Het is goed dat KPN aan het overwegen is om de HD zenders ook vooraan te zetten.eymey schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:27:
MIjn ouders hebben op een oude UPC Mediabox ook tijden lang naar NPO 1 t/m 3 in SD zitten kijken omdat ze niet wisten dat ze daarvoor naar een hoog nummer moesten.
Ik mag overigens wel hopen dat de glasvezel kijkers dan wel de HD+ streams te zien gaan krijgen.
Het is 2015 en HD(+) zou de norm moeten zijn en zodoende ook dergelijke zenders voorin de zenderlijst te zetten.
Ik begrijp er overigens ook uit dat bij KPN (en Telfort, XS4all) nog steeds niet mogelijk is om de zenders te sorteren om zodoende de HD zenders in een favorietenlijst vooraan te zetten of kan dit wel?
Deels offtopic: Ik las ook ontzettend veel klachten in het oud UPC gebied op diverse fora sinds de HD zenders vooraan zijn gezet. Het grote probleem was bij velen vooral dat ze niet wisten inderdaad dat de HD zenders op hogere nummers zaten en zodoende keken ze altijd SD versies. Bij het kijken naar de HD zenders is de kwaliteit van de kabels/connectoren en wandcontactdoos nog belangrijker. Veelal ligt daar ook het probleem.