[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 16:28
Een paar weken terug mijn installatiepakket ontvangen voor Alles in een plus. Omdat ik toen nog met mijn poten in de verf en het puin stond, kon ik het nog niet aansluiten. Daar ben ik vorige week mee begonnen en dat liep vrij gesmeerd. Heb wel een keer de helpdesk nodig gehad omdat ik de modem niet kon activeren. Dat was op een donderdag middag en ik kreeg echt binnen 10 seconden iemand aan de lijn. Die vertelde mij vrolijk dat hij het wel even voor me zou doen. 2 Minuten later ging mijn modem in discostand en knipperden alle lampjes en een paar seconden later zat ik online. Ook had deze knaap nog even mijn emailadres geactiveerd.

Kortom: geen probleem bij mij. En het is natuurlijk wel zo dat je altijd de negatieve ervaringen tegenkomt op de fora.

Mijn ouders hadden tv via casema en dat is nu ook natuurlijk Ziggo geworden. Toen ik vertelde dat ik Ziggo had gekozen voor mijn tv/internet/telefonie kreeg ik gelijk de reactie: neee dat moet je niet doen, altijd storing bla bla...standaard verhaaltje. Toen ik hen toen liet zien dat ze zelf ook via Ziggo tv kijken waren ze best verbaasd :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

graag gedaan, jij bent een van die enkele uitzonderingen :D
En het is gewoon erg dat jij helaas mijn gedachten staaft , dat je collega's om je heen een stel "debielen" zijn :X

Maar uit pure nieuwsgierigheid, wat moet je precies doen om die baan te krijgen?
Moest je uberhaupt kennis hebben van netwerken?
En is zoals ik het verwacht de HD gewoon een callcenter, met het gross aan on afgestudeerde drop outs ?

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-07-2009 15:46 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
ThAZiP schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Bij mij staat de router op DHCP (Sitecom Gaming Router WL-308).. Moet daar nog veel aan veranderd worden?
De eerdergenoemde snelheid was zonder router.

Nu met router er tussen, lukt het niet om deze te benaderen.

Normaal zit ie op 192.168.1.1, maar hij geeft nu geen krimp.

En internet werkt alleen als ik IP toewijzing automatisch doe, want zodra ik em handmatig doe (192.168.1.x), werkt het internet niet meer.

Dit is erg vaag, als ik ipconfig ingeef laat ie een default gateway zien van 10.0.0.1.

Ik weet het niet zeker maar het is alsof het nieuwe modem (een EVM3200) zelf DHCP aanstaan heeft en hierdoor mijn router niet meer gezien wordt.

Het is even kijken hoe ik in het menu van het modem kom, want nergens in al die papieren wordt aangegeven hoe je in het modem komt.

edit:
Probleem opgelost. Netgear heeft de router software geupgrade naar Ip nummer 10.0.0.1 om "conflict met de ISP te voorkomen". Dan is het logisch dat een handmatige instelling van 192.168.1.x niet meer werkt. :)

Alleen nu werkt telefonie nog niet. Krijg wel een kiestoon, maar na het invoeren van een nummer krijg ik een snelle tuut tuut tuut tuut :?

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 21-07-2009 16:11 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:45:
[...]

graag gedaan, jij bent een van die enkele uitzonderingen :D
En het is gewoon erg dat jij helaas mijn gedachten staaft , dat je collega's om je heen een stel "debielen" zijn :X

Maar uit pure nieuwsgierigheid, wat moet je precies doen om die baan te krijgen?
Moest je uberhaupt kennis hebben van netwerken?
En is zoals ik het verwacht de HD gewoon een callcenter, met het gross aan on afgestudeerde drop outs ?
You dont wanna know :9
Dit moet genoeg zeggen toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:36:
Betekent dit nou dat het pakket al verzonden is, of moet dan eerste de status veranderen?
De postbode stond net met het pakketje voor de deur, de 16e besteld en de 21e geleverd, dat is aardig snel. Ben benieuwd of het allemaal gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
Zojuist post van Ziggo. Ik had gehoopt op een aankondiging van het docsis3 modem, maar het ging deze keer over de verhoging van de telefonietarieven. Prima, uitgaande telefonie gebruik ik toch niet.

Toch is het zuur! Zowel het starttarief als het tarief per minuut naar zowel vast als mobiel gaat behoorlijk omhoog.

Rede te meer om lekker met een Betamax cloon te sippen. Kost bijna niks.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Napsju schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:44:
Toch is het zuur! Zowel het starttarief als het tarief per minuut naar zowel vast als mobiel gaat behoorlijk omhoog.
Voor welk telefonie pakket telt dat?

Ik neem aan dat dat niet gaat gelden voor "VolopBellen Altijd"...?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:59:
[...]

ok nu ga ik even met jouw cijfers grof rekenen/goochelen, en is nergens op gebaseerd
Dit is inderdaad nergens op gebaseerd. En je had het nog wel over get your facts straight als de cijfers niet in jouw eigen straatje passen. Je extrapoleert er lustig op los en doet vervolgens uitspraken over zaken die procentueel gezien meer fout gaan 8)7

FWIW, mijn success rate is 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

VanRoyal schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:20:
[...]

De postbode stond net met het pakketje voor de deur, de 16e besteld en de 21e geleverd, dat is aardig snel. Ben benieuwd of het allemaal gaat werken :)
Zoow dat is inderdaad snel. :Y
Had je al internet van ziggo, of ben je een nieuwe klant ?

Ik heb namelijk ook net als jij alles in 1 besteld, en mijn orderstatus ziet er exact hetzelfde uit.

Zou bij mij ook de postbode zo snel komen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:01
meer mensen last van?
telefoon gaat, op het display staat extern (siemens dect). normaal staat er het nummer of anoniem.
ook mijn analoog modem die voor mij het nummer van de lijn pakt geeft niets door.
als je opneemt hoor je het gesprek van andere mensen.. heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:32
Moet het afkloppen maar bij mij is, naast het 1x e19 verhaal van tv wat binnen een half uurtje op zondag was opgelost, alles goed verlopen. Maar dat komt denk ik omdat ik al lid was van Casema en niet iets nieuws oid. had aangevraagd.
Durf niet te zeggen of iedereen van de 1e lijn niet technisch is maar een verre kennis (type miep) van ons werkt daar en daar moet ik zelf soms langs omdat er iets niet werkt van d'r internet. Die weet echt niet wat DHCP of router betekent. Het enige wat telt, in ieder geval aan de voorkant van Ziggo maar eigenlijk elke andere willekeurige commercieel bedrijf, is dat de krachten die daar werken erg goedkoop zijn en dat ze produkten verkopen. Daar is Ziggo niet uniek in. Het is alleen, in mijn ogen, geen reclame voor al die jongens van de 2e en 3e lijn die wel van wanten weten.

Typend van een laptop met 54Mbps wifi waarvan er maar 26Mbps overblijft oftewel kom dik 20Mbps tekort.
Laptop kan de nieuwe snelheid niet aan :/
Vraag me af of m'n router het ook wel aankan (Belkin Pre-n).
Wat een problemen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

akatar schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:02:
meer mensen last van?
telefoon gaat, op het display staat extern (siemens dect). normaal staat er het nummer of anoniem.
ook mijn analoog modem die voor mij het nummer van de lijn pakt geeft niets door.
als je opneemt hoor je het gesprek van andere mensen.. heel vreemd
Mijn nummermelder (op de Panasonic) doet het ook alleen als ie er zin in heeft.
Valt me trouwens op dat mobiele nummers het vaker niet doen dan niet-mobiele nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.
Laat ik het zo zeggen.

Als je bij ziggo of 1 van de callcenters solliciteert krijg je een MEGA vragen lijst.

Wat is een ip adres?
Wat is een netwerkkaart?
Wat houdt een 192. ip adres in?

Welk van de volgende is geen antivirus programma: mspaint mcaffee
Wat is een router?
Wat kun je met een router?
Hoeveel partities kan je in windows aanmaken
Wat betekent TCPIP en wat houdt het in
Wat betekent DNS etc etc etc etc

Alles wat je hier boven hebt gelezen zijn meerkeuze vragen enige open vraag wat je krijgt is wat is een ipadres?

Nou iedereen in de wereld kan gokken. :P Dus ja als je met gokken binnenkomt heb je geluk.
Maar ik heb mensen naast me zitten waarvan ik denk OMFG DUDE YOU ARE NURD!

En soms heb ik mensen naast me zitten waar ik van zeg: Dude weet jij niet wat een netwerkkaart is? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb je ook een voorbeeld van de antwoordkeuzes?
Als ik het niveau bekijk van de Ziggo helpdesk, dan zou het zoiets moeten zijn:

Wat is een router?

A ) Navigatie apparaat
B ) Een reiziger
C ) Een barbecue
D ) Iets met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 05:33
Rofl, ik ken die vragenlijsten.
Ik heb 2 jaar geleden zo een vragenlijst gehad en later nagekeken.

Kreeg ik ooit een formulier terug:
Noem 3 browsers: internetbrowser, filebrowser, muziekbrowser.

En nog meer van dat soort antwoorden, en dat nogwel van stagaires die MBO ict deden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RollieBollie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:44:
Rofl, ik ken die vragenlijsten.
Ik heb 2 jaar geleden zo een vragenlijst gehad en later nagekeken.

Kreeg ik ooit een formulier terug:
Noem 3 browsers: internetbrowser, filebrowser, muziekbrowser.

En nog meer van dat soort antwoorden, en dat nogwel van stagaires die MBO ict deden. :S
Wil niet flauw zijn maar dan moet je wel wat duidelijker zijn in je vraagstelling hoor :)

Vraag dan "Noem 3 Internet browsers" :)

Ik ken die vragenlijsten ook. Mijn vriendin heeft er eentje moeten invullen een paar maanden terug toen ze in de selectieprocedure zat van haar huidige werkgever (IT ServiceDesk). Zonder al teveel voor kennis 100% score.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:01:
[...]

Zoow dat is inderdaad snel. :Y
Had je al internet van ziggo, of ben je een nieuwe klant ?

Ik heb namelijk ook net als jij alles in 1 besteld, en mijn orderstatus ziet er exact hetzelfde uit.

Zou bij mij ook de postbode zo snel komen dan ?
Nieuwe klant. Ik ben alleen alweer uitermate pissig omdat mijn WCD brak is en ik na het monteren van de nieuwe WCD geen signaal krijg op Ned1, 2 en 3. Kan Ziggo niets aan doen, maar wel erg irritant. Zometeen maar nieuwe kabels kopen om e.e.a. uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand opgevallen dat als je alles in 1 extra, alles in 1 plus en Z3 internet neemt je een router moet afnemen (verplicht http://www.ziggo.nl/produ.../extra-diensten/draadloos) a 99 euro.
Echter op de site van ziggo zelf staat de router voor 79 euro (USB stick boeit me niet echt http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging). Maar waarom moet ik een sitecom kopen als ik al een veel betere router heb staan, die bovendien bij andere zaken nog eens goedkoper is ook.
https://www.centralpoint....or=Sitecom&prod_id=WL-342
Ik heb eigenlijk zeer de neiging om het geval ongeopend terug te sturen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:39:
Heb je ook een voorbeeld van de antwoordkeuzes?
Als ik het niveau bekijk van de Ziggo helpdesk, dan zou het zoiets moeten zijn:

Wat is een router?

A ) Navigatie apparaat
B ) Een reiziger
C ) Een barbecue
D ) Iets met internet
Wat is een router?

Een apparaat waarmee je 1 of meer computers aan kan zetten.
Een apparaat waarmee je 1 of meer computers kunt internetten.
Een apparaat waarmee je 1 of meer telefoons in huis kan gebruiken

zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Weet iemand ook hoe je op het Ubee evm 3200 modem kunt komen?

http://192.168.100.1 geeft in elk geval geen sjoege...
http://192.168.0.1 ook niet

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Net weer even gebeld naar de helpdesk, om te kijken of er toch echt niks in het systeem stond van mijn bestellingen... Ik kreeg dit keer een dame aan de lijn die wel verstand van zaken leek te hebben, en mij best netjes heeft uitgelegd wat er precies is fout gegaan in beide zaken. Dat kon ik zeker wel waarderen, een leuke verandering t.o.v. de schapen die ik eerder heb gesproken.

Hierna ben ik doorverbonden naar een dame van de verkoopafdeling, wederom iemand die eindelijk eens wist wat ze deed. Het hele gebeuren opnieuw besteld, nu afwachten of alles dit keer wel goed gaat...

3 keer is scheepsrecht gok ik dan maar. Wordt vervolgd!

edit: beetje leesbaar gemaakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tappone op 21-07-2009 18:56 ]

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Goedenavond!

Het is eindelijk zover! Ziggo heeft geleverd! Yihaaa!

Old @ 12mbit Concepts ADSL 2+:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/522211555.png

New @ 50 mbit AiE Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/522194571.png

Tot nu toe, complimenten voor Ziggo!!

[ Voor 6% gewijzigd door ThAZiP op 21-07-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2239/8985/speed.io.png

16-7 besteld, 21-7 om 16:00 uur het pakket ontvangen, om 19:00 alles draaiend. Vertraging kwam voornamelijk door het vervangen van de WCD en brakke bekabeling.

Tot nu toe ben ik uitermate tevreden :) *klopt af*

Edit: Wel vreemd dat mijn upstream via speedtest.net niet zo hoog is:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/522213617.png

[ Voor 21% gewijzigd door VanRoyal op 21-07-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:29:
Iemand opgevallen dat als je alles in 1 extra, alles in 1 plus en Z3 internet neemt je een router moet afnemen (verplicht http://www.ziggo.nl/produ.../extra-diensten/draadloos) a 99 euro.
Echter op de site van ziggo zelf staat de router voor 79 euro (USB stick boeit me niet echt http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging). Maar waarom moet ik een sitecom kopen als ik al een veel betere router heb staan, die bovendien bij andere zaken nog eens goedkoper is ook.
https://www.centralpoint....or=Sitecom&prod_id=WL-342
Ik heb eigenlijk zeer de neiging om het geval ongeopend terug te sturen.
Waar staat dat je verplicht een router van Ziggo moet aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:56:
[...]

Dat vind ik eigenlijk ook een interessante vraag. Ik heb dit via de website ook aangevraagd, en de dag erna zelfs een papieren bevestiging ontvangen (?!) maar het werkt (3 werkdagen later) nog niet.
Ik had vanavond al gelijk de zenders. Dezelfde dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jwjol schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:59:
[...]

Waar staat dat je verplicht een router van Ziggo moet aanschaffen?
Bij de bestellingspagina van Ziggo, kon niets anders kiezen en ook het bolletje niet uitvinken.

Ze hebben inmiddels de tekst op de site wel iets aangepast.
Hoge internetsnelheden vergen veel van een draadloze router en daarom is deze uitstekende Premium router met Wireless N-technologie essentieel bij de pakketten Alles-in-1 Plus, Alles-in-1 Extra en Internet Z3. Draadloze verbindingssnelheid tot 300Mbps.
@Awsom, raar, wanneer heb je besteld? (sowieso is mijn bestelling totaal verkeerd gegaan, heb ook nog steeds het pakket niet binnen).

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-07-2009 21:29 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:01
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:26:
[...]

Bij de bestellingspagina van Ziggo, kon niets anders kiezen en ook het bolletje niet uitvinken.

Ze hebben inmiddels de tekst op de site wel iets aangepast.

[...]
Nou ik heb geen router van ziggo aangeschaft hoor. Het is volgensmij gewoon een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:55:
[...]

Xemio2000 als je ITV werkt laat het dan gewoon staan zoals het is.
En het kan idderdaad zijn dat ITV niet onder je producten staat want producten worden pas op mijnziggo toegevoegt wanneer administratief alles in orde is. Meestal 5 dagen nadat je bestelde product werkt.

Mja ik kan alsnog voor je kijken of je kaart op ITV geactiveerd staat, anders activeer ik het wel maar dan kan het pas wel dinsdag? Want ik heb maandag vrij :)
xixo : heb je nog kunnen kijken voor me?. Mijn itv werkt gewoon. ik kan van ooitgemist gewoon afleveringen van de teletubbies kijken. Ik krijg alleen nog bij tvtheek enzo de melding dat ik een abbo moet nemen. ik had mijn smartcardnummer aan je gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

Snowwie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:42:
Weet iemand ook hoe je op het Ubee evm 3200 modem kunt komen?

http://192.168.100.1 geeft in elk geval geen sjoege...
http://192.168.0.1 ook niet
De arris en motorola luisteren inderdaad naar 192.168.100.1. Dat kan voor een ander merk natuurlijk anders zijn.

Wat je zou kunnen proberen is het modem stroom te geven terwijl er geen coax aanzit.
Bij de arris schakelt dan namelijk de dhcp deamon in welke het apparaat aan de lan aansluiting een ip geeft.
Misschien dat jouw modem het zelfde doet. Mocht het lukken zet dan hier even het ip neer waarnaar het luistert.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-07-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 14:33

vr6-only

Blub Blub

Pff, mijn buurman heeft vandaag zijn nieuwe modem ontvangen (Arris) en ik, woon ernaast, heb nog niets vernomen van Ziggo (twee onder één kap woningen).

Zijn ze echt zo slecht georganiseerd (kun je het georganiseerd noemen?) bij Ziggo? Het is toch geen logica dat een klant naast een andere klant op een andere dag een modem krijgt. Hoezo een kosten pot.....

ps. Heb geen haast verder, vind het alleen belachelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 21-07-2009 21:59 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Arris modem is ook alleen bereikbaar via 192.168.100.1 zolang het aanmelden niet afgerond is. Daarna kom je er niet meer op :{

Is trouwens niets speciaals hoor, maar vond het bij dat Scientific Atlanta thingy wel fijn om te kijken op welke snelheid de verbinding ingesteld staat.

Ben er inmiddels achter dat ik met mijn WL-500gX router net geen 25mbit downstream haal, dus zal echt voor vervanging moeten gaan kijken :'( Jammer, want het is een fijn ding. Zodra ik laptop rechtstreeks aan modem koppel haal ik:

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2240/6849/speed.io.png

postcode 6114 btw

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 05:33
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:20:
[...]

Hmmm, vreemd, zelfs met aansluiten is er geen logica.
Ik was klant van Ziggo tot eind 2008, kreeg 1,5 maand geleden een brief dat het analoge signaal nog op de lijn stond en dat ik zonder activeringskosten te betalen voor een bepaalde datum weer klant kon worden.
Op dat moment was ik er nog niet over uit wat ik ging doen.
Uiteindelijk dus op 14 juli gebeld om Alles in 1 Plus te nemen.
Bel ik vanavond op om te vragen of er wel iets in het systeem staat, en ja hoor, gelukkig wel.
De salesdame kon me echter vertellen dat dit per 20 juli was besteld en dat het 1 week gaat duren voordat alles werkt.
Ik ben benieuwd wanneer de postbode voor de deur staat met mijn pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
vr6-only schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:58:
Pff, mijn buurman heeft vandaag zijn nieuwe modem ontvangen (Arris) en ik, woon ernaast, heb nog niets vernomen van Ziggo (twee onder één kap woningen).

Zijn ze echt zo slecht georganiseerd (kun je het georganiseerd noemen?) bij Ziggo? Het is toch geen logica dat een klant naast een andere klant op een andere dag een modem krijgt. Hoezo een kosten pot.....

ps. Heb geen haast verder, vind het alleen belachelijk.
Wie weet gaat het in hun systeem wel op achternaam, of op klantnummer.

Stuur ik dus een mailtje naar Ziggo omdat mijn telefonie niet doet, krijg ik het volgende bericht terug:

eachte heer/mevrouw xxx,

Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten.

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden willen wij deze graag telefonisch met u doornemen. Helaas kunnen wij u niet bereiken omdat uw telefoonverbinding niet functioneert. Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen u dan graag verder.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Waarom moet ik nu weer contact met hun opnemen? Ten eerste is het stinkend duur, met een mobiel naar een 0900 nummer bellen, en ten tweede, wat voor informatie hebben ze nog nodig? Alle informatie hebben ze al; klantnr, naam, adres, telefoonnr enz. Je zou maar geen mobiel hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 21-07-2009 23:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:59
JaJoah schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:14:
Arris modem is ook alleen bereikbaar via 192.168.100.1 zolang het aanmelden niet afgerond is. Daarna kom je er niet meer op :{

Is trouwens niets speciaals hoor, maar vond het bij dat Scientific Atlanta thingy wel fijn om te kijken op welke snelheid de verbinding ingesteld staat.

Ben er inmiddels achter dat ik met mijn WL-500gX router net geen 25mbit downstream haal, dus zal echt voor vervanging moeten gaan kijken :'( Jammer, want het is een fijn ding. Zodra ik laptop rechtstreeks aan modem koppel haal ik:

[afbeelding]
Jouw provider is Lijbrandt? Dit is een topic over Ziggo, of begrijp ik nou iets verkeerd. Heb zelf ook Lijbrandt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Laatst online: 24-09 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb vandaag ook een Ubee EVM 3200 modem gekregen (model number: evm320b). Aangezien mijn snelheid vlak af 5.17mbyte/s deed vroeg ik me af of het modem toevallig op een bepaalde snelheid was afgetraind.

Na wat gepruts kwam ik er achter dat hij luisterd op ipadres 192.168.1.1 (lucky shot) en een nmap over dit IP adres gaf aan dat er een FreeBSD 4.2 variant op draait en dat er een webservice (tcpwrapped) op port 80 draait.

Helaas dus niet meer benaderbaar :(

Verder draaien er helaas geen services.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
server:~# nmap -P0 -O  -sV 192.168.1.1

Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2009-07-22 00:35 CEST
Interesting ports on 192.168.1.1:
Not shown: 1679 closed ports
PORT   STATE SERVICE    VERSION
80/tcp open  tcpwrapped
MAC Address: XX:XX:XX:XX:XX:XX (Ambit Microsystems)
Device type: general purpose
Running: FreeBSD 4.X
OS details: FreeBSD 4.3 - 4.4PRERELEASE, FreeBSD 4.4 for i386 (IA-32)
Uptime 0.061 days (since Tue Jul 21 23:08:07 2009)

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 2.839 seconds

Misschien dat anderen nog een stapje verder komen ;) Ik ga morgen het trucje proberen zonder verbinding, in de hoop dat ie gaat DHCPen en misschien wat anders laat zien.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Hé, dat is een handig programma. Aan de hand daarvan kan ik nu zeggen dat onze router een TRENDnet TW100-BRF114 is. En als ik dan even op newegg kijk snap ik direct waarom onze verbinding altijd zo instabiel is :P

Nu is het nog de vraag of die router ook ervoor zorgt dat we maar 7Mbit download halen ipv 25Mbit. Ik zal het in ieder geval eens aan de huisbaas laten weten, al ben ik bang dat hij het ziet als gezeur van mijn kant en er vervolgens toch niks aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Thanks Xixo, ipv6 geschikt dus. Nou is alleen de vraag nog wat het modem zal doen met ipv6 etc etc... maar dat zie ik dan wel weer op termijn.

En die vragenlijst tijdens sollicitatie heb ik nooit gehad btw. :/
Ik zat op Winschoterdiep 60 toen het nog GEEN callcenter style was.

Als je wilt solliciteren bij Ziggo, ga dan voor zakelijk. Zeker als je verstand van zaken hebt ;)
Je bent daar vrijer want je hebt geen standaard vragenlijstje voor je neus (die ik nooit gebruikte behalve bij tickets doorzetten :O )

Anyways... glad i'm gone. :X Had het na 6 maand wel gezien. O-)
Hoewel het wel handig was om mezelf een nieuw modem toe te sturen. Had eerst een brakke Arris (DOA) en toen maar een Scientific Atlanta EPX2203 besteld. Werkt goed hier :9

Anyways Xixo, keep us posted over de ontwikkelingen.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Snowwie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:09:
[...]

Wie weet gaat het in hun systeem wel op achternaam, of op klantnummer.

Stuur ik dus een mailtje naar Ziggo omdat mijn telefonie niet doet, krijg ik het volgende bericht terug:

eachte heer/mevrouw xxx,

Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten.

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden willen wij deze graag telefonisch met u doornemen. Helaas kunnen wij u niet bereiken omdat uw telefoonverbinding niet functioneert. Wij vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij helpen u dan graag verder.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Waarom moet ik nu weer contact met hun opnemen? Ten eerste is het stinkend duur, met een mobiel naar een 0900 nummer bellen, en ten tweede, wat voor informatie hebben ze nog nodig? Alle informatie hebben ze al; klantnr, naam, adres, telefoonnr enz. Je zou maar geen mobiel hebben.
Weet het, sucks. Vraag of ze terug kunnen bellen ;)
Heb ik zo vaak gedaan als teken van goede wil richting de klant. Dat heet imho klantvriendelijkheid. 8)7
Of ze het doen is vraag twee. Callcenters mogen normaal niet terug bellen zover ik me kan herinneren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Jawel hoor, je moet alleen een virtueel IP aanmaken op je externe interface die in de 192.168.100.0/24-range valt.

Voor linux routers is dat bijvoorbeeld (waar eth0 de externe interface is):
code:
1
ifconfig eth0:0 192.168.100.5/24

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fletteboer/tm702b.png

[ Voor 30% gewijzigd door GraveR op 22-07-2009 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:11

DyStiC

'Atta way, baby!

tiguan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:36:
[...]

Jouw provider is Lijbrandt? Dit is een topic over Ziggo, of begrijp ik nou iets verkeerd. Heb zelf ook Lijbrandt namelijk.
Hij laat bij mij ook de provider van m'n werk zien (xs4all, zit nu op m'n werk), dus provider lijkt gewoon dynamisch ingevuld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Gisteren een brief op de deurmat van ziggo... ik dacht gelijk heh heh mijn nieuwe modem is onderweg.
maak de brief open en wat lees ik... prijsverhoging voor het telefoneren bah ik heb nu dus eerder een prijsverhoging dan snelheidsverhoging.
Maar we gaan weer rustig in de wachtkamer zitten..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Zo, hier goede ervaringen met de ziggo. Vorige week maandag Ziggo aangevraagd (13-7). Door middel van het laten terugbellen van een medewerker. Bijna direct iemand aan de lijn. Gevraagd om de lijn op 20-7 op te leveren. Hij gaf aan het te proberen, maar dat 1 week misschien net niet gehaald werd ivm 10 tot 14 dagen levertijd van de hardware. Dus gisteren middag de bel. Postbode. Met mijn alles in 1 extra pakket. Dus de boel aangesloten en in 1x werken. Speed.io testje gedaan 48Mbit. Helemaal top. Telefoon werkte ook in 1x prima. Geluid is prima. En ook DTV met zwarte Humax decoder werkt prima.

* -ET- is happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

o-m-g !

Bel gister nog maar eens naar Ziggo,
Krijg ik eindelijk een 1elijns die spijkers met koppen slaat.
Hij heeft een monteur ingeplanned met een nieuw modem!
De reden was, dat er een hele grote groep ubee klanten zijn die dezelfde problemen hebben.

...... het zal me benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DyStiC schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:20:
[...]

Hij laat bij mij ook de provider van m'n werk zien (xs4all, zit nu op m'n werk), dus provider lijkt gewoon dynamisch ingevuld te worden.
Dat snap ik en aangezien dit topic over Ziggo gaat, lijkt mij dat je de snelheid van je Ziggo verbinding test. Als er dan een andere provider onder staat ben je toch niet de snelheid van je Ziggo lijn aan het testen? Of zie ik dat nou verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:11

DyStiC

'Atta way, baby!

tiguan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:31:
[...]
Dat snap ik en aangezien dit topic over Ziggo gaat, lijkt mij dat je de snelheid van je Ziggo verbinding test. Als er dan een andere provider onder staat ben je toch niet de snelheid van je Ziggo lijn aan het testen? Of zie ik dat nou verkeerd :P
Ja je ziet het verkeerd, hij heeft waarschijnlijk wel degelijk zijn Ziggo verbinding getest. Jij doelt op de tekst bij "provider" in zijn speed.io plaatje. Deze tekst is echter dynamisch, bij mij laat hij namelijk in plaats van "Lijbrandt" (wat jij ziet), xs4all zien op dat zelfde plaatje (aangezien dat de provider is waarmee ik dat plaatje nu bekijk). Met andere woorden bij die provider tekst zie je je eigen provider in plaats van de provider waarmee de test is gedaan (best nutteloos dus). Begrijp je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 14:34
Sinds 2 weken internet Z1 maar af en toe last van wegvallende verbindingen. Online lapmje op de modem gaat uit, dus Ziggo gebeld en die zeiden bijna direct we sturen een monteur.
De helpdesk kon mijn modem logs niet bekijken zeiden ze.... na ja wordt vervolgd vrijdag komt de monteur

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DyStiC schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:54:
[...]

Ja je ziet het verkeerd, hij heeft waarschijnlijk wel degelijk zijn Ziggo verbinding getest. Jij doelt op de tekst bij "provider" in zijn speed.io plaatje. Deze tekst is echter dynamisch, bij mij laat hij namelijk in plaats van "Lijbrandt" (wat jij ziet), xs4all zien op dat zelfde plaatje (aangezien dat de provider is waarmee ik dat plaatje nu bekijk). Met andere woorden bij die provider tekst zie je je eigen provider in plaats van de provider waarmee de test is gedaan (best nutteloos dus). Begrijp je? :)
Oh het plaatje is realtime hahaha. Duh, ik dacht dat het een statisch plaatje was. Thanks voor de uitleg, ik voel me redelijk stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:01
CrankyGamerOG schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:13:
o-m-g !

Bel gister nog maar eens naar Ziggo,
Krijg ik eindelijk een 1elijns die spijkers met koppen slaat.
Hij heeft een monteur ingeplanned met een nieuw modem!
De reden was, dat er een hele grote groep ubee klanten zijn die dezelfde problemen hebben.

...... het zal me benieuwen
Ik ook. Wanneer komt monteur langs :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Awsom schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:40:
[...]

Ik ook. Wanneer komt monteur langs :) ?
Bij mij a.s. Vrijdag :D
Nu hopen dat idd het ubee modem gewoon rot is , en ik dan alsnog 50mbitjes hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
Net Ziggo helpdeks aan de lijn gehad... schijnbaar is er een storing met betrekking tot isdn waardoor isdn in heel zuid-nederland eruit ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
ISDN??

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Pakjes bezorger net aan de deur, met DTV decoder met smartcard (hetgeen we al hadden staan) ok zit er gratis bij, maar dan nog steeds geen modem en router. Ben benieuwd of de monteur morgen die dus wel bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
In de zin van telefonie ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nano2009 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:38:
[...]

In de zin van telefonie ? :P
dan is het nog geen isdn? :/

VoIP bedoel je imho :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een brief binnen van Ziggo en ik dacht bericht voor de modem. Niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.....

.....

[afbeelding]

postcode 6114 btw
Huh? Ik had paar dagen terug even een down van 7MBps (hoor 3 te hebben) en mijn 500g Deluxe gaf geen belemmering... (Tenzij 7MBps het max. haalbare is)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-07-2009 12:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Klopt, (zakelijke) klanten met een ISDN bundel in zuid-nederland kunnen sinds 10 uur niet meer bellen of gebelt worden (wij dus). Er is nog geen info over de oplossing of wanneer het is opgelost (bron:08000731).
Ze hebben ook nog geen site of mailinglist waarop storingsinformatie bekend wordt gemaakt... lekker handig :? .

sterkte aan alle lotgenoten!

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Zandweter schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:46:
[...]

Klopt, (zakelijke) klanten met een ISDN bundel in zuid-nederland kunnen sinds 10 uur niet meer bellen of gebelt worden (wij dus). Er is nog geen info over de oplossing of wanneer het is opgelost (bron:08000731).
Ze hebben ook nog geen site of mailinglist waarop storingsinformatie bekend wordt gemaakt... lekker handig :? .

sterkte aan alle lotgenoten!
Ja precies :) Ik heb gelukkig al het telefoon verkeer tijdelijk kunnen routeren naar onze sim switch.. maar ideale oplossing is het niet natuurlijk... nou maar hopen dat het snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 16:03

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:04:
Hetzelfde hier gisteren... Gelukkig gaan de telefoontarieven pas omhoog NA de geplande upgrade voor Alles in Een extra ;)

Maar was wel even een dode mus :( Ik hoop dat de brief over de upgrade niet lang op zich laat wachten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:15

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:04:
Ik kreeg een brief dat ze door onderhoud de verbinding er van 0.00 tot 07.00 er af gooien aankomende nacht.
Ik had stiekem gehoopt dat ze de verhoging door hadden gevoerd :(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002

rally

Deyterra Consultancy

Potverdorie... al die brieven met andere mededelingen dan communicatie over de upgrade :(
Ziggo speelt wel heel erg met onze emoties hoor :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de digitale ontvanger ontvangen, echter geen modem.
Ik bellen met Ziggo... schijnt dat er iets mis is met het bestel systeem richting hun modem leverancier.
Nog een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrong message

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Jah was sinds dinsdag bekend.
Als we mensen aan de lijn kregen met problemen ubee modem dan monteur inplannen voor nieuwe modem..
Ik wou het nog voor jullie hier plaatsen dinsdag middag,

maar ik kreeg een preek van me werkgever en mocht niet meer reageren op tweakers forum of mensen helpen. Voor heleboel rare redenen.
en hoe weet jouw werkgever jouw tweakers username?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vanochtend een monteur over de vloer gehad voor de installatie van Alles-in-een extra. Krijg ik nog een oud modem uitgeleverd. :(

Ook heb ik nog de oude snelheid (20 down, 3 up). Ik dacht dat nieuwe Abo's default al op de nieuwe snelheid aangesloten zouden worden. Kennelijk heb ik me vergist.

Ook de bestelde premium router was tijdelijk niet leverbaar. Handig met meerdere pc's in huis en een ADSL-router die het nog maar 1 week doet (dan is het ADSL-abo afgelopen). Ik hoop dus echt dat volgende week mijn router uitgeleverd gaat worden....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Question Mark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:30:
Ik hoop dus echt dat volgende week mijn router uitgeleverd gaat worden....
En anders koop je er toch eentje op marktplaats voor weinig. Die verkoop je dan weer als 'ie niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kwam ik achter een bug in de Samsung (270R) ontvanger. Als je te snel zapt, kan het gebeuren dat het beeld wegvalt. Menu en info zijn nog te zien, maar de zender is weg. Gek genoeg is het geluid er wel. Er is een aantal opties om het beeld weer terug te krijgen (waarvan twee keer op EPG drukken de makkelijkste is), maar handig zijn ze geen van alle. Blijkbaar is er nog geen nieuwe firmware waarin dit probleem opgelost is (wat eigenlijk vreemd is voor een apparaat dat al uit 2007 stamt).

Naar het schijnt doet Ziggo niks aan dit probleem en word dit geneerd of zelfs ontkend. Of dit zo is weet ik niet, maar ik zal vanavond de helpdesk eens bellen. Er is al een aantal keren op fora geopperd om dit via Kassa of zo te spelen, maar of dat nou zo handig is.

Heeft iemand dezelfde bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:42:
Gisteren kwam ik achter een bug in de Samsung (270R) ontvanger. Als je te snel zapt, kan het gebeuren dat het beeld wegvalt. Menu en info zijn nog te zien, maar de zender is weg. Gek genoeg is het geluid er wel. Er is een aantal opties om het beeld weer terug te krijgen (waarvan twee keer op EPG drukken de makkelijkste is), maar handig zijn ze geen van alle. Blijkbaar is er nog geen nieuwe firmware waarin dit probleem opgelost is (wat eigenlijk vreemd is voor een apparaat dat al uit 2007 stamt).

Naar het schijnt doet Ziggo niks aan dit probleem en word dit geneerd of zelfs ontkend. Of dit zo is weet ik niet, maar ik zal vanavond de helpdesk eens bellen. Er is al een aantal keren op fora geopperd om dit via Kassa of zo te spelen, maar of dat nou zo handig is.

Heb je al eens contact opgenomen met Samsung ?
Of wijzen die weer naar Ziggo :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrong message

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:39
Ik had gisteravond al een hikje in de internet verbinding (kon nergens meer verbinding mee maken), maar dat duurde maar een half uur. Nu is het sinds een uur echt dood. DHCP geeft me 192.168.100.2. :?

Ik heb nu een afspraak voor een monteur over een week. 8)7 Ik woon in omgeving Den Haag (postcode 227x).

Gelukkig was mijn Online ADSL nog niet afgesloten.. >:)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peak schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:29:
[...]

en hoe weet jouw werkgever jouw tweakers username?
Ze kijken gewoon mee en lezen je profiel, zo is moi ook het haasje geweest.
Ben je monteur/helpdesk medewerker, dan kan je beter je mond houden want je hebt zo ontslag te pakken.
Ik ben er ondanks een prima staat van dienst en dat ik de meest complexe problemen bij de eindgebruiker kon oplossen, zonder pardon eruit gegooid.

Wordt het niet eens tijd voor Deel 6 gezien het aantal pagina's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:00:
[...]Wordt het niet eens tijd voor Deel 6 gezien het aantal pagina's ?
Yep.. En misschien gelijk ook een grote update van de startpost ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

[...]

Als we mensen aan de lijn kregen met problemen ubee modem dan monteur inplannen voor nieuwe modem..

maar ik kreeg een preek van me werkgever en mocht niet meer reageren op tweakers forum of mensen helpen. Voor heleboel rare redenen.
wtf
en mij dan gvd aan het lijntje houden :/

terwijl ik al een week zeg, er zijn een grote groep klanten met dit modem met problemen !
:/

Maar goed we zien wel

Krijg ik wel een docsis3 Xixo ? (arris ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:48
Zo, hier is vanmiddag ook een heel aardige TNT meneer langsgekomen met het arris tm702b modem :) WAT een joekel, sjees :D

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2242/5985/speed.io.png

Alles werkte in 1x, heb alleen mn pc nu direct aan het modem omdat mn router bij 28mbit bleef haken(WRT54GL)

Dit is echt knallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 15:07
Question Mark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:30:
Vanochtend een monteur over de vloer gehad voor de installatie van Alles-in-een extra. Krijg ik nog een oud modem uitgeleverd. :(

Ook heb ik nog de oude snelheid (20 down, 3 up). Ik dacht dat nieuwe Abo's default al op de nieuwe snelheid aangesloten zouden worden. Kennelijk heb ik me vergist.
Zelfde probleem gehad hier. Aangesloten op 22 juni met een Motorola modem.

Heb rond 10 juli gebeld om na te gaan hoe dat zat. Vertelde ze me doodleuk dat ik heb betaald voor de installatie van een modem dat ik maar een maand ga gebruiken ;)

Heb toen gedaan alsof ik nog geen kabeltje kan aansluiten en heb duidelijk gemaakt dat als ik voor installatie betaal, ik wel verwacht dat ik daar ook daadwerkelijk een tijd gebruik van kan maken. (Had eerlijk gezegd ook geen zin om nog een keer de boormachine te moeten pakken om een nieuw modem aan de muur te hangen enzo).

Na meer dan een uur aan de telefoon en heel wat verhalen verder... Die gasten kunnen lullen... "EuroDocsis 2.0 is het allernieuwste, 3.0 is er nog niet eens", "Het nieuwe modem komt voor 2010", "U betaald voor een snelheid TOT 50Mbit" (net als bij ADSL... haha), "Het Motorola type is de snelste modem die we hebben en kan zeker 50Mbit aan", afijn, na een paar keer doorverbonden worden vind je dat niet meer grappig.

Goed, na meer dan een uur aan de telefoon en het weerleggen van heel wat verhalen dan eindelijk een monteursafspraak voor een nieuw modem. Diezelfde persoon heeft me ook uitgelegd wat er mis gaat bij de installaties. Het zijn externe bedrijven die hun eigen voorraad modems hebben. Die zijn vaak nog niet vervangen voor Docsis 3 modems. En heeft ook eerlijk toegegeven dat eerst het verhaal was dat iedere klant op 1 juli 2009 de nieuwe snelheid zou hebben.

Ben op 1 medewerker flink pissig geworden, hoop dat ze die er snel uit flikkeren. Technische dienst:

Hij: "Meneer, u kunt de nieuwe snelheid al gebruiken. Echter, U heeft het modem daar niet voor. Maar dat betekend niet dat wij niet de juiste snelheid leveren"
Ik: "Dus als ik nu een Arris modem ophang regelt u de modem swap voor me?"
Hij: "Nee meneer, dat doen we niet"

Ongelovelijk die gast. Z'n collega's waren ook erg onder de indruk van z'n klantvriendelijkheid

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 22-07-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:39
RichieB schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:59:
Nu is het sinds een uur echt dood. DHCP geeft me 192.168.100.2. :?

Ik heb nu een afspraak voor een monteur over een week. 8)7 Ik woon in omgeving Den Haag (postcode 227x).
Alles werkt "opeens" weer. En alhoewel de helpdesk medewerker die ik aan de lijn had vrij competent klonk (hij vertelde wat hij allemaal kon zien in mijn modem), is mijn waardering voor de Ziggo klantenservice weer gedaald. Als ze zelfs niet eens kunnen zien wat de storing is, hoe kunnen ze hem dan ooit oplossen? De volgende keer ga ik pas bellen als ik echt al een dag geen internet heb. 8)7

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:14:
Gisteren de digitale ontvanger ontvangen, echter geen modem.
Ik bellen met Ziggo... schijnt dat er iets mis is met het bestel systeem richting hun modem leverancier.
Nog een week wachten.
Nieuwe abbo en met monteur? Want Ziggo laat weer lekker veel van zich horen en weten, kreeg vandaag opeens de dtv decoder, waarvan ik aannam dat de monteur die ook bij zich zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vaag: gisteravond werd de verbinding ineens onbetrouwbaar. Merkbaar aan het niet goed werken van google maps. Vandaag werd het echter nog slechter.. hele reeksen ranging errors, sites die niet of zeer traag laden, etc. Opgebeld naar ziggo en ze sturen morgen een monteur. Denk alleen dat die niet veel zal kunnen doen. Via open wifi ben ik er namelijk al achter dat bij buren met kabelinternet de verbinding er ook uitligt. :(

edit:
inmiddels weer opgelost. Was een wijkstoring denk ik. Stond een Ziggoauto bij de buren.

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 22-07-2009 20:35 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recap: vrijdagavond op de website het pakket Digitaal Totaal besteld. Werkte vanavond nog steeds niet. Even bellen met de service desk. Duurde helaas wat langer dan normaal (10 min. aan de lijn gehangen, dus da's 1 euro kosten). De dame in kwestie vertelde me dat ik dit soort dingen beter niet via de website kan doen, omdat dat vaak fout gaat en langer duurt dan telefonisch...
Als het goed is wordt het pakket binnen 48 uur actief. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:21:
(10 min. aan de lijn gehangen, dus da's 1 euro kosten)
De helpdesk is tegen lokaal tarief, geen 10 eurocent per minuut.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:28:
[...]

De helpdesk is tegen lokaal tarief, geen 10 eurocent per minuut.
was. is nu weer 10ct. bel maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Omdat ik niet tevreden ben met het tv-signaal (logisch ook, signaal wordt onderweg wel 5 keer gesplit :')), wil ik de boel nu een keer goed aanleggen. Situatie is als volgt: AOP zit in de hoek van de huiskamer. Op 2 meter van het AOP staat een tv. Op de eerste verdieping staan 2 televisies en op zolder staat 1 tv. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik via de versterker gewoon 4 coax kabels naar boven laten lopen, of moet ik dit op een andere manier aanpakken. Wat voor een versterker heb ik nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Gabliboeba op 22-07-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nijn schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:44:
[...]
Zelfde probleem gehad hier. Aangesloten op 22 juni met een Motorola modem.
Zal morgen wel eens bellen met de helpdesk van Ziggo.

Ben sowieso benieuwd wanneer de bestelde router uitgeleverd gaat worden. Meteen maar eens vragen wanneer het modem omgeruild gaat worden. Al ben ik bang dat men over dat laatste geen uitsluitsel kunnen geven.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

tiguan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:36:
[...]

Hoezo Lijbrandt? Heb ik dat ergens genoemd dan? 8)7

Ik heb het over het nieuwe/oude modem en mijn router welke ik moet vervangen omdat ik anders niet met meerdere computers online kan komen en tevens de volle 50mbit gebruiken.

edit:
Never mind, ik zie al dat meerdere mensen op het 'probleem' gewezen hebben :P
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:42:

Ja!

Toen ik vorige jaar van allemaal losse abo's naar een Alles-in-1 Extra overstapte kreeg ik ook die 270R decoder voor niets opgestuurd (had een Humax van te voren), maar liep al redelijk snel tegen bovenstaande bug aan. Van de stroom halen werkt ook, maar ik blijf niet bezig. Heb nu die oude Humax weer aangesloten. Die 270R hou ik wel achter de hand voor het geval die Humax ooit sneuvelt. Maar toch bedankt voor de hint mbt 2x EPG :)

@ MaxxMark hieronder:

Ik zal straks wanneer ik thuiskom even voor je testen, maar zou eigenlijk geen ruk moeten uitmaken. Welk programma gebruik je eigenlijk?

[ Voor 64% gewijzigd door Yucko op 22-07-2009 20:09 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Na 2 daagjes prutsen met mn Ubee modem en het netwerk hier thuis ben ik toch op een wel ietwat rare situatie gekomen.

Als ik via speedtest.net een snelheids meting doe zonder dat ik verder iets aan het doen ben doe ik netjes iets van 40 tot 48mbit, wat in mijn ogen heel acceptabel is.

Als ik nu een 1000mb.bin file ophaal (van bijv ftp://ftp.nl.kernel.org/pub/test/1000mb.bin) dan haal ik een snelheid van ~5.5mbyte/s. Daarnaast blijft mijn lijn ook nog redelijk responsive. Ping tijden gaan uiteraard iets omhoog, maar ik verwacht niets anders (25ms tegen standaard 14ms).

Maar nu, als ik bijv via Newsleecher iets wil downloaden van een newsserver die prima ook die snelheden moeten kunnen halen (primair getest met astraweb, maar ook met usenetserver) dan gaat er iets grandioos fout. De snelheid die ik haal blijft hangen rond de 3mbyte/s en de lijn wordt compleet onbruikbaar. Pingtijden schieten omhoog naar 1000+ms en websites laden niet tot nauwelijks.

Eerst dacht ik dat het aan het aantal verbindingen zou liggen, dus aantal threads omlaag. Geen verschil

Verder dacht ik dat het misschien aan de server die er tussen zit zou liggen. Dus na een middagje weer spelen met routering en shaping op mn debian bak, waarna er nog niets 'beter' werd, heb ik alles er tussenuit gehaald en mn laptop aan het modem gehangen en vanaf daar geleeched. Ook daar hetzelfde resultaat. Geen 5+mbyte/s..

In mijn ogen is het grootste verschil dat ik nu zie is dat bij FTP (Wat trouwens ook doro de server heen naar mn eigen pc prima met 5.5mb/s gaat) maar 1 connectie wordt gemaakt en bij newsleecher 10 verbindingen.

Zijn er mensen die iets dergelijks hebben? En er iets aan hebben kunnen doen?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09

frG

Klinkt als throttling, hoop niet dat dat ook echt zo is...

Nog 1 weekje, en dan komt de monteur, zijn er hier al mensen die over zijn op de nieuwe snelheden (omg. 2272BG voorburg) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
MaxxMark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:01:
Newsleechter niet per ongeluk ingesteld op een max download van 3Mb/s? Je zou het nog eens met een ander usenetprogramma kunnen proberen, zoals [google]alt.binz[/google]. Een tweede mogelijkheid is kijken of je usetnetaanbieders alternatieve ports aanbieden en die gebruiken om te zien of het verschil maakt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Het verhaal van Maxmark komt bij bekend voor, ik kamp namelijk met hetzelfde dat via die test de volle 5.7mb/ps word gehaald, maar als ik een nzb binnen haal via xsnews (abbo tot 60 mb!) haal ik net de 4mb/ps maar daar houdt het echt op. Soms wil die uitschieten maar dat is meer een uitzondering op de regel dan anders wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Atomsk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Newsleechter niet per ongeluk ingesteld op een max download van 3Mb/s? Je zou het nog eens met een ander usenetprogramma kunnen proberen, zoals [google]alt.binz[/google]. Een tweede mogelijkheid is kijken of je usetnetaanbieders alternatieve ports aanbieden en die gebruiken om te zien of het verschil maakt.
op 2 verschillende machines met verschillende installs gedaan.

op de 1e gechecked stond niet aan op de 2e ga ik uit van niet.

En heb het met nzbget geprobeerd. allen hetzelfde. zal straks de andere poort truc proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Gabliboeba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:29:
Omdat ik niet tevreden ben met het tv-signaal (logisch ook, signaal wordt onderweg wel 5 keer gesplit :')), wil ik de boel nu een keer goed aanleggen. Situatie is als volgt: AOP zit in de hoek van de huiskamer. Op 2 meter van het AOP staat een tv. Op de eerste verdieping staan 2 televisies en op zolder staat 1 tv. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik via de versterker gewoon 4 coax kabels naar boven laten lopen, of moet ik dit op een andere manier aanpakken. Wat voor een versterker heb ik nodig?
Beneden bij het aop een huisversterker plaatsen en 2-3 coax 12 kabels naar boven leggen.

http://www.elektro-online...71mq8r3ff8glrm7t9bqt3lj91

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Luqq schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:34:
Zo, hier is vanmiddag ook een heel aardige TNT meneer langsgekomen met het arris tm702b modem :) WAT een joekel, sjees :D

[afbeelding]

Alles werkte in 1x, heb alleen mn pc nu direct aan het modem omdat mn router bij 28mbit bleef haken(WRT54GL)

Dit is echt knallen :D
Die WRT54GL moest het toch nog net trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Grrr, gisteravond was er een groepsstoring op mijn postcode met de TV. Sindsdien heb ik op mijn Humax 5000C een melding met drie streepjes boven elkaar en daarachter EnU. Kwaliteit van het signaal is 40% en de sterkte maar 8%... de melding op de Humax betekent no or bad signal. Alles heeft altijd prima gedraaid. Nu matig analoge TV kwaliteit in plaats van HDTV :(
Online staat er nog: "Dit is een storing en wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak." Maar volgens de helpdesk was het probleem al opgelost...

Met de helpdesk gebeld, aardig meisje voor de lijn die mij 1 voor 1 verteld, kabels los, digitale decoder uit, smart card eruit, alles weer opstarten, andere coax kabel etc. Niets hielp, had ik al voorspeld maar goed. Kan een monteur pas maandag komen voor de hoofdaansluiting... wel overeengekomen dat ik de rekening deze periode niet hoef te betalen. Dan maar films downloaden....
Wel balen...
Meer mensen last van gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door Preatorium op 22-07-2009 21:47 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:16:
[...]
op 2 verschillende machines met verschillende installs gedaan.

op de 1e gechecked stond niet aan op de 2e ga ik uit van niet.

En heb het met nzbget geprobeerd. allen hetzelfde. zal straks de andere poort truc proberen
Vanavond op meerdere manieren geprobeerd. Astraweb bied namelijk meerdere alternatieve poorten en ook SSL.

dus ik heb geprobeerd:

Astraweb EU server
Astara USA server

en op beide servers gevarieerd tussen:
Non SSL via port: 119, 8080
SSL via port: 443 en 563

SSL zullen ze bij Ziggo lijkt mij niet throttle-en. Ik snap er dus niets van :S Ergens vermoed ik nog steeds het Ubee modem. De monteur die langskwam vertelde dat ze sinds vandaag dat modem leverden en dat hij die ochend met een kapot modem zat. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Maar het is wel typisch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:22

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:52:
[...]

Weten ze niet. (denk ik)
Ik was gewoon betrapt toen ze achter me stond :P
En vroeg ze wat ik deed. En tsja shit happens :+
Zit je toevallig in Groningen op de helpdesk? Doe anders Arita maar de groeten van me ;)

Ziggo hanteert een belachelijk strict regime op de callcenters, medewerkers worden daar niet vrolijk van en klanten vervolgens ook niet. Medewerkers gelijk op de vingers tikken als iemand hier aanbiedt om wat mensen te helpen is daar ook een goed voorbeeld van, in plaats van net als bij Telfort hier iemand op het forum te zetten om zo toegankelijker te zijn, meer informatie te vergaren en door te spelen, sneller fouten in processen te ontdekken, etc...

Gemiste kans...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
MaxxMark schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:01:
't Ligt (a) aan je router en (b) aan het aantal draadjes.

Met een Linksys WRT54GC haalde ik met 8 Eweka draadjes ca. 3600 met uitschieters soms naar 4400.

Met m'n nieuwe WRT320N (gigabit tussen modem en router) zit ik tussen de ca. 4800 en 5200.

Als ik 8 Eweka draadjes openzet + 4 Casema draadjes + allerlei gratis troep kakt de boel in tot 3000 of zo.

Overdaad schaadt dus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Heb hier een Ubee modem met D-Link 655 router en haal met Astranews gewoon de volle mep. Wel merk ik inderdaad dat surfen dan eeeeeerg traag gaat. Heb QoS al aan en uitgezet, maar merk geen verschil. Iemand enig idee hoe je de QoS op de D-Link kunt instellen zodat HTTP verkeer voorrang krijgt over (SSL) Usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

[...]

Ach ja, lopen ze geld mis per telefoontje he :+
Callcenters krijgen per telefoontje zoveel geld. Daarom word na 5 minuten ook de hoorn erop gedrukt. Onbeschoft vind ik het, maar goed.
Dat lieve geldje. Ik hoop dat de hele economie in elkaar dondert en geld niks meer waard word. :/

Ik weet niet wie je baas is, maar je zei "ze" in een later post. En als je op Groningen ziet, Agnes misschien? Tenminste toen ik er zat waren Agnes en Robbie degenen die de afdeling coordineerden.

Maar dat je niet meer mag reageren op Tweakers is belachelijk. Kunnen ze je niet verplichten, tenminste niet buiten werktijd. Naja, moeten we maar weer met spiekbriefjes werken zou ik zeggen :+

Zolang een bedrijf de helpdesk ziet als inkomsten bron zullen ze altijd "perongelukkig express" fouten maken om inkomsten te genereren. Kinderachtig vind ik het, maar het gebeurd. :/

En ja, ik durf mijn mening uit te spreken hier omdat ik weet dat ik toch niet meer terug mag komen :+
Ik hielp bijna elke klant van hun probleem af binnen 5 minuten, maar deed dit soms/vaak wel buiten het boekje om. Dat mag ook niet, of well Xixo? :P

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe, Xixo. Je bent in mijn ogen een van de goede helpdeskers die tenminste om de klant denkt en niet andersom zoals de leidingevende en directeuren binnen de organisatie dit doen.
Laguna schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:42:
[...]

Zit je toevallig in Groningen op de helpdesk? Doe anders Arita maar de groeten van me ;)

Ziggo hanteert een belachelijk strict regime op de callcenters, medewerkers worden daar niet vrolijk van en klanten vervolgens ook niet. Medewerkers gelijk op de vingers tikken als iemand hier aanbiedt om wat mensen te helpen is daar ook een goed voorbeeld van, in plaats van net als bij Telfort hier iemand op het forum te zetten om zo toegankelijker te zijn, meer informatie te vergaren en door te spelen, sneller fouten in processen te ontdekken, etc...

Gemiste kans...
Arita? Nooit van een Arita gehoord. Ik was bij de eerste groep die op Groningen kwam te werken ;)
De groep was toen nog klein. Ronald, Frank, Elvis, Gert, Kai, Nico, Chris, Edgar, Patrick, en nog een paar waarvan ik de naam ff niet zo snel kan herinneren (ben een kluns met namen 8)7 )

[ Voor 21% gewijzigd door LogiForce op 23-07-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Gabliboeba schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:29:
kabels zijn super belangrijk als je gaat versterken.
en altijd zo dicht mogelijk bij het AOP plaatsen.
zelf heb ik bij http://www.spautronic.nl/coaxkabel.html
alles van hirschmann gekocht.
Koka799 met een Hirschmann GHV20M 4-voudige professionele antenneversterker
let goed op dat je voldoende F-connectoren meebesteld en dat ze de juiste maat hebben.
iedere niet gebruikte aansluiting op je versterker moet je een afsluitweerstand op zetten zoniet dan krijg je storing.(ik had de afsluitweerstand meebesteld maar er niet opgezet en kreeg dus overal een sneeuwend beeld.
stroom eraf gehaald afsluitweestand erop en overal kraakhelder beeld. zelf de 82cm lcd op de slaapkamer kan eigenlijk zonder digitale ontvanger bekeken worden nu.

en ook niet onbelangrijk goed afgeschermde coax pluggen.
het is heel lullig voor de lokale bouwmarkt. maar met die goedkope coaxplugjes van hun heb je gewoon een verhoogd risico op storing.

en of je 4 kabels naar boven wil laten lopen is uiteraard helemaal aan jouw. ik weet niet hoe de huidige situatie is als je via een kabelgoot en gaten in het plafond werkt dan kan je gewoon 4 nieuwe kabels trekken. als er het via leidingen in de muur loopt is het zinvol om te kijken of je op de 1e verdieping niet met rijgdozen kan/moet werken.
ook maken de gebruikte contactpunten op de 1e en 2e verdieping een wereld van verschil.
ik had op de 1e verdieping een goedkope bouwmarkt variant zitten en die kon het versterkte signaal duidelijk niet aan. gelukkig had ik een hirschman eindoos meebesteld en was daarmee het probleem opgelost.(http://www.spautronic.nl/montage_gedu10_gedu15.html aan de linkerkant van het scherm staan 3 voorbeelden hoe een goede aansluiting er uit ziet. de bovenste 2 zijn voor jouw van toepassing)
(als je de eerder genoemde hirschman koopt heb je uiteraard geen afsluitweerstand nodig omdat je 4 kabels gaat gebruiken)

persoonlijk heel goede ervaring met spautronic. werd binnen een uur op me vragen per mail geantwoord. en het antwoord was in begrijpelijk taal geschreven.

maar gooi dus al die oude bekabeling weg en investeer eenmalig 100 tot 150 euro en heb weer een paar jaar kijk plezier

(hirschmann en spautronic zijn uiteraard niet heilig maar de prijs kwaliteit verhouding was in mijn ogen zeer goed. ik had bij de plaatselijke electronica gigant laten uitrekenen hoeveel alles me ging kosten en dat was bijna het dubbele.)

[ Voor 18% gewijzigd door Mili op 23-07-2009 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:48
jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:38:
[...]

Die WRT54GL moest het toch nog net trekken?
Dacht ik ook. Toch maar eens proberen met QoS en andere prutsels uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb Ai1 plus deze maand besteld en gekozen om het te laten installeren door een monteur (gratis). Neemt hij (of zij :) ) dan alle benodigde apparatuur zelf mee of krijg ik van te voren een pakket met modem en kabels? Ik heb namelijk over een week de afspraak gepland om het te laten installeren en ik heb nog niks ontvangen.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.