KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste
Acties:

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:42:
Hmmm... gisteravond (donderdag 10 oktober) was de complete EPG onbeschikbaar!
Wouw... een tijdreiziger.........

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:59:
[...]

Wouw... een tijdreiziger.........
:D oops

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Klanten van KPN Interactieve TV kunnen vanaf september complete cabaretshows aanvragen via de interactieve videotheek van lieden als Jan-Jaap van der Wal, Micha Wertheim en Marc-Marie Huijbregts, maar ook internationale comedians als Jeff Dunham en Palo Francisco. KPN heeft een distributieovereenkomst gesloten met Pias, het impresariaat van deze kleinkunstenaars.
bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=691675

2,00 m. + begane grond

• eymey
Hmmmm... klinkt leuk! :D. Ben benieuwd voor welke bedragen dit gaat gebeuren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
Ik heb gister even bij een vriend thuis Ziggo mogen aanschouwen, en dan met name de HD kanalen. Ik moet nu bekennen dat KPN scherp beeld heeft bij HD. Ik weet niet waarom, maar het is allemaal net iets minder kartelig. Daarbij moet ik wel bekennen dat ik een plasma tv heb en hij een LCD. Beide tv's stonden op 1080i en zijn full hd.

• karsw84
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
(Ik was er vroeg bij met Mine en daarna Interactieve TV en heb dus de oude tuner)

Ik kreeg gisteren een brief binnen van het nu weer geweldige KPN, in de brief staat:

"Vanwege deze nieuwe ontwikkelingen op technisch vlak wil KPN graag de door u aangeschafte TV ontvanger vervangen. Hierdoor beschikt u, als vaste klant van KPN, continu over de beste tv faciliteiten. Daarom ontvangt u tussen 1 en 31 december 2009 kosteloos een nieuwe TV ontvanger met ingebouwde harddiskrecorder. Deze beschikt over dezelfde functionaliteiten als uw huidige TV ontvanger."

Geweldige actie toch van KPN, ik stond al op het punt om het op te zeggen omdat mij eerder was gezegd dat ik niet zo'n nieuwe "HD" tuner kon krijgen/kopen. Maar nu krijg ik hem dus gewoon netjes thuis gestuurd.

Verwijderd

Ik heb KPN Glasvezel. Thuis hangen alle computers (iMac, MacBook, MacBook Pro en AppleTV) in een netwerk van meerdere Apple Airport Extreme's en Express'en. 1 extreme hangt achter de experia box en 1 extreme in de garage op 50 meter afstand, hiertussen is een bedraad 1GBit netwerk. Aan de extreme in de garage heb ik 4 harddisken hangen en 1 printer. Om deze op hoge snelheid te benaderen heb ik de extreme in de garage aangesloten op de extreme achter de experia box (experia zelf heeft maximaal 100MBit).

Nu heb ik ook drie set-top boxen (Motorola 1960) voor interactieve TV. Als ik deze rechtstreeks op de experia aansluit krijgen ze netjes een IP Adress, maar als ik de set-top boxen achter de airport's hang (dus op het 1GBit netwerk), dan krijgen ze geen ip addressen en geven ze een F14 foutmelding.

De handleiding zegt dat dit wat te maken heeft met de DHCP server, dus heb ik de airports in bridge mode gezet (in bridge mode wordt de DHCP server van de experia box gebruikt,in plaats van de in de Airport ingebouwde DHCP server), maar ook dat werkt niet.

Ik weet van de helpdesk (die mij ook niet kunnen helpen), dat het wel vaker voorkomt met andere switches/routers dan degene die ze erbij leveren (een 3COM 10/100MBit switch), maar die kan ik nu net niet gebruiken.

Iemand een suggestie?

<<UPDATE>> het lijkt wel te lukken als de STB op de 3e poort van de experia box wordt aangesloten, maar dan kan ik weer niet internetten. Poortje 3 wordt waarschijnlijk alleen voor video gebruikt... Hoe zit dit eigenlijk met poortje 3 van de experia box?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 15:13 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:30:
Ik heb KPN Glasvezel. Thuis hangen alle computers (iMac, MacBook, MacBook Pro en AppleTV) in een netwerk van meerdere Apple Airport Extreme's en Express'en. 1 extreme hangt achter de experia box en 1 extreme in de garage op 50 meter afstand, hiertussen is een bedraad 1GBit netwerk. Aan de extreme in de garage heb ik 4 harddisken hangen en 1 printer. Om deze op hoge snelheid te benaderen heb ik de extreme in de garage aangesloten op de extreme achter de experia box (experia zelf heeft maximaal 100MBit).

Nu heb ik ook drie set-top boxen (Motorola 1960) voor interactieve TV. Als ik deze rechtstreeks op de experia aansluit krijgen ze netjes een IP Adress, maar als ik de set-top boxen achter de airport's hang (dus op het 1GBit netwerk), dan krijgen ze geen ip addressen en geven ze een F14 foutmelding.

De handleiding zegt dat dit wat te maken heeft met de DHCP server, dus heb ik de airports in bridge mode gezet (in bridge mode wordt de DHCP server van de experia box gebruikt,in plaats van de in de Airport ingebouwde DHCP server), maar ook dat werkt niet.

Ik weet van de helpdesk (die mij ook niet kunnen helpen), dat het wel vaker voorkomt met andere switches/routers dan degene die ze erbij leveren (een 3COM 10/100MBit switch), maar die kan ik nu net niet gebruiken.

Iemand een suggestie?

<<UPDATE>> het lijkt wel te lukken als de STB op de 3e poort van de experia box wordt aangesloten, maar dan kan ik weer niet internetten. Poortje 3 wordt waarschijnlijk alleen voor video gebruikt... Hoe zit dit eigenlijk met poortje 3 van de experia box?
Poort 3 is gereserveerd voor ITV, daar zullen je STB's contact mee moeten maken. De STB's zitten in een andere range dan PC's.
Je zou het kunnen proberen met powerline adapters voor ITV, ethernet/wifi voor rest apparatuur...

specs

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

Hallo iedereen,

Mijn buurman had een tijdje interactive TV van de KPN met een Motorola VIP1960. Dit kastje heeft 'm een jaar geleden 200 EURO gekost. Omdat de kwaliteit slecht was (blokjes, stilstaand beeld, etc) is hij overgestapt naar Digitenne, wat beter werkt.

De decoder kon niet ingeleverd worden, dus nu zit hij met een decoder van 200 euro waar hij niks mee kan. Behalve dat hij geen TV meer kan kijken via de VIP1960 (wat logisch is) is het ook niet meer mogelijk om de gemaakte opnames te bekijken (wat onzettend belachelijk is).

Nu vroeg hij mij of de VIP1960 nog in te zetten is, buiten de KPN om. Zo wil hij o.a. zijn opnames weer kunnen bekijken. Ik las echter in dit topic dat dat laatste iig niet mogelijk is, omdat de opnames gecodeerd op de schijf staan.

Nu las ik ook dat de Motorola een soort mini-PC is, met BusyBox als OS?

Mijn vraag is dan ook, kan ik dit besturingsysteem aanpassen/vervangen, zodat de VIP1960 in weze een soort HTPC systeem wordt? Zo ja, hoe?

Ik heb de VIP1960 eens gescanned op open poorten, en ik merk dat poort 21 (FTP) open staat. Echter, zodra je verbinding maakt wordt dat vanuit de 1960 direct weer verbroken. Zijn er toch manieren om er in te komen? Moet je via het menu van de 1960 iets instellen (ik heb de 1960 nog niet aan mijn TV aangesloten gehad om te kijken).

[ Voor 17% gewijzigd door lordsnow op 20-09-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:30:

Iemand een suggestie?

Wat een constructie!!!! Hoeveel ben je jaarlijks kwijt aan stroom? :+ :+

Zoals Loekie ook al zei: Als je de handleiding goed zou lezen en de discussies hier en in het glasvezel topic over KPN (bv. Almere) gevolgd zou hebben, dan weet je inmiddels dat je settop-boxen zich -onmogelijk- in hetzelfde netwerk/aaneenschakeling van switches en airports kunnen bevinden als je normale LAN, en omgekeerd.

Oftewel: Extra switch aan poort 3 van je experiabox hangen en daar je settopboxen op aansluiten. Of je airports moeten VLAN-tagging en -untagging op hun switches ondersteunen? Dan kan je meerdere netwerk segmenten over 1 UTP vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:21
lordsnow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:33:
Hallo iedereen,

Mijn buurman had een tijdje interactive TV van de KPN met een Motorola VIP1960. Dit kastje heeft 'm een jaar geleden 200 EURO gekost. Omdat de kwaliteit slecht was (blokjes, stilstaand beeld, etc) is hij overgestapt naar Digitenne, wat beter werkt.
.....

Ik heb de VIP1960 eens gescanned op open poorten, en ik merk dat poort 21 (FTP) open staat. Echter, zodra je verbinding maakt wordt dat vanuit de 1960 direct weer verbroken. Zijn er toch manieren om er in te komen? Moet je via het menu van de 1960 iets instellen (ik heb de 1960 nog niet aan mijn TV aangesloten gehad om te kijken).
Voor zover ik weet is het nog steeds niet gelukt. Heb op het ITV forum wel eens iemand gezien die aangaf dat het hem wel gelukt was, maar nooit bewijs van gezien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad, volgens mij kan je die Motorola VIP1960 gewoon echt compleet nergens anders voor gebruiken. Ik vind het wel laakbaar van KPN dat ze je buurman 200 euro hebben laten betalen en niet de problemen opgelost (namelijk: iTV rent qua stabiliteit en kwaliteit normaal gesproken rondjes om Digitenne heen) en ook dat ze dit niet duidelijk aangeven (dat als je eens een abbo neemt, je direct de startkosten voor de tuner kwijt bent).

Maar je buurman had iig ook wat beter z'n best kunnen doen om KPN het probleem op te laten lossen of evt. z'n 200 euro terugvragen als KPN het niet had kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:33:..Dit kastje heeft 'm een jaar geleden 200 EURO gekost...
Dit kastje heeft nooit meer dan 149,95 gekost en meestal waren er aanbiedingen van 99,95 of nu zelfs 49,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

VFRRijder schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:35:
[...]

Voor zover ik weet is het nog steeds niet gelukt. Heb op het ITV forum wel eens iemand gezien die aangaf dat het hem wel gelukt was, maar nooit bewijs van gezien......
Waar kan ik dit iTV forum vinden?

De HD die in de 1960 zit is een gewone SATA schijf. Die zou je toch gewoon kunnen uitlezen om te kijken wat er op staat? Ik kan moeilijk geloven dat er niemand is geweest is tot nu toe om de gegevens die er op staan te analyseren zodat we weten wat voor 'n besturingsysteem er op draait, wat de hardware is, en om het e.e.a. aan software te vervangen.
eymey schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:06:
Ik vind het wel laakbaar van KPN dat ze je buurman 200 euro hebben laten betalen en niet de problemen opgelost (namelijk: iTV rent qua stabiliteit en kwaliteit normaal gesproken rondjes om Digitenne heen) en ook dat ze dit niet duidelijk aangeven (dat als je eens een abbo neemt, je direct de startkosten voor de tuner kwijt bent).

Maar je buurman had iig ook wat beter z'n best kunnen doen om KPN het probleem op te laten lossen of evt. z'n 200 euro terugvragen als KPN het niet had kunnen oplossen.
Ik had al gelezen dat iTV vele malen beter zou moeten wezen dan Digitenne. Maar volgens mij was het ook geen kweste van beeldkwaliteit (buurman gaf aan dat iTV beel stkken beter was dan Digitenne) maar dat er gewoon minden storingen zijn met Digitenne. Mijn buurman gaf gisteravond als voorbeeld nog aan, zat íe een spannende film te kijken, blijft het beeld 10 seconden stil staan... Dat verneukt dus het hele kijkplezier, hoe goed het beeld ook is.

Mijn buurman had een aantal keren contact opgenomen met de KPN, maat dat heeft niks geholpen. Hij is ook licht verstandelijk gehandicapt / beetje chaotisch vandaar dat 'ie waarschijnlijk niet doorgezet heeft - hij vindt het niet netjes van de KPN (op z'n zachts gezegt) maar wil wel gewoon iets dat werkt.
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:01:
[...]
Dit kastje heeft nooit meer dan 149,95 gekost en meestal waren er aanbiedingen van 99,95 of nu zelfs 49,95...
Het kan, ik weet het niet. Ik was er zelf niet bij... Ik herhaal alleen wat mijn buurman aangaf. :)

[ Voor 57% gewijzigd door lordsnow op 20-09-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
lordsnow schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:31:

Waar kan ik dit iTV forum vinden?

De HD die in de 1960 zit is een gewone SATA schijf. Die zou je toch gewoon kunnen uitlezen om te kijken wat er op staat? Ik kan moeilijk geloven dat er niemand is geweest is tot nu toe om de gegevens die er op staan te analyseren zodat we weten wat voor 'n besturingsysteem er op draait, wat de hardware is, en om het e.e.a. aan software te vervangen.
Het forum is te vinden op: http://forum.kpn.tv/. Hiervoor moet je wel een ITV abonnee zijn.

De harddisk kan je gewoon vervangen, het OS staat niet op de harddisk oid. In mijn tweede box heb ik zelf een andere harddisk geplaatst omdat deze stiller is (staat in slaapkamer). Maar dat is echt voor je opnamen.

Verder zijn de opnamen echt versleuteld.....nog niet te kraken.....en ik denk ook niet dat heel veel mensen bezig zijn om het uberhaupt te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een brief van KPN gekregen dat mijn IPTV vervangen wordt voor het nieuwe type (met HDMI).
Kan ik nu die versleutelde opnames wel simpelweg kopïeren naar de nieuwe IPTV-ontvanger?
Of ben ik alles kwijt? (de kids hebben er allemaal filmpjes opstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben bang dat je toch alles kwijt bent, helaas....

Het boeit KPN geek zier of je je opnames kwijt bent als de box het begeeft en je een andere moet, of wanneer je de dienst opzegt en de box weer moet inleveren, of wat dan ook. Je hebt gekregen wat men beloofde (namelijk dat je kan opnemen) en that's it.... En helaas gaan steeds meer kabelaars en digitale content provider zo te werk.... als het onmogelijk is om te kopieren is het namelijk ook onmogelijk om illegaal te versprijden en dat komt ze maar wat mooi uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:30:
Ik heb een brief van KPN gekregen dat mijn IPTV vervangen wordt voor het nieuwe type (met HDMI).
Kan ik nu die versleutelde opnames wel simpelweg kopïeren naar de nieuwe IPTV-ontvanger?
Of ben ik alles kwijt? (de kids hebben er allemaal filmpjes opstaan)
De brief is heel duidelijk lijkt mij, tot jan. kan je je opnames bekijken want daarna zou de 1760 onbruikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het enige wat je nog zou kunnen doen is kijken welke uitgangen je 1760 heeft (kies de beste, bv. component, scart of s-video) en deze aansluiten aan een reguliere harddisk recorder of een PC met tv-kaart. En dan op die manier de opgenomen programma's redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb via de grote wensenlijst al eens KPN laten weten of ze de USB poort (op de 1960 zelfs 2!!) open zetten zodat je de opnames op een DVD kan branden of desnoods op een USB stick. Auteurrechtisch gezien moet dit geen enkel probleem zijn, aangezien Ziggo dit ook gewoon vrij geeft, incl. HD kanalen. Ik vind het zot dat je geen opnames kan bewaren, anders dan in het gesloten gebied van de harde schijf van je ontvanger.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ziggo geeft het vrij??? Op wat voor manier dan? (enige wat ik weet is dat ze nu CI+ ondersteunen zodat je zelf je TV kan kiezen, maar dat ontvangers zoals de dreamboxen van deze wereld wrs. nooit CI+ certified zullen worden).

Bij mijn weten zou KPN ongeveer de eerste provider worden die het zou faciliteren dat je gemaakte opnames kan bewaren/transcoderen naar een extern medium. UPC doet dit bv. ook niet, en ziggo dus bij mijn weten ook niet.

Alleen Digitenne is redelijk vrij (maar ja, ze gaan er van uit dat de meeste piraten het beeld van digitenne niet acceptabel vinden) en op de CAI in harderwijk krijg je de meeste dvb-c kanalen vrij door....

Anyway, blijven dromen is altijd leuk, maar ik geloof er niet in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:42:
[...]

De brief is heel duidelijk lijkt mij, tot jan. kan je je opnames bekijken want daarna zou de 1760 onbruikbaar zijn....
Uhhhh, wordt de 1760 onbruikbaar??? Dan moet ik toch voor m'n slaapkamer ook maar een 1960 op de kop gaat tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:54:
Ziggo geeft het vrij??? Op wat voor manier dan? (enige wat ik weet is dat ze nu CI+ ondersteunen zodat je zelf je TV kan kiezen, maar dat ontvangers zoals de dreamboxen van deze wereld wrs. nooit CI+ certified zullen worden).
En die CI+ stop je in een tv kaart waardoor je dus de transport stream kan opslaan. ONGECODEERD, ook voor HD kanalen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
VFRRijder schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:44:
[...]

Uhhhh, wordt de 1760 onbruikbaar??? Dan moet ik toch voor m'n slaapkamer ook maar een 1960 op de kop gaat tikken.
Yep, na 1 januari 2010 stopt de ondersteuning voor de 1760. Verkopen via Marktplaats heeft dus ook geen zin meer, tenzij iemand de harde schijf kan gebruiken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:46:
[...]

En die CI+ stop je in een tv kaart waardoor je dus de transport stream kan opslaan. ONGECODEERD, ook voor HD kanalen.
Heb je een linkje naar TV-kaarten die gaan werken dan met de CI+ ? Dan weet je namelijk meer dan iedereen die juist CI+ heeft ontworpen zodat het alleen nog maar werkt met gecertificeerde ontvangers, juis tom het decoderen door apparaten die het ook weten op te slaan te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet de hardeschijf eruit halen, versleutelde content kopieren op harde schijf van nieuwe ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm 3 fora met heel wat threadjes op GoT doorzoeken voor deze specefieke vraag heeft me niet opgeleverd. Mijn excuus dus als ik de vraag voor de 2de keer stel.

Kan ik zondermeer de itv via mijn receiver naar mijn hdtv laten lopen met twee hdmi kabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Tipje van de sluier: 23 september, dat is dus morgen al, komt de nieuwe software voor de 1960. De 10 belangrijkste kanalen zullen daarmee een stuk scherper worden (dus MPEG-4 h.264?).
De oude 1760 tuners doen het dan nog wel, maar worden ontzettend traag bij het zappen.
Meer informatie heb ik niet, morgen wellicht meer...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:50:
[...]

Heb je een linkje naar TV-kaarten die gaan werken dan met de CI+ ? Dan weet je namelijk meer dan iedereen die juist CI+ heeft ontworpen zodat het alleen nog maar werkt met gecertificeerde ontvangers, juis tom het decoderen door apparaten die het ook weten op te slaan te voorkomen.
De FireDTV bijvoorbeeld: http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zie daar nergens dat ie CI+ (dus de plus versie) ondersteunt! :S. Dat is dus namelijk essentieel aan die 'officiele' ondersteuning door Ziggo waar je het over hebt. Iedere ouderwetse niet-plus CI constructies dmv. Alphacrypt e.d. worden officieel door Ziggo NIET ondersteund en zijn onderhevig aan het plotseling op 'zwart' gaan in de toekomst.

Overigens, de makers van FireDTV/FloppyDTV hebben aangegeven er binnenkort mee te stoppen.... (recentelijk nog op de frontpage van tweakers.net gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:52:
Tipje van de sluier: 23 september, dat is dus morgen al, komt de nieuwe software voor de 1960. De 10 belangrijkste kanalen zullen daarmee een stuk scherper worden (dus MPEG-4 h.264?).
De oude 1760 tuners doen het dan nog wel, maar worden ontzettend traag bij het zappen.
Meer informatie heb ik niet, morgen wellicht meer...
Spannend!!!. Thanx voor deze info ;-)

Ben benieuwd of ik hiervan ook nog wat ga merken via scart op m'n beeldbuis-tv. Ik ben ook benieuwd of er nog meer updates in de ontvanger zitten... bv. of ie weer wat stabieler en sneller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
eymey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
Hmmmm... klinkt leuk! :D. Ben benieuwd voor welke bedragen dit gaat gebeuren.
is bij mij al beschikbaar, gemiddelde prijs 3,99 voor shows bijv van Hans Teeuwen.
Via menu naar Videoland, en dan naar Cabaret.

Kan dit wel waarderen, doet het ook altijd goed met vrienden etc.

Kijk wel het meeste uit naar de update van morgen, en de bijbehorende waarneembare beeldverbetering.
Dat de 1760 na 1 Jan niet meer te gebruiken zal zijn is wel minder, tegen die tijd maar een 1960 scoren voor de 2de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm...... en hoe lang kan je die cabaret shows dan bekijken? 3,99 voor een "video'tje huren" is toch best wel veel nog volgens mij (ik weet niet, ben al in geen 6 jaar meer in een videotheek geweest :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
zoals ik het kan inschatten doet de 1760 het straks nog wel, alleen zal deze door de omschakeling naar MPEG-4, zoals ik dat nu kan beoordelen, te traag worden om lekker mee te zappen. Voor 2e ontvanger zou dat prima geschikt kunnen blijven (de zgn. Boer zoekt vrouw vs. Studio Sport perikelen)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[off-topic]
Haha, die hebben wij thuis niet, kijk lekker 'romantisch' boer zoekt vrouw mee met m'n vriendin. Vind het wel aardige feelgood-tv voor de zondagavond :D
[/off-topic]

Ik heb me afgelopen vrijdag ingeschreven voor KPN Glasvezel in Almere (alleen internet + tv) en krijg straks dus gratis 2 1960's cadeau :D. Nou hebben wij geen twee TV's, dus beetje onzin... maar misschien installeer ik die tweede toch alsnog boven om 'm af en toe op de PC aan te sluiten op een TV-kaart. Het zou dan wel leuk zijn als die feature, waar een tijd over gespeculeerd werd, nog actief wordt. Namelijk, dat het in de toekomst mogelijk zou worden om bij gebruik van 2 settopboxen de opnames van 1 box af te kijken op de andere, via het netwerk. Dan kan die tweede gewoon alleen aan de stroom als ik er iets op wil gaan kijken :D.

Nou alleen nog afwachten tot ik glasvezel krijg: In Almere lijkt KPN minimaal een half jaar te wachten met nieuwe klanten aansluiten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Nou, zo'n update zou wel super zijn....we wachten vandaag af :). En inderdaad, mocht die 1760 gewoon erg traag worden in zappen dan is dat voor mij best, staat toch op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ik zag op de service pagina's van KPN staan dat er afgelopen nacht van 0:00 tot 06:30 gewerkt zou zijn aan het iTV platform en de dienst mogelijk ook onderbroken zou zijn. Dit kan ook wel kloppen want gisteravond (kan ook best al nacht geweest zijn) ging ineens het beeld en geluid hakkelen op alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:27:
zoals ik het kan inschatten doet de 1760 het straks nog wel, alleen zal deze door de omschakeling naar MPEG-4, zoals ik dat nu kan beoordelen, te traag worden om lekker mee te zappen.
Het interne geheugen van de 1760 is 128 MB en van de 1960 256 MB. Op dit moment wordt er waarschijnlijk ook een stukje van de hardeschijf gebruikt (bij de 1760) want na een voorgaande update was de 1710 (zonder hardeschijf) onbruikbaar geworden. Ze hebben deze mededeling dus niet zomaar gedaan en het zal niet (alleen) om een tragere werking gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... heeft iemand al enig verschil gemerkt?

Ik zie niet echt veel verschil.... op m'n 80 cm beeldbuis TV is het beeld nog ong. even goed (op wat 'banding' / harde kleurverlopen in achtergronden na, maar dat was altijd al zo) en ik zie verder ook nog niet echt andere veranderingen/verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds enkele maanden iPTV via KPN glasvezel en heb daar een vraag over.

Ik heb deze draad vanaf juli gelezen om een eventueel antwoord te vinden, maar helaas. Mijn vraag heeft betrekking op het opnemen van de HD zenders. Ik krijg de melding dat deze zenders niet op de harde schijf kunnen worden opgenomen.
Mijn profiel is ingesteld op alle zenders.
Iemand die me wat meer kan vertellen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:46:
Hallo

Ik heb deze draad vanaf juli gelezen om een eventueel antwoord te vinden, maar helaas. Mijn vraag heeft betrekking op het opnemen van de HD zenders. Ik krijg de melding dat deze zenders niet op de harde schijf kunnen worden opgenomen.
Alvast bedankt.
Wij hebben zins 2 weken glasvezel en hetzelfde probleem met het niet kunnen opnemen van de HD kanalen.
Terwijl de timeshift functie wel gewoon werkt.

Vandaag zou een nieuwe firmware beschikbaar komen maar ik zie namelijk geen verschil met gisteren versie 2.26 Is 2.26 de oude of nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
eymey schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:43:
Hmmm...... en hoe lang kan je die cabaret shows dan bekijken? 3,99 voor een "video'tje huren" is toch best wel veel nog volgens mij (ik weet niet, ben al in geen 6 jaar meer in een videotheek geweest :D )
24 Uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
ik heb een vraagje over kpn glasvezel:

- standaard 2 gratis digitale ontvanger incl. harddiskrecorder's.

hoe worden deze digitale ontvangers aangesloten?

via UTP of via de coax?

ps, is er een appart forum voor KPN fiber?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pffff... is zoeken nou echt zo moeilijk? :{

[Almeernet] Glasvezel in heel Almere (het glasvezel in Almere topic bv.).

En ook als je dit topic zou hebben door gelezen zou je al meerdere malen erop gewezen zijn dat dit dus via UTP werkt!

Maar toch welkom in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ eymey

thnxz, ik zit hier zelf in enschede.. niet echt een idee om het Almeernet topic door te nemen :)

Verwijderd

[b][message=32620273,noline]
ps, is er een appart forum voor KPN fiber?
Ja, http://forum.kpn.tv/

Als je daar in 1 keer op kunt komen ben je een kei.:)

• eymey
Hehe.... ik zelf krijg nog steeds de topics niet te zien, terwijl ik me daar al een week of 2 geleden heb aangemeld :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 05:21:
[...]

Ik heb me gewoon aangemeld: >:)

Bedankt voor het registreren bij Interactieve Televisie. Om de registratie te kunnen voltooien, is nog één laatste stap nodig.

Let op: je moet deze laatste stap doorlopen om je aanmelding te voltooien. Hiervoor dien je slechts één keer op de volgende link te klikken

Maar helaas het forum is geheel leeg (ik zie geen berichten) en je kunt geen nieuwe berichten posten!!! :(

Bedankt voor het compliment niekgo :*)

update als je klikt op E-mail ons in het forum komt de melding:

systeembericht: Sorry. De beheerder heeft de e-mailfunctie uitgeschakeld.

de medewerker bij KPN welke dit forum heeft geinstalleerd mag wel eerst op cursus!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 08:41 ]

• eymey
Dat heb ik dus ook.

• giant2000
Gisteren is er geen update geweest, maar zijn wel alle zenders alvast overgegaan op MPEG-4. De update komt iets later, zo is gemeld op het kpn forum. Omdat de 1760 een kleiner intern geheugen heeft gaat dit op deze ontvanger gepaard met een trage zapsnelheid. Daarom worden ze dus (gratis) omgeruild voor de 1960.
Of het beeld nu daadwerkelijk beter is geworden kan ik niet beoordelen, ik heb nog een ouderwetse 32" 16:9 beeldbuis waarop het beeld altijd al naar tevredenheid is geweest.

2,00 m. + begane grond

• eymey
ok, dus ze waren al wel over op mpeg4 :-). Mja, ik merk dus ook geen verschil op een CRT. Hoewel: Mijn beeldbuis heeft geen 100 hz. en andere "beeld rustig maak" opties en ik heb wel het idee dat het beeld nu wat onrustiger is geworden, zeker bij pan-/zoom acties met veel fijne lijnen in het beeld. Net alsof het detail dus wel toegenomen is.

Verder merkte ik, ook op mijn 1960, wel een iets ergere zap-vertraging.

Ben iig benieuwd naar de verdere update! Is er al wat meer bekend over wat deze update verder gaat inhouden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:46:
Hallo

Alvast bedankt.
Ik heb vandaag contact gehad met de glasvezel helpdesk van KPN over dit probleem. I.v.m de rechten is het opnemen van de HD kanalen niet mogelijk. Of dit volgend jaar wanneer je vermoedelijk exta moet betalen voor HD kanalen ook geldt konden ze nog niet zeggen.

misschien een nieuwe naam voor het HD pakket " HD live "

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:16:
[...]

Ik heb vandaag contact gehad met de glasvezel helpdesk van KPN over dit probleem. I.v.m de rechten is het opnemen van de HD kanalen niet mogelijk. Of dit volgend jaar wanneer je vermoedelijk exta moet betalen voor HD kanalen ook geldt konden ze nog niet zeggen.

Hoe ziet het beeld er uit als je HD opneemt op een externe DVD/HDD recorder "in it's highest quality"? Of doen de kanalen het alleen maar op HDMI en niet via de SCART uitgang.
Zolang alle HD kanalen ook in SD zijn kan ik er mee leven, maar wat als dit niet het geval is?

2,00 m. + begane grond

• eymey
Dan is het idd te hopen dat tegen die tijd opnemen wel mogelijk is. Zeker in het geval van ned. 1, 2 en 3 als die alleen nog maar in HD doorgegeven zouden worden, wil ik wel kunnen blijven opnemen.

De rest boeit me eigenlijk niet zo :)

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:30:
[...]

Hoe ziet het beeld er uit als je HD opneemt op een externe DVD/HDD recorder "in it's highest quality"? Of doen de kanalen het alleen maar op HDMI en niet via de SCART uitgang.
Zolang alle HD kanalen ook in SD zijn kan ik er mee leven, maar wat als dit niet het geval is?
Je kunt ook via scart naar de HD kanalen kijken. Ik heb gelezen dat je niet kunt opnemen van scart uit/ingang voor de DVD recorder alleen afspelen (ontvanger heeft 2 scart aansluitingen).Je zou alleen de scart uitgang naar de tv alleen kunnen gebruiken Ik zelf nog geen tijd gehad om dit te testen.

Ik heb gisteren railaway op nl2 gekeken op zowel gekeken SD als HD en als je dan het EO logo ziet op SD dan wordt je niet blij. Zeker als dit kanaal al in mpeg4 is.

• eymey
:-) En de ontvanger ondersteunt Macrovision, dus het is ook nog maar de vraag of opnemen via de scart wel gaat werken.... De hdd/dvd-recorder bij m'n ouders weigert bv. vrolijk op te nemen als er een signaal met macrovision aan gevoerd wordt.

• Killerbert
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 05:21:
[...]

hee kerel, ik bedoel een KPN fiber forum @ tweakers ;)

• giant2000
eymey schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:26:
:-) En de ontvanger ondersteunt Macrovision, dus het is ook nog maar de vraag of opnemen via de scart wel gaat werken.... De hdd/dvd-recorder bij m'n ouders weigert bv. vrolijk op te nemen als er een signaal met macrovision aan gevoerd wordt.
He, dat is raar. Nou heb ik een HDD recorder waar de microvision filter van is uitgeschakeld (dat kon softwarematig o mijn LiteOn) Maar dit staat namelijk op de site van KPN:
Hoe sluit ik mijn externe harddisk recorder er op aan?
In het Startpakket ontvangt je een Interactieve tv-ontvanger met een opnamecapaciteit voor 100 uur tv. Je kunt hiermee eenvoudig programma’s opnemen en afspelen op je tv-toestel.

Wil je daarnaast gebruik maken van een losse videorecorder of DVD-recorder dan is dat mogelijk. Voorwaarde is wel dat deze kan opnemen van een externe ingang (bijvoorbeeld via de SCART-poort). Als je tv één SCART-poort heeft en je video-/dvd-recorder een SCART-poort vrij heeft, kun je de recorder als volgt aansluiten:

a) Schakel je tv, tv-ontvanger en video-/dvd-recorder uit.
b) Sluit de SCART-kabel van je recorder aan op aansluitpunt [VCR] van de tv-ontvanger
c) Zet de tv-ontvanger altijd op standby om een dvd of video te kunnen bekijken. Voor het opnemen met een video-/dvd-recorder zie de handleiding van het betreffende apparaat.
http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/Interactieve-TV.htm klik op Duidelijke antwoorden op al je vragen

2,00 m. + begane grond

Verwijderd

Ik heb even gezocht waar ik over dit onderwerp al vaker iets had gelezen
http://kpn.gebruikers.eu/...hp?thread_id=212&pid=1857

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:16:
[...]

Nou, dat is dan knap balen.
Via de satelliet kan ik Ned HD wel opnemen.
Vreemd geregeld met die rechten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:12:
[...]

Nou, dat is dan knap balen.
Via de satelliet kan ik Ned HD wel opnemen.
Vreemd geregeld met die rechten.
Ik heb zelf nog een PC-card waarmee ik gewoon in HD via de satelliet kan opnemen. Je kunt met de kpn ontvanger alleen maar de opgenomen programma terug kijken. De bestanden kopieren gaat toch niet. Dus alleen voor eigengebruik en alleen op de ontvanger waarop de opname staat.

In Duitsland gaan RTL, Pro 7 enz ook in HD maar ook alleen op met een HD+ te ontvangen. Deze ontvanger heeft ook veel meer beperkingen.

http://www.satellites.co....block-hdtv-recording.html

• eymey
Yep... I rest my case. Iedereen die het for granted neemt dat je met sateliet nu nog wel vrij kan opnemen en kopieren (wat nu meestal ook nog wel het geval is) mag zich er wel heel erg van bewust worden dat dit wel eens afgelopen kan zijn.

Voor dvb-c heb je al CI+ (Ziggo)... als Canal Digitaal zich kwaad maakt is het opnemen van HD zenders hier ook binnenkort wel afgelopen.

• eymey
giant2000 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:02:
[...]

He, dat is raar. Nou heb ik een HDD recorder waar de microvision filter van is uitgeschakeld (dat kon softwarematig o mijn LiteOn) Maar dit staat namelijk op de site van KPN:

[...]

http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/Interactieve-TV.htm klik op Duidelijke antwoorden op al je vragen
Ja dat telt niet he, macrovision uitschakelen... dat kunnen vast niet alle voor consumenten bedoelde apparaten :+ ;-)

Maar goed, blijkbaar zijn er dus tegenstrijdige geluiden, ook vanuit KPN (jouw artikeltje vs. antwoorden van KPN op fora) over opnemen.

en ik weet natuurlijk ook niet zeker of macrovision aan staat op sommige kanelen op de tuner.... ik weet alleen maar dat de 1960 volgens de specs --ondersteunt-- ;)

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:58:
Yep... I rest my case. Iedereen die het for granted neemt dat je met sateliet nu nog wel vrij kan opnemen en kopieren (wat nu meestal ook nog wel het geval is) mag zich er wel heel erg van bewust worden dat dit wel eens afgelopen kan zijn.

Voor dvb-c heb je al CI+ (Ziggo)... als Canal Digitaal zich kwaad maakt is het opnemen van HD zenders hier ook binnenkort wel afgelopen.
Als ze allemaal mooi de drm crap implementeren dan kan de contentprovider gewoon aangeven in een flag of het opneembaar is of niet. meestal is het vvan niet, maar misschien dat je de reclameblokken mag opnemen :)

• giant2000
Ik begrijp niets van de opneembeveiliging. Een krampachtige laatste stuiptrekking om het illegaal uitwisselen tegen te gaan? Wat boeit dat nou of je het wel of niet kan uitwisselen, dat is zo'n kleine groep... en wees eerlijk: je kan elke film, serie, sportwedstrijd waar ok ter wereld zo langzamerhand toch al moeiteloos downloaden in HD kwaliteit. Zonder reclameonderbrekingen. En dát is de grootste reden dat ik vrijwel nooit meer live tv kijk. Ik gebruik de PVR om films een dag later te zien waarbij ik de reclame kan doorspoelen. Als dat genot mij wordt afgenomen ga ik weer een boek lezen. Uit de bibliotheek ;)

2,00 m. + begane grond

• eymey
Je kan de PVR nog steeds prima gebruiken om de films een dag later te zien.. zowel bij Ziggo, KPN, UPC als Canal Digitaal. Alleen dan dus wel op hun voorwaarde, op apparatuur die het verder niet mogelijk maakt het te kopieren.

Ik ben bang dat dat toch de toekomst gaat worden.... :(. Een CI+ compatible dreambox zal er jammer genoeg wel niet gaan komen......

De dag dat KPN de encryptie van de IPTV streams afhaalt en/of de optie biedt om een opname te archiveren op een usb disk of samba share trakteer ik alle users in dit topic op een biertje :D.

• giant2000
Ik hoop dat KPN meeleest <+:) :Y :Y :Y :Y

2,00 m. + begane grond

• eymey
:D Ik ook... maar ik ben bang dat ik die belofte met een gerust hart heb kunnen maken ;-)

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:37:
:D Ik ook... maar ik ben bang dat ik die belofte met een gerust hart heb kunnen maken ;-)
Franziskaner graag, Koud.

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier in Oosterhout hebben we glas tot de centrale, dus niet tot het huis. Nu ben ik benieuwd of met de nieuwe MPEG4 uitzendingen het beeld er een beetje uitziet op een 40" LCD.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

• Adlermann
Michel8 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:34:
Hier in Oosterhout hebben we glas tot de centrale, dus niet tot het huis. Nu ben ik benieuwd of met de nieuwe MPEG4 uitzendingen het beeld er een beetje uitziet op een 40" LCD.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het is alleen maar minder geworden. Het beeld is nu echt heel heel slecht (FttH).

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zal het ook niet beter worden met de aankomende update? Of blijft Ziggo hier qua beeldkwaliteit altijd overheen blijven gaan?

• eymey
@Adlermann: Ik begin ook een beetje te twijfelen. Ook op een 50 hz. Sony WEGA 80 cm. beeldbuis lijkt het beeld wat onrustiger (meestal veroorzaakt door over-verscherpte lijnen in beeld van een digitale bron, bv.

Kan je omschrijven wat je er slechter aan vindt? Meer artefacten? Of te scherpe randen rond objecten (bv. personene)?

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:02:
@Adlermann: Ik begin ook een beetje te twijfelen. Ook op een 50 hz. Sony WEGA 80 cm. beeldbuis lijkt het beeld wat onrustiger (meestal veroorzaakt door over-verscherpte lijnen in beeld van een digitale bron, bv.

Kan je omschrijven wat je er slechter aan vindt? Meer artefacten? Of te scherpe randen rond objecten (bv. personene)?
Het beeld is heel erg zacht geworden, het mist detail en scherpte. Bijvoorbeeld een gezicht is nu egaal van kleur zonder relief en detail (zelfs op HD!). Terwijl je eerst de stoppeltjes en moedervlekken goed kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb er eens op gelet en ben bang dat ik je gelijk moet geven. M'n vriendin merkt het zelfs ook.

Wat ik daarentegen wel heb ontdekt:

Ik ging gisteravond keuringsdienst van waarde opnemen en vervolgens op RTL 4 een programma kijken. Toen ik gebeld werd probeerde ik die uitzending te pauzeren en dat lukte gewoon! Nou weet ik niet of dat bij mpeg2 ook al zo was, maar ik weet wel dat je toen niet 2 programma's tegelijk kan opnemen (wat ik nu dus in feite ook aan het doen was).

Anyway, ik hoop dat KPN de mpeg4 compressie nog wat gaat bijstellen. Het lijkt wel alsof nu toch de artefacten tegenvielen en ze het maar zijn gaan smoothen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anyway, ik hoop dat KPN de mpeg4 compressie nog wat gaat bijstellen. Het lijkt wel alsof nu toch de artefacten tegenvielen en ze het maar zijn gaan smoothen.

Glad zacht smoothen wazig onscherp kpn waardeloos.beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Inderdaad is het wat wazig, maar om nu te zeggen slecht, nee dat ook niet.

Maar laten we even wachten wat ze doen met de nieuwe update. Wie weet wordt het dan wel weer beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:25:
Ik heb er eens op gelet en ben bang dat ik je gelijk moet geven. M'n vriendin merkt het zelfs ook.

Wat ik daarentegen wel heb ontdekt:

Ik ging gisteravond keuringsdienst van waarde opnemen en vervolgens op RTL 4 een programma kijken. Toen ik gebeld werd probeerde ik die uitzending te pauzeren en dat lukte gewoon! Nou weet ik niet of dat bij mpeg2 ook al zo was, maar ik weet wel dat je toen niet 2 programma's tegelijk kan opnemen (wat ik nu dus in feite ook aan het doen was).

Het leek gisteravond op discovery HD al een stuk minder erg te zijn. Ik kon zowaar weer de stoppels van de presentator zien :). Die smoothing is bij de kanalen iets lager dan discovery HD wel handig. Halen de rimpels weg bij de actrices :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:07:
[...]

Het leek gisteravond op discovery HD al een stuk minder erg te zijn. Ik kon zowaar weer de stoppels van de presentator zien :). Die smoothing is bij de kanalen iets lager dan discovery HD wel handig. Halen de rimpels weg bij de actrices :P
Klopt discovery HD ziet er nog het beste uit van de HD zenders. Ik heb gisteren de keuringsdienst op NL3 HD gekeken dat zag er gewoon niet goed uit. Nu is vermoedelijk dit programma wel geupscaled naar HD. Maar dinsdag bij railaway NL2 HD waren de bomen ook niet duidelijk zichtbaar. Terwijl dat programma gewoon in HD is. Ik gebruik dan een Philips Hd Tv (maar 22 inch). Op een Philips breedbeeld tv is het beeld net iest beter. Alleen daar blijft de kleur in beeld bij sommige zenders ook niet stabiel.

Weet iemand ook wat de bitrate nu is in mpeg4 ?
Gebruikt KPN unicast voor digitale TV?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:28:
Inderdaad is het wat wazig, maar om nu te zeggen slecht, nee dat ook niet.

Maar laten we even wachten wat ze doen met de nieuwe update. Wie weet wordt het dan wel weer beter.....
De door KPN gebruikte encoders, instellingen en bitrate zijn van meeste belang. Een update van de ontvanger leverd volgens mij weinig op voor deze problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:09:
[...]

Klopt discovery HD ziet er nog het beste uit van de HD zenders. Ik heb gisteren de keuringsdienst op NL3 HD gekeken dat zag er gewoon niet goed uit. Nu is vermoedelijk dit programma wel geupscaled naar HD. Maar dinsdag bij railaway NL2 HD waren de bomen ook niet duidelijk zichtbaar. Terwijl dat programma gewoon in HD is. Ik gebruik dan een Philips Hd Tv (maar 22 inch). Op een Philips breedbeeld tv is het beeld net iest beter. Alleen daar blijft de kleur in beeld bij sommige zenders ook niet stabiel.

Weet iemand ook wat de bitrate nu is in mpeg4 ?
Gebruikt KPN unicast voor digitale TV?
Net gekeken op het journaal: NED1,2,3 HD zijn om te huilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:27:
[...]

Net gekeken op het journaal: NED1,2,3 HD zijn om te huilen :(
Ja, het is droevig.
Sommige kanalen op Digitenne zien er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:58:
als Canal Digitaal zich kwaad maakt is het opnemen van HD zenders hier ook binnenkort wel afgelopen.
Ik denk dat CDS zich niet kwaad zal maken...
Ze zitten nog met de naweeën van de smartcardwissel wat een boel abonnee's heeft gekost.
Als ze het opnemen van HD zenders gaan beperken lopen de abonnee's in bossen weg, zeker de mensen die zich een HD PVR van Philips heb laten aansmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het opnemen zal misschien nog wel gaan, maar het weg branden naar dvd of archiveren?...

Maarehm... ik stel voor dat we op www.ipbforum.nl ( http://www.ipbforum.nl/ex....php?f=14&t=3213&start=30 ) allemaal massaal vermelden dat we hier niet tevreden mee zijn. Niek zit er zo te zien al :D

Verwijderd

Als ik nu iPTV aanvraag bij kpn, welke tuner ontvang ik dan?
En met een normale Planet internet aansluiting, krijg ik dan ook problemen met het opnemen van bepaalde zenders?
En is het mogelijk om een andere hardeschijf erin te zetten, van 500 Gb of 1 Tb. En heb ik dan een 3,5 of een 2,5" schijf nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:16:
En met een normale Planet internet aansluiting, krijg ik dan ook problemen met het opnemen van bepaalde zenders?
En is het mogelijk om een andere hardeschijf erin te zetten, van 500 Gb of 1 Tb. En heb ik dan een 3,5 of een 2,5" schijf nodig?
Bij een glasvezel aansluiting deze maand hebben wij 2 Motorola 1960 gekregen. Je kunt een SD kanaal opnemen en daarnaast tegelijk naar een SD of een HD kanaal kijken ( per ontvanger )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 19:16 ]

• eymey
Crissz: Je ontvangt sowieso de 1960 (tenzij KPN met die omruil actie bedoelt dat er OOK nog een nieuwere is dan de 1960 :P ).

Verder heb je niet vermeld via welk medium je IPTV gaat aanvragen. Als dat ADSL is dan zijn er geen zenders waar het opnemen mee mis kan gaan want HD zenders worden niet aangeboden via ADSL. Als je FttH krijgt, dan kan je dus geen HD zenders opnemen.

Een andere harddisk erin zetten is niet mogelijk. DWZ, het zou misschien kunnen (en ik ga er van uit dat het dan een 3,5 inch schijf is) maar je verliest support van KPN, oftewel, KPN ondersteunt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:16:
Andere hardeschijf is geen probleem maar je verliest dus inderdaad je garantie/support van KPN. Ik heb er zelf een 3,5 inzitten, maar lijkt me dat als je een 2,5 met de juiste converters neemt het ook moet werken. Maar of er nog iets is dat de schijf niet groter kan zijn dan 160GB weet ik niet.....daar was wel ooit wat mee. Ik heb er zelf een kleinere (stillere) ingezet.

Let op, dit geldt voor de 1760, jij zal de 1960 krijgen, maar ga er vanuit dat het daar ook gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gegoogled maar ken het antwoord helaas niet vinden... Hoop dat dit het goede topic is, zo niet: stuur me gerust verder :).

Ik heb vandaag KPN glasvezel gekregen incl de motorola 1960 en de Experia TG787. Werkt allemaal naar behoren, snelheid is ook dikke prima.

Wat ik nu qua functionaliteit nog mis is dat ik gedownloade video's kan bekijken op mijn TV. Ik heb nog wel een media center pc staan die ik aan de TV kan hangen, maar met die motorola 1960 moet dat toch ook kunnen lijkt me, scheelt weer een stroom zuipend apparaat.

Wat mij de meest voor de hand liggende optie leek is om via het netwerk verbinding te leggen vanaf mijn normale pc met de motorola. Gedownloade video's kan ik dan over het netwerk op de harddisk van de motorola zetten en dan hopelijk via de TV interface benaderen en afspelen (zo te zien zitten de juiste decoders erop?).
Andere optie zou zijn om de motorola op het netwerk te laten zoeken naar gedeelde mappen met video's maar ook dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

Mocht iemand suggesties hebben hoe ik bovenstaande voor elkaar kan krijgen graag. Andere suggesties om hetzelfde doel (gedownloade video's bekijken zonder extra apparatuur aan te sluiten) te bereiken zijn vanzelfsprekend ook welkom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:22:

Wat ik nu qua functionaliteit nog mis is dat ik gedownloade video's kan bekijken op mijn TV. Ik heb nog wel een media center pc staan die ik aan de TV kan hangen, maar met die motorola 1960 moet dat toch ook kunnen lijkt me, scheelt weer een stroom zuipend apparaat.

Alvast bedankt!
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:22:..Wat ik nu qua functionaliteit nog mis is dat ik gedownloade video's kan bekijken op mijn TV. Ik heb nog wel een media center pc staan die ik aan de TV kan hangen, maar met die motorola 1960 moet dat toch ook kunnen lijkt me, scheelt weer een stroom zuipend apparaat.

Wat mij de meest voor de hand liggende optie leek is om via het netwerk verbinding te leggen vanaf mijn normale pc met de motorola. Gedownloade video's kan ik dan over het netwerk op de harddisk van de motorola zetten en dan hopelijk via de TV interface benaderen en afspelen (zo te zien zitten de juiste decoders erop?)...
Er zou meer mogelijk zijn, echter KPN doet er (nog) niets mee. In het begin was er ooit sprake van, dat iedereen bijv. zijn eigen content aan andere beschikbaar zou kunnen stellen, maar voorlopig heeft KPN andere problemen om (1st) op te lossen.
May be used as the home network centerpiece, playing personal media files and showing picture slideshows on the TV set
Bron:

http://www.motorola.com/B...IP+Set-tops/VIP1960_US-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Helaas regenerate, technisch is alles wel mogelijk, maar de tuner is een gesloten systeem, gemaakte opnames kan je pas uit het systeem halen via scart opnemen op een seperate HDD recorder, data OP de tuner zetten is helemaal uitgesloten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:42:
[...]
Er zou meer mogelijk zijn, echter KPN doet er (nog) niets mee. In het begin was er ooit sprake van, dat iedereen bijv. zijn eigen content aan andere beschikbaar zou kunnen stellen, maar voorlopig heeft KPN andere problemen om (1st) op te lossen.
[...]
Eigen content aan anderen beschikbaar stellen is mss leuk, maar dat gaat nog een stap verder dan wat ik in gedachten heb, ik wil enkel mijn eigen video's kunnen afspelen.

Net een KPN mannetje gesproken die zegt dat het wel mogelijk zou moeten zijn om op het apparaat te komen, alleen dat ze dit zeker niet ondersteunen (maargoed, dat laatste is niet iets waardoor ik me laat tegenhouden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:04:
Net een KPN mannetje gesproken die zegt dat het wel mogelijk zou moeten zijn om op het apparaat te komen, alleen dat ze dit zeker niet ondersteunen (maargoed, dat laatste is niet iets waardoor ik me laat tegenhouden ;)).
Diverse personen hebben al eea uitgeprobeerd, maar niemand heeft de afgelopen 3 jaar iets concreets laten horen/zien, dus ik verwacht niet dat je resultaat zult boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.ipbforum.nl/ex...=14&t=3213&p=26881#p26881

zie enigszins naar onderen, de 'oplossing' van de kpnwebcare meneer voor de oplossing van het beeldkwaliteit probleem dat er sinds de mpeg4 overgang is.....

We hebben te maken met het fenomeen "datacompressie" en moeten de ontvanger maar weer via SCART aansluiten (via welk overigens dezelfde kwaliteitsverslechtering zichtbaar is). OF we moeten onze televisie maar beter instellen want die kan beeld van een mpeg4 signaal blijkbaar slechter weergeven dan van een mpeg2 signaal (ookal is de 1960 verantwoordelijk voor het decoderen hiervan......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
eymey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:09:
http://www.ipbforum.nl/ex...=14&t=3213&p=26881#p26881

zie enigszins naar onderen, de 'oplossing' van de kpnwebcare meneer voor de oplossing van het beeldkwaliteit probleem dat er sinds de mpeg4 overgang is.....

We hebben te maken met het fenomeen "datacompressie" en moeten de ontvanger maar weer via SCART aansluiten (via welk overigens dezelfde kwaliteitsverslechtering zichtbaar is). OF we moeten onze televisie maar beter instellen want die kan beeld van een mpeg4 signaal blijkbaar slechter weergeven dan van een mpeg2 signaal (ookal is de 1960 verantwoordelijk voor het decoderen hiervan......)
Yeah right....net of ik nu nog terug ga naar SCART. Ze zorgen maar dat het beeld weer beter wordt. Iemand al op een of andere manier er achter gekomen of de bitrate nu ook omlaag is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja met scart was de kwaliteit ook al verslechterd dus het helpt niet eens!

Laatste bericht in het forum is dat "HDMI op dit moment slechts als een extra' tje beschouwd moet worden omdat er toch nog geen HD doorgegeven wordt" . MAW, het probleem van een haperende settopbox via HDMI (ookalweer zo'n misvatting want OOK met scart hangt ie) is bekend en er wordt aan gewerkt, er is op dit moment geen geldige reden om al HDMI te willen gebruiken :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
BTW, volgens een "KPN official" zou het nu geloof ik 3,5 mbit moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:41:
BTW, volgens een "KPN official" zou het nu geloof ik 3,5 mbit moeten zijn
Is die 3,5 mbit voor SD of HD kanalen?

Volgens deze link http://www.ipbforum.nl/ex...t=3231&hilit=mpeg4#p26629

Werdt bij mpeg2 streams 3,7MB gebruikt en zou dat bij mpeg4 dat verlaagd worden naar 2,5 MB. (SD)

Voor HD zou in het verleden 6 MB zijn gebruikt. ?

• eymey
Ik weet niet wat de bitrate voor HD zal zijn :-). Als dat inderdaad in het verleden 6 mb was, dan vraag ik me af waarom ze dat niet ook gewoon aanbieden aan de ADSL-klanten onder het motto "Geen garantie, niet opnemen terwijl u HD kijkt en YMMV "

Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste