[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Zojuist is de monteur van Ziggo langsgeweest. Alles lijkt naar behoren te werken maar ik wil nu graag mijn D-Link 655 configureren. Zou iemand uit willen leggen hoe ik deze het beste kan instellen?
(netwerkkabel arris<>d-link in lan/wan poort?, connection type, dhcp etc?)

[ Voor 9% gewijzigd door gehlan op 27-07-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:18
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je over bent op Alles-in-1? Ik heb het gisteren aangevraagd en ben benieuwd wanneer ik kan gaan genieten van de nieuwe snelheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
Flappie schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:50:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je over bent op Alles-in-1? Ik heb het gisteren aangevraagd en ben benieuwd wanneer ik kan gaan genieten van de nieuwe snelheden!
Bij mij duurde het zo'n twee weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Manueltje22 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Ik zat hier ook mee en heb het gemaakt door: smtp.ziggo.nl te gebruiken, dat adres is nu standaard geworden dacht ik zo ;)

-----
Trouwens over het telefonie-probleem van ons, die is opgelost :-) Of dat door een update in de modem komt weet ik zo niet, maar blij dat het werkt!
smtp.ziggo.nl geeft dezelfde melding helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

gehlan schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:36:
Zojuist is de monteur van Ziggo langsgeweest. Alles lijkt naar behoren te werken maar ik wil nu graag mijn D-Link 655 configureren. Zou iemand uit willen leggen hoe ik deze het beste kan instellen?
(netwerkkabel arris<>d-link in lan/wan poort?, connection type, dhcp etc?)
Oei.. Dat moet je eigenlijk wel uit je handleiding halen (en eigenlijk zelfs gewoon weten), maar...

* Arris -> netwerk kabel -> WAN Poort DIR655
* Netwerk -> DHCP

Je PC's sluit je aan op de LAN aansluitingen. Succes!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

vr6-only schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:09:
[...]

Dat is jouw mening. Mijn DIR655 lust de Airport rauw en mijn nieuwe router, de 855, helemaal! Ik had geluk en kon in een leuke aanbieding de 855 voor slechts 63 euro kopen :D

Altijd te spreken geweest over de 655 A3 en de 855 doet daar een schep bovenop.
Daarentegen ken ik mensen die een zeer instabiele 655 hebben....zelfde geldt voor de Airport.

Maar een aantal punten die mij opvielen tijdens een aantal tests met de Airport. Bereik is matig (je kunt ook geen andere antennes erop zetten) en natuurlijk werkt het apparaat het best met een Apple product. Waar ik met mijn Macbook 2.3 MB/s haal via draadloos, gaat een HP niet harder dan 1400 KB/s. Bij de D-Link gaan beide laptops op volle kracht vooruit. |:(
En daar heb ik dus geen last van met mijn MSI GX700 extreme edition met Intel 4965agn kaart. 8)7
Ik zit vaak rond de 3.6MB/s bij file transfers met mijn MSI en Vista Home Premium.

En waarom wil je er andere antenne's op zetten uberhaubt? 8)7
Wil je de wet overtreden ofzo. Doe het dan goed en blaas het signaal zo ver op met een degelijke antenne en versterker er tussen dat je door de hele stad wireless hebt :+

Maar goed, de 855 kon ik niet krijgen in de stad plus ik vond dat er bijna geen support voor was qua firmware updates enzovoorts. Plus nog een stuk duurder dan de airport. Ik ben blij met mijn product.

Kan zijn dat de 855 wel beter is hoor, geen ervaring mee. Ik heb alleen de wrt610n gehad van Linksys en die was bagger. Andere opties waren airport of de 855. Airport was beter beschikbaar in Groningen, dus tjah. Keuze snel gemaakt. En hoezo werkt beter met Apple producten? Ik merk geen verbetering nu ik net een Mac mini gekocht heb tegenover mijn MSI GX700 met Vista :?

Maar goed, ieder heeft zijn eigen mening en mag deze uitspreken. En ervaringen verschillen vaak met wireless producten vanwege storings velden, bouw huis enzovoorts. Dus tjah, het is vrij objectief.
De Airport Extreme (mid 2009 met gigabit), Linksys wrt610n en D-Link DiR-855 zijn kwa specificaties in ieder geval aan elkaar gewaagd. Maar das pure theory ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LogiForce op 27-07-2009 15:47 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Als je het online aangevraagd hebt, kan het heeeeel lang duren, want vele bestellingen komen in een zwart gat hebben al menigen aan den lijve ondervonden.

Het beste dat je kunt doen is BELLEN naar 0900-1884 en vragen naar de status. Als je nu al internet van Ziggo hebt, kan het binnen 1-2 dagen geregeld zijn. Dan zit je op 20 Mbps download. Het nieuwe Arris/Ubee modem ontvangen duurt dan waarschijnlijk nog 1-2 weken als je mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volkert schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:49:
[...]

Als je het online aangevraagd hebt, kan het heeeeel lang duren, want vele bestellingen komen in een zwart gat hebben al menigen aan den lijve ondervonden.

Het beste dat je kunt doen is BELLEN naar 0900-1884 en vragen naar de status. Als je nu al internet van Ziggo hebt, kan het binnen 1-2 dagen geregeld zijn. Dan zit je op 20 Mbps download. Het nieuwe Arris/Ubee modem ontvangen duurt dan waarschijnlijk nog 1-2 weken als je mazzel hebt.
idd... Ik had vorige week maandag via internet besteld, en afgelopen zaterdag gebeld over de status, wat blijkt: geen order bekend |:( dan kun je lang wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Vandaag wederom gebeld naar Ziggo klantenservice voor het probleem dat ik geen mail kan versturen via mijn eigen domein.

Wederom konden ze me niet helpen:
Klantenservice: "neem contact op met uw provider van het domein"
Ik: "maar de uitgaande mail gaat toch juist via mail.home.nl en dus via Ziggo?"
Klantenservice: "hier werkt het dus wij bieden geen ondersteuning".
:?

Probeer ik een e-mail te sturen via het webformulier, kan ik deze niet versturen om het onderwerp veld niet is ingevuld. En laat je nou net bij dat veld niks te kiezen hebben. Oftewel; je kunt hun per e-mail ook niet bereiken. Werkt alleen bij IE, bij Firefox werkt hun formulier niet.

Ik kom zo dus niks verder :(

[ Voor 25% gewijzigd door Rebunted op 27-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 23:00
Bij mij werkt het wel met een domein via smtp.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb hier (4871GH) ook een kleine 2 weken last gehad van haperend geluid op RTL5. Sinds vandaag is het opgelost.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Na een aantal dagen het oude modem er maar weer achter gehad te hebben omdat ik nog steeds geen werkende telefonie had, las ik hier dat het op te lossen was door de stekker er pas in te drukken nadat het modem helemaal opgestart is.. dat werkt opzich, daarna kunnen wel verbindingen worden opgezet maar de andere kant ontvangt mijn geluid niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Ik heb e-mail van Ziggo (best vlot trouwens):
Het is niet meer mogelijk om nog van SMTP servers gebruik te maken, behalve smtp.ziggo.nl, via poort 25. U kunt echter wel via een beveiligde SMTPS / SSL verbinding een externe uitgaande e-mailserver bereiken. Voor gemiddeld e-mailgebruik is smtp.ziggo.nl echter goed te gebruiken, mailinglists versturen of grote hoeveelheden mail is echter niet toegestaan.

Wilt u via een externe e-mailprovider blijven e-mailen, raden wij u aan contact op te nemen met deze provider en dit bedrijft te vragen naar mogelijkheden over verbinding maken over een poort anders dan poort 25, of beveiligd verbinding maken.

Deze beslissing is genomen om te voorkomen dat via ons netwerk spam e-mails worden verstuurd. Afgelopen jaar bestond 92% van het e-mailverkeer over het internet netwerk in Nederland uit spam. Alle Nederlandse internet providers hebben afgesproken om deze poort te sluiten om zo spam een halt toe te roepen.
Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk welke instellingen ik nu exact moet opgeven in mijn e-mail client. Enkel de smtp server op smtp.ziggo.nl? Dit heb ik namelijk al geprobeerd maar dit werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rebunted op 27-07-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Laatst online: 23-09 23:00
Ik maak gebruik van Thunderbird, bij mij inderdaad uitgaand via smtp.ziggo.nl via poort 25. Zonder beveiliging.

[ Voor 30% gewijzigd door Chazzo op 27-07-2009 18:56 . Reden: Poort 26 getest met eigen domein, werkt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
J-Media schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:36:

[...]

Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk welke instellingen ik nu exact moet opgeven in mijn e-mail client. Enkel de smtp server op smtp.ziggo.nl? Dit heb ik namelijk al geprobeerd maar dit werkt niet.
Enkel de SMTP server instellen op smtp.ziggo.nl ja, daarmee kan ik hier prima vanaf jouw domein mailen.
Waarom werkt het niet? Welke foutmelding krijg je terug?

[ Voor 46% gewijzigd door Dysmael op 27-07-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wazig, met mijn 70 Mb asus RX3041 router haal ik via usenet hogere snelheden dan via de nieuwe D-link DIR-655 (5 MB/s vs 3,5 MB/s), bij de 655 maakt het niet uit of ik QoS aan of uit heb en ook niet of SPI uit of aan staan. Zie ik nog ergens wat over het hoofd?

PS Iemand enig idee hoe ik kan checken op welke snelheden de poorten staan (100/1000 Mb)?
Ik heb namelijk het gevoel als ik de poorten hard op 1 Gb het even harder gaat, om vervolgens terug te zakken naar dezelfde snelheid, heb dus alles weer op auto gezet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Leuk.

Even een korte samenvatting:

Ben verhuisd. Broer met zelfde achternaam is op oud adres blijven wonen. Ik heb mij bij het nieuwe adres opnieuw aangemeld. Ziggo heeft datum verkeerd begrepen dus is een maand te vroeg voor mijn deur gaan staan.
Geeft nu mij de schuld dat ik er niet was en dat ik 100 euro installatie kosten moet betalen.
ongeveer 10 mailtjes heen en weer gestuurd.
Na mijn laatste mail dat ik het ga storneren geen antwoord meer op gekregen. Zie ik nu op mijn ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://www.lameree.net/ziggo.jpg

Snap jij het of???

Ik snap het wel, ik zie dat ze flink hebben zitten kutten daar.

Enfin... Ik bel morgen wel naar hun klantenservice... Word hier echt moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:08:
Zie ik nog ergens wat over het hoofd?
TCP recieve window van je netwerkkaart, MTU e.t.c.
Als je zeker weet dat die het maximale eruit perst dan wordt het veder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
Heb het als dealer aangevraagd voor me schoonvader op een woensdagmiddag (18.02)
Gelijk die zelfde avond instalatie pakket aangesloten.
En vrijdag middag de activeringscode en alles werkte direct ..
Dus 36 uur ;)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
peak schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:21:
Leuk.

Even een korte samenvatting:

Ben verhuisd. Broer met zelfde achternaam is op oud adres blijven wonen. Ik heb mij bij het nieuwe adres opnieuw aangemeld. Ziggo heeft datum verkeerd begrepen dus is een maand te vroeg voor mijn deur gaan staan.
Geeft nu mij de schuld dat ik er niet was en dat ik 100 euro installatie kosten moet betalen.
ongeveer 10 mailtjes heen en weer gestuurd.
Na mijn laatste mail dat ik het ga storneren geen antwoord meer op gekregen. Zie ik nu op mijn ziggo.

[afbeelding]

Snap jij het of???

Ik snap het wel, ik zie dat ze flink hebben zitten kutten daar.

Enfin... Ik bel morgen wel naar hun klantenservice... Word hier echt moe van.
Factuur ziet er normaal uit hoor. Fictief betaal je ook de dingen die gratis zijn, en krijg je daarna de korting die het gratis maakt. Daarom staat alles er 2x op. Niets vreemds dus. Daar staat nog steeds de monteur van 100 euro, + alle dingen die je gratis hebt gekregen (= exact wat je ook boven het mijn ziggo-plaatje vertelde).

Ok, er staan mischien een paar 'verrekeningen' als Gratis DTV-pack erop. Maar dat is hun 'ik heb iets verkeerd geboekt'-post, lijkt het wel. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Helsie op 28-07-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:22:
[...]

TCP recieve window van je netwerkkaart, MTU e.t.c.
Als je zeker weet dat die het maximale eruit perst dan wordt het veder zoeken.
MTU van standaard naar 9K jumbo getest, maakt allemaal niet uit. Bij speedtest.net ook wisselende resultaten, vind het niet echt een probleem, maar meer dat ik niet kan verklaren waarom het gebeurt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Nu online
Helsie schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 07:24:
[...]

Factuur ziet er normaal uit hoor. Fictief betaal je ook de dingen die gratis zijn, en krijg je daarna de korting die het gratis maakt. Daarom staat alles er 2x op. Niets vreemds dus. Daar staat nog steeds de monteur van 100 euro, + alle dingen die je gratis hebt gekregen (= exact wat je ook boven het mijn ziggo-plaatje vertelde).

Ok, er staan mischien een paar 'verrekeningen' als Gratis DTV-pack erop. Maar dat is hun 'ik heb iets verkeerd geboekt'-post, lijkt het wel. ;)
Ik snap de factuur. Dat is het probleem niet.
Het probleem is dus dat ziggo niets meer van zich liet horen omtrent dit probleem en dan toch gaat doorrekenen.
Dat vind ik een beetje waardeloos en als ik ze straks ga bellen, dan zullen ze met 1 of ander excuus komen of dat ik weer mijn verhaal moet doen en dan maar afwachten of ze het ook echt doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Ach ja de facturen blijven altijd een raadsel, gisteren kreeg ik er ook 1, ik zie door de cijfers het bos niet meer, is wel erg slordig, ik heb meegedaan met die Cisco ontvanger test, die ik overigens wel voor 150 euro heb mogen houden :D, daar wordt nog steeds voor afgeboekt en weer terug geboekt, ik snap wel dat het administratie een zooitje is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de monteur over de vloer gehad voor Alles in 1 Extra..

eind juni reeds besteld, nu pas op laten leveren ivm huidig abo van tweakdsl.. vooraf duidelijk gevraagt, per 27 juli aansluiten = 50 MB halen ? Ja hoor meneer, geen probleem..
En wat blijkt.. kwam niet verder dan 8 / 9 MB.. naarmate ik meer testen deed werdt de snelheid wel iets hoger, maar kom uiteindelijk niet boven de 24 /25 MB. Gelijk gebeld en gevraagt hoe dit kan.. deze week moet de hoge snelheid doorgevoerd zijn op mijn postcode.. ( 2625 Delft ).

Afwachten maar....

Wordt trouwens de nieuwsserver geknepen door Ziggo ? Zit met downloaden langzamer dan bij Tweakdsl...

Heb ik mooi nog de tijd om m'n router te vervangen.. Heb nu een Linksys WRT54G en zit te denken aan een D-link DIR825..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn factuur worden helaas kosten gerekend voor de eerste maand AiO+. Er is geen verrekeningspost. Laat ik nou thuis een brief hebben liggen waarin staat dat ik de eerste maand gratis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:49:

Wordt trouwens de nieuwsserver geknepen door Ziggo ? Zit met downloaden langzamer dan bij Tweakdsl...

Heb ik mooi nog de tijd om m'n router te vervangen.. Heb nu een Linksys WRT54G en zit te denken aan een D-link DIR825..
De newsserver word gecapped op 10 (of 16 ?) mbit
Het extra pakket heeft geen data limiet

Die dir-825 heb ik afgelopen week ook in gebruik genomen, ben er uiterst tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:57
Zijn er meer mensen die sommige website's niet kunnen bereiken?? Ik kan oa niet op:

www.kieskeurig.nl
www.nu.nl
www.startpagina.nl

komen. Zowel bij mij als bij mijn moeder niet.

(1628/1621)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De eigen nieuwssserver is gecapped op 16mbit (2mbyte/sec). Andere nieuwsservers halen wel de volle snelheid
Die Linksys kan ook wel eens de reden zijn dat je nu niet boven de 24/25mbit uitkomt. Hang je PC/laptop voor de grap eens direct aan je modem. Dan haal je waarschijnlijk wel de volledige 50mbit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Wazig, met mijn 70 Mb asus RX3041 router haal ik via usenet hogere snelheden dan via de nieuwe D-link DIR-655 (5 MB/s vs 3,5 MB/s), bij de 655 maakt het niet uit of ik QoS aan of uit heb en ook niet of SPI uit of aan staan. Zie ik nog ergens wat over het hoofd?

PS Iemand enig idee hoe ik kan checken op welke snelheden de poorten staan (100/1000 Mb)?
Ik heb namelijk het gevoel als ik de poorten hard op 1 Gb het even harder gaat, om vervolgens terug te zakken naar dezelfde snelheid, heb dus alles weer op auto gezet.
Heb je ondertussen al ander ervaringen met de D-Link 655? Ik twijfel namelijk tussen deze en de Linksys wrt320n, maar wil wel weten of dit stabiel gaat werken met alles-in-1 extra (momenteel zit ik nog op z3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leech_NL schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:
Zijn er meer mensen die sommige website's niet kunnen bereiken?? Ik kan oa niet op:

www.kieskeurig.nl
www.nu.nl
www.startpagina.nl

(1628/1621)
Welke foutmelding krijg je, werken pings wel naar die sites?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 15:32
Leech_NL schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:

www.kieskeurig.nl
www.nu.nl
www.startpagina.nl

(1628/1621)
Hier in 1781 kan ik de site's ook niet bereiken, een ping naar nu.nl leverd de volgende foutmelding op.
Ping request could not find host www.nu.nl. Please check the name and trij again.
Is er al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 20:57
Ik kreeg inderdaad ook dezelfde melding op een ping naar de sites. Als er iets is met de DNS van Ziggo, zou ik dan zoiets foutmelding krijgen, of krijg je dan een unable to resolve melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Nu online
Update van ziggo en mijn factuur.

Bellen = sneller. Medewerker wou het het liefst telefonisch oplossen en heeft een credit verzoek aangevraagd.
Nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Hotzenwalder schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Heb je ondertussen al ander ervaringen met de D-Link 655? Ik twijfel namelijk tussen deze en de Linksys wrt320n, maar wil wel weten of dit stabiel gaat werken met alles-in-1 extra (momenteel zit ik nog op z3)
Ik heb al 1.5 jaar de D-Link 655. 1e jaar icm met 100/100 van OnsNet
en nu paar maanden met Alles-in-1-extra. (nu nog 20/3)
Tot nu toe geen problemen.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:20:
[...]

De eigen nieuwssserver is gecapped op 16mbit (2mbyte/sec). Andere nieuwsservers halen wel de volle snelheid

[/quote]
Die Linksys kan ook wel eens de reden zijn dat je nu niet boven de 24/25mbit uitkomt. Hang je PC/laptop voor de grap eens direct aan je modem. Dan haal je waarschijnlijk wel de volledige 50mbit.
Uiteraard al gedaan, echter dan nog niet echt veel hoger dan 24/25 mbit.. ook na opnieuw opstarten modem..
Wel heel raar.. eerste keer speedtest.net kwam ik op 4 /5 mbit uit.. na een paar minuten al op 10 / 11 mbit en een uur later op 24/ 25 mbit... dus wellicht vanavond ineens op 50 mbit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

karel01 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:33:
[...]

Hier in 1781 kan ik de site's ook niet bereiken, een ping naar nu.nl leverd de volgende foutmelding op.
Ping request could not find host www.nu.nl. Please check the name and trij again.
Is er al een oplossing voor?
Zo te zien zijn er problemen met de DNS servers van Ziggo, andere servers(OpenDNS) kunnen deze sites namelijk wel resolven.

De openDNS servers zijn:
208.67.222.222
208.67.220.220

Zie voor meer info over het instellen www.opendns.com

Lijkt alleen te spelen in het oud-multikabel gebied(voornamelijk noordholland dus), is al gemeld bij Ziggo, dus helpdesk bellen hoeft niet meer.

Zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18580

[ Voor 26% gewijzigd door Boboga op 28-07-2009 11:42 . Reden: OpenDNS info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:35
is er al iets bekend over die CI+ module van ziggo?
zou eind juli leverbaar moeten zijn. Dat is het nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 24-09 18:50

HellBeast

Oh My GoT!

Ziggo heeft mijn overstap geregeld van Online naar Ziggo alles in 1. Nu krijg ik vandaag een mailtje van online:

Geachte heer XXX,

Wij hebben de opzegging van uw Telefonie abonnement al in een eerdere e-mail aan u bevestigd. Wij laten u hierbij weten dat 28/07/2009 om 20.00 uur uw abonnement wordt afgesloten. Natuurlijk blijft uw ADSL verbinding gewoon werken.

Erg leuk, maar ik heb helemaal het startpakket nog niet binnen! Als hij vandaag wordt geleverd en mijn buren zijn niet thuis, dan zit ik dus gewoon zonder telefoonaansluiting!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn factuur worden helaas kosten gerekend voor de eerste maand AiO+. Er is geen verrekeningspost. Laat ik nou thuis een brief hebben liggen waarin staat dat ik de eerste maand gratis krijg.
Geinig: op het afgeboekte bedrag is wél een maand korting verrekend :O
Ok, fijn dat ik de korting heb, maar een correcte factuur vind ik ook prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zit er bij de Samsung DCB-H380 eigenlijk een HDMI kabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25
Bij mij duurde het 7 werkdagen. Ik was al Ziggo klant en ging van een internet Z2 abo naar een AiO+ abo. De monteur was niet nodig, ik had gekozen voor het doe-het-zelf pakket, vooral omdat de vorige monteur jaren geleden al zo'n nieuw type wandcontactdoos gemonteerd had. Het Z2 abo kostte 46,20 (incl. basis tv) dus voor 3,75 meer kreeg ik veel sneller internet (van 5/1 naar 20/3), telefoon en digitale tv met gratis decoder en smartcard. Overigens heb ik geen platte tv maar gewoon zo'n oud bakbeest.

Dit ging allemaal heel soepel eigenlijk, in tegenstelling tot sommige verhalen die ik hier tegenkwam. Online aangemeld, per omgaande een automatisch emailtje met een bevestiging en drie werkdagen later de brief met een papieren bevestiging en de codes voor de modem. Op mijnziggo.nl kon ik ook zien dat de postbode vandaag het pakket kwam afleveren, en dat deed hij ook. Alles is compleet en werkt tot nu toe goed (de decoder moet ik nog wel installeren).

Ik had alleen wat problemen met het invoeren van de activatiecodes van de modem. Het ding kwam wel snel online, alle lampjes die moesten branden deden dat ook, maar hij pakte de codes niet. Dan maar even de helpdesk gebeld. Daar vroegen ze naar het mac adres maar op de een of andere manier lukte dat ook niet. Er werd een 2e lijns call aangemaakt en ik zou teruggebeld worden. In de tussentijd probeerde ik regelmatig nogmaals de codes in te voeren en pas na een keer of 35-40 lukte dat eindelijk. Het is me niet duidelijk waarom dat niet in een keer kan, maar goed, het werkt nu prima. Zeer tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:44

Sa1

J-Media schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:36:

[...]

wat zij aangeven is dat je als uitgaande mailserver smtp.ziggo.nl moet gebruiken, deze als smarthost instellen mocht je gebruik maken van een mail server als bijv exchange. Bij mij echter werkte smtp.ziggo.nl ook niet als DNS naam, direct op IP ging het op één of andere wijze wel, misschien is dit bij jou ook wel het geval.

Je kunt eens proberen om via telnet een verbinding te maken met smtp.ziggo.nl (start, uitvoeren, cmd -> telnet smtp.ziggo.nl 25, als er dan iets aan letters komt te staan kun je gewoon verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 24-09 22:35
Welke decoder krijg je als je nu een aio plus besteld en voor de hd decoder kiest? Kan het niet vinden op de ziggo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
thecompany schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:00:
Welke decoder krijg je als je nu een aio plus besteld en voor de hd decoder kiest? Kan het niet vinden op de ziggo site
Welke op dat moment op voorraad is. Ze worden vanuit een centraal magazijn verzonden die van verschillende leveranciers ontvangers ontvangt.

Als je een ontvanger van een speciaal merk wil kan je beter naar een winkel gaan of op makrtplaats kijken. Maar in het 'gratis' ontvangertje heb je geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
HellBeast schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:38:
Zit er bij de Samsung DCB-H380 eigenlijk een HDMI kabel bij?
Nope geen hdmi kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Zojuist Alles in een Plus besteld. Volgens Guillame zou ik binnen 7 dagen een SpeedTouch-modem binnenkrijgen die EuroDocsis 3 ondersteunt. De digitale decoder volgt dan een week later.
Nou, ik ben benieuwd of het soepel gaat. Hopelijk werkt het allemaal vòòr 1 september, want dan loopt ons Online ADSL Family 20Mbit à €24 af... Ik zal mijn ervaringen delen. Tot nu toe dus wel soepel :) .

Voor de statistieken: postcode 3552. En we hebben al RTV van Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBsel op 28-07-2009 20:53 . Reden: spellinggrammatikaal ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:42:
[...]

De newsserver word gecapped op 10 (of 16 ?) mbit
Het extra pakket heeft geen data limiet

Die dir-825 heb ik afgelopen week ook in gebruik genomen, ben er uiterst tevreden mee.
Zo staat het wel in het overzicht. Maar als ik er wat mee speel, kom ik tot 2,35MB/s. Een draadje doet al 1,5MB/s. Ik stond er zelf van de kijken. Dit is alles in een extra met motorola-modem, dus ik weet niet waar het plafond ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb net mijn Alles in 1 pakket ontvangen. TV doet het perfect, alleen mijn download is niet sneller dan 20mbit.

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 28-07-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hotzenwalder schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Het is iig een snelle stabiele router, ik had trouwens niet QoS uitgezet maar traffic shaping, ga binnenkort even testen zonder QoS (welke opzich wel goed werkt, niemand heeft lag als ik 20 draadjes gebruik in newsleecher). Echter als ik geen upgrade boven de 70 Mb was beloofd had ik mijn asus rx3041 gehouden, die blijft simpel en daardoor ook snel.
Binnenkort dus nog een post met QoS echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
WEBsel schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:27:
Zojuist Alles in een Plus besteld. Volgens Guillame zou ik binnen 7 dagen een SpeedTouch-modem binnenkrijgen die EuroDocsis 3 ondersteund.
Ik mag hopen voor jou dat een Arris Touchstone is in plaats van een Thomson Speedtouch... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Het is iig een snelle stabiele router, ik had trouwens niet QoS uitgezet maar traffic shaping, ga binnenkort even testen zonder QoS (welke opzich wel goed werkt, niemand heeft lag als ik 20 draadjes gebruik in newsleecher). Echter als ik geen upgrade boven de 70 Mb was beloofd had ik mijn asus rx3041 gehouden, die blijft simpel en daardoor ook snel.
Binnenkort dus nog een post met QoS echt uit.
Valt Qos niet onder traffic shaping? Bij mij is Qos greyed out als ik traffic shaping disable. De 655 deed het bij mij alleen goed met firmware 1.32NA. Daarvoor alleen maar connection-drops, en dan heb ik het niet over wireless, dat gebruik ik niet. Kijk wel uit met die firmware-upgrade, is Amerikaans, dan vervalt waarschijnlijk je support en/of garantie. Je kunt niet terug naar 1.21EU, of whatever. Afgelopen zaterdag de hele dag lopen kloten met dat ding, toen had ik er een hard hoofd in. Maar ik ben nu uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in task manager. Bij networking staat dan link speed 1 Gbps. Staat dit er niet, dan heb je een oude netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
WEBsel schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:27:
Zojuist Alles in een Plus besteld. Volgens Guillame zou ik binnen 7 dagen een SpeedTouch-modem binnenkrijgen die EuroDocsis 3 ondersteund. De digitale decoder volgt dan een week later.
Nou, ik ben benieuwd of het soepel gaat. Hopelijk werkt het allemaal vòòr 1 september, want dan loopt ons Online ADSL Family 20Mbit à €24 af... Ik zal mijn ervaringen delen. Tot nu toe dus wel soepel :) .
Ik hoop voor je dat de aanvraag direct goed gaat.
Wij zitten hier al 2weken te wachten op een nieuw Ziggo pakket.. (nieuwe klant)

Er is dus vertraging maar echt verder helpt de helpdesk me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
GraveR schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:41:
[...]

Ik mag hopen voor jou dat een Arris Touchstone is in plaats van een Thomson Speedtouch... >:)
Het klonk me bekend maar vreemd in de oren. :+ Hopelijk is het gelijk het juiste modem.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:38:
[...]

Ik hoop voor je dat de aanvraag direct goed gaat.
Wij zitten hier al 2weken te wachten op een nieuw Ziggo pakket.. (nieuwe klant)

Er is dus vertraging maar echt verder helpt de helpdesk me niet.
Vertraging is een synoniem voor zwart gat. Waarschijnlijk ontvang je niets. Wat is je orderstatus in "my ziggo"?
Blanco, I presume? Voor internet, ga bellen, en laat een monteur komen. Dan heb je dat tenminste. Ik heb nooit het pakket ontvangen, daar zit ook nog steeds mijn HD-receiver in en smartcard, maar het pakket is zoek.
Toen ik 2 weken voor het eerst om opheldering vroeg, had TNT mijn pakket beschadigd. In de tussentijd de monteur over de vloer gehad, en dan moet je wel een beetje aandringen, want die kon pas 8 Augustus. Dan krijg je een eurodocsis2 modem ipv een 3, maar daar lag ik niet zo wakker van. Afgelopen vrijdag nog eens geinformeerd naar de HD-receiver, nu wisten ze mij te antwoorden dat ik zelf de bestelling heb teruggestuurd. Ik heb wel eens een blackout, maar hier kan ik me niets van herinneren. Zo kan het dus gaan, maar bij menigeen gaat het wel ineenkeer goed. Ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar na eea gelezen te hebben, gaan de online-aanvragen vaak fout, en dan begint de ellende. Beter is het je installatiepakket te halen in de winkel, en ja, laat die monteur maar komen, ook al denk je hem niet nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
WEBsel schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Het klonk me bekend maar vreemd in de oren. :+ Hopelijk is het gelijk het juiste modem.
Nou een Speedtouch is een ADSL-modem :D Heb je niet erg veel aan bij Ziggo.

Trouwens zelf nog een leuk administratief akkefietje met Ziggo... op 6 juni overgegaan naar Alles-in-1-Extra en administratief betaal ik blijkbaar sindsdien voor mijn Z3i en voor Alles-in-1-Extra 8)7 en als klap op de vuurpijl zou ik 2 ontvangers hebben gekregen (en dus 2 keer verzendkosten).

Maargoed, het gezegde "Al is de incasso nog zo snel, de storno achterhaalt hem wel" werk ook hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 18 min. met ziggo aan de lijn gezeten... gisteravond monteur geweest... snelheid zakt nu naar ongeveer gemiddeld 5 MB... dat voor alles in 1 extra..

Tegen die beste meneer gezegt dat ze wat mij betreft monteur mogen sturen om alles mee te nemen en te deinstaleren als dit zo blijft.. wordt "spontaan" de verbinding verbroken..

Toch maar netjes teruggebeld en een ander persoon aan de lijn gehad.. nee hoor meneer, u heeft toch nog een 20 MB lijn. netjes uitgelegt dat ik 50 MB besteld heb en dat ik dit dan ook wil krijgen. Als nieuwe klant heb ik verder niets gezien dat de nieuwe snelheid vertraagt is tot 1 september.. Hij alles nakijken en ik zou volgens hem dus toch op 50MB moeten zitten. Samen wat testen gedaan op speedtest.bbned.nl en ik begon met 46 MB ( ik helemaal blij ) en het zakte met elke test tot ongeveer 2.27 MB als laagste :( ..

Hij speelt het nu door naar een andere afdeling, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Tot nu toe nog niet heel positief over mijn overstap naar Ziggo, maar wellicht komt dit nog.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 15:00

Pinjataaa

Hit me!

Argh, 3 maand geleden Ziggo besteld, alleen het internet.
Ik had al televisie via de gemeente, dus dat had ik niet nodig, dit heb ik vermeld en dat was geen probleem.
Alles zou geregeld worden, maar nu krijg ik na 3 maand mijn eerste factuur:

120 euro waarvan 80 euro de televisie is!
Nu moet ik eerst een factuur zien te krijgen van onze huidige provider, cogas ofzoiets, maar die krijg je pas om het jaar.

Wel vervelend dus, maar ik meld het even voor mensen die ook al televisie hebben, dat ze daar even op letten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 28-07-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Mail al jaren met een eigen domeinnaam als afzender via Ziggo/Multikabel, gewoon via Outlook. Gebruik als SMTP server: smtp.quicknet.nl (nooit aangepast sinds fusie). An sich geen enkel probleem, al filtert Ziggo uitgaande attachments imho iets te gortig en testen ze wijzigingen aan die configuratie niet altijd even grondig.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:02:
Zojuist 18 min. met ziggo aan de lijn gezeten... gisteravond monteur geweest... snelheid zakt nu naar ongeveer gemiddeld 5 MB... dat voor alles in 1 extra..

Tegen die beste meneer gezegt dat ze wat mij betreft monteur mogen sturen om alles mee te nemen en te deinstaleren als dit zo blijft.. wordt "spontaan" de verbinding verbroken..

Toch maar netjes teruggebeld en een ander persoon aan de lijn gehad.. nee hoor meneer, u heeft toch nog een 20 MB lijn. netjes uitgelegt dat ik 50 MB besteld heb en dat ik dit dan ook wil krijgen. Als nieuwe klant heb ik verder niets gezien dat de nieuwe snelheid vertraagt is tot 1 september.. Hij alles nakijken en ik zou volgens hem dus toch op 50MB moeten zitten. Samen wat testen gedaan op speedtest.bbned.nl en ik begon met 46 MB ( ik helemaal blij ) en het zakte met elke test tot ongeveer 2.27 MB als laagste :( ..

Hij speelt het nu door naar een andere afdeling, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Tot nu toe nog niet heel positief over mijn overstap naar Ziggo, maar wellicht komt dit nog.. O-)
Heb je dan toevallig ook mijn ontvanger gekregen? Nah, dat zal haast wel niet, want die was door TNT beschadigd en bovendien heb ik die zelf naderhand teruggestuurd. Ja, zo was het.

Beetje verkeerde quote, juiste staat hier vlakbij.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 21:20 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
[b][message=32327723,noline]Tegen die beste meneer gezegt dat ze wat mij betreft monteur mogen sturen om alles mee te nemen en te deinstaleren als dit zo blijft.. wordt "spontaan" de verbinding verbroken.
Ik herken dat wel, bepaalde medewerkers hebben er een handje van als het pobleem niet handelbaar is de haak erop te mieteren...slechte zaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
Zoals ik al zei is gister de monteur langsgeweest om all-in-1 extra te installeren. Daarna zelf de DIR-655 geconfigureerd (met behulp van, uiteindelijk was een extra reset van modem waarschijnlijk genoeg) en nu alles up en running.
Zelfs de telefoon deed het vanmorgen alweer (bellen en gebeld worden + nummerbehoud en is er dus maar een dag uit geweest d:)b )
Vanmiddag geprobeerd om op mijnziggo te komen maar dit lukte niet, de klantenservice vertelde me dat er een storing was met een inloggen. Vanavond lukte het inderdaad wel.

Nu heb ik nog 1 vraag over de mail: ik kan nergens de instelling vinden waar je de afzendernaam van je email in kan stellen (dus als je een mail van me krijgt dat er dan staat Van: Jansen) Het is nu namelijk alleen de achternaam en ik zou dit graag willen veranderen. Iemand?

Oja en de snelheid zit ook redelijk goed
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/527382273.png

Update1: Schijnt niet mogelijk te zijn in de (nieuwe versie?) van email.ziggo.nl, beetje jammer :(
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16585

Update2: Ik heb het nu opgelost door gebruik te maken van Outlook die dus een 'weergegeven naam' meestuurt

[ Voor 14% gewijzigd door gehlan op 28-07-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Trouwens, meerdere mensen die problemen hebben met de snelheid van usenet / http?

HTTP is hier namelijk 5,3MB/s en dan Usenet 1,9 / 2,3MB/s maximaal, doet zich voort op het XSNews platform.
Heb inmiddels daar een topic aangemaakt: Clicky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Manueltje22 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:44:
Trouwens, meerdere mensen die problemen hebben met de snelheid van usenet / http?

HTTP is hier namelijk 5,3MB/s en dan Usenet 1,9 / 2,3MB/s maximaal, doet zich voort op het XSNews platform.
Heb inmiddels daar een topic aangemaakt: Clicky
Je schrijft helemaal niets over je netwerkconfiguratie. 100 Mb? Gb? Modem? Router? Firewall software op je PC?

Ik heb sinds kort een Linksys WRT320N gekoppeld op Gigabit met de Ubee EVM3200 van Ziggo, en van daaruit (voorlopig nog) 100Mbps naar mijn Windows 7 PC.

Met 8 lijntjes Eweka en Newsleecher 3.9 Final haal ik dan tegen de 5 MByte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Netwerkconfiguratie kan het simpelweg niet aan liggen lijkt me, want HTTP gaat gewoon 5,3MB/s zoals je ziet op dat screenshot en dan mijn XSNews verbinding 1,9MB/s? Dit is trouwens al op elke pc in huis getest,

Op dit moment staat de router naast de modem die met een kabel naar boven gaat op mijn 10/100 switch, dus heb ook een 100Mbps verbinding. (Heb btw dezelfde modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Manueltje22 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:38:
Netwerkconfiguratie kan het simpelweg niet aan liggen lijkt me, want HTTP gaat gewoon 5,3MB/s zoals je ziet op dat screenshot en dan mijn XSNews verbinding 1,9MB/s? Dit is trouwens al op elke pc in huis getest,

Op dit moment staat de router naast de modem die met een kabel naar boven gaat op mijn 10/100 switch, dus heb ook een 100Mbps verbinding. (Heb btw dezelfde modem).
Ik vermoed dat je er toch iets te simpel over denkt. Een enkelvoudige download is HEEL wat anders dan de losse "flarden" die over je netwerk gaan met het downloaden uit de nieuwsgroepen.

Een te simpel/oud routertje kan dat met zulke snelheden niet meer aan.

Dus probeer eerst eens:

- Zonder router
- Downloaden met "dikkere" threads, bijvoorbeeld 4 lijntjes XS News en 2 lijntjes van http://just4today.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Heb voor zover ik weet geen oud routertje meer, heb ondertussen de Sitecom Wireless 300N XR, doet het perfect en werkt dus ook goed voor zover ik weet. Trouwens, als ik bestanden van 'Usenet' download en die bestanden zijn groter dan 100mb dan heb ik als nog hetzelfde probleem. Als ik die 100mb.bin van een HTTP mirror download, geen probleem, dus het moet wel dan bij hun liggen lijkt me.

Edit: gek genoeg blijft die server van just4today wel gewoon stabiel. (Maar hoger dan de 2,4MB/s kom ik toch echter niet).

Edit 2: Heb nu 6 lijntjes van XSNews openstaan en dan schrijft die nu stabiel 4,9MB/s weg als ik de grafiek zo zie, ik vraag me nu ook af waar de problemen zitten, in de router of bij hun?

[ Voor 30% gewijzigd door Manuel op 29-07-2009 12:01 . Reden: added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:34:
[...]

Ja, in task manager. Bij networking staat dan link speed 1 Gbps. Staat dit er niet, dan heb je een oude netwerkkaart.
Dat werkt niet echt, naar iedere kamer loopt bij mij een switch en die zitten aangesloten op de router, ik zie dan alleen de verbinding naar de switch. Nu wil ik op een aantal plekken een GB switch gaan aansluiten en dan is het leuk als ik een Gb link heb naar de switch, maar als de verbinding van de router naar die switch op 100 Mb blijft heb ik er nog niet veel aan. Je kan niets zien aan de lampjes of op de router zelf wat voor verbinding er is (ook niet op de WAN port zelf).
Op je andere vraag, als je Traffic shaping uitvinkt springt QoS op grijs, klopt helemaal, maar volgens staat ie dan nog wel aan als ie grayed out is, maar wel aangevinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:48
Manueltje22 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:49:
Trouwens, als ik bestanden van 'Usenet' download en die bestanden zijn groter dan 100mb dan heb ik als nog hetzelfde probleem.
Al was het bestand dat je uiteindelijk wilt hebben 20TB, het blijven losse flarden. Usenet is gebouwd voor text berichten. Niet voor attachments. Met wat encoding trucs is het gebruik van attachments inmiddels heel populair geworden, maar de oplossing is zeker niet perfect.

Het gevolg is dat het bestand dat jij wilt downloaden wordt opgesplitst in behoorlijk wat kleine stukjes. Die worden dan vervolgens stuk voor stuk op usenet geplaatst.

Dus, wat jij eigenlijk doet is:
1. Vraag bericht met ID aaa001 op
2. Download bericht met ID aaa001
3. Vraag bericht met ID aaa002 op
4. Download bericht met ID aaa002
..........
101. Vraag bericht met ID aaa051 op
102. Download bericht met ID aaa051

Dit in tegenstelling tot een HTTP download:
1. GET /file.rar HTTP/1.1
2. Download de volledige 20GB aan een stuk door
3. klaar.

Het verschil is duidelijk mag ik hopen. Het downloaden via het HTTP protocol zal (all things being equal) ten aller tijden sneller gaan dan via Usenet. Dat jij een groot verschil ziet tussen HTTP en Usenet kan, zoals al vaker is verteld, verklaard worden door een oude router. Maar kan ook zijn omdat je usenet server traag is in het fetchen van het bericht (slechte cache enz), kan zijn dat jouw client direct gaat uitpakken waardoor het downloaden (wat ook op de HDD moet gebeuren natuurlijk) trager gaat, enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
MeNTaL_TO schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:27:
[...]

Dat werkt niet echt, naar iedere kamer loopt bij mij een switch en die zitten aangesloten op de router, ik zie dan alleen de verbinding naar de switch. Nu wil ik op een aantal plekken een GB switch gaan aansluiten en dan is het leuk als ik een Gb link heb naar de switch, maar als de verbinding van de router naar die switch op 100 Mb blijft heb ik er nog niet veel aan. Je kan niets zien aan de lampjes of op de router zelf wat voor verbinding er is (ook niet op de WAN port zelf).
Op je andere vraag, als je Traffic shaping uitvinkt springt QoS op grijs, klopt helemaal, maar volgens staat ie dan nog wel aan als ie grayed out is, maar wel aangevinkt is.
huh? Als je een gbitcontroller hebt en een gbit switch, dan heb je 1gbit. Dus als alle pc's met een gbitcontroller op de gbit switch zitten. Heb je 1 gbit, alleen van de router naar de switch zou dan 100mbit wezen.

Of heb je voor elke pc een switch staan? 8)7 In Vista kun je bij Netwerkcentrum een netwerkoverzicht maken ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:07
Hoe stuur ik mijn oude modem het makkelijkst retour? En waar moet die heen? Kan hier vrij weinig over vinden, behalve dat die binnen 2 weken terug moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier Ziggo digitale TV op het moment, en een abbo van Online voor internet en telefonie.

Is het makkelijk om het telefoonnummer van Online over te zetten naar een Ziggo alles-in-1 abbo? Die 50-mbit met digitale tv en telefonie deal begint wel erg aantrekkelijk te worden namelijk! Ik vraag me alleen af hoelang het overzetten gaat duren, wat zijn jullie ervaringen zijn met dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:18

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:10:
We hebben hier Ziggo digitale TV op het moment, en een abbo van Online voor internet en telefonie.

Is het makkelijk om het telefoonnummer van Online over te zetten naar een Ziggo alles-in-1 abbo? Die 50-mbit met digitale tv en telefonie deal begint wel erg aantrekkelijk te worden namelijk! Ik vraag me alleen af hoelang het overzetten gaat duren, wat zijn jullie ervaringen zijn met dit soort dingen?
Ik zat bij de overstap van online naar ziggo ongeveer 4 dagen zonder werkende telefonie en toen werkte het weer. Ik kon trouwens tijdens die 4 dagen wel zelf bellen, maar niet gebeld worden op het nummer.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Awsom schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:53:
Hoe stuur ik mijn oude modem het makkelijkst retour? En waar moet die heen? Kan hier vrij weinig over vinden, behalve dat die binnen 2 weken terug moet..
Heb je al een nieuw modem ontvangen? Die heb je moeten activeren met twee codes die in een brief stonden. In diezelfde brief staat ook het retouradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:07
grun93 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Heb je al een nieuw modem ontvangen? Die heb je moeten activeren met twee codes die in een brief stonden. In diezelfde brief staat ook het retouradres.
Aha ok. Dan zal ik die er zo eens bijpakken. Maakt het uit in wat voor doos? En het is voor mij gewoon gratis neem ik aan, hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Awsom schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:30:
[...]

Aha ok. Dan zal ik die er zo eens bijpakken. Maakt het uit in wat voor doos? En het is voor mij gewoon gratis neem ik aan, hoe doe ik dit?
Er zit een retoursticker bij je nieuwe modem dus die even op de ziggo doos plakken en alles afgeven op het postkantoor. Kost voor de rest niks inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
JJerome schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:29:
Ik heb gisteren ook eindelijk mijn Arris ontvangen. Aansluiten ging prima, activeren was een ramp. Allereerst kreeg ik pas na een uur een IP toegewezen waarna ik kon activeren. Na het activeren kreeg mijn router, zo leek het, netjes een extern IP adres maar geen internet. Klantenservice vertelde mij dat ik het modem even moest resetten, zo gezegd zo gedaan. 2 seconden internet en daarna weer alles er uit.

Klantenservice vertelde mij later dat het signaal naar mijn modem erg slecht is maar nadat ik mijn oude motorola weer had aangesloten had ik gelijk internet. Welliswaar op de oude snelheid maar is beter dan niets.

Zucht.
Even mezelf quoten.
Inmiddels is de monteur langs geweest en die vertelde mij dat ze grootschalig de Docsis 3 modems (Arris wellicht alleen?) aan het terughalen zijn omdat de software nog niet voldoet. Ik zit voorlopig dus nog fijn op me Motorola. Voorlopig nog geen 50 mbit dus. Ben ik de enige die dit verhaal voorgeschoteld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:36:
Inmiddels is de monteur langs geweest en die vertelde mij dat ze grootschalig de Docsis 3 modems (Arris wellicht alleen?) aan het terughalen zijn omdat de software nog niet voldoet. Ik zit voorlopig dus nog fijn op me Motorola. Voorlopig nog geen 50 mbit dus. Ben ik de enige die dit verhaal voorgeschoteld krijgt?
Als dat zo is waarom zetten ze de Motorola's dan alvast niet vol open ?
De hele aktie begint te lijken op iemand met een dooie mus blijmaken :z

Vind trouwens dat het signaal aardig veranderd is, ik zat op netjes 45dB up en downstream 0 tot -1 en nu zitten we opeens weer op 52 dB up en -6 -7 down.
De snelheid blijft wel goed, maar ping tijden nemen soms aardig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 09:30
Awsom schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:30:
Dan zal ik die er zo eens bijpakken.
Sorry hoor, maar als je dat nou eerst even had gedaan, dan had je deze vragen niet eens hoeven te stellen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KiPKaKDutcH schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:49:
[...]

huh? Als je een gbitcontroller hebt en een gbit switch, dan heb je 1gbit. Dus als alle pc's met een gbitcontroller op de gbit switch zitten. Heb je 1 gbit, alleen van de router naar de switch zou dan 100mbit wezen.

Of heb je voor elke pc een switch staan? 8)7 In Vista kun je bij Netwerkcentrum een netwerkoverzicht maken ;)
Ik zie of er dan een Gb verbinding is tussen de pc en switch, niet tussen switch en router en dat wil ik dus als controlfreak weten. Ik kan op de 655 niet nagaan op wat voor snelheid de porten van de router staan en dat vind ik zelf een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 12:12
Iemand, omgeving Leiden, weer last van instabiele verbindingen 's avonds laat of 's morgens vroeg?

Zelfde ellende als 1,5 maand geleden. 1 minuut internet, 5 minuten eruit. Wanneer je weer online bent, een ander ip maar geen geupdate DNS-servers van Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 07:33
ahbruinsma schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:20:
Iemand, omgeving Leiden, weer last van instabiele verbindingen 's avonds laat of 's morgens vroeg?

Zelfde ellende als 1,5 maand geleden. 1 minuut internet, 5 minuten eruit. Wanneer je weer online bent, een ander ip maar geen geupdate DNS-servers van Ziggo...
2312 hier, geen problemen gelukkig. Probeer de klantenservice eens. >:)
[...]

Even mezelf quoten.
Lijkt mij een poepverhaal. Ik gebruik nu al een maand met volledige tevredenheid de Arris modem met 48Mbit.

[ Voor 38% gewijzigd door HenkEisDS op 29-07-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:54:
[...]

Als dat zo is waarom zetten ze de Motorola's dan alvast niet vol open ?
De hele aktie begint te lijken op iemand met een dooie mus blijmaken :z

Vind trouwens dat het signaal aardig veranderd is, ik zat op netjes 45dB up en downstream 0 tot -1 en nu zitten we opeens weer op 52 dB up en -6 -7 down.
De snelheid blijft wel goed, maar ping tijden nemen soms aardig toe.
Ja, ik snap ook niet helemaal waarom ze die Motorola modems helemaal open gooien, een kennis (die < 1 km verder woont) heeft al wel netjes zijn 50Mb/s uit een Motorola modem. Mij hoor je ook niet klagen over de 20Mb/s die ik nu haal, alleen is mijn ping de laatste tijd ook wel aan de hoge kant, 20-30 ms naar Amsterdam (speedtest.net), voorheen was mijn ping altijd 8-10ms. Als Ziggo voor 31 Augustus (want dat is de uiterste datum voor AiE naar 50Mb/s als bestaande klant zegt Ziggo) niets heeft laten merken van de snelheidsverhoging, dan trek ik ze persoonlijk wel even door de telefoon, want dan gaat het mij echt tever. Conclusie; gewoon lekker tot 31 Augustus op je beurt wachten en daarna (als je je snelheid van AiE nog niet hebt) trek je ze door de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

[...]

Even mezelf quoten.
Zou dat dan niet voor iedereen moeten gelden die een Arris modem heeft? En ik moet zeggen dat wanneer ik mijn pc/laptop rechtstreeks op modem aansluit dan haal ik die 50mbit gewoon. Nu nog een router halen die dat ook kan leveren en meteen ook meekan naar de 80 en 100+ mbit snelheid die ze beloven bij Ziggo.
Awsom schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:53:
Ik ben niet van plan het modem terug te sturen, altijd handig om een backup te hebben (die dan wel op lagere snelheid zal werken) bij blikseminslag >:)
Terugsturen oude modem
Ziggo wil graag zoveel mogelijjk materiaal hergebruiken en recyclen. Daarom vragen wij u het
oude modem met adapter aan ons terug te sturen. U kunt hiervoor de verpakking van het
nieuwe modem gebruiken. Wij adviseren u gebruik te maken van de retoursticker welke u
aantreft bij het nieuwe modem. Plak deze sticker op het pakket en stuur uw oude modem met
adapter terug naar Ziggo. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van de oude modems
Ik zie daar niets staan over een termijn van 2 weken :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Laatst online: 18-03-2013
ik kon het proberen :)
mailtje richting ziggo ( had meerdere malen aangegeven bij het afsluiten van abbo dat ik docsis 3 modem wilde )

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Naar aanleiding van uw email, wil ik u graag als volgt informeren.

U geeft aan op korte termijn een nieuw modem te willen ontvangen in verband met de snelheidswijzigingen in het aangevraagde bundel C abonnement.

De klanten die bundel C hebben krijgen automatisch een nieuw modem toegestuurd.
Wanneer u dit modem zult ontvangen? daar kan ik helaas geen precieze uitspraak over doen.

Afronding staat gepland voor eind augustus 2009 voor de bundel C klanten.
Vanuit ziggo wordt ook gecommuniceerd dat de genoemde data een indicatie zijn.

De klanten ontvangen het nieuwe modem en worden op de hoogte gebracht doormiddel van de begeleidende brief wanneer er geprofiteerd kan worden van de nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik heb Alles-in-1 Plus en haal max. 10 mb/s. Nu heb ik Alles-in-1 Extra besteld en daarop een brief gekregen met de activatiecode en wachtwoord voor het nieuwe modem. Binnen 14 dagen sturen ze mij de nieuwe modem.

Nu vraag ik mij al tweakend af of het mogelijk is om mijn huidige 'oude' modem met de activatiecode en wachtwoord te activeren. Is dit dus mogelijk? En zo ja, verpest ik hiermee mijn instellingen/mogelijkheden met mijn nieuwe 3.0 modem? (Ja, ik weet dat ik gewoon netjes moet wachten, maar ik ben een beetje ongeduldig ;) )

Toevoeging: ik kan mijn oude modem ook resetten met de knop 'Reset All Defaults' (Note:
Resetting the cable modem to its factory default configuration will remove all stored parameters learned by the cable modem during prior initializations. The process to get back online from a factory default condition could take from 5 to 30 minutes. Please reference the cable modem User Guide for details on the power up sequence.)
Misschien is dat een optie...

[ Voor 29% gewijzigd door salgera op 29-07-2009 20:44 . Reden: toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat het niet kan. De codes zijn neem ik aan voor je arris modem en dus niet voor het huidige. Ik denk dat je niks stuk kan maken.

Denk toch dat het 2 weken wachten wordt. Ik woon in postcode gebied 1616 maar ik heb nog niks vernomen van Ziggo. Ik wacht ook nog vol verwachting op het modem. Tweaknews kan ik dan gelukkig wel op 60 mbit testen. Maar goed dat zal net zo goed gaan als met 20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salgera schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:30:
Ik heb Alles-in-1 Plus en haal max. 10 mb/s. Nu heb ik Alles-in-1 Extra besteld en daarop een brief gekregen met de activatiecode en wachtwoord voor het nieuwe modem. Binnen 14 dagen sturen ze mij de nieuwe modem.

Nu vraag ik mij al tweakend af of het mogelijk is om mijn huidige 'oude' modem met de activatiecode en wachtwoord te activeren. Is dit dus mogelijk? En zo ja, verpest ik hiermee mijn instellingen/mogelijkheden met mijn nieuwe 3.0 modem? (Ja, ik weet dat ik gewoon netjes moet wachten, maar ik ben een beetje ongeduldig ;) )
Als je Alles-in-1 Extra bestelt dan krijg je eerst binnen een paar dagen 20 Mbps op je oude modem, daar hoef je niets voor te activeren, alleen af en toe eens proberen of het al zover is door de stekker er even uit te halen en terug te stoppen.

De nieuwe activatiecodes op je oude modem proberen is absoluut zinloos. Je hebt alleen maar te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:02:

Zojuist even alles rechtstreeks op de modem aangesloten.. TV uit, alle andere programma's op de computer uit..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/528116261.png

En even later...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/528120580.png

En nog even later....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/528124439.png

Nu maar hopen dat ze het snel oplossen, is vervelend aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:21:
[...]

Zojuist even alles rechtstreeks op de modem aangesloten.. TV uit, alle andere programma's op de computer uit..

[afbeelding]

En even later...

[afbeelding]

En nog even later....

[afbeelding]

Nu maar hopen dat ze het snel oplossen, is vervelend aan het worden...
Volgens mij is dat NIET de aanbevolen steedtest server voor je verbinding (??) Dan haal je ook niet optimale metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

OK, wie kan hier een technisch korrekt antwoord op geven?
Er staat hier bij mij nog een antiek Motorola SB4200E Surfboard (ja, zo'n witte) waarvan iedereen al jaren roept (ook hier op het forum) dat deze de nieuwste snelheden absoluut niet aankan. 10 mbit zou het maximum zijn etc. blabla....

Heb al heel lang een Z3 abbo van Ziggo (zonder telefonie dus) en heb nooit problemen met dit geweldige kastje gehad. _/-\o_ Dit zijn mijn huidige resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2267/6415/speed.io.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/528225399.png

Het oude beestje :7 haalt dus met redelijk gemak bijna de 25mbit download, maar z'n upload kan nog wel een zetje gebruiken (alhoewel ik absoluut niet mag klagen).
Kan die upload nog omhoog (juli is nog niet voorbij), of zal ik toch maar even bellen met Ziggo voor een nieuwe met alle eventuele toekomstige problemen die dan gaan komen?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

trankilo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:52:
[...]

Volgens mij is dat NIET de aanbevolen steedtest server voor je verbinding (??) Dan haal je ook niet optimale metingen.
Bovendien is het een slechte graadmeter, het ligt er net aan hoe druk het bij die servers is.
Test dan bij http://speedtest.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JaJoah schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:53:
Ik ben niet van plan het modem terug te sturen, altijd handig om een backup te hebben (die dan wel op lagere snelheid zal werken) bij blikseminslag >:)
Hmm, volgens mij ben je akkoord gegaan met de bepaling in de voorwaarden, toen je ooit dat modem ontving, dat je het in bruikleen hebt en dus niet de eigenaar bent. Waarmee ik bedoel dat het jouw keuze niet is: wel of niet terugsturen. Ik neem aan dat je de modem gewoon moet betalen als je het niet terugstuurt, maar dat weet ik niet zeker. Iemand hier ooit wel eens een rekening gezien voor niet teruggestuurde modems?

Los daarvan betwijfel ik of je het als backup zou kunnen gebruiken. Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig geregeld is, maar vroeger ging de identificatie op basis van mac-adres. Met andere woorden, je kunt niet zomaar een willekeurig modem aansluiten en verwachten dat je dan signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
grun93 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:22:
[...]

Hmm, volgens mij ben je akkoord gegaan met de bepaling in de voorwaarden, toen je ooit dat modem ontving, dat je het in bruikleen hebt en dus niet de eigenaar bent. Waarmee ik bedoel dat het jouw keuze niet is: wel of niet terugsturen. Ik neem aan dat je de modem gewoon moet betalen als je het niet terugstuurt, maar dat weet ik niet zeker. Iemand hier ooit wel eens een rekening gezien voor niet teruggestuurde modems?

Los daarvan betwijfel ik of je het als backup zou kunnen gebruiken. Ik weet niet precies hoe het tegenwoordig geregeld is, maar vroeger ging de identificatie op basis van mac-adres. Met andere woorden, je kunt niet zomaar een willekeurig modem aansluiten en verwachten dat je dan signaal krijgt.
Ben ik helemaal met je eens. Het modem houden (en doen alsof je van niks weet) is absoluut zinloos en gaat je hoogstwaarschijnlijk alleen maar gezeur en extra kosten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:25:
[...]

Bovendien is het een slechte graadmeter, het ligt er net aan hoe druk het bij die servers is.
Uiteraard die testen ook gedaan.. het ging mij ook meer om te laten zien hoe onstabiel de verbinding is..

bij speedtest.bbned.nl heb ik de ene keer een verbinding van 39 MB en nog geen minuut later nog maar 5 MB..

Bij speedtest.net geeft de server in Amsterdam hetzelfde resultaat en ook geen stabiele verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:41:
Conclusie; gewoon lekker tot 31 Augustus op je beurt wachten en daarna (als je je snelheid van AiE nog niet hebt) trek je ze door de telefoon :P
Oh ik ga niet bellen of mailen, ik wacht wel hoor, vind het wel best zo.
Maar met veel herrie het aankodig zelfs met zo'n flash mailtje in je box dat ze het op je adres afdroppen en nu al lezen dat het pas eind augustus kan worden.
Het zal wel voorraad zijn, die dingen zullen wel mondjes maat binnenkomen ipv 100 pallets te gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:25:
[...]
Klopt, en dan gewoon 32, 100 of 1000 MB downloaden en kijken wat 'ie in de praktijk doet. Alleen dan heb je informatie waar je wat mee kunt. Meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, mijn verbinding is ERG traag en klapt er regelmatig uit de laatste 15 minuten... Meer mensen last van (Ziggo/Breda)

/edit/
En is nu helemaal weg...

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 30-07-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Had iemand vannacht ook last van uitval?

Dat was om 5:00, alles had gewoon zijn IP (router kon alles gewoon ophalen) maar internetten vertikte die..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Manueltje22 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:27:
Had iemand vannacht ook last van uitval?

Dat was om 5:00, alles had gewoon zijn IP (router kon alles gewoon ophalen) maar internetten vertikte die..
Ja helaas, heb mijn computer al 2x opnieuw moeten opstarten omdat het geen IP adres meer kon krijgen, en had het net weer dat het modem zich zelf opnieuw opstart.

Denk dat ze voor de nieuwe config files aan't versturen zijn voor de modems, en dat de eerste update's niet goed gingen.

Heb het nieuwe Arris modem en snelheden als ik er niet uit lig zijn super.
Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.