeft net getest: 20mbit down en 3 up
Hij behoord 50 down te hebben.
Wel raar, dit stond in een mail die naar mij was gestuurd:
Goed nieuws! Ziggo verhoogt vanaf juli gratis alle
internetsnelheden. Ook jouw snelheid wordt dus
kosteloos verhoogd!
misschien doen ze het gefaseerd dat ik pas in september aan de beurt ben
Ik ben nu sinds 8-7 bezig om over te stappen naar alles in 1 plus met een draadloze router. Nu zijn schijnbaar de draadloze routers niet leverbaar door een conflict tussen ziggo en de leverancier. Ik zou in eerste instantie alles zelf aansluiten (logisch, monteur is gewoon niet nodig). Nu heb ik op advies van een medewerker toch een monteur in laten plannen, welke alles mee zou nemen. Dit zou ook zonder problemen te annuleren zijn als ik het installatiepakket eerder thuisgestuurd zou krijgen.
Nu heb ik gisteren toch nog even gebeld of ik het eerder kon verwachten en ik kreeg toen te horen dat ik in een monteur-traject zit en dat ik sowieso niets eerder krijg. Hier baal ik nu toch wel een beetje van, aangezien ik geen enkele garantie heb dat de 22e (als de monteur komt) deze de router bij heeft. Ik ben dus bang dat ik de 22e een telefoontje krijg dat de router er nog niet is (zijn er wel, maar nog niet vrijgegeven) en dat ik nóg langer moet wachten.
Heeft iemand anders toevallig een dergelijk iets meegemaakt of advies hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Ik neig sterk naar het cancellen van de bestelling, maar dit is niet meer mogelijk wordt aangegeven. Ik zou ze officieel in gebreke kunnen stellen en zo de bestelling cancellen, aangezien ze de 16e al alles geregeld zouden hebben en ik nog steeds geen installatiepakket heb, maar dan krijg je weer dat rechtsbijstand gedoe enzo, en daar heb ik ook niet echt zin in.
iemand tips?
Nu heb ik gisteren toch nog even gebeld of ik het eerder kon verwachten en ik kreeg toen te horen dat ik in een monteur-traject zit en dat ik sowieso niets eerder krijg. Hier baal ik nu toch wel een beetje van, aangezien ik geen enkele garantie heb dat de 22e (als de monteur komt) deze de router bij heeft. Ik ben dus bang dat ik de 22e een telefoontje krijg dat de router er nog niet is (zijn er wel, maar nog niet vrijgegeven) en dat ik nóg langer moet wachten.
Heeft iemand anders toevallig een dergelijk iets meegemaakt of advies hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Ik neig sterk naar het cancellen van de bestelling, maar dit is niet meer mogelijk wordt aangegeven. Ik zou ze officieel in gebreke kunnen stellen en zo de bestelling cancellen, aangezien ze de 16e al alles geregeld zouden hebben en ik nog steeds geen installatiepakket heb, maar dan krijg je weer dat rechtsbijstand gedoe enzo, en daar heb ik ook niet echt zin in.
iemand tips?
Maak je toch niet zo druk, het is veel te warm. De monteur is nog niet eens geweest. Misschien heeft ie wel alles gewoon bij zich en heb je je voor niets zorgen gemaakt. Je hebt het nu al over in gebreke stellen en rechtsbijstand enzo terwijl er nog niets aan de hand is.Paultje3181 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:46:
iemand tips?
zie mijn post in het ziggo forumMach schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:25:
Stomme vraag wellicht.
Ik ben een wannabee overstapper van ADSL naar Ziggo, maar ik vroeg mij nog 1 ding af.
In mijn huidige situatie maak ik gebruik van de speedtouch modem/router (wireless). Straks krijg ik een kabelmodem van Ziggo. Ik neem aan dat ik mijn speedtouch niet (meer) als router (zonder modemfunctie) kan gebruiken, of toch wel ?
Verder zie ik dat bij Ziggo voor draadloos gebruik wordt gemaakt van een router met een usbdongle. Is gebruik van zo'n dongle verplicht of kan ik mijn (nieuwe) router ook gewoon via de wirelesskaart van mijn macbook) aansluiten?
thx.
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=128975#post128975
En dit werkt tot op de dag van vandaag probleemloos..
been there, done that, bought the T-shirt
Maakt niet meer uit, sinds 2-3 maanden geleden zijn de smartcards gelijk getrokken voor de gebieden. Heb nu 2 oranje smartcards in het oude Casema gebied. Alleen smartcards geproduceerd na 05/2009 zijn voor alle gebieden.ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
Alleen als je beiden in dezelfde regio woont, en dus dezelfde kleur smartcard hebt.
ZIGGO SMARTCARD BLAUW, voor in het Casema gebied.
ZIGGO SMARTCARD ORANJE, voor in het @Home/Multikabel gebied.
Ik wou het ook al zeggen idd, ik zit in oud Casema gebied en heb Oranje smartcards. Geen blauwe...mrc16 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:15:
[...]
Maakt niet meer uit, sinds 2-3 maanden geleden zijn de smartcards gelijk getrokken voor de gebieden. Heb nu 2 oranje smartcards in het oude Casema gebied. Alleen smartcards geproduceerd na 05/2009 zijn voor alle gebieden.
Vreemd; het is juist 1 van de betere routers beschikbaar nu! Mag ook wel voor die prijs. Heb hem zelf staan en dit ding werkt, in tegenstelling tot Belkin producten, echt heerlijk. Heb de laatste firmware nog niet geprobeerd maar met meerdere aansluitingen, uTorrent, nieuwsgroepen, wireless N loopt alles nog als een zonnetje. Ook de 50/5 komt prima door.UltraSub schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:37:
Volgens mij staat die WRT610 er bekend om om verbindingen te droppen. Check eens wat reviews van dat ding!
We praten hier wel over ondertussen alweer een maand wachten, terwijl het al 2 weken geregeld zou zijn... Ook het bericht dat er een conflict tussen ziggo en de leverancier is doet niet heel veel voor mijn gemoedsrust...grun93 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:01:
[...]
Maak je toch niet zo druk, het is veel te warm. De monteur is nog niet eens geweest. Misschien heeft ie wel alles gewoon bij zich en heb je je voor niets zorgen gemaakt. Je hebt het nu al over in gebreke stellen en rechtsbijstand enzo terwijl er nog niets aan de hand is.
Anoniem: 252329
Heb nu even een andere usenet programma uitgeprobeert, altbinz, en daarmee haal ik nu wel de volleAnoniem: 252329 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik nog Agent, daar zie je volgens mij nergens de downloadsnelheid, vandaar ook DUMeter.
Downloadsnelheid volgens DU|Meter schommelt constant op en neer van 5 kB/sec tot piek 800/900 kb/sec,
gemiddeld rond de 300/400 kB/sec momenteel.
Het begint vaak wel met een piek van zo'n 1.2 MB/sec en zakt daarna meteen en blijft dan schommelen.
Terwijl ik met zelfde programma en settings met ADSL + XS4ALL zo rond 1.8MB/sec zat.
snelheid, het schommelt tussen 3.5 mB/sec en 5,92 mB/sec.
Vreemd, op een of andere manier is Agent niet volledig compatibel met Ziggo, waardoor ik lage download-
snelheden krijg.
Moet maar op zoek gaan naar een nieuwe usenetprogramma, zal altbinz even verder uitproberen.
Heb je SABnzbd+ al geprobeerd (alleen voor NZB's)? Je kan ook nog als 2e server news.ziggo.nl instellen voor wat extra snelheid.Anoniem: 252329 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:11:
[...]
Moet maar op zoek gaan naar een nieuwe usenetprogramma, zal altbinz even verder uitproberen.
Newsleecher. heerlijk programma .....Anoniem: 252329 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:11:
[...]
Heb je wel alle threads in gebruik? Bij Ziggo heb je 4 threads die je tegelijkertijd kunt gebruiken.
Als je maar 1tje gebruikt dan kan het langzamer zijn
Als je maar 1tje gebruikt dan kan het langzamer zijn
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Tijdens de installatie door een monteur was mijn bestelde router ook nog niet leverbaar. Na bellen met de helpdesk zou deze nageleverd worden in week 32 (middels TPG post). Ik heb in week 31 voor de zekerheid nogmaals gebeld met de helpdesk om eea te verifieren. Die helpdeskmedewerker wist me te vertellen dat uitleveren via TPG sowieso niet ging gebeuren. De snelste oplossing was een monteur inplannen die de router dan zou "leveren", dat kon echter ivm vakantiedrukte niet eerder dan half augustus.Paultje3181 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:46:
iemand tips?
Ik heb rustig uitgelegd dat dat voor mij te laat was en heb in overleg met de medewerker (die overigens erg vriendelijk en meedenkend was) de bestelling van de router geannuleerd en via een webshop een andere router (D-Link Dir655) besteld (die de volgende dag geleverde werd)... Overigens was die incl. verzendkosten nog iets goedkoper dan de "aanbieding" van Ziggo.
Bel dus gewoon even met de helpdesk, doe rustig je verhaal en vraag naar de mogelijkheden.
[Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 07-08-2009 13:58]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verdomme zeg, ik begin het nu toch wel eens tijd te vinden dat de postbode hier eens aan de deur komt met een nieuw modem. Duurt al 5 weken nu 
Waarom leveren ze die niet gewoon met de vrachtwagens tegelijk uit? En er moet toch enige vorm van structuur in zitten. Je kunt me toch niet wijsmaken dat het echt @random uitleveren is.

Waarom leveren ze die niet gewoon met de vrachtwagens tegelijk uit? En er moet toch enige vorm van structuur in zitten. Je kunt me toch niet wijsmaken dat het echt @random uitleveren is.
Ik zal even mijn ervaring met jullie delen. 4 dagen geleden is het modem bij de buuf gedropped, die avond aan de gang gegaan. Het wilde die avond niet echt lukken, geen activatie mogelijk, sterker nog, er gebeurde gewoon niks. Na 3 uur prutsen, 50 x alles gereset te hebben, de heldesk om 10 voor 10 nog even snel gebelt. Werd doorverbonden naar de technische dienst (ja, zo laat nog) die me zeer vriendelijk hielp. Ok, geactiveerd met cmac, we hebben internet! Modem stond echter nog direct op de pc dus na wat testen maar alles uitgezet en aan de router gezet, niks meer. Balen dus, modem kreeg geen ip meer. Na een nacht toch een ip gekregen en we hadden internet, voor zolang het duurde. Na een uurtje kapte het er weer mee dus weer de heldesk gebelt, er bleek een storing te zijn met docsis 3.0 in deze regio, ok prima.
Volgende dag werd ik het toch wel een beetje zat, klaar om weer te gaan bellen heb ik dat ding dan toch maar in de meterkast gezet om het gezeur over te hoge of te lage waardes te vermijden. Het leek al een stuk stabieler. Waar de oude motorola het dus prima deed op 19.5/2.9 was de arris instabiel, les geleerd dus.
Tot nu toe geen problemen meer gehad, over het oude routertje (sitecom wl-173) gewoon de volle mep (tegen m'n verwachtingen in) 49/4.8.
Volgende dag werd ik het toch wel een beetje zat, klaar om weer te gaan bellen heb ik dat ding dan toch maar in de meterkast gezet om het gezeur over te hoge of te lage waardes te vermijden. Het leek al een stuk stabieler. Waar de oude motorola het dus prima deed op 19.5/2.9 was de arris instabiel, les geleerd dus.
Tot nu toe geen problemen meer gehad, over het oude routertje (sitecom wl-173) gewoon de volle mep (tegen m'n verwachtingen in) 49/4.8.
Afgelopen zondag heb ik ziggo aangevraagd en vandaag het pakket al binnen. Aangesloten, geactiveerd, en het werkt. Op de speedtestsite van Ziggo zelf iets 47 Mbit down, alleen mijn newsleecher verbreekt elke keer en gaat dan weer verder.
Maar op zich erg snel geleverd en nu al werkend. Ik verhuis over anderhalve maand, ik hoop dat dat ook goed gaat.
Maar op zich erg snel geleverd en nu al werkend. Ik verhuis over anderhalve maand, ik hoop dat dat ook goed gaat.
[Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 07-08-2009 15:56]
Ter informatie, ik zit in 3607 postcode gebied en heb vandaag het mailtje gehad dat ik binnen 5 dagen een nieuw modem kan verwachten.
Ik zeg, joepie de poepie.... :-)
Die heb ik netjes gebookmarkedguido09 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:04:
[...]
zie mijn post in het ziggo forum
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=128975#post128975
En dit werkt tot op de dag van vandaag probleemloos..

thx
DUGG
Whoohoo... Ik zit in postcode 1187 en vandaag het mailtje gehad.
Helaas (nou ja...
)gaan we morgen op vakantie dus kan ik het pas installeren als ik terug ben.
In ieder geval lijkt het onderweg te zijn nu
Helaas (nou ja...

In ieder geval lijkt het onderweg te zijn nu

http://www.deyterra.com
En dan zie je die mooie reclame voorbij komen. Met het lange wachten is voorbij. Helaas voor mij nog niet.UltraSub schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:55:
Verdomme zeg, ik begin het nu toch wel eens tijd te vinden dat de postbode hier eens aan de deur komt met een nieuw modem. Duurt al 5 weken nu
Staat dat tegenwoordig in de email 5 dagen ?hanshee schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:44:
Ter informatie, ik zit in 3607 postcode gebied en heb vandaag het mailtje gehad dat ik binnen 5 dagen een nieuw modem kan verwachten.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Bij mij stond er "binnen enkele dagen"
Wel grappig, want mijn woning is net opgeleverd en dan moeten ze binnen 5 maanden alweer een nieuw apparaat sturen... hahaha
Maar neemt niet weg dat ik blij ben met de verhoging en al ga uitkijken naar de volgende verhoging.
Wel grappig, want mijn woning is net opgeleverd en dan moeten ze binnen 5 maanden alweer een nieuw apparaat sturen... hahaha
Maar neemt niet weg dat ik blij ben met de verhoging en al ga uitkijken naar de volgende verhoging.
http://www.deyterra.com
Anoniem: 50683
hm, bijna alle zenders weg, zal de proef periode wel afeglopen zijn (digitale tv). maart RTL4,SBS6 etc moet toch nog door komen?
Ik denk dat je je kaart nog niet hebt geregistreerd/geactiveerd.Anoniem: 50683 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:26:
hm, bijna alle zenders weg, zal de proef periode wel afeglopen zijn (digitale tv). maart RTL4,SBS6 etc moet toch nog door komen?
Volgens mij zijn de zenders Ned 1, 2, 3 namelijk Free to air, dus als je een kaart in je decoder hebt zitten, heb je die zenders, is je kaart geactiveerd, heb je de analoge zenders ook digitaal.
Zo die wrt610 is nu op rma 
Ik zit nu te denken om een d-link dir-655 router aan te schaffen..
Goeie keus of niet?

Ik zit nu te denken om een d-link dir-655 router aan te schaffen..
Goeie keus of niet?
woojoooo
Anoniem: 50683
Ja heb net gebeld, dacht dat ik die registratie al gedaan had.RollieBollie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:33:
[...]
Ik denk dat je je kaart nog niet hebt geregistreerd/geactiveerd.
Volgens mij zijn de zenders Ned 1, 2, 3 namelijk Free to air, dus als je een kaart in je decoder hebt zitten, heb je die zenders, is je kaart geactiveerd, heb je de analoge zenders ook digitaal.
Meneer aan de telefoon heeft het voor me geregeld, moet ff uurtje geduld hebben en dan zzou een en nader weer werken
Vorige week dinsdag dus Ai1+ besteld. Woensdag werd alleen een decoder bezorgd. Op Mijn Ziggo staat bij mijn orders geen internet. Donderdag gebeld, er klopte iets niet en een modem naleveren zou 3 weken duren. Een monteur zou volgende week dinsdag langs kunnen komen, die heeft nog wel modems in de auto liggen.
Rare gang van zaken, maar ik heb deze Ziggo Ervaringen-topics gelezen, dus ik was gewaarschuwd. Ik wacht het wel af. We hebben nog ADSL van Online.
Van een vriend kreeg ik een Arris TM401B, als ik deze aansluit kom ik uiteindelijk wel op de activatiepagina's maar na invoering van mijn gegevens mislukt de activatie en wordt me aangeraden de helpdesk te bellen. Is hier een andere manier voor om dit modem toch geactiveerd te krijgen?
Rare gang van zaken, maar ik heb deze Ziggo Ervaringen-topics gelezen, dus ik was gewaarschuwd. Ik wacht het wel af. We hebben nog ADSL van Online.
Van een vriend kreeg ik een Arris TM401B, als ik deze aansluit kom ik uiteindelijk wel op de activatiepagina's maar na invoering van mijn gegevens mislukt de activatie en wordt me aangeraden de helpdesk te bellen. Is hier een andere manier voor om dit modem toch geactiveerd te krijgen?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS115 + WD30EXRZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.2_4 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Voor mij is het wachten ook nog niet voorbij, maandag mailtje gehad maar nog steeds geen modem.jaaoie17 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:30:
[...]
En dan zie je die mooie reclame voorbij komen. Met het lange wachten is voorbij. Helaas voor mij nog niet.

Vanmorgen eindelijk mijn nieuwe modem ontvangen, heeft na de e-mail ontvangen te hebben dus 8 dagen geduurd.
Helaas nog niet de snelheid resultaten die ik gehoopt had. Als mijn Linksys WRT54G ertussen zit
haal ik zo'n 25Mbit down, en 4,6Mbit up. (hij zit via utp verbonden, weet niet wat de max dan is van deze router)
Dus het weekend maar op zoek naar een betere router denk ik, iemand nog tips...
Helaas nog niet de snelheid resultaten die ik gehoopt had. Als mijn Linksys WRT54G ertussen zit
haal ik zo'n 25Mbit down, en 4,6Mbit up. (hij zit via utp verbonden, weet niet wat de max dan is van deze router)
Ik heb hier een Sitecom Wireless 300N Gaming Router staan.
Nu heb ik het nieuwe modem nog niet dus daar kan ik niks over zeggen maar voor de rest ben ik erg te spreken over dit dingetje!
Nu heb ik het nieuwe modem nog niet dus daar kan ik niks over zeggen maar voor de rest ben ik erg te spreken over dit dingetje!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Anoniem: 197857
Monteur vandaag langs geweest en erg nette resultaten: http://www.speedtest.net/result/534692273.png
Heb het draaien met een d-link dir-825 die trekt het met gemak. Ik had ook naar de dir-655 gekeken, maar de 825 leek mij toch de betere keus en was niet veel duurder. Ik denk dat het kwa beheer vrijwel hetzelfde zal zijn, maar mist de 655 een paar opties / functies.
Heb het draaien met een d-link dir-825 die trekt het met gemak. Ik had ook naar de dir-655 gekeken, maar de 825 leek mij toch de betere keus en was niet veel duurder. Ik denk dat het kwa beheer vrijwel hetzelfde zal zijn, maar mist de 655 een paar opties / functies.
Anoniem: 59483
Eigenlijk zou er maandag een monteur bij mij langskomen vanwege lage upload en het steeds resetten van de verbinding. Toen heb ik vanavond toch nog maar even een poging gedaan met het Arris modem (ik had tijdelijk mijn Motorola modem teruggeplaatst).
Tot mijn verbazing was mijn lijn ineens super stabiel, en had ik een upload van tussen de 4 en 4.7 Mbit/s.
Alles in 1 Extra, Utrecht (3552)
Update:
's Ochtends is de upload wat hoger
Tot mijn verbazing was mijn lijn ineens super stabiel, en had ik een upload van tussen de 4 en 4.7 Mbit/s.
Alles in 1 Extra, Utrecht (3552)
Update:
's Ochtends is de upload wat hoger

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 08-08-2009 07:03]
Ik ben sinds begin juli overgestapt van Internet Z3 naar AiO+. Mijn snelheid is nu achteruitgegaan van 15 mbit naar 10 mbit. De snelheidsverhoging is er dus nog niet door..van de week nog modem geherstart maar helaas.. gebied Almelo.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One
Ziggo draait hier nu een week en ik kan wel zeggen probleemloos
nette waardes en zeer stabiel, met name op usenet zeer aangenaam verrast door stabiliteit
nette waardes en zeer stabiel, met name op usenet zeer aangenaam verrast door stabiliteit

[Voor 10% gewijzigd door SNEAK-NL op 07-08-2009 22:28]
Nu wordt ik toch een beetje angstig, mijn ouders zeiden dat er een heel groot pakket binnen was maar hadden nog niet open gemaakt. Ik heb een hd decoder besteld voor 99 euro en die staat ook wel bij mijn order maar internet of modem niet.. Morgen direct maar even bellenWEBsel schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:06:
Vorige week dinsdag dus Ai1+ besteld. Woensdag werd alleen een decoder bezorgd. Op Mijn Ziggo staat bij mijn orders geen internet. Donderdag gebeld, er klopte iets niet en een modem naleveren zou 3 weken duren. Een monteur zou volgende week dinsdag langs kunnen komen, die heeft nog wel modems in de auto liggen.
Zie net in mailbox van me pa dat wij vandaag ook aankondiging hebben gehad van nieuwe modem. Staat gewoon enkele dagen in.robbinonline schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:04:
[...]
Staat dat tegenwoordig in de email 5 dagen ?
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Het is nog geen 1 september.CAP-Team schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:32:
Ik ben sinds begin juli overgestapt van Internet Z3 naar AiO+. Mijn snelheid is nu achteruitgegaan van 15 mbit naar 10 mbit. De snelheidsverhoging is er dus nog niet door..van de week nog modem geherstart maar helaas.. gebied Almelo.
Ik heb niet eens een mail gehad. Heb Alles-in-Eén Extra. Ik heb het vermoeden dat ik bij de laatste 10% zit die hem nog niet heeft. Ga al langzaam denken dat ik vergeten ben. Heeft iemand hem al in Nieuwegein?taz3d_nl schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:14:
[...]
Voor mij is het wachten ook nog niet voorbij, maandag mailtje gehad maar nog steeds geen modem.
De meeste oudere routers trekken het niet, of net niet lekker.BrokenRules schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:34:
Vanmorgen eindelijk mijn nieuwe modem ontvangen, heeft na de e-mail ontvangen te hebben dus 8 dagen geduurd.
Ik ben naar volle tevredenheid overgestapt op een Linksys WRT320N van 79 Euro.
Erg mooi ding van een gerenommeerde fabrikant, zonder losse antenne(s), alles Gigabit verbindingen, Wireless 300N en voorlopig genoeg WAN -> LAN routeringssnelheid. Zullen we sowieso ook nodig hebben als de snelheden bij Ziggo boven de 100 Mbps gaan.
Foutje, er stond binnen enkele dagen.....robbinonline schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:04:
[...]
Staat dat tegenwoordig in de email 5 dagen ?

Ik heb dezelfde router, maar mijn WAN-LAN verbinding blijft op 100Mb staan.Volkert schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:57:
[...]
De meeste oudere routers trekken het niet, of net niet lekker.
Ik ben naar volle tevredenheid overgestapt op een Linksys WRT320N van 79 Euro.
Erg mooi ding van een gerenommeerde fabrikant, zonder losse antenne(s), alles Gigabit verbindingen, Wireless 300N en voorlopig genoeg WAN -> LAN routeringssnelheid. Zullen we sowieso ook nodig hebben als de snelheden bij Ziggo boven de 100 Mbps gaan.

Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Anoniem: 292597
Geachte Tweakers.
Ik heb een vraag die ik zo niet beantwoord kan krijgen, hopelijk weet 1 van jullie dit:
Mijn ouders hebben een vakantiehuisje op een vakantiepark.
De enige Coax die daar ligt is van het park zelf.
Daar kan dus geen Ziggo op aangevraagd worden.
Nu wonen ze circa 100 meter van een woonwijk af (zit een beekje en een straat tussen).
Ze hadden hetzelfde probleem met KPN/telefoon.
Die hebben toen vanaf de straat van die woonwijk een kabel kunnen trekken naar het huisje voor (meen ik) 50€.
Nu vraag ik mij af of Ziggo dit ook kan doen en wat hier eventueel de kosten van zijn?
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit bij Ziggo 150€ kost maar weet dit niet meer zeker.
Heb ook al met de Ziggo klantenservice gebeld maar kreeg niet het idee dat deze begrepen wat ik wilde.
Zij zouden checken of op het algemene adres van het park Ziggo mogelijk was en dan terugbellen.
Echter wil ik weten of ze ook vanuit die wijk een kabel kunnen leggen en wat dat kost
Als iemand hier meer van weet, of misschien werkzaam is bij ziggo zou ik graag iets horen
Ik heb een vraag die ik zo niet beantwoord kan krijgen, hopelijk weet 1 van jullie dit:
Mijn ouders hebben een vakantiehuisje op een vakantiepark.
De enige Coax die daar ligt is van het park zelf.
Daar kan dus geen Ziggo op aangevraagd worden.
Nu wonen ze circa 100 meter van een woonwijk af (zit een beekje en een straat tussen).
Ze hadden hetzelfde probleem met KPN/telefoon.
Die hebben toen vanaf de straat van die woonwijk een kabel kunnen trekken naar het huisje voor (meen ik) 50€.
Nu vraag ik mij af of Ziggo dit ook kan doen en wat hier eventueel de kosten van zijn?
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit bij Ziggo 150€ kost maar weet dit niet meer zeker.
Heb ook al met de Ziggo klantenservice gebeld maar kreeg niet het idee dat deze begrepen wat ik wilde.
Zij zouden checken of op het algemene adres van het park Ziggo mogelijk was en dan terugbellen.
Echter wil ik weten of ze ook vanuit die wijk een kabel kunnen leggen en wat dat kost

Als iemand hier meer van weet, of misschien werkzaam is bij ziggo zou ik graag iets horen

Netwerkkaartje dat geen gigabit verbinding ondersteund?Marco schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:05:
[...]
Ik heb dezelfde router, maar mijn WAN-LAN verbinding blijft op 100Mb staan.
Ik heb sinds gisteren ook de WRT320N en ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Snelheid bij ons komt getest op speedtest.net op:
19.60 MB/s Down
2.58 MB/s Up
We kregen helaas een Motorola Docsis2 Modem (eergisteren gekregen), dus nog maar afwachten wanneer we die nieuwe krijgen. Slaat eigelijk nergens op dat ze ons eerst een oude geven, want ze maken al volop reclame voor 50MB/s.
Maar goed we hebben in ieder geval weer internet en halve telefonie.
Afwachten maar weer....
[Voor 19% gewijzigd door djtdjtdjt op 08-08-2009 10:42]
Ik belde voor de gein eens naar de helpdesk om te vragen wanneer ik mijn modem krijg, aangezien ik afgelopen maandag een mailtje had.
Mij werd verteld dat de modems op zijn en in de laatste week van augustus pas nieuwe worden verstuurd...jaaaaaja!
Er zijn dus nog steeds mensen die afgelopen maandag een mailtje hadden en nog steeds geen modem? Ik lees hier dat er zelfs mensen zijn die niet eens een mailtje hebben. Die zitten dus helemaal achteraan de rij.
Ben ik blij dat ik contacten heb bij Ziggo en reeds een nieuw modem tot mijn beschikking heb. Als je op Ziggo moet wachten.......
Mij werd verteld dat de modems op zijn en in de laatste week van augustus pas nieuwe worden verstuurd...jaaaaaja!
Er zijn dus nog steeds mensen die afgelopen maandag een mailtje hadden en nog steeds geen modem? Ik lees hier dat er zelfs mensen zijn die niet eens een mailtje hebben. Die zitten dus helemaal achteraan de rij.
Ben ik blij dat ik contacten heb bij Ziggo en reeds een nieuw modem tot mijn beschikking heb. Als je op Ziggo moet wachten.......
[Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 08-08-2009 12:11]
It ain't stupid if it works!
K heb helemaal geen mailtje gehad, maar wel een modem! dat kan ookvr6-only schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:45:
Ik belde voor de gein eens naar de helpdesk om te vragen wanneer ik mijn modem krijg, aangezien ik afgelopen maandag een mailtje had.

Dat verhaal lijkt niet helemaal te kloppen.vr6-only schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:45:
Er zijn wel degelijk mensen die Maandag een mail hebben gekregen en het modem inmiddels al in huis hebben. Verder geloof ik er ook weinig van wat de klantenservice verteld

Afgelopen donderdag eens gemailed wanneer ik mijn nieuwe modem zal ontvangen. Prompt krijg ik vrijdag een e-mail dat mijn modem is verstuurd. Even later krijg ik een mail dat het onbekend is wanneer het verstuurd gaat worden.
Vreemde helpdesk...
Vreemde helpdesk...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Flash de tomato firmware er eens opBrokenRules schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:34:

Ik heb ook nog helemaal niets gehoord of gekregen. Zou van Z3i naar Alles in 1 extra omgezet worden 'ergens in 2009' / juli / september maar na alle reclame die nog steeds 1 juli aangeeft en alle folders die ik ontvangen heb, heb ik helemaal niets meer van ze gehoord. Als je belt zeggen ze dat het allemaal te veel voor ze is, en dat ze 1 juli niet meer gaan redden (duh).SAICRJMPM schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:56:
[...]
Ik heb niet eens een mail gehad. Heb Alles-in-Eén Extra. Ik heb het vermoeden dat ik bij de laatste 10% zit die hem nog niet heeft. Ga al langzaam denken dat ik vergeten ben. Heeft iemand hem al in Nieuwegein?
Maar als ik hier zo eens doorheen lees, ben ik blij in ieder geval een stabiele lijn te hebben. Die extra snelheid komt dan nog wel eens.
Ik zit in postcode 1276.
Wat is het mail adres eigenlijk van ziggo. Want kan helemaal niks vinden om de site. Ja alleen zon klachten formulier.Ankh schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:11:
Afgelopen donderdag eens gemailed wanneer ik mijn nieuwe modem zal ontvangen. Prompt krijg ik vrijdag een e-mail dat mijn modem is verstuurd. Even later krijg ik een mail dat het onbekend is wanneer het verstuurd gaat worden.
Vreemde helpdesk...
Sinds "net" kan ik surfen via het Ziggo alles in 1 pluspakket. Momenteel ben ik aan het stoeien om het internet overal in huis werkend te krijgen. Ik werk met een server, welke bij ADSL rechtstreeks op de modem was aangesloten en middels een tweede netwerkkaart met een switch verbonden is.
Kabel komt echter op een andere locatie inbinnen dan de telefoonlijn waardoor ik via een UTP wandcontactoos de modem verbind met de server. Hierbij loop ik tegen het probleem aan dat ik de melding krijg "geen netwerkwerk kabel aangesloten". Dezelfde UTP wandcontactdoos, UTP kabel en ADSL modem werken echter wel. Wanneer ik de Motorola modem rechtstreeks met de server verbind zonder tussenkomst van de UTP wandcontactdoos heb ik wel internet. Kan het zijn dat de motorala modem bij mijn situatie een crosslink kabel vereist of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
UPDATE
Heb een crosslink kabel gevonden (waar een rommelhok al niet goed voor is) en nu werkt het via de UTP wandcontactdoos. Dat het Ziggo modem niet automatisch kan schakelen terwijl mijn 5 jaar oude ADSL modem dit wel kan...
Kabel komt echter op een andere locatie inbinnen dan de telefoonlijn waardoor ik via een UTP wandcontactoos de modem verbind met de server. Hierbij loop ik tegen het probleem aan dat ik de melding krijg "geen netwerkwerk kabel aangesloten". Dezelfde UTP wandcontactdoos, UTP kabel en ADSL modem werken echter wel. Wanneer ik de Motorola modem rechtstreeks met de server verbind zonder tussenkomst van de UTP wandcontactdoos heb ik wel internet. Kan het zijn dat de motorala modem bij mijn situatie een crosslink kabel vereist of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
UPDATE
Heb een crosslink kabel gevonden (waar een rommelhok al niet goed voor is) en nu werkt het via de UTP wandcontactdoos. Dat het Ziggo modem niet automatisch kan schakelen terwijl mijn 5 jaar oude ADSL modem dit wel kan...
[Voor 11% gewijzigd door DerKleinePunkt op 08-08-2009 14:26]
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt
Ik zag een reactie van een tijdje terug (22 juni) over de "All In One Extra" snelheid in Alphen aan den Rijn (240x). Heeft iemand daar nog een update over? Ben vooral geinteresseerd in de gemiddelde snelheid. Zit al lang te twijfelen over een overstap ja/nee.....
Anoniem: 300
Gisterochtend een brief binnengekregen voor de upgrade van Z2 (Casema Multi, analoog en digitale TV en telefonie) naar Alles-In-Een Plus. Brief vermeldt dat de decoder (de derde inmiddels al, laat maar komen!) binnen drie weken er zou zijn. Ik had echt nét de brief gelezen en jawel *dingdong*, de decoder staat inclusief de postbode aan de deur. Mooi nieuw model Humax decoder plus de rest. Kaart direct geactiveerd en voila. Oh nee, even wachten op de speedupgrade van 5 naar 20Mbit, dat kan nog wel even duren. Modem resetten en klaar. 20Mbit down, 3 Mbit up.
Na de belastingaanslag er vlak na was dit een leuke verrassing. De belastingdienst was trager dan Ziggo, go figure out.
Na de belastingaanslag er vlak na was dit een leuke verrassing. De belastingdienst was trager dan Ziggo, go figure out.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulierjaaoie17 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:58:
[...]
Wat is het mail adres eigenlijk van ziggo. Want kan helemaal niks vinden om de site. Ja alleen zon klachten formulier.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Anoniem: 313390
Sinds vandaag heb ik het alles in 1 pakket aangesloten. Alles werkt prima alleen lukt het mij niet om internet via een linksys wrt 54g met Tomato firmware werkend te krijgen...Ik had voorheen online en daar fungeerde de modem zelf al als router. Geldt dit ook voor de modem van Ziggo?
Via de alwijze google kom ik niet echter verder, vandaar mijn vraag hier. Hopelijk zou iemand mij willen uitleggen hoe en welke instellingen ik van de wrt dien in te stellen zodat het mogelijk is om wireless door het huis te internetten...
Mijn dank is groot
Via de alwijze google kom ik niet echter verder, vandaar mijn vraag hier. Hopelijk zou iemand mij willen uitleggen hoe en welke instellingen ik van de wrt dien in te stellen zodat het mogelijk is om wireless door het huis te internetten...
Mijn dank is groot
Probeer je router eens te resetten en dan aan te sluiten.
Heb verschillende routers achter mijn Ziggo modem gehad, en telkens werkten deze "out of the box".
Heb verschillende routers achter mijn Ziggo modem gehad, en telkens werkten deze "out of the box".
Automatic DHCP, router in gateway modus zetten bij tomato onder advanced / routingAnoniem: 313390 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:22:
Sinds vandaag heb ik het alles in 1 pakket aangesloten. Alles werkt prima alleen lukt het mij niet om internet via een linksys wrt 54g met Tomato firmware werkend te krijgen...Ik had voorheen online en daar fungeerde de modem zelf al als router. Geldt dit ook voor de modem van Ziggo?
Mijn dank is groot
Anoniem: 313390
Heren ( i presume)
Mag ik beide hartelijk bedanken: het werkt...
Nog tips wat betreft beveiliging van het netwerk?
Wireless staat in TKIP WPA2 personal...
Mag ik beide hartelijk bedanken: het werkt...
Nog tips wat betreft beveiliging van het netwerk?
Wireless staat in TKIP WPA2 personal...
Als ik naar de specs kijk van de router dan heeft deze ook alleen maar 10/100Mbit verbindingen.Marco schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:05:
[...]
Ik heb dezelfde router, maar mijn WAN-LAN verbinding blijft op 100Mb staan.
Heb inmiddels een aantal dagen de nieuwe snelheid mogen beproeven en het bevalt me wel. Heb nogsteeds niet in de mailbox een mail gehad van Ziggo over dat er een modem aankomt

Ik hoop voor ieder die nog met smart op zijn modem wacht dat deze spoedig komt.
Zo en nu snel door internetten

OP hierboven.. Die beveiliging is goed. Je kan ook AES kiezen maar dit kraak je ook niet in een minuutje.
[Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 08-08-2009 15:58]
Gister eindelijk de mail gekregen dat we ons nieuwe modem krijgen voor de 50megabit.
Stond ook in dat we het oude modem retour moeten sturen terwijl dit oude modem geloof ik toch echt eigendom van ons is.
Ons huidige Arris modem hebben we een jaar of 2 geleden van @home gekregen. En bij @home was het de regel dat de modems eigendom van de klant waren. Of denk ik nu verkeerd?
Stond ook in dat we het oude modem retour moeten sturen terwijl dit oude modem geloof ik toch echt eigendom van ons is.
Ons huidige Arris modem hebben we een jaar of 2 geleden van @home gekregen. En bij @home was het de regel dat de modems eigendom van de klant waren. Of denk ik nu verkeerd?
Volgens mij heb je alles in bruikleenDeadsy schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:23:
Gister eindelijk de mail gekregen dat we ons nieuwe modem krijgen voor de 50megabit.

@home had koopmodems.Luqq schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:25:
[...]
Volgens mij heb je alles in bruikleenje betaalt immers ook niks voor het arris modem dat je straks krijgt, toch?
Ik heb nog nooit een modem betaald hoor?
zover ik weet waren ze bij @home na 1 jaar eigendom van de klant.Falconey schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:10:
[...]
Ik heb nog nooit een modem betaald hoor?
dus vind het raar dat Ziggo ze terug wil.
Gewoon even bellen met klantenservice. Modem terugsturen stond ook in mijn brief, maar na gebeld te hebben hoefde dit niet omdat het toch een oud modem was.Deadsy schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:23:

Anoniem: 167272
Bij mijn schoonmoeder doet de telefoonverbinding het ineens niet meer. Als ze de hoorn oppakt hoort ze niets. Wie haar belt, hoort de telefoon overgaan, maar dat is niet zo. Feitelijk kan ze nu al vier weken niet bellen.
Nou heb ik diverse keren klachtenformulieren ingevuld en voor een tientje naar de helpdesk gebeld waar ze het modem hebben gereset op afstand enzo, maar ze vinden het geen probleem voor Ziggo.
Ik alle kabels eruit geyankt, er weer in gestopt, andere telefoons aangesloten, gereset, modem op z'n kop gehouden, alles weer aangesloten, alle lampjes die groen moeten zijn zijn groen, maar geen telefoonverbinding. En Ziggo weigert een monteur langs te sturen met een nieuw modem. Want volgens mij is deze stuk.
Gek genoeg doet de internetverbinding het wel goed.
Any ideas?
Nou heb ik diverse keren klachtenformulieren ingevuld en voor een tientje naar de helpdesk gebeld waar ze het modem hebben gereset op afstand enzo, maar ze vinden het geen probleem voor Ziggo.
Ik alle kabels eruit geyankt, er weer in gestopt, andere telefoons aangesloten, gereset, modem op z'n kop gehouden, alles weer aangesloten, alle lampjes die groen moeten zijn zijn groen, maar geen telefoonverbinding. En Ziggo weigert een monteur langs te sturen met een nieuw modem. Want volgens mij is deze stuk.
Gek genoeg doet de internetverbinding het wel goed.
Any ideas?
Ik heb nog nooit een modem terug gestuurd en heb er ook nooit wat van gehoord.Awsom schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:24:
[...]
Gewoon even bellen met klantenservice. Modem terugsturen stond ook in mijn brief, maar na gebeld te hebben hoefde dit niet omdat het toch een oud modem was.![]()
Thomson -> Motorola SB4100 -> SB5100 -> Scientific Atlanta 2203.
Ik denk ook niet dat het rendabel is om die oude rommel nog te gaan terugnemen

[Voor 9% gewijzigd door Falconey op 08-08-2009 19:47]
Weet iemand hoe ik een oud modem activeerbaar kan maken? Ik heb hier een TM401B, maar daar staan nog instellingen van Essent in Tilburg in (volgens 192.168.100.1). Of moet ik dan een kabelcentrale gebruiken?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS115 + WD30EXRZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.2_4 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Daar ben ik weer.
Afgelopen maandag mail gehad maar nog geen modem te bespeuren.
Er is inderdaad geen touw aan vast te knopen hoe Ziggo te werk gaat met de verspreiding van de docsis 3 modems.
Maar ben gelukkkig niet de enige, heb op andere forums gelezen dat meerdere mensen aan het begin van de week mail hebben gehad en nog steeds zitten te wachten op hun nieuwe aanwinst.
We wachten af ....

Afgelopen maandag mail gehad maar nog geen modem te bespeuren.

Er is inderdaad geen touw aan vast te knopen hoe Ziggo te werk gaat met de verspreiding van de docsis 3 modems.
Maar ben gelukkkig niet de enige, heb op andere forums gelezen dat meerdere mensen aan het begin van de week mail hebben gehad en nog steeds zitten te wachten op hun nieuwe aanwinst.

We wachten af ....
Mijn MK modem was ooit mijn eigendom. In de tijd van Soneraplaza / Multiweb moest je voor je modem betalen. MK heeft toen ooit een "afkoop"regeling gedaan, waarbij ik een x bedrag heb ontvangen.Luqq schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:25:
[...]
Volgens mij heb je alles in bruikleenje betaalt immers ook niks voor het arris modem dat je straks krijgt, toch?
Vandaag ook de modem van Ziggo mogen ontvangen. (Arris). De snelheid via de kabel is perfect (48 down 4 up) maar via de Sitecom router (Sitecom WL-160) was de draadloze verbinding erg onstabiel (ongeveer 7 down en 4 up).
Ik dacht (misschien overhaast?) dat het aan de draadloze router lag aangezien deze niet hoog wordt aangeschreven. Vanmiddag dus even langs de BCC voor een betere router. Uiteindelijk de Netgear Wireless-N 300 router aangeschaft.
Nu haal ik met mijn laptop nog steeds slechts 20 down en 4 up. Wanneer ik echter de beveiling (WPA-PSK) uitzet dan haal ik 38 down en 4 up.
Ik maak nu gebruik van de volgende apparatuur:
Modem: Arris
Router: Netgear Wireless-N 300
Draadloze kaart in laptop: Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN
Voor zover ik kan zien aan de technische specificaties van de draadloze kaart zou deze ook goed moeten werken met een N netwerk.
Mijn vraag is wat ik verkeerd heb gedaan waardoor de snelheid niet wordt gehaald en of ik alsnog de verkeerde apparatuur gebruik of eventueel verkeerde instellingen.
Ik dacht (misschien overhaast?) dat het aan de draadloze router lag aangezien deze niet hoog wordt aangeschreven. Vanmiddag dus even langs de BCC voor een betere router. Uiteindelijk de Netgear Wireless-N 300 router aangeschaft.
Nu haal ik met mijn laptop nog steeds slechts 20 down en 4 up. Wanneer ik echter de beveiling (WPA-PSK) uitzet dan haal ik 38 down en 4 up.
Ik maak nu gebruik van de volgende apparatuur:
Modem: Arris
Router: Netgear Wireless-N 300
Draadloze kaart in laptop: Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN
Voor zover ik kan zien aan de technische specificaties van de draadloze kaart zou deze ook goed moeten werken met een N netwerk.
Mijn vraag is wat ik verkeerd heb gedaan waardoor de snelheid niet wordt gehaald en of ik alsnog de verkeerde apparatuur gebruik of eventueel verkeerde instellingen.
heeft er iemand anders ook last van dubbele facturen?
begin juni heb ik een factuur voor 01-01-2009 tot 01-07-2009 ontvangen (rond de 300 euro)
kom net terug van vakantie en zie dat er op 7 augustus weer een groot bedrag is afgeschreven. dit keer voor de periode 01-11-2008 tot 01-09-2009 (ruim 500 euro)
ik dacht eerst dat ziggo maandelijke moest betalen.. na de factuur in mei dacht ik dat het per half jaar ging, maar nu begrijp ik er maar weinig meer van?
het gaat niet alleen om facturen, maar de bedragen zijn ook daadwerkelijk afgeschreven
het gaat trouwens om alles-in-1 plus..
begin juni heb ik een factuur voor 01-01-2009 tot 01-07-2009 ontvangen (rond de 300 euro)
kom net terug van vakantie en zie dat er op 7 augustus weer een groot bedrag is afgeschreven. dit keer voor de periode 01-11-2008 tot 01-09-2009 (ruim 500 euro)
ik dacht eerst dat ziggo maandelijke moest betalen.. na de factuur in mei dacht ik dat het per half jaar ging, maar nu begrijp ik er maar weinig meer van?
het gaat niet alleen om facturen, maar de bedragen zijn ook daadwerkelijk afgeschreven
het gaat trouwens om alles-in-1 plus..
@SubSun
geen druk bellende huisgenoten? dat zou wel wat verklaren

Vandaag ziggo aio plus geinstalleerd, activatie ging prima, binnen een kwartiertje op internet. Maar nu deed ik een speedtest en de resultaten vallen behoorlijk tegen:
Ik krijg precies de helft van mijn beloofde snelheid, moet er nog een snelheidsverhoging worden ingevoerd ofzo? Ik dacht het toch niet.. Of zou het aan de apparatuur liggen?
Ik krijg precies de helft van mijn beloofde snelheid, moet er nog een snelheidsverhoging worden ingevoerd ofzo? Ik dacht het toch niet.. Of zou het aan de apparatuur liggen?
Die snelheid komt pas in september of oktober ofzo.thecompany schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:30:
Vandaag ziggo aio plus geinstalleerd, activatie ging prima, binnen een kwartiertje op internet. Maar nu deed ik een speedtest en de resultaten vallen behoorlijk tegen:
[afbeelding]
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Snelheid is precies goed. Aie Plus heeft de standaard snelheid van 10 Mbit.thecompany schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:30:
[afbeelding]
Zoals ook de site te lezen is word de snelheid die daar staat ingevoerd tussen juli & oktober met het daar bijbehorende tabbeltje:
Product: Alles-in-1 Plus
Huidige snelheid down/up: 10/1.5
Nieuwe snelheid down/up: 20/3
Ingangsdatum nieuwe snelheid: 1 sept 2009
nee juist helemaal niet.. in de specificaties is te zien dat er nauwelijks wordt gebeld.. de standaard abonnementskosten worden wel dubbel verrekendiceheart schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:14:
@SubSun
iemand zelfde probleem en ervaring met crediteringen?
na het weekend toch maar eens een belletje naar ziggo

[Voor 3% gewijzigd door SubSun op 09-08-2009 00:18]
Helemaal overheen gelezen, ik zag alleen maar 20/3 staanrobbinonline schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:58:
[...]
Snelheid is precies goed. Aie Plus heeft de standaard snelheid van 10 Mbit.
Zoals ook de site te lezen is word de snelheid die daar staat ingevoerd tussen juli & oktober met het daar bijbehorende tabbeltje:
Product: Alles-in-1 Plus
Huidige snelheid down/up: 10/1.5
Nieuwe snelheid down/up: 20/3
Ingangsdatum nieuwe snelheid: 1 sept 2009

Edit: En nu zie ik ook waarom, veel kleiner kun je het regeltje niet maken volgens mij, en ik snap ook niet waarom nieuwe klanten niet gewoon direct de snelheid krijgen, lijkt me toch veel makkelijker dan om het straks weer te gaan verhogen
[Voor 16% gewijzigd door thecompany op 09-08-2009 00:28]
Anoniem: 313439
Afgelopen maandag het mailtje van Ziggi gehad... een weekje spannend dus! (postcode 7711) ... Vandaag (zaterdag kwam het modem binnen!) Gelijk aangesloten, geactiveerd en....
...
na 1 minuut de speedtest te hebben gedaan (48 /4) (joepie!) viel alles uit....
....
Ik een drie kwartier aan de helpdesktelefoon gehangen (geen gehoor....
) , opgehangen, nog eens gebeld en half uur later .... "er is een storing in uw regio" .... da's dus 2 uur later.... en ik ondertussen ALLES geprobeerd, alle instellingen vernaggeld
in m'n router en PC..... dus ik was behoorlijk pissed off...
(want de teletekst deed het wèl en hun ziggopagina vermeldde geen storingen of onderhoud in mijn regio...)
.... nu een paar uur later weer modem en router gereset (stroom eraf) en JOEPIE! ' t
werkt 
Van de helpdesk moet je het dus niet hebben, maar ik vind dat e.e.a. nu wel heel lekker werkt! (Snel dus!)
Nu maar wachten tot ze naar 100 Mb/s + gaan in het najaar of 2010....

...

....
Ik een drie kwartier aan de helpdesktelefoon gehangen (geen gehoor....

.... nu een paar uur later weer modem en router gereset (stroom eraf) en JOEPIE! ' t

Van de helpdesk moet je het dus niet hebben, maar ik vind dat e.e.a. nu wel heel lekker werkt! (Snel dus!)

Ze zeggen 80Mbits in het najaar dus ben benieuwd! 100+mbits in 2010.Anoniem: 313439 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:17:
Afgelopen maandag het mailtje van Ziggi gehad... een weekje spannend dus! (postcode 7711) ... Vandaag (zaterdag kwam het modem binnen!) Gelijk aangesloten, geactiveerd en....![]()
...
....
Ik een drie kwartier aan de helpdesktelefoon gehangen (geen gehoor....) , opgehangen, nog eens gebeld en half uur later .... "er is een storing in uw regio" .... da's dus 2 uur later.... en ik ondertussen ALLES geprobeerd, alle instellingen vernaggeld
in m'n router en PC..... dus ik was behoorlijk pissed off...
(want de teletekst deed het wèl en hun ziggopagina vermeldde geen storingen of onderhoud in mijn regio...)
.... nu een paar uur later weer modem en router gereset (stroom eraf) en JOEPIE! ' twerkt
Anoniem: 169677
dit heeft te maken met dat als het abonnement verhoogt wordt dit gebeurt met een template. Dit houd in dat alle alles in 1 plus abonnementen in 1 x verhoogd zijn en niet alleen de nieuwe klantenthecompany schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:19:
[...]
Helemaal overheen gelezen, ik zag alleen maar 20/3 staanMaarja, dan wacht ik rustig af, 1200 kbs met usenet is ook wel snel zat
Edit: En nu zie ik ook waarom, veel kleiner kun je het regeltje niet maken volgens mij, en ik snap ook niet waarom nieuwe klanten niet gewoon direct de snelheid krijgen, lijkt me toch veel makkelijker dan om het straks weer te gaan verhogen

Ach het wordt tijdZe zeggen 80Mbits in het najaar dus ben benieuwd! 100+mbits in 2010.

als het inderdaad in 2010 naar 100+mbit gaan de snelheidsverhoging nu wel flink snel achter elkaar. Die enorme snelheden zijn dan ook alleen interessant voor mensen die HD-streamen en grote bestanden downloaden.Anoniem: 313439 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:22:
[...]
Ach het wordt tijdik zag dat de concullega Chello al 120 Mb/s geeft (Fiber Power)....
vergeet de online gamers niet *(mijn kids)[
als het inderdaad in 2010 naar 100+mbit gaan de snelheidsverhoging nu wel flink snel achter elkaar. Die enorme snelheden zijn dan ook alleen interessant voor mensen die HD-streamen en grote bestanden downloaden.

Anoniem: 169677
HD streamt met ongeveer 5 megabyte per seconde. Dus dat is dan uiteraard makkelijk haalbaar. Nu is meer de vraag kan de upload van de server dit aanMrBlueEyes schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:27:
[...]
als het inderdaad in 2010 naar 100+mbit gaan de snelheidsverhoging nu wel flink snel achter elkaar. Die enorme snelheden zijn dan ook alleen interessant voor mensen die HD-streamen en grote bestanden downloaden.

Ik moest die com21 modem wel retour doen. Toen ze met nieuwe modems kwamen.
Genoeg grote servers hoor. Ben zelf een fanatieke downloader en kijk dan ook rijkhalzend uit naar de nieuwe snelheden.Anoniem: 169677 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:18:
[...]
HD streamt met ongeveer 5 megabyte per seconde. Dus dat is dan uiteraard makkelijk haalbaar. Nu is meer de vraag kan de upload van de server dit aan
Dat klopt precies. De andere helft komt aanstaande september.10Mbit valt alleen tegen als je 20Mbit verwacht. Per september 2009 zal ook jij van 20Mbit down kunnen genieten.thecompany schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:30:
[afbeelding]
Hehe, dat had je beter niet hoeven te doen. Alle COM21-modems zijn namelijk via een extern bedrijf vernietigd omdat het chemisch afval was. Dat heeft Casema destijds een heleboel geld gekost. Het advies destijds was ook: Gebruik 'm als plantenbak. En je raadt het nooit: Ik heb ze gezien als zodanig.jaaoie17 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:34:
[...]
Ik moest die com21 modem wel retour doen. Toen ze met nieuwe modems kwamen.
Onzin, het gaat gewoon via de kabel. Glasvezel is buiten Amersfoort en andere projectdelen nog niet gerealiseerd. Die 120Mbit down gaat gewoon over de coax, en met redelijk gemak.Anoniem: 313439 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:22:
[...]
Ach het wordt tijdik zag dat de concullega Chello al 120 Mb/s geeft (Fiber Power)....
kan wel zijn maar het abbonement heet toch echt gewoon Fiber Power zie http://www.upc.nl/internet/internet_120/
Weet je dit eigenlijk wel 100% zeker of is dit jouw interpretatie van de Ziggo site? Zelf ben ik nog niet overtuigd zolang ik geen factuur gekregen heb.Anoniem: 300737 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:50:
Nee hoor, In AiO zit de basisaansluiting plus telefonie plus internet. De extra kosten die erbij komen zijn bijv telefoontikken of extra keuzezenders, meer niet... Je bent dus per maand de geadverteerde bedrag kwijt als je nooit belt en geen extra keuzezenders neemt.
Op de site staat dat je, welke optie je ook kiest, in ieder geval een tv-basis abo moet hebben (a 16,25 euro). Ik ga ervan uit dat ze hiermee het analoge basis tv-abo bedoelen. Wat je dan extra krijgt door bijvoorbeeld een aio abo te nemen, is het digitale tv-gedeelte, het internet en de telefonie.
Mijn wantrouwen komt ook door mijn eigen situatie: sinds 2002 heb ik al een @Home (nu: Ziggo) abo, bestaande uit een Z2 internet abo a 29,95 en daarbij een analoog tv-basis pakket a 16,25. Samen 46,20 per maand. Daarvoor kon ik downloaden met 5 Mbs en uploaden met 1 Mbs. Ik heb nu een All-in-One Plus abo en kreeg daarmee een digitaal tv-signaal met veel meer zenders, een decoder, smartcard, telefonie en een internet signaal dat 4x zo snel is. En dat alles voor maar 3,75 euro per maand meer dan wat ik tot voor kort betaalde. Dat is zo goedkoop, ik geloof het pas als ik de factuur krijg.
Het zou kunnen dat Ziggo zulke extreme kortingen geeft omdat ze van analoge tv af wil. Het zou ook kunnen dat Ziggo, net als KPN nu doet met Digitenne, eerst een belachelijk laag tarief hanteert om nieuwe klanten te trekken, en zodra ze die hebben de prijzen alsnog verhoogt. Normaal was Digitenne 9,95, toen werd het 6,95, later 7,50 en dit jaar worden de prijzen weer verhoogd naar 8,50/mnd. Ik ben bang dat Ziggo deze strategie ook gaat doorvoeren.
Anoniem: 59483
Mensen met een Alles-in-1 Extra abonnement:
Als je problemen hebt met je download snelheid, en je hebt Windows Vista, probeer dan eens dit scriptje te draaien http://www.speedguide.net.../SG_Vista_TcpIp_patch.cmd (als de link niet werkt, kun je ook naar http://www.speedguide.net/downloads.php gaan, en de "SG Vista TCP/IP Patch" downloaden).
Dit past het één en ander aan in je TCP/IP instellingen. Als je UAC aan hebt staan, zorg er dan voor dat je het programma draait als Administrator.
Let op, dit werkt alleen met Vista en Server 2008!
Als je problemen hebt met je download snelheid, en je hebt Windows Vista, probeer dan eens dit scriptje te draaien http://www.speedguide.net.../SG_Vista_TcpIp_patch.cmd (als de link niet werkt, kun je ook naar http://www.speedguide.net/downloads.php gaan, en de "SG Vista TCP/IP Patch" downloaden).
Dit past het één en ander aan in je TCP/IP instellingen. Als je UAC aan hebt staan, zorg er dan voor dat je het programma draait als Administrator.
Let op, dit werkt alleen met Vista en Server 2008!
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 09-08-2009 10:23]
Caelorum schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:49:
kan wel zijn maar het abbonement heet toch echt gewoon Fiber Power zie http://www.upc.nl/internet/internet_120/
U heeft gelijk, i stand corrected.Doordat ons netwerk voor 97% uit glasvezel bestaat kunnen wij dit razendsnelle internet aanbieden.
UPC is bij deze zeer ver weg van Ziggo. Knap dat Ziggo uberhaupt 50 tot 80 Mbit via de koperen kabel aanbiedt. Het kan wel. maar zoals een ex-collega genaamd H. gevolgd door een "e" en een hij hele toffe kerel is ooit zei: "Die kasten gaan ontploffen."
H en R, enjoy your stay @ Ziggo.
[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 300 op 09-08-2009 10:35]
Ik zie op de site van ziggo anders niks staan van 16,25 extra bij elk abbo, wel staat er overal vermeld als je nog geen aansluiting hebt dat je een eenmalig bedrag van 29,95 moet betalen voor de aansluiting!grun93 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:04:
[...]
Op de site staat dat je, welke optie je ook kiest, in ieder geval een tv-basis abo moet hebben (a 16,25 euro). Ik ga ervan uit dat ze hiermee het analoge basis tv-abo bedoelen. Wat je dan extra krijgt door bijvoorbeeld een aio abo te nemen, is het digitale tv-gedeelte, het internet en de telefonie.
[...]
edit: typo
||
Ik zie dat wel: Let op: de prijzen van internet en telefonie zijn exclusief de kosten van het Televisie Z1-abonnement.stefanmarchal schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:34:
Ik zie op de site van ziggo anders niks staan van 16,25 extra bij elk abbo, wel staat er overal vermeld als je nog geen aansluiting hebt dat je een eenmalig bedrag van 29,95 moet betalen voor de aansluiting!
Alles in één pakketten bevatten reeds de kosten voor een basis TV aansluiting!
Dit moeten ze inderdaad wat duidelijk op de site zetten.
Heb je geen TV aansluiting, betaal je eenmalig een kleine 30 euro.
Dit moeten ze inderdaad wat duidelijk op de site zetten.
Heb je geen TV aansluiting, betaal je eenmalig een kleine 30 euro.
Anoniem: 40036
Jullie hebben het over een mailtje van ziggo, ik heb inmiddels 2 maal een mailtje gehad waarbij een helikopter een pakketje bezorgt, maar nog geen modem. Klopt dit of is er nog een ander mailtje waarin vermeld wordt wanneer het modem bezorgt wordt?
Ik heb eerst een aankondiging gehad met de vermelding dat ik een nieuw modem nodig heb en ik binnenkort een mail hierover krijg.Anoniem: 40036 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:41:
Jullie hebben het over een mailtje van ziggo, ik heb inmiddels 2 maal een mailtje gehad waarbij een helikopter een pakketje bezorgt, maar nog geen modem. Klopt dit of is er nog een ander mailtje waarin vermeld wordt wanneer het modem bezorgt wordt?
Vervolgens een tweede mail met erin dat het modem binnen enkele dagen wordt bezorgd. Dat is inmiddels 6 dagen terug en ik heb nog niets binnen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.