[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:41:
[...]
Vreemd want ze staan wel in hun "TV zenders in het digitale basispakket" lijstje. Ik lig er overigens niet wakker van want ga gewoon door met dl'en van de Doctor Who afleveringen.
Het verschil tussen analoog/DVB-C en IPTV bij ons is mogelijk de bron.
Analoog/dvb-c zijn echte GHM streams, daar waar IPTV KPN bij ons wba producten zijn ingekocht door GHM bij KPN.

Er loopt voor zover de media hierover berichten nog een dispuut tussen GHM en BBC over de rechten, dus alles wat we nu krijgen is mogelijk meegenomen, omdat ze officieel niet mogen worden doorgegeven.

Ik kan me wel voorstellen dat men doorgifte hierdoor momenteel alleen op het top-end TV product doet en niet algemeen, want wie weet hoe dat dispuut uitvalt en hoeveel aansluitingen mee gaan tellen voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:51:
Ik heb niet het gevoel dat we van Lijbrandt iets hoeven te verwachten, niet op het gebied van de twee maanden gratis, en ook niet op het gebied van de KPN streams.
Het webteam negeert bewust de hele discussies over deze onderwerpen, reageert overigens wel goed op technische zaken, het voelt als een tactiek van negeren in de hoop dat het vanzelf doodbloedt.
Onderhandelen kost tijd, en tijdens onderhandelingen is het niet gebruikelijk om tussentijds te lekken op fora, al was het maar omdat dit je positie soms ondermijnt en niet versterkt (tenzij je in de politiek zit).
Ik vind het dus niet onlogisch dat het webteam elke DM/steek onder water hierover negeert ;)

Lees mijn laatste hete roddel in het Lijbrandt levert KPN streams draadje, dan weet je wat het officieuze (in mijn ogen positieve) resultaat is geworden van het steekspel tussen alles wat onder Reggefiber valt en KPN....

Ik neem aan dat er officieel ook nog wel iets aangekondigd gaat worden de komende weken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:05:
[...]
Onderhandelen kost tijd, en tijdens onderhandelingen is het niet gebruikelijk om tussentijds te lekken op fora, al was het maar omdat dit je positie soms ondermijnt en niet versterkt (tenzij je in de politiek zit).
Ik vind het dus niet onlogisch dat het webteam elke DM/steek onder water hierover negeert ;)

Lees mijn laatste hete roddel in het Lijbrandt levert KPN streams draadje, dan weet je wat het officieuze (in mijn ogen positieve) resultaat is geworden van het steekspel tussen alles wat onder Reggefiber valt en KPN....

Ik neem aan dat er officieel ook nog wel iets aangekondigd gaat worden de komende weken?
Ben het helemaal met je eens, maar de steekjes onder water houden hielden de zaak in ieder geval onder de aandacht :)

Aanpassing: "houden" gewijzigd in "hielden", want inmiddels heb ik je roddel gelezen, als dit klopt dan hebben we met al het gemopper en de steken toch iets bereikt. :)
Misschien moet je je roddel (deels) ook even hier neerzetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Websurfer01 op 13-12-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:26:
[...]

Ben het helemaal met je eens, maar de steekjes onder water houden hielden de zaak in ieder geval onder de aandacht :)

Aanpassing: "houden" gewijzigd in "hielden", want inmiddels heb ik je roddel gelezen, als dit klopt dan hebben we met al het gemopper en de steken toch iets bereikt. :)
Misschien moet je je roddel (deels) ook even hier neerzetten?
Bij deze dus:

Hete roddel van de dag: In de loop van 2011 worden de WBA IPTV streams aanmerkelijk dikker van kwaliteit dan de ADSL/VDSL versie die we nu krijgen heeft KPN toegezegd.
Een en ander heeft wat voorbereidingstijd nodig, maar het lijkt erop dat onze gezamelijk strijd tegen inferieure streams daar waar superieur verkocht werd heeft geholpen.

Applaus voor jezelf dus heren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
*O* *O*
Als ze nu ook nog sportief zijn en toegeven dat ze niet helemaal helder zijn geweest in de kosten voor de eerste 2 maanden kunnen we misschien zelfs reclame voor ze gaan maken.
Dat zal ook voor ons prettiger voelen dan mopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:52:
[...]
Bij deze dus:

Hete roddel van de dag: Vanaf 2011 worden de WBA IPTV streams aanmerkelijk dikker van kwaliteit dan de ADSL/VDSL versie die we nu krijgen heeft KPN toegezegd.
Een en ander heeft wat voorbereidingstijd nodig, maar het lijkt erop dat onze gezamelijk strijd tegen inferieure streams daar waar superieur verkocht werd heeft geholpen.

Applaus voor jezelf dus heren :P
Naar aanleiding van deze roddel, heb ik zojuist de knoop doorgehakt en zojuist een aanvraag gedaan met een PVR Animo variant. Ik ben benieuwd hoe snel alles geregeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makaveli09 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:38:
Naar aanleiding van deze roddel, heb ik zojuist de knoop doorgehakt en zojuist een aanvraag gedaan met een PVR Animo variant. Ik ben benieuwd hoe snel alles geregeld is :)
Je weet dat "resultaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst", en ik (voorlopig nog lang) niet bij één van de Reggefiber bedrijven op de payroll sta? :P

Alhoewel ik mijn roddels uit een aantal zeer betrouwbare hoekjes binnen de diverse clubs ingefluisterd krijg, mag je aan een roddel niet meer waarde hangen dan het is.
En 2011 is uiteraard weer 365 dagen lang, dus verwacht ook niet op 1 januari dat alles ineens in GHM kwaliteit aangeleverd gaat worden door KPN, want als er een club in mijn ogen af en toe traag is... :X
Voor wat het waard is, er zijn in ieder geval positieve acties te verwachten op dit gebied en heb ik er vertrouwen in dat ook wba klanten straks echt betere beelden krijgen dan ADSL/VDSL klanten, en of GHM die dan bij Jantje, Pietje of Klaasje inkoopt zal mij aan de beruchte kringspier oxideren. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:05:
[...]
We komen met goed nieuws binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:30:
[...]

Dat is mooi voor iedereen in een WBA gebied volgens mij. Maar eerst even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
[...]

Verhoging van de abbonementsprijzen ? :*) _/-\o_ (beetje sarcastisch bedoeld, want vanaf juli hoor ik al maandelijks "binnenkort goed nieuws, binnenkort dit, binnenkort dat")

Vervolgens:
- de beeldkwaliteit
- gescherm met woorden ( geen maandelijkse kosten, wel in rekening gebracht), op nieuwe website is die tekst aangepast (hiermee wordt dus aangegeven dat de eerdere tekst niet klopte of zorgt voor verwarring, imo geen verwarring mogelijk)
- opleverdata

Overigens zeer positief is wel dat er een webteam is aangesteld :)

[ Voor 52% gewijzigd door baasandre op 13-12-2010 16:54 . Reden: aanvullende tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53
Zijn er meer mensen door Lijbrandt gebeld afgelopen vrijdag (of vandaag?).

Volgens mij zijn ze een intern project begonnen, wat er beter moet vanuit hun kant. Dit keer niet vanuit sales gezien, maar vanuit een semi technicus die teminste weet wat ze horen aan te bieden.

Leuk gesprek gehad, hij hoorde netjes mijn negatieve houding tov Lijbrandt communicatie aan, maar ook hoe ik de boel in huis nu heb draaien, en dat ik blij ben met zoals het bij nu werkt (kwaliteit goed, telefonie goed genoeg, snelheid die gehaald wordt).

Hopelijk zetten ze het door, dat ze luisteren (zoals met de streams voor TV) en verbeteringen doorvoeren in hun diensten en communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik had niet anders verwacht na wat mij per mail was ingefluisterd door een van je collega's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---edit:
laten we het er maar op houden dat ik niet helemaal blij ben met de manier waarop er met mij wordt gecommuniceerd vanuit Lijbrandt.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind
;)

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn helemaal niet allemaal misleid. Ik om te beginnen zeker niet! Hier bij mij in Almere is in 14 dagen na het eerste contact door Lijbrandt een verbinding gerealiseerd. Dat valt mij mee. Ik heb aan die verbinding een Fritz!Box 7390 (die ik wel moest updaten met een beta image). Ik ben als een kind zo blij dat het allemaal zeer goed werkt. (IPRTV is nog niet aangesloten, analoog is al veel beter dan analoog van UPC). Eindelijk na 9 jaar erover praten én wachten, nu een internetverbinding in huis waar ik iets aan heb. Mede door de Fritz!Box natuurlijk.

Nu ga ik pas nadenken hoe en wanneer ik Xs4All en UPC ga opzeggen :)
Relax - vooral jij Pageon - zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Mooi dat je 7390 goed werkt, @Almerianus! Heb 'm hier ook sinds 2 weken draaien, tot nu toe nog achter een layer2 switch op m'n Tweak verbinding. Draai hier ook de beta firmware die het erg mooi doet. Behalve dat alle online counters en trafficshaping graphs niet ineens niet meer doen omdat dat alleen nog maar zou kunnen als het apparaat ook als dsl-modem fungeert :S

Tweak verbinding doet het overigens nog steeds :S (nooit gedacht dat ik het nog eens vervelend ging vinden dat een verbinding het nog steeds doet :P ). Laatste update is dat een oude bekende op het forum, ook van Tweak, weer horror verhalen versprijdt over een overstap.

Nu zou het ineens zo zijn dat, als de verbinding bij Tweak eindelijk op non-actief is gezet, dat er dan nog een "cool down" van 14 dagen zou zijn voordat Lijbrandt mag beginnen iets met die lijn te doen :S :(

Lijbrandt_webtm: Zijn jullie bekend met zoiets?

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 13-12-2010 21:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:36:
@allemaal
Sorry, maar ben dat zoetsappige gel*l nu toch echt wel even zat.!!
Spijtig dat jij op de een of andere manier tussen wal en schip lijkt te zijn geland, maar je boze reactie is zoals ik het lees terecht. Met het storneren heb je in ieder geval denk ik de aandacht wel gekregen (weet ik uit ervaring), dus hoop ik dat een en ander nog kan worden gerepareerd in jullie verstoorde relatie.

De rest van je reactie zal ik maar even wijten aan een opgekropte hoeveelheid frustratie die er in één bericht uit is gekomen, dus voel ik me in ieder geval niet persoonlijk aangesproken hierdoor.
Wat ik hier schrijf aan info vanuit Lijbrandt is door mij als oprechte, en tot nu toe betrouwbaar gebleken, info doorgespeeld door mensen die op plekken zitten die er toe zouden moeten doen in dit geheel, dus om dat nou direct als zoetsappig gel*l te klasseren lijkt me niet zo in het algemene belang.

Dat belang was vanuit mijn optiek in eerste instantie om in ieder geval de kwaliteit geleverd te krijgen die mij beloofd is, en die toezegging is er nu (zij het nog onofficieel), dus heb ik bereikt wat ik wil, zij het wellicht een jaar later dan het verkocht is aan mij.
Communicatie lijkt nog steeds een groot probleem wat Lijbrandt inderdaad serieus dient op te pakken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op jongens. "De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend." oftewel er zijn ook mensen die best tevreden zijn.

Zo heb ik nog nooit zo'n snelle oplevering meegemaakt die slechts verstoort werd door mensen die uitspraken deden zonder even verder dan de korte neus te kijken. Maar 1 dag na plaatsing Genexis werkte alles op volle snelheid en voorlopig ben ik van IPTV (HD) genezen want het DVB-C beeld bevalt mij prima zeker als ik bedenk dat ik niet weer een extra kastje + AB nodig heb.

Realiseer je ook dat tevreden mensen niet op forums schrijven en daardoor lijkt het alsof iedereen ontevreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:27:
Kom op jongens. "De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend." oftewel er zijn ook mensen die best tevreden zijn.

Zo heb ik nog nooit zo'n snelle oplevering meegemaakt die slechts verstoort werd door mensen die uitspraken deden zonder even verder dan de korte neus te kijken. Maar 1 dag na plaatsing Genexis werkte alles op volle snelheid en voorlopig ben ik van IPTV (HD) genezen want het DVB-C beeld bevalt mij prima zeker als ik bedenk dat ik niet weer een extra kastje + AB nodig heb.

Realiseer je ook dat tevreden mensen niet op forums schrijven en daardoor lijkt het alsof iedereen ontevreden is.
Eens, maar dat mensen zonder te controleren wat ze krijgen klaarblijkelijk snel tevreden zijn met minder dan ze beloofd werd (even mezelf beperkend tot IPTV op wba) neemt niet weg dat hier een flink aantal mensen wel reclameert, en dat zoals het er nu uitziet een handjevol Lijbrandt bijters het voor elkaar hebben gekregen dat iedereen bij Lijbrandt op een wba netwerk in de loop van 2011 wel krijgt wat men heeft beloofd, namelijk superieure beeldkwaliteit in HD.
En helaas is het nu eenmaal zo dat mensen die tevreden zijn niet zullen schrijven op fora (op een uitzondering na) en het beeld dus altijd negatief vertekent ten opzichte van de realiteit.

En ach, als communicatie stroef verloopt (en dat is ook mijn ervaring met Lijbrandt buiten inmiddels zes vaste contacten buiten het algemene circuit om) dan groeit de frustratie bij kritische klanten des te sneller.

Ik denk dat indien men bij Lijbrandt even het boetekleed aantrekt en pageon zijn grieven oprecht beantwoordt, dat de soep voor hem inderdaad weer een stuk aangenamer is om te eten. ;)
In eerste instantie had men het uiteraard nooit zo hoog moeten laten oplopen, maar da's mijn professionele mening maar hierover :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 15:40
Ook hier afgelopen vrijdag aangesloten op het lijbrandt netwerk. Ook slechts 2 weken na de aanvraag ingediend te hebben. Ben tot nu toe tevreden over de geleverde snelheid van het internet _/-\o_ en kwaliteit van de tv (analoog), telefonie heb ik nog niet getest.

Alleen mijn simpele oude routertje houd het snelle internet niet meer bij :'( , deze gaat zeer binnenkort vervangen worden door een EnGenius ESR-9850 gigabit router :9~ , dan moet ik voorlopig weer goed vooruit kunnen.

Het enige kleine minpuntje (als je dat zo kunt noemen) is dat ik ruim voor de afgesproken tijd 2 monteurs langs heb gehad, eentje die de genexis gemonteerd heeft en de aansluiting heeft geactiveerd via zijn laptop, de tweede die voor jan doedel kwam en mopperend weg ging dat ik de zoveelste was die dubbel ingepland was. 8)7
Ik zeg maar zo, liever twee dan geen!

[ Voor 27% gewijzigd door L0wleveL op 13-12-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
L0wleveL schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:44:
...
Het enige kleine minpuntje (als je dat zo kunt noemen) is dat ik ruim voor de afgesproken tijd 2 monteurs langs heb gehad, eentje die de genexis gemonteerd heeft en de aansluiting heeft geactiveerd via zijn laptop, de tweede die voor jan doedel kwam en mopperend weg ging dat ik de zoveelste was die dubbel ingepland was. 8)7
Ik zeg maar zo, liever twee dan geen!
dit is toch wel weer zo'n voorbeeld van goede communicatie binnen lijbrandt ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:23:
[...]
De rest van je reactie zal ik maar even wijten aan een opgekropte hoeveelheid frustratie die er in één bericht uit is gekomen, dus voel ik me in ieder geval niet persoonlijk aangesproken hierdoor.
Wat ik hier schrijf aan info vanuit Lijbrandt is door mij als oprechte, en tot nu toe betrouwbaar gebleken, info doorgespeeld door mensen die op plekken zitten die er toe zouden moeten doen in dit geheel, dus om dat nou direct als zoetsappig gel*l te klasseren lijkt me niet zo in het algemene belang.
Don't get me wrong.

Als ik al iemand persoonlijk aanspreek dan is het de organisatie Lijbrandt en niet onze spikey ;). Deze organisatie wordt op dit forum vertegenwoordigd door het Lijbrandt Webteam, dus ook deze mag zich aangesproken voelen.

Zoals ik elders al heb verwoord gaat het mij er niet om imagoschade toe te brengen, maar te reclameren. Ik vind dat mij iets anders is beloofd dan geleverd. Dat er ook tevreden afnemers zijn begrijp ik en dat is maar goed ook.

@spikecity
Je slaat de nagel op zn hoofdje. Het gaat mij niet om de prut of het bezinksel onder in de kan, maar om het toefje "on-top" dat mij is verkocht. Een normale afhandeling van mijn klacht en ik zou hier inderdaad niet zo spuien.

In het kader van algemeen belang vind ik wel dat ik aan moet geven dat ik een misstand heb geconstateerd en hoe Lijbrandt hier mee omgaat. Of zien jullie die informatie als irrelevant, zeurderig?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk worden de WBA streams, wellicht na, beter: dankzij 'medewerking' van enkele forumleden straks wat minder gecomprimeerd: daar ga ik wel van uit. Lijbrandt kan het eenvoudig niet maken via glasvezel inferieure kwaliteit van de vorige eeuw te leveren. En dat gaat dus ook echt niet gebeuren
De eerste twee maanden gratis daar hoop ik nog wel op. Maar als dit niet doorgaat, zal het mij worst wezen. Daar is de overstap naar glasvezel voor mij te belangrijk voor.

Al met al ga ook ik voor het toefje, begrijp mij niet verkeerd. Anders is het na 12 maanden nieuwe rondes nieuwe kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:15:

De eerste twee maanden gratis daar hoop ik nog wel op. Maar als dit niet doorgaat, zal het mij worst wezen. Daar is de overstap naar glasvezel voor mij te belangrijk voor.
Even voor alle duidelijkheid, het abonnementsgeld voor internet en iptv is op de factuur keurig gecrediteerd, het gaat alleen om de eventuele aanvullingen die je daarop hebt zoals HD pakketen, onbeperkt bellen, extra zenders etc. Die horen ineens niet bij de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:29:
[...]

Even voor alle duidelijkheid, het abonnementsgeld voor internet en iptv is op de factuur keurig gecrediteerd, het gaat alleen om de eventuele aanvullingen die je daarop hebt zoals HD pakketen, onbeperkt bellen, extra zenders etc. Die horen ineens niet bij de aanbieding.
Klopt, zo is het bij mij ook gefactureerd geworden na wat gehassebas over de eenmalige kosten ;)
Maar is het zo onterecht dan dat je je telefoontikken en extra pakketten afrekent?
De kern van het dispuut is de niet omlijnde manier van aanprijzen van twee maanden "gratis" proberen tijdens de diverse introductieavonden lijkt het.
Gevolgd door een te lange periode waarin men niet via de website deze "gratis" periode duidelijk heeft afgebakend tot de basisdiensten.

Wat nog wel gratis blijft tot 1-7-2011 is overigens het gemist pakket (normaal 5 euro/mnd) en volgens een persbericht van GHM blijft het seizoen 2010-2011 de HD variant van EDL ook gratis (normaal 2,95/mnd extra bovenop de 12 euro/mdn voor EDL), echter die kan KPN nog niet aan GHM leveren op wba netwerken lijkt het.
Wat ook nog steeds staat is 3 maanden gratis EDL proberen, maar dit moet je helaas wel handmatig selecteren of via customer support regelen, waarbij men in principe de eerste twee maanden niet factureert en dan contact met je opneemt of je het wilt houden.
Waarom na twee maanden en geen drie? Omdat men alle diensten een maand vooruit factureert bij Lijbrandt!
Mocht men je per ongeluk toch factureren voor EDL gedurende de eerste keer dat je het aanzet, dan kan je dit melden bij customer support en wordt het gecrediteerd.
Voorwaarde voor EDL is klaarblijkelijk wel dat je dit zo snel mogelijk na activering van je account laat ingaan, alhoewel daar ook niet echt een eenduidig antwoord is gekomen vanuit de diverse mensen bij Lijbrandt aan mij ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
Killerbert schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:13:
[...]

dit is toch wel weer zo'n voorbeeld van goede communicatie binnen lijbrandt ;)
Ik weet niet of dit nu weer direct met lijbrandt te maken heeft, de monteurs waren beide van de firma schuuring die de technische oplevering aan huis doen. Ik neem aan dat deze firma gevoed wordt vanuit Lijbrandt met een stapel klanten die aangesloten moeten worden en ik neem ook aan dat schuuring zijn eigen mensen binnen een bepaalde bandbreedte inpland op deze klanten. (ik weet het een hoop aannamens ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door L0wleveL op 14-12-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Gisterenavond ook de knoop doorgehakt. Compleet pakket met 25/25 + HD aangevraagd.
Wel per 1 maart want ik moet nog een ander abootje uitdienen en ik had beloofd een jaar af te nemen in ruil voor een nieuwe router (die wel weer terug moet/ trouwens een prettig ding die Zyxel).
*Duimt dat goede nieuws betere streams is _/-\o_ *

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0wleveL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:54:
Ik weet niet of dit nu weer direct met lijbrandt te maken heeft, de monteurs waren beide van de firma schuuring die de technische oplevering aan huis doen.
Ik denk dat de installateur ook de hand in eigen boezem moet steken, want voor zover ik het weet krijgen ze van Lijbrandt gewoon een lijst met adressen/postcodes plus een doos modems en moeten ze die in een bepaalde volgorde afwerken.
Als de planner van die installateur dan niet controleert of hetzelfde adres per ongeluk niet dubbel voorkomt op de lijst dan mag je daar Lijbrandt niet direct de zwarte piet voor toespelen. Niks zo handig om een Excelsheet eens op adres te sorteren om zo dubbele eruit te halen? Of zou men bij Lijbrandt hetzelfde adres onder twee verschillende orders aangeleverd hebben? In dat geval moet men bij Lijbrandt ook beter op doublures controleren.

Overigens klinkt het heel bekend, want bijna een maand nadat de installatie thuis was gedaan belde dezelfde installateur wanneer hij kon komen installeren? :P
Cosimo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:07:
*Duimt dat goede nieuws betere streams is _/-\o_ *
Ik vrees van wel :P :9~ O-) :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe ze die streams gaan verbeteren, namelijk alleen de bitrate verhogen is niet de volledige oplossing. Eigenlijk moeten ze naar een oplossing toe waarbij de streams niet meer opnieuw worden geencodeerd door de eigen KPN encoders. Want alleen dan krijg je dezelfde kwaliteit als bij UPC, Ziggo en de WGDO gebieden, ook daar geeft men namelijk overal de originele aanvoer 1 op 1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Ik zal het niet verder vertellen. :Y) _O-

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:23:
Ik ben wel benieuwd hoe ze die streams gaan verbeteren, namelijk alleen de bitrate verhogen is niet de volledige oplossing. Eigenlijk moeten ze naar een oplossing toe waarbij de streams niet meer opnieuw worden geencodeerd door de eigen KPN encoders. Want alleen dan krijg je dezelfde kwaliteit als bij UPC, Ziggo en de WGDO gebieden, ook daar geeft men namelijk overal de originele aanvoer 1 op 1 door.
Welllicht dat KPN de streams in gaat kopen bij GHM en ze vervolgens alleen encrypt voor eigen gebruik, en op wba gebieden die ongecomprimeerde encrypted streams ook doorgeeft aan GHM afnemers als Lijbrandt?
Geen idee, details zijn mij ook nog niet ingefluisterd, alleen dat men de kwaliteit in de loop van 2011 aanzienlijk gaat verhogen. Ik neem wel aan dat ze aan hun eigen ITV klanten ook glasvezelkwaliteit willen gaan leveren als KPN lijkt me zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
De opmerkingen over de planning van fa Schuring komen niet uit de lucht vallen.
Bij mij hebben ze vorige week het glasvezel modem aangesloten. De monteur had het vooral druk met heen en weer rijden door Almere vertelde hij.
Hij kwam voor mij uit de muziekwijk en moest na mij naar Almere Poort, terwijl ik in de seizoenenbuurt woon.
Dat ging de hele dag zo, alle adressen lagen geheel verspreid door Almere op dezelfde dag.
Dat is natuurlijk niet bijster handig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Bij mij ziet het er naar uit dat de downloadsnelheid inmiddels wel aardig in orde is echter de uploadsnelheid blijft ver achter. Heb afgelopen zaterdag de monteur die het webcareteam langs heeft gestuurd over de vloer gehad en hij constateerde hetzelfde. Hij constateerde echter ook dat het DVB-C signaal het niet deed. :'( Ik had de tv's ook nog niet omgegooid dus was mij in eerste instantie nog niet opgevallen, maar idd nog geen anoloog signaal. :-(
Ook nog geen Animo binnen gekregen. Maar goed post staakt, dus wachten even rustig af op reactie van webcareteam en de post. Er van uitgaande dat hij wel al verstuurd is.

@webcareteam. Heb jullie een DM gestuurd over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:56:
Dat is natuurlijk niet bijster handig. 8)7
Inderdaad niet efficient, maar het lijkt me toch de planning van de installateur om dit zo efficient mogelijk in te delen en niet per definitie een eis van Lijbrandt om expliciet in die volgorde op te leveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
CrashandBurn76 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:27:
Ook nog geen Animo binnen gekregen. Maar goed post staakt, dus wachten even rustig af op reactie van webcareteam en de post. Er van uitgaande dat hij wel al verstuurd is.
Pakketdienst staakt niet, en de postbezorging morgen en dat is nog afhankelijk van de postbode. zie tnt-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0wleveL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:05:
Pakketdienst staakt niet, en de postbezorging morgen en dat is nog afhankelijk van de postbode. zie tnt-site
Klopt, alle pakketten die ik verwachtte waren inderdaad binnen 48 uur door TNT geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:36:
---edit:
laten we het er maar op houden dat ik niet helemaal blij ben met de manier waarop er met mij wordt gecommuniceerd vanuit Lijbrandt.
Ik had je nog een DM gestuurd en daar geen reactie meer op ontvangen, dus schrok ik wel van het bericht dat hier staat (stond). For the record: Het aanvraagformulier was inderdaad niet duidelijk genoeg. Wij zijn er ook niet blij mee dat het op meerdere manieren op te vatten is. Excuses hiervoor. Deze versie gaat de prullenbak in.
Mochten we buiten dit nog iets kunnen betekenen, laat me dan even weten wat.

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:11:
[...]

Ik had je nog een DM gestuurd en daar geen reactie meer op ontvangen, dus schrok ik wel van het bericht dat hier staat (stond). For the record: Het aanvraagformulier was inderdaad niet duidelijk genoeg. Wij zijn er ook niet blij mee dat het op meerdere manieren op te vatten is. Excuses hiervoor. Deze versie gaat de prullenbak in.
Mochten we buiten dit nog iets kunnen betekenen, laat me dan even weten wat.

gr Webteam Lijbrandt
Webteam, mijn reactie was inderdaad nogal ontactisch en ongenuanceerd. Excuses daarvoor. Dat is ook de reden voor het verwijderen ervan..

Zojuist gereageerd op je DM en denk dat we daarmee een prima oplossing hebben. Ook dat mag gezegd worden, vooruitlopend op een positieve afwikkeling uiteraard. ;)

Voor alle duidelijkheid: ik ben best tevreden over de diensten zoals die geleverd worden. Er is altijd wel iets te bedenken dat beter, mooier, scherper, sneller kan. Dat betekent zeker niet dat alles daardoor per definitie slecht is.

Wat mij betreft heeft dit lang genoeg geduurd, schudden we elkaar de hand en gaan we over tot de orde van de dag. Wat jij, webteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Antwoord van de gemeente Almere gekregen en mijn reactie erop:
Mail medwerker gemeente Almere

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 29 november 2010 met uw melding omtrent glasvezel.

Mijn excuses voor de late reactie.

Naar aanleiding van uw melding hebben wij het door u geconstateerde probleem met Reggefiber (de eigenaar van Glashart Almere) besproken. Volgens Reggefiber vallen de klachten uiteen in twee delen, te weten dat van de (vermeende) verschillen in kwaliteit van zgn TV-streams en de openheid van het netwerk in Almere. Om met het laatste te beginnen.

Het FttH netwerk is open voor alle partijen die toegang tot het passieve FttH-netwerk willen, tegen vooraf bekende en non-discriminatoire voorwaarden. Dit is in lijn met de strategie van Reggefiber en geborgd door regulering door OPTA en NMa. Het netwerk is dus op het laagst mogelijk niveau open, zodat partijen die hiervan gebruik willen maken zelf een keuze kunnen maken of zij zelf actieve operator en dienstenaanbieder willen worden, danwel deze diensten bij andere partijen inkopen. Veel partijen die actief worden op glasvezel kiezen vooralsnog voor een rol als dienstenaanbieder en kopen diensten in van een derde actieve operator. Dat is de reden dat het aantal dienstenaanbieders groter is dan het aantal actieve operators. Naarmate partijen succesvol zijn en voldoende marktaandeel gewonnen hebben kunnen zij er voor kiezen te investeren in een eigen actieve operator. Dit model is zeer bekend in de Telecommunicatie industrie onder de titel ‘climbing up the investment ladder’ en verklaart het momenteel (nog) beperkte aantal actieve operators, maar is geenszins een teken van het niet open zijn van het netwerk.

Dan de opmerkingen over de verschillende ‘streams’. Functioneel zijn de diensten die Glashart Media aanbiedt in alle netwerken waar zij actief is hetzelfde en beslist onderscheidend t.o.v. TV diensten die door andere partijen worden aangeboden. In Almere wordt voor een beperkt deel van het TV-pakket gebruik gemaakt van ‘streams’ die aangeleverd worden door KPN. Hoewel deze ‘streams’ op een andere wijze bewerkt zijn dat de overige door Glashart Media gebruikte ‘streams’ is naar de mening van Reggefiber de kwaliteit beslist vergelijkbaar en adequaat voor deze dienst. Onderzoeken met testpanels hebben dit ook uitgewezen. Hooguit kan er een verschil in beeldindruk te zien zijn, hetgeen niet wil zeggen dat er kwaliteitsverschil is. Omdat Reggefiber volstrekt zeker wil zijn dat er geen individuele storingen ten grondslag liggen aan de gesignaleerde “verschillen”, wordt daar op dit moment onderzoek naar gedaan.

Ten slotte valt op te merken dat het aantal gebruikers dat actief is op Tweakers-net moeite heeft met het feit dat de geleverde signalen gecodeerd zijn en dus niet meer te zien en opneembaar zijn op de PC. Dit laatste is een aspect waar Glashart Media weinig aan kan doen. Rechthebbenden staan niet toe dat de signalen op de PC bekeken en opgenomen kunnen worden.

Uit het voorgaande concluderen wij dat het FttH-netwerk toegankelijk is voor alle partijen die via het netwerk diensten willen aanbieden en daarmee een open netwerk is zoals bedoeld in de Telecomwet. Het is daarmee aan de vrije markt van dienstenaanbieders om invulling te geven aan de beschikbare dienstverlening. De gemeente heeft hiermee geen bemoeienis. Daarnaast voert Reggefiber momenteel onderzoek uit naar de kwaliteit van de 'streams'. De gemeente ziet vooralsnog dan ook geen aanleiding om nader onderzoek naar de openheid van het netwerk te doen.

Met vriendelijke groet,

Reactie:

Beste ,

Bedankt voor deze uiteenzetting.
Het was het wachten waard.

Een klein misverstandje uit de weg ruimend: De tweakers zijn op de hoogte van het feit dat rechthebbende niet toestaan dat signalen op de PC bekeken en opgenomen worden.
Daarover gaat het dispuut niet echt.

Het gaat echt over de kwaliteit van de streams.
Deze komen, bewijsbaar van KPN en zijn dezelfde die KPN levert via ADSL.
zie: Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Dit is niet de superieure kwaliteit die Glashart media belooft in de brochures en via de media.
Dit is namelijk de kwaliteit geschikt voor ADSL.
Op glasvezel verwachten wij een veel hogere kwaliteit.
Men (glashart media/ reggefiber/Lijbrandt/ hoe ze verder ook mogen heten) is daar ook wel van op de hoogte.

Inmiddels gaan er wel wat geruchten in het rond dat ook hiervoor aan een adequate oplossing wordt gewerkt.
Onze acties schijnen, gelukkig, wel degelijk succes te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Wel prettig dat men dit even heeft uitgezocht.
n.b.namen e.d. verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja maar het laat wel pijnlijk de matige kennis van de politiek op dit gebied zien. Bijvoorbeeld bewerken dat er kwalitatief geen verschil is tussen een gereencodeerde HD stream van 8Mbit of een originele stream van 14Mbit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:36:
Ja maar het laat wel pijnlijk de matige kennis van de politiek op dit gebied zien. Bijvoorbeeld bewerken dat er kwalitatief geen verschil is tussen een gereencodeerde HD stream van 8Mbit of een originele stream van 14Mbit slaat nergens op.
Moet een politicus dan overal verstand van hebben op "ons" niveau?
Lijkt me toch niet, echter het is vrij normaal dat politici zich laten informeren door onafhankelijk kundige adviseurs in het geval men de uitleg van een provider niet geloofd.
Klakkeloos geloven wat Reggefiber aan deze persoon heeft toegelicht is waardevoller indien deze uitleg onafhankelijk zou zijn getoetst op de kwaliteit van de informatie in het verhaal, om als zodanig de BS factor er uit te halen als die erin zit.

Grappig dat ook deze politicus in ieder geval meldt dat Reggefiber onderzoekt hoe het zit met die kwaliteit, want dat is uiteraard de start geweest van deze discussi, met de roddel als resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, aan de andere kant... wat verwacht je eigenlijk verder van de politiek?

Er staat nergens wettelijk, bij de NMA of bij de Opta, vastgelegd wát de definitie van beeldkwaliteit is en wat een minimum zou moeten zijn. Dan zou je haast met een "glasvezel keurmerk" ofzo moeten gaan komen :S.

Ben dus wel bang dat we het hiermee moeten doen en dat het nu gewoon helemaal aan Lijbrandt en Glashart Media is hoe ver men wil gaan om de klanten (met name de kritische) tevreden te krijgen. De druk om hier echt voortvarend wat aan te veranderen zal waarschijnlijk alleen maar opgevoerd kunnen worden als blijkt dat té veel klanten (dus ook de massa) opzegt of geen klant wordt met als reden "de kwaliteit is slechter dan kabel en niet beter dan adsl".....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit verhaal komt niet van de Almeerse politiek, grappenmakers. Dit komt van de Dienst Stedelijk Beheer of Economische Zaken oid. en gewoon van een ambtenaar. Waarschijnlijk Frank Halsema of die andere die gedetacheerd is bij Kennisstad Gerard Jansen. Inhoudelijk is het verder een volstrekt oninteressante brief. Als men de duimschroeven verder aandraait gaan ze ongetwijfeld roepen dat de Gemeente Almere er niet (meer) over gaat, want e.e.a. is tenslotte tot op het laatste stukje glasvezel verkocht aan Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:24:
Ten slotte valt op te merken dat het aantal gebruikers dat actief is op Tweakers-net moeite heeft met het feit dat de geleverde signalen gecodeerd zijn en dus niet meer te zien en opneembaar zijn op de PC. Dit laatste is een aspect waar Glashart Media weinig aan kan doen. Rechthebbenden staan niet toe dat de signalen op de PC bekeken en opgenomen kunnen worden.
Net of alle rechthebbenden encryptie eisen. Dat KPN op ALLE zenders Verimatrix heeft gezet is iets wat KPN op eigen houtje heeft gedaan. Het is een typische KPN mentaliteit om alles dicht te zetten en af te schermen.

Het is namelijk maar een klein clubje van premium zenders (Sony Disney etc.) die zo paranoïde doen met hun encryptie en contentbeveiliging. De enige zender die dus in aanmerking zou komen voor beeld- en geluids versleuteling zou Film1 zijn. En die zender wordt helemaal niet doorgegeven door GHM of KPN.

Zie hier maar eens de uitspraken van Gradus Vos bij Ziggo over contentbeveiliging.

En deze link.
Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux.
ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:36:
Inderdaad het is wel duidelijk te zien. Echt onzin. Dit al de 2e keer dat ik deze prietpraat lees van Reggefiber/Glashart Media.

1.
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:12:
Tijdens de testen is door GHM de kwaliteit als voldoende beoordeeld.
2.
Cosimo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:24:
Hoewel deze ‘streams’ op een andere wijze bewerkt zijn dat de overige door Glashart Media gebruikte ‘streams’ is naar de mening van Reggefiber de kwaliteit beslist vergelijkbaar en adequaat voor deze dienst.
ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:23:
Exact! Die extra encodeerslag die KPN doet geeft sowieso een bak kwaliteitsverlies (en waarschijnlijk ook die color banding). 1:1 Technicolor multicast IP-adressen doorgeven (zoals GHM doet) is de enige manier om de originele bronkwaliteit te waarborgen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We slaan denk ik veel te veel zijwegen in en maken dit daardoor nodeloos complex. Prima initiatief overigens de gemeente, Glashart, Reggefiber, etc. aan te schrijven om daar een technisch antwoord te vragen. Maar uiteindelijk is het veel simpeler:

Lijbrandt is de leverancier. Wat er aan de achterkant aan overeenkomsten, SLA's, underpinning contracts en andere vormen van afspraken gemaakt zijn, hoeft ons als afnemer niet te interesseren. Om de discussie aan te zwengelen, op gang te houden of te forceren dient Lijbrandt in mijn beleving aangeschreven te worden.

Het webteam heeft inmiddels min of meer toegezegd dat de streams beter gaan worden in 2011, kwalitatief. Binnenkort horen we meer. Wat mij betreft prima nieuws.

En die encryptie? Daar kan je prima doorheen via een SD STB aan je PC... have fun... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:14
Ik heb het idee dat ze bij Lijbrandt toch wat settings aangepast hebben. Kwam ik vorige week niet hoger dan zo'n 35Mbit, nu kom ik bij down en upload op 49Mbit download en 43 upload:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070699783.png

[ Voor 4% gewijzigd door pendragon1 op 14-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
Ook hier prima resultaten (25/25)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070712923.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:04:
En die encryptie? Daar kan je prima doorheen via een SD STB aan je PC... have fun... ;)
Of de M532, die eveneens gewoon analoog scart uit heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja eerst analoog omgezet :P Laat dan maar zitten. Dan doe ik het wel met DVB-C :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:44:
Klopt, zo is het bij mij ook gefactureerd geworden na wat gehassebas over de eenmalige kosten ;)
Maar is het zo onterecht dan dat je je telefoontikken en extra pakketten afrekent?
De kern van het dispuut is de niet omlijnde manier van aanprijzen van twee maanden "gratis" proberen tijdens de diverse introductieavonden lijkt het.
Gevolgd door een te lange periode waarin men niet via de website deze "gratis" periode duidelijk heeft afgebakend tot de basisdiensten.
Zeer vanzelfsprekend dat Lijbrandt dergelijke twijfel netjes en accuraat dient op te lossen. Het had gewoon duidelijk moeten wezen en niet tweeerlei uitgelegd kunnen worden.

Dit probleem hadden de early adopters bij Tweak ook over de interpretatie van HD als TV kanalen terwijl Tweak van mening was dat HD stond voor Hard Disk. Uiteindelijk heeft Tweak het netjes opgelost om betreffende klanten een half jaar gratis HD TV kanalen te geven.

Nu heeft Lijbrandt een dergelijke fout waarbij het voor de klant niet verwijtbaar is dat die tweezijdig uitgelegd kan worden en dus met een klantgerichte oplossing te komen, dan in plaats van zoals nu het gelijk naar eigen kant te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
L0wleveL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:37:
Ook hier prima resultaten (25/25)
Bij mij zoals gewoonlijk de meest vreemde resulaten, geen idee wat er gebeurt, op adsl klopte het ook al nooit, maar nu met een nieuwe provider, andere techniek, andere router, zowel op pc als op laptop.
Zie hier mijn resultaat (eveneens 25/25):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070779248.png

en 2 minuten later:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070782493.png

Ik denk dat ik momenteel de snelste glasvezel klant ben, alleen mijn upload blijft iets achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@Websurfer01: probeer eens Veendam als server, die is heel stabiel met down en upload. Ben benieuwd wat die geeft. Bij die van Utrecht geeft hij bij mij ook vreemde getallen. Ook een upload van 6Mbit.

[ Voor 27% gewijzigd door pendragon1 op 14-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Utrecht krijg ik altijd een server van Telfort en vooral de upload is dan dramatisch slecht. Dit i.t.t. andere servers waar de download ruim boven de 25 ligt en upload net onder de 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
eymey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:45:
Er staat nergens wettelijk, bij de NMA of bij de Opta, vastgelegd wát de definitie van beeldkwaliteit is en wat een minimum zou moeten zijn. Dan zou je haast met een "glasvezel keurmerk" ofzo moeten gaan komen :S.
Wettelijk staat er over beeldkwaliteit niets vastgelegd, dat klopt volgens mij ook wel, maar inferieure -en superieure beeldkwaliteit zijn bepaalde gradaties volgens mij.

Op 19.12.08 kwam de OPTA met het:
"Besluit Marktanalyse Breedband Wholesale-breedbandtoegang"

Hierin geeft de NMa middels een brief advies aan OPTA, in deze brief staat een volgende passage (pagina 266):
"De NMa acht het niet uitgesloten dat KPN een AMM*-positie heeft op de markt voor lage kwaliteit WBT. De NMa kan de conclusie van OPTA in dit stadium niet onderschrijven. De NMa zal in het kader van de voorgenomen concentratie tussen KPN en Reggefiber zelf onderzoek doen naar de onderhavige markt."

De Opta schrijft hierin op pagina 275:
“Het college verwijst hiervoor naar zijn reactie op de bedenkingen van KPN bij de dominatieanalyse lage kwaliteit WBT. Het college concludeert hier dat hij van mening is dat ook in een situatie dat er geen of nauwelijks sprake is van daadwerkelijke uitfasering van MDF-access in de komende reguleringsperiode KPN beschikt over AMM* op de markt voor lage kwaliteit WBT. KPN kan zich hierdoor in hoge mate onafhankelijk gedragen van afnemers waardoor er een reëel risico bestaat op een aantal mededingingsbeperkende gedragingen (zie hoofdstuk 10) met het effect dat afnemers van WBT worden uitgesloten of uitgebuit en KPN zich onafhankelijk kan gedragen op de onderliggende retailmarkten. Dit is ten nadele van eindgebruikers.”

Reggefiber stelt op pagina 289 hetvolgende:
“Reggefiber stelt dat zij in de toekomst slechts een beperkt aantal WBT-aansluitingen over glas zal realiseren en daarom geen AMM kan hebben op deze markt. Reggefiber stelt verder dat de eventuele negatieve gevolgen door het uitfaseren van MDF-access los moet worden gezien van de autonome ontwikkeling bij lage kwaliteit WBT over glas. In de toekomst zal volgens Reggefiber de concurrentie waarschijnlijk positief worden beïnvloed door het open toegansmodel van Reggefiber waardoor ook in de toekomst geen verplichtingen noodzakelijk zijn.”

* AMM = Aanmerkelijke Markt Macht
* hoge kwaliteit WBT: overboekingsfactor van 1:20 of hoger;
* lage kwaliteit WBT: overboekingsfactor van lager dan 1:20.
De overboekingsfactor is een maat voor de capaciteit van een verbinding die gegarandeerd kan worden.
In haar marktanalysebesluit WBT verplicht OPTA KPN om hoge en lage kwaliteit WBT over koper te leveren. KPN is tevens verplicht om hoge kwaliteit WBT over glas te leveren.
Bron: Opta/am/2008/202717

PS, een aantal passages zijn uit het document gelicht, verdere studie van het 407 pagina’s tellend document is derhalve niet verricht.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik begrijp alleen niet helemaal wat de relatie is tussen de door jou gekozen passages en de begrippen "inferieure" en "superieure" beeldkwaliteit. Heel dat hoge en lage kwaliteit WBT verhaal gaat namelijk zoals je zelf al aangeeft enkel over de overboeking op de verbinding. Dat heeft weinig met beeldkwaliteit te maken.

Even los daarvan blijven beide begrippen altijd subjectief. Het is namelijk nergens vastgelegd wat dan de specificaties zijn van beide begrippen en deze begrippen zijn ook in hun betekenis relatief. Want als je de KPN ITV streams vergelijkt met de Digitenne streams dan zijn de ITV streams superieur. Echter wanneer je de KPN ITV streams vergelijkt met de originele GHM streams dan zijn de ITV streams inferieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
pendragon1 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:39:
@Websurfer01: probeer eens Veendam als server, die is heel stabiel met down en upload. Ben benieuwd wat die geeft. Bij die van Utrecht geeft hij bij mij ook vreemde getallen. Ook een upload van 6Mbit.
Veendam geeft ook dergelijke vreemde resultaten, het venijn zit hem steeds in de laatste 2 seconden van de test, de meter slaat dan compleet op hol.
Als ik via Usenet een groot bestand download is de snelheid gewoon wat het moet zijn voor mijn abo.
Upload weet ik niet, dat doe ik weinig en de snelheid interesseert me dan ook niet zo.

Vond alleen de resultaten van Speedtest wel grappig, vandaar dat ik ze neerzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Die snelheden komen door je antivirus... die cachen en scannen meestal de downloads, even uitzetten en nog een keer testen.

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 14-12-2010 22:46 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:00:
Ja eerst analoog omgezet :P Laat dan maar zitten. Dan doe ik het wel met DVB-C :-)
Ik had het ook eigenlijk meer over de IPTV zenders die niet in de basisopstelling zitten, en die je straks (ok analoog, maar zonder ruis en crap en in HD) in ieder geval op KPN niveau gewoon je PC in kan spelen, zelfs live met de juiste adapter.

Om nog maar te zwijgen over mogelijke pay-per-view diensten die er ooit zeker zullen komen.... ;)
Encryptie op doosjes met analoge uitgangen is dus een beetje de voordeur dichtspijkeren, maar de achterdeur open laten staan, en een analoog kopietje 1080i van een dagfilm die net uit (zeker als de streams straks beter van kwaliteit worden) is doet het nog altijd goed op Usenet in vergelijk met crappy CAM versies :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Nog even dit: Er staat duidelijk medewerker gemeente Almere. Dat is meestal geen politicus. Het is een ambtenaar. De gemeente Almere gaat er verder niet over, maar er zijn wel beloftes gedaan over een open onafhankelijk netwerk. Als dan blijkt dat KPN een monopolie positie heeft verworven en deze ook misbruikt, dan vind ik wel dat ze dit moeten weten. Daarom heb ik de gemeente aanngeschreven, maar ook diverse politieke partijen want die horen voor de belangen van de burgers op te komen.
Hopelijk komt er ook nog een reactie vanuit de politiek.
De ambtenaar in kwestie heeft zich een beetje met een kluitje in het riet laten sturen door een woordvoerder van Reggefiber/Glashart Media/Lijbrandt (hopelijk is het dezelfde kwa kosten ;) ) die ervoor gestudeerd heeft om zoveel mogelijk te praten maar zo weinig mogelijk te zeggen. Daarom heb ik nog wel even terug gereageerd om in een notendop uit te leggen waarom we problemen met de situatie hebben.
Ik heb het KPN webcareteam ook uitgenodigd te reageren, dat was alweer 13 dagen geleden (wat vliegt de tijd). Ze zouden na 1 dag contact met me opnemen. Dat is nog niet gebeurd. Dat geeft te zeggen.
Volgens mij kan het nooit kwaad om de publieke opinie een beetje naar je hand te zetten mits het naar waarheid gebeurd. Volgens mij staan we hier met z'n allen niet te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:09:
Nog even dit: Er staat duidelijk medewerker gemeente Almere. Dat is meestal geen politicus.
Ambtenaren voeren uit wat B&W ze opdraagt, en ik heb zelden een ambtenaar eigen intiatief zien tonen, maar dat is eigenlijk niet relevant in de discussie.
Belangrijker is dat de partijen die leveren door een piepeltje van een gemeente worden geconfronteerd met onze klachten en hier een verhaal tegenover moeten stellen.
Dat het verhaal wellicht een leuk commercieel BS gehalte bevat omdat deze ambtenaar sowieso waarschijnlijk na drie zinnen al niet meer snapt doet niet eens ter zake.

Het gaat om het feit dat providers van diensten worden geconfronteerd met deze klachten vanuit hoeken waarvanuit men het niet direct verwacht, om zo de ernst ervan te benadrukken.

Ook onze burgervader heeft me toegezegd de partijen hierover aan te spreken, onder het motto baat het niet, dan schaadt het zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
[quote]Michael_E schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:06:
[...]

Wettelijk staat er over beeldkwaliteit niets vastgelegd, dat klopt volgens mij ook wel, maar inferieure -en superieure beeldkwaliteit zijn bepaalde gradaties volgens mij.

Thanks !!!

Meer dan duidelijk....maar het is wel wachten of de nma hier iets aan doet

Want een aantal loose/ losse kreten...stelt.. toekomst... waarschijnlijk

Taal puristje zijnde ... in de tekst van de opta staan wat fouten .........
Maar algemene strekkiing ( zoals gewoonlijk) opta doet niets, of er moet duidelijk wat mis zijn, anders wacht de opta de commerciele markt wel af met hun reclameringen.

In het geval van Lijbrandt:
Indien de eerste 2 maanden van kosten van een extra pakket/ diensten wel worden gecrediteerd, gezien het gestelde op de eigen website, en de wijziging onlangs op de website, weiger akkoord te gaan
Indien je een screenshot van beide hebt, is dat wettig en overtuigend bewijs dat je niet hoeft te betalen ( ik hou het simpel... daarom heeft Lijbrandt de website ook aangepast).

Eredivisie live- eerste drie maanden gratis, na 2 maanden zouden ze vooruit kunnen crediteren, voorwaarden ?
Vooruit ze brengen 12,50 in rekening, jij zegt binnen de periode op. Heb je dus recht op teruggave van je vooruitbetaalde abbo. Daarover heen heb je recht op een wettelijke rente, dat is even searchen op het net... lol 2 cent ofzo...( maar 10.000 (0)klanten voor 2 cent)Eerlijk gezegd ben het nog niet eerder tegengekomen bij een provider...... vooruitbetalen, dat geeft een signaal af wat niet gunstig is, immers over 12 maanden is je contract afgelopen

Maar je betaalt wel vooruit( Uhhh ??) zie de voorwaarden, en daar stond dus nergens in vooruitbetaling

Enige zoete woorden van een medewerker, heel begaan met zijn bedrijf, of met deze website
Kritiek wordt afgezwakt immers... een luisterend oor
Een ingang bij het bedrijf
Luister , huiver en beef.... alles komt goed

Execuus voor het schreeuwen:
WTF WAKE UP WAT ZIJN DE FEITEN EN WAT ZIJN DE RESULTATEN ?????

Zie de overstap van eymey, zie het topic Houten, zie topic Leeuwarden
Ik geef heel veel credits naar onze die hards die de problemen bloot leggen
Alleen maar een grote pluim voor een web team, en antwoord geven op vragen

In geval van lijbrandt;
Aanpassing van de website is een vorm van schuldbekentenis
vooruitbetaling staat nergens vermeld in de voorwaarden, indien zo: webteam gelieve van de oude website/ voorwaarden te quoten: ;)

@t webteam lijbrandt: geloof in jullie moeite en effort om het bedrijf te promoten, maar kom dan ook uit voor gemaakte fouten. Goed kost het bedrijf mischien 10/ 20 35.000. Maar hoeveel levert een positieve gratis marketing via tweakers of wat dan ook op.... denk meer.

[ Voor 14% gewijzigd door baasandre op 14-12-2010 23:26 . Reden: edit tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
dit is mijn speed(25/25)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1070996924.png

is het netjes of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:19:
Eerlijk gezegd ben het nog niet eerder tegengekomen bij een provider...... vooruitbetalen, dat geeft een signaal af wat niet gunstig is, immers over 12 maanden is je contract afgelopen
UPC basis analoge TV, eens per drie maanden vooruit betaald, XS4ALL abonnement vooruit betaald, telefoontikken achteraf, KPN telefonie, vastrecht vooraf/ISDN ook, ADSL ook, alleen tikken achteraf... er zijn dus veel meer dienstverleners die vooraf betalen van vaste diensten eisen.
Zomaar even drie voorbeelden uit mijn huishouden, waarbij de tweede ook alleen maar automatische incasso accepteert als betalingsvoorwaarde ;)
cgok schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:29:
dit is mijn speed(25/25)

[afbeelding]

is het netjes of niet?
Lijkt me niet veel mis mee ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met spikey eens. Er is wat dat betreft in Nederland volgens mij geen enkele provider zaligmakend.

Voor wat betreft de twee maanden gratis, mijn laatste woorden daarover. Er is niet ondubbelzinnig aangegeven dat de actie niet geldt voor de "extra diensten". Dat heeft het webteam ook netjes erkend overigens, door o.a. de inschrijfformulieren aan te passen en de website te wijzigen. Op dat punt heb ik me laten afzakken in een redelijk zinloze welles-nietes discussie, terwijl de oplossing simpel is: ben je het er niet mee eens, voeg dan daad bij woord en storneer de afschrijving. En ja, juridisch sta je sterk.

Ook over Lijbrandt kan ik redelijk ongenuanceerd uit de hoek komen. Terecht vind ik overigens, want als consument hoef ik die nuance niet in ogenschouw te nemen al zijn er natuurlijk grenzen. Om een verkeerde tendens in denken echter te voorkomen moet gezegd worden dat er tenminste iets gebeurd met wat er hier geuit wordt. Niet in het tempo dat je graag zou zien, wellicht ook niet onder begeleiding van afdoende communicatie maar uiteindelijk veranderd er iets. Dat is positief, hoe hard ik het ook met een aantal zaken niet eens ben; zoals waarschijnlijk niet onopgemerkt aan jullie voorbij is getrokken.

Is er overigens nog nieuws uit Solcon hoek over die zgn 'échte' GHM streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:03:
[...]

Ik had het ook eigenlijk meer over de IPTV zenders die niet in de basisopstelling zitten, en die je straks (ok analoog, maar zonder ruis en crap en in HD) in ieder geval op KPN niveau gewoon je PC in kan spelen, zelfs live met de juiste adapter.
Alleen voor een HTPC heb je er niks aan om de Amino analoog aan te sluiten op een s-video ingang van een analoge PC TV-kaart. Je kunt dan nog steeds totaal niks met je HTPC software omdat alles nog gewoon via de Amino bediend moet worden. En van een analoog omgezet HD beeld wordt ik ook niet vrolijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
fast-server schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:45:
Die snelheden komen door je antivirus... die cachen en scannen meestal de downloads, even uitzetten en nog een keer testen.
Dat verklaart alles, vreemd dat je hier helemaal niet voor gewaarschuwd wordt.
Bedankt voor de tip.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1071426112.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[b][message=35206627,noline]
Ik heb het KPN webcareteam ook uitgenodigd te reageren, dat was alweer 13 dagen geleden (wat vliegt de tijd). Ze zouden na 1 dag contact met me opnemen. Dat is nog niet gebeurd. Dat geeft te zeggen.
Dat geeft alleen maar te zeggen dat het KPN is.

KPN moet nog voor twee gelegenheden contact met me opnemen, en bij een derde gelegenheid betreft het een schriftelijke klacht over de eerste twee, dat is al een jaar of 6 a 7 geleden ;)
Verder heb ik van recentere datum nog een aantal keer terugbellen tegoed.

Als ze bij mij al een "verpruts"score hebben van 100% bij twee bestellingen van diensten, 1 wijziging en 1 opzegging, als je ziet hoe ze blunder op blunder stapelen en uiteindelijk zelf zeggen dat ze niet meer weten hoe ze het op moeten lossen, behalve alles annuleren?

Dan verbaast dit me ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
@Webteam en @spikecity

Is er ook al nieuws over een oplossing voor het missen van de EDL HD kanalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Websurfer01 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:11:
[...]
Veendam geeft ook dergelijke vreemde resultaten, het venijn zit hem steeds in de laatste 2 seconden van de test, de meter slaat dan compleet op hol.
Als ik via Usenet een groot bestand download is de snelheid gewoon wat het moet zijn voor mijn abo.
Upload weet ik niet, dat doe ik weinig en de snelheid interesseert me dan ook niet zo.

Vond alleen de resultaten van Speedtest wel grappig, vandaar dat ik ze neerzette.
Voor mij was het nu juist de reden om naar glasvezel te gaan, want een beetje download kun je bij een aardige adsl ook wel halen (ik had 17Mbit bij telfort). Ik weet het, geen vergelijk met de 50Mbit, maar toch nog aardig. Ik upload veel (doe veel met foto's en video, vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:21:
@Webteam en @spikecity

KPN begint op 15 januari met 1 HD kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:21:
@Webteam en @spikecity

Ik zit te wachten op een bericht van het webteam, die volgens de laatste DM zit te wachten op een bericht van GHM wanneer ze via KPN kunnen worden aangeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:51:
[...]

Inderdaad niet efficient, maar het lijkt me toch de planning van de installateur om dit zo efficient mogelijk in te delen en niet per definitie een eis van Lijbrandt om expliciet in die volgorde op te leveren toch?
Nope, dat is niet helemaal juist. Fa. Schuring belde een week vooraf om een dag en tijd af te spreken.
Dus omzetten van een route kan niet door de monteur woredn gedaan, omdat klanten afgesproken tijden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
despijker schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:27:
[...]

Nope, dat is niet helemaal juist. Fa. Schuring belde een week vooraf om een dag en tijd af te spreken.
Dus omzetten van een route kan niet door de monteur woredn gedaan, omdat klanten afgesproken tijden hebben.
Dat is wat Spike bedoelde, met de installateur bedoelt hij de planner van de fa. Schuring.
Toen deze mij belde en vroeg wanneer het mij schikte gaf ik als antwoord: over 5 minuten, hij belde een monteur die in de buurt was en een uurtje later was ik aangesloten.
Lijbrandt levert de n.a.w. gegevens aan en iemand bij Schuring stuurt de monteurs aan.

Het zal wel lastig zijn een monteur de hele dag in 1 klein gebied te houden, als je 10 klanten in Muziekwijk hebt kan de één natuurlijk alleen op maandagochtend , de ander op woensdagmiddag, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Websurfer01 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:06:
[...]

Dat is wat Spike bedoelde, met de installateur bedoelt hij de planner van de fa. Schuring.
Toen deze mij belde en vroeg wanneer het mij schikte gaf ik als antwoord: over 5 minuten, hij belde een monteur die in de buurt was en een uurtje later was ik aangesloten.
Lijbrandt levert de n.a.w. gegevens aan en iemand bij Schuring stuurt de monteurs aan.

Het zal wel lastig zijn een monteur de hele dag in 1 klein gebied te houden, als je 10 klanten in Muziekwijk hebt kan de één natuurlijk alleen op maandagochtend , de ander op woensdagmiddag, etc etc.
Niet goedgelezen 8)7 , idd Spikey heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een fan van Doctor Who en was dus zwaar teleurgesteld dat i.p.b. BBC 1 en 2 ik BBC World en Entertainment te zien kreeg. Dus maar gemaild met Lijbrandt. Hun antwoord:
Het officiële statement: Glashart Media gaf BBC 1 en 2 door op analoge televisie. Dit is tijdelijk stopgezet op verzoek van BBC, en de zenders zijn vervangen door BBC World en BBC Entertainment. Glashart Media is sindsdien in gesprek met BBC over de hervatting van de doorgifte van BBC 1 en 2. Op basis van die gesprekken heeft Glashart Media er alle vertrouwen in dat BBC op termijn weer beschikbaar komt. Dit hangt echter af van de bereidheid van BBC om alle leveranciers van televisiediensten in Nederland gelijk te behandelen. Hier hebben wij geen invloed op en daarom kunnen we helaas nog geen concrete datum noemen.
Er is dus hoop voor de ware fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:22:
Ik ben een fan van Doctor Who en was dus zwaar teleurgesteld dat i.p.b. BBC 1 en 2 ik BBC World en Entertainment te zien kreeg. Dus maar gemaild met Lijbrandt. Hun antwoord:

[...]

Er is dus hoop voor de ware fan.
Ton,

Op IPTV heb je ze overigens wel, en inderdaad is deze officiële verklaring ook degene die ik gekregen heb, men is nog aan het bakkeleien met de BBC voor doorgifte lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit topic al een tijdje ivm de gebrekkige info die ik sinds juli van Lijbrandt zelf moest vernemen. Ik ben blij dat er in ieder geval verbetering in zit op dit moment. Nu een kleine 1,5 week geleden aangesloten en op een ding na doet alles het volgens wens. Bij mij is het probleem "analoge aansluiting" die niet werkt, meerdere mensen met ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Zojuist een brief van Tweak ontvangen:

"Intussen is Tweak meer dan zes maanden bezig met het testen van de Zyxel 2812, in de tussentijd is er dermate weinig vooruitgang geboekt dat Tweak heeft besloten te stoppen met de test van Zyxel 2812"

Met verzoek om de Zyxel 2812 te retourneren

Verwijderd

Nou sinds ik Lijbrandt in huis heb is de snelheid erg vooruit gegaan als ik dit vergelijk met online.nl 20mb lijntje
met nadruk op "lijntje" top hoor 50mb up/down en komt aardig in de buurt

tot nu toe een tevreden klant...... :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1072394179.png

• Websurfer01
Helaas is Lijbrandt het negeren van e-mails die ze niet bevallen of waar ze geen raad mee weten nog steeds niet afgeleerd.

Op mijn e-mail m.b.t. de twee maanden gratis kreeg ik een antwoord waarin stond dat dit gold voor "ongeacht welk pakket u neemt" , en even verder dat het niet gold voor "aanvullende" pakketten , het bekende verhaal.
Ik heb daar op 10 december op gereageerd en aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben, of hij mij uit kon leggen wat het verschil is tussen pakketten en pakketten en me kon laten zien waar ik dit vooraf had kunnen lezen.

En nu wordt ik weer genegeerd ;)

Aan de drukte kan het niet liggen, een andere mail met een vraag die ik 5 minuten later verstuurde werd dezelfde dag beantwoord.
Als men nog geen antwoord heeft omdat het nog intern behandeld wordt kan men ook aangeven dat het antwoord even op zich laat wachten.
De informatie op de site en het inschrijfformulier is wel binnen een dag aangepast, er is ergens een excuus gemaakt voor de onduidelijkheid en verder laat men het blijkbaar doodbloeden.

Verwijderd

Reggefiber: Theorie, Praktijk en TV-streams

Bij Reggefiber begint men er steeds meer achter te komen dat er een groot verschil is tussen het maken van een op marketing gerichte brochure voor een nieuw huis, het houden van informatieavonden c.q. verkoopgesprekken, het beloven wanneer het nieuwe huis klaar zal zijn en het in de praktijk bouwen van het huis. Lees meer...

• eymey
Ach @websurfer01: Zelfde met Tweak.

Dinsdag eindelijk een DM van het Tweak webcare team over het "afbreken" van mijn glasvezel verbinding. Met de mededeling dat "orderverwerking" het nu druk heeft maar de betreffende webcare representative wilde het ook wel voor me doen, na een bevestiging dat het vroegtijdig verliezen van diensten ook echt door mij gewenst is.

Gereageerd (o.a. met een hernieuwd verzoek om bevestiging van de nieuwe 'afbreekdatum' die ik doorgegeven heb) maar sindsdien weer complete stilte.....

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:51:
Ach @websurfer01: Zelfde met Tweak.

Gereageerd (o.a. met een hernieuwd verzoek om bevestiging van de nieuwe 'afbreekdatum' die ik doorgegeven heb) maar sindsdien weer complete stilte.....
Zwijgen is de makkelijkste oplossing, helemaal met contacten via mail of internet, dan zien ze je toch niet ;)

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:18:
Ik lees dit topic al een tijdje ivm de gebrekkige info die ik sinds juli van Lijbrandt zelf moest vernemen. Ik ben blij dat er in ieder geval verbetering in zit op dit moment. Nu een kleine 1,5 week geleden aangesloten en op een ding na doet alles het volgens wens. Bij mij is het probleem "analoge aansluiting" die niet werkt, meerdere mensen met ditzelfde probleem?
Bij mij hetzelfde probleem. Analoge signaal werkt ook niet. Heb webcareteam een DM gestuurd, en een dag later had ik de firma Schuuring aan de lijn om een nieuwe afspraak te maken voor de monteur om het probleem te verhelpen. Dus hopelijk vanaf volgende week ook analoog signaal.

• Websurfer01
Daarnet zocht ik iets in de brochure van Lijbrandt die we eerder dit jaar kregen, en daar zie ik iets wat me nog niet eerder opgevallen was, volgens mij heb ik het hier ook nog niemand zien noemen.
Lijbrandt beweerde ergens in de hele discussie nooit beloofd te hebben dat de "superieure" beelden niet gecomprimeerd bij KPN ingekocht zouden worden, echter op pagina 3 (punt 6) van deze brochure staat zwart op wit:
"Op deze manier krijgt u de beschikking over extra mogelijkheden zoals uitzending gemist, ongecomprimeerde HD zenders en een keur aan extra themakanalen"

Het verandert niets aan de huidige situatie, alleen zijn ze hiermee wel zwart op wit betrapt op een leugen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Websurfer01 op 16-12-2010 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:18:
Nee daar heb ik geen problemen mee, zodra de monteur klaar was met het doormeten van de internetverbinding en dus weer terug ging naar zijn auto'busje kon ik alles aansluiten en werken deed het goed ook de analoge aansluiting werk goed zelfs BETER dan upc boven op zolder _/-\o_ doel ik dus....

moet eerlijk zeggen ik had het toch niet echt verwacht ..... :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:46:
[...]

Nee daar heb ik geen problemen mee, zodra de monteur klaar was met het doormeten van de internetverbinding en dus weer terug ging naar zijn auto'busje kon ik alles aansluiten en werken deed het goed ook de analoge aansluiting werk goed zelfs BETER dan upc boven op zolder _/-\o_ doel ik dus....

moet eerlijk zeggen ik had het toch niet echt verwacht ..... :X .
Nou monteur is weer langsgeweest (schuuring), na 4 pogingen met 4 nieuwe modules nog steeds geen signaal op de coax helaas. Er zit toch echt iets fout en het is toch een iets groter probleem in Almere . Bij de één hoor ik dat er een nieuwe module is geplaatst en dat het dan was opgelost en bij de ander hetzelfde resultaat zoals bij mij...geen signaal dus. Nou ja gelukkig hebben we nog Digitenne tot 7 januari, ik hoop dat ze het voor die datum wel op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Nieuwsbericht site Lijbrandt:

De Levering van de Amino M532 is vertraagd.
De levering van de nieuwe Amino M532 met pauze- en opnamefunctionaliteit is wegens succes vertraagd.
We kunnen op dit moment helaas niet aan alle vraag voldoen.

@ Spike, zei jij niet dat het apparaat nog helemaal niet bruikbaar is?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:15:
[...]

Nou ja gelukkig hebben we nog Digitenne tot 7 januari, ik hoop dat ze het voor die datum wel op kunnen lossen.
Signaal blijft i.h.a. nog korte tijd aanwezig en evt. kun je tel.verlengen en dan per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:15:
[...]

...
Nou ja gelukkig hebben we nog Digitenne tot 7 januari, ik hoop dat ze het voor die datum wel op kunnen lossen.
...
En zonder abonnement zou je nog steeds nederland 1,2 en 3 en omroep flevoland moeten hebben. Dus helemaal zonder zit je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Websurfer01 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:
Nieuwsbericht site Lijbrandt:

De Levering van de Amino M532 is vertraagd.
De levering van de nieuwe Amino M532 met pauze- en opnamefunctionaliteit is wegens succes vertraagd.
We kunnen op dit moment helaas niet aan alle vraag voldoen.

Sterker nog.... hebben andere gebruikers al de Amino532. of alleen de testgroep ?

Of bedoelen ze het succes bij een andere partij waardoor Lijbrandt met zijn orders achter die groep staat en dus later bevoorraad wordt ? ( dit is mijn vermoeden)
Want marketingtechnisch is dat natuurlijk perfect verwoord: wegens succes --> belangstelling wekken en tevens aangeven voorlopig nog niet leverbaar.... :9

... wachten is niet erg.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:
Nee hoor, het apparaat werkt als een speer, er missen wat kleine handigheidjes, maar zelfs op een wba netwerk lijkt het goed te draaien.
baasandre schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:26:
[...]

Sterker nog.... hebben andere gebruikers al de Amino532. of alleen de testgroep ?

Of bedoelen ze het succes bij een andere partij waardoor Lijbrandt met zijn orders achter die groep staat en dus later bevoorraad wordt ? ( dit is mijn vermoeden)
Want marketingtechnisch is dat natuurlijk perfect verwoord: wegens succes --> belangstelling wekken en tevens aangeven voorlopig nog niet leverbaar.... :9

... wachten is niet erg.... :O
XMS is begonnen met uitleveren en aangezien beide clubs waarschijnlijk gezamenlijk inkopen zal Lijbrandt achteraan moeten sluiten vrees ik.

Ik weet dat er behalve bij mij nog bij een paar wdgo klanten een M532 op proef draait, maar verder heeft Lijbrandt het ding nog niet uitgerold voor de complete klantenpopulatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:41:
Ik weet dat er behalve bij mij nog bij een paar wdgo klanten een M532 op proef draait, maar verder heeft Lijbrandt het ding nog niet uitgerold voor de complete klantenpopulatie denk ik.
Was mijn gedachte ook al, een wel uitgedachte marketingstunt.

Waarom noem ik het een stunt:
- Onlangs beschikbaar bij xms
- Je kan hem wel/ niet bestellen EN BINNEN een paar dagen, sorry voorlopig niet leverbaar ( maard dan even anders verwoord)

Een stunt is natuurlijk niet verboden en natuurlijk welkom. Maar als het een sigaar uit je eigen doos is

Ik kan me toch zo langzamerhand niet ontrekken aan de indruk dat Lijbrandt een beetje zijn hand overspeelt heeft/ verkeerd ingeschat heeft.

1) Ze willen graag maar Kpn en hun media stream.
2) De kritische noot hier, en de mogelijke impact daarvan ( zoekmachines etc.)
3) de voortschrijdende techniek ( voorlichting in juni/ juli--> toen had men nog over on line opslaan), en misschien de eigen infra ( klanten/ momteurs--> waar sta je bij de fabrikant)
4) website, laat ik het zo stellen, die is niet voor niets aangepast

Ach ja....

De website tekst:
Geen kosten gedurende de eerste twee maanden. Gedurende deze eerste 2 maanden betaalt u geen abonnementskosten, ongeacht voor welk pakket van Lijbrandt u kiest (u betaalt alleen beltikken als u belt naar nummers die niet gratis zijn).

Dit is de letterlijke tekst van de website, er wordt maar een voorbehoud gemaakt, zijnde beltikken.
Er wordt gesproken over een abonnement:
"•Een abonnement is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer die inhoudt dat een bepaald product of dienst geregeld wordt geleverd in ruil voor periodieke betaling."

Dus als alle extra diensten/ pakketten horen de eerste twee maanden gratis te zijn bij Lijbrandt, dit vermelden ze op hun website en in de folder.
Feitelijk en wettelijk bewezen en hoef je niet een ander woord te gebruiken als leverancier voor pakket, dienst want zie de defenitie van abonnement.
Dat klanten het pikken dat ze onterecht moeten betalen en het er bij laten zitten, dat is hun keuze.

Vergeet niet: de duidelijke folder, website geen kosten. Dus pure misleiding.
Weiger te betalen, desnoods schik in de minne dat je er niks mee zal doen ( onthoudingsverklaring), en anders laat maar voorkomen.
En laat jouw kosten gemaakr, na veroordeling maar vergoedt worden........

Bovenstaand heb ik door gesproken met een persoon werkzaam in het recht ( gelukkig voor mij famillie, dus vandaag gratis consult ;), voor testament mocht ik overigens wel gewoon betalen... :'( ... lol ).

Geloof je mij niet:
http://www.wetswinkelalme...w=article&id=49&Itemid=54

Vraag het daar maar gratis advies................. alles is de 1e 2 maanden gratis behalve bellen !!!
Dus echt alles !! staat gewoon in de voorwaarden, anders is het misleiding en dus toetsbaar aan het strafrecht

Ps: dat alles de eerste twee maanden gratis is: zegt niks over de overige 10 maanden, want abonnement is wel voor 12 maanden !!! Of er moet duidelijk aangegeven zijn dat het maar voor bijvb 3 maaanden geldt, bijv eredivisie

[ Voor 3% gewijzigd door baasandre op 18-12-2010 23:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch blijf ik het wel enigszins onbegrijpelijk vinden dat Glashart Media uberhaupt zo laat met een PVR komt. Aan de techniek ligt het echt niet want Tele2 heeft inmiddels alweer een jaar een PVR.... óók van Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige ervaring met advocaten en er is 1 eigenschap die ze allemaal gemeen hebben.

Ze vertellen aan het begin allemaal hun cliënten ('klant' past niet bij hun tarief) "Meneer, dit is een eitje. U gaat dit winnen, geen twijfel mogelijk".

Na afloop zeggen ze " Die rechter, die had ik er echt geen verstand van. Zullen we maar in Hoger beroep gaan?".

Voor geïnteresseerden: (vrijwel) alle advocaten doen het eerste consult gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Websurfer01 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:40:
"Op deze manier krijgt u de beschikking over extra mogelijkheden zoals uitzending gemist, ongecomprimeerde HD zenders en een keur aan extra themakanalen"
Video streams zijn altijd gecomprimeerd. Ongecomprimeerde video is iets als (in Bytes!):

Format Data rate -------------(Mbps)----GB per hour of video
1280 x 720/24p 4:2:0 --------332--------146
1920 x 1080/24p 4:2:0 ----- 746--------328

Dit kan dus niet over een 100 MBit/s lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:14:
[...]

Was mijn gedachte ook al, een wel uitgedachte marketingstunt.

Waarom noem ik het een stunt:
- Onlangs beschikbaar bij xms
- Je kan hem wel/ niet bestellen EN BINNEN een paar dagen, sorry voorlopig niet leverbaar ( maard dan even anders verwoord)
Ik denk dat je dingen ziet die er niet zijn, zeker als je weet dat GHM/XMS/Lijbrandt/Reggefiber allemaal onder dezelfde parasol vallen en dus ook waarschijnlijk gezamelijk inkopen en ontwikkelen.
Dat XMS voor gaat lijkt me logisch daar dit bedrijf langer op de glasvezelmarkt als speler aanwezig is en bovendien alleen maar op wdgo netwerken actief is, wat de software een stuk simpeler maakt dan voor Lijbrandt die op zowel wdgo als wba moeten leveren.

Voor XMS zijn de M532's dus nu klaar en kunnen worden uitgeleverd, voor Lijbrandt nog niet omdat ik nog steeds bezig ben het ding bugvrij te krijgen en er nog zat zaken niet goed werken die uitlevering tegenhouden.
Of wil jij een PVR waarvan de helft van de menulinks tussen TV en PVR niet werken? Het geeft je in ieder geval weer een reden om te klagen over Lijbrandt.

Ik vind het een verstandige beslissing om na alle te vroege aankondigingen van Lijbrandt nu heel conservatief te zeggen sorry, hij gaat eerst naar zusje XMS want dat geeft ons tijd om onze versie klaar te stomen voor beide netwerken... En met de inruildeal van XMS die wellicht gretig wordt gebruikt mag je dat wegschrijven als "wegens overweldigend succes"....
eymey schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:33:
Toch blijf ik het wel enigszins onbegrijpelijk vinden dat Glashart Media uberhaupt zo laat met een PVR komt. Aan de techniek ligt het echt niet want Tele2 heeft inmiddels alweer een jaar een PVR.... óók van Amino.
Heel verklaarbaar, daar alle menu's voor dat ding door GHM (Stoneroos) voor Lijbrandt uniek ontwikkeld moeten worden, want zonder de menu's is de M532 niet te bedienen.
Door de gesplitste klantenkring, waarbij zowel wdgo als wba klanten moeten werken is dat ontwikkelen dubbel zo lastig, omdat men elke keer met if's moet bepalen wat een wdgo en wat een wba klant te zien krijgt.

Tele2 hoeft alleen maar voor eigen kerk/netwerk te programmeren, of heeft het standaard DVB-C/IPTV menu wat je erbij kan kopen bij Amino.. waarbij alleen de url's nog worden opgehaald éénmalig als xml file.

Je kunt de amino's namelijk kant en klaar geprogrammeerd kopen (met de standaard Amino menu's) of als kaal IPTV platform waarbij je zelf je user interface kan maken (en dat is waar Lijbrandt en XMS voor hebben gekozen lijkt het).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja die reden snap ik op zich ook wel (en was ik van op de hoogte). Maar dan nog: Koop die dingen dan eerst alvast in met standaard functionaliteit en breid ze later naar believen uit.

Bovendien speelt WBA pas recentelijk mee..... eerder hoefde men ook alleen maar voor WGDO te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:20:
Mja die reden snap ik op zich ook wel (en was ik van op de hoogte). Maar dan nog: Koop die dingen dan eerst alvast in met standaard functionaliteit en breid ze later naar believen uit.

Bovendien speelt WBA pas recentelijk mee..... eerder hoefde men ook alleen maar voor WGDO te werken.
En wat als de standaard functionaliteit niet werkt op zowel wgdo als wba netwerken?
Hoe dan ook, ik denk dat het een weloverwogen keuze is geweest om het op deze manier te doen.

Nu alleen nog even zorgen dat het allemaal echt gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:19:
[...]
En wat als de standaard functionaliteit niet werkt op zowel wgdo als wba netwerken?
Hoe dan ook, ik denk dat het een weloverwogen keuze is geweest om het op deze manier te doen.
Mijn ervaring tot nu toe doet mij vermoeden dat er gewoon té snel iets wordt aangekondigt. Het is een beetje als een kind dat niet kan wachten op het verjaardagscadeautje, waarbij aangenomen wordt dat er überhaupt een verjaardagscadeautje is én het er op tijd is..

Een echte vooruitziende blik had deze weloverwogen keuze natuurlijk al iets eerder gemaakt, wellicht al voor de aankondiging. Een beetje criticasting is hier wel op zijn plek vind ik ;).

Ik geloof overigens niet dat het onwil is. Je moet alleen wel beschikken over een flinke dosis geduld bij Lijbrandt....
Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste