Nu ineens wel een eigen mailserver bij Ziggo???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCvanDoorn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo allemaal,

Voordat ik een eventuele overstap naar Ziggo Alles-In-Een waag, wil ik graag 100% zeker zijn dat ik een mailserver kan draaien op hun netwerk. Ik heb daarom een vraag gesteld via de website:
Ik overweeg om naast TV ook Internet via Ziggo te nemen, maar ik lees op diverse fora dat poort 25 dicht is gezet op jullie netwerk. Het is voor mij een absolute must om een eigen mailserver te kunnen draaien. Kunt u mij bevestigen of het draaien van een eigen mailserver mogelijk is op het Ziggo Netwerk?
Het antwoord op de vraag kwam al binnen 10 minuten:
Het is mogelijk om een mailserver te draaien op ons netwerk. Alleen werken wij met een dynamisch ip adres, waardoor u op de mailserver zo nu en dan het ip adres zult moeten aanpassen. Dit kan natuurlijk lastig zijn.
Ik weet dat er alleen dynamische ip adresen gegeven worden, maar daar is wel omheen te werken met bijv DynDNS of desnoods wat handmatig werk in het geval van een IP Change.

Waarom ik hier alsnog een keer de vraag stel, is omdat ik het antwoord niet helemaal vertrouw. Ik heb op diverse fora gelezen dat veel mensen problemen hebben met het draaien van mailservers omdat Ziggo poort 25 dicht zet. De helpdesk van Ziggo zegt nu dat die poort gewoon open staat .... wie o wie moet ik geloven.
Kunnen jullie bevestigen dat het inmiddels gewoon mogelijk is om een eigen mailserver bij Ziggo te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:51
Hangt waarschijnlijk van het gebied af, maar bij een aansluiting in voormalig @Home gebied (Dokkum) is het nog steeds dicht. Mailserver heb ik daar op draaien via een relay service die gewoon op poort 26 aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk heeft nergens gezegd dat poort 25 opstaat (Althans niet in jouw quote) ;) Alleen dat het draaien van een mailserver mogelijk is.

Ik zeg, bel Ziggo en vraag naar iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

JCvanDoorn schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:43:
De helpdesk van Ziggo zegt nu dat die poort gewoon open staat ....
In de reactie die je gekregen hebt zegt de helpdesk dat het draaien van een eigen mailserver mogelijk is, niet dat poort 25 ook daadwerkelijk open staat. Dat is een wezenlijk verschil.

Eh, wat Icec_Old zegt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 13-04-2009 14:53 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:43
onder 'eigen mailserver draaien' versta ik dat je mail kan ontvangen op poort 25 en niet op 1 of andere ranzige alternate poort wat niet conform RFC standaarden is

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kunnen jullie bevestigen dat het inmiddels gewoon mogelijk is om een eigen mailserver bij Ziggo te draaien?
Ik vermoed dat ze bedoelen dat je een ontvangende mailserver kunt draaien, en de Ziggo SMTP-server als relay gebruikt voor uitgaande mail :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik zou het er niet op gokken iig... Als je verwacht dat het werkt en de dienst stopt er "ineens" mee word je ook niet vrolijk.
In het oud multikabel gebied werkte het wel via een omweg, deze dienst is er ook spontaan mee gestopt.

Ik zou voor een provider kiezen waarbij ze open en eerlijk zijn over het draaien op port 25 + vast ip.
Maar ja bij wie kan dit?? (zonder omweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

B4tman_DH schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:55:
Ik zou voor een provider kiezen waarbij ze open en eerlijk zijn over het draaien op port 25 + vast ip.
Meestal staat poort 25 alleen uitgaand dicht, en kan je gewoon emails ontvangen op poort 25. Ik heb sinds mijn verhuizing naar de UK mijn mailserver op een kabelaar staan met dichte poort 25 en dynamisch IP (welke ook al een paar keer veranderd is).

Gewoon DynDNS Free (welke ik ga upgraden naar Pro om van de maandelijkse reminder af te zijn) voor het IP-adres, en relayen via de SMTP server van de provider.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCvanDoorn
  • Laatst online: 29-06-2024
Nou, ik heb nog een paar keer heen en weer moeten mailen voordat uiteindelijk iemand met zekerheid het volgende antwoord kon geven:
Ik kan u bevestigen dat wat u stelt en heeft teruggevonden correct is. Het is niet mogelijk op een internetverbinding van Ziggo een eigen mailserver te draaien. Poort 25 wordt door Ziggo voor deze doeleinden dan ook geblokkeerd. Ik hoop u op deze manier voldoende te hebben geinformeerd.
Ik ben blij dat ik nog even heb doorgevraagd op jullie advies :)

Weten jullie toevallig een goede en goedkope manier om dit te omzeilen door middel van een bSMTP provider of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
DynDNS heeft een Mail Relay dienst voor $42,50 per jaar. Heb het zelf nooit geprobeerd aangezien ik zelf een server colocated heb hangen, maar over het algemeen werken dat soort diensten gewoon goed.
Er zijn hier in NL ook vast dergelijke diensten beschikbaar, en hier en daar waarschijnlijk ook goedkopere of gratis diensten die dit soort dingen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 21-09 22:35

beekware

To Experience The Unexpected..

Heb zelf ook een mail server draaien met @Home/Ziggo. En dit was tot heden niet mogelijk aangezien zoals gezegt port 25 geblokeerd is.

Maak nu gebruik van Rollernet.us, 34$ per jaar en gratis goed spam filter. Mail wordt verstuurd naar Rollernet.us en via port 2525 naar mijn mailserver op het Ziggo netwerk. Via de router portmapping aangemaakt in de router 2525->25.... ;-)

Misschien een idee...

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 21-09 22:35

beekware

To Experience The Unexpected..

Achja voor ik het vergeet, Relay via Ziggo werkt niet. Ziggo/@home checkt het afzendadres @ziggo.nl/@home.nl als dit niet in het afzendadres voorkomt werkt het helaas niet.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Laatst online: 11-09 16:11
ik heb het zelf toen ook gehad ( regio zeist ) en port 25 stond dicht. dus een datacenter server gekocht spamfilter gebakken, en forward naar port 26 gedaan. zou die stomme figuren van casema/ziggo/@home niet geloven want die snappen dr zelf al niks van.
Heb zelf ook toen die vraag ingediend nadat ik er op de harde manier achter kwam dat port 25 dicht stond, en toen zeiden ze...ja dat is om spam tegen te gaan...waarop het antwoord direct was spam verstuur je via port 25 dus is het dicht zetten van die poort om die beredenering is niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25

IEF

Why so serious?

MrHarry schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:53:
ik heb het zelf toen ook gehad ( regio zeist ) en port 25 stond dicht. dus een datacenter server gekocht spamfilter gebakken, en forward naar port 26 gedaan. zou die stomme figuren van casema/ziggo/@home niet geloven want die snappen dr zelf al niks van.
Heb zelf ook toen die vraag ingediend nadat ik er op de harde manier achter kwam dat port 25 dicht stond, en toen zeiden ze...ja dat is om spam tegen te gaan...waarop het antwoord direct was spam verstuur je via port 25 dus is het dicht zetten van die poort om die beredenering is niet helemaal goed.
En als je nou een open relay draait thuis? Met als relayserver bijvoorbeeld die van Ziggo ingesteld?
Dat is voor Ziggo weer een bron van mogelijke spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Net een reply gekregen van de klantenservice:
Het is voor particuliere klanten niet toegestaan om een server op het netwerk aan te sluiten.
Wanneer u wel een server wilt draaien zult u een zakelijk abonnement moeten nemen.
Dus...blijkbaar mogen we helemaal geen mail, web whatever server thuis draaien?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:33

SpamLame

niks

B4tman_DH schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:55:
snip

Xs4all bijvoorbeeld http://www.xs4all.nl/veiligheid/eigenserver/index.php, maar dat is dan ook een duurdere provider vergeleken met andere ADSL aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb tijden bij TweakDSL gezeten, die kunnen je ook een vast ip geven en gooide toendertijd poortje 25 niet dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Scorpinus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:13:

[...]

Staat bij de meeste kabelproviders gewoon in de voorwaarden. Verder is een server op je thuisIP draaien niet ideaal omdat je IP steeds verandert. Dat veel mensen het toch doen is een ander verhaal, en ik heb ook nog nooit gehoord van een ISP die een klant afsluit omdat de klant een webserver draait.

De lokale kabelboer die mijn ouders van internet voorziet routeert heel poort 25 niet, ingaand niet en uitgaand ook niet. Alleen communicatie met de server van de kabelboer zelf is mogelijk. Ik heb mijn eigen server colocated draaien en gebruik een VPN, kan dus gewoon poort 25 gebruiken naar die server.
Mailserver heb ik vroeger ook thuis gedraaid, maar vind een colocated server toch handiger: betere uptime, geen gedoe met dynamische IPs en voor 30 euro per maand vind ik het niet duur. Aan stroomkosten ben je al een groot deel van dat bedrag kwijt, en het slaapt toch een stuk lekkerder zonder een server onder je bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom ik hier alsnog een keer de vraag stel, is omdat ik het antwoord niet helemaal vertrouw. Ik heb op diverse fora gelezen dat veel mensen problemen hebben met het draaien van mailservers omdat Ziggo poort 25 dicht zet. De helpdesk van Ziggo zegt nu dat die poort gewoon open staat .... wie o wie moet ik geloven.
Bij een klant draaien we al een tijdje glas van Ziggo. Echter volgens mij was het ooit Multikabel want bij onze configuratiesheet staat dat we smtp.multikabel.nl moeten gebruiken als we geen mailserver draaien. We draaien daar wel een mailserver en poort 25 en 587 staan gewoon open van buitenaf.
Wij hebben overigens wel een blok vaste IP adressen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Blijft erg jammer dat Ziggo niet de mogelijkheden bied om dit te doen als particulier.

Zelf vind ik de oplossing van xs4all erg mooi.
Standaard zit het namelijk dicht, maar je kunt het via het service center zelf open zetten.

Zelf ben ik twee maanden geleden dus voor xs4all gegaan omdat hier het draaien van een eigen (mail) server totaal geen probleem is. Maar ik zou zo overstappen naar Ziggo (voor de snelhied) als het wel kan.

Hopelijk wordt in de toekomst of de kabel open gegooid voor andere providers, waarbij er ook een provider opstaat welke wel de mogelijkheden biedt. Of wordt er glasvezel aangelegd in Breukelen.
Zo niet blijf ik voorlopig hangen waar ik zit.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Robinski schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:51:

Zelf vind ik de oplossing van xs4all erg mooi.
Standaard zit het namelijk dicht, maar je kunt het via het service center zelf open zetten.
Ik heb prive MxStream met xs4all, en daar heb ik 25 en 587 nooit handmatig open hoeven zetten. Het heeft altijd open gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Scorpinus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:13:

[...]

Ik heb dezelfde vraag ook enige tijd geleden gesteld:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC3552 - Vraag - Internet - Algemene informatie: Abonnement".

Ja een webserver en mailserver is mogenlijk alleen zeer lastig te realiseren omdat het uitgereikte ip adres niet statisch is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
MrBarBarian schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:22:
[...]

Ik heb dezelfde vraag ook enige tijd geleden gesteld:

[...]
Hah...handig zo'n dienst waar iedere medewerker anders denkt.... Ik was ook niet van plan om mijn servers uit te zetten hoor :) Denk dat ik ook maar voor een account bij rollernet.us ga...

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 22:52
FYI nog een goedkoper forwarding alternatief. Deze gebruik ik omdat Ziggo hier ook inkomend verkeer op poort 25 blokkeert (nooit gesnapt waarom, zal wel ontmoedigingsbeleid zijn):
http://www.dnsmadeeasy.com/s0306/price/mail.html#msf

$18 per jaar (1 domain)

Werkt prima, ze blokkeren aan hun kant al alles wat op Spamhaus ZEN staat (deed ik voorheen ook al), rest wordt direct doorgestuurd. Als je mailserver er tijdelijk uit ligt functioneert de dienst meteen als MX backup server, zodat je nooit mail verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon Kerio Mailserver met POP3 accounts (van diverse domeinen). Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 08:51
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen naar ziggo. Maar hebben jullie wel eens gekeken naar de zakelijke pakketten. De prijs verschillen zijn zeer beperkt en en er zit ook gewoon telefoon en televisie bij in.

En wat ik van de reactie van de klantenservice hierboven begrijp moet poort 25 dan wel openstaan.

www.ziggozakelijk.nl

[ Voor 22% gewijzigd door RricK op 09-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RricK schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:28:
En wat ik van de reactie van de klantenservice hierboven begrijp moet poort 25 dan wel openstaan.
Dan lees je dingen die ik kennelijk over het hoofd heb gezien. Maar dat is niet relevant, aangezien o.a. dit op de link die je plaatste aangegeven wordt:
Kan ik ook eigen mail-, file, of webservers gebruiken?
Ja dat is mogelijk. Door de beschikbaarheid van meerdere vaste IP adressen en de hoge up- & download bandbreedte zijn professionele toepassingen als een eigen mail-, file- of webserver, remote beheer of tele- & thuiswerken mogelijk.
Over poort 25 echter wordt met geen woord gerept.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 10-11-2009 00:30 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 08:51
8088 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:29:
[...]

Dan lees je dingen die ik kennelijk over het hoofd heb gezien. Maar dat is niet relevant, aangezien o.a. dit op de link die je plaatste aangegeven wordt:
[...]

Over poort 25 echter wordt met geen woord gerept.
Ik heb ze net gebeld maar ze geven aan dat dit niet gelt voor het alles in 1 pakket. Maar wel vanaf het internet plus pakket welke ook aanzienlijk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

RricK schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:28:
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen naar ziggo. Maar hebben jullie wel eens gekeken naar de zakelijke pakketten. De prijs verschillen zijn zeer beperkt en en er zit ook gewoon telefoon en televisie bij in.

www.ziggozakelijk.nl
Ik kan uit ervaring spreken dat dit niet het geval is. Ik had ook de zakelijke salesdesk gebeld om over te stappen naar zakelijk om port 25 open te krijgen. Er werd gezegd dat dit inderdaad het geval was.

Na overstap bleek port 25 niet open te zijn. Na bellen met de technische helpdesk blijkt dat voor de zakelijke versies van de Alles in 1 pakketten (ZZ1 t/m ZZ3) net als voor de Ai1 pakketten port 25 dicht zit.

Voor alle andere zakelijke pakketten geld wel dat port 25 open staat.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
MoonenJH schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:17:
(nooit gesnapt waarom, zal wel ontmoedigingsbeleid zijn)
Dat is puur en alleen om aan de bewaarplicht te voldoen.
Als mail via de provider's server gaat kunnen ze het ook "backuppen".

Het hele verhaal van "om spam tegen te gaan" was en is imho niets anders dan het verkoopbaar maken aan de massa.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Doe het dan zoals kpn het doet, uitgaand gewoon via de mailserver van kpn relayen, inkomend stel je mailrelay.direct-adsl.nl in als secondary MX, omdat poort 25 vanaf extern dicht staat wordt alle alle inkomende mail via dit relay naar jouw eigen server gestuurd.

volgens mij heeft dom poorten blokkeren weinig nut.

[ Voor 9% gewijzigd door trinite_t op 10-11-2009 12:05 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1