[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
EdwardTheGreat schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:40:
Vraagje: een vriendin met Ziggo abonnement speelt wel eens spelletjes op de site www.gamebattle.nl (heeft daar ook credits opgebouwd enzo), maar sinds een week of 2 is deze via haar internetverbinding niet meer te bereiken.

Ga ik met m'n mobiel op een open wireless netwerk die site openen is er niks aan de hand (ik zit dan op iemand z'n Tiscali ADSL verbinding te internetten ;))

Ik kan de site vanaf haar computer gewoon pingen, dus er moet iets aan de hand zijn met de DNS.
Ook met nslookup wordt de site gewoon goed gezien, maar even openen in IE of Firefox ho maar.

Na een beetje googlen kwam ik op het idee om de Ziggo DNS server te vervangen door OpenDNS, dus dit ingesteld in de IP-eigenschappen van de netwerkverbinding, en via ipconfig de DNS cache geflusht, en de pc ook opnieuw gestart uiteraard maar de site blijft onbereikbaar.

Doe ik nu een nslookup zie ik dat het nog steeds via de Ziggo servers verloopt, die ik toch duidelijk probeer te omzeilen, er staat dan iets met hdb.ov.home.nl in de onderste regel. Thuis zit ik achter een 3Com router (op XS4ALL verbinding) en ziet een nslookup er dus iets anders uit.

Ze heeft een Arris CM450-B modem in gebruik, waar ik volgens mij niet in kan komen, en werkt met Win XP Pro, en alle andere sites werken gewoon (ook met de Ziggo DNS servers)

Wie herkent dit probleem of weet een oplossing? En wie kan deze site (of andere) nog meer niet gebruiken?

Oh ja, 2e edit: hosts file is schoon :)
Probleem is ineens opgelost :?
De site is zeker 2 of 3 weken vanaf die verbinding niet te bereiken geweest, en toen ik vanavond probeerde deed ie 't ineens weer..
Heb de OpenDNS laten staan, het werkt nu en ik moet er in ieder geval voorlopig maar niet teveel mee rommelen.
Ik vind nog steeds dat een nslookup met OpenDNS er apart uitziet, weet niet of dit zo hoort maar goed, hij doet 't weer (nog ff ouderwets PacMan gespeeld :P):
Afbeeldingslocatie: http://www.laskowski.nl/tweakers/gamebattle%20(Small).JPG

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28
ikbengoofy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:36:
Ja wat is het nou. ik lees nu tig datums wanneer dat ding kan komen.

-tussen 1 juli en 1 augustus
-tussen 1 juli en 1 september.
-september
-oktober.

wanneer in hemelsnaam? :o
Dat is voor elke abonnement anders. ;)
Voor de Extra klanten is het in ieder geval tussen 1 juli en 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:55:
[...]

Ja maar je kent ziggo ondertussen al hea. :p
Mja Z3 ook 1juli en 1 september.

Trouwens ik had intern ergens gelezen dat 80mbit werkelijkheid wordt in het najaar van 2009.
Dat is niet zo lang meer :+
Ik ga maar eens op het werk snuffelen hoe het zit met 80mbit.
Ja, ik ken het. Zat op Winschoterdiep 60, Groningen. Vroegere hoofdkantoor van het toen destijds nog @Home.
Deed daar analoog R(adio)TV, Digitaal TV, Telefonie en internet (1st lijns Technische Dienst), plus ook nog Boxmeer (EttH oftewel Ethernet-to-the-Home) 1ste tot 3de lijn.

Dus tjah, als je nog met de Matrix werkt om de modems uit te lezen. Wizard voor Dtv enzovoorts, ja dan ken ik het wel :P
Plus dat ik since het Castel@Home was al abbonee ben van het hoogste kabelabbo (totdat ze er nog een abbo boven op gooiden (huidige Z3i) om meer geld te vangen :( )

Anyways, 80mbit word alleen Z3i of gaan ze dat nu weer samenvoegen met Z3? Want ik zie Z3i niet meer ge-adverteerd staan op ziggo.nl?
Als het puur Z3 word... :9 lekker!

Oh btw, mijn reverse DNS is weer vernaggeld in Ziggo's DNS server. Misschien kan je der een bonnetje van maken naar de 2de lijn. Kan je de gegevens wel mailen. Is niet zo belangerijk trouwens aangezien ik geen VPN servertje draai op moment. Maar anders kan het wel eens problemen opleveren.
(niet dat ik van de tweede hopelozen lijn iets verwacht. Moest altijd met de 3de (Zwolle) lijn bellen om iets opgelost te krijgen als eerste lijns. Mag niet, maar deed het toch :P (Baas niet blij, klant tevreden. Raar maar waar) )

Hou me op de hoogte met het 80mbit verhaal, klinkt interessant. Vraag gelijk ook even de upload snelheid erbij. :P
50/5 en dan 80/8mbit/s ? Zou een leuke verhouding zijn. >:)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb dus ook een probleem met me telefonie.
ik kan wel gebeld worden, maar niet bellen :(
ook z'n ubee modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Alternative schreef op maandag 20 juli 2009 @ 06:58:
Ik heb dus ook een probleem met me telefonie.
ik kan wel gebeld worden, maar niet bellen :(
ook z'n ubee modem
Vreemd, worden ze weer eens niet goed geprovisioned dus. Hopelijk kunnen ze het fixen door ff je internet snelheid te veranderen. Dan word de provisioning meende ik gereset (is voor mij ook alweer twee jaar geleden dat ik er gewerkt heb).

Maar hopelijk is het niet een te groot probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:42:
Ik wil graag 50 mbits bestellen van ziggo, maar heb op andere forums gelezen dat deze alsnog de oude motorola modem krijgen en dus niet de beloofde 50 mbits halen. Mijn vraag is hoeveel kans heb ik dat ik een docsis 3.0 modem krijg bij een nieuwe A1E bestelling?
Dat weten ze zelf ook niet, dus hoe moeten wij dat weten?

Zoals het er nu voorstaat, is de kans redelijk groot dat je binnen 1-2 weken dat nieuwe modem krijgt, en de kans zeer groot dat je voor 1 september het modem hebt.

Maar niemand gaat jou garanties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:27
Sinds vanmorgen heb ik last van een 4 tonige kiestoon...

UItleg: Ik toets het nummer in en druk op de groene knop van de handset. Hij gaat bellen en dan hoor ik:
Toon 1 (hoog) Toon 2 (lager) direct erachteraan, Toon 3 (erg hoog) ook direct erchteraan Toon 4 (erg laag) Tussen de eena laatste en laatste toon zit een pauze van een seconde bijnna.

Als ik naar een mobiel nummer bel dan ik de bonus omdat het dan op een sneller tempo gaat. Indien er opgenomen wordt werkt alles wel gewoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jimmy87 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:06:
[...]

Xixo, heb je een DM gestuurd met mijn achternaam aangezien ik niet vond dat dat hier hoort.
Als je dan eens kunt kijken of er op mijn naam een in bestelling staat, heel graag _/-\o_ Bedankt alvast.
Dan heb ik er hier nog eentje die graag wil weten wanneer er het een en ander geleverd gaat worden. Tis nu bijna eind-juli en nog geen bericht gehad wanneer mijn modem geleverd gaat worden. Vakantie komt er binnenkort aan en dan zou ik toch wel lekker van mn nieuwe snelheid willen kunnen genieten :)
LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 04:51:
[...]
Anyways, 80mbit word alleen Z3i of gaan ze dat nu weer samenvoegen met Z3? Want ik zie Z3i niet meer ge-adverteerd staan op ziggo.nl?
Als het puur Z3 word... :9 lekker!
Z3i is verdwenen met de upgrade van het Alles in 1 Extra pakket naar 50mbit. Z3i klanten zijn ook als eerste omgezet voor zover ik weet (de meesten hadden namelijk al een DOCSIS3 modem).

80mbit word dus sowieso voor de AiE Extra abonnementen beschikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 20-07-2009 09:05 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe modem mogen ontvangen, dus binnen 2 dagen na de aankondiging dat ie geleverd zou worden, erg netjes dus.

Online komen van het modem gaf wel wat problemen. Na 1,5 uur ben ik maar is gaan bellen, activatie was goed gegaan toen dacht ik weet je wat reset hem eens, daarna had ik even connectie maar viel weer weg. Toen nog een keer hetzelfde gedaan, dus stroom eraf, stroom erop, laten opstarten, nadat alle lampjes aan het branden waren reset knop weer ingedrukt en toen deed alles het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaceNL schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:13:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe modem mogen ontvangen, dus binnen 2 dagen na de aankondiging dat ie geleverd zou worden, erg netjes dus.

Online komen van het modem gaf wel wat problemen. Na 1,5 uur ben ik maar is gaan bellen, activatie was goed gegaan toen dacht ik weet je wat reset hem eens, daarna had ik even connectie maar viel weer weg. Toen nog een keer hetzelfde gedaan, dus stroom eraf, stroom erop, laten opstarten, nadat alle lampjes aan het branden waren reset knop weer ingedrukt en toen deed alles het.
Heb je een aankondiging per brief of per e-mail ontvangen?

De procedure die Ziggo hanteert voor het omruilen van de modems van AIE Extra klanten is mij nog niet helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:41
Zo zaterdag nieuwe modem gekregen en gelijk maar even neergezet. Moest toen toch eten dus had dat ding mooi de tijd om op te starten. Daarna gelijk kunnen activeren en toen werkte het niet...

Modem even resetten en er begon wat meer gang in te zitten. Helaas nog wel wat DNS probleempjes want kon got wel bereiken maar t.net niet :( Na een dnsflush op mijn pc werkte dat gelukkig ook allemaal weer en nu lekker films downloaden in 15 minuten :P

Kan niet wachten op die 80mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb trouwens een DIR-635 (4x 100Mbit LAN en 1x 10/100Mbit WAN en 3x antenne voor 300Mbit Wifi (N)).

Heeft deze genoeg kracht voor de 50Mbit? Voor de 20Mbit wel en voor de 50Mbit vermoed ik ook wel maar heb ook me bedenkingen.

Iemand ervaring?

Op de DIR-635 zijn 2 LAN poortjes bezet. 1 voor XBOX1 en de ander gaat naar GBIT switch van 3COM de de rest verdeeld. Als ik FTP doe naar de XBOX1 dan behaal ik intern de 11MB/s a 12MB/s dat is echt de volle 100Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:30:
[...]

Heb je een aankondiging per brief of per e-mail ontvangen?

De procedure die Ziggo hanteert voor het omruilen van de modems van AIE Extra klanten is mij nog niet helemaal duidelijk :)
Per email ontvangen. 2497 Ypenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
List en bedrog...juli wordt september...
Ik hou niet van misleidende reclame!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:55:
Naar mijn weten kregen nieuwe klanten 1 week na het ingaan van het abbonement hun nieuwe modem.
Moet je maar eens aan awsom vragen.
Als ik me niet vergis kreeg hij het ook 1 week later na zijn bestelling
4 dagen om precies te zijn :9
Nieuwe klanten krijgen gewoon (bijna) allemaal een nieuw docsis 3.0 modem. Hun snappen ook nog wel dat het onhandig is om ze nu een motorolo surfboard te geven en over een maand een nieuwe te sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
wvkreg schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:02:
[...]

List en bedrog...juli wordt september...
Ik hou niet van misleidende reclame!
:(
Weet je dat zeker? Er staat ergens een reactie van Volkert die in de Haagse Beemden al wel op 50mbit zit... Ik ben momenteel ook nog in afwachting op de levering van het modem... Zodra ik 'm up heb, post ik wel een speedtestje...

(4812)

Edit:
bureno schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:19:
Vandaag het nieuwe modem ontvangen, de Arris TM702B. Duurde een half uurtje voor hij goed online kwam, maar lijkt nu prima te werken. Voor de oude Motorola zit er inderdaad een retoursticker bij...

speed.io:
[afbeelding]
speedtest.net:
[afbeelding]
bbned wil niet sneller dan dit:
[afbeelding]

Maar wat belangrijker is, usenet via casema+eweka:
[afbeelding]

Ik ben tevreden hoor! _/-\o_

Info: AI1-Extra, Breda 4811, router Sitecom WL-308.
4811 op 50mbit....

[ Voor 48% gewijzigd door ThAZiP op 20-07-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 04:51:
[...]
Hou me op de hoogte met het 80mbit verhaal, klinkt interessant. Vraag gelijk ook even de upload snelheid erbij. :P
50/5 en dan 80/8mbit/s ? Zou een leuke verhouding zijn. >:)
Alles in 1 Extra gaat in de herfst naar 80mbit/10mbit. Maar Ziggo kennende zal het wel "vanaf" de herfst worden en krijgen we het effectief zo rond de kerst vakantie.

Maar... Leuk is het wel ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zeg begin Q2 2010, en eerder geen 80Mb ;)
Volgens mij zitten we met AiE Extra pas op 50 met zijn allen eind Q3 2009 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Nou, helpdesk maar weer gebeld voor het niet werkende telefoniegedeelte. Weer alle stappen doorlopen, ditmaal alles gedocumenteerd voor dezelfde problemen bij andere klanten volgens de medewerker. Wist mij wel te vertellen dat het ondertussen naar een andere afdeling was doorgeschopt omdat het een veelvoorkomend probleem blijkt te zijn bij de ubee interactive modems..

Komt er weer op neer dat ik nog langer kan wachten dus voordat die zooi werkt maar het oude modem mag ik niet terughangen voor het geval er een softwareupdate heen wordt gedrukt ofzo..

Gelukkig zijn we de telefoon alleen maar nodig om een bericht van het ziekenhuis te krijgen voor opname van iemand hier :') telefoon voor nood maar weer doorgeschakeld naar de mobiel, maar dat wordt natuurlijk ook nog een duur geintje zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recap: woensdag gebeld waarom mijn na te leveren SD-decoder (a 30 euro) er nog steeds niet was. Blijkbaar was die bestelling niet in het systeem terecht gekomen. Vriendelijk miepje van de helpdesk zou 'm gewoon weer opvoeren als bestelling, deze keer kostenloos als compensatie. Vrijdag lag er een briefje van TNT in de bus. Zaterdag was ik thuis om de decoder te ontvangen

Super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 12:01
Mijn modem kan ineens de dns niet vinden, al 3 keer stekker er uit gehad.
Ben ik de enige? (PostCode: 3417 omgeving utrecht)( Alles-in-1Plus)

[ Voor 20% gewijzigd door Jewest op 20-07-2009 12:00 . Reden: abbo er bij ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Ik ben ook een AiE extra klant, maar ik zie wel wanneer ik dat modem krijg. Is nu toch snel zat, ga me daar écht niet druk over maken nu ik eindelijk vakantie heb. Volgende week op vakantie, misschien ligt er een TNT bonnetje te wachten op de deurmat als ik terugkom :)

Maak je niet zo druk over dit soort onbelangrijke dingen, 20 mbit is ook al retesnel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 08:40
Nieuwe modem aantal dagen geleden ontvangen,
Er tussen gezet en duurde ongeveer een uur dat hij bezig was.

Daarna kreeg ik een activatiescherm voor gebruikersnaam en wachtwoord (staat in je brief)

Na die activatie duurde het ongeveer 10min dat ik weer online was.

Snelheid van 20mbit naar 50mbit gegaan.
Snelheid met downloaden (newsleecher & speedtest) ligt rond de 4,8 - 5.0mb per sec.
Stad Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Zojuist e-mail ontvangen dat ik het modem binnen enkele dagen in huis moet hebben. Zou het dan eindelijk zo ver zijn? :-)

Postcode 2215 (Voorhout, regio leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

JJerome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:12:
Zojuist e-mail ontvangen dat ik het modem binnen enkele dagen in huis moet hebben. Zou het dan eindelijk zo ver zijn? :-)

Ik hoop dat ik als nieuwe alles in 1 extra abbonee gelijk dat nieuwe modem krijg.
Zou het echt 2 weken duren van aanvraag tot in gebruik name ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

redfoxert schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:04:
[...]

Z3i is verdwenen met de upgrade van het Alles in 1 Extra pakket naar 50mbit. Z3i klanten zijn ook als eerste omgezet voor zover ik weet (de meesten hadden namelijk al een DOCSIS3 modem).

80mbit word dus sowieso voor de AiE Extra abonnementen beschikbaar.
Oke, ben ik weer op de hoogte. Vind het trouwens krom dat Z3 trager is dan AiE. Je betaald in principe meer voor je pure internet verbinding 8)7

Ik heb alles maar niet AiE hier trouwens. Scheelt me een paar euro per maand :+
Heb namelijk nog steeds een actie dat telefonie maar een paar euro kost in de maand. Was nog van voor de All in one pakket ingevoerd werden. Net voor die tijd geloof ik.

Dus tjah, hoewel ik meer snelheid zou hebben ga ik toch niet overstappen. Ik ben toch niet gek 8)7
Gaat me zo al snel genoeg.
TFHfony schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:31:
[...]

Alles in 1 Extra gaat in de herfst naar 80mbit/10mbit. Maar Ziggo kennende zal het wel "vanaf" de herfst worden en krijgen we het effectief zo rond de kerst vakantie.

Maar... Leuk is het wel ;)
AiE weer :X Ik betaal gvd meer voor mijn losse internet connectie... tis niet eerlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:39:
[...]
AiE weer :X Ik betaal gvd meer voor mijn losse internet connectie... tis niet eerlijk :'(
Nee hoor. Z3 is 47,95 Euro en AI1 Extra is 65 Euro.
Maareh, er is niemand die je tegenhoud om over te stappen naar Alles In Een Extra hoor ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

TFHfony schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:59:
[...]

Nee hoor. Z3 is 47,95 Euro en AI1 Extra is 65 Euro.
Maareh, er is niemand die je tegenhoud om over te stappen naar Alles In Een Extra hoor ;)
Ja, maar als je kijkt naar wat je los voor Digitaal en telefonie zou betalen. Wat ik dus nu doe (hoewel ik op die twee een kortings actie heb), dan betaal ik meer voor mijn pure internet abbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Nja telefonie werkt nog niet, ik betaal voor iets wat niet werkt.. Dan ben je pas blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Vandaag zowaar terugbegeld door de afd. planning van Ziggo. Dat ze morgen komen ipv over 2 week.
Overigens blijft de telfoon het nu gewoon down, ondanks dat ik mijn verbinding helemaal leegtrek.Ook IRC lag blijft binnen de perken: 50-1000ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:24:
[...]

Enig idee wanneer ze uit gaan leveren aan Z3 klanten? Of word dit pas bij de sneldheidsverhoging in Januari 2010?
Ze zullen uiteindelijk alles moeten vervangen i.v.m. IPv6 compatibiliteit die in 2011 noodzaak word omdat de ip adressen op zijn. Des te eerder des te beter. Problemen sneller achter de rug en die kosten post heb je dan ook weer gehad ;) Tenminste zo bekijk ik het :P
1 woord, tunneling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Al maand geleden datum geprikt voor levering van AIO pakket van Ziggo.
Leverweek vorige week, maar zoals ik haast wel had verwacht niks.. :(

Hopen dat het deze week wel komt.
Hoe moeilijk kan het zijn om afspraken na te komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Ik vraag me het af hoe het dan zit met je domein koppelen aan je ip. Of dit wel goed komt enzo?
Heb me nog nooit echt veel met IPv6 bezig gehouden.

internet -> ipv6-adres -> ipv4 adres -> gebruiker.

Maar dan is volgens jouw router je outside ip je ipv4 adres. Maar in het echt je ipv6 adres.
Dus dat zou betekenen dat Ziggo waarschijnlijk compleet andere ip-ranges misschien gaat hanteren.

Vraag me af of je ook de keuze kan krijgen of je ipv6-tunneling wil of gewoon ipv6. Vast niet trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:31:
[...]

Ik vraag me het af hoe het dan zit met je domein koppelen aan je ip. Of dit wel goed komt enzo?
Heb me nog nooit echt veel met IPv6 bezig gehouden.

internet -> ipv6-adres -> ipv4 adres -> gebruiker.

Maar dan is volgens jouw router je outside ip je ipv4 adres. Maar in het echt je ipv6 adres.
Dus dat zou betekenen dat Ziggo waarschijnlijk compleet andere ip-ranges misschien gaat hanteren.

Vraag me af of je ook de keuze kan krijgen of je ipv6-tunneling wil of gewoon ipv6. Vast niet trouwens :/
Meestal heb je niet veel te kiezen. Maar tunneling is meer iets om te overbruggen en is dus geen permanente oplossing. Maargoed je moet rekening houden met support van CPE apparatuur, en dat is een lang proces. Iedere ISP zal zelf voor een oplossing kiezen net zoals we dat nu bij veel bedrijven zien.

Alles m.b.t. IPv6 is zeer gedetailleerd gedocumenteerd, zeer interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:55:
[...]

Meestal heb je niet veel te kiezen. Maar tunneling is meer iets om te overbruggen en is dus geen permanente oplossing. Maargoed je moet rekening houden met support van CPE apparatuur, en dat is een lang proces. Iedere ISP zal zelf voor een oplossing kiezen net zoals we dat nu bij veel bedrijven zien.

Alles m.b.t. IPv6 is zeer gedetailleerd gedocumenteerd, zeer interessant.
Inderdaad. Schiet me nog een vraag te binnen, waarvan ik denk ik wel op voorhand het antwoord kan weten maar ik gooi hem toch maar ff in de groep.

Zal de tunneling gebeuren vanaf de UBR of vanaf het docsis3 modem zelf. Vanaf het docsis3 modem zouden ze eventueel nog autonegotiation gebruiken. Aangezien een ipv6 router altijd eerst zal vragen naar een ipv6 adres, denk ik.

Maar zal eens in de papieren duiken zoals je zegt. Hoewel ik soms door discussies wijzer word omdat je het dan gelijk naast praktijk situaties gaat leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:03:
[...]

Ja, maar als je kijkt naar wat je los voor Digitaal en telefonie zou betalen. Wat ik dus nu doe (hoewel ik op die twee een kortings actie heb), dan betaal ik meer voor mijn pure internet abbo ;)
dan laat je het toch omzetten naar AIE Extra je betaalde tenslotte eerst voor internet alleen 70 euro per maand.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07

timovd

Voorsprong door techniek

eeyore98 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:21:
[...]

ik was net ergens naar op zoek op de site van Ziggo en toen viel mijn oog bij de internetpaketten op de zin:
Het televisieabonnement (€16,25 p/mnd) is verplicht voor afname Internet.

Dus alleen internet kan niet ...???
Even een oude quote...
Zijn er vooruitzichten (ivm met wetgeving) dat dit gaat veranderen? Ik wil nl. ook alleen internet en geen telefonie en tv. €16,25 is wel erg veel voor gebruik van de de kabel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Hakker schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:09:
[...]

dan laat je het toch omzetten naar AIE Extra je betaalde tenslotte eerst voor internet alleen 70 euro per maand.
Ik heb sinds Castel@Home altijd rond de 45 tot 48 euro betaald, en ik had altijd het hoogste abbo tot ze Z3i (had in het begin een andere naam) erbij boven op gooiden.

Ik meende dat ik in de gulden tijd tegen de 80 gulden betaalde als ik het me nog goed herinner. Maarja, 70 euro of gulden verschilt wel ff per maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:51
LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:39:
Oke, ben ik weer op de hoogte. Vind het trouwens krom dat Z3 trager is dan AiE. Je betaald in principe meer voor je pure internet verbinding 8)7

Heb ik een behoorlijke tijd gehad met Allesin1Extra t.o.v. Z3i (Ai1E had een hogere upload en betaalde veel minder zelfs als je alleen het internet mee telde was Z3i duurder EN langzamer, laat staan tv & telefonie apart).....

Tevens was Limburg er lekker vroeg bij dit x (normaal zijn we hier bij alles het laatste aan de beurt), ik heb de snelheid nu ook al sinds de 2e week van juni. *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 20-07-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Paprika schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:29:
[...]

Heb ik een behoorlijke tijd gehad met Allesin1Extra t.o.v. Z3i (Ai1E had een hogere upload en betaalde veel minder zelfs als je alleen het internet mee telde was Z3i duurder EN langzamer, laat staan tv & telefonie apart).....

Tevens was Limburg er lekker vroeg bij dit x (normaal zijn we hier bij alles het laatste aan de beurt), ik heb de snelheid nu ook al sinds de 2e week van juni. *O*
Alles in 1... ongeforceerde koppelverkoop 8)7 |:(

Wil je goedkoper en sneller internet, neem dan ook telefoon en tv digitaal van ons :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:02:
[...]

Wil je goedkoper en sneller internet, neem dan ook telefoon en tv digitaal van ons :o
Toch niet raar. Je krijgt gewoon een soort van korting omdat je meer producten van ze gebruikt. Dat is met wel meer dingen zo.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41

Pinjataaa

Hit me!

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:02:
[...]

Dat is met alles zo, ook als je meerdere producten koopt in een winkel, dan kan je ook korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Pinjataaa schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:39:
[...]

Dat is met alles zo, ook als je meerdere producten koopt in een winkel, dan kan je ook korting krijgen.
Ook al koop ik maar een product in een winkel kan je nog korting krijgen. 8)7
Tenminste dat lukt mij altijd wel, afdingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:12:
[...]

Ook al koop ik maar een product in een winkel kan je nog korting krijgen. 8)7
Tenminste dat lukt mij altijd wel, afdingen :?
Koop je 1000 stuks tegelijk en je krijgt opeens een berg korting 8)7 ;)

Hier is het 3, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet niks hoor en je kan (deels) opzeggen nu de tarieven voor telefonie omhoog gaan en eigenlijk intereseert het me niet hoeveel ik betaal, zolang het redelijk is en de kwaliteit en prestaties goed zijn.
En tot nu toe doet Ziggo het 10 keer beter dan KPN/Planet ADSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
JJerome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:12:

Hemelsbreed maar 4km bij mij vandaan !!
En hier nog niks :|

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:28:
Er moet niks hoor en je kan (deels) opzeggen nu de tarieven voor telefonie omhoog gaan en eigenlijk intereseert het me niet hoeveel ik betaal, zolang het redelijk is en de kwaliteit en prestaties goed zijn.
En tot nu toe doet Ziggo het 10 keer beter dan KPN/Planet ADSL :)
Dat verneem ik dus ook altijd om me heen. Buurman zat bij Ziggo voor jaren (was ook lid sinds Castel periode) maar is over gegaan naar Tele2. Van de beloofde 20mbit haalt hij er maar 5.
En zo heb ik vele verhalen al gehoord van teleurstellingen van ex-kabelaars.

Ziggo is/kan een administratief zootje zijn. Maar als dat eenmaal geregeld is dan is er in 9 van de 10 gevallen niks meer aan de hand. En dat je soms vanwege werkzaamheden of apparatuur dat het af laat weten eens een keer zonder internet zit in het jaar, dat neem ik voor lief. Als je 24/7 internet wil, dan moet je er ook weer voor betalen. ;)
Ik zelf heb hier gemiddeld maar 2 keer dat het internet er per jaar uit ligt. En dat is met mekaar hooguit 1 dag in totaal. (wijk: Vinkhuizen, Groningen. UBR1. groni1.gr.home.nl)

Dus ja, ik klaag ook niet. Ik vind het vanuit een bepaald perspectief gewoon een beetje krom Z3 vs AiE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LogiForce schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:25:
[...]
Buurman zat bij Ziggo voor jaren (was ook lid sinds Castel periode) maar is over gegaan naar Tele2. Van de beloofde 20mbit haalt hij er maar 5.
En zo heb ik vele verhalen al gehoord van teleurstellingen van ex-kabelaars..
Da's een beetje kort door de bocht, de geadverteerde snelheden bij ADSL-aanbieders zijn altijd tot een bepaalde waarde en er staat altijd een grote disclaimer bij dat dit afhankelijk is van externe factoren zoals afstand tot de centrale en de kwaliteit van de telefoniebekabeling.

Dan had je buurman gewoon beter de voorwaarden moeten lezen.

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel internet+bellen via Online (voorheen Orange) en het bellen werkt echt voor geen meter!
Zodra ik de telefoon opleg, ben ik zeker 5 minuten niet meer bereikbaar, als ik internet ben ik de helft van de tijd niet meer bereikbaar etc etc.

Dus ik zou graag willen overstappen naar Ziggo, want daar hoor ik goede verhalen over (qua verbinding/stabiliteit dan, niet qua adminstratief).

Nu heb ik echter het volgende probleem:
- de televisie-aansluiting zit in de woonkamer
- de telefoon-aansluiting zit in de meterkast (5 meter verder)
- de router staat in de meterkast incl. alle bekabeling naar de rest van het huis.

Ik begrijp dat Ziggo de televisie-aansluiting wijzigt zodat deze televisie en data aansluitingen heeft en dat van hieruit een data-kabel naar het modem loopt.

Nu wil ik het modem in de meterkast zetten, maar
- Is dat geen probleem qua afstand (5 meter tussen splitter en modem) ?
- Is de data-kabel (zoals Ziggo die noemt in de handleiding) die loopt van splitter naar modem een gewone coax kabel? Deze moet ik van de tv aansluiting door de kruipruimte naar de meterkast leggen, dus dit doe ik al graag voordat de gratis monteur komt, zodat de monteur de betreffende plugjes aan de kabel kan bevestigen

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagje vrij gehad dus ben er weer :P \o.

En even om terug te komen op een oud onderwerp.
Nieuwe docsis 3 modems zijn IPv6 geschikt ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:32:
Ik heb momenteel internet+bellen via Online (voorheen Orange) en het bellen werkt echt voor geen meter!
Zodra ik de telefoon opleg, ben ik zeker 5 minuten niet meer bereikbaar, als ik internet ben ik de helft van de tijd niet meer bereikbaar etc etc.

Dus ik zou graag willen overstappen naar Ziggo, want daar hoor ik goede verhalen over (qua verbinding/stabiliteit dan, niet qua adminstratief).

Nu heb ik echter het volgende probleem:
- de televisie-aansluiting zit in de woonkamer
- de telefoon-aansluiting zit in de meterkast (5 meter verder)
- de router staat in de meterkast incl. alle bekabeling naar de rest van het huis.

Ik begrijp dat Ziggo de televisie-aansluiting wijzigt zodat deze televisie en data aansluitingen heeft en dat van hieruit een data-kabel naar het modem loopt.

Nu wil ik het modem in de meterkast zetten, maar
- Is dat geen probleem qua afstand (5 meter tussen splitter en modem) ?
- Is de data-kabel (zoals Ziggo die noemt in de handleiding) die loopt van splitter naar modem een gewone coax kabel? Deze moet ik van de tv aansluiting door de kruipruimte naar de meterkast leggen, dus dit doe ik al graag voordat de gratis monteur komt, zodat de monteur de betreffende plugjes aan de kabel kan bevestigen

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bij ziggo krijg je geen datakabel van 5 meter..
Dus je modem moet in je woonkamer staan.

Maar ik denk niet dat je hoofd tv aansluiting in je woonkamer zit maar in de meterkast. :P
Dus je modem kan alsnog in je meterkast plaatsen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrong Post.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:33:
Dagje vrij gehad dus ben er weer :P \o.

En even om terug te komen op een oud onderwerp.
Nieuwe docsis 3 modems zijn IPv6 geschikt ;)

[...]

Maar ik denk niet dat je hoofd tv aansluiting in je woonkamer zit maar in de meterkast. :P
Dus je modem kan alsnog in je meterkast plaatsen
Mmm, dan wordt dan een probleem. Helaas zit de hoofd tv aansluiting wel in de woonkamer. Van daaruit lopen de tv kabels naar de rest van het huis (via de kruipruimte).
Kan ik die data-kabel niet zelf maken? Is dat niet gewoon een coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom trek je geen UTP kabel van woonkamer naar meterkast?

Modem zo kort mogelijk op je AOP, en vandaar dan met UTP naar je meterkast. Lijkt me verreweg het handigste.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:41:
[...]

Mmm, dan wordt dan een probleem. Helaas zit de hoofd tv aansluiting wel in de woonkamer. Van daaruit lopen de tv kabels naar de rest van het huis (via de kruipruimte).
Kan ik die data-kabel niet zelf maken? Is dat niet gewoon een coax kabel?
Datakabels kun je kopen met lengtes vanaf 0,5m tot 20 meter en meer. Het enige nadeel in jouw geval kan zijn dat er al connectoren aan zitten en als je de kabel wilt wegwerken door kleine gaten kunnen dat die connectors wel eens dwars kunnen gaan zitten. Dan moet je zelf een kabel gaan maken. Kan ook als je een beetje handig bent. Data is overigens geen COAX, maar UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:45:
Waarom trek je geen UTP kabel van woonkamer naar meterkast?

Modem zo kort mogelijk op je AOP, en vandaar dan met UTP naar je meterkast. Lijkt me verreweg het handigste.
Heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet ik ook een telefoonkabel van het AOP naar de meterkast leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:33:

Ik heb mijn modem dan wel in de woonkamer in een kast staan bij de tv maar ik had mijn kabels ook al klaar (monteur hoefde alleen maar in te pluggen). Maar ik kreeg van de monteur ruim 15 a 20 meter UTP kabel. Ik vroeg waarom is dit alle kabels zijn toch al goed? Maar bij elke klant moest hij kabel kwijt melde hij.

Weet wel dat het rotkabel is om een connector op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:48:
[...]

Datakabels kun je kopen met lengtes vanaf 0,5m tot 20 meter en meer. Het enige nadeel in jouw geval kan zijn dat er al connectoren aan zitten en als je de kabel wilt wegwerken door kleine gaten kunnen dat die connectors wel eens dwars kunnen gaan zitten. Dan moet je zelf een kabel gaan maken. Kan ook als je een beetje handig bent. Data is overigens geen COAX, maar UTP.
Ik heb al een UTP kabel lopen van de OAP naar de meterkast!

Dus dan zou ik:
- een splitter bij het OAP
- Coax kabel van splitter naar TV
- data-kabel (UTP van 5 meter) van splitter naar modem in meterkast
- Vanuit modem telefoonkabel naar de rest van het huis voor telefoon
- Vanuit modem utp kabel naar router
- Vanuit router utp kabels naar de rest van het huis voor internet

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:53:
[...]

Ik heb mijn modem dan wel in de woonkamer in een kast staan bij de tv maar ik had mijn kabels ook al klaar (monteur hoefde alleen maar in te pluggen). Maar ik kreeg van de monteur ruim 15 a 20 meter UTP kabel. Ik vroeg waarom is dit alle kabels zijn toch al goed? Maar bij elke klant moest hij kabel kwijt melde hij.

Weet wel dat het rotkabel is om een connector op te maken...
Dus
- de kabel van splitter naar modem is een gewone UTP kabel?
- de kabel van splitter naar tv is een COAX kabel?

Sorry als ik vraag naar de bekende weg, maar ik wil dit zeker weten voordat ik overstap naar ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De kabel van de splitter naar de modem is een Coax kabel met F-connector
De kabel van de splitter naar de TV is een "gewone" coax cabel met male/female connectoren.

En ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als hij draadloos is, dan hoef je toch geen extra kabel naar de meterkast te trekken?

En anders leg je 2x UTP Cat5e naar de meterkast en afmonteren op een RJ45 jack ("vrouwtje"). Dan kun je er 1x telefoon in pluggen en 1x netwerk en is alles waar je het hebben wil.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

yeuuuuuh en we gaan dag 8 in zonder internet ! GO Ziggo -O- -O-

Echt wat een prutsers.

Zondag(omdat ze dan toch niet werken) het oude modem erop gehad, en jawel hoor, internet werkt. :/

Ik begin nu echt serieus fuckin kwaad te worden op Ziggo, dit kun je toch niet maken :/ :( :(

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:07:
De kabel van de splitter naar de modem is een Coax kabel met F-connector
De kabel van de splitter naar de TV is een "gewone" coax cabel met male/female connectoren.

En ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als hij draadloos is, dan hoef je toch geen extra kabel naar de meterkast te trekken?

En anders leg je 2x UTP Cat5e naar de meterkast en afmonteren op een RJ45 jack ("vrouwtje"). Dan kun je er 1x telefoon in pluggen en 1x netwerk en is alles waar je het hebben wil.
Dank je.

De Coax kabel met F-Connector, kun je die zelf maken? Anders leg ik een Coax kabel tussen van de tv naar de meterkast en dan mag de monteur daar de F-connectors aan vastmaken.....
Mag deze kabel 5 meter zijn of gaat dan teveel signaal verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Geweldig bedrijf, eerlijk waar.

Op 2 juli een bestelling geplaatst voor het Ziggo All-in-1 pakket van € 49,95. Bestelling ging makkelijk (aldus dat dacht ik toen) en de monteur zou op 15 juli langskomen, de HD decoder zou ietsje later per post aankomen. Ik zou ook nog een bevestigingsbrief ontvangen.

Op 13 juli had ik nog geen bericht gehad via de post, dus ik dacht voor de zekerheid even te bellen met Ziggo om te zien of alles goed was gegaan. Het bleek dat de bestelling niet goed was ingevoerd (HD-tuner stond er bijv. niet bij, andere leverdatum, etc) EN dat de bestelling niet was bevestigd/doorgezet door de Ziggo medewerker. Op dit moment had ik nog zoiets van 'kan gebeuren' en de man die ik toen sprak had de oude order geannuleerd en een nieuwe ingevoerd. De nieuwe afspraak was 23 juli in de middag.

Op 15 juli kreeg ik een bevestigingsbrief van mijn _oude_ bestelling, met de leverdatum van 23 juli ingevoerd. Ik vertrouwde het niet, dus maar weer even gebeld. De persoon die ik toen sprak zei dat de nieuwe bestelling correct in het systeem stond, en dat de brief onderweg is, ook al kan het wel eens zijn dat de brief wat later aan komt. Prima, dacht ik, we wachten het af.

Omdat ik voor de 23e een vrije dag moet opnemen besloot ik gister toch maar even te bellen, en toen begon het leuke deel.
Ik kreeg iemand aan de lijn, deed mijn verhaal, en de beste dame ging even kijken voor me. Wat bleek: Bestelling stond er in, alleen GEEN monteursafspraak, en zelfs geen ingangsdatum voor het contract. Ze zei dat ze het eén en ander ging nakijken en en rechttrekken, en zette me even in de wacht. Na 5 minuten werd de verbinding verbroken (huh?)
Ik opnieuw bellen, kreeg ik een ander persoon aan de lijn. Ik deed opnieuw m'n verhaal, en deze mevrouw kon mij doodleuk vertellen dat er helemaal NIKS in het systeem stond, en dat er al een contract afgesloten stond voor de vorige bewoner, die inmiddels al 6 maanden verhuisd is en z'n ziggo is prima meeverhuisd. (de beste man is een paar meter verderop gaan wonen, vandaar dat ik dat wist :))

Toen zei ik dat de persoon die ik 5 minuten eerder sprak, wel alles in het systeem zag staan, behalve een afspraak. Toen werd ik 10 (!!) minuten in de wacht gezet, waarna gezegd werd dat ze wel een bestelling had gevonden waarvan nog niets bevestigd was, en dat er opnieuw een afspraak gemaakt moest worden, dat tot 4 weken kon duren. Op dit moment ben ik uit m'n plaat gegaan, gezegd dat ik het nu al zat ben, na 3 weken voor de gek te zijn gehouden.
Mijn contracten met andere providers lopen per 1-8 af, dus met een beetje pech zit ik straks helemaal zonder TV/telecom. Toen dreigde ik m'n bestelling in te trekken, en toen kon ze opeens een spoedafspraak maken voor de donderdag 23 juli. Ik werd weer 10 minuten in de wacht gezet (no joke) waarna ze me vroeg om m'n telefoonnummer , de planning van de monteursdienst zou die avond nog contact met me opnemen. Ik m'n nummer opgegeven, en (verrassing!) nog niks gehoord. Trouwens ook nog geen bevestigingsbrief ontvangen, maar dat hoef ik al niet meer.

Ik ga in de middag nog 1 laatste keer bellen, en dan geef ik het op. Wat een hopeloze service zeg. je zou toch denken dat je nieuwe klanten met open armen ontvangt, in mijn branche gebeurt dat in ieder geval wel, new business=heilig.

Zijn meer mensen op zo'n manier behandeld toen ze een bestelling plaatsten? En sorry voor de lap tekst :p

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ronjongen
Ik had een vergelijkbaar probleem en heb dit als volgt opgelost:
  • AOP zit in woonkamer (daar komt de kabel ook binnen, zo is dat meestal in oudere huizen waar de kabel pas na de bouw van het huis is aangelegd)
  • Ik heb het AOP in principe helemaal leeggehaald en de groene coax via een coax-koppelstukje verlengd met een dikke coax-kabel
  • Die kabel loopt via een buis naar de meterkast
  • In de meterkast heb ik het nieuwe AOP (dat in het AiO-pakket zit) aangesloten
  • Op de AOP TV-aansluiting een splitter gehangen, en twee coax-kabels naar de woonkamer c.q. slaapkamer voor digitale TV (prima signaalkwaliteit trouwens!)
  • Op de AOP data-aansluiting heb ik de modem aangesloten
  • CAT5 kabeltje over de vliering naar de werkkamer gelegd, en aldaar een gigabit router/WLAN aangesloten (er gaat niks boven kabels, indien mogelijk)
  • Op de telefoonaansluiting op de modem heb ik het DECT basisstation aangesloten, en ik heb ontvangst door het hele huis en tot zeker 30 m diep in de tuin
Op die manier heb ik zoveel mogelijk kabels en apparatuur in de meterkast staan. Ik denk niet dat Ziggo het helemaal eens is met deze aansluitmethode, maar ik ga echt geen AOP en modem met talloze kabels in de woonkamer proberen weg te werken. En het werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:33:
@Ronjongen
Ik had een vergelijkbaar probleem en heb dit als volgt opgelost:
  • AOP zit in woonkamer (daar komt de kabel ook binnen, zo is dat meestal in oudere huizen waar de kabel pas na de bouw van het huis is aangelegd)
  • Ik heb het AOP in principe helemaal leeggehaald en de groene coax via een coax-koppelstukje verlengd met een dikke coax-kabel
  • Die kabel loopt via een buis naar de meterkast
  • In de meterkast heb ik het nieuwe AOP (dat in het AiO-pakket zit) aangesloten
  • Op de AOP TV-aansluiting een splitter gehangen, en twee coax-kabels naar de woonkamer c.q. slaapkamer voor digitale TV (prima signaalkwaliteit trouwens!)
  • Op de AOP data-aansluiting heb ik de modem aangesloten
  • CAT5 kabeltje over de vliering naar de werkkamer gelegd, en aldaar een gigabit router/WLAN aangesloten (er gaat niks boven kabels, indien mogelijk)
  • Op de telefoonaansluiting op de modem heb ik het DECT basisstation aangesloten, en ik heb ontvangst door het hele huis en tot zeker 30 m diep in de tuin
Op die manier heb ik zoveel mogelijk kabels en apparatuur in de meterkast staan. Ik denk niet dat Ziggo het helemaal eens is met deze aansluitmethode, maar ik ga echt geen AOP en modem met talloze kabels in de woonkamer proberen weg te werken. En het werkt feilloos.
Dat klinkt idd als de beste oplossing. Wel veel werk, maar dan heb je ook wat.
Wat bedoel je met "dikke" coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hoge kwaliteit COAX kabel word ermee bedoeld. Dit is over het algemeen niet de COAX die je bij de kruidvat kan halen (15Meter voor 5 euro ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Tappone schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:23:

Zijn meer mensen op zo'n manier behandeld toen ze een bestelling plaatsten? En sorry voor de lap tekst :p
Eh lees het topic door en de vorige delen... Dan lees je het antwoord (dat is het merendeel ja). Het is door de administratieve troep heen komen maar daarna als het werkt werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:41:
Hoge kwaliteit COAX kabel word ermee bedoeld. Dit is over het algemeen niet de COAX die je bij de kruidvat kan halen (15Meter voor 5 euro ofzo)
Duidelijk.

Maar de meer simpele oplossing zou zijn de data-kabel (coax met f-connector) van splitter naar het modem in de meterkast te trekken... maar mag deze 5 meter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mag die kabel best lang worden. Maar je zult een krimptang moeten hebben om zo'n connector erop te krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 08:35
Hmmm, ik ben benieuwd of mijn bestelling wel goed is doorgekomen.
Vorige week dinsdag heb ik Alles-in-1 Plus besteld, maar tot op heden heb ik nog geen brieven gekregen en ook nog geen installatiepakket.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik het beste een hoge kwaliteit COAX kabel kopen? Niet bij de praxis/gamma etc neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Als ie trouwens niet sterk genoeg is, versterkertje er tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:49:
Waar kan ik het beste een hoge kwaliteit COAX kabel kopen? Niet bij de praxis/gamma etc neem ik aan?
Waarschijnlijk wel. Zie namelijk regelmatig bij de doe-het-zelver Hirschmann kabels liggen en dan heb je het wel over hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RollieBollie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:49:
Hmmm, ik ben benieuwd of mijn bestelling wel goed is doorgekomen.
Vorige week dinsdag heb ik Alles-in-1 Plus besteld, maar tot op heden heb ik nog geen brieven gekregen en ook nog geen installatiepakket.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van Ziggo.
Ik zou bellen als ik jou was, bij mij was na 2 weken nog niks binnen, gebeld, ow nee hoor meneer ik zie geen bestelling staan , WTF ? :/

Administratieve rompslomp :/

PS weet iemand een kantoor van Ziggo in de regio Brabant/Limburg
Ik wil persoonlijk verhaal halen, ben het echt zat met die telefoonmiepen.

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-07-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben er op geen enkele manier aan verbonden maar op:
www.allekabels.nl

Kun je goede kwaliteit kabels, connectors, versterkers etc kopen (en persoonlijk adviseer ik Hirschmann).
Ik zou in ieder geval niet de goedkope plastic/metalen connectoren kopen van de Karwei/Gamma/Praxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb nergens last van gehad en via internet besteld.
Alles In 1 Extra, met HD ontvanger, duurde wel 6 weken, maar ik had dat ingecalculeerd en mijn huidge abonnement liep nog even door.
Toen alles binnen gekregen en aansluiten, wel even activatie problemen, maar was heel snel opgelost door een deskundige medewerker aan de lijn (afkloppen :) ).
Paar dagen daarna nummer poortering en daarmee was KPN einde actie.
En ook tot nu toe (afkloppen :) ), weinig storingen.
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:54:
Ik wil persoonlijk verhaal halen, ben het echt zat met die telefoonmiepen.
In Eindhoven kun je Ziggo bezoeken op de Mathildelaan 83-85. We zijn geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:30 uur. Op zaterdag, zondag en feestdagen zijn we gesloten.
Kan je bij Tess invullen met als keyword: balie ;)

Edit 2:
Even op een rijtje voor degene die oorlogje willen spelen met Ziggo :)
In Groningen kun je Ziggo bezoeken op Winschoterdiep 60.
In Heerhugowaard kun je Ziggo bezoeken op de J. Duikerweg 1.
In Den Haag kun je Ziggo bezoeken op Spaarneplein 2.
In Eindhoven kun je Ziggo bezoeken op de Mathildelaan 83-85.

Voor allemaal geldt: We zijn geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:30 uur. Op zaterdag, zondag en feestdagen zijn we gesloten.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 11:39 . Reden: editje voor Def!ance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57:
Ik ben er op geen enkele manier aan verbonden maar op:
www.allekabels.nl

Kun je goede kwaliteit kabels, connectors, versterkers etc kopen (en persoonlijk adviseer ik Hirschmann).
Ik zou in ieder geval niet de goedkope plastic/metalen connectoren kopen van de Karwei/Gamma/Praxis.
Super, dankje. Laatste vraag: welke F-connectors heb ik nodig?

M -> F
M -> M
F -> M
F -> F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb op 16 juli het A1O abonnement besteld en nu staat er in Mijn Ziggo bij Mijn Orders het volgende:

1 Smartcard In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen 16 jul 2009
1 DTV Decoder Samsung In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen 16 jul 2009
1 Internet/telefonie 3.0 pakket In behandeling - De bestelling is in behandeling genomen 16 jul 2009

In het order overzicht vind je de verzendstatus van de producten die je per post toegestuurd krijgt. Deze producten horen bij de Ziggo diensten die je hebt besteld. De getoonde leverdatum verwijst naar de datum waarop de eerste leverpoging gepland staat.

Betekent dit nou dat het pakket al verzonden is, of moet dan eerste de status veranderen? De status en de tekst daaronder zijn namelijk nogal tegenstrijdig. Bij bovenstaande status krijg ik eerder de indruk dat er nog niets is verzonden, maar dat de bestelling op 16 juli enkel in behandeling is genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door VanRoyal op 21-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... in F-Connectoren is eigenlijk geen keus hoor. Die zijn namelijk altijd "male" (maar daar kom je wel achter als je ziet hoe een F-connector gemonteerd wordt).
Let er wel op dat je de juiste dikte koopt. Voor een dikke kabel past een dunne connector namelijk niet.

En voor coax heb je 1x male en 1x female nodig.

Linkje:
http://www.antenneversterkers.nl/f-connector.php

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 21-07-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb na gigantische problemen met m'n ADSL levering toch de stap gemaakt om over te stappen naar toen nog @home. Overstap ging bijzonder soepel en ik had binnen twee weken alles in huis en alles werkte nadat ik alles zelf had aangesloten.

Ik had echter allemaal losse abonnementen dus besloot ik een AiO pakket te nemen. Keurig gesprek gehad met een telefoniste, alles aan het einde nog opgesomd en binnen een kwestie van een paar uur was m'n internet snelheid al verhoogd en een week later had ik m'n tweede Digi-decoder ook binnen. Dus kan alleen maar positief zijn. Ik vermoed dat het echter ook veel te maken heeft met de correcte werkwijze van de medewerker. In m'n huidige werk merk ik ook veelvuldig dat men de werkorders gewoon niet volledig uitvoeren waardoor er veel onduidelijkheden onstaan en daarnaast ook veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Super, dankje. Laatste vraag: welke F-connectors heb ik nodig?

M -> F
M -> M
F -> M
F -> F
http://www.allekabels.nl/...irschmann-Coax-Kabel.html

en als je het zelf wilt doen:
http://www.allekabels.nl/...irschmann-Coax-Kabel.html
http://www.allekabels.nl/na/0/445/Coax-Stripper.html
http://www.allekabels.nl/F-Konnektors/125/527/Krimptang.html
http://www.allekabels.nl/...Konnektor-Hirschmann.html

En dan verloopjes op de f connectors.
http://www.allekabels.nl/f-konnektor-verloop.html
AOP = http://www.allekabels.nl/...ignaal-Overname-Punt.html

Als je dat allemaal gebruikt en goed aansluit (weet wat je doet), dan moet het goed zijn _/-\o_
Kost wat, maar dan heb je wat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vorige week een tweede All-In-One pakket ontvangen. Ook met de Ubee modem. Waar dit tweede vandaan komt weet ik niet, maar die bewaar ik toch even (er zit ook een smartcard/decoder bij).

Na een week diverse testen uit gevoerd te hebben kom ik op 45mb down en 2,5 up (?) uit. Naast het feit dat de eerste order verkeerd gegaan is, ben ik toch zeer tevreden. De kwaliteit van de verbinding is ook hoog. Hij is er nog niet uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mn moeder Ziggo besteld..

..op die website een datum geprikt.. bestelling gedaan.. en toen werd het stil. En dan krijg ik al vlekken he van die K** providers, want je weet gewoon van te voren dat het helemaal fout gaat...en toch doe je het he.. dat roept ook al vraagtekens op |:( 8)7

Bellen natuurlijk en ja hoor, afspraak werd ff leuk 4 weken opgeschoven. Dan denk ik dus WAAROM zet je dan zo'n planning ding op je website? Haal dat er dan af als het toch niet werkt.
Die muppet aan de telefoon alles geannuleerd en opnieuw gedaan (why?). Dit alles door mn moeder geregeld. Dus ik was bij haar en check het.. HD decoder vergeten (ofcourse). Dus ik bellen of die er nog bij kon.. nope..kan niet..(stomme vraag ook, want ik weet het antwoord toch wel) weiger de eerste decoder maar en bestel maar een nieuwe.. Ja.. logisch.
Wat een ongelooflijk dom bedrijf dat ze niet ipv kastje A kastje B kunnen meegeven aan een monteur of postbode.

Echt..als die lui toch geen monopolie hadden in hun gebied dan waren ze al lang failliet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er maar net aan wie je aan de lijn krijgt. Ik heb tot op heden alleen zeer correct communicerende medewerkers aan de lijn gehad, die me steeds zeer goed konden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ongeduldig, nog geen modem / internetpakket ontvangen... Wel de brief (afgelopen vrijdag) ... Ik hoop dat ie snel komt! Ervaringen met levertijd omgeving Breda?

Edit:
Krijg net een smsje van de vriendin "Ziggo is binnen!"... Ik kan niet wachten naar huis te gaan... >:)

Nu maar hopen dat ik alles aan de gang krijg!

[ Voor 40% gewijzigd door ThAZiP op 21-07-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Vandaag het eurodocsis 3.0 modem binnengekregen, en jawel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/521985297.png

Alleen het activeren van het modem ging niet zoals gepland, maar ja, dat is logisch als je pc nog ingesteld is op een router waarbij een intern ip nummer handmatig wordt ingevoerd. Logisch dat je je modem dan niet kunt benaderen.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 21-07-2009 12:56 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik heb net weer met Ziggo gebeld, en nu werd me verteld dat er HELEMAAL niks in het systeem staat, zelfs geen geannuleerde bestelling...Ik snap niet hoe ze daar te werk gaan hoor, maar dat ik bij elk telefoontje een ander verhaal hoor vind ik wel heeeel apart.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Tappone schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:25:
Ik heb net weer met Ziggo gebeld, en nu werd me verteld dat er HELEMAAL niks in het systeem staat, zelfs geen geannuleerde bestelling...Ik snap niet hoe ze daar te werk gaan hoor, maar dat ik bij elk telefoontje een ander verhaal hoor vind ik wel heeeel apart.
Dat zei ik je toch al

En dat elke keer ander verhaal, wen er maar aan.

Hierboven zegt iemand het heel goed :
ALS Ziggo die monopolie niet gehad had, waren ze allang failliet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Kennis en nieuws pakket besteld, na een maand nog geen beeld nog maar is besteld nog steeds niks
Gebeld en ze vroegen of ik niet Totaal pakket wou omdat het toch eerste twee maanden gratis was, dit wou ik niet ivm opzeggen en ja hoor twee dagen later had ik tv alleen een probleem ze hebben niet geluisterd en toch gewoon totaal pakket gedaan makkelijk hoor ze kiezen tegenwoordig abonnementen voor mij uit die ik mag betalen ook al wil ik het niet want we leven in Nederland waar zoiets gewoon kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Snowwie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:49:
Vandaag het eurodocsis 3.0 modem binnengekregen, en jawel:

[afbeelding]

Alleen het activeren van het modem ging niet zoals gepland, maar ja, dat is logisch als je pc nog ingesteld is op een router waarbij een intern ip nummer handmatig wordt ingevoerd. Logisch dat je je modem dan niet kunt benaderen.
Bij mij staat de router op DHCP (Sitecom Gaming Router WL-308).. Moet daar nog veel aan veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:04:

Echt..als die lui toch geen monopolie hadden in hun gebied dan waren ze al lang failliet..
Ik wil echt niet rechtpraten wat Ziggo administratief fout doet, maar met meer dan 3,2 miljoen (!) abonnees gaat er best wel eens wat mis (en je leest in de forums altijd de dingen die fout gaan).

Ik was misschien wel gelukkig, maar mijn internet aansluiting plus interactieve TV is in één keer goed gegaan.

En zoals iemand anders al schreef: Heb je dan eindelijk een werkende aansluiting, dan heb je er in principe ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ynnoz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Ik wil echt niet rechtpraten wat Ziggo administratief fout doet, maar met meer dan 3,2 miljoen (!) abonnees gaat er best wel eens wat mis (en je leest in de forums altijd de dingen die fout gaan).

Ik was misschien wel gelukkig, maar mijn internet aansluiting plus interactieve TV is in één keer goed gegaan.

En zoals iemand anders al schreef: Heb je dan eindelijk een werkende aansluiting, dan heb je er in principe ook geen problemen mee.
jah dag !
get your facts straight
3.2 miljoen abbo's ja(als in singaal op die coax), maar lang zal ze leven geen 3.2 miljoen inet aansluitingen ;)

En wel eens? lol, het is wel meer dan wel eens
Ik ben nu voor de 3e keer klant geworden en bij elke keer dat ik het werd liep het grandioos mis
ok 1 keer was nog @home, en nu dan 2x ziggo, maar het is en blijft een drama :/

Dus bij mij is het igg een fail count van 100%

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-07-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:
[...]

jah dag !
get your facts straight
3.2 miljoen abbo's ja, maar lang zal ze leven geen 3.2 miljoen inet aansluitingen ;)
En wel eens, het is wel meer dan wel eens
Ik ben nu voor de 3e keer klant geworden en bij elke keer dat ik het werd liep het grandioos mis

Dus bij mij is het igg een fail count van 100%
Er zijn 3.2 miljoen abonnementen waarvan 1.4 miljoen internet abonnementen. Digitale TV staat op bijna 996.000 aansluitingen en telefonie over de 770.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Oke, net even naar postkantoor geweest ... maar het is toch zo'n lelijk Arris TM702B ding geworden :'(

Vannacht maar eens gaan stoeien met dat ding

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb net het HDTV zenderpakket erbij besteld, hoelang kan het ongeveer duren voordat je die daarwerkelijk ontvangt? Op de site van ziggo kan ik het niet vinden (en bellen is uit den boze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:21:
Het ligt er maar net aan wie je aan de lijn krijgt. Ik heb tot op heden alleen zeer correct communicerende medewerkers aan de lijn gehad, die me steeds zeer goed konden helpen.
Ik had eerst een correct nederlands sprekende man aan de telefoon toen ik met een paar zenders foutcodes had. Die geeft een standaard mailtje waarin staat hoe je kan bepalen of er storingen zijn rond het kastje.

Nog een keer gebeld want het werkte geen snars, krijg je een turk aan de telefoon, en die wist meteen naar de frequenties en netnummer te verwijzen, ff wat in veranderd en werkte meteen goed. (stond dus verkeerd in boekje) Hulde aan de turk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Oja klopt inderdaad. De nummers in het boekje wat je erbij krijgt voor digitale tv, KLOPPEN NIET. Het juiste boekje is

http://blob.ziggo.nl/dyna..._DigitaleTV_v1.0b_web.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulls schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:17:
Ik heb net het HDTV zenderpakket erbij besteld, hoelang kan het ongeveer duren voordat je die daarwerkelijk ontvangt? Op de site van ziggo kan ik het niet vinden (en bellen is uit den boze)
Dat vind ik eigenlijk ook een interessante vraag. Ik heb dit via de website ook aangevraagd, en de dag erna zelfs een papieren bevestiging ontvangen (?!) maar het werkt (3 werkdagen later) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Na 4 monteurs en tientallen telefoontjes naar de klantenserveice lijkt het probleem met de wegvallende telefoonverbinding bij druk internetverkeer eindelijk opgelost. Blijkbaar veroorzaakte de telefoon/kabel naar telefoon een kortsluiting in de modem o.i.d. Voorheen kreeg ik mijn upload niet boven de 30 KB/s uit wanneer ik aan het downloaden was. Daarbij schoot de lag op datzelfde moment als een raket omhoog (rond de 3000ms)
En kijk nu eens:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/291f900.jpg

10mbit download en 1.5mbit upload. Ik ben weer helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ynnoz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Er zijn 3.2 miljoen abonnementen waarvan 1.4 miljoen internet abonnementen. Digitale TV staat op bijna 996.000 aansluitingen en telefonie over de 770.000.
ok nu ga ik even met jouw cijfers grof rekenen/goochelen, en is nergens op gebaseerd

80% van internet zijn alles 1-in-pakketten....(roughly 1.12 miljoen)
daar vallen dan meteen je andere cijfers bij in ( die losse digi tv en tel zijn te verwaarlozen eventjes)

1.1 miljoen ongeveer.

Hoeveel heeft een andere proivider er ?Een random provider?
En hoeveel gaat daar mis met bestellen/wijzigen?

Kom op , een excuus verzinnen kan iedereen, maar bij Ziggo gaat er gewoon procentueel MEER mis dan elders.
Hun hele helpdesk systeem slaat nergens op, omdat het uit 3 lagen bestaat(niet het lagen systeem zelf, dat is op meer plaatsen), heb je dus een echt probleem duurt het al minimaal een week voor je bij laag 2 bent, moet je dan nog naar laag 3 ben je weer een week verder.

Het probleem is dat de 1ste lijns(zeker) en 2e lijns (niet zeker) gewoon telefoonmiepen zijn, en niks technisch weten en/of kunnen.( een enkele uitzondering daargelaten)

[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:59:
[...]

Het probleem is dat de 1ste lijns(zeker) en 2e lijns (niet zeker) gewoon telefoonmiepen zijn, en niks technisch weten en/of kunnen.( een enkele uitzondering daargelaten)
Dankje :P
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.