[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Goed, ik heb even gelezen en vat, wat ik begrijp even samen :-)

Misschien handig als er een nieuw topic komt met een zeer uitgebreide startpost, want dit topic is zo groot dat er heel moeilijk doorheen te komen is.

Anyway:
- Lijbrandt levert in Almere overal hetzelfde, via het KPN netwerk
- Ze leveren KPN iptv, maar aangevuld met dvb-c en analoog
- Kpn iptv is van mindere kwaliteit t.o.v. de reggefiber (WBA vs WGDO)
- Alle providers zijn kut :P (grapje)
- Lijbrandt is wat flexibeler in gebruik dan een echte KPN wederverkoper (zoals Tweak in mijn geval)

Klopt dit een beetje.
Voor mij lijkt dus niet Tweak, maar Lijbrandt de best optie. Echter heeft iemand ervaring met hun levertijden en "overstapservice"?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:31
Dit klopt :-).

De 'overstapservice' betekent niet veel meer dan dat zij zorgen dat je telefonie geporteerd wordt naar hun toe (indien van toepassing) en dat die daarna pas opgezegd dient te worden bij de oude provider. Dat is tenminste wat ik ervan begrepen hebt. Als de oude provider ook bij "coin" aangesloten zit wordt er mss. meer geregeld maar dat weet ik niet zeker.

Levertijd is geloof ik 'enkele weken' als alles goed gaat.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Uhm ja dat klopt zoals Eymey zegt wel redelijk.
Echter is het denk ik heel wat flexibeler en niet wat flexibeler. (internet dus)

Experia box versus UTP port rechtstreeks naar de wijkcentrale zonder restricties.
(Overigens staan alle poorten open dus ga je gang met je server, let wel op dat als je zelf een SMTP draait dat deze jouw IP gebruikt en dat bepaalde pop servers dit niet accepteren omdat jouw IP niet gekenmerkt is als mail IP)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Hmm.. De postcodecheck gaf voor mij eerst aan "we verwachten binnen enkele weken te starten met graafwerkzaamheden", nu is dat "3e kwartaal 2011" geworden :(

Nouja, toch maar UPC dan.

• Yogoi
Glival schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:34:
Hmm.. De postcodecheck gaf voor mij eerst aan "we verwachten binnen enkele weken te starten met graafwerkzaamheden", nu is dat "3e kwartaal 2011" geworden :(

Die website checker is neit altijd even correct vna Glashart.
Deze geeft namelijk vaak de eindtijd vna het project waar jouw straat/wijk onder valt.

In mijn ervaring blijkt dat de glashartwinkel (lokaal) vaak een betere planning heeft tot op straat niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
[b][message=35515152,noline] Echter heeft iemand ervaring met hun levertijden en "overstapservice"?
Zelf heb ik in december een uitgestelde overstap per 1 maart aangevraagd aangezien ik nog een overeenkomst had lopen.

Moet eerst nog even een stopcontact laten maken in de meterkast (dit briefje was door mijn vrouw een beetje weggemoffeld, ze heeft het niet zo op overstappen).
Dan kan Schuring langskomen om het modem te plaatsen, als ik het goed begrijp. Schuring heeft al aangeboden eerder langs te komen want het is alleen een kwestie van stekker van het modem in het stopcontact, maar mocht ie doa zijn dan hoeven ze nu niet terug te komen.

Ik moet zeggen dat zowel Schuring als Lijbrandt er boven op zitten.
Dat vind ik heel positief.

De engelsen zeggen 'the proof of the pudding is in the eating' maar ik heb wel gelezen dat veel mensen behoorlijk tevreden zijn ondanks de problemen in het Lijbrandt: vragen en klachten topic.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.glasvezel.nu/n...voor-nieuwe-genexis-modem

Interessant stukje over de nieuwe FTU die Genexis introduceert :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 16:20
Zijn dat geen PON doosjes. (passive optical network)
PON heeft als nadeel dat je bij een 10GB glasvezel lijntje je deze met maximaal (momenteel) 64 medegebruikers deelt. De maximale beschikbare bandbreedte zou dan ongeveer 150 MBit zijn. Door gebruik van meerdere kleuren vergroot je dus het aantal MBits per gebruiker (Handig voor de toekomst).
Voor de operator is PON natuurlijk goedkoper op de middellange termijn.
In Almere hebben ze er gelukkig niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 15:25
Glival schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:34:

Ach, dat is nog altijd beter dan je huis binnen het aansluitgebied zien vallen op het kaartje, maar volgens de checker niet in het aansluitgebied zitten :(

Vandaag nog maar eens een mailtje doen, ze zouden na de zomer van 2010 verder kijken was vorige keer het antwoord. Maar ja, dat is wel een ruim begrip natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Cidolfas op 15-02-2011 11:08 ]

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hans_18T schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:32:
[...]

Zijn dat geen PON doosjes. (passive optical network)
PON heeft als nadeel dat je bij een 10GB glasvezel lijntje je deze met maximaal (momenteel) 64 medegebruikers deelt. De maximale beschikbare bandbreedte zou dan ongeveer 150 MBit zijn. Door gebruik van meerdere kleuren vergroot je dus het aantal MBits per gebruiker (Handig voor de toekomst).
Voor de operator is PON natuurlijk goedkoper op de middellange termijn.
In Almere hebben ze er gelukkig niet voor gekozen.
Tsja, zo diep zit ik ook weer niet in de verschillende technieken die je kan gebruiken voor glasvezelnetwerken en ik kan uit die plaatjes daar ook niet opmaken wat voor techniek het is. Maar toch snap ik je conclusie niet helemaal dat dit automatisch PON zou zijn en dus automatisch gedeeld.

Voor zover ik het kan beoordelen (en waar ik ook van uit ga) is dat er aan de topologie van fibers naar huizen leggen niets gaat veranderen. Dus gewoon een eigen dedicated fiber tot in de area-pop. En dat dit gewoon een universele passive (optische) connector is waar fabrikanten hun NTU op kunnen baseren. For all I know zou deze in theorie gewoon dezelfde snelheden moeten kunnen ondersteunen al wanneer je er een FTU met ingebouwde NTU direct op aansluit zoals nu. Ik neem ook aan dat Genexis/Reggefiber dit spul enigszins toekomstvast maken (dus geschikt voor snelheden tot 10 gbps over 1 vezel bv.).

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 15-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:
[...]

Tsja, zo diep zit ik ook weer niet in de verschillende technieken die je kan gebruiken voor glasvezelnetwerken en ik kan uit die plaatjes daar ook niet opmaken wat voor techniek het is. Maar toch snap ik je conclusie niet helemaal dat dit automatisch PON zou zijn en dus automatisch gedeeld.

Voor zover ik het kan beoordelen (en waar ik ook van uit ga) is dat er aan de topologie van fibers naar huizen leggen niets gaat veranderen. Dus gewoon een eigen dedicated fiber tot in de area-pop. En dat dit gewoon een universele passive (optische) connector is waar fabrikanten hun NTU op kunnen baseren. For all I know zou deze in theorie gewoon dezelfde snelheden moeten kunnen ondersteunen al wanneer je er een FTU met ingebouwde NTU direct op aansluit zoals nu. Ik neem ook aan dat Genexis/Reggefiber dit spul enigszins toekomstvast maken (dus geschikt voor snelheden tot 10 gbps over 1 vezel bv.).
Ik zag de term "100 / 1000 Mbps WDM-PON" Bij PON liggen de fibers tot in je meterkast edoch bij PON is de fiber een afsplitsing van de "hoofdfiber", e.g. alle gebruikers (dus jij en je buren) krijgen het zelfde signaal aangeboden. De NTU geeft dan alleen de pakketjes door die voor jou zijn bestemd. Eigenlijk net als bij COAX van UPC. Het grote verschil is dat "jou" fiber niet noodzakelijkerwijs moet zijn doorgetrokken tot de POP, daar de "optische splitter" geen active componenten bevat en dus veel kleiner is kan deze ook in een staatkabinet worden geplaatst of zelfs eventueel worden ingegraven.

In almere loopt wel degelijk de fiber van Huis to POP. Edoch het nadeel is dat dit een "active" POP is, energie verbruikt en moet worden onderhouden. Het voordeel is natuurlijk dat zolang de POP niet vol is apparatuur kan worden bijgeplaatst en of worden vervangen voor "snellere" dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gewoon een gedachtengang: Zou het kunnen zijn dat de "PON" component alleen geldt voor de 2e fiber, die doorgaans wordt gebruikt voor één-richtingsverkeerd? (fm, analoog, dvb-c).

In het eerste geval, dat PON wellicht ook geintroduceerd zou worden in toekomstige uitrolgebieden, zou dat niet handig zijn uit marketing-technisch oogpunt. Tot nu toe gaat Reggefiber er namelijk prat op dat jij van huis tot aan pop 100 je eigen fiber (tot een gigabit) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:22:
Gewoon een gedachtengang: Zou het kunnen zijn dat de "PON" component alleen geldt voor de 2e fiber, die doorgaans wordt gebruikt voor één-richtingsverkeerd? (fm, analoog, dvb-c).

In het eerste geval, dat PON wellicht ook geintroduceerd zou worden in toekomstige uitrolgebieden, zou dat niet handig zijn uit marketing-technisch oogpunt. Tot nu toe gaat Reggefiber er namelijk prat op dat jij van huis tot aan pop 100 je eigen fiber (tot een gigabit) hebt.
Voor Broadcast zoals fm analoog etc is het natuurlijk "de" optie, bandbreedte benodigd is laag en het signaal is immers voor iedereen gelijk.
In Rotterdam was een PON Trail, in Rotterdam was ook de "eerste" fiber "PON based"

nieuws: Alcatel-Lucent opent eerste gpon-glasvezelnetwerk in Nederland

[ Voor 10% gewijzigd door Hans_18T op 15-02-2011 15:28 . Reden: taalkundig beetje aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo vandaag de beslissing genomen om van UPC naar Tweak te gaan op een R+ verbinding. Grootste reden: de upload, draai een eigen server thuis en die snelheid biedt UPC op dit moment nog niet.
Bijkomend voordeel, de nieuwsgroepen ;)

Vraagje, ik begrijp dus dat er een stopcontact gemaakt moet worden in de meterkast voor het modem?

Zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet gaan houden? Alles is UTP verbonden? Ik verwacht dat ik mijn Cisco ASA gewoon via koper ontsluit in de meterkast?

De setopbox HD DVR sluit je dan aan op een andere UTP aansluiting in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hey ThaNetRunner! Waar woon jij tegenwoordig in Almere, dat je R+ kan krijgen?

Anyway: Ja, er moet een stopcontact in de meterkast komen voor de Genexis FTU/NTU. In het geval van R+ krijg je de volgende aansluitingen op je Genexis:

1x UTP met publiek IP (verkregen via DHCP)
1x UTP voor het IPTV netwerk (dus idd, aparte UTP naar je settopbox
1x Coax (als het goed is via f-connector) met analoog, FM en basispakket in (onversleuteld) DVB-C
1x RJ11 voor telefonie (indien je dit afneemt).

Enjoy the freedom :D.

Met de DVB-C aansluiting kan je leuke dingen doen (evt. icm. een dreamboxje of een USB dvb-c stickje). In het geval van R+ (met als het goed is de 'echte' onverleutelde Glashart Media streams) kan je ook met IPTV leuke dingen doen.

Nog even heel iets anders:
http://www.fiberspeedtestteam.nl/

Klein pittoresk stadje net tegenover Zeewolde. Kabelnet nog in handen van een stichting (lees: non-graaiers). En zie wat voor moois daaruit kan ontstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
In Nederland gebruikt niemand PON technieken voor internet (IP). Lijkt mij een slechte vertaling van een type nummer. Zal wel een point-to-point versie van komen en wellicht een PON versie. Zelfde hardware met andere optische interface/module op de print. Of het PON gedeelte is de andere fiber voor analoge TV, misschien werkt dat wel middels PON technologie. Aangezien dat alleen ontvangen is dacht ik altijd zou dat ook niet nodig zijn.

Evenals de vraag of er een 100/1000 module in komt of een 100 en 1000 module typen zijn apart.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 21-02-2011 22:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
eymey schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:51:
Hey ThaNetRunner! Waar woon jij tegenwoordig in Almere, dat je R+ kan krijgen?

Anyway: Ja, er moet een stopcontact in de meterkast komen voor de Genexis FTU/NTU. In het geval van R+ krijg je de volgende aansluitingen op je Genexis:
=/=
Ik woon tegenwoordig, sinds maart, in de Bouwmeester, vlakbij Cafe Lucky. Het appartement werd te klein voor vrouw en 2 kinderen :) dus hebben we maar een huis gekocht.

Oke, dan ga ik maar een mooi stekkerdoosje maken in de meterkast.

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Is er al enig zicht op het volledig functioneren van de nieuwsserver zodat ook met de 'gratis' versie berichten geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
Anoniem: 376622 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:53:
[...]

Ja dat laatste is dus het geval. En daar moeten we dus helaas nu op wachten. Sterker nog het moet nog helemaal gebouwd/aangelegd worden. Wat ik dan wel weer zo raar vind is dat die KPN container via de Mediamarkt wel gewoon glasvezel binnen krijgt. Dus als hij is aangesloten, waarom wij dan niet....
De eerste glaslades van de 80 stuks
zijn inmiddels gelast :) .

The wave en twin towers hebben kabels tot in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 21:14
Excuse me, maar zure bittere mensen hier met reacties op KPN fiber.
Dan neem je toch fijn wat anders, qua prijs kwaliteit is het prima vindt ik zelf.
In de toekomst zal er heus wel het een en ander nog gaan veranderen, het is nog steeds een nieuwe dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

SPiRiT->81 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:33:
Excuse me, maar zure bittere mensen hier met reacties op KPN fiber.
Dan neem je toch fijn wat anders, qua prijs kwaliteit is het prima vindt ik zelf.
In de toekomst zal er heus wel het een en ander nog gaan veranderen, het is nog steeds een nieuwe dienst.
Ieder het zijne Spirit... persoonlijk zit ik nog liever zonder internet dan dat van KPN, maar dat is gebaseerd op dik 10 jaar kostbaar zakelijk KPN geknoei in mijn situatie. Dat is nu juist het mooie van een open netwerk met meerdere providers, je hoeft niet persé van KPN af te nemen.

Als ik dan toch even op je prijs/kwaliteit argument mag ingaan?
Om het even welk KPN fiber pakket is aanzienlijk duurder (ondanks de lokkertjes het eerste jaar) dan dat van andere providers die minimaal hetzelfde aanbieden en in sommige gevallen zelfs meer.
Grootste fout die je KPN mag verwijten is het laten vallen van het analoge TV pakket vorig jaar, want dat is voor heel veel mensen de reden geweest om niet over te stappen toen KPN bij ons het eerste jaar als enige op het glas aanbood en lekker bij UPC te blijven.
Pas toen ook Lijbrandt erbij kwam hebben veel mensen in B&R in ieder geval de overstap van UPC naar glas gemaakt, omdat het door Lijbrandt geboden pakket qua prijs en diensten meer één op één dat van UPC kan vervangen.
Clubs als Lijbrandt, maar ook andere GHM TV diensten afnemers bieden in ieder geval netjes 40 TV kanalen analoog en ongecodeerd DVB-C aan, waar je bij KPN verplicht wordt om ITV af te nemen met zo'n retetrage Motorola settopbox en die dichtgetimmerde Experiabox waar je bijna niks aan kan configureren.

Maar nogmaals, als jij blij bent met KPN Fiber is dat jouw goed recht, zoals het ons goed recht is om tegenover het grote KPN een paar kritische kanttekeningen te plaatsen en andere providers de voorkeur te geven. ;)

En om die mensen die niets van KPN moeten hebben nu zuur en bitter te noemen? Beetje kinderachtig hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Amen..

Gister belde een klant me.. KPN monteur was geweest en had alles "gemonteerd"
Wat een zooitje.. Experiabox zit potdicht.. Zet je wifi uit, schakelt KPN het doodleuk weer in.
Subnet is niet aan te passen
Nat is zeeeeeer beperkt..

Ik ga het daar dus allemaal vervangen voor andere apparatuur.. lekker goedkoop weer :)

Maarjah.. Hadden ze maar naar me moeten luisteren toen ik zei dat ze beter geen KPN konden nemen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 21:14
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:01:
[...]
En om die mensen die niets van KPN moeten hebben nu zuur en bitter te noemen? Beetje kinderachtig hoor :P
Je hebt helemaal gelijk hoor spikecity, maar om er maar over door te hameren. Denk bij mezelf zet alles op een rij wat betreft providers. Maak je keuze, klaar.
In de toekomst zal er heus wel het een en andere gaan veranderen.
Toch zie ik dat als je geen keuze hebt qua netprovider van glas, dat KPN via Tweak in dit geval toch een van de goedkopere abbonementen aanbiedt. Bij andere betaal je 5/10/15 euro meer per maand en dan heb je analoge kabel erbij en een andere router wellicht.
Denk niet dat het voor de hoofdmoot gewoon prima is, nu zitten we hier op gathering; dus misschien kan ik dit soort gezever hier wel verwachten over providers. Wat overigens allemaal prima onderbouwd is.

Maar als de feiten bekend zijn, zijn ze bekend.
Schrijf een brief naar de KPN ;) denk je bij voorbaat dat helpt niet. Lijkt me kloppen. Geen moeite meer insteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Aan de andere kant werkt KPN glasvezel voor vele mensen gewoon goed. Uiteraard kan het altijd beter, maar ik denk dat elke provider z'n nadelen heeft.

Ik heb in het begin NAT problemen gehad i.c.m. de PS3, maar deze zijn nu opgelost met een firmware update van het modem.

De oude (1960) settopbox is traag, maar de nieuwe (1963) is een stuk sneller en werkt gewoon goed.

Het modem wil nog wel eens een keer spontaan rebooten, maar wellicht valt dat op te lossen met een nieuw type modem zodra deze beschikbaar is.

Als men meer uit de verbinding wil halen en meer vrijheid wil hebben, dan moeten ze niet kiezen voor KPN. Aan de andere kant is het gewoon KPN z'n strategie. Hardware leveren met eigen software erop die redelijk beperkt is. Dan doen ze ook bij ADSL, dus niets nieuws. De meeste klanten zijn er tevreden mee en KPN hoeft zo niet voor allerlei harware ondersteuning te bieden, maar enkel voor hun eigen hardware.

[ Voor 29% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-03-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:40:
De oude (1960) settopbox is traag, maar de nieuwe (1963) is een stuk sneller en werkt gewoon goed.
En hoe ben jij aan die nieuwe settopbox gekomen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

ApOE schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:59:
[...]

En hoe ben jij aan die nieuwe settopbox gekomen? :9~
Ja voor zover ik weet krijgen alleen nieuwe klanten de 1963 of 1903. Over een omruil actie is nog niks bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in het begin NAT problemen gehad i.c.m. de PS3, maar deze zijn nu opgelost met een firmware update van het modem.
Maar dit hebben wij ervoor terug gekregen.

http://www.ipbforum.nl/ex...=31354&hilit=trace#p31344

- traceroute werkt niet meer.
- alleen nog WEP verbindingen mogelijk
- vaste ipadressen worden gewoon uitgeven door het modem advies helpdesk gebruik alleen vaste ip adressen of DHCP.
geen poort te openen boven 10000 (opnieuw laden van de firmware helpt alleen)
enz

Ik heb onderhand een keerl of 7 de firmware opnieuw geladen sinds 20 december vorig jaar.

Voor gebruikers die geen spelcomputer gebruiken bied deze update alleen maar nadelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-03-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SPiRiT->81 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor spikecity, maar om er maar over door te hameren. Denk bij mezelf zet alles op een rij wat betreft providers. Maak je keuze, klaar.
In de toekomst zal er heus wel het een en andere gaan veranderen.
Ach, met nu nog minder dan 2% van alle aansluitingen in glasvezel staat het hele product nog in de kinderschoenen, en uiteraard heeft KPN daar als grote speler het voordeel van ervaring mee, maar helaas ook de arrogantie en klantonvriendelijkheid die mij de rillingen over mijn rug laat lopen uit ervaring.

Ik ga er dan ook vanuit dat wat jij in je laatste zin roept hopelijk gaat uitkomen en dat andere (niet zo aan KPN of Reggefiber aangetrouwde) providers ook hun spullen gaan aanbieden.
Ik begreep dat XS4ALL ook ergens dit jaar met triple play op glasvezel gaat aanbieden, maar aangezien dit inmiddels van een eigenwijze vooruitstrevende provider is verworden tot de zoveelste KPN kloon winkeldochter, die bovendien nu al prijzen op ADSL hanteert voor enkel internet waarvoor ik nu 50Mbit triple play heb, vrees ik dat het aanbod niet snel zal groeien.

Ik hoop eigenlijk dat een aantal price fighters die nu over koper aanbieden ook met iets leuks op glas gaan komen.
Hoe meer keuze, des te meer vrijheid en openheid op het glas.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-03-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de andere kant werkt KPN glasvezel voor vele mensen gewoon goed. Uiteraard kan het altijd beter, maar ik denk dat elke provider z'n nadelen heeft.
Wat KPN levert werkt voor de gemiddelde klant best goed, want de techniek is betrouwbaarder, veel minder storings en onderhoudsgevoelig dan het al 50 jaar oude koper van KPN waarover KPN nu nog het leeuwendeel van haar klanten van diensten voorziet, en wat alles behalve storingsvrij is.
Het is juist voor de wat meer ervaren internetter met wat exotisch poortjesgebruik waar de Experiabox dit niet toelaat.

Maar met het risico in herhaling te vallen, gelukkig is er keuze anders dan KPN op de meeste glasvezelnetwerken, ook al leveren anderen vaak ook KPN diensten door onder eigen naam, zeker op wba netwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-03-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SPiRiT->81 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:48:
Denk niet dat het voor de hoofdmoot gewoon prima is, nu zitten we hier op gathering; dus misschien kan ik dit soort gezever hier wel verwachten over providers. Wat overigens allemaal prima onderbouwd is.
Op GoT vind je over het algemeen de wat gevorderde internetter terug, en niet Mien met de mandolien die af en toe ook eens even wil hyven, skypen of msn-en.
Je kan dus kritisch gezever verwachten, alhoewel iets wat prima onderbouwd is uiteraard de term gezever niet mag hebben. Als ik ergens over klaag dan zal ik het trachten te onderbouwen, want loos iets roepen is niet zo mijn stijl, tenzij het sarcastisch of humoristisch zou moeten zijn.

Ik ben het met je eens dat de aangeboden producten van KPN voor het leeuwendeel prima aan de verwachtingen voldoen (zeker omdat ze op glasvezel vaak zelf operator zijn en niet de problemen meer hebben die oud koper opleveren en klanten niet beter weten of beter verwachten), echter dat ze (overeenkomstig een commercieel bedrijf) nog niet echt open staan voor de problemen en tekortkomingen in diensten en producten die met name de doorgewinterde glasvezelinternetter/TV klant heeft met wat ze nu leveren.
Het rekensommetje is voor KPN management namelijk te simpel, glasvezel is momenteel minder dan 1% van al haar internetklanten, dus zit het nog in de marge. Die andere 99% leveren namelijk het leeuwendeel van de omzet, en zijn dus relatief op papier hun bron van inkomsten (die je vervolgens ook kan afzeiken met een arrogante klantenservice. Zelfs als je een zakelijke leaseline klant was a 1600 gulden per maand :( )

Ze waren zelfs nauwelijks onder de indruk van het TV verhaal over glasvezel op Radar een jaar of zo geleden.
Je zet een manager in pak neer, belooft oprecht en met een stalen gezicht beterschap, komt met wat excuses omdat het allemaal nog in de kinderschoenen staat, en gaat vervolgens gewoon door met de dag. Een glas, een plas, en alles blijft zoals het was.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet echt wat een programma als Radar denkt te bereiken tegen een kolos als KPN.
Da's bijna net zo'n zinloze actie als Youp van 't Hek tegen zijn telecomprovider T-mobile ging voeren om een slechte helpdesk..... alhoewel dit de verkoopcijfers van zijn eigen boek wel bijzonder heeft gestimuleerd (hoezo eigen belang?) en ook voor Serious Request nog een bak geld heeft opgeleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 25-03-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. KPN levert best een leuk product voor "mien met de mandolien" die surft mailt, skyp gebruikt en daarbij ook wil TV kijken en bellen (op glasvezel kan je het dan gelukkig nog op meerdere tv's gebruiken).

Maar meer dan dat is het dus ook niet. Daar heb je dan ook eigenlijk geen glasvezel voor nodig. Daar zit hem het hele probleem.

KPN brengt glasvezel aan de man alsof het het ei van columbus is... met "televisie alsof je er echt bij bent" en soortgelijke krachttermen. Terwijl het gewoon niets meer is dan wat ze ook via ADSL kunnen bieden met alleen iets meer snelheid en mogelijkheid voor meerdere interactieve settopboxen. De beeldkwaliteit is nog nieteens beter dan via ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:
KPN brengt glasvezel aan de man alsof het het ei van columbus is... met "televisie alsof je er echt bij bent" en soortgelijke krachttermen. Terwijl het gewoon niets meer is dan wat ze ook via ADSL kunnen bieden met alleen iets meer snelheid en mogelijkheid voor meerdere interactieve settopboxen. De beeldkwaliteit is nog nieteens beter dan via ADSL.
Marketing en advertising zijn machtige wapens als je ze inzet tegen een groep potentiële klanten die alleen koopgedrag vertonen op de glimmende buitenkant.
Het kan Mien namelijk geen barst schelen of er poorten open of dicht kunnen, en dat de upload even snel is als de download.
Het geboden pakket dekt voor die grote groep afnemers de lading, en vergeleken met analoog TV kijken van bijv UPC is het HD beeld van KPN toch nog een zichtbare verbetering, ook al weten jij en ik dat wat wij zien eigenlijk nog steeds een inferieur product is voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 319232 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:23:
[...]

Maar dit hebben wij ervoor terug gekregen.

http://www.ipbforum.nl/ex...=31354&hilit=trace#p31344

- traceroute werkt niet meer.
- alleen nog WEP verbindingen mogelijk
- vaste ipadressen worden gewoon uitgeven door het modem advies helpdesk gebruik alleen vaste ip adressen of DHCP.
geen poort te openen boven 10000 (opnieuw laden van de firmware helpt alleen)
enz

Ik heb onderhand een keerl of 7 de firmware opnieuw geladen sinds 20 december vorig jaar.

Voor gebruikers die geen spelcomputer gebruiken bied deze update alleen maar nadelen.
Ik herken deze problemen gelukkig niet. Nu heb ik aan UPnP genoeg en heb ik dus niet geprobeerd om poorten te openen. WPA2 werkt hier gewoon goed en ik gebruik voor een aantal apparaten een vast ip en de rest gewoon DHCP.

Voor het omruilen van de VIP1963 moet je bij de helpdesk zijn. (Lees ook het KPN interactieve TV topic hier op Got)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:

Net nog op het KPN forum (/forum.kpn.tv) een reactie van een KPN glas gebruiker lezen dat de beeldkwaliteit helderder / scherper / strakker is dan bij adsl.

Dat is toch knap zoiets kunnen volgens mij niet veel gebruikers zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Misschien heeft hij met de overstap op glasvezel wel een nieuwe STB gekregen die standaard staat ingesteld om op 576i en 1080i uit te sturen (ipv 720p). Dan snap ik wel dat het ineens scherper en strakker wordt. Maar ook al zijn de beelden nog zo scherp en strak, als de details worden weggemoffeld door de lage bitrates heb je daar nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De nieuwe STB's staan standaard op 'automatisch'. Dat is dus 1080P als je een full HD TV hebt. Ik vind de kwaliteit trouwens goed, maar het kan zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:27:
[...]

Net nog op het KPN forum (/forum.kpn.tv) een reactie van een KPN glas gebruiker lezen dat de beeldkwaliteit helderder / scherper / strakker is dan bij adsl.

Dat is toch knap zoiets kunnen volgens mij niet veel gebruikers zeggen.
De enige oorzaak die ik me kan bedenken is dat hij (zoals hier ook al gezegd) een nieuwe STB heeft gekregen die standaard op een betere instelling staat (hoewel ik me geen goede voorstelling kan maken van die "auto" stand... matched hij de resolutie dan aan die van de TV of de doorgegeven stream?).

Of het moet daadwerkelijk zo zijn dat KPN inmiddels het 'licht' gezien heeft en betere streams gebruikt? Maar dat zou je met een packet trace moeten kunnen zien aan enerzijds verschillende IGMP adressen (?) en anderszijds aan de bitrate.

Verder had men daar dan ook wel eens bericht van mogen doen....

Misschien dat ik er nog wel eens naar ga kijken. Aangezien ik, ook met Lijbrandt, nog steeds de streams van KPN heb zou ik hier dan ook iets moeten merken (aan het beeld merk ik het iig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:21:
De nieuwe STB's staan standaard op 'automatisch'. Dat is dus 1080P als je een full HD TV hebt. Ik vind de kwaliteit trouwens goed, maar het kan zeker beter.
Dit is niet correct als de Motorola VIP 1963 op automatische beeldweergave staat wordt niet 1080P uitgestuurd maar 720p.
Ik heb dit geprobeerd enige opmerking is wel dat met de automatische instelling de STB supersnel is.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Wat betreft de KPN discussie ben ik het eens dat er wel vaak gezegd dat het allemaal waardeloos is wat KPN te bieden heeft inderdaad wel eens wat zure opmerkingen.
Ik heb net als heel veel buren hier in de regenboogbuurt geen enkel probleem met KPN sterker nog de meeste mensen zijn hier erg tevreden.
Inderdaad vind ik het jammer van het ontbreken van een analoog signaal maar gezien het aanbod kan ik ook zonder.
Ook zijn er inderdaad performance problemen met de Motorola VIP 1960 klopt helemaal waren vreselijk traag sinds kort heb ik de laatste generatie Motorola VIP 1963 deze STB werken perfect en zijn erg snel.
En met de aangekondige zenderuitbreiding van1 juni zijn wij eigenlijk dit tevreden.

Wat gewoon belangrijk is voor iedereen er is een keuze !! dus KPN,XMS.Tweak kies maar uit.
iedere ISP heeft zijn voor en nadelen zo simpel is het.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs1 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:03:
Wat betreft de KPN discussie ben ik het eens dat er wel vaak gezegd dat het allemaal waardeloos is wat KPN te bieden heeft inderdaad wel eens wat zure opmerkingen.
Ik heb net als heel veel buren hier in de regenboogbuurt geen enkel probleem met KPN sterker nog de meeste mensen zijn hier erg tevreden.
Inderdaad vind ik het jammer van het ontbreken van een analoog signaal maar gezien het aanbod kan ik ook zonder.
Ook zijn er inderdaad performance problemen met de Motorola VIP 1960 klopt helemaal waren vreselijk traag sinds kort heb ik de laatste generatie Motorola VIP 1963 deze STB werken perfect en zijn erg snel.
En met de aangekondige zenderuitbreiding van1 juni zijn wij eigenlijk dit tevreden.

Wat gewoon belangrijk is voor iedereen er is een keuze !! dus KPN,XMS.Tweak kies maar uit.
iedere ISP heeft zijn voor en nadelen zo simpel is het.

Vriendelijke groeten
Thijs,

Ik snap dat je als KPN klant tevreden bent, jij en je buurtjes weten/kennen namelijk waarschijnlijk niet beters (klinkt kut, maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een razendsnelle en fluisterstille Amino met GHM (=Glashart Media) HD streams zien draaien vrees ik, en analoge TV met DVB-C over glas gezien, omdat KPN dat laatste geheel onverwacht ineens niet meer leveren ging over glas?).

Dat de 1960 een draak van een STB was is publiek geheim, hoog stroomverbruik, herriebak die heet wordt en trage bediening (de KPN Sven Kramer reclames zijn dus puur misleidend qua snelheid), dus lijkt me dat je in dat vergelijk met de 1963 in ieder geval vooruitgang hebt geboekt.

De zenderpakketten onderling zijn bijna identiek, want dezelfde uitbreidingen die KPN heeft aangekondigd staan één op één ook op stapel voor de GHM leverende providers.... uitzondering lijken Sport en Film 1.

We gaan het maar niet hebben over dat monster van een Experiabox, wat voor iedereen die iets meer wil doen dan internetten onbruikbaar dicht zit....

Je hebt in zoverre gelijk, er is gelukkig keuze op de diverse glasvezelnetwerken, en ik prijs me gelukkig dat ik de diverse providers letterlijk naast elkaar kan vergelijken (ik lijbrandt, buurman KPN, andere buurman UPC fiber, daarnaast Tweak op glas).

Als ik dan roep dat ik het aanbod en de prijs en kwaliteit van KPN slecht vindt vergeleken met providers die van GHM gebruik maken dan baseer ik dat dus op eigen kijk/bedien ervaring.

Dat KPN klanten dat als zuur ervaren.... tja, wat moet ik daar nu van zeggen? Wellicht had je beter moeten shoppen alvorens blind te vertrouwen op een grote naam als KPN?

Bottomline is dat jij blij bent met KPN, ik (gebaseerd op 10 jaar zakelijk KPN ellende) niet, en in Nederland mag dat gelukkig gewoon geschreven worden, zonder dat het zuur bedoeld is. ;)

Enne.... waardeloos is een relatief begrip wat afhangt van het verwachtingspatroon wat je van iets hebt.... laat ik dat dus nuanceren door te roepen dat KPN niet uitblinkt in prijs/kwaliteit en prestaties vergeleken met andere triple play aanbieders over hetzelfde glas.... zo beter?

En ja, elke provider heeft zijn voor- en nadelen, echter als je even het administratieve geneuzel bij Lijbrandt afzet tegen de technische prestaties van de diensten, dan denk ik dat alles op zijn minst ook relatief bekeken en vergeleken moet worden.
Ik heb liever dat mijn diensten super en betrouwbaar draaien, dan dat ik de helpdesk niet kan bereiken of dat de website niet up to date is.... per slot van rekening betaal ik voor diensten en niet voor support.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 30-03-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Gelukkig heeft een ieder recht op zijn eigen mening (:")

Maar toch even een kantekening verschillende mensen die ik ken hebben een poging let wel een poging gedaan om over te stappen van KPN naar Lijbrand dit niet ivm de kwaliteit van de geboden dienst.
Maar prijstechnisch dus in dat opzicht ga ik me je mee KPN is te duur ! zou ongeveer 10 euro pm goedkoper kunnen) deze mensen liepen tegen zoveel bureaucratie op bij Lijbrand en XMS dat zij besloten hebben om lekker te blijven zitten.

Paar voorbeelden helpdesk niet bereikbaar,geen reactie op mailing,problemen met vrij geven van lijnen.
In ieder geval een waslijst met problemen.
Wij zijn dus wel degelijk op de hoogte van andere ISP's maar lopen gewoon nog tegen teveel problemen op bij overstappen indien gewenst.

Nou zal jij denken gewoon ordinair users (blij met glasvezel en geen verstand van zaken) niet dus de meest mensen hier zijn ondernemer en hebben echt wel verstand van zaken.

Ik begrijp dat jij helaas slechte ervaringen heb met KPN dat is heel jammer maar ook deze gevallen komen bij andere provideres met helaas regelmaat voor.En dan heb ik het nog niet eens over bv UPC ellende en nog eens ellende.

Wij hebben hier dus wel positieve ervaringing met KPN (tot nu toe)
en ik moet je gelijk geven over de Experiabox is niet echt een technisch hoogstaand apparaat maar het werkt wel betrouwbaar tenminste hier.

De bereikbaarheid van KPN heb ik persoonlijk geen problemen mee ik ben altijd vriendelijke en correct geholpen en te woord gestaan voor aandere mensen weet ik dat niet.
In de bijna 2 jaar dat ik vezel heb van KPN kan ik niet aangeven op 1 hand hoe vaak wij storing gehad hebben volgens mij niet meer dan hooguit 10 min.Bij UPC ben ik destijds de tel kwijt geraakt (:')

Ja over dat analoge signaal kan ik niets over zeggen dat hebben wij helaas niet vind ik inderdaad ook een minpunt.

Wat zenderaanbod betreft deel ik ook je mening al vind ik wel dat KPN wel de voortrekkers rol hier in neemt en nu bedoel bv het iniatief om met BCC en nog een aantal zenders te komen per 1 juni.Dit zijn inatieven van KPN niet van andere providers dat andere providers deze zenders ook door gaan geven is alleen maar positief van KPN dat zij dit delen lijkt mij.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach overstappen van KPN naar Lijbrandt kan best (ik ben zelfs van Tweak-KPN naar Lijbrandt over gegaan) maar je moet idd wel de juiste medewerkers weten te poken en die ook weer de juiste mensen. :)

Trouwens, wat betreft dat met de BBC zenders: Bij Lijbrandt/Glashart Media is dit absoluut niet aan de voortrekkersrol van KPN te danken (wel bij providers die precies het aanbod van KPN verkopen zoals Tweak).

Glashart Media biedt namelijk al sinds jaar en dag BBC 1 en 2 aan via IPTV (min of meer 'illegaal'). Op WBA netwerken hebben we BBC 1 en 2 zelfs met KPN als stream leverancier, ookal levert KPN het in z'n eigen aanbod aan consumenten nog niet.

[ Voor 53% gewijzigd door eymey op 30-03-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:26:
Ach overstappen van KPN naar Lijbrandt kan best (ik ben zelfs van Tweak-KPN naar Lijbrandt over gegaan) maar je moet idd wel de juiste medewerkers weten te poken en die ook weer de juiste mensen. :)
Tegenwoordig kan ik het alweer wat sneller dan tijdens jouw overstap ;)
Vorige week eentje gedaan in 4 werkdagen. (als ik eht me goed herinner)
Was een iets andere situatie dan een overstap maar waren precies dezelfde processen die ervoor nodig waren.

Het is nog steeds langer dan ik er over wil doen maar het begint ergens op te lijken :) (nu dit nog volledig automatisch krijgen want nu moet ik er nog wat voor doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:26:

Trouwens, wat betreft dat met de BBC zenders: Bij Lijbrandt/Glashart Media is dit absoluut niet aan de voortrekkersrol van KPN te danken (wel bij providers die precies het aanbod van KPN verkopen zoals Tweak).

Glashart Media biedt namelijk al sinds jaar en dag BBC 1 en 2 aan via IPTV (min of meer 'illegaal'). Op WBA netwerken hebben we BBC 1 en 2 zelfs met KPN als stream leverancier, ookal levert KPN het in z'n eigen aanbod aan consumenten nog niet.
Mag ik jou vragen hoe Lijbrandt bevalt t.o.v. Tweak/KPN?
Ik zit net hun pakketten te bekijken, en het klinkt mij prima in de oren namelijk.

Volgens mij (correct me if I'm Wrong) kan ik als ik pakket Glasvezel Compleet 25 neem.
daar doe ik een Onbeperkt bellen nationaal bij van 5 euro, ik voor 55 euro per maand klaar ben.

Ik kan alleen niet op hun site vinden of de telefonie via een SIP account gaat of via een telefonie poort op de fiber box.

Heb nl. een Zyxel 2612 die ik nu gebruik voor de dsl via telfort, kan de WAN poort dan gebruiken voor interneppen en de telefonie SIP accounts daarop instellen. Scheelt weer kabels trekken.

moet alleen mijn CAI kabels voor boven naar de meterkast zien te krijgen, maar dat is van latere zorg..

Zie alleen dat in het standaard abonnement geen PVR Decoder zit... Hmmm... Dan moet ik het iets voorzichtiger brengen thuis

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 30-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Qua (technische) werking bevalt het bij Lijbrandt pri-ma. Alleen jammer dat de beeldkwaliteit bij IPTV die van KPN is in plaats die van Technicolor (wat bij Lijbrandt op Reggefiber netwerken het geval is) maar goed, dat is iig geen achteruitgang tov. Tweak-KPN.

Verdere voordelen:
* I.t.t. tweak-KPN wél analoog signaal en OOK onversleuteld digitaal via DVB-C in goede kwaliteit
* Geen Experiabox en VLAN geneuzel meer maar eigen router direct via DHCP.

Telefonie van Lijbrandt gaat via de Genexis box, dus je kan geen eigen SIP account instellen. Om die reden neem ik telefoon ook niet bij Lijbrandt af maar bij Callvoip.

Organisatorisch is Lijbrandt een drama (maar bij Tweak ging alles ook niet van een leien dakje), vooral e-mail en administratie zijn echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Thanks..

Wel vreemd dat je geen losse 25mbit kan nemen.. Meer heb ik eigenlijk niet nodig :P

TV via de decoder ziet er verder wel goed uit toch? Geen rare UPC achtige storingen..
Ik zal als het er droog is wel eens onder m'n huis duiken en vast wat loze leidingen gaan aanleggen. Helaas red ik de HD actie niet meer maar komen er vast nog wel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als die optie er was (en het dan ook echt goedkoper werd) dan zou ik ook voor 25 mbit zijn gegaan.

Echter, van Tweak heb ik al eens begrepen dat de marges op het aanbieden van glasvezel op dit moment ontzettend klein zijn. Daarom biedt Tweak ook alleen triple-play pakketten waar je verantwoord nog een bedrag per maand voor kan vragen. Je zal ook zien dat bv. "internet only", zoals bij KickXL, nog nieteens zo veel goedkoper is dan wanneer je er ook telefonie en tv bij neemt.

Ik heb dus ook 50 mbit omdat je kleiner niet kan krijgen als je geen telefonie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:31:
Als die optie er was (en het dan ook echt goedkoper werd) dan zou ik ook voor 25 mbit zijn gegaan.

Echter, van Tweak heb ik al eens begrepen dat de marges op het aanbieden van glasvezel op dit moment ontzettend klein zijn. Daarom biedt Tweak ook alleen triple-play pakketten waar je verantwoord nog een bedrag per maand voor kan vragen. Je zal ook zien dat bv. "internet only", zoals bij KickXL, nog nieteens zo veel goedkoper is dan wanneer je er ook telefonie en tv bij neemt.

Ik heb dus ook 50 mbit omdat je kleiner niet kan krijgen als je geen TV wil.
Snap het ook wel :) maar ik moet bepaalde zaken kunnen uitleggen aan de thuissituatie en dit kan ik op geen 1 manier hard maken :P
dus zal ik gewoon wat kabels moeten trekken, want vind het inderdaad zonde om bijna hetzelfde te betalen en dan geen Tel erbij.

eerst even rekenen of het wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat voor kabels moet je dan trekken? Als je doelt op telefoon en je wil die (vanwege kosten) toch bij Lijbrandt nemen, dan kan je ook voor een DECT telefoonsysteem gaan waarbij de basiseenheid los is van het laadstation van de handset (en die je zodoende in de meterkast kan laten hangen).

Dit is bv. bij de Gigaset E495 van Siemens het geval. Of bij een "-IP" Gigaset. Bij die laatste heb je dan ook het voordeel dat je de 'vaste lijn' uit de Genexis van Lijbrandt kan combineren met bv. een voipbuster account.

Overigens zijn er in IPTV nog wel wat kinderziektes bij Lijbrandt (of Glashart Media via KPN in het algemeen), maar niets heel erg storends. Bovendien komen daar wrs. op korte termijn (enkele week) firmware updates voor.

Hmmm wel grappig dat er zo vaak over "thuisfront" en dergelijke gepraat wordt hier :). Mijn vriendin doet gelukkig niet zo moeilijk. Primair moet alles gewoon werken op zo'n manier dat zij het ook begrijpt/kan bedienen en verder vindt ze het wel OK. Scheelt mss. ook wel dat ik op dit moment nog alle vaste lasten van mijn rekening afschrijf en dat de huishoudpot iedere maand vast is op een gezamenlijke rekening :).

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 30-03-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:48:
Wat voor kabels moet je dan trekken? Als je doelt op telefoon en je wil die (vanwege kosten) toch bij Lijbrandt nemen, dan kan je ook voor een DECT telefoonsysteem gaan waarbij de basiseenheid los is van het laadstation van de handset (en die je zodoende in de meterkast kan laten hangen).

Dit is bv. bij de Gigaset E495 van Siemens het geval. Of bij een "-IP" Gigaset. Bij die laatste heb je dan ook het voordeel dat je de 'vaste lijn' uit de Genexis van Lijbrandt kan combineren met bv. een voipbuster account.
CAI en Telefonie komen in de uiterste hoek van de woonkamer uit, terwijl Fiber in meterkast hangt.
Zal het in ascii tekenen ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
--------------------------------------------------------------------------------------
|                                                                                Cai|
| TV                                                                                |
|                                                                                     |
|                                                                                     |
|______      __________                                                   |
|                                  |                                                  |
|                                  |                                                  |
| _______                    |                                                   |
|             |                    |                                                  |
|             |                    |                                                  |
| GV       |                    |                                                  |
------------------------       -------------------------------------------------------

Zoiets. Dus ik moet uit de hoek van CAI en Telefoon kabels naar de meterkast waar de GV hangt. en vanuit meterkast weer met UTP naar TV waar al mijn (netwerk) apparatuur staat.

Homeplug is ok, maar ik heb liever gewoon kabels liggen.
Dect is op zich ook wel een idee, zet ik gewoon het antwoordapparaat uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dect is in die zin ideaal ja. Geen zorgen meer om telefoonkabel. Hoef je alleen nog Coax te hebben (als je ook nog analoog/dvb-c/fm wil) en UTP.

Let wel op dat UTP voor de interactieve TV en voor je LAN verschillend moeten zijn. Ze zitten beiden op een ander netwerk. Maar dat is wellicht ten overvloede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:
Dect is in die zin ideaal ja. Geen zorgen meer om telefoonkabel. Hoef je alleen nog Coax te hebben (als je ook nog analoog/dvb-c/fm wil) en UTP.
Heb boven nog 2 kamers met normale tv aansluitingen dus die wil ik gewoon aan kunnen sturen. Dus moet echt die hoek in :(

Tekening toch nog misvormd... volgende x doe ik het wel in paint :F
eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:
Let wel op dat UTP voor de interactieve TV en voor je LAN verschillend moeten zijn. Ze zitten beiden op een ander netwerk. Maar dat is wellicht ten overvloede :)
Ook met VLAN? of fysiek anders? Want een switch is zo geplaatst natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij Lijbrandt zijn de aansluitingen fysiek anders (Op de Genexis aparte aansluiting voor je router en aparte aansluiting voor TV). Uiteraard kan je met twee 802.1q capable switches (bv. Linksys slm2008) de twee fysieke netwerken over 1 kabel tagged uitsturen en in je woonkamer weer untaggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:02:
Bij Lijbrandt zijn de aansluitingen fysiek anders (Op de Genexis aparte aansluiting voor je router en aparte aansluiting voor TV). Uiteraard kan je met twee 802.1q capable switches (bv. Linksys slm2008) de twee fysieke netwerken over 1 kabel tagged uitsturen en in je woonkamer weer untaggen :).
Dat kan... Ik ga denk ik dan toch wel voor aparte kabels in eerste instantie.. :P

Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Onlangs mijn ouders geholpen met overstap UPC naar Lijbrandt (compleet 25). Al met al vrij vlot gegaan, binnen 3 weken.

Het DVB-C signaal vind ik gelijkwaardig aan het UPC digitale signaal en het werkt prima. Het HDTV signaal is iets minder bij Lijbrandt maar mijn ouders storen zich er totaal niet aan en zien ook geen noodzaak in HDTV.
Helaas is de Animo 130 wel al 2x vastgelopen. Erg vervelend want dit was ook de grote frustratie bij de UPC boxen. Even aankijken of er regelmaat in het vastlopen te ontdekken valt en of het zich blijft voordoen.

Internet is internet en de beloofde snelheid wordt ruimschoots gehaald.

Bij het telefonie gedeelte gaat het echter mis. Mijn ouders willen graag het UPC nummer laten porteren maar dit is dus niet voor elkaar te krijgen. De helpdesk blijft herhalen dat het via Mijn Lijbrandt moet worden aangevraagd maar die module werkt gewoon niet. Constant komt er een foutmelding op de webpagina na het invullen van de porteringsgegevens. Ik snap niet dat de helpdesk niet gewoon de portering zelf doorvoert, er hoeft toch niet gewacht te worden totdat het webformuliertje het eens doet.
Het vervelende is dat totdat het nummer is overgezet het UPC triple-play pakket niet kan worden opgezegd en er dus onnodige kosten worden gemaakt.

@Yogoi: Kun jij adviseren wat de beste manier is om bij Lijbrandt de nummerportering in gang te zetten (en dan niet via Mijn Lijbrandt want dat werkt niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
[b][message=35799946,noline
Het DVB-C signaal vind ik gelijkwaardig aan het UPC digitale signaal en het werkt prima. Het HDTV signaal is iets minder bij Lijbrandt maar mijn ouders storen zich er totaal niet aan en zien ook geen noodzaak in HDTV.
Helaas is de Animo 130 wel al 2x vastgelopen. Erg vervelend want dit was ook de grote frustratie bij de UPC boxen. Even aankijken of er regelmaat in het vastlopen te ontdekken valt en of het zich blijft voordoen.
Waarom die Amino gebruiken als er geen behoefte aan HDTV is? Voor opnames bestaan er andere mogelijkheden.
@Yogoi: Kun jij adviseren wat de beste manier is om bij Lijbrandt de nummerportering in gang te zetten (en dan niet via Mijn Lijbrandt want dat werkt niet)?
Ik heb gewoon gebeld en het telefonisch afgehandeld. Portering was enkele dagen daarna een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@TonVH: Sommige mensen gebruiken de Amino omdat ze serieus interesse hebben in dingen als Programma Gemist of de extra zenders die niet in het DVB-C pakket zitten. Dit zijn iig een paar hoofdredenen waarom ik ook nog steeds een Amino erbij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:05:
@TonVH: Sommige mensen gebruiken de Amino omdat ze serieus interesse hebben in dingen als Programma Gemist of de extra zenders die niet in het DVB-C pakket zitten. Dit zijn iig een paar hoofdredenen waarom ik ook nog steeds een Amino erbij gebruik.
Dat samen met de HD zenders inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Animo wordt gebruikt op een TV die geen DVB-C ondersteund.
Er is meerdere malen gebeld over de nummerportering dus misschien de verkeerde medewerkers aan de lijn gehad? Ik zal even doorgeven het maandag nog maar een keer telefonisch te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@polster:
Via de telefonische servicedesk invoeren zou geen probleem moeten zijn. Duurt paar minuten maximaal.

edit:
Mocht het echt niet lukken stuur me dan even een DM.

[ Voor 22% gewijzigd door Yogoi op 04-04-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Mijn vader net even gebeld en hij schijnt het nu telefonisch wel te hebben opgelost met Lijbrandt. Nummerportering is ingezet en nu is het even 5-10 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Polster schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:04:
Mijn vader net even gebeld en hij schijnt het nu telefonisch wel te hebben opgelost met Lijbrandt. Nummerportering is ingezet en nu is het even 5-10 dagen wachten.
Portering van een nummer duurt 5 werkdagen. Kan zijn dat morgen de 1e werkdag is als je pas net een aanvraag hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402744

Hoi,

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen over UNet in vergelijking tot de verschillende aanbieders van andere opties zoals kabel (UPC) en ADSL in Almere-Stad.

Reden: ik heb nogal wat vervelende ervaringen met UNet (telefonie die regelmatig wegvalt, slechte/vervuilde internet verbindingen, klantonvriendelijke servicedesk) en overweeg om na op en af aankwakkelen fiber eruit te knikkeren voor een andere telefonie + breedband internetoplossing.

Graag jullie tips/ervaringen.

Groeten,

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ken Unet als zakelijke aanbieder (zakelijke glasvezelaansluiting op Gooisekant) en heb juist erg goede ervaringen met ze: Goed bereikbare servicedesk, goed meedenken over bepaalde technische oplossingen, etc.

In welke wijk woon je? Ik gok namelijk dat Unet voor de meesten hier niet meer zo relevant zal zijn aangezien ze zich tegenwoordig nog voornamelijk op de zakelijke markt richten (bestaande consumentenaansluitingen laten ze wrs. gewoon door lopen).

Als je in Staatsliedenwijk of Noorderplassen woont (want daarvan weet ik dat het wijken zijn waar nog het "Almere Fiber Pilot" netwerk van de gemeente ligt), dan is er blijkbaar nog niet veel terecht gekomen van het overnemen door Glashart van die netwerken. Terwijl Lijbrandt in juli vorig jaar wel beweerde dat het de bedoeling werd dat Glashart het particuliere deel van het AFP netwerk zou overnemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Nummerportering is inderdaad na 5 werkdagen doorgevoerd en alles is nu volledig operationeel :-)
Ondanks sommige negatieve ervaringen op het forum is hier alles toch vrij vlot en soepel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Polster schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:28:
Nummerportering is inderdaad na 5 werkdagen doorgevoerd en alles is nu volledig operationeel :-)
Ondanks sommige negatieve ervaringen op het forum is hier alles toch vrij vlot en soepel verlopen.
Dat is nu eenmaal hoe een online forum werkt.
Gelukkig gaat er heel veel meer goed dan fout, alleen merk je daar over het algemeen niks van.
Maar problemen posten en proberen tot een oplossing is ook goed, in bepaalde gevallen worden er naast de poster met het probleem ook nog andere klanten geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Daar ben ik mij van bewust. Daarom ook mijn berichtje om lezers te laten weten dat het soms ook wel goed kan gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Gisteren bij een klant dat brakke experiaboxje er tussenuit gehaald..
VLAN switch er tussen..
knallen op een USG :)

Prive heb ik een mail gestuurd aan Lijbrandt, vorige week, maar nog geen antwoord gehad.....
Vanmiddag even alle kosten (UPC en Telfort) op een rijtje zetten en kijken of het rendabel is dat we overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe. Gebruikte die klant dan geen telefonie via de glasvezel van KPN ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:55:
Hehe. Gebruikte die klant dan geen telefonie via de glasvezel van KPN ? :)
Nee gelukkig niet.. Heb wel een poort op de switch beschikbaar gehouden. Mochten ze telefonie nemen kan daar die experia :r meuk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Kwam er vandaag achter dat ik geen signaal meer op de coax van het glasvezel kastje van Lijbrandt heb. :-(

Meer mensen in Oostvaardersbuurt die daar last van hebben of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388234

De module voor het coax signaal wil wel eens kapot gaan.
Melden bij Lijbrandt - Monteur van Schuring komt hem dan vervangen.
Kan even duren want Lijbrandt geeft dit niet zo heel snel door aan de monteur. (ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
Het zou met spoed doorgegeven worden en vandaag nog worden teruggebeld.... Dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388234

Duurde bij mij bijna vier weken voor dat Schuring belde.
Die hadden het (volgens hen) die ochtend door gekregen van Lijbrandt.
Ik was toevallig thuis en uurtje later was de monteur er met de nieuwe module.
Regelmatig bellen is mijn advies. Overigens was de helpdesk telkens uiterst correct en konden ook zien dat ik al vaker gebeld had. De laatste belde ook terug om te controleren of alles weer werkte. Hij had beloofd om de voortgang te volgen en terug te bellen wat hij dus ook gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
Een vandaag stond monteur op de stoep zonder eerst te bellen. Ach, moet kunnen. Fiber in 'centrale' kapot. Alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Schuring (of Lijbrandt?) heeft er idd wel een handje van om niet eerst ff te bellen voor een afspraak maar gewoon ineens onverwacht op de stoep te staan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:46:
Schuring (of Lijbrandt?) heeft er idd wel een handje van om niet eerst ff te bellen voor een afspraak maar gewoon ineens onverwacht op de stoep te staan :P.
en dan zeker gepikeerd zijn dat je niet thuis was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abc279 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:38:
....Fiber in 'centrale' kapot. Alles doet het weer.
Klinkt bekend, is mij ook eens overkomen, fiber gebroken ergens in een PoP of koppelstation tussen Dordrecht en B&R, ter hoogte van Rotterdam, maar aangezien ik een van de twee gebruikers was had de storing even nodig om door te druppelen, want met twee gebruikers is de kans dat iemand toevallig analoog kijkt en het mist vrij klein. ;)
Yogoi heeft toen nog erg zijn best gedaan om de monteur van Reggefiber op pad te krijgen :)
Toen de goede man 's-avonds om half acht voor mij aan de gang ging meldde hij dit al telefonisch en hij had het om half elf gefixt en belde hij me weer keurig op namens Lijbrandt om te checken of ik weer analoog had.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 03-05-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
RoRoo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad bij Eymey gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RoRoo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Dat schijnt wel mee te vallen. Zeker tijdens de eerste opleveringen van Lijbrandt in Almere ging men gewoon in 'golven' door de wijken heen om zo veel mogelijk aansluitingen te pakken bij mensen die toevallig thuis waren.

Efficient lijkt het me niet, maar ach.... als zij het leuk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
ik heb gisteren nog eens een mail naar glashart gestuurd rond de lange downtijd bij het overstappen tussen providers. Ik kreeg als antwoord dat er hier een project voor loopt. Antwoord:

Ik krijg van mijn projectleider te horen dat de providers er mee bezig zijn
het proces te versnellen, maar dat dit helaas nog wel een poosje gaat duren.

Op dit moment is het dus helaas tussen de 4 en 6 weken dat u geen gebruik
kan maken van diensten als u wil overstappen op de glasvezel.

ik ben dus benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Joop99

Om welke ISP's gaat het?
misschien dat we het een en ander kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Yogoi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:58:
@Joop99

Om welke ISP's gaat het?
misschien dat we het een en ander kunnen versnellen.
Yogoi,
Ik zit nu bij Tweak en ik mis hier eigenlijk toch het analoge/DVB-C signaal en wil een keer naar een aanbieder met analoog signaal. Ik heb uiteraard aan Tweak de vraag gesteld of ze hier iets aan gaan doen (lijkt me dat ze graag willen want dit kost ze klanten en prijstechnisch zijn ze wel ok). De overweging zou dus zijn om naar lijbrandt te gaan (of Tweak moet binnen nu en een half jaar met analoog signaal komen). Ik heb zelf niet de tijd om hier uitgebreid achteraan te bellen dus het heeft de voorkeur als ik een "standaard" overstap binnen een redelijke tijd kan maken (er van uitgaande dat dit nodig gaat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik zal dan even kort schesten welke stappen er nodig zijn (in chronologische volgorde)
Let op, dit is de momenteel efficientste manier maar vereist wle medewerking vna zowel Tweak als Lijbrandt.

- Tweak moet een disconnetline orderinschieten (bij de operator) met Wishdate X (minmaal 1 week in de toekomst)
- Tweak zal jouw abonnement moeten opzeggen, logischte is om die wishdate X te gebruiken.
- Lijbrandt moet jouw order bij je abonnement heractiveren (aangenomen dat je je daar inschrijft voor je bij tweak weggaat)
- Lijbrandt order moet gepatched worden
- Nieuwe modem moet geplaatst worden

Als dit is gebeurt ben je klaar.

Er zijn 2 kritieke punten hierin:
- wil tweak de disconnetline al inschieten voordat je abonement officieel al is opgezegt? (normaal komt die disconnectline pas na je abo ceased is)
- Deze disconnectline datum communiceren naar Lijbrandt met het verzoek om de aannemer alvast in de plannen voor patching en NT plaatsing 1 of 2 dagen na de disconnect line.

Sneller dan dat kun je niet overstappen van Tweak naar Lijbrandt, maar zoals ik al zei heb je hier wel medewerking van je ISP's voor nodig.

@Eymey:
Dat nieuwe 'truukje' voor die disconnectline had ik helaas bij jouw overstap nog niet bedacht waardoor het een week duurde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Yogoi: Haha, geeft niet hoor. Ik dacht dat er ook bij mij wel een disconnectline van Tweak was geweest maar dat het gewoon ff een poos duurde voor Tweak echt actie ondernam.

Wat betreft het inschieten van die disconnectline voordat het abbo contractueel afgelopen is: Bij mij had Tweak daar geen probleem mee. Natuurlijk willen ze wel dat je tot de officiele einddatum betaalt ;)

En toch blijft het zo ontzettend stompzinnig dat Glashart nog steeds communiceert dat je 4-6 weken down bent terwijl, met ook maar een beetje medewerking, het slechts een paar dagen tot een week hoeft te duren |:(. Is het ou echt zo moeilijk voor Glashart om eens met de providers om tafel te gaan zitten (vooral degene waar al overstappen gebeurd zijn), ervan te leren en er een procedure van te maken?

Verder snap ik Tweak ook niet echt.... Het ziet er naar uit dat WGDO netwerken uiteindelijk steeds kleiner in aantal worden en dat KPN dus overblijft als Wholesale- danwel WBA-operator. Het wordt eens tijd dat Tweak met KPN om tafel gaat zodat zij ook op KPN netwerken gewoon de Glashart Media diensten mogen gaan leveren. Want technisch hoeft echt niets ze tegen te houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Waarom is overstap bij Glasvezel complexer dan bij ADSL? Ik ben de afgelopen 10 jaar 3 keer overgestapt en heb nooit langer zonder Internet gezeten dan enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Ik heb zowel Tweak als Lijbrandt hierover benaderd zij zeggen dat geruisloos overstappen nog niet mogelijk is.
Nummerportering duurt 2 weken en zonder internet minimaal 2 weken kan zelfs langer zijn.

Dus hun advies als men niet zonder verbinding kan niet overstappen tot er een fatsoendelijk regeling is !!
Het schijnt dat KPN hier mee bezig is overigens.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Thijs1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:57:
Goedemiddag

Ik heb zowel Tweak als Lijbrandt hierover benaderd zij zeggen dat geruisloos overstappen nog niet mogelijk is.
Nummerportering duurt 2 weken en zonder internet minimaal 2 weken kan zelfs langer zijn.
Zie mijn post hierboven als reactie op Joop99, dat is momenteel de snelst mogelijk overstap procedure. En nee dat kan niet zonder enige coordinatie tussen de klant en zijn ISP's (zowel latende als nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Het voorbeeld wat ik aangaf betreft de ISP (KPN) naar bv Lijbrandt of Tweak.
Deze route van KPN naar een anders ISP's verloopt dus zeer moeizaam en erg langzaam.
2 tot 3 weken voor geen telefoon en internet zijn eerder de regelmaat als de uitzondering helaas.

KPN schijnt bezig te zijn met de ontwikkeling van een overstap procedure tenminste dat is het plan (:")
Tot die tijd blijft het problematisch.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TonVH schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:41:
Waarom is overstap bij Glasvezel complexer dan bij ADSL? Ik ben de afgelopen 10 jaar 3 keer overgestapt en heb nooit langer zonder Internet gezeten dan enkele uren.
Toen ADSL pas was geintroduceerd verliep het overstappen ook erg moeizaam. Inmiddels is overstappen bij ADSL niet meer zo moeizaam en ik verwacht dat dit met glasvezel ook zo zal zijn. Overstappen bij glasvezel hoeft niet zo moeizaam te gaan, maar KPN maakt gewoon dezelfde fout als bij de introductie van ADSL.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-05-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 16:38
Weet iemand misschien wanneer er glas komt in Almere poort (homeruskwartier)??? Woon er al meer dan een jaar maar nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
barry457 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:26:
Weet iemand misschien wanneer er glas komt in Almere poort (homeruskwartier)??? Woon er al meer dan een jaar maar nog steeds niks.
Wat?? hebben ze geen glas aangelegd in die nieuwbouwwijk :|

Probeer eens in contact te komen met Glashart, misschien kunnen die je wat meer vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 16:38
Er ligt na een jaar glas, maar alleen de andere kant van Almere poort. Kan waar ik woon totaal niks. Wij hebben de keus uit UPC 20 Mbit of KPN ADSL. That's it.

Nu voor UPC gekozen, maar ben er wel een beetje klaar mee met 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Thijs1 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:57:
Goedemiddag

Dus hun advies als men niet zonder verbinding kan niet overstappen tot er een fatsoendelijk regeling is !!
Het schijnt dat KPN hier mee bezig is overigens.

mvg
Ik kreeg vandaag een folder van KPN waarin zij stellen dat overgang naar hun Glasvezel zonder enige uitval van TV, Internet en Telefoon is. Er worden geen beperking gesteld t.a.v. overgang vanaf welke techniek.

(Beloven is 1 doen iets heel anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
TonVH schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Ik kreeg vandaag een folder van KPN waarin zij stellen dat overgang naar hun Glasvezel zonder enige uitval van TV, Internet en Telefoon is. Er worden geen beperking gesteld t.a.v. overgang vanaf welke techniek.

(Beloven is 1 doen iets heel anders)
dat is technisch zelfs onmogelijk. (glas naar glas dus)
althans echt zonder uitval.
je zal altijd de patch moeten wisselen en eventueel de NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonVH schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:41:
Omdat ADSL altijd over de KPN DSLAM's loopt en men dus alleen administratief de routering van de oude naar de nieuwe provider moeten zetten. Of wel, men hoeft niets aan de hardware anders te patchen, alleen KPN moet je van provider A naar provider B routeren... vandaar de snelheid.
Alle ADSL van nagenoeg alle providers loopt nu eenmaal over KPN koper.

Verschil tussen KPN achtige en Lijbrandt achtige providers op glas is helaas ook qua hardware heel anders, dus moet er fysiek door meerdere partijen een en ander worden gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 22-05-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:30:
[...]

dat is technisch zelfs onmogelijk. (glas naar glas dus)
althans echt zonder uitval.
je zal altijd de patch moeten wisselen en eventueel de NT
Lijkt mij ook... alleen koper naar glas zou zonder grote gaten kunnen omdat je diensten parallel kan draaien (zoals Lijbrandt ook twee maanden kostenloos draait terwijl je je oude provider op kan zeggen).
Glas naar glas van KPN setup naar bijv Lijbrandt setup is alleen al qua meterkast en hardware anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 376876 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Omdat ADSL altijd over de KPN DSLAM's loopt en men dus alleen administratief de routering van de oude naar de nieuwe provider moeten zetten. Of wel, men hoeft niets aan de hardware anders te patchen, alleen KPN moet je van provider A naar provider B routeren... vandaar de snelheid.
Alle ADSL van nagenoeg alle providers loopt nu eenmaal over KPN koper.

Verschil tussen KPN achtige en Lijbrandt achtige providers op glas is helaas ook qua hardware heel anders, dus moet er fysiek door meerdere partijen een en ander worden gedaan.
Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Er zijn tegenwoordig eigenlijk maar heel weinig (bekende) providers die ADSL bieden met KPN als operator. Tele2, Online, Alice (de grote bekenden bij consumenten) werken allemaal met andere operators (bv. BBned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat dacht je dan van xs4all, telfor, KPN zelf. Dat zijn er dus nog niet zo weinig, zeker als je kijkt naar aantal klanten niet. Of je op ADSL van de ene naar de andere operator over kan stappen zonder veel downtime weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:57:
[...]

Mja, dat klopt niet helemaal hoor. Er zijn tegenwoordig eigenlijk maar heel weinig (bekende) providers die ADSL bieden met KPN als operator. Tele2, Online, Alice (de grote bekenden bij consumenten) werken allemaal met andere operators (bv. BBned).
Andere operators maar komen nog steeds over het koper van KPN je huiskamer binnen toch?
Eigenlijk nog nooit gehoord in de particuliere sector dat er een installateur een ander koperkabeltje kwam trekken omdat de provider niet over KPN koper wil aanleveren?
ik222 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 07:34:
Wat dacht je dan van xs4all, telfor, KPN zelf. Dat zijn er dus nog niet zo weinig, zeker als je kijkt naar aantal klanten niet. Of je op ADSL van de ene naar de andere operator over kan stappen zonder veel downtime weet ik eigenlijk niet.
KPN en XS4ALL zijn letterlijk familie van elkaar (als in moeder en dochter) en aangezien ik 15 jaar XS4ALL klant ben geweest en best wel wat keer van soort dienst ben veranderd kan ik je bevestigen dat dit over het algemeen naadloos kan.
Bijv overstappen van XS4ALL over KPN naar XS4ALL only... letterlijk secondenwerk en eigenlijk alleen maar een andere snelheid en IP adres gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 23-05-2011 08:27 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste