Nee motorola modem heeft altijd goed gewerkt bij mijJJerome schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:30:
[...]
Volgende week komt er inderdaad ook een monteur. Jij had ook helemaal geen problemen met het motorola modem?
dat is allang verleden tijd. wanneer het MAC adres niet bekend is krijg je het activeringspagina van ziggo en moet je je activeringcodes invoeren.grun93 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:22:
[...]
Hmm, volgens mij ben je akkoord gegaan met de bepaling in de voorwaarden, toen je ooit dat modem ontving, dat je het in bruikleen hebt en dus niet de eigenaar bent. Waarmee ik bedoel dat het jouw keuze niet is: wel of niet terugsturen. Ik neem aan dat je de modem gewoon moet betalen als je het niet terugstuurt, maar dat weet ik niet zeker. Iemand hier ooit wel eens een rekening gezien voor niet teruggestuurde modems?
Los daarvan betwijfel ik of je het als backup zou kunnen gebruiken. Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig geregeld is, maar vroeger ging de identificatie op basis van mac-adres. Met andere woorden, je kunt niet zomaar een willekeurig modem aansluiten en verwachten dat je dan signaal krijgt.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Morgen krijg ik weer een monteur over de vloer.
De E48 geen signaal melding krijgen ze niet opgelost. Ben toch wel benieuwd want de vorige keer bleek het niet bij mij te liggen, dus ik ga er vanuit dat dit twee weken later ook niet het geval is
Vraag ik me toch af wat die monteur dan komt doen. (bedenk ff dat ik in mijn wijk zo al een 4-tal personen kan aanwijzen waarvan ik weet dat ze dezelfde problemen hebben).
Gisteren bij een vriend van me, die heeft 10% meer signaal dan mij, en nét beeld op NL3HD. Maar wel een superhoge BER. Ik heb 23% en geen beeld (e48). Dus ik zeg: meer signaal er op lost het probleem op.
De E48 geen signaal melding krijgen ze niet opgelost. Ben toch wel benieuwd want de vorige keer bleek het niet bij mij te liggen, dus ik ga er vanuit dat dit twee weken later ook niet het geval is
Vraag ik me toch af wat die monteur dan komt doen. (bedenk ff dat ik in mijn wijk zo al een 4-tal personen kan aanwijzen waarvan ik weet dat ze dezelfde problemen hebben).
Gisteren bij een vriend van me, die heeft 10% meer signaal dan mij, en nét beeld op NL3HD. Maar wel een superhoge BER. Ik heb 23% en geen beeld (e48). Dus ik zeg: meer signaal er op lost het probleem op.
Heb eindelijk onderstaand bericht gehad, en hoop ook snel gebruik te kunnen gaan maken van
de 50mbit

(postcode 4881)
Een maand later dan gehoopt, begon me al wel erg te irriteren aan de reclame banners waar ze adverteren met 50mbit en dat een huidige klant die snelheid nog gewoon niet geboden wordt.
de 50mbit

(postcode 4881)
Een maand later dan gehoopt, begon me al wel erg te irriteren aan de reclame banners waar ze adverteren met 50mbit en dat een huidige klant die snelheid nog gewoon niet geboden wordt.
Typische RTFM discussie, zie: http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdfChrasher schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:01:
OK, wie kan hier een technisch korrekt antwoord op geven?
Er staat hier bij mij nog een antiek Motorola SB4200E Surfboard (ja, zo'n witte) waarvan iedereen al jaren roept (ook hier op het forum) dat deze de nieuwste snelheden absoluut niet aankan. 10 mbit zou het maximum zijn etc. blabla....
DOWNSTREAM
Maximum Data Rate* . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 Mbps
UPSTREAM
Maximum Data Rate* . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 Mbps
Ik zou hem gewoon houden als het nu goed werkt ...
Inmiddels blijft de verbinding wel weer up, maar de snelheid is nog steeds om te janken... Niemand anders met troubles?TFHfony schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:
Hmmm, mijn verbinding is ERG traag en klapt er regelmatig uit de laatste 15 minuten... Meer mensen last van (Ziggo/Breda)
/edit/
En is nu helemaal weg...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Eergisteren briefje in de bus met een pakketje van Ziggo... gisteren was ik gelukkig wel thuis.. direct aangesloten..
was nog een vrij gedoe, was misschien wel iets wat eigenwijs om hem niet met de kabel direct aan m'n laptop te hangen, maar goed..
na vrij veel keer uit en aan deed ie het ineens... hoopppataa 5.6MB/sec... helaas heb ik niet meer kunnen spelen gisteren, vandaag natuurlijk weer aan het werk, maar vanavond is wat testjes doen.. rlx hor.
één klein dingetje wat ik niet zo heel leuk vind, dat is dat ik niet meer een 2e IP adres krijg als ik m'n netwerk kaart bridge... nu maar max 1 ip.. sux... moet ik weer met vhosts gaan klieren.
was nog een vrij gedoe, was misschien wel iets wat eigenwijs om hem niet met de kabel direct aan m'n laptop te hangen, maar goed..
na vrij veel keer uit en aan deed ie het ineens... hoopppataa 5.6MB/sec... helaas heb ik niet meer kunnen spelen gisteren, vandaag natuurlijk weer aan het werk, maar vanavond is wat testjes doen.. rlx hor.
één klein dingetje wat ik niet zo heel leuk vind, dat is dat ik niet meer een 2e IP adres krijg als ik m'n netwerk kaart bridge... nu maar max 1 ip.. sux... moet ik weer met vhosts gaan klieren.
Ik heb zojuist die voicemail ingeschakelt via mijn ziggo.
Nu vroeg ik me af hoe ik nu weet of er een voicemail is, krijg je daar email ofzo van ?
Nu vroeg ik me af hoe ik nu weet of er een voicemail is, krijg je daar email ofzo van ?
Verwijderd
Het werkt op je oude modem,, ik heb dit gedaan omdat mijn nieuwe modem wel activeerde maar verrder niks.Volkert schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:11:
[...]
Als je Alles-in-1 Extra bestelt dan krijg je eerst binnen een paar dagen 20 Mbps op je oude modem, daar hoef je niets voor te activeren, alleen af en toe eens proberen of het al zover is door de stekker er even uit te halen en terug te stoppen.
De nieuwe activatiecodes op je oude modem proberen is absoluut zinloos. Je hebt alleen maar te verliezen.
de nieuwe codes dus op je oude modem... maar daar door geen snellere verbinding..
maar voor fallback was het voor mij handig
Yep, same shit here (Breda docsis 3, normaal nette 50mbit, nu tussen de 15 a 20mbit effectief). heb met ziggo constant tcp retransmits. Heb nu m'n online DSL aktief op dezelfde router, workstation etc en t gaat prima. Dus t ligt niet aan mijn spulTFHfony schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Inmiddels blijft de verbinding wel weer up, maar de snelheid is nog steeds om te janken... Niemand anders met troubles?
Ziggo helpdesk meldde dat t druk was en dat ik langer moest wachten dan normaal. Laatste 2 keer werd ik na 2 uur wachten erop gegooid dus als ik nu nog langer dan dat moet wachten.. nee bedankt, laat maar
Verwijderd
4813 Ook deze mail gehad ben benieuwdBrokenRules schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:31:
Heb eindelijk onderstaand bericht gehad, en hoop ook snel gebruik te kunnen gaan maken van
de 50mbit
[afbeelding]
(postcode 4881)
Enkel werkt in vrijwel alle Ziggo gebieden docsis1 niet meer en zijn de 4200's al lang vervangen voor wat anders.Volkert schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:
[...]
Typische RTFM discussie, zie: http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdf
DOWNSTREAM
UPSTREAM
hummm
Bij mij ligt om de halve dag internet er een half uur uit (dus 2 x per dag), dit herhaalt zich elke dag
(sinds het 50mbit is dan, met het docsis2 modem geen problemen
)
Bij mij ligt om de halve dag internet er een half uur uit (dus 2 x per dag), dit herhaalt zich elke dag

(sinds het 50mbit is dan, met het docsis2 modem geen problemen
[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-07-2009 17:32 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Volkert schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:
[...]
DOWNSTREAM
UPSTREAM
Bedankt beiden, maar hier (Rijswijk) werkt dit modem nog prima en ik las dat er nog meer waren met dit oude modem. Zolang ze docsis 1.1 dus nog ondersteunen zal het dus nog wel blijven werken.trankilo schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:04:
[...]
Enkel werkt in vrijwel alle Ziggo gebieden docsis1 niet meer en zijn de 4200's al lang vervangen voor wat anders.
PSN-id: Chrasher
Klopt, maar maak je borst maar nat omdat in een groot aantal regio's zonder voorwoord de stekker er uit is getrokken. De ractie was daarna van "joh, staan er dan nog 4200's uit dan" *zucht*. Ook de frequentie verandering voor de modems in het netwerk en iets anders hebben de storingsmonteurs een hoop werk opgeleverd (modem wissels). Maarja, mocht hij uitvallen dan krijg je toch een meteen docsis 3 modem 120 up & 250 of 400 down dus er op achteruit ga je niet.Chrasher schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:34:
[...]
[...]
Bedankt beiden, maar hier (Rijswijk) werkt dit modem nog prima en ik las dat er nog meer waren met dit oude modem. Zolang ze docsis 1.1 dus nog ondersteunen zal het dus nog wel blijven werken.
Ook wat betreft het gebruik van bittorrent werkt de nieuwe Ziggo prima. Het één en het ander is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid seeders en op welke torrent site je komt, maar ook hier pompt 50mbit best lekker:
50mbit = theoretisch 6250 kbytes p/sec.
50mbit = theoretisch 6250 kbytes p/sec.

Ook hier vandaag de monteur langsgeweest, in eerste instantie werkte het allemaal niet, nieuwe modem kreeg geen sync, en met oude modem werkte het activeren niet blabla, na veel tijd toch het nieuwe modem aan de praat gekregen.
De snelheden liegen er niet om.

Ook de ping tijden blijven ontzetten stabiel tijdens zo een download, dat vindt ik opmerkelijk

Ook de ping tijden blijven ontzetten stabiel tijdens zo een download, dat vindt ik opmerkelijk
Sa1 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:15:
Eergisteren briefje in de bus met een pakketje van Ziggo... gisteren was ik gelukkig wel thuis.. direct aangesloten..

zo, heel prima!
Verwijderd
Zijn deze resultaten behaald met je WRT54G, of heb je een nieuwe router gehaald?frG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:25:
Ook hier vandaag de monteur langsgeweest, in eerste instantie werkte het allemaal niet, nieuwe modem kreeg geen sync, en met oude modem werkte het activeren niet blabla, na veel tijd toch het nieuwe modem aan de praat gekregen.
[afbeelding]
Welke firmware draai je anders op je WRT54G?

Nu twee dagen de nieuwe modem... (1456 postcode)
De download is nice... Alleen de upload is zelfs iets lager als VOOR de nieuwe modem..
Toch jammer.. Zal dit later nog hoger worden?
Iets anders: Zijn er al mensen die het is gelukt om in de modem bij advanced menu te komen? Ik heb al de Aris Daily Password tool..
Wat bedoel je met "geen sync" en hoe heb jij het modem aan de praat gekregen?frG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:25:
[afbeelding]
Ik had er zelf ook moeite mee...JJerome schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:55:
[...]
Wat bedoel je met "geen sync" en hoe heb jij het modem aan de praat gekregen?
Ik heb het als volgt gedaan: Laptop + bijgeleverde gele kabeltje...
NIC op DHCP request, en modem aan... Uit eidelijk naar bijv. google.nl...
Toen kreeg ik pas de activerings pagina... die overigens de eerste twee keer is mislukt.. (drie maal scheeps recht zal ik maar zeggen)...
Daarna kon ik de modem aan mijn server (lees router) hangen...
Ja en dit klopt ook maar half. Bij de 4200 is het zo dat de hij per "thread" maximaal 12mbit aan kan. Als je dus via usenet download zou je dit kunnen halen, maar bij een direct ftp verbinding met 1 connectie trek je maar maximaal 12mbit. De andere modems hebben dit dus niet.Volkert schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:00:
[...]
DOWNSTREAM
UPSTREAM
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Zijn hier nog mensen die een mail server hebben hangen thuis op een ziggo lijntje?
Ik heb nu telfort en wil graag overstappen.
Maar het grootste probleem is dat ze port21 volgens mij blokken.
Is daar apart nog een contract voor af te sluiten, of maken jullie van andere "goedkope" oplossingen gebruik (max 10eu per jaad oid)
Is daar apart nog een contract voor af te sluiten, of maken jullie van andere "goedkope" oplossingen gebruik (max 10eu per jaad oid)
Tot nu toe nog helemaal niks goed gegaan met Ziggo.
eerste bestelling was manco, 2e bestelling kwam niet door, 3e bestelling ging fout.
4e kreeg ik binnen. de rest zou verwijderd zijn uit het systeem.
krijg vandaag mijn factuur binnen.
http://i29.tinypic.com/353767o.jpg
ik ga geen bedrag van 470 euro teveel even betalen aan ziggo.
ze maken maar een nieuwe factuur. 470 euro is iets teveel van goede.
de alles in 1 bovenaan beschreven had rato moeten zijn. ben pas op 8 juli aangesloten
ik storneer het als zij het afschrijven. Ik neem aan dat het reëel is als ik dat
eerste bestelling was manco, 2e bestelling kwam niet door, 3e bestelling ging fout.
http://i29.tinypic.com/353767o.jpg
de alles in 1 bovenaan beschreven had rato moeten zijn. ben pas op 8 juli aangesloten
ik storneer het als zij het afschrijven. Ik neem aan dat het reëel is als ik dat
[ Voor 14% gewijzigd door Dutchzilla op 30-07-2009 23:04 . Reden: even wat naw gefilterd ]
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb dus de Ubee modem, wij hadden hier tot 10 uur geen internet, daarna even een reset uitgevoerd en het werkte weer. Het lijkt net of de pings beter zijn geworden, eerst had ik met 100 pings gemiddeld 16ms, nu 11ms, dus echt een leuke vooruitgang :-)xippie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:00:
[...]
Ja helaas, heb mijn computer al 2x opnieuw moeten opstarten omdat het geen IP adres meer kon krijgen, en had het net weer dat het modem zich zelf opnieuw opstart.
Denk dat ze voor de nieuwe config files aan't versturen zijn voor de modems, en dat de eerste update's niet goed gingen.
Heb het nieuwe Arris modem en snelheden als ik er niet uit lig zijn super.
Je kan ook je eigen mail-server draaien onder een alternatieve poort (of SSL ofc), dan horen er geen problemen te zijn (heb ik iig niet :-)).DNS666 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:32:
Zijn hier nog mensen die een mail server hebben hangen thuis op een ziggo lijntje?
Als ik jou was zou ik in eerste instantie even je telefoonnummer weghalenDutchzilla schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:34:
Tot nu toe nog helemaal niks goed gegaan met Ziggo.
Linkje naar img
ik storneer het als zij het afschrijven. Ik neem aan dat het reëel is als ik dat doe
Maar 459,00 aan aansluitkosten vind ik echt wel duur, vraag me dan ook af of het een zware fout van ze is. Ik zou eens contact opnemen met de klantenservice als ik jou was.
[ Voor 26% gewijzigd door Manuel op 30-07-2009 22:54 ]
wat ze fout gedaan hebben is de harddisc decoder 2 maal berekend. 1 keer hebben ze een credit gegeven.
dit omdat ik een 2 jarig abonnement genomen heb. dan zou hij 130 zijn.
ze hebben hem nog een keer toegevoegd voor de volle mep.
ja mar die ga ik niet betalen. heb er maar 1 gekregen. en dat is die afgesproken met actie tarief
ja mar die ga ik niet betalen. heb er maar 1 gekregen. en dat is die afgesproken met actie tarief
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb ziggo en een mailserver...DNS666 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:32:
Mail is btw poort 25.. poort 21 staat namelijk gewoon open..
Mijn oplossing: vraag bij iemand die wel poort 25 open heeft staan of iemand die een eingen mail servertje heeft draaien of zelf in een data center een servertje hangen (heb ik dus) en vervolgens je mail laten relayen op poort 26..
En thuis heb je in je router/rras een rule staan 26 naar 25.. en het werkt
Bedankt voor de extra info. Dit is info waar iedereen wat aan heeft.Wiebbe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:25:
[...]
Ja en dit klopt ook maar half. Bij de 4200 is het zo dat de hij per "thread" maximaal 12mbit aan kan. Als je dus via usenet download zou je dit kunnen halen, maar bij een direct ftp verbinding met 1 connectie trek je maar maximaal 12mbit. De andere modems hebben dit dus niet.
Heb je mischien enig idee waarom mijn download test wel goed is (25mbit) maar de upload test blijft hangen op 1.6 mbit? Zou dit met het aantal threads te maken kunnen hebben of moet het modem nog een update krijgen?
edit:
Hmm, denk niet dat het aan de threads ligt want een upload via bitorrent gaat ook maximaaal met 1.6mbit terwijl dat verschillende threads zijn.
Hmm, denk niet dat het aan de threads ligt want een upload via bitorrent gaat ook maximaaal met 1.6mbit terwijl dat verschillende threads zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Chrasher op 30-07-2009 23:55 ]
PSN-id: Chrasher
Ik heb sinds kort het probleem dat ik veel last heb van time-outs. Ik heb modem en router gereset, mijn dns-cache geflusht maar niks helpt. In ieder geval, niet voor lang. De DNS-cache flushen gaf mij 5 minuten surfplezier, maar daarna zakte de verbinding tot een ongelovelijk laag punt.
Stel ik ga naar techzine, tweakers, buienradar, hyves, tijdens het browsen en klikken blijft de verbinding hangen, waar normaal alles enorm snel gaat is het een groot drama en timed de verbinding out. Bij TZ gebeurt dit soms, bij t.net ook, maar nu is het voor iedere grote website dat het gebeurt. Als ik nadat alle verbindingen gedropt zijn op F5 ram werkt alles weer en binnen no-time is alles geladen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Internet: Ziggo Alles in 1 extra 50/5 mbit
Router: Linksys WRT54GC
Modem: Arris docsis 3.0 dinges
NIC: Onboard MSI K9A2 Platinum rev 1.0
Stel ik ga naar techzine, tweakers, buienradar, hyves, tijdens het browsen en klikken blijft de verbinding hangen, waar normaal alles enorm snel gaat is het een groot drama en timed de verbinding out. Bij TZ gebeurt dit soms, bij t.net ook, maar nu is het voor iedere grote website dat het gebeurt. Als ik nadat alle verbindingen gedropt zijn op F5 ram werkt alles weer en binnen no-time is alles geladen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Internet: Ziggo Alles in 1 extra 50/5 mbit
Router: Linksys WRT54GC
Modem: Arris docsis 3.0 dinges
NIC: Onboard MSI K9A2 Platinum rev 1.0
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
sinds 5 minuten geen televisie meer. zowel digitaal als analoog.
internet doet het nog wel gewoon.
zijn er vaker dit soort storingen?
wij hebben in de 15 jaar dat we hier wonen nog nooit uitval gehad van analoge tv.
en nu hebben we een maandje alles in 1 en ligt in eens de televisie er helemaal uit.
internet doet het nog wel gewoon.
zijn er vaker dit soort storingen?
wij hebben in de 15 jaar dat we hier wonen nog nooit uitval gehad van analoge tv.
en nu hebben we een maandje alles in 1 en ligt in eens de televisie er helemaal uit.
@NoxiuZ
Gisteravond, had ik hier exact het zelfde probleem als jij omschrijft. Ik heb toen de
dns servers van OpenDNS ingevuld. Zonder een verbetering.
Vervolgens maar gaan slapen, en tot mijn verbazing lijkt het nu wel in orde.....
erg lastig. had er met de motorola geen last van - ik kan het niet verklaren..
(overigens als ik een kijkje neem op mijn download servertje hier, tijdens de dipjes,
dan is de snelheid wel ruim voldoende.,...dus iets wazigs met de dns)
Gisteravond, had ik hier exact het zelfde probleem als jij omschrijft. Ik heb toen de
dns servers van OpenDNS ingevuld. Zonder een verbetering.
Vervolgens maar gaan slapen, en tot mijn verbazing lijkt het nu wel in orde.....
erg lastig. had er met de motorola geen last van - ik kan het niet verklaren..
(overigens als ik een kijkje neem op mijn download servertje hier, tijdens de dipjes,
[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 31-07-2009 08:33 ]
Wat ik dus niet helemaal snap, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen, is dat ze een DTV PVR uitleveren bij een Alles-in-één Extra pakket, terwijl ze ook HDTV PVR's hebben.
Uitleg: Ik heb Ziggo AIE Extra besteld. Wist niet zeker of het dan met HD zou zijn, maar proberen kan altijd. Stiekem was ik er een beetje vanuit gegaan dat ik de Humax 5050 zou krijgen (een mens mag hopen), maar ik krijg de DTV Decoder Samsung P850R. Maakt op zich niet uit, Er is toch nog niet zoveel HD-TV dat ik het echt zal missen, maar jammer is het wel.
Iemand die misschien weet waarom dit zo gedaan wordt?
Uitleg: Ik heb Ziggo AIE Extra besteld. Wist niet zeker of het dan met HD zou zijn, maar proberen kan altijd. Stiekem was ik er een beetje vanuit gegaan dat ik de Humax 5050 zou krijgen (een mens mag hopen), maar ik krijg de DTV Decoder Samsung P850R. Maakt op zich niet uit, Er is toch nog niet zoveel HD-TV dat ik het echt zal missen, maar jammer is het wel.
Precies dezelfde vraag stelde ik ook wat eerder hier in het topicDNS666 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:32:
Er zijn een aantal mogelijkheden;
- bSMTP via je domein-provider (bij mijn domein-provider zou 't 1,-/mnd extra kosten) zodat je mail naar een andere poort dan 25 gestuurd wordt op je ziggo-ipadres.
- Een account aanmaken bij rollernet.us, die de mail (wat normaal via poort 25 verloopt) kan redirecten naar een andere poort. Dit alternatief is (tot een bepaald maximum aantal mails/dag) gratis als ik het goed begrepen heb (zelf nog niet getest, wil ik wel gaan doen binnenkort)
Zie ook rally in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5" en Sa1 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5".
http://specs.tweak.to/5253
Dankzij mijn werk heb ik contact kunnen leggen met een wijkopzichter van Ziggo. Na een akkoord te hebben bereikt, krijgt hij van mij wat en in ruil ervoor heb ik nu de Ubee en Arris modems in handen gekregen hahaha.....
Handig als je in de telecom wereld zit...Reggefiber FTW
Handig als je in de telecom wereld zit...Reggefiber FTW
[ Voor 71% gewijzigd door vr6-only op 31-07-2009 10:46 ]
It ain't stupid if it works!
Is er ergens een lijst van die service punten van Ziggo? Ik zoek ook zo iets in (de omgeving van) Utrecht. Begin dat wachten en bellen 'Is er al post' ook flink zat te worden.
Lekker!
Ik heb de nieuwe H380 decoder van Samsung en ik moet zeggen dat hij me absoluut niet tegenvalt. De HD kanalen zien er strak en goed uit en de bediening is ook gewoon goed. De EPG is overzichtelijk en zapsnelheid is gemiddeld. Over het uiterlijk van het apparaat ben ik minder tevreden, het lijkt wel een ADSL modem. Maarja, het beeld is goed en daar gaat het mij uiteindelijk om. Nog geen rare dingen of storingen gekregen.
Beauty is in the eye of the beerholder
Nou.. Das lekker dan. Gaat ook nergens over.UltraSub schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:49:
Morgen krijg ik weer een monteur over de vloer.
Heel de ochtend thuis zitten wachten, komt een monteur, steekt meetapparaat in mijn AOP, haalt het er weer uit; "Hmm, das goed.. Tot ziens!". Ik zeg hoho, waar gaat dit over? De vorige monteur heeft dit toch ook al gedaan? "Mja, er zijn problemen op het landelijke net. In Zwolle. Als dat opgelost is heeft u ook NL3 HD". Nog verteld dat er een algemener probleem is in deze wijk; "Nee, maar dat is landelijk, wordt vanzelf opgelost! Prettige dag verder!"
Sjongejonge. WTF? Moet ik daar voor thuis blijven? Kom op zeg Ziggo.
Hmmmz... tot op heden heb ik al mijn time-outs die waarschijnlijk DNS gerelateerd zijn toegeschreven aan mijn niet gesupporte routers (speedtouch 716 en Fritzbox 7170). Met die apparaten ertussen krijg ik om de zoveel tijd een ping timeout te zien en browsen wordt hierdoor een erg onprettige ervaring.ppeterr schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:30:
@NoxiuZ
Als ik mijn pc rechtstreeks op het Arris TM702 moden koppel werkt alles naar behoren. Ben erg benieuwd hoe het gaat werken met mijn net bestelde D-Link 655 router. Als ik geen stabiele situatie kan krijgen met een router heb ik niets aan Ziggo.
Ik zou een factuur naar Ziggo sturenUltraSub schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:02:
[...]
Nou.. Das lekker dan. Gaat ook nergens over.
Heel de ochtend thuis zitten wachten, komt een monteur, steekt meetapparaat in mijn AOP, haalt het er weer uit; "Hmm, das goed.. Tot ziens!". Ik zeg hoho, waar gaat dit over? De vorige monteur heeft dit toch ook al gedaan? "Mja, er zijn problemen op het landelijke net. In Zwolle. Als dat opgelost is heeft u ook NL3 HD". Nog verteld dat er een algemener probleem is in deze wijk; "Nee, maar dat is landelijk, wordt vanzelf opgelost! Prettige dag verder!"
Sjongejonge. WTF? Moet ik daar voor thuis blijven? Kom op zeg Ziggo.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Ze leveren alleen DTV PVR's bij de bundels of een HD decoder.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:07:
Wat ik dus niet helemaal snap, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen, is dat ze een DTV PVR uitleveren bij een Alles-in-één Extra pakket, terwijl ze ook HDTV PVR's hebben.
Anders wordt het iTV dan krijg je wel een HD PVR
Hmkay... Zal vast ooit nog wel eens een oplossing komen om er een HD-dingetje tussen te proppen ofzo...Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:46:
[...]Ze leveren alleen DTV PVR's bij de bundels of een HD decoder.
Anders wordt het iTV dan krijg je wel een HD PVR
Wat ik me overigens ook net bedenk: ik neem aan dat die PVR nu mijn bezit is? Dat ik 'm dus niet terug hoef te sturen naar Ziggo als ik m'n abo opzeg (bijvoorbeeld)?
Je zou het eigenlijk gewoon moeten doen ja. Kom op zeg.. waar zijn die daar mee bezig
Hoe bedoel je? Als je ontvanger nu SD is, kun je echt niet met wat externe dingen er een HD van maken..Ben.Hahlen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Hmkay... Zal vast ooit nog wel eens een oplossing komen om er een HD-dingetje tussen te proppen ofzo...
Nee, hij is van jou..Wat ik me overigens ook net bedenk: ik neem aan dat die PVR nu mijn bezit is? Dat ik 'm dus niet terug hoef te sturen naar Ziggo als ik m'n abo opzeg (bijvoorbeeld)?
[ Voor 52% gewijzigd door UltraSub op 31-07-2009 13:04 ]
Verwijderd
Bij Ziggo is het zo dat je het koopt, dus hij is inderdaad van jouw.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Hmkay... Zal vast ooit nog wel eens een oplossing komen om er een HD-dingetje tussen te proppen ofzo...
Wat ik me overigens ook net bedenk: ik neem aan dat die PVR nu mijn bezit is? Dat ik 'm dus niet terug hoef te sturen naar Ziggo als ik m'n abo opzeg (bijvoorbeeld)?
Dat begrijp ikUltraSub schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:03:
[...]
Hoe bedoel je? Als je ontvanger nu SD is, kun je echt niet met wat externe dingen er een HD van maken..
Zat aan een hele rare constructie te denken met HD-ontvanger - SD-PVR - TV, waarbij de HD-ontvanger aan de TV en de PVR is aangesloten.
Mijn hersenen doen soms rare dingen
OK
[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 31-07-2009 14:07 ]
Verwijderd
Domper.... ik had gelezen in een mail van ziggo dat ik de nieuwe snelheid eind juli of 1 augustus zou krijgen (weet niet meer welk antwoord) en nu lees ik in dit topic dat er datums zijn verschoven. Zojuist op ziggo site gekeken en lees ik dat de nieuwe datum 1 september is. Dus nog 1 maand wachten voor mijn Z2 abbonement.
Overigens heb ik hier een Samsung decoder DCB-9401R, ongewild gekregen bij een zelf aangevraagde snelheidsverhoging naar Z2 enkele jaren geleden. Gisteren viel me op dat ik een beetje sneeuwig beeld heb, en die Samsung decoder DCB-9401R heb ik nooit uitgepakt of aangesloten omdat ik de afstandsbediening maar niks vind en het trage zappen ook niet.
Doe ik er goed aan om de samsung alsnog aan te sluiten voor scherper beeld? Wanneer vervalt de analoge signalen eigenlijk? (is vast op te zoeken, maar beetje met jullie meepraten is leukerder toch?)
Overigens heb ik hier een Samsung decoder DCB-9401R, ongewild gekregen bij een zelf aangevraagde snelheidsverhoging naar Z2 enkele jaren geleden. Gisteren viel me op dat ik een beetje sneeuwig beeld heb, en die Samsung decoder DCB-9401R heb ik nooit uitgepakt of aangesloten omdat ik de afstandsbediening maar niks vind en het trage zappen ook niet.
Doe ik er goed aan om de samsung alsnog aan te sluiten voor scherper beeld? Wanneer vervalt de analoge signalen eigenlijk? (is vast op te zoeken, maar beetje met jullie meepraten is leukerder toch?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 15:20 ]
Gossie, ik net even bellen aar ziggo over het modem retour sturen. Vragen ze wat voor modem ik heb, oh, nee meneer. die hoeft niet opgestuurd te worden. Die is al heel oud.
Altijd handig om even te bellen
kostte wel weer 50 cent Daar was ik bijna mn oude modem kwijtgeraakt
Altijd handig om even te bellen
[ Voor 5% gewijzigd door Bobmeister op 31-07-2009 14:55 ]
Verwijderd
Awsom, welke "oude" modem heb jij dan? Halve info is niet handig...
edit:
edit:
Ik heb overigens dezelfde motorola modem, heb geen AiO aangevraagd, overweeg het wel maar ben bang voor verborgen kosten zoals telefonie die ik absoluut niet wil gebruiken, alleen voor de Z3i snelheid zou ik het willen doen (20 tov 10)...Awsom schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:13:
[...]
Lijkt het idd opMaar hij is zelfs nog kleiner/even groot als mijn oude Motorola Surfboard 5100E! En de Arris schijnt 2 keer zo groot te zijn als de surfboard? Maarja, telefoonprobleem nog steeds niet opgelost
!
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 15:19 ]
Ik heb beide modems maar uitgeprobeerd (wat een joekels btw).
Arris modem deed er 12 min over om geheel online te komen, en dus gereed voor activatie.
Geactiveerd en Internet en telefonie doen het. Snelheid is prima in orde, net als ping.
Vervolgens de uBee modem geprobeerd. Die was in 3 min klaar en activatie ging ook goed. Wederom, alles in orde.
Ik heb nog niet besloten voor welke ik ga. Eens kijken of de uBee stabiel blijft en dan geef ik de Arris terug aan monteur X.
Arris modem deed er 12 min over om geheel online te komen, en dus gereed voor activatie.
Geactiveerd en Internet en telefonie doen het. Snelheid is prima in orde, net als ping.
Vervolgens de uBee modem geprobeerd. Die was in 3 min klaar en activatie ging ook goed. Wederom, alles in orde.
Ik heb nog niet besloten voor welke ik ga. Eens kijken of de uBee stabiel blijft en dan geef ik de Arris terug aan monteur X.

It ain't stupid if it works!
Mijn Arris modempje wil nogal eens wat wisselvallig zijn qua snelheid. Ziet iemand problemen met deze waardes:

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hmm, gezien de snelheid van het alles in 1 pakket leek het mij wel interessant om over te stappen, maar als ik het hier zo lees is het nog niet overal even goed geregeld 
Dacht ook dat ik dan nog wel ff voor de zekerheid een maandje mijn ADSL er naast zou kunnen draaien, maar als ziggo de telefoonaansluiting overneemt dan werkt mijn ADSL toch niet meer ? Of moet ik dan zelf KPN opzeggen ? Aangezien ze wel het nummer overnemen.
Dacht ook dat ik dan nog wel ff voor de zekerheid een maandje mijn ADSL er naast zou kunnen draaien, maar als ziggo de telefoonaansluiting overneemt dan werkt mijn ADSL toch niet meer ? Of moet ik dan zelf KPN opzeggen ? Aangezien ze wel het nummer overnemen.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
ziet er netjes uit hoorTFHfony schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:32:
Mijn Arris modempje wil nogal eens wat wisselvallig zijn qua snelheid. Ziet iemand problemen met deze waardes:
[afbeelding]
als je SNR onder de 20~23 valt is het niet zo goed. 30~40 is zeer netjes
heb je er nog een router tussen zitten?
Ik zou gewoon even bellen. Daar is de klantenservice voor.Dutchzilla schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:06:
wat ze fout gedaan hebben is de harddisc decoder 2 maal berekend. 1 keer hebben ze een credit gegeven.
Klopt het dat de Humax Fox, die geleverd wordt bij het digitale startpakket, altijd een zilveren kleur heeft? Ik wilde een zwarte Fox, maar zag ineens dat ik een zwarte Samsung in bestelling heb staan. Volgens de helpdeskmedewerker was ik niet goed voorgelicht, maar als ze ook zwarte Fox'en leveren dan wil ik alsnog die
Bvd
Yep. Maar die router is niet het probleem:Taurnil schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:40:
[...]
ziet er netjes uit hoorkzag niet vaak zulke waardes in mijn tijd bij ziggo
![]()
als je SNR onder de 20~23 valt is het niet zo goed. 30~40 is zeer netjes
heb je er nog een router tussen zitten?
* Het is de Sitecom WL-308 (WAN -> LAN 252mbits/sec)
* Ook met mijn laptop of PC direct via gbit LAN op het modem gaat het "fout".
Overigens is het niet echt dramatisch, maar de download blijft meer bij de 40mbit hangen en de upload komt niet boven de 490kbyte/sec uit en vaak nog lager. Is op zich wel prima mee te leven, maar had stiekum op wat meer gehoopt.

Ook een download van 100mb.bin bij http://speedtest.bbned.nl komt niet boven de 4mbyte/seconde uit...
[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 31-07-2009 16:15 ]
Ja, er zijn ook zwarte Fox kastjes, ik kreeg er zo een. Ik had daar niet speciaal om gevraagd overigens.objectief2 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:44:
Klopt het dat de Humax Fox, die geleverd wordt bij het digitale startpakket, altijd een zilveren kleur heeft? Ik wilde een zwarte Fox, maar zag ineens dat ik een zwarte Samsung in bestelling heb staan. Volgens de helpdeskmedewerker was ik niet goed voorgelicht, maar als ze ook zwarte Fox'en leveren dan wil ik alsnog dieBvd
Hoe kan je die waardes te zien krijgen ?TFHfony schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:32:
[afbeelding]
Ben ook wel benieuwd naar die van mezelf.
Analoog singaal blijft er gewoon op totdat Ziggo dat eraf haalt. Je kan het proberen en kijken of het beeld er beterder op wordt. Vaak is dit wel het geval.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:52:
Domper.... ik had gelezen in een mail van ziggo dat ik de nieuwe snelheid eind juli of 1 augustus zou krijgen (weet niet meer welk antwoord) en nu lees ik in dit topic dat er datums zijn verschoven. Zojuist op ziggo site gekeken en lees ik dat de nieuwe datum 1 september is. Dus nog 1 maand wachten voor mijn Z2 abbonement.
Door naar http://192.168.100.1 te gaan. Daarmee kom in in de web interface van de Arris terecht.Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:54:
[...]
Hoe kan je die waardes te zien krijgen ?
Ben ook wel benieuwd naar die van mezelf.
In m'n nieuwe huis ligt een rijgnetwerk, aangezien het praktisch niet handig was om er een sternetwerk van te maken. Nieuwe bekabeling (koka799) en nieuwe rijgdozen zullen worden toegepast.
Probleem is alleen dat het AOP niet daar zit waar ik m'n kabelmodem wil hebben. Daar zal eerst nog een rijgdoos tussen zitten en daarna pas m'n kabelmodem/decoder voor AIE.
Nu zegt Ziggo logischerwijze dat je het bij het AOP moet aansluiten, maar dat is in mijn geval geen gezicht en wil ik dus ook niet doen. Tegelijkertijd lees ik op sommige websites dat een rijgnetwerk problemen kan geven met diensten die een retourgeschikte installatie nodig hebben. Maar in details over het hoe en waarom treden ze ook niet, dus ik betwijfel of die bewering inderdaad juist is.
Als ik alles netjes aansluit zoals Hirschmann het in hun documentatie aangeeft (juiste type dozen op de juiste plek, afsluitweerstand waar het hoort etc), heb ik dan meer kans op slechte signaalkwaliteit op m'n digitale decoder of een trage / instabiele internetverbinding? Ook als Ziggo in de toekomst de snelheid opschroeft naar 80+mbit? Of valt het allemaal wel mee en kan ik het gerust zo uitvoeren zonder dat ik bang hoef te zijn dat het straks problemen geeft?
De installatie is als volgt opgebouwd:
AOP -> 8m kabel -> rijgdoos -> 2m kabel -> rijgdoos -> kabelmodem / decoder -> 8m kabel -> rijgdoos met afsluitweerstand.
Gezien de relatief korte kabellengtes en goede kwaliteit van het spul wilde ik het straks in eerste instantie zonder versterker proberen, aangezien ook deze in dat geval vol in de kamer zou hangen.
Probleem is alleen dat het AOP niet daar zit waar ik m'n kabelmodem wil hebben. Daar zal eerst nog een rijgdoos tussen zitten en daarna pas m'n kabelmodem/decoder voor AIE.
Nu zegt Ziggo logischerwijze dat je het bij het AOP moet aansluiten, maar dat is in mijn geval geen gezicht en wil ik dus ook niet doen. Tegelijkertijd lees ik op sommige websites dat een rijgnetwerk problemen kan geven met diensten die een retourgeschikte installatie nodig hebben. Maar in details over het hoe en waarom treden ze ook niet, dus ik betwijfel of die bewering inderdaad juist is.
Als ik alles netjes aansluit zoals Hirschmann het in hun documentatie aangeeft (juiste type dozen op de juiste plek, afsluitweerstand waar het hoort etc), heb ik dan meer kans op slechte signaalkwaliteit op m'n digitale decoder of een trage / instabiele internetverbinding? Ook als Ziggo in de toekomst de snelheid opschroeft naar 80+mbit? Of valt het allemaal wel mee en kan ik het gerust zo uitvoeren zonder dat ik bang hoef te zijn dat het straks problemen geeft?
AOP -> 8m kabel -> rijgdoos -> 2m kabel -> rijgdoos -> kabelmodem / decoder -> 8m kabel -> rijgdoos met afsluitweerstand.
Gezien de relatief korte kabellengtes en goede kwaliteit van het spul wilde ik het straks in eerste instantie zonder versterker proberen, aangezien ook deze in dat geval vol in de kamer zou hangen.
Verwijderd
De analoog signaal blijft, ook al activeer ik de smartcard en sluit ik welk digitale decoder ook aan? Dus ik heb altijd analoog om op terug te vallen? Ik was bang dat de analoge signaal op zwart zou gaan zodra ik 1 keer digitale signaal binnenkrijg...Cave_Boy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:55:
[...]
Analoog singaal blijft er gewoon op totdat Ziggo dat eraf haalt. Je kan het proberen en kijken of het beeld er beterder op wordt. Vaak is dit wel het geval.
Ff uitproberen dan...
Minder. als die direct op het modem ook schommelingen heeft, is het enige wat ik me zo kan herinneren wat we zeiden: andere UTP proberen (right... boeieTFHfony schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:48:
[...]
Yep. Maar die router is niet het probleem:
* Het is de Sitecom WL-308 (WAN -> LAN 252mbits/sec)
* Ook met mijn laptop of PC direct via gbit LAN op het modem gaat het "fout".
Overigens is het niet echt dramatisch, maar de download blijft meer bij de 40mbit hangen en de upload komt niet boven de 490kbyte/sec uit en vaak nog lager. Is op zich wel prima mee te leven, maar had stiekum op wat meer gehoopt.
[afbeelding]
Ook een download van 100mb.bin bij http://speedtest.bbned.nl komt niet boven de 4mbyte/seconde uit...

Verwijderd
Analoog blijft voorlopig uitgezonden worden, digitaal wordt 'ernaast' uitgestuurd.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:06:
[...]
De analoog signaal blijft, ook al activeer ik de smartcard en sluit ik welk digitale decoder ook aan? Dus ik heb altijd analoog om op terug te vallen? Ik was bang dat de analoge signaal op zwart zou gaan zodra ik 1 keer digitale signaal binnenkrijg...
Ff uitproberen dan...
Dus je hoeft niet bang te zijn, je kan altijd simpel terugvallen op analoog, hoeft alleen je decoder uit te doen.
In ieder geval bedankt voor de ideeën, ik ga van het weekend nog wel even er mee spelen.Taurnil schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:31:
[...]
Minder. als die direct op het modem ook schommelingen heeft, is het enige wat ik me zo kan herinneren wat we zeiden: andere UTP proberen (right... boeie) tweede machine proberen.... knoem ze ma ff, i don't care of je het ook doet
anders toch bellen. dan "zouden" ze de technische service derop moeten zetten... alsof die wat doen, laat staan op tijd
Normaal met dit soort problemen zou je dan het modem een lage SN waarde zien. je kan hun alleen nog even hun laten kijken met hun tools, + dan kijken ze gelijk op de kast waar je op zit. anders ma ff hun antwoord aanhoren.
Hmm het lijkt erop hier in Voorburg (2272BG) dat sommige "routes" aardig volzitten.
Torrent verkeer gaat met ~5MB/s.
100mb.bin van speedtest.quicknet.nl gaat met ~5MB/s.
1000mb.bin van speedtest.bbned.nl gaat met ~1MB/s (nooit sneller).
Speedtest.net blijft ook rond de 15 Mbit hangen, soms sneller.
Klopt het dat sommige "routes" volzitten ? Hebben meer mensen dit probleem ?
Torrent verkeer gaat met ~5MB/s.
100mb.bin van speedtest.quicknet.nl gaat met ~5MB/s.
1000mb.bin van speedtest.bbned.nl gaat met ~1MB/s (nooit sneller).
Speedtest.net blijft ook rond de 15 Mbit hangen, soms sneller.
Klopt het dat sommige "routes" volzitten ? Hebben meer mensen dit probleem ?
Is er misschien iemand die deze waardes kan beoordelen ?
Mijn modem reset zichzelf een keer of 3 per dag, mijn downloadsnelheid is 20-25mbit en upload snelheid is 4.5mbit.
Ik heb een alles in 1 extra pakket
Mijn modem reset zichzelf een keer of 3 per dag, mijn downloadsnelheid is 20-25mbit en upload snelheid is 4.5mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 31-07-2009 17:21 ]
Je download is wat laag, maar je waardes zijn verder goedSpeedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:21:
Is er misschien iemand die deze waardes kan beoordelen ?
[afbeelding]
Betekenen hogere SNR waardes ook hogere download waardes ?Alternative schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:32:
[...]
Je download is wat laag, maar je waardes zijn verder goed
En zo nee, wat kan ik eraan doen om die dan nog hoger te krijgen ?
Zou het wel fijn vinden als ik toch wel heel dicht in de buurt van die 50mbit zou komen.
Ik heb sinds begin juli Ziggo Alles-in-1 Extra als nieuwe klant. Nu heb ik nog geen reactie van Ziggo omtrent omruil van de modem voor de nieuwe snelheid. Ik ga er zelf vanuit dat dit te maken heeft omdat ik nog maar kort klant ben.
Verder heb ik dit topic enigzins globaal doorgelopen en ben niet of nauwelijks mensen tegen gekomen uit Zwolle dit al een modemswap hebben gehad waardoor dit dus ook een reden zou kunnen zijn dat ik nog geen reactie van Ziggo heb gehad.
Heb ik de reactie van Zwollenaren gemist of moet Zwolle nog aan de beurt komen?
Verder heb ik dit topic enigzins globaal doorgelopen en ben niet of nauwelijks mensen tegen gekomen uit Zwolle dit al een modemswap hebben gehad waardoor dit dus ook een reden zou kunnen zijn dat ik nog geen reactie van Ziggo heb gehad.
Je DS power levels van rond de -8 zijn pittig.Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:50:
[...]
Betekenen hogere SNR waardes ook hogere download waardes ?
En zo nee, wat kan ik eraan doen om die dan nog hoger te krijgen ?
Zou het wel fijn vinden als ik toch wel heel dicht in de buurt van die 50mbit zou komen.
Voor SNR is 38 optimaal dus dat zit wel goed.
Je upstream power van 41 is gewoon goed.
Hoe is het modem aangesloten?
Heb je soms een PDF datasplitter op een 2 gats doosje (radio / TV doosje)??
Modem zit in de meterkast aangesloten op het aop, deze heb ik vervangen omdat het gewoon bij het installatiepakket zat, dus dacht waarom ook niettrankilo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:59:
[...]
Je DS power levels van rond de -8 zijn pittig.
SNR is 38 optimaal dus dat zit wel goed.
Je upstream power van 41 is gewoon goed.
Hoe is het modem aangesloten?
Heb je een PDF datasplitter op een 2 gats doosje (radio / TV doosje)??
Op dat aop zit de ziggo splitter met kabels naar de rest van de antenne installatie.
De coax kabel gaat van de splitter direct naar het modem.
Overal de bijgleverde kabels en montage middelen gebruikt.
Verder eigenlijk niks bijzonders
Netjes, zo te horen helemaal volgens het boekje. Heb je de coax wel opnieuw aangestript bij het vervangen van het AOP? (is best wel belangrijk al lijkt het zinloos).Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:05:
[...]
Modem zit in de meterkast aangesloten op het aop, deze heb ik vervangen omdat het gewoon bij het installatiepakket zat, dus dacht waarom ook niet
Op dat aop zit de ziggo splitter met kabels naar de rest van de antenne installatie.
De coax kabel gaat van de splitter direct naar het modem.
Overal de bijgleverde kabels en montage middelen gebruikt.
Verder eigenlijk niks bijzonders
Het kan best wezen dat iedereen op jouw EV (Eind Versterker) met zo'n waarde draait en dat het gewoon goed is. Dit hangt zeer af in welke regio je woont.
de modems worden random verstuur door ziggo, er is geen lijn in te ontdekken. Afwachten tot 31 augustus en daarna mag je klagen bij ZiggoAthome schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:59:
Ik heb sinds begin juli Ziggo Alles-in-1 Extra als nieuwe klant. Nu heb ik nog geen reactie van Ziggo omtrent omruil van de modem voor de nieuwe snelheid. Ik ga er zelf vanuit dat dit te maken heeft omdat ik nog maar kort klant ben.
Ja de coax is een stukje gestript, op het oude aop zat een aangeknepen stekker die heb ik eraf geknipt en de groene coax opnieuw gestript.trankilo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:13:
[...]
Netjes, zo te horen helemaal volgens het boekje. Heb je de coax wel opnieuw aangestript bij het vervangen van het AOP? (is best wel belangrijk al lijkt het zinloos).
Het kan best wezen dat iedereen op jouw EV (Eind Versterker) met zo'n waarde draait en dat het gewoon goed is. Dit hangt zeer af in welke regio je woont.
Als iedereen op mijn EV zo'n waarde heeft en max 25mbit kan halen dan kan ik dat niet echt goed noemen toch ?
Bovendien reset het modem zichzelf een keer of 3 per dag.
Het is voor mij moeilijk te beoordelen wat er aan de hand is in jou geval (ieder geval trouwens ; ) als er al iets aan de hand is. Want het kan maar zo dat alles bij jou thuis gewoon goed is en het probleem verder in het netwerk zit. En ik ben geen medewerker van Ziggo dus kan helaas dan ook niet op afstand de EV (of meer) uitlezen om te zien of jij de enige klant bent die er zo voor staat of dat het een gemiddelde waarde is.Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:32:
[...]
Ja de coax is een stukje gestript, op het oude aop zat een aangeknepen stekker die heb ik eraf geknipt en de groene coax opnieuw gestript.
Als iedereen op mijn EV zo'n waarde heeft en max 25mbit kan halen dan kan ik dat niet echt goed noemen toch ?
Bovendien reset het modem zichzelf een keer of 3 per dag.
Ik hoop iig dat je niet in Veenendaal woont want daar ben ik vandaag bij 2 Ziggo klanten geweest met een docsis3 verbinding, en dat loopt daar echt als een krant.
Wat je e.v.t. nog kan doen voor de grap is het modem direct op het AOP aan sluiten als je daar de spullen voor hebt. Dus zonder UMU. Dan zou je 8 tot 10db mee moeten winnen. Is de waarde veel meer of minder dan is je datasplitter (UMU) defect. Wordt de lijn dan nog niet stabieler / beter dan zou het zo maar aan jou individuele kabel kunnen liggen (kabelschade). Dat kan je zelf niet meten.
Zo zie je maar, het kan overal aan liggen, je AOP, datasplitter, coax, multitap, eindversterker, groepsversterker, wijkcentrum, Ziggo (aanlevering van de dienst) of zelfs je modem.
Ik heb helaas niet de stekkers liggen om het modem direct aan te sluiten op het aop.trankilo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:58:
[...]
Het is voor mij moeilijk te beoordelen wat er aan de hand is in jou geval (ieder geval trouwens ; ) als er al iets aan de hand is. Want het kan maar zo dat alles bij jou thuis gewoon goed is en het probleem verder in het netwerk zit. En ik ben geen medewerker van Ziggo dus kan helaas dan ook niet op afstand de EV (of meer) uitlezen om te zien of jij de enige klant bent die er zo voor staat of dat het een gemiddelde waarde is.
Ik hoop iig dat je niet in Veenendaal woont want daar ben ik vandaag bij 2 Ziggo klanten geweest met een docsis3 verbinding, en dat loopt daar echt als een krant.
Wat je e.v.t. nog kan doen voor de grap is het modem direct op het AOP aan sluiten als je daar de spullen voor hebt. Dus zonder UMU. Dan zou je 8 tot 10db mee moeten winnen. Is de waarde veel meer of minder dan is je datasplitter (UMU) defect. Wordt de lijn dan nog niet stabieler / beter dan zou het zo maar aan jou individuele kabel kunnen liggen (kabelschade). Dat kan je zelf niet meten.
Zo zie je maar, het kan overal aan liggen, je AOP, datasplitter, coax, multitap, eindversterker, groepsversterker, wijkcentrum, Ziggo (aanlevering van de dienst) of zelfs je modem.
Jammer want dat had ik nog wel ff willen testen.
Ik denk dat ik het weekend nog ff afwacht en dan maandag maar ens bel.
Kan intussen nog wel het modem een keer van de stroom afhalen en weer opnieuw laten starten.
Ik zag dat er aan de achterkant een klein reset gaatje zat, kan ik dat ens proberen of is dat dan de garantie dat alles in het modem gereset word en dat ik dan zonder telefoon en zonder internet zit.
Ik zie hier wat pics van het aris status scherm, en het valt mij op dat hier mensen zijn met 4 downstreams. Ik zelf heb ook een alles in 1 extra, maar heb maar 3 downstreams. Ook staat er bij mij bij channel type Docis 2.0 en bij andere weer mixed? Overigens is mijn download snelheid prima in orde, maar mijn upload is net aan 3 Mbit. Hier een status van mijn modem, waarom de een 3 downstreams, en de ander 4 ?

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 31-07-2009 20:00 ]
Verwijderd
Naar aanleiding van een email die ik had gestuurd voor mijn verhoging:
"Wij verzoeken u contact op te nemen met onze klantenservice, zij beheren logistiek gezien, welke modems op welke postcode moeten worden vervangen en kunnen zo een nalevering inplannen."
Dus ik bellen naar de klantenservice, en tijdens het bellen naar de klantenservice krijg ik 5 opties voor mijn kiezen; maar geen van alle past bij mijn vraag (waar is de overige optie?) na de eerste de beste keuze te hebben ingedrukt krijg ik te horen:
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, het duurt circa 16 minuten voordat er iemand beschikbaar is",
ik opgehangen (daar heb ik het geduld niet voor), kijk ik op mijn telefoon: 5 minuten verstreken alleen al om 2 keuzes in te voeren, mijn klantnummer en de optie waarvoor ik iemand aan de telefoon wil. Ik had er al niet het grootste vertrouwen in dat ze het op de klantenservice (telefonisch) wel zouden weten wanneer ik mijn nieuwe modem en snelheid zou krijgen, aangezien ze voor het opstellen van een email terug net iets meer tijd hebben en dus ook net iets meer tijd om het eventjes op te zoeken (want zoals ik heb begrepen uit die mail is het niet meer dan een paar muisklikken en de postcode invoeren).
Het is nu inmiddels 1 maand later dan aangekondigd (!), en ik heb nog steeds niets, dan hadden ze de snelheidsverhoging vanaf 1 Augustus moeten aankondigen.
Ik ben zeer teleurgesteld aangezien ik medio Juni speciaal voor die 50Mb/s naar Alles in 1 Extra ben gegaan, dan had ik wel 2 weken meer geduld gehad, zodat ik gelijk mijn nieuwe modem gekregen zou hebben.
"Wij verzoeken u contact op te nemen met onze klantenservice, zij beheren logistiek gezien, welke modems op welke postcode moeten worden vervangen en kunnen zo een nalevering inplannen."
Dus ik bellen naar de klantenservice, en tijdens het bellen naar de klantenservice krijg ik 5 opties voor mijn kiezen; maar geen van alle past bij mijn vraag (waar is de overige optie?) na de eerste de beste keuze te hebben ingedrukt krijg ik te horen:
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, het duurt circa 16 minuten voordat er iemand beschikbaar is",
ik opgehangen (daar heb ik het geduld niet voor), kijk ik op mijn telefoon: 5 minuten verstreken alleen al om 2 keuzes in te voeren, mijn klantnummer en de optie waarvoor ik iemand aan de telefoon wil. Ik had er al niet het grootste vertrouwen in dat ze het op de klantenservice (telefonisch) wel zouden weten wanneer ik mijn nieuwe modem en snelheid zou krijgen, aangezien ze voor het opstellen van een email terug net iets meer tijd hebben en dus ook net iets meer tijd om het eventjes op te zoeken (want zoals ik heb begrepen uit die mail is het niet meer dan een paar muisklikken en de postcode invoeren).
Het is nu inmiddels 1 maand later dan aangekondigd (!), en ik heb nog steeds niets, dan hadden ze de snelheidsverhoging vanaf 1 Augustus moeten aankondigen.
Ik ben zeer teleurgesteld aangezien ik medio Juni speciaal voor die 50Mb/s naar Alles in 1 Extra ben gegaan, dan had ik wel 2 weken meer geduld gehad, zodat ik gelijk mijn nieuwe modem gekregen zou hebben.
Kreeg nog steeds een relay denied. Heb het opgelost door een Google account te maken en deze smtp server te gebruiken.Sa1 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:56:
[...]
wat zij aangeven is dat je als uitgaande mailserver smtp.ziggo.nl moet gebruiken, deze als smarthost instellen mocht je gebruik maken van een mail server als bijv exchange. Bij mij echter werkte smtp.ziggo.nl ook niet als DNS naam, direct op IP ging het op één of andere wijze wel, misschien is dit bij jou ook wel het geval.
Je kunt eens proberen om via telnet een verbinding te maken met smtp.ziggo.nl (start, uitvoeren, cmd -> telnet smtp.ziggo.nl 25, als er dan iets aan letters komt te staan kun je gewoon verbinding maken.
Is toch absurd dat je als betalende klant niet eens de smtp server mag gebruiken? En daarnaast je geen enkele ondersteuning krijgt? Ziggo heeft weer wat minpunten erbij.
[ Voor 7% gewijzigd door Rebunted op 31-07-2009 20:39 ]
Verwijderd
Ziggo heeft het inderdaad niet geheel goed aangepakt vindt ik.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:27:
Maar de nieuwe modems zouden tussen 1 juli en 1 september uitgeleverd moeten worden.
Ze hadden het eigenlijk anders aan moeten pakken.
Eerst voor 1 juli alle modems versturen en daarna de aankondiging voor de verhoging.
Dit had wellicht een hoop telefoontjes en frustratie bespaard bij mensen.
Maar goed wij wachten rustig af.
De mail is binnen nu maar wachten op het pakketje.
Deze werden toch niet via UPS gestuurd toch ??? (denkt aan brandje in Best
wat je eventueel nog kunt proberen is een nieuw ip aanvragen (mac adres wijzigen), misschien dat er ergens een ip block is die niet in de relay lijst staat.J-Media schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Kreeg nog steeds een relay denied. Heb het opgelost door een Google account te maken en deze smtp server te gebruiken.
Is toch absurd dat je als betalende klant niet eens de smtp server mag gebruiken? En daarnaast je geen enkele ondersteuning krijgt? Ziggo heeft weer wat minpunten erbij.
Weet iemand trouwens of de 2de telefoon poort op de arris TM702 los geactiveerd dient te worden?
en zo ja hoe
sinds vanaaf ziggo maar de 2de aansluiting voor telefoon wil nog niet
en zo ja hoe
sinds vanaaf ziggo maar de 2de aansluiting voor telefoon wil nog niet
Vorige week aio plus besteld, vandaag nog steeds niks in mijn orders, maar even gebeld:
Nee meneer, ik zie uw order niet in het systeem staan, maar ik zie wel dat er een fout is opgetreden bij een taak, maar er is verder niks met die taak is gedaan
Dus maar weer opnieuw besteld, hopen dat het deze keer wel goed gaat.
Nee meneer, ik zie uw order niet in het systeem staan, maar ik zie wel dat er een fout is opgetreden bij een taak, maar er is verder niks met die taak is gedaan

Verwijderd
jong jong toch, wat moet je nu verder net je leven ?Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:27:
MIsschien al eens bedacht dat die helpdesk nu overstelpt wordt met teloonfjtes van "wanner ga ik in snelheid omhoog, wanneer krijg ik me nieuwe modem"? wacht ff komt wel, en intussen dat je wacht kan de helpdesk mensen met echte problemen helpen, zo maak je van die 16minuten, 6 minuten. Realiseer je ff dat ze ff in een " overgang" zitten,
Als je via het web bestelt hoor je binnen een uur of zo een automatisch emailtje ter bevestiging te krijgen, tenminste, die kreeg ik wel. Als dat uitblijft weet je meteen dat er iets niet helemaal lekker zit.thecompany schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen. Voor de 16 minuten had je geen geduld, en nu (achteraf!) had je die twee weken wel kunnen wachten.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:27:
Bedenk dat jouw abonnement van 64,95 voor jou misschien veel geld is, maar voor een zeer groot bedrijf met veel mensen en veel kosten zijn dat "kruimels". Je komt heus wel aan de beurt voor 1 september.
Ziggo heeft gewoon keurig aangegeven dat het uitrollen van de nieuwe modems 8 weken inneemt.
Wat verwacht je van de helpdesk? "Meneer, uw modem komt binnen 4 weken." Dan ben je nog steeds niet blij, en ze gaan je ook echt niet naar voren schuiven bij het uitleveren. Eerder dat je als laatste wordt gezet
.
Je hebt voor de snelheidsverhoging jezelf ook weten te redden met een minder hoge snelheid. Waar komt die behoefte voor een hoge snelheid opeens vanaan?Ziggo is op 4 juli jl. gestart met het verhogen van de snelheden van zijn internetabonnementen. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. [knip]
Om de snelheid van 50 Mb/s te kunnen leveren hebben een groot aantal klanten een nieuw EuroDocsis 3.0 modem nodig. De abonnees van Alles-in-1 Extra ontvangen dit modem verspreid over een periode van 8 weken.
Wat verwacht je van de helpdesk? "Meneer, uw modem komt binnen 4 weken." Dan ben je nog steeds niet blij, en ze gaan je ook echt niet naar voren schuiven bij het uitleveren. Eerder dat je als laatste wordt gezet
Hey ik zie op jouw modem screenshot dat je 4 downstreams hebt.GraveR schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 06:52:
[...]
Jawel hoor, je moet alleen een virtueel IP aanmaken op je externe interface die in de 192.168.100.0/24-range valt.
Voor linux routers is dat bijvoorbeeld (waar eth0 de externe interface is):
code:
1 ifconfig eth0:0 192.168.100.5/24
[afbeelding]
In mijn modem zie ik er maar 3 actief en zo ook die van een vriend van mij?
Zijn er nog meer mensen waar er 4 actief zijn, wellicht verklaart dat de instabiele verbinding die ik heb in de avond.
Voordeel van docsis3 zijn ondermeer zijn dynamische kanaalwisselingen toch?
Zo net mijn nieuwe Arris modem gekregen en geinstalleerd, maar het is er niet bepaald beter op geworden.
DHCP werkt nauwelijks en extreem traag, moet met een laptop direct op de modem eerst 3x UTP kabel opnieuw erin steken of de modem resetten totdat ik eindelijk verbinding krijg. Alle andere keren krijg ik de melding "verbonden met beperkte mogelijkheden".
Ik vind dit sowieso frappant, een gloednieuwe modem, bij mijn oude motorala ging het allemaal heel vlot. Ook het activeren van deze modem ging erg moeizaam, omdat ik nou eerst niet wist waaraan het lag, kon hele tijd geen connectie maken naar mijn modem toe.
Verbinding maken met mijn router is al helemaal teveel gevraagd voor dat ding, tot zover nog op geen enkele mogelijkheid aan de praat kunnen krijgen. Direct op de modem werkt dus wel half, véél timeouts tijdens het browsen, alles voelt langzaam aan, en de helft van de websites willen uberhaupt niet laden (gmail, hyves)
dat internet niet op volle snelheid is zou ik kunnen begrijpen ivm. de drukte en omzetting etc. Maar dat deze modem zo ongelofelijk slecht en traag is met DHCP/lokale verbinding maken, baart me toch zorgen. iemand anders dergelijke problemen gehad?
DHCP werkt nauwelijks en extreem traag, moet met een laptop direct op de modem eerst 3x UTP kabel opnieuw erin steken of de modem resetten totdat ik eindelijk verbinding krijg. Alle andere keren krijg ik de melding "verbonden met beperkte mogelijkheden".
Ik vind dit sowieso frappant, een gloednieuwe modem, bij mijn oude motorala ging het allemaal heel vlot. Ook het activeren van deze modem ging erg moeizaam, omdat ik nou eerst niet wist waaraan het lag, kon hele tijd geen connectie maken naar mijn modem toe.
Verbinding maken met mijn router is al helemaal teveel gevraagd voor dat ding, tot zover nog op geen enkele mogelijkheid aan de praat kunnen krijgen. Direct op de modem werkt dus wel half, véél timeouts tijdens het browsen, alles voelt langzaam aan, en de helft van de websites willen uberhaupt niet laden (gmail, hyves)
dat internet niet op volle snelheid is zou ik kunnen begrijpen ivm. de drukte en omzetting etc. Maar dat deze modem zo ongelofelijk slecht en traag is met DHCP/lokale verbinding maken, baart me toch zorgen. iemand anders dergelijke problemen gehad?
Verwijderd
Bij mij stond er dat ik per 1 augustus mijn nieuwe snelheid zou hebben (Z2), nu staat er ineens 1 september en daar moest ik zelf heen surfen zonder een mailtje van ziggo. Het was netter geweest imho dat ziggo zelf ons had gemaild over de vetraging?sajoku schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:52:
Ziggo heeft gewoon keurig aangegeven dat het uitrollen van de nieuwe modems 8 weken inneemt.
[...]
Je hebt voor de snelheidsverhoging jezelf ook weten te redden met een minder hoge snelheid. Waar komt die behoefte voor een hoge snelheid opeens vanaan?
Wat verwacht je van de helpdesk? "Meneer, uw modem komt binnen 4 weken." Dan ben je nog steeds niet blij, en ze gaan je ook echt niet naar voren schuiven bij het uitleveren. Eerder dat je als laatste wordt gezet.
Als Ziggo nou eens iedereen mailt, dat zou schelen in de klantenwachtrij bij de telefonische klantenservice. Maar ja, het zal wel ermee te maken hebben dat ze op deze manier lekker verdienen aan mensen die 5 minuten over doen om te horen krijgen hoe lang de wachtrij nog is en dan ophangen.
Verwijderd
Je bent zeker nieuw in dit topic?Lawtje schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:19:
Maar dat deze modem zo ongelofelijk slecht en traag is met DHCP/lokale verbinding maken, baart me toch zorgen. iemand anders dergelijke problemen gehad?
heb je al contact gehad met ziggo hierover ik heb dit probleem ook een keer mee gemaakt en er werd mij toen verteld dat het modem niet goed aangemeld was.maar anders ff ziggo bellen en vragen om ander modem was bij dat probleem ook de oplossingSpeedy_Gonzalez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:38:
[...]
Ik heb helaas niet de stekkers liggen om het modem direct aan te sluiten op het aop.
Jammer want dat had ik nog wel ff willen testen.
Ik denk dat ik het weekend nog ff afwacht en dan maandag maar ens bel.
Kan intussen nog wel het modem een keer van de stroom afhalen en weer opnieuw laten starten.
Ik zag dat er aan de achterkant een klein reset gaatje zat, kan ik dat ens proberen of is dat dan de garantie dat alles in het modem gereset word en dat ik dan zonder telefoon en zonder internet zit.
Ja ik heb al contact gehad met ziggo hierover, en ze zouden het doorsturen aan een andere afdeling.psycomania schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:00:
[...]
heb je al contact gehad met ziggo hierover ik heb dit probleem ook een keer mee gemaakt en er werd mij toen verteld dat het modem niet goed aangemeld was.maar anders ff ziggo bellen en vragen om ander modem was bij dat probleem ook de oplossing
Kijk ik net met speedtest.net ziet het er al wat beter uit

Of het modem zich nu nog reset moet nog blijken.
Die heb ik ook gekregen, alleen er was dus blijkbaar een fout opgetreden, die wel afgehandeld was maar er werd verder niks mee gedaan.grun93 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 07:00:
[...]
Als je via het web bestelt hoor je binnen een uur of zo een automatisch emailtje ter bevestiging te krijgen, tenminste, die kreeg ik wel. Als dat uitblijft weet je meteen dat er iets niet helemaal lekker zit.
Afgelopen maandag ook AIE-Extra aangevraagd, locatie Delft 2612. Woensdag de brief in de bus met de codes voor het modem. Het modempakket is er nog niet.
Nou had ik nog een oud Surfboard 5100 modempje liggen (van 5 jaar geleden ofzo), ik dacht; ik sluit die eens aan voor de grap.
Krijg tot mijn verbazing een Online indicator en een pagina op mijn scherm dat ik het modem moet activeren. Dit dus maar gedaan en hoppa; 20Mbit down 3Mbit up... had niet verwacht dat het oude beessie dat nog kon.
Toegegeven, het is nog geen 50/5 maar misschien is dat in mijn wijk nog niet geactiveerd.
Wel kon ik meteen een e-mailadres aanmaken.
Helaas werkt dit nog niet meteen want kan niet op Mijn Ziggo de nieuwe gegevens bekijken. Account wordt nog geweigerd, ook op news.ziggo.nl. Kan voorlopig alleen nog surfen. Maar hé, dit is al leuk
Nou had ik nog een oud Surfboard 5100 modempje liggen (van 5 jaar geleden ofzo), ik dacht; ik sluit die eens aan voor de grap.
Krijg tot mijn verbazing een Online indicator en een pagina op mijn scherm dat ik het modem moet activeren. Dit dus maar gedaan en hoppa; 20Mbit down 3Mbit up... had niet verwacht dat het oude beessie dat nog kon.
Toegegeven, het is nog geen 50/5 maar misschien is dat in mijn wijk nog niet geactiveerd.
Wel kon ik meteen een e-mailadres aanmaken.
Helaas werkt dit nog niet meteen want kan niet op Mijn Ziggo de nieuwe gegevens bekijken. Account wordt nog geweigerd, ook op news.ziggo.nl. Kan voorlopig alleen nog surfen. Maar hé, dit is al leuk
Ik heb nu het modem ook gehad, installatie ging redelijk smooth. Ik zit overgens in de 2551 postcode reeks. Mijn moeder heeft het modem vorige week al gehad, die zit ook in de 2551 reeks.

Mijn verbinding loopt via normale Cat5 kabels op een ASUS WL-500G Premium v2. En hij trekt gewoon de volledige verbinding vol!

Mijn verbinding loopt via normale Cat5 kabels op een ASUS WL-500G Premium v2. En hij trekt gewoon de volledige verbinding vol!
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Ik weet niet in hoeverre die eerste rijgdoos in gebruik is, maar ik raad je af om iets aan te sluiten voor de splitter. Ik zou die eerste rijgdoos dan ook eerder door een koppelstuk vervangen dan dat ik er een rijgdoos voor zou gebruiken. Als je goede bekabeling gebruikt en fatsoenlijke connectors maakt het in principe niet zoveel uit of je modem 2 meter of 10 meter van het AOP af zit. Je zou evt ook de splitter bij je AOP kunnen ophangen en daarvanaf een kabel naar de plaats van je kabelmodem kunnen trekken.HvB83 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:00:
In m'n nieuwe huis ligt een rijgnetwerk, aangezien het praktisch niet handig was om er een sternetwerk van te maken. Nieuwe bekabeling (koka799) en nieuwe rijgdozen zullen worden toegepast.
Precies.Je hebt voor de snelheidsverhoging jezelf ook weten te redden met een minder hoge snelheid. Waar komt die behoefte voor een hoge snelheid opeens vanaan?
Wat verwacht je van de helpdesk? "Meneer, uw modem komt binnen 4 weken." Dan ben je nog steeds niet blij, en ze gaan je ook echt niet naar voren schuiven bij het uitleveren. Eerder dat je als laatste wordt gezet.
Ik heb het Arris modem al een week of 2 binnen maar m'n laptop gaat niet hoger dan 25/26Mbps en daarvoor had ik dus 20Mb en vind het allemaal best. Alsof je met 26Mbps opeens niks meer kan...geen enkele adsl abb kan daar tegenop. En koop tzt. wel een nieuwe router en kaart voor laptop/desktop.
Als ik maar internet heb, want toevallig viel hij gisteren een keer of 3 weg en duurde bij elkaar half uur. Op zich viel het wel mee maar dat vind ik toch meer irritant dan de snelheid, zeker als je die dag vanuit huis werkt.
Over een paar weken zijn alle opstart perikelen achter de rug dan zijn we het weer vergeten.
(administratieve fouten daargelaten natuurlijk)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.