KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Sinds een week heb ik een vaag probleem, dan ben ik een programma aan het opnemen, en wanneer ik Zap geeft het kastje de melding dat dat de opname zult onderbreken wanneer ik doorga :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
raptorix schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:32:
Sinds een week heb ik een vaag probleem, dan ben ik een programma aan het opnemen, en wanneer ik Zap geeft het kastje de melding dat dat de opname zult onderbreken wanneer ik doorga :(
Dan is de snelheid van je verbinding niet toereikend voor meer dan 1 kanaal stabiel doorgeven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Loekie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:02:
[...]

Dan is de snelheid van je verbinding niet toereikend voor meer dan 1 kanaal stabiel doorgeven.
Maar het gaat gewoon al jaren goed, als ik niet vergis is mijn snelheid 20mbit, en dat haal ik ook wel, als het goed is zou het modem dus 8MBIT reserver voor het TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Meten is weten, wat staat er op de web-interface? ws zal je meer dan iets als 11-12 mbit moeten hebben.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Loekie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:57:
Meten is weten, wat staat er op de web-interface? ws zal je meer dan iets als 11-12 mbit moeten hebben.
Ik zal het vanavond als ik thuis ben even bekijken, ik heb het al eens eerder nagekeken, en toen was het net iets onder de afgenomen snelheid. Uit me hoofd 18 Mbit of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik twijfel om over te gaan stappen naar interactieve tv van KPN of mijn Canal Digitaal schotel te houden en internet ook bij Canal Dig. af te gaan nemen. Ivm kosten wil ik naar 1 provider ipv 2, betaal nu 35 internet, 30 schotel en 10 Digitenne voor boven...

Nu heb ik nog een paar vraagjes waar ik het antwoord niet helemaal op kan vinden, hopelijk kan iemand me wat verder helpen, heb wel even gezocht maar kom het niet echt tegen.

Ik heb nu Internet Standaard van KPN met een Experia box H220 (zonder TV dus). Deze staat aangesloten op mijn eigen Cisco router WRT320N met poorten geforward. Aan de WRT320N hangt, met een aantal switches, de rest van mijn interne netwerk door het hele huis (2 NAS-en in meterkast, 2 popcornhour mediaplayers, PS3, PC etc)

Nu vraag ik me af of, als ik Interactieve TV neem, de huidige situatie zo kan blijven en ik de iTV ontvangers gewoon met een netwerkkabel in de switches bij mn TV beneden en boven kan prikken?
Of MOET de iTV ontvanger rechtstreeks op de Experia box? Ofwel; extra netwerkkabels trekken??

En merk je veel verlies aan snelheid met downloaden als je TV kijkt? KPN zegt door de telefoon zón 3 mbit nodig te hebben voor het TV signaal. Of is dit in praktijk meer?

Mijn praktische snelheid is nu zo'n 25 mbit (van de geboden max 40mbit) oftwel; +- 2800kbps downloaden van usenet.
H220:
Actual Rate (Up/Down) 2879/24951 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 2522/23392 kbps
Ga ik hier praktisch veel snelheid op inleveren als mijn vriendin beneden TV kijkt? :+ 8)
Want als ik de schotel houdt dan heb ik dit probleem natuurlijk niet.

Overigens, echt grappig ik heb nu zowel met KPN als met Canal Digitaal al 2x aan de telefoon gehangen en ze komen om de beurt weer met een betere aanbieding. Shoppen loont de moeite! Ik krijg bij beide flinke kortingen en gratis 2e ontvangers enz.

Iemand hier advies in? Alles naar KPN over of alles naar Canal Digitaal? Ik neig nu naar KPN ivm voordelen qua features (op tablet kijken, spotify etc) en dan kan de schotel vd muur. Maarja, CD is goedkoper qua aanbieding en beeld wat ik nu heb schijnt wel beter te zijn dan wat KPN levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ontvanger kan gewoon via een switch.

De bitrate van HD-kanalen bij KPN zit volgens mij op 8 mbit.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ok thnx, dan hoef ik niet weer aparte draden naar de Experia box te gaan trekken. Dat was anders echt een No-Go geweest...

Kun je buitenshuis ook met je inlog gegevens op de iPad TV kijken eigenlijk? Vrouwtje aan de tel zei als je,je gegevens bij je hebt wel. Maar ik lees her en der op internet dat dit helemaal niet kan. Dat je alleen programma gids etc kan gebruiken maar geen live tv. Klopt dat?

En qua kwaliteit? Iemand hier die ervaring heeft met KPN en Canal Digitaal en weet wat beter is?

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 09-05-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
TV kijken kan alleen op je eigen netwerk, buitenshuis gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
ElayZ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:57:
Ok thnx, dan hoef ik niet weer aparte draden naar de Experia box te gaan trekken. Dat was anders echt een No-Go geweest...

Kun je buitenshuis ook met je inlog gegevens op de iPad TV kijken eigenlijk? Vrouwtje aan de tel zei als je,je gegevens bij je hebt wel. Maar ik lees her en der op internet dat dit helemaal niet kan. Dat je alleen programma gids etc kan gebruiken maar geen live tv. Klopt dat?

En qua kwaliteit? Iemand hier die ervaring heeft met KPN en Canal Digitaal en weet wat beter is?
Even een nuance aan kaarten hier.
blitzkrieg schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:16:
Ontvanger kan gewoon via een switch.
Op de EB zit een aparte Ethernet aansluiting voor digitale TV. Dit signaal is via switches wel door je huis te verdelen. Maar niet internet en digitale tv tegelijk dus... Hou hier rekening mee. Wat blitzkrieg zegt is dus niet verkeerd, maar denk dat jij het anders interpreteert.... Ik heb bij het pakket ook een switch bijgeleverd gekregen om het TV signaal te splitsen voor de verschillende set-up boxen.

De beeldkwaliteit van KPN is afhankelijk van het netwerk waar het over verstuurd wordt. Het is bijvoorbeeld minder goed dan het digitale signaal van Ziggo. Er lijkt meer compressie uitgevoerd te worden, en dit zie je terug!

Betreffende de snelheid van TV kijken in combinatie met internet. Afhankelijk van de snelheid van je netwerk en abbo gaat het er wel/niet/deels af.
Het zit zo, stel je netwerk kan 100 mbit aan. Je abbo is 50 mbit, en je tv streams bij elkaar is 20 mbit. Dan gaat die 20 van de 100 af. Hou je nog 80 over, dit is meer dan de 50 van je abbo, dus heb je de volle 50 over voor je internet.
Is je abbo 100 mbit, de rest zelfde situatie, dan heb je nog 80 over voor je internet in plaats van 100.
Is je netwerk 60, abbo 50, tv streams 20. Dan hou je dus nog 40 over voor je internet.
Hoop dat het zo beetjes duidelijk is.
Disclaimer: Zo werkt het in ieder geval in Houten (Utrecht).

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
Bobswa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Even een nuance aan kaarten hier.

[...]

Op de EB zit een aparte Ethernet aansluiting voor digitale TV. Dit signaal is via switches wel door je huis te verdelen. Maar niet internet en digitale tv tegelijk dus... Hou hier rekening mee. Wat blitzkrieg zegt is dus niet verkeerd, maar denk dat jij het anders interpreteert.... Ik heb bij het pakket ook een switch bijgeleverd gekregen om het TV signaal te splitsen voor de verschillende set-up boxen.
Nog wat extra nuance, als je het over oudere versies van de EB hebt dan klopt het, voor de huidige versie klopt het niet.
Met de huidige EB zijn er geen aparte poorten meer en kun je een en ander tegelijk verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
ninjazx9r98 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:09:
[...]

Nog wat extra nuance, als je het over oudere versies van de EB hebt dan klopt het, voor de huidige versie klopt het niet.
Met de huidige EB zijn er geen aparte poorten meer en kun je een en ander tegelijk verdelen.
Aha oké, weer wat geleerd. Heb de ZTE H220n, en hierop werkt TV nog steeds enkel op poort 3. "Was" ook van mening dit de laatste versie/type van de EB "is".
Hoe kan je op de H220n trouwens je actuele up/down snelheid zien? Zie alleen het aantal pakketten.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
Bobswa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Aha oké, weer wat geleerd. Heb de ZTE H220n, en hierop werkt TV nog steeds enkel op poort 3.
Ook op de ZTE 220 werkt TV op andere poorten (sinds een half jaar ofzo, toen ik hem net kreeg zo'n 1,5 jaar geleden nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zowel de ZTE als V8 hebben "flexpoorten", maar dit is al een aantal keren in diverse topic (o.a. hier) gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status
links aanklikken op Wan Connection

Actual Rate (Up/Down)
Attainable Rate (Up/Down)

Halverwege de pagina kom je bovenstaand tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of er momenteel onderhoud is, maar als ik nu zap heb ik geen tvgids in beeld (normaal altijd wel)
En als ik op gids druk wordt het beeld verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:34:
Status
links aanklikken op Wan Connection

Actual Rate (Up/Down)
Attainable Rate (Up/Down)

Halverwege de pagina kom je bovenstaand tegen.
Bij "WAN Connection" staat het volgende:
Configuration Mode Auto
Current UpLink Ethernet
Type PPPoE
Connection Name Internet
IP *****
DNS
Connection Status Connected
Disconnect Reason
Online Duration 9410583 sec
Ethernet Port WAN
Status Up
Mode 100M/FULL DUPLEX
Packets Received/Bytes Received 285493773/1061142959
Packets Sent/Bytes Sent 719537617/3029381793

Misschien draait er een oude versie op?
Bij "Device Information" vindt ik:
Model H220N
Serial Number ******
Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T09.4
Boot Loader Version V1.0.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb dus dezelfde gegegens bij "Device Information"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het bij de schotel houden, meer zenders en betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Dank voor alle antwoorden iedereen!

Ik ben er nog (steeds...) niet helemaal 100% uit.

KPN lijkt me vooral erg handig, zeker als ik de tuners zo hup in kan prikken op bestaande switches.
En tv op tablet etc.

Maar ik vrees met name voor snelheidsverlies (tis al niet best hier) en voor de beeldkwaliteit.

@tvuser; heeft canal digtaal echt beter beeld? Hoeveel mbit is het signaal? (voor zover je daarover kunt spreken? Geen idee hoe dat werkt bij schotels..)
Bobswa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Betreffende de snelheid van TV kijken in combinatie met internet. Afhankelijk van de snelheid van je netwerk en abbo gaat het er wel/niet/deels af.
Het zit zo, stel je netwerk kan 100 mbit aan. Je abbo is 50 mbit, en je tv streams bij elkaar is 20 mbit. Dan gaat die 20 van de 100 af. Hou je nog 80 over, dit is meer dan de 50 van je abbo, dus heb je de volle 50 over voor je internet.
Is je abbo 100 mbit, de rest zelfde situatie, dan heb je nog 80 over voor je internet in plaats van 100.
Is je netwerk 60, abbo 50, tv streams 20. Dan hou je dus nog 40 over voor je internet.
Hoop dat het zo beetjes duidelijk is.
Disclaimer: Zo werkt het in ieder geval in Houten (Utrecht).
@ Bobswa, dit begrijp ik niet helemaal.

Mijn (interne) netwerk is gigabit LAN 1000mbit, voor mn PC en NAS-en.
Maar de switches die ik boven en beneden bij mn TV heb staan zijn 100mbit. (PCH A110/PS3 is ook maar 100bmit, vandaar) Dus de TV zal over 100mbit gaan. Maar dit is intern, wat heeft dit met de snelheid van het signaal wat binnenkomt te maken? Of begrijp ik het verkeerd?

Internet Standaard is 40mbit, praktisch haal ik 25mbit met downloaden (+- 2800kbps @ usenet, payserver dus max haalbare snelheid) Zal wel door afstand centrale komen.
Ik neem aan dat die 8mbit voor TV van dit inkomende internet signaal (25mbit dus) af gaat en dat de snelheid van mijn interne netwerk daar weinig invloed op heeft. Als er bij de poort, de Experiabox, al 8mbit in beslag genomen wordt dan blijft er intern toch ook maar zo'n 17mbit voor internet over, los van wat mn netwerk aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
ElayZ schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:43:
Dank voor alle antwoorden iedereen!

Maar ik vrees met name voor snelheidsverlies (tis al niet best hier) en voor de beeldkwaliteit.

@ Bobswa, dit begrijp ik niet helemaal.

Mijn (interne) netwerk is gigabit LAN 1000mbit, voor mn PC en NAS-en.
Maar de switches die ik boven en beneden bij mn TV heb staan zijn 100mbit. (PCH A110/PS3 is ook maar 100bmit, vandaar) Dus de TV zal over 100mbit gaan. Maar dit is intern, wat heeft dit met de snelheid van het signaal wat binnenkomt te maken? Of begrijp ik het verkeerd?

Internet Standaard is 40mbit, praktisch haal ik 25mbit met downloaden (+- 2800kbps @ usenet, payserver dus max haalbare snelheid) Zal wel door afstand centrale komen.
Ik neem aan dat die 8mbit voor TV van dit inkomende internet signaal (25mbit dus) af gaat en dat de snelheid van mijn interne netwerk daar weinig invloed op heeft. Als er bij de poort, de Experiabox, al 8mbit in beslag genomen wordt dan blijft er intern toch ook maar zo'n 17mbit voor internet over, los van wat mn netwerk aankan?
Ik had het ook over de praktisch maximale snelheid over het netwerk van je provider. Bedoelde het dus ook zo als in de laatste passage van je gequote bericht.
Maar haal je maar maximaal 25mbit? Zit je zo ver van de wijkcentrale af?
Ik heb gelukkig de luxe dat ik met glasvezel op steenworp afstand verbonden ben met de wijk POP. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 17:27
@ElayZ:

Canal Digitaal heeft duidelijk betere beeldkwaliteit.

Je kan bij schotel prima van bitrates spreken. Alleen het transportmedium en eventuele bij komende modulatie (van DVB bij sateliet) verschillen. Opbouw van de transport stream en concept van verschillende codecs zijn hetzelfde.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou de knoop is doorgehakt, ik ga toch voor interactieve TV (alles-in1-standaard) van KPN. :-)
Bedankt voor alle info mensen!

Al met al toch meer voordelen dan Canal Digitaal en ik kreeg uiteindelijk zoveel korting bij KPN dat ik nu alles heb voor 35 eu p/mnd een jaar lang. (12 mnd tv gratis, 12 mnd 2e HD ontvanger gratis, 12 mnd opnemen pakket gratis, geen aansluit+verz.kosten twv 35eu)

Misschien boeit t niemand maar mijn redenen waarom:
Voordelen KPN:
- tv kijken op tablets
- geen nieuwe kabels trekken
- 200 uur opnemen, meerdere programma's tegelijk
- lelijke schotel kan van de muur
- geen uitval beeld meer bij hevige regen/onweer
- digitenne blijft gratis actief (heb ook nog een [url=http://eyetvone.nl/]eytv one[/url namelijk]
- spotify premium (al boeit dit me vrij weinig, heb zelf 16.000+ nr's in iTunes match)
- gratis gebruik Hotspots (handig in bijv Centerparcs)
- en ook niet onbelangrijk: 0800 klantenservice, 24/7 bereikbaar. Tot nu toe steeds goed en snel geholpen.

Nadelen:
- mindere beeldkwaliteit
- internet langzamer wanneer TV aanstaat

Canal Digitaal
Voordelen:
- beter beeld
- internet niet langzamer
- kreeg 2 HD ontvangers gratis als eigendom aangeboden
(maarja, wat heb je daaraan? Als je abo ooit opzegt kunnen die kastjes ook t bos in)

Nadelen:
- extra kabel naar boven trekken voor 2e ontvanger
- digitenne afsluiten (of apart blijven betalen)
- geen tv op tablet
- 0900 klantenservice, bellen niet terug ondanks afspraken
(jaartje geleden nu ongeveer ook al gezeik gehad met Can.D, bijna 1,5 mnd zonder beeld gezeten, keer voor niks een dag op monteur zitten wachten etc. Nu ook weer, hij zou me gisteren terugbellen over de aanbieding, werd weer niet terug gebeld)

Nu fingers crossed, hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt.
Ben benieuwd of alles in 1 keer goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Toen ik tv wilde gaan kijken werd de firmware opnieuw ingeladen (of er was een nieuwe firmware). Hebben meer mensen dat gehad vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nee, geen last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
woensdag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hm, sinds 2 dagen crasht mijn VIP1963 continu als ik een opname probeer af te spelen. Zou die firmware update daar iets mee te maken hebben?.. Zal wel toeval zijn..Krijg morgen in ieder geval een vervanging opgestuurd. Dat is dan wel weer goed geregeld bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Hopen dat je dan weer een 1963 krijg.

ik heb dat probleem ook trouwens meestal is een reboot met verwijderen software en terugzetten
firmware voldoende.

blijft natuurlijk waardeloos als je dat regelmatig moet doen.
Tijd voor nieuwe software en firmware.
Bovendien zou de interface menubeelden enz ook wel eens vervangen mogen worden.
Deze is ook al uit het jaar kruik volgens mij -;)

mvg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een nieuwe firmware update met modernere menustructuur voor de 1963? Keep on dreaming.

Die boxen worden voor zo ver ik weet nieteens meer uitgedeeld. Overigens vind ik de menustructuur op de huidige gangbare settopboxen van KPN best wel 'opgefrist' tov. de menustructuur die ik van de 1963 nog ken. Misschien heeft het één met het ander te maken en komt het doordat de 196x 'legacy' is? ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Tja toch is dit aangekondigd een jaar geleden dat de STB's een nieuwe interface zouden krijgen.
Waarom dat zo lang moet duren is mij een raadsel.
Volgens mij is dit geen Rocked Science -;) namelijk

Zullen moeten afwachten er zijn naast de 1963 ook nog een behoorlijk aantal 1960 STB's actief dus ook daar zal het op moeten draaien.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martemp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:02
Ik heb een 1853 en de teletekst info (en sinds vandaag ook een meun-scherm) verspringt na een tijdje naar een ingezoomd beeld, waarbij de informatie gedeeltelijk buiten het beeld verdwijnt. Heette dat vroeger geen 'overscan' ? Enig idee hoe ik hier af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Thijs1 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:11:
Hopen dat je dan weer een 1963 krijg.

ik heb dat probleem ook trouwens meestal is een reboot met verwijderen software en terugzetten
firmware voldoende.

blijft natuurlijk waardeloos als je dat regelmatig moet doen.
Tijd voor nieuwe software en firmware.
Bovendien zou de interface menubeelden enz ook wel eens vervangen mogen worden.
Deze is ook al uit het jaar kruik volgens mij -;)

mvg'
Heb een 1963 teruggekregen en tevens een 1853 ter vervanging van een oude 1903. Eens zien welke beter bevalt voor de woonkamer. Tevens wederom een extra 'KPN switch' erbij gekregen die ik wederom niet ga gebruiken. Maar goed, altijd leuk voor de switch-werp competitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ok dus de 1963 is gewoon uitgegeven.
Ik heb geen ervaring met de 1853 wel eens gezien in de winkel zag er wel goed uit de menustructuur.

Mijn switch werkt helemaal niet goed ik zou ook wel een nieuwe willen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Thijs1 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:12:
Ok dus de 1963 is gewoon uitgegeven.
Ik heb geen ervaring met de 1853 wel eens gezien in de winkel zag er wel goed uit de menustructuur.
Volgens de KPN-ert krijg je voor een kapotte 1963 voor zover mogelijk gewoon een vervangende 1963.
Mijn switch werkt helemaal niet goed ik zou ook wel een nieuwe willen.
mvg
Je mag die van mij zo hebben, gebruik hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Hoi kan je mij een PM sturen lijkt mij een goed plan.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Voor een nieuwe switch kun je ook ff kpn bellen:). 1960 of 1963 word naar mijn weten altijd vervangen door een 1963.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1963 is snellere 1960, processor draait op dubbele snelheid ongeveer. 1853 is een gestripte 1963 hardware is gelijk alleen het is een goedkopere uitvoering. De 1963 is bij Motorola nog gewoon te koop als 'current model'

De 1853 kost nog niet de helft van een 1963 model en is ook goedkoper dan de 1903. En dat is wel prettig voor een bedrijf met de huidige economie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

@sverzijl

heb je een PM gestuurd.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou vandaag is mijn iTV signaal actief geworden en 5 min geleden heb ik de boel aangesloten.
HD beeld ziet er eigenlijk prima uit zo op t eerste gezicht.

Alleen, zoals hierboven aangegeven werd, als ik de iTV ontvanger op mij eigen switch aansluit dan krijg ik een foutmelding "Fout 14: Er is mogelijk DHCP apparatuur aangesloten ... blabla"
Dus kwestie van in mn eigen netwerk prikken is het helaas niet. Rechtstreeks op de experiabox doet alles het prima.

Ik vrees dat mn Linksys router er dan toch uit tussenuit moet... Iemand een suggestie wat ik nog ergens in kan/moet stellen om het iTV signaal door te geven vanaf de experiabox via de router>switch>iTV ontvanger?

[edit]

Ik had hier een heel verhaal staan maar nevermind, het is gelukt.
Cisco router ertussenuit, gigabit switch er voor in de plaats en het werkt.
Heb nu op de slaapkamer op de popcornhour een film aan het streamen op TV HDMI input 1, vanaf een NAS en daarnaast iTV aan staan op HDMI 2, was ff kloten maar het werkt!

[ Voor 112% gewijzigd door ElayZ op 31-05-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dubbel :o

[ Voor 97% gewijzigd door Supertip op 04-06-2013 23:51 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zo net ff een belletje naar KPN gedaan, WiFi valt steeds uit(zte-h220n).
En tot overmaat van ramp rinkelt de HDD in de 1963.
Meteen door naar de 2e lijn helpdesk, ff de instellingen doorgespit van de ZTE alles ok.
Tip van de helpdesk, koop zelf een goed Access point Grrrr....
Én de 1963 wordt op termijn vervangen, ze sturen een verse op.

Ziggo komt zo wel steeds dichterbij.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo zegt hetzelfde, hun standaard wifi modem levert ook problemen. Met een beetje zeuren kon je een wifi AP vergoeding krijgen en wordt je modem in bridge mode gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Behalve dan de vergoeding niet echt een verbetering dus.

Maar nu is bij mij ook op de radio functie er maar op één kanaal geluid aangesloten via tulips op de versterker.
Via HDMI op de tv wel 2 kanalen(stereo).

Het gaat weer lekker zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb bij ouders WMM uitgezet na problemen met iPad die af en toe door schoonzus werd meegebracht na tip ergens op forum en sindsdien hoor ik ze niet meer klagen over wifi icm ZTE. Bereik blijkt ook prima, op ca 20m nog steeds bereik op laptop/tablet, phone dan niet meer.

vwb radio en stereo, ouders hebben 1853 met zon 3,5 jack, zit die er wel goed in?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ik zou het wmm ding eens kunnen proberen.

Nee geen jack 3,5 mm in mijn 1963 sb. die met tulip rood&wit aan mijn versterker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Grote klasse van de KPN

Om gisteren op het info kanaal 699 een live verslag te doen
van de luchtmachtdagen in Volkel.
Prachtige beelden en een hardstikke goed intatief.
Voor het herhaling vatbaar zou ik zeggen.

Bedankt KPN ik heb genoten.

Vriendelijke Groeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Hoi

Heb IPTV van KPN en klein vraagje.

Vanaf mijn H220N modem gaat er een kabel naar boven. Maar een gigabit switch. Vandaar gaat er een kabel verder naar een slaapkamer en daar heb ik gewoon TV ontvangst.
Maar kan ik die kabel wederom in een willekeruige switch proppen? Heb nl. op die kamer meer nodig dan enkel TV, ook de mediaplayer en de computer moet op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

Gaitman

The Real One

maartend schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:36:
Hoi

Heb IPTV van KPN en klein vraagje.

Vanaf mijn H220N modem gaat er een kabel naar boven. Maar een gigabit switch. Vandaar gaat er een kabel verder naar een slaapkamer en daar heb ik gewoon TV ontvangst.
Maar kan ik die kabel wederom in een willekeruige switch proppen? Heb nl. op die kamer meer nodig dan enkel TV, ook de mediaplayer en de computer moet op het netwerk.
Ja met dat modem kan dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
In principe wel, er zijn een paar switches waar het vziw moeilijker mee gaat, maar die kom je niet veel tegen.
Ik begreep uit product review van de Netgear Prosafe GS108E dat ook IPTV geen probleem is. Ik meen dat switches van Sitecom wel eens problemen gaven.
Daarnaast is de prijs van een 5-8 poort switch niet dusdanig dat ik het niet zou uitproberen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Even iets anders, weet er iemand of het mogelijk is te zappen met een ipad dmv een app??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RoachCoach schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:35:
Even iets anders, weet er iemand of het mogelijk is te zappen met een ipad dmv een app??
Check dit nieuwsbericht

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasosoft
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 19:33
ElayZ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:12:

[edit]

Ik had hier een heel verhaal staan maar nevermind, het is gelukt.
Cisco router ertussenuit, gigabit switch er voor in de plaats en het werkt.
Heb nu op de slaapkamer op de popcornhour een film aan het streamen op TV HDMI input 1, vanaf een NAS en daarnaast iTV aan staan op HDMI 2, was ff kloten maar het werkt!
Misschien een beetje oude koeien uit de sloot maar ik post dit toch even omdat ik er vandaag ook mee te maken had.

Als je je router als router instelt i.p.v. als gateway en de DHCP server van de Experia-box blijft gebruiken werkt de interactieve ontvanger (VIP1853) gewoon zoals bedoelt. Met mijn Netgear N600 die DD-WRT draait was het in ieder geval makkelijk in te stellen en dan kan ik die tenminste gebruiken voor het interne netwerk want daar laat de Experia-box toch wel flink wat steken vallen op performance gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het voor de beeldkwaliteit niet uitmaakt of via ADSL of glasvezel kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:12:
Klopt het dat het voor de beeldkwaliteit niet uitmaakt of via ADSL of glasvezel kijkt?
Klopt helemaal.

Eigenlijk wel jammer dat het klopt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAddict
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 08:47
Is het iemand al opgevallen dat de kanalen op de tablet en op de pc portal sterk zijn uitgebreid?

Sport1 en HBO zijn nu ook te bekijken zijn via de iPad en er lijken een stuk meer kanalen te zijn. Raar dat dit verder niet gecommuniceerd wordt ergens, lijkt mij toch een goeie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TechAddict schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:03:
Is het iemand al opgevallen dat de kanalen op de tablet en op de pc portal sterk zijn uitgebreid?

Sport1 en HBO zijn nu ook te bekijken zijn via de iPad en er lijken een stuk meer kanalen te zijn. Raar dat dit verder niet gecommuniceerd wordt ergens, lijkt mij toch een goeie toevoeging.
Bedoel je dit? :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:57
TechAddict schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:03:

Geef ik niet zo veel om, maar is het iemand anders opgevallen dat de selectie van video-on-demand gigantisch tegenvalt?

Een hele hoop baggerfilms, en weinig blokbusters. Veruit de meeste blockbusters die er in staan zijn al zeker één keer op tv geweest.

En bovendien niet logisch is?

Twilight Breaking Dawn pt2 is te huur, en pt1 niet... |:(

Toch maar een HTPC samenstellen binnenkort en films downloaden... gemiste kans voor de entertainment industrie.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb inmiddels 2 jaar itv en kon tot vorige maand op twee tuners tegelijk HD kijken (2HD streams) Nu kan dat nog maar op 1 tuner en moet ik de HD optie in het menu aanpassen wil ik op de andere tuner HD kunnen kijken. Ik heb het nog het goud pakket op glasvezel (VDSL) De helpdesk geeft aan dat ik maar 1 HD stream heb en dat dit voor VDSL ook nooit anders is geweest ivm bandbreedte 8)7 en ze kunnen dus niets voor me doen. Mijn pa zit ook op VDSL maar dan via de adsl leverstraat en heeft wel 2HD streams. Weet iemand waarom er hier met 2 maten wordt gemeten door KPN en welke ingang ik bij KPN moet hebben om toch weer 2HD streams te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Lanfear28 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:00:
Ik heb inmiddels 2 jaar itv en kon tot vorige maand op twee tuners tegelijk HD kijken (2HD streams) Nu kan dat nog maar op 1 tuner en moet ik de HD optie in het menu aanpassen wil ik op de andere tuner HD kunnen kijken. Ik heb het nog het goud pakket op glasvezel (VDSL) De helpdesk geeft aan dat ik maar 1 HD stream heb en dat dit voor VDSL ook nooit anders is geweest ivm bandbreedte 8)7 en ze kunnen dus niets voor me doen. Mijn pa zit ook op VDSL maar dan via de adsl leverstraat en heeft wel 2HD streams. Weet iemand waarom er hier met 2 maten wordt gemeten door KPN en welke ingang ik bij KPN moet hebben om toch weer 2HD streams te krijgen?
Je hebt het goud pakket op glasvezel (VDSL)? Dat kan niet...of je hebt het glasvezelpakket goud (oude propositie, nu heet dat premium) of je hebt vdsl. En bij beide 'premium' varianten zou je op 2 televisies tegelijkertijd HD beelden moeten kunnen bekijken.

Ik zou eens vragen om met de THD van KPN doorverbonden te worden, die kunnen vaak meer voor je betekenen dan de directe helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ehm, hij heeft goud op glasvezel, in sommige regio's(Hengelo OV) hebben dat over VDSL. Via 0800-0404 kunnen ze ongetwijfeld het profiel opwaarderen als de bandbreedte voldoende( > 25mbit meen ik) is.

Reden zal ongetwijfeld de bandbreedte zijn waardoor het TV-profiel aangepast wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Loekie op 31-07-2013 13:46 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
0800-0404 geeft aan dat de Fiber to the Curbe klanten allemaal 1HD stream hebben en willen dus niets voor me doen, ook al heb ik 2 jaar lang 2HD streams gehad.De helpdesk wil hier dan ook geen ticket voor aanmaken. Mijn snelheid is altijd 30Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik ben er achter gekomen dat met Interactieve TV + Opname pakket het niet mogelijk is om herhaald om te nemen. Aangezien ik gewend ben met Windows Media Center op te kunnen nemen op zoektermen (neem alles op waar "Homeland" in voor komt) en ik ook gebruiker ben van Sickbeard en Couchpotato is dit een enorme achteruitgang.

KPN verwacht van mij dat ik iedere ochtend met een kopje koffie de EPG af ga om te kijken of er series bij staan die ik volg. Dat is wel heel erg ouderwets, doet me haast denken aan de tijd dat ik nog met videorecorders bezig was.

Als Tweaker is dit natuurlijk te automatiseren. Ik ben momenteel een script aan het schrijven dat om de vijf minuten de EPG als JSON download, hier in kijkt of er dingen voorkomen die ik volg om ze vervolgens op te laten nemen.

Het enige nadeel is het limiet van 200 uur, hier zal ik in een weekje wel aan zitten, daar zal ik vrij snel aan zitten. Is echter op te lossen door bijvoorbeeld herhalingen eruit te gooien.

Voor ik hier aan begin: Bestaat dit niet al? Heeft iemand ooit een applicatie hier voor geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Het is me opgevallen dat bij ons thuis opnames niet meer op elke tv terug te kijken zijn. Het lijkt erop dat de wijzigingen die worden gemaakt op de ene tv (iets opnemen of verwijderen) niet wordt gesynchroniseerd met de andere set-up boxen. De hele boel al eens gereset maar geen resultaat.
Iemand hier ook al eens last van gehad?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:52:
...
Voor ik hier aan begin: Bestaat dit niet al? Heeft iemand ooit een applicatie hier voor geschreven?
Zou wel een erg welkome mogelijkheid zijn zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ik ben er achter gekomen dat met Interactieve TV + Opname pakket het niet mogelijk is om herhaald om te nemen. Aangezien ik gewend ben met Windows Media Center op te kunnen nemen op zoektermen (neem alles op waar "Homeland" in voor komt) en ik ook gebruiker ben van Sickbeard en Couchpotato is dit een enorme achteruitgang.

KPN verwacht van mij dat ik iedere ochtend met een kopje koffie de EPG af ga om te kijken of er series bij staan die ik volg. Dat is wel heel erg ouderwets, doet me haast denken aan de tijd dat ik nog met videorecorders bezig was.

Als Tweaker is dit natuurlijk te automatiseren. Ik ben momenteel een script aan het schrijven dat om de vijf minuten de EPG als JSON download, hier in kijkt of er dingen voorkomen die ik volg om ze vervolgens op te laten nemen.

Het enige nadeel is het limiet van 200 uur, hier zal ik in een weekje wel aan zitten, daar zal ik vrij snel aan zitten. Is echter op te lossen door bijvoorbeeld herhalingen eruit te gooien.

Euh.. herhaald opnemen,uitgestelde opname tijd meer of minder meegeven is nog nooit geweest met het opneempakket...

Ben het helemaal met je eens dat dit een waardeloze applicatie is..
Eigenlijk zijn er maar 2 voordelen aan dit pakket 1: tot 6 programma's tegelijk opnemen,2- op meerdere STB's het opgenomen programma kunnen bekijken.
Voor de rest veel storing ... en een hoop frustratie
En dat is pas 2 jaar zo ongeveer 8)7 :O :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Thijs1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:03:
[...]
2- op meerdere STB's het opgenomen programma kunnen bekijken.
Als dat werk jah... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Bobswa schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:54:
Het is me opgevallen dat bij ons thuis opnames niet meer op elke tv terug te kijken zijn. Het lijkt erop dat de wijzigingen die worden gemaakt op de ene tv (iets opnemen of verwijderen) niet wordt gesynchroniseerd met de andere set-up boxen. De hele boel al eens gereset maar geen resultaat.
Iemand hier ook al eens last van
Toevallig een HD zender opgenomen op 1 tuner en geen HD op de andere tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Lanfear28 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:22:
[...]
Toevallig een HD zender opgenomen op 1 tuner en geen HD op de andere tuner ;)
Alle ontvangers zijn HD, dus dat zal het niet zijn :P. Maar we gaan nog even verder knutselen/bellen/resetten/gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Bobswa schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Alle ontvangers zijn HD, dus dat zal het niet zijn :P. Maar we gaan nog even verder knutselen/bellen/resetten/gooien.
Ik had ook HD op alle tuners totdat KPN in al zijn wijsheid besloot om 1 HD stream bij mij eraf te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Bobswa schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:54:
Zou wel een erg welkome mogelijkheid zijn zeg :+
Ik heb een GitHub repository aangemaakt:

https://github.com/bsmulders/KPN-Herhaald-Opnemen

Op deze repo staat een beschrijving van de itvonline.nl API en een proof of concept PHP script. Dit script zoekt in de EPG naar programma's die matchen met wat jij wilt kijken. Deze programma's worden vervolgens ook nog eens voor je ingeprogrammeerd.

Om alles te automatiseren kan het script in een cronjob worden gezet. Op bijvoorbeeld een NAS of Raspberry Pi die permanent aan staat. Dan heb je er geen omkijken meer naar.

Uiteraard is het in deze fase wel een beetje houtje-touwtje, ben er gisteravond pas mee begonnen. Maar het staat op GitHub, dus iedereen is vrij om een bijdrage te doen. Mag ook iets totaal anders zijn qua insteek, zolang het er maar voor zorgt dat televisieseries makkelijker op te nemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:20:
0800-0404 geeft aan dat de Fiber to the Curbe klanten allemaal 1HD stream hebben en willen dus niets voor me doen, ook al heb ik 2 jaar lang 2HD streams gehad.De helpdesk wil hier dan ook geen ticket voor aanmaken. Mijn snelheid is altijd 30Mbit.
Lanfear28 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:40:
[...]Ik had ook HD op alle tuners totdat KPN in al zijn wijsheid besloot om 1 HD stream bij mij eraf te halen :(
Die kun je toch zelf weer aanzetten in je systeeminstelling, en anders bellen met 0800-0402.
Of door een belletje te doen naar KPN met het verzoek eens te kijken of het mogelijk is dit op een of andere manier op te waarderen. Uit ervaring weet ik dat KPN het op prijs stelt als klanten meedenken en goede ideeën aandragen. Mocht er een bodem voor zijn dan kan het zo zijn dat er iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:17:
[...]

Die kun je toch zelf weer aanzetten in je systeeminstelling, en anders bellen met 0800-0402.
Als je maar 1HD stream hebt kan je niet op 2 tuners tegelijk HD kijken. 0800-0402 of de THD kunnen dit niet voor me oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar als je bandbreedte hoog genoeg is dan kan je 2 streams krijgen. Dat moet te regelen zijn als het zelfs bij mindere bandbreedte voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Als jij dat kan regelen hou ik me aanbevolen want, 0800-0404 nog de THD/TSD kunnen dit voor me oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hallo, wij kregen vandaag een folder van KPN in de bus met een aantrekkelijke actie om over te stappen naar KPN alles in 1 standaard. Na onderzoeken naar de KPN winkel gegaan en alles in 1 afgesloten. Nu zit ik net verder te kijken en nu zie ik dat je ook nog een draadloos verbindingsset moet kopen om draadloze interactieve tv te ontvangen. Nu vind ik die van KPN nogal duur, dus nu heb ik op internet rondgezocht en kwam ik op adapters uit van TPlink. Kan ik deze ook gewoon gebruiken of zijn die van KPN aangepast? Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van KPN zijn net zo goed als ieder ander. En iedere DVS zal werken. Bij die van KPN is het wel zo dat je er ondersteuning voor krijgt mocht je ze niet aan de praat krijgen of mocht je er wat over willen weten, garantie en je kan ze binnen een maand kosteloos terugsturen mocht het niets zijn. Hou er wel rekening mee dat je de DVS niet in een stekkerdoos plugt maar in een vrij stopcontact anders ga je gegarandeerd problemen krijgen. Zorg er ook voor dat je ze goed koppelt, dus dat alle 3 de tekens op de DVS groen branden, dan wel knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 09:41
nvm

[ Voor 85% gewijzigd door Ganja-Cape op 10-08-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
dannyvdb1997 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:42:
Hallo, wij kregen vandaag een folder van KPN in de bus met een aantrekkelijke actie om over te stappen naar KPN alles in 1 standaard. Na onderzoeken naar de KPN winkel gegaan en alles in 1 afgesloten. Nu zit ik net verder te kijken en nu zie ik dat je ook nog een draadloos verbindingsset moet kopen om draadloze interactieve tv te ontvangen. Nu vind ik die van KPN nogal duur, dus nu heb ik op internet rondgezocht en kwam ik op adapters uit van TPlink. Kan ik deze ook gewoon gebruiken of zijn die van KPN aangepast? Met vriendelijke groet
Het beste is op een kabel te trekken. Die draadloze verbindingsset is namelijk niet de beste oplossing.
Vooral als je hd zenders gaat bekijken kan je problemen verwachten zoals stilstaand/haperend beeld.
Vooral als je in een wat ouder huis woont. (oude bedrading)

De draadloze adapters schijnen ook gestoord te worden door spaarlampen/ledverlichting.
Dus in de donkere dagen kan je nog meer problemen verwachten.

Als ik jou was zou ik het gelijk goed aanpakken en kabels trekken naar de televisie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36
True, bij mijn vader van het voorjaar ook kabels getrokken. Hij heeft anderhalf jaar met dvs lopen klooien. Slechte HD verbinding, problemen met opnames ed. Nu via de kabel loopt het vlekkeloos en heeft ie geen enkele storing meer gehad.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die draadloze adapters hebben inderdaad nogal een wisselende successrate.

Vrienden van me in Almere Buiten (relatief nieuwe huizen, eind jaren 90) hebben 2 ontvangers met behulp van dvs op hun Experiabox aangesloten en nergens last van. 1 dvs in de huiskamer en eentje in de slaapkamer en zelfs 2x HD gaat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19
Op het forum van KPN kreeg ik geen duidelijk antwoord, dus misschien dat jullie het weten:
- Kan je een voorgeprogrammeerde opname al terugkijken, terwijl die nog niet is afgelopen (zodat je tijdens het afspelen de reclame’s kan skippen)?
- Kan je een programma dat je aan het bekijken ben, "terug in de tijd" aslnog starten met opnemen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:18

roelbb

knorretje

Mr_Blobby schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:15:
Op het forum van KPN kreeg ik geen duidelijk antwoord, dus misschien dat jullie het weten:
- Kan je een voorgeprogrammeerde opname al terugkijken, terwijl die nog niet is afgelopen (zodat je tijdens het afspelen de reclame’s kan skippen)?
- Kan je een programma dat je aan het bekijken ben, "terug in de tijd" aslnog starten met opnemen?
1. ja
2.nee

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 27-09 17:30
Heeft iemand een idee hoe het met de "grote" update van IPTV zit?
Er is ooit e.a. aangekondigd (en bijvoorbeeld door Tweak gecommuniceerd in de nieuwsbrief). Ik zou sowieso verwachten dat IPTV in KPN en voormalige glashart versie verder op 1 lijn gebracht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waar doel je op met "voormalige glashart versie"?

Als je doelt op Glashart Media, dat blijft (in de vorm van KPN ITNS) gewoon bestaan als apart platform los van KPN Interactieve TV. In ieder geval tot KPN het tegendeel communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 27-09 17:30
eymey schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:09:
Waar doel je op met "voormalige glashart versie"?

Als je doelt op Glashart Media, dat blijft (in de vorm van KPN ITNS) gewoon bestaan als apart platform los van KPN Interactieve TV. In ieder geval tot KPN het tegendeel communiceert.
Ik bedoel inderdaad Glashart Media, ik kan me niet voorstellen dat daar niet al de vraag gesteld is waarom ze 2 iptv platformen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ze zullen het zich vast vaak genoeg afgevraagd hebben maar niets (zelfs geen gerucht) wijst erop dat dit binnen afzienbare termijn vervangen gaat worden.

Telfort (waar Lijbrandt, XMS, Concepts en KickXL in op gegaan zijn) meldt gewoon nog in vol ornaat het Amino platform met televisie van Glashart Media (wat nu dus KPN ITNS heet). Bovendien zijn er ook nog andere resellers (Vodafone, Scarlet, Fype) die het pakket van ITNS in hun dienst hebben zitten.

Zie ook denan in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

KPN Retail en KPN ITNS zijn gewoon compleet verschillende bedrijfsonderdelen.

Het enige wat gelijk is, is de bron van de streams (helaas, want de beeldkwaliteit op glas biedt dus alleen via ITNS en alleen bij de 10 meest populaire zenders ietsje meerwaarde tov. de beeldkwaliteit op ADSL). Ook lijkt het erop dat de zenderpakketten gelijk getrokken zijn zodat KPN nog maar 1x onderhandelingen hoeft te voeren met zenders.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 12-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ik heb mijn applicatie verder uitgebreid. Er hangt nu een database achter waar je je tv-series in kunt zetten, samen met een cron-script die elk uur in de EPG op zoek gaat naar deze series. Er is te filteren op dag en dagdeel, om te voorkomen dat herhalingen op worden genomen. Tevens is er een HTML client om tv-series toe te voegen en in te zien.

Verder heb ik de itvonline.nl API bijna compleet gereverse-engineerd en is er een PHP wrapper class beschikbaar gemaakt.

https://github.com/bsmulders/KPN-Herhaald-Opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
goed bezig zeg...
Ik zou zeggen KPN let u even op.
zo moeilijk is het dus niet om een knappe applicatie te ontwikkelen...
Doe u voordeel hiermee stukje service naar de klanten..

[ Voor 82% gewijzigd door Thijs1 op 19-08-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Ze kunnen het wel maar ze willen niet. In 2012 hebben ze al besloten dat er voorlopig geen nieuwe klant toepassingen zouden komen voor ITV ivm de kosten en minimale opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57
Weet iemand hoe je de Motorola VIP1853 kan instellen zodat de door mij ingestelde lijst van voorkeurszenders als standaard geselecteerd staat? Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Telkens als de set-top-box uit gestaan heeft staat de standaard zenderlijst weer geselecteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Volgens mij kan je een profiel met voorkeur zenders maken met wat je toonbaar maakt of niet,tenminste op een VIP1963 kan dat..
Volgens mij ga je naar instellingen profielen daar maak je een nieuw profiel aan en selecteer wat je wil tonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57
Thijs1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:39:
Volgens mij kan je een profiel met voorkeur zenders maken met wat je toonbaar maakt of niet,tenminste op een VIP1963 kan dat..
Volgens mij ga je naar instellingen profielen daar maak je een nieuw profiel aan en selecteer wat je wil tonen...
Bedankt. Profielen kan ik niet aanmaken op het model dat ik heb. Wel heb ik ontdekt dat als ik de spanning op het apparaat laat staan het probleem opgelost is. Bij het aanzetten van het apparaat is dan wel de laatst gebruikte zenderlijst automatisch geselecteerd. Jammer dat dit gemak wel krap 5 Watt standby-verbruik vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:05
Kreeg een mail met 3 maanden gratis opnemen pakket proberen, en daarna weer kunnen uitzetten. Maar heb ik hier niet eens gelezen dat het uitzetten niet kon? ( heb die oude witte kast van kpn ).

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• Thijs1
Hoi dat is correct
als je eenmaal het opneem pakket heb kan je er niet meer af.
mijn tip niet doen....alleen maar problemen
enige positieve is meerder programma's tegelijk opnemen en overal in huis kijken.
Verder alleen maar frustratie zie forum opneem pakket

mvg

• Loekie
Thijs1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:49:
Hoi dat is correct
enige positieve is meerder programma's tegelijk opnemen en overal in huis kijken.

mvg
Wat een onzin, mijn ouders hebben het ook geprobeerd, maar namen niets op en hebben het weer gestopt. Prima maandelijks op te zeggen, heb het toen via afstandsbediening uitgezet meen ik.

specs

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Thijs1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:49:
Hoi dat is correct

mvg
Ik ben juist super tevreden over het opnemen pakket. Meerdere programma's tegelijk opnemen, op meerdere TV's terugkijken en het mooiste is nog dat je sinds gister series herhaald kan laten opnemen! Kreeg ineens de vraag of ik eenmalig een aflevering wilde opnemen of herhaald, en het werk zoals je zou verwachten.

Nog nooit storende of kwijtgeraakte programma's gehad, dus weinig rede om het niet te doen.

Verwijderd

Vanaf vandaag is het inderdaad eindelijk mogelijk herhaald op te nemen op de tuners. Dat is wel een mooie toevoeging die er al eerder op had kunnen/moeten zitten.

Het aan en uit zetten van pakketten kan inderdaad met de AB, via mijnkpn of even bellen met de klantenservice. Zo gebeurd.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Vandaag glasvezel tv aangesloten en moet zeggen dat het me allemaal reuze meevalt.. had verwacht dat het een echte achteruitgang zou zijn t.o.v. ziggo, maar de beeldkwaliteit is zeer behoorlijk, en opnemen enz werkt ook gewoon goed. Ik zag dat de Motorola 1853 standaard met 8gb SSD wordt geleverd.. is deze eigenlijk te upgraden (niet dat ik dat echt nodig heb, maar is goed om te weten)? Die module kan je er zo uithalen en ik zag dat er een s-ata aansluiting opzit, maar weet niet of je dat omhulsel kan gebruiken voor een willekeurige 2.5 inch sata schijf? en hoe lang kan men eigenlijk opnemen met 8gb?

En de zenders zijn ook niet naar eigen voorkeur in te stellen? Klopt het dat 1 2 3 enz standaard in SD zijn en alleen 701 702 703 in HD? als dat zo is dan is dat wel wat onhandig.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 12-09-2013 23:44 ]

• Loekie
Die module is niet voor opnemen, alleen voor liveTV pauzeren. Ben wel benieuwd wat de software doet als je grotere schijf erin duwt.
701 ev zijn idd HD, niet te sorteren vziw.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Loekie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:48:
Die module is niet voor opnemen, alleen voor liveTV pauzeren. Ben wel benieuwd wat de software doet als je grotere schijf erin duwt.
701 ev zijn idd HD, niet te sorteren vziw.
Gaat opnemen dan via de 'cloud'? is dat zonder limiet?

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 13-09-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Opnemen gaat in de cloud inderdaad.
Je hebt wel een limiet, maar deze is (vind ik) vrij groot. Stel je neemt een paar dagen GTST, dan gaat er 1% vanaf en zie je onderin staan dat je nog 99% beschikbare ruimte hebt.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om opnames automatisch te laten verwijderen wanneer er geen beschikbare ruimte meer is.
Pagina: 1 ... 42 ... 46 Laatste