[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:24:
Wat betreft die gratis Amino's en jaar IPTV heb ik me (nog) niet echt een mening gevormd: Ookal is het niet netjes, dit zie je bij bijna ieder bedrijf (Je neemt iets af en vervolgens komt er een nóg mooiere aanbieding voorbij).
Tja, dat soort tijdsgebonden deals hebben andere providers toch ook?
Neem vóór 31-12 een Fiberpower 120 en je krijgt 6 maanden Sport 1 o.i.d.
Ga er maar vanuit als je dan op 4-1 een abo afsluit je geen claim meer hebt op de deal ervoor (tenzij men een soort van coulance overlap periode hanteert).

Zelfs de aanbiedingen van de bakker en de slager werken op die manier... het verschil is dat zij direct leveren en je bij voorinschrijving of afsluiten van een abo van een provider altijd een aantal weken tijd hebt totdat het aangesloten wordt, en in die weken de deal wel eens beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die aanbieding heeft mij in ieder geval over de streep getrokken, het werd zo wel erg aantrekkelijk. Voorheen was ik nog aan het twijfelen over de animo 130 en HD content. Nu niet meer nodig dus. Dergelijke marketing werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Tja, dat soort tijdsgebonden deals hebben andere providers toch ook?
Neem vóór 31-12 een Fiberpower 120 en je krijgt 6 maanden Sport 1 o.i.d.
Nou moet ik UPC nageven dat ze tegenwoordig ook acties hebben voor bestaande klanten. Zo heb ik nog steeds gratis Film 1 omdat ik "trouwe klant" (nog steeds) ben. Dat is een goed stukje lifecycle management en churn preventie. Al heeft UPC er ook wel een aantal jaren voor nodig gehad dat te leren.

Een slager of bakker maakt natuurlijk gebruik van heel andere marketingtools. Of sluit je daar een abo'tje rookworst af voor een jaar, zonder dat je de eerste 2 maanden abo-kosten betaalt (excl. de extra pakketten als sausjes natuurlijk)? :P

Wel een leuk vergelijk overigens en relevanter dan je denkt; immers, wild blijkt ook veelal geen wild te zijn en dus kwalitatief lager gewaardeerd dan je aanvankelijk aanneemt... ;) Wellicht is de oprichter van Lijbrandt ook ooit als slager begonnen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja met die term ben ik wel wat voorzichtiger, want ik vind dat het geen recht doet aan de mensen die er wel werken, die wél dingen voor elkaar weten te krijgen.
Net zo voorzichtig als Lijbrandt is met reageren en communiceren? :P

De term "ballentent" is als uitdrukking best wel een beetje terecht. Het duidt op ongeorganiseerdheid, chaos en ik denk inderdaad dat het Lijbrandt een beetje boven de pet groeit...

Bij het voorzien van eventuele problemen is er duidelijk alleen beleid gemaakt voor technisch georieënteerde problemen. Er kan duidelijk niet worden geanticipeerd op servicegerichte disputen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat er zo traag wordt gereageerd: er is geen beleid, daarmee geen standaard antwoord en dus geen resource voorhanden voor de beantwoorder; deze moet dan een beleidsmedewerker of afgevaardigde zijn en in een gezonde organisatie zijn die er een stuk minder dan uitvoerenden. Een goed proces hiervoor is dan een eerste prioriteit. Immers: wie gaat dit soort issues beantwoorden? Welke tools geven we mee? Welke bevoegdheden? SLA? QA? RI? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Denk dat je wat dat betreft wel gelijk hebt.

Hoewel ze dus ook op technische problemen niet goed voorbereid zijn (Nou ja, ook weer deels service-gerelateerd). Zoals van de week het eruit klappen van mijn verbinding omdat het KPN-dna er nog steeds blijkbaar niet helemaal uit is. Was Yogoi er niet geweest, dan had het waarschijnlijk wel wat langer geduurd voor mijn verbinding er weer was.

Maar ook de onverwachte situatie dat 80% van Schuuring met vakantie is en men alleen door wat handmatig drammen en schuiven bij Schuuring het uiteindelijk voor elkaar krijgt dat ik toch aangesloten word. Vervolgens hebben de twee monteurs de op bezoek komen hier blijkbaar eigenlijk helemaal geen zin in en proberen het zo snel mogelijk af te raffelen. Waadoor men nu vervolgens nog een keer langs mag komen.

Van CRM lijkt men idd helemaal niet gehoord te hebben want uit het CRM van Lijbrandt komt nog steeds de situatie van 27 december rollen, dat er uberhaupt nog geen order van mij is ingeschoten omdat de lijn nog niet schoon is.

Nou ja, het enige wat we kunnen hopen is dat het webteam, ondanks dat ze niet reageren, inmiddels toch op de hoogte is van alles wat hier besproken wordt en dat ze zich op dit moment heel erg aan het beraden zijn op wat ze nou moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 06-01-2011 16:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Wat betreft die gratis Amino's en jaar IPTV heb ik me (nog) niet echt een mening gevormd: Ookal is het niet netjes, dit zie je bij bijna ieder bedrijf (Je neemt iets af en vervolgens komt er een nóg mooiere aanbieding voorbij).
Idd bijna ieder ander bedrijf. Behalve bij Tweak dan, want die hebben gisteren (het WebcareTeam) in nog geen twee uur mijn contract welke per maand opzegbaar was, omgezet naar hun leuke nieuwjaarsactie: 12 maanden contract, waarvan de eerste zes maanden 50% korting op de abonnementskosten. Plus het feit dat ik vanaf februari geen 57 euro per maand meer betaal, nog maar 55 euro. Dus al met al een voordeel van 189 euro voor de komende 12 maanden. Terwijl de configuratie totaal niet wijzigt. Dus het kan wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:26
chocka schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:11:
[...]

Idd bijna ieder ander bedrijf. Behalve bij Tweak dan, want die hebben gisteren (het WebcareTeam) in nog geen twee uur mijn contract welke per maand opzegbaar was, omgezet naar hun leuke nieuwjaarsactie: 12 maanden contract, waarvan de eerste zes maanden 50% korting op de abonnementskosten. Plus het feit dat ik vanaf februari geen 57 euro per maand meer betaal, nog maar 55 euro. Dus al met al een voordeel van 189 euro voor de komende 12 maanden. Terwijl de configuratie totaal niet wijzigt. Dus het kan wel!!!
Tweak is niet bij iedereen even snel, ik heb nog steeds geen bevestiging. Ook bij "klachten" in het verleden ging een en ander niet vlot, geen feedback, zowel voor als na de uiteindelijke oplossing. In het begin, April 2010, belde men altijd terug.
Wat je "vergeet" te vertellen is dat je van een contract per maand naar een jaarcontract gaat, e.g. je hebt in feite op "papier" je huidige contract opgezegt en je bent vervolgens nieuw contract aangegaan. Het verhaal zou anders, lees "mooier" zijn als je al een lopend jaarcontract had en bent overgestapt naar een ander contract.
Verder vertelde tweak dat mijn huidige 47 euro contract (30/30) niet automatisch zou zijn omgezet naar een 45 euro contract, ook niet op verzoek.

Ik ben edoch nog steeds goed te spreken over Tweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat mij interesseert is een "geen gezeur, geen gezeik maar gewoon goedwerkende verbinding" en dan interesseert mij enkele euros meer of minder totaal niet.

Dus als ik na de aanloopperikelen verder geen last meer ga hebben van bloeddrukverhogende gesprekken met zogeheten "helpdesks" dan blijf ik jaren zitten net als ik jaren bij Telfort/20 Mb zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch ook weer een positieve noot:

Vandaag is ook de Amino 130 binnen gekomen. Wat een klein ding!!!! Weet bijna niet waar ik 'm kwijt moet :+. Ik had 'm binnen 5 minuten aangesloten (HDMI kabel en UTP lagen er nog).

De boottijd is, zelfs al duurt het nog een paar minuten, een verademing tov. die van KPN! En al het andere aan het kastje ook: Zappen gaat snel, menu's gaan snel, interactieve content zoals uitzending gemist gaat redelijk snel. En het mozaiekkanaal is ook een mooi staaltje "zo hoort het" :D.

Het blijft toch alleen jammer van de KPN streams en de initiele freeze van 2 seconden bij het zappen (maar dan is er al wel geluid en zie je iig iets).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 11:03
Heeft die freeze niet te maken met het wachten op een i-frame in de stream?
aangezien het mpeg achtig is, moet ie wachten op een full frame. Dit kan dan tot een paar seconde duren, tenzij je eerste bewegende blokjes wilt zien voor er een heel plaatje opgebouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:15:
Enige wat mij interesseert is een "geen gezeur, geen gezeik maar gewoon goedwerkende verbinding" en dan interesseert mij enkele euros meer of minder totaal niet.
Mij ook niet, zolang e.e.a. maar vooraf duidelijk is en men zich aan zijn woord houdt.
Bij Lijbrandt is de duidelijkheid ver te zoeken, en als je om opheldering vraagt wordt je met een kluitje het riet in gestuurd en verder genegeerd. Dat is wat irriteert en waarom je juist door blijft "zeuren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@badnews.nl: Dat zal wrs de verklaring zijn ja :). Persoonlijk zie ik het liefst eigenlijk wel direct bewegend beeld (ook al is dat minder). Het eerste frame wat je ziet is namelijk al vrij duidelijk.

Overigens is nu ook "mijn lijbrandt" geactiveerd :D. Als ik echter naar de optie ga om het abonnement te wijzigen, dan zie ik het "gemist" pakket er niet tussen staan :S. Overigens lijk ik sowieso nog een behoorlijk stuk programma gemist te hebben en ook de HD zenders heb ik allemaal, iig de NL'se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:22:
Toch ook weer een positieve noot:
Vandaag is ook de Amino 130 binnen gekomen. Wat een klein ding!!!! Weet bijna niet waar ik 'm kwijt moet :+. Ik had 'm binnen 5 minuten aangesloten (HDMI kabel en UTP lagen er nog).

De boottijd is, zelfs al duurt het nog een paar minuten, een verademing tov. die van KPN! En al het andere aan het kastje ook: Zappen gaat snel, menu's gaan snel, interactieve content zoals uitzending gemist gaat redelijk snel. En het mozaiekkanaal is ook een mooi staaltje "zo hoort het" :D.

Het blijft toch alleen jammer van de KPN streams en de initiele freeze van 2 seconden bij het zappen (maar dan is er al wel geluid en zie je iig iets).
Het is inderdaad een heel fijn apparaatje, ook veel beter dan de oude Pace mediabox van UPC.

Bij mij past hij heel onopvallend onder de tv, die staat op een voet waardoor er net genoeg ruimte is om de Amino er onder te schuiven. Gelukkig verstoort de tv het infrarood signaal van de amino totaal niet.

Ik heb de HDMI kabel rechtstreeks op de tv aangesloten en een optisch kabeltje naar de surround versterker, zo hoeft deze niet altijd aan als je tv wilt kijken, plus dat de Amino, al je hem aanzet, via HDMI een signaaltje meestuurt waardoor de tv automatisch overschakelt. De enige gelegenheid waarbij we het met 1 enkele afstandsbediening af kunnen.

Van die afstandsbedieningen wordt je af en toe helemaal gek, 1 voor de tv, 1 voor de Amino, 1 voor de versterker, 1 voor de harddiskrecorder, 1 voor de Blu Ray speler en 1 voor de AC-Ryan mediaspeler.
Soms liggen ze alle zes voor mijn neus, misschien toch maar eens kijken of er een universele is die écht alles kan vervangen. :) (en dan ook echt makkelijk werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:52:
@badnews.nl: Dat zal wrs de verklaring zijn ja :). Persoonlijk zie ik het liefst eigenlijk wel direct bewegend beeld (ook al is dat minder). Het eerste frame wat je ziet is namelijk al vrij duidelijk.

Overigens is nu ook "mijn lijbrandt" geactiveerd :D. Als ik echter naar de optie ga om het abonnement te wijzigen, dan zie ik het "gemist" pakket er niet tussen staan :S. Overigens lijk ik sowieso nog een behoorlijk stuk programma gemist te hebben en ook de HD zenders heb ik allemaal, iig de NL'se.
"Mijn Lijbrandt" werkt nog niet volledig, bij het telefonie gedeelte (volgens mij had jij geen telefonie bij ze) kun je nog steeds niets inzien of instellen, nog steeds geen idee hoe ik b.v. nummerweergave aan of uit moet zetten of door moet schakelen.
Wat de HD zenders betreft, misschien hebben ze deze standaard voor iedereen aanstaan aangezien het een jaar gratis is? (waar ik nu 5 euro per maand voor betaal) Op de introductieavond hebben ze overigens al iets door laten schemeren dat ze overwogen er ook na 1 januari nog even mee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal, beste wensen voor 2011. Ik zie een hoop reacties. De kerstperiode ben ik als "vast" webteam vrij geweest en afgelopen woensdag weer begonnen. Ik had mijn zaken overgedragen aan een vervanger maar zie dat hij zich vooral heeft bezig gehouden met de DM.
Ga even de discussies langs van afgelopen tijd en zal dan reactie geven. De uitstaande DM's pak ik ook op vandaag

gr
Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:12:
Hallo Allemaal, beste wensen voor 2011.
:*) drie koningen al geweest, maar vooruit ook nog het beste.
Welkom terug en veel leesplezier
Vragen
1) wanneer wordt mijn lijbrandt compleet actief ( bij telefonie)
2) omruilactie gepland voor amino met pvr ? Indien ja, meer info ?
3) mail beantwoorden: sommige mails worden kennelijk binnen een paar uur beantwoord, op andere mail krijg je nooit antwoord

Kun je dit meenemen in update van de vragen/ discussie ?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@websurfer01: Als je Amino direct onder de TV geschoven zit: Heeft ie dan geen last van het niet kunnen afvoeren van warmte? Wat betreft IR hier ook helemaal geen last.

Oh ja en voor die afstandsbedieningen (waar vooral m'n vriendin niet tegen kon) heb ik al 2 jaar terug een Logitech Harmony 555 gekocht. I-de-aal! Werkt op de Amino ook prima. Ik heb trouwens de Amino niet aan de surround receiver gehangen omdat de audio uitgang van de TV zelf er al aan hangt. Die geeft ook de audio van HDMI bronnen gewoon netjes door en zo heb ik ook geen sync issues :).

@Webteam: Welkom terug dan maar nog een keer! Had het van de week ook al een keer gezegd, blijkbaar nog tegen je 'vervanger' :P

Zouden jullie voor de zekerheid nog eens na willen gaan of Schuuring echt vandaag (vrijdag) nog bij me langs komt? Ik ben er speciaal voor thuis gaan werken (ookal woon ik niet zo ver bij m'n werk vandaan). De helpdesk had gezegd van wel, gisteren, maar het klonk allemaal wel een beetje vrijblijvend zonder concrete afspraak of indicatie rond een tijdstip.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 07-01-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:36:
@websurfer01: Als je Amino direct onder de TV geschoven zit: Heeft ie dan geen last van het niet kunnen afvoeren van warmte? Wat betreft IR hier ook helemaal geen last.

Oh ja en voor die afstandsbedieningen (waar vooral m'n vriendin niet tegen kon) heb ik al 2 jaar terug een Logitech Harmony 555 gekocht. I-de-aal! Werkt op de Amino ook prima. Ik heb trouwens de Amino niet aan de surround receiver gehangen omdat de audio uitgang van de TV zelf er al aan hangt. Die geeft ook de audio van HDMI bronnen gewoon netjes door en zo heb ik ook geen sync issues :).
De tv is aan de uiterste rand maar een cm. of 2 dik, het dikkere gedeelte begint een 5 cm. boven de Amino, en die steekt met zijn kontje nog achter de tv uit, dus dat valt wel mee, maar voor de zekerheid zal ik vanavond als hij aan staat even voelen. Volgens mij wordt ie lang niet zo heet als de grillplaat van UPC. ;)
Die Logitech zal ik eens naar kijken, misschien wel een idee als ie tenminste alle normale handelingen (buiten de instellingen menu's) van alle apparaten aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De STB's kunnen wel redelijk warm worden.
Een onwijs probleem zal dit niet worden maar ik raad het bijvoorbeeld wel af om de STB te plaatsen waar bijvoorbeelde tv warmte afgevoerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Harmony kan eigenlijk alle handelingen wel aan (tenzij je iets heel specifieks bedoelt). Is er geen knopje voor, dan kan je 'm meestal wel als extra knop binnen de "activiteit" programmeren.

edit:
Kijk, dat stemt me toch meteen weer een stuk positiever! :). Net gebeld door een manager van Lijbrandt (die ook mede het webteam bemant). Om eens te checken hoe ik er nu in sta, het hele proces en de ervaringen met Lijbrandt. O.a. over een opmerking van mij aan het webteam over de KPN kwaliteit en de opleverperikelen (het CATV gedoe en zo).

Hij verzekerde me dat Lijbrandt de kwaliteit van de streams nog steeds hoog op de agenda heeft staan en dat ze GHM/KPN zullen blijven pushen hier verbetering in te brengen.

Verder ook nog de verzekering gehad dat er vanmiddag nog iemand van schuuring bij me op de stoep MOET staan.... en heb ik ook alsnog m'n usenet logingegevens ontvangen :).

Zelf hoop ik echt dat KPN zal luisteren want ik vind het eigenlijk wel een beetje banaal om via DVB-C te moeten kijken, simpelweg omdat dat signaal beter is dan IPTV :P. Te meer omdat ik oprecht ook wel zit te wachten op een mogelijk mooie aanbieding rondom de PVR en omdat ik toch wel gesteld ben op de elektronische programma info e.d.

[ Voor 79% gewijzigd door eymey op 07-01-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:07:
Een onwijs probleem zal dit niet worden maar ik raad het bijvoorbeeld wel af om de STB te plaatsen waar bijvoorbeelde tv warmte afgevoerd word.
Ik kan je geruststellen.... hier staan ze 24/7 aan en worden hooguit een graadje of 40 voor de 130m en nauwelijks warm voor de PVR.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me overigens op dat ik de laatste tijd ook steeds meer last heb van een 'bevriezend' beeld, zoals spikey eerder al benoemd heeft. Daarmee bedoel ik dat het beeld tijdens het kijken lijkt te desintegreren, dan bevriest (incl geluid) gedurende een aantal seconden (tussen 5-15 sec.) en dan de draad weer oppakt. In mijn geval gaat het niet om een vast stramien, al valt het op dat het met name 's avonds na 18.00 uur is.

Komt dit jullie ook bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:07:
Ik denk dat het in mijn geval gunstig is dat hij ónder de plasma tv staat, de warmte die de tv genereert stijgt op en trekt van onderaf koele lucht aan die dan mooi langs de STB stroomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En CATV werkt nu ook!!!!!! Man van schuring die langs kwam had eerst de CATV module vervangen maar dit bleek niet te helpen. Toen ging bij ons een lampje branden van "ja maar het heeft ook nog helemaal niet gewerkt, meeste gevalletjes module stuk zijn na enige tijd". Hij naar de POP, bleek de patch niet goed aangedrukt. Zodra hij 'm vast maakte deed bij mij het signaal het.

Uiteindelijk dus iets waar ik helemaal niet voor thuis had hoeven blijven.... maar het werkt!

DVB-C is idd prima kwaliteit (hoewel ik denk ik nog wat aan de beeldinstellingen van de TV moet doen). Ook grappig om te zien dat upscaled SD programma's op de IPTV HD zenders qua beeldkwaliteit bijna gelijk zijn aan de SD zender op dvb-c :P.

En dat de SD versie op IPTV idd veel minder details heeft dan die op dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Eymey, eindelijk.
Gefeliciteerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:56:
En dat de SD versie op IPTV idd veel minder details heeft dan die op dvb-c.
En het gaat juist om de details :)
Het beeld kan nog zo strak zijn door de hogere resolutie, maar als door de reëncoding en lagere bitrates de details worden weggemoffeld dan geef mij maar lekker Technicolor via DVB-C :Y)
Ik kan je uit ervaring met de Iphion test zeggen (die dus ook van de KPN streams gebruikt maakt) dat het op ten duur behoorlijk saai wordt om naar vegerige koppen te kijken waar geen detail in de huid zit :P
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:22:
Dat het 2 seconden is heeft wellicht met dat Verimatrix te maken. Als ze die meuk ook in de WGDO gebieden gaan gebruiken ben ik echt zeer benieuwd wat het verschil gaat zijn in de zapsnelheid/buffertijd. Als het merkbaar trager wordt zal het denk ik een hoop telefoontjes gaan opleveren naar de helpdesks van de isp's.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:15:
Dat het 2 seconden is heeft wellicht met dat Verimatrix te maken. Als ze die meuk ook in de WGDO gebieden gaan gebruiken ben ik echt zeer benieuwd wat het verschil gaat zijn in de zapsnelheid/buffertijd. Als het merkbaar trager wordt zal het denk ik een hoop telefoontjes gaan opleveren naar de helpdesks van de isp's.
Stel nu eens voor dat KPN in haar belofte echte IPTV op glasvezel te gaan leveren ervoor kiest om GHM te gaan leveren.... dat zou toch wat zijn ;)
En dat GHM als voorspeld overal Verimatrix overheen haalt.... dan zijn we er toch?
Sublieme TV en content suppliers ook happy met encryptie op de HTPC gebruikers na, maar die mochten dat toch al niet volgens de voorwaarden :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Stel nu eens voor dat KPN in haar belofte echte IPTV op glasvezel te gaan leveren ervoor kiest om GHM te gaan leveren.... dat zou toch wat zijn ;)
En dat GHM als voorspeld overal Verimatrix overheen haalt.... dan zijn we er toch?
Sublieme TV en content suppliers ook happy met encryptie op de HTPC gebruikers na, maar die mochten dat toch al niet volgens de voorwaarden :P
Helemaal mee eens, enige wat voor mij belangrijk is dat is de beeldkwaliteit via de Amino. Wat ze er verder aan encryptie overeen gooien boeit me niet. Zelfs al zou de zapsnelheid iets lager worden (wat waarschijnlijk niet eens merkbaar is) dan kan ik daar nog steeds prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik bij normaal TV kijken echt niet de hele tijd ga letten op de beeldkwaliteit en details (daarvoor zijn m'n ogen te slecht). Maar als het beeld echt slecht is, zoals bij digitenne, dan spelen m'n slechte ogen ook wel weer sneller mee gek genoeg.

En toch vind ik die hele Amino verder geniaal, qua bediening: Vooral uitzending gemist en het mozaiekkanaal. Vooral van die laatste vind ik de implementatie echt heel knap: Alles bewegend en het geluid van het kanaal dat de focus heeft. En ook dat dat zelfs op KPN netwerken werkt :P.

Toch ook een nadeel van de Amino: Je kan echt heel moeilijk zien wat z'n status is (of ie aan of uit staat). Je ziet wel even een rood lampje branden maar dat is in beide gevallen na enige tijd uit.

Het FM radio signaal vind ik trouwens ook echt strak! Wel jammer dat er geen radio Gelderland op zit (dat luisteren we hier vaker dan Omroep Fryslan) maar ach, je moet keuzes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:01:
Toch ook een nadeel van de Amino: Je kan echt heel moeilijk zien wat z'n status is (of ie aan of uit staat). Je ziet wel even een rood lampje branden maar dat is in beide gevallen na enige tijd uit.

Het FM radio signaal vind ik trouwens ook echt strak! Wel jammer dat er geen radio Gelderland op zit (dat luisteren we hier vaker dan Omroep Fryslan) maar ach, je moet keuzes maken :)
De enige manier om te zien of hij aan is, is door op een willekeurige knop (niet de power) van de Amino AB te drukken, licht het lampje eventjes op, dan is hij aan.

Het niet meer hebben van een FM signaal is bij KPN nog het ergste van de blunder om analoog af te schaffen. Een blunder die ze m.i. veel nieuwe klanten scheelt, maar waardoor ook bestaande afgehaakt zijn.
Een decoder voor elk apparaat is al een ramp, maar vergt éénmalige aanpassingen, niet meer gewoon je radio aan kunnen zetten is nog veel erger, daar loop je elke dag tegenaan. Of KPN moet een oplossing hebben om niet je tv aan te hoeven zetten om een radiozender te kiezen?? UPC had dit niet, maar die heeft analoog (nog) niet afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Na volgen van deze thread heb ik mij nu in ieder geval voor glasvezel via Lijbrandt aangemeld. UPC gaat er voor internet uit.
Uit de heldere info die Alexander01 die in de thread over glasvezel in Leeuwarden heeft verstrekt, waarvoor dank, heb ik afgeleid dat ik wat kwaliteit van HD televisie op dit moment nog beter uit ben bij UPC. Ook vind ik het handig dat ik daar over een PVR kan beschikken aangezien het nog even duurt voordat de Amino M540 PVR bij Lijbrandt wordt aangeboden. Wel een strak apparaat zag ik op hun site.

Ik was al enige tijd ontevreden over het internet van UPC. Ik heb de indruk dat het UPC netwerk in Almere vol zit. Een praktisch voorbeeld: Op mijn Boxee Box kan ik met een applicatie zoeken naar medialists. Ik kwam de volledige 3 seasons van Trueblood tegen maar kon een bepaalde aflevering maar 1 keer vloeiend en spatzuiver afspelen, de andere keren 2 keer om 2 minuten buffering, heel irritant. En dat terwijl het met 60 Fiberpower goed moet kunnen dat bewijst die ene keer.
Ook van de upload krapte had ik genoeg. Ik ben benieuwd naar de performance van glasvezel.

Als in de loop van dit jaar de HD kwaliteit in de WBA gebieden verbetert is het interessant voor mij om helemaal naar Lijbrandt over te stappen.
@spikecity Ik had met een oud collega, ambtenaar van gemeente Almere, gesproken en die had het over kwartaal 3. Ik denk dat hij die planning van Reggefiber heeft gehoord.

Telefoon ga ik porteren naar Budgetphone om bereikbaar te zijn. Uitbellen kan via andere providers die zelfs naar diverse Europese landen (vaste lijnen weliswaar) gratis bellen aanbieden.

Kortom na tig jaar alle diensten in 1 pakket splits ik nu omwille van de kwaliteit alles weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:28:
Als in de loop van dit jaar de HD kwaliteit in de WBA gebieden verbetert is het interessant voor mij om helemaal naar Lijbrandt over te stappen.
@spikecity Ik had met een oud collega, ambtenaar van gemeente Almere, gesproken en die had het over kwartaal 3. Ik denk dat hij die planning van Reggefiber heeft gehoord.
Over de performance van glasvezel zal je prettig verrast zijn denk ik, want dat is hier het stuk Lijbrandt wat al vanaf de dag dat de Genexis stroom kreeg in één rechte streep snaarstrak volle bak up en down heeft gedraaid.

En wat dat derde kwartaal betreft? Reggefiber is nu net geen partij in dit verhaal, want dit is nagenoeg puur een KPN probleem, samen met GHM. Ok, GHM, KPN en Reggefiber zijn geen vreemden voor elkaar, maar ik heb er toch goede hoop op dat men dit eerder gaat oplossen.

Als elders al voorgesteld zou het niet eens zo'n idioot idee zijn als KPN op glasvezel zou besluiten om het sublieme pakket van GHM te gaan leveren in plaats van andersom.
GHM gaat sowieso verimatrix encrypten, dus dan zou het compatible zijn met wat de KPN dozen aankunnen, en hebben alle glaskijkers waar ze recht op hebben, namelijk superieure HD beeldkwaliteit.
Websurfer01 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:19:
Het niet meer hebben van een FM signaal is bij KPN nog het ergste van de blunder om analoog af te schaffen. Een blunder die ze m.i. veel nieuwe klanten scheelt, maar waardoor ook bestaande afgehaakt zijn.
Een decoder voor elk apparaat is al een ramp, maar vergt éénmalige aanpassingen, niet meer gewoon je radio aan kunnen zetten is nog veel erger, daar loop je elke dag tegenaan. Of KPN moet een oplossing hebben om niet je tv aan te hoeven zetten om een radiozender te kiezen?? UPC had dit niet, maar die heeft analoog (nog) niet afgeschaft.
Er gaan geruchten dat KPN weer terugkomt met het analoge pakket omdat ze inderdaad heel veel klanten zijn verloren hierop die van analoog UPC naar KPN glas over zijn gegaan omdat ze tijdens de introductie inderdaad nog analoog aanboden en dat ineens begin 2010 zijn gestopt.
Ik ben nog steeds meer dan happy met de 40 analoge radiozenders die de Genexis weer op mijn thuiscoaxtje zet hoor, gewoon inderdaad alleen de radio aanzetten, en niet je halve mediaset.
En UPC zal als ze de strijd met glas willen blijven aangaan en dus nog dikker internet willen leveren wel moeten om analoog af te bouwen, want coaxkabel wordt echt niet breder dan het nu is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:01:
Het FM radio signaal vind ik trouwens ook echt strak!
Dat komt omdat het geen FM-signaal is en dus de hoge tonen niet wegvallen :)

Maar bij KPN zijn die vast ook allemaal gereëncode in lagere bitrates denk ik?

Glashart Media geeft in de WGDO gebieden ook bij alle bekende radiozenders de 233.81.x Technicolor IP's direct door in hun VLAN. De bitrate van die zenders ligt op 384 kbit/s. Stukken beter dat die 128-192kbps webstreams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:26:
[...]

Er gaan geruchten dat KPN weer terugkomt met het analoge pakket omdat ze inderdaad heel veel klanten zijn verloren hierop die van analoog UPC naar KPN glas over zijn gegaan omdat ze tijdens de introductie inderdaad nog analoog aanboden en dat ineens begin 2010 zijn gestopt.
Ik ben nog steeds meer dan happy met de 40 analoge radiozenders die de Genexis weer op mijn thuiscoaxtje zet hoor, gewoon inderdaad alleen de radio aanzetten, en niet je halve mediaset.
Dat is zo typisch KPN, zich geen bal aantrekken van wat klanten graag willen, maar gewoon de eigen zin doordrammen, totdat ze merken dat klanten weglopen en ze het in hun portemonnee voelen. Krijg je straks ineens heel schijnheilig: "KPN introduceert analoog en DVB-C via de glasvezel" :)

Het wordt tijd dat ze eens flink op hun ... gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Hmmz

Uiteraard hartsikke goed een web team: vrijdag 07 januari 2011 09:12 weer aanwezig
Vakantie begon op: dinsdag 14 december 2010 14:11

Dat is pagina 147...

Misschien nog andere fora en is het webteam ( 1 persoon ?) ook nog eens belast met de emailverwerking/ beantwoording ?
Want snel is het niet, of afhankelijk van een antwoord wat mag gegeven worden door een schakel hoger ??
Top = ***** ( 5)
Aaargh = - * ( negatief)
Zo langzamerhand ben ik er helemaal van overtuigd:
Internet:
Internet upload: ***** (5)
Internet download ***** (5)
Internet stabiliteit ***** (5)

Televisie
Analoog: *** (3) reden is, het is analoog he, t.o.v van vroeger... ( ****************), maar dat gaat mank
DVB-C: **** (4)
Iptv sd: *** (3) dvb- c en iptv sd ontlopen elkaar niks, waarom dan duur iptv abo nemen ?
Iptv Hd ** (2) keihard een 2, Hd moet overweldigend zijn, spettert van beeldscherm af ( absoluut niet het geval) (a1)
extra diensten: ?

a1: zoals ik heb geconcludeerd t.o.v. upc hd, incl eredivisie live Hd

Telefonie
Kosten: **** (4)
Kwaliteit: ?
Verstaanbaarheid : ?

Service/ materiaal
Helpdesk *** (3) stel ik op neutraal
Amino/ amino pvr: afwachting evt omwisselprogramma
Amino algemeen ***** (5)
Bereikbaarheid heldesk ( - 5 min) *** (3) neutraal

Al met al geen slecht lijstje voor Lijbrandt, maar het kan en mag stukken beter in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:43:
[...]

Dat komt omdat het geen FM-signaal is en dus de hoge tonen niet wegvallen :)

Maar bij KPN zijn die vast ook allemaal gereëncode in lagere bitrates denk ik?

Glashart Media geeft in de WGDO gebieden ook bij alle bekende radiozenders de 233.81.x Technicolor IP's direct door in hun VLAN. De bitrate van die zenders ligt op 384 kbit/s. Stukken beter dat die 128-192kbps webstreams :)
Eeeeehm als het geen FM signaal is, hoe kan het dan dat hier in huis 3 FM ontvangers er toch perfect op kunnen afstemmen? ;) :+

Op de COAX zit wel degelijk ook een compleet pakket FM zenders. Gelukkig maar want ook dát was 1 van de redenen om Lijbrandt te willen, precies zoals websurfer01 zegt. Ik luister te vaak "ff radio" om dat steeds via een rampenbox en de tv op te moeten zoeken. In de tijd dat ik ITV van KPN (en later Tweak) had, heb ik ook altijd een FM antenne op zolder gehad, naast m'n antenne voor backup dvb-t :P

Overigens zit tussen mijn tuners ook een Kenwood KT-6050: Erg mooi apparaat (2de hands opgepikt voor in een mooi setje losse-componenten-hifi op m'n werkkamer). 2 antenne ingangen en breed scala aan instellingen voor ontvangst en selectiviteit e.d. Beetje een kanon en mug verhaal maar toch ook weer handig: Hij geeft ook de signaalsterkte aan.
Coax aansluiting van Genexis hangt nu aan een splitter met 3 uitgangen. Elk via coax weer verbonden met Hirschmann einddozen. Met 3 FM ontvangers en een DVB-C ontvanger tegelijkertijd aan geeft de Kenwood nog steeds een signaalsterkte van 56-60 dB :o.

Volgens mij biedt UPC dat hier nog nieteens direct op het overnamepunt :P

Overigens, over radio kwaliteit van KPN via IP had ik op zich nooit klagen. Het klonk gemiddeld iig beter dan FM van UPC en ook beter dan webstreams (als ik 3fm bv. vergelijk met hun webstream). Heb echter nooit naar de bitrates gekeken. Maar mijn gehoor laat me op dat punt meestal niet snel in de steek. Bij Digitenne, bijvoorbeeld, kan ik wél horen dat de bitrate bagger is.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 09-01-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:15:
[...]

Eeeeehm als het geen FM signaal is, hoe kan het dan dat hier in huis 3 FM ontvangers er toch perfect op kunnen afstemmen? ;) :+

Op de COAX zit wel degelijk ook een compleet pakket FM zenders. Gelukkig maar want ook dát was 1 van de redenen om Lijbrandt te willen, precies zoals websurfer01 zegt. Ik luister te vaak "ff radio" om dat steeds via een rampenbox en de tv op te moeten zoeken. In de tijd dat ik ITV van KPN (en later Tweak) had, heb ik ook altijd een FM antenne op zolder gehad, naast m'n antenne voor backup dvb-t :P
Ah ok. Ik dacht dat je de radiozenders op de Amino bedoelde omdat de rest van je post daar ook over ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ok :). Mja ik spring soms van de hak op de tak maar terminologie door elkaar halen probeer ik toch wel bewust te voorkomen ;). Dus het ging idd wel over de FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber: Nieuwe 1 Gbps Aansluitunits (FTU's)

In het voorjaar 2010 heeft Reggefiber middels een persbericht een universele Fiber Termination Unit (FTU) aangekondigd welke in samenwerking met drie leveranciers zou zijn ontwikkeld. De FTU is, als eindpunt van de glasvezellijnen, een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld een ISRA-punt in de telefonie, het punt waar de telefoonlijn van KPN over- gaat in de bekabeling in huis.

Voor zover nu te zien hebben alle Media die het ReggefiberPersbericht in 2010 geplaatst hebben zich er lekker gemakkelijk van afgemaakt en zonder nader onderzoek alleen het bericht als zodanig gekopieerd en geplaatst. Als nieuwsgierige lezer weet je dan eigenlijk nog niets. Zeker nu bekend gemaakt is dat de nieuwe units in 2011 in gebruik genomen gaan worden willen we graag meer weten. Ik stel daarom voor dat we samen op onderzoek uitgaan... Lees Meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toen lag m'n verbinding er weer compleet uit :( :(. CATV weer weg en ook internet en IPTV geven geen link meer. Weer precies hetzelfde probleem als vorige week, bijna exact 5 dagen (op een kwartier na) later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:43:
GHM geeft hier behalve 701 t/m 713 alleen maar keiharde stilte door op de radiokanalen, en dat al voor de vierde week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:36:
En toen lag m'n verbinding er weer compleet uit :( :(. CATV weer weg en ook internet en IPTV geven geen link meer. Weer precies hetzelfde probleem als vorige week, bijna exact 5 dagen (op een kwartier na) later....
Een KPN systeem wie dit automatische doet? sterkte de komende weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 14:15
Heb reactie gehad van webcare team dat omruil van 130m naar 532 niet mogelijk is. Je moet dus een losse 532 aanschaffen om pvr te kunnen gebruiken.

Wel jammer, want de netrecord optie die ze zouden geven is er voorlopig ook niet, dus je kunt feitelijk niet losse iptv opnemen om later te kijken. Een hdd op je 130m is ook niet mogelijk afaik, dus dan betekent het domweg bloeden...

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik mag toch wel hopen voor Lijbrandt dat ze hier nog op terug gaan komen. Los van m'n tevredenheid met de 130m (op momenten dat de dienst werkt dan :P ) KUNNEN ze gewoon op de lange termijn niet weg komen met zo'n houding vwb de PVR.

Bijna iedere aanbieder van digitale TV biedt tegenwoordig een pvr OF gratis, OF in bruikleen tegen een redelijke prijs per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javaboon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:39:
Heb reactie gehad van webcare team dat omruil van 130m naar 532 niet mogelijk is. Je moet dus een losse 532 aanschaffen om pvr te kunnen gebruiken.
Omruilacties op eigendomsapparatuur blijven altijd vervelend voor de leverancier, want het teruggenomen apparaat is dus niet nieuw meer en kan dus ook niet meer als zodanig verkocht worden.
Als het nu huurapparaten geweest zouden zijn dan kan een klant die geen PVR wil hebben ook niet zeuren dat hij een jonggebruikte 130m in bruikleen krijgt, maar voor een kooptoestel van 150 euro wil je wel graag zelf de beschermfolie van de frontjes aftrekken toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Niet omruilen vind ik onacceptabel. Ze hebben toegezegd dat er een omruiling zou komen, alleen de precieze invulling wisten ze nog niet. (o.a. Yogoi in dit topic).

Sowieso reageren ze opeens helemaal niet meer op emails. Ik had nog een email open staan van voor de kerst m.b.t. EDL in HD en de kwaliteit van de HD streams, en daar heb ik nog geen antwoord op en ze reageren ook niet op mijn email m.b.t. tot die nieuwe aanbieding van gratis HD zenders en ene gratis HD setop box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:37:
Sowieso reageren ze opeens helemaal niet meer op emails. Ik had nog een email open staan van voor de kerst m.b.t. EDL in HD en de kwaliteit van de HD streams, en daar heb ik nog geen antwoord op en ze reageren ook niet op mijn email m.b.t. tot die nieuwe aanbieding van gratis HD zenders en ene gratis HD setop box.
Dat is nu eenmaal de Lijbrandt tactiek, vanaf het begin hebben ze stelselmatig elke kritische vraag genegeerd.
Gewone vragen worden beantwoord, kritische genegeerd. Dit geldt ook voor het webteam.

De techniek is goed, van (de mentaliteit van) Lijbrandt zelf heb ik mijn buik vol.
Ik kijk al weer uit naar het einde van het contractjaar.

Goh, het lijkt wel politiek, de verkiezingen zijn nog niet geweest, of.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:37:
Niet omruilen vind ik onacceptabel. Ze hebben toegezegd dat er een omruiling zou komen, alleen de precieze invulling wisten ze nog niet. (o.a. Yogoi in dit topic).
Ik ben ook wel benieuwd naar een officieel standpunt, want alhoewel ik Yogoi een geweldige vent vind (waar ze zuinig op moeten zijn), zijn berichten hier zijn natuurlijk alles behalve officiële statements van Lijbrandt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja @javaboon zegt toch wel duidelijk "webcare team", op zich. Even er van uitgaande dat ook hij Yogoi niet als officiele webcare ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:44:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar een officieel standpunt, want alhoewel ik Yogoi een geweldige vent vind (waar ze zuinig op moeten zijn), zijn berichten hier zijn natuurlijk alles behalve officiële statements van Lijbrandt.
Dat ben ik niet met je eens. Immers, indien men spreekt 'in functie' en dus in vertegenwoordiging van de organisatie waarvoor men werkt dan is een standpunt natuurlijk gewoon officieel en iets waar de organisatie (en door de organisatie eventueel het individu) op aangsproken kan worden. Stel je voor dat dit niet zo is, wie kan je dan namens een organisatie, in dit geval Lijbrandt, nog serieus nemen?

Dat zegt overigens niets over het individu, die kan heel goed een prima vent zijn met een uitstekende inzet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het webteam heeft hier officieel aangekondigd de mening / het beleid van Lijbrandt te vertegenwoordigen.

Yogoi zegt er ook regelmatig bij dat je hem of Lijbrandt niet kan vastpinnen op wat hij zegt omdat hij hier eigenlijk voornamelijk is om mensen te helpen met technische issues.

Je bent dan wel erg naief als je vervolgens organisatorische of financiele dingen die Yogoi zegt toch voor waar en zonder voorbehoud gaat aannemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:28:
Het webteam heeft hier officieel aangekondigd de mening / het beleid van Lijbrandt te vertegenwoordigen.

Yogoi zegt er ook regelmatig bij dat je hem of Lijbrandt niet kan vastpinnen op wat hij zegt omdat hij hier eigenlijk voornamelijk is om mensen te helpen met technische issues.

Je bent dan wel erg naief als je vervolgens organisatorische of financiele dingen die Yogoi zegt toch voor waar en zonder voorbehoud gaat aannemen......
Als er netjes bij wordt gezegd dat men het niet zeker weet en/of men er niet op vastgepint dient te worden, dan is er natuurlijk ook niets aan de hand. Als er echter stellig een standpunt wordt ingenomen zonder dit voorbehoud, dan is het minstens zo naief te beweren dat dit niet officieel zou zijn.

Kortom, volgens mij zeggen we hetzelfde (let op het voorbehoud ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
we kunnen hier redelijk kort over zijn.
Ik post uit persoonlijke titel en ja het klopt dat ik soms dingen post die ik alleen kan wetne vanuit mijn functie.
Ik geef dan ook meestal aan dat ik dingen doe voor personen omdat ik dit netjes vind en niet omdat het mijn werk is.

Als jullie echt rechten willen ontlenen aan mijn posts dan is het redelijk simpel, dan post ik gewoon niet meer.
Echter lijkt me dat nu juist niet een heel wenselijke oplossing. Zowel voor mij niet als voor jullie niet.
Voor mij omdat ik het leuk vind wat interactie met gebruikers heb op deze manier en voor jullie worden er eventuele issue verholpen of vragen beantwoord waar je via de normale weg misschien meer problemen mee hebt.

edit:
Begrijp ik nu goed dat ik volgens jou (pageon) bij al mijn posts moet gaan zeggen dat ik dit niet zeker weet of dat het onder voorbehoud is terwijl ik vanuit persoonlijke titel hier post?

[ Voor 12% gewijzigd door Yogoi op 11-01-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:25:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Immers, indien men spreekt 'in functie' en dus in vertegenwoordiging van de organisatie waarvoor men werkt dan is een standpunt natuurlijk gewoon officieel en iets waar de organisatie (en door de organisatie eventueel het individu) op aangsproken kan worden. Stel je voor dat dit niet zo is, wie kan je dan namens een organisatie, in dit geval Lijbrandt, nog serieus nemen?

Dat zegt overigens niets over het individu, die kan heel goed een prima vent zijn met een uitstekende inzet ;) .
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat verandert niets aan de waarde die je mag hechten aan iemand die op persoonlijke titel hier post.
Boven mijn avatar staat Lijbrandt Crash Test Dummy, en als ik op dat gebied dingen te melden heb dan mag je me daaraan houden, maar als ik een roddel heb over Lijbrandt die ik mag lekken, dan wil dat nog steeds niet zeggen dat ik dan ineens het officiële standpunt van Lijbrandt als bedrijf vertegenwoordig, zelfs niet als een directeur zelf me dat influisterde.

Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Yogoi, die hier vooral lekker moet blijven posten en mensen technisch op pad helpen als er weer eens iets onverklaarbaars gebeurt, maar die je niet kan vastpinnen op een vermoeden wat hij ooit eens op persoonlijke titel heeft geuit hier.

De enige op GoT die Lijbrandt officieel vertegenwoordigt hier is het webteam.

@Yogoi: Lekker hier blijven posten, je inzet achter de schermen wordt zeker gewaardeerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:39:
we kunnen hier redelijk kort over zijn.
Ik post uit persoonlijke titel en ja het klopt dat ik soms dingen post die ik alleen kan wetne vanuit mijn functie.
Ik geef dan ook meestal aan dat ik dingen doe voor personen omdat ik dit netjes vind en niet omdat het mijn werk is.

Als jullie echt rechten willen ontlenen aan mijn posts dan is het redelijk simpel, dan post ik gewoon niet meer.
Echter lijkt me dat nu juist niet een heel wenselijke oplossing. Zowel voor mij niet als voor jullie niet.
Voor mij omdat ik het leuk vind wat interactie met gebruikers heb op deze manier en voor jullie worden er eventuele issue verholpen of vragen beantwoord waar je via de normale weg misschien meer problemen mee hebt.

edit:
Begrijp ik nu goed dat ik volgens jou (pageon) bij al mijn posts moet gaan zeggen dat ik dit niet zeker weet of dat het onder voorbehoud is terwijl ik vanuit persoonlijke titel hier post?
Hi Yogoi.

Als jij vanuit persoonlijke titel post, dan is hetgeen ik heb gezegd op jou niet van toepassing (ik dacht/nam aan dat je aanspreekpunt was namens Lijbrandt). het gaat erom dat wanneer 'men', dat kan dus een willekeurig iemand zijn, uit naam van een organisatie post dat officieel is. Wil 'men' dat niet, dan post je uit persoonlijke titel (dat doe ikzelf ook :)).

Vooral blijven posten, er zijn een hoop mensen die veel baat hebben bij je bijdrage.

//edit:
@Yogoi
Verdiep me net even in de historie en je verdient mijn excuses. Je handelt inderdaad erg netjes en op persoonlijke titel. Ik heb mijn huiswerk in deze niet goed gedaan 8)7.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:44:
[...]

_/-\o_ We moeten hier ook zuinig zijn op een vent als Yogoi. _/-\o_
Behalve werknemer van Lijbrandt/GHM( Enz.) is hij ook Tweaker.
Zijn mening, inzicht wordt hier zeer op prijs gesteld. O-)
Iedereen snapt toch wel dat hij niet het officiële standpunt van Lijbrandt vertegenwoordigd?
:9 Als Yogoi al eens iets heeft toegezegd dan is dat uit zijn hoop dat het zo zal gaan maar niet iets om hem op vast te pinnen :9

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Cosimo:
Ik werk bij Lijbrandt Telecom Wholesale. Glashart Media (ik neem aan dat je die bedoelt met GHM) valt daar niet onder. Ik werk wel samen met GHM maar niet bij GMH. Klein verschil maar toch redelijk significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De inzet van Yogoi wordt zeker gewaardeerd! Als hij bv. de problemen die ik heb gehad niet zo voortvarend zou hebben opgepakt, dan had ik waarschijnlijk veel langer op een oplossing moeten wachten.

Inmiddels werkt mijn lijn wederom en is er serieus goede hoop dat nu de achterliggende oorzaak ook is aangepakt, dus dat ik hier geen last meer van krijg (als dat wel zou gebeuren, dan zou ik komende zondag wrs erg chagrijnig worden :X ). En ook belangrijk: Dat toekomstige overstappers hier ook geen last meer van krijgen.

Ik ben verder wel serieus heel erg benieuwd of dit hele overstap avontuur van mij een beetje gehoor heeft gekregen binnen de Reggefiber en KPN gelederen en of het ze geholpen heeft aan nuttige informatie voor het bakken van een officiele procedure :). Dat zou mij ondanks de hassle toch wel weer een enigszins tevreden gevoel geven.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 11-01-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor Eymey:
De ingebouwde check zou dit inderdaad moeten voorkomen vanaf nu.
Ik hoop dan ook nu dat ik niks meer met jouw lijn te maken hoef te hebben! (in positieve zin dus ;))

Ik kan je in ieder geval vertellen dat we binnen Lijbrandt door jouw proces veel geleerd hebben. Of dit voor KPN/Reggefiber zo is? Ik vermoed van wel. In ieder geval in het feit van hoe dit nu precies gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ik zou toch graag zien dat het webteam eens met antwoorden kwam, vrijdag weer aanwezig
En nog steeds geen duidelijk beeld kunnen scheppen omtrent een aantal vragen.
Misschien dat men binnen Lijbrandt nog geen standpunt heeft ingenomen, maar al met al ..... :'(

Zeker als ik nog iets lees over als je nu in bezit bent van een amino 130 en je wil hem omwisselen.
Tja, je hebt het product wel zelf aangeschaft..... je had ook kunnen wachten op de pvr.
Dan kun je je ook weer afvragen: communicatie daarom heen.
Iets in de trend van: we zijn bezig met een pvr, lever periode nog onbekend. Inschatting 1e aanleevring januari 2011. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Het beeld over Lijbrandt is in ieder geval minder positief geworden in de afgelopen maanden. Toch eeuwig zonde, want dat had ik na het bijwonen van een voorlichting helemaal niet verwacht.

Zou bijna naar een voorlichting elders gaan en wat zeer kritische vragen stellen.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
baasandre schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:20:
Ik zou toch graag zien dat het webteam eens met antwoorden kwam, vrijdag weer aanwezig
En nog steeds geen duidelijk beeld kunnen scheppen omtrent een aantal vragen.
Misschien dat men binnen Lijbrandt nog geen standpunt heeft ingenomen, maar al met al ..... :'(
Vooralsnog lijkt het er op dat dit standpunt horen, zien en zwijgen is.
Zeker als ik nog iets lees over als je nu in bezit bent van een amino 130 en je wil hem omwisselen.
Tja, je hebt het product wel zelf aangeschaft..... je had ook kunnen wachten op de pvr.
Toen ik juli vorig jaar op de voorlichtingsavond was (en me rond die tijd aanmeldde) was er nog helemaal geen sprake van een PVR, maar werd gezegd dat men er aan werkte de USB poort van de 130 geschikt te maken voor een opname mogelijkheid.
Het beeld over Lijbrandt is in ieder geval minder positief geworden in de afgelopen maanden. Toch eeuwig zonde, want dat had ik na het bijwonen van een voorlichting helemaal niet verwacht.
Ze zijn voor mij qua mentaliteit helemaal afgebrand.

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 11-01-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 14:15
Het verhaal over niet omruilen komt via een PM van het webcare team inderdaad. En ik kan best begrijpen dat ze geen omruil actie doen, heb ik ook best vrede mee als ze tenminste de pvr via web (of usb) op de 130m kunnen aanbieden. Ik zou die web pvr best wel willen als het tarief acceptabel is. Ik zit nu met een brakke topfield dvb-t pvr op te nemen en kan dus digitenne nog niet de deur uit doen.

Had ook bericht gekregen dat de m532's weer op zijn en dat komende week weer een aantal binnen komen. Die zijn dan te bestellen via mijn lijbrandt.

edit: zojuist een m532 besteld. Zal mij benieuwen....

[ Voor 4% gewijzigd door javaboon op 11-01-2011 19:57 ]

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ben je trouwens gebonden aan een M532 van Lijbrandt?
Stel dat je er eentje ergens anders voordeliger kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javaboon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:
edit: zojuist een m532 besteld. Zal mij benieuwen....
Daar ga je geen spijt van krijgen, lief, stil, snel, laag energieverbruik en handig te bedienen.
Websurfer01 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:58:
Ben je trouwens gebonden aan een M532 van Lijbrandt?
Stel dat je er eentje ergens anders voordeliger kunt kopen?
Volgens mij zit je een een Lijbrandt versie vast omdat jouw account gekoppeld is aan je STB ID, dus zal men een 532 met een vreemd STB ID waarschijnlijk niet herkennen, en ook de juiste verimatrix certificaten erop moeten staan... maar ik laat me hierin graag corrigeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja ik zit nog steeds te twijfelen.....

Ik vind 250 euro toch best een hoop geld voor een apparaat waar ik wel mee kan opnemen maar nieteens de opnames voor mezelf bewaren. En dat terwijl ik net 69 euro heb uitgegeven aan een Amino 130m die ik heb besteld omdat op het moment van bestellen er nog geen uitzicht was op een snel uit komen van een -los- PVR model..... op dat moment was er nog wel uitzicht op een belofte die tijdens de info avond is gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Laat staan het moment van bestellen, abo.. bijvb oktober

Aansluiting 5 december
Amino levering thuis 8 december

Gevoel: dank u !!!

Twee weken later gevoel van kat in de zak gekocht, levering pvr mogelijk
Levering pvr nergens terug te vinden op de site, nergens, nergens.... alleen als je toevallig wat dieper speurt

Happy new year
Nieuwe aanbiedingen, succes met je amino waar je 69 euro voor hebt betaald

@t Spikecity: sorry hoor, maar begin eens achter je oren te krabbelen wat vertegenwoordig je eigenlijk ?

1) waardeer je mening en inzet enorm
2) objectief een eerlijk
3) niet te beroerd om te beantwoorden
4) niet te beroerd om te testen, of vragen te beantwoorden

Webteam: zie mijn eerdere post, na 3 dgn nog geen antwoord op wat dan ook.
Ik kan je loyaliteit en inzet begrijpen, maar dat jij verwoord, uitlegd, overtuigd, motiveert, etc

Terwijl een officieel antwoord uitblijft...., je inzet wordt gewaardeerd !!!
Maar enige ruggesteun ontbreekt hier op het forum.

Als je misschien enig ingang hebt, misschien een idee om nogmaals de communicatie naar voren te halen ?
Want een webteam, vrijdag iets van 0900 uur, hallo *O* -O- *O* ;w

En verder O-) levert natuurlijk niks op, ach natuurlijk niks zeggende antwoorden kunnen altijd , maar een gemiddelde tweaker prikt daar wel doorheen.

Spikecity: voor jouw bijdrage : _/-\o_ :9~ niks dan lof... zelfde voor eymey
edit: en uiteraard yogoi ( lol websurfer :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:39:
Volgens mij zit je een een Lijbrandt versie vast omdat jouw account gekoppeld is aan je STB ID, dus zal men een 532 met een vreemd STB ID waarschijnlijk niet herkennen, en ook de juiste verimatrix certificaten erop moeten staan... maar ik laat me hierin graag corrigeren.
Oke, misschien heeft Yogoi hier een antwoord op, ik hoop van harte dat hij je inderdaad corrigeert :) niet dat ik nu al plannen heb, maar ze gaan natuurlijk een keer op andere manieren te koop komen, al is het maar op marktplaats.

Als wat jij zegt zou kloppen overigens dan haalt Lijbrandt natuurlijk een hele smerige truc uit met het verkopen van deze apparaten, want dan zouden ze als je bij Lijbrandt vertrekt, waarschijnlijk niet eens bij een andere provider bruikbaar zijn. Weg investering van 69 euro voor de 130M en eventueel extra bijgekochte 532M, of je moet ze aan een Lijbrandt klant kunnen verkopen, maar als je account ID er aan gekoppeld is zou hij voor iedereen voorgoed waardeloos zijn op het moment dat je klant af bent en je account dus niet meer bestaat??? Dan heb je een duur jaartje Lijbrandt gehad, met tot nu toe alleen maar ergernis.

Tot ik hier meer over weet zal ik dus zeker niet zo gek zijn er een bij Lijbrandt aan te schaffen. (of marktplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:39:
[...]
STB doet er niet toe, je account is enkel gekoppeld aan je aansluiting. Probeer maar eens de stb van iemand anders bij jou aan te sluiten, dan zul je zien dat je gewoon jou zenderpakketten hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
baasandre schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:28:
Laat staan het moment van bestellen, abo.. bijvb oktober

Aansluiting 5 december
Amino levering thuis 8 december

Gevoel: dank u !!!

Twee weken later gevoel van kat in de zak gekocht, levering pvr mogelijk
Levering pvr nergens terug te vinden op de site, nergens, nergens.... alleen als je toevallig wat dieper speurt

Happy new year
Nieuwe aanbiedingen, succes met je amino waar je 69 euro voor hebt betaald
Wij schelen niet veel, ik ben 20 november aangesloten, er werden grote voordelen beloofd als je je voor 31 december 2010 aanmeldde. Daardoor heb ik niet een half jaartje gewacht om te zien hoe een nieuwe provider zich "gedraagt"
Daar trap ik nooit meer in, spijt als haren op mijn hoofd want als ik 31 december (6 weken na daadwerkelijke) oplevering voorbij had laten gaan (me dus nog niet meteen had aangemeld) had ik 121 euro uitgespaard of kunnen kiezen voor een PVR. En dan was ik misschien twee maanden later aangesloten geweest. dan nu het geval is.

Maar veel waarschijnlijker had ik deze pagina's doorgelezen en Lijbrandt lekker laten barsten met hun mooie praatjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:35:
[...]

STB doet er niet toe, je account is enkel gekoppeld aan je aansluiting. Probeer maar eens de stb van iemand anders bij jou aan te sluiten, dan zul je zien dat je gewoon jou zenderpakketten hebt :)
Dat biedt de burger weer moed :) , maar voordat ik mijn kritieken inslik wacht ik even af of Yogoi hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here, voorlopig.

Als zo'n ding eigendom wordt, en zeker als ie al je abonnementsgegevens 'hard' erop heeft staan, dan heb je er gewoon niets meer aan zodra je je aobnnement opzegt. Verkopen zal dan ook moeilijk worden omdat de koper er niets aan zal hebben....

edit: @ik222, ok :). Dat maakt het inderdaad weer iets makkelijker. Maar dan nog..... Ik vond de 100 euro die ik voor een Motorola 1960 moest betalen toen ik in 2009 ITV van KPN nam, al duur.... En ik ben zeker nieteens de zuinigste met geld (zou willen van mezelf dat ik een stuk zuiniger was).

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:28:
@t Spikecity: sorry hoor, maar begin eens achter je oren te krabbelen wat vertegenwoordig je eigenlijk ?
Ik vertegenwoordig een kritische klant van het eerste uur in B&R hier, met als enige verschil dat ik voor testdoeleinden een M532 en twee 130m's hier heb staan en dus daar redelijk objectief positief over kan berichten gezien mijn ervaringen ermee, plus dat ik binnen de origanisatie een paar ingangen heb die op zijn zachtst gezegd handig en nuttig zijn niet alleen voor mezelf maar voor iedereen die problemen heeft met Lijbrandt.

Ik heb hier een apart uit boxje in mijn Outlook staan met alle correspondentie met Lijbrandt, en de teller loopt dik over de 500 berichten, waarvan een heleboel kritische en ook nog een aantal die niet zijn opgelost.
Geloof het of niet, maar in die berichten staan heel vaak tweakers links met klachten van andere Lijbrandt klanten waarop geen reactie is gekomen online.
Dus wat dat betreft zit ik behalve de hardware in hetzelfde schuitje als elke andere klant.

Voor alle duidelijkheid, ik verdien mijn bammetjes in de olie en gaswereld, en sta dus niet bij een van de Reggefiber bedrijven op de payroll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er staat er nu een op Marktplaats voor 50,-- Eur. Allemaal bieden!
http://bit.ly/hSvzxr en nog wat: ik vertrouw het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Nu ik erover nadenk, de eerste week zijn er inderdaad drie Amino's getest op mijn aansluiting die zo uit de kofferbak van de bouwmanager kwamen, dus wellicht heb je gelijk.
Wel moesten ze om te gaan werken eerst alledrie een firmware upgrade draaien, dus wellicht dat hiermee de juiste gegevens op de Amino worden geplempt.
Wel weet ik dat er op basis van het STB ID van een van mijn Amino's er extra opties in de menu's van mijn M532 zitten, dus ze kunnen wel op basis van dat ID zaken aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
@Yogoi
Ik wil zeker niet je op je uitspraken hier vastpinnen. Maar ik neem aan dat ze wel ergens op gebaseerd waren. Het blijft toch heel erg raar dat Lijbrandt opeens zo erg daar van af wijkt. Bovendien is het inderdaad wel misleidend om te doen alsof aanmelden voor 31-12 grote voordelen heeft en vervolgens daarna de aanbieding veel beter te maken.
Qua beeldkwaliteit en EDL in HD houdt Lijbrandt zich gewoon niet aan haar belofte. Daarin blijven ze gewoon in gebreke en moeten ze met een oplossing komen.

Het is toch krankzinnig dat het op dit moment beter voor ons is om ons contract binnen de 2 maanden op te zeggen en een nieuwe lijn aan te vragen? Dat is voor ons en vooral voor Lijbrandt toch niet echt een handige gang van zaken?

Edit: Een analoge Amino van XMS gaat dus echt niet werken op het Lijbrandt netwerk. Een Lijbrandt HD kastje werkt wel op het XMS netwerk. Meerdere keren geprobeerd. Dagen aan laten staan etc. Niks hielp.

[ Voor 12% gewijzigd door KarlMarX op 12-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:20:
Nou er staat er nu een op Marktplaats voor 50,-- Eur. Allemaal bieden!
http://bit.ly/hSvzxr en nog wat: ik vertrouw het niet ;)
Vraagprijs is 60 euri overigens... niet duur voor een splinternieuwe Amino A540 gok ik... maar geen idee of eem voor Tele2 geconfigureerde amino zo maar slikt dat ie ineens op een Lijbrandt touwtje gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Allereerst even deze melding aangezien het wenselijk lijkt te zijn ;)
De onderstaande info kan achterhaald zijn en momenteel eventueel anders zijn dan wat ik ga vertellen. Echter was dit hoe het tot een tijdje terug werkte.

Een Tele2 amino gaat niet werken vanwege de andere software die daarop gebakken is.
Een Lijbrandt amino werkt in principe op elke lijbrandt aansluiting.
Wel is de software iets anders tussen WGDO en WBA. Ik vermoed dus dat een amino compleet opnieuw de software moet inladen vanaf het netwerk als van je van WBA en WGDO wisselt.
Een 532 bij spikecity zal dus ook werken bij een willekeurige gebruiker in Almere. (mits IPRTV aanstaat natuurlijk)

Welke verdere gevolgen dit heeft kunnen de meeste hier wel bedenken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Wel weet ik dat er op basis van het STB ID van een van mijn Amino's er extra opties in de menu's van mijn M532 zitten, dus ze kunnen wel op basis van dat ID zaken aan en uitzetten.
Zelfs dat zit volgens mij op je aansluiting geprovisoined en niet op die STB. Dus ook als jii nu een random andere Amino M532 op je aansluiting aansluit heb je waarschijnlijk weer die extra opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:59:

Welke verdere gevolgen dit heeft kunnen de meeste hier wel bedenken vermoed ik.
Ja, een PVR kopen bij Lijbrandt zolang je niet zeker weet of je er na het 1e jaar blijft is dus niet slim.
Als ik op 20 november a.s. vertrek is mijn gekochte apparatuur waardeloos of ik moet het voor een paar tientjes aan een Lijbrandt klant kunnen slijten. Een Amino 532 van 249 in 10 maanden naar een paar tientjes (die op marktplaats wordt 60 euro voor gevraagd en op dit moment pas 45 geboden)

Of Lijbrandt moet ineens 180 graden om gaan en een provider worden waar je een goed gevoel bij hebt en na het jaar blijft? Dan moeten ze toch echt eens wat moeite gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Websurfer01 op 12-01-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb ook eens met de Helpdesk van Lijbrandt gebeld. Ik mag de Animo 130 hd omruilen(...) Ik moet hem terugsturen, dan krijg ik de 61,-- EUR die ik betaald heb direct teruggestort. Bestel ik dan de Animo 532 hd/pvr voor 249,-- EUR en ik trek de 61 ervan af, betaal ik dus 188,-- EUR. Zie hier het huidige aanbod van Lijbrandt.

Er zit weinig anders op.

Het is ook niet kies dat providers - ook Lijbrandt - de afkorting HD voor twee verschillende diensten gebruik(t)en. High Definition en Hard Disk. Ik was werkelijk in de veronderstelling dat ik een settopbox mét Hard Disk had besteld, maar kreeg de Animo 130 thuisgestuurd.
"Nee hoor, onmogelijk dat dit zo werd gepresenteerd op het webformulier voor inschrijving op Lijbrandt.nl in begin december 2010: we hadden niet eens een pvr": aldus de helpdesk.
Toch ben ik er heilig van overtuigd dat er TOEN de keuze was uit een ‘HD pack’ oid (dit is mij geleverd) én IPRTV met een HD opname apparaat oid (is door mij besteld). Had ik die webformulieren maar uitgeprint. Zucht.

Of ben ik nu echt abuis, ik word ook al een dagje ouder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Zelfs dat zit volgens mij op je aansluiting geprovisoined en niet op die STB. Dus ook als jii nu een random andere Amino M532 op je aansluiting aansluit heb je waarschijnlijk weer die extra opties ;)
Ik vrees toch van niet, want er draaien hier drie Amino's op mijn aansluiting, en alleen op het STB ID van de M532 heb ik een extra menu om te testen (en dit is geen PVR specifiek menu item, maar een extra middleware diensten menu wat ook op een 130m kan draaien, maar wat geen enkele normale klant ziet).
Op beide andere Amino's heb ik dat menu niet, dus is het STB ID gerelateerd lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:22:
Het is ook niet kies dat providers - ook Lijbrandt - de afkorting HD voor twee verschillende diensten gebruik(t)en. High Definition en Hard Disk. Ik was werkelijk in de veronderstelling dat ik een settopbox mét Hard Disk had besteld, maar kreeg de Animo 130 thuisgestuurd.
...
Of ben ik nu echt abuis, ik word ook al een dagje ouder :(
Tja, HD kan je op twee manieren uitleggen, maar de meeste providers spreken over een PVR als het over een harddiskrecorder gaat. Nu is het al een hele tijd geleden dat ik de formulieren in heb gevuld en toen was er nog geen sprake van een PVR, dus in mijn geval kon HD alleen maar voor het beeld staan.

Ik neem dan ook aan dat het voorstel van Lijbrandt aan jou een coulance voorstel is? Omdat jij in je onschuld het verschil tussen HD en HD niet had begrepen? ;)

Zelf tracht ik in mijn berichten altijd te spreken van HD als het over het beeld gaat en over PVR of HDD als ik het over een harddiskrecorder heb, maar ik geef toe, voor de gemiddelde leek blijft het verwarrend ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:26:
Edit: Een analoge Amino van XMS gaat dus echt niet werken op het Lijbrandt netwerk. Een Lijbrandt HD kastje werkt wel op het XMS netwerk. Meerdere keren geprobeerd. Dagen aan laten staan etc. Niks hielp.
Da's vreemd, want mijn eerste 130m kwam van XMS met een XMS handleiding en die deed het inderdaad niet gelijk.
Hierna een tweede 130m uit de kofferbak getest, die het ook niet deed, gevolgd door een "analoge" 110 die het gelijk deed.
Na een belletje van de bouwmanager naar zijn collega's kwam hieruit de mededeling even de firmware van de 130m's te upgraden waarna ze het ineens allemaal deden....
Er draait hier dus nu een XMS 130m, een Lijbrandt 130m en een XMS M532 op een Lijbrandt touwtje, dus lijkt het me een kwestie van firmware updates te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Almerianus:
Als je €61,- betaald hebt voor de 130m dan zou je straks toch gewoon 160 betalen voor de PVR?
Want die €61,- constructie was gebaseerd op het feit dat een SD box gratis was (waarde €89,-) en een HD box 150,- (150-89=61)

dus dat zou dan toch gewoon 249-89=160 worden?

Althans dat lijkt mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Spikecity en Karlmarx.

He tgaat er dan vooral om wat je bedoelt met een analoge amino.
Bedoel je daar een amino 110 mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:00:
@Almerianus:
Als je €61,- betaald hebt voor de 130m dan zou je straks toch gewoon 160 betalen voor de PVR?
Want die €61,- constructie was gebaseerd op het feit dat een SD box gratis was (waarde €89,-) en een HD box 150,- (150-89=61)

Tja, zo had ik ook gerekend, maar met de nieuwe deal die nu op de site staat zou ik zeggen... de HD box is nu gratis, dus 249-150=99 euro bijbetalen voor een PVR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:02:
@Spikecity en Karlmarx.

He tgaat er dan vooral om wat je bedoelt met een analoge amino.
Bedoel je daar een amino 110 mee?
Aangezien de 110 de enige is met analoge aansluitingen had ik het daar in ieder geval wel over, ik neem aan KarlMarx ook ;)
Het ging er mij om dat mijn STB's zowel van XMS als Lijbrandt af zijn gekomen en het allemaal doen ondanks de afkomst... (lijkt me ook logisch omdat ze in het pakket van GHM zitten).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:04:
[...]

Tja, zo had ik ook gerekend, maar met de nieuwe deal die nu op de site staat zou ik zeggen... de HD box is nu gratis, dus 249-150=99 euro bijbetalen voor een PVR :P
Als de nieuwe deal zou gelden wel.
maar ik weet eigenlijk niet eens welke deal er nu is. Ik hou me daar eigenlijk helemaal niet mee bezig namelijk. Dus ik heb geen idee wat er met hem is afgesproken in dit geval. (alleen lijkt me die 188 theoretisch niet voor de hand liggend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:42:
[...]
Ik vrees toch van niet, want er draaien hier drie Amino's op mijn aansluiting, en alleen op het STB ID van de M532 heb ik een extra menu om te testen (en dit is geen PVR specifiek menu item, maar een extra middleware diensten menu wat ook op een 130m kan draaien, maar wat geen enkele normale klant ziet).
Op beide andere Amino's heb ik dat menu niet, dus is het STB ID gerelateerd lijkt het.
Wellicht té pragmatisch, maar het is ook mogelijk een HTPC oplossing te bouwen door het spoofen van een Amino-mac en het aanpassen van het DHCP request. Dit impliceert dat elke STB in de juist MAC-range wordt geaccepteerd in het VLAN en dus na aansluiten de juiste config ontvangt. Dat suggereert weer dat een STB ook elders gekocht kan worden, mits deze aan voornoemde voorwaarde voldoet.

Of sla ik de plank nu volledig mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:05:
[...]

Aangezien de 110 de enige is met analoge aansluitingen had ik het daar in ieder geval wel over, ik neem aan KarlMarx ook ;)
Het ging er mij om dat mijn STB's zowel van XMS als Lijbrandt af zijn gekomen en het allemaal doen ondanks de afkomst... (lijkt me ook logisch omdat ze in het pakket van GHM zitten).
De 110 zal gewoon werken op WGDO. Op WBA wat minder.
De technische achterkant is wat anders waardoor er dus andere software nodig is. (wat je al gemekrt had toen je XMS boxen eerst moet updaten) En die werkt niet echt soepel op WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:00:
@Almerianus:

Als ik m'n 130m terug zou kunnen sturen naar Lijbrandt en voor 160 of 180 omruilen voor de PVR, dan zou ik dat meteen doen!

Maar ik had juist begrepen dat Lijbrandt er dus niet aan wil denken om 130m's terug te nemen.

@Yogoi: Misschien dat je de mensen van het webteam eens een vriendelijke 'poke' kan geven om ze een definitief en eenduidig licht te laten schijnen op de PVR kwestie hier?

Ik wil best wat extra betalen om die PVR te krijgen, maar 250 euro zonder enige aftrek van wat ik al betaald heb voor de 130m... nee :)

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:12:
[...]

De 110 zal gewoon werken op WGDO. Op WBA wat minder.
De technische achterkant is wat anders waardoor er dus andere software nodig is. (wat je al gemekrt had toen je XMS boxen eerst moet updaten) En die werkt niet echt soepel op WBA.
Wat ik van jouw collega begreep draaien er hier op het wba netwerk wel degelijk een paar 110's, waarvan er een nog niet zo lang geleden even door hem aan mijn touwtje/TV is gehangen omdat de gebruiker zijn beeldinstellingen zo had vernachelt dat hij het bij de klant niet meer goed kreeg (hij kent het beeld reset trucje van een Amino niet :P ).
Hij heeft hem toen bij mij weer even op 720p gezet en is toen teruggereden naar die klant om hem daar weer aan te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Dat is de conclusie alleen maar dat het op STB type is maar dat betekent toch nog niet dat het op STB id is? Blijkbaar is het bij jou zo ingesteld dat je test menu's hebt op de Amino PVR maar niet op de gewone HD Amino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Dat is de conclusie alleen maar dat het op STB type is maar dat betekent toch nog niet dat het op STB id is? Blijkbaar is het bij jou zo ingesteld dat je test menu's hebt op de Amino PVR maar niet op de gewone HD Amino ;)
Klopt, en om die menu's te krijgen had men alleen het STB ID van die PVR nodig... dus lijkt er toch een link te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@spikecity:
Ik vermoed dat dat een 130 was (dus geen 130m)
130 = een slage groter en zilver.
(130m = klein en zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:32:
@spikecity:
Ik vermoed dat dat een 130 was (dus geen 130m)
130 = een slage groter en zilver.
(130m = klein en zwart)
Je hebt helemaal gelijk.... de gewone 130 voor klanten zonder HDMI ;)

Overigens voor mensen die het voor elkaar hebben gekregen hun Amino zo in te stellen dat je TV het niet meer snapt... hieronder het linkje hoe je je Amino kunt resetten naar default beeldformaat ;)

http://support.aminocom.c...Answer.asp?questionID=822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:22:
Zo ik heb ook eens met de Helpdesk van Lijbrandt gebeld. Ik mag de Animo 130 hd omruilen(...) Ik moet hem terugsturen, dan krijg ik de 61,-- EUR die ik betaald heb direct teruggestort. Bestel ik dan de Animo 532 hd/pvr voor 249,-- EUR en ik trek de 61 ervan af, betaal ik dus 188,-- EUR. Zie hier het huidige aanbod van Lijbrandt.

Er zit weinig anders op.
Je kan het ook niet doen :)

Schofterig aanbod overigens, op deze manier verspeel je dus ook nog eens je 89 euro actiekorting.
Als je de 130M terug zou sturen en de 61 euro bijbetaling gecrediteerd wordt zou je weer recht hebben op de gratis amino 110 die je beloofd was. t.w.v. 89 euro.
De correcte handelswijze zou dus zijn, Amino 130m retour en 61 euro bijbetaling terugstorten, de Amino 532 leveren voor 249 euro met aftrek van de 89 euro van de Amino 110 waar je recht op hebt.
Dus 61 retour ontvangen en 160 euro voor de 532 betalen waardoor we weer uitkomen op de eerder genoemde 99 euro netto bijbetaling voor de 532 ;)

Ik weet niet wat dit voor bedrijf is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou helemaal mooi zijn, maar zelfs 160 zou me al een stuk vriendelijker in de oren klinken dan 250.

Naast dat ik nu (op de beeldkwaliteit na) tevreden ben met de diensten blijf ik het raar vinden dat Lijbrandt nog zulke hoge bedragen durft te vragen voor de apparatuur.

Het hoogste wat ik zie bij de concurrentie (bv. ziggo) is iets van 140 euro bijbetaling voor de PVR STB. Bij de rest (UPC, KPN, Tele2) is het in bruikleen.

[ Voor 102% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ze houden hun PVR maar, ik blijf voorlopig wel analoog opnemen of ga me verdiepen in DVB-C opname mogelijkheid.
Daarnaast zijn veel programma's ook in goede kwaliteit via Usenet te vinden :-)

20 november zijn er voor mij nieuwe verkiezingen, we zien wel weer welke providers dan in de race zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:55:
Dus 61 retour ontvangen en 160 euro voor de 532 betalen waardoor we weer uitkomen op de eerder genoemde 99 euro netto bijbetaling voor de 532 ;)
Uhh... er zit een rekenfoutje in jouw redenering, want die 99 euro zou alleen gelden voor het huidige aanbod van Lijbrandt voor klanten die zich nu aanmelden.
Namelijk de Amino 130m gratis (a 150 euro), dus 99 euro bijbetalen als je een M532 (a 249) wilt hebben.
Voor de "oude" klanten zou je uitkomen op 160 euro bijbetalen uitgaande van die 89 euro van een 110, waarvan ik nu van Yogoi al begrijp dat ze die op wba netwerken sowieso niet leveren omdat hij daarop niet goed werkt, en men dus al verplicht de 130m moet leveren om een werkend product te hebben.

Als je van dat laatste uitgaat is het aanbod om de 130m gratis te leveren dus ineens heel logisch, want ze kunnen de 110 niet leveren op wba lijkt het.

Maar goed... bij Ziggo ben je 149 euro voor de PVR (los gekocht 459 euro) kwijt en alleen als je het meest uitgebreide pakket pakt.
Bij Tele2 kost de PVR je 5 euro in de maand extra en wordt het nooit je eigendom lijkt het (men spreekt over gratis gebruik van digitale ontvanger en 5 euro/mnd TV opnemen en pauzeren = PVR)
Bij UPC betaal je voor de pakketten met de PVR erin minimaal 10 euro in de maand en wordt het ook nooit je eigendom (= 120 euro/jr).

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat ook andere providers gewoon min of meer dik geld extra vragen voor PVR functionaliteit en de M532 van Lijbrandt met zijn 249 los gekocht eigenlijk best meevalt.
Ik ben dan ook benieuwd of klanten die nu nieuw inschrijven deze PVR dus voor 99 euro meerprijs ten opzichte van de standaard Amino 130m kunnen krijgen?
Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste