[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:28:
[...]

Ik geloof overigens niet dat het onwil is. Je moet alleen wel beschikken over een flinke dosis geduld bij Lijbrandt....
Zo ook helaas weer bij de e-mail beantwoording, 1 e-mail is al 10 dagen geleden, Lijbrandt vervalt weer in de oude gewoonte van negeren van klagende klanten (2 maanden gratis issue), en de andere (vraag over "mijn Lijbrandt) is 6 dagen geleden.
Ook het webteam volhardt in het negeren van alle 2 maanden gratis opmerkingen, wat ze er mee gaan bereiken is dat klanten uit principe júist moeilijk gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Websurfer01 op 20-12-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Vanmorgen ben ik aangesloten bij Lijbrandt. Een kwartier werk en alles werkt perfect:
TV analoog en dvb-c, telefoon en internet.

Mijn mailserver meteen omgezet en domeinen aangepast, na 10 minuten testen, en alles werkt. poort 25 naar binnen staat dus open (mijn dank is groots :) ) en na het aanpassen van de smarthost ben ik weer helemaal bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:28:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe doet mij vermoeden dat er gewoon té snel iets wordt aangekondigt. Het is een beetje als een kind dat niet kan wachten op het verjaardagscadeautje, waarbij aangenomen wordt dat er überhaupt een verjaardagscadeautje is én het er op tijd is..

Een echte vooruitziende blik had deze weloverwogen keuze natuurlijk al iets eerder gemaakt, wellicht al voor de aankondiging. Een beetje criticasting is hier wel op zijn plek vind ik ;).

Ik geloof overigens niet dat het onwil is. Je moet alleen wel beschikken over een flinke dosis geduld bij Lijbrandt....
Kritisch blijven hoort uiteraard, en ook hier was Lijbrandt weer te enthousiast met het aankondigen van de PVR lijkt het.
Aan de andere kant, het ding wat hier staat werkt wel, maar de koppeling tussen IPTV en PVR functies werkt nog niet goed, of wel diverse knopjes die je onder de zenderinfo ziet die verwijzen naar PVR functionaliteit doen niets of niet wat het behoort te doen.
Dit heeft verder niets met de functionaliteit als PVR van doen, want in die infobalk onder de zender lijken wel meer zaken dood te zijn, waaronder ook teletekst bij HD zenders...

Ik zal binnenkort mijn openstaande lijstje weer eens bijwerken en opnieuw doorzappen naar de mannen die hiermee bezig zijn.

En over geduld gesproken? Ja, ik werd gisteren gebeld door Lijbrandt over een email die aan de burgemeester van Lansingerland was gestuurd door mij over het hele ITV stream verhaal.
Met uitgebreide excuses voor het zo laat reageren werd mij gevraagd of dit nog actueel was of inmiddels was opgelost.
Met de toezegging van betere kwaliteit in de loop van 2011 leek me dit inderdaad al opgelost, maar het geeft aan dat je inderdaad af en toe geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Gisterenochtend wederom een monteur van de firma Schuuring over de vloer gehad om te kijken naar het probleem van het nietwerkende analoge signaal. Even de module vervangen en probleem opgelost. _/-\o_
UPC is nu ook opgezegd. :)

Nu alleen nog wachten op de resultaten van het onderzoek naar de snelheid van de lijn. Er werden deze week nog een aantal mensen bezocht in Almere, die de bestelde snelheid niet krijgen. In mijn geval heb ik 100/100 besteld, maar tot op heden is het nog niet boven de 80/60 uitgekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:05
Mja @spike... ik mag toch hopen dat je NIET hebt gezegd dat het opgelost was ;). want die toezegging is nog steeds niet gevolgd door een officieel statement volgens mij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:52:
[...]

Video streams zijn altijd gecomprimeerd. Ongecomprimeerde video is iets als (in Bytes!):

Format Data rate -------------(Mbps)----GB per hour of video
1280 x 720/24p 4:2:0 --------332--------146
1920 x 1080/24p 4:2:0 ----- 746--------328

Dit kan dus niet over een 100 MBit/s lijntje.
In dit kader een nuttig citaat uit wikipedia omtrent bitrates: Wikipedia: Bit rate
The bitrates in this section are approximately the minimum that the average listener in a typical listening or viewing environment, when using the best available compression, would perceive as not significantly worse than the reference standard:

Audio

MP3
32 kbit/s – MW (AM) quality
96 kbit/s – FM quality - This is questionable since FM broadcast is transmitted in analog 30Hz-15khz. Similarly one cannot compare directly an LP record to CD using kbit/s.
128–160 kbit/s – Standard Bitrate quality; difference can sometimes be obvious (e.g. lack of low frequency quality and high frequency "swashy" effects)[citation needed]
224–320 kbit/s – VBR to highest MP3 quality. 320 kbit/s comparable, virtually indistinguishable to CD quality.

Other audio
800 bit/s – minimum necessary for recognizable speech (using special-purpose FS-1015 speech codecs)
2.15 kbit/s - minimum bitrate available through the open-source Speex codec
8 kbit/s – telephone quality (using speech codecs)
32-500 kbit/s -- lossy audio as used in Ogg Vorbis
256 kbit/s - Digital Audio Broadcasting (DAB) MP2 bit rate required to achieve a high quality signal [4]
400 kbit/s–1,411kbit/s – lossless audio as used in formats such as Free Lossless Audio Codec, WavPack or Monkey's Audio to compress CD audio
1,411.2 kbit/s – Linear PCM sound format of Compact Disc Digital Audio
5,644.8 kbit/s – DSD (A trademarked implementation of PDM) sound format of Super Audio CD[5]

Video
16 kbit/s – videophone quality (minimum necessary for a consumer-acceptable "talking head" picture using various video compression schemes)
128 – 384 kbit/s – business-oriented videoconferencing quality using video compression
1.15 Mbit/s max – VCD quality (using MPEG1 compression)[6]
3.5 Mbit/s typ - Standard-definition television quality (with bit-rate reduction from MPEG-2 compression)
9.8 Mbit/s max – DVD (using MPEG2 compression)[7]
8 to 15 Mbit/s typ – HDTV quality (with bit-rate reduction from MPEG-4 AVC compression)
19 Mbit/s approximate - HDV 720p (using MPEG2 compression)[8]
24 Mbit/s max - AVCHD (using MPEG4 AVC compression)[9]
25 Mbit/s approximate - HDV 1080i (using MPEG2 compression)[10]
29.4 Mbit/s max – HD DVD
40 Mbit/s max – Blu-ray Disc (using MPEG2, AVC or VC-1 compression)[11]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:57:
Mja @spike... ik mag toch hopen dat je NIET hebt gezegd dat het opgelost was ;). want die toezegging is nog steeds niet gevolgd door een officieel statement volgens mij.
Klopt, maar gezien mijn contacten ben ik daar niet zo bang voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashandBurn76 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:55:
Gisterenochtend wederom een monteur van de firma Schuuring over de vloer gehad om te kijken naar het probleem van het nietwerkende analoge signaal. Even de module vervangen en probleem opgelost. _/-\o_
UPC is nu ook opgezegd. :)

Nu alleen nog wachten op de resultaten van het onderzoek naar de snelheid van de lijn. Er werden deze week nog een aantal mensen bezocht in Almere, die de bestelde snelheid niet krijgen. In mijn geval heb ik 100/100 besteld, maar tot op heden is het nog niet boven de 80/60 uitgekomen. :(
Al eens getest via de linkjes (een paar pagina's terug nog gepost) naar mijn 100/100 server? Die heeft in ieder geval alle tijd voor je, in tegenstelling tot de servers van speedtest.net, die bijna nooit het beloofde halen bij dit soort dikke verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yay, Tweak is er eindelijk (bijna) af. Als het goed is valt vandaag de lijn "vrij" (gisteravond was TV al uitgeschakeld, ze schijnen het in stappen te doen).

Nu kijken of Lijbrandt zich aan z'n belofte houdt om het zo snel mogelijk te gaan regelen. Het is namelijk wel erg stil van de kant van het WebTeam.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:06:
Nu kijken of Lijbrandt zich aan z'n belofte houdt om het zo snel mogelijk te gaan regelen. Het is namelijk wel erg stil van de kant van het WebTeam.
Valt het je niet op dat ze nergens meer inhoudelijk op reageren?
Er wordt best nog gesproken over b.v. de 2 maanden gratis, sommigen hebben het al over rechten, maar het webteam zwijgt, Lijbrandt zwijgt (en negeert klacht hierover per e-mail).
Het lijkt er op dat er van de goede voornemens (en aanvankelijke uitvoering hiervan) weinig meer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja denk dat ik ze voor de zekerheid vanmiddag ook nog ff bel.

Zelf maak ik me om die 2 maanden gratis niet zo druk (meer). Het basis pakket 2 maanden gratis vind ik gewoon acceptabel, klaar.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:58:
[...]

In dit kader een nuttig citaat uit wikipedia omtrent bitrates: Wikipedia: Bit rate

[...]
Dat zijn allemaal gecomprimeerde videoformaten ;-)

Het ongecomprimeerde SDI signaal wat de zenders aanleveren is veel groter:
SD-SDI --- 270 Mbit/s, 360 Mbit/s, 143 Mbit/s, and 177 Mbit/s --- 480i, 576i
HD-SDI --- 1.485 Gbit/s, and 1.485/1.001 Gbit/s --- 720p, 1080i
Dat is het signaal wat de NL zenders leveren aan Technicolor. Vervolgens maakt Technicolor daar een gecomprimeerde MPEG2 of MPEG4/H264 stream van, die daarna wordt aangeboden op de Mediagateway.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
True, maar ik denk dat iedereen wel een beetje kan bedenken dat de uiting "ongecomrimeerd" in een marketing-context nog nieteens zo'n gekke term is. Dit dien je dan gewoon te lezen als "direct vanuit Technicolor" annex "Niet verder mee geklooid".

Of is er een uiting die Lijbrandt / Glashartmedia kan doen die én technisch perfecter is én nog door mickey mouse begrepen kan worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:34:
[...]

Dat zijn allemaal gecomprimeerde videoformaten ;-)

Het ongecomprimeerde SDI signaal wat de zenders aanleveren is veel groter:

[...]

Dat is het signaal wat de NL zenders leveren aan Technicolor. Vervolgens maakt Technicolor daar een gecomprimeerde MPEG2 of MPEG4/H264 stream van, die daarna wordt aangeboden op de Mediagateway.
I know, de quote vanaf wikipedia was eigenlijk meer een referentiekader voor de discussie hier, omdat er netjes een voor iedereen begrijpbaar medium bij elke bitrate genoemd wordt, en je dus kan zien dat HDV 1080i gecomprimeerd inderdaad zwerft rond wat er op de mediagateway wordt aangeboden, nl rond de 25mbit/sec.
Het echte SDI signaal is voor een normale FttH verbinding inderdaad iets teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo, toch ff een overstap-update (via HTC Desire met WiFi tethering :P )

Sinds vandaag zijn al m'n diensten van Tweak stop gezet en volgens Tweak zijn ze helemaal van de lijn af. Ik kan echter nog wel verbinding krijgen met de PPP concentrators van KPN maar goed, verder staat alles op not subscribed (ook voor IPTV, etc.)

Ben benieuwd hoe snel Lijbrandt het nu op weet te pakken en of dit inderdaad genoeg is om de order van hun kant nu wel in te schieten. Toch nog maar wel ff naar ze bellen want ik heb nog steeds geen response op DM en e-mail.

Intussen is m'n tijdelijke ADSL-lijn ook bezig om tot leven te komen. Gisteravond maar stout gedaan en zelf de blauwe en rode ader weer in het ISRA punt vast gezet ipv. de oranje-witte waar ik altijd op heb gezeten met XS4ALL en KPNADSL (SpeedXS gaf aan dat ze altijd eerst rood-blauw proberen). In de loop van de dag kwam er ineens een verbinding tot stand op het modem... echter nog geen IP en zo maar wel de aangevraagde snelheid netjes ingetraind :P.

Anyway, will keep you all posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
@eymey: succes....

zou me geen leven met beperkt internet kunnen voorstellen, tenzij ik op vakantie ben. (dan is beperkt voldoende:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks :). Tsja.... zolang het voor 1 of enkele dagen is, is het nog niet zo lastig. Toch genoeg 'sociale' dingen te doen komende dagen (waaronder donderdag ff bij vrienden op bezoek in Eindhoven en naar het glazen huis toe :P ).

Maar herken het gevoel idd. :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:22:
Nog een aanvulling c.q. de chronologische geschiedenis:

Mijn 1e vraag: "4. Welk TV signaal levert u? U schrijft "Glashart Media" maar is het TV signaal van hen of is het gewoon het KPN signaal?"

Antwoord: "4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Ik vond de term "via" (gezien al het hier geschrevene) uiterst dubbelzinnig interpreteerbaar. Dus:
Volgende vraag: ""4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Het gaat om de oorsprong/herkomst van het signaal. Op o.a. Tweakers.net is een hele lopende discussie waaruit gebleken is dat Lijbrandt weliswaar formeel het signaal van Glashart betrekt maar dat deze gewoon het (kwalitatief mindere) signaal van KPN levert. Anders gezegd: Glashart levert 2 soorten signaal namelijk de als inferieure omschreven KPN en de superieure Technicolor signaal. De hamvraag is welk signaal betrekt Solcon?"

Hierop volgt dus het eerder geciteerde antwoord: "Ik heb de vraag voorgelegd bij de de instantie die alle informatie heeft, en ik kan u melden dat wij in Almere het volledige Glashart Media signaal zullen leveren. Dus om in woorden te spreken, het superieure signaal."

Dus de medewerker was voldoende geïnformeerd omtrent de achtergronden en (mede gezien Solcons reputatie) mag worden aangenomen dat naar waarheid is geantwoord.

Echter ben ook ik van mening dus "meten is weten" c.q. de praktijk zal het moeten uitwijzen.

Overigens vind ik een grote min van Solcon dat je (haast verplicht bent) hun router moet gebruiken waarop alles wordt aangesloten. De Lijbrandt oplossing vind ik prettiger want dan ik mijn huidige router blijven gebruiken.

(Vanzelfsprekend heb ik in de 1e mail al mijn volledig adresgegevens vermeld. Er kan bij hen dus geen verwarring zijn t.a.v. welk gebied ik zit.)
Ik heb de postcode check gedaan op de site van Solcon en krijg als antwoord.
(1324 Almere)
Uw postcode wordt niet ondersteund

Uw adres valt helaas niet in het gebied waar glasvezelverbindingen worden geleverd. Als alternatief zijn snel internet en Solcon Telefonie via ADSL beschikbaar. Meer informatie over alle beschikbare abonnementen staat op www.solcon.nl/internet.

Solcon wil mij dus wel hebben als klant maar dan via ADSL.
Ze leveren dus niet in heel Almere zo als eerder vermeld in deze post.
Overigens woon ik te ver af van de kpn centrale om sneller dan 8 mb internet te krijgen via adsl.
Dat dan weer volgens de site van Tweek.
Dat zal dan wel weer kloppen Nu heb ik adsl van kpn 16mb die zelden boven de 7 uit komt.

Glashart adverteerd met Nu 7 aanbieders voor Almere.
In de praktijk komt het er op neer dat alleen KPN en Lijbrandt in heel Almere beschikbaar zijn en de overige 5 alleen in een klein gebied in Almere Buiten. (Via Tweek kan je wel de KPN paketten krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Webcareteam Tweak heeft gereageerd op het niet terugsturen van de Zyxel:
Je zal hoe dan ook binnenkort benaderd worden met de vraag de ZyXEL te retourneren. Het is niet mijn project dus ik weet niet zo goed of er een regeling is voor klanten die 'm niet terug willen sturen, maar ik kan me zo voorstellen dat de ZyXEL in dat geval in rekening gebracht zal worden. Sorry, maar de Experiabox is onderdeel van je abonnement, niet de ZyXEL 2812.

Groeten,

M*******
Tweak Webcare
Gaat mij benieuwen, want tenslotte had ik de EB al in september ingeleverd, wat/hoe ze willen gaan berekenen voor die Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@1tinkywinky: Toch wel weer heel sip :S. Nu geeft de Solcon postcodecheck ook op mijn postcode (ook 1324) inderdaad dat ze niet leverbaar zijn. Terwijl dit 1-2 weken terug nog wel zo was :{

Dat maakt inderdaad het mooie verhaal van Glashart, dat Almeerders uit 7 providers kunnen kiezen, zoiets als "blij met een dooie mus".

Dit typ ik trouwens weer (gelukkig) op m'n gewone PC via de ADSL verbinding van SpeedXS. Er was vandaag nog een implementatiefoutje waardoor ik wel DSL had maar geen verbinding. Nu is dat dus gefixt ;)

Verder Lijbrandt maar eens gebeld. De jongen van de servicedesk die ik aan de lijn kreeg wilde erg behulpzaam zijn maar kon mijn mails van maandag en gisteren niet vinden in hun mailboxen :|. En waarom het webcare team zich hier niet meer vertoont wist hij niet. Het verbaasde hem wel.
Veel kon hij verder ook niet voor me uitzoeken: Alle 2e-lijns waren zogenaamd in een verplichte vergadering :S

Een beloofde terugbel actie heeft niet plaats gevonden.

Het lijkt inderdaad wel alsof Lijbrandt weer helemaal terug bij af is qua service....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:25:
Zo, toch ff een overstap-update (via HTC Desire met WiFi tethering :P )

Sinds vandaag zijn al m'n diensten van Tweak stop gezet en volgens Tweak zijn ze helemaal van de lijn af. Ik kan echter nog wel verbinding krijgen met de PPP concentrators van KPN maar goed, verder staat alles op not subscribed (ook voor IPTV, etc.)

Ben benieuwd hoe snel Lijbrandt het nu op weet te pakken en of dit inderdaad genoeg is om de order van hun kant nu wel in te schieten. Toch nog maar wel ff naar ze bellen want ik heb nog steeds geen response op DM en e-mail.
Mooi dat Tweak toch nog alles snel heeft verwijderd ook is het later dan eerst de bedoeling was. Maar volgens mij moet KPN ook nog wat opruimen. Gaan als de lijn helemaal vrij is niet een aantal leds op de Genesis uit ?

Ben benieuwd of Lijbrandt nu aan het werk kan of toch moet wachten op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de nieuwste update 8.4.2.U in mijn Thomson TG789vn geladen d.m.v van een reset (Terug naar fabrieksinstellingen ). Eerste kwam het modem weer met op de oude versie op. Ik was al bezig met het aanpassen van de instellingen en opeens reageerde het modem niet meer (komt er wel vaker voor). Branden de blauwe led op het modem alsnog.

Alleen het ik nu het volgende probleem

tracert google.nl

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [74.125.77.104]
via maximaal 30 hops:

1 83 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 7 ms * * 195.190.xxx.x
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 12 ms 11 ms 12 ms ew-in-f104.1e100.net [74.125.77.104]

en in de logfile van het modem staat:

Dec 22 19:48:34 FIREWALL replay check (1 of 19): Protocol: ICMP Src ip: 209.85.xxx.xxx Dst ip: xx.xxx.xx.xxx Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

Dec 22 19:47:32 FIREWALL replay check (1 of 5): Protocol: ICMP Src ip:195.190.xxx.x Dst ip: xx.xxx.xx.xxx Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

Hebben meer gebruikers dit probleem welke ook de nieuwste update hebben geladen?

Ik heb eerste even op google gezocht
https://www.os3.nl/2008-2..._groot/protocols_sniffing

http://www.google.nl/url?...4aKu-uNxzCUb6-XzKVMMH-RaA

Maar kan dit ook veroorzaakt worden door de firewall in de Thomson ?

Ik weet niet of voor iedere KPN glasvezel / Tweak R gebruiker de update al beschikbaar is.

Alle aangesloten apparaten blijven nu wel aktief staan in het modem zolang deze is ingeschakeld. Dit werkte tot vandaag niet bij mij, hopelijk komen de ip conflicten nu ook niet voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:45:
[...]

Mooi dat Tweak toch nog alles snel heeft verwijderd ook is het later dan eerst de bedoeling was. Maar volgens mij moet KPN ook nog wat opruimen. Gaan als de lijn helemaal vrij is niet een aantal leds op de Genesis uit ?

Ben benieuwd of Lijbrandt nu aan het werk kan of toch moet wachten op KPN.
Daar ben ik dus ook beneiuwd naar :). Ik heb zelf de stroom maar gewoon van de Genexis af gehaald zodat dát iig 'dood' lijkt :).

Het valt of staat nu dus denk ik met hoe het nu bij KPN staat. Ik had nog wel een bevestiging van Tweak ontvangen dat de opzegging ook was ingeschoten bij de "netwerkleverancier" (wat blijven ze toch 'correct', die servicedeskmedewerkers O-) ).

KPN zou dus op z'n minst moeten kunnen zien dat er op die lijn geen diensten meer hoeven te staan. Misschien helpt dat wat als Lijbrandt de order opnieuw probeert in te schieten.

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
is het webteam voortijdig kerst aan het vieren? Krijg geen reactie op vraag ?

Ik zit met smart te wachten op een pvr voor die iptv streams

duh, electrons are life

Verwijderd

javaboon schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:18:
is het webteam voortijdig kerst aan het vieren? Krijg geen reactie op vraag ?

Ik zit met smart te wachten op een pvr voor die iptv streams
Ik denk het inderdaad... overigens komt het eerstvolgende nieuws over de PVR tweede week januari volgens het bericht op de site.

• eymey
Hier ook nog steeds 0,0 bericht van Lijbrandt. Niet van de servicedesk (die me gisteren had beloofd dat ik terug gebeld zou worden) en ook niet van het webteam.

Tweak, daarentegen, is helemaal goed bezig weer! Kreeg vandaag nog een mail van ze waaruit blijkt dat ze nog steeds hard bezig zijn m'n lijn helemaal vrij te krijgen. Ze hadden nu een 'cancel' richting KPN ingeschoten en zouden met op de hoogte brengen wanneer die bij KPN verwerkt was. Ze gaven ook het ticketnummer daarvan bij KPN :).

Morgen maar weer eens bij Lijbrandt aan de telefoon gaan hangen. Ik ga ze nu gewoon iedere dag lastig vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 23-12-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:29:
Morgen maar weer eens bij Lijbrandt aan de telefoon gaan hangen. Ik ga ze nu gewoon iedere dag lastig vallen.
Snap niet dat je er nog zo graag bij wilt :)

Het is weer horen, zien en zwijgen daar.
Net alsof ik weer terug ben bij de Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten, of afgekort KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja de enige reden dat ik er bij wil is dat ze kunnen bieden op de manier zoals ik het wil.

De KPNGlasvezel-oplossing die Tweak biedt is het gewoon niet. Als zij ook op de 'nieuwe' manier hadden kunnen leveren (of dit op korte termijn zouden gaan doen), dan had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Websurfer01 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:24:
Snap niet dat je er nog zo graag bij wilt :)
Kan Eymey wel begrijpen, als het doet waarvoor je betaalt. Dan ben je, denk ik (ook), per saldo beter af. Zeker als je iets hebt wat werkt met DVB-C. Daarnaast heb wel volledige "Ultimate Freedom" (zoals Tweak het noemt) op je internetlijn bij Lijbrandt. Dus een andere Genexis en geen EB e.d. meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem. Het enige wat mij eigenlijk interesseert is redelijk vlot Internet 925 is meer dan voldoende voor mij) en m.n. DVB-C was erg belangrijk (en Analoog voor 1 "antieke" ontvanger). Telefoon er maar bijgenomen omdat mijn router geen VOIP doet. Ook belangrijk was geen verplichte router.

Beeld is prima, Internet zit ik op bij 29. Telefoon niet slechter dan eerst (vroeger weleens last van echo, nu ook). Dus tevreden en heb de gammele aanloop achter mij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Bovenstaande redenen doen het voor mij ook.
Internet werkt prima. De telefoon had een echo bij XS4all maar is hier perfect, alleen jammer dat er bij "mijn Lijbrandt" nog helemaal niets in te stellen of te bekijken valt. Hier ook 1 tv met DVB-C en voor de 2e zoeken we nog wel een decoder.
Weet iemand of een losse (Samsung) Ziggo decoder het hier doet? Misschien hebben mijn ouder er nog 1 over.

Ik begrijp best dat Eymey over wil, het zijn dezelfde redenen waarom ik gewacht heb tot een provider als Lijbrandt zich aandiende, alleen jammer dat ze zo lullig (niet) reageren op een paar zaken die ze niet helemaal goed aangepakt hebben en waar klanten terecht hun beklag over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom niet even wachten op Solcon? Misschien geven zij bij IPTV in de WBA gebieden wel de Technicolor streams van Glashart Media door ipv de KPN meuk. Dadelijk zit je bij Lijbrandt en ben je weer 2 maanden bezig met overstappen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:48:
Maar waarom niet even wachten op Solcon? Misschien geven zij bij IPTV in de WBA gebieden wel de Technicolor streams van Glashart Media door ipv de KPN meuk. Dadelijk zit je bij Lijbrandt en ben je weer 2 maanden bezig met overstappen :P
Ik had graag gewacht, maar door problemen met mijn ADSL via KPN was ik medio maart/april genoodzaakt over te stappen naar een glasvezel. Wat toen Tweak is geworden. Als je de weblog van Ben een beetje volgt, kan je daaruit eigenlijk wel halen dat ik niet verwacht dat Solcon wel iets voor elkaar krijgt wat ze bij Lijbrandt niet voor elkaar hebben gekregen. Oftewel Technicolor streams ongecompirmeerd 1:1 aanbieden op een (KPN) WBA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://glasvezelnetwerkaa...-deel-iii-bezoek-aan.html
Kwaliteit Videostreams
In bovenstaande tekst is eigenlijk ook het antwoord te vinden op de discussie rond de videostreams die Lijbrandt levert in gebieden waar KPN Operator is. Volgens het bovengenoemde vrijheidsprincipe van de providers, is Lijbrandt dus volledig verantwoordelijk voor de inkoop van diensten en het doen van beloftes aan de klanten. Als een belofte niet kan worden nagekomen omdat een Operator een bepaalde dienst niet kan of wil leveren of tegen een prijs die Lijbrandt te hoog vindt dan heeft Lijbrandt een probleem. Er zijn dan kennelijk zaken verkocht waar van te voren geen duidelijke contractuele bedingen over waren vastgelegd. Richting klanten moet er dan een goede oplossing worden gezocht.
Uit dit stukje kun je toch wel opmaken dat het Lijbrandt's eigen keus is geweest om voor KPN te gaan. Daarom denk ik dat het best wel eens kan kloppen wat Solcon hier heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat is de interpretatie die Ben eraan heeft gegeven.

Het officiele statement van het Lijbrandt webteam hier is dat het wel degelijk de keus is geweest van Glashart Media.

Trouwens.... het kán wel kloppen wat Solcon heeft gezegd maar dat klopt dan ook in combinatie met het feit dat postcodecheck bij Solcon ineens "fail" geeft in KPN gebieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm Lijbrandt had nog een kerstkadootje voor me, een aanmaning voor een inmiddels toegezegde niet meer terzake doende factuur....

Fijne kerst dus ;)

Overigens voor alle tweakers leden uiteraard ook een setje prettige feestdagen toegewenst zonder al te veel provider problemen, want niks is zo belangrijk als vrienden, familie en dergelijke in deze periode.
Je provider kan je vanaf 2-1-2011 weer lastig vallen lijkt me zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:39:
Mmmm Lijbrandt had nog een kerstkadootje voor me, een aanmaning voor een inmiddels toegezegde niet meer terzake doende factuur..... :)
UPC had ook zo'n kadootje, ik heb ze op 18 november opgezegd, dus 18 december is het abonnement beeindigd, op 13 december is de mediabox teruggestuurd. Gisteren incasseren ze net zo vrolijk het eerste kwartaal van 2011, terwijl ik juist recht heb op 2 weken teruggave.
Een maand opzegtermijn plus een week daarna hebben ze de tijd en nog kunnen ze geen stop zetten op het aanmaken en incasseren van facturen voor nieuwe kwartalen die pas twee weken ná het einde ingaan. 8)7
Ik kon de incasso gisteren gelukkig nog storneren. Zal me niet verbazen als ik in januari nog een herinnering krijg met herinneringskosten en (schijnt ook vaak te gebeuren) een brief dat de mediabox nog niet ontvangen is.

Maar goed, 2 januari gaan we weer verder met mopperen :-)

Fijne dagen allemaal :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Allereerst wens ik iedereen hier fijne dagen en een goede jaarwisseling. @eymey ik hoop dat er snel schot in je overstap van Tweak van Lijbrandt komt. Zelf wil ik naar Lijbrandt gaan voor mijn internet en telefoon. Als later in 2011 de tv goed komt kan ik het pakket alsnog uitbreiden. In de tussentijd overweeg ik toch satelliet of een jaartje UPC digitaal HD.

Het bericht dat ik wilde posten van een ambtenaar van de gemeente Almere is hier al geplaatst door Cosimo. Ik kwam deze oud collega van wie deze reactie afkomstig is, nog wel tegen en hij wist mij te vertellen dat in kwartaal 3 2011 er wel hoge kwaliteit tv streams moeten kunnen worden geleverd. Reggefiber is tot deze conclusie gekomen en daar moet de KPN in meegaan.

In het gebied waar XMS actief is heeft deze provider het wel voor elkaar gekregen dat de hoge kwaliteit tv streams kunnen worden geleverd. Ik denk dat dit kon omdat een relatief kleiner gebied hiervoor is ingesteld want de strategie van XMS is om eerst een grote userbase te verkrijgen voordat in andere delen van Almere hun diensten worden aangeboden.
Voor Lijbrandt waren de kosten waarschijnlijk te hoog maar nu komt het er uiteindelijk toch. Ik denk mede omdat tweakers hier de fractievoorzitters van verschillende Almeerse politieke partijen hebben benaderd en die hebben vragen gesteld over deze idiote situatie. Ik bedoel je moet toch niet hoeven verhuizen in Almere om die hoge tv kwaliteit over glasvezel te kunnen krijgen.
Over die KPN streams had Lijbrandt echter gelijk open en transparant moeten zijn. Verder juich het net als jullie toe dat je bij Lijbrandt niet de KPN glasvezel hardware troep krijgt.

Mijn conclusie: Uiteindelijk wordt het glasvezel aanbod in Almere toch een volwaardig alternatief voor UPC al gaat het wat minder snel dan we hadden gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het hoeft ook niet per se snel, als het maar gebeurt ;).

Ook gewone consumenten zien het uiteindelijk echt wel als glasvezel niet significant scherper beeld geeft dan UPC. Als een hele berg providers niet bieden wat glasvezel te bieden zou moeten hebben, dan is het snel afgelopen.

Maar goed, idd: Fijne feestdagen!!!! :) Typ dit nu in de trein, ff t-mobile wifi uitproberen (nog nooit gedaan :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Arjen8 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:40:
Als later in 2011 de tv goed komt kan ik het pakket alsnog uitbreiden. In de tussentijd overweeg ik toch satelliet of een jaartje UPC digitaal HD.
Waarom zou je voor een jaartje aan iets anders beginnen met de nodige aanpassingen of investeringen?

De kwaliteit van analoog en DVB-C is bij Lijbrandt goed, die van IPTV is goed genoeg om een half jaartje te wachten op de verbetering.
Dan hoef je maar 1 keer de boel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:20:
Het hoeft ook niet per se snel, als het maar gebeurt ;).

Ook gewone consumenten zien het uiteindelijk echt wel als glasvezel niet significant scherper beeld geeft dan UPC. Als een hele berg providers niet bieden wat glasvezel te bieden zou moeten hebben, dan is het snel afgelopen.

Maar goed, idd: Fijne feestdagen!!!! :) Typ dit nu in de trein, ff t-mobile wifi uitproberen (nog nooit gedaan :P).
Ik denk dat veel consumenten (binnen UPC gebied) voor een R+ abonnement (zonder IPTV) zullen kiezen omdat ze dan DVB-C krijgen zonder verplicht gebruik van de UPC decoder met al zijn beperkingen. Niet iedereen heeft behoefte zaken als HD, Film on Demand en meer.

PS: iemand die weet hoe ik de Usenet server van Lijbrandt kan bereiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
Websurfer01 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:22:
[...]

Waarom zou je voor een jaartje aan iets anders beginnen met de nodige aanpassingen of investeringen?

De kwaliteit van analoog en DVB-C is bij Lijbrandt goed, die van IPTV is goed genoeg om een half jaartje te wachten op de verbetering.
Dan hoef je maar 1 keer de boel aan te passen.
Wel ik heb sinds kort een 50 inch plasma tv die ik nu met een gewone UPC mediabox heb aangesloten. Hoewel het beeld best ok is heb ik met de relatief nieuwe Boxee Box gezien wat deze tv kan op HD resolutie. Echt geweldig.
Kortom ik wil een digitaal televisie signaal in HD/SD op deze plasma. De televisie heeft geen ingebouwde dvb c tuner dus ik zou een receiver moeten aanschaffen om dat Lijbrandt signaal op de plasma tv te krijgen. De vraag is hoe het er dan eruit ziet. Als het vergelijkbaar is met dat van de mediabox is het niet de moeite waard.
Het punt is als je eenmaal een goede HD tv hebt wil je die kwaliteit ook voor tv uitzendingen eruit halen. Dat is waarom dat hele gedoe met het inferieure signaal van de KPN via Glashart me zo irriteert. Bied eens iets aan dat recht doet aan onze hardware, innoveer eens dan stappen mensen wel over. Anders kun je net zo goed bij een geldzuiger als UPC blijven.

Ik heb er vroeger al eens over gedacht over te stappen op satelliet met Canaldigitaal maar ik twijfelde aan de bandbreedte en de investering stond me tegen omdat ik dan wel veel wil ontvangen (duurdere schotel ect). Bijvoorbeeld alle engelse zenders BBC ITV Channel 4 ect vrij te ontvangen. Ja ik vind dat geweldig. De KPN kan tot op de dag van vandaag nog niet eens BBC 1 en 2 aanbieden, de stumpers.
Ik heb echter laatst het signaal bij een satelliet bedrijf gezien en dat was gewoon goed. Ook hier hebben mensen gezegd dat de bitstream hoog is op satelliet. En dat is wel wat ik zoek voor mijn plasma televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
Nog even 1 dingetje over Solcon. Dit bedrijf is volgens mij alleen actief in het gebied van XMS. Als ik mijn huidige postcode van de Eilandenbuurt in de postcode check invoer dan is er niets voor mij beschikbaar. Gebruik ik mijn oude postcode van de Landgoederenbuurt dan kan ik verschillende pakketten bestellen. En dat klopt precies want in de Landgoederenbuurt Molenbuurt ect zijn wel de goede Glashartmedia tv streams beschikbaar.

Volgens mij moeten we accepteren dat op zijn vroegst in Q3 2011 hoog kwalitatieve tv streams beschikbaar komen voor heel Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[b]Arjen8 schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:16:
Volgens mij moeten we accepteren dat op zijn vroegst in Q3 2011 hoog kwalitatieve tv streams beschikbaar komen voor heel Almere.
Daar kan ik persoonlijk wel mee leven, we hebben nu een 37inch plasma op 5 meter, daar is het huidige signaal goed genoeg voor, t.z.t. willen we wel een paar maten groter :-).
We zullen het inderdaad wel moeten accepteren, want er is gewoon niet anders, laten we dan nog blij zijn dat we analoog en DVB-C hebben. Ik moet er niet aan denken dat we voor elke tv en/of recorder een decoder moeten hebben, utp kabels moet aanleggen en ook niet om de tv en de decoder aan te moeten zetten als je een radiozender wilt zoeken omdat je alleen digitaal hebt.

Volgend jaar november weten we (hopelijk) hoe de kwaliteit van het signaal is, weten we hoe Lijbandt zich ontwikkeld heeft, gaat de overstap glas naar glas misschien beter en is er meer keuze dan nu een KPN wederverkoper of Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:53:
[...]

PS: iemand die weet hoe ik de Usenet server van Lijbrandt kan bereiken?
news.lijbrandt.nl

geen loginnaam en ww invoeren

indien je een betaalde account neemt dan krijg je van lijbrandt een inlog code bij aanmelden via de mail

http://www.lijbrandt.nl/u...andt-Internet_2112_v1.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door hermlip op 27-12-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arjen8 schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:16:
Nog even 1 dingetje over Solcon. Dit bedrijf is volgens mij alleen actief in het gebied van XMS. Als ik mijn huidige postcode van de Eilandenbuurt in de postcode check invoer dan is er niets voor mij beschikbaar. Gebruik ik mijn oude postcode van de Landgoederenbuurt dan kan ik verschillende pakketten bestellen. En dat klopt precies want in de Landgoederenbuurt Molenbuurt ect zijn wel de goede Glashartmedia tv streams beschikbaar.

Dat van Solcon is dus ook mijn vermoeden. Terwijl uit eerder gepost screenshots van m.p (die ook in Eilanden woont) en ervaringen van mij bleek dat ze wel degelijk ook in die gebieden kunnen (konden) leveren. Nu dus niet meer blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo..... aangezien ik deze week vrij ben toch ook nog wat tijd voor 'gezeur' rond mijn overstap:

Vandaag weer iemand van Lijbrandt aan de lijn weten te krijgen. Deze wist te vertellen dat er een 'collectieve vakantie' is ofzo. Iig: Het hele team wat zich normaal ook met webcare bezighoudt is met vakantie.

Wat betreft m'n overstap moet KPN de lijn nog 'schoon' maken (daar heeft Tweak ook nog een ticket voor uit staan bij KPN).

edit: Overigens natuurlijk heel fijn voor de webcare mensen van Lijbrandt dat ze vakantie hebben, maar het was fijn geweest als dit ff gecommuniceerd was in plaats van gewoon maar alles wat middels de webcare is beloofd en toegezegd uit je handen te laten vallen....

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 27-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Eymey:
Webcare word gewoon nog gedaan volgens mij maar even op een iets lager tempo dan normaal.

Echter was ik even bezig met je zaak.
Maar ik heb eigenlijk 2 dingen (of in ieder geval 1 van de 2) om even met KPN WBA te kunnen rellen om het te versnellen.
Dit zijn gegevens die alleen Tweak zou weten.
Het gaat om order ID WSO (dit is het disconnect line order vna tweak) en de Acces instance ID (dit is je lijnkenmerk)

Daarmee kan ik denk ik wel alles versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:16:
Waar komt die Q3 ineens vandaan? Mij is ingefluisterd "in de loop van 2011", wat uiteraard minder specifiek is, maar niet per definitie Q3 op zijn vroegst.
eymey schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:32:
edit: Overigens natuurlijk heel fijn voor de webcare mensen van Lijbrandt dat ze vakantie hebben, maar het was fijn geweest als dit ff gecommuniceerd was in plaats van gewoon maar alles wat middels de webcare is beloofd en toegezegd uit je handen te laten vallen....
Van één van de mensen weet ik dat hij op vakantie is maar het lijkt me dat webcare niet afhankelijk zou moeten zijn van vakantie van personen. ;)
Yogoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:09:
Eymey:
Webcare word gewoon nog gedaan volgens mij maar even op een iets lager tempo dan normaal.
Hé Yogoi, welkom terug hier ;)
Goed om te weten dat je nog steeds werkt voor die club :P

Overigens vanochtend twee gemiste gesprekken op mijn mobiel vanaf het hoofdnummer van XMS?
En dat terwijl ik toch Lijbrandt klant ben, en de enige personen die ik ken binnen XMS op vakantie zijn of mij , nadat ik ze zelf had gebeld, dus ook niet gebeld hebben ;)
Ik ben dus wel heel benieuwd wie binnen XMS mij nodig had vanochtend, want na via het call center een paar afdelingen door gezapt te zijn weet ik dat nog steeds niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:05:
Weet iemand of een losse (Samsung) Ziggo decoder het hier doet? Misschien hebben mijn ouder er nog 1 over.
Als het een recht toe recht aan DVB-C decoder is werkt hij absoluut, mits hij gewoon coax in heeft en een menuutje waarin je de noodzakelijke gegevens van het DVB-C signaal kunt opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Spikecity:
Dat was ik ;)
Ik wilde (of althans wil nog steeds eigenlijk) even wat met je controleren.
maar als ik uitbel dan krijg je inderdaad het xms nummer in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:27:
@Spikecity:
Dat was ik ;)
Ik wilde (of althans wil nog steeds eigenlijk) even wat met je controleren.
maar als ik uitbel dan krijg je inderdaad het xms nummer in je scherm.
Bel me maar even dan, nu ben ik wakker, vanochtend toen jij belde lag ik nog aan hele andere dingen te denken dan internet :P

EDIT:
En ook weer opgelost hopelijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:09:
Eymey:

Echter was ik even bezig met je zaak.
Maar ik heb eigenlijk 2 dingen (of in ieder geval 1 van de 2) om even met KPN WBA te kunnen rellen om het te versnellen.
Dit zijn gegevens die alleen Tweak zou weten.
Het gaat om order ID WSO (dit is het disconnect line order vna tweak) en de Acces instance ID (dit is je lijnkenmerk)

Daarmee kan ik denk ik wel alles versnellen.
Hoi Yogoi, fijn om je hier weer even te lezen :). Het order ID (tenminste, ik hoop dat dat de juiste is) heb ik inmiddels telefonisch aan jullie servicedesk doorgegeven (volgens mij was de medewerker daar ook real time over aan het corresponderen met je ;) ). Die access instance ID zou ik eventueel wel kunnen vragen aan Tweak, is alleen ff de vraag of ze die weten en hoe lang het duurt voor ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik lees af en toe nog wel mee hier. Heb er helaas gewoon echt geen tijd voor. (vanaf 3 januari nog minder vrees ik)

Maar Eymey, ik ben vor je bezig met KPN WBA. Hopelijk kunnen ze dit ook zo snel fixen als ik wil, zodat Lijbrandt aan de slag kan om je aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou mooi zijn :). Overigens, er lijkt wel iets gebeurd te zijn al..... want als ik nu de Genexis weer van stroom voorzie, dan gaat alleen nog maar het power lampje branden (WAN dus niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat zou wel heel snel zijn, ik heb nog niet zo lang geleden contatc gehad met Tweak hierover.
Maar ik kan het even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Lijkt er inderdaad goed uit te zien.
Kan zijn dat er aan de achterkant nog niet alles goed staat maar dat weet ik straks pas als je order opnieuw is doorgestuurd.

victory ;)
Jouw order is doorgestuurd naar de aannemer.
Enige nadeel is dat deze op dit compleet stil liggen vanwege de vakantie.

[ Voor 29% gewijzigd door Yogoi op 27-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yay! :) Dat vrij krijgen is in ieder geval iets waar ik al lang blij mee ben.

Hoewel het naar mijn mening nog steeds veel sneller voor elkaar had kunnen zijn als zowel Tweak als Lijbrandt wat voortvarender had gehandeld en niet pas na tig dram-telefoontjes en dito mailtjes van mijn kant. Want tot nu toe heeft het vrij laten geven van de lijn door Tweak dus al ruim 2 weken later plaatsgevonden dan ik had gevraagd en blijkt alles nu dus precies in vakantietijd uit te komen :(

Overigens natuurlijk compleet belachelijk dat die zogenaamde aannemer (niet-aannemer?) het gewoon durft te flikken om 2 hele weken compleet stil te liggen (pas op 10 januari weer bereikbaar volgens de servicedesk?). Schuuring was het toch? Nou, volgens hun website hebben ze een "uniek en onnavolgbaar proces" met "heldere afspraken". Jaja....

Had Lijbrandt dit van te voren niet kunnen weten en dan met een ander bedrijf in zee kunnen gaan ipv. deze prutsers? En moet dit niet aan nieuwe potentiele klanten geadverteerd worden dat het in feestdagen tijd blijkbaar 2-3 weken uberhaupt niet mogelijk is om een verbinding te krijgen? Of kunnen die "mannetjes in het veld" waar het webcare team het steeds maar over heeft niet nog iets doen?

Anyway, wat het vrij komen van de lijn en opnieuw inschieten van de order betreft toch heel erg bedankt tot zo ver!

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 27-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermlip schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:47:
[...]
news.lijbrandt.nl
geen loginnaam en ww invoeren
indien je een betaalde account neemt dan krijg je van lijbrandt een inlog code bij aanmelden via de mail
http://www.lijbrandt.nl/u...andt-Internet_2112_v1.pdf
Het lukt mij wel berichten te lezen maar bij plaatsen krijg ik de meldint dat de server dit niet toestaat.
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:23:
[...]
Als het een recht toe recht aan DVB-C decoder is werkt hij absoluut, mits hij gewoon coax in heeft en een menuutje waarin je de noodzakelijke gegevens van het DVB-C signaal kunt opgeven.
Dat dacht ik ook maar ik heb totaal niets hoeven in te geven. YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:49:
Dat zou mooi zijn :). Overigens, er lijkt wel iets gebeurd te zijn al..... want als ik nu de Genexis weer van stroom voorzie, dan gaat alleen nog maar het power lampje branden (WAN dus niet meer).
Ik dacht dat het wan led uit moest gaan wanneer KPN was vertrokken. Nu nog even geduld i.v.m vakantie.

Ik heb vandaag een ASUS 500g premium router geflasht met DD-WRT. Ziet er interessant uit die firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou ja... 'even'.... nog zowat 14 dagen (en dan is het nog maar de vraag hoe ver ik sta in hun backlog) vind ik, zeker gezien hoe lang ik al bezig ben, nog best wel iritant lang :(

DD-WRT is zeker een mooie firmware :). De reden dat ik 'm op m'n TP-Link WR1043ND niet gebruikte is dat hij de VLAN configuratie opties van de switch in die router niet ondersteunt. Ik ben overigens wel benieuwd wat voor doorvoersnelheden je met dat (toch al weer redelijk oude) beestje haalt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:42:
[...]
Het lukt mij wel berichten te lezen maar bij plaatsen krijg ik de meldint dat de server dit niet toestaat.
[...]
Dat dacht ik ook maar ik heb totaal niets hoeven in te geven. YMMV
Ik vrees dat je de helpdesk moet bellen, de newsserver werkt volgens mij nog niet optimaal, ik ben ook al enige weken bezig om de betaalde dienst uit te proberen (inlogproblemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:26:
DD-WRT is zeker een mooie firmware :). De reden dat ik 'm op m'n TP-Link WR1043ND niet gebruikte is dat hij de VLAN configuratie opties van de switch in die router niet ondersteunt. Ik ben overigens wel benieuwd wat voor doorvoersnelheden je met dat (toch al weer redelijk oude) beestje haalt :).
De ASUS router en de Synology 110j zijn rechtstreeks aangesloten op Thomson 789

Pc via switch op de 789
Upload 9930 Kb/sec - tijdens een internet download 9700 Kb/sec
Download 8500 Kb/sec - tijdens een internet download 10500 Kb/sec

De internet download haalt normaal rond 3250 Kb/sec (KPN-Brons)

Pc via de ASUS router ( pc rechtstreeks op Lan)
Upload 7220 Kb/sec - tijdens een internet download 4950 Kb/sec
Download 6500 Kb/sec - tijdens een internet download 7950 Kb/sec

De waardes zijn via 789 redelijk stabiel maar via de ASUS net iets minder rond de 120 Kb/sec
Op ASUS Router is de firewall ingeschakeld en Wlan uit.

Asus WL-500g Premium
Firmware Version: DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) mega - build 13064
CPU Model: Broadcom BCM4704 chip rev 9
CPU Clock: 264 MHz

Total Available - 29212 kB / 32768 kB
Free - 17420 kB / 29212 kB
Used - 11792 kB / 29212 kB
Buffers - 1752 kB / 11792 kB
Cached - 5312 kB / 11792 kB
Active - 4100 kB / 11792 kB
Inactive - 2992 kB / 11792 kB

De Load Average komt bij een normale audio stream op 5-10 % (ik heb deze nog niet boven de 30% gezien)

De router is van markplaats en kost 26 euro (incl vezend). Ik wil er een ipv6 tunnel opzetten en verder alleen ftp en een 8 Gb USB stick.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
Vandaag mijn Animo M532 binnen gekregen :) .... en ik dacht dat dit wel even zou duren... Ga hem in januari ergens wel eens aansluiten aangezien ik nog wat vlan capable switches moet bestellen...

In ieder geval worden ze nu dus wel voor Lijbrandt klanten in KPN gebied uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spaceone: OK klinkt goed (denk ik). Echter, begrijp ik hieruit dat je hem dus niet volledig als router gebruikt maar meer als extra switch en Wireless AP? :).

Wat bij die dingetjes vooral spannend is, is het open hebben van enkele tientallen TCP connecties, upload max'en icm. Traffic Shaping, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makaveli09 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:42:
Vandaag mijn Animo M532 binnen gekregen :) .... en ik dacht dat dit wel even zou duren... Ga hem in januari ergens wel eens aansluiten aangezien ik nog wat vlan capable switches moet bestellen...

In ieder geval worden ze nu dus wel voor Lijbrandt klanten in KPN gebied uitgeleverd.
Mmm, klopt... volgens mij is hij vorige week maandag vrijgegeven voor roll-out, want toen was ik ineens wat extra opties kwijt die een tester heeft in de menu's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:55:
[...]

Mmm, klopt... volgens mij is hij vorige week maandag vrijgegeven voor roll-out, want toen was ik ineens wat extra opties kwijt die een tester heeft in de menu's. ;)
Nu nog een leuk aanbod van Lijbrandt om je Amino 130 in te ruilen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Echt iritant dat je noch via de website, noch via de servicedesk, je order kan wijzigen als ie nog niet geactiveerd is (zoals bij mij). Ik hoef die 130m echt niet meer.... ik wacht wel op de M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Oproep aan het ingeslapen webteam, twee vragen:

1. M532 ook voor klanten die zich te vroeg hebben ingeschreven?????
2. Zijn jullie werkelijk van plan de ergernis over de niet volledige twee maanden gratis te negeren en te hopen dat dit vanzelf doodbloedt? Het lijkt wel te werken overigens, maar Lijbrandt maakt zich hier niet bepaald sympathiek mee. Ruim nu eindelijk die oude rotzooi van een verkeerde start eens op en ga in het nieuwe jaar een frisse start maken zodat ook de eerste inschrijvers zich bij Lijbrandt prettig kunnen gaan voelen.

AUB eindelijk eens een duidelijke uitspraak????

[ Voor 70% gewijzigd door Websurfer01 op 29-12-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk "kerstcadeautje" van Lijbrandt:
Een herinnering op de factuur. Van het webteam sinds de 15e niets meer vernomen...

Het wordt mij zo niet makkelijk gemaakt positief over Lijbrandt te zijn, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:08:
Een herinnering op de factuur. Van het webteam sinds de 15e niets meer vernomen...

Niet bepaald, nee.
Jij had toch de factuur gestorneerd en het aangepaste bedrag overgemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Websurfer01 op 29-12-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Om het jaar dan te beeindigen, positief.
Ik ben, na een maand testen, dus wel tevreden over wat mij aangeboden wordt door Lijbrandt.
Ik betaal 5 euro per maand meer dan mijn vorige ADSL, heb een stabielere omgeving (omdat ik zelf mijn router/firewall kon uitkiezen) en natuurlijk een lekker upstream (en downstream).

Die rekening voor 'extra' diensten had ik al verwacht voordat ik me inschreef, dus daar doe ik niet moeilijk over. Bij mij gaat het slechts om 5 euro telefoon onbeperkt aangezien ik geen televisie heb.
VPN tunnels blijven stabiel en up, iets dat ik onder ADSL niet voor elkaar kreeg, dus daar heb ik ook winst geboekt. Remote mailserver in datacenter heb ik opgezegt, aangezien poortje 25 lekker open staat.

Ik moet eerlijk zeggen, het bevalt me wel. Gelukkig heb ik nog geen problemen gehad waarbij ik het webteam of helpdesk nodig had, maar die heb ik bij bijna 8 jaar ADSL op mijn huidige adres ook nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:08:

Ik had vandaag nummer 2 van Lijbrandt.... viel op de mat terwijl de bouwmanager hier een bak koffie zat te lurken.... dus die had ie gelijk tussen zijn ogen :P

Overigens is het webteam op vakantie... vreemd dat men gedurende die vakantie geen vervangers heeft zoals je dat vaneen 24/7 draaiende dienstenverlener wellicht mag verwachten.
badnews.nl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:44:
Om het jaar dan te beeindigen, positief.
Ik ben, na een maand testen, dus wel tevreden over wat mij aangeboden wordt door Lijbrandt.
Ik betaal 5 euro per maand meer dan mijn vorige ADSL, heb een stabielere omgeving (omdat ik zelf mijn router/firewall kon uitkiezen) en natuurlijk een lekker upstream (en downstream).
Ik ben over wat men levert (op wat kinderziektes en KPN TV na) ook bijzonder tevreden over de diensten, superstabiel en volle bak van de beloofde bandbreedte.
Het is nu met name het knullige administratieve afhandelen van facturen die gecorrigeerd dienen te worden door iemand die het woord creditfactuur niet snapt lijkt het.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:53:
Oproep aan het ingeslapen webteam, twee vragen:

1. M532 ook voor klanten die zich te vroeg hebben ingeschreven?????
Van de M532 weet ik inmiddels dat de voorraad van Lijbrandt "administratief" is doorgeschoven naar XMS, wat dan ook verbazing opleverde bij de bouwmanager die hier vanochtend een bakkie kwam doen toen ik hem vertelde dat Lijbrandt op het wba netwerk in Almere aan een klant dus een M532 had uitgeleverd (Makaveli09).

Ik heb verder geen uitspraken kunnen ontlokken over inruilprogramma's a la XMS of M532's die geleverd kunnen gaan worden, anders dan de verbazing over die ene in Almere die hier gemeld werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
Dus de levering aan mij zou niet eens de bedoeling geweest moeten zijn?
Voel ik mezelf best "klote", met de gedachte dat de M532 voorlopig in de kast is geparkeerd terwijl anderen er meer om zitten te springen....

........Nou maar hopen dat ik over 2 dagen ik net zoveel geluk heb met de staatsloterij O-)

• Cosimo
  • Laatst online: 27-04 13:39
badnews.nl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:44:
Remote mailserver in datacenter heb ik opgezegt.
Dat scheelt je toch ook geld of deden ze dit gratis voor je?

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Verwijderd

Reggefiber - Terugblik 2010: Projecten verlopen veel te Traag
....
Inmiddels is duidelijk dat er tussen de start van de vraagbundeling en de daadwerkelijke oplevering van de aansluitingen tot wel anderhalf jaar kan zitten...

Verwijderd

Makaveli09 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:35:
Dus de levering aan mij zou niet eens de bedoeling geweest moeten zijn?
Voel ik mezelf best "klote", met de gedachte dat de M532 voorlopig in de kast is geparkeerd terwijl anderen er meer om zitten te springen....

........Nou maar hopen dat ik over 2 dagen ik net zoveel geluk heb met de staatsloterij O-)
Ik neem aan dat het wel de bedoeling was, maar dat deze man dat niet wist? Ga je niet schuldig voelen erover, want hier staat ook al een paar weken een M532 te draaien die wellicht ook bij een andere klant had kunnen staan :P

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 01:02
Ik heb net van Lijbrandt gehoord dat de M532 met opname functie €249 gaat kosten als hij in Januari op voorraad is, dat vindt ik best nog veel.

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-12-2010 21:05 ]

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
dennisvdweg schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:04:
Ik heb net van Lijbrandt gehoord dat de M532 met opname functie €249 gaat kosten als hij in Januari op voorraad is, dat vindt ik best nog veel.
Die prijs was al langer bekend..... tenminste voor mij wel

Wat interessanter is of mensen met bijbetaling kunnen omruilen. :)
Ben benieuwd.

Ik wacht wel af, woon zelf niet in Almere, zou volgens mijn aanvraag en Lijbrandt begin Oktober al aangesloten kunnen zijn. :+
:X

Voordeel de kinderziektes kom ik hopelijk niet tegen, de ervaringen positief/ negatief kan ik weer in mijn voordeel gebruiken.
Zal ik dat doen ? Jazeker.......

Zoals een heerlijke brief in Oktober welkom !!!

Een warm gevoel van genegenheid overviel mij... totdat ik de klantenservice belde.
Mijn lijn zou al bezet zijn ? :X zonder modem ??? alleen een oranje kabeltje in mijn woning, de service winkel zoa al gesloten zijn.... ja dat klopt, was van kpn maar van lijbrandt, wacht nog op zijn opening

24 November 2010
WELKOM BIJ LIJBRANDT (brief 2) ( moehahahaha, duivels lachje), pink aan de mond ( gejat uit een fillm)

U kunt uw eigen instellingen altijd online bekijken( en indien aanpassen) --> leugen !!!!
Dat kan alleen als je aansluiting wordt opgeleverd, dat wordt dus niet vermeldt.
Maar goed een telefoontje naar de helpdesk voor aanpassing, nee meneer dat kan alleen schriftelijk, of via email met een handtekening.

Uit pure racune een vodje geschreven, ondertekend en ingescand. Gemaild.... uiteraard nooit een reactie gehad. Lol, toch een rechtsgeldig document O-)

Ik gun ze alle vrijheid en succes, en ben blij met de mededelingen/ belevenissen van spikecity

MAAR: communicatie is waardeloos, een jandoedel daar, dat geeft geen goed gevoel.

Zal morgen nog eens bellen en naar mijn status gaan vragen..... ben heel benieuwd wat ze mij gaan vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( :( :( :( :( :( :(

Mag ik iedereen een goede raad geven!

Ik heb (via het Webcare team) mijn abonnement laten aanpassen (Start25 pakket i.p.v. Compleet 25) oftewel abonnement zonder IPTV.

Paar weken kijken we ongestoord naar DVB-C. prima beeld, geen klachten over.

Opeens: Geen TV meer :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Wat blijkt: ik heb opeens een Internet 50 abonnement (Internet + Telefoon - TV). Blijkbaar heeft iemand op wat verkeerde knoppen zitten drukken. Na 3 dagen twee maal daags bellen is er opeens weer werkende TV.

Helaas: Geen Telefoon meer :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ik ga dus in elk geval niet vandaag (peperduur via GSM, wachttijd is elke keer minstens 10 min contact opnemen want geheid dat ik dan tot media volgende week weer zonder iets zit.

Ik heb maar 1 kreet voor Lijbrandt "Vreselijk aardige meelevende sympathieke mensen maar wat een klerezooi bij de techniek".

Aanvulling:

Helaas: Internet snelheid 10 i.p.v. 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
baasandre schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
[...]

Die prijs was al langer bekend..... tenminste voor mij wel
Volgens mij was de pvr bij XMS 199 euro.

Wat betreft het online je instellingen bekijken of aanpassen, dat werd mij ook beloofd, maar werkt nu een maand na aansluiten nog steeds niet. E-mail adressen aanmaken is het enige wat werkt.
Telefonie? Ik kan bellen, meer niet, iets instellen zoals nummerweergave, doorschakelen of je belgegevens bekijken? Vergeet het maar.

Er zijn twee Lijbrandts, die uit de brochures en die uit de echte wereld, en die liggen werelden uit elkaar.
Als ik nu de brochures nog eens doorlees krijg ik toch lichte braakneigingen.
Het voelt haast vertrouwd (maar dan niet positief), alsof ik weer bij KPN terug ben. :(

[ Voor 49% gewijzigd door Websurfer01 op 31-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wat ik dan eigenlijk besteld had? Ik kreeg korting en hoefde geen 150,- maar 61,- Euro te betalen voor mijn settopbox. Ik ben in de veronderstelling dat ik iets besteld had waarmee in digitale tv kan opnemen? Maar ik heb waarschijnlijk nu een apparaat gekregen waarmee ik 1 niet kan opnemen, 2 die zorgt voor HD tv. Wat een gedoe, deze dingen heb ik niet besteld. Ik wil opnemen!

Toen ik hierover belde werd mij verteld dat ik ergens medio januari vanzelf een pvr opgestuurd zou krijgen voor de prijs van 61,- Euro,... Maar ik geloof er geen barst van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Waar Lijbrandt bij ons in alle talen zwijgt (negeert) krijgen nieuwe klanten die zich nu aanmelden wél de eerste twee maanden het extra HD pakket gratis.
Ook als ze dit pakket van 5 euro per maand niet nemen krijgen ze een jaar lang 21 HD zenders gratis, de Amino 130M waarvoor wij 61 euro bij moesten betalen krijgt men nu ook gratis.
Het abonnement is net als bij ons de eerste 2 maanden gratis.
Tik alleen maar www.Lijbrandt.nl in en je komt meteen bij deze aanbieding (in ieder geval op dit moment wel)

Als vroege inschrijver betaal ik nu meer: 12 x 5 euro per maand voor HD pakket wat ik nu dus nooit genomen had en 61 euro bijbetaling voor de Amino 130.
In juni heb ik me aangemeld, 20 november is het pas aangesloten, als ik gewacht had was ik 5 weken later aangesloten en had ik het eerste jaar 120 euro bespaard, én had ik ook kunnen kiezen voor de Amino 532 met PVR.

Kortom, geen ergernis over vertraagd aansluiten, geen (minder) kinderziektes, 120 euro goedkoper en een PVR
Ik kan mezelf wel voor me kop slaan 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 02-01-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Dat is inderdaad wel schandalig! Ze zijn het ons moreel verplicht om ons onder dezelfde voorwaarden te laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Wedden dat het webteam dit negeert?

[ Voor 89% gewijzigd door Websurfer01 op 02-01-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vraag me echt serieus af waar ze mee bezig zijn. Het positieve gevoel dat ik door webcare kreeg is weer helemaal weg:

- twee weken lang niet aangesloten worden: niet door technische problemen maar door een onbetrouwbare aannemer
- webcare zwijgt
- onduidelijkheid en afzetterij rond pvr.

Qua amino moeten ze trouwens ook wel omlaag met de prijzen als je ziet dat de stb bij ziggo ook niet zo duur zijn als bij de gemiddelde glasvezel aanbieder.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 02-01-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ach men zal wel roepen: maar bij u was de eventuele installatie gratis door een monteur. Dit voordeel hebben de huidige nieuwe klanten niet.
U heeft toen gebruik gemaakt van een superaanbieding, nu voor nieuwe klanten hebben we een andere superactie bedacht met andere voordelen.

Dit soort reacties zijn zo voorspelbaar, want die gebruikt elk bedrijf.

Voorlopig heeft alle schijn van dat je een oor wordt aangenaaid --> gelukkig ben ik nog niet aangesloten, kan het zo opzeggen en een nieuwe aanvraag de deur uit doen. Ik wacht wel mooi af dat de kinderziektes verdwenen zijn, de communicatie duidelijker is en men eerlijk is.

Dat laatse zal wel een utopie voor bedrijven blijven denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Tja, het is net als overal, de meest interessante klant is die klant die je nog niet hebt.
Die lok je met alle beloften die je maar kunt doen, als je hem eenmaal hebt is ie niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wauw, word je als nieuwe klant van Lijbrandt toch helemaal opgewonden van:

Gratis Nieuwsserver (512Kbps, 2 Threads)

En dat bij een glasvezelabonnement van 50000Kbps.

Oude tijden doen herleven, zie bestanden binnenkomen als ware dat je nog op een telefoonmodem was aangesloten. Een nieuwsserver van 512Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
chocka schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:58:

Oude tijden doen herleven, zie bestanden binnenkomen als ware dat je nog op een telefoonmodem was aangesloten. Een nieuwsserver van 512Kbps
Jahaah, en onbeveiligde pop3 e-mail, ook uit het jaar kruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre

Net zoals wel een 50Mbit verbinding en een 25Mbit newserver of een 50Mbit verbinding en een 100Mbit newserver.

Maar goed wat let je om een goed alternatief ergens anders te zoeken? Tja dat een andere provider dat wel kosteloos doet... Zucht, die heeft in mijn gebied weer geen R+ en ik wil toch wel weer analoog houden.

Zo is het vergelijken weer lastig (ook qua kosten) en als klant.... Koning klant bestaat al lang niet meer. Wel zijn bankrekening.

Kijk naar programma's als radar/kassa etc. Een isp krijgt veel negatieve aandacht, beloven beterschap. Voor een onderwerp waar veel klachten over zijn, een aparte team/ mailadres. Probleem wordt uiteindelijk zo goed mogelijk opgelost. Nog een mooie terugkoppeling in de media en probleem opgelost. Uiteraard tot het volgende opspeelt en het circus opnieuw begint.

Tot zover zie ik bij lijbrandt geen verschil t.o.v. andere isp. En ik vermoedt dat vele zich daar alleen al ontstemt over voelen. Vooral als je een voorlichting hebt bijgewoond. Vervolgens je aangemeld hebt, je gerust een paar maanden op een onbewoonde plek kon verblijven, want uitstel en dito communicatie uitstel..... Vervolgens verrast worden dat toch niet alles gratis was.....

Stel voor dat je net op bijvb 22 december eindelijk aangesloten bent. Keurig bijbetaald hebt voor een goede amino en je 10 dgn erna achter komt, hee ik had 121 euro kunnen besparen.

Wie weet welke aanbieding er straks komt..... Misschien nog meer voordeel om meer klanten te trekken.
Af en toe net een soap...... Heel vervelend voor sommige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem mij een provider die volle bak gratis usenet levert dan?
Verder als XS4ALL, die je toch wel 4 lijntjes op ongeveer 10Mbit/sec totaal geeft met een retentietijd van nog geen 30 dagen kom ik niet, maar dat is dan ook geen goedkope provider?

Wat wel onzinnig is is de verhouding snelheid internet versus snelheid usenetdiensten, want een 50mbit klant kan dus kiezen voor de helft of twee keer te veel? Terwijl er voor de 25 en 100 klant wel een op maat versie is... Ik denk dat het meest verkochte abo hier achter de bak schijt qua keuzes bij Lijbrandt.
Maar wat let je om elders usenet af te nemen?
FTD aanbieding van xsnews 60Mbit/20 lijnen unlimited is voor een 50/50 user perfect en kost 5 euro in de maand (betaling per kwartaal) bij 600+ dagen retentietijd (en is dezelfde usenetprovider die Lijbrandt inkoopt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
[...]
Ik gun ze alle vrijheid en succes, en ben blij met de mededelingen/ belevenissen van spikecity

MAAR: communicatie is waardeloos, een jandoedel daar, dat geeft geen goed gevoel.

Zal morgen nog eens bellen en naar mijn status gaan vragen..... ben heel benieuwd wat ze mij gaan vertellen....
Ik hou jullie met plezier op de hoogte, en momenteel is er behalve wat administratief gepruts en wat kleine bugs in de menu's eigenlijk niet zoveel mis met Lijbrandt.
Ok, stuur geen mail naar info@, want dat is ook een nagel aan mijn doodskist (in welk geval ik nooit nagels in die kist krijg), dus communicatief mag men de boel wel eens op orde brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 17-09 01:02
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:49:
Noem mij een provider die volle bak gratis usenet levert dan?
http://www.tweak.nl ?

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-01-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Jahaah, en onbeveiligde pop3 e-mail, ook uit het jaar kruik ;)
Wees eerlijk: als je even nadenkt dan moet je nooit een provider mailadres gebruiken als belangrijk mailadres. Veel te lastig als je weer eens van provider wisselt.

En als nieuwsserver ben je gewoon beter uit bij Individual.net. Heb daar al vele jaren een abo voor 10 euro per jaar.

Oh ja, voor binaries? Dan Astraweb. Of pakweg 10 euro/maand ongelimiteerd DL'en op zeer hoge snelheid fo circa 20 euro voor 80 GB. In alle gevallen zeer hoge retentie, je grijpt nooit mis.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijk of permanent, want de rest van wat Tweak hier aanbiedt is klaarblijkelijk zo slecht dat ik geen enkele Tweak klant in B&R kan aanwijzen?
Gek genoeg ook nog nooit een vertegenwoordiger van Tweak in de Glashartwinkels tegengekomen, waar dus wel KPN, Lijbrandt en Edutel aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:23:
[...]
Wees eerlijk: als je even nadenkt dan moet je nooit een provider mailadres gebruiken als belangrijk mailadres. Veel te lastig als je weer eens van provider wisselt.
Zonder de knuppel het hoenderhok in te willen werpen zijn de scherpste kritieken op Lijbrandt hier van mensen die nog niet zijn aangesloten en worden geconfronteerd met bijna dagelijk wijzigende voorwaarden en aanbiedingen.

Ik zit in de redelijk aparte situatie dat ik als een van de eerste op een nieuw WBA netwerk dus werkelijk alle technische shit heb meegemaakt met Lijbrandt, en nu alleen nog over administratieve en communicatieve zaken kan zeuren.

Wat ze leveren is stabiel, wat ze hebben verkocht (op IPTV na, met belofte op beterschap) hebben werkt als verkocht, dus ben ik tevreden met wat hier over glas binnenkomt en naar buiten gaat.

OK, ik heb ingangen die een gewone klant niet heeft, dus ben ik wellicht niet helemaal objectief, maar zo beroerd is het nu ook weer niet.

Het slechtste nu is inderdaad weer het geneuzel rond de M532, wat kost ie nou, kan ik mijn niet geleverde 130m nog omzetten in een M532? Krijg ik in plaats van een 130m gewoon een PVR.... kortom.... ze zijn absoluut weer niet duidelijk in wat de deal nu is en hoe ze met reeds ingeschreven klanten dit op eerlijke wijze gaan verrekenen.

Ik heb in dat kader komende week dus ook nog wat te bespreken met de mensen achter die club.... als ze ooit willen dat ik voor die club zou gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Daar ben ik ook eerlijk in, je hebt helemaal gelijk. Ik heb dat inmiddels ook anders geregeld.
Ik wilde alleen aangeven dat de provider die schermt met de nieuwste technieken en "klaar voor de toekomst" beweert te zijn, hiermee behoorlijk achterloopt.

Wat de nieuwsserver betreft, op zich niets mis mee dat ze dit zo geregeld hebben, nu heeft iedere de vrije keuze, tegen meerprijs bij Lijbrandt of elders, beter dan dat iedereen er standaard voor betaalt, dus ook diegenen die het helemaal niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:43:
[...]
Het slechtste nu is inderdaad weer het geneuzel rond de M532, wat kost ie nou, kan ik mijn niet geleverde 130m nog omzetten in een M532? Krijg ik in plaats van een 130m gewoon een PVR.... kortom.... ze zijn absoluut weer niet duidelijk in wat de deal nu is en hoe ze met reeds ingeschreven klanten dit op eerlijke wijze gaan verrekenen.
Het is ook de manier waarop ze er mee omgaan, ze zijn onduidelijk over wat wel en niet gratis is, maar negeren compleet de onvrede hier over, het gaat per klant om hooguit een paar tientjes, en dan alleen nog bij diegenen die het in de gaten hebben en bij ze aankloppen. Dat terwijl nieuwe klanten het nu ineens standaard gratis krijgen.
Dat acties kunnen wijzigen is normaal, het gebeurt zo vaak dat je je nieuwe aankoop kort daarna veel goedkoper ziet, ook al heb je alles zo goed mogelijk uitgezocht. Een andere keer bespaar je geld doordat je op het juiste moment "toeslaat".

Lijbrandt deed ons echter geloven dat wij als vroege inschrijvers ook bepaalde voordelen kregen, nu blijkt dat dit (in mijn geval) juist 121 euro meer kost dan wanneer ik me nu aan zo melden terwijl ik pas 5 weken aangesloten ben. En als er geen inruil voor de PVR (tegen een redelijke prijs, geen 249 minus 150) komt, deze ook nog eens mislopen of voor de volle mep aan kan gaan schaffen? Want de voorgehouden worst m.b.t. opname mogelijkheid via de USB van de Amino 130 zie ik niet meer komen.

En wat te denken van diegenen die zich vorig jaar al aangemeld hebben (om dit "voordeel" niet te missen) maar door contract met oude provider dit jaar nog aangesloten moeten worden? Het is te hopen dat men dit massaal in de gaten heeft en het Lijbrandt goed moeilijk maakt.

Terecht voelen we ons gen...., het negeren hiervan irriteert nog het meest, ik kan beter leven met technische kinderziekten bij een provider die je eerlijk behandelt, open communiceert en er alles aan doet om het op te lossen, dan deze halve beloften en Oostindische doofheid en Oostindische alzheimer.
Zolang dit gevoel niet weggenomen wordt zal ik een ieder die ik ken aanraden nog even te wachten op andere providers die het hopelijk beter doen.
Afhankelijk van hoe het webteam (en daarmee Lijbrandt) misschien eindelijk eens inhoudelijk reageert op deze zaken zal ik ook mijn ervaringen plaatsen bij de Tros Radar en Kassa fora.
Ik geef ze nog even de kans om de berichten van de afgelopen week door te lezen en daarop te reageren.
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste