[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:53:
[...]
Laatste nieuws:
................
Aller allerlaatste nieuws:

Weer m'n DVB-C, geen Telefonie. Laatste vind ik minder belangrijk en kan over het weekend heen getild worden

Een verademing wel wacht ik nu met angst en beven de volgende email met "uw wijzigingsaanvraag is in behandeling" af. Toch dank aan de "onbekende Lijbrandt man/vrouw" die dit bewerkstelligd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:17:
[...]
Als ik al een technische reden kan verzinnen waarom het zo lang duurt is het omdat ik vrees dat zowel wdgo als wba netwerken helemaal niet IPV6 compatible zijn, en dat dat voor een provider die deze IP dienst ondersteunt en promoot waarschijnlijk net zo veel kost als voor GHM op hun multicast streams op een wba netwerk te krijgen. Als er één drijvende kracht achter IPV6 zit dan is dat namelijk XS4ALL...
Edutel doet wel IPv6 hoor :)
Kwam ik toevallig vorige week achter toen ik m'n dir-655 router ertussenuit had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:58:
Ik kan je confirmeren dat die 3 tot 4 man geen fabeltje was ;)
Ik geloof je maar zou je dan een tipje van de sluier kunnen oplichten.

Mij lijkt namelijk dat er eigenlijk niets meer en niets minder dan een administratieve fout is gemaakt. Oke dat er procedures komen omdat te voorkomen maar (met mijn 45 jarige technische kennis) hoeft het technische herstellen niets meer te zijn dan op een regelpaneel bij iemands account weer de goede instellingen in te stellen. Ik mag hopen dat het systeem niet zelf wijzigingsaanvragen genereert.

Of is het nog simpeler gewoon een kwestie van systeemcrash en verkeerde backup pakken? (Vind het namelijk wel toevallig dat beide keren het probleem zich op donderdag en rond de zelfde tijd optrad.

Ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Er was gewoon een klein admin foutje, no big deal, binnen 15 min op te lossen.
Alleen daarna ging er iets onbekends fouts aan de achterkant.

Dat was iets moeilijker te corrigeren.
Momenteel werkt als het goed is alles op telefonie na.
Ik vermoed dat dat maandag zal werken als ik eerlijk ben.

Maar de keuze tussen alleen internet of alvast tv te activeren zonder voip was opzich een makkelijke natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
Jongens ik heb sinds kort een Gigaset DECT toestel ( A400 ) en heb icm de genexis glasvezelmodem geen nummerweergave. Ik vermoed dat het een Duits toestel is, maar betekent dit dat Genexis geen FSK aankan?
Is er een manier om te achterhalen of je een Duits of een Nederlands model hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik weet niet bij welke provider je zit maar Lijbrandt heeft DTMF bellsouth T11/T12
Dus ja FSK werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
Yogoi schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:50:
Ik weet niet bij welke provider je zit maar Lijbrandt heeft DTMF bellsouth T11/T12
Dus ja FSK werkt dan niet.
Ik zit bij XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
XMS heeft ook DTMF Bellsouth.
Dus de conclusie blijft hetzelfde in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:19:
Er was gewoon een klein admin foutje, no big deal, binnen 15 min op te lossen.
Alleen daarna ging er iets onbekends fouts aan de achterkant.

Dat was iets moeilijker te corrigeren.
Momenteel werkt als het goed is alles op telefonie na.
Ik vermoed dat dat maandag zal werken als ik eerlijk ben.

Maar de keuze tussen alleen internet of alvast tv te activeren zonder voip was opzich een makkelijke natuurlijk.
Bedankt, kan ik mij wat bij voorstellen.

Toch is het een feit dat wanneer je als klant dit soort informatie krijgt dat je dan als klant een stuk tevredener wordt. Ik heb het voordeel hier te lezen/schrijven maar merendeel van jullie klanten heeft haast zeker nooit van Tweakers gehoord. Dus die moet je (niet jij persoonlijk) persoonlijk of via mail informeren.

Zo was mij gisteren bezworen dat ik terug gebeld zou worden. Is gewoon niet gebeurt. Heb dus zelf gebeld ("ben tijdje onbereikbaar geweest en u heeft vast geprobeerd mij te bellen"). Kreeg toen te horen van die meerdere mensen en dat ik zodra het probleem was opgelost gebeld zou worden. Ben dus niet gebeld en doordat ik die nietszeggende mail met "uw aanvraag is in behandeling genomen" wist ik dat er weer een wijziging was uitgevoerd.

Kijk, waar het om gaat is volgende:
Vrijwel iedereen heeft begrip voor technische problemen.
Veel mensen hebben begrip voor adm. problemen.

Maar.

Vrijwel niemand heeft enig begrip als ze niet geïnformeerd worden c.q. er geen feedback is of als ze elke keer weer moeten beginnen met het hele probleem uit te leggen.

Ik denk dat ieder bedrijf gewoon daar mankracht voor moet reserveren want door voldoende aandacht aan het contact met je klant voorkom je kwalijke pers. Hoeft met een goed Klanten Informatie Systeem relatief weinig te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Edutel doet wel IPv6 hoor :)
Kwam ik toevallig vorige week achter toen ik m'n dir-655 router ertussenuit had gehaald.
Ok, dat zou dus betekenen dat het netwerk IPV6 proof is ;)
Is dat een wdgo netwerk of een wba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
Mensen ik heb problemen met de lijbrandt newsserver (vandaag ontdekt). Authentication issues of (heel) langzaam als je wel verbinding hebt.
Ik heb even gebeld met Lijbrandt en vogens de helpdesk is het bekend en wordt er aan gewerkt (...)
Wel jammer dat het dan niet op hun site terug te vinden is! Iets meer interactiviteit zou prettig zijn.
Dus het is goed mogelijk dat meerdere van jullie ook problemen hebben/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interactie, reactiviteit laat staan proactiviteit zijn inderdaad niet de sterkste punten van Lijbrandt gebleken. Wat dat betreft is er voor Lijbrandt nog een hoop winst te behalen.

Op dit moment moet ik Lijbrandt helaas wat dat betreft een nog lager cijfer geven dan UPC (als dat kan?!). UPC heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik in minstens 10% van alle gevallen ben teruggebeld én UPC medewerkers beschikken over de juiste klanthistorie. Lijbrandt wil historie en afspraken nog wel eens creatief 'vergeten' of ineens ander interpreteren...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:17:
Interactie, reactiviteit laat staan proactiviteit zijn inderdaad niet de sterkste punten van Lijbrandt gebleken. Wat dat betreft is er voor Lijbrandt nog een hoop winst te behalen.
Op dit moment moet ik Lijbrandt helaas wat dat betreft een nog lager cijfer geven dan UPC (als dat kan?!). UPC heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik in minstens 10% van alle gevallen ben teruggebeld én UPC medewerkers beschikken over de juiste klanthistorie.
Onder UPC (ergens heel diep beneden) staat KPN altijd nog :)
In afwachting van e.e.a. heb ik Lijbrandt voorlopig ook ergens daar geparkeerd.
Lijbrandt wil historie en afspraken nog wel eens creatief 'vergeten' of ineens ander interpreteren...
Dat noemen ze Oost-Indische alzheimer :)

[ Voor 71% gewijzigd door Websurfer01 op 15-01-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Ok, dat zou dus betekenen dat het netwerk IPV6 proof is ;)
Is dat een wdgo netwerk of een wba?
wgdo
Maar dat het IPv6 proof is ligt denk ik meer aan Edutel, dan aan het glasvezelnetwerk van Reggefiber :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Alexander01: Hoe heb je dat getest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had m'n router ertussenuit gehaald en m'n pc direct aan de Packetfront gehangen. Toen zag ik in m'n ipconfig een 6-to-4 tunnel erbij. In het Edutel netwerk staan dus relay servers/routers om IPv6 mogelijk te maken over een IPv4 netwerk. Het netwerk is dus nog niet native IPv6, maar de IPv6 tests en IPv6 websites werken al wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:16:
[...]

wgdo
Maar dat het IPv6 proof is ligt denk ik meer aan Edutel, dan aan het glasvezelnetwerk van Reggefiber :)
Klopt, zal wellicht via een tunnel zijn, want mij werd zojuist ingefluisterd dat zowel wdgo als wba netwerken niet native IPV6 ready zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:01:
Goedemiddag allen,

Lijbrandt heeft inderdaad geen omruilactie voor de Amino M532 zoals andere bedrijven dat misschien wel hebben gedaan. Lijbrandt heeft weer andere aanbiedingen en kortingen.

Bij deze het vriendelijke verzoek om je vraag en omruilbehoefte omtrent de Amino M532 in een mail naar de Lijbrandt servicedesk te sturen. Lijbrandt neemt dit dan per geval in behandeling.

Vergeet niet je klantnummer te vermelden.

vriendelijke groet,

WebTeam

Ps Het webteam is nog geen full-time elftal om alle vragen direct te kunnen antwoorden, we doen ons best.
Ik heb wel overigens een email van de servicedesk van Lijbrandt van 16 september 2010 naar aanleiding naar mijn vraag over de 532 met daarin letterlijk:
Deze is nog niet compatible met ons netwerk, wel zijn wij bezig met die ontwikkelingen.
Tegen die tijd zullen daar ook aantrekkelijke acties bij worden geleverd.
249 euro kan je niet een aantrekkelijke actie noemen lijkt me... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij weleens afvraag is volgende:

Lijbrandt gebruikt 2 vezels, KPN slechts 1. Over de 2e wordt in elk geval het Analoog DVB-C signaal geleverd.

Zou veel wellicht niet verklaard worden doordat Lijbrandt alleen maar vezel 2 verzorgt en alles op 1 gewoon integraal van KPN komt? En dat dus Lbr niets over vezel1 te vertellen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:45:
Wat ik mij weleens afvraag is volgende:

Lijbrandt gebruikt 2 vezels, KPN slechts 1. Over de 2e wordt in elk geval het Analoog DVB-C signaal geleverd.

Zou veel wellicht niet verklaard worden doordat Lijbrandt alleen maar vezel 2 verzorgt en alles op 1 gewoon integraal van KPN komt? En dat dus Lbr niets over vezel1 te vertellen heeft?
Ja en nee. Kijk de functiescheiding tussen de twee vezels is heel duidelijk, er is een vezel voor alle ip diensten (internet, telefonie en IPTV) en een vezel voor catv (analoge televisie en DVB-C).

De ip vezel geeft in WBA gebieden toegang tot een netwerk waarop KPN de operator is. Dat netwerk is dus inderdaad in beheer van KPN. Over datzelfde netwerk kan Lijbrandt wel gewoon haar eigen diensten leveren waar men zelf controle over heeft. Echter heeft het daarbij inderdaad wel te maken met de beperkingen die het wba netwerk van KPN heeft.

De tweede vezel is echt puur voor het catv signaal, KPN levert dat helemaal niet en waarschijnlijk is de opbouw van dat catv netwerk in wba gebieden dus ook hetzelfde als in de wgdo gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
ik222 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Ja en nee. Kijk de functiescheiding tussen de twee vezels is heel duidelijk, er is een vezel voor alle ip diensten (internet, telefonie en IPTV) en een vezel voor catv (analoge televisie en DVB-C).

De ip vezel geeft in WBA gebieden toegang tot een netwerk waarop KPN de operator is. Dat netwerk is dus inderdaad in beheer van KPN. Over datzelfde netwerk kan Lijbrandt wel gewoon haar eigen diensten leveren waar men zelf controle over heeft. Echter heeft het daarbij inderdaad wel te maken met de beperkingen die het wba netwerk van KPN heeft.

De tweede vezel is echt puur voor het catv signaal, KPN levert dat helemaal niet en waarschijnlijk is de opbouw van dat catv netwerk in wba gebieden dus ook hetzelfde als in de wgdo gebieden.
Ik meen dat ook IPTV over die tweede vezel loopt, in ieder geval bij glashart...Ik geloof ik ook eerder aangezien glashart en Lijbrandt gebruikers met een 100 Mbit abonnement, ook daadwerkelijk die 100 Mbit halen. Wanneer IPTV ook over de eerste vezel loopt, dan zal die 100 Mbit bij lange na niet meer worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Makaveli09 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:36:
[...]

Ik meen dat ook IPTV over die tweede vezel loopt, in ieder geval bij glashart...Ik geloof ik ook eerder aangezien glashart en Lijbrandt gebruikers met een 100 Mbit abonnement, ook daadwerkelijk die 100 Mbit halen. Wanneer IPTV ook over de eerste vezel loopt, dan zal die 100 Mbit bij lange na niet meer worden gehaald.
Nee dat is absoluut niet waar, IPTV loopt ook over de ip vezel net als telefonie en internet het in tenslotte een ip dienst. Dat is zo bij alle providers. De tweede vezel (catv) is namelijk gepatched in heel andere apparatuur en zorgt enkel voor een lichtsignaal dat doormiddel van een modulator omgezet kan worden in een coax signaal.

Wat betreft het bandbreedte verhaal is dat vrij simpel. Indien je een 100Mbit abbonnement hebt en een 100Mbit CPE gaat IPTV inderdaad van je internetsnelheid af. Echter op steeds meer plaatsen hangen gigabit CPE's (en dan dus ook gigabit apparatuur in de wijkcentrales), waardoor je ook bij een 100Mbit of zelfs 200Mbit internetabbonnement niets merkt aan je internetsnelheid tijdens het gebruik van IPTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Ik heb wel overigens een email van de servicedesk van Lijbrandt van 16 september 2010 naar aanleiding naar mijn vraag over de 532 met daarin letterlijk:

[...]

249 euro kan je niet een aantrekkelijke actie noemen lijkt me... |:(
Hij draait hier anders al ruim anderhalve maand feilloos op een wba netwerk... dus is die mail waarschijnlijk nu oud nieuws.
En ach, als je hem als eerste STB met een bijbetaling van 99 zou kunnen krijgen wel, maar zelfs 249 is vergeleken met andere providers niet eens een echt hoge prijs.
Bij Ziggo mag je 149 euro bijbetalen als je de dure pakketten neemt, want los is dat ding gewoon 459 euro.
Ok, andere box met meer toeters en bellen waarschijnlijk, maar het punt is dat je haast bij alle providers je knip moet trekken voor pauzeren en opnemen van IPTV, soms eenmalig, soms elke maand voor de duur van je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:45:
Wat betreft het bandbreedte verhaal is dat vrij simpel. Indien je een 100Mbit abbonnement hebt en een 100Mbit CPE gaat IPTV inderdaad van je internetsnelheid af. Echter op steeds meer plaatsen hangen gigabit CPE's (en dan dus ook gigabit apparatuur in de wijkcentrales), waardoor je ook bij een 100Mbit of zelfs 200Mbit internetabbonnement niets merkt aan je internetsnelheid tijdens het gebruik van IPTV ;)
Klopt helemaal, de nieuwste Reggefiber netwerken zouden met 1000Mbit CPE's zijn uitgevoerd (hier in ieder geval wel) en inmiddels is er ook al aangekondigd dat de glasvezelmodems dit jaar ook worden geupgrade naar de 1000Mbit versie (vanwege 200Mb internet uiteraard).

Ik weet niet meer precies waar ik de testresultaten gepost heb van de invloed van drie verschillende HD streams op de STB's op 100Mbit internet, maar er was geen verschil bij mij te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Ik ga dus een stap verder (vraag me dat althans af) of die IP vezel (ongeacht gebied) niet gewoon van KPN is en waarvan alles door KPN bepaald wordt. Lbr betaalt dus KPN een vast bedrag voor die IP vezel en de rest is voor hen voor de CATV vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ongeacht gebied is het sowieso niet aangezien in wgdo gebieden Reggefiber de operator is, in die gebieden heeft KPN er als bedrijf helemaal niets mee te maken. Providers zoals Lijbrandt moeten daar dan ook aan Reggefiber betalen voor gebruik van het netwerk.

In WBA gebieden is KPN operator op het netwerk en daar betalen providers dus aan KPN voor gebruik van het netwerk. Wel diensten / pakketten men aanbiedt kan men vervolgens zelf bepalen al moet men rekening houden met de beperkingen van het netwerk (zoals te zien is aan IPTV in wba gebieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
ik222 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:23:
Ongeacht gebied is het sowieso niet aangezien in wgdo gebieden Reggefiber de operator is, in die gebieden heeft KPN er als bedrijf helemaal niets mee te maken. Providers zoals Lijbrandt moeten daar dan ook aan Reggefiber betalen voor gebruik van het netwerk.

In WBA gebieden is KPN operator op het netwerk en daar betalen providers dus aan KPN voor gebruik van het netwerk. Wel diensten / pakketten men aanbiedt kan men vervolgens zelf bepalen al moet men rekening houden met de beperkingen van het netwerk (zoals te zien is aan IPTV in wba gebieden).
In de KPN gebieden verwacht ik voor het IP gedeelte eigenlijk ook hier gewoon een vlan constructie die door de Genexis gescheiden wordt:
  • Het internet vlan wordt door KPN afgeleverd bij lijbrandt en zal daar vandaan door lijbrandt geregeld moeten worden
  • Het telefoon vlan zal van de Genexis ook bij lijbrandt afgeleverd worden op hun sip server (is normaal gesproken bij KPN wholesale wel een premium vlan)
  • Het IP TV vlan zal door KPN verzorgt worden
Waarom zouden ze het anders doen?

De interessante vraag is wie de provisioning van de Genexis doet? KPN heeft er zelf geen zin in (kijk maar naar KPN zelf en bijvoorbeeld Tweak). Aangezien KPN de operator is verwacht ik dat zij dit doen maar het zit niet in hun normale wholesale proces, hoe heeft lijbrandt dit voor elkaar gekregen? (maar daar zal bijvoorbeeld Tweak al lang naar op zoek zijn geweest en vast al een antwoord hebben)

Eigenlijk zit bij Tweak in een KPN gebied dit ook zo in elkaar alleen heeft KPN daar besloten dat ze niet de Genexis echt wilden gebruiken voor de scheiding maar dat het handiger was om het " op zijn ADSL's" met een experia box te regelen.
Enige tijd geleden was dit duidelijk bij een storing in de koppeling naar Tweak
  • Telefoon en internet werkte niet
  • TV bleef gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Joop99 beschrijft inderdaad ongeveer hoe het op dit moment werkt in de WBA gebieden.
De details zijn misschien op somige punten wat anders maar hoe hij eht beschrijft vind ik het duidelijk genoeg overkomen om te laten staan :)

En de NTU is eigendom van Lijbrandt zelf. (dat is het bovenste deel van de Genexis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Het IP TV vlan wordt niet door KPN verzorgd, aangezien Glashart Media de TV-dienst verzorgt (programma gemist, de lokale kanalen, etc. etc.) Ze hebben in de WBA gebieden alleen de KPN multicast adressen als source voor de live tv. Iedere wijziging die je bij Lijbrandt op de portal doet voor je TV, wordt ook direct bij Glashart Media ingeschoten.

Verder heb ik, mede ook uit mijn overstap avontuur en de nodige correspondentie, begrepen dat Lijbrandt heel veel zelf kan, wat betreft provisioning, mits het in de POP natuurlijk goed ge-patched en de administratie in systemen van KPN goed staat (de systemen van KPN moeten wel weten dat er een dienst op je lijn zit en dat Lijbrandt die 'bezit').

Ik zie de manier van diensten leveren van Lijbrandt gewoon als een 'evolutie' op het gebied van KPN Wholesale Broadband Access diensten. Tweak werkt (helaas) nog met de 'initiele' versie van KPN Wholesale (met de nadruk op "Whole", alleen de internet en telefonie access mogen ze nog net zelf regelen, nadat de klant netjes op de PPP infra van KPN is geconnect.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik hoop dat Tweak ook nog hetzelfde idee als Lijbrandt kan gaan leveren in de nabije toekomst. Ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, nu krijg ik mijn mail retour. Lijbrandt staat met 'smtp1.lijbrandt.nl' op een, ja 1, blacklist:

http://www.mxtoolbox.com/...list%3asmtp1.lijbrandt.nl

Ook de pop van de royaal aangeboden gratis e-mailaccounts werkt ook naatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:23:
Man man, nu krijg ik mijn mail retour. Lijbrandt staat met 'smtp1.lijbrandt.nl' op een, ja 1, blacklist:

http://www.mxtoolbox.com/...list%3asmtp1.lijbrandt.nl

Ook de pop van de royaal aangeboden gratis e-mailaccounts werkt ook naatje.
Die 1 hoort er toch niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb ook gewoon smtp.lijbrandt.nl (188.142.0.19) ingesteld maar op de een of andere manier werkt smtp1.lijbrandt.nl (188.142.0.18) de mail af.

Aan een hotmail.com:

The mail system

<*********@hotmail.com>: host mx3.hotmail.com[65.55.92.136] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.18 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Aan lelystad.nl:

The mail system

<********@Lelystad.nl>: host mail.Lelystad.nl[193.105.33.32] said: 550 5.7.1
Rejected - junk email (in reply to end of DATA command)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
MeltedForest schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:25:
Ik hoop dat Tweak ook nog hetzelfde idee als Lijbrandt kan gaan leveren in de nabije toekomst. Ik wacht geduldig af...
Ik hoop het anders ga ik in de toekomst toch overstappen terwijl ik verder toch behoorlijk tevreden ben over Tweak. Ik vindt alleen de noodzaak van een set-top box per tv toch wat te lastig.

Ik kan me echter niet voorstellen dat Tweak hier niet al lang naar aan het kijken is, en misschien KPN zelf ook wel als de concurrentie van Lijbrandt te pijnlijk wordt.

Ik zit net op de KPN wholesale site te kijken en daar staan nieuwe specs (geldig vanaf maart), enkele highlights:
  • Vanaf 1 juli gaan ze met universele FTU's aan de slag
  • WBA E CM –is uitgebreid met een variant die technisch zonder VLAN policer wordt
  • geleverd

[ Voor 19% gewijzigd door joop99 op 18-01-2011 20:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden we het pas niet over waar XS4ALL bleef op het glas.... voila!

http://www.glasvezel.nu/n...-2011-glasvezel-aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:28:

Het is nog wel erg vaag.
Overigens een paar bekende namen in de reacties op het bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Er zijn momenteel maar een paar opties voor het leveren op glas. (tenzij ik wat vergeet natuurlijk ;))

Standaard WBA (KPNglas/Plinq bijvoorbeeld)
Standaard WGDO (XMS/Solcon bijvoorbeeld)
of zoals Lijbrandt het nu doet op zowel WBA als WGDO.

Maar ik heb geen idee hoe XS4all dit wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:28:

Best snel nadat een en ander al in 2008 zou plaats vinden ;)
Op de website van almeernet (tegenwoordig glashart) werd XS4ALL in 2008 al genoemd als provider die in het najaar diensten zou gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Er zit nogal een verschil tussen willen en kunnen ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:12:
Er zijn momenteel maar een paar opties voor het leveren op glas. (tenzij ik wat vergeet natuurlijk ;))

Standaard WBA (KPNglas/Plinq bijvoorbeeld)
Standaard WGDO (XMS/Solcon bijvoorbeeld)
of zoals Lijbrandt het nu doet op zowel WBA als WGDO.

Maar ik heb geen idee hoe XS4all dit wilt gaan doen.
Gekke vraag aan jou wellicht, maar zijn er eigenlijk alternatieve FttH leveranciers buiten de Reggefiber netwerken?
Er ligt volgens mij namelijk zat ander glas in Nederland, maar dat is niet bedoeld voor FttH denk ik.
Killerbert schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:47:
Er zit nogal een verschil tussen willen en kunnen ;)
Kunnen is niet zo'n probleem als volle dochter van KPN, dus kan men simpel de zoveelste KPN kloon worden met ITV van KPN als ontbrekend stuk in hun huidige programma.
De vraag is of er nog voldoende eigenwijsheid binnen XS4ALL zit om daarvoor te bedanken..., maar feit is dat men voor zowel TV als VoIP ook gewoon afhankelijk is van inkoop bij derden.
Daarbij vraag ik me wederom af of XS4ALL bereid is om voor een vergelijkbaar tarief als andere triple play providers die investeringen te doen, want nu al zijn ze de duurste op ADSL gebied. (OK, de beste, maar toch...)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dat "de beste" mag je tegenwoordig ook wel relativeren. Ze bieden wel een best leuk pakket aan secundaire diensten maar XS4ALL staat bij mij niet meer zo hoog als ze ooit gestaan hebben.

Ik ben van juli 2005 t/m voorjaar 2009 klant bij ze geweest en in de zomer van 2008 nog een hele vervelende verhuis ervaring met ze gehad (die 100% aan hun te wijten was terwijl het dit keer KPN was dat binnen een halve dag op de stoep stond.... )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:14:
Mja, dat "de beste" mag je tegenwoordig ook wel relativeren. Ze bieden wel een best leuk pakket aan secundaire diensten maar XS4ALL staat bij mij niet meer zo hoog als ze ooit gestaan hebben.
Het rebelse management van XS4ALL is ook inmiddels voor 99% vervangen door managers met de KPN doctrine....

Rop Gongrijp zou zich omdraaien in zijn graf, zij het dat hij nog steeds leeft....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Kunnen is niet zo'n probleem als volle dochter van KPN, dus kan men simpel de zoveelste KPN kloon worden met ITV van KPN als ontbrekend stuk in hun huidige programma.
De vraag is of er nog voldoende eigenwijsheid binnen XS4ALL zit om daarvoor te bedanken..., maar feit is dat men voor zowel TV als VoIP ook gewoon afhankelijk is van inkoop bij derden.
Daarbij vraag ik me wederom af of XS4ALL bereid is om voor een vergelijkbaar tarief als andere triple play providers die investeringen te doen, want nu al zijn ze de duurste op ADSL gebied. (OK, de beste, maar toch...)
die tekst van mij die ging o.a. ook over volledig IPv6 netwerk
ze (lees xs4all) wil(len) wel, maar momenteel is het netwerk nog niet klaar voor IPv6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN als provider: Hoe gaat het met de werving..?

KPN levert als enige Provider geen analoge TV en Radio en komt qua Operatorfunctie en Helpdesk ook regelmatig niet al te positief in het nieuws. Heeft dit effect op het aantal nieuwe aanmeldingen? Nu actie zes maanden gratis! Omdat het zo goed gaat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:15:
[...]
KPN begint op 15 januari met 1 HD kanaal.
Ik weet niet wie of wat je bron is, maar ik heb nog steeds geen EDL in HD. :( -O- :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet wie of wat je bron is, maar ik heb nog steeds geen EDL in HD. :( -O- :N
De HD stream van kanaal 1 is gewoon aanwezig. Gisteren met eigen ogen gezien (gratis tot het einde van maand voor alle KPN gebruikers) en de kwaliteit is een stuk beter dan de SD. Alleen was het gras in Enschede niet mooi in beeld of de grasmat is wel heel slecht.

Glashart media moet dit gaan regelen. Omdat Glashart media zelf alle 4 HD kanalen heeft lijkt het mij geen rechten kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Welk kanaal nummer? 121 (EDL1) was bij mij gewoon SD gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
via kpn glas zit die op de motorola 1960 op 226.
doordat jullie ook kpn streams krijgen, zou die er eigenlijk 'gewoon' op moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Zo eindelijk heb ik ook EDL kanaal 1 in HD... Gewoon op kanaal 121. De kwaltiteit lijkt vooralsnog niet verbeterd... :X
Sowieso belachelijk waarom alleen kanaal 1 in HD is. Bij CaiW krijgen de de abonnees gewoon alle 4 de kanalen in HD, dus het aanbod is er wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op WGDO netwerken zijn bij Glashart Media ook alle kanalen in HD. Alleen waarschijnlijk gaat dat op WBA netwerken niet omdat KPN geen streams van de overige kanalen in HD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, KPN zou wel toegang moeten hebben tot die bronnen. In mijn ogen is dat hetzelfde als het feit dat zij zelf geen BBC 1 en 2 aanbieden omdat ze het niet illegaal willen doen, terwijl ze het voor Glashart Media klanten wél doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja goed maar waarschijnlijk moet KPN dan extra apparatuur plaatsen omdat ze alles zelf opnieuw willen encoderen naar een lage bitrate. En dat zullen ze niet zo snel doen om een concurrent van hun eigen ITV product te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
tsja dat doen ze met BBC 1 en 2 dus ook....... (hoewel ze daar mss geholpen worden door het feit dat ze dit ooit ook zelf willen aanbieden). Anyway.... het gaat wel om een 'concurrent' van ze die ook hen waarschijnlijk weer zal betalen voor het aanleveren van de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:51:
Zo eindelijk heb ik ook EDL kanaal 1 in HD... Gewoon op kanaal 121. De kwaltiteit lijkt vooralsnog niet verbeterd... :X
Sowieso belachelijk waarom alleen kanaal 1 in HD is. Bij CaiW krijgen de de abonnees gewoon alle 4 de kanalen in HD, dus het aanbod is er wel...
En vandaag is EDL in HD weer verdwenen. Nu is het weer een gewoon EDL 1 kanaal. HD logo weg en beeld hetzelfde als de andere 3 kanalen... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik er overheen gelezen? Maar de discussie die hier zo mooi werd gevoerd over Lijbrandt is verplaatst(...)

Naar: Lijbrandt: vragen en klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Heren

Misschien gemist maar KPN gaat BCC aanbieden vanaf juni zie onderstaande link.
dus niet alles is slecht van KPN.

ik zelf ben bv erg tevreden over KPN al mis ik inderdaad ook het analoge signaal maar ja bewuste keus dus ik klaag niet.

Vriendelijke groeten

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Thijs1 op 28-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhm, maar dat geldt niet alleen voor KPN maar voor nog veel meer partijen (in ieder geval ook Glashart Media). Dus tsja, mooi dat KPN het nu ook gaat doen maar dit was net 1 van de 'minder goede dingen' aan KPN die je hen zelf toch al niet kon aanreken.

Voor de rest is het nog steeds ondermaats in vergelijking met wat bv. Lijbrandt, KickXL of Tweak R+ aanbiedt:
* Verplichte Experiabox met nogal wat problemen
* In vergelijking met de Amino van GHM erg trage en onvriendelijke set top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Nogmaals BBC detailinformatie:
zie onderstaand bericht van KPN forum.

BBC HD bij KPN Interactieve TV
Vandaag hebben KPN en BBC Worldwide Channels in Nederland een belangrijke distributieovereenkomst gesloten. In 2011 zal KPN vijf Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van KPN: klanten van KPN Interactieve TV(iTV) kunnen later dit jaar BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken, en klanten van KPN Digitenne BBC One en BBC Two. Bestaande klanten worden binnenkort persoonlijk geïnformeerd.

Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie bij KPN: “We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons pakket met de wereldberoemde BBC-zenders”. De BBC biedt een verscheidenheid aan interessante programma’s. Uit eigen klantenonderzoek blijkt dat veel van onze klanten de programma’s van de BBC waarderen en graag willen kijken.”

“Het doet ons genoegen om televisiekijkers in Nederland de kans te geven om deze zenders te bekijken via de snelgroeiende TV-platforms zoals Interactieve TV en Digitenne. De overeenkomst omvat ons pronkstuk BBC HD, dat een scala aan BBC HD-programma’s biedt: van belangrijke sportevenementen zoals Wimbledon tot het muziekprogramma The Proms, maar ook gerespecteerde historische dramaseries,” zegt Ian McDonough, Senior Vice-President en General Manager EMEA bij BBC Worldwide Channels.

Klanten van KPN iTV ontvangen al BBC Entertainment, het internationale amusementskanaal van BBC Worldwide. Dit kanaal biedt comedyseries, dramaseries en amusementprogramma’s met Nederlandse ondertiteling. Dit blijft in het pakket.

De BBC-kanalen

• BBC One is het meest populaire ‘mixed genre’-kanaal van de BBC en biedt een reeks programma’s van hoge kwaliteit.

• BBC Two brengt op feiten gebaseerde inhoud die van belang is voor de hedendaagse maatschappij samen met vernieuwende comedy en opvallende drama.

• BBC Three richt zich op kijkers tussen de 16 en 34 jaar oud met een innovatieve mix van comedy, amusement, muziek, drama en nieuws.

• BBC Four is een ‘mixed genre’-kanaal en biedt een ambitieus scala aan baanbrekende programma’s van hoge kwaliteit, die daarnaast ook nog intellectueel en cultureel verrijkend zijn.

• BBC HD toont het beste van alle andere BBC-zenders op het gebied van drama, amusement, sport, optredens en nieuwsprogramma’s in adembenemende HD-kwaliteit. Het beste van de BBC nu nóg beter in HD.

Bron: KPN

http://www.kpn.com/corpor...stributieovereenkomst.htm
http://www.hdtvnieuws.nl/...interactieve-tv-20110127/
http://www.broadbandtvnew...et-domestic-bbc-channels/
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/01/27/H051.htm

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
eymey schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:21:
Euhm, maar dat geldt niet alleen voor KPN maar voor nog veel meer partijen (in ieder geval ook Glashart Media). Dus tsja, mooi dat KPN het nu ook gaat doen maar dit was net 1 van de 'minder goede dingen' aan KPN die je hen zelf toch al niet kon aanreken.

Voor de rest is het nog steeds ondermaats in vergelijking met wat bv. Lijbrandt, KickXL of Tweak R+ aanbiedt:
* Verplichte Experiabox met nogal wat problemen
* In vergelijking met de Amino van GHM erg trage en onvriendelijke set top box.
Ik ben het helemaal met eymey eens. Leuk dat KPN nu eindelijk het BBC aanbod voor elkaar heeft maar verder is het een log en niet innovatief bedrijf dat veel te machtig is. Ik moet er niet aan denken dat ze Reggefiber helemaal in handen zouden krijgen. Een schrikbeeld. Ben ik zometeen van UPC af en krijg op termijn toch weer met een belabberde niet klantgerichte dienstverlener te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 04:56:
[...]

Ik ben het helemaal met eymey eens. Leuk dat KPN nu eindelijk het BBC aanbod voor elkaar heeft maar verder is het een log en niet innovatief bedrijf dat veel te machtig is. Ik moet er niet aan denken dat ze Reggefiber helemaal in handen zouden krijgen. Een schrikbeeld. Ben ik zometeen van UPC af en krijg op termijn toch weer met een belabberde niet klantgerichte dienstverlener te maken.
Tja, als GHM nu eindelijk de deal rond heeft met BBC dan ligt de weg tot onderhandelen ook open voor KPN en andere providers die niet aangesloten waren bij NLkabel (die tot nu toe exclusief een contract hadden met BBC).
En ach, ik moet nog maar zien of de NMa het gaat pikken dat KPN Reggefiber zomaar mag inlijven, want hierover hebben beide bedrijven bij de joint venture al aardig voor moeten toelichten.

Ik kan begrijpen dat KPN de discipline glasvezel leggen in handen wil krijgen, want dat kunnen ze zelf nog niet, echter het is niet te hopen dat de hieronder hangende providers en dienstenbedrijven dan weer een "me too KPN" kloon gaan worden, want dan wordt de keuze op glasvezel ineens wel erg uit één vaatje getapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben bang dat je je vergist ten aanzien van kpn en discipline glasvezel leggen. Ze hebben een hoop fibers in de grond. *mompelt iets over kpnqwest en glasvezel*

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Well, hij doelt denk ik meer op Fiber to the Home ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
eymey schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:06:
Well, hij doelt denk ik meer op Fiber to the Home ;)
Zou je denken? ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie mogen nooit meer raden :P
Ik bedoelde inderdaad een FttH bedrijf, want KPN heeft uiteraard zat glas in de grond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Binnenkort ga ik verhuizen naar Almere (naar een appartementencomplex in Almere-Stad); volgens de huidige bewoner zijn ze daar eind vorig jaar bezig geweest om glasvezel aan te sluiten (er zijn graafwerkzaamheden verricht, en er is een monteur langsgeweest bij iedere meterkast in het gebouw). De postcodecheck geeft echter aan dat deze werkzaamheden pas over enkele weken verricht gaan worden. Telefonisch contact met zowel Glashart als Lijbrandt leverde ook niets op; ze zijn blijkbaar afhankelijk van de postcodecheck. De medewerker van Glashart wilde wel aan de aannemer doorgeven dat ik toestemming geef voor het aansluiten in mijn toekomstige meterkast (wat dus al gedaan is)...

Is er een manier om alsnog glasvezel aan te vragen, of moet ik wachten op de officiële planning van Glashart waarin staat dat de werkzaamheden in april uitgevoerd gaan worden?

edit: Ah, de huidige bewoner heeft er zelf achteraan gebeld, en blijkbaar is het appartementencomplex al wel aangesloten maar moet er nog wat in/onder het centrum gebeuren voordat er echt aangesloten kan worden. Eerst maar een jaar UPC dan...

[ Voor 12% gewijzigd door Glival op 31-01-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Waar kom je precies te wonen? Op de Lijbrandt info avond van 8 juli 2010 werd al wel gezegd dat men in het centrum nog geduld zal moeten hebben omdat daar de aansluiting op de a-pops om een of andere reden vertraging heeft opgelopen / moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Short for Authenticated Post Office Protocol, it is similar to the POP protocol except that APOP enables your password to be encrypted while being transmitted over the network.
Da's zeker niet de a-pop die jij bedoelde? :P

Ik kom te wonen in The Wave (rand van het centrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik bedoel de Area-pop ;). Waar alle fibers van de huizen samen komen.

Hehe, grappig :). Dan kom je echt hier vlakbij te wonen. Ik woon achter de flats die je aan de rechter oever ziet als je vanuit je appartement over het water kijkt en fiets er regelmatig langs onderweg naar het centrum. En je gaat denk ik in zo ongeveer het meest gefotografeerde object in Almere wonen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBC bij Glashart Media vanaf 1 juni. SD-zenders BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four. Het HD-kanaal BBC HD komt via Glashart Media beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4430

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glival schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Da's zeker niet de a-pop die jij bedoelde? :P

Ik kom te wonen in The Wave (rand van het centrum).
Hey gezellig. welk nummer woon je? (2e verdieping helemaal links in de hoek naast het trappenhuis?) Ik woon zelf ook in de Wave.
Klopt dat ze hier glasvezel al tot aan de deur hebben aangelegd. Probleem alleen is dat de wijkcentrale nog niet is ingericht. Glashart heeft mij verteld dat dit in maart pas gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:42:
IEn je gaat denk ik in zo ongeveer het meest gefotografeerde object in Almere wonen :P.
Dit klopt. woon hier al aantal maanden. Enorm irritant al die mensen :P. Ook veel architectuur studenten die vaak eens langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha ik fiets altijd vanuit Stedenwijk via het bruggetje bij The Wave naar het centrum. En soms moet je gewoon tussen de japanners door fietsen :D.

Ik ben dan toch wel benieuwd onder welke area-pop het centrum valt. Want de pop van Stedenwijk doet het dus gewoon. Nog een pop die ik me kan voorstellen is Filmwijk, maar die doet het volgens mij ook gewoon. Of gaat het centrum z'n eigen POP krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:47:
Of gaat het centrum z'n eigen POP krijgen?
Ja dat laatste is dus het geval. En daar moeten we dus helaas nu op wachten. Sterker nog het moet nog helemaal gebouwd/aangelegd worden. Wat ik dan wel weer zo raar vind is dat die KPN container via de Mediamarkt wel gewoon glasvezel binnen krijgt. Dus als hij is aangesloten, waarom wij dan niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, dat vind ik ook wel zo raar.

Sowieso, wat betreft die KPN container: zijn die lui waanhopig ofzo? Of blind? Ze moeten inmiddels toch wel door hebben dat zij écht niet de beste offering hebben.... dat zij alleen maar nadelen hebben tov. UPC en maar 1 klein voordeeltje (snellere upload). En dan ook nog eens ergens gaan staan waar in een straal van 200 meter de boel nog nieteens klaar is.

Eigenlijk zou je het gewoon eens bij ze neer moeten gaan leggen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
eymey schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:19:
Ja, dat vind ik ook wel zo raar.

Sowieso, wat betreft die KPN container: zijn die lui waanhopig ofzo? Of blind? Ze moeten inmiddels toch wel door hebben dat zij écht niet de beste offering hebben.... dat zij alleen maar nadelen hebben tov. UPC en maar 1 klein voordeeltje (snellere upload).
De meeste mensen in Almere zijn GEEN tweakers en hebben 0,0 verstand van techniek, noem ze "normale mensen"
En KPN klinkt bekend in hun oren, ze kennen het van de telefoon en van de reclames op TV.
Wat het verschil is tussen kabel en glasvezel weten ze niet dus kun je ze natuurlijk van alles wijs maken, glasvezel is beter want het is de toekomst, er kan veel meer mee als via de kabel, wij zijn de beste etc...

Mensen gaan niet verder kijken, als je ze kunt overtuigen dat glas beter is als kabel trek je ze makkelijk over de streep om KPN te nemen.

En UPC heeft natuurlijk nog steeds een beetje een negatieve naam vanwege de klachten die er vroeger veelvuldig waren (ik zit er nog en heb nooit problemen) dus is het voor KPN niet zo moeilijk vechten denk ik.

Lijbrandt? Tweak? Daar hebben ze (de "normale mensen") nog nooit van gehoord, dus dat klinkt lang niet zo vertrouwd als KPN natuurlijk, en als er KPN op staat heb je het beste, want dat is een bekend merk!

En de problemen die je krijgt met aansluiten, extra kabels trekken, die stomme power adapter netwerk dingen enzo, daar word niet over gesproken, die problemen merk je nadat je er niet meer onderuit komt.

Ik zelf zit nog steeds bij UPC en ben daar zelfs tevreden over, ik heb vorig jaar een behoorlijke korting gekregen om niet over te stappen naar glas en over een paar maanden ga ik gewoon weer kijken wat voor mij de beste oplossing is met mijn wensen. (Dat zou op dit moment denk ik Lijbrandt zijn met de aanbieding op dit moment) maar ook daar zou ik dan weer elk jaar kijken wat het beste voor me is...

Maar ja, wij zijn tweakers en dus geen normale mensen :-)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Welke problemen zijn er dan met aansluiten, powerline en dergelijke?
Aansluiten ging hier probleemloos, powerline werkt probleemloos, beeldkwaliteit is uitstekend.
Ben ook heel benieuwd welke extra kabels er getrokken dienen te worden, hier draait alles probleemloos zonder extra kabels.
Voor wat betreft UPC, breek me de bek niet open, ben blij dat ik eindelijk verlost ben van die lui en als ik afga op verhalen van collega's die ik afentoe hoor is het daar nog steeds net zo beroerd als een aantal jaren geleden als je eenmaal problemen hebt.
Ken trouwens iemand die al weken bezig is met Lijbrandt om een verbinding te krijgen maar dat kan niet omdat er al iets op zijn glasvezel zou zitten.
Best knap als het 'glaskastje' nog steeds leeg is omdat er nog nooit een provider actief is geweest op dat adres maar het is vooralsnog een showstopper en kennelijk niet eenvoudig op te lossen.

Best opvallend in deze thread dat het kennelijk lastig om te accepteren is dat er mensen zijn (en ook Tweakers) die gewoon tevreden zijn met het KPN aanbod en geen reden hebben tot klagen.

@eymey
Die van de beste offering ontgaat me overigens een beetje, wat probeer je daar nu eigenlijk te zeggen?
Als je niet het beste product hebt mag je geen reclame maken voor je product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Ninjazx9r98: Zal proberen het wat verder te onderbouwen...

KPN beweert zélf dat zij "Het beste van het beste" aanbieden op glasvezel-gebied. Hoor de colporteurs aan de deur en de mensen in de KPN Container maar eens aan! Gouden bergen worden er beloofd. En nog steeds hoor ik ze regelmatig zeggen dat KPN op dit moment de enige is in Almere die het goed kan leveren.

Ik kan me prima voorstellen dat hele groepen mensen prima tevreden zullen zijn met wat KPNGlasvezel aanbiedt, maar feit blijft dat dit nauwelijks meer is ten opzichte van wat ook al via ADSL geboden wordt. De telefonie en de TV dienst zijn EXACT hetzelfde als via ADSL. Het enige wat dus 'beter' is, is de internetsnelheid. En dat je meerdere IPTV boxen kan hebben (tegenover slechts eentje, aangevuld met Digitenne, als je de dienst via ADSL afneemt).

Dan nog een paar argumenten waarom ze NIET het beste van het beste bieden tov. andere glasvezel aanbieders of UPC:

* Andere glasvezel aanbieders bieden ook nog analoog, dvb-c en FM via de coax.
* Die dvb-c stream heeft zelfs BETER beeld dan IPTV van KPN.
* In gebieden waar je ook nog kan kiezen voor Reggefiber als operator is ook het IPTV beeld stukken beter dan dat van KPN.
* Ook het digitale beeld van UPC is stukken beter dan het ADSL-kwaliteit IPTV beeld van KPN.
* De Amino settopboxen van Glashart Media zijn een stuk sneller in bediening en energiezuiniger. Overigens worden ook deze wel weer verslagen door de 'nieuwe' Cisco set top boxen van UPC. Wat zijn die snel :o

Kortom, natuurlijk mag reclame maken voor je product, maar wees dan wel EERLIJK ! Hetzelfde geldt overigens ook voor UPC, dat in gemeenten waar glasvezel nog moet beginnen druk 'voorlichting' geeft om mensen bang te maken voor glasvezel.....

Verder kan ik me wel voorstellen dat je best tevreden kan zijn met KPN als:
* Je alleen wat surft en mailt
* Je (zelfs als je Tweaker bent) niet heel veel eisen stelt aan instelbaarheid van de router (lees: Experiabox) en als je het accepteert dat af en toe je portforwards weg zijn of ermee stoppen, NAT te restrictief is voor bepaalde online games, etc.
* Je slechts 1 TV in huis hebt en slechts af en toe "ff de radio aan zet". Of als je het niet erg vindt om aan iedere extra TV ook een 12W standby-slurpende set top box te moeten hangen (uiteraard tegen meerprijs in het abonnement).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 05-02-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
@Ninjazx9r98: Ook ik zal proberen verder te ondebouwen.

Wat ik bedoelde met extra kabels is het volgende:
Dit verhaal is van mijn buurman die dus UPC er uit heeft gedaan en nu via glas bij KPN zit (En er nu, na een poosje best tevreden mee is)

Hij heeft 3 tv's 1 beneden en 2 boven, volgens KPN was het geen probleem om op deze 3 tv's allemaal tv te kijken. Hij heeft aangegeven dat hij weggewerkte kabels had lopen door het huis naar de bovenste tv's, dat was geen probleem.

Nu is het bij ons zo dat het isra punt bij ons in de (relatief oude) huizen in de woonkamer zit, zowel telefonie als kabel. Glas komt uiteraard in de meterkast.

Monteur komt langs en sluit glas aan, experia box er tussen, internet werkt.
Buurman krijgt te horen dat er een ethernet kabel naar de TV moet om de settop box aan te sluiten, is niet gratis want hoort niet bij de installatie, de binneninstalatie is voor eigen rekening.

Buurman weet verschil niet tussen ethernet en coax, maar monteur verteld hem dat het makkelijkste is om dit met poweradapters te doen. hij heeft 4 Devolo's nodig, 1 in de meterkast en bij iedere TV 1, kosten geloof ik zo 300 euro, maaaarrrr... Maar er zijn ook maar 2 settop boxen geleverd, dat staat ook zo op het contract, dus voor de 3e moet er dan nog een settopbox komen...

Dat wist de buurman natuurlijk allemaal niet.

Buurman beslist om dan maar 2 tv's te gebruiken ipv 3, monteur sluit alles aan en gaat weg.

Ik spreek de buurman na een week en hij verteld mij het verhaal, en zegt dat TV niet zo lekker werkt, soms krijgt hij geen beeld, soms stopt het beeld.

Ik ben gaan kijken en zag dat de devolo in de meterkast in een verlengdoos zat want er was maar 1 wandcontactdoos aanwezig in de meterkast.
Ik heb hem daarna geholpen een en ander anders aan te sluiten en u is hij wel tevreden.

Maar ik bedoel dus, veel mensen begrijpen het niet en weten niet waar ze aan beginnen, maar als je in de container staat hoor je alleen maar pracht verhalen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. "Geen extra kabels trekken" is dus gewoon onzin, want dat moet WEL. Bij iedere TV moet UTP uit komen. Dat je dit ook met powerline kan oplossen is natuurlijk mooi, maar doet niets af aan het feit dat er andere soorten verbindingen voor de TV moeten komen dan je gewend was.

Als dan zo'n monteur en verkoper hun werk ook niet echt goed doen, dan krijg je dus teleurstellingen (en het hele verhaal wat bij Tros Radar is geweest als gevolg).

Ach... het plaatst alles weer in perspectief. Want bij Lijbrandt ging alles ook niet in 1 keer goed :). Die hadden ook nogal eens de neiging om dingen te beloven die nét niet helemaal konden. Maar daar kan je iig gewoon nog je audio set en extra tv's op de ' vertrouwde' manier van signaal voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Alles waar je buurman mee te maken heeft gehad is dus voornamelijk een kwestie van ontwetendheid en niet goed jezelf informeren wat je nu eigenlijk aangeschaft hebt?
http://www.kpn.com/glasve...installatie/checklist.htm
Uiteraard kan ik niet beoordelen wat men wel of niet gezegd/beloofd heeft in de container en of hij daar op het verkeerde been is gezet.
Ik ben iig nooit in die container geweest, heb nog nooit iemand aan de deur gehad en heb alles via de website besteld waar heel eenvoudig terug te vinden is wat er precies wel of niet benodigd is.
Hier in huis hebben we twee tv's, beide aangesloten via een Devolo en die zijn allemaal (tweemaal tv, plus eenmaal in de meterkast) ingeprikt in een verlengdoos (de monteur waarschuwde netjes dat dat eigenlijk niet de bedoeling is) wat nul komma nul problemen oplevert.

Dat je alleen maar prachtverhalen hoort in de container lijkt me overigens niet meer dan logisch, men maakt daar reclame voor een product wat verkocht dient te worden.
De eerste verkoper die volkomen eerlijk is of beter gezegd het volledige verhaalt vertelt over het product waar ik interesse in heb/toon moet wat dat betreft nog geboren worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Ook ik word ziek van KPN promotie.
Bij mij zijn ze aan de deur geweest met gelikte praatjes toen hier glasvezel werd uitgerold. Ik heb echter voornamelijk de pest aan ze omdat ze niet innovatief, log en dom zijn.
Welk stupide bedrijf rolt er nu adsl hardware en diensten (matige tv streams) uit op een glasvezel netwerk met een gigantische bandbreedte? Ja daar is alleen de KPN toe in staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjen8 op 09-02-2011 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 06:00:
Ook ik word ziek van KPN promotie.
Bij mij zijn ze aan de deur geweest met gelikte praatjes toen hier glasvezel werd uitgerold. Ik heb echter voornamelijk de pest aan ze omdat ze niet innovatief, log en dom zijn.
Welk stupide bedrijf rolt er nu adsl hardware en diensten (matige tv streams) uit op een glasvezel netwerk met een gigantische bandbreedte? Ja daar is alleen de KPN toe in staat.
Toegegeven het is wel een beter alternatief als ADSL. Waarbij Glasvezel van KPN van jouw huis tot aan de centrale (of wijkkast zelfs) reikt en daarmee snelheden tot 30/40mbit kan halen, haalt ADSL2 met een beetje pech al minder dan 11MBit.

Familie van mij heeft Glasvezel van KPN en de eerste 3 maanden waren dus proefsnelheden (30mbit down geloof ik). Ging best rap. Alleen knalde die verbinding er regelmatig uit met gamen, maar dat leek me meer een lokale issue omdat er ook torrentapplicaties meedraaide en van allerlei poorten openknalde bij het modem.

Ik zat er nog over na te denken om KPN glasvezel in huis te halen, maar ik ben tevreden met Concepts ICT (had voorheen Tele2, matige latency trouwens). Ook het TV kijken is wel leuk via KPN, maar krijg er niet echt het jewelste gevoel bij ook op een 50Inch HDTV. Zaptijden duren erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja... in het kader van een beetje (afgezaagde) humor dan nog maar eens:
Gisterochtend rond een uur of zeven kwamen er twee werkmannen van de KPN de straat ingereden en begonnen direct te graven. Direct daarna gooiden ze de gegraven sleuf weer dicht Dit ging zo de hele dag door in de hele straat. De een groef een sleuf en de ander gooide die direct weer dicht.

Nou dus je begrijpt dat ik even naar ze toe ben gegaan. Vlak voordat ze vertrokken, heb ik gevraagd wat ze nu eigenlijk de hele dag gedaan hadden. En wat denk je wat ze mij vertelden :

spoiler:
'Wij hebben draadloos internet gelegd.'
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:09:
Best opvallend in deze thread dat het kennelijk lastig om te accepteren is dat er mensen zijn (en ook Tweakers) die gewoon tevreden zijn met het KPN aanbod en geen reden hebben tot klagen.
Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat er mensen met KPN tevreden zijn. Waarom? Simpel alleen al vanwege het ontbreken van Analoog/DVB-C signaal.

Veel mensen stappen over om vervolgens tot de trieste ontdekking te komen dat alle opeens een decoder en (bij KPN peperdure) Homepluggen. Iedereen krijgt er dus weer een AB bij en de recorders kunnen bij het oud vuil gegooid worden.

Doordrammers krijgen dan als compensatie 1 of 2 jaar gratis Digitenne maar krijgen ook dan te maken met weer een apart kastje en weer een AB. Ook is de ontvangst van Digitenne (zeker in de randgebieden) nogal eens discutabel en moet je echt niet in straat wonen met opgeschoten tieners met hun brommers. (ik heb Digitenne gehad en weet waar ik over praat).

En dat alles (geen ongecodeerd DVB-C) in een tijd waarin elke nieuwe TV vrijwel altijd een ingebouwde DVB-C tuner heeft en dus gewoon via de bestaande coax een perfect digitaal beeld kan vertonen!

KPN heeft duidelijk geen benul van de rotzooi die zij verspreiden. Opzet want een monopolist interesseert dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:18:
[...]
Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat er mensen met KPN tevreden zijn. Waarom? Simpel alleen al vanwege het ontbreken van Analoog/DVB-C signaal.
Minstens even erg: Geen analoog fm signaal voor je radio, altijd je radio, tv en decoder aanzetten om simpelweg een muziekje op je radio aan te zetten of een andere zender te kiezen.
Belachelijk gewoon.

Zolang je hier voor kiest en bij KPN alles goed blijft gaan kun je tevreden zijn, ja.
Pas op als er iets fout gaat, KPN heeft bij mij nog nooit iets op kunnen lossen, alleen annuleren, ze werken daar uitsluitend volgens de wet van Murphy. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:18:
[...]

Veel mensen stappen over om vervolgens tot de trieste ontdekking te komen dat alle opeens een decoder en (bij KPN peperdure) Homepluggen. Iedereen krijgt er dus weer een AB bij en de recorders kunnen bij het oud vuil gegooid worden.
Zwaai zwaai, hier alvast één tevreden mens met KPN (en ik ken er wel meer).
Dat jij je het niet voor kunt stellen wil tenslotte absoluut niet zeggen dat ze simpelweg niet bestaan.
Het ontbreken van Analoog.DVB-C zal mij werkelijk aan mijn achterste oxideren, de oude videorecorder is de container ingegaan, de extra AB ligt in de kast aangezien we al vrij lang een programmeerbare AB in huis hebben omdat er voor het KPN kastje al een wildgroei aan AB's was (tv, blu-ray, receiver, htpc)

Wat is er overigens peperduur aan drie stuks homeplug voor eur 55,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al de mentaliteit van 'al onze producten timmeren we tot de nok toe dicht' is al genoeg om niet met zo'n partij in zee te gaan. Maar alleen al hun technisch inferieure oplossingen wil je niks mee te maken hebben (gereëncode en geëncrypte tv-streams, geen dvb-c, bagger STB's, PPoE overhead op internet snelheid). Het is toch van de zotte als je als je met een 8mbit Technicolor SD-stream meer detail ziet dan met zo'n 8mbit KPN HD-stream. En dan altijd weer dat dichttimmeren van die diensten zodat je geen andere apparatuur kan gebruiken voor internet en tv. Blijkbaar vind de meerderheid van de mensen dat ook:
Muthas schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:13:
[...]
Werk zelf voor KPN en je wilt niet weten wat voor geld er nu in de promotie rond gaat. Als ze 5 man een dag aan het werk zetten voor een promo-actie en ze halen 6 contracten binnen noemen ze dat goed. Totale kosten voor promotie één zo'n dag? Euro-tje of 2500. Tel daarbij het half jaar gratis (minimaal 6x6x55 = bijna 2400) op, dan slik je wel even bij de gedachte hoeveel ze blijkbaar voor die paar contracten over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:05:
[...]

Wat is er overigens peperduur aan drie stuks homeplug voor eur 55,- ?
Ik schreef "... bij KPN peperdure Homepluggen ..."!

Maar waar het omgaat is dat in elk huis al de complete bedrading ligt om TV te kunnen kijken en Radio te luisteren. Dus is het onzin om gedwongen te worden om die te vervangen door of pluggen (die overigens bij lange na niet altijd perfect werken) of een compleet netwerk te moeten aan leggen.

Maar voor mensen met 1 TV maakt het inderdaad weinig uit. Ik ken ze niet (mensen met 1 TV en verder niks) niet.
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:23:
Alleen al de mentaliteit van 'al onze producten timmeren we tot de nok toe dicht' is al genoeg om niet met zo'n partij in zee te gaan. Maar alleen al hun technisch inferieure oplossingen wil je niks mee te maken hebben (gereëncode en geëncrypte tv-streams, geen dvb-c, bagger STB's, PPoE overhead op internet snelheid). Het is toch van de zotte als je als je met een 8mbit Technicolor SD-stream meer detail ziet dan met zo'n 8mbit KPN HD-stream. En dan altijd weer dat dichttimmeren van die diensten zodat je geen andere apparatuur kan gebruiken voor internet en tv. Blijkbaar vind de meerderheid van de mensen dat ook:
[...]
Ik vrees dat de meerderheid pas na enige tijd tot de ontdekking komt dat ze met opzet een gehandicapt systeem in hun huis hebben gehaald.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Ik schreef "... bij KPN peperdure Homepluggen ..."!

Maar waar het omgaat is dat in elk huis al de complete bedrading ligt om TV te kunnen kijken en Radio te luisteren. Dus is het onzin om gedwongen te worden om die te vervangen door of pluggen (die overigens bij lange na niet altijd perfect werken) of een compleet netwerk te moeten aan leggen.
Ja en?
Dan stel ik je nogmaals de vraag, wat is er peperduur aan eur 55,- voor drie stuks?
Dat is namelijk de prijs bij KPN voor drie stuks homepluggen.
Alle prijzen zijn te zien op de link die ik eerder gaf en daar staan de homepluggen ook op.

Het argument voor wat betreft bekabeling is imho nogal een zwaktebod.
Bekabeling en dergelijke in huis is zowieso onderhevig aan veranderingen in de loop der tijd, denk maar eens aan de gebruikte kleuren voor elektra, de gebruikte mantel voor bekabeling, smeltveiligheden, aardlek, randaarde enz enz.
Als we met z'n allen vast zouden moeten houden aan wat er wel of niet al in een huis aanwezig zou zijn hadden we uberhaupt geen eletriciteit, gas, riool en dergelijke gehad.
Vraag me overigens af of je liever nog zo'n hark op het dak gehad zou hebben in plaats van de kabel zoals we die nu kennen ;)
Zal mij niets verbazen als binnen nu en enkele jaren UTP standaard in nieuwbouwhuizen wordt afgemonteerd.
Ja het is vervelend, ja het kost geld als er weer eens een dergelijke overgang komt maar tegelijkertijd is het onderdeel van de vooruitgang die met z'n allen willen (blijven) maken.

Nog even als aanvulling, vooral in de wat oudere huizen is de bedrading om op meerdere plekken in huis TV te kijken, radio te luisteren, te telefoneren danwel de computer op een netwerk aan te sluiten maar om één reden aanwezig, bewoners hebben dat zelf aangelegd in het verleden.
Op meerdere plaatsen CAI en telefoon aansluitingen is iets van laten we zeggen de laatste twintig jaar, voor die tijd was dat alleen aanwezig in de huiskamer en telefonie mogelijk zelfs alleen in de gang.
Zelf een netwerk aanleggen of beter gezegd uitbreiden is dus helemaal niet zo bijzonder als jij het wilt doen voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-02-2011 08:29 . Reden: Alinea toegevoegd ]

• Glival
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:23:
Het is toch van de zotte als je als je met een 8mbit Technicolor SD-stream meer detail ziet dan met zo'n 8mbit KPN HD-stream.
Er zijn meer posters die klagen over de kwaliteit van de KPN-streams; zijn de Lijbrandt-streams vergelijkbaar, of beter?

Verwijderd

Ligt eraan in welk gebied je woont. WBA of WGDO.
WBA = KPN streams.
WGDO = Technicolor streams.

Dan heb ik het dus over IPTV.

Bij DVB-C geeft Lijbrandt in beide gebieden Technicolor streams door. Als je voor beeldkwaliteit gaat en je woont een WBA gebied kun je dus het beste via DVB-C kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 01:11 ]

• eymey
Het verschil is inderdaad overduidelijk.

Als ik 1 op 1 vergelijk (zelfde beeldinstellingen) tussen een 8 mbit h.264 HD stream op IPTV (wat trouwens belachelijk weinig is voor HD) en een 8 mbit mpeg-2 SD stream op DVB-C, dan ziet alles er bij die laatste gewoon veel natuurlijker en meer gedefinieerd uit.

De DVB-C stream van Lijbrandt vind ik zelfs beter dan de digitale TV van UPC. Maar wat KPN met de streams doet is echt bagger. Het is nog wel beter dan Digitenne ja (niet zo moeilijk) en bij hun normale best voordelige Interactieve TV aanbod via ADSL mag je de prijs-kwaliteitverhouding denk ik ronduit goed noemen.

Maar dat ze dit ook via glasvezel door durven te geven en zelfs via andere partijen als Glashart Media of Lijbrandt is echt van de zotte. En het dan ook nog marketen als "haarscherp" en "alsof je er zelf bij bent" 8)7

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik lees hier een discussie over het KPN netwerk.

Nu kan ik alleen via het KPN netwerk fiber krijgen.
Maar is het echt zo erg? Volgens mij valt het namelijk wel mee.

Ik weet dat je niets analoogs hebt en alleen maar met een settop van tv voorzien kan worden.
Daarnaast is blijkbaar de tv stream encrypted (is het bij UPC ook...).

Maar mijn situatie is de volgende:
- Geen COAX door het huis (behalve bij de tv beneden), dus wat er ook gebeurd, kabels moet ik toch wel trekken. En dan trek ik liever UTP dan coax (ouwe rommel!); Bij de tv ligt nu ook al UTP, sterker nog, ín de TV zit een UTP :P
- Een settop per tv vind ik niet erg, als zou het wel heul fijn zijn als ik een eigen settop kan kopen buiten KPN om (kan dat?)
- Geen analoog signaal: prima! ik weiger om naar analoge zooi te kijken op flatscreens.... (ik heb helemaal geen CRT tv's meer).

Dus volgens mij zou het voor mij geen probleem moeten zijn hoe het KPN TV netwerk is ingericht.

Echter vraag ik mij af hoe de tv kwaliteit is ten op zichte van UPC.
Ook vraag ik me af wat de ervaringen zijn via Tweak en of de beloofde snelheden ook waar gemaakt kunnen worden.
Is die experiabox eventueel te vervangen door iets anders? Maw kan ik alle apparaten die ik erbij krijg vervangen door iets eigens, mocht ik dat willen?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• eymey
@Nhimf (gefeli trouwens :P ):

Als je de mogelijkheid hebt om Lijbrandt te nemen dan hóef je ook niet naar analoog te kijken. Overal waar je er ook een coax bij krijgt, krijg je dat basispakket namelijk ook in (onversleutelde) DVB-C. Dus als jouw mooie flatscreen een ingebouwde DVB-C tuner heeft.... :9

Nee, je kan niet een eigen set top box kopen buiten KPN om. KPN gebruikt z'n eigen box voor IPTV (dat doen beide TV leveranciers waarmee je op glas te maken kan hebben overigens). Alleen op WGDO netwerken zou je nog wat met ene eigen box kunnen doen omdat daar de IPTV streams (nog) niet encrypted zijn.

Waar in Almere woon je? Als het goed is moet je in heel Almere Lijbrandt kunnen krijgen. De set top box van Glashart Media (waar Lijbrandt, ook op kpn netwerken, mee samen werkt) is iig veel sneller en compacter dan de KPN set top box.

Niet dat ik je ervan wil weerhouden om bij bv. Tweak een abbo te nemen. Maar als je niet in 1 van de paar WGDO wijken in Almere Buiten woont kan je ook bij Tweak alleen maar de KPN meuk krijgen. En de KPN-manier van internet leveren.

MITS je geen glas neemt bij KPN zelf maar wel bij Tweak kan je overigens de Experiabox wel vervangen. Je moet echter wel weten waar je mee bezig bent en ook een switch hebben die met VLAN tags overweg kan (of een router met alternatieve firmware die dat kan). Bij Lijbrandt hoef je je hier echter uberhaupt geen zorgen over te maken. Daar kan je iedere router die snel genoeg is gewoon zonder meer gebruiken.

De TV kwaliteit van de KPN streams vind ik ten op zichte van UPC slechter. Veel minder detail en een soort nep-achtige blurryness om het nog een beetje strak te laten lijken. Helaas heb je in KPN-gebied ook bij Lijbrandt hier mee te maken, maar daar heb je dan iig nog de dvb-c optie en/of de snellere settopboxen.

• Yogoi
nhimf schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:33:

Nu kan ik alleen via het KPN netwerk fiber krijgen.
Maar is het echt zo erg? Volgens mij valt het namelijk wel mee.
Ervan uitgaande dat je de stream kwaliteit bedoeld.
Nee zo rampzalig is het niet.

Waar het de meeste mensen om gaat is dat de streams op WGDO mooier zijn.
En wie wil nu niet de mooiste streams?
(ik heb inmiddels heel wat streams gezien en persoonlijk moet ik zeggen dat ik de WGDO GHM streams de mooiste vind die ik gezien heb)

en ps:
Gefeliciteerd!

• eymey
Rampzalig is het niet, maar toch zeker zelfs wel slechter dan bij bv. UPC of het DVB-C signaal. Het gaat (iig bij mij) dus wel om meer dan "ik wil gewoon het mooiste wat mogelijk is".

Zoals ik eerder al zei: Die KPN streams zijn ooit bedoeld om een zo breed mogelijk ADSL publiek een alternatief te bieden (+ extra diensten) voor de kabel, schotel, etc. Vanuit dat oogpunt gezien is de prijs-kwaliteit zeker dik in orde.

Maar voor glas, waarbij iedere aanbieder (incl. KPN) zich meet aan de kabelaars is het gewoon ondermaats.

• nhimf

nhimf

@ Yogoi & eymey thx! :-)

Ik woon in Almere Haven en kan dus alleen maar KPN nemen (of een reseller).
De reden dat ik sterk neig naar Tweak is dat ik een eigen server draai en geen zin heb in een provider die mij belerend toespreek als ik een keer over de scheef ga met downloaden of als ik een mailserver draai.

Direct bij KPN is gewoon veel te duur en dat doe ik dus niet.
Alles bij UPC is geen optie, want dat is dus zo'n belerende provider en dan blijf ik liever bij wat ik nu heb.

Ik weet niet hoe Lijbrand is met zijn internet, maar als zij net zo gemakkelijk zijn (lijken) als Tweak, dan kan dat een optie zijn.

Ik hoef niet persé de allerbeste kwaliteit die er is, het moet gewoon goed genoeg zijn. Kwaliteit ala digitenne wil ik niet, dat is gewoon echt dramatisch en onkijkbaar. UPC is prima kwaliteit, ook voor de SD.

Als ik ietsje moet inleveren op beeldkwaliteit, dan vind ik dat niet eens zo heel erg, maar als ik er echt op achteruit ga, ja dan weet ik niet of ik het wel zou willen.

edit:
btw. Bij lijbrandt wijst alles naar glashart, ookal doe ik een postcode check. Het is mij volledig onduidelijk of ze bij mij daadwerkelijk kunnen leveren....

[ Voor 7% gewijzigd door nhimf op 10-02-2011 11:10 ]

• Glival
Als ik het goed begrijp zijn de meeste gebieden (waaronder Almere-Stad Centrum) WBA?

• eymey
Klopt (maar dat is inmiddels ook al tig keer besproken in dit topic.... dit mag als je een beetje leest nu wel bekend zijn.... no offense intended btw ;) ). Op www.glashart.nl/almere in de provider afdeling kan je echt zo zien welke gebieden WGDO zijn en welke WBA. WGDO = alle wijken waarin XMS, Concepts en Solcon kunnen leveren en waar Tweak hun R+ pakket kan leveren.

@nhimf: Lijbrandt moet bij jou in Almere Haven gewoon leverbaar zijn! Dit is de eerste (en voorl. enige) provider die óók op KPN (wba) netwerken de diensten van glashart levert in plaats van die van KPN. Bij Lijbrandt heb je qua internet de meeste vrijheid want die bieden, net als de kabel, gewoon een UTP poort met daarover DHCP aan.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 10-02-2011 13:38 ]

• nhimf

nhimf

eymey schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:36:
Klopt (maar dat is inmiddels ook al tig keer besproken in dit topic.... dit mag als je een beetje leest nu wel bekend zijn.... no offense intended btw ;) ). Op www.glashart.nl/almere in de provider afdeling kan je echt zo zien welke gebieden WGDO zijn en welke WBA. WGDO = alle wijken waarin XMS, Concepts en Solcon kunnen leveren en waar Tweak hun R+ pakket kan leveren.

@nhimf: Lijbrandt moet bij jou in Almere Haven gewoon leverbaar zijn! Dit is de eerste (en voorl. enige) provider die óók op KPN (wba) netwerken de diensten van glashart levert in plaats van die van KPN. Bij Lijbrandt heb je qua internet de meeste vrijheid want die bieden, net als de kabel, gewoon een UTP poort met daarover DHCP aan.
Hmmz, lijkt me dan een betere optie dan Tweak, zo lijkt het. Zeker omdat ze ook een onbeperkt bellen abbo hebben.
Maar kwa tv is het eigenlijk gewoon KPN kwaliteit? maw minder dan via het echte glashart.
Het werd me niet zo duidelijk wat ze nou wel en niet kunnen leveren, aangezien ze overal adverteren met glashart.
Ze lijken goedkoper dan Tweak, maar alleen wil ik wel een provider die niet mijn server gaat blokkeren. Ik ben en blijf een hobiër (is dat een woord?) dus wil een server kunnen draaien als ik daar zin in heb (en ik draai een mailserver...)
Stiekum ben ik een beetje aan het crossposten met het Lijbrandt topic, maar goed niet iedereen leest dit topic. (houd ik mijzelf maar voor om crossposten goed te praten :P )

Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste