Maar waarom kun je als klant van XMS gewoon je animo130hd omruilen voor de animo532pvr/hd: kosten 50,--EUR. En waarom word ik bij Lijbrandt slachtoffer van zo'n ordinaire rip-off?
Verwijderd
Omdat XMS en Lijbrandt op papier twee verschillende bedrijven zijn wellicht?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
Maar waarom kun je als klant van XMS gewoon je animo130hd omruilen voor de animo532pvr/hd: kosten 50,--EUR. En waarom word ik bij Lijbrandt slachtoffer van zo'n ordinaire rip-off?
Sorry, maar daar kan ik niks zinnigs op zeggen dus ik zou zeggen vraag het eens aan het webteam?
Het webteam is hier niet meer
.
Sorry, ze hebben me goed geholpen met m'n overstapperikelen (hoewel Yogoi daarin nog het meeste heeft bereikt) en het was nobel van ze dat ze het 'boetekleed' aantrokken rondom de KPN streams.
Maar op de rest van de issues wordt blijkbaar gewoon niet meer ingegaan. Of ze moeten er nog steeds heeeeel hard over vergaderen.....
Sorry, ze hebben me goed geholpen met m'n overstapperikelen (hoewel Yogoi daarin nog het meeste heeft bereikt) en het was nobel van ze dat ze het 'boetekleed' aantrokken rondom de KPN streams.
Maar op de rest van de issues wordt blijkbaar gewoon niet meer ingegaan. Of ze moeten er nog steeds heeeeel hard over vergaderen.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Het is inderdaad erg stileymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:30:
Het webteam is hier niet meer.
Komt omdat er misschien lastige vragen/ opmerkingen zijn....
Email wordt ook al niet beantwoord....
tja....
Email wordt ook al niet beantwoord....
tja....
Tsja dat van die PVR is toch niet zo heel lastig?
Kom gewoon met een eerlijk aanbod dat doorgetrokken wordt vanuit het aanbod waarvoor wij hebben ingeschreven. Dus dezelfde kortingen die tov. de 'analoge' en 'digitale/HD' Amino golden ook doortrekken op de PVR.
Zeker een groot deel van ons al vroeg heeft ingeschreven naar aanleiding van verkooppraat en beloftes op de info avond en je toen nog niet kon kiezen voor een PVR optie.
Overigens, ik zelf zou het nieteens erg vinden om bv. 5 euro extra per maand te betalen voor een bruikleen-exemplaar. Ik zou het ook niet erg vinden als die reeds gebruikt is (zodra het technisch OK en ook optisch nog wel een beeeetje om aan te zien is).
Kom gewoon met een eerlijk aanbod dat doorgetrokken wordt vanuit het aanbod waarvoor wij hebben ingeschreven. Dus dezelfde kortingen die tov. de 'analoge' en 'digitale/HD' Amino golden ook doortrekken op de PVR.
Zeker een groot deel van ons al vroeg heeft ingeschreven naar aanleiding van verkooppraat en beloftes op de info avond en je toen nog niet kon kiezen voor een PVR optie.
Overigens, ik zelf zou het nieteens erg vinden om bv. 5 euro extra per maand te betalen voor een bruikleen-exemplaar. Ik zou het ook niet erg vinden als die reeds gebruikt is (zodra het technisch OK en ook optisch nog wel een beeeetje om aan te zien is).
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 15:30 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Dat is dan niet zo handig.. Als het namelijk zo is dat de dienst niet geleverd kan worden zónder de 130m in WBA gebieden, dan heeft iedereen in WBA gebied dus recht op € 61,= teruggave. Immers, je moet wel in staat worden gesteld de afgenomen dienst ook af te nemen. Je kan niet verplicht worden € 61,= te betalen om dit mogelijk te maken, tenzij specifiek aangegeven (en dat is niet het geval). Iedereen in WBA gebied dan alsnog een gratis 130m, als je er wat moeite voor wil doenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:08:
[...]
Uhh... er zit een rekenfoutje in jouw redenering, want die 99 euro zou alleen gelden voor het huidige aanbod van Lijbrandt voor klanten die zich nu aanmelden.
Namelijk de Amino 130m gratis (a 150 euro), dus 99 euro bijbetalen als je een M532 (a 249) wilt hebben.
Voor de "oude" klanten zou je uitkomen op 160 euro bijbetalen uitgaande van die 89 euro van een 110, waarvan ik nu van Yogoi al begrijp dat ze die op wba netwerken sowieso niet leveren omdat hij daarop niet goed werkt, en men dus al verplicht de 130m moet leveren om een werkend product te hebben.
Als je van dat laatste uitgaat is het aanbod om de 130m gratis te leveren dus ineens heel logisch, want ze kunnen de 110 niet leveren op wba lijkt het.
De vraag is of je wel wil dat het je eigendom is. Wat doe je in dit geval met een defect apparaat? Weet iemand bijvoorbeeld hoe lang er een garantieperiode is? Bij het 'leasen' van een STB stuur je deze gewoon kosteloos terug en krijg je een nieuwe. En stel dat je de Amino alleen kan gebruiken voor de Lijbrandt dienst en je wil na een jaar weg, wat heb je dan nog aan je investering?Maar goed... bij Ziggo ben je 149 euro voor de PVR (los gekocht 459 euro) kwijt en alleen als je het meest uitgebreide pakket pakt.
Bij Tele2 kost de PVR je 5 euro in de maand extra en wordt het nooit je eigendom lijkt het (men spreekt over gratis gebruik van digitale ontvanger en 5 euro/mnd TV opnemen en pauzeren = PVR)
Bij UPC betaal je voor de pakketten met de PVR erin minimaal 10 euro in de maand en wordt het ook nooit je eigendom (= 120 euro/jr).
Verwijderd
Voor wat het niet werken van de 110 op wba netwerken ga ik even af op wat Yogoi zojuist schreef, want ik heb hier alleen de 130/130m en de M532 draaiend gezien.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:38:
[...]
Dat is dan niet zo handig.. Als het namelijk zo is dat de dienst niet geleverd kan worden zónder de 130m in WBA gebieden, dan heeft iedereen in WBA gebied dus recht op € 61,= teruggave. Immers, je moet wel in staat worden gesteld de afgenomen dienst ook af te nemen. Je kan niet verplicht worden € 61,= te betalen om dit mogelijk te maken, tenzij specifiek aangegeven (en dat is niet het geval). Iedereen in WBA gebied dan alsnog een gratis 130m, als je er wat moeite voor wil doen.
[...]
De vraag is of je wel wil dat het je eigendom is. Wat doe je in dit geval met een defect apparaat? Weet iemand bijvoorbeeld hoe lang er een garantieperiode is? Bij het 'leasen' van een STB stuur je deze gewoon kosteloos terug en krijg je een nieuwe. En stel dat je de Amino alleen kan gebruiken voor de Lijbrandt dienst en je wil na een jaar weg, wat heb je dan nog aan je investering?
Maar je hebt in zoverre gelijk dat men op een wba netwerk uiteraard minimaal hardware moet aanbieden die draait.
Overigens hangen er aan leasen/huren ook nadelen, zoals dat je blijft betalen voor een relatief goedkoop stukje hardware lang nadat het qua kosten al je eigendom is.
Ik neem aan dat je gewoon het standaard jaar garantie hebt op je Amino, maar wederom stel ik voor dit aan het webteam te vragen
Voordeel is inderdaad dat je ervanaf bent en niet blijft zitten met alweer een nutteloos doosje tronica als je na een jaar weg wilt, en dat je wellicht als er iets nieuws komt ook aanspraak kan maken op nieuwere apparatuur.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 15:50 ]
Verwijderd
Heb recent (7-1) nog contact gehad met het webteam. Moet ook eerlijk toegeven dat de door mij aangegeven punten voor de verandering snel en adequaat zijn opgepakt door het webteam!
Volgens mij zit ik toch wel in de goede richting:Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:08:
[...]
Uhh... er zit een rekenfoutje in jouw redenering, want die 99 euro zou alleen gelden voor het huidige aanbod van Lijbrandt voor klanten die zich nu aanmelden.
Namelijk de Amino 130m gratis (a 150 euro), dus 99 euro bijbetalen als je een M532 (a 249) wilt hebben.
Voor de "oude" klanten zou je uitkomen op 160 euro bijbetalen uitgaande van die 89 euro van een 110, waarvan ik nu van Yogoi al begrijp dat ze die op wba netwerken sowieso niet leveren omdat hij daarop niet goed werkt, en men dus al verplicht de 130m moet leveren om een werkend product te hebben.
Als je van dat laatste uitgaat is het aanbod om de 130m gratis te leveren dus ineens heel logisch, want ze kunnen de 110 niet leveren op wba lijkt het.
Maar goed... bij Ziggo ben je 149 euro voor de PVR (los gekocht 459 euro) kwijt en alleen als je het meest uitgebreide pakket pakt.
Bij Tele2 kost de PVR je 5 euro in de maand extra en wordt het nooit je eigendom lijkt het (men spreekt over gratis gebruik van digitale ontvanger en 5 euro/mnd TV opnemen en pauzeren = PVR)
Bij UPC betaal je voor de pakketten met de PVR erin minimaal 10 euro in de maand en wordt het ook nooit je eigendom (= 120 euro/jr).
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat ook andere providers gewoon min of meer dik geld extra vragen voor PVR functionaliteit en de M532 van Lijbrandt met zijn 249 los gekocht eigenlijk best meevalt.
Ik ben dan ook benieuwd of klanten die nu nieuw inschrijven deze PVR dus voor 99 euro meerprijs ten opzichte van de standaard Amino 130m kunnen krijgen?
Hij heeft nu net als nieuwe klanten een Amino 130 t.w.v. 150 euro in eigendom (alleen heeft hij slechts 89 euro "gekregen" en 61 zelf bijbetaald)
De Amino 532 kost 249, dus zou hij 99 bij moeten betalen.
Als ze hem alleen de 61 euro bijbetaling teruggeven is de 89 euro gratis in rook opgegaan.
De aankoop (bijbetaling) van 61 euro die hij al voldaan heeft krijgt hij terug, dus dat saldo is 0, alsof het nooit gebeurd is, en hij betaalt daarna de volle mep voor de 532. Per saldo heeft hij dan echt 249 euro betaald.
Als hij hem in november bij de inschrijving al had kunnen bestellen was het 249 - 89 = 160 bijbetalen geweest.
Ze neppen hem volgens mij nu echt voor 89 euro.
Verdorie, ik vond die sommetjes op school al zo moeilijk, die leraren konden het ook nooit goed uitleggen
Verwijderd
Per DM reageren ze over het algemeen adequaat op problemen, maar het grootste probleem lijkt het ontwijken van lastige vragen van klanten die niet meer weten waar ze nu wel en niet recht op hebben.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:46:
[...]
Heb recent (7-1) nog contact gehad met het webteam. Moet ook eerlijk toegeven dat de door mij aangegeven punten voor de verandering snel en adequaat zijn opgepakt door het webteam!
Omdat de 532 bij XMS maar 199 euro kostte tegen 249 bij Lijbrandt.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
Verwijderd
Als je inderdaad die 61 euro meerprijs al betaald heb dan zou je inderdaad op nog 99 euri met inruil komen.Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Volgens mij zit ik toch wel in de goede richting:
Hij heeft nu net als nieuwe klanten een Amino 130 t.w.v. 150 euro in eigendom (alleen heeft hij slechts 89 euro "gekregen" en 61 zelf bijbetaald)
De Amino 532 kost 249, dus zou hij 99 bij moeten betalen.
Als ze hem alleen de 61 euro bijbetaling teruggeven is de 89 euro gratis in rook opgegaan.
De aankoop (bijbetaling) van 61 euro die hij al voldaan heeft krijgt hij terug, dus dat saldo is 0, alsof het nooit gebeurd is, en hij betaalt daarna de volle mep voor de 532. Per saldo heeft hij dan echt 249 euro betaald.
Als hij hem in november bij de inschrijving al had kunnen bestellen was het 249 - 89 = 160 bijbetalen geweest.
Ze neppen hem volgens mij nu echt voor 89 euro.
Verdorie, ik vond die sommetjes op school al zo moeilijk, die leraren konden het ook nooit goed uitleggen
Tja, rekenen was ook niet mijn sterkste ding
Tja, daarom krijgen nieuwe klanten hem op voorhand al gratis.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:38:
Dat is dan niet zo handig.. Als het namelijk zo is dat de dienst niet geleverd kan worden zónder de 130m in WBA gebieden, dan heeft iedereen in WBA gebied dus recht op € 61,= teruggave. Immers, je moet wel in staat worden gesteld de afgenomen dienst ook af te nemen. Je kan niet verplicht worden € 61,= te betalen om dit mogelijk te maken, tenzij specifiek aangegeven (en dat is niet het geval). Iedereen in WBA gebied dan alsnog een gratis 130m, als je er wat moeite voor wil doen.
Wij als domme vroege inschrijvers zijn er mooi ingeluisd. Wij betalen de rekening voor de onkunde en kinderziektes van een beginnend bedrijf.
Hoe je het ook went of keert, nieuwe klanten zijn 121 euro goedkoper uit dan ik ben (voor anderen misschien met meer extra's misschien nog iets meer) door fouten en blunders die wij aan het licht gebracht hebben, maar waarmee ze ons laten barsten.
Wat een mentaliteit.
Verwijderd
Nope... de 199 euro is voor de Amino 130m los gekocht, de M532 kost bij XMS ook gewoon 249 euro (zie faq over omruilactie) op http://www.xmsnet.nl/support/pvrWebsurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:52:
[...]
Omdat de 532 bij XMS maar 199 euro kostte tegen 249 bij Lijbrandt.
Bij het standaard abo leveren ze een Amino 110 gratis en tegen 110 euro meerprijs een Amino 130m, dus duurder dan Lijbrandt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:00 ]
Verwijderd
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het gekke is dat ik me dondersgoed kan herinneren dat ik ook bij mijn aanvraag die 5 euro per maand erbij zou betalen. Dus geen 59,95, maar 64,95. Maar op mijn factuur vind ik die 5 euro niet terug.eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:28:
Misschien moeten we met zijn allen het forum van Tros Radar maar weer eens wat verfraaien met wat Lijbrandt topics?
Verwijderd
Die 5 euro is voor het HD pakket (dus 21 zenders in HD formaat), maar die wordt volgens mij dit hele jaar nog gratis doorgegeven zonder dat je ervoor betaald.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:59:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het gekke is dat ik me dondersgoed kan herinneren dat ik ook bij mijn aanvraag die 5 euro per maand erbij zou betalen. Dus geen 59,95, maar 64,95. Maar op mijn factuur vind ik die 5 euro niet terug.
Die 5 euro heeft dus niets met de PVR te maken.
Verwijderd
Goedemiddag allen,
Lijbrandt heeft inderdaad geen omruilactie voor de Amino M532 zoals andere bedrijven dat misschien wel hebben gedaan. Lijbrandt heeft weer andere aanbiedingen en kortingen.
Bij deze het vriendelijke verzoek om je vraag en omruilbehoefte omtrent de Amino M532 in een mail naar de Lijbrandt servicedesk te sturen. Lijbrandt neemt dit dan per geval in behandeling.
Vergeet niet je klantnummer te vermelden.
vriendelijke groet,
WebTeam
Ps Het webteam is nog geen full-time elftal om alle vragen direct te kunnen antwoorden, we doen ons best.
Lijbrandt heeft inderdaad geen omruilactie voor de Amino M532 zoals andere bedrijven dat misschien wel hebben gedaan. Lijbrandt heeft weer andere aanbiedingen en kortingen.
Bij deze het vriendelijke verzoek om je vraag en omruilbehoefte omtrent de Amino M532 in een mail naar de Lijbrandt servicedesk te sturen. Lijbrandt neemt dit dan per geval in behandeling.
vriendelijke groet,
WebTeam
Ps Het webteam is nog geen full-time elftal om alle vragen direct te kunnen antwoorden, we doen ons best.
Verwijderd
Als je het over de duvel hebt.....Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Goedemiddag allen,
vriendelijke groet,
WebTeam

Wellicht handig het juiste emailadres even te spammen hier?
EDIT: Mag ik mijn M532 inruilen voor een M540 hahahaha ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:05 ]
Is dat niet gewoon de 5 euro voor het HD pakket? 59,95 voor internet 50/50, telefonie en (SD) IPTV, aangevuld met extra pakket HD voor 5 euro per maand?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:59:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het gekke is dat ik me dondersgoed kan herinneren dat ik ook bij mijn aanvraag die 5 euro per maand erbij zou betalen. Dus geen 59,95, maar 64,95. Maar op mijn factuur vind ik die 5 euro niet terug.
Er is volgens mij nooit sprake geweest van huur apparatuur, ik heb ook per internet ingeschreven en weet vrijwel zeker dat ik dat nooit gezien heb.
Verwijderd
Goed, ik heb € 250,00 in mn zak.Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Dan kan ik een 130m kopen, met korting voor:
150 - 89 = € 61,00
Dan houd ik over:
€ 250,00 - € 61,00 = € 189,00
Of ik kan een M532 kopen, met korting voor:
249 - 89 = € 160,00
Dan houd ik over:
€ 250,00 - € 160,00 = € 90,00
Of ik maak gebruik van de wisseltruuk:
Ik had over van de 130m: € 189,00
Ik krijg terug: € 61,00
Ik betaal: € 249,00
Ik houd over:
189 + 61 - 249 = € 1,00
De korting van € 89,00 heb ik dan inderdaad niet gehad..
Heb mijn best gedaan op mn didactische vaardigheden
Ja, valse beloftes over twee maanden gratis, ongeacht welk pakket, 61 euro bijbetalen en geen jaar gratis HD voor wie zich te vroeg aangemeld heeft.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Goedemiddag allen,
Waarom niet heel simpel een openlijk voorstel voor een gelijke bijbetaling die voor iedereen met een 130M gelijk is??
Nee, dit doen we "per geval" met achterkamertjes politiek.
Laf hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door Websurfer01 op 12-01-2011 16:12 ]
Verwijderd
Nou dan doen we datVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Bedankt
. Daar kunnen we wat mee.
Ik snap idd dat het webteam hier niet iedere dag full time kan mee discussieren maar zoiets als dit is bv. een isue dat toch behoorlijk 'hot' is, en al meer dan een paar dagen.
Ik snap idd dat het webteam hier niet iedere dag full time kan mee discussieren maar zoiets als dit is bv. een isue dat toch behoorlijk 'hot' is, en al meer dan een paar dagen.
Verwijderd
En u is een doorgeflipte wiskundeleraar of een wisseltruc artiest?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:05:
Heb mijn best gedaan op mn didactische vaardigheden

Net toen ik dacht dat ik het doorhad was ik het spoor weer bijster
@Yogoi en spikecity
Ik had het inderdaad over een 110 die komt van XMS (regfiber) netwerk op een Lijbrandt (KPN) netwerk. Hij gaf wat beeld, maar alleen met onkijkbare hapering en alleen gekraak als geluid. Vervolgens update firmware geprobeerd en hier blijft hij op hangen. Hij lijkt geen data binnen te krijgen en na meer dan een dag op loading te hebben gestaan eruit gehaald (eerst al uren zonder stroom gelaten zodat hij XMS zou vergeten).
Terug bij mijn schoonvader werkt hij gelijk weer vrolijk verder.
Ik had het inderdaad over een 110 die komt van XMS (regfiber) netwerk op een Lijbrandt (KPN) netwerk. Hij gaf wat beeld, maar alleen met onkijkbare hapering en alleen gekraak als geluid. Vervolgens update firmware geprobeerd en hier blijft hij op hangen. Hij lijkt geen data binnen te krijgen en na meer dan een dag op loading te hebben gestaan eruit gehaald (eerst al uren zonder stroom gelaten zodat hij XMS zou vergeten).
edit:
nvm, nieuwe reactie
nvm, nieuwe reactie
[ Voor 91% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 16:21 ]
één van de issueseymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:11:
Bedankt. Daar kunnen we wat mee.
Verwijderd
Dan klopt het dus wat Yogoi schrijft dat de Amino 110 niet lekker draait op wba netwerken en men waarschijnlijk daarom nu de 130m gratis meelevert omdat die op alle netwerken goed draait.KarlMarX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:12:
@Yogoi en spikecity
Het op Loading blijven staan betekent dat men dus geen firmware aanbiedt voor de Amino 110 op wba netwerken, ik had dat in het begin ook met de M532, die eindeloos bleef hangen op een nooit beschikbare update.
Ik vermoed overigens na wat jij beschrijft aan beeld/geluid dat de Amino 110 niet overweg kan met de Verimatrix encryptie op de KPN streams... want dit lijkt erg op VLC op KPN streams, onkijkbaar beeld en gekraak als geluid
Je schoonvader zit dus klaarblijkelijk op een wdgo netwerk met reggefiber operations als beheerder en echte GHM streams zonder encryptie..... de boffert
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:23 ]
Verwijderd
Geen wiskundeleraar, doorgeflipt.. ja.. een beetje wel denk ik..Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:11:
[...]
En u is een doorgeflipte wiskundeleraar of een wisseltruc artiest?![]()
![]()
![]()
Net toen ik dacht dat ik het doorhad was ik het spoor weer bijster
Neemt overigens niet weg dat ik kan rekenen, om maar weer eens een bruggetje naar een open deur te slaan, en reken dan ook maar niet op een reactie op mails aan de servicedesk.
@webteam
Erg prettig dat jij wel reageert op de DM's, maar dat neemt niet weg dat één van de voornaamste klachten het uitblijven van reacties op mail is. Is het mailen dan wel een weloverwogen alternatief? Kan me voorstellen dat het overkomt als je het er met een 'jantjuh van leiuh vanaf makuh'. Ook als dat geheel niet de bedoeling is.
Dat omtrent die 2 maanden gratis, dat zie ik (zelf) niet meer als een issue.... Het is nu gewoon zo, klaar. Het leeuwendeel van je abbo geld (het basispakket dat je koos) heb je toch echt gratis. En die HD, volgens mij is die ook voor ons voor heel 2011 nog gratis (dat zie ik iig als optie staan onder "mijn lijbrandt").Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:07:
[...]
Ja, valse beloftes over twee maanden gratis, ongeacht welk pakket, 61 euro bijbetalen en geen jaar gratis HD voor wie zich te vroeg aangemeld heeft.
Waarom niet heel simpel een openlijk voorstel voor een gelijke bijbetaling die voor iedereen met een 130M gelijk is??
Nee, dit doen we "per geval" met achterkamertjes politiek.
Laf hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 16:21 ]
Verwijderd
Dat probleem had/heb ik ook op de 1e 130m welke ik heb ontvangen. Deze blijft standaard hangen bij een update, terwijl een andere 130m dat probleem op hetzelfde moment niet heeft (en nog nooit heeft gehad). Uiteindelijk werken beiden prima, maar het doet vermoeden dat er een verschil is. Of is die STB gewoon defect?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:17:
[...]
Dan klopt het dus wat Yogoi schrijft dat de Amino 110 niet lekker draait op wba netwerken en men waarschijnlijk daarom nu de 130m gratis meelevert omdat die op alle netwerken goed draait.
Het op Loading blijven staan betekent dat men dus geen firmware aanbiedt voor de Amino 110 op wba netwerken, ik had dat in het begin ook met de M532, die eindeloos bleef hangen op een nooit beschikbare update.
Verwijderd
Bij de M532 hier kwam het omdat het de allereerste op een wba netwerk was, en men de update service nog niet had geactiveerd op dat netwerk...Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:25:
[...]
Dat probleem had/heb ik ook op de 1e 130m welke ik heb ontvangen. Deze blijft standaard hangen bij een update, terwijl een andere 130m dat probleem op hetzelfde moment niet heeft (en nog nooit heeft gehad). Uiteindelijk werken beiden prima, maar het doet vermoeden dat er een verschil is. Of is die STB gewoon defect?
Als de amino nu nog blijft hangen in een firmware update dan zou hij wellicht niet helemaal lekker kunnen zijn en moeten worden opgeruild voor een goed werkend exemplaar.
Draaien beide nu dan wel op 0.16.7 qua firmware?
Als je een hanger hebt dan kan je aan de hand van de knipper frequentie van de rode led uitvlooien wat er daadwerkelijk mis is (lijkt op morse code, dus korte en lange knippers).
Het lijstje met codes heb ik hier wel staan voor je
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:33 ]
Verwijderd
Beiden draaien idd. op 16.7.
Zal vanavond weer even de firmware opnieuw inladen en op de morse letten. Hopen dat ie niet ook in rooksignalen gaat communiceren dan maar
Zal vanavond weer even de firmware opnieuw inladen en op de morse letten. Hopen dat ie niet ook in rooksignalen gaat communiceren dan maar
Ik ben onmiddelijk gaan kijken, zag dat mijn abonnement inderdaad gewijzigd kon worden naar eerste jaar gratis voor HD, dus totaal incl telefonie e.d. 59,95 in plaats van de 64,95 die ik nu betaal.eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:12:
@websurfer01: Volgens mij hebben ook wij gewoon nog een jaar gratis HD hoor. iig..... ik kan dat nu aanzetten in "mijn lijbrandt" (zag ik gisteren) en dat voor het eerste jaar gratis.
Ik denk, barst maar, ik probeer het gewoon en druk op bevestigingen, waarna het volgende scherm verscheen:
Wijziging mislukt
Het wijzigen van uw abonnement is mislukt. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk om uw abonnement te wijzigen.
Overigens (kwam ik daarna achter) zit er in de berekening die rechts op de pagina verschijnt een rekenfout, daar ga ik twee maanden lang 5 euro betalen (onbeperkt bellen), dan 10 maanden 54,95 (internet, onbeperkt bellen,iptv en HD), daarna altijd 59,95, iets van 5 euro wordt dus niet meegenomen in de berekening na de eerste twee maanden, want dat zou 10 maanden 59,95 en daarna 64,95 moeten zijn. Jammer dat de wijziging niet doorgevoerd kan worden.
Ik heb er een screenshot van, maar weet niet hoe ik die hier op het forum krijg, kan hem ook aan iemand mailen die dat wel kan.
Ook dit rammelt weer
[ Voor 6% gewijzigd door Websurfer01 op 12-01-2011 16:54 ]
Verwijderd
Hij gaat er niet dood van..Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:33:
Beiden draaien idd. op 16.7.
Foutcodes staan in de pdf in deze link: www.spikecity.net/uploads/amino_led_flash_error_codes.pdf
Bij mij kan de wijziging wel doorgevoerd worden, @Websurfer01
. Net gekozen. En ook een mail gestuurd naar support@lijbrandt.nl en support@kantoor.lijbrandt.nl.
Snap trouwens dat je gefrustreerd bent maar ik vind wel dat je je nu wel erg 'bot' begint uit te drukken.
Het webteam heeft net juist gezegd dat ze GEEN online helpdesk zijn.....
Snap trouwens dat je gefrustreerd bent maar ik vind wel dat je je nu wel erg 'bot' begint uit te drukken.
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 16:40 ]
Verwijderd
Thank you very much! AgainVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:34:
[...]
Hij gaat er niet dood van..
Foutcodes staan in de pdf in deze link: www.spikecity.net/uploads/amino_led_flash_error_codes.pdf
Verwijderd
Bij mij stond het al aan, maar toen ik mijn vaste telefoonnummer wilde wijzigen kreeg ik:eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:38:
Bij mij kan de wijziging wel doorgevoerd worden, @Websurfer01. Net gekozen. En ook een mail gestuurd naar support@lijbrandt.nl en support@kantoor.lijbrandt.nl.
Er trad een fout op bij het doorvoeren van uw wijziging, neem contact op met de klantenservice.
Er is dus wel degelijk iets niet helemaal tof in de backoffice van mijn lijbrandt.
Verwijderd
Ik doe hier maar eens even niets mee deze keer.. het rommelt mij nog een beetje te veel. Laat alles voor mij nou eerst maar eens goed administratief verwerkt zijn en een tijdje gedraaid hebben. Die optie 'gratis HD' ben ik nog een beetje huiverig voor na al het administratieve gez***. Zeker omdat het maandbedrag aan de rechterzijde bij mij wél verhoogd met € 5,00 p/mnd...eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:38:
Bij mij kan de wijziging wel doorgevoerd worden, @Websurfer01. Net gekozen. En ook een mail gestuurd naar support@lijbrandt.nl en support@kantoor.lijbrandt.nl.
@webteam
Is dat jaar HD nou wel of niet gratis? M.a.w: kan ik met een gerust hart die knop indrukken?
PS:
Ik begrijp best dat websurfer01 zo reageert; we hebben allemaal een grens...
Ik heb hem iets gematigd, maar denk er niet anders over
Verwijderd
Bij mij staat er in de opsomming rechts met HD pakket, Extra pakket en ED Live aan nu 22 euro de eerste twee maanden (10+12), dus dat zou betekenen dat ik niet betaal voor het HD pakket.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:51:
[...]
Ik doe hier maar eens even niets mee deze keer.. het rommelt mij nog een beetje te veel. Laat alles voor mij nou eerst maar eens goed administratief verwerkt zijn en een tijdje gedraaid hebben. Die optie 'gratis HD' ben ik nog een beetje huiverig voor na al het administratieve gez***. Zeker omdat het maandbedrag aan de rechterzijde bij mij wél verhoogd met € 5,00 p/mnd...![]()
@webteam
Is dat jaar HD nou wel of niet gratis? M.a.w: kan ik met een gerust hart die knop indrukken?
PS:
Ik begrijp best dat websurfer01 zo reageert; we hebben allemaal een grens...
Het is 17.00 uur webteam is naar huis en negeert het waarschijnlijk toch.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:51:
[...]
@webteam
Wedden dat deze optie voor ons morgen verdwenen is?
Ik blijf het nog even proberen vanavond en anders mail ik morgenochtend mijn wijziging wel even door aan de helpdesk met de screenshots erbij.
[ Voor 16% gewijzigd door Websurfer01 op 12-01-2011 17:03 ]
Verwijderd
Het is ook bedtijd voor doorgeflipte wiskundegoochelaars zoals ik...
Het klopt wel en werkt ook (ik heb op de knop gedrukt... spannend...
). Netjes het eerste jaar gratis.
@webteam
Negeer mijn vraag hieromtrent s.v.p.
Het klopt wel en werkt ook (ik heb op de knop gedrukt... spannend...
@webteam
Negeer mijn vraag hieromtrent s.v.p.
Verwijderd
Bij mij doet ie t wonder boven wonder wel..Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Het is 17.00 uur webteam is naar huis en negeert het waarschijnlijk toch.
Als je overigens belt en iets extra's wilt bestellen, dan zijn ze wel snel
//edit: maar nu is mij plus pakket ineens verdwenen... zucht... ik had ook niet op die knop moeten drukken...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:06 ]
Verwijderd
Ik heb anders zat reacties van het webteam van ver na sluitingstijdWebsurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Het is 17.00 uur webteam is naar huis en negeert het waarschijnlijk toch.
Ik blijf het nog even proberen vanavond.
Even door je sarcasme heenlezende, ook ik kan niets veranderen aan mijn account in mijn lijbrandt, maar ik denk dat die optie (net als de M532 die er nu ook bijstaat) gewoon blijft hoor.
Als ik even teruglees concludeer ik dat jij en Eymey beiden (net als ik) al gewoon HD hadden maar dan voor 5 euro per maand? En dat die nu terug kan (is, als Lijbrandt dit pikt) naar jaar gratis?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:03:
[...]
Bij mij doet ie t wonder boven wonder wel...
Als je overigens belt en iets extra's wilt bestellen, dan zijn ze wel snel. Gewoon screenshotje bewaren en even bellen, lijkt me dat je gewoon gratis hd krijgt.
Verwijderd
Nope, had geen HD pakket.Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:06:
[...]
Als ik even teruglees concludeer ik dat jij en Eymey beiden (net als ik) al gewoon HD hadden maar dan voor 5 euro per maand? En dat die nu terug kan (is, als Lijbrandt dit pikt) naar jaar gratis?
Wellicht kan jij em daarom niet wijzigen..
Verwijderd
Klopt... bij mij stond HD al aan vanaf de eerste dag voor 5 euro/mnd, maar nu staat er achter gratis het eerste jaar.Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:06:
[...]
Als ik even teruglees concludeer ik dat jij en Eymey beiden (net als ik) al gewoon HD hadden maar dan voor 5 euro per maand? En dat die nu terug kan (is, als Lijbrandt dit pikt) naar jaar gratis?
Ik kan alleen niks wijzigen in mijn account, dus er is wel degelijk een technisch probleempje met mijn lijbrandt
Het sarcasme komt niet zomaar, is gegroeid uit frustratie dat men alles gewoon negeert alsof we kleine kinderen zijn die zeuren.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:04:
[...]
Even door je sarcasme heenlezende, ook ik kan niets veranderen aan mijn account in mijn lijbrandt, maar ik denk dat die optie (net als de M532 die er nu ook bijstaat) gewoon blijft hoor.
Maar als je vindt dat ik te ver ga, zeg het maar, soms is het ook wel eens goed wat afgeremd te worden
In een normaal gesprek zie je vaak aan de gezichten van anderen dat ze vinden dat je te ver gaat of dat je iets geks zegt, op deze manier mis je dat stukje interactie nu eenmaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Websurfer01 op 12-01-2011 17:11 ]
Bij mij stond ie nog helemaal niet aan (maar had ik toch alle HD zenders). Nu toch maar aan gezet
..
En bij mij klopt de rekensom rechts wel.
* 2 maanden usenet: 7 euro
* 10 maanden het (IP)RTV+Internet 50 pakket: 54 euro
* Na 12 maanden + 5 euro voor het HD pakket.
En bij mij klopt de rekensom rechts wel.
* 2 maanden usenet: 7 euro
* 10 maanden het (IP)RTV+Internet 50 pakket: 54 euro
* Na 12 maanden + 5 euro voor het HD pakket.
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 12-01-2011 17:12 ]
Verwijderd
WOW!!
Het pakket is NU AL bevestigd en verwerkt in Mijn Lijbrandt.
Het plus pakket is gebleven!
Lijbrandt, voor het eerst: dank voor de snelle actie! En nu het eerste jaar ook écht geen facturen sturen voor dat pakket hè..!
Lijbrandt, voor het eerst: dank voor de snelle actie! En nu het eerste jaar ook écht geen facturen sturen voor dat pakket hè..!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:12 ]
Verwijderd
Ach, ik snap je frustratie, en je gaat mij niet te ver.Websurfer01 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Het sarcasme komt niet zomaar, is gegroeid uit frustratie dat men alles gewoon negeert alsof we kleine kinderen zijn die zeuren.
Maar als je vindt dat ik te ver ga, zeg het maar, soms is het ook wel eens goed wat afgeremd te worden
Mijn ervaring is echter dat indien je iemand echt bot de kast opjaagt diegene niet zo snel geneigd zal zijn hard(er) voor je te gaan lopen. Met stroop vang je over het algemeen meer vliegen dan met azijn
Ik weet welke personen er achter het webteam account schuil gaan, en dat zijn echt niet een stel helpdesk piepeltjes, neem dat maar van mij aan.
Als het goed is zijn dit volledig automatisch ingeschoten wijzigingen tussen Lijbrandt en GHM, dus zou het aan en uitzetten van extra diensten binnen minuten geregeld moeten zijn (behalve bij mij omdat daar een change order op een datum ver in de toekomst stond die alle andere tegenhieldVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:11:
WOW!!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:20 ]
Verwijderd
Mn vorige aanpassing heeft meer dan een maand geduurd, vandaar, (stroop, je weet wel)Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:15:
[...]
Als het goed is zijn dit volledig ingeschoten wijzigingen tussen Lijbrandt en GHM, dus zou het aan en uitzetten van extra diensten binnen minuten geregeld moeten zijn (behalve bij mij omdat daar een change order op een datum ver in de toekomst stond die alle andere tegenhield)
@Websurfer
Voor mij ga je ook niet te ver, al lijkt me dat voordehandliggend aangezien ik hier ook al aardig ongenuanceerd aan het blazen ben geweest
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:20 ]
Verwijderd
Waaruit blijkt dat het automatisch verwerken van dit soort zaken ook de nodige bugs had in het verledenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:17:
[...]
Mn vorige aanpassing heeft meer dan een maand geduurd, vandaar, (stroop, je weet wel)
Ik zag zowaar dat ik mijn facturen kan inzien en downloaden nu... alleen jammer dat het twee facturen zijn die ik niet ga betalen omdat hierover andere afspraken lopen tussen Lijbrandt en mij
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:21 ]
Verwijderd
Omdat alle bedrijven hun eigen voorwaarden en kortingacties mogen en kunnen aanbieden.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
Als jij bij AH van een produkt "2 voor de prijs van 1" dan ga je toch ook niet klagen dat de C1000 daar niet aan meedoet?
Of als de periode van korting afgelopen is dan krijg je dat produkt bij geen enkele winkel meer voor de actieprijs.
Waarom zouden Glasvezelproviders anders werken? Stort je eens in de wirwar van UPC prijzen.
Samengevat: m.i. is al dat gepraat (van deze en gene) met woorden zoals "opgelicht" echt je reinste onzin. Iedereen weet dat bij einde van de ene actie er een nieuwe komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 19:36 ]
Vanavond ontdekte m'n vriendin trouwens iets nieuws....
Ze had al ontdekt dat je met het "gele" knopje teletekst kan oproepen. Maar klopt het dat teletekst op de HD zenders niet beschikbaar is?
. Ik zou namelijk zweren dat ik het ook daar eerder wel gezien heb, maar vanavond was bij geen enkele HD zender de teletekst optie beschikbaar.
Ze had al ontdekt dat je met het "gele" knopje teletekst kan oproepen. Maar klopt het dat teletekst op de HD zenders niet beschikbaar is?
Verwijderd
Volgens mij hebben KPN streams geen teletekst ?? Een jaar geleden zeker niet daarna geen HD pakket van KPN gehad (wel satelliet)eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:20:
Ze had al ontdekt dat je met het "gele" knopje teletekst kan oproepen. Maar klopt het dat teletekst op de HD zenders niet beschikbaar is?. Ik zou namelijk zweren dat ik het ook daar eerder wel gezien heb, maar vanavond was bij geen enkele HD zender de teletekst optie beschikbaar.
Verwijderd
Klopt, is nog een openstaand probleem ... eerst was er wel de knop maar werkte het niet, in de laatste versie menu hebben ze de knoppen bij HD gewoon weggehaald.eymey schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:20:
Ze had al ontdekt dat je met het "gele" knopje teletekst kan oproepen. Maar klopt het dat teletekst op de HD zenders niet beschikbaar is?. Ik zou namelijk zweren dat ik het ook daar eerder wel gezien heb, maar vanavond was bij geen enkele HD zender de teletekst optie beschikbaar.
Ik had de mannen van GHM al ingefluisterd dat dit wel de meest lompe manier van oplossen was, door de knop weg te halen is het probleem weg, maar er is mij toegezegd dat eraan gewerkt wordt.
De SD zenders die teletext hebben zouden wel de gele knop moeten hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:19 ]
Verwijderd
@TonVH Ow vraag. Zíjn Lijbrandt en XMS wel twee verschillende bedrijven? En wat is het verschil tussen Lijbrandt en XMS behalve dat XMS een betere stream aanbiedt? Ik hoef geen antwoord, want het boeit mij eigelijk geen ene moer.
Oproep aan het webteam:
Zoals u ziet wordt er al tientallen pagina's gesproken over een paar kernzaken, zoals:
Extra pakketten die toch echt de eerste 2 maanden gratis leken te zijn, maar dit niet zijn.
Een Amino 110 die op onze (WBA) netwerken niet goed schijnt te werken waardoor men (zo lijkt het althans) nu een 130M gratis krijgt, maar waar wij 61 euro voor bijbetaald hebben. Daarbij is de HD kwaliteit minder dan voorgespiegeld (KPN streams) Iets waarover jullie nog met "goed nieuws" zouden komen
Het jaar gratis HD voor nieuwe klanten, een wijziging die wij nu ook ineens kunnen aanvinken maar die waarschijnlijk alleen maar een bug in "mijn Lijbrandt" is.
Wij als vroeg-inschrijvers zouden voordeel hebben als we ons maar voor 31 december inschreven, het voordeel blijkt er nu uit te bestaan dat we minimaal 121 euro te veel betaald hebben. Dit terwijl we door alle vertragingen nog maar recent aangesloten zijn. Even wachten tot na 31 december had veel ergernis en geld gescheeld.
Ik geef toe, die twee maanden gratis voor het extra pakket is in mijn geval maar 10 euro waar ik aanvankelijk helemaal niet moeilijk over wilde doen, maar juist de houding van Lijbrandt heeft me hierover van gedachte doen veranderen.
Ik verzoek u vriendelijk om inhoudelijk te reageren op het bovenstaande, ik verwacht niet meteen een pasklare oplossing maar wil wel eens weten waar we aan toe zijn, ook om niet (met zijn allen) nog eens 100 pagina's hiermee te vullen.
Waar ik wel op hoop is een van deze twee antwoorden: a.: Lijbrandt is niet van plan hier iets aan te doen, of b.: er wordt nog over gesproken of en hoe we jullie tegemoet kunnen komen.
Ik hoop oprecht dat u hier vandaag nog op wilt reageren.
Zoals u ziet wordt er al tientallen pagina's gesproken over een paar kernzaken, zoals:
Extra pakketten die toch echt de eerste 2 maanden gratis leken te zijn, maar dit niet zijn.
Een Amino 110 die op onze (WBA) netwerken niet goed schijnt te werken waardoor men (zo lijkt het althans) nu een 130M gratis krijgt, maar waar wij 61 euro voor bijbetaald hebben. Daarbij is de HD kwaliteit minder dan voorgespiegeld (KPN streams) Iets waarover jullie nog met "goed nieuws" zouden komen
Het jaar gratis HD voor nieuwe klanten, een wijziging die wij nu ook ineens kunnen aanvinken maar die waarschijnlijk alleen maar een bug in "mijn Lijbrandt" is.
Wij als vroeg-inschrijvers zouden voordeel hebben als we ons maar voor 31 december inschreven, het voordeel blijkt er nu uit te bestaan dat we minimaal 121 euro te veel betaald hebben. Dit terwijl we door alle vertragingen nog maar recent aangesloten zijn. Even wachten tot na 31 december had veel ergernis en geld gescheeld.
Ik geef toe, die twee maanden gratis voor het extra pakket is in mijn geval maar 10 euro waar ik aanvankelijk helemaal niet moeilijk over wilde doen, maar juist de houding van Lijbrandt heeft me hierover van gedachte doen veranderen.
Ik verzoek u vriendelijk om inhoudelijk te reageren op het bovenstaande, ik verwacht niet meteen een pasklare oplossing maar wil wel eens weten waar we aan toe zijn, ook om niet (met zijn allen) nog eens 100 pagina's hiermee te vullen.
Waar ik wel op hoop is een van deze twee antwoorden: a.: Lijbrandt is niet van plan hier iets aan te doen, of b.: er wordt nog over gesproken of en hoe we jullie tegemoet kunnen komen.
Ik hoop oprecht dat u hier vandaag nog op wilt reageren.
[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 13-01-2011 10:26 . Reden: kleine aanvulling ]
Op de Motorola 1960 van KPN hadden de HD zenders dacht ik wel gewoon de teletekst functie. Niet bruikbaar met de teletekstfunctie van de TV nee (maar dat is ook een deel doordat HDMI geen vbi info mee geeft dacht ik). Maar ik kan me herinneren dat we op de HD zenders met de teletekst functie van de STB gewoon konden tekstenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:15:
[...]
Volgens mij hebben KPN streams geen teletekst ?? Een jaar geleden zeker niet daarna geen HD pakket van KPN gehad (wel satelliet)
Ik zelf doe het trouwens zelden (heb niet voor niets internet) maar m'n vriendin vindt het wel fijn
Ik heb nu ook het HD pakket erbij besteld. Stond duidelijk bij dat het het eerste jaar gratis is. In het overzicht nu na het bestellen staat gewoon 5 euro per maand...
Dus wellicht gaat er iets niet goed.
Maar ik heb screenshots gemaakt. Dus ik neem aan dat het goed komt...
EDL staat nog steeds als gewoon 12 euro per maand. Niks 3 maanden gratis. Dat zouden ze achteraf handmatig gaan verrekenen...

EDL staat nog steeds als gewoon 12 euro per maand. Niks 3 maanden gratis. Dat zouden ze achteraf handmatig gaan verrekenen...
OK, ook bij mij gaat iets niet helemaal goed. Heb 50 Compleet aangevraagd. HD niet aangevinkt (er stond 5 euro per maand achter en in het aanbod stond dat het al inclusief was). 130m gratis aangevinkt. Vervolgens bevestiging van de aanvraag gekregen, en de inloggegevens voor Mijn Lijbrandt.
Toen wilde ik nummerportering regelen (dit zou immers kunnen vanuit Mijn Lijbrandt). Echter, als ik klik op Telefonie in het rechter menu krijg ik de melding: "Er trad een fout op in de aanvraag naar de server".
Dus stuur ik een mailtje naar info@lijbrandt.nl met dit issue, en de vraag wanneer ik aangesloten zou worden. Twee dagen verder, geen reactie, dus ik bel even. Krijg een uiterst vriendelijke dame aan de lijn die het even voor me zal controleren. Blijkt dat mijn aansluiting is afgewezen! Ze kon niet zien waarom, dus ging bellen met Reggefiber. Ik even in de wacht, en even later haar weer aan de lijn. Ze kon er geen extra info over geven, dus zou ze me gaan terugbellen. Ben zeer benieuwd....
Vreemd dat ik niet aangesloten zou kunnen worden, glas is netjes in mijn meterkast weggewerkt in zo'n dummy Genexis. Postcodegebied 1311. Had stiekem gehoopt op een probleemloze overstap...
Toen wilde ik nummerportering regelen (dit zou immers kunnen vanuit Mijn Lijbrandt). Echter, als ik klik op Telefonie in het rechter menu krijg ik de melding: "Er trad een fout op in de aanvraag naar de server".
Dus stuur ik een mailtje naar info@lijbrandt.nl met dit issue, en de vraag wanneer ik aangesloten zou worden. Twee dagen verder, geen reactie, dus ik bel even. Krijg een uiterst vriendelijke dame aan de lijn die het even voor me zal controleren. Blijkt dat mijn aansluiting is afgewezen! Ze kon niet zien waarom, dus ging bellen met Reggefiber. Ik even in de wacht, en even later haar weer aan de lijn. Ze kon er geen extra info over geven, dus zou ze me gaan terugbellen. Ben zeer benieuwd....
Vreemd dat ik niet aangesloten zou kunnen worden, glas is netjes in mijn meterkast weggewerkt in zo'n dummy Genexis. Postcodegebied 1311. Had stiekem gehoopt op een probleemloze overstap...
Verwijderd
Wat een stelletje kloothommels bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen."
Gevolg: totaal geen TV en geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.
Dag "buurman", hier in 1311 probleemloos aangesloten.gysman11 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:56:
Verwijderd
Mede door een opmerking van websurfer realiseerde ik mij dat we in dit topic de laatste tijd eigenlijk alleen maar Lijbrandt bespreken en dat met name ontvredenheid en onduidelijkheid. Dit topic is redelijk algemeen, dus heb een topic aangemaakt speicifiek voor vragen en klachten m.b.t. Lijbrandt. Uiteraard in de hoop het een en ander overzichtelijker te maken, ook voor het webteam.
@webteam
Ik nodig jullie dan ook uit vragen, klachten, opmerkingen aldaar te beantwoorden.
@webteam
Ik nodig jullie dan ook uit vragen, klachten, opmerkingen aldaar te beantwoorden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:11 ]
Verwijderd
Waarom vraag je het dan als je geen antwoord wilt?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:14:
@TonVH Ow vraag. Zíjn Lijbrandt en XMS wel twee verschillende bedrijven? En wat is het verschil tussen Lijbrandt en XMS behalve dat XMS een betere stream aanbiedt? Ik hoef geen antwoord, want het boeit mij eigelijk geen ene moer.
Dus het antwoord is, ja, het zijn op papier twee aparte bedrijven, maar ze wonen wel in hetzelfde pand in Hillegom en hebben dezelfde directie.
Screenshot is wel leuk, maar heb je niks aan:KarlMarX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:38:
Ik heb nu ook het HD pakket erbij besteld. Stond duidelijk bij dat het het eerste jaar gratis is. In het overzicht nu na het bestellen staat gewoon 5 euro per maand...Dus wellicht gaat er iets niet goed.
Disclaimer Lijbrandt
Alle informatie en content wordt op deze website met zorg samengesteld.
Aan de content of informatie kunnen echter geen rechten, garantie of verklaring worden ontleend. Lijbrandt spant zich in om op de website alle content en informatie zo volledig en nauwkeurig mogelijk neer te zetten.
Ieder aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van, toegang tot en gebruik van op de website aangeboden content en/of inhoud van de sites van andere organisaties en bedrijven waarnaar www.Lijbrandt.nl wordt gelinkt, sluit Lijbrandt zich uitdrukkelijk uit.
Mede wordt er geen garantie geboden voor het foutloos en ononderbroken functioneren van de website.
Verwijderd
Dat zou wel mooi zijn, dat een dergelijke disclaimer je volledig zou vrijwaren van het leveren van correcte informatie. Als er in een online bestelprocedure "gratis" wordt aangegeven, dient deze gewoon "gratis" geleverd te worden. Volgens mij kan Lijbrandt hooguit het aanbod intrekken en lopende orders weigeren o.b.v. deze disclaimer.baasandre schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Screenshot is wel leuk, maar heb je niks aan:
Disclaimer Lijbrandt
Alle informatie en content wordt op deze website met zorg samengesteld.
Aan de content of informatie kunnen echter geen rechten, garantie of verklaring worden ontleend. Lijbrandt spant zich in om op de website alle content en informatie zo volledig en nauwkeurig mogelijk neer te zetten.
Ieder aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van, toegang tot en gebruik van op de website aangeboden content en/of inhoud van de sites van andere organisaties en bedrijven waarnaar www.Lijbrandt.nl wordt gelinkt, sluit Lijbrandt zich uitdrukkelijk uit.
Mede wordt er geen garantie geboden voor het foutloos en ononderbroken functioneren van de website.
Verwijderd
Dit ziet er uit als een redelijk standaard disclaimer die op heel veel sites in min of meer dezelfde bewoordingen is terug te vinden, en die de schrijver van de content enigszins vrijwaard van typefouten.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:45:
[...]
Dat zou wel mooi zijn, dat een dergelijke disclaimer je volledig zou vrijwaren van het leveren van correcte informatie. Als er in een online bestelprocedure "gratis" wordt aangegeven, dient deze gewoon "gratis" geleverd te worden. Volgens mij kan Lijbrandt hooguit het aanbod intrekken en lopende orders weigeren o.b.v. deze disclaimer.
Er is inmiddels zat jurisprudentie over aanbiedingen en rechten/plichten van klant/leverancier om een eventueel dispuut hierover te beslechten.
In het genoemde geval van "gratis" lijkt het me overduidelijk, want deze term wordt bij de pakketten als blauw bannertje al meermaals getoond, en in de online formulieren en Mijn Lijbrandt ook, dus hier kan men zich niet meer beroepen op een schrijffout op de site.
Verwijderd
Kijk, dit is dus precies hetgeen ik probeer uit te leggen aan TonVH. Ik trap er niet in, als er opgemerkt wordt dat 'andere' providers wellicht andere aanbiedingen hebben. En dat je daarom bij XMS heel gewoon voor 50 EUR je 130 mag omruilen voor de 532. Dat kan dan ook heel eenvoudig bij Lijbrandt georganiseerd worden!Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:35:
[...]Waarom vraag je het dan als je geen antwoord wilt?
Dus het antwoord is, ja, het zijn op papier twee aparte bedrijven, maar ze wonen wel in hetzelfde pand in Hillegom en hebben dezelfde directie.
Verwijderd
Tja, maar jij bent Lijbrandt klant en geen XMS klant, en als Lijbrandt geen omruilactie doet en XMS wel dan kan je op je kop gaan staan en zeggen dat het eigenlijk hetzelfde bedrijf is, maar juridisch is dat helaas niet zo, en kan je geen rechten ontlenen aan het feit dat ze hetzelfde adres en directie delen.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Kijk, dit is dus precies hetgeen ik probeer uit te leggen aan TonVH. Ik trap er niet in, als er opgemerkt wordt dat 'andere' providers wellicht andere aanbiedingen hebben. En dat je daarom bij XMS heel gewoon voor 50 EUR je 130 mag omruilen voor de 532. Dat kan dan ook heel eenvoudig bij Lijbrandt georganiseerd worden!
Het is overigens niet zo vreemd dat een bedrijf onder verschillende merknamen met totaal verschillende marketingstrategieën werkt, al was het maar om zo met jezelf te gaan concurreren en zo in verschillende klantensegmenten met hetzelfde product op een verschillende manier te scoren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 18:43 ]
Wie is dan het A merk en wie dan het B merk ?[Het is overigens niet zo vreemd dat een bedrijf onder verschillende merknamenmet totaal verschillende marketingstrategieën werkt, al was het maar om zo met jezelf
te gaan concurreren en zo in verschillende klantensegmenten met hetzelfde product op een verschillende manier te scoren.
Verwijderd
Uiteindelijk is het de ordinair monopolisering waar deze directie misbruik van maakt. Ik begrijp het helemaal, ik volg de de glasvezelaanleg in Almere nauwgezet al sinds 2001. Wij zouden een 'VrijmarktNet' krijgen: dat behelst een OPEN netwerk! Wel, 10 jaar later is daar nog niets van terecht gekomen. Aanbieders zijn er amper, en die er zijn, komen allemaal op de koffie bij KPN om de strategie tot op de bodem uit te venten.
Verwijderd
Wellicht omdat de andere providers te chicken waren om in te stappen?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:52:
Uiteindelijk is het de ordinair monopolisering waar deze directie misbruik van maakt. Ik begrijp het helemaal, ik volg de de glasvezelaanleg in Almere nauwgezet al sinds 2001. Wij zouden een 'VrijmarktNet' krijgen: dat behelst een OPEN netwerk! Wel, 10 jaar later is daar nog niets van terecht gekomen. Aanbieders zijn er amper, en die er zijn, komen allemaal op de koffie bij KPN om de strategie tot op de bodem uit te venten.
De belofte is uiteraard overal geweest dat men een open netwerk had met concurrerende providers, dus als behalve KPN geen enkele provider interesse heeft om in te stappen op een nieuw medium, waar men minimaal triple play diensten moet kunnen leveren, moet je dat een beetje creatief kunstmatig doen met diverse provider merken uit eigen stal van Reggefiber, in de hoop dat andere providers ook op de rollende trein gaan springen in de toekomst.
Wellicht is dat ook de reden dat Lijbrandt en XMS niet dezelfde acties hebben, omdat er anders geen concurrentie is maar eenheidsworst.
Dat het werkt blijkt met name uit het glasvezelnetwerk in Dordrecht, waar momenteel al zeven aanbieders van diensten zijn die je kunt kiezen.
Wat mij tegenvalt is dat in B&R Tweak nagenoeg onzichtbaar is vergeleken met Lijbrandt en KPN en dat gisteren in Bleiswijk tijdens de bijeenkomst Edutel schitterde door afwezigheid, terwijl zowel KPN als Lijbrandt met drie man/vrouw sterk minimaal aanwezig waren.
Gisteren was een kritische vraag of indien er een vierde of vijfde provider bijkwam, deze met dezelfde prijsvoorwaarden op het glasvezelnet mocht, waarop een volmondig Ja kwam, ondanks dat deze vierde/vijfde provider waarschijnlijk geen campagnekosten heeft gemaakt tijdens de vraagbundelingscampagne.
Schiet me er niet op af, maar ik meen me te herinneren dat de man van Reggefiber vertelde dat elke provider iets van 17,50 euro/mnd/gebruiker afrekent met Reggefiber voor volledige toegang van die gebruiker tot hun netwerk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 20:06 ]
Zoiets heb ik ook horen zeggen, ja.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:46:
[...]
Schiet me er niet op af, maar ik meen me te herinneren dat de man van Reggefiber vertelde dat elke provider iets van 17,50 euro/mnd/gebruiker afrekent met Reggefiber voor volledige toegang van die gebruiker tot hun netwerk.
Inderdaad. O.a. de mensen van de Tweak Webcare hebben dat al meer dan eens gezegd.
Ik wil ook werkelijk wel geloven dat de glasvezelnetten open zijn. Alleen ja... voor een ISP om op de trein te springen en iets compleet anders aan te gaan bieden dan bv. wederverkoop diensten van KPN, Reggefiber of Glashart Media..... zal die ISP dus ook fors, zeer fors, moeten investeren. Los nog van de 17,50 p/mnd/gebruiker.
Ik ben wat dat betreft ook niet ontevreden over de diversiteit aan aanbieders, behalve op de KPN netwerken dan (waar Tweak bv. nog niet verder komt dan een KPN Wholesale aanbod doen).
Ik wil ook werkelijk wel geloven dat de glasvezelnetten open zijn. Alleen ja... voor een ISP om op de trein te springen en iets compleet anders aan te gaan bieden dan bv. wederverkoop diensten van KPN, Reggefiber of Glashart Media..... zal die ISP dus ook fors, zeer fors, moeten investeren. Los nog van de 17,50 p/mnd/gebruiker.
Ik ben wat dat betreft ook niet ontevreden over de diversiteit aan aanbieders, behalve op de KPN netwerken dan (waar Tweak bv. nog niet verder komt dan een KPN Wholesale aanbod doen).
Verwijderd
Het grote probleem is mij uitgelegd is dat er geen uniforme wijze is waarop de netwerk operators hun netwerk hardwarematig inrichten.eymey schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:39:
Inderdaad. O.a. de mensen van de Tweak Webcare hebben dat al meer dan eens gezegd.
Uiteraard zijn de twee groten, KPN en Reggefiber Operations vrij om zelf te kiezen wat voor apparatuur er in de headends en PoPs worden gebruikt, en hierbij blijkt de keuze van KPN helemaal anders te zijn dan die van Reggefiber Operations.
Hierdoor hebben niet KPN wholesales diensten leverende ISP's het uiteraard lastig vergeleken met de rest omdat zij hun product moeten aanleveren op een netwerk wat open is, maar niet ingericht is om bepaalde diensten van derden te kunnen doorgeven. Sprekend voorbeeld op wba netwerken is uiteraard het multicast signaal van GHM wat door router beperkingen niet kan worden doorgegeven, waardoor een provider dus gedwongen wordt om de wel aanwezige multicast streams van KPN door te geven om aan zijn triple play verplichtingen te voldoen.
Of die provider moet diep in de buidel tasten om KPN te betalen voor een aparte extra set routers .... en dat is dus het "te kostbaar" verhaal volgens mij.
Glasvezel in Nederland is helaas nog zo jong dat er geen standaard bestaat voor het inrichten van open glasvezelnetwerken helaas, maar met een jonge markt en een glasvezelboer die als loffelijk streven heeft om in 2013 één miljoen gebruikers te hebben aangesloten zal daar mogelijk verandering in komen.
Ik denk ook dat dit een van de redenen is dat andere, gerenommeerde koper/coax gebruikende providers niet massaal op deze glasvezelnetten duiken als modern en toekomstbestendig alternatief voor coaxkabel en KPN telefoonkoper... Men weet wat men nu kan leveren en glasvezel is zonder standaard nog een veel te kostbare gok vermoed ik.
Jammer, want een transparant en uniform ingericht netwerk zou goede providers als XS4ALL waarschijnlijk vooraan de rij wachtende providers zetten, voor zover deze club nog onafhankelijk kan zijn van KPN.
XS4all schijnt er wel aan te werken, maar je hoort er weinig over.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:27:
[...]
Jammer, want een transparant en uniform ingericht netwerk zou goede providers als XS4ALL waarschijnlijk vooraan de rij wachtende providers zetten, voor zover deze club nog onafhankelijk kan zijn van KPN.
Ik wilde er niet op wachten, omdat niemand weet hoe lang dit duurt, maar ook omdat de prijs voor glasvezel waarschijnlijk op het bekende hoge XS4all niveau zal liggen. Bij Lijbrandt heb ik nu meer voor iets minder geld dan ik kwijt was bij XS4all en UPC samen.
De laatste tijd leek het KPN virus overigens wel iets meer vat te krijgen op XS4all, een paar behoorlijke wijzigingen in tarieven voor telefonie, ik geloof ook afronden op minuten (heb ik niet zo op gelet omdat ik toch onbeperkt bellen had), de laatste keer dat ik ze belde niet meer rechtstreeks de servicedesk aan de lijn maar een menu á la KPN. De laatste tijd lees je ook iets meer klachten over ze op Tros Radar.
Zelf heb ik nooit een probleem met ze gehad.
Verwijderd
Je weet dat ik 15 jaar trouwe XS4ALL klant ben geweest, dus toen het glas hier werd aangelegd heb ik uiteraard gebeld met sales wat de mogelijkheden waren voor XS4ALL via het glas.Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:12:
[...]
XS4all schijnt er wel aan te werken, maar je hoort er weinig over.
Ik wilde er niet op wachten, omdat niemand weet hoe lang dit duurt, maar ook omdat de prijs voor glasvezel waarschijnlijk op het bekende hoge XS4all niveau zal liggen. Bij Lijbrandt heb ik nu meer voor iets minder geld dan ik kwijt was bij XS4all en UPC samen.
De laatste tijd leek het KPN virus overigens wel iets meer vat te krijgen op XS4all, een paar behoorlijke wijzigingen in tarieven voor telefonie, ik geloof ook afronden op minuten (heb ik niet zo op gelet omdat ik toch onbeperkt bellen had), de laatste keer dat ik ze belde niet meer rechtstreeks de servicedesk aan de lijn maar een menu á la KPN. De laatste tijd lees je ook iets meer klachten over ze op Tros Radar.
Zelf heb ik nooit een probleem met ze gehad.
Het antwoord was minder bevredigend dan gehoopt, omdat men ten eerste nog geen triple play kon of wilde gaan leveren (TV ligt uiteraard ver van het bed van XS4ALL) maar dat het ooit (zonder datum genoemd) wel de bedoeling was om ook op dit soort netwerken te komen.
Inmiddels weet ik ook dat het vroeger nog van KPN onafhankelijke management nu voor 99% bestaat uit KPN managers, dus dat onafhankelijk zijn van KPN management ondanks dochter zijn van KPN is inmiddels ook niet meer zo waardevol.
Ergo, het idealistische vrijgevochten clubje wat Rop Gongrijp destijds voor ogen had is inmiddels de zoveelste winkeldochter van het grote KPN lijkt het.
En zoals jij terecht concludeert kan XS4ALL nooit mee met de prijzen die hier voor triple play worden gevraagd, want wat ik destijds per maand voor XS4ALL basic + VoIP betaalde + UPC analoogf, dat betaal ik nu nog niet voor Triple play diensten bij Lijbrandt met betere kwaliteit.
Even concreet in getallen was ik met XS4ALL+UPC gemiddels per maand tussen de 80 en 100 euro kwijt, terwijl ik nu rond de 65 euro uitkom, en dat is toch een procentje of 30 goedkoper voor een beter en meer betrouwbaar product, want de ADSL was het laatste jaar huilen met de pet op.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 23:25 ]
Verwijderd
Het Wholesales Broadband Access netwerk zou nooit zijn goedgekeurd als 'gesloten' netwerk. In een samenwerkingsverband is dit netwerk tot stand gekomen. KPN is de 'actieve operator' op dit netwerk. Het staat ISP's vrij diensten aan te bieden op dit netwerk. Indien er faciliterend wordt opgetreden door de actieve operator (KPN i.g.v. WBA) dan kan daar uiteraard een vergoeding voor worden gevraagd. Deze vergoeding zal niet in verhouding staan tot de kosten welke gemaakt moeten worden om zelf te faciliteren, waardoor de keuze voor de actieve, faciliterende operator logisch en vooral kostenefficient is. Interessant dus voor de faciliterende en comsumerende partij > evenwicht > marketing > huwelijk.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:52:
||||
Ow.. en over marketing: is er nou dan sprake van marketing myopia?
@spikecity: en dat naast die wiskundeknobbel!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 23:49 ]
Verwijderd
Jij hebt verdikkeme verborgen talenten waarmee je nog wat kan doen vriendVerwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:42:
@spikecity: en dat naast die wiskundeknobbel!
Verwijderd
Zeker weten..Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:53:
[...]
Jij hebt verdikkeme verborgen talenten waarmee je nog wat kan doen vriend
Zo nu en dan komen ze er spontaan uit, meestal echter van onderen...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 00:03 ]
Verwijderd
Of wel, geen bericht van belang... en precies wat sales mij een jaar geleden ook al vertelde?
Ja, het komt... ooit... maar we weten nog niet wat, wanneer en over welk netwerk?
Eerlijk gezegd een beetje spijtig voor een club die altijd voorloper was op alles wat met internet te maken had...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 00:14 ]
Verwijderd
You criticaster!Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:10:
[...]
Of wel, geen bericht van belang... en precies wat sales mij een jaar geleden ook al vertelde?
Ja, het komt... ooit... maar we weten nog niet wat, wanneer en over welk netwerk?
Eerlijk gezegd een beetje spijtig voor een club die altijd voorloper was op alles wat met internet te maken had...
Waarom spijtig? Niet juist verstandig nog even te wachten gezien de problemen en onduidelijkheden waar we bij Lijbrandt mee worden geconfronteerd? Wellicht herbergt die behoudenheid wel een heel gedegen en uitgekristaliseerd plan. En.. Wie weet.. De échte IPTV kwaliteitsstreams op WBA...? (don't we all love dreams..).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 00:25 ]
Jaren geleden begon KPN met internetPlusBellen, in het begin een gigantisch drama die volgens mij ook meerdere keren een hele uitzending van Radar of Kassa haalden. XS4all keek de kat uit de boom, liet KPN de bagger over zich heen krijgen en kwam daarna met een product dat wel werkte. Misschien is mijn herinnering wat gekleurd omdat ik erg anti KPN ben, maar hier kwam het volgens mij wel op neer.
Deze keer, met de glasvezel, wachten ze wel heel erg lang.
Het gevoel dat ook XS4all zo langzamerhand door KPN (negatief) "verbeterd" wordt tot de zoveelste KPN kloon wordt door Spike bevestigd.
Spijt dat ik UPC en XS4all verruild heb voor de glasvezel heb ik niet, maar wat de keus voor Lijbrandt betreft?
Hopelijk kan ik later dit jaar zeggen dat ik ook daar geen spijt van heb, hooguit dat het in het begin eventjes beroerd was.
Deze keer, met de glasvezel, wachten ze wel heel erg lang.
Het gevoel dat ook XS4all zo langzamerhand door KPN (negatief) "verbeterd" wordt tot de zoveelste KPN kloon wordt door Spike bevestigd.
Spijt dat ik UPC en XS4all verruild heb voor de glasvezel heb ik niet, maar wat de keus voor Lijbrandt betreft?
Hopelijk kan ik later dit jaar zeggen dat ik ook daar geen spijt van heb, hooguit dat het in het begin eventjes beroerd was.
Verwijderd
Van de overstap op glasvezel heb ik ook geen spijt. Dat je als 'early adopter' te maken krijgt met wat opstartperikelen mag voor zich spreken. Nog steeds heb ik een 'backup' in de vorm van UPC, ik wil eerst alle vuiltjes uit de lucht hebben bij Lijbrandt alvorens ik mezelf echt van ze afhankelijk maak. Mijn hoop is dat dit vandaag gaat gebeuren..Websurfer01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:14:
Heb ik ook geen moeite mee, het leek er alleen op dat wij als early adopters enkele problemen aan het licht brachten waar Lijbrandt van geleerd heeft en die terecht verbeterd werden voor nieuwe klanten, maar waarbij men ons vergat.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:34:
[...]
Van de overstap op glasvezel heb ik ook geen spijt. Dat je als 'early adopter' te maken krijgt met wat opstartperikelen mag voor zich spreken.
Laten we nog niet vooruit lopen en even afwachten of de voorstellen van Lijbrandt geen sigaar uit eigen doos worden, maar voorlopig heb ik weer even hoop dat we alles straks achter ons kunnen laten.
Same here. Hoewel ik me wel afvraag OF ze inmiddels al uberhaupt gezien hebben dat ze mail van me hebben en zich erop aan het beraden zijn...
Ik heb zoals bij alle mail naar Lijbrandt de leesbevestiging aangevinkt, maar heb deze nog nooit terug ontvangen, dus verwacht daar nu ook niets van.eymey schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:24:
Same here. Hoewel ik me wel afvraag OF ze inmiddels al uberhaupt gezien hebben dat ze mail van me hebben en zich erop aan het beraden zijn...
Verwijderd
Ook hier geldt dat het erop lijkt dat er geen klachtenprocedure bestaat. Er is geen straatje dat de mail in kan slaan heb ik het idee. Dat wordt bevestigd door een vrij snel antwoord (binnen 24 uur) op een simpele technische vraag per e-mail....
Mja gmail ondersteunt nieteens leesbevestiging, juist omdat het een wassen neus is. En eerlijk gezegd heb ik in mijn mailclient op het werk ook de optie aan staan om die dingen te negerenWebsurfer01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Ik heb zoals bij alle mail naar Lijbrandt de leesbevestiging aangevinkt, maar heb deze nog nooit terug ontvangen, dus verwacht daar nu ook niets van.
Precies, ik heb in december tien minuten na elkaar twee mails gestuurd, de een met een simpele technische vraag, de ander een klacht over de twee maanden gratis, je raadt zelf wel welke binnen een dag beantwoord werd en welke nu nog steeds open staat en naar alle waarschijnlijke het digitale equivalent van de papierversnipperaar in gegaan is.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:57:
Ook hier geldt dat het erop lijkt dat er geen klachtenprocedure bestaat. Er is geen straatje dat de mail in kan slaan heb ik het idee. Dat wordt bevestigd door een vrij snel antwoord (binnen 24 uur) op een simpele technische vraag per e-mail....
Verwijderd
Laatste nieuws:Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:56:
Wat een stelletje kloothommels bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen."
Overigens heb ik net weer met de Helpdesk gebeld en kan mij niet onttrekken aan het gevoel "mooi verhaal maar uit het boek 'hoe houd ik de klant rustig'". De man vertelde mij: "Er zijn nu 3 tot 4 man met uw probleem aan de gang want we willen deze keer het goed oplossen en weten waarom dit kon gebeuren.
Mooi verhaal maar interessant voor Lijbrandt en interesseert mij totaal niet. Ik verwacht dat men eerst weer e.e.a. juist instelt (moet met max. 1 telefoontje kunnen) en dan vervolgens gaat uitzoeken waar de zwarte piet ligt.
Volgens mij was het vandaag opgelost als ik gisteren gewoon een wijziging in mijn Lijbrandt had gemaakt.
Verwijderd
Ach, ik heb destijds gekozen voor XS4ALL omdat ze met alles als eerste waren, altijd eigenwijs anders deden als KPN en de klant bijzonder hoog in het vaandel hebben staan met een uitstekende eerste en tweedelijns support, waar echte techneuten zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:20:
[...]
You criticaster!
Waarom spijtig? Niet juist verstandig nog even te wachten gezien de problemen en onduidelijkheden waar we bij Lijbrandt mee worden geconfronteerd? Wellicht herbergt die behoudenheid wel een heel gedegen en uitgekristaliseerd plan. En.. Wie weet.. De échte IPTV kwaliteitsstreams op WBA...? (don't we all love dreams..).
De laatste jaren is daar onder invloed van mamma KPN nog maar bar weinig van over, de particuliere helpdesk heeft vaak wachttijden waar zelfs T-mobile nog heilig bij is, men loopt op alle noviteiten op internet achter (met als enige uitzondering IPV6 support) en men toont richting de klanten weinig initiatief om hetzij een betere prijs neer te leggen hetzij een beter aanbod voor dat hoge bedrag te gaan leveren.
Want eerlijk is braaf, een goedkope provider voor dual play is het uiteraard niet.
XS4ALL is niet meer wat het tien jaar geleden was helaas, en dat mag ik als trouwe klant totaan afgelopen november rustig uit eigen ervaring uitspreken.
En wat echte kwaliteitsstreams op wba netwerken betreft? De kans dat die ooit van XS4ALL komen als bron (via technicolor) is net zo groot als dat ik de staatsloterij win (en ik speel niet mee dus reken maar uit).
Als XS4ALL al op wdgo en wba netwerken gaat komen dan zullen ze waarschijnlijk IPTV inkopen, zoals ze nu ook al VoIP inkopen van een of andere Franse club.
Als ik al een technische reden kan verzinnen waarom het zo lang duurt is het omdat ik vrees dat zowel wdgo als wba netwerken helemaal niet IPV6 compatible zijn, en dat dat voor een provider die deze IP dienst ondersteunt en promoot waarschijnlijk net zo veel kost als voor GHM op hun multicast streams op een wba netwerk te krijgen. Als er één drijvende kracht achter IPV6 zit dan is dat namelijk XS4ALL...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 17:58 ]