[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vaag. Kan hoogstens nog proberen de fabrieksinstellingen te herstellen, maar dan moet de favorietenindeling weer overnieuw. :/

Kan me echter moelijk voorstellen dat het aan de decoder ligt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Vandaag het modem ontvangen en aangesloten.

Mijn eerste probleem was dat ik niet automatisch kon activeren, na de eerste Next klik kreeg ik al de melding je moet met de helpdesk bellen. Zo gezegd zo gedaan, mijn Arris modem werd geactiveerd en ik zou moeten kunnen internetten en bellen via de kabel.

Helaas vond het modem daarna nodig om automatisch bij Ziggo een firmware update op te halen (dit is te herkennen aan de simultaan knipperende US en DS lampjes). Helaas stopt het modem hier na een paar minuten mee (soms 1 soms 5 minuten) en zegt dat hij het update ipadres niet helemaal goed kon bereiken. Het modem herstart en denkt "Ha! Ik moet nog een update downloaden". En dit blijft zichzelf herhalen.

De Ziggo helpdesk weet het niet meer (ik ken ze denk ik nu allemaal persoonlijk). Grote grap was ook wel dat het Ziggo bandje mij de melding gaf "Er is mogelijkerwijs een storing in uw gebied". Ik zei dit tegen de persoon van de helpdesk en die zei: "Als er genoeg meldingen uit een postcode komen dan zegt het bandje dit automatisch". Ikzelf had al 5 keer gebeld, dus ik ben de reden voor de melding :) (dit werd bevestigd door de persoon van de helpdesk).

Resetten (dingetje achterop), van de stroom af, zonder splitter of versterker etc.etc. allemaal al geprobeerd.
Kortom als iemand nog heldere ideeen heeft om de upgrade succesvol te laten verlopen, heel graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Zyphrax op 24-07-2009 21:12 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:43:
Zit nu naar RTL5 te kijken (Scorpion KingMummy Returns) en het geluid loopt minstens een seconde voor op het beeld. :( Ik gebruik de standaard Humax decoder. Heb het ding al aan en uitgezet, maar dat helpt niks.

Ben ik de enige die dit heeft, of is dit een landelijk probleem? Het komt gelukkig niet bij alle zenders voor, maar ik constateer het toch nog steeds regelmatig.
Nee, je bent niet de enige die dit heeft. Aan de hand van jouw post ff naar rtl5 geswitcht, en inderdaad redelijke foute lipsynch. Andere zenders normaal, ik heb niet alles gecheckt. Het toeval wil dat hier vandaag allesineen Extra is gemonteerd, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Maar ik houd het in de gaten, doe jij dat ook maar. (ook hier standaard humax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:43:
Zit nu naar RTL5 te kijken (Scorpion KingMummy Returns) en het geluid loopt minstens een seconde voor op het beeld. :( Ik gebruik de standaard Humax decoder. Heb het ding al aan en uitgezet, maar dat helpt niks.

Ben ik de enige die dit heeft, of is dit een landelijk probleem? Het komt gelukkig niet bij alle zenders voor, maar ik constateer het toch nog steeds regelmatig.
Heb hier ook al een paar dagen last van :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:19

MsG

Forumzwerver

Wij zitten hier te denken aan Alles-in-1 Plus. Weet iemand toevallig wat de standaard decoder en modem momenteel is? Het wisselt weleens als ik internet mag geloven. En raden jullie aan om deze beide standaard te houden of juist niet?

Stel we doen de HD-decoder, gaat dat werken op een SD-tv? We hebben namelijk alleen nog maar SD-tv's hier.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:25:
Wij zitten hier te denken aan Alles-in-1 Plus. Weet iemand toevallig wat de standaard decoder en modem momenteel is? Het wisselt weleens als ik internet mag geloven. En raden jullie aan om deze beide standaard te houden of juist niet?

Stel we doen de HD-decoder, gaat dat werken op een SD-tv? We hebben namelijk alleen nog maar SD-tv's hier.
Voor alles ineenPlus maakt het modem niet zoveel uit. Gaat tot 20mbit. Ik heb eigenlijk een aieplus modem gekregen voor mijn aieExtra pakket, maar dit wordt tezijnertijd omgeruild. Gratis is een normale digitale ontvanger, Hd-ontvanger is 99,-. Maar met alleen maar sd-tv's zou ik daar nog even mee wachten. Ik hoop dat jouw eventuele aanvraag wat soepeler mag verlopen als de mijne, het gaat niet altijd even goed. Lees dit topic vanaf pagina 1 en desnoods de voorgaande 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt trouwens niet zoveel keuze in modems en decoders. Nu levert ziggo HD receivers type Samsung 380. Daar vind je nog maar weinig reviews van. Wel gezien bij een kennis, het ding upscaled zelf, ook de niet hd-zenders. Zag er niet verkeerd uit, reden dat ik er ook een besteld heb. In het installatiepakketten dat je in de winkel haalt, kunnen weer andere merken zitten. Kortom, alleen die receiver nemen als je binnenkort een hd of hd-ready tv overweegt. anders zie je er niet veel van. En over het modem, er zal denk ik een docsis2 modem bijzitten, docsis3 is voor nog veel hogere snelheden die de huis-tuin-en keukeninternetter de komende jaren niet nodig heeft. waarschijnlijk een motorola, en die 20mbit is best wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Hakker schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:02:
[...]

dat is het hem juist de signal pagina laat niks vreemds zien.
de download is 38 db met een power level van -6 tot -7
de upload db is 51-52
en wat betreft blocks die niet aankomen zijn het er ook heel weinig.

desondanks na tientallen flushes, herkabeling intern direct op de modem etc etc alles al gehad zelf nieuwe pool in de modem aanmaken door de coax eruit te halen heeft uiteindelijk in niks geresulteerd in ook maar iets beter het is de laatste paar dagen juist veel en veel slechter geworden met continue dropouts.
Mmm, ik ben het niet met je eens. snr 38 is gewoon goed maar je retour combinatie -7 / 52 voorspeld niet veel goeds hoor. En zie hier je bericht op GOT :X

Soms komt een hoge TX door een kapot (of stervende) competent in de eind of groepsversterker. Maar omdat DS powerlevel -7 is wil het zeggen dat de demping te hoog is. Dat kan bv door kabelschade komen maar ook en meestal heel simpel door een slecht afgestripte kabel. Je moet goud zien :+ als je een coax stript. En als je kabel te kort is schraap dan (voorzichtig) maar wat af met een mesje tot dat het gaat glimmen ;)
Verder kan ook het abonnee overnamen punt (AOP) of hoofdaansluiting voor normale mensen te veel dempen. Als je makkelijk toegang hebt tot de groene kabel en er genoeg lengte is om mee te spelen dan zou je er BV een F-connector op kunnen doen (zo'n op-schroef ding) en het modem eens direct op aansluiten.
Wat je ook het weekend door kan helpen is je PDF/UMU/CTU/ETU direct op de groene kabel aan te sluiten. Daar kan je al snel 10db mee winnen. In jouw geval zou je dan uit moeten komen binnen specs denk ik, laat ik gokken 38 / 0 / 49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Alternative schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:15:
[...]

Nee, bij de ubee modem hoort dat zo...volgens mij.
De mijne heeft dat ook, en werkt als een trein :+

Haal de stekker er eens uit voor een uurtje of twee, en probeer het dan nog eens.
Je ben trouwens niet de eerste met dit probleem (Kijk een paar pagina's terug)
En als je er ook telefoon op heb....
Eerst modem aansluiten en laten verbinden,..dan pas telefoon stekker in z'n kont :P
zie paar posts terug

Hoop dat het werkt voor je
Is dat alleen de eerste keer of iedere keer als de modem gereset word?

[edit] Nog een stom vraagje, we hebben vanwege de alles in 1 actie een extra DTV decoder gekregen (we hadden immers al DTV), gelden de abbo's die op de eerste kaart stonden nu ook automatisch op de 2de kaart of willen ze dat we nog een keer 10 euro betalen voor de extra kanalen?
Ik heb net de card geactiveerd maar heb blijkbaar wederom een proef periode want alle kanalen zoals film 1.1 (die ik op de andere kaart niet heb) doen het ook.
De algemene voorwaarden zijn weer totaal onduidelijk.

[edit2]Via Ziggo gebruikers forum zie ik dat ik tot 5 DTV decoders (met 5 smartcards) kan activeren en maar 1 keer hoef te betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-07-2009 23:22 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

o-m-f-g

Heeft het internet eindelijk verdomme gewerkt (10 minuten), en waarempel 50mbit down
ff later......
Weer offline :(
OMFG ik ben echt pissed off nu
Maar nu staat het modem ook gewoon offline :(

En mbt tot die update van de arris, mijn ubee ging hem ook ophalen, was wel duidelijk.(helpdesk bevestigde dit ook)
Bij de ubee was er vanmiddag een update voor telefonie, en sindsdien is het modem niet meer online :/

p r u t s e r s

[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-07-2009 23:07 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:03:
o-m-f-g

Heeft het internet eindelijk verdomme gewerkt (10 minuten), en waarempel 50mbit down
ff later......

En mbt tot die update van de arris, mijn ubee ging hem ook ophalen, was wel duidelijk.(helpdesk bevestigde dit ook)
Bij de ubee was er vanmiddag een update voor telefonie, en sindsdien is het modem niet meer online :/

p r u t s e r s
Als jij in eerste instantie nou eens normaal ging reageren zouden wij misschien ook meer bereid zijn jouw te helpen, met zo'n toon kom je namelijk niet ver in het leven. Als je geen normale posting kan beginnen post dan helemaal niet, dat scheelt weer veel, ga dan naar een klaagmuur toe en ga daar je zitten af te reageren.

[/beroerd van zijn commentaar]

Maar verder, telefonie doet het hier ook jammer genoeg nog niet, heb al alles doorgelezen hier en de truc van modem 2 á 3 uur offline (zonder telefonie-stekker) reeds geprobeerd maar het helpt ook niet. Verder heb ik ook geen reactie gehad van Ziggo hierop.

Trouwens, nog een vraag aan een Ziggo medewerken (zie hem vaak rondspoken :*)), weet jij zo of ook op poort 119 / 543 / 544 wordt afgeknepen? Aangezien mijn snelheid nooit stabiel is als ik iets van Usenet probeer te downloaden. Op poort 80 (HTTP) geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:38:
[...]

Is dat alleen de eerste keer of iedere keer als de modem gereset word?

[edit] Nog een stom vraagje, we hebben vanwege de alles in 1 actie een extra DTV decoder gekregen (we hadden immers al DTV), gelden de abbo's die op de eerste kaart stonden nu ook automatisch op de 2de kaart of willen ze dat we nog een keer 10 euro betalen voor de extra kanalen?
Ik heb net de card geactiveerd maar heb blijkbaar wederom een proef periode want alle kanalen zoals film 1.1 (die ik op de andere kaart niet heb) doen het ook.
De algemene voorwaarden zijn weer totaal onduidelijk.

[edit2]Via Ziggo gebruikers forum zie ik dat ik tot 5 DTV decoders (met 5 smartcards) kan activeren en maar 1 keer hoef te betalen.
Als ik het goed heb, dan moet je de smartcard registeren, en betaal je verder niets meer.
Dit was ook max tot 3 dacht ik.
Je betaald als je een extra kaart wilt hebben nu 9,95 eenmalig voor de kaart aan ziggo.
Deze moet je dan wel registeren anders krijg je niet alle zenders.

Maar nogmaals ik kan ernaast zitten ;)

Ik kan het niet zo gauw vinden van de smartcards, maar ik dacht dat het er max 3 waren per klant, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manueltje22 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:23:
[...]

Als jij in eerste instantie nou eens normaal ging reageren zouden wij misschien ook meer bereid zijn jouw te helpen, met zo'n toon kom je namelijk niet ver in het leven. Als je geen normale posting kan beginnen post dan helemaal niet, dat scheelt weer veel, ga dan naar een klaagmuur toe en ga daar je zitten af te reageren.

\[/beroerd van zijn commentaar]

Maar verder, telefonie doet het hier ook jammer genoeg nog niet, heb al alles doorgelezen hier en de truc van modem 2 á 3 uur offline (zonder telefonie-stekker) reeds geprobeerd maar het helpt ook niet. Verder heb ik ook geen reactie gehad van Ziggo hierop.

Trouwens, nog een vraag aan een Ziggo medewerken (zie hem vaak rondspoken :*)), weet jij zo of ook op poort 119 / 543 / 544 wordt afgeknepen? Aangezien mijn snelheid nooit stabiel is als ik iets van Usenet probeer te downloaden. Op poort 80 (HTTP) geen enkel probleem.
Als ik eerlijk ben dan zijn de newsservers van ziggo gewoon beroerd om te gebruiken ;)
Als mensen nieuwsgroepen willen gebruiken dan kan men beter voor €2,95 kijken naar usenet aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:33:
[...]

Als ik het goed heb, dan moet je de smartcard registeren, en betaal je verder niets meer.
Dit was ook max tot 3 dacht ik.
Je betaald als je een extra kaart wilt hebben nu 9,95 eenmalig voor de kaart aan ziggo.
Deze moet je dan wel registeren anders krijg je niet alle zenders.

Maar nogmaals ik kan ernaast zitten ;)

Ik kan het niet zo gauw vinden van de smartcards, maar ik dacht dat het er max 3 waren per klant, maar ik kan het mis hebben.
Ik heb hier thuis ook meerdere smartcards. 1tje stond alles al op, en ik hoefde alleen maar de nummers van de 2 'nieuwe' door te geven geloof ik (is alweer een tijdje geleden).

Ik moest toen even geduld hebben (dag ofzo?) en daarna had ik op alle 3 de kaartjes dezelfde pakketten.

Gewoon even bellen met Ziggo dus.

Als je dus nog een kaartje (of 2 :P ) hebt liggen, hoef je niks extra's te betalen. Anders moet je alleen betalen voor de aanschaf van het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:03:
o-m-f-g

ff later......

p r u t s e r s
Hoezo 'offline'? Je post hier toch? Dus ben je 'online'.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:47
Snowwie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:00:
[...]
Hoezo 'offline'? Je post hier toch? Dus ben je 'online'.
Misschien zit ie wel bij familie/vrienden/kennissen, of heeft hij mobiel internet op z'n telefoon B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:35:
[...]

Als ik eerlijk ben dan zijn de newsservers van ziggo gewoon beroerd om te gebruiken ;)
Als mensen nieuwsgroepen willen gebruiken dan kan men beter voor €2,95 kijken naar usenet aanbieders.
Eens, heb zelf XSNews, al geprobeerd onder SSL maar het maakt allemaal niet uit, het is net of er een kind op de schommel zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ga een end fietsen ofzo?
Als je al bijna een maand offline bent bijna door de onhoudbare incompetentie bij Ziggo, dan word je kwaad, mag ik verdomme kwaad worden na 3 weken?

Het ligt gewoon aan het Docsis3 modem, als ik me docsis2 terug hang heb ik internet, maar dat mag weer niet :/

Ben je blij dat je eindelijk van de problemen af bent, begint het weer van voren af aan :/

Ik word gedwongen om hier Ziggo te nemen, omdat adsl hier niet te krijgen is ( nou ja wel te krijgen maar dan hebben we het over 4 tot 8 mbit)
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:01:
[...]

Misschien zit ie wel bij familie/vrienden/kennissen, of heeft hij mobiel internet op z'n telefoon B)
Wifi van me aardige buren, omdat ik wel internet moet hebben in dit weekend, storingsdienst enzo.
Helaas geen 3G dekking hier, anders had ik idd nog me mobiel internet. :(

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-07-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:23:
[...]

Heb hier ook al een paar dagen last van :( .
Groepsstoring
sinds zaterdag 25 juli 10.00 uur
Op dit moment is er een storing in RTL 5 op digitale televisie. Hierdoor kunt u geen of slecht geluid ontvangen op deze zender. Ook kan het voorkomen dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
Onze excuses voor het ongemak, wij werken aan een oplossing in samenwerking met RTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Even om op de snelheidsverhoging terug te komen :D

Eigenaar Z3,

3.05 MB/s down
489 KB/s up

Maar binnenkort Glashart hier in uden en dan voor 't zelfde geld 100/10Mbit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Zou iemand met een Arris modem hier een paar screenshots willen plaatsen van zijn (192.168.100.1) pagina's?
Dan kan ik een beetje vergelijken wat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Zyphrax schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:45:
Zou iemand met een Arris modem hier een paar screenshots willen plaatsen van zijn (192.168.100.1) pagina's?
Dan kan ik een beetje vergelijken wat normaal is.
*Kuch*
GraveR in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:12:
[...]

Ga een end fietsen ofzo?
Als je al bijna een maand offline bent bijna door de onhoudbare incompetentie bij Ziggo, dan word je kwaad, mag ik verdomme kwaad worden na 3 weken?

Het ligt gewoon aan het Docsis3 modem, als ik me docsis2 terug hang heb ik internet, maar dat mag weer niet :/

Ben je blij dat je eindelijk van de problemen af bent, begint het weer van voren af aan :/

Ik word gedwongen om hier Ziggo te nemen, omdat adsl hier niet te krijgen is ( nou ja wel te krijgen maar dan hebben we het over 4 tot 8 mbit)

[...]

Wifi van me aardige buren, omdat ik wel internet moet hebben in dit weekend, storingsdienst enzo.
Helaas geen 3G dekking hier, anders had ik idd nog me mobiel internet. :(
Sorry mijn fiets is kapot dus het gaat niet echt ;)

Maar goed, ik ben van mening dat je dan nog altijd niet zo hoeft te reageren. Dat je kwaad ben kan ik in komen maar om dan zo te gaan reageren? Dan zink je wel erg diep als je het mij vraagt.
Je wordt trouwens helemaal niet gedwongen om bij Ziggo te blijven, dat praat je jezelf aan, jij maakt je druk om de snelheid (wat eigenlijk ook wel begrijpelijk is) maar niemand legt je iets op over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Manueltje22 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:09:
[...]

Je wordt trouwens helemaal niet gedwongen om bij Ziggo te blijven, dat praat je jezelf aan, jij maakt je druk om de snelheid (wat eigenlijk ook wel begrijpelijk is) maar niemand legt je iets op over Ziggo.
Helaas ben ik wel Ziggo verplicht te nemen, of zie jij jezelf vanuit thuis 500MB of meer uploaden met 1mbit up?( juist dat is nodig voor me werk).
En klanten kunnen enorm ongeduldig zijn, dus snelheid is van belang. :/
Daar Ziggo nog steeds monopolie heeft hier op de kabel kan ik dus niets anders dan Ziggo nemen.
ADSL is geen optie want dat word te traag om te kunnen werken :/
En soms MOET ik gewoon vanuit thuis werken.

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-07-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Thnx!
Ik zou er ook een kunnen gebruiken van de event log pagina om te zien wat een normaal opstart verloop is.

Die van mij staat op SECURITY_ESTABLISHED op de eerst pagina en is vrolijk (in een loop) met een firmware update bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Groepsstoring
sinds woensdag 22 juli 14.15 uur

Op dit moment zijn er problemen met de bereikbaarheid van de Ziggo klantenservice op het telefoonnummer 0900-1884. Hierdoor kan het voorkomen dat u bij het bellen naar onze klantenservice een afsluit toon te horen krijgt.

Nou daar ben ik klaar mee, want ik had ziggo effe willen bellen of m'n installatie pakket vandaag komt.

Iemand nog een ander nummer dat ik dan kan proberen te bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SamStar schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:43:
Even om op de snelheidsverhoging terug te komen :D

Eigenaar Z3,

3.05 MB/s down
489 KB/s up

Maar binnenkort Glashart hier in uden en dan voor 't zelfde geld 100/10Mbit :D
offtopic:

TriNed via Glashart netwerk= € 32.50 aan vastrecht per maand plus € 47.50 per maand voor je vermelde snelheid.
En dan heb je enkel nog maar internet voor dat geld. Hoezo voor hetzelfde geld?

ontopic..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Heb mijn Arris modem al een week, maar als ik naar 192.168.100.1 ga krijg ik toch vage waarden
Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 346.00 MHz 8.74 dBmV 36.39 dB QAM 256 33726575
Downstream 2 314.00 MHz 7.23 dBmV 36.61 dB QAM 256 684054790
Downstream 3 330.00 MHz 7.69 dBmV 36.39 dB QAM 256 686954057
Downstream 4 ----- ----- ----- ----- 0
Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 44.10 MHz 46.00 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 64QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----
Vind het raar dat mijn upstream nog 2.0 lijkt te zijn, maar haal wel met uploaden +-600Kb/s up :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:17:
[...]

Helaas ben ik wel Ziggo verplicht te nemen, of zie jij jezelf vanuit thuis 500MB of meer uploaden met 1mbit up?( juist dat is nodig voor me werk).
En klanten kunnen enorm ongeduldig zijn, dus snelheid is van belang. :/
Daar Ziggo nog steeds monopolie heeft hier op de kabel kan ik dus niets anders dan Ziggo nemen.
ADSL is geen optie want dat word te traag om te kunnen werken :/
En soms MOET ik gewoon vanuit thuis werken.
Als het allemaal ZO belangriijk is voor je werk, dan moet je werkgever maar op zijn kosten een SDSL lijn aan laten leggen. Anders zal het allemaal wel mee vallen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Fermion schreef op zondag 19 juli 2009 @ 01:53:
Ik heb het UTIL gevonden om toegang te krijgen tot het Advanced Menu van ARRIS

Klik voor download:
ARRISpwod.rar

1) Vink aan: Use Default Seed
2) Selecteer de datum van de dag vandaag
3) Gebruik het gegenereerde password of the day

Je kan niet zoveel instellen, wat ik zou willen is dat de web GUI benaderbaar blijft wanneer je bent ingelogd.

Een hidden menu:
http://192.168.100.1/scanover.htm
Bij mijn Arris TM502B van Ziggo werkt de Default Seed optie niet. Ik kom er iig niet doorheen "INVALID PASSWORD"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
xippie schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:
Heb mijn Arris modem al een week, maar als ik naar 192.168.100.1 ga krijg ik toch vage waarden

[...]

Vind het raar dat mijn upstream nog 2.0 lijkt te zijn, maar haal wel met uploaden +-600Kb/s up :/
Het docsis-3 platform draait nog niet zoals het zou moeten en veel mensen grijpen dan ook terug naar hun docsis-2 modem (als ze die nog niet hebben opgestuurd en de activeringscode nog hebben...). Ziggo doet het zelfde. De docsis-3 modems zijn backward compatible dus kunnen ze 3 uitschakelen en alles tijdelijk op 2 laten draaien zodat ze kunnen sleutelen op het hoofdkwartier. Dat heeft natuurlijk wel een goot effect op de snelheid. Maar ik heb het vermoeden dat die Ubee's daar beter mee omgaan dan de Aris als ik hier zo de berichten lees.

Ik ken trouwens een voorbeeld van iemand met een Aris die E300,- verloren heeft in een online pokerpotje :'( en de storingsmonteur de keuze gaf, oude modem weer aanmelden of einde abonnement.

Leuk dat je de hoge up opmerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Zyphrax schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:18:
[...]

Thnx!
Ik zou er ook een kunnen gebruiken van de event log pagina om te zien wat een normaal opstart verloop is.

Die van mij staat op SECURITY_ESTABLISHED op de eerst pagina en is vrolijk (in een loop) met een firmware update bezig.
Daar staat helaas niet veel meer dan "6/23/2009 14:56 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:60:97;CMTS-MAC=00:04:28:24:cc:01;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;" vanwege het onderhoud van een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
GraveR schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:46:
[...]

Daar staat helaas niet veel meer dan "6/23/2009 14:56 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:60:97;CMTS-MAC=00:04:28:24:cc:01;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;" vanwege het onderhoud van een tijd geleden.
ok thnx

Zou je mij je waarden willen posten van deze pagina?
http://192.168.100.1/scanover.htm

Misschien staat dat standaard verkeerd bij mij ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 06:59

WR.

Arris TM702B dat pokke ding ligt er aldoor uit, zelfde verhaal bij familie van me. Rechtstreeks op modem af en toe internet en met me Linksys 54G (DD-WRT) geen. Net met ziggo gebeld en ze maken er een groeps-storing van in 17xx (NH) gebied. En gingen proberen het intern op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 00:45
Vanmorgen de nieuwe modem ontvangen, is een Arris TM702B geworden.Was allemaal binnen enkele minuten geïnstalleerd en geactiveerd dus ging eigenlijk heel soepeltjes. De snelheden zijn ook prima 48,53Mb/s down en 4,72Mb/s up. Staat bij mij als channel type ook DOCSIS2.0 (ATDMA) maar de snelheden zijn prima dus tot zover geen klachten. Hopen dat alles stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Gister mijn Arris ontvangen maar die zit nu alweer in de doos, gaf binnen 24 uur een knal en alle ledjes gingen uit, dit icm een brandlucht.

Oude modem weer geactiveerd met de codes die bij de Arris zaten en dat werkte zowaar, helpdesk gebeld en de monteur komt vrijdag de boel weer omruilen.

Tip voor de mensen met activatieproblemen.
Druk bij de melding: "Activeren is mislukt, neem contact op met de klantenservice" op F5 en verstuur de gegevens opnieuw. Dit heeft bij mij gewerkt bij de Arris EN bij de oude webstar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sinds woensdag heb ik problemen met Ziggo.

Het versturen van e-mail vanaf mijn eigen domein wil niet meer, ontvangen wil wel.
Mail versturen en ontvangen van het oude @home adres wil ook gewoon.

Huidige instellingen:
POP: mail.eigendomein.nl
SMTP: mail.home.nl

Ik gebeld met de klantenservice. Mijn gesprek:

Ik: "kunt u mij helpen met mijn probleem?"
Klantenservice: "U moet beide, zowel inkomende als uitgaande mail op mail.home.nl zetten".
Ik: "maar dan ontvang ik de e-mail van mijn domein toch niet meer?"
Klantenservice: "Mmm, naja, wij bieden dan geen ondersteuning"
Ik: "maar tot 3 dagen geleden werkte het toch ook?"
Klantenservice: "Ik kan u niet verder helpen. Dag".
:?

Oftewel, die helpen je ook niet verder. Kan iemand van jullie me helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rebunted op 25-07-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

J-Media schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:21:
Sinds woensdag heb ik problemen met Ziggo.

Het versturen van e-mail vanaf mijn eigen domein wil niet meer, ontvangen wil wel.
Mail versturen en ontvangen van het oude @home adres wil ook gewoon.

Huidige instellingen:
POP: mail.eigendomein.nl
SMTP: mail.home.nl

Ik gebeld met de klantenservice. Mijn gesprek:

Ik: "kunt u mij helpen met mijn probleem?"
Klantenservice: "U moet beide, zowel inkomende als uitgaande mail op mail.home.nl zetten".
Ik: "maar dan ontvang ik de e-mail van mijn domein toch niet meer?"
Klantenservice: "Mmm, naja, wij bieden dan geen ondersteuning"
Ik: "maar tot 3 dagen geleden werkte het toch ook?"
Klantenservice: "Ik kan u niet verder helpen. Dag".
:?

Oftewel, die helpen je ook niet verder. Kan iemand van jullie me helpen?
Welke foutmelding ontvang je? Ik gok even op iets van "relay denied".

Opties:
• Probeer eerst eens een mail te ontvangen vanaf de mail.home.nl server en dan direct een mail versturen naar mail.home.nl.
• Probeer smtp.ziggo.nl

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:21:
[...]

Nee, je bent niet de enige die dit heeft. Aan de hand van jouw post ff naar rtl5 geswitcht, en inderdaad redelijke foute lipsynch. Andere zenders normaal, ik heb niet alles gecheckt. Het toeval wil dat hier vandaag allesineen Extra is gemonteerd, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Maar ik houd het in de gaten, doe jij dat ook maar. (ook hier standaard humax).
Het out of sync zijn van het geluid blijkt een groepsstoring te zijn volgens de Ziggo website.

Op dit moment is er een storing in RTL 5 op digitale televisie. Hierdoor kunt u geen of slecht geluid ontvangen op deze zender. Ook kan het voorkomen dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
Onze excuses voor het ongemak, wij werken aan een oplossing in samenwerking met RTL.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Ik heb gisteren ook eindelijk mijn Arris ontvangen. Aansluiten ging prima, activeren was een ramp. Allereerst kreeg ik pas na een uur een IP toegewezen waarna ik kon activeren. Na het activeren kreeg mijn router, zo leek het, netjes een extern IP adres maar geen internet. Klantenservice vertelde mij dat ik het modem even moest resetten, zo gezegd zo gedaan. 2 seconden internet en daarna weer alles er uit.

Klantenservice vertelde mij later dat het signaal naar mijn modem erg slecht is maar nadat ik mijn oude motorola weer had aangesloten had ik gelijk internet. Welliswaar op de oude snelheid maar is beter dan niets.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

trankilo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:21:
[...]

Mmm, ik ben het niet met je eens. snr 38 is gewoon goed maar je retour combinatie -7 / 52 voorspeld niet veel goeds hoor. En zie hier je bericht op GOT :X

Soms komt een hoge TX door een kapot (of stervende) competent in de eind of groepsversterker. Maar omdat DS powerlevel -7 is wil het zeggen dat de demping te hoog is. Dat kan bv door kabelschade komen maar ook en meestal heel simpel door een slecht afgestripte kabel. Je moet goud zien :+ als je een coax stript. En als je kabel te kort is schraap dan (voorzichtig) maar wat af met een mesje tot dat het gaat glimmen ;)
Verder kan ook het abonnee overnamen punt (AOP) of hoofdaansluiting voor normale mensen te veel dempen. Als je makkelijk toegang hebt tot de groene kabel en er genoeg lengte is om mee te spelen dan zou je er BV een F-connector op kunnen doen (zo'n op-schroef ding) en het modem eens direct op aansluiten.
Wat je ook het weekend door kan helpen is je PDF/UMU/CTU/ETU direct op de groene kabel aan te sluiten. Daar kan je al snel 10db mee winnen. In jouw geval zou je dan uit moeten komen binnen specs denk ik, laat ik gokken 38 / 0 / 49
nou bij Ziggo zeggen ze allemaal dat er helemaal niks aan de hand is. Het is oud Casema gebied waar ik zit maar die waardes heb ik altijd gehad ik vind vooral de -7 nogal erg hoog maarja 10+ Ziggo lui beweren dat het goed is. Ik sta dan als 1 persoon lekker zwak. Wat betreft coax kabel daar ga ik geen barst aan doen. Ziggo heeft het aangelegd en Ziggo mag eraan gaan kloten.

Het punt is dat meerdere mensen in Culemborg er last van hebben. Het is hier gewoon een puinzooi wat dat betreft, maar er wat aan doen ho maar. Dat bewijst het feit wel dat de Technische Dienst 3 weken beweren bezig te zijn met mijn probleem.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
okey het alsmaar updaten van de firmware is opgelost (na een beetje spelen met de scanover page :))
Nu heb ik internet (volgens speedtest 44,5D/4,4U Mbit)

Alleen is het modem onstabiel, soms kan ik 5min prima internetten en dan besluit het modem dat het tijd is om te herstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Boboga schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:27:
[...]

Welke foutmelding ontvang je? Ik gok even op iets van "relay denied".

Opties:
• Probeer eerst eens een mail te ontvangen vanaf de mail.home.nl server en dan direct een mail versturen naar mail.home.nl.
• Probeer smtp.ziggo.nl

Succes :)
Inderdaad krijg ik "relay denied".

Wat bedoel je met die eerste optie? Een mail ontvangen op het @home adres, en deze dan doorsturen naar het @home adres (via het account van mijn domein)?

De tweede optie heb ik al geprobeerd. Werkt helaas ook niet, zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Tot op heden veel plezier van de nieuwe snelheid die "goed" stabiel is. De arris heeft hier nog geen 1 kuur gehad, maar als ik alle andere ervaringen lees ben ik een geprezen mens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

J-Media schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:10:
[...]

Inderdaad krijg ik "relay denied".

Wat bedoel je met die eerste optie? Een mail ontvangen op het @home adres, en deze dan doorsturen naar het @home adres (via het account van mijn domein)?

De tweede optie heb ik al geprobeerd. Werkt helaas ook niet, zelfde melding.
Inderdaad een mail ontvangen(of in ieder geval je (outlook)client laten checken op mail, en daarna zelf een willekeurig mail versturen via je eigen domein. Op deze manier 'weet' de smtp server dat jij een 'valide' gebruiker bent :)

Anders nog een keer bellen, want volgens mij hoort dit gewoon te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:02
JJerome schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:29:
Ik heb gisteren ook eindelijk mijn Arris ontvangen. Aansluiten ging prima, activeren was een ramp. Allereerst kreeg ik pas na een uur een IP toegewezen waarna ik kon activeren. Na het activeren kreeg mijn router, zo leek het, netjes een extern IP adres maar geen internet. Klantenservice vertelde mij dat ik het modem even moest resetten, zo gezegd zo gedaan. 2 seconden internet en daarna weer alles er uit.

Klantenservice vertelde mij later dat het signaal naar mijn modem erg slecht is maar nadat ik mijn oude motorola weer had aangesloten had ik gelijk internet. Welliswaar op de oude snelheid maar is beter dan niets.

Zucht.
Zoiets heb ik ook gehad, heb monteur laten komen die heeft alle kabels en aansluit punten veranderd en daarna werkte de modem pas goed, volgens de monteur is het Arris modem veel gevoeliger ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
mats schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:11:
[...]

Zoiets heb ik ook gehad, heb monteur laten komen die heeft alle kabels en aansluit punten veranderd en daarna werkte de modem pas goed, volgens de monteur is het Arris modem veel gevoeliger ofzo ;)
Volgende week komt er inderdaad ook een monteur. Jij had ook helemaal geen problemen met het motorola modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:30:
Ik heb geen idee of het er mee te maken heeft, maar sinds ik Ziggo heb loopt mijn IE8 af en toe een paar seconden vast. Hij is dan bezig met het laden van een pagina en vervolgens bevriest hij even en dan na een paar seconden (ongeveer 6) gaat hij weer netjes verder. Ik heb al gekeken of het ook voorkomt in Firefox en Safari en volgens mij is dat niet het geval, maar omdat het zo random is weet ik dat niet zeker. Ik bedenk me net dat ook Outlook dezelfde 'kuren' heeft vertoond: paar seconden vastlopen om vervolgens weer netjes verder te gaan. Dit had ik tot voor kort nooit. Bekend probleem met Ziggo of moet ik het ergens anders zoeken?

Ik bedenk me net: Zou het misschien kunnen dat IE8 de 'snelheid' van de Ziggo verbinding niet helemaal goed aankan?
Nog even een followup: Na 2 dagen testen en dingen uitsluiten ben ik er achter dat het probleem dat ik had werd veroorzaakt door de D-Link DIR-655 router die ik ook nieuw had. Heb nu een Linksys WRT320N staan en daarmee werkt alles perfect tot nu toe, al zitten er wat haperingen in de internetverbinding....

Edit: Ik begin redelijk geirriteerd te raken hier. Die WRT320N verliest om de zoveel tijd z'n WAN verbinding. ;( Hoe moeilijk moet het zijn om een router werkend te krijgen?!

[ Voor 9% gewijzigd door VanRoyal op 25-07-2009 19:58 . Reden: werkt toch niet helemaal 100% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb in mijn winkel allemaal allesin1-pakketjes liggen met de Ubee 3200 modems erin.
Zou ik die nou thuis gewoon kunnen aansluiten of werkt dat niet zo simpel. Misschien moet ik toch maar geduld hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

Laguna

Connaisseur

LogiForce schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:58:
[...]

En ja, ik durf mijn mening uit te spreken hier omdat ik weet dat ik toch niet meer terug mag komen :+
Ik hielp bijna elke klant van hun probleem af binnen 5 minuten, maar deed dit soms/vaak wel buiten het boekje om. Dat mag ook niet, of well Xixo? :P
Same here :)
[...]

Arita? Nooit van een Arita gehoord. Ik was bij de eerste groep die op Groningen kwam te werken ;)
De groep was toen nog klein. Ronald, Frank, Elvis, Gert, Kai, Nico, Chris, Edgar, Patrick, en nog een paar waarvan ik de naam ff niet zo snel kan herinneren (ben een kluns met namen 8)7 )
Hmm ja zij was mijn TL in SW en zij is zo'n jaar geleden naar N gegaan in Groningen, dus die moet daar toch werken of gewerkt hebben iig, Ziggo is nou niet bepaald een stabiele organisatie...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Kan iemand me eens precies vertellen hoe ik nou toegang krijg tot het ubee modem? Je moet'uitloggen 'oid? en dan
192.168.100.1?

Danku!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

omfg hier werkt het eindelijk weer :)

nu nog kijken hoelang het duurt :D

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525225937.png

Hmm alleen nieuwsgroepen zijn wel traag (via eweka) (3,6MB/s)
Awsom schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:00:
Kan iemand me eens precies vertellen hoe ik nou toegang krijg tot het ubee modem? Je moet'uitloggen 'oid?
192.168.100.1?

Danku!:)
Zolang je modem online is kun je niet bij de interface (Bij een Ubee)

[ Voor 55% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-07-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Na een probleem met de D-Link DIR-655 en Linksys WRT320N routers moet ik maandag wéér een nieuwe router halen, maar weet eigenlijk niet meer zo goed welke. Mijn voorkeur gaat uit naar een router met een gigabit WAN poort, omdat het natuurlijk de bedoeling is dat Ziggo op den duur naar 100+ Mbit moet gaan. Er zijn echter niet zo heel veel (betaalbare) routers met gigabit WAN. Weet ook niet of dat echt nodig is, maar als dit een beperking wordt zodra Ziggo naar 100+ Mbit gaat dan zou het zonde zijn om nu een router met 100 Mbit WAN poort te kopen. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

VanRoyal schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:30:
Na een probleem met de D-Link DIR-655 en Linksys WRT320N routers moet ik maandag wéér een nieuwe router halen, maar weet eigenlijk niet meer zo goed welke. Mijn voorkeur gaat uit naar een router met een gigabit WAN poort, omdat het natuurlijk de bedoeling is dat Ziggo op den duur naar 100+ Mbit moet gaan. Er zijn echter niet zo heel veel (betaalbare) routers met gigabit WAN. Weet ook niet of dat echt nodig is, maar als dit een beperking wordt zodra Ziggo naar 100+ Mbit gaat dan zou het zonde zijn om nu een router met 100 Mbit WAN poort te kopen. Heeft iemand nog tips?
Heb een Apple Airport Extreme en deze werkt perfect. Had een Linksys wrt610n maar die zit vol bugs, en is een 10tje duurder. Enige nadeel is dat de Airport maar 3 lan poortjes heeft.

Bugs in Linksys:
- https word http, nadat je je port forwarding edit. Maakt https onbruikbaar.
- De router schakelt niet zelf tussen de beide netwerk kaarten (zoals de Airport wel doet) en hij ook zou moeten doen.
- Als je teveel connecties simultaan open hebt (meerdere p2p clients of wat dan ook) dan krijg je een buffer overflow, resulterende in geen port forwarding en je router interface word op je externe ip open gezet.

Missende feature linksys (nodig in 2011):
- Geen ipv6 (gaat ook niet ondersteund worden volgens Linksys NL en Linksys USA)

Heb contact gehad (meerdere malen) met Linksys NL en USA telefonisch en mail, maar willen de bugs niet herkennen.

Dus vandaar mijn keus voor de Airport Extreme. Andere optie is de D-Link DiR-855 maar die is veel duurder. En aangezien je met D-Link ook al niet happy bent, zou ik voor de Airpor gaan.

Mooie van de Airport:
- Naadloos simultaan N en G netwerken met 1 enkele SSID.
- Super snelle tot stand brenging van de draadloze verbinding. Vrijwel direct (binnen 5 seconden) tegenover Linksys met 30 seconden (als hij uberhaubt al direct verbinding maakt) (En dit is met getest met Vista Home Premium, Ipod Touch, Mac Mini, Playstation 3, Xbox 360, Philips TV, en nog wat andere kleine apparatuur)
- Poort forwarding zit geen limiet aan. Je kunt zoveel forwarden als je wil.
- Hij loopt niet vast of heeft een bufferoverflow bij teveel connecties.
- Ondersteunt USB hub
- USB print-server (All-in-one printers hebben alleen de print functie!!! Hou dat in de gaten)
- USB HDD sharing via SMB en via het Apple protocol (waarvan ik de naam vergeten ben :+ )

Enigste nadeel is dat hij alleen voor de HDD FAT32 en AFS+ ondersteunt. Dus als je DVD images ofzo erop wil zetten groter dan 4gig, moet je even iemand vragen (als je zelf geen Mac hebt) om een AFS+ partitie aan te maken. Of je gebruikt 3rd party software voor Windows om dat te doen.
Maar dat is ook het enigste nadeel, naast de 3 lan poortjes dan.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Ik ben in ieder geval extreem blij met mijn overstap naar de Airport Extreme. :D

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

LogiForce schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:48:
[...]

- USB HDD sharing via SMB en via het Apple protocol (waarvan ik de naam vergeten ben :+ )
AFP
Apple Filing Protocol

Wikipedia: Apple Filing Protocol

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:00:

Hmm alleen nieuwsgroepen zijn wel traag (via eweka) (3,6MB/s)
Eweka gaat niet harder dan 40mbit. die 3.6 MB/s komt dan aardig overeen denk ik.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Hakker schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:58:
[...]

nou bij Ziggo zeggen ze allemaal dat er helemaal niks aan de hand is. Het is oud Casema gebied waar ik zit maar die waardes heb ik altijd gehad ik vind vooral de -7 nogal erg hoog maarja 10+ Ziggo lui beweren dat het goed is. Ik sta dan als 1 persoon lekker zwak. Wat betreft coax kabel daar ga ik geen barst aan doen. Ziggo heeft het aangelegd en Ziggo mag eraan gaan kloten.

Het punt is dat meerdere mensen in Culemborg er last van hebben. Het is hier gewoon een puinzooi wat dat betreft, maar er wat aan doen ho maar. Dat bewijst het feit wel dat de Technische Dienst 3 weken beweren bezig te zijn met mijn probleem.
Ik snap je verhaal en je moet er dan ook lekker af blijven en het overlaten aan hen die er voor geleerd hebben zal ik maar zeggen.

Om op die -7 terug te komen. Die is ook niet per definitie 'slecht', het gaat om de 'combinatie met'.
En die -7 met een hoge TX (boven de 50) duid op een te hoge demping. En jij zegt dat je lijn onstabiel is dus trekt het modem deze waarden niet (meer). Ik heb geen reden om aan je verhaal te twijfelen maar mocht een call agent dat wel doen dan zou hij de historie van je modem of het CMTS kunnen uitlezen.

Waar je ook nog eens een kijkje in kan nemen is het log gebeuren, als daar veel T3 timeouts in staan is het ook vaak bal. Dan zit er meestal 'ruis' in de wijk (storing op de data frequenties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:13

Nox

Noxiuz

redfoxert schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:59:
[...]

Eweka gaat niet harder dan 40mbit. die 3.6 MB/s komt dan aardig overeen denk ik.
Sorry hoor maar sinds wanneer is 40 mbit 3.6 MB/s? Dat hoort gewoon 5 MB/s te zijn of iets in die buurt.

Ik haal ook maar 3.6 overdag met wat oudere bestanden.

Nu om half twee haal ik ongeveer 4500 tot 5000 KB/s wat meer in de richting komt. Maar geen stabiele verbinding zoals ik met 20mbit voorheen wel had, toen was het altijd 2400 stabiel. Als ik nu naar mijn LAN-adapter kijk schommelt hij met 30-50-30-50 op en neer, hoogst irritant, ik kan zo geen goede ETA krijgen van mijn leechprogramma. (ook al scheelt het maar 2 minuten op een Full HD film van 7 GB :+ )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Speedtest geeft hier meestal ook 4,6 a 4,7 mbit upload aan, maar als ik Vuze voorzie van flink wat torrents gaat ie naar de 620 a 630 kbyte/s upload. 4700 bits / 8 = bij mij maar 587 kbyte/s. Dus bij Speedtest haal je schijnbaar nog niet het optimale uit je upload. Of de test die ze daar gebruiken is simpelweg te kort.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09

frG

Die schommelingen in snelheid bij usenet zou best wel eens kunnen komen doordat de losse pakketjes uit een bestand op usenet vrij klein zijn, de verbinding wordt dus continue opnieuw gelegd, waardoor de snelheid niet constant stabiel blijft, kan het fout hebben maar volgens mij zit het wel zo in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:30:
[...]

Volgende week komt er inderdaad ook een monteur. Jij had ook helemaal geen problemen met het motorola modem?
hierook ongeveer het zelfde probleem gisteren...het signaal zou nietged zijn,,,,
wordt ik vanmorgen wakker en walla... nternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Gisteren mijn modem gekregen (arris) en aangesloten.
Direct daarna had ik een download snelheid van 42.5mbit en upload was 5.3mbit

Als ik nu kijk met dezelfde test (speed.io) dan kom ik niet hoger dan 16-22mbit download
De upload blijft onveranderd rond de 5-5.2mbit steken

Is dit raar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
LogiForce schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:48:
[...]

Heb een Apple Airport Extreme en deze werkt perfect.
[...]
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Ik ben in ieder geval extreem blij met mijn overstap naar de Airport Extreme. :D
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Klinkt goed die Airport Extreme, alleen is hij een flink stuk duurder dan de D-Link, Sitecom, Linksys, etc. en dan vraag ik me af of dat het geld waar is. Gigabit LAN en Gigabit WAN is leuk, maar voorlopig is mijn netwerk nog steeds 100 Mbit (niet alle apparaten ondersteunen GBit LAN) en zit Ziggo op 50 Mbit... Ziggo gaat op den duur wel naar 80 en daarna 100 (dacht ik)? Maar misschien dat een Gbit WAN poort dan overdreven is? Nouja, ik ga nog wel eens wat vergelijkende warenonderzoekjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

VanRoyal schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:53:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Klinkt goed die Airport Extreme, alleen is hij een flink stuk duurder dan de D-Link, Sitecom, Linksys, etc. en dan vraag ik me af of dat het geld waar is. Gigabit LAN en Gigabit WAN is leuk, maar voorlopig is mijn netwerk nog steeds 100 Mbit (niet alle apparaten ondersteunen GBit LAN) en zit Ziggo op 50 Mbit... Ziggo gaat op den duur wel naar 80 en daarna 100 (dacht ik)? Maar misschien dat een Gbit WAN poort dan overdreven is? Nouja, ik ga nog wel eens wat vergelijkende warenonderzoekjes doen.
ZIggo heeft plannen om volgend jaar naar de 120 mbit te gaan. Een router met een 100mbit WAN poort zou dus een slechte investering zijn, tenzij je het niet erg vind dadelijk weer een nieuwe router te kopen of die 20mbit te moeten missen.
Ik heb overigens geheel tegen mijn principes in de Sitecom Gaming Router gekocht. Ik heb eigenlijk een hardgrondige hekel aan Sitecom, maar door alle goede tests toch maar een poging gewaagd en ik moet zeggen: Hij werkt prima. 130 euro. En voor dat geld dus 4 gbit LAN poorten en een gbit WAN poort...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de D-Link 655 zou toch ook makkelijk de 120mbit aan moeten kunnen en dus al helemaal de 50mbit?

Ik zat er zelf juist over te denken om deze te halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:55:
Maar de D-Link 655 zou toch ook makkelijk de 120mbit aan moeten kunnen en dus al helemaal de 50mbit?

Ik zat er zelf juist over te denken om deze te halen :/
De charts...
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Zijn er trouwens Ziggo gebruikers die wel naar tevredenheid de combinatie Arris TM702 / D-Link 655 gebruiken?
(of Arris TM702 / Speedtouch 716). Ik heb overigens Z3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Je zou ook kunnen denken aan een belkin n1 vision. Mooi desing, ook gigabit wan+lan werkt hier nar prima behoren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Netgear WNR3500? Ik vind hem er zelf erg mooi uit zien. Daarnaast mooie specificaties. Heb 2 reviews gelezen één geeft een 6 een ander een 8, erg groot verschil vind ik.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

En weer offline :/

Pfff ik word er nu echt te moe van

Denk dat ik dan echt maar voor 4Mbit ADSL ga, want dit is niet te doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:24

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ondervind nu ook wat problemen op onze Ziggo aansluiting. Met de iPhone kan ik bepaalde downloads binnen applicaties niet uitvoeren. Ook werkt de site http://blog.iphone-dev.org slecht en http://repo666.ultrasn0w.com niet. Kan iemand met zijn Ziggo aansluiting eens kijken of de sites werken, en dan met name de laatste? Via vtunnel werkt de ultrasn0w website namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
" ultrasn0w
third generation "

Dit bedoel je ? Werkt hier prima, die andere site trouwens ook.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Laatst online: 24-09 15:48
Pagina werkt hier gewoon hoor :) Nog nooit problemen gehad met ziggo, nieuwe modem aansluiten ging ook perfect, en is nog geen moment down geweest sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 08:06
Fab1Man schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:53:
Ik ondervind nu ook wat problemen op onze Ziggo aansluiting. Met de iPhone kan ik bepaalde downloads binnen applicaties niet uitvoeren. Ook werkt de site http://blog.iphone-dev.org slecht en http://repo666.ultrasn0w.com niet. Kan iemand met zijn Ziggo aansluiting eens kijken of de sites werken, en dan met name de laatste? Via vtunnel werkt de ultrasn0w website namelijk wel.
Ik heb hier precies het zelfde, maar ik dacht dat de website het niet meer deed :9

Als ik de repo wil toevoegen aan mijn iphone dan krijg ik: "Did not find repository" Dit zal jij dan ook wel krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Lars Kremers op 26-07-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:55:
Ja. Deze WAN poort trekt 120 Mbit met gemak. Voor 50 Mbit zou het overkill zijn maar aangezien het een top router is is dat niet belangrijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
MrBlueEyes schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:36:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Netgear WNR3500? Ik vind hem er zelf erg mooi uit zien. Daarnaast mooie specificaties. Heb 2 reviews gelezen één geeft een 6 een ander een 8, erg groot verschil vind ik.
Ik heb deze router iets minder dan een jaar gok ik, ben er zelf erg tevreden over, behalve het combineren van wireless-g en wireless-n clients, wat niet echt lekker gaat. Als je laptops of oudere wifikaarten met wireless-g hebt, kan je beter nog een losse g accesspoint halen, want g clients vallen voortdurend weg als de hoge snelheid ingesteld is.

Ander nadeel is dat er overal met de WNR3300 en 3400 getest wordt, welke afwijkende resultaten hebben en dus ook niet te vergelijken zijn met de 3500. Wireless kan ik met een N accesspoint de volle 25 MBit alvast halen, heb geen network transfer tests gedaan verder, dus LAN snelheid weet ik niet.

En de ontiegelijk irritante willekeurige lampjes sequence kan je ook nog eens uitzetten :+ (geloof me, de eerste 2 weken is het awesome, daarna had je jezelf voor je kop geslagen als het niet uitkon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Nu las ik hier van de week klachten over het niet syncroom lopen van het geluid op RTL5,
Ik heb hier echter al zeker 2 a 3 dagen helemaal geen geluid op RTL5 (postcode:1702)

[ Voor 16% gewijzigd door Sato op 26-07-2009 16:55 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

VanRoyal schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:53:
[...]
Ze gaan denk ik in de zomer van 2010 naar 120mbit down. Als ik even de snelheidsverhoging door trek. Daarnaast is de theoretisch max snelheid van docsis 3.0 400mb/s.

Ik heb 7-8 jaar terug mijn wrt54g gekocht toen iedereen nog 10mbit wan poortjes op hun router had.
Dus als ik nu net zo lang met mijn airport kan doen zo ongeveer, dan valt de prijs weer mee ;)

Het is naar mijn mening wel de beste keus op dit moment in ieder geval. :)
Thanks, dat is hem idd. Heb net een Mac Mini gekocht en moet nog ff wennen aan alle nieuwe protocollen en shortcuts enzovoorts :+

[ Voor 15% gewijzigd door LogiForce op 26-07-2009 17:07 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:24

Fab1Man

Live life to the fullest

Lars Kremers schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Ik heb hier precies het zelfde, maar ik dacht dat de website het niet meer deed :9

Als ik de repo wil toevoegen aan mijn iphone dan krijg ik: "Did not find repository" Dit zal jij dan ook wel krijgen?
Precies! Waar bevind jij je in Nederland? Ik woon in Helden, Limburg, ca. 12 km van Venlo vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
LordSander schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:54:
Nu las ik hier van de week klachten over het niet syncroom lopen van het geluid op RTL5,
Ik heb hier echter al zeker 2 a 3 dagen helemaal geen geluid op RTL5 (postcode:1702)
Ik heb weer last van haperend geluid, om de halve seconde valt het weg. Zie alleen geen storingsmelding staan als ik kijk bij mijn postcode (2712).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 08:06
Fab1Man schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:20:
[...]

Precies! Waar bevind jij je in Nederland? Ik woon in Helden, Limburg, ca. 12 km van Venlo vandaan.
Ik bevind me in Mill Noord-Brabant, Postcode 5451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanRoyal schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:56:
[...]

Ik heb weer last van haperend geluid, om de halve seconde valt het weg. Zie alleen geen storingsmelding staan als ik kijk bij mijn postcode (2712).
Dat is niet het enige 351 TMF Dance had vanmiddag ook even moeite, daar zag je letterlijk de foutmelding 'videolink error' met af en toe testbeeld er doorheen, gelukkig was het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Hoe is de kwaliteit van Ziggo in Utrecht? En dan meerbepaald postcodegebied 3552AF - 3552AH?
We hebben nu Online ADSL Family 20Mbit welke ondanks slechts 800m naar de centrale UtN een schamele 12Mbit behaalt en wat ons totaal 10,50 + 23 = 33,50 kost.
De kast van de kabelaansluitingen zit hier om de hoek aan het eind van de straat (ca. 200m), dus ik hoop dat de kwaliteit goed is van de verbinding.
Dus ik ben benieuwd of het verstandig is om over te stappen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:44

Sa1

WEBsel schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:06:
Hoe is de kwaliteit van Ziggo in Utrecht? En dan meerbepaald postcodegebied 3552AF - 3552AH?
We hebben nu Online ADSL Family 20Mbit welke ondanks slechts 800m naar de centrale UtN een schamele 12Mbit behaalt en wat ons totaal 10,50 + 23 = 33,50 kost.
De kast van de kabelaansluitingen zit hier om de hoek aan het eind van de straat (ca. 200m), dus ik hoop dat de kwaliteit goed is van de verbinding.
Afstand naar wijkcentrale is bij kabel niet zo bepalend, te meer de interne bekabeling van je huis qua TV signaal, internet signaal wordt direct bij de bron meestal afgetapt dus is gewoon goed.

Ik woon in 3544NK (ook utrecht alleen dan in leidsche rijn), maar heb totaal niets te klagen. Heb zelf All in one Extra en haal 2,3MB/sec altijd! (heb m'n nieuwe modem nog niet binnen). is alleen wel iets prijziger dan 33 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
marcel23456 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:29:
Je zou ook kunnen denken aan een belkin n1 vision. Mooi desing, ook gigabit wan+lan werkt hier nar prima behoren! _/-\o_
Het gaat me niet zozeer om het WLAN, meer om een stabiele router te krijgen voor LAN devices. Zodra ik nu mijn Speedtouch 716 aankoppel als router gaat het mis met de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 14:33

vr6-only

Blub Blub

LogiForce schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:05:
[...]

Ze gaan denk ik in de zomer van 2010 naar 120mbit down. Als ik even de snelheidsverhoging door trek. Daarnaast is de theoretisch max snelheid van docsis 3.0 400mb/s.

Ik heb 7-8 jaar terug mijn wrt54g gekocht toen iedereen nog 10mbit wan poortjes op hun router had.
Dus als ik nu net zo lang met mijn airport kan doen zo ongeveer, dan valt de prijs weer mee ;)

Het is naar mijn mening wel de beste keus op dit moment in ieder geval. :)
Dat is jouw mening. Mijn DIR655 lust de Airport rauw en mijn nieuwe router, de 855, helemaal! Ik had geluk en kon in een leuke aanbieding de 855 voor slechts 63 euro kopen :D

Altijd te spreken geweest over de 655 A3 en de 855 doet daar een schep bovenop.
Daarentegen ken ik mensen die een zeer instabiele 655 hebben....zelfde geldt voor de Airport.

Maar een aantal punten die mij opvielen tijdens een aantal tests met de Airport. Bereik is matig (je kunt ook geen andere antennes erop zetten) en natuurlijk werkt het apparaat het best met een Apple product. Waar ik met mijn Macbook 2.3 MB/s haal via draadloos, gaat een HP niet harder dan 1400 KB/s. Bij de D-Link gaan beide laptops op volle kracht vooruit. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 26-07-2009 22:14 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

VanRoyal schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:56:
[...]

Zo... grappig, zijn wij buren? Ik heb trouwens last op 2712 van signaalmelding Video Lock op Nickoleon JR?

AH, jij dus ook:
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Dat is niet het enige 351 TMF Dance had vanmiddag ook even moeite, daar zag je letterlijk de foutmelding 'videolink error' met af en toe testbeeld er doorheen, gelukkig was het maar even.
alleen verschillen we van melding?

[ Voor 33% gewijzigd door Royz op 26-07-2009 22:27 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 06:59

WR.

Hebben meer mensen problemen met de nieuwe ArrisTM702G (DOCSIS 3) modem, en hun Linksys 54G (5.1) router?
Als ik dus de oude motorola aansluit met me 54g werkt alles perfect, maar als ik de Arris aansluit heb ik geen of aan/uit internet.
En als ik de utp kabel rechtstreeks op de Arris aansluit heb ik wel stabiel internet. Ziggo geeft de router de schuld maar het is vreemd dat hij wel perfect op de motorola modem werkt al jaren lang.

Heb alles al geprobeerd: firmwares oud/nieuw (dd-wrt staat er op), allerlei verschillende instellingen in router veranderen, firewalls etc uitgesloten,drivers lan kaarten (oud &nieuw),resetten van modem/router etc.Ben ten einde raad en heb eigenlijk al besloten om een Linksys 610N te bestellen in de hoop dat die wel goed samenwerkt met de Arris modem.

Dus als iemand nog een oplossing denkt te weten hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 22:49
WR. schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:58:
Hebben meer mensen problemen met de nieuwe ArrisTM702G (DOCSIS 3) modem, en hun Linksys 54G (5.1) router?
Als ik dus de oude motorola aansluit met me 54g werkt alles perfect, maar als ik de Arris aansluit heb ik geen of aan/uit internet.
En als ik de utp kabel rechtstreeks op de Arris aansluit heb ik wel stabiel internet. Ziggo geeft de router de schuld maar het is vreemd dat hij wel perfect op de motorola modem werkt al jaren lang.

Heb alles al geprobeerd: firmwares oud/nieuw (dd-wrt staat er op), allerlei verschillende instellingen in router veranderen, firewalls etc uitgesloten,drivers lan kaarten (oud &nieuw),resetten van modem/router etc.Ben ten einde raad en heb eigenlijk al besloten om een Linksys 610N te bestellen in de hoop dat die wel goed samenwerkt met de Arris modem.

Dus als iemand nog een oplossing denkt te weten hoor ik het graag...
Je zal een nieuwe router moeten kopen die 802.11n ondersteund. 54G ondersteund dat niet en is niet compatible. Zelf heb ik een WRT350N die perfect werkt met de ArrisTM702G.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Barfman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:54:
[...]

Je zal een nieuwe router moeten kopen die 802.11n ondersteund. 54G ondersteund dat niet en is niet compatible. Zelf heb ik een WRT350N die perfect werkt met de ArrisTM702G.
Kun je mij eens uitleggen wat het al dan niet ondersteunen van 802.11n op een router te maken heeft met het al dan niet werken van een (bedrade) verbinding :?

Volgens jou logica zou ik hier dus ook geen of een haperende verbinding moeten hebben met mijn WL-500gX want die ondersteund ook geen 802.11n :')

Bedoelen jullie trouwens niet de TM702B wat een EuroDOCSIS modem is itt de TM702G die volgens de DOCSIS standaard werkt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Yucko op 27-07-2009 07:39 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:06:
Ik woon in 3552BH, en hier is het echt uitstekend.

Ik heb hier nog gewoon het oude Motorola SBV5120E modem (dus EuroDOCSIS 2.0) en zit met Alles-in-1 Extra op gemiddeld 2.35 MB/s. Upload heeft een snelheid van 365 KB/s.

Deze snelheid haal ik 24/7, dus het is niet zo dat de snelheid tijdens de piekuren ineens instort, daar had ik vroeger (lees: zo'n 2 jaar geleden) nog wel last van.

Ik woon 445m van ADSL centrale Utrecht Noord, en ook hier in de straat halen mensen gemiddeld niet hoger dan 10~12 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:55
Hier in Nieuwegein noord (3437) ook Ziggo Alles in 1 Extra. Helaas nog steeds geen nieuw modem, maar het Motorola docsis2 modem is echt superstabiel. Altijd 2,4MByte/s down en ook 365KByte/s up. En dat 24/7.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Royz schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:24:
[...]

Zo... grappig, zijn wij buren? Ik heb trouwens last op 2712 van signaalmelding Video Lock op Nickoleon JR?
Hé buurman ;) Heb jij ook last van de RTL-5 storing? Ik had trouwens verkeerd gekeken op de storingspagina, het staat er wel, maar de meldingen zijn niet gesorteerd op datum dus hij staat ergens helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Laatst online: 18-03-2013
gekke vraag maybe,

maar als je een klacht online verstuurd naar ziggo, wat is de responsetijd die je mag verwachten ?
zit nu toch al snel een week te wachten op uberhaupt een reactie ( naast de automatische bevestiging )

Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

VanRoyal schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:58:
[...]

Hé buurman ;) Heb jij ook last van de RTL-5 storing? Ik had trouwens verkeerd gekeken op de storingspagina, het staat er wel, maar de meldingen zijn niet gesorteerd op datum dus hij staat ergens helemaal onderaan.
Nee, ik heb alleen last van storingen op regionale zenders en zenders die verder helemaal achteraan staan. Dat is eigenlijk meer structureel.

Ik ben wel benieuwd welke buurman jij bent :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Av4tar schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:20:
gekke vraag maybe,

maar als je een klacht online verstuurd naar ziggo, wat is de responsetijd die je mag verwachten ?
zit nu toch al snel een week te wachten op uberhaupt een reactie ( naast de automatische bevestiging )

Merci :)
Ligt een beetje aan je vraag cq klacht.
Bij mij is het gemiddeld binnen 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Boboga schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:07:
[...]

Inderdaad een mail ontvangen(of in ieder geval je (outlook)client laten checken op mail, en daarna zelf een willekeurig mail versturen via je eigen domein. Op deze manier 'weet' de smtp server dat jij een 'valide' gebruiker bent :)

Anders nog een keer bellen, want volgens mij hoort dit gewoon te werken?
Werkt helaas niet.

Hoor net van een kennis dat deze hetzelfde probleem nu heeft. Ontvangen via eigen domein wil wel, versturen via mail.home werkt niet.

Wat kan ik hier nog aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar sinds wanneer is 40 mbit 3.6 MB/s? Dat hoort gewoon 5 MB/s te zijn of iets in die buurt.
Ik haal ook maar 3.6 overdag met wat oudere bestanden.
Nu om half twee haal ik ongeveer 4500 tot 5000 KB/s wat meer in de richting komt.
40 Mb/s (megabit per seconde) is dus 40.000.000 b/s. In tegenstelling tot opslagcapaciteit (machten van 2), wordt snelheid in het normale tientallige stelsel gemeten.
Echter, hoe rekent een downloadprogramma's (zoals leechers)? :? Betekent "1 MB/s" dan 1.000.000 B/s of bedoelen ze 1.048.576 B/s? Zo ja, dan verklaart dat wel hoe een 40 Mb/s connectie in een leecher "slechts" 4,7 MB/s oplevert en niet 5 MB/s: 40.000.000 / 8 / 1024 / 1024. Toch kun je dan soms 5 of hoger halen door compressie e.d. En 3.6 is hoe dan ook veel te laag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

J-Media schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:33:
[...]

Werkt helaas niet.

Hoor net van een kennis dat deze hetzelfde probleem nu heeft. Ontvangen via eigen domein wil wel, versturen via mail.home werkt niet.

Een secure verbinding opzetten naar je eigen mailserver? Heeft bij mij altijd nog gewerkt. (bij sommige mailservers krijg je dan nog wel in outlook de vraag of je het niet gekochte certificaat wel wilt vertrouwen).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
J-Media schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:33:
[...]

Werkt helaas niet.

Ik zat hier ook mee en heb het gemaakt door: smtp.ziggo.nl te gebruiken, dat adres is nu standaard geworden dacht ik zo ;)

-----
Trouwens over het telefonie-probleem van ons, die is opgelost :-) Of dat door een update in de modem komt weet ik zo niet, maar blij dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
VanRoyal schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:58:
[...]

Hier (2717) ook die RTL-5 storing.
Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.