@Ninjazx9r98: Zal proberen het wat verder te onderbouwen...
KPN beweert zélf dat zij "Het beste van het beste" aanbieden op glasvezel-gebied. Hoor de colporteurs aan de deur en de mensen in de KPN Container maar eens aan! Gouden bergen worden er beloofd. En nog steeds hoor ik ze regelmatig zeggen dat KPN op dit moment de enige is in Almere die het goed kan leveren.
Ik kan me prima voorstellen dat hele groepen mensen prima tevreden zullen zijn met wat KPNGlasvezel aanbiedt, maar feit blijft dat dit nauwelijks meer is ten opzichte van wat ook al via ADSL geboden wordt. De telefonie en de TV dienst zijn EXACT hetzelfde als via ADSL. Het enige wat dus 'beter' is, is de internetsnelheid. En dat je meerdere IPTV boxen kan hebben (tegenover slechts eentje, aangevuld met Digitenne, als je de dienst via ADSL afneemt).
Dan nog een paar argumenten waarom ze NIET het beste van het beste bieden tov. andere glasvezel aanbieders of UPC:
* Andere glasvezel aanbieders bieden ook nog analoog, dvb-c en FM via de coax.
* Die dvb-c stream heeft zelfs BETER beeld dan IPTV van KPN.
* In gebieden waar je ook nog kan kiezen voor Reggefiber als operator is ook het IPTV beeld stukken beter dan dat van KPN.
* Ook het digitale beeld van UPC is stukken beter dan het ADSL-kwaliteit IPTV beeld van KPN.
* De Amino settopboxen van Glashart Media zijn een stuk sneller in bediening en energiezuiniger. Overigens worden ook deze wel weer verslagen door de 'nieuwe' Cisco set top boxen van UPC. Wat zijn die snel
Kortom, natuurlijk mag reclame maken voor je product, maar wees dan wel EERLIJK ! Hetzelfde geldt overigens ook voor UPC, dat in gemeenten waar glasvezel nog moet beginnen druk 'voorlichting' geeft om mensen bang te maken voor glasvezel.....
Verder kan ik me wel voorstellen dat je best tevreden kan zijn met KPN als:
* Je alleen wat surft en mailt
* Je (zelfs als je Tweaker bent) niet heel veel eisen stelt aan instelbaarheid van de router (lees: Experiabox) en als je het accepteert dat af en toe je portforwards weg zijn of ermee stoppen, NAT te restrictief is voor bepaalde online games, etc.
* Je slechts 1 TV in huis hebt en slechts af en toe "ff de radio aan zet". Of als je het niet erg vindt om aan iedere extra TV ook een 12W standby-slurpende set top box te moeten hangen (uiteraard tegen meerprijs in het abonnement).
[
Voor 3% gewijzigd door
eymey op 05-02-2011 23:26
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.