Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Phorze
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-07 19:51
Heeft hier iemand IPTV werkend met een draytek modem? Hier heb ik sinds kort een 2850n staan. Ik heb hier en daar wat informatie gevonden om het werkend te krijgen maar het lukt mij niet. Ik heb een vdsl annex B aansluiting. Volgens de forums:

Internet = VLAN met TAG 6
IPTV = VLAN met TAG 4. Deze moet dan Bridged naar een fysieke poort.

Echter om dit werkend te krijgen moet volgens mij " Multi-PVC" ook goed staan. Na een factory reset heb ik namelijk 2 PVC's in het lijstje staan.
  • VPI/VCI 8/48 PPPOE VC MUX
  • VPI/VCI 8/88 MPOA(?) LLC Bridged
Als er iemand is met hetzelfde modem die het werkend heeft.. ik houd me aanbevolen. Hier heb ik een deel van de instellingen, maar multipvc mist dus.

http://kpn.gebruikers.eu/...thread_id=2875#post_14843

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Loekie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:48:
Die module is niet voor opnemen, alleen voor liveTV pauzeren. Ben wel benieuwd wat de software doet als je grotere schijf erin duwt.
701 ev zijn idd HD, niet te sorteren vziw.
Ik heb wel eens gelezen dat iemand het 8GB flash geheugen had vervangen door een HDD, maar dat je dan nog steeds niet kunt opnemen op HDD. Zal wel in de firmware zijn ingebakken. Lokaal opnemen of cloud opnemen is ook ingesteld in je account. Als je namelijk het Onbezorgd Opnemen pakket neemt, kun je niet meer lokaal opnemen ook al heb je een VIP1963.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:13
quote:
Tuintje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:37:
Vanaf vandaag is het inderdaad eindelijk mogelijk herhaald op te nemen op de tuners. Dat is wel een mooie toevoeging die er al eerder op had kunnen/moeten zitten.
He he, dat werd tijd zeg. Zal m'n vrouw blij mee zijn, die zit hier continu over te klagen, al heeft de mogelijkheid om opnames in te stellen via iPad dit gemis wel enigszins verzacht.
[edit] Hier is die functionaliteit nog niet te ontdekken helaas.

sverzijl wijzigde deze reactie 13-09-2013 16:53 (6%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 12:38

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

@sverzijl
Je kan even kijken of er een software update is, maar wat meestal wel werkt is het resetten van de STB. Stekker er even een seconde of 10 uithalen en dan opnieuw oplaten starten.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• sverzijl
  • Laatst online: 20:13
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:49:
@sverzijl
Je kan even kijken of er een software update is, maar wat meestal wel werkt is het resetten van de STB. Stekker er even een seconde of 10 uithalen en dan opnieuw oplaten starten.
Hij gaat iedere nacht uit, dus dan kijk ik morgen wel weer.
[edit] en nu werkt het inderdaad. cool

sverzijl wijzigde deze reactie 15-09-2013 14:18 (5%)

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:25
quote:
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb wel eens gelezen dat iemand het 8GB flash geheugen had vervangen door een HDD, maar dat je dan nog steeds niet kunt opnemen op HDD. Zal wel in de firmware zijn ingebakken. Lokaal opnemen of cloud opnemen is ook ingesteld in je account. Als je namelijk het Onbezorgd Opnemen pakket neemt, kun je niet meer lokaal opnemen ook al heb je een VIP1963.
Ik heb het wel eens geprobeerd met een ander hard disk en dat werkt inderdaad niet. Ik heb er niet heel lang aan geklooid, gewoon 2,5" sata erin en toen gezien dat ik alleen kom pauzeren.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:15
Sinds dit weekend staat er een S achter sommige programma's bij de Minigids.
Wat wil dat zeggen?

• katban
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01-2018
Dat betekent dat het een serie is. Je kunt nu dus voortaan een herhaalde opname programmeren! Ook met het Opnemen-pakket. Eigenlijk hebben we dan deze optie.

• Registratie: juli 2019
  • Niet online

quote:
sikman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:26:
[...]

Ik ben juist super tevreden over het opnemen pakket. Meerdere programma's tegelijk opnemen, op meerdere TV's terugkijken en het mooiste is nog dat je sinds gister series herhaald kan laten opnemen! Kreeg ineens de vraag of ik eenmalig een aflevering wilde opnemen of herhaald, en het werk zoals je zou verwachten.

Nog nooit storende of kwijtgeraakte programma's gehad, dus weinig rede om het niet te doen.
Mooi om te horen. Dan is mijn workaround met cron-jobs niet meer nodig.

• Bobswa
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-07 12:19
Was de zolder aan het opruimen en kwam nog een aantal boxen tegen. Iemand die er mee kan? Anders verdwijnen ze bij het uit vuil. Gaat om een Motorola VIP1963 (HDD), VIP1910-9 en een VIP1903. Inmiddels hebben we overal een nieuwe.
Ze zijn al een keer gebruikt/geactiveerd.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:15
Als ze al geactiveerd zijn, kan dan iemand anders ze nog gebruiken?

• Registratie: juli 2019
  • Niet online

quote:
Bobswa schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:49:
Was de zolder aan het opruimen en kwam nog een aantal boxen tegen. Iemand die er mee kan? Anders verdwijnen ze bij het uit vuil. Gaat om een Motorola VIP1963 (HDD), VIP1910-9 en een VIP1903. Inmiddels hebben we overal een nieuwe.
Ze zijn al een keer gebruikt/geactiveerd.
Heb je deze apparaten niet in bruikleen van de KPN?

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:25
quote:
b_smulders schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:51:
[...]

Op marktplaats zijn ze geld waard en het schijnt dat als je er de fabriekssoftware in laad ze daarna opnieuw geactiveerd kunnen worden (weet alleen niet hoe dat moet)

• tv-user
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 30-06-2018
Als het mac adres bij de provider geregistreerd is kan een box niet meer gebruikt worden. Ze willen de mac adressen niet vrij geven.

Wel kun je ze voorzien van andere software en als (ip/streaming) media speler gebruiken.

Als je ze nog kwijt wil heb ik interesse.

tv-user wijzigde deze reactie 16-09-2013 20:39 (9%)

• silverball
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-07 17:00

silverball

Professioneel Hapsnurker

Bij opstarten menu ingedrukt houden, kom je in de 'bootloader' terecht.

• Tuintje

Tuintje

quote:
b_smulders schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:51:
[...]

Ja die heb je in bruikleen, en ja die moeten ooit een keer terug. Verder kan je ze alleen activeren als je een activatie/accountcode hebt en een pincode.

En bij het opstarten kom je niet bij de bootloader terecht, wel bij een menu waar je je stb kan resetten en terugbrengen naar fabrieksinstellingen.

• MBgek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:48
Hallo,

ik heb motorola VIP1853, via optical out naar mijn receiver, hoe kan ik het volume met de afstandsbediening van die motorola het volume regelen? die KPN afstandsbediening reageert alleen op het volume van de TV zelf, waar ik dus niks aan heb. Ik kan ook niets van een audio menu vinden op de motorola.

mvg

• Dj-sannieboy
  • Niet online
quote:
joop99 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:22:
[...]

Op marktplaats zijn ze geld waard en het schijnt dat als je er de fabriekssoftware in laad ze daarna opnieuw geactiveerd kunnen worden (weet alleen niet hoe dat moet)
Alleen KPN kan STBs ontkoppelen. Met software verwijderen wordt de STB niet ontkoppelt.
quote:
MBgek schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:49:
Hallo,

ik heb motorola VIP1853, via optical out naar mijn receiver, hoe kan ik het volume met de afstandsbediening van die motorola het volume regelen? die KPN afstandsbediening reageert alleen op het volume van de TV zelf, waar ik dus niks aan heb. Ik kan ook niets van een audio menu vinden op de motorola.

mvg
Waarschijnlijk niet, tenzij je de KPN afstandsbediening kunt koppelen aan je receiver. Het is tenslotte een soort universele afstandsbediening, maar waarschijnlijk worden alleen TV merken ondersteund.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 08-10-2013 21:59 (27%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Misschien stomme vraag.

Ik heb dus ITV van KPN (goh, anders post ik hier niet).

Daar zitten 2 van die decoders bij voor ontvangst op de TV. Motorola 1853
Als ik nou op marktplaats nog zo'n kastje koop, kan ik die dan gewoon aansluiten en gebruiken?

maartend wijzigde deze reactie 29-10-2013 20:52 (5%)

• renskoenraadt
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-07 23:23

renskoenraadt

Like No Other

quote:
maartend schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:49:
Misschien stomme vraag.

Ik heb dus ITV van KPN (goh, anders post ik hier niet).

Daar zitten 2 van die decoders bij voor ontvangst op de TV. Motorola 1853
Als ik nou op marktplaats nog zo'n kastje koop, kan ik die dan gewoon aansluiten en gebruiken?
Nope,

Je kunt maximal 2 kastjes registreren op je abonnement. Tenzij je glasvezel hebt, en ook dan wordt deze niet geregistreerd aangezien je deze niet huurt. Lukt het je wel deze aangekochte te activeren, dan zal KPN 4,-/mnd factureren. Lijkt me dus niet verstandig als het al te doen is.

• maartend
quote:
renskoenraadt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

Nope,

Je kunt maximal 2 kastjes registreren op je abonnement. Tenzij je glasvezel hebt, en ook dan wordt deze niet geregistreerd aangezien je deze niet huurt. Lukt het je wel deze aangekochte te activeren, dan zal KPN 4,-/mnd factureren. Lijkt me dus niet verstandig als het al te doen is.
Aha, mogelijk wordt de bandbreedte dus te smal al sik je zo lees. Want nl. wel mogelijk bij glasvezel.

Oke, dat wordt dan een smart android stick.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
maartend schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Aha, mogelijk wordt de bandbreedte dus te smal al sik je zo lees. Want nl. wel mogelijk bij glasvezel.

Oke, dat wordt dan een smart android stick.
En de ITV software uit play installeren
Niet alle kanalen, maar wel uitgebreid voor simpel slaapkamergebruik.

https://qfire.nl

• maartend
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:53:
[...]

En de ITV software uit play installeren
Niet alle kanalen, maar wel uitgebreid voor simpel slaapkamergebruik.
Daarom ook. Gebruik ik momenteel op mijn tablet.

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
maartend schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:58:
[...]

Daarom ook. Gebruik ik momenteel op mijn tablet.
Ik een "afgedankte" S2 met MHL adapter.
Prima oplossing, beetje bulk, maar de S2 is fantastisch en snel

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zat laatst een keer bij de buren tv te kijken en het viel me op dat het zappen zo hopeloos traag ging (met zo'n raar witte vierkante afstandbediening).
Is het hun apparatuur die verouderd is, of is dat gewoon zo bij kpn-tv ?

De HD ontvanger die je ziet als je nu op de site kijkt zien er in ieder geval wat moderner uit, is er een manier om dat in te ruilen?

• FreshMaker
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben die mensen nog de 'oude' ontvanger
Wij hebben iig zo'n langwerpige AB, niet zo'n klein mini knoppendoosje

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:13:
Waarschijnlijk hebben die mensen nog de 'oude' ontvanger
Wij hebben iig zo'n langwerpige AB, niet zo'n klein mini knoppendoosje
Heb via Twitter een berichtje gestuurd en de ontvanger gaat nu omgeruild worden :D

• loneranger56
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-07 11:45
Is er ook een app voor online tv waarmee je met je android smartphone de kanalen op de tv kunt wisselen?
Ik bedoel een app waarmee je smartphone als het ware omgetoverd wordt tot een afstandbediening waarmee je de motorola bedient.

In de playstore heb ik gezocht naar KPN remote, Motorola remote, maar geen app voor dit doel kunnen vinden.

Een dergelijke app zou ideaal zijn, al mijn apparaten kan ik bedienen met mijn smartphone behalve de motorola stb, hiervoor heb ik nog steeds de eigen afstandsbediening nodig.

• FreshMaker
  • Niet online
Nee nog niet, er gaat wel het gerucht dat de app aangepast gaat worden.
Dus afwachten even

• Vince_Vince
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10-08-2018
Meer mensen die vandaag een rare "cadeau" kregen in hun brievenbus ?

"Vandaag heb ik geprobeerd 2 cadeaus bij u af te leveren maar u was niet thuis"
Ik was de hele dag thuis
Datum 22-11-2013 op achternaam gericht en de velden zijn digitaal ingevuld, en het is nogeens de 22ste vandaag?
U kunt de cadeaus afhalen op kpn.com/cadeausafhalen met een persoonlijke code.

• BrammT
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-03 19:23

BrammT

The one and only!

Nog niets gehad, wat voor cadeau kreeg je toen je de code invulde.?

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo - Volvo XC70 4WD daily

• Vince_Vince
Niets, want de site bestaat nogeens
Het gaat om extra 45 zenders + gratis bellen
Terwijl ik dit allemaal al heb, en "kpn compleet" ben.

Vince_Vince wijzigde deze reactie 21-11-2013 21:47 (59%)

• loneranger56
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-07 11:45
Geen post gehad waarin men cadeautjes weggeeft....

quote]Vince_Vince schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:44:
Niets, want de site bestaat nogeens
[/quote]

Deze site werkt nu overigens wel

• Vince_Vince
Dan nog; wat moet ik met 2 cadeaus terwijl ik ze al hebt?
Volgens mij werken ze bij Kpn langs elkaar heen lijkt het wel.

• BrammT
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-03 19:23

BrammT

The one and only!

Was het een algemene of persoonlijke code? De site werkt hier overigens ook gewoon. :)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo - Volvo XC70 4WD daily

• p0pster
  • Laatst online: 10-07 19:20
quote:
loneranger56 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:59:
Is er ook een app voor online tv waarmee je met je android smartphone de kanalen op de tv kunt wisselen?
Ik bedoel een app waarmee je smartphone als het ware omgetoverd wordt tot een afstandbediening waarmee je de motorola bedient.
Logitech Harmony Smart Hub - Daarmee kun je alles wat je graag zou willen + meer!
Werkt perfect. Eindelijk weer zelf je eigen TV zender volgorde bepalen etc.

Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

• Vince_Vince
quote:
BrammT schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:40:
Was het een algemene of persoonlijke code? De site werkt hier overigens ook gewoon. :)
Unieke :P

• Amanoo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-07 15:57

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Eigenlijk moet ik eens leren reverse engineeren. Kijken of ik de Android iTV app kan pakken en er een algemene Java versie somehow van kan maken. Ze hebben nog wat andere apps, maar ik verwacht dat Android reverse engineeren het minst ingewikkeld is. Dan kan ik eindelijk iTV op mijn PC gebruiken. Ze hebben een Windows 8 versie, maar dan moet je net Windows 8 gebruiken en bepaald ideaal voor multitasking is dat ding niet, en nog een Silverlight-versie, maar Silverlight is dood en werkt haast nergens op.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-07 12:12
ik heb hier een ir verleng kabeltje liggen wat zijn voeding krijgt via usb. nu wil ik deze gebruiken om mijn vip1583 die in de kast staat te bedienen.maar`waar zit het ir oogje op de motorola? want anders werkt het natuurlijk niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Smithkj
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:58
Goedemorgen, Ik liep ook al tegen vraag van Ray aan. Ben er nog niet uitgekomen...op internet weinig uitkomst. dus ben benieuwd naar 't antwoord!

ik heb nog een andere vraag: welk geluidsformaat wordt geleverd door interactieve tv? is dat een surround formaat of stereo?

• HwKok
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-07 16:23
Het oogje kan je vinden door met een zaklamp (of ander fel licht) op de frontplaat te schijnen van de VIP1853. Je ziet hem dan als het goed is zitten. Het is wel even zoeken, maar ik heb hem gevonden dankzij een post op het forum van KPN:
quote:
Het midden van het IR oog zit ongeveer op 13,4 cm van de linkerkant van de motorola vip 1853 box en op 1,5 cm van de bovenkant
Dit is circa 2 centimeter rechts naast de cijfers die je ziet als 'ie aan staat.
Succes!

• rhos
  • Laatst online: 22-07 12:12
quote:
HwKok schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:05:
Het oogje kan je vinden door met een zaklamp (of ander fel licht) op de frontplaat te schijnen van de VIP1853. Je ziet hem dan als het goed is zitten. Het is wel even zoeken, maar ik heb hem gevonden dankzij een post op het forum van KPN:

[...]

Dit is circa 2 centimeter rechts naast de cijfers die je ziet als 'ie aan staat.
Succes!
ik ben ook iets verder. je ziet het lampje niet met een fel licht. je ziet een soort vag rondje. na open schroeven bleek daaronder inderdaad de ir oog te zitten maar met ge mogelijkheid krijg ik dan die extender aan de praat.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Travee
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-07 09:35
Kort vraagje: Hoe kan ik de afstandsbediening van mijn tv gebruiken om te zappen ipv die witte die door kpn geleverd is.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

AvK

Ready Set Go

Kort antwoord: niet!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Travee
Kort bedankje. Rommel dus.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:44
Uhm, dus als de afstandsbediening van jouw TV de Motorola niet ondersteunt is het rommel? :?

• Bisti
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:30
quote:
eymey schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:37:
Uhm, dus als de afstandsbediening van jouw TV de Motorola niet ondersteunt is het rommel? :?
Ja, zo'n beetje al mijn al mijn apparaten ondersteunen CEC waaronder een RaspbarryPi van een paar tientjes. Ik gebruik dus voor blurayspeler / raspberry / reciever / TV allemaal mijn TV afstandbediening.
De afstandbediening van KPN kan dan weer IR codes van mijn TV versturen, en dan nog maar 2 knopjes ook aan/uit harder/zachter.

Ik vind het een gemiste kans.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
quote:
Bisti schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:03:
[...]

Ja, zo'n beetje al mijn al mijn apparaten ondersteunen CEC waaronder een RaspbarryPi van een paar tientjes. Ik gebruik dus voor blurayspeler / raspberry / reciever / TV allemaal mijn TV afstandbediening.
De afstandbediening van KPN kan dan weer IR codes van mijn TV versturen, en dan nog maar 2 knopjes ook aan/uit harder/zachter.

Logitech harmony?

• MuddyMagical
  • Laatst online: 22-07 20:47
Heb sinds gisteren de Motorola neergezet alleen moet ik nog een dag wachten voordat de interactieve TV wordt aangezet.
Daarom nog even een vraagje tussendoor. Kan ik nu ook op mijn NAS komen op mijn eigen netwerk?

404 error.

• roelbb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-07 22:09

roelbb

knorretje

quote:
MuddyMagical schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:34:
Heb sinds gisteren de Motorola neergezet alleen moet ik nog een dag wachten voordat de interactieve TV wordt aangezet.
Daarom nog even een vraagje tussendoor. Kan ik nu ook op mijn NAS komen op mijn eigen netwerk?
die twee dingen hebben niets met elkaar te maken, tenzij je bedoelt: of de itv ontvanger als mediaplayer kan dienen, daarop is het antwoord nee.

roelbb

• MuddyMagical
  • Laatst online: 22-07 20:47
quote:
roelbb schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:05:
[...]
die twee dingen hebben niets met elkaar te maken, tenzij je bedoelt: of de itv ontvanger als mediaplayer kan dienen, daarop is het antwoord nee.
Sorry, vraagstelling was inderdaad niet duidelijk.

De vraag was inderdaad of ik met de ITV ontvanger op mijn NAS kan komen en de ontvanger als mediaplayer kan gebruiken.

404 error.

• Travee
quote:
eymey schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:37:
Ik vroeg of ik met de afstandsbediening van mijn TV de Motorola kan bedienen en ik kreeg een duidelijke nee als antwoord. Hoewel ik graag zou weten waarom het niet kan vind ik het hoe dan ook jammer.

• roelbb

roelbb

knorretje

quote:
Travee schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:20:
[...]

Ik vroeg of ik met de afstandsbediening van mijn TV de Motorola kan bedienen en ik kreeg een duidelijke nee als antwoord. Hoewel ik graag zou weten waarom het niet kan vind ik het hoe dan ook jammer.
als je afstandbediening van je tv volledig geprogrammeerd kan worden (alla logitech harmony etc) dan is het geen probleem. Anders helaas.

roelbb

• Bisti
quote:
Travee schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:20:
[...]

Het kan andersom de afstandbediening van de Motorola kan ingesteld worden om een aantal basale functies van je tv aansturen (TV aan/uit Geluid harder/zachter) zo hoef je bij alleen TV kijken alleen de TV afstandbediening te gebruiken. Als je wilt weten hoe je dat instelt moet je even googlen.

Als je wilt weten waarom het technisch niet werkt:
Een afstandbediening stuurt codes naar infrarood ontvangers (deze zitten in je TV en Motorola)in zijn bereik.
Het apparaat zet deze code om naar een actie. Kent hij de code niet, dan doet niets.
VB:

Phillips TV aan = code 1010
Motorola ontvanger aan = code 5050

Druk je op je TV afstandbediening op aan: dan ontvangen je TV en de Motorola allebei de code 1010.
Je TV herkent hem en hij gaat aan. Je Motorola herkent hem niet, dus er gebeurt niets. Je kunt jouw TV afstandbediening niet instellen om de code 5050 te versturen, dus de Motorola zal nooit aangaan.

Je kunt je Motorola wel instellen om de code 1010 te versturen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
quote:
MuddyMagical schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:42:
[...]

De vraag was inderdaad of ik met de ITV ontvanger op mijn NAS kan komen en de ontvanger als mediaplayer kan gebruiken.
Nope, dat kan niet.

• maartend
quote:
MuddyMagical schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:42:
[...]

Is geen mediaspeler. Is een decoder.

• Bisti
Kun je de langwerpige afstandbediening ook resetten?

Ik heb geprobeerd om de afstandbediening mijn TECO televisie in te leren. Dit is niet gelukt, maar hij zend nu volgens mij wel de code uit.

Nu heb ik een setje computerboxen op het Motorola kastje aangesloten. Maar omdat de afstandbediening de codes naar de TECO wil sturen kan ik mijn geluid nu niet harder/zachter zetten. Op de handleiding staat keurig hoe ik nieuwe codes instel maar nergens hoe ik hem kan resetten. Iemand enig idee?

• roelbb

roelbb

knorretje

quote:
Bisti schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:32:

Ik heb geprobeerd om de afstandbediening mijn TECO televisie in te leren. Dit is niet gelukt, maar hij zend nu volgens mij wel de code uit.

Nu heb ik een setje computerboxen op het Motorola kastje aangesloten. Maar omdat de afstandbediening de codes naar de TECO wil sturen kan ik mijn geluid nu niet harder/zachter zetten. Op de handleiding staat keurig hoe ik nieuwe codes instel maar nergens hoe ik hem kan resetten. Iemand enig idee?
het is een line out. die kun je niet harder/zachter zetten. de knoppen op de afstandsbediening zijn alleen maar voor teevees

roelbb

• Dav1d
  • Niet online
quote:

Ik heb de 2011-afstandsbediening gewoon werkend gekregen met een Teco:
  • "Druk 5 seconden op de stop-knop http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/15398_img07.jpg totdat het lampje op de afstandsbediening 2 keer rood knippert."
  • Nu tv-code "139" intoetsen.
  • "Het controlelampje op de afstandsbediening knippert twee keer ter bevestiging dat de code is geaccepteerd. Uw afstandsbediening is nu geprogrammeerd op uw model televisie."
quote:
roelbb schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:49:
[...]

het is een line out. die kun je niet harder/zachter zetten. de knoppen op de afstandsbediening zijn alleen maar voor teevees
Nee hoor. Standaard bedienen die knoppen het volume van de settopbox zelf.
quote:
Op de handleiding staat keurig hoe ik nieuwe codes instel maar nergens hoe ik hem kan resetten. Iemand enig idee?
Om de ingestelde code ongedaan te maken, probeer eens:
menu vasthouden 5sec totdat het rode lampje 2x knippert, de uitknop links kort intoetsen, dan code 20 intikken en de linker uitknop 3 seconden vast houden en loslaten, dan is de synchronisatie verwijderd.

Dav1d wijzigde deze reactie 18-12-2013 18:13 (37%)
Reden: toevoeging

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-07 17:36
quote:
Dav1d schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:56:
[...]

• "Druk 5 seconden op de stop-knop [afbeelding] totdat het lampje op de afstandsbediening 2 keer rood knippert."
  • "Het controlelampje op de afstandsbediening knippert twee keer ter bevestiging dat de code is geaccepteerd. Uw afstandsbediening is nu geprogrammeerd op uw model televisie."
En als dat niet werkt, ff de lipjes in het batterijvak shorten, dan is hij ook gereset.
quote:
[...]

Heb je het getest? Volume verandert pas na instellen AB op TV.
quote:
[...]

[...]

specs

• Bisti
quote:
Dav1d schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:56:
[...]

• "Druk 5 seconden op de stop-knop [afbeelding] totdat het lampje op de afstandsbediening 2 keer rood knippert."
[...]

[...]

[...]
Ik kreeg het niet voor elkaar met mijn Teco televisie, mijn Samsung die ik beneden heb staan doet het wel.
Maar bedankt voor de uitleg over het resetten van de afstandbediening, ik kreeg het niet gevonden. Ik zal het vanavond eens proberen, dan kan ik gelijk vertellen of de uitgang als line-out werkt of dat er ook het volume mee te bedienen is.

• Bisti
Het is inmiddels avond en ik heb goed nieuws en slecht nieuws. De code 139 werkt. Ik kan het geluid van mijn teco met de kpn ab. De Motorola uitgang reageert echter als line-out. Na het resetten kan ik het geluid van mijn boksen nog niet beïnvloeden.

• Dav1d
  • Niet online
quote:
Loekie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 01:57:
Heb je het getest? Volume verandert pas na instellen AB op TV.
Verkeerd in m'n hoofd, je hebt gelijk.

• Boonanzor
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-02 14:55
Vraagje, in de topicstart lees ik dat er op dit moment alleen de zwarte 1960 tv ontvanger geleverd wordt. Nu wil ik graag weten welke afmetingen (LxBxH) dit kastje heeft. Dit aangezien ik het achter m'n tv wil wegwerken.

Bij de KPN winkel konden ze me trouwens vertellen dat er binnenkort een nieuwe (kleinere) ontvanger geleverd gaat worden, weten jullie hier meer van?

• ninjazx9r98
  • Nu online
De topicstart is (zwaar) verouderd, tenzij er ondertussen al weer een nieuw model is wordt op dit moment de Motorola 1853 geleverd. Tevens zit er geen harddisk meer in maar een ssd die overigens alleen gebruikt wordt om te pauzeren, opnemen gebeurt in de cloud.

• Boonanzor
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-02 14:55
quote:
ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:20:
De topicstart is (zwaar) verouderd, tenzij er ondertussen al weer een nieuw model is wordt op dit moment de Motorola 1853 geleverd. Tevens zit er geen harddisk meer in maar een ssd die overigens alleen gebruikt wordt om te pauzeren, opnemen gebeurt in de cloud.
Dat klinkt inderdaad realistischer, had inderdaad niet gezien dat de topicstart al zo oud was, thx!

• renskoenraadt
  • Laatst online: 20-07 23:23

renskoenraadt

Like No Other

Hebben meer mensen de ervaring dat het geluid op de zenders Net5, SBS6 en Veronica kraakt en bromt, met name als je het geluid via een home cinema set beluisterd? Ik heb deze aangesloten met eerst een optische kabel (Oehlbach OptoStar 2.0m), vervolgens met een digitale coax kabel (Oehlbach NF 113, 2.0m), maar bij beiden ervaar ik hetzelfde gekraak en gebrom. Ook over de televisiespeakers is dit te horen, maar wel een stukje minder sterk, logisch ook daar deze geen 5.1 geluid weergegeven kan worden...

Op RTL4 heb ik bijvoorbeeld helemaal nergens last van...

Iemand ervaring met hoe dit op te lossen? Of al contact gehad met KPN hierover?

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:20:
SSD is een grote uitspraak hoor ;)

Dit zit erin .. 8GB

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

AvK

Ready Set Go

Maar wel een Samsung! 8)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Mijne is een sandisk ( volgens de chipjes.... )
Dit was een googled pic

• ninjazx9r98
  • Nu online
quote:
FreshMaker schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:38:
[...]

SSD is een grote uitspraak hoor ;)

[afbeelding]

Dit zit erin .. 8GB
Een SSD is een Solid State Disk, nergens staat dat zo'n ding een minimale capaciteit moet hebben om SSD genoemd te mogen worden ;)

ninjazx9r98 wijzigde deze reactie 24-12-2013 13:47 (13%)

• Noiz-me
  • Laatst online: 31-01-2018
Ben ik nou gek of wordt je verplicht om de tv-ontvanger + bijbehorende afstandbediening te gebruiken? Ben op dit moment bezig om het alles-in-één-pakket bij mijn vriendin d'r ouders te installeren wat geen probleem is. Alleen beschikken ze al over een (Philips) Smart TV wat alle extra opties van de tv-ontvanger overbodig maakt. Plus het feit dat er een extra ethernet kabel gelegd moet worden (of een draadl. verbindingsset aangeschaft moet worden) vind ik het knap waardeloos dat er gewoon niet een CI+ kaartje geleverd kan worden waarbij alle functies van de tv makkelijk te gebruiken blijven en simpelweg digitale televisie gekeken kan worden?

Kijk ik ergens overheen? ;-)

Su Majestad El Rey Don Enrique Sebão

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 07:13

Totaalgeflipt

De enige echte

Weet je wel wat er is besteld? KPN is altijd met een losse decoder erbij naast

• Noiz-me
  • Laatst online: 31-01-2018
quote:
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:09:
Weet je wel wat er is besteld? KPN is altijd met een losse decoder erbij naast
Alles-in-1 Thuis is wat er besteld is. Heb het zelf ook niet besteld, hang alleen de ideale schoonzoon uit. :> Maar er is als ik het goed begrijp dus geen mogelijkheid om wel digitale televisie te ontvangen zonder lossen tv-ontvanger?

Su Majestad El Rey Don Enrique Sebão

• Tuintje

Tuintje

Nee dit is niet mogelijk. Je bent overgeleverd aan een netwerkkabel of een DVS waarvan je moet hopen dat het goed gaat werken.

• santamanta
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-12-2013
Dear Friends,

I hope I can post in English because my dutch is still to basic to describe this.

I am posting for the first time on this forum because I am tackling a setup which for me is quite complicated and advanced (at least for me ;-). I don't know exactly where to start but let me first give you an idea about what I am trying to achieve.

I have two homes which in which I regularly live because of work. One in the Netherlands one in Belgium (Brussels). In NL I have optical fiber with a 50 Mbit symetrical line and a subscription to KPN IPTV wich all channels. I am paying roughly 70 EUR monthly for all the packages and the line in NL.

The home in BE has a very slow line that offers a max of 7Mbits Down and 0.7 Mbits Upstream. For the home in BE I am only subscribed to the Internet service with unlimited traffic without TV as most of the channels are in French and useless to me.

The idea is that I want to create a link between my home in NL and BE so I can watch my NL IPTV in my home in Belgium using the Motorolla Box that comes with my KPN subscription. It's a shame to pay all that money when I'm in NL maybe for 10 days a month but i really do like the Dutch Channels.

The current equipment/setup:

Home NL:

KPN Modem and wireless router: Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.124

Very little configuration can be done on the Arcadyan VGV7519 aside from Port Forwarding and some minor DHCP settings.

The TV box gets the signal through a regular Patch cable but has to be directly connected to the LAN port of the Modem /Rouer box Arcadyan VGV7519 to function. Opening a VPN connection from my home in the Netherlands is possible and I've tested it. So I've used one of my asus routers as a VPN server at my home in NL

Basically I'd like to open a VPN connection in NL and forward the Signal straight to a specified port on my router in BE and connect the NL IPTV box to this Port in BE to watch my NL TV in BE. The IPTV box must be under the 'impression' that it is connected to my Modem/Router in NL.

Right now I am in my home in NL and I've tried to connect the IPTV box to a new RT-N66U Asus Router that I've bought for this purpose.
So I've connected a LAN cable from my NL Router/Modem to my RT-N66U (Wan Port) and connected the IPTV box to a LAN port on my RT-N66U. Unfortunately the TV signal did not go through. The IPTV Box is showing me a text on TV that I should get rid of the DHCP Device that is between the Modem and the IPTVBOX. In other words, It wants a direct connection to the DHCP of the Modem/Router and my RT-N66U does not work.

What works is when I connect the LAN cable from The Modem to one of the LAN ports of my RT-N66U and then connect the TVBOX to one of the other LAN ports of the RT-N66U. I suppose the RT-N66U works as a switch then.

Another option I tried is setting the RT-N66U to Acces Point (AP) mode and connecting the LAN cable from the Modem/Router to the RT-N66U WAN port and the IPTVBOX to one of the RT-N66U LAN ports which also seems to work but then I can't use the RT-N66U to make a VPN connection while using the Router as an AP

So first problem is forwarding the IPTV Signal through the RT-N66U and getting it to work without getting the DHCP error message of the motorolla IPTVBOX.

I tried deactivating the DHCP on the RT-N66U but then the TVBOX just shows me an error message that I should check my internet connection. Probably because the IPTVBOX is not getting any IP address. I don't think I can manually log into the IPTV box and set an IP. I also have no deep understanding of Routing and DHCP/NAT.

The TV provider in NL also offers a Web-view version fro the TV which you can only use when you are logged on to your home network. So basically you can watch TV on your PC.
I've used the RT-N66U to create a VPN server in my NL home. From my Home in NL I've logged onto my BE Home VPN server where the other RT-N66U is posted. After establishing the VPN connection from my NL Home to my BE home, I've also connected to my NL VPN having both the BE VPN and NL VPN active and the web view TV worked which I suppose means that I can now watch Web-TV in my BE home. Just how do I make the physical IPTV box work from my home in BE?
Is there an option to forward the VPN signal from my NL home through my RT-N66U in NL to one of the ports on my RT-N66U Router in my home in BE? The IPTVBOX cuts about 300Kb/s of bandwith. so In theory it should work in BE at least from a bandwidth perspective

I am sorry this got a bit long but I didn't know how to describe it in a more compressed fashion ;-)

Thanks for your ideas and help and MERRY CHRISTMAS EVERYONE!

• lennaert.goris
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08-05-2015
Hi there,

First of all, let me point out that KPN IPTV works through network broadcasting. Network broadcasting generally does not traverse between network segments. So when you plugged the cable from your modem into the Asus, the router function of the Asus created two network segments.

The above is also the basis for my conclusion that your solution will require quite a bit of knowledge of networking to configure. This is because most consumer grade VPN servers will create a new network segment (there are various technical arguments to why). For the TV traffic to enter the VPN on the NL side and exit on the BE side properly, the VPN needs to pack and unpack all communication between the KPN modem and the KPN Settop box and afaik, this isn't something that a standard VPN solution does.

If you want to get this to work, here's some info that should help:
The TV settop box is actually part of the KPN tv network. It gets it's IP address from that network. The modem either has a dedicated TV port or figures out which port the settop box is connected to through the MAC address. Either way, the MAC address is key to establishing a connection to the TV network. This means you have to configure your VPN in such a way that it creates a tunnel between a port on your VPN server on the NL side and your VPN client on the BE side. This limits you to solutions that allow you to do some rather advanced configuration on both ends (aka a custom firmware like dd-wrt or openwrt if you choose to stay with the current hardware).
I would consider this a multiple weekends project for myself as there is quite a bit of testing involved. It's possible but it requires a bit more work then buying two consumer grade routers and configuring the stock firmware through the web interface.

Let us know if you have any further questions.

• santamanta
I take my hat off, i'm in awe of your English skills. This is truly impressive and something that can be rarely found in any of the neighboring countries. Thanks for the clear explanation and guidance. I've already spent quite some time trying to figure out a way to make this work, but like you've mentioned I must resort to more advanced methods in order to make this work. My last efforts included flashing a slightly more seasoned Firmware (asuswrt-merlin) to enable site-to-site VPN, by possibly using OpenVPN, of which I have very little understanding. I don't even know if an OpenVPN Setup would allow such configuration. In any case, this is not my area of expertise and I fear that making such setup work is an impossible challange as it requires deep understanding of the subject in itself. I really hoped that a quick point to point VPN setup will do the trick. I've seen the exact same inquiry pop up a number of times in various boards -I'm not the only one interested in making this possible. But unfortunately I don't work in IT and have very limited knowledge when it comes to Advanced Network setup ;-| This is why I'm not going to waste your time by having you explain to me how it can be achieved. I do believe that with the right expertise it's possible ;-)

Again, thank you for your explanation. I'm actually quite interested in learning more and maybe someday i might be able to do it.

• eymey
An OpenVPN solution could, in theory, tackle your usecase! I have considered trying it multiple times but I have never gotten around to try it myself (no real use case for me, other than just for proving it can be done).

But I have gained a lot of experience with OpenVPN in the past, which makes me think it could be possible. OpenVPN can use the tunnel against 2 types of devices: "tun" and "tap".

The regular mode of usage is "tun", in which the OpenVPN tunnel will have an IP address at both sides of the tunnel and network segments at both sides will use the 'remote' tunnel endpoint as their gateway if a network segment at the other side of the tunnel is to be accessed. This would be, simply said, the use case for a site to site VPN.

But the "tap" device, available in many (if not most) Linux kernels can do some 'magic'. When you set up an OpenVPN tunnel in "tap" mode and you tie the "tap" device as well as a regular "ethX" device together in a linux 'bridge', you are in fact creating sort of a 'switch'.

So you take 2 Linux boxes (can very well be dd-wrt or OpenWRT, although I do not know if they have the tap module in their kernel). You take all router functionality out (or disable it) and you just use 2 LAN interfaces. One LAN interface is used to set up the secured tunnel (so it needs access to your regular home router). The other LAN interface is connected to the KPN IPTV network (either directly in the designated port in the Arcadyan or a simple switch that is connected to that port).

The LAN interface that is connected to the KPN IPTV network has to be put in to a Linux bridge device. You do the same with the TAP device used by OpenVPN. In your other house, you do the same. But this time, you can connect the Motorola set top box to the LAN port that is in the 'IPTV bridge' at that side.

Aside from OpenVPN, modern Linux distributions and kernels contain support for "l2tp" (layer 2 tunneling nprotocol). Layer 2 is referring to the layer in the OSI networking model on top of which IP (so also IPTV) and other networking protocols like also DHCP, etc. is used.

Apologies for my long (and probably quite abstract) story. But it is complex matter. Even if I had already tested it in practice, I would probably have done that using 2 regular Linux boxes. Handling of LAN interfaces on embedded (router) devices comes in all kinds of flavors.

• lennaert.goris
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08-05-2015
@eymey, your suggested approach should work and dd-wrt does support layer 2 or bridge VPN but I'd rather use two dedicated router boxes (soekris or pcengine hardware seems the most sensible as that will save on power, you wanna have this up and running 24/7) as it will allow for more options then a custom firmware image on consumer hardware.

@santamanta
That being said, the Asus RT-N66U is supported by dd-wrt:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Asus_RT-N66U

and the OpenVPN bridge suggested in the link below should do the trick:
http://www.dd-wrt.com/wik...d_VPN_Between_Two_Routers

It's worth a shot if you ask me.
(note, the IP addresses mentioned in the tutorial for the VPN bridge won't work, if you really wanna give it a go, I can help you figure out which IP ranges you should input there)

lennaert.goris wijzigde deze reactie 25-12-2013 02:13 (11%)

• santamanta
Again many thanks to you guys! This is awsome and I can see how it could actually work. Since i do have two dd-wrt capable routers it would be a waste to not at least try it ;-) I will give it an honest shot and experiment a little bit. lennaert, thanks for the offer for help. I might take you up on this and let you look into my system via teamviewer or other sharing software if I should get stuck.
Since I'm in my home in Belgium right now (and until the NYE) i am limited in my options to experiment. Right now the Asus in NL is hooked to the Modem through WAN to run the VPN and flashing the Firmware on the asus would deactivate my vpn, hence shutting down my access to the location. As soon as I am back in NL i will dedicate a weekend to try it out. lennaert, if you don't mind of course it would be very helpful to get your skype or email so i can ask you a few questions when I'm on it. If not this forum will also do ;-)

I wish you both a wonderful christmas !

• eymey
I wish the same to you! Keep us posted :)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-07 13:26
quote:
Bisti schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:03:
[...]

Helemaal mee eens. En ik meen ergens gelezen te hebben dat de chipset van de motorola (sti7105) cec wél ondersteund, alleen de software niet. Dat zou wel erg jammer zijn.

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• wberkel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-06 09:42
Ik heb tv van xs4all, maar dit is feitelijk hetzelfde product als waar dit topic over gaat.
In mijn (basis)pakket kan ik programma's twee dagen na uitzending terugkijken via programma gemist.
Voorheen werkte dit in mijn beleving goed, waar ik er nu vaak tegenaan loop dat programma's al verdwenen zijn (binnen de twee dagen)
Navraag bij xs4all leverde op dat twee dagen is: de dag van uitzending + de volgende dag.
Als programma's dus laat in de avond uitgezonden worden, kan ik programma's dus blijkbaar maar 1 dag terugkijken.
Hebben meer mensen deze ervaring?
Volgens mij was het enige tijd terug wel echt twee dagen. Kan iemand dat bevestigen?

• G-Nux
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-07 21:32
Hoi,

Bij voorbaat excuses, wellicht is dit bekend, maar na dagen zoeken heb ik het niet kunnen vinden.

Ik wil ook mijn eigen router gebruiken ipv de experiabox. op netwerkje.com een mooie referentie gevonden. Één puzzelstukje krijg ik niet scherp, graag jullie advies:

Ik heb één kabel lopen naar mijn TV meubel. Daar moet ik dus vlan 4 (IPTV) maar ook een internet VLAN aanbieden; te weten het internet van mijn eigen router.

Tot nu toe deed ik dat met de hp1405-5 switch die ik van KPN heb gekregen. Nu ik zelf er een managed switch voor zet vraag ik me af of en hoe dat dan gaat werken. De IPTV decoder moet op VLAN 4 komen (untagged) en de rest op VLAN 100 (untagged). Kan ik dan zomaar 4 en 100 tagged op de trunk tussen mijn nieuwe switch en die in het TV meubel gooien? Hoe weet de HP1405 in het tv meubel welk vlan waarheen moet?

Ik hoop dat iemand het me uit kan leggen! Alvast bedankt!

• FreshMaker
  • Niet online
edit : verkeerd gelezen .... EIGEN router ;)

schrap onderstaande ....

Ik heb hier een Experia -> switch voor woonkamer & switch voor slaapkamers
Op deze switches staan alle device's, pc's en decoders ( de zolder decoder passeert zelfs 2 switch en een cisco router ( zonder DHCP )

de VLANs zijn al een tijdje niet meer van toepassing

FreshMaker wijzigde deze reactie 28-03-2014 14:03 (16%)

• G-Nux
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-07 21:32
Het is me gelukt. Was een kwestie van een generieke poort aanmaken, en daarop beide VLANs afleveren. Vervolgens op basis van het MAC adres de juiste VLAN "op" gaan, middels een MAC Vlan (ik gebruik een managed TP link switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-07 12:18
Heeft een van jullie al de nieuwe software interface en de functie begin gemist? Er wordt veel mee geadverteerd, maar als betalende klant heb ik nog niks gezien...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 21-07 07:35
Iemand een oplossing voor de Android App? Mijn vriend gebruikt deze op een galaxy tab, echter de app loopt om de paar minuten vast waarbij het beeld blijft hangen. Enige oplossing is de app opnieuw te starten, echt heel frustrerend, het lijkt s'avonds wel vaker te gebeuren dan overdag. Ik gebruikt ITVonline op mijn laptop, en daar heb ik geen enkel probleem, iemand een idee of dit bijvoorbeeld valt te tweaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-07 18:47
quote:
sikman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
Heeft een van jullie al de nieuwe software interface en de functie begin gemist? Er wordt veel mee geadverteerd, maar als betalende klant heb ik nog niks gezien...
Nog niks gezien inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
quote:
sikman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
Begin gemist is bij ons al enkele maanden beschikbaar en is te herkennen aan gedraaide pijltjes in de programmagids.
Willekeurig voorbeeldplaatje van het net geplukt:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Ik vond de vraag ook al zo vreemd, want wij hebben het ook al maanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23-07 17:27
quote:
ninjazx9r98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Begin gemist is bij ons al enkele maanden beschikbaar en is te herkennen aan gedraaide pijltjes in de programmagids.
Willekeurig voorbeeldplaatje van het net geplukt:
[afbeelding]
Software verwijderen + reboot van de stb wil hiermee nog wel eens helpen...

Bij aanzetten even op de knop drukken bovenop de stb dan krijg je een menu waarbij je de software kunt verwijderen..

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-07 12:18
quote:
fazerfreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:29:
[...]

Software verwijderen + reboot van de stb wil hiermee nog wel eens helpen...

Bij aanzetten even op de knop drukken bovenop de stb dan krijg je een menu waarbij je de software kunt verwijderen..
Volgens KPN is onze ontvanger te oud. Heb nu de Moterola VIP1963. Al meerdere keren decoder gereset en de oude interface blijft terugkomen, die interface van de screenshot heb ik nog niet.
Lekkere service, moest zelf contact opnemen met KPN om er achter te komen dat ze over 10 dagen een nieuwe decoder kunnen brengen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Nu online
KPN lult weer eens uit zijn nek. Ik heb hier ook een VIP 1963 en de nieuwe firmware.
In het menu kan je de software verwijderen, terug naar fabrieksinstellingen en eventueel je harddisk formatteren (Formatteren hoeft niet) Menu>Instellingen>(pincode)>systeem instellingen>
Gele knop. Hiervoor werkte het bij mij ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-12-2015

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

quote:
Ierlandfan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:00:
KPN lult weer eens uit zijn nek. Ik heb hier ook een VIP 1963 en de nieuwe firmware.
In het menu kan je de software verwijderen, terug naar fabrieksinstellingen en eventueel je harddisk formatteren (Formatteren hoeft niet) Menu>Instellingen>(pincode)>systeem instellingen>
Gele knop. Hiervoor werkte het bij mij ook niet.
Bij mij staan daar geen opties om software te verwijderen en fabrieksinstellingen te herstellen. Ik heb het zo gedaan:
  1. Apparaat herstarten
  2. Bij het eerste bolletje meteen op de afstandsbediening op 'menu' drukken.
  3. 'Systeem' selecteren
  4. 'Verwijderen Software' selecteren en vervolgens 'Ja'
  5. 'Terug naar Fabrieksinstellingen' selecteren en vervolgens 'Ja'
  6. Apparaat herstarten
Overigens was hierna alles nog hetzelfde, dus nog steeds geen begin gemist :F

Volgens KPN kan het ook alleen maar op "het nieuwere type" ontvanger: http://forum.kpn.com/t5/T...-Begin-Gemist/td-p/140345

babbaloerie wijzigde deze reactie 03-06-2014 19:10 (7%)
Reden: Informatie KPN toegevoegd

• katban
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01-2018
quote:
babbaloerie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:03:
[...]

Bij mij staan daar geen opties om software te verwijderen en fabrieksinstellingen te herstellen. Ik heb het zo gedaan:
  1. Apparaat herstarten
  2. Bij het eerste bolletje meteen op de afstandsbediening op 'menu' drukken.
  3. 'Systeem' selecteren
  4. 'Verwijderen Software' selecteren en vervolgens 'Ja'
  5. 'Terug naar Fabrieksinstellingen' selecteren en vervolgens 'Ja'
  6. Apparaat herstarten
Overigens was hierna alles nog hetzelfde, dus nog steeds geen begin gemist :F

Volgens KPN kan het ook alleen maar op "het nieuwere type" ontvanger: http://forum.kpn.com/t5/T...-Begin-Gemist/td-p/140345
De stappen die je gevolgd hebt zijn goed. Echter, als in het kpn-systeem jouw ontvanger nog niet is aangemerkt om geupdate te worden, gaat dat na een reset dan ook niet gebeuren.
Ik heb 2x een 1963-ontvanger. Ik heb ook maandenlang gewacht op de update en op BeginGemist. En had net als jij op het forum gelezen dat de update alleen voor de nieuwere ontvanger zou zijn. Ik had al bijna de hoop opgegeven nadat ik verschillende keren met de helpdesk had gebeld. Zij stuurden mij een andere 1963 en ook daar kwam na de reset geen nieuwe firmware binnen.
Uiteindelijk heb ik 2 weken geleden op beide 1963's de update binnengekregen en dus nu ook BeginGemist. Hoe? Ik heb een bericht op de facebook-pagina van kpn gezet. De medewerker heeft mijn wens doorgestuurd naar de technische dienst en na 5 dagen waren de ontvangers geupdate.
BeginGemist kan dus wél op de 1963.

katban wijzigde deze reactie 04-06-2014 10:28 (5%)

• wberkel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-06 09:42
Ik heb ook van 1963, maar dan via xs4all. Daar is het inmiddels ook gewoon uitgerold op deze ontvangers.

• bartburg
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15-07 19:28
Ik heb kpn itv deze is nu verbonden via hdmi1 aan een oude lcd televisie.

de nieuwe tv's hebben allemaal dat je een soort preview hebt wat er op tv is en komt etc kan dit ook met de kpn settopbox of kan dit alleen bij ziggo?

is het mogelijk bijvoorbeeld de magic remote(sony) te gebruiken als enige afstandbediening en ook de itv aan te sturen?

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
bartburg schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:34:
Ik heb kpn itv deze is nu verbonden via hdmi1 aan een oude lcd televisie.

de nieuwe tv's hebben allemaal dat je een soort preview hebt wat er op tv is en komt etc kan dit ook met de kpn settopbox of kan dit alleen bij ziggo?

is het mogelijk bijvoorbeeld de magic remote(sony) te gebruiken als enige afstandbediening en ook de itv aan te sturen?
De kpnbox heeft een epgknop, daar kan je de programmering zien, en evt opnames inplannen
Als je de sony remote kan programmeren, kan je de motorola toevoegen, het is nl. gewoon een ir-remote

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True