Hallo allemaal,
Voordat ik een eventuele overstap naar Ziggo Alles-In-Een waag, wil ik graag 100% zeker zijn dat ik een mailserver kan draaien op hun netwerk. Ik heb daarom een vraag gesteld via de website:
Waarom ik hier alsnog een keer de vraag stel, is omdat ik het antwoord niet helemaal vertrouw. Ik heb op diverse fora gelezen dat veel mensen problemen hebben met het draaien van mailservers omdat Ziggo poort 25 dicht zet. De helpdesk van Ziggo zegt nu dat die poort gewoon open staat .... wie o wie moet ik geloven.
Kunnen jullie bevestigen dat het inmiddels gewoon mogelijk is om een eigen mailserver bij Ziggo te draaien?
Voordat ik een eventuele overstap naar Ziggo Alles-In-Een waag, wil ik graag 100% zeker zijn dat ik een mailserver kan draaien op hun netwerk. Ik heb daarom een vraag gesteld via de website:
Het antwoord op de vraag kwam al binnen 10 minuten:Ik overweeg om naast TV ook Internet via Ziggo te nemen, maar ik lees op diverse fora dat poort 25 dicht is gezet op jullie netwerk. Het is voor mij een absolute must om een eigen mailserver te kunnen draaien. Kunt u mij bevestigen of het draaien van een eigen mailserver mogelijk is op het Ziggo Netwerk?
Ik weet dat er alleen dynamische ip adresen gegeven worden, maar daar is wel omheen te werken met bijv DynDNS of desnoods wat handmatig werk in het geval van een IP Change.Het is mogelijk om een mailserver te draaien op ons netwerk. Alleen werken wij met een dynamisch ip adres, waardoor u op de mailserver zo nu en dan het ip adres zult moeten aanpassen. Dit kan natuurlijk lastig zijn.
Waarom ik hier alsnog een keer de vraag stel, is omdat ik het antwoord niet helemaal vertrouw. Ik heb op diverse fora gelezen dat veel mensen problemen hebben met het draaien van mailservers omdat Ziggo poort 25 dicht zet. De helpdesk van Ziggo zegt nu dat die poort gewoon open staat .... wie o wie moet ik geloven.
Kunnen jullie bevestigen dat het inmiddels gewoon mogelijk is om een eigen mailserver bij Ziggo te draaien?