Thijs1 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:03:
Wat betreft de KPN discussie ben ik het eens dat er wel vaak gezegd dat het allemaal waardeloos is wat KPN te bieden heeft inderdaad wel eens wat zure opmerkingen.
Ik heb net als heel veel buren hier in de regenboogbuurt geen enkel probleem met KPN sterker nog de meeste mensen zijn hier erg tevreden.
Inderdaad vind ik het jammer van het ontbreken van een analoog signaal maar gezien het aanbod kan ik ook zonder.
Ook zijn er inderdaad performance problemen met de Motorola VIP 1960 klopt helemaal waren vreselijk traag sinds kort heb ik de laatste generatie Motorola VIP 1963 deze STB werken perfect en zijn erg snel.
En met de aangekondige zenderuitbreiding van1 juni zijn wij eigenlijk dit tevreden.
Wat gewoon belangrijk is voor iedereen er is een keuze !! dus KPN,XMS.Tweak kies maar uit.
iedere ISP heeft zijn voor en nadelen zo simpel is het.
Vriendelijke groeten
Thijs,
Ik snap dat je als KPN klant tevreden bent, jij en je buurtjes weten/kennen namelijk waarschijnlijk niet beters (klinkt kut, maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een razendsnelle en fluisterstille Amino met GHM (=Glashart Media) HD streams zien draaien vrees ik, en analoge TV met DVB-C over glas gezien, omdat KPN dat laatste geheel onverwacht ineens niet meer leveren ging over glas?).
Dat de 1960 een draak van een STB was is publiek geheim, hoog stroomverbruik, herriebak die heet wordt en trage bediening (de KPN Sven Kramer reclames zijn dus puur misleidend qua snelheid), dus lijkt me dat je in dat vergelijk met de 1963 in ieder geval vooruitgang hebt geboekt.
De zenderpakketten onderling zijn bijna identiek, want dezelfde uitbreidingen die KPN heeft aangekondigd staan één op één ook op stapel voor de GHM leverende providers.... uitzondering lijken Sport en Film 1.
We gaan het maar niet hebben over dat monster van een Experiabox, wat voor iedereen die iets meer wil doen dan internetten onbruikbaar dicht zit....
Je hebt in zoverre gelijk, er is gelukkig keuze op de diverse glasvezelnetwerken, en ik prijs me gelukkig dat ik de diverse providers letterlijk naast elkaar kan vergelijken (ik lijbrandt, buurman KPN, andere buurman UPC fiber, daarnaast Tweak op glas).
Als ik dan roep dat ik het aanbod en de prijs en kwaliteit van KPN slecht vindt vergeleken met providers die van GHM gebruik maken dan baseer ik dat dus op eigen kijk/bedien ervaring.
Dat KPN klanten dat als zuur ervaren.... tja, wat moet ik daar nu van zeggen? Wellicht had je beter moeten shoppen alvorens blind te vertrouwen op een grote naam als KPN?
Bottomline is dat jij blij bent met KPN, ik (gebaseerd op 10 jaar zakelijk KPN ellende) niet, en in Nederland mag dat gelukkig gewoon geschreven worden, zonder dat het zuur bedoeld is.
Enne.... waardeloos is een relatief begrip wat afhangt van het verwachtingspatroon wat je van iets hebt.... laat ik dat dus nuanceren door te roepen dat KPN niet uitblinkt in prijs/kwaliteit en prestaties vergeleken met andere triple play aanbieders over hetzelfde glas.... zo beter?
En ja, elke provider heeft zijn voor- en nadelen, echter als je even het administratieve geneuzel bij Lijbrandt afzet tegen de technische prestaties van de diensten, dan denk ik dat alles op zijn minst ook relatief bekeken en vergeleken moet worden.
Ik heb liever dat mijn diensten super en betrouwbaar draaien, dan dat ik de helpdesk niet kan bereiken of dat de website niet up to date is.... per slot van rekening betaal ik voor diensten en niet voor support.
[
Voor 16% gewijzigd door
Anoniem: 376876 op 30-03-2011 12:52
]