Hier ook last van een wegvallende verbinding met het ubee modem. Is tot nu toe, voor zover ik heb kunnen achterhalen, 6 keer voorgekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
| 27-07-2009 @ 17:00 ??
28-07-2009 @ 15:40: Router nog te benaderen, geen meldingen, lampjes op modem in orde, telefonie werking onbekend
30-07-2009 @ 15:51: Router nog online, geen meldingen, lampjes branden, geen telefonie, duurde 1 minuut
30-07-2009 @ 20:23: Modem start uit zichzelf opnieuw op
03-08-2009 @ 09:29: Modem staat gewoon aan (telefoon lampjes knipperen), geen telefoon, router gewoon up, router opnieuw laten verbinden geen oplossing (geen ip adres), zelf modem opnieuw opgestart
06-08-2009 @ 11:20: Router online, telefonie offline, lampjes modem in orde, modem zelf gereset |
Na de 5e keer heb ik de helpdesk gebeld. Daar gaf een (uitermate correcte en vriendelijke) helpdeskmedewerkster aan dat ze mijn modem had uitgelezen en dat het signaal af en toe wegvalt en dat het signaal te hoog (?) zou zijn. Ook gaf ze aan dat er meer problemen waren met dit type modem. Na even on hold gezet te zijn vroeg ze me om de kabel te controleren en het modem te resetten en terug te bellen indien het probleem weer voorkwam. Drie dagen nergens last van gehad, dus ik had stiekem gehoopt dat het opgelost was, maar helaas lag ik er net weer uit.
Modem blijft gewoon aan, alle lampjes branden zoals ze horen, alleen werkt internet en telefonie niet meer. Router werkt ook nog gewoon, netwerk doet het. De router (D-Link DIR-655) de opdracht geven het IP adres te releasen en vernieuwen werkt niet, krijg dan geen IP adres terug. Alleen het modem opnieuw opstarten lost het probleem weer (voor een paar dagen) op.
Weer de helpdesk gebeld, maar deze keer helaas een ENORME kenau aan de telefoon. Eerst vroeg ze of er een wireless router achter het modem zat: Ja. Toen was het voor haar al duidelijk, dat was de boosdoener. Ik gaf aan dat ik geen gebruik maakte van het wireless gedeelte en dat ik gewoon bedraad verbonden was. Maakte volgens haar niet uit, het wireless signaal kon een stoorzender zijn als het kabelsignaal zwak was. Ze kon opeens ook zien dat de verbinding
tussen mijn modem en router er in een half uur 6 keer uitlag. Ik gaf aan dat de router al die tijd gewoon had gewerkt en dat mijn netwerk nog netjes draaide en ik vond het erg knap dat zij kon zien wat er achter het modem gebeurde.
Kan iemand bevestigen dat Ziggo kan zien wat er áchter het modem gebeurt?
Ze wilde dat ik ging testen zonder router ertussen, want in 9 van de 10 gevallen lag het aan de router. *zucht* Ik kon helaas ook niemand met meer verstand van zaken spreken en ze leek niet bereid om buiten haar standaardscript om te antwoorden op mijn vragen, dus ik heb aangegeven dat ik het zou testen en dan nog maar eens zou terugbellen (en hopelijk een collega van haar te spreken zou krijgen

) Hier wacht ik nog even mee, want volgens zat ze grote onzin te verkondigen en moet het niet uitmaken of het modem nou aangesloten is op mijn router of direct op mijn PC. Daarnaast zit ik er niet op te wachten om een paar dagen geen verbinding te hebben via de rest van mijn PC's en server.
Is er trouwens al een manier om het Ubee modem zelf uit te lezen?