Probleem is ineens opgelostEdwardTheGreat schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:40:
Vraagje: een vriendin met Ziggo abonnement speelt wel eens spelletjes op de site www.gamebattle.nl (heeft daar ook credits opgebouwd enzo), maar sinds een week of 2 is deze via haar internetverbinding niet meer te bereiken.
Ga ik met m'n mobiel op een open wireless netwerk die site openen is er niks aan de hand (ik zit dan op iemand z'n Tiscali ADSL verbinding te internetten)
Ik kan de site vanaf haar computer gewoon pingen, dus er moet iets aan de hand zijn met de DNS.
Ook met nslookup wordt de site gewoon goed gezien, maar even openen in IE of Firefox ho maar.
Na een beetje googlen kwam ik op het idee om de Ziggo DNS server te vervangen door OpenDNS, dus dit ingesteld in de IP-eigenschappen van de netwerkverbinding, en via ipconfig de DNS cache geflusht, en de pc ook opnieuw gestart uiteraard maar de site blijft onbereikbaar.
Doe ik nu een nslookup zie ik dat het nog steeds via de Ziggo servers verloopt, die ik toch duidelijk probeer te omzeilen, er staat dan iets met hdb.ov.home.nl in de onderste regel. Thuis zit ik achter een 3Com router (op XS4ALL verbinding) en ziet een nslookup er dus iets anders uit.
Ze heeft een Arris CM450-B modem in gebruik, waar ik volgens mij niet in kan komen, en werkt met Win XP Pro, en alle andere sites werken gewoon (ook met de Ziggo DNS servers)
Wie herkent dit probleem of weet een oplossing? En wie kan deze site (of andere) nog meer niet gebruiken?
Oh ja, 2e edit: hosts file is schoon
De site is zeker 2 of 3 weken vanaf die verbinding niet te bereiken geweest, en toen ik vanavond probeerde deed ie 't ineens weer..
Heb de OpenDNS laten staan, het werkt nu en ik moet er in ieder geval voorlopig maar niet teveel mee rommelen.
Ik vind nog steeds dat een nslookup met OpenDNS er apart uitziet, weet niet of dit zo hoort maar goed, hij doet 't weer (nog ff ouderwets PacMan gespeeld