KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
eymey schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:27:
MIjn ouders hebben op een oude UPC Mediabox ook tijden lang naar NPO 1 t/m 3 in SD zitten kijken omdat ze niet wisten dat ze daarvoor naar een hoog nummer moesten.
Het is goed dat KPN aan het overwegen is om de HD zenders ook vooraan te zetten.
Ik mag overigens wel hopen dat de glasvezel kijkers dan wel de HD+ streams te zien gaan krijgen.
Het is 2015 en HD(+) zou de norm moeten zijn en zodoende ook dergelijke zenders voorin de zenderlijst te zetten.
Ik begrijp er overigens ook uit dat bij KPN (en Telfort, XS4all) nog steeds niet mogelijk is om de zenders te sorteren om zodoende de HD zenders in een favorietenlijst vooraan te zetten of kan dit wel?

Deels offtopic: Ik las ook ontzettend veel klachten in het oud UPC gebied op diverse fora sinds de HD zenders vooraan zijn gezet. Het grote probleem was bij velen vooral dat ze niet wisten inderdaad dat de HD zenders op hogere nummers zaten en zodoende keken ze altijd SD versies. Bij het kijken naar de HD zenders is de kwaliteit van de kabels/connectoren en wandcontactdoos nog belangrijker. Veelal ligt daar ook het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 21:41
Mja, bij UPC waren de klachten na die wijzigingen ook vooral dat de DKTV kijkers (kijkers zonder smartcard, dus alleen de ongecodeerde kanalen) nu ineens werden geconfronteerd met RTL 4 HD, etc. op 4. Terwijl je dáárvoor dus nog steeds ook CI+ nodig hebt. Een veel TV's laten je met opzet niet zelf de zendervolgorde aanpassen.

Maar goed. Ben benieuwd hoe KPN het gaat oplossen.

Gelukkig zit ik nog op de ITNS (Glashart Media) propositie van Telfort en daar hebben we HD+ wel netjes op 1 t/m 10 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:25
Moet trouwens zeggen dat de HD kanalen niet altijd gewenst zijn voor de gebruikte "setup". We hebben dan gewoon een Samsung TV waar het geluid uit komt en niet via een speaker set standaard, alleen voor films enzo. Maar bij sommige zenders, vooral RTL 4, komt dat geluid van die reclame of die TV-programma tunes echt ZO hard binnen. En dat is bij de HD kanalen nog erger dan de SD kanalen die vanaf 1 lopen. Vooral bij The Big Picture kan ik me dat goed herinneren. Dom programma verder maar dat stond dan wel eens op en dan ergerde ik me daar behoorlijk aan.

Maar van mij mogen ze ook wel switchen naar default HD vanaf 1. En de kanalen die dan niet in HD beschikbaar zijn wel in de lijst laten maar dan als SD. Eigenlijk moet je gewoon zelf in je default lijst kunnen bepalen wat er waar staat. Moet niet supermoelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik las enige tijd geleden een review van de nieuwe Arcadyan HMB2260 decoder. Ik gebruik op dit moment de Motorola VIP1853, en zou graag naar de nieuwe decoder willen overstappen gezien de reviewer concludeerde dat vrijwel alles sneller gaat. Maar er was een klacht dat het geluid vanaf bepaalde momenten niet meer synchroon met het beeld liep, waarbij de enige oplossing was door even heen en terug te zappen om bij wijze van spreken het kanaal te resetten. Iemand stelde ook dat de haperingen voorkwamen tijdens pieken en dalingen in de internet verbinding (of dat dat een oorzaak of gevolg is was niet vastgesteld). Kan iemand die deze decoder gebruikt bevestigen of dat dit nog steeds een bestaand probleem is of niet? Ben benieuwd of KPN inmiddels een OTA fix heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 19:28
PostHEX schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 06:41:
Ik las enige tijd geleden een review van de nieuwe Arcadyan HMB2260 decoder. Ik gebruik op dit moment de Motorola VIP1853, en zou graag naar de nieuwe decoder willen overstappen gezien de reviewer concludeerde dat vrijwel alles sneller gaat. Maar er was een klacht dat het geluid vanaf bepaalde momenten niet meer synchroon met het beeld liep, waarbij de enige oplossing was door even heen en terug te zappen om bij wijze van spreken het kanaal te resetten. Iemand stelde ook dat de haperingen voorkwamen tijdens pieken en dalingen in de internet verbinding (of dat dat een oorzaak of gevolg is was niet vastgesteld). Kan iemand die deze decoder gebruikt bevestigen of dat dit nog steeds een bestaand probleem is of niet? Ben benieuwd of KPN inmiddels een OTA fix heeft geleverd.
werkt prima hier, maar heb geen ervaring met de oudere stb's. Geen last van de door jou genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FreshMaker schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Werd tijd ....
Wat een onzin verder
"omdat het meer bandbreedte kost kijken er minder mensen naar"

Als ik zo zie hoe weinig mensen echt hoger komen dan kanaal 30, en vaak niet weten dat ze naar 701 moeten....

Ingevuld, en laat maar omzetten ;)
Helaas kan ik als XS4ALL klant geen berichten plaatsen op het KPN forum, maar de HD(+) zenders vooraan is wat mij betreft een Must. Ik hoop dat KPN dit snel gaat invoeren. Al dan niet enkel voor glasvezel verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
eymey schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:20:
Mja, bij UPC waren de klachten na die wijzigingen ook vooral dat de DKTV kijkers (kijkers zonder smartcard, dus alleen de ongecodeerde kanalen) nu ineens werden geconfronteerd met RTL 4 HD, etc. op 4. Terwijl je dáárvoor dus nog steeds ook CI+ nodig hebt. En veel TV's laten je met opzet niet zelf de zendervolgorde aanpassen.

Maar goed. Ben benieuwd hoe KPN het gaat oplossen.

Gelukkig zit ik nog op de ITNS (Glashart Media) propositie van Telfort en daar hebben we HD+ wel netjes op 1 t/m 10 :).
Ik wist niet dat Glashart Media/ITNS het al wel beter voor elkaar had. Zitten alle overige 'gewone' HD zenders daar ook vooraan en SD achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 21:41
SD en HD zitten bij ITNS 'in elkaar'.

Dus er is geen SD versie meer. Je kan via de "info" knop, net na het zappen, nog wel voor een andere versie kiezen (dus ook de "ADSL HD" en de "SD").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
jackaubrey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:37:
[...]

werkt prima hier, maar heb geen ervaring met de oudere stb's. Geen last van de door jou genoemde problemen.
Dat klinkt geruststellend. Mag ik vragen vanaf wanneer je je huidige STB in bezit heb?

Zijn er nog meer onder ons die op dit moment gebruik maken van de Arcadyan HMB2260? Ondervind je enige problemen met de decoder? Ik zoek zo veel mogelijk feedback voordat m'n abo verleng en overstap naar de nieuwe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Dubbele post. Als een mod dit ziet, delete het alstublieft.

[ Voor 88% gewijzigd door PostHEX op 21-05-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
PostHEX schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:55:
[...]

Dat klinkt geruststellend. Mag ik vragen vanaf wanneer je je huidige STB in bezit heb?

Zijn er nog meer onder ons die op dit moment gebruik maken van de Arcadyan HMB2260? Ondervind je enige problemen met de decoder? Ik zoek zo veel mogelijk feedback voordat m'n abo verleng en overstap naar de nieuwe decoder.
Welke nieuwe decoder? De arcadyan? Want er is ook nog de arris. Doet hetzelfde. Net zo snel alleen iets groter.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
raydekok schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Welke nieuwe decoder? De arcadyan? Want er is ook nog de arris. Doet hetzelfde. Net zo snel alleen iets groter.
De Arris 2952? Dat stukje nieuws had ik gemist. Ik dacht dat die Arcadyan de meest recente was. Heb je op dit moment de Arris 2952 in bezit? Zijn er klachten of werkt alles naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Perfect. Net als de arcadyan trouwens. De arris is mij iets mooier maar dat is uiterlijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Ok bedankt voor de feedback. Stelt wel gerust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds vandaag 'gratis' HBO ;)

Dankzij het KPN compleet mag je tegenwoordig kiezen welk pakket je neemt.
Pluspakket, Kidspakket of HBO

Nu voor HBO gekozen, ondemand ( via settopbox ) werkt, en de online ITV kanalen kan ik ook bekijken.
Alleen krijg ik HBO Go niet aan de gang, van de week de KS eens bellen over de inloggegevens.
Er staat abonneenummer + pincode, maar dat werkte dus niet
( na 5x proberen mag je 24u wachten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Weer een mysterie opgelost :|

Sinds een paar weken krijgen de decoders geen verbinding meer, als ze rebooten ...
Dus bij storing, trok ik de kabel naar de accespoints er uit, en reboot de decoders.
( ik dacht het opgelost te hebben door rechtstreekse UTPkabels, maar helaas .... de decoder krijgt een ipadres in mijn eigen reeks 192.168.2.xxx )

blijkt er een wijziging te zijn in de configuratie door KPN :|
Zoals jullie misschien weten gaat KPN over van bridged-iTV naar routed-iTV.
Zo is dit op de V9 bij de laatste firmware update al geïntroduceerd en zullen de andere Experia Boxen volgen.
Routed-iTV houdt in dat de TV ontvangers een IP adres in de range van de Experia Box gaan krijgen (192.168.2.x) en niet meer zoals bij bridged-iTV in de 10.x.x.x range.
Kennelijk is dit op mijn V8 ook al het geval :)

voor meer info & mogelijke oplossing

http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Heeft iemand anders er ook vaak last van dat als je drukt op verder gaan waar je bent gebleven bij een opname dat hij toch gewoon weer aan het begin begint? Ik heb dit heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:01
FreshMaker schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:07:
Weer een mysterie opgelost :|

Sinds een paar weken krijgen de decoders geen verbinding meer, als ze rebooten ...
Dus bij storing, trok ik de kabel naar de accespoints er uit, en reboot de decoders.
( ik dacht het opgelost te hebben door rechtstreekse UTPkabels, maar helaas .... de decoder krijgt een ipadres in mijn eigen reeks 192.168.2.xxx )

blijkt er een wijziging te zijn in de configuratie door KPN :|

[...]

Kennelijk is dit op mijn V8 ook al het geval :)

voor meer info & mogelijke oplossing

http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983
Dat is erg goed nieuws! Betekent dit dat ze afstappen van de vlans? Als ze allemaal onder de dhcp range vallen van de router, heb je t niet meer nodig toch

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maomanna schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:56:
[...]

Dat is erg goed nieuws! Betekent dit dat ze afstappen van de vlans? Als ze allemaal onder de dhcp range vallen van de router, heb je t niet meer nodig toch
Ik kan het je niet vertellen, ik vermoed van wel, want het ICMP snooping is (ineens) wel noodzakelijk ivm wifi, en uitval ( door overload aan traffic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:01
Als je dan de telefoniebde deur uitgooit, kan je een simpel en snel netwerkje opzetten zonder de eb. Dat is wel een hele vooruitgang

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Het valt me op dat sinds kort het beeld weer iets scherper is, maar daarintegen de volumes van de zenders erg wisselvallig is. De 1 heel hard en de ander zacht. Voorheen was het geluid over het algemeen overal het zelfde.
Het lijkt alsof dit is sinds de snelheids verhoging.
(Vip2952 sofware-versie 4.0.4_16)

[ Voor 21% gewijzigd door Cosmo_nl op 20-06-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:12
Cosmo_nl schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:10:
Het valt me op dat sinds kort het beeld weer iets scherper is, maar daarintegen de volumes van de zenders erg wisselvallig is. De 1 heel hard en de ander zacht. Voorheen was het geluid over het algemeen overal het zelfde.
Het lijkt alsof dit is sinds de snelheids verhoging.
(Vip2952 sofware-versie 4.0.4_16)
Volgensmij heeft dit te maken met het verschil tussen stereo en DD5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
KPN gaat dus naar verwachting CI+ modules dit jaar nog aanbieden. Weet iemand welke TVs van de huidige generatie compatibel met CI+ 1.4 zijn? En is iemand op de hoogte of dat huidige generatie TVs die niet compatibel zijn, eventueel een firmware update krijgen (e.g. de 7000, 8000 en 9000 series van Samsung)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

PostHEX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:16:
KPN gaat dus naar verwachting CI+ modules dit jaar nog aanbieden. Weet iemand welke TVs van de huidige generatie compatibel met CI+ 1.4 zijn? En is iemand op de hoogte of dat huidige generatie TVs die niet compatibel zijn, eventueel een firmware update krijgen (e.g. de 7000, 8000 en 9000 series van Samsung)?
Dat zou ik fijn vinden, maar ik weet er helaas nog niks van. Wat is jouw bron van dit bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Gitarist schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Dat zou ik fijn vinden, maar ik weet er helaas nog niks van. Wat is jouw bron van dit bericht?
nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 14:02
FreshMaker schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 01:06:
Sinds vandaag 'gratis' HBO ;)

Dankzij het KPN compleet mag je tegenwoordig kiezen welk pakket je neemt.
Pluspakket, Kidspakket of HBO

Nu voor HBO gekozen, ondemand ( via settopbox ) werkt, en de online ITV kanalen kan ik ook bekijken.
Alleen krijg ik HBO Go niet aan de gang, van de week de KS eens bellen over de inloggegevens.
Er staat abonneenummer + pincode, maar dat werkte dus niet
( na 5x proberen mag je 24u wachten :+ )
Is dit inmiddels opgelost? Of werkt HBO GO gewoon niet als je het compleet pakket hebt? Ik zit er ook over te denken het HBO pakket te nemen maar dan wil ik wel dat HBO GO en On Demand gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 19:55
Bij mij werkte dat direct in één keer.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sikman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Is dit inmiddels opgelost? Of werkt HBO GO gewoon niet als je het compleet pakket hebt? Ik zit er ook over te denken het HBO pakket te nemen maar dan wil ik wel dat HBO GO en On Demand gewoon werkt...
Geen idee, ben ondertussen weer terug naar het 'gewone' plus pakket, ivm de kinderen en hun zenderkeuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Oke, momenteel onder schrijfen van dit bericht ben ik live de GP van Spa aan het kijken.
En het valt me heel erg op dat het beeld op BBC one HD veel beter is dan op het belgiesche Één HD.
Je zou toch denken dat er geen verschil in het beeld zou zitten?
Het geluid is op BBC wel zachter en het beeld loopt ongeveer 5 seconden achter op Éen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-04 13:15
Cosmo_nl schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:31:
Oke, momenteel onder schrijfen van dit bericht ben ik live de GP van Spa aan het kijken.
En het valt me heel erg op dat het beeld op BBC one HD veel beter is dan op het belgiesche Één HD.
Je zou toch denken dat er geen verschil in het beeld zou zitten?
Het geluid is op BBC wel zachter en het beeld loopt ongeveer 5 seconden achter op Éen.
De beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de zender. BBC zend bijvoorbeeld sportuitzendingen uit met een bitrate van rond the 10 Mb/s (schommelt van 8 tot 12), en encode ze met MBAFF ipv de normale 'interlaced', dit resulteert in betere beeldkwaliteit. één HD in tegenstelling zend content 'interlaced encoded' uit ipv met MBAFF en de bitrate is rond the 6 Mb/s. Deze waardes heb ik wel van de kabel, maar ik denk dat het zo ongeveer hetzelfde is als met IPTV. Er is dus erg veel verschil tussen zenders, afhankelijk van de populariteit (de top 10 NL zenders zijn duidelijk het best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 10:16
Ik kijk vandaag in MijnKPN en kom ineens de mogelijkheid tegen voor een extra iTV ontvanger bovenop de 2 die ik heb.
Dit is raar want tot nog toe is 2 nog steeds het maximum bij KPN en bij webcare van KPN krijg ik het antwoord dat het inderdaad maximaal 2 zouden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://schuilingonline.nl/afbeeldingen/mijnKPNscreenshot.PNG

Mijn vrouw belde laatst met KPN en volgens die medewerker zaten wij op glasvezel. Mijn vrouw wist de medewerker te vertellen dat ze dat raar vond omdat ze zeker wist dat er geen glasvezel bij ons lag.
Na te zijn doorgeschakeld zag de volgende inderdaad dat wij inderdaad geen glasvezel hebben(uiteraard liever gisteren dan vandaag glasvezel).

Nu dacht ik, dan komt die melding dat mijn adres geschikt is voor 6 tv's er wellicht omdat er een verkeerd label aan het adres hangt sinds het samenvoegen van enkele systemen van KPN (volgens de KPN medewerker)

Maar ga ik verder spelen met de mogelijkheden dan krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://schuilingonline.nl/afbeeldingen/mijnKPNscreenshot3.PNG

Hmmm ik zou dus ipv 6 maximaal 3 iTV ontvangers mogen hebben?
(Geen Digitenne dekking, een bereik van 3 interactieve tv's)

Vanavond of morgen eens kijken of ik wellicht toch de 3e ontvanger die ik nog heb liggen nu wel aan de praat kan krijgen en anders eens nadenken om de 3e ontvanger te gaan bestellen en te kijken wat er gaat gebeuren. Wellicht krijgt mijn zoon dan toch zijn tv met ontvanger op zijn kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Yannes schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

De beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de zender. BBC zend bijvoorbeeld sportuitzendingen uit met een bitrate van rond the 10 Mb/s (schommelt van 8 tot 12), en encode ze met MBAFF ipv de normale 'interlaced', dit resulteert in betere beeldkwaliteit. één HD in tegenstelling zend content 'interlaced encoded' uit ipv met MBAFF en de bitrate is rond the 6 Mb/s. Deze waardes heb ik wel van de kabel, maar ik denk dat het zo ongeveer hetzelfde is als met IPTV. Er is dus erg veel verschil tussen zenders, afhankelijk van de populariteit (de top 10 NL zenders zijn duidelijk het best).
Oke bedankt, ben weer wat wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 17:42
Is het mogelijk om de decoder automatisch aan te laten schakelen als je die hdmi aansluiting selecteert? Het gaat om een Sony w809c.

• FreshMaker
  • Niet online
Heeft iemand een 'gouden tip'
Ik zit met het volgende probleem.

Op de regionale zender Omroep Brabant waren een paar maanden terug wat uitzendingen waar een bekende van ons in voorkwam.
Dit hebben we opgenomen, en staat mooi en handig op onze opnamelijst.
Deze persoon is helaas kort na die uitzending overleden, en nu komt mijn 'probleem' ...

Opnames zijn een jaar te bewaren, hierna worden ze automagisch verwijderd.
Ik wil deze opnames veiligstellen ( DVD / PC ) zodat we de herinnering kunnen behouden.
Ik heb het al geprobeerd met een dvdrecorder, maar die geeft aan "geen juiste disc, het programma kan beveiligd zijn"

Is het mogelijk om de boel via een capture-device over te zetten ( Aldi e.a hebben die dingen regelmatig )
Kwaliteit hoeft niet 100% 1080-4K hoog definitie te zijn, een eenvoudige dvdresolutie ;) zou al genoeg zijn.
Wat zijn de valkuilen ( framerate / resolutie / audio settings )
Ik heb google-fu gebruikt, en kom op websites met programma's en tips, die allemaal rond 2003 liggen :|

Een dvd kan ik rippen, maar dat wil ik niet, ik wil de uitzending op mijn PC zetten, zodat ik niet over 6 maanden moet uitleggen dat het gewoon weg is :(

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 21:55
DVD recorder, framegrabber, of iets als dit:
V&A aangeboden: Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition
Mits de HDMI geen HDCP doet(kans is klein).
Welk model STB heb je met welke aansluitingen? Waarschijnlijk is de analoge route de beste.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
FreshMaker schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:59:
Heeft iemand een 'gouden tip'
Ik zit met het volgende probleem.

Op de regionale zender Omroep Brabant waren een paar maanden terug wat uitzendingen waar een bekende van ons in voorkwam.
Dit hebben we opgenomen, en staat mooi en handig op onze opnamelijst.
Deze persoon is helaas kort na die uitzending overleden, en nu komt mijn 'probleem' ...

Opnames zijn een jaar te bewaren, hierna worden ze automagisch verwijderd.
Ik wil deze opnames veiligstellen ( DVD / PC ) zodat we de herinnering kunnen behouden.
Ik heb het al geprobeerd met een dvdrecorder, maar die geeft aan "geen juiste disc, het programma kan beveiligd zijn"

Is het mogelijk om de boel via een capture-device over te zetten ( Aldi e.a hebben die dingen regelmatig )
Kwaliteit hoeft niet 100% 1080-4K hoog definitie te zijn, een eenvoudige dvdresolutie ;) zou al genoeg zijn.
Wat zijn de valkuilen ( framerate / resolutie / audio settings )
Ik heb google-fu gebruikt, en kom op websites met programma's en tips, die allemaal rond 2003 liggen :|

Een dvd kan ik rippen, maar dat wil ik niet, ik wil de uitzending op mijn PC zetten, zodat ik niet over 6 maanden moet uitleggen dat het gewoon weg is :(
Schrijf anders een mailtje naar Omroep Brabant, kan me niet voorstellen dat ze je niet een DVDtje willen sturen met de afleveringen...

• FreshMaker
  • Niet online
Loekie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:24:
DVD recorder, framegrabber, of iets als dit:
V&A aangeboden: Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition
Mits de HDMI geen HDCP doet(kans is klein).
Welk model STB heb je met welke aansluitingen? Waarschijnlijk is de analoge route de beste.
De motorola ( 1863 ), die met een 8GB sata-ssd erin.
Ik heb hem al wel geprobeerd om idd analoog-composiet aan te sluiten, en dat werkt naar een dvdrecorder om op te nemen niet
Maar dat kan ook aan de recorder liggen ( Pioneer 433).

Binnenkort krijg ik een philips te leen, om het nogmaals te proberen :+

Anders is idd de volgende stap een capture device, en op de ouderwetse manier ;)

* mailtje naar OB gaf aan dat het niet gedaan werd, ivm copyright en legal issues ( zitten ook BN'ers in de afleveringen )

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12
Probeer de scart aansluiting eens, ik meen wel eens gehoord te hebben dat het daarmee zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
hoe lang duurt het eigenlijk voordat je kan kijken, als je Fox sports via je settopbox besteld? en krijg je dan ook de nu geldende korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
jackaubrey schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:10:
hoe lang duurt het eigenlijk voordat je kan kijken, als je Fox sports via je settopbox besteld? en krijg je dan ook de nu geldende korting?
Meestal 15-20 minuten. Voor de korting moet je gewoon even KPN bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
Wesley-groet schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Meestal 15-20 minuten. Voor de korting moet je gewoon even KPN bellen
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:53
http://www.nu.nl/gadgets/...-toe-interactieve-tv.html

Dit is wel een grappige ontwikkeling. Wat ik me vooral afvraag, moet je dan bij KPN je netflix afsluiten of gewoon bij netflix zelf.

Ik gebruik netflix op mijn tv, maar een alternatief device is altijd handig voor als er bv support issues komen als de tv wat ouder gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Adlermann schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:39:
http://www.nu.nl/gadgets/...-toe-interactieve-tv.html

Dit is wel een grappige ontwikkeling. Wat ik me vooral afvraag, moet je dan bij KPN je netflix afsluiten of gewoon bij netflix zelf.

Ik gebruik netflix op mijn tv, maar een alternatief device is altijd handig voor als er bv support issues komen als de tv wat ouder gaat worden :)
Zelf een abonnement bij netflix afsluiten. Je krijgt straks puur de toegangsmogelijkheid tot netflix op je itv tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:05
Wel slim inderdaad van KPN, klinkt ook geweldig en TV en Netflix binnen 1 abo/service en met 1 apparaat. Afhankelijk hoeveel het extra kost (mocht men het ooit toch als service aanbieden) kan het best aantrekkelijk zijn.

Op het moment ervaar ik daarentegen heel veel vertraging op mijn ouwe VIP1963. Het beeld loopt willekeurig zo als het hoort en dan opeens is het hek van de dam en begint het beeld te stotteren, vastlopen, etc. Ik weet zo onderhand niet meer wat te doen, want ik heb het gebruikelijke al gedaan:
- rebooten en stekker eruit
- terug naar fabrieksinstellingen
- software verwijderen en opnieuw laten installeren
- harde schijf via de tuner laten formatteren
- die vage tuner test, allemaal prima
- even stroom af van glasmodem/switch/router

Op een andere slaapkamer hebben we een VIP1903 staan en die werkt (ff afkloppen) tot nu toe altijd nog vlekkeloos, ook als de VIP1963 stottert. Ik had ook nog een andere reserve VIP1903 staan maar die wilde niet werken om de één of andere vage reden (software outdated en daardoor niet herkend ofzo?). Allen zijn aangesloten op dezelfde switch die alleen VLAN4 op die poorten uitstuurt.

Zijn er meer mensen met recentelijk deze problemen en wat heb jullie eraan gedaan?
Ik las ook nog wat over dat KPN routed IPTV wilde introduceren. Zouden hier mijn problemen aan liggen? Dan wel vreemd dat de ene tuner wel werkt en de andere niet?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Edit 10 november:

Nadat ik bovenstaand heb getypt heb ik de VIP1903 van de slaapkamer omgewisseld met de VIP1963 uit de woonkamer. Geen perfecte oplossing, want nu geen tv meer op de slaapkamer, maar in het vertrek waar we het meest TV kijken in elk geval wel weer.

Verder heb ik op de KPN abo-site een nieuw abo aangevraagd en ik hoop dat men via deze weg ons 2 nieuwe bijbehorende ontvangers opstuurt. Immers zou je denken dat iedereen die een abo vernieuwd of nieuw aanvraagt hierbij de behorende spullen krijgt toegestuurd. We wachten af en ik laat het nog weten.

[ Voor 19% gewijzigd door Aardwolf op 10-11-2015 16:20 . Reden: update van bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:49
Ik ben erg benieuwd hoe KPN omgaat met Sport1 nu Ziggo dit hernoemt in Ziggo sports...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
caspervc schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:05:
Ik ben erg benieuwd hoe KPN omgaat met Sport1 nu Ziggo dit hernoemt in Ziggo sports...
Haha inderdaad, ik ook
In het slechtste geval gaat het ze ook een hoop klanten kosten door de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Lijkt me dat ze de naam gewoon aanpassen naar de nieuwe naam en dat het merendeel van de klanten het geen zak interesseert hoe de zender nu precies heet. Zou ook niet weten waarom het eventueel klanten kost als een zender van naam verandert?
Het is maar een naam of kunnen/mogen klanten van KPN ook al niet naar concerten in het Ziggo Dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-04 10:47
Nu Netflix mogen verwelkomen op mijn KPN kastjes.
Gewoon Full Screen netflix app zoals op de smart TV.
Erg handig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
itsmemax schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:38:
Erg handig! 8)
Hoe roep je die op. Kanniks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 10:10

renskoenraadt

Like No Other

maartend schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:17:
[...]

Hoe roep je die op. Kanniks vinden.
In het menu bij de optie 'Méér TV'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
renskoenraadt schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:05:
[...]

In het menu bij de optie 'Méér TV'.
Toch dus. Bij mij nog geen netflix teken daar.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Even een harde reset geven van je box doet waarschijnlijk wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Netflix is (nog) niet beschikbaar op alle type decoders kan dus afhankelijk van de decoder die je hebt ook een kwestie zijn van wachten tot het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:18
Kan het zijn dat netflix alleen stereo ipv dd doorstuurt via de ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
mcg_nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:47:
dat heb ik ook ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
itsmemax schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:38:
Erg handig! 8)
In de hudige vernieuwde netflix interface?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-04 10:47
Ja!
Soms een klein beetje traag met de interface.
Maar verder werkt het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westbaas
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-04-2022
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is van het iTV? Ik zit op dit moment bij UPC/Ziggo, maar mede door KPN Compleet zit ik te twijfelen om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:13
mcg_nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:47:
Ja, daar zou men 'nog aan werken'. Kortom, dat komt ergens in 2017 waarschijnlijk ;) Ik blijf voorlopig wel bij mn chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Westbaas schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:38:
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is van het iTV? Ik zit op dit moment bij UPC/Ziggo, maar mede door KPN Compleet zit ik te twijfelen om over te stappen.
Als ik het vergelijk met mijn oude Ziggo van een jaar geleden met de Cisco 8485DVB en Irdera CI+ module vind ik het een vooruitgang en gebruiksvriendelijker. En zapt een stuk sneller dan bij mijn schoonouders die thuis zoon upc horizon box hebben.
Ik zou wel van te voren checken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ of je snel genoeg internet kan ontvangen anders zou ik er niet aan beginnen.
Ik woon gelukkig in een wijk waar KPN zijn zaakjes redelijk in orde heeft
(Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 15 Mbit/s
VDSL2 100 Mbit/s
Bonding 200 Mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 14:28
Westbaas schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:38:
Na jarenlang de Horizon settopbox van UPC te hebben gehad ben ik een half jaar geleden overgestapt op KPN Compleet Glasvezel. En geen minuut spijt van gehad.
De settopbox van KPN is een stuk sneller en gebruiksvriendelijker dan de Horizonbox. Beeld en geluid zeker niet slechter. Volgens mij zijn de HD uitzendingen van een hogere beeldkwaliteit. Snelheid van het internet is mede door de glasvezel uitstekend. En dan de voordelen van compleet zoals bij het gebruik van meerdere mobiele abonnementen, dubbele data, belminuten enz. enz. Ik ben er blij mee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
sonsan schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:26:
[...]

Na jarenlang de Horizon settopbox van UPC te hebben gehad ben ik een half jaar geleden overgestapt op KPN Compleet Glasvezel. En geen minuut spijt van gehad.
De settopbox van KPN is een stuk sneller en gebruiksvriendelijker dan de Horizonbox. Beeld en geluid zeker niet slechter. Volgens mij zijn de HD uitzendingen van een hogere beeldkwaliteit. Snelheid van het internet is mede door de glasvezel uitstekend. En dan de voordelen van compleet zoals bij het gebruik van meerdere mobiele abonnementen, dubbele data, belminuten enz. enz. Ik ben er blij mee in ieder geval!
Kwaliteit van de hd zenders zijn precies zelfde voor iedergeval npo/rtl/sbs en nog een paar, maar die 1:1 streams krijg je alleen bij glasvezel, bij dsl zitten ze nogsteeds op de "slechtere" 8mbit/s hd streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Beste Tweakers,

Wie heeft er de mogelijkheid om mijn 'probleem' te reproduceren om te controleren of dat dit probleem ook bij jou het geval is? Ik zit met het volgende:

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Harman Kardon Omni 10 speaker. Deze heb ik via een optische kabel met mijn televisie verbonden (Samsung UHD model, exacte typenummer weet ik op dit moment niet). Via een HDMI kabel is dezelfde televisie aangesloten op een Arris 2952 Interactieve Televisie ontvanger. Op deze wijze krijg ik bij alle HD zenders (7xx) prima geluid.

Echter wil ik niet constant de televisie aan hebben als ik radio wens te luisteren, dus wil ik de Omni 10 via de optische kabel, rechtstreeks op de Arris 2952 aansluiten.

Op dit moment ontstaat het 'probleem' bij televisie kijken én radio luisteren: alleen bij de NPO1/2/3 wordt het geluid nog steeds prima weergegeven, maar bij alle commerciële zenders (onder andere RTL4/5/7/8. SBS6/9, Net5, Veronica en Discovery en dus de radiozenders) krijg een vreemde zeer vervormd geluid (er valt werkelijk niets te herkennen van het eigenlijke geluid). Zodra ik de optische kabel weer met de televisie verbind is het geluid direct weer zoals het hoort te zijn.

Wie heeft er een idee waar dit mee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Je TV stuurt een 2.0 signaal door, en de Arris een DD (5.1) signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Waarom zou mijn televisie een 2.0 geluid doorsturen, als het signaal met HDMI aankomt en via een optische kabel verstuurd wordt en de inkomende bron DD5.1 is?

En waarom treedt dit dan niet bij álle zenders op (NPO1/2/3), maar alleen bij de commerciële HD zenders? Hebben die een apart geluidsspoor (stereo, i.p.v. DD5.1)?

En waarom zou Harman Kardon een speaker met optische ingang uitrusten, als deze hier niet mee om kan gaan? want ik zal niet de enige zijn die de speaker rechtstreeks op een bron met optische uitgang aansluit... (de Omni 20 beschikt overigens over een dubbele optische ingang en het lijkt me niet dat die extra aansluiting bedoeld is om een 2e televisie aan te sluiten, maar voor een bijvoorbeeld Blu-ray speler of gameconsole)...

[ Voor 41% gewijzigd door renskoenraadt op 29-12-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Net gebeld met de support desk van HK, die geven aan dat de Omni 10 géén optische ingang heeft...vreemd dat ik dan toch een optische connectie kan maken...toch nog maar even verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb sinds gister ook KPN, alles draaid als een zonnetje (met experiabox). Ik heb nog een mooie draytek liggen en wil die gebruiken als router. Dus via Netgear switch, 108e, trunks en vlans opgesplitst en zo op het eerste gezicht lijkt alles te werken. Echter, ga ik data trekken, met name upload, weet iemand waarom het beeld van iTV gaat haperen? Dit gebeurd al, als ik de vlan4 op de switch uitkoppel. Rechtsteeks achter de expiabox gaat de itv in routed mode en heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nu is Netflix ook op Itv van KPN te zien! (weliswaar met los abo). Voorwaarde is een "nieuwe" ontvanger, Arris VIP2952 of de Arcadyan HMB2260. Zit er nog verschil tussen deze?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Geen idee. Maar ik moest mijn modem terug kieperen naar de fabrieksinstellingen voor hij de nieuwe ontvanger zag. lekker, al mijn instellingen weer eens kwijt.
Ik had dus zo'n Arcadyan of hoe het kreng dan ook heet.

Verder werkt het wel makkelijk en snel.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 06-02-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:32
Sport_Life schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:46:
Nu is Netflix ook op Itv van KPN te zien! (weliswaar met los abo). Voorwaarde is een "nieuwe" ontvanger, Arris VIP2952 of de Arcadyan HMB2260. Zit er nog verschil tussen deze?
2952 of 2260 zijn in eigenlijk hetzelfde, dus verschillen zijn er niet echt. Beide zijn gecertificeerd om netflix te kijken. Zowel via de app via meertv. Als kanaal 200 op de tv.

Overigens is dit al langere tijd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733823

Grotendeels tevreden,
alleen op mijn Sharp tv geluids vertraging binnen een kwartier van het aanzetten van de tv.
Met mijn Samsung tv heb ik daar geen last van dus gaat het geluid vaak aan als ik op de Sharp tv kijk via de Samsung Blu Ray speler en die kent geen vertraging.
En kan met de Sharp instellingen geen mogelijkheid vinden waar het nou aanligt en kan ook geen vertraging instellen.
Ander minpunt is dat er zelden een crash is van de modem en dan vanzelf opnieuw opstart,
eergisteren na anderhalve maand goed gedraaid te hebben, en dan heb ik via mijn PS4 online games,
vaak dat ik eruit gekickt wordt uit online games en/of hij geen games meer kan vinden om te joinen,
terwijl de internet test op de PS4 uitkomt op een 24mbs als download en 3 upload.
Straks maar even een aan en uitje doen, kan ook weleens helpen.
Derde nadeel is de kick tijdens het kijken van een serie, voorbeeld een Game of Thrones aflevering die vaak tegen het einde gewoon stopt, dus alleen als je een terug kijk optie kiest zoals "on demand"

Verder tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:31
Het volgende is puur ter informatie en vermaak.

Ik heb sinds een half jaar iTV van KPN. Ik ben daar uitermate tevreden over. Ik kom van Ziggo af en ik was altijd een beetje terughoudend om over te stappen naar TV via internet. Echter sinds ik de overstap toch heb gedaan snap ik niet waarom ik het niet eerder gedaan heb. De ontvangers werken goed en intuïtief, de beeldkwaliteit is in mijn ogen hetzelfde als bij Ziggo. Internet is wel trager maar dat wist ik van te voren.

De maximaal twee iTV ontvangers per aansluiting is in mijn ogen wel een echt nadeel. Ze doen dit omdat ze de kwaliteit niet kunnen garanderen als er drie of meer tegelijk aan staan. Dat punt snap ik op zich. Echter, ik woon samen met mijn vriendin, geen kinderen. In huis heb ik vier TV's en een computer staan. Van die vijf apparaten zullen er maximaal maar twee tegelijk aan staan. Ik zou zelf moeten kunnen kiezen hoeveel iTV ontvangers ik wil hebben maar KPN besluit dat voor mij.

Dus om tv te kunnen kijken op die andere twee tv's gebruik ik dus 1 ontvanger die ik steeds bij een tv neer zet. Dat doe ik vaker en dat gaat normaal gesproken goed. Behalve afgelopen woensdagavond.

Kastje weggehaald van de ene tv en geplaatst op een andere locatie. Klacht: wel de gids in beeld maar geen geluid en beeld. Leek mij in eerste instantie een HDCP handshake probleem. Klacht gegoogeld en redelijk wat andere mensen met de zelfde klachtomschrijving. Ik was dus niet alleen.

Om dit op te lossen heb ik o.a. geprobeerd: software verwijderen, fabrieksinstellingen laden, geprobeerd op twee andere tv's met andere HDMI kabels, verschillende resoluties en ingangen, modem twee keer opnieuw opgestart. Werkte allemaal niet. Die avond had ik er geen zin meer in en heb het laten liggen.

Donderdagavond heb ik het "defecte" kastje gepakt en aangesloten op de tv waar het andere kastje op aangesloten is. Om te kijken of de vierde tv wel misschien werkte. Helaas weer geen beeld, geen geluid maar wel de gids in beeld. Dus het goede kastje weer terug geplaatst en wat denk je? Ook daar hetzelfde probleem. Bericht naar KPN gestuurd via Twitter en zij hebben een afspraak ingepland voor een monteur na het weekend.

Op vrijdagochtend dacht ik een kastje nogmaals maar eens te proberen. Hele nacht van de spanning af als laatste poging. En, het probleem was weg. Kastje werkte weer prima. En het tweede kastje ook.

Op zaterdag kwam ik erachter dat mijn router terug naar default instellingen was gegaan. Hoe weet ik niet, ik heb de router alleen maar spanningsloos gehad. Maar goed weer opnieuw geprogrammeerd. Van de standaard 192.168.2.1 range afgehaald en naar 192.168.10.1. Tevens portforwarding weer ingesteld en wifi uitgezet. En 's avonds wil ik weer tv kijken en werken beide kastjes niet meer, weer hetzelfde probleem.

Op zondag heb ik de router weer terug naar default gezet, portforwarding weer ingesteld alleen nu de range gehouden in de default waarde. Kastjes opnieuw opgestart en wat denk je? Alles werkt weer.

Wat het probleem is geweest is mij onbekend maar het lijkt wel iets met de afwijkende IP range te zijn geweest. Waarom dit probleem zich dan in ene pas afgelopen woensdag bekend maakte weet ik ook niet. Ik werk daar al sinds het begin mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:15
Ik had dit probleem ook en ik heb toen het primary DNS aangepast naar het ip adres van de experiabox V10 bij mij dus 10.0.0.1. Hierna weer gewoon tv en geen problemen meer misschien is dit voor jou ook de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreetje_ op 17-03-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Kun je met de KPN settopbox ook via DLNA streamen vanaf een NAS?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ik heb een probleem met pauzeren van live tv.
Vaak als ik hem pauze heb gehad, dan wil die niet verder met live tv. Dan blijft het kastje 'hangen'. Ik kan wel doorspoelen met beeld, maar afspelen werkt niet.... iemand mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik heb sinds een paar weken dat zowel bij het bekijken van een opname als bij "begin gemist" het afspelen heel vaak blijft hangen. Gebeurt bijna elke minuut wel en dan hangt-ie voor ongeveer 5 seconden. Bij gewoon live TV kijken heb ik dit probleem niet.
Daarvoor dit probleem nooit gehad, is ook niks veranderd aan mijn set-up.

TV ontvangers zijn bedraad aangesloten op de router, ik gebruik dus geen Devoloding o.i.d. Router al eens geherstart, ITV ontvangers opnieuw gestart, maakt allemaal niks uit.
Het probleem is zowel bij een (oude) Motorola ontvanger als bij de nieuwe Arcadyan HMB2260.

Nog meer mensen met dit probleem? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Wat je beschrijft kan gebeuren als er torrent software draait in je netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door ninjazx9r98 op 09-05-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-04 17:35
Jaren terug hier de vraag gesteld mbt 720p/1080i en 1080p (50hz)

Toen werd geadviseerd om 1080i aan te houden. Dit was jaren terug. Is er in de tussentijd nog iets veranderd op dit gebied?

Blijft 1080i de aanbevolen resolutie?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:09
caspervc schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:04:
Vaak als ik hem pauze heb gehad, dan wil die niet verder met live tv. Dan blijft het kastje 'hangen'. Ik kan wel doorspoelen met beeld, maar afspelen werkt niet.... iemand mee bekend?
Ook ik heb dit probleem, geen idee hoe dit op te lossen! De setupbox herstarten verhelpt het probleem bij mij voor een dag of 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
caspervc schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:04:
Ik heb er wel eens last van gehad, geen idee wat dit is. Maar wanneer ik het kastje met de knop achterop het kastje helemaal uit zet en weer aan dan is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Cosmo_nl schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:10:
[...]
Ik heb er wel eens last van gehad, geen idee wat dit is. Maar wanneer ik het kastje met de knop achterop het kastje helemaal uit zet en weer aan dan is het probleem weg.
Hier is die elke nacht van het power af (standby killer) en ik blijf het houden... erg annoying iig...

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 00:02
Ik overweeg om van satelliet over te stappen naar IPTV, mijn sateliet ontvangers zijn aan hun pensioen toe. Maar ik twijfel over de IPTV-ontvangers. Zo kan ik nu de dreambox (sateliet ontvanger) bedienen en (opnamens) instellen met mijn smartphone via wifi en via internet (over een vpn-verbinding naar huis). Dit is handig omdat ik op elk moment op elke plaats een opname kan starten. Van de KPN Interactieve TV dienst heb ik begrepen dat ik via mijn smartphone wel een opname kan starten, maar dan alleen in lagere SD kwaliteit en feitelijk alleen bedoeld voor mijn smartphone. Klopt dit of is dit probleem inmiddels verholpen?
Ook gebruik ik mijn smartphone om (via WiFi) de TV, AV-versterker, satelietontvanger en chromecast te besturen (aanzetten, input kiezen te zetten, surround-mode kiezen, zender kiezen, opnames etc). De apparaten zitten namelijk in een kast dus IR is lastig en die IR-extenders werken maar matig. Mijn huidige dreambox heeft een webservertje met een nette UI en de losse commando's kunnen ook gebruikt worden bijv door apps om de dreambox te besturen. Al mijn andere apparaten kunnen ook via wifi bedient worden. Kan ik de IPTV-ontvanger ook via WiFi aan en uit (standby) zetten en zenders kiezen.

En als de KPN IPTV-Ontvanger dat niet kan, is er een alternatieve IPTV-ontvanger die dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-04 13:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

Update 7.0.23_3 gaat live :) (hier al geforced door IPTV kastje uit en aan te zetten via stroomadapter)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

Mijn schoonouders hebben nu DELTA digitale TV en Zeelandnet internet (allemaal dus via de kabel). Nu heeft de DELTA geen contract meer met Discovery Networks waardoor een aantal door hen veel bekeken zenders niet meer te bekijken zijn.

Om deze reden willen ze overstappen, dat 'moet' dan dus naar DSL aangezien schoonmoeders geen schotel wil.

Ze zitten in een VDSL (vectoring) gebied en kunnen 102 Mbit halen volgens de schatting.

Ik zit echter met het volgende probleem:
Het ISRA punt zit in de meterkast wat er voor zorgt dat de WiFi nog minder ver gaat komen dan wat hij nu al doet. Op dit moment zit er een versterker tussen van Cisco, maar dat is verre van geweldig. Dit komt oa. doordat ik hem redelijk aan het eind van het bereik pas kan versterken om op de plek waar bereik moet zijn bereik te hebben, wat dan uiteraard alsnog waardeloos is.

Er is 0.00001 mogelijkheid voor bekabeling in het huis.

Nu bied KPN powerline adapters, eigenlijk voor de TV, voor zover ik begrijp sluit je die aan op de TV poort van de Experiabox wat een apart netwerk is van het normale netwerk.

Om zowel in de woonkamer als slaapkamer TV te krijgen en overal WiFi wil ik dus powerline adapters gebruiken (denk niet die van 'KPN' (neem aan dat dat verder niet uitmaakt als ze maar netwerk doorgeven toch?)).

Het probleem zit hem dus in het feit dat het twee netwerken zijn en geen VLAN's.

Heeft iemand met ervaring met KPN en TV hier een oplossing voor?

Zelf dacht ik aan 2 setjes powerline adapters over dezelfde stroom kabels, maar of dat gaat werken weet ik niet. Ik neem aan dat dat elkaar qua snelheid niet zoveel zal bijten aangezien 1200 mbit (theoretisch) een factor 12 x zo snel is als de daadwerkelijke Internetverbinding dus daar zit nogal wat speling in.

Ik hoor graag van jullie wat voor oplossingen jullie kennen en of mijn oplossing technisch mogelijk is (ook nog geen ervaring met powerline (heb zelf alles gewoon bekabeld (en heb anders soort TV))).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-02-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb ook een vraag over de KPN iTV en als ik dit topi door lees is er vast iemand die hier een antwoord op heeft.

Ik heb zelf een STB van KPN gevonden, zwarte motorola, exact de zelfde als ik in gebruik heb van KPN.
Kan ik zelf STB's toevoegen en kan ik deze dan ook gebruiken om TV te kijken? Ik zou graag een goedkoop abo nemen waarbij ik maar voor 1 STB betaal en vervolgens mijn eigen STB gebruiken voor de 2e TV.
Bij KPN betaal ik 4€ per maand voor een extra STB, maar als ik er zelf een heb is dat overbodig. Dan kan ik beter mijn eigen gebruiken ipv betalen voor een extra.

Hoop dat er tweakers zijn die mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tomtommert schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:32:
Hallo Tweakers,

Ik heb ook een vraag over de KPN iTV en als ik dit topi door lees is er vast iemand die hier een antwoord op heeft.

Ik heb zelf een STB van KPN gevonden, zwarte motorola, exact de zelfde als ik in gebruik heb van KPN.
Kan ik zelf STB's toevoegen en kan ik deze dan ook gebruiken om TV te kijken? Ik zou graag een goedkoop abo nemen waarbij ik maar voor 1 STB betaal en vervolgens mijn eigen STB gebruiken voor de 2e TV.
Bij KPN betaal ik 4€ per maand voor een extra STB, maar als ik er zelf een heb is dat overbodig. Dan kan ik beter mijn eigen gebruiken ipv betalen voor een extra.

Hoop dat er tweakers zijn die mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!
KPN levert STBs alleen in bruikleen, zodoende blijven ze eigendom van KPN en kun je ze niet 'kopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
Dj-sannieboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:14:
[...]

KPN levert STBs alleen in bruikleen, zodoende blijven ze eigendom van KPN en kun je ze niet 'kopen'.
En stel nou, puur hypothetisch, dat ik er per ongeluk een extra heb gehad van KPN die ze vergeten zijn, zou ik die dan aan kunnen sluiten als ik een goedkoper abo neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

AvK

Ready Set Go

Tomtommert schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:32:
[...]

En stel nou, puur hypothetisch, dat ik er per ongeluk een extra heb gehad van KPN die ze vergeten zijn, zou ik die dan aan kunnen sluiten als ik een goedkoper abo neem
Ja, is geen probleem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 26-04 21:51
Ik heb recent mijn derde KPN Interactive kastje geactiveerd (gaat met een activeringscode die je van KPN krijgt). Die was geblokkeerd tot de ingangsdatum, dus ik heb niet het idee dat je zomaar je ADSL kabel in een willekeurige KPN STB prikt en dan tv kunt kijken...? Ik weet overigens niet of zo'n activeringscode gebonden is aan de geleverde STB, of dat dat alleen maar is om een +1 kastje te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AvK schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Ja, is geen probleem.
Dus wel, dingen werken in pincpe niet zomaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

AvK

Ready Set Go

Het was tot voorkort in ieder geval zo dat zodra je je klant code invoerde het gewoon werkt. KPN is ook niet actief bezig om dit 'tegen' te gaan of te herstellen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomtommert
Mochten er meer mensen zijn die zich dit afvragen, ik heb het inmiddels getest.
Zodra je de STB van KPN aansluit en aan zet zal hij vragen om een klant code en een pincode. Deze kun je eenvoudig op de site van KPN aanvragen. Hier na werkt de STB gewoon. Ik heb een abo met twee STB's en een derde toevoegen werkt zonder problemen. Ik verwacht dat een 4e ook geen probleem zou zijn en als je een abo hebt voor 1 STB dat je ook met gemak een 2e of 3e kunt toevoegen. Maar dit heb ik zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

pro_6or

amateur_60r

Kreeg zojuist de nieuwsbrief "4K televisie is er". Nu weet ik ook wel dat er nog bijna geen aanbod is en dat zelfs als dat er wel is er waarschijnlijk hoge compressie op zit. Ik heb een glasvezel aansluiting. Momenteel heb ik dus 10 glasvezel zenders (661 t/m 670) en deze zijn een stuk scherper dan de HD zenders (701 en hoger).

2 vragen.

1.Weet iemand of alle zenders nu in een hogere bandbreedte gaan worden aangeboden bij het 4K abonnement, welke bitrate? Welke bitrate hebben nu de 10 glasvezel HD zenders en de normale HD zenders?

2. Komt het SKY Formule 1 4K signaal beschikbaar? Tegen verdere meerprijs?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tomtommert schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:09:
Mochten er meer mensen zijn die zich dit afvragen, ik heb het inmiddels getest.
Zodra je de STB van KPN aansluit en aan zet zal hij vragen om een klant code en een pincode. Deze kun je eenvoudig op de site van KPN aanvragen. Hier na werkt de STB gewoon. Ik heb een abo met twee STB's en een derde toevoegen werkt zonder problemen. Ik verwacht dat een 4e ook geen probleem zou zijn en als je een abo hebt voor 1 STB dat je ook met gemak een 2e of 3e kunt toevoegen. Maar dit heb ik zelf niet getest.
Dit was eerder niet zo, ouders hebben abo waar 2 STB's op aangemeld mogen worden (VDSL, meh), bij aanmelden 3e slaagde dit niet. Bij glasvezel kun je vziw 4 of 5 STB aanmelden.

specs

• Tomtommert
Loekie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Dit was eerder niet zo, ouders hebben abo waar 2 STB's op aangemeld mogen worden (VDSL, meh), bij aanmelden 3e slaagde dit niet. Bij glasvezel kun je vziw 4 of 5 STB aanmelden.
Ik heb mijn test dan ook gedaan op Glasvezel. :)

• Loekie
Tomtommert schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:56:
[...]

Ik heb mijn test dan ook gedaan op Glasvezel. :)
Dan loop je niet zo snel tegen de beperking van maxSTB aan, die geldt met name voor koperklanten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 24-04 20:08

Mentalist

[avdD]

Wil iemand met pluspakket vanavond even kijken op NPO 101 (kanaal 76) om 21:50 of bij Lauren! ondertiteling voor doven/slechthorenden aanwezig is? Hetzelfde verzoek voor "Van God los" om 22:55.

Wel live kijken, niet via de gemist- of terugkijk-service. Lauren! heeft soms geen ondertiteling en Van God los sowieso nooit, dat ligt aan de systemen van NPO maar de NPO speelt de zwarte piet door naar Ziggo. Makkelijkste manier om dat te ontkrachten is natuurlijk als die ondertitels bij KPN ook missen, daarom dit verzoek.

Ben geholpen, ligt idd niet aan Ziggo. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 30-08-2017 23:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
KPN hakt even flink in het aanbod van FOX Benelux zenders: https://www.totaaltv.nl/n...t-zenders-fox-uit-aanbod/.

En zie hier ook de overige zenderwijzigingen: https://www.kpn.com/telev...enderwijzigingen-2019.htm.

Daarnaast is onlangs de Smart TV app beschikbaar gekomen, waardoor kijken zonder kastje rechtstreeks op je tv mogelijk is geworden: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm. In eerste instantie alleen voor tv's van Samsung uit 2017 en later, maar binnenkort volgen ook andere merken.

[ Voor 37% gewijzigd door TexMex op 10-04-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste