[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:28:
I
[...]

Ik zelf helemaal niets :+ Maar eh..volgens mij zijn er zakelijk gezien voldoende applicaties die niet onder Vista of 7 draaien.....
Yanze schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat dit meer een issue zal zijn voor bedrijfsmatige applicaties dan voor ons als home user. Kan me herinneren dat Microsoft ooit Softricity kocht om alle apps onder Vista te kunnen laten draaien, dit klinkt ongeveer hetzelfde maar dan net anders ...
Uiteraard, maar ik vroeg me af waarom mensen in dit topic naar XPM vroegen.
Tenzij ze inderdaad legacysoftware hebben :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:57
Het viel me zojuist op dat wanneer ik over Windows Live Messenger op de Taskbar hoover, de rand rondom mijn schermafbeelding erg crappy wordt weergegeven in Win 7 RC. Andere mensen ook al opgevallen?
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/2034/wlmtaskbar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Als je het echt bont wil maken: IE8 uninstallen, en via de XPM IE6 erop zetten, en dat je main-browser maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 10:57
Anoniem: 60905 schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:02:
[...]

Netwerk(beheer) is in windows geïntegreerd of niet?
Klopt, maar ik heb niets gewijzigd, dus kan het niet aan dat deel van de configuratie liggen waar de gebruiker invloed op heeft. Als ik het een en ander naloop dan blijkt alles goed te staan, maar de verkenner ziet de gedeelde pc niet meer. Even opstarten met een andere Windows versie op dezelfde pc en ik zie daar de gedeelde pc wel in de verkenner.

-edit-

Niet juist dat een andere Windows versie op dezelfde pc wel de gedeelde pc ziet. Gedeelde pc lijkt nu ook niet meer lekker in het netwerk te hangen. Herstarten van alle componenten van het netwerk en de beide pc's helpt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door ParkOverall op 26-04-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:52
EDIT schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:39:
Klik eens links onderaan op Folders ;)
Tja, geen idee.Links onderaan zit bij mij gewoon de start knop (Basic theme) Ik weet niet wat daar moet zitten wat betreft folders???

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
brooks123 schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:32:
[...]

Tja, geen idee.Links onderaan zit bij mij gewoon de start knop (Basic theme) Ik weet niet wat daar moet zitten wat betreft folders???
Ik weet ook niet waar hij het over heeft, maar een hele korte zoekactie levert mij al op wat jij zoekt:
rechtsbovenin "organize" -> "folder and search options" -> eerste tab "navigation pane" -> "automatically expand to current folder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

.Johnny schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:44:
[...]

Ik weet ook niet waar hij het over heeft, maar een hele korte zoekactie levert mij al op wat jij zoekt:
rechtslinksbovenin "organize" -> "folder and search options" -> eerste tab "navigation pane" -> "automatically expand to current folder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
Dat werkt ook niet, misschien is het bij mij wat buggy. Even een screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.hetesoep.nl/temp/desktop_02.JPG

Een beetje een crappie plaatje, maar in de linker-pane zie dat je dat ik de folder "users" actief heb gemaakt, en daar hangen 3 folders onder, maar de user-folder in de left-pane klapt niet uit zodra ik deze actief maak. Dat werkte wel (heerlijk) onder XP

Sowieso een bug, ik kan 2 folders actief maken, 1 in de linker-pane en 1 in de rechter-pane. Als ik nu op de delete toetst druk, welke wordt dan delete?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
brooks123 schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:19:
Sowieso een bug, ik kan 2 folders actief maken, 1 in de linker-pane en 1 in de rechter-pane. Als ik nu op de delete toetst druk, welke wordt dan delete?
Als je normaal aero gebruikt dan is de 'actieve' lichtblauw en die niet actieve grijs :)
(zoals hier op het plaatje, als ik 'del' druk dan wordt de lichtblauwe map verwijderd)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AgHjDXOjFPCC64ANFYtXNibx/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 26-04-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat die linkerpane folder niet lekker uitklapt als in Xp is ruk, je moet echt op het driehoekje klikken. Heb ik als featurerequest gelijk na de Beta ingestuurd. Heeft het blijkbaar niet gehaald naar de RC. :O

Nog erger vind ik, dat als je in de linkerpane dubbelklikt op een folder om hem te laten uitklappen, hij naar onderin het beeld schuift. Dat betekent dus dat je hem naar 't midden in de linkerpane moet slepen, via de scrollbar (onderin werkt onprettig).

[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 26-04-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 10:13

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik draai nu de uitgelekte RC1 versie (build 7100 aangegeven) en ben nu ook eens 64 bit gaan draaien, maar even ter zaken. Ik heb bij de vorige builds AVG gebruikt omdat ik bij de eerste Beta versie van Windows 7 steeds blauwe schermen kreeg van "Symantec Endpoint Protection 11" nu dacht ik deze weer eens te proberen in de RC1 versie op 64bit maar nee dus, hij installeert niet eens (Misschien toch even mee spelen nog, de installatie doet namelijk halverwege een roll back)
Nu was ik wel benieuwd naar welke antivirus/firewall jullie gebruiken?

Ik ben nu alleen bekend met AVG die werkt onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 08:17
Avast Antivirus, gratis en geen enkel probleem mee.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 10:13

SpeedfreakR

Zoeffff.....

DFKT schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:25:
Avast Antivirus, gratis en geen enkel probleem mee.
Zal eens kijken als symantec echt niet wil.

Heb denk ik wel een oplossing voor de BSOD's, speciaal voor de Symantec mensen:
I have been running SAV 11 MR4 for about 3 weeks and have not had any BSOD's. After having one every 1 or so before, it is nice to have it working finally!

I have it running on 3 computers with different specs on each to test. One is on a domain, the other two are in a workgroup.

After unistalling ALL SAV/Live update products, I ran CCleaner to get all the Reg files. I then basically followed the directions listed here:

• Open the SEP folder
• Run LUSETUP.exe
• REBOOT
• Open the SEP folder
• Run Setup.exe
• Choose to install ONLY Antivirus and Email scanner (if needed).
• I choose unmanaged on all, then ran the Sylink.bat file on the domain machine
• It updated and then required a reboot.

Now, no BSOD's on any of the computers, 2 workgroups are running and updating fine on their own, and the domain machine shows up in the management consol and updates from the server.

Hope something in here helps you.....It was a long frustrating time getting it to work, but it does work.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
SpeedfreakR schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:24:
Ik draai nu de uitgelekte RC1 versie (build 7100 aangegeven) en ben nu ook eens 64 bit gaan draaien, maar even ter zaken. Ik heb bij de vorige builds AVG gebruikt omdat ik bij de eerste Beta versie van Windows 7 steeds blauwe schermen kreeg van "Symantec Endpoint Protection 11" nu dacht ik deze weer eens te proberen in de RC1 versie op 64bit maar nee dus, hij installeert niet eens (Misschien toch even mee spelen nog, de installatie doet namelijk halverwege een roll back)

Comodo Internet Security

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een beetje extra info:
Now that we have a near-final release candidate (RC) to play with, Rafael and I have been pouring over the licensing policies for the various Windows 7 SKUs (stock keeping units, or "product editions"). Some interesting details have emerged, and I'm pretty sure most of this is all new info.

AAC/H.264/MPEG-2 support will not be provided to Windows 7 Home Basic and Starter customers. That functionality will only go out to Home Premium, Professional, and Enterprise/Ultimate users. But it looks like there will be add-ons made available (free or paid, it's not clear) to users of low-end Windows 7 versions.

Maximum RAM. All 32-bit versions of Windows 7 "support" 4 GB of RAM, of course. But if you go 64-bit, you can add up to 8 GB in Home Basic and Starter, 16 GB in Home Premium, and 192 GB in Professional, Enterprise, and Ultimate.

Windows Media Player Remote Media Experience (RME) is not available in Windows 7 Home Basic or Starter. However, all versions can share media over a home network.

All Windows 7 SKUs support 20 simultaneous SMB connections. This works out to 10 users, apparently.

XP Mode (formerly Virtual PC). As we first revealed yesterday, only Windows 7 Professional, Enterprise, and Ultimate are licensed to install XP Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-07 11:18
Sjah schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:21:
Ja dat die linkerpane folder niet lekker uitklapt als in Xp is ruk, je moet echt op het driehoekje klikken. Heb ik als featurerequest gelijk na de Beta ingestuurd. Heeft het blijkbaar niet gehaald naar de RC. :O

Nog erger vind ik, dat als je in de linkerpane dubbelklikt op een folder om hem te laten uitklappen, hij naar onderin het beeld schuift. Dat betekent dus dat je hem naar 't midden in de linkerpane moet slepen, via de scrollbar (onderin werkt onprettig).
Dit zit er toch in hoor..

Ga maar eens naar je "Folder options.." en dan onderaan op de tab "General"
Daar kan je 2 opties aanvinken waardoor je weer het bekende linkerpane krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm, gisteravond maar eens de RC op zowel mijn notebook als m'n desktop PC geinstalleerd, aangezien ze beiden toe waren aan een verse install. Op beiden systemen zaten oorspronkelijk Windows Vista Home Premium edities (desktop x64, notebook x86) geinstalleerd. Nu staan op beide systemen Windows 7 build 7100 in het smaakje x64, en wat een feest!

Installatie gaat erg goed, 90% van al mijn hardware werd automatisch geinstalleerd. OS voelt een stuk degelijker, maar zal vast ook wel iets psychisch zijn na alle lovende berichten hier te hebben gelezen :P.

Morgen maar eens mijn Vista Home Premium x64 DVD'tje proberen te verkopen op marktplaats... zag dat er nog aardig wat op geboden werd (50+ euro). Nu kan het nog :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 14:54

itlee

Gas erop!

Sophos Anti virus... vanaf 7.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wouter06 schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:55:
[...]

Dit zit er toch in hoor..

Ga maar eens naar je "Folder options.." en dan onderaan op de tab "General"
Daar kan je 2 opties aanvinken waardoor je weer het bekende linkerpane krijgt :)
Ja die opties had ik ook gezien, en gelijk aangezet. Maar het doet niks, ik weet niet wat het wel doet, maar het doet niet waar ik op doel. Als iemand me kan vertellen wat het doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Comodo Internet Security werkt prima.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
DFKT schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:35:
[...]

Maar dat zou dan dan ook op moeten gaan voor BF:Heroes en Quake Live toch?
PB werkt wel voor windows7. Je moet alleen even iets meer werk doen.Van de site van PB kan je de update tool downloaden. Als je deze uitvoerd met adminrechten wordt je PB gewoon netjes geupdate. Vervolgens het spel starten met adminrachten en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 08:17
Giem schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:06:
[...]

PB werkt wel voor windows7. Je moet alleen even iets meer werk doen.Van de site van PB kan je de update tool downloaden. Als je deze uitvoerd met adminrechten wordt je PB gewoon netjes geupdate. Vervolgens het spel starten met adminrachten en voila.
Ik had ook al geupdate en alles (pbsetup), maar misschien dat het spel opstarten met admin rechten het verschil maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door DFKT op 27-04-2009 09:07 . Reden: Iets te snel op enter gedrukt. ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:41
DFKT schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:07:
[...]

Ik had ook al geupdate en alles (pbsetup), maar misschien dat het spel opstarten met admin rechten het verschil maakt.
Nee hoor, ook dat mag niet baten. Ik krijg tenminste de hele tijd errors van Windows API-funcie niet gevonden o.i.d., in welke compatibility mode ik hem dan ook draai, admin of geen admin, en met de laatste PB versie.. Het is gewoon een probleem met PB, dat zijn ze als het goed is aan het fixen bij EvenBalance, alleen stellen ze dacht ik duidelijk dat ze geen bèta OS's ondersteunen..

Als er iemand een werkende oplossing heeft hoor ik het graag, maar de tientallen tutorials over hoe je het zou kunnen oplossen hebben bij mij nog geen baat gehad (@build 7000)... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:25
Eset NOD32 AV werkt ook prima op de laatste RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07

RnB

Nu die RC uit is, heb ik toch maar weer de overstap gewaagd, voor de 4e keer.. :P

Maar ik moet zeggen, deze nieuwste build bevalt me nog wel het beste! Ik heb het idee dat het allemaal wat minder buggy en sneller is. Sowieso heb ik geen problemen meer met de weergave van mijn taakbalk, wat ik bij eerdere builds wel had (flikkeringen etc) en alles werkt net even wat lekkerder.
Helaas heeft Upek nog geen support voor mijn fingerprint reader onder Windows 7, maar dat is nog maar even wachten geblazen.
Problemen tot nu toe? Gister een zware crash gehad toen ik een beetje ging spelen met Windows Media Center, wat trouwens al de tweede keer was. De eerste keer kon ik er gelukkig nog uit, maar de tweede was echt een crash. Niks reageerde meer. En dus de fingerprint reader, maargoed.. die support komt volgens Upek in de volgende softwareversie. Hopelijk duurt dat niet al te lang.

Al met al heb ik veel lof over deze build en ga ik deze er ook niet meer af halen. :)

Ik gebruik trouwens Avast Antivirus, een favoriet van me wat ik al onder XP en Vista gebruikte en hij werkt subliem onder Windows 7. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 27-04-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:59:
[...]

Ja die opties had ik ook gezien, en gelijk aangezet. Maar het doet niks, ik weet niet wat het wel doet, maar het doet niet waar ik op doel. Als iemand me kan vertellen wat het doet....
Als je die vinkjes uitzet doet de linkerpane helemaal niets, dat blijft dan een soort overzicht.
zodra je het aanzet klapt het linkerpane de folder uit tot het niveau waar je op dat moment bent. Dubbelklik maar eens in je rechterpane op een folder en zie hem dan vervolgens links tot hetzelfde niveau uitklappen. Als je dat uitzet gebeurt er dus links niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Svennetjee schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:33:
[...]

Nee hoor, ook dat mag niet baten. Ik krijg tenminste de hele tijd errors van Windows API-funcie niet gevonden o.i.d., in welke compatibility mode ik hem dan ook draai, admin of geen admin, en met de laatste PB versie.. Het is gewoon een probleem met PB, dat zijn ze als het goed is aan het fixen bij EvenBalance, alleen stellen ze dacht ik duidelijk dat ze geen bèta OS's ondersteunen..

Als er iemand een werkende oplossing heeft hoor ik het graag, maar de tientallen tutorials over hoe je het zou kunnen oplossen hebben bij mij nog geen baat gehad (@build 7000)... ;(
Appart, hier op build 7100 werk PB wel gewoon. Misschien moet je gewoon updaten naar build 7100. Bij mij werkte het ook op build 7077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, wel één irritant puntje (wat trouwens ook al in Vista zat, maar niet in XP) is dat wanneer je een foto hebt die een lagere resolutie heeft dan je scherm en je wilt die als wallpaper gebruiken, dat Windows die foto dan altijd maximaliseert, waardoor je dus een pixelfestijn krijgt.
Hoevaak je ook aangeeft dat je het centered wil, hij blijft full screen. Zijn daar work arounds voor of moet ik hier maar mee leren leven?
Windows XP deed het namelijk wel gewoon zoals ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RnB schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:17:
Hm, wel één irritant puntje (wat trouwens ook al in Vista zat, maar niet in XP) is dat wanneer je een foto hebt die een lagere resolutie heeft dan je scherm en je wilt die als wallpaper gebruiken, dat Windows die foto dan altijd maximaliseert, waardoor je dus een pixelfestijn krijgt.
Hoevaak je ook aangeeft dat je het centered wil, hij blijft full screen. Zijn daar work arounds voor of moet ik hier maar mee leren leven?
Windows XP deed het namelijk wel gewoon zoals ik wilde.
Hier werkt het wel prima.
Vergeet hem niet op 'center' te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

Hier werkt laat Comodo CIV zich niet goed installeren. Is er een truukje nodig?

Sorry.... Win7 7100 32 bit

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 132243 op 27-04-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

anandus schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:32:
[...]
Hier werkt het wel prima.
Vergeet hem niet op 'center' te zetten ;)
Serieus joh? Zou het dan mss aan mijn foto's liggen? Ze zijn namelijk niet veel kleiner dan de resolutie van mijn beeldscherm.
Ik had hem uiteraard op center gezet, zoals ik al had uitgelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Anoniem: 132243 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:45:
[...]

Comodo heb ik in Windows 7 geinstalleerd door de compatibiliteit modus van de installer naar Windows Vista SP1 aan te passen. Na de installatie moet je voordat je reboot even naar de Comodo directory gaan en dat nog eens bij alle .exe bestanden doen. Dan pas rebooten en Comodo werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Je kan het op Vista compatabiliteitsmodus installeren, dan werkt het goed.
Of je download de nieuwe RC1 versie die werkt gewoon meteen goed met de installer (Verkrijgbaar het het forum).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RnB schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:55:
[...]

Serieus joh? Zou het dan mss aan mijn foto's liggen? Ze zijn namelijk niet veel kleiner dan de resolutie van mijn beeldscherm.
Ik had hem uiteraard op center gezet, zoals ik al had uitgelegd. ;)
Ja, net even met een plaatje geprobeerd van 200 bij 100 pixels, komt prima in het midden.

Het zou wel vreemd zijn als het aan je foto's zou liggen, misschien toch een bugje of some kind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:58:
[...]

Comodo heb ik in Windows 7 geinstalleerd door de compatibiliteit modus van de installer naar Windows Vista SP1 aan te passen. Na de installatie moet je voordat je reboot even naar de Comodo directory gaan en dat nog eens bij alle .exe bestanden doen. Dan pas rebooten en Comodo werkt perfect.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

windows 7 7100 x64 rc1.
met norton internet security 2009 werkt zonder problemen hier.
schijnt problemen mee te zijn als je 32 bit draaidt.
verder eindelijk 99.9% stabiel tijd om vista te dumpen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 27-04-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik krijg echt hoofdpijn van Win7 :/

Nu heb ik al met ClearType en custom size DPI zitten spelen maar niets lijkt te werken, wat ik ook instel het blijft klote.... of ik krijg hoofdpijn of alles word te groot (hogere dpi) dat het ook niet relax is, dan voel ik me net zo'n bejaarde zie de kleine lettertjes niet kan lezen. Ik weet ook niet wat het precies is maar na een tijdje begin ik echt scheel te kijken lijkt het haast wel hahaha niet echt scheel natuurlijk maar kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Ik heb een Samsung 20.1" scherm op 1600x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RnB schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:56:
Helaas heeft Upek nog geen support voor mijn fingerprint reader onder Windows 7, maar dat is nog maar even wachten geblazen.
Heb je hier wat aan:
x86 (32-bit): http://www.upek.com/support/downloads/windows7/w7x86.asp
x64 (64-bit): http://www.upek.com/support/downloads/windows7/w7x64.asp

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516 schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:12:
windows 7 7100 x64 rc1.
met norton internet security 2009 werkt zonder problemen hier.
schijnt problemen mee te zijn als je 32 bit draaidt.
verder eindelijk 99.9% stabiel tijd om vista te dumpen dus.
Never Norton again :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
.Johnny schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:02:
[...]

Als je die vinkjes uitzet doet de linkerpane helemaal niets, dat blijft dan een soort overzicht.
zodra je het aanzet klapt het linkerpane de folder uit tot het niveau waar je op dat moment bent. Dubbelklik maar eens in je rechterpane op een folder en zie hem dan vervolgens links tot hetzelfde niveau uitklappen. Als je dat uitzet gebeurt er dus links niks.
Ok tx. Alleen navigeer ik nooit via de rechter-pane, ik ben louter actief in de linker, tot ik in de map ben waar ik wezen moet.

Nog een puntje van kriteik: als je cleartype wilt uitztten moet je die hele calibratiewizard doorlopen. Omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:45:

Nog een puntje van kriteik: als je cleartype wilt uitztten moet je die hele calibratiewizard doorlopen. Omslachtig.
Gewoon vinkje uitzetten en op Next drukken, dan ben je al klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nope, ik heb namelijk net die reader die bij deze versie nog niet wordt gesupport. ;)
Die wordt pas bij de volgende versie erin gezet.
Toch bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
Bij mij ook gelukt om 7100 64bit te installeren en idd wat een feest.
Merkte wel dat bij IE8 bepaalde foto's ik bedoel eigenlijk de gebruikersthumbnail op andere fora niet lekker weergegeven werden? De zg. moving gif's bewogen met een hogere frequentie. Kan dat aan flash player liggen? En weet iemand een oplossing daarvoor.

Verder werd mijn wireless ontvanger linksys wmp54g niet herkend....geen 64 bit driver gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Yihaaa schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:27:
Verder werd mijn wireless ontvanger linksys wmp54g niet herkend....geen 64 bit driver gevonden :(
Deze stappen volgen:

http://social.technet.mic...30-414c-ac8d-190f9d5cb519

Als hij onder Vista SP1 werkt, zal het ook wel onder Windows 7 werken.

Kent iemand dit probleem in 7100? Het is een screenshot van de Photo Viewer. Let niet op het geopende plaatje, maar de gele waas er overheen. Duidelijk dat dat niet de bedoeling is :) Gebeurd bij alle foto's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EUn0Va1ykDCfiRFevHGH7J9t/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 27-04-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:38:
[...]

Deze stappen volgen:

Kent iemand dit probleem in 7100? Het is een screenshot van de Photo Viewer. Let niet op het geopende plaatje, maar de gele waas er overheen. Duidelijk dat dat niet de bedoeling is :) Gebeurd bij alle foto's:

[afbeelding]
Heeft dacht ik te maken met je kleuren/calibratie profiel van de monitor. Moet je eens een ander profiel inladen of deze verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Als je je registreert op het comodo forum kun in de beta corner de comodo internet security beta suite downloaden. Sinds zaterdag is de 3.9 Release Candidate uit en deze werkt bij mij zonder enig mankeren met 7100 64bit. In deze versie schijnen een aantal belangrijke bugs opgelost te zijn. Omdat het een RC is durf ik m wel aan...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 14:23
[...]

Deze stappen volgen:

[afbeelding]
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dank, ik had wel gezocht, maar was niet op het woord Sepia gekomen :) Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:45:
[...]

Ok tx. Alleen navigeer ik nooit via de rechter-pane, ik ben louter actief in de linker, tot ik in de map ben waar ik wezen moet.
Vreemd. In XP klappen folders in de linkerpane ook helemaal niet uit als je ze selecteert. Behalve als je dubbelklikt op het icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:59:
[...]

Gewoon vinkje uitzetten en op Next drukken, dan ben je al klaar ;)
ok, ik dacht dat ik dat geprobeerd had, en dat het werkte ,maar na reboot was het weer oude liedje. Maar ok, ik zal me wel vergissen.

@johnny: ik zit nu weer in een xp op me werk, maar wel hoor, die folders schuiven uit/naar onder als je 1 klikje geeft. Vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 27-04-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/alvrSVKujDcxnqe79Q6DJnn4/full.png

Ik blijf het echt een rare verschijning, software in het Nederlands. Snel weer over op Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 09:34
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:28:
[...]

...

@johnny: ik zit nu weer in een xp op me werk, maar wel hoor, die folders schuiven uit/naar onder als je 1 klikje geeft. Vreemd.
Onder Vista heet dat 'display simple folder view in navigation pane' (onder Folder Option) Ben nu niet thuis, dus weet niet of dat er onder 7 nogsteeds inzit. Maar zoiets heet het ook in XP iig

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 17:22
In windows vista had ik als ik diashow deed van foto's allemaal opties zoals fade-in, sepia kleuren, zwart-wit kleuren, vakantieboek en stapelen ect.

In Windows 7 zie ik die opties niet meer terug. Is dat er gewoon uitgesloopt? Het enige wat hij nu nog doet is de volgende foto tonen en eventueel snel normaal of langzaam van foto verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
goeie vraag kaasje, en als aanvulling op jouw vraag: waarom kon die in Vista ook filmpjes doen, en nu enkel foto's...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:52:
goeie vraag kaasje, en als aanvulling op jouw vraag: waarom kon die in Vista ook filmpjes doen, en nu enkel foto's...?
Mensen willen toch steeds minder functionaliteit opgedrongen krijgen? Ander drukt MS de andere viewers uit de markt :+

Deze kan het wel volgens mij: http://download.live.com/photogallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Arfman

Drome!

Deze kan het ook, en nog veel sneller ook nog: http://www.irfanview.com

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, ben het ermee eens dat ze niet anderen de markt moeten uitschoppen. Maar dan moet het mij wel uitkomen, zo hypocriet ben ik wel. }:O

@Arfman: zal het eens bekijken als ik thuis ben van me werk. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 27-04-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 01:25

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:33:
[afbeelding]

Ik blijf het echt een rare verschijning, software in het Nederlands. Snel weer over op Engels :)
Komt er een "officiele" Nederlandse RC dan? En is die ook al gelekt of heb je hem van MSDN?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:28:
[...]
Wordt behoorlijk off-topic op dit moment (tenzij we het dadelijk weer terug kunnen linken aan een registry instelling die ook op Win7 werkt) maar ik heb hier 2 XP bakken op 1 machine; een originele XP die inderdaad uitklapt in de linkerpane met 1 klik en een Virtual machine (windows vitual pc 7, IE App Compat VHD) en in die virtual machine klapt ie niet uit (net als win vista/7). Kan niet direct ergens een instelling vinden die dat veroorzaakt, maar moet wel zeggen dat op de IE App Compat IE8 is geinstalleerd, op mijn originele XP IE7. misschien heeft dat ermee te maken?

edit; net gecheckt met een andere VHD met IE7 en die doet ook niet uitklappen in het linker menu. Kennelijk een instelling in het register van de VHD. ben benieuwd of het te traceren is.
edit2: gevonden: "display simple folder view in Explorer's Folders list" onder folder options aanzetten doet de truuk.
edit3: onder vista maakt die instelling in elk geval niets uit.

[ Voor 18% gewijzigd door .Johnny op 27-04-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zijn er inmiddels wat truukjes om de veroorzaker van een BSOD te herleiden compatible gemaakt met Win 7?
Ik krijg nog altijd thread was closed by a proces it did not own oid zonder enige tip waar ik het moet zoeken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Build 7100 is RC1? en kan je update van build 7068?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 15:51
zonet build 7100 x64 geinstalleerd, ati drivers 9.4 erop maar die installeren blijkbaar niet correct. blijven uitroeptekens staan bij apparaatbeheer, als ik manueel (via have disk...) wil installeren ook geen succes
(4870x2) nog mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 16:46
hier ook RC1 geinstalleerd.

maar hebben mensen er ook last van dat hun gigabit netwerk kaart maar op 100mbit draait? :?

gaat om dit bordje bij mij GA-E7AUM-DS2H.

is dit al bekend of gewoon een ingebouwde limiet in de RC1?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 11:01
Ik heb een clean install gedaan met een Windows 7 7100 X64 op een lanparty NF4 met een Audigy 2 aangesloten, voor de rest niets geinstalleerd, alles draait goed alleen als ik op 'shut down" klik blijft ie eeuwig op "shutting down" staan, hetzelfde met reset.

Na installatie van Nforce drivers doet dit probleem zich nogsteeds voor, voor de rest draait ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Deze stappen volgen:

[afbeelding]
http://www.mydigitallife....-tint-background-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Johnny:

edit2: gevonden: "display simple folder view in Explorer's Folders list" onder folder options aanzetten doet de truuk <<<< 2x keer goed gekeken, waarom kan ik die setting niet vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CyberSnooP schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:06:
[...]

Komt er een "officiele" Nederlandse RC dan? En is die ook al gelekt of heb je hem van MSDN?
Geen idee of er een Nederlandse RC komt, ik neem overigens aan van wel. Wat je nu ziet is een EN-US 7100 build met NL language pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:57:
[...]

Geen idee of er een Nederlandse RC komt, ik neem overigens aan van wel. Wat je nu ziet is een EN-US 7100 build met NL language pack :)
Waar komt dat NL language pack vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
* Sjah denkt dat PWM connecties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:57:
[...]

Je denkt van wel?! :+ Er was ook geen NL beta he...'k zou het niet erg vinden, m'n pa wil wel graag Windows 7, maar z'n Engels is errug slecht...hehe
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:03:
* Sjah denkt dat PWM connecties heeft.
* TheVMaster Weet dat wel zeker :+

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 27-04-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 11:43
* EBOOZ wil die connecties ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 denkt dat *EbOoZ dan maar eens aan het werk moet gaan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gewoon veel bugs aanmelden jonges, krijg je vanzelf een Windows 8 Beta invite over een jaar of 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Wie wil er nou een NL pack?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik.

Ik heb Windows ALTIJD in NL gehad. Mijn DOS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn moeder bijvoorbeeld. Mijn vriendin vind het eigenlijk ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:41:
@Johnny:

edit2: gevonden: "display simple folder view in Explorer's Folders list" onder folder options aanzetten doet de truuk <<<< 2x keer goed gekeken, waarom kan ik die setting niet vinden. :?
Bij mij ook niet, kan het niet vinden. Grrr, voor mij voldoende om terug te gaan naar XP.
Zit al heel de dag te muizen, moet nu nog meer swiepers met de muis maken om door al die folders te navigeren.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:05:
Gewoon veel bugs aanmelden jonges, krijg je vanzelf een Windows 8 Beta invite over een jaar of 2 :p
ff voor the record..moeten het ook unieke bugs zijn. Ik bedoel...moet je de eerste zijn die een bepaalde bug aanmeldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:19:
[...]

ff voor the record..moeten het ook unieke bugs zijn. Ik bedoel...moet je de eerste zijn die een bepaalde bug aanmeldt?
Unieke Bugs of de eerste met een repro natuurlijk :) Overigens heb ik het gevoel dat het steeds moeilijker gaat worden. Met Windows 98 moest er een zoektoch worden gehouden naar testers, met Windows 7 moeten ze de testers juist afhouden. Voor Windows 8 staat ook iedereen weer in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47
Ik heb net RC1 geherinstalleerd op mijn Samsung R610 laptop omdat ik de videokaartdrivers niet geïnstalleerd kreeg.

Jammer genoeg blijft het probleem hetzelfde: elke keer ik de drivers installeer (drivers in WU, Vista x64-drivers of drivers van http://www.laptopvideo2go.com/) herstart Windows en tijdens het opstarten van Windows 'reset' Windows automatisch. Tijdens de volgende boot start de automatic repair en wordt een systeemherstel uitgevoerd. Het systeem herkent mijn grafische kaart nochtans correct als een 9200M GS, maar drivers installeren lukt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Sjah schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:41:
@Johnny:

erm, die instelling zit in XP.
Als je dat in XP uitzet doet ie net als Vista/7; vandaar dat ik benieuwd was of dat ook om te draaien zou zijn in vista/7;
maargoed, ik heb er zelf geen problemen mee. Sterker nog, ik vind het wel beter zo. Waarom klik je als je toch alleen in het linkerpane navigeert niet gewoon op de pijltjes? want als je elke keer op de map klikt duurt het veel langer omdat dan ook de rechter pane ingeladen moet worden. Lijkt mij dus ook dat dat de reden is dat het eruit is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Geinig, zelfs met vLite kan je Windows 7 al naar je wensen aanpassen en branden op dvd. :)
Je kan zelfs ook gewoon de editie aanklikken.

[ Voor 20% gewijzigd door MelvinB op 27-04-2009 19:46 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
even een losse post voor iets anders;
sinds 7077 merk ik dat mijn P5Q onboard LAN na een sleep soms niet goed terugkomt. Ik moet dan rebooten om weer netwerkverbinding te krijgen.
sinds het begin van de beta's heb ik problemen met het clone draaien van 2 schermen (1x dvi en 1x vga) op 1920x1080; soms wil 'ie niet meer op die resolutie clonen. Als ik de schermen dan extended zet werkt het weer wel. Lijkt me een probleem van de ATI HD4550 driver, maar toch.
Helaas zijn beide problemen in RC nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 17:50
Mmm,, heb nu net de recent gelekte x86 RC geinstalleerd. Alles ging zeer netjes, en vooral de install was snel. Heb echter al twee BSODs gecreeerd, 1tje door het opstarten van FF, en 1tje door het opstarten van Media Center. Vreemd genoeg start FF nu helemaal niet meer op, ook niet als ik 't proces beeindig!

Wel spijtig trouwens, als in Vista via het Start menu een zoekterm werd ingevoerd, dan kwam hierbij ook de optie om op Internet te zoeken (middels je standaard Search Engine). Dit is in Windows 7, ondanks dat ik hierover feedback heb ingediend, verdwenen en niet in de RC terug gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MelvinB schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:45:
Geinig, zelfs met vLite kan je Windows 7 al naar je wensen aanpassen en branden op dvd. :)
Je kan zelfs ook gewoon de editie aanklikken.
Heeft volgens mij weinig te maken met Windows 7, maar met 'formaat' de zogeheten WIM file :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 17:50
.Johnny schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:47:
sinds het begin van de beta's heb ik problemen met het clone draaien van 2 schermen (1x dvi en 1x vga) op 1920x1080; soms wil 'ie niet meer op die resolutie clonen. Als ik de schermen dan extended zet werkt het weer wel. Lijkt me een probleem van de ATI HD4550 driver, maar toch.
Helaas zijn beide problemen in RC nog aanwezig.
Ik heb ook last van terugvallende resoluties nadat ik bijv. uit een game terug keer, of als ik een oud programma draai wat enkel WinXP compatible is. Ik kan dan de resolutie enkel terugzetten naar 1600x1200, en niet op de 'Recommended' resolutie van 1900x1200... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Semi classic menu in Windows 7 wie duits kan lezen: http://www.unawave.de/windows-7/win7-classic-menue.html

http://depositfiles.com/files/6jqikdg0q

[ Voor 37% gewijzigd door brommer1 op 27-04-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
TheVMaster schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:52:
[...]

Heeft volgens mij weinig te maken met Windows 7, maar met 'formaat' de zogeheten WIM file :+
Nou ja, in iedergeval kan je dus netjes vLite gebruiken als je al zelf een versie wilt klaarmaken en bakken. ;)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
.Johnny schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:44:
[...]

erm, die instelling zit in XP.
Als je dat in XP uitzet doet ie net als Vista/7; vandaar dat ik benieuwd was of dat ook om te draaien zou zijn in vista/7;
maargoed, ik heb er zelf geen problemen mee. Sterker nog, ik vind het wel beter zo. Waarom klik je als je toch alleen in het linkerpane navigeert niet gewoon op de pijltjes? want als je elke keer op de map klikt duurt het veel langer omdat dan ook de rechter pane ingeladen moet worden. Lijkt mij dus ook dat dat de reden is dat het eruit is gehaald.
Ik vind de driehoekjes klikken irri omdat dat ZEER gericht muizen is, bij map kan je veel groffer richten. En dat het veel langer duurt om in de rechterpane te laden betwijfel ik erg, met die snelle cpu's en het snelle OS dat Windows 7 heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heb nu sinds vandaag ook windows 7.. heb nooit vista geinstalleerd op mijn PC vond XP wel lekker draaien.. Ik merk wel dat ik een beetje snelheid moet ingeven maar goed ik ga nou niet meer terug naar XP..

Ik merk dat AERO wel beetje langzaam gaat.. ik heb wel gewoon drivers geinstalleerd (ATI X1200).. heb het nu uit staan en het gaat veel sneller.. of komt het echt door de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb Windows 7 RC 7100 x64 nu draaien, hij lijkt goed te draaien maar ik heb ook al een aantal keren ondervonden dat bepaalde handelingen niet worden uitgevoerd en lijken te "slapen" totdat je heel lang wacht of ze gewoon bij taskbar weer wegdrukt. Voor de rest is de interface even wennen, maar ik heb het idee dat als je hieraan went het weer wat vooruitgang heeft geboekt. Ook fijn dat de meeste hardware meteen gedetecteerd wordt. Games moet ik nog uittesten, ik hoop dat BF2 een beetje fatsoenlijk draait.
Winamp lijkt ook gewoon te werken vooralsnog. Ik blijf hem draaien voorlopig, zeker met een SSD op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
hier draait dus 7100 ook een tijdje. Het valt mij op dat ik niemand hoor klagen over WindowsMediaPlayer.
Het slepen van mp3 bestanden naar de list gaat goed, helaas duurt het dan nog een paar minuten voordat het spelen daadwerkelijk begint. Als ik daarvoor nog iets probeer in WMP loopt deze totaal vast.
Het toevoegen van een map aan de bibliotheek duurt ook weer godsgruwelijk lang. En stel ik ben niet thuis, en ik start WMP op verwijderd deze automatisch alle muziek die op mijn andere pc staat. Ook loopt deze ook gewoon vaak vast tijdens het spelen van nummers. Het huidige nummer wordt gewoon afgespeeld, maar de volgende begint gewoonweg niet. Dit is al vanaf de eerste beta die ik geprobeerd heb. Ook het afspelen van dvd's is mij nog niet gelukt, het beeld blijft gewoon zwart en WMP loopt vast, hetzelfde met mediacenter.

Ik heb trouwens al mijn muziek op een andere pc staan, misschien dat hij hier veel problemen mee heeft. VOor de rest heb ik eigenlijk nog nergens problemen mee gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door hellboy123 op 27-04-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Anoniem: 55563 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:17:
Build 7100 draait hier als een trein. Alleen werkt na de upgrade vanaf 7068 de exchange verbinding van Outlook met de server niet lekker. Moet bij opstarten soms meerdere malen 'retryen' en als het doorzet dan duurt het nog enige tijd voor alles lekker loopt. Exchange op m'n mobiel en ook via webmail gaat prima. Vreemde zaak want in vorige builds was dit nooit een probleem.
Niemand hier die dit probleem met Outlook kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
hellboy123 schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:33:
hier draait dus 7100 ook een tijdje. Het valt mij op dat ik niemand hoor klagen over WindowsMediaPlayer.
Het slepen van mp3 bestanden naar de list gaat goed, helaas duurt het dan nog een paar minuten voordat het spelen daadwerkelijk begint. Als ik daarvoor nog iets probeer in WMP loopt deze totaal vast.
Het toevoegen van een map aan de bibliotheek duurt ook weer godsgruwelijk lang. En stel ik ben niet thuis, en ik start WMP op verwijderd deze automatisch alle muziek die op mijn andere pc staat. Ook loopt deze ook gewoon vaak vast tijdens het spelen van nummers. Het huidige nummer wordt gewoon afgespeeld, maar de volgende begint gewoonweg niet. Dit is al vanaf de eerste beta die ik geprobeerd heb. Ook het afspelen van dvd's is mij nog niet gelukt, het beeld blijft gewoon zwart en WMP loopt vast, hetzelfde met mediacenter.

Ik heb trouwens al mijn muziek op een andere pc staan, misschien dat hij hier veel problemen mee heeft. VOor de rest heb ik eigenlijk nog nergens problemen mee gehad.
Misschien zijn er meer mensen die het niet gebruiken ;-)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 23:08
Meerdere personen last dat 3Ds Max 2008 niet werkt op Windows 7 (build 7077 en 7100), ook geprobeerd om in Windows Vista modus te starten hielp ook niet. Daarna een reinstall gedaan van Max 2008, patches geinstalleerd niets helpt.

Voor de rest uitermate tevreden over Windows 7, alhoewel ik dat ook al was over Vista :P

Edit:
Code die Max 2008 aangeeft bij opstarten:

The application was unable to start correctly (0xc000007b). Click OK to close the application.

Edit 2:
Ahh hij doet het nadat ik Flash heb geupdate en daarna weer Max 2008 heb geinstalleerd

[ Voor 41% gewijzigd door Shikaka op 27-04-2009 22:31 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in IE8 igoogle en het thema 'beach' waar de zon rondom deze tijd blauw in roze wil veranderen als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat wil soms niet werken, heeft iemand anders hier ook 'last' van?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 27-04-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:41
Benieuwd of dit kan.

Als je iets opslaat, of iets verstuurd en er komt een dialoogvenster omhoog om je file op te zoeken. Dan heb je links een verkleinde verkenner staan.
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Capture.png

Hoe krijg ik hier het knopje " desktop" tussen zoals in xp altijd was? Ik sla heel vaak snel iets op op mn desktop maar moet nu lastig doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heeft iemand het al meegemaakt dat tijdens normaal gebruik het scherm ineens geen beeld meer krijgt ? Wat ik deed was de powerknop indrukken om zo een shutdown te doen, echter ging het scherm weer aan en stond er een foutbericht van logonui.exe. Echter heb ik remote desktop en dergelijke uitstaan, dus hoe kan zoiets ? Ik zie geen verdachte applicaties in de achtergrond ofzo, maar vond het toch zeer vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Tomino schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:59:
Benieuwd of dit kan.

Als je iets opslaat, of iets verstuurd en er komt een dialoogvenster omhoog om je file op te zoeken. Dan heb je links een verkleinde verkenner staan.
[afbeelding]

Hoe krijg ik hier het knopje " desktop" tussen zoals in xp altijd was? Ik sla heel vaak snel iets op op mn desktop maar moet nu lastig doen..
Dit viel mij ook ineens op in RC1. In de voorgaande releases is het mij nooit opgevallen dus neem ik aan dat die mogelijkheid gewoon nog aanwezig was. Typisch iets wat je pas opmerkt als het er niet meer is.

Kan iemand die nog 7077 of eerder draait even bevestigen dat de knop in die versie nog bestaat?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:57
Tomino schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:59:
C:\Users\Gebruikersnaam\Desktop Rechtermuisknop, Include in Library, Create new Library.

Of Desktop icoon slepen naar Favorites.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....