KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 21:13
Ik heb een email gehad dat mijn VIP1960 te oud is geworden en dat ik hem mag omruilen:
Geachte meneer wmeester,

Al enige tijd maakt u gebruik van Interactieve TV van KPN en daar zijn wij blij om. Wij vernieuwen continu onze producten en diensten. Met uw huidige tv-ontvangers (type VIP1910 en VIP1960) kunt u hier niet optimaal gebruik van maken. In deze email informeren wij u graag over hoe u uw huidige tv-ontvangers kunt omruilen.

Zo krijgt u de nieuwe gratis HD tv-ontvanger
U kunt bellen met het gratis nummer 0800 op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur voor het maken van een afspraak om uw huidige tv-ontvangers om te ruilen. Het is niet mogelijk om via de kpn winkel of kpn.com tv-ontvangers te ruilen. Wij verzoeken u de oude tv-ontvanger VIP1910 enVIP1960, inclusief voedingsadapter mee te geven aan de koerier. Het typenummer vindt u linksboven op de voorkant van de tv-ontvanger. Met de meegeleverde handleiding kunt u de nieuwe HD tv-ontvanger gemakkelijk zelf installeren.

Profiteer nu gratis met uw nieuwe HD tv-ontvanger van de volgende voordelen:
• Sneller zappen langs uw favoriete tv-zenders.
• Gebruik maken van Begin Gemist: u kunt eenvoudig een programma waar u middenin valt alsnog direct opnieuw kijken.
• Serie Opnemen (indien u gebruik maakt van het Opnemen Pakket). Dat betekent dat u nu in één keer alle afleveringen van uw favoriete serie als opname kunt programmeren. Zo mist u dus nooit meer een aflevering.
• Gratis gebruik maken van het Opnemen Pakket zolang u uw huidige pakket afneemt. Hiermee kunt u meerdere programma's tegelijkertijd opnemen. U gebruikt nu een harddisk recorder voor opnames. Houdt er rekening mee dat u de oude opnames op de harddisk bekijkt voordat u overgaat naar het Opnemen Pakket.

Er verandert verder niets voor u
Het contract en de factuur blijven hetzelfde. De nieuwe HD tv-ontvanger werkt ook met uw huidige modem.
Ik heb nu inderdaad niet het opnemen pakket. Heb deze box destijds voor 100 euro aangeschaft. Wat is verstandig? Vervangen of niet?
Hebben meer mensen deze email gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08
Gisteren telefoontje gepleegd en mijn ZTE H220N wordt omgeruild voor de versie 9 (ik geloof de ZTE 368). Ding is de beperkende factor is mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 14:02
maartend schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:12:
Gisteren telefoontje gepleegd en mijn ZTE H220N wordt omgeruild voor de versie 9 (ik geloof de ZTE 368). Ding is de beperkende factor is mijn thuisnetwerk.
Wat is het verschil van de nieuwe ten opzichte van de H220N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sikman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:22:
[...]

Wat is het verschil van de nieuwe ten opzichte van de H220N?
Gigabit en draadloos N (laatste hoop ik, is nl. niet los in te stellen op de 220)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:12:
Kan je hiermee wel een vpnconnect naar buiten opzetten ?

Ik heb de V8, en kan geen losse router op vpn laten connecten met mijn werkgever ( gescheiden netwerk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
ik heb een arcadyan v8 router van kpn maar draadloos internet is traag op elke verdieping zelfs als ik naast de router sta is het nog traag hebben meer mensen hier last van?
is dit met de zte h220N beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
bartburg schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:56:
ik heb een arcadyan v8 router van kpn maar draadloos internet is traag op elke verdieping zelfs als ik naast de router sta is het nog traag hebben meer mensen hier last van?
is dit met de zte h220N beter?
Wat is traag ?
De ZTE 220N is ook niet bepaald snel. In de woonkamer, zo'n 12m vanaf de meterkast en 1e verdieping (bijna recht boven de meterkast) haal ik zo'n 25-30Mbps. Sta ik zo goed als in de meterkast, dan ook nog maar 65Mbps.
Ik heb er dus maar een extra AP in de woonkamer bijgezet, waarmee ik rond de 90Mbps haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jullie weten toch dat het wifisignaal in een donut verspreid wordt ?

dus "ernaast" staan heeft niet zoveel nut, meter ( of 2 ) is effectiever ...

En een meterkast is niet het meest ideale punt voor een wifimodem, heel veel draden, en andere stoorpunten.
Mijn modem staat in de woonkamer, en ik haal op de eerste etage gewoon 300mb connect, en effectief ( speedtest.ziggo.nl ) gemiddeld zo'n 30 / 35Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
Wifi repeaters er tussen is dat een optie of liever een extra draadloze router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
bartburg schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:27:
Wifi repeaters er tussen is dat een optie of liever een extra draadloze router
Repeaters halveren de snelheid, die pikken een wifisignaal op, en verzenden het weer.
Ook geen ideale oplossing.

Beter kan je een draadje trekken, een een extra AP plaatsen, of met een goede powerlineset aan de slag.
tegenwoordig al in 500mbit ( 250mbpbs up & down ) dan kan je een link naar de volgende etage maken en daarop een goede AP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
wmeester schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:09:
Ik heb een email gehad dat mijn VIP1960 te oud is geworden en dat ik hem mag omruilen:

[...]

Ik heb nu inderdaad niet het opnemen pakket. Heb deze box destijds voor 100 euro aangeschaft. Wat is verstandig? Vervangen of niet?
Hebben meer mensen deze email gehad?
Had ook 2 koopdecoders VIP1960, worden kosteloos omgeruild voor de nieuwe decoders en zolang ik bij kpn blijf kosteloos opnemen in the cloud. Alleen begin gemist is niet bij alle zenders gratis helaas, maar goed, ben er verder wel content mee, decoders starten stuk sneller op etc.

[ Voor 3% gewijzigd door MadDog11 op 25-06-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
FreshMaker schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:27:
[...]

Kan je hiermee wel een vpnconnect naar buiten opzetten ?

Ik heb de V8, en kan geen losse router op vpn laten connecten met mijn werkgever ( gescheiden netwerk )
Ligt waarschijnlijk aan de setup van je werkgever. Heb hier ook een v8 staan en daar werkt alles prima mee. Ik heb PPTP, IPSec en OpenVPN vpn's draaien, meerdere tegelijk zelfs (nouja, 1x PPTP, 2x IPSec en 5x OpenVPN), en dat gaat allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 22:46
Sinds een tijdje lukt het mij niet meer om vanaf iPad of iPhone content van de iTV online app te streamen naar apple TV (model 3). Streamen van materiaal vanaf iPad/iPhone lukt wel. Reeds contact gehad met KPN helpdesk maar hier wordt ik afgewimpeld met het argument dat als de app op tablet of iPhone werkt er geen probleem is. Streamen wordt dus niet ondersteund hoewel dit altijd heeft gewerkt.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-04 16:43

Totaalgeflipt

De enige echte

Eigen router plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Je suggereert dat het probleem in de experiabox zit? Kan ik dit verifiëren voor ik geld ga uitgeven aan een nieuwe router? Of kun je aannemelijk maken dat het probleem daarin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:47
bszz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:43:
[...]

Je suggereert dat het probleem in de experiabox zit? Kan ik dit verifiëren voor ik geld ga uitgeven aan een nieuwe router? Of kun je aannemelijk maken dat het probleem daarin zit?
[KPN] Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
AirPlay werkt gewoon, behalve icm de ITV online app. Bovendien heb ik geen glas maar.DSL.

Edit: anderen (voorbeeld) hebben hier ook last van sinds update van de app. Ik snap dus niet waarom AirPlay het na installatie van een andere router plotseling wel weer zou doen. Probleem lijkt eerder in de app te zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door bszz op 26-06-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 20:32
Voor diegenen met een VIP1853 en een Android smartphone met infraroodzender, ik heb een config gemaakt voor de RCoid app. Hiermee kan je dus vanaf je smartphone(in mijn geval de Galaxy S5) van zenders wisselen e.d. Misschien dat iemand er wat aan heeft. De config kan je downloaden door in de app naar 'Download RCoid-File' te gaan en dan staat ie bij Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 23:03
Is het mogelijk om over de TV poort van een Experia Box naast het TV signaal ook normaal netwerk verkeer te sturen?

Een ouder stel heeft mij gevraagd of ik hun wifi netwerk wil uitbreiden naar de woonkamer. De experia box staat aan de andere kant van het forse huis, IPTV wordt doorgegeven middels powerline adapters.
Ik heb gebeld met KPN en na overleg hebben zij een v9 EB met flexpoorten opgestuurd. Helaas bleek deze niet geschikt te zijn voor ISDN en na 4 dagen zonder telefoon/internet/tv te hebben gezeten is er weer een ouder type EB aangesloten.

Mijn idee was om de huidige powerline adapters te vervangen voor andere met wifi ingebouwd. Ik vermoed dat dit niet gaat werken over de TV poort heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

My-life schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:32:
Is het mogelijk om over de TV poort van een Experia Box naast het TV signaal ook normaal netwerk verkeer te sturen?

Een ouder stel heeft mij gevraagd of ik hun wifi netwerk wil uitbreiden naar de woonkamer. De experia box staat aan de andere kant van het forse huis, IPTV wordt doorgegeven middels powerline adapters.
Ik heb gebeld met KPN en na overleg hebben zij een v9 EB met flexpoorten opgestuurd. Helaas bleek deze niet geschikt te zijn voor ISDN en na 4 dagen zonder telefoon/internet/tv te hebben gezeten is er weer een ouder type EB aangesloten.

Mijn idee was om de huidige powerline adapters te vervangen voor andere met wifi ingebouwd. Ik vermoed dat dit niet gaat werken over de TV poort heen?
Geen probleem, mits je een ZTE H220N, V8 of V9 Experiabox hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 21:55
Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:52:
[...]

Geen probleem, mits je een ZTE H220N, V8 of V9 Experiabox hebt.
Die eerste 2 bestaan ook in Annex-B uitvoering vziw.
Dus even bellen voor een nieuwe box, alternatief zou 2x PLC zijn, maar dat werkt vaak r*k.
Als je belt, vraag dan even of het mogelijk is om de oude box zelf terug te sturen, je houd dan regie in eigen hand en zit niet dagen zonder werkend modem.

[ Voor 18% gewijzigd door Loekie op 13-08-2014 11:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ze hebben gisteren een nieuwe box gekregen. Ik weet nog niet welk type het is, hij ziet er volgens mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2prwpiq.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door My-life op 13-08-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

My-life schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:56:
Ze hebben gisteren een nieuwe box gekregen. Ik weet nog niet welk type het is, hij ziet er volgens mij zo uit:

[afbeelding]
Dat is een Arcadyan voor zover ik weet en zou zogenoemde 'flexpoorten' moeten hebben. Alle ethernet poorten zijn voor zowel internet als TV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
Binnenkort ga ik thuis waarschijnlijk van Ziggo naar KPN, maar wil graag alleen interactieve TV van KPN. Dit kan ik echt nergens vinden, maar kan dit überhaupt?

Ik kan eventueel ook wel voor het Alles-in-1 naar KPN, maar ben erg tevreden over het internet van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nee, alleen TV is geen optie bij KPN
Hun "smaken" zijn :
Telefoon,
Internet,
Internet+telefoon,
Internet + TV
en Alles in één

Of je moet tevreden zijn met digitenne ( maar dat leek me niet vanuit jouw post )

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 13-08-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Digitenne is geen optie inderdaad.

OF ik kijk er gigantisch overheen, maar na een half uur zoeken kan ik echt alleen alles-in-1 vinden op de KPN site.

Of ben ik gewoon blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:06:
Binnenkort ga ik thuis waarschijnlijk van Ziggo naar KPN, maar wil graag alleen interactieve TV van KPN. Dit kan ik echt nergens vinden, maar kan dit überhaupt?

Ik kan eventueel ook wel voor het Alles-in-1 naar KPN, maar ben erg tevreden over het internet van Ziggo.
En je bent niet tevreden over de TV van Ziggo? In welk opzicht verwacht je dat IPTV van KPN beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15
Ik vind het inderdaad een rare combi:

Geen internet maar wel TV bij KPN ? (terwijl bij Ziggo de beeldkwaliteit beter is)

En dan geen TV maar wel internet bij Ziggo?

Dat laatste kan sowieso niet: Je zal altijd op z'n minst basis TV moeten hebben (men kan namelijk niet de analoge frequenties en evt. ongecodeerde dvb-c muxen voor jou 'sperren' maar voor de buren doorlaten).

En volgens mij kan KPN ITV ook niet zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Begint volgend jaar komt mijn vriendin bij me wonen en zij gebruikt nu al KPN. Het interactieve gebeuren bij haar werkt in mijn ogen erg lekker. Mijn 55VT60 gaat naar zolder voor een HT, dus beneden komt een normale LCD-LED te staan, dus de beeldkwaliteit is van ondergeschikt belang voor normaal tv kijken. Ik kijk het zelf amper en als zij er tevreden over is, ben ik het ook. Ik moet toch al inleveren op beeldkwaliteit omdat ik van plasma naar LCD ga, dus dan boeit me dit ook niet echt.

Ik kan ook bij Ziggo blijven, maar dan moet ik de coax doortrekken, terwijl ik aan de muur waar de tv komt gewoon een telefoonaansluiting heb zitten. Zou ideaal zijn dus.

En als dan alles naar KPN zou moeten, dan kan dat ook op zich. Downloaden gaat dan maar iets trager, zit ik ook niet echt mee.

Maar, zijn jullie verder wel tevreden over KPN? Of zal ik de moeite doen om de coax kabel door te trekken en zo gewoon bij Ziggo te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:47
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:00:
Begint volgend jaar komt mijn vriendin bij me wonen en zij gebruikt nu al KPN. Het interactieve gebeuren bij haar werkt in mijn ogen erg lekker. Mijn 55VT60 gaat naar zolder voor een HT, dus beneden komt een normale LCD-LED te staan, dus de beeldkwaliteit is van ondergeschikt belang voor normaal tv kijken. Ik kijk het zelf amper en als zij er tevreden over is, ben ik het ook. Ik moet toch al inleveren op beeldkwaliteit omdat ik van plasma naar LCD ga, dus dan boeit me dit ook niet echt.

Ik kan ook bij Ziggo blijven, maar dan moet ik de coax doortrekken, terwijl ik aan de muur waar de tv komt gewoon een telefoonaansluiting heb zitten. Zou ideaal zijn dus.

En als dan alles naar KPN zou moeten, dan kan dat ook op zich. Downloaden gaat dan maar iets trager, zit ik ook niet echt mee.

Maar, zijn jullie verder wel tevreden over KPN? Of zal ik de moeite doen om de coax kabel door te trekken en zo gewoon bij Ziggo te blijven?
Internet van KPN is prima.
Televisie is onkijkbaar slecht (mijn bescheiden mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 10:10

renskoenraadt

Like No Other

Adlermann schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

Internet van KPN is prima.
Televisie is onkijkbaar slecht (mijn bescheiden mening).
Met alle respect, maar je kunt het ook overdrijven...Televisie via de kabel is wellicht iets beter, maar onkijkbaar slecht lijkt me neer een uit frustratie geboren mening dan een objectieve...

Zeker met de nieuwe ontvangers gaat het meer dan prima!

• My-life
Je kunt de TV ontvanger van KPN niet, in ieder geval niet rechtstreeks, aansluiten op de telefoonaansluiting, maar dat wist je wellicht al.

Je kunt in het geval van Ziggo, en dus DVB-C, ook gebruik maken van een netwerkontvanger om het signaal boven op een HTPC o.i.d. te krijgen. Je moet dan nog wel een oplossing voor het decrypten gebruiken, zie \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5].

• FreshMaker
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:46:
Dat laatste kan sowieso niet: Je zal altijd op z'n minst basis TV moeten hebben (men kan namelijk niet de analoge frequenties en evt. ongecodeerde dvb-c muxen voor jou 'sperren' maar voor de buren doorlaten).
Ik heb nu al meer dan een jaar KPN, en nog altijd staat er 'gewoon' signaal op mijn coax inderdaad.
De analoge zenders werken dan ook nog steeds, ondanks dat ik er niet meer voor betaal ( aan Ziggo )
< als ik mijn decoder aansluit, en de kaart van mijn ouders er in doe, heb ik ook doodleuk 'zijn' pakket >

Verder heb je hier de pakketten ( alleen internet ( met evt telefonie )
https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet

op postcode zoeken, en je kan de max. snelheid aangeven
50/5 is mijn max snelheid, dat zou dan 42,50 kosten ( zonder telefoon / TV )

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 14-08-2014 11:04 ]

• eymey
FreshMaker schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:55:
[...]

Ik heb nu al meer dan een jaar KPN, en nog altijd staat er 'gewoon' signaal op mijn coax inderdaad.
De analoge zenders werken dan ook nog steeds, ondanks dat ik er niet meer voor betaal ( aan Ziggo )
< als ik mijn decoder aansluit, en de kaart van mijn ouders er in doe, heb ik ook doodleuk 'zijn' pakket >

Verder heb je hier de pakketten ( alleen internet ( met evt telefonie )
https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet

op postcode zoeken, en je kan de max. snelheid aangeven
Mja, in jouw geval moet het dus wel een foutje van Ziggo zijn :).

Ze horen namelijk wel het hele signaal van jouw kabel af te halen als je helemaal geen diensten meer afneemt. Maar ze kunnen je dus inderdaad alleen maar internet bieden door je hele kabel weer aan te sluiten op de straat tap en dan heb je dus ook automatisch TV.

• My-life
Volgens mij komt dit veel vaker voor. Wellicht neemt Ziggo niet de moeite om speciaal een monteur naar jouw wijkkast te sturen en het signaal eraf te halen, maar komt dit vanzelf wanneer zij daar toch moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 01:29
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:57:
Digitenne is geen optie inderdaad.

OF ik kijk er gigantisch overheen, maar na een half uur zoeken kan ik echt alleen alles-in-1 vinden op de KPN site.

Of ben ik gewoon blind?
Internet (+ evt. bellen) https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
Internet en I-TV (+ evt. bellen) https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/alles-in-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Dat is een Arcadyan voor zover ik weet en zou zogenoemde 'flexpoorten' moeten hebben. Alle ethernet poorten zijn voor zowel internet als TV te gebruiken.
Het nieuwe modem blijkt inderdaad flexpoorten te hebben. Ik heb powerline adapters met wifi van TP-Link, de AV500, gebruikt en dit lijkt prima te werken. Alleen blijft het beeld van de tv na een tijdje, een uurtje, even een moment hangen en dit gebeurt vaker naar mate er langer naar het kanaal gekeken wordt.

Komt dit iemand bekent voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Waar komt dat "flexpoorten " nu weer vandaan ?

Vroeger was in het modem poort 3 aangewezen als aparte VLAN, maar sinds een tijdje is dat niet meer van toepassing op de nieuwere modems, TV word op alle poorten gewoon doorgegeven.
Ik meen dat je alleen in het geval van een 'eigen' switch ( glasvezel ) je een VLAN op opzetten om IPTV door te geven.

Ik heb iig geen kunstgrepen uitgehaald voor doorgifte, mijn modem gaat naar een switch die de boel naar 'boven' regelt, en op de eerste etage alweer een switch die het uitsplitst om door te gaan naar zolder ( waar de 2e decoder staat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

My-life schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:21:
[...]

Het nieuwe modem blijkt inderdaad flexpoorten te hebben. Ik heb powerline adapters met wifi van TP-Link, de AV500, gebruikt en dit lijkt prima te werken. Alleen blijft het beeld van de tv na een tijdje, een uurtje, even een moment hangen en dit gebeurt vaker naar mate er langer naar het kanaal gekeken wordt.

Komt dit iemand bekent voor?
Ervaar je het probleem ook als de STBs met een netwerkabel zijn aangesloten? (Haperingen e.d. worden vaak veroorzaakt door homeplugs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:27
FreshMaker schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:35:

Vroeger was in het modem poort 3 aangewezen als aparte VLAN, maar sinds een tijdje is dat niet meer van toepassing op de nieuwere modems, TV word op alle poorten gewoon doorgegeven.
Ik meen dat je alleen in het geval van een 'eigen' switch ( glasvezel ) je een VLAN op opzetten om IPTV door te geven.

Ik heb iig geen kunstgrepen uitgehaald voor doorgifte, mijn modem gaat naar een switch die de boel naar 'boven' regelt, en op de eerste etage alweer een switch die het uitsplitst om door te gaan naar zolder ( waar de 2e decoder staat )
Dat heeft te maken dat de nieuwe routers van KPN macbased-vlan-achtig zijn. Daarom kan je elke poort gebruiken voor alles. Hoe het gaat als je op een poort een switch hangt en daar dan 1 itv box en 1 pc hangt, geen idee.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

Ervaar je het probleem ook als de STBs met een netwerkabel zijn aangesloten? (Haperingen e.d. worden vaak veroorzaakt door homeplugs.)
Nog niet geprobeerd. Ik zou het echter niet kunnen verklaren waarom het dan pas na een uurtje gebeurt en daarna steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maomanna schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:57:
[...]

Dat heeft te maken dat de nieuwe routers van KPN macbased-vlan-achtig zijn. Daarom kan je elke poort gebruiken voor alles. Hoe het gaat als je op een poort een switch hangt en daar dan 1 itv box en 1 pc hangt, geen idee.
Geen probleem, hier loopt het verkeer van de bovenverdiepingen via één kabel naar buiten ( en binnen )
Dus server, downloader en PC's op kantoor en kids, en op zolder Mediaplayer, IPTV en AppleTV staan zelfs achter 4 switches op die manier
( modem - switch -> switch - ( etage ) - switch -> switch ( zolder ) - IPTV / XBMC / Atv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Ik zag vanmiddag bij een vriend dat er nieuwe software op zijn Arcadyan HMB2260 is uitgekomen, onder andere met de mogelijkheid om berichten van KPN te kunnen ontvangen en de veel lichtere interface/betere leesbaarheid van het menu. Op de 2e ontvanger, die ik daarna aansloot werd die ook direct aangeboden, maar bij mij zelf is deze nog niet gepushed. Ook het opvragen van de nieuwe software via het verwijderen van de oude heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Iemand enig idee hoe ik deze kan krijgen?

Zijn er overigens al meer mensen met de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ja zag ik ook.
alle uitzending gemist /rtl xl enzo zijn nu ook merendeels gratis te kijken.
Enkele afleveringen zijn nog tegen betaling.

De interface ziet er nu uit met de kleuren van de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

maomanna schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:07:
ja zag ik ook.
alle uitzending gemist /rtl xl enzo zijn nu ook merendeels gratis te kijken.
Enkele afleveringen zijn nog tegen betaling.

De interface ziet er nu uit met de kleuren van de zenders.
Aangezien jij de nieuwe software hebt, kun je even testen of bijvoorbeeld Eigen Huis & Tuin en EditieNL onder de nieuwe software wel gratis is? Het zou eigenlijk niet mogen uitmaken.

RTL XL en betalen slaat sowieso nergens op. Als je nu naar RTL XL website gaat kun je dezelfde items wél gratis bekijken.

-Is er verder nog wat veranderd? Buienradar (groter plaatje nu?)
-Videotheek makkelijker zoeken op alfabet nu?

[ Voor 10% gewijzigd door Splinter Cell op 08-09-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Zal straks thuis even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

En? O-)

• maomanna
Eht en editienl moet je idd nog betalen.

Buienradar kan ik niet vinden.

Wat betreft videotheek, je kan niet zoeken, maar wel op alfabet laten zetten.
Oh je kan wel zoeken in de videotheek!!

Bij menu - zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dan is er niet veel veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nog meer mensen die het nieuwe KPN TV Menu al hebben? Ik nog niet.

http://www.kpn.com/prive/...ng-en-gebruik/tv-menu.htm

[ Voor 46% gewijzigd door Splinter Cell op 14-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ze hebben nog tot december de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hoe is bij jullie de beeldkwaliteit als je uitzending gemist oid kijkt?

Soms is het aardig scherp (lijkt op 640~720) en soms echt super geblokt, dat je de neus etc niet eens meer kan onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

AvK

Ready Set Go

Staan de HD zenders nu ook gewoon op 1, 2 en 3 enz? Of nog steeds 701, 702 en 703. DAT zou nog eens een update zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter R
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-04 15:43
Wees maar blij, bij ons vandaag gepusht, en mijn vriendin zit te klagen dat alle letters kleiner geworden zijn...
De nieuwe mogelijkheden zijn misschien een verbetering, maar de nieuwe lay-out van tv-gids en mini-gids is echt een stuk slechter leesbaar terwijl KPN het tegendeel beweerd.

Je kan het op de link die je geeft ook goed zien: het nieuwe menu laat veel meer schermruimte ongebruikt dan het oude Menu A

[ Voor 17% gewijzigd door Peter R op 14-10-2014 21:42 . Reden: alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Peter R schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:38:
[...]

Wees maar blij, bij ons vandaag gepusht, en mijn vriendin zit te klagen dat alle letters kleiner geworden zijn...
De nieuwe mogelijkheden zijn misschien een verbetering, maar de nieuwe lay-out van tv-gids en mini-gids is echt een stuk slechter leesbaar terwijl KPN het tegendeel beweerd.

Je kan het op de link die je geeft ook goed zien: het nieuwe menu laat veel meer schermruimte ongebruikt dan het oude Menu A
In welke regio is dat? ik zit er met smart op te wachten (vrienden van mij hebben het menu al wel, tevens wonend in mijn regio), ik vind het nl. een echte verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 13:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

AvK schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:09:
Staan de HD zenders nu ook gewoon op 1, 2 en 3 enz? Of nog steeds 701, 702 en 703. DAT zou nog eens een update zijn.
Gister nieuw binnengehad. Nee dus. Ook nog gebeld naar KPN, mevrouw kon me niks vertellen wanneer dat ging gebeuren ;( (b.t.w. het is wel genoemd)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In dat forum topic is het inderdaad genoemd.

Maar eerlijk gezegd (volg zelf dat topic ook) vraag ik me af waar de persoon die al deze dingen noemt z'n info vandaan haalt. Voor mij is alles in dat topic "eerst zien dan geloven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Op forum.kpn lopen heel veel 'betweters' rond, al verschillende keren een aanvaring gehad daar omdat als je het niet eens bent met een oplossing, en een andere aandraagt je bijna gelynched gaat worden omdat je "nieuw" bent.

Ooit een issue met een vpnverbinding naar het werk gehad, en de aangedragen oplossing was voor mij maar de helft nodig.
De persoon die me antwoordde bleef hameren op een DMZ instelling die ik niet wilde doorvoeren ( want het werkte gewoon )

Op elke post die ik daarna beantwoorde in verschillende topic, kwam hij erbij om zijn "betere oplossingen" te evangeliseren .. ;)

Al snel weer afscheid genomen van die "community"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 14:02
Ik heb vaak last van haperend beeld op een TV die via een KPN powerline adapter op het netwerk is aangesloten. Met welk merk en type powerline hebben jullie goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

De draadloze verbindingsset die via KPN zelf wordt aangeboden werken perfect en worden ook op technisch vlak door hen ondersteund. dit zijn de DVS200 van DeVoLo.

Mochten deze problemen geven dan kan je allereerst via een softwareupdate de problemen proberen te verhelpen, werkt dit neit, dan stuurt KPN je kostenloos een nieuwe set toe.

Met third party sets heb ik geen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 10:43
Hey allemaal,

Sinds deze week hebben we ook de nieuwe UI. Best wel een verbetering vind ik zelf. Kleine dingetjes, dat de radio op de zender blijft als je guide kiest enzo. Hiervoor sprong hij dan over op de tv weergave, wat best irritant is als je op de home theater luistert. Ook "programma vanaf begin kijken" is een leuke toevoeging. Voor al je het begin van het 8 uur journaal gemist hebt ofzo.

Het enige dingetje waar ik tegenaan loop is dat "hervatten" niet meer lijkt te werken op programma's die je lokaal op je STB opgenomen hebt (ik heb nog geen cloudopnemen). Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456614

Mijn itv app android deed het prima, er was een update, die niet werkte, nu weer een nieuwe versie die geïnstalleerd, en nu zwart beeld, testen ze überhaupt wel iets voor ze het aan de klanten aanbieden?
Ik word er zo moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hier zelfde zwarte beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gegevens al eens gewist, en opnieuw opgestart ?
Misschien een cache probleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456614

FreshMaker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:19:
Gegevens al eens gewist, en opnieuw opgestart ?
Misschien een cache probleempje
Yep ook gedaan, wij zijn niet de enigen zo te zien op www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

KPN heeft sinds vandaag Dolby Digital 5.1 uitgerold voor koper en glasklanten. Zenders: 704 t/m 710

NPO 1, 2 & 3 komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 23:29
Splinter Cell schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:18:
KPN heeft sinds vandaag Dolby Digital 5.1 uitgerold voor koper en glasklanten. Zenders: 704 t/m 710

NPO 1, 2 & 3 komen later.
Heb je een linkje van KPN dat dit bevestigd wordt? Via KPN of google kan ik daar niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kan dit bevestigen.

Als KPN ITNS klant op glasvezel (via Vodafone, Telfort, etc.) hebben we al een tijdje aparte HD+ streams, waar Dolbly Digital voor de commerciele zenders al wat langer aan staat.

Tevens kan ik via de Amino ook kiezen voor de 'normale' HD stream (die KPN xDSL en Glasvezel klanten ontvangen). En ook die hebben nu DD5.1 :)

Overigens, ook op HD+ moet het voor NPO 1, 2 & 3 nog steeds aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 23:29
eymey schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:07:
Ik kan dit bevestigen.

Als KPN ITNS klant op glasvezel (via Vodafone, Telfort, etc.) hebben we al een tijdje aparte HD+ streams, waar Dolbly Digital voor de commerciele zenders al wat langer aan staat.

Tevens kan ik via de Amino ook kiezen voor de 'normale' HD stream (die KPN xDSL en Glasvezel klanten ontvangen). En ook die hebben nu DD5.1 :)

Overigens, ook op HD+ moet het voor NPO 1, 2 & 3 nog steeds aangezet worden.
Nu nog de stap zetten dat de HD+ streams ook beschikbaar komen voor KPN-glasklanten. _/-\o_
Niet dat ik dat snel zie gebeuren maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 06-11-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nee. Eerst zorgen dat de laatste android update ghoed werkt. Veel klachten over geen beeld. Enige oplossing is tetug naar V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Kan iemand mij vertellen hoe je zónder een versterker of HTS kan zien of dat er daadwerkelijk DD5.1 meegestuurd wordt? Ik kom het in de softwareinfo / systeeminstellingen nl. niet tegen...

En is dit alleen bij de nieuwe software update beschikbaar, of ook bij de oudere versie ( menu B )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een Sony 50W815b en heb een probleem in combinatie met mijn KPN-decoder. Als ik op de afstandsbediening op Home of Options druk, reageert de tv daar niet op. Andere knoppen doen het wel. Mijn oplossing is om in de KPN-decoder de beeldscherminstellingen te wijzigen van 1080p naar 1080i en weer terug. Dan doen de knoppen het weer even. Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het definitief kan verhelpen.

Mijn decoder is een maand geleden vervangen, ik had een Motorola 1960 en heb nu een Motorola 1853. Met de oude decoder had ik geen problemen.

Zijn er meer Tweakers die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Zat net wat te zappen en kwam nieuwe hd kanalen tegen. Je hebt nu de 1, 2, 3, 4 etc, de hd versie in 701, 702, 703, 704 etc en voor glasklanten ook extra hd vanaf 660, 661, 662, 663, 665 etc. Hebben jullie die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:59
maomanna schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:41:
Zat net wat te zappen en kwam nieuwe hd kanalen tegen. Je hebt nu de 1, 2, 3, 4 etc, de hd versie in 701, 702, 703, 704 etc en voor glasklanten ook extra hd vanaf 660, 661, 662, 663, 665 etc. Hebben jullie die ook?
Nee deze heb ik niet extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Heb je glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 09-03 10:16
is nieuw op glasvezel, is alleen voor de nieuwe stb's dus niet voor de motorola's

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ok dan. Wij hebben idd een 2260. Wel veel beter beeld dan normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Laatst online: 19-04 17:41

roelbb

knorretje

maomanna schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:41:
Mooi dat ik dit forum nog eens lees, van kpn niets overgehoord. Heb ze inmiddels wel in de zender lijst gevonden.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Hebben meer mensen er last van dat bij het overschakelen naar de zenders NPO 1 / 2 / 3 er meer vertraging optreedt dan voorheen? Is zowel bij de 701 / 702 / 703 kanalen en de 661 / 662 en 663. Er zijn dan voor een seconde of 1 - 2 blokjes te zien, terwijl dit voorheen niet zo was.

Uiteraard de HMB2260 als eens gereset, maar dat mag niet baten. STB is met een UTP (cat 5e) kabel rechtstreeks op de modem aangesloten (Glas, 100 / 100).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik heb ook soms die blokjes. Zit op een ftp kabel Cat6, met cat7 installatiedraad. ook 2260 op glas100/100

Zal bij kpn zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

renskoenraadt schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:02:
Hebben meer mensen er last van dat bij het overschakelen naar de zenders NPO 1 / 2 / 3 er meer vertraging optreedt dan voorheen? Is zowel bij de 701 / 702 / 703 kanalen en de 661 / 662 en 663. Er zijn dan voor een seconde of 1 - 2 blokjes te zien, terwijl dit voorheen niet zo was.

Uiteraard de HMB2260 als eens gereset, maar dat mag niet baten. STB is met een UTP (cat 5e) kabel rechtstreeks op de modem aangesloten (Glas, 100 / 100).

Iemand enig idee?
Er loopt een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Splinter Cell schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:21:
[...]

Er loopt een landelijke storing.
Oke, en waar haal je die info vandaan? Want een echte storing is het natuurlijk niet aangezien je gewoon televisie kunt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

renskoenraadt schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:33:
[...]

Oke, en waar haal je die info vandaan? Want een echte storing is het natuurlijk niet aangezien je gewoon televisie kunt kijken...
ls gevolg van een storing kun je mogelijk problemen ervaren met het beeld van de zenders via Interactieve TV:
Tijdens het kanaal wisselen kunt een zwart scherm te zien krijgen of de melding "Zender tijdelijk niet beschikbaar."
Tevens kan het in incidentele gevallen voorkomen dat de kwaliteit tijdens het kanaal wisselen beduidend minder is.
Onze excuses voor dit het ongemak. Wij stellen alles in het werk dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Verwacht eindtijdstip:
Nog niet bekend

Starttijd: 21-11-2014 09:00 Eindtijd: onbekend
http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm

Natuurlijk is dit een storing.Het geluid valt (soms) weg, framevuiling in beeld etc etc. Het treedt alleen op bij het wisselen van 't kanaal. Deze storing is pas in november vermeld op de site. Maar er zijn klanten die het al sinds begin september al hebben.

Een hardnekkige storing die alleen maar erger en erger wordt en meer landelijk nu wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

nexhil

BAM!

FreshMaker schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:35:

Ik heb de bovenstaande modem/router ook.

Heb er een Apple Timecapsule tussen hangen waarna het signaal via utp naar boven gaat naar de 2e decoder. Zonder ook maar iets te hebben gedaan wordt het hele handeltje doorgegeven.

edit: sorry zie nu pas dat ik op berichten uit augustus reageer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 09-12-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Splinter Cell schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:48:
[...]

[...]

http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm

Natuurlijk is dit een storing.Het geluid valt (soms) weg, framevuiling in beeld etc etc. Het treedt alleen op bij het wisselen van 't kanaal. Deze storing is pas in november vermeld op de site. Maar er zijn klanten die het al sinds begin september al hebben.

Een hardnekkige storing die alleen maar erger en erger wordt en meer landelijk nu wordt.
Helder. De storingen zoals de worden omschreven op de website zijn mij niet bekend, de storing zoals jij ze omschrijft wél. Ben benieuwd wanneer het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Nog wat raars!

Ik heb mijn experiabox vervangen door een Mikrotik CRS125.
Dingetje loopt perfect. Maar toch valt me iets raars op.

Ik heb 2 HMB2260. Op dit moment is er 1 in gebruik en de ander staat standby.
In de Interfaceinstellingen van mn router, wordt aangegeven dat er twee aanstaan, maar het totale verbruik op de VLAN blijft op 3,2 Mbps...

Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:59
raydekok schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:33:
is nieuw op glasvezel, is alleen voor de nieuwe stb's dus niet voor de motorola's
Komt dit wel op de motorola? Anders ga ik even vragen om te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 09-03 10:16
ergens in 2015. maar ruilen kunnen ze niet en doen ze ook niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Stomme vraag mogelijk, maar ik kan het niet vinden.

Ik wil op mijn werk via mijn android tablet naar kpn itv kijkken.
Hoe doe ik dat? Krijg zowel via de app als via de site te lezen dat het niet kan.
De app zegt dat ik niet thuis ben, de site wil silverlight hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Als je fiber hebt: transparante VPN opzetten, heb je DSL: no way.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
als je langer dan 1 jaar bij kpn bent, kan je je abo verlengen naar kpn glas premium. eerste 6mnd voor 35,- daarna 82,50.
Maar na 3 maanden mag je het pakket verlagen, waardoor je dus na 6 mnd gewoon naar je huidige pakket, of het pakket kan gaan wat je wil.

Kan toch wat poen schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Loekie schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:41:
Goh, zou ik dan ineens fiber gekregen hebben ?

Ik kijk via een pptp-server thuis gewoon op mijn telefoon en andere desktop naar 'mijn' tv.
Volgens mijn rekening betaal ik "gewoon" voor een DSL alles in één ( 50/5 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Kijk eens in je meterkast. Heb je daar een kabel met roodwitblauwnogwat kabeltjes of een oranje?

Met de oranje heb je een geknepen glaslijn. Anders adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
raydekok schreef op maandag 29 december 2014 @ 07:34:
ergens in 2015. maar ruilen kunnen ze niet en doen ze ook niet.
De monteur zei vorige week toch wat anders. Ik heb momenteel de Arcadyan van mijn zwager (wilde de Glas kanalen testen). Hij zei dat ik gewoon moest bellen dat de Motorola's geen beeld gaven en de Arcadyan wel. Ruilen ze hem zo om. (En voor wat extra "geluk" moet je de webcare contacten, die kunnen en mogen een stuk meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Loekie schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:41:
Gaat wel over kijken op mijn werk, niet thuis. Dat gaat perfect. Heb trouwens dsl, maar dat maakt in dit geval nix uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
FreshMaker schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:06:
[...]

Goh, zou ik dan ineens fiber gekregen hebben ?

Ik kijk via een pptp-server thuis gewoon op mijn telefoon en andere desktop naar 'mijn' tv.
Volgens mijn rekening betaal ik "gewoon" voor een DSL alles in één ( 50/5 ).
Meer het bandbreedte verhaal ;) 5 mbit houd niet over ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de SD kanalen hebben maar 3.2 mbit, dus zou in theorie best door moeten gaan.
Wellicht is het via de ITV app nog wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Op mijn telefoon hoef ik niet persé full hd pixelperfectultrawow te hebben hoor
90% van de gevallen is het even kijken naar een nieuwsuitzending of studiosport samenvattingen.

Dan voldoet de 5mbit prima, wat de app vraagt weet ik niet zo, maar ondervindt geen problemen
( maar kwaliteit is persoonlijk uiteraard )
Je moet het iig niet als full option vervanger zien, daar zijn betere technieken voor, aangezien het meeste wel te downloaden of via streaming te kijken is op een andere locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08-2022
Hi, wellicht dat andere mensen hier ervaring mee hebben. Ik heb een LG tv met 1 cdmi aansluiting. KPN iTV en chromecast hebben beide een HDMI uitgang. Om die reden had ik bedacht een hdmi autoswitch ertussen te zetten.

Om die reden de startech.com VS122HDMIU aangeschaft. Als het goed is heeft hij een voorkeurskanaal. Als een van de 2 aangesloten apparaten uitstaat (Dus geen hdmi signaal verzend) dan gaat hij automatisch naar het voorkeurskanaal. Nu zend de chromecast altijd uit dus heb deze op het voorkeurskanaal gezet.

Heb de iTV aangesloten op het andere kanaal. probleem is echter dat als ik de iTV uitzet de switch niet van kanaal veranderd. Het lijkt wel alsof de iTV dus ook altijd een signaal blijft uitzenden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
eureka18 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:31:
Het lijkt wel alsof de iTV dus ook altijd een signaal blijft uitzenden.
klopt
Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste