Hmm, niemand die hetzelfde probleem heeft ?frG schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:08:
Hmm het lijkt erop hier in Voorburg (2272BG) dat sommige "routes" aardig volzitten.
Torrent verkeer gaat met ~5MB/s.
100mb.bin van speedtest.quicknet.nl gaat met ~5MB/s.
1000mb.bin van speedtest.bbned.nl gaat met ~1MB/s (nooit sneller).
Speedtest.net blijft ook rond de 15 Mbit hangen, soms sneller.
Klopt het dat sommige "routes" volzitten ? Hebben meer mensen dit probleem ?
Ik zie dat iedereen bij speedtest.net wel netjes ~45Mbit/s haalt, echter ik haal max ~20Mbit/s.
Met torrents haal ik wel de volle snelheid, 5,5MB/s.
Van mijn eigen 100mbit server in amsterdam haal ik ook maar ~2MB/s.
Niemand die dit heeft of ?
Haha ik woon ook in Delft en heb de beschikking over een modempje of 10 (Ubee) en heb geen codes ontvangen.Soeski schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:41:
Afgelopen maandag ook AIE-Extra aangevraagd, locatie Delft 2612. Woensdag de brief in de bus met de codes voor het modem. Het modempakket is er nog niet.
Nou had ik nog een oud Surfboard 5100 modempje liggen (van 5 jaar geleden ofzo), ik dacht; ik sluit die eens aan voor de grap.
Krijg tot mijn verbazing een Online indicator en een pagina op mijn scherm dat ik het modem moet activeren. Dit dus maar gedaan en hoppa; 20Mbit down 3Mbit up... had niet verwacht dat het oude beessie dat nog kon.
Toegegeven, het is nog geen 50/5 maar misschien is dat in mijn wijk nog niet geactiveerd.
Wel kon ik meteen een e-mailadres aanmaken.
Helaas werkt dit nog niet meteen want kan niet op Mijn Ziggo de nieuwe gegevens bekijken. Account wordt nog geweigerd, ook op news.ziggo.nl. Kan voorlopig alleen nog surfen. Maar hé, dit is al leuk
Heb precies hetzelfde. Vanmiddag haalde ik via speedtest.net niet eens 5 Mbit, terwijl Newsleecher netjes 48 Mbit haalde.frG schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:36:
[...]
Hmm, niemand die hetzelfde probleem heeft ?
Ik zie dat iedereen bij speedtest.net wel netjes ~45Mbit/s haalt, echter ik haal max ~20Mbit/s.
Met torrents haal ik wel de volle snelheid, 5,5MB/s.
Van mijn eigen 100mbit server in amsterdam haal ik ook maar ~2MB/s.
Niemand die dit heeft of ?
HTTP
HTTPS
FTP
Allemaal "traag" en dat terwijl usenet de volledige snelheid haalt.
[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 01-08-2009 22:10 ]
It ain't stupid if it works!
Dan zou ik ff bellen met de helpdesk, ik had exact hetzelfde.vr6-only schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:18:
[...]
Heb precies hetzelfde. Vanmiddag haalde ik via speedtest.net niet eens 5 Mbit, terwijl Newsleecher netjes 48 Mbit haalde.
HTTP
HTTPS
FTP
Allemaal "traag" en dat terwijl usenet de volledigde snelheid haalt.
Ik heb geen idee wat ze gedaan hebben maar het gaat nu in ieder geval prima hier.
Je kan ook chatten met een medewerker via dat ziggo thuishelp programma, al was dat geen
doorslaand succes bij mij omdat het modem zichzelf steeds opnieuw startte.
Verwijderd

Toen ik voorheen bij XS4ALL zat, werkte het wel probleemloos.
Met of zonder authentication maakt niet uit.
[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-08-2009 00:01 ]
Hmm, ik heb vaak niet zo veel vertrouwen in de helpdesk.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:37:
[...]
Dan zou ik ff bellen met de helpdesk, ik had exact hetzelfde.
Ik heb geen idee wat ze gedaan hebben maar het gaat nu in ieder geval prima hier.
Je kan ook chatten met een medewerker via dat ziggo thuishelp programma, al was dat geen
doorslaand succes bij mij omdat het modem zichzelf steeds opnieuw startte.
Zou je een tracert kunnen maken naar b.v. zanith.nl en me vertellen welke route er gekozen wordt ?
Mijne gaat zo:
Traceren van de route naar zanith.nl [80.69.85.186]
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 8 ms 7 ms 6 ms 5354D001.cable.casema.nl [83.84.208.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms gv-rc0011-cr101-ae10.211.core.as9143.net [213.51.161.33]
4 13 ms 11 ms 7 ms asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
5 9 ms 11 ms 6 ms asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.158.140]
6 7 ms 7 ms 7 ms 213.51.156.126
7 7 ms 7 ms 8 ms openpeering.transip.nl [82.150.154.58]
8 10 ms 12 ms 11 ms zanith.nl [80.69.85.186]
Ik kreeg afgelopen week de Humax IR-Fox C en mijn broer dze week ook dezelfdeVerwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:33:
Welk decoder zou ik krijgen als ik nu voor AiO met digitale tv zou gaan? De Samsung decoder DCB-9401R of een andere? Ik heb gezocht op ziggo,nl maar daar vertellen ze niet welke decoder geleverd wordt als ik digitale tv of AiO zou aanvragen.
Een modempje of 10 (Ubee)? Eh... ik niet snapmirelia schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:13:
[...]
Haha ik woon ook in Delft en heb de beschikking over een modempje of 10 (Ubee) en heb geen codes ontvangen.
Wanneer heb jij het aangevraagd dan?
Dinsdag 14 juli als nieuwe klant AiE Plus besteld.
Woensdag 29 juli stond de postbode voor de deur, maar ik dus niet, donderdag 30 juli ook en vrijdag heb ik dan eindelijk het installatiepakket kunnen aannemen.
Modem: Motorola SBV5121E
Decoder: Humax Fox C
Natuurlijk gelijk alles aangesloten, netjes gedaan volgens de handleiding, aangezien het de 1e keer is voor mij dat ik een kabelmodem aansluit.
Alles ging goed, totdat ik het modem dus moet activeren.
Ik krijg het welkom scherm, moet op volgende klikken om te activeren, en krijg dan de melding dat het modem niet geactiveerd kan worden en dat ik de helpdesk moet bellen.
Natuurlijk kreeg ik dat scherm na 22:00 en kon ik het dus vergeten om vrijdagavond nog online te komen.
Zaterdag dus gelijk om 9:00 gaan bellen, kreeg eerst te horen dat het druk is, maar ik heb nog geen eens 20 sec staan te wachten.
Medewerker vroeg dus welke lampje branden, dit waren netjes de Power, DS, US, Online, Link en Tel 1.
Modem dus ff 10 sec van de stroom af moeten halen (allang gedaan, maar ach, ik bel de heldpesk, dus doe maar gewoon wat ze vragen).
HFC Macadres moeten doorgeven en medewerker ging proberen modem zelf te activeren, lukte niet.
Hij ging iets navragen en kwam terug met de melding dat dit doorgezet moest worden naar een andere afdeling en dat het maximaal 2 dagen kan duren voordat het werkt.
We zijn nu 1 dag verder, maar tot op heden nog niets.
Ondertussen zelf nog even paar dingen geprobeerd.
Kleine gaatje op achterkant ingedrukt gehouden met een speld tot het standby lampje oranje werd, maar helaas no go.
Nogmaals 20 sec van stroom afgehaald, maar ook no go.
Coax kabel los gehaald, stroom kabel eruit, maar dan krijg ik alleen een brandend Power en Link lampje, DS knippert, maar gebeurt verder niets mee (op zich logisch), maar ik krijg ook geen standaard gateway.
Weet iemand misschien hoe je in de interface van dit modem kan komen?
Ik denk namelijk dat het modem een 2e hands is, wat natuurlijk logisch kan zijn, aangezien het modem in bruikleen is, maar dat er dus wel een activeringscode al staat ingevuld.
Dit komt me heel bekend voor. Ik zou zeggen, probeer het nog eens een uurtje, bij mij pakte hij de codes pas na ongeveer 40x proberen.RollieBollie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:06:
Alles ging goed, totdat ik het modem dus moet activeren. Ik krijg het welkom scherm, moet op volgende klikken om te activeren, en krijg dan de melding dat het modem niet geactiveerd kan worden en dat ik de helpdesk moet bellen. Natuurlijk kreeg ik dat scherm na 22:00 en kon ik het dus vergeten om vrijdagavond nog online te komen. Zaterdag dus gelijk om 9:00 gaan bellen, kreeg eerst te horen dat het druk is, maar ik heb nog geen eens 20 sec staan te wachten. Medewerker vroeg dus welke lampje branden, dit waren netjes de Power, DS, US, Online, Link en Tel 1. Modem dus ff 10 sec van de stroom af moeten halen (allang gedaan, maar ach, ik bel de heldpesk, dus doe maar gewoon wat ze vragen). HFC Macadres moeten doorgeven en medewerker ging proberen modem zelf te activeren, lukte niet. Hij ging iets navragen en kwam terug met de melding dat dit doorgezet moest worden naar een andere afdeling en dat het maximaal 2 dagen kan duren voordat het werkt.

192.168.100.1 admin/motorolaRollieBollie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:06:
Weet iemand misschien hoe je in de interface van dit modem kan komen?
Ik denk namelijk dat het modem een 2e hands is, wat natuurlijk logisch kan zijn, aangezien het modem in bruikleen is, maar dat er dus wel een activeringscode al staat ingevuld.
Maar een kabelmodem is geen ADSL modem. De gebruiker hoeft nooit iets aan te passen in het modem want dat gebeurt allemaal vanuit de centrale aan de hand van het HFC MAC Address.
Kwestie van geduld dus, je kunt zelf niets anders doen dan wachten en eventueel weer bellen als er 2 dagen later nog niets gebeurd is.
regio 3812
Probeer eens 'smtp.home.nl' of 'smtp.casema.nl'. Bij mij werkte 'smtp.ziggo.nl' ook niet.F4T4L_3RR0R schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:00:
Iemand enig idee waarom dit niet werkt?
[afbeelding]
Toen ik voorheen bij XS4ALL zat, werkte het wel probleemloos.
Met of zonder authentication maakt niet uit.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Geen brakke verbinding hier (ook 3812) qua internet (gewoon 10Mbit). Wel heel slecht beeld bij RTL 4/5 op onze Samsung 360. En (natuurlijk) Nederland 1, 2 en 3 in HD. Nederland 3 is heel soms zonder storing en bij alle drie loopt het geluid niet synchroon. Ook geprobeerd de decoder op PCM ipv Dolby Digital in te stellen, maar dat helpt niet.SNEAK-NL schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 09:25:
Meer mensen met momenteel een behoorlijk brakke verbinding?
regio 3812
[ Voor 3% gewijzigd door Ghost81 op 02-08-2009 09:56 ]
Ik heb nu een draytek 2910, opzich al niet een goedkoop ding.
Jammer dat het ding maar 30mbit routert

Haha nee ik ben gewoon AI1 extra klant maar ook Ziggodealer vandaar dat ik die modems heb staan.Soeski schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 02:51:
[...]
Een modempje of 10 (Ubee)? Eh... ik niet snap
Wanneer heb jij het aangevraagd dan?
Verwijderd
Dus je wilt wel 64,95 betalen + 9,95 voor telefonie en je basis aansluiting 16 euro en DTV, wat je dan ook heb, maar geen nieuwe router ?allure schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:21:
Ik zou wel over willen stappen naar AiO extra, maar dan zou ik ook aan een nieuwe router vastzitten.

Zijn genoeg routers die een 1Gbit wan/lan hebben eventueel met wireless en die zullen minder kosten dan 2 maanden abonnements euries van A1E
loopt inmiddels weer prima hier, en tv heb ik geen last van storing of niet synchroon ?Ghost81 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 09:56:
[...]
Geen brakke verbinding hier (ook 3812) qua internet (gewoon 10Mbit). Wel heel slecht beeld bij RTL 4/5 op onze Samsung 360. En (natuurlijk) Nederland 1, 2 en 3 in HD. Nederland 3 is heel soms zonder storing en bij alle drie loopt het geluid niet synchroon. Ook geprobeerd de decoder op PCM ipv Dolby Digital in te stellen, maar dat helpt niet.
alleen bij rtl5 had ik paar dagen terug geen geluid
Yep.. Ik heb mijn Draytek 2910 ook met pijn in het hart vervangen. Was een heerlijke router, maar al weer aardig wat jaartjes oud, dus.. het mocht wel eens.allure schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:21:
Ik zou wel over willen stappen naar AiO extra, maar dan zou ik ook aan een nieuwe router vastzitten.
Mijn nieuwe Sitecom WL-308 Gaming Router ben ik niet echt heel tevreden over. Als het goed is komt Draytek met de Vigor2130 heel binnenkort. 4xgbit LAN, 1xgbit WAN en een WAN->LAN van boven de 250mbit, dus... nog even geduld en dan kan die bagger Sitecom weer de deur uit...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik had ergens gelezen dat de 2910, net zoals de 2930, wel degelijk 80-90Mbit kan routeren. Ik zit namelijk ook te kijken naar deze router vanwege de dual-WAN. Daarentegen komt Draytek met Gbit routers deze maand, alleen dat zijn helaas nog geen duals.allure schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:21:
Nouja, ik hoop op levering komende week. "Helaas" is de snelheid hier nog niet verhoogd, dus mijn SB5100E doet het prima op 20/3.mirelia schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:34:
[...]
Haha nee ik ben gewoon AI1 extra klant maar ook Ziggodealer vandaar dat ik die modems heb staan.
Ik heb overigens wel 50/5 aangevraagd en dat was geen probleem aldus de telefoniste van sales. Maarja...
De DCB-9401R wordt al lang niet meer geleverd. Je zou een Samsung DCB-B270R kunnen krijgen of een Humax IRFOX-C, maar laatste tijd wordt alleen de Humax uitgeleverd geloof ik.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:33:
Welk decoder zou ik krijgen als ik nu voor AiO met digitale tv zou gaan? De Samsung decoder DCB-9401R of een andere? Ik heb gezocht op ziggo,nl maar daar vertellen ze niet welke decoder geleverd wordt als ik digitale tv of AiO zou aanvragen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het probleem is dat ik geen huis, tuin en keuken router wil gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:38:
[...]
Dus je wilt wel 64,95 betalen + 9,95 voor telefonie en je basis aansluiting 16 euro en DTV, wat je dan ook heb, maar geen nieuwe router ?
Zijn genoeg routers die een 1Gbit wan/lan hebben eventueel met wireless en die zullen minder kosten dan 2 maanden abonnements euries van A1E
Dan word het kostenplaatje al iets anders.
Mijne doet 1gbit wan<>lan
En ik heb deze router al 4 jaar
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Welk merk/type router is dat dan? En hoe heb je dat getest dat hij de volledige snelheid doorvoert?CrankyGamerOG schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:59:
Al dat gezeur over die routers
Mijne doet 1gbit wan<>lan
En ik heb deze router al 4 jaar
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb een Linksys WRT320N op de SBV5121E modem van Ziggo. Normaal nergens last van, maar als ik Skype aan heb en ik heb iets anders via internet lopen, mocht het zijn een download of een game of poker oid. Dan heb ik af en toe geen verbinding meer. De download kelderd helemaal met kB p/s en Skype gooit de hoorn op de haak. Als ik verder niets aan heb tegelijk dan kan ik terwijl Skype ingebruik is soms iets simpels als Hotmail niet ervoor krijgen. Als ik met Skype ophang dan dan ploep de site is er in 1 keer.
Dit gebeurd trouwens niet alleen met Skype, maar ook als ik bijvoorbeel een torrent aan heb staan, dan lukt het ook vaak niet om de pagina van hotmail ervoor te krijgen.
Als ik de Router er tussen weg haal heb ik nergens last van, dus ik denk dat het aan een instelling ligt van de Router. Maar ik heb geen bal verstand van routers instellen, dus vandaar mn vraag weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de Type internetverbinding. Hij staat nu op Automatische configuratie DHCP, maar moet hij wellicht op Vast IP, PPPoE, PPTP, L2TP of Telstra-Kabel.
Zoals ik al gezegt heb, ik snap niets van die router settings, dus heb er nog niets in veranderd dan wat de installatie CD heeft gedaan.
Verwijderd
Ik heb die router ook, wat is er mis mee dan?TFHfony schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:50:
[...]
Yep.. Ik heb mijn Draytek 2910 ook met pijn in het hart vervangen. Was een heerlijke router, maar al weer aardig wat jaartjes oud, dus.. het mocht wel eens.
Mijn nieuwe Sitecom WL-308 Gaming Router ben ik niet echt heel tevreden over. Als het goed is komt Draytek met de Vigor2130 heel binnenkort. 4xgbit LAN, 1xgbit WAN en een WAN->LAN van boven de 250mbit, dus... nog even geduld en dan kan die bagger Sitecom weer de deur uit...
Verwijderd
AiO zit toch alles in, waarom reken je de 9,95 dan apart en de basisaansluiting ook? Zie ik iets over het hoofd?Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:38:
[...]
Dus je wilt wel 64,95 betalen + 9,95 voor telefonie en je basis aansluiting 16 euro en DTV, wat je dan ook heb, maar geen nieuwe router ?
Oh ja, in 2272 is het de hele dag al ellende. Had net 30% packet loss naar mijn 1e hop achter het modem. Nu wil het modem helemaal niet meer opkomen (internet lampje blijft knipperen). Dit is al de 3e dag in 1 week dat dit gebeurt. Ik ga maar weer eens terug naar ADSL denk ik.SNEAK-NL schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 09:25:
Meer mensen met momenteel een behoorlijk brakke verbinding?
regio 3812
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Microsoft weet mij weer te irriteren. Nieuwe internet explorer, 8, blijkt dat je nu geen webfolders meer kunt openen zoals dat eerder wel gewoon zonder problemen ging.
Deze link gevonden: http://blogs.msdn.com/ask...r-8-file-open-dialog.aspx
Echter als ik de URL van de ziggo homedrive (zowel ingelogd als niet ingelogd) daar in vul, kan de pc geen connectie maken.
Hoe moeten we tegenwoordig met IE8 de ziggo homedrive als web folder openen?
Hoi richie, hier 2272BG, en geen problemen, apart van de routering over sommige hops die blijkbaar "vol" zittenRichieB schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:41:
[...]
Oh ja, in 2272 is het de hele dag al ellende. Had net 30% packet loss naar mijn 1e hop achter het modem. Nu wil het modem helemaal niet meer opkomen (internet lampje blijft knipperen). Dit is al de 3e dag in 1 week dat dit gebeurt. Ik ga maar weer eens terug naar ADSL denk ik.
Internet werkt dus verder wel prima.
Die kan je gewoon openen in je explorer van mijn computer.Tommy The Cat schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:49:
ZUCHT
Microsoft weet mij weer te irriteren. Nieuwe internet explorer, 8, blijkt dat je nu geen webfolders meer kunt openen zoals dat eerder wel gewoon zonder problemen ging.
Echter als ik de URL van de ziggo homedrive (zowel ingelogd als niet ingelogd) daar in vul, kan de pc geen connectie maken.
\\homedrive.ziggo.nl@SSL\DavWWWRoot\jouw-inlognaam
Paswoord opgeven, en opslaan bij je favorieten.
[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 02-08-2009 17:13 ]
Verwijderd
De basis aansluiting, dus analoog signaal / kabel aansluiting betaal je wel degelijk appart en meeste mensen hebben digitaal totaal pakket en die kost 9,95.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
AiO zit toch alles in, waarom reken je de 9,95 dan apart en de basisaansluiting ook? Zie ik iets over het hoofd?
Ik zie inderdaad dat ik dat bij telefonie heb gezet en dat klopt niet, maar dan nog heb je de telefoon kosten.
Overall zou je toch wel aan de 80 tot 100 euro komen
Hier liep ik laatst oiok tegenaan en maak tegenwoordig verbinding dmv een ftp-progje.Tommy The Cat schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:49:
ZUCHT
Wel lastig als je ergens anders even iets online wilt zetten..
Allemaal tevergeefs geprobeerd...Mick1990 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 09:34:
[...]
Probeer eens 'smtp.home.nl' of 'smtp.casema.nl'. Bij mij werkte 'smtp.ziggo.nl' ook niet.
Blijkbaar herkend Ziggo het als spam, want het programma kan (als je het niet goed instelt) grote hoeveelheden mails versturen. En nee, het is geen spamsoftware, maar software die P2000 brandweeralarmeringen kan decoderen, filteren en e-mailen.
Geen enkele provider heeft er problemen mee, behalve Ziggo. Vernam net van iemand dat Multikabel er ook geen probleem van maakte, maar sinds de overgang naar Ziggo werkt het bij diegene ook niet meer.
[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-08-2009 19:07 ]
Dank. Ik krijg echter de volgende melding:Barfman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:07:
[...]
Die kan je gewoon openen in je explorer van mijn computer.
\\homedrive.ziggo.nl@SSL\DavWWWRoot\jouw-inlognaam
Paswoord opgeven, en opslaan bij je favorieten.
Windows cannot find \\homedrive.ziggo.nl@SSL\DavWWWRoot\jouw@email.nl . Check the spelling and try again.
Ook geprobeerd in te loggen zonder @home.nl erachter. Heb er ook https:// voorgezet e.d. maar geen succes vreemd genoeg.
Zowel in explorer als internet explorer.
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 02-08-2009 19:22 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Nou dat is lekker dan van Philips, Groot CI+ logo op de doos en de tv's zijn nog niet compatible met dit systeem.

waarschijnlijk is dat gewoon een computer die een router functie heeft. Ik heb m'n WAN aangesloten op een 1gbit nic die routeerd naar nog een 1gb nic.. dat zal hij zonder problemen doen, maar niet iedereen heeft zin om een 'servertje' neer te zetten.Onbekend schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:09:
[...]
Welk merk/type router is dat dan? En hoe heb je dat getest dat hij de volledige snelheid doorvoert?
Bij een AiO pakket betaal je niet extra voor de basis aansluiting. Deze zit namelijk bij de prijs in van AiO.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:34:
[...]
De basis aansluiting, dus analoog signaal / kabel aansluiting betaal je wel degelijk appart en meeste mensen hebben digitaal totaal pakket en die kost 9,95.
Ik zie inderdaad dat ik dat bij telefonie heb gezet en dat klopt niet, maar dan nog heb je de telefoon kosten.
Bij ziggo vervalt de 16,- aan analoge kabel als je een Alles in een hebt. Dat was voor mij de reden om over te stappen. Ik betaal zo'n 75,- p/m (10,- extra voor vollop bellen altijd)Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:34:
[...]
De basis aansluiting, dus analoog signaal / kabel aansluiting betaal je wel degelijk appart en meeste mensen hebben digitaal totaal pakket en die kost 9,95.
Ziggo geeft zelf aan;
Alles-in-1 Extra - Televisie
* In analoge en digitale kwaliteit. (60 zenders)
Ik ben per 1 augustus overgestapt van Alice naar Ziggo. Ik heb bij Ziggo een AiE Extra pakket besteld.
Gisteren (1 augustus) werd mijn starterspakket bezorgd. Een gigantisch grote doos met onder andere een Humax decoder en een Motorola SBV5120E modem. Ik heb alles aangesloten en het leek perfect te gaan, totdat ik het internet op mijn computer wilde checken. Ik krijg in mijn browser de foutmelding "helaas - wij hebben uw modem niet kunnen activeren" en er wordt gevraagd of ik klantenservice wil bellen.
Ik heb voorlopig 2 vragen:
1: Ik weet nog niet precies hoe alles bij Ziggo werkt, maar zou ik niet een Arris modem moeten ontvangen i.p.v. een Motorola modem? Want die Motorola modem is toch DOCSIS 2.0 en die van Arris is toch DOCSIS 3.0? En hebben jullie enig idee wanneer ik die Arris modem kan verwachten?
2: Hoe moet ik die foutmelding interpreteren? En hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat mijn internet werkt?
Hier nog even wat gegevens die misschien relevant zijn: postcodegebied 2312 (Leiden centrum), AiE extra met ingangsdatum 01-08-2009, Vista 64-bit, geen router dus UPT kabel rechtstreeks van modem naar PC
Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden!
Moest ergens cijfers gebruiken bij het wachtwoord of zo, of een spatie, of een streepje. Weet het niet meer. Was wel behoorlijk knullig en de oplossing des te simpel.
Bij mij wordt er niet eens om een wachtwoord gevraagd! Als ik mijn browser opstart wordt ik automatisch naar de website www.ziggo-activatie.nl geleid en dan moet ik de knop "volgende" klikken en dan geeft hij meteen die foutmelding, dus voordat ik ook maar iets van een wachtwoord heb kunnen invoeren.F4T4L_3RR0R schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:54:
Die foutmelding met het activeren van het Motorola modem had ik ook, weet alleen niet meer precies wat de oplossing was.
Moest ergens cijfers gebruiken bij het wachtwoord of zo, of een spatie, of een streepje. Weet het niet meer. Was wel behoorlijk knullig en de oplossing des te simpel.
Dus ik denk dat mijn probleem anders is dan dat van jou!
Verwijderd
Kijk eens hier ... http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19498
"Prove me wrong?"
Verwijderd
Laat dat maar eens zien aan de hand van hun totale verkeer of daar om een bepaalde tijd een dip in zit. Ik heb er namelijk helemaal geen last van.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:06:
Ziggo die niet nieuwsgroepen afknijpt?
"Prove me wrong?"
Heb je zelf wel gelezen waar je naar linkt? Er komt toch duidelijk naar vorig dat de topicstarter daar onzin zit te roepen. Er is niemand die zijn mening en ervaring deelt.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:06:
Ziggo die niet nieuwsgroepen afknijpt?
"Prove me wrong?"
Ziggo knijpt niet!
Ik voel me dan ook helemaal niet genoodzaakt aan jou te bewijzen dat Ziggo NNTP traffic knijpt. Ik download hier met volle snelheid en dat is ook altijd zo geweest. Dat er af en toe iemand is die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft en dat Ziggo op de kop geeft is geen bewijs.
De topicstarter in de thread waar jij naar verwijst download hele oude pakketjes van Eweka. Dat levert een trage verbinding op!
Als je toch paranoide bent gebruik je toch SSL voor NNTP verkeer?
[ Voor 34% gewijzigd door Dysmael op 02-08-2009 22:57 ]
Als je naar mijn computer gaat, dan moet je daar vanuit een netwerkverbinding maken. Klik daarna op de link verbinding met website maken. Doorloop daarna de wizzard, en vul bij het adres https://homedrive.ziggo.nl/jouw@naam.nl/ in. Je kan nu via je netwerkverbindingen in mijn computer je prive en publiek map benaderen.Tommy The Cat schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:21:
[...]
Dank. Ik krijg echter de volgende melding:
Windows cannot find \\homedrive.ziggo.nl@SSL\DavWWWRoot\jouw@email.nl . Check the spelling and try again.
Ook geprobeerd in te loggen zonder @home.nl erachter. Heb er ook https:// voorgezet e.d. maar geen succes vreemd genoeg.
Zowel in explorer als internet explorer.
HeldBarfman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:58:
[...]
Als je naar mijn computer gaat, dan moet je daar vanuit een netwerkverbinding maken. Klik daarna op de link verbinding met website maken. Doorloop daarna de wizzard, en vul bij het adres https://homedrive.ziggo.nl/jouw@naam.nl/ in. Je kan nu via je netwerkverbindingen in mijn computer je prive en publiek map benaderen.
Eindelijk iets dat goed gaat vandaag
Verwijderd
Hoezo onzin, omdat jij die in een andere regio woont alles goed binnen krijgt, waarom zou ik mijn bevinding niet kunnen posten?. De topic waar ik naar verwees was van mezelf. Ik had geen zin om hier alles weer te typen.RolfLobker schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:53:
[...]
Heb je zelf wel gelezen waar je naar linkt? Er komt toch duidelijk naar vorig dat de topicstarter daar onzin zit te roepen. Er is niemand die zijn mening en ervaring deelt.
Ziggo knijpt niet!
Ik voel me dan ook helemaal niet genoodzaakt aan jou te bewijzen dat Ziggo NNTP traffic knijpt. Ik download hier met volle snelheid en dat is ook altijd zo geweest. Dat er af en toe iemand is die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft en dat Ziggo op de kop geeft is geen bewijs.
De topicstarter in de thread waar jij naar verwijst download hele oude pakketjes van Eweka. Dat levert een trage verbinding op!
Kijk dat de rentietijd oud is prima maar dit was halverwege een download dat ik twee keer afgekapt ben, dat moet je toegeven is toch wel heel vreemd.
Het is onzin omdat het niet aannemelijk is dat Ziggo alleen jou knijpt en alle anderen niet.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:13:
Hoezo onzin, omdat jij die in een andere regio woont alles goed binnen krijgt, waarom zou ik mijn bevinding niet kunnen posten?. De topic waar ik naar verwees was van mezelf. Ik had geen zin om hier alles weer te typen.
Maar je zal vast gelijk hebben. Ik denk ook dat Ziggo speciaal voor jou een aparte config heeft aangemaakt waarin ze NNTP verkeer knijpen. Iedereen die Ai1E heeft beschikt namelijk over exacte dezelfde instellingen en niemand anders heeft er last van.
Aangezien je de enige bent met dit probleem lijkt het mij ook logischer dat de oorzaak bij Ziggo ligt dan dat hij bij jou zou liggen.
/sarcasm
Verwijderd
Dat zeg ik toch niet. Ik post alleen mijn bevinding... Ach laat ook maar, ik wis niet dat ik in ziggo fanboy draadje was gekomen.grun93 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:17:
[...]
Het is onzin omdat het niet aannemelijk is dat Ziggo alleen jou knijpt en alle anderen niet.
Verwijderd
Nee hoor, In AiO zit de basisaansluiting plus telefonie plus internet. De extra kosten die erbij komen zijn bijv telefoontikken of extra keuzezenders, meer niet...Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:34:
[...]
Je bent dus per maand de geadverteerde bedrag kwijt als je nooit belt en geen extra keuzezenders neemt.
Verwijderd
Als men jouw mening niet deelt, zijn ze gelijk een fanboy?Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:33:
[...]
Dat zeg ik toch niet. Ik post alleen mijn bevinding... Ach laat ook maar, ik wis niet dat ik in ziggo fanboy draadje was gekomen.
Ziggo is volop bezig met de snelheidsdoorvoeringen en deze topic staan er een aantal postjes met problemen of onstabiele snelheden/verbindingen. Ik heb nooit iets gelezen of gemerkt over afknijpen bij casema (of ziggo). Ik denk eerder aan een probleem ofwel bij ziggo ofwel bij jou.
Wat ik mij afvraag, heb je dit opnieuw getest of het bij 1 keer gelaten? Komt dit probleem elke keer voor na 10 minuten downloaden of na een bepaalde tijdstip (ik zeg maar wat)?
Verwijderd
Helemaal mee eens. Ziggo doet (nog) niet aan afknijpen of traffic shaping. Wat overigens niet wil zeggen dat individuele gebruikers of zelfs bepaalde regio's regelmatig problemen kunnen hebben met bepaalde soorten verkeer.
Hoesten kan een symptoom zijn van de griep. Echter, het wil niet zeggen dat je de griep hebt zodra je hoest.
Traag nntp-verkeer kan een symptoom zijn van knijpen. Echter, als je nntp-verkeer traag is, wil dat niet per sé zeggen dat Ziggo jouw verbinding knijpt.
[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 08:13 ]
Ik heb er een port forward (13000 -> 12000) in staan en een open poort (12000), die beiden nogal veel gebruikt worden. Eens in de zoveel dagen nokken deze beide regels er mee en is de enige oplossing om dat ding te herstarten. Vreselijk irritant. Het hele log van het ding komt dat ook vol met foutmeldingen te staan en de snelheid van het netwerk dondert dan in elkaar.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:29:
[...]
Ik heb die router ook, wat is er mis mee dan?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
een 2U Supermicro ServerOnbekend schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:09:
[...]
Welk merk/type router is dat dan? En hoe heb je dat getest dat hij de volledige snelheid doorvoert?
hehe iddSa1 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:26:
[...]
waarschijnlijk is dat gewoon een computer server die een router functie heeft. Ik heb m'n WAN aangesloten op een 1gbit nic die routeerd naar nog een 1gb nic.. dat zal hij zonder problemen doen, maar niet iedereen heeft zin om een 'servertje' neer te zetten.
Maar hij doet meer dan alleen routeren
Stel je niet aan , Ziggo knijpt niet, ik haal 4.3MB/s telkens weer ( alleen met oudere bestanden niet)Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:33:
[...]
Dat zeg ik toch niet. Ik post alleen mijn bevinding... Ach laat ook maar, ik wis niet dat ik in ziggo fanboy draadje was gekomen.
oh oh, ben ik nu ook een fanboy?
QFT!Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:07:
[edit] Niet goed gelezen.
Helemaal mee eens. Ziggo doet (nog) niet aan afknijpen of traffic shaping. Wat overigens niet wil zeggen dat individuele gebruikers of zelfs bepaalde regio's regelmatig problemen kunnen hebben met bepaalde soorten verkeer.
Hoesten kan een symptoom zijn van de griep. Echter, het wil niet zeggen dat je de griep hebt zodra je hoest.
Traag nntp-verkeer kan een symptoom zijn van knijpen. Echter, als je nntp-verkeer traag is, wil dat niet per sé zeggen dat Ziggo jouw verbinding knijpt.
[ Voor 88% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-08-2009 09:41 ]
Lange tijd lezer, besloten om toch eindelijk eens aan te melden.
Mijn ervaring met Ziggo:
1ste week van juli bestelt, afspraak gemaakt voor AiE 50/5 Mbit/s.
Mijn huidige provider was Tele2 (voorheen Versatel) met het ADSL2+ destijds genomen voor het voetbal (m'n vader kan niet zonder).
Bestelling was als volgt:
Alles in Een 50/5 Mbit/s
Opzeg service
Nummerbehoud
Gratis aansluiten door monteur
Gratis extra decoder (we keken al digitale TV via Ziggo)
Afspraak was gemaakt op 1 augustus
Problemen ondervonden:
-Kreeg een factuur binnen voor aansluitkosten internet/monteur. (dit was gratis, volgens de website) en het aansluiten van digitale TV werd ook in rekening gebracht (wat we al hadden ><')
Oplossing: Simpel telefoontje met de "bel mij terug" service op de website.
Bestaande order werd geannuleerd en werd een nieuwe gemaakt dit keer met 100% korting.
Monteur afspraak bleef ongewijzigd.
-Kreeg maar geen "opzeggingsbrief" van Tele2, dus ik dacht daar is iets fouts gegaan.
Oplossing: Gebeld met Tele2: Geen annulering ontvangen. Daarna gebeld met Ziggo klantenservice die hadden een foutieve annulerings-code (of iets dergelijks). Dus ik weer terug bellen naar Tele2 voor die code.
Zo gezegd zo gedaan, Gebeld met Ziggo om die code door te geven, dit maal iemand anders aan de lijn die zei: Dat ik zelf maar moest opzeggen. (daar kwam het op neer). Dit heb ik gedaan en is gelukt.
Omdat Ziggo mij niet liet weten dat de annulering niet gelukt was en ik week/anderhalf erna zelf ging opzeggen, zit ik nu 2 weken langer aan Tele2 vast. Geen ramp, maar toch zeker onnodig.
Monteur is netjes op 1 augustus geweest, zelfs eerder dan verwacht. (afspraak was van 12.00 tot 18.00, hij kwam om 11.30),
Afwerking was minder, Zowel Tele2 en daarvoor @home monteurs deden netjes alles wegwerken. Hij zorgde er gewoon voor dat alle kabels waren aangesloten op het modem zodat ie kon activeren en weer weg kon.
Niet super erg, maar niet verwacht
Verbinding:

Arris Modem.
Ziet er goed uit, ben er in ieder geval flink op vooruit gegaan (haalde net 11 Mbits/s met Tele2 van de 20)
Stabiliteit iets minder over te spreken, vloog er gister op heel de dag z'n 3 keer uit. Dit herstelde zich in +/- 3 minuten.
Telefonie kan ik nog niet veel over zeggen, monteur melde mij dat het activeren hiervan 2/3 dagen kon duren.
Dus ik wacht geduldig af
Over het Nieuwsgroepen gebeuren:
Heb een Eweka account en zit op server 60.
Kan niet zeggen dat ik geknepen word op mijn snelheid, haal +/- 5000 KB/s (Gebruik Grabit)
(Eweka is gecapped op 40 Mbit/s)
Sommige bestanden haal ik met wat lagere snelheden binnen, maar dat zijn de wat oudere.
Dus niets te klagen eigenlijk zo ver
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Mag ik uit jullie stilzwijgen opmaken dat niemand dit probleem nog is tegengekomen?HvB83 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:00:
In m'n nieuwe huis ligt een rijgnetwerk, aangezien het praktisch niet handig was om er een sternetwerk van te maken. Nieuwe bekabeling (koka799) en nieuwe rijgdozen zullen worden toegepast.
Probleem is alleen dat het AOP niet daar zit waar ik m'n kabelmodem wil hebben. Daar zal eerst nog een rijgdoos tussen zitten en daarna pas m'n kabelmodem/decoder voor AIE.
Nu zegt Ziggo logischerwijze dat je het bij het AOP moet aansluiten, maar dat is in mijn geval geen gezicht en wil ik dus ook niet doen. Tegelijkertijd lees ik op sommige websites dat een rijgnetwerk problemen kan geven met diensten die een retourgeschikte installatie nodig hebben. Maar in details over het hoe en waarom treden ze ook niet, dus ik betwijfel of die bewering inderdaad juist is.
Als ik alles netjes aansluit zoals Hirschmann het in hun documentatie aangeeft (juiste type dozen op de juiste plek, afsluitweerstand waar het hoort etc), heb ik dan meer kans op slechte signaalkwaliteit op m'n digitale decoder of een trage / instabiele internetverbinding? Ook als Ziggo in de toekomst de snelheid opschroeft naar 80+mbit? Of valt het allemaal wel mee en kan ik het gerust zo uitvoeren zonder dat ik bang hoef te zijn dat het straks problemen geeft?
De installatie is als volgt opgebouwd:
AOP -> 8m kabel -> rijgdoos -> 2m kabel -> rijgdoos -> kabelmodem / decoder -> 8m kabel -> rijgdoos met afsluitweerstand.
Gezien de relatief korte kabellengtes en goede kwaliteit van het spul wilde ik het straks in eerste instantie zonder versterker proberen, aangezien ook deze in dat geval vol in de kamer zou hangen.
Zijn rijgnetwerken gewoon niet zo gebruikelijk, of is het probleem zo weinig voorkomend dat nog nooit iemand zich er druk om heeft gemaakt?

Verwijderd
je hebt wel de laatste nieuwste firmware neem ik aan? 4.0.xxxx?TFHfony schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:23:
[...]
Ik heb er een port forward (13000 -> 12000) in staan en een open poort (12000), die beiden nogal veel gebruikt worden. Eens in de zoveel dagen nokken deze beide regels er mee en is de enige oplossing om dat ding te herstarten. Vreselijk irritant. Het hele log van het ding komt dat ook vol met foutmeldingen te staan en de snelheid van het netwerk dondert dan in elkaar.
Yep.. Heb hem gelijk daarvan voorzien, nog voor ik de boel aansloot.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:00:
[...]
je hebt wel de laatste nieuwste firmware neem ik aan? 4.0.xxxx?
Na 3x verkeerd verbonden zijn door de helpdesk (in totaal meer dan 30min wachttijd) heb ik niet zo'n zin meer om met Ziggo te bellen..

Weet iemand hoe het zit met port 465 (smpts)?
Duurde even, maar het lijkt eraan te komen.U heeft van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.
Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.
U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u de activatiecode aan, zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.
Oh... ik heb AiE Extra op postcode 3512 (Utrecht centrum)
Regio 7442 (Overijssel/Twente)
It ain't stupid if it works!
En dan zit ik hier niet eens ver bij de regio 3512 vandaan

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Postcode 5236 ( regio DenBosch )
[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 03-08-2009 19:13 ]
Verwijderd
HvB83 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:40:
[...]
Mag ik uit jullie stilzwijgen opmaken dat niemand dit probleem nog is tegengekomen?
Zijn rijgnetwerken gewoon niet zo gebruikelijk, of is het probleem zo weinig voorkomend dat nog nooit iemand zich er druk om heeft gemaakt?
Ik gebruik al tijden grabit en nu geeft die sinds vanmiddag ineens aan poort 119 geslotenRolfLobker schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:53:
[...]
Heb je zelf wel gelezen waar je naar linkt? Er komt toch duidelijk naar vorig dat de topicstarter daar onzin zit te roepen. Er is niemand die zijn mening en ervaring deelt.
Ziggo knijpt niet!
en is met geen mogelijkheid open te krijgen.
dus ik even naar een vriendin toe die ook het zelfde progje gebruikt en ook bij haar kan er ineens niets meer gedaan worden ook poort 119 pot dicht
en wij beide zitten alle 2 bij ziggo en is toch raar dan ineens
iemand oplossing ?
Verwijderd
SSL gebruiken mits je newsserver dat ondersteund? Ziggo ondersteund het zelf niet maar welVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:47:
[...]
[...]
Ik gebruik al tijden grabit en nu geeft die sinds vanmiddag ineens aan poort 119 gesloten
dus ik even naar een vriendin toe die ook het zelfde progje gebruikt en ook bij haar kan er ineens niets meer gedaan worden ook poort 119 pot dicht
iemand oplossing ?
een boel andere betaalnewsservers wel
Binnen hoeveel dagen hadden jullie het modem na de brief in huis ?
Ik weet het staat tig pagina's terug vast wel vermeld.
Maar heb gezocht op het woord mail en daar stond dit antwoord niet tussen.
En heb verder geen zin om hele pagina's door te lezen
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Welke newsserver gebruik je ?Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:47:
[...]
[...]
Ik gebruik al tijden grabit en nu geeft die sinds vanmiddag ineens aan poort 119 gesloten
iemand oplossing ?
Hier staat poort 119 icm met Eweka, Giganews en de Ziggo's eigen Newsserver gewoon open.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
ik gebruik een payserverrobbinonline schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:06:
Hier idd ook net de email gekregen. Postcode 2202
Binnen hoeveel dagen hadden jullie het modem na de brief in huis ?
Ik weet het staat tig pagina's terug vast wel vermeld.
Maar heb gezocht op het woord mail en daar stond dit antwoord niet tussen.
En heb verder geen zin om hele pagina's door te lezen
maar de pc's geven aan dat de poorten dicht zitten en als ik poortcheck doe blijk dat ook zo
maar het was altijd goed en wat ik ook doe de poorten blijven dicht en nee er zitten geen routers tussen dus daar kan het ook niet aan liggen
Verwijderd
Hier staat poort 119 icm met Eweka, Giganews en de Ziggo's eigen Newsserver gewoon open.
[/quote]
sms usenet
maar daar ligt het niet aan want als ik de poorten check op het internet dan geeft die ook idd aan dat de poorten pot dicht zitten
dus niet alleen bij newsservers
Voordat hij iets resolved ben ik al meer dan 2 seconde verder. Maar even iets alternatiefs gebruiken dan...
The Unpredictable Striker!
Bovendien is er gisteren voor 3 maanden abonnementsgeld voor Alles-In-Een extra afgeschreven (€ 258) omdat ze in april en mei niets hadden afgeschreven.

Volgens de vriendelijke medewerkers bij Ziggo omdat het systeem werd ge-upgrade en omdat er een correctie op mijn factuur plaats moest vinden i.v.m. verkeerd in rekening gebrachte telefoonkosten (voor een totaal bedrag van... schrik niet: € 0,40!)

Ik vind het niet erg dat ze met terugwerkende kracht abonnementsgeld incasseren, maar dat ze niet even een mailtje/brief sturen dat ze twee maanden niets afschrijven vind ik wel ERG slordig!
http://www.deyterra.com
Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 346.00 MHz 9.03 dBmV 36.39 dB QAM 256 0
Downstream 2 314.00 MHz 7.44 dBmV 36.61 dB QAM 256 0
Downstream 3 330.00 MHz 7.85 dBmV 36.61 dB QAM 256 0
Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0
Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 44.10 MHz 45.50 dBmV DOCSIS1.x (TDMA) 2560 16QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----
De download is nog steeds goed, maar de upload is ingezakt van +-600kb/s naar 240kb/s

Heb het modem nu al 3x van de stroom afgehaald en opnieuw laten opstarten, maar geen verschil
[ Voor 5% gewijzigd door xippie op 03-08-2009 21:40 ]
[ Voor 144% gewijzigd door jelmervos op 03-08-2009 22:18 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb al een klein uurtje aan de telefoon gezeten met de helpdesk, en ze zouden het vandaag fixen. Het was inderdaad gefix, maar 3 uurtjes later was ik mijn verbinding kwijt, en nadat ik een reboot deed van mijn modem, had ik weer een DOCSIS1 channel type, en was mijn upload niet hoger dan 1Mbit, dit is nog steeds zo.xippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:39:
Mij nieuwe Arris modem ging net opeens rebooten krijg ik opeens als upstream DOCSIS1.x (TDMA)
Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 346.00 MHz 9.03 dBmV 36.39 dB QAM 256 0
Downstream 2 314.00 MHz 7.44 dBmV 36.61 dB QAM 256 0
Downstream 3 330.00 MHz 7.85 dBmV 36.61 dB QAM 256 0
Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0
Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 44.10 MHz 45.50 dBmV DOCSIS1.x (TDMA) 2560 16QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----
De download is nog steeds goed, maar de upload is ingezakt van +-600kb/s naar 240kb/s
[afbeelding]
Heb het modem nu al 3x van de stroom afgehaald en opnieuw laten opstarten, maar geen verschil
Hier mijn draadje op het ziggo gebruikers forum, misschien kan je wat extra info toevoegen, zodat de jongens die mij helpen het probleem kunnen vinden.
Mijn probleem op het ziggo gebruikers forum
Wat bedoel je met regelenvr6-only schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:06:
Net ook een mail gekregen dat ik het pakket binnen enkele dagen kan verwachten. Het is dat ik zelf wat heb kunnen regelen. Ach, anders hoefde ik ook niet gek langer te wachten.
Regio 7442 (Overijssel/Twente)
Ik heb het zelfde probleem, alleen ik heb Alles-in-1 Plus.xippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:39:
[afbeelding]

Upload hoort 1.5 Mbit te zijn, en tevens varieert mijn ping ook heel erg.
[ Voor 8% gewijzigd door robvanderaart op 04-08-2009 00:15 ]
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Ik had ook problemen met een instabiele upload. Werd ook af en toe op docsis1 gegooid meeste van de tijd stond de upstream op DOCSIS2.0 (ATDMA) maar was de upload snelheid zeer instabiel en varieerde het van 1Mbit tot 4,7Mbit en alles er tussen in. Nu heb ik vanmiddag "Clear RF Cache" gedaan op http://192.168.100.1/scanover.htm Hierdoor is mijn "Upstream Channel ID" veranderd waardoor nu mijn upload snelheid wel redelijk stabiel lijkt en nu staat mijn channel type ook op "Mixed (TDMA and ATDMA)". Valt dus te proberen of dat ook voor jullie werkt maar ja het is natuurlijk wel op eigen risicoBarfman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:00:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb al een klein uurtje aan de telefoon gezeten met de helpdesk, en ze zouden het vandaag fixen. Het was inderdaad gefix, maar 3 uurtjes later was ik mijn verbinding kwijt, en nadat ik een reboot deed van mijn modem, had ik weer een DOCSIS1 channel type, en was mijn upload niet hoger dan 1Mbit, dit is nog steeds zo.
Hier mijn draadje op het ziggo gebruikers forum, misschien kan je wat extra info toevoegen, zodat de jongens die mij helpen het probleem kunnen vinden.
Mijn probleem op het ziggo gebruikers forum
Geprobeerd, en het heeft geholpen. De upload is nu weer stabiel op 620kb/sADDG schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:31:
[...]
Ik had ook problemen met een instabiele upload. Werd ook af en toe op docsis1 gegooid meeste van de tijd stond de upstream op DOCSIS2.0 (ATDMA) maar was de upload snelheid zeer instabiel en varieerde het van 1Mbit tot 4,7Mbit en alles er tussen in. Nu heb ik vanmiddag "Clear RF Cache" gedaan op http://192.168.100.1/scanover.htm Hierdoor is mijn "Upstream Channel ID" veranderd waardoor nu mijn upload snelheid wel redelijk stabiel lijkt en nu staat mijn channel type ook op "Mixed (TDMA and ATDMA)". Valt dus te proberen of dat ook voor jullie werkt maar ja het is natuurlijk wel op eigen risico
Thanks
Ik heb poort 465 geforward in mijn router naar poort 25, works lika a charm!MrBarBarian schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:31:
In Nu ineens wel een eigen mailserver bij Ziggo??? wordt er besproken dat port 25 (smtp) uitgaand geblokkeerd is door Ziggo om te voorkomen dat je je eigen mailserver draait.
Weet iemand hoe het zit met port 465 (smpts)?
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
Dat clear RF cache is zeker op het motorola modem, want bij mijn aris modem wil het niet.ADDG schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:31:
[...]
Ik had ook problemen met een instabiele upload. Werd ook af en toe op docsis1 gegooid meeste van de tijd stond de upstream op DOCSIS2.0 (ATDMA) maar was de upload snelheid zeer instabiel en varieerde het van 1Mbit tot 4,7Mbit en alles er tussen in. Nu heb ik vanmiddag "Clear RF Cache" gedaan op http://192.168.100.1/scanover.htm Hierdoor is mijn "Upstream Channel ID" veranderd waardoor nu mijn upload snelheid wel redelijk stabiel lijkt en nu staat mijn channel type ook op "Mixed (TDMA and ATDMA)". Valt dus te proberen of dat ook voor jullie werkt maar ja het is natuurlijk wel op eigen risico
Nee het is op een Arris TM702B. Nadat je clear RF cache gedaan hebt moet je wel even je modem op nieuw starten want dan gaat ie weer scannen, het duurt dan wel wat langer voordat ie opgestart is.Barfman schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Dat clear RF cache is zeker op het motorola modem, want bij mijn aris modem wil het niet.
Na activatie deed ik snelheidtest en ik ging er vanuit dat de DIR 635 krachtig genoeg zou zijn doordat ik dit heb gelezen in revieuws. Hij zou een doorvoer van pakweg 70+ Mbit moeten hebben. Voldoende dus.
Haal rond de 38Mbit/s en als ik SPI etc uitzet dan gaat dit richting de 40Mbit/s.
Nu kan ik even naar de Media Markt... Welk router is wel krachtig genoeg voor redelijke prijs?
Overgins had ik nog een Linksys liggen met DD WRT (WRT 150N) en deze pompt met services de 41MBit/s! Je ziet de CPU (264MHz) wel hoog staan rond de 80% a 90%.

Elke dag zeker 3/4keer dat het modem reset/offline gaat.....
Volgens mij was er een model dat niet geheel stabiel was en waarbij Ziggo nu modems aan het omruilen is of firmware upgrades uitvoerd.
http://www.deyterra.com
Helaas nog niks ontvangen,
Hoeveel dagen zat er bij jullie tussen het aankondiging-bericht en de daadwerkelijke ontvangst van het nieuwe modem....
Me 2, gewoon nog 3 weekjes wachten en dan heb je "weer" 20Mbit.Falconey schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:27:
Ik heb in juni mijn Ai1 abbo omlaag gezet van Extra naar Plus, jammer dat ze die niet naar 20mbit hebben geupgrade in juli
Wel haal ik gewoon de snelheden die ik zou moeten halen:
[afbeelding]
Ubee modemrally schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:55:
Wat voor modem heb je?
Volgens mij was er een model dat niet geheel stabiel was en waarbij Ziggo nu modems aan het omruilen is of firmware upgrades uitvoerd.

postcode 8604
ik all in one extra
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.