[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:35:
[...]

Tijdelijk of permanent, want de rest van wat Tweak hier aanbiedt is klaarblijkelijk zo slecht dat ik geen enkele Tweak klant in B&R kan aanwijzen?
Gek genoeg ook nog nooit een vertegenwoordiger van Tweak in de Glashartwinkels tegengekomen, waar dus wel KPN, Lijbrandt en Edutel aanwezig zijn?
Tweak biedt full blown ( 100 mbit, als je een 100 mbit glasvezel abbo neemt) usenet inbegrepen bij het abonnement. Niet tijdelijk :) .

Nogmaals, Tweak is een fijne provider. Ik kom er vandaan. Heb het gevoel dat ze door het aanbieden van glasvezel zich soms wat te veel ellende op de hals halen terwijl ze daar nog niet 'groot' genoeg voor zijn, maar de wil is er wel. Ookal is ook hier niet alles koek en ei qua communicatie, ik was op dat punt wel zeker veel tevredener dan dat ik tot nu toe met Lijbrandt ben (daar is m'n tevredenheid tot nu toe bedroevend......)

De enige pech die Tweak heeft is dat ze blijkbaar in 1 of ander wurgcontract met KPN Wholesale zitten, waardoor ze in KPN gebieden gebonden zijn aan het aanbieden van de bagger motorola settopboxen en Experiabox. En dus ook geen analoog en dvb-c kunnen/mogen gaan aanbieden.

Dat is dan ook de enige (of iig primaire) reden dat ik nu weg ben bij Tweak.

Wat betreft Lijbrandt: Nu maar eens zien wanneer ik wél aangesloten word. En ik hoop dat het webteam deze week weer full-blown gaat reageren hier. Want ik voel me wel bedrogen door ze met hun "als je je oude provider hebt opgezegd en weet wanneer ze van de lijn af zijn, dan doen we ons uiterste best om je binnen een paar dagen aangesloten te krijgen". Nu wordt het, als ik mazzel heb, een paar weken!

En wat betreft die PVR: Als Lijbrandt mij (en andere early inschrijves hier) niet tegemoet gaat komen, dan kunnen ze dat hele ding (en misschien zelfs wel de hele IPTV dienst) voor zich houden. Ik ga sowieso een poging doen om m'n eigen PVR te bouwen op basis van DVB-C en als ik dat naar tevredenheid krijg, dan heb ik zelfs meer vrijheid en beeldkwaliteit dan met dat ding van Lijbrandt. Het enige wat ik dan niet of nauwelijks heb is timeshifting maar dat is eigenlijk toch al een nobrainer (ik ga niet full time slechte KPN streams kijken alleen voor timeshifting, terwijl m'n TV een ingebouwde DVB-C tuner heeft). That said: Heeft die PVR uberhaupt dingen zoals timeshifting?

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 03-01-2011 09:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
We zitten volgens mij nog allemaal binnen de twee maanden waarbinnen we konden opzeggen. Als Lijbrandt ons niet tegemoet komt, dan zeg ik gewoon op en bestel ik het wel opnieuw. Dat kost ze een stuk meer dan ons gewoon netjes tegemoet komen. Gezien de problemen met de streams en de slechte communicatie en vertraging in de opleveringen leek me een vorm van compensatie sowieso al niet meer dan logisch. Een gratis HD kastje en een jaar gratis HD kanalen lijkt me zo gezien een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
KarlMarX schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:19:
We zitten volgens mij nog allemaal binnen de twee maanden waarbinnen we konden opzeggen. Als Lijbrandt ons niet tegemoet komt, dan zeg ik gewoon op en bestel ik het wel opnieuw. Dat kost ze een stuk meer dan ons gewoon netjes tegemoet komen. Gezien de problemen met de streams en de slechte communicatie en vertraging in de opleveringen leek me een vorm van compensatie sowieso al niet meer dan logisch. Een gratis HD kastje en een jaar gratis HD kanalen lijkt me zo gezien een goede oplossing.
Dat zal op deze gronden moeilijk worden, de toezegging was twee maanden gratis om je oude provider nog even aan te kunnen houden tot Lijbrandt technisch gesproken heeft opgeleverd wat ze beloofd hebben.
Oké, iptv is niet helemaal wat gesuggereerd werd, maar verder hebben ze zich aan hun woord gehouden en iptv wordt blijkbaar verbeterd.
Nu opzeggen om een gunstiger aanbieding te pakken zal niet echt een geldige reden zijn, en ook niet iets waar ik iets voor zou voelen.

Ik heb het webteam een aantal berichten geleden al opgeroepen nu eindelijk eens (d.m.v. een mooi gebaar ??) al het oud zeer uit de weg te ruimen en 2011 met een frisse start te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
We hebben het al uitgebreid besproken, maar we kunnen wel van ze af de eerste twee maanden. Ik zat al te twijfelen om tenminste het IPTV gedeelte op te zeggen en deze nieuwe aanbieding voor nieuwe klanten maakt het helemaal bont.
Zekerheidsgarantie. Lijbrandt garandeert u dat alle door u aangevraagde diensten werken zoals beloofd is op uw apparatuur. Mocht tijdens de eerste 2 maanden van uw contract blijken dat dat niet het geval is, kunt u kosteloos en direct van uw verplichtingen met Lijbrandt af.
Ze hebben zich niet aan hun beloften gehouden dus we kunnen nog steeds per direct vna ze zf. Ook het webteam heeft dat bevestigd hier in dit topic.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:59:
[...]

We hebben alle reacties gelezen en kunnen goed begrijpen dat als je iets anders verwacht dit een tegenvaller is. Lijbrandt heeft echter nooit aangegeven dat er WGDO streams geleverd worden dus dat is geen belofte van Lijbrandt of GHM geweest. Er wordt een TV product van GHM geleverd. Er is nergens technisch gespecificeerd hoe dat in elkaar zit. Zoals in de reactie van ons is aangegeven is dat nu de situatie en dat lijkt ons vrij concreet.
Wij vinden het vervelend dat jullie ontevreden zijn (misschien geloven jullie dat niet, maar dat menen we oprecht). Het enige dat wij als Lijbrandt kunnen doen als je het product niet wil zoals dat nu is, is de overeenkomst ontbinden. Wij zouden dit vervelend vinden maar dat is nu de enige oplossing die wij als Lijbrandt hebben. Mocht je hier gebruik van willen maken dan moet je ons even een pm sturen.

Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik overweeg Lijbrandt als vervanger voor mijn UPC/Telfort combinatie. Het IPTV gebeuren met de slechte KPN streams baart me (net als vele anderen) zorgen, maar omdat DVB-C ook doorgegeven wordt, is dit misschien toch voldoende.

Drie vragen:
- hoe verhoudt zich het DVB-C beeld van Lijbrandt tot het normale digitale beeld van UPC?
- (newbee vraag) hoe sluit ik DVB-C aan? Ik heb een TV die DVB-C ondersteunt. Heb ik hier een extra Alphacrypt kaart voor nodig, of kan ik gewoon rechtstreeks de coax aansluiten en op mijn TV "digital" selecteren? Ik heb een sony KDL40D3000.
- hoe is de beeldkwaliteit van de HD zenders (met het nieuwe aanbod van Lijbrandt ineens weer belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Je hebt geen extra kaart (CAM) of smartcard nodig voor DVB-C. Alleen is het gevolg daarvan dat je dan ook geen extra (betaalde) zenders via DVB-C kan ontvangen. Dus voor HD-zenders, EDL, etc heb je nog steeds IPTV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
huh, ze bieden dus nu alle 21??(ik tel er maar 18) (klopt wel, 6 HD's in basis pakket) HD zenders gratis aan...... het resultaat van onze klachten over de HD kwaliteit? Vast wel, dus ergens binnen 1 jaar lossen ze dat op en hebben wij Technicolor kwaliteit HD :) Als ze er nu nog een PVR aanbieding bij doen stap ik ook over van UPC/Telfort (en dat terwijl ik bij KPN 50% korting kan krijgen omdat ik daar op de loonlijst sta ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door bontekoe37 op 03-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 01:02
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:43:
Het slechtste nu is inderdaad weer het geneuzel rond de M532, wat kost ie nou, kan ik mijn niet geleverde 130m nog omzetten in een M532? Krijg ik in plaats van een 130m gewoon een PVR.... kortom.... ze zijn absoluut weer niet duidelijk in wat de deal nu is en hoe ze met reeds ingeschreven klanten dit op eerlijke wijze gaan verrekenen.

Ik heb in dat kader komende week dus ook nog wat te bespreken met de mensen achter die club.... als ze ooit willen dat ik voor die club zou gaan werken :P
Ja over de M532 is het onduidelijk, want kom op we leven in 2011 en bijna alle aanbieders bieden kastjes aan waarmee je kan opnemen.

UPC is hier erg actief in door nu het uitbrengen van 'opnemen op afstand'

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Websurfer01 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:05:
Ik kan mezelf wel voor me kop slaan 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ho,stop, niet doen, doet pijn! Bel de klantenservice. Als je nu besteld komt er op de rekening ook 5 euro voor het HD pakket maar dat gaan ze via een credit weer vergoeden volgens de klantenservice. De aanbieding van eredivisie live is trouwens wel afgelopen.

suc6!, Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
bontekoe37 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:15:
huh, ze bieden dus nu alle 21??(ik tel er maar 18) (klopt wel, 6 HD's in basis pakket) HD zenders gratis aan...... het resultaat van onze klachten over de HD kwaliteit? Vast wel, dus ergens binnen 1 jaar lossen ze dat op en hebben wij Technicolor kwaliteit HD :) Als ze er nu nog een PVR aanbieding bij doen stap ik ook over van UPC/Telfort (en dat terwijl ik bij KPN 50% korting kan krijgen omdat ik daar op de loonlijst sta ;) )
Ik weet niet of het naar aanleiding van de klachten is, ik denk eerder dat het een extra lokkertje is voor nieuwe klanten, jammer genoeg betalen wij daar dus wel 5 euro per maand voor, zelfs de eerste twee maanden die toch eigenlijk wel als gratis beloofd waren. Zelfs het kastje waar wij 61 euro voor bijbetaald hebben is nu gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
bontekoe37 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Ho,stop, niet doen, doet pijn! Bel de klantenservice. Als je nu besteld komt er op de rekening ook 5 euro voor het HD pakket maar dat gaan ze via een credit weer vergoeden volgens de klantenservice. De aanbieding van eredivisie live is trouwens wel afgelopen.

suc6!, Ron
Helaas, ik ben al aangesloten, dus nu aanmelden kan niet meer.
Ik heb de klantenservice er over gemaild, al een paar weken geleden, kreeg daar een antwoord op dat het HD pakket niet bij de aanbieding hoorde en dat was het dan wat Lijbrandt betreft, mijn (keurig nette) reactie op dat antwoord dat ik het daar niet mee eens ben en waarin ik ook beargumenteerde waarom niet wordt straal genegeerd. Een typische Lijbrandt eigenschap overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Websurfer01 op 03-01-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
gysman11 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:26:
Ik overweeg Lijbrandt als vervanger voor mijn UPC/Telfort combinatie. Het IPTV gebeuren met de slechte KPN streams baart me (net als vele anderen) zorgen, maar omdat DVB-C ook doorgegeven wordt, is dit misschien toch voldoende.

Drie vragen:
- hoe verhoudt zich het DVB-C beeld van Lijbrandt tot het normale digitale beeld van UPC?
- (newbee vraag) hoe sluit ik DVB-C aan? Ik heb een TV die DVB-C ondersteunt. Heb ik hier een extra Alphacrypt kaart voor nodig, of kan ik gewoon rechtstreeks de coax aansluiten en op mijn TV "digital" selecteren? Ik heb een sony KDL40D3000.
- hoe is de beeldkwaliteit van de HD zenders (met het nieuwe aanbod van Lijbrandt ineens weer belangrijk)
Het DVB-C beeld is naar mijn idee zelfs nog iets beter dan (standaard) UPC digital, je hebt echter alleen de 39 zenders uit het standaardpakket en je mist bepaalde functies zoals EPG en programma informatie informatie in de titelbalk.
De IPTV HD kwaliteit is een fractie beter als DVB-C, maar niet wat het zou kunnen zijn.
Wij hebben van de week een 46" plasma aangeschaft en zitten meestal op een dikke 4 meter er vandaan, dan gaat het wel, als je dichterbij zit valt het meer op.
Deze nieuwe aanbieding (Amino 130 én een jaar gratis) zou ik natuurlijk altijd pakken als je je tóch bij Lijbrandt aanmeldt, het kost je niets en de verwachting is dat binnen het jaar de kwaliteit opgeschroefd gaat worden.
Hoe we momenteel verder over Lijbrandt denken is natuurlijk duidelijk als je hier e.e.a. leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Tweak biedt full blown ( 100 mbit, als je een 100 mbit glasvezel abbo neemt) usenet inbegrepen bij het abonnement. Niet tijdelijk :) .

That said: Heeft die PVR uberhaupt dingen zoals timeshifting?
Ok, dat is dan één provider die dat biedt en erg lekker voor alle powerleechers :P

Ja, de PVR heeft time-shifting.
Je kunt één zender opnemen en tegelijk een tweede zender time shiften, gewoon a la UPC/KPN/Ziggo reclame de pauzuhhhknop indrukken en ook bij Lijbrandt staat Kwalbert Verlinden dan stil, totdat je Play weer indrukt, en dat terwijl er een tweede zender geruisloos de harddisk ophuppelt... niks mis met dat doosje dus ;)

Het enige wat functioneel mist is repeterend opnemen (series tijdens vakantie) op een gemakkelijke manier, en de keuze voor kwaliteit van opname (om HD ruimte te besparen indien nodig).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:14
Vanavond gebeld door Lijbrandt over wat ik nu vind van m'n aansluiting. Leuk gesprek gehad. Nog een paar dingen verteld en ook hij kent de verhalen hier op tweakers. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel tevreden ben over mijn aansluiting en hoe ik geholpen ben na de aansluiting wat betreft de snelheid. Ja, ook ik was boos over hoe Lijbrandt communiceerde en zoals ik lees nog steeds een hoop steken laat vallen, maar voor Lijbrandt ben ik maar een 'simpele' klant, want ik heb geen TV. Ik blijf lekker bij m'n schotel, waar ik zeer tevreden over ben. Toch zou ik ook heel boos zijn als ik nu lees op de website van Lijbrandt dat een abo nu hetzelfde kost, maar met gratis HD zenders voor 1 jaar en een gratis HD ontvanger. Echt een klap in het gezicht van de mensen die het nu al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kwaliteit van opnemen kiezen zie ik ook niet zo snel komen. Dat zou namelijlk betekenen dat de amino live materiaal moet gaan transcoderen, en daarvoor heeft het ding simpelweg niet de kracht waarschijnlijk.

Enige waar ik me iets bij kan voorstellen is een functie om het mogelijk te maken bijvoorbeeld automatisch RTL4 SD op te nemen, ook al heb je een HD abbo (wel als optie dan natuurlijk want je wil wel HD kunnen opnemen). Maar goed ook dat is weer een beetje tricky voor sommige zenders, kijk voor de 10 NL basiszenders gaat dat goed maar er zijn ook veel HD kanalen die net niet hetzelfde uitzenden als hun SD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35301299,noline]
Drie vragen:
Ik kom van UPC Digitaal vandaan en heb nu DVB-C (IPTV heb ik gecancelled) de kwaliteit van DVB-C is minimaal net zo goed (zo niet beter) dan Digitaal van UPC. Beoordeling is optisch op mijn 40" Sony. Wat dat betreft ben ik blij IPTV gecancelled te hebben.

Ik gebruik ook FireDTV/C en ook daat heb ik een prima beeld. Hier kan ik ook de streamgegevens zien en die liggen constant op zo'n 9,3 Mbps voor de publieke en net onder de 9.0 voor de commerciële.
Op mijn Sony moest ik 304 Mhz en Id 8200 ingeven en was binnen enkele minuten klaar. De FireDTV/C vroeg nergens om maar was wel letterlijk een halve dag bezig om alles te vinden. Had er iets van 125 gevonden echter zichtbaar zo'n 40 stuks.
Geen idee maar DVB-C is voor mij zodanig dat ik geen behoefte heb aan HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:43:
Kwaliteit van opnemen kiezen zie ik ook niet zo snel komen. Dat zou namelijlk betekenen dat de amino live materiaal moet gaan transcoderen, en daarvoor heeft het ding simpelweg niet de kracht waarschijnlijk.

Enige waar ik me iets bij kan voorstellen is een functie om het mogelijk te maken bijvoorbeeld automatisch RTL4 SD op te nemen, ook al heb je een HD abbo (wel als optie dan natuurlijk want je wil wel HD kunnen opnemen). Maar goed ook dat is weer een beetje tricky voor sommige zenders, kijk voor de 10 NL basiszenders gaat dat goed maar er zijn ook veel HD kanalen die net niet hetzelfde uitzenden als hun SD variant.
Dat is inderdaad een aardige work around om ruimte te winnen door bandbreedte in te leveren met SD, want van alle basis HD zenders is ook een SD versie in de 9xx reeks.
De processor in de Amino kan nooit van zijn lange leve live transcoderen en ook nog eens een tweede kanaal time-shiften lijkt me zo... Automatisch gaat het niets worden omdat niet alle HD zenders een SD variant hebben.

Maar goed, met de huidige kwaliteit streams kan ik makkelijk 60 uur opnemen op die 160Gb, en als je 60 uur achterloopt met TV kijken dan kom je daar nooit aan toe lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou ja hier zijn de zenders in de 9xx reeks dus niet beschikbaar voor een normale gebruiker (ook niet door vanaf 1 naar beneden te zappen of met de directe nummers) dus dat zou dan wel aangepast moeten worden maar dat is natuurlijk niet lastig.

Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of het werkt om een grotere harddisk in die amino te schroeven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 03-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:38:
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of het werkt om een grotere harddisk in die amino te schroeven ;)
Degene die hier staat is helaas niet van mij, dus ga ik hem nog niet open slopen.
Er ligt als ik de specs van de M532 kijk een gewone 2.5" SATA schijf in, dus als de firmware dat kreng kan formatteren en indelen volgens de regels die nodig zijn voor functionaliteit lijkt me dat geen probleem.
Het blijft per slot van rekening gewoon een zakrekenmachine in een doosje draaiend op een heet gewassen versie Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL heeeel heet gewassen :P.

Maarehm, als het Linux draait, dan zou Amino op aanvraag de source code van die box moeten vrijgeven, of iig de aanpassingen die ze evt. op de Linux kernel hebben gedaan :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:51:
LOL heeeel heet gewassen :P.

Maarehm, als het Linux draait, dan zou Amino op aanvraag de source code van die box moeten vrijgeven, of iig de aanpassingen die ze evt. op de Linux kernel hebben gedaan :)
Volgens mij is de source code van de Amino gewoon te downloaden ergens in de spelonken van de aminet site ;)
Als je de techmanual van de Amino doorfietst dan zie je dat je gewoon met je favo terminal progje op je Amino met ssh kan inloggen (standaard wachtwoorden staan open en bloot in de manual) en welke bestanden je kan tweaken binnen de shell om de werking van de STB te beinvloeden voor diverse netwerken.
Sterker nog, iedereen die op de vlan het juiste IP adres met ssh oproept en de wachtwoorden weet kan van alles uitvreten met de STB's op die VLAN, tot en met rebooten aan toe.
Ik gok dus ook dat GHM de standaard wachtwoorden heeft gewijzigd, zoals heel vaak getipt in de tech programmers manual.
Het ding kan zelfs zonder middleware draaien met een xml menu bestand als je dat zou willen ;)

Nee, echt gewoon een linuxdoosje zoals veel netwerkdrives en mediaplayers dit ook zijn, met als enige extra Opera 9 geinstalleerd en wat tweaks op file extensies voor Opera waardoor index.gz bestanden worden geopend als html en niet zoals standaard door gzip in Linux.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel jammer dat het zo dicht getimmerd is. Anders had je er nog best leuke dingen mee kunnen doen (integreren in je eigen netwerk bv. voor het afspelen van media).

Maar ja, met een 2ehands amino met eigen middleware kan je het afspelen van de KPN streams natuurlijk weer vergeten.

Ah well: Ik heb vandaag eens een "Sundtek MediaTV Pro" stickje besteld. (www.sundtek.de). Die lui bieden voortreffelijke Linux ondersteuning (weliswaar in userspace maar het schijnt heel efficient te werken). Icm. "tvheadend" wordt dat voorlopig maar m'n dvb-c gebaseerde recording setup.

Volgende uitdaging wordt dan om dat hele zooitje op m'n Synology NASje te draaien. De sundtek drivers ondersteunen ook de PowerPC in mijn Synology. Alleen crosscompilen van tvheadend geeft nog (tv)headache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:49:
Wel jammer dat het zo dicht getimmerd is.
Dat roep je nu wel, maar ik weet niet met zekerheid dat de root passwords gewijzigd zijn in deze amino's.
Toen ik die manual zat door te lezen had ik alleen mijn htpc laptop niet bij de hand om het even te testen, want het zou niet voor het eerst zijn dat developers dit gewoon vergeten en je met de fabriekspasswords gewoon root access heb op je amino :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
Ik gebruik ook FireDTV/C en ook daat heb ik een prima beeld. Hier kan ik ook de streamgegevens zien en die liggen constant op zo'n 9,3 Mbps voor de publieke en net onder de 9.0 voor de commerciële.
Met welk programma meet je dat? Als ik in VLC naar de originele Technicolor IP feeds kijk, dan liggen deze zo rond de 8800 kbit/s voor de PO. De videostream daarvan is 8200 kbit/s.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:49:
[...]

Met welk programma meet je dat? Als ik in VLC naar de originele Technicolor IP feeds kijk, dan liggen deze zo rond de 8800 kbit/s voor de PO. De videostream daarvan is 8200 kbit/s.
Ik denk dat we over 2 verschillende dingen praten.

Ik heb DVB-C en met EyeTV kan ik (naast kijken & opnemen) de streamgegevens zien. Op dit moment bijv. SBS6 opname en die schommelt bijv. tussen de 9.3 en 9.5 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mensen, houdt u vast.... schrik niet..........

Ik ben aangesloten op Lijbrandt!!!!!! Vanochtend ineens door Schuuring gebeld: "Ja we kregen een bericht van Lijbrandt dat u heel graag vandaag aangesloten zou willen worden! Schikt het als we langs komen?". En om 11:30, nog voor ik op de fiets thuis kon komen, waren ze al bijna klaar met aansluiten (m'n vriendin had open gedaan).

Internet werkt reeds. CATV (fm/analoog/dvb-c) moet nog actief worden.

Nou.... dan weten we iig dat overstappen dus ook weer niet zó moeilijk hoeft te zijn als alle betrokkenen eenmaal een beetje actie ondernemen.

En hulde voor een goede bekende van ons hier, die dit vandaag voor me in gang heeft gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Maar DVB-C kan je toch met elke willekeurige bitrate opnemen?
Hangt van het apparaat erachter af hoeveel die aankan/ingesteld is?
Zelfs met 50mbit kan je opnemen (zinloos met de brakke kwaliteit van DVB-C). Het is onafhankelijk van je bron, want de bron is geen bitstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
@eymey : van harte... :)

ging sneller dan ik verwacht had. Ik denk dat je een voorbeeld voor meer overstappers zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:46:
Mensen, houdt u vast.... schrik niet..........

Ik ben aangesloten op Lijbrandt!!!!!!
...
En hulde voor een goede bekende van ons hier, die dit vandaag voor me in gang heeft gekregen ;)
Nou, gefeliciflapstaart hoor, je klinkt bijna alsof je zojuist vader bent geworden zonder dat je wist dat je vriendin zwanger was... prettig verrast dus :P

En inderdaad hulde voor onze vriend achter de schermen, zo zie je maar dat een beetje contacten leggen af en toe best nuttig kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Hij dacht ook dat de aannemer pas vanaf de 10e weer zou werken en sinds 8:30 vandaag weet hij pas dat de aannemer via een verzoekje zsm zou langskomen ;)

Dat dit dan meteen om 11:30 zou zijn had ik zelf ook niet helemaal verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies..... dat is een bijna schokkend voorbeeld van verwachtingen management.... je zou bijna denken dat Lijbrandt dit expres doet ;) :P.

Ben benieuwd of, wanneer ik vanavond thuis kom, het CATV signaal ook actief is :). En snel kijken of ik op "mijn lijbrandt" dan ook de usenet eruit kan gooien en evt. nog wat aan het IPTV pakket wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nog niet Eymey, je abo is nog niet officieel gestart.
Er word nu een amino verzonden als ik me goed herinner welk pakket je hebt.

Dat houd in dat je abo pas echt actief is als we of de melding binnen hebben dat de amino afgeleverd is of na 4 werkdagen. (mocht de amino wat vertraging hebben dan is dit noodzakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok :). Maar dat betekent dat ik dus ook nog moet wachten tot ik analoog en dvb-c kan gebruiken? :S. Die twee zijn toch eigenlijk wel het meest belangrijk.... IPTV kan wat mij betreft wel wachten.

Ik had verder idd de Amino 130m besteld maar had stiekem gehoopt op een regeling of optie met de nieuwe PVR Amino....

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 04-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dat staat daar opzich los van.
Ik heb geen idee wat er daar mee is. (ik doe nu wat anders binnen Lijbrandt dus krijg geen belletjes van aannemers waar iets niet goed zou lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:02:
Hij dacht ook dat de aannemer pas vanaf de 10e weer zou werken en sinds 8:30 vandaag weet hij pas dat de aannemer via een verzoekje zsm zou langskomen ;)

Dat dit dan meteen om 11:30 zou zijn had ik zelf ook niet helemaal verwacht.
Als jij dan nu het IPTV radioprobleem eens gaat oplossen bij ons? :P
Nog steeds alleen de 13 regionalo's van 701 t/m 713... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:32:
ok :). Maar dat betekent dat ik dus ook nog moet wachten tot ik analoog en dvb-c kan gebruiken? :S. Die twee zijn toch eigenlijk wel het meest belangrijk.... IPTV kan wat mij betreft wel wachten.

Ik had verder idd de Amino 130m besteld maar had stiekem gehoopt op een regeling of optie met de nieuwe PVR Amino....
Analoog en dvb-c werkten hier direct nadat de monteur de deur uit was, door de monteur werd een laptop aangesloten en het account getest en volgens hem ook gelijk geactiveerd.
Mogelijk is de activatie procedure nu anders? Wel te hopen, anders zou je direct al een storing hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:45:
[...]

Als jij dan nu het IPTV radioprobleem eens gaat oplossen bij ons? :P
Nog steeds alleen de 13 regionalo's van 701 t/m 713... ;)
Spijtig genoeg moet ik je dan informeren dat ik dat werk niet meer doe.
Zo ver ik weet zijn onze mensen en de mensen van Glashart Media er mee bezig om dit te fixen.

De geluiden die ik langs hoorde komen duiden op een technisch nogal ingewikkeld probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zal het bij thuiskomst nog eens checken of dvb-c het doet en anders maar direct de servicedesk bellen.

Ze hebben hier inderdaad wel de laptop aangesloten gehad en ook een melding ontvangen: "gefeliciteerd met uw aansluiting bij Lijbrandt"

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 04-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:32:
Ik zal het bij thuiskomst nog eens checken of dvb-c het doet en anders maar direct de servicedesk bellen.

Ze hebben hier inderdaad wel de laptop aangesloten gehad en ook een melding ontvangen: "gefeliciteerd met uw aansluiting bij Lijbrandt"
Op dit moment werkt analoog/dvb-c niet bij jou. Dat kan ik gewoon zien namelijk.
Maar zoals ik al zei weet ik niet wat hier aan de hand is of al besproken is.
Als de aannemer iets niet kan doen of tot de conclusie dat er iets egactiveerd dient te worden dan bellen ze de afdeling waar ik tot vorige week werkte. Ik kan nu dus helaas niet confirmeren of dat in dit geval gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
In de nieuwe aanbiedingen van Lijbrandt zit de HD ontvanger en toegang tot de HD content. De monteur (99 euro) zit er niet meer bij. Bij het aanmeldingsformulier is monteur optioneel. Hoe optioneel is dit werkelijk? Mijn "oude" internet en televisie aansluitingen heb ik altijd zelf gedaan, hoe magisch is zijn kunstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:32:

Je kan gelijk op je Genexis box zien of je analoge signaal werkt. Als het tweede lampje van boven groen is, dan moet het analoge signaal werken. Brand het lampje niet, dan zal het signaal ook nog niet werken. Dit was bij mij ook het geval. :'( Daarna gelijk de helpdesk gebeld en zij hebben toen gelijk de firma Schuuring geïnformeerd. Twee dagen later monteur op bezoek en een nieuwe module gekregen. Lampje brandde en ik had analoog signaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:34:
[...]

Op dit moment werkt analoog/dvb-c niet bij jou. Dat kan ik gewoon zien namelijk.
Maar zoals ik al zei weet ik niet wat hier aan de hand is of al besproken is.
Als de aannemer iets niet kan doen of tot de conclusie dat er iets egactiveerd dient te worden dan bellen ze de afdeling waar ik tot vorige week werkte. Ik kan nu dus helaas niet confirmeren of dat in dit geval gebeurt is.
Thanks voor je info. Dan zal ik zelf ook meteen maar bellen :). De aannemer had het nog wel over iets doorgeven, maar ik ga daar maar niet op wachten.

edit: Nou die kunnen ook niet veel anders dan zeggen "kijk het eens een avondje aan, misschien gaat ie het vanzelf doen. Bel anders morgen terug en dan kijken we verder want de 2e lijn zijn allemaal in vergadering". Dat laatste krijg ik ook wel erg vaak te horen (alsof ik voor de lol bel) 8)7

edit2: GRMBL. Waarom moet alles toch altijd zo inefficient werken? :(
Word ik net terug gebeld.... 2elijn vindt dat er toch maar weer een monteur bij me langs moet komen. Waarom lopen die twee types die ik vanochtend over de vloer heb gehad dan zo te bazelen?.....

Kan ik weer gaan lopen schuiven met m'n werk deze week. Op zich wel fijn dat het nu ineens deze week toch tussendoor bleek te kunnen hoor maar doe het dan in 1 keer goed. Alsof dit niet veel geld kost ofzo :(. TV was nou juist 1 van de redenen om het eindelijk snel geregeld te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 04-01-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
@t Eymey: heerlijk zo'n soap :) :P

@t CrashandBurn76 : zeer handige info, dus feitelijk als het lampje niet brand kun je rekening mee houden dat de module gewisseld moet worden. Ik zit bijvb niet te wachten dat ik nog eens vrij zou moeten nemen. Ik zou dan ook meteen vragen om een andere module ( als ik uberhaupt nog met lijbrandt in zee ga.... maar ja... weinig alternatief....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Baasandre: Dat leert de ervaring blijkbaar: Die monteurs niet weg laten gaan VOORDAT ook het CATV lampje brandt, ook niet met een smoes van "dat zal nog wel gaan werken wanneer Lijbrandt nog iets geactiveerd heeft".

Pfffff..... wat een gepruts. Het begint inderdaad behoorlijk op een soap te lijken. Word je op de ene manier positief verrast. Wordt dat enthousiasme op de andere manier meteen weer tot hetzelfde dieptepunt als daarvoor de grond in gestampt. Gelukkig kan ik redelijk flexibel zijn in m'n werk en werk ik ook nog eens dicht bij huis. Maar zelfs dan is het wel weer een gedoe :(. Alleen m'n vriendin thuis laten zijn heeft ook geen zin want ik ga haar echt niet uitleggen hoe zij ff op dvb-c kanalen of analoge kanalen moet scannen 8)7

Zal mij benieuwen hoe lang het nu weer duurt voor Schuuring een gaatje in de planning heeft.... of krijgen "storingen" meer prioriteit?

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 04-01-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Het webteam heeft nog steeds last van oud en nieuw? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat we over 2 verschillende dingen praten.

Ik heb DVB-C en met EyeTV kan ik (naast kijken & opnemen) de streamgegevens zien. Op dit moment bijv. SBS6 opname en die schommelt bijv. tussen de 9.3 en 9.5 Mbps.
Voor DVB-C gebruikt Glashart Media de IP-feeds die ook voor IPTV gebruikt worden. De bitrates van de audio- en videostreams voor de SD zenders bij DVB-C en IPTV zouden dus exact hetzelfde moeten zijn, zoals hier ook te zien is. Het lijkt erop dat EyeTV minder nauwkeurig meet. Zou je eens een Transport Stream Capture file willen maken (zie deze post) zodat we de bitrates goed kunnen analyseren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Voor DVB-C gebruikt Glashart Media de IP-feeds die ook voor IPTV gebruikt worden. De bitrates van de audio- en videostreams voor de SD zenders bij DVB-C en IPTV zouden dus exact hetzelfde moeten zijn, zoals hier ook te zien is. Het lijkt erop dat EyeTV minder nauwkeurig meet. Zou je eens een Transport Stream Capture file willen maken (zie deze post) zodat we de bitrates goed kunnen analyseren?
Zou ik wel willen maar dan moet ik mijn hele Mac om gaan gooien zodat die in PC mode gaat werken en die ellende is het mij niet waard.

Maar als je iets weet wat op Mac (of evt. *nix) werkt, laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Spijtig genoeg moet ik je dan informeren dat ik dat werk niet meer doe.
Zo ver ik weet zijn onze mensen en de mensen van Glashart Media er mee bezig om dit te fixen.

De geluiden die ik langs hoorde komen duiden op een technisch nogal ingewikkeld probleem.
Dat hoeft je niet te spijten hoor beste Yogoi, ik neem aan dat jij het in je nieuwe functie alleen maar drukker gaat krijgen, als iemand bij GHM het maar oplost. ;)
Wat mij wel bevreemd is dat het alweer wordt bestempeld als een technisch ingewikkeld probleem, terwijl het gewoon ruim drie maanden goed gewerkt heeft.
Het lijkt me dus dat er tijdens een netwerkwijziging/routing wijziging, whatever gewoon een aantal touwtjes multicast streams tegen een blinde muur aan streamen nu. ;)

Niet dat het voor mij van levensbelang is, want ik luister werkelijk nooit naar IPTV radio, maar het is uiteraard wel een flink stuk van het IPTV pakket wat al een week of drie dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:36:
In de nieuwe aanbiedingen van Lijbrandt zit de HD ontvanger en toegang tot de HD content. De monteur (99 euro) zit er niet meer bij. Bij het aanmeldingsformulier is monteur optioneel. Hoe optioneel is dit werkelijk? Mijn "oude" internet en televisie aansluitingen heb ik altijd zelf gedaan, hoe magisch is zijn kunstje?
Daar is niet veel magisch aan als je zelf UTP kabels kan trekken, een coaxkabel en een telefoonplugje aan een kabel kan knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een beetje off-topic omdat ik niet in Almere woon, maar in Dordrecht, maar toch wil ik even mijn ervaring kwijt met het aansluiten van Lijbrandt glas. Ik heb gekozen voor een compleet pakket met IPTV en HD box. Ingangsdatum abonnement 1-2-2011.
Op 20 december is een monteur langs geweest voor de installatie van het modem. De installatie van het modem op zich ging goed. Echter het modem moest geactiveerd worden via de laptop en dat lukte niet. Er zou ergens een storing zijn. Er zou nog contact met mij opgenomen worden om dit alsnog te regelen.
Tot op heden nog niet geregeld. Mail gestuurd naar Glashart. Reactie van Glashartwinkel Dordrecht: Aannemer is tot 3-1 op vakantie. Is doorgezet en afwachten. Winkel is morgen weer voor het eerst open, dus wacht nog even af.

Tot op heden is het bij mij nu zo dat er op het modem 4 ledjes branden: power, WAN, RTV en M1.
Analoge TV werkt. Omdat ik geen DVB-C ontvanger heb, heb ik dat niet kunnen testen.

Heeft er trouwens iemand ervaring met eventuele coulance met de huidige actie dat je ook een HD box gratis krijgt? Bij mijn aanmelding heb ik gekozen voor de HD box met bijbetaling van € 61.
Ik heb een vraag uitstaan bij Lijbrandt of ik de box ook voor noppes kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:06:
@Baasandre: Dat leert de ervaring blijkbaar: Die monteurs niet weg laten gaan VOORDAT ook het CATV lampje brandt, ook niet met een smoes van "dat zal nog wel gaan werken wanneer Lijbrandt nog iets geactiveerd heeft".
En dat is helaas ook niet zaligmakend, want de monteurs lieten mijn aansluiting met werkend CATV signaal achter, en na een uur ging het lampje spontaan uit en was het beeld zwart.... Iemand had ergens per ongeluk even een verkeerd software hendeltje omgehaald ;)
Ook de installateur die B&R oplevert riep toen dat waarschijnlijk het CATV moduultje stuk was, totdat het spontaan weer levend was en men met routering aan het stoeien was geweest ;)

In jouw geval (met een doorgeduwd spoedje voor Schuuring door onze Yogoi) kan ik me goed voorstellen dat de hardware eerder hing dan men de activatie voor elkaar had.
En dan draait het bij jou uiteindelijk wellicht helemaal na een paar dagen.... bij mij heeft dat eerder weken vanaf oplevering geduurd voordat alle poortjes en bitjes goed stonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:22:
Tot op heden is het bij mij nu zo dat er op het modem 4 ledjes branden: power, WAN, RTV en M1.
Analoge TV werkt. Omdat ik geen DVB-C ontvanger heb, heb ik dat niet kunnen testen.
Dat setje ledjes brandt bij mij inderdaad ook, en als je analoog hebt dan heb je ook DVB-C, want aangezien wij in B&R keihard aan de headend van Dordrecht hangen voor DVB-C (met zelfs het netwerk ID van dordrecht in de DVB-C data) en ik op dit moment op mijn PC DVB-C zit te kijken mag je ervan uitgaan dat bij jou ook gewoon DVB-C op het coaxtouwtje staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:53:
[...]

Zou ik wel willen maar dan moet ik mijn hele Mac om gaan gooien zodat die in PC mode gaat werken en die ellende is het mij niet waard.

Maar als je iets weet wat op Mac (of evt. *nix) werkt, laat het weten.
Ik zou zo geen tool weten voor MAC of *nix. Maar als ik dit filmpje zie kun je met EyeTV ook opnemen in het originele bronformaat (MPEG elementary streams onder 'Native Formats - (no re-encoding)'). Als je op die manier een kort stukje kan opnemen van Nederland 1 zou dat zou al voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:31:
[...]

En dat is helaas ook niet zaligmakend, want de monteurs lieten mijn aansluiting met werkend CATV signaal achter, en na een uur ging het lampje spontaan uit en was het beeld zwart.... Iemand had ergens per ongeluk even een verkeerd software hendeltje omgehaald ;)
Ook de installateur die B&R oplevert riep toen dat waarschijnlijk het CATV moduultje stuk was, totdat het spontaan weer levend was en men met routering aan het stoeien was geweest ;)

In jouw geval (met een doorgeduwd spoedje voor Schuuring door onze Yogoi) kan ik me goed voorstellen dat de hardware eerder hing dan men de activatie voor elkaar had.
En dan draait het bij jou uiteindelijk wellicht helemaal na een paar dagen.... bij mij heeft dat eerder weken vanaf oplevering geduurd voordat alle poortjes en bitjes goed stonden :P
Mja de 2e lijn bij Lijbrandt met wie de servicedeskmedewerker ruggespraak had gehad was er van overtuigd dat er toch nog een keer een monteur langs zou moeten komen. Dus dat het niet iets is wat ze bij Lijbrandt vandaan hebben kunnen fixen :) We wachten maar weer af (veel meer zit er toch niet op :P )

Internet doet het iig uitstekend. speedtest.net werkt slecht maar ook ik heb toevallig een VPS bi XLShosting en daar vandaan en er naartoe haal ik gewoon vol de 50 mbit/s met een Fritz!box 7390. Zelfs telefonie (op m'n eigen VOIP provider) blijft tegelijkertijd gewoon storingsvrij werken.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 04-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
eymey schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:35:
[...]
Internet doet het iig uitstekend. speedtest.net werkt slecht maar ook ik heb toevallig een VPS bi XLShosting en daar vandaan en er naartoe haal ik gewoon vol de 50 mbit/s met een Fritz!box 7390. Zelfs telefonie (op m'n eigen VOIP provider) blijft tegelijkertijd gewoon storingsvrij werken.
mooi dat internet & VOIP goed werkt!
Nu dvb-c nog

* Bert denkt eraan om ook eens aan de bel trekken bij tweak voor een R+ abbo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 05-01-2011 01:02 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:22:

Daar is niet veel magisch aan als je zelf UTP kabels kan trekken, een coaxkabel en een telefoonplugje aan een kabel kan knijpen.
Het gaat mij met name om de aansluiting van de glasvezel op de Genexis (?) en eventuele activering die de monteur ter plekke moet doen. UTP en coax ligt er al bij mijn televisies, vanwege xbox en hdstreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De glasvezel op de genexis is wat de monteur doet.
Daarna blijft alleen de binnenhuis bekabeling over.
Dan hebben we het dus over coax/utp/telefoon.
Als je een beetje technisch bent is dat werkelijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:32:
Daarbij besteed je zelf waarschijnlijk meer aandacht aan het netjes wegwerken van e.e.a. dan een monteur kan vanwege de beperkte tijd.
Ik zag die monteur bij mij nog niet door de kruipruimte tijgeren om UTP kabels naar verschillende plekken te brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Kruipruimte is wel mogelijk volgens mij.
er is dan wel 1 maar, het is arbo technisch namelijk dan verplicht om met 2 monteurs te komen.
Zo ver ik weet komen er dan dus ook extra kosten bij omdat je 2 man over de vloer hebt. (of onder dus eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
staat ook op de site van lijbrandt --> faq monteur, 2e kost je 30 euro

Zelf aanleggen kabels is niet zo moeilijk, mits je goede gereedschap hebt, utp tang om vast te knijpen, kabel en schoentjes.
Via zoekmachine: utp kabel aanleggen. Zie je vanzelf wel afbeelding en tekst en uitleg.

Stukken goedkoper dan een monteur (tang 15 euro, utp per meter 1 euro, schoentjes 10 stuks 4 euro, of zoiets)
Kabel door bestaande leiding heen trekken ( bijvb als je de coax niet meer gebruikt, utp vastplakken aan de coax, door leiding heentrekken en aansluiten)
Als je het toch te lastig vindt, misschien iemand in je vriendenkring ?

En anders gewoon toch de monteur bestellen. Ben je 100 euro kwijt, of 130 euro. Maar heb je wel zekerheid dat het werkt (http://www.lijbrandt.nl/support/monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm vanochtend ineens een DM van het webteam!!!! Ze zijn er blijkbaar dus weer.

Nou hopen dat ze het voor elkaar krijgen om de rest van mijn diensten ook snel werkend te krijgen... en ik ben benieuwd of ze nu ook weer actief in dit topic gaan lezen en reageren (wat best ff kan duren, gezien het aantal berichten hier van de afgelopen weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:28:
[...]

Ik zou zo geen tool weten voor MAC of *nix. Maar als ik dit filmpje zie kun je met EyeTV ook opnemen in het originele bronformaat (MPEG elementary streams onder 'Native Formats - (no re-encoding)'). Als je op die manier een kort stukje kan opnemen van Nederland 1 zou dat zou al voldoende moeten zijn.
Staat hier: http://ifile.it/w2ixcmq/0000000012d488d4.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De videobitrate daarvan is ongeveer 8Mbit als ik zo even snel kijk. In ieder geval precies dezelfde bitrate als bij IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Correctie: Zelfde als bij IPTV op Reggefiber (wgdo) netwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:47:
Kruipruimte is wel mogelijk volgens mij.
er is dan wel 1 maar, het is arbo technisch namelijk dan verplicht om met 2 monteurs te komen.
Zo ver ik weet komen er dan dus ook extra kosten bij omdat je 2 man over de vloer hebt. (of onder dus eigenlijk)
Klopt, maar bij mij ging de monteur echt niet de kruipkelder in, ondanks dat ik erbij was, simpelweg omdat er na een paar weken stevige regen een 15 cm water instond, en hij geen duikbril bij zich had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net sms'je en telefoontje van vriendin: Nu werkt helemaal niets meer :S :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:55:
Net sms'je en telefoontje van vriendin: Nu werkt helemaal niets meer :S :S
Dan kan het alleen maar beter worden toch? :P
Wellicht zijn ze even aan het stekkertrekken in de PoP om jouw touwtjes goed te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Laten we het hopen.

ok: werd gebeld door Lijbrandt. Er lijkt iets gebeurd te zijn waardoor de lijn weer een semi soort van terug geclaimd is door Tweak/KPN (iig heel vaag en iets wat technisch haast niet zou moeten kunnen).

[ Voor 84% gewijzigd door eymey op 05-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
simpelweg omdat er na een paar weken stevige regen een 15 cm water instond, en hij geen duikbril bij zich had ;)
Wauw !! indoor zwembad... geluksvogel ! :9~

@eymey: hahaha het is inderdaad een soap geworden ( even buiten beschouwing of de fout bij Lijbrandt ligt)

Is je achternaam misschien Murphy ? ( wet van...) :F, zit je voorlopig nog niet echt mee, en je was zo hoopvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee m'n achternaam lijkt in de verste verte niet op die van murphy..... of "murphy" moet z'n voornaam zijn ofzo maar dan weet ik murphy z'n achternaam niet :S.

Ben trouwens ook wel heel benieuwd wanneer die monteurs die gisteren hun werk maar half gedaan hebben (m.b.t. CATV) weer terug komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Wat er nu gebeurt is met de lijn van eymey is iets waarvan ik tot een uur terug dacht dat het theoretisch onmogelijk was....
Schijnbaar is het dus wel mogelijk. De vraag is nu dan ook wat is er precies gebeurt?

Toch blijf ik het raar vinden om mensen aan de telefoon te spreken die je alleen van een forum kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haha same here :D. Hiet via deze weg (en telefonisch) er zo open en redelijk interactief over kunnen communiceren verzacht m'n (eigenlijke) boosheid over dit soort dingen trouwens wel een beetje.... Als ik dit allemaal via de servicedesk had moeten spelen zonder enig zicht op wat er aan de hand is, dan was ik wrs. witheet geweest ;)

Baal nu nog steeds wel (zeker door m'n zoveelste slechte ervaring met mensen van Schuuring, heb zakelijk namelijk ook al wel vaker met ze te maken gehad), maar nu ook dit weer.....

De ervaring van CrashandBurn76 dat binnen 2 dagen iemand van Schuuring op de stoep stond om de CATV alsnog te repareren is blijkbaar niet al te exemplarisch want op dit moment zijn we alweer 24 uur verder en heb ik nog nieteens zo veel/weinig als een telefoontje gehad van ze......

[ Voor 114% gewijzigd door eymey op 05-01-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:05:
ok: werd gebeld door Lijbrandt. Er lijkt iets gebeurd te zijn waardoor de lijn weer een semi soort van terug geclaimd is door Tweak/KPN (iig heel vaag en iets wat technisch haast niet zou moeten kunnen).
Hahaha, providers die aan het glazen touwtjetrekken zijn van een klant? Het moet niet gekker worden lijkt het :P
baasandre schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:54:
Wauw !! indoor zwembad... geluksvogel ! :9~
Zo blij ben ik er niet mee, het is namelijk niet verwarmd, er drijven allerlei brokken bouwpuin in, er is geen ruimte voor een duikplank en bovendien zit het dak wel erg dicht boven het water :P
Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:56:
Toch blijf ik het raar vinden om mensen aan de telefoon te spreken die je alleen van een forum kent ;)
Tja, ik val toch best mee aan de telefoon is het niet? :P
Niet alle tweakers gebruikers zijn van die horken toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Eymey:
Als je hiervoor de servicedesk gesproken dan denk ik dat ze je neit haddne kunnen helpen. De 2e lijn hopelijk wel maar als die hierop vast zouden lopen dan zou ik dat allerminst vreemd vinden. Ik gok dat ze dan bij warne gekomen met het probleem. Dus vandaar dat ik er maar meteen mee aan de slag ben gegaan.
Toch is het nog steeds mindboggling, wat hier gebeurt is kan gewoonweg niet.

Ik heb inmiddels alles al 3x gecontroleerd om te kijken of ik misschien iets over het hoofd zie. (dat zou logischer zijn dan wat er anders gebeurt zou zijn)

@Spikecity:
De telefoongesprekken met jou heb ik redelijkoverleefd inderdaad, maar ik kende jou ook pas daarna van het forum denk ik. Eymey sprak ik net voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het enige wat er dus gebeurd zou kunnen zijn (speculatie) is dat er iemand bij KPN WBA of gewoon KPN over de schreef gegaan is, gedacht moet hebben dat de lijn nog aan KPN toebehoorde (namens Tweak) en het maar even zo veranderd heeft.

Ik hoop wel dat dit snel weer wordt opgelost :(. En dat er uiterlijk morgen of vrijdag weer iemand van Schuuring (of van wie dan ook) op de stoep staat om ook de CATV te fixen.

Had gisteren goede hoop dat ik dit aan het einde van deze week nou eens uit m'n hoofd kon zetten en gewoon naar tevredenheid er gebruik van maken.....

Ergens is het ook wel weer 'uitdagend' om als soort van test-persoon te fungeren (zal Spikecity alles van weten) maar op een gegeven moment is het wel eens mooi geweest als er steeds fout op fout op fout gebeurt.....

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 05-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:19:
@Spikecity:
De telefoongesprekken met jou heb ik redelijkoverleefd inderdaad, maar ik kende jou ook pas daarna van het forum denk ik. Eymey sprak ik net voor het eerst.
Klopt, jij kent mij inderdaad eerder van de marathon telefoonsessie met mij en je Noorse collega's om VoIP uitbellen bij mij aan de gang te krijgen ;)
Daarna moet ik gedacht hebben, laat ik nu maar eens op Tweakers gaan kijken wat daar geschreven wordt over Lijbrandt, en heb daarna de link tussen jou hier gelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden voor je lijn Eymey, maar ik denk dat ik het snel genoeg weet.
En hopelijk kan ik het dan ook nog 'even' corrigeren.

edit:
Ik wil nergens de schuld leggen, zeker niet voordat ik weet wat er precies aan de hand is.

[ Voor 24% gewijzigd door Yogoi op 05-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het zou weer moetne werken.
(op analoog na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:57:
Het zou weer moetne werken.
(op analoog na dan)
Jij bent weer goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, het werkt weer!!!! Nog voordat ik zelf een poging kon doen om thuis te bereiken had m'n vriendin het al geprobeerd :P

Thanks nogmaals @Yogoi! Nu nog maar even afwachten of ik nog telefoon krijg van Schuuring en anders hang ik morgen einde ochtend wel weer bij de SD aan de lijn.... :)

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 05-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
eymey schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:56:
Nee m'n achternaam lijkt in de verste verte niet op die van murphy..... of "murphy" moet z'n voornaam zijn ofzo maar dan weet ik murphy z'n achternaam niet :S.
Wet van murphy: alles wat fout kan gaan zal ook fout gaan (daar doelde ik op, figuurlijke achternaam dus).

Hahaha, hopelijk zo duidelijk verklaard.
Nou maar afwachten wat er straks weer fout gaat.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik val toch best mee aan de telefoon is het niet? :P
Niet alle tweakers gebruikers zijn van die horken toch?
Ik vind mijzelf absoluut geen hork maar met helpdesks gebeurt het mij toch vrij vaak dat ik letterlijk uit elkaar klap van woede.

Zeer zeker als ze met oplossingen komen als "Installeert u Windows maar opnieuw, dan is het probleem vast opgelost" of "O jee, heeft u een Mac? tja daar werkte het niet goed op" of "Zet u uw router maar een half uurtje uit dan zal het wel weer werken anders belt u toch gewoon nog een keer" of "Doorverbinden naar mijn superieur/chef? Nee, dat mag ik absoluut niet. Ook mag ik mijn naam niet geven".

Youp mag met zijn helpdesk gedoe geld verdienen maar bij mij slaan dan de stoppen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:26:
[...]

Wet van murphy: alles wat fout kan gaan zal ook fout gaan (daar doelde ik op, figuurlijke achternaam dus).

Hahaha, hopelijk zo duidelijk verklaard.
Nou maar afwachten wat er straks weer fout gaat.... >:)
En de tweede wet van Murphy is dat een fout nooit alleen komt... ;)
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:37:
[...]
Ik vind mijzelf absoluut geen hork maar met helpdesks gebeurt het mij toch vrij vaak dat ik letterlijk uit elkaar klap van woede.

..
Youp mag met zijn helpdesk gedoe geld verdienen maar bij mij slaan dan de stoppen door.
Yogoi is dus ook geen helpdeskmedewerker en heeft echt verstand van zaken ;)
Maar inderdaad zijn helpdesks vaak tenenkrommend slecht.

Youp verdient er niet echt aan, want de hele opbrengst van het boekje "Help" gaat naar Serious Request (125.000 euro tot nu toe).
Maar hij heeft toch wel weer het Buckler effect weten te bereiken met zijn acties tegen T-mobile en andere providers met helpdesken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Het is inderdaad precies dezelfde SD stream als voor IPTV. Ook 8800 kbit/s bij invoer bitsnelheid in VLC en de videostream alleen is ook weer 8.2 Mbps. Exact hetzelfde als hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Yogoi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:32:
Technisch genoeg voor wat betreft het knippen/trekken van utp. Maar als ik dus geen monteur bestel, wie sluit dan het glas op de genexis aan? Of wordt dit altijd door een monteur gedaan, los van wat ik bij bestelling aanvink? Dan bespaar ik namelijk makkelijk 99 euro.

Vond ergens een plaatje van een XMS installatie: http://www.nieuwlandopgla...ies/handleiding/stap0.jpg

Als de boel zonder monteur zo opgeleverd wordt, dan red ik het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De genexis aansluiten is iets wat de aannemer doet. Dit staat los van je binnenhuisinstallatie.
(De netwerkbeheerder vind het namelijk niet zo prettig als iedereen even met de glasvezels zelf gaat spelen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Super! Da's 99 euro verdiend dus. Bestelling gaat vandaag nog de deur uit! Nu nog even uitvissen hoe ik het opzeggen van TelfortInternet + Bellen moet timen, in verband met nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:34:
De genexis aansluiten is iets wat de aannemer doet. Dit staat los van je binnenhuisinstallatie.
(De netwerkbeheerder vind het namelijk niet zo prettig als iedereen even met de glasvezels zelf gaat spelen ;))
Nou opzich valt het reuzen mee hoor. De connector zit er al aan. Het kastje wat nu op de muur zit is een dummy waar een glasvezel kabel in is opgerold. Wat je moet doen is die dummy eraf halen dan zit je de kabel. Die in de genexis clicken en op de montage plaat vast maken. Klaar. Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom er een zegel zit op die dummy. Is niks anders dan een leeg kastje waar een kabel in zit. Wat maakt het nou uit of je die dummy open maakt.

Ik had ooit begrepen dat ze met een doe-het-zelf optie zouden komen maar daar is niks van terecht gekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Grootste probleem bij zelf montage is waaschijnlijk dat glasvezel een stuk kwetsbaarder is dan coax of telefoonkabel. Ben met je eens dat je zo'n modem opzich best zelf kan installeren maar ik vermoed dat het dan te vaak fout gaat doordat niet iedereen even handig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Sizzlorr:

Heel moeilijk is het opzich niet nee. Echter blijft de glasvezel zelf redelijk makkelijk te vernielen.
(hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mensen zelf even de genexis verplaatst hadden waarna het plotseling niet meer werkte...)

Zelf ook wel eens in een AP in berkel even een Genexis aangesloten.
Kwam daar om te testen maar bleek dat de verkeerde testlijn gepatched was dus toen hebben we het zelf maar even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Reggefiber zou wel bezig zijn met een standaard connector, die je in de toekomst gewoon in de meterkast krijgt en waar een eindgebruiker zelf het 'modem' (de Genexis in het geval van RF) in kan klikken. Maar goed, voor dat er eens een keer is.... :)

Deze:
http://www.glasvezel.nu/n...rsele-ftu-voor-ftth-markt

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 06-01-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:08:
Reggefiber zou wel bezig zijn met een standaard connector, die je in de toekomst gewoon in de meterkast krijgt en waar een eindgebruiker zelf het 'modem' (de Genexis in het geval van RF) in kan klikken. Maar goed, voor dat er eens een keer is.... :)

Deze:
http://www.glasvezel.nu/n...rsele-ftu-voor-ftth-markt
Volgens mij is dat apparaat van zyxel, heb het in ieder geval eerder ergens gezien.
Maar dan moet alsnog de plaat waarop de router wordt vastgeklikt aangesloten worden door een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb over de schouder van de monteur die de pigtails aan het glas kwam lassen en de dummy kwam monteren meegekeken, en ik keek vervolgens naar mijn dikke vingers en dacht.... maar goed dat hij het doet en niet ik, want het zag er allemaal zonder vergrootglas wel heel fragiel uit, zelfs met pigtails eraan.

Het lijkt me qua touwtrekken bij storingen/niet werken ook alleen maar prettig dat een echte installateur de dummy vervangt door het modem en het geheel ook werkend oplevert... kan je achteraf geen gezeur krijgen dat jij het glas verziekt hebt.

Bij mij is na installatie en testen het modem zelfs met een loodje aan de basis verzegeld, om te voorkomen dat ik er zelf mee zou gaan prutsen (als ik dat al van plan was) ;)
Sleejuhr schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:28:
Volgens mij is dat apparaat van zyxel, heb het in ieder geval eerder ergens gezien.
Maar dan moet alsnog de plaat waarop de router wordt vastgeklikt aangesloten worden door een monteur.
Wat ik er een beetje uit begrijp is dat de basis nu universeel is en geproduceerd door Tyco Electronics (ik geloof niet dat Zyxel ook daar vandaan komt), in tegenstelling tot de huidige Genexis basis FTU, waarop alleen maar Genexis modems passen.
Volgens mij is de universele FTU dus alleen maar een basis waarop de genoemde modemfabrikanten nu allemaal een passend modem kunnen klikken, dus of het nou een Packetfront of een Genexis modem moet zijn vanwege de eisen van de operator, het is nog slechts een kwestie van erop klikken van een van de merken modems.
Geintegreerde router en wireless opties zijn wellicht leuk voor standaard gebruikers, maar ik blijf toch voorstander van een vrije keuze voor router en dergelijk achter het glas.
Al was het maar omdat ik dan ook alle vrijheid heb om de routering in mijn thuisnetwerk en poorttoewijzingen/firewall helemaal transparant zelf te kunnen beheren.
Dat was één van de redenen voor mij om niet voor KPN als provider te kiezen, want die Experiabox blijft een dichtgespijkerd gedrocht wat me niet of nauwelijks toelaat servers te routeren en dergelijke.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Ik ben blij dat ik nu ergens zit waar de glasvezel module gewoon doet wat ie moet doen: Mij met het netwerk verbinden en zorgen dat ik routeerbaar ben en dat ik de rest zelf mag doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:15:
Precies. Ik ben blij dat ik nu ergens zit waar de glasvezel module gewoon doet wat ie moet doen: Mij met het netwerk verbinden en zorgen dat ik routeerbaar ben en dat ik de rest zelf mag doen :).
Yep, en dit jaar wordt ons Genexis modem dus geupgrade naar de 1Gb versie lees ik uit het verhaal over de universele FTU ;)
Omdat wij nog de oudere Genexis FTU hebben betekent dat dus een installateur die dit komt doen.

Ik zie de voordelen van dat universele ding dus wel, gewoon een nieuw modem opsturen naar de klant met een retourbox voor de oude, en de klant kan in de meterkast zelf de oude eraf klikken en de nieuwe erop.

Dat scheelt voor de netwerkbeheerder inderdaad een hoop kosten voor installeurs, want postzegels zijn zeker goedkoper dan mannen met handjes en auto's die kilometers van klant naar klant tuffen op dure brandstof. :)

Het lijkt me sowieso een kostbare operatie om elke paar jaar alle NTU's te vervangen bij al je klanten... da's nogal een afschrijving van hardware zeg, want aan die verouderde NTU's hebben ze ook geen reet meer, dus die kunnen zo naar de schroothoop 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net nog maar eens Lijbrandt gebeld betreffende m'n CATV module. Tsjonge, wat zijn de wachttijden daar lang zeg :(.

Iig.... de medewerkster die ik aan de lijn kreeg wist van niks... laaste contact tussen mij en Lijbrandt zou op 27 december geweest zijn? :S. Worden calls naar de SD zo ontzettend slecht geadministreerd??? Ze kon iig niets zien over dat er een opdracht uit zou staan bij de aannemer ofzo.

Helaas werd m'n verbinding verbroken terwijl ik in de wacht stond toen ze ruggespraak ging doen. Heb nu echt geen zin om weer in de wacht te gaan staan (ben tenslotte op m'n werk om ook nog een beetje te werken). Ben benieuwd of ze terugbelt.

Kijk: Toch nog teruggebeld :). Maar met iets wat me wel zorgen baart. Ze had met "een collega" gesproken en die kwam weer met het verhaal aanzetten dat de lijn "nog steeds bezet is door KPN" en dat er een nieuwe order moet komen. Ik vervolgens het verhaal uitgelegd en toen dacht ze het wel ongeveer te snappen... of nog net niet.

Iig, ze ging het nog verder uitzoeken..... En helaas is het webteam blijkbaar toch weer in slaap gevallen: Los van de DM van gisterochtend is er weer 0 teken van leven.

Dan toch mijn grootste zorg: Wanneer komt alles nou administratief ook eens in orde? Want alles gaat nu wel steeds compleet langs elkaar heen :(. Of moet ik vrezen dat mijn lijn er nog een keer compleet uit klapt.

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 06-01-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:03:
Al met al stemt het me nog steeds niet vrolijk... het lijkt wel alsof Yogoi ongeveer de enige is die écht doortastend te werk gaat. de rest logt nog nieteens alle calls en issues goed.....
Ook het webteam verschuilt zich laf.
In een ander topic hebben ze gisteren wel een algemene vraag over een switch beantwoord, maar de ergernis die hier geventileerd is over 2 maanden gratis, over gratis Amino's en een jaar iptv voor nieuwe klanten wordt straal genegeerd.
Ook op andere kritieken, zoals jouw probleem wordt niet gereageerd.

Lijbrandt nomineert zich erg hoog voor de titel BALLENTENT :(

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 06-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iig.... de medewerkster die ik aan de lijn kreeg wist van niks... laaste contact tussen mij en Lijbrandt zou op 27 december geweest zijn? :S. Worden calls naar de SD zo ontzettend slecht geadministreerd??? Ze kon iig niets zien over dat er een opdracht uit zou staan bij de aannemer ofzo.
Die constatering heb ik ook al gedaan. Maar ja, Dynamics CRM is dan ook niet de meest ideale tool voor incidentmanagement ;) .

Inmiddels ben ik ook gebeld om mij te vragen of ik tevreden ben over Lijbrandt. Dat geschiedde door de bouwmanager Almere. Een en ander doorgesproken en ook dan blijkt de communicatie slecht: "ik vind het erg vervelend dat ik dat niet weet vóórdat ik u bel.." en "ik geloof dat niet al mijn collega's CRM goed snappen".

Maar ook hier een loden deur. De bouwmanager kan wel iets met technische problemen, al gaan servicetechnische problemen dan weer net te ver.

Er is inmiddels weer het een en ander voorgevallen waarvan ik een erg moedeloos gevoel krijg. Met elke oplossing lijkt er een nieuw probleem te ontstaan. Hierover ben ik in communicatie met het webteam, maar zal jullie zeker de details berichten wanneer ik er uit ben met Lijbrandt.

Laat ik het er voor nu op houden dat ik binnenkort wellicht om gezondheidsredenen alsnog maar ga afzien van Lijbrandt en hun diensten; maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen en eerst de reactie van Lijbrandt afwachten...

Happy new year! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja met die term ben ik wel wat voorzichtiger, want ik vind dat het geen recht doet aan de mensen die er wel werken, die wél dingen voor elkaar weten te krijgen.

Het is alleen zo jammer dat het bedrijf blijkbaar compleet afhankelijk is van dat soort medewerkers om klanten niet gillend gek te laten worden....

Wat betreft die gratis Amino's en jaar IPTV heb ik me (nog) niet echt een mening gevormd: Ookal is het niet netjes, dit zie je bij bijna ieder bedrijf (Je neemt iets af en vervolgens komt er een nóg mooiere aanbieding voorbij).

Belangrijkste voor mij zelf (maar dat is voor een ieder verschillend) is dat de boel uberhaupt eens gaat werken en, belangrijker: blíjft werken!

edit: Morgen komt er weer "even" iemand van Schuuring langs. Zal mij benieuwen. Hopelijk is dat "even" genoeg tijd om hun werk nu gewoon fatsoenlijk te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 06-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Weet iemand misschien ook wanneer Almere Poort aangesloten gaat worden op glas?? Ben al bijna een jaar aan het wachten.... :'( :'(
Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste