[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:59:
[...]
Ik vind het gewoon belachelijk dat Lijbrandt blijkbaar geen helpdesk heeft en je alleen een juffrouw aan de lijn kunt krijgen die je vertelt dat het zou moeten werken maar verder niets weet.

Temeer daar naast Internet ook Analoog en DVB-C geen enkel signaal is te vinden en telefoon is zelfs geen kiestoon te ontfutselen.
Dat laatste had je er niet bij gezegd :-)
Er werkt dus niets, moet je nu van die juffrouw ook naar de leverancier van je tv en de telefoon?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:00
Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:09:
[...]

Antwoord van Lijbrandt??

A. er was nog niemand aangesloten op 12 november.
B. ook aanstaande klanten hebben hier nooit van gehoord.
C. het apparaat wordt nu, bijna een maand na zgn. einde pas getest door SpikeCity

Ik denk dat zij refereren naar de aktie van XMS, die is inderdaad afgelopen.
Ja ik heb dat antwoord inderdaad vandaag per email van Lijbrandt gekregen. Misschein was die medewerker even vergeten zijn pet van XMS naar Lijbrandt te verwisselen. :+

Dit schreef Yogoi trouwens over de omruilactie een tijdje terug in dit topic:
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:50:
Nee dat is iets anders voor Lijbrandt klanten ;)

De prijzen van STB's zijn bijvoorbeeld al anders.
Daarnaast zal de actie ok iets anders zijn denk ik.
Maar dat zal spoedig bekend worden voor Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:18:
[...]

Ja ik heb dat antwoord inderdaad vandaag per email van Lijbrandt gekregen. Misschein was die medewerker even vergeten zijn pet van XMS naar Lijbrandt te verwisselen. :+
Ik denk dat deze medewerker inderdaad ook double duty draait voor beide clubs...

Het zou ook raar zijn in B&R, want ook hier draait bij mijn weten nog steeds de tweede proefronde met 50 users opgeleverd, plus de vijf uit de eerste ronde waar ik nummer 2 van was.

XMS heeft aangekondigd dat de PVR vanaf 12-12 (volgende week dus) beschikbaar is, maar ik neem aan dat XMS zich alleen manifesteert op WDGO netwerken, met echte GHM streams, die ook met de huidige Amino's geen crash of andere software issues hebben.

Ik test dat ding als eerste op een WBA netwerk voor Lijbrandt (niet verklappen dat ook deze Amino door XMS is aangeleverd :P) en als ik zie wat voor problemen het ding met dit netwerk heeft vrees ik dat ze hem voorlopig nog niet kunnen leveren, omdat het ding niet stabiel draait op WBA... datzelfde geldt overigens nog steeds voor de 130m, die nu al 8 weken achter elkaar bij wijze van spreken op commando "3x daags na het eten" op zijn rug gaat liggen en waarvoor de aangekondigde firmware update ook nog niet beschikbaar is (zou deze week klaar zijn).

Het lijkt me vreemd dat Lijbrandt (die elke move van XMS als een schaduw kopieert) geen omruilactie zou doen, tenzij men ervan uitgaat dat er niet omgeruild hoeft te worden omdat ze toch nog geen accounts opleveren op wba netwerken, en de PVR straks bij inschrijving al beschikbaar is als eerste STB.
In ieder geval lijkt het me niet meer dan redelijk dat die 55 gebruikers in B&R die nu al met een al dan niet crashende 130m IPTV kijken straks wel gebruik kunnen maken van een omruilactie, omdat zij niet vooraf de keuze voor een PVR hadden.

En eerlijk is braaf, maar als dit ding straks stabiel draait op een WBA netwerk dan wil je nooit wat anders meer... echt een heerlijk speledingetje wat fluisterstil en snel zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:34:
[...]
datzelfde geldt overigens nog steeds voor de 130m, die nu al 8 weken achter elkaar bij wijze van spreken op commando "3x daags na het eten" op zijn rug gaat liggen en waarvoor de aangekondigde firmware update ook nog niet beschikbaar is (zou deze week klaar zijn).
Welke versie draai jij nu dan?
In zn algmeenheid is dat namelijk iets dat me verbaasd. Mag duidelijk zijn dat ik een beetje klaar ben met Lijbrandt, maar die Aminet 130m doet hier prima zn werk op WBA. Zo af en toe een seconde bevroren beeld, maar geen volledige uitval van het apparaat. Overigens ook niet op vorige fw versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik ben vandaag gebeld door R. (weet niet of ik z'n naam hier volledig mag noemen) en hij komt maandag mijn snelheid controleren. Wat me opvalt is dat de snelheid nogal verschillend is. 50Mbit haal ik eigenlijk nooit maar soms wel 45Mbit (download). Later op de dag kan het dan ineens zomaar 35 zijn (met verschillende tests). Upload blijft eigenlijk altijd achter. Dit verschil van snelheid hebben meerdere mensen (zei hij). Iemand bijvoorbeeld met een 100Mbit had dan soms 80Mbit (vind ik nog te weinig maar goed) en soms ineens 45 of 50Mbit. Hij was verder heel aardig en luisterde goed naar wat ik zei. We zullen maandagmiddag zien of hij wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:41:
[...]

Welke versie draai jij nu dan?
In zn algmeenheid is dat namelijk iets dat me verbaasd. Mag duidelijk zijn dat ik een beetje klaar ben met Lijbrandt, maar die Aminet 130m doet hier prima zn werk op WBA. Zo af en toe een seconde bevroren beeld, maar geen volledige uitval van het apparaat. Overigens ook niet op vorige fw versies.
Het ligt ook denk ik aan het WBA netwerk hier... en niet aan de firmware, maar ja, ga maar eens aan KPN vragen waarom het hier niet werkt en bij jou wel.

Softwareversie: 0.17.3.Ax3x-opera9

Maar ik begreep dat het leeuwendeel van de 130m's nog draait op 0.16.9.Ax3x-opera9 bij Lijbrandt, en op die versie deed mijn Amino het ook vlekkeloos op ons netwerk. Of het toeval is dat hij na de update is gaan crashen of dat er in het netwerk zelf iets is gewijzigd? Jij mag het gokken!

Zo hebben wij elke woensdagavond 23:00:00 exact een dip in het hele IPTV netwerk, alle zenders hakkelen of storten echt helemaal in, met een duur van tussen de 30 seconden en twee minuten...

Het crashen komt dus klaarblijkelijk alleen maar op het B&R netwerk voor, en niet exclusief voor de 130m, ook de M532 is inmiddels schijndood hierdoor. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwareversie hier is 0.17.6...
Hoe kan je als crash-test-dummy nou achterlopen? :P

0.17.6 is dus niet gecrash-test-dummied..
Of heb ik nu ook ineens dat privilége? ;) Wellicht dat we dan nog kunnen praten...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:02:
Softwareversie hier is 0.17.6...
Hoe kan je als crash-test-dummy nou achterlopen? :P

0.17.6 is dus niet gecrash-test-dummied..
Of heb ik nu ook ineens dat privilége? ;) Wellicht dat we dan nog kunnen praten...
Het kan zijn dat deze firmware net ter beschikking is bij jullie? Geen idee, ik heb mijn Amino nooit echt uit staan, dus fietsen auto updates er ook niet in. Je kent het sterke communiceren binnen Lijbrandt, dus verbaasd het me eigenlijk niet dat ze die update gewoon geruisloos uitrollen?

Ik zal hem als de film waar moeders en de kids nu naar kijken is afgelopen eens laten updaten... kijken of ik ook die versie krijg dan :)

O, wacht, ik kijk boven wel even op de andere Amino :)

EDIT:
De Amino boven heeft inderdaad 0.17.6, maar ook die crasht nog steeds 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:08:
[...]

Het kan zijn dat deze firmware net ter beschikking is bij jullie? Geen idee, ik heb mijn Amino nooit echt uit staan, dus fietsen auto updates er ook niet in. Je kent het sterke communiceren binnen Lijbrandt, dus verbaasd het me eigenlijk niet dat ze die update gewoon geruisloos uitrollen?

Ik zal hem als de film waar moeders en de kids nu naar kijken is afgelopen eens laten updaten... kijken of ik ook die versie krijg dan :)

O, wacht, ik kijk boven wel even op de andere Amino :)
Pff..
Hij wel...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0.17.6 inderdaad boven...

Tja, ik heb er met de PVR erbij nu drie tweeënhalf, want de PVR is dood, inderdaad :P
En aangezien ook dochterlief graag IPTV wil zullen het er waarschijnlijk wel vier worden ook :)
Kan ik gelijk de rekgrens van het aantal STB's eens testen bij Lijbrandt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd...

Het principe van leveren is volgens mij identiek aan Almere WBA, dus als het bijv. de encryptie of encoding zou zijn, dan zou ik die problemen ook hier moeten hebben; logischerwijs. Ik heb overigens wel de 2 seconden freeze bij zappen (door decryptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:11:
[...]

0.17.6 inderdaad boven...

Tja, ik heb er met de PVR erbij nu drie tweeënhalf, want de PVR is dood, inderdaad :P
En aangezien ook dochterlief graag IPTV wil zullen het er waarschijnlijk wel vier worden ook :)
Kan ik gelijk de rekgrens van het aantal STB's eens testen bij Lijbrandt.
hahaha... _O-
(niet sarcastisch bedoeld btw.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:13:
Toch vreemd...

Het principe van leveren is volgens mij identiek aan Almere WBA, dus als het bijv. de encryptie of encoding zou zijn, dan zou ik die problemen ook hier moeten hebben; logischerwijs. Ik heb overigens wel de 2 seconden freeze bij zappen (door decryptie).
Het crashprobleem hier is de reactietijd van die beruchte w6t server die de menu's en de gidsinformatie aanlevert... die lijkt af en toe te navelstaren, of per postduif aan te leveren, (of KPN heeft hem gerouteerd door een oude 33K6 buizenrouter) en dan schiet het communicatieprotocol in de Amino in de oeps modus.
Bij Amino gaat men er klaarblijkelijk vanuit dat indien een netwerkdienst er niet is, en ook niet met drie pogingen kan worden opgehaald, de enige manier is om dit te herstellen door de user te laten rebooten.

Zenderwissels leveren hier frequent een freeze van 30 seconden op met "Gidsinformatie wordt ververst" popup, die in 50% van de gevallen eindigt in een crash.
Ook na het zappen naar een andere zender, na bijv twee uur lijkt te achtergrondtaak die de gids info bijhoudt op dezelfde manier te crashen. Na een speelfilm zoals vanavond van bijna 2 uur kan ik er dus als ik zo doorzap gif op innemen dat ik eerst mag rebooten een minuut nadat ik gezapt heb.
Ook met regelmaat een freeze maar dan met de kreet "Refreshing...", en ook met regelmaat halve menu's zonder gele achtergrondkleur en zonder lijbrandt logo...

Ergo, alles wijst op een serverdienst die alles behalve soepel draait of in ieder geval niet soepel wordt doorgerouteerd in dit netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:17:
[...]

hahaha... _O-
(niet sarcastisch bedoeld btw.)
Ja, lach maar, inmiddels ligt er hier in huis meer UTP kabel dan in een gemiddelde PoP of een datacenter... en allemaal voor die klotekastjes :P

Ik kan er overigens ook nog steeds om lachen hoor, eigenlijk heb ik zelfs een beetje medelijden met de gasten die dit mogen gaan oplossen, want die zijn inmiddels na meer dan drie maanden een beetje allergisch aan het worden van alle rare fouten die ik reproduceerbaar kan melden op dit gekke netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draaien bij jou de overige diensten?

Hier bijvoorbeeld is internet lang niet altijd synchroon in snelheid en is de kwaliteit van telefonie regelmatig matig -ig -ig -g (echo, blikkerig, stoterig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:25:
Hoe draaien bij jou de overige diensten?

Hier bijvoorbeeld is internet lang niet altijd synchroon in snelheid en is de kwaliteit van telefonie regelmatig matig (echo, blikkerig, stoterig).
Internet 100/100 vlekkenloos, met FTP naar een dikke XLShosting server gewoon 11,9Mb/sec up en down.
Ook mensen die vanaf mijn server downloaden halen het maximale wat zij op die zielige ADSL touwtjes kunnen halen :P
Telefonie op een ocasionele echo bij de bellende partij na (maar mijn schoonmoeder heeft nog een ouwe bakelieten T65 draaischijf telefoon) eigenlijk best goed.

Analoog/DVB-C zonder problemen en haarscherp voor dit soort TV.

Newsserver neem ik niet van Lijbrandt af maar direct van xsnews (die Lijbrandt ook verkoopt aan je), maar een 60Mbit/20 lijnen unlimited account voor 15 euri/kwartaal (FTD deal). Daar haal ik gemiddeld 7600Kb/sec dus ook volle bak.

IPTV, los van de crashende STB's, woendagavonden de freeze op het hele IPTV netwerk 23:00:00 exact, gedurende 30-45 sec, af en toe blokjes in snelle scenes, af en toe audiogaps tijdens reclame en af en toe wel erge vreemde beeldformaten anders dan 16:9 of 4:3 met zijbalken, en KPN kwaliteit.

Overigens heeft GHM het vandaag voor elkaar gekregen om Eredivisie Live bij mij actief te krijgen, alleen klopt nu het account in Mijn Lijbrandt niet meer, want alhoewel het extra pakket ook draait staat het daar nu uit :) Iets loopt er dus uit de pas.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:30:
[...]
, af en toe audiogaps tijdens reclame en af en toe wel erge vreemde beeldformaten anders dan 16:9 of 4:3 met zijbalken, en KPN kwaliteit.
Die komen mij ook bekend voor ja!

Internet: Testje (ca. 150MB) naar een server in datacenter (100mbit) (bij Solcon trouwens) levert nu 38/26 en 41/26...

DVB-C werkt idd prima met uitstekend beeld!

Heb jij wellicht een idee hoe het kan dat mn Draytek router geen IP krijgt via DHCP direct op modem?

...maar goed, eerst maar eens de reactie van Lijbrandt afwachten op mijn boze mail. ben heel benieuwd of er moeite wordt gedaan me binnen te houden (vrees het ergste).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:38:
Internet: Testje (ca. 150MB) naar een server in datacenter (100mbit) (bij Solcon trouwens) levert nu 38/26 en 41/26...

DVB-C werkt idd prima met uitstekend beeld!

...maar goed, eerst maar eens de reactie van Lijbrandt afwachten op mijn boze mail. ben heel benieuwd of er moeite wordt gedaan me binnen te houden (vrees het ergste).
Je kan ook eens 100 of 1000Mb downloaden vanaf mijn 100Mbit touwtje...

http://test.spikecity.net/speedtest/file100mb.bin
http://test.spikecity.net/speedtest/file1000mb.bin

Als je met FTP wilt testen dan DM ik je de inloggegevens van mijn FTP server wel even.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:38:
Heb jij wellicht een idee hoe het kan dat mn Draytek router geen IP krijgt via DHCP direct op modem?
Hou rekening met minimaal 30 minuten geen IP adres krijgen (in de praktijk soms wel uren) als je van router wisselt.
Nadat ik hier een andere router eraan hing in het bijzijn van een Lijbrandt man riep hij dat het een half uur zou duren, maar in werkelijkheid was het ruim drie uur.
Men hangt je IP lease vast aan je mac adres, dus als je tijdloos wilt wijzigen van router dan moet je het mac adres van de laatst werkende router klonen in de nieuwe, dan is het een kwestie van DHCP in je router kiezen en omsteken is mijn ervaring. Doe je dat niet dan moet je de leaseperiode die volgens zeggen nu op 30 minuten staat (maar in werkelijkheid waarschijnlijk op 2 of 3 uur) uitzitten alvorens een apparaat met een ander macadres een IP krijgt uitgereikt.

Men wil dit ooit gaan wijzigen aan het IP koppelen aan de vezel mac in de PoP, maar dat is nog toekomst muziek en heeft prio 0,0 vergeleken met urgentere zaken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DL 1000Mb:
Gemiddeld 5.01Mb/s.

Dus (5.01 : 1.2) x 10 = 41.75Mbit/s.

FTP testje: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:44:
Hou rekening met minimaal 30 minuten geen IP adres krijgen (in de praktijk soms wel uren) als je van router wisselt.
Nadat ik hier een andere router eraan hing in het bijzijn van een Lijbrandt man riep hij dat het een half uur zou duren, maar in werkelijkheid was het ruim drie uur.
Men hangt je IP lease vast aan je mac adres, dus als je tijdloos wilt wijzigen van router dan moet je het mac adres van de laatst werkende router klonen in de nieuwe, dan is het een kwestie van DHCP in je router kiezen en omsteken is mijn ervaring. Doe je dat niet dan moet je de leaseperiode die volgens zeggen nu op 30 minuten staat (maar in werkelijkheid waarschijnlijk op 2 of 3 uur) uitzitten alvorens een apparaat met een ander macadres een IP krijgt uitgereikt.

Men wil dit ooit gaan wijzigen aan het IP koppelen aan de vezel mac in de PoP, maar dat is nog toekomst muziek en heeft prio 0,0 vergeleken met urgentere zaken.
Ik ga daar nog eens even mee stoeien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:52:
DL 1000Mb:
Gemiddeld 5.01Mb/s.

Dus (5.01 : 1.2) x 10 = 41.75Mbit/s.

FTP testje: graag!
Ik haal 10,9Mb/sec (90,83Mbit/s volgens jouw sommetje)... kan dus ongeveer wel kloppen met de overhead van http ;)

You've got a DM ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!
Ga nu even testen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeten vegen aub en na afloop je rommel opruimen aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende resultaten:

DL 3 tests 3x100Mb on average:
5.55Mb/s = 46.25Mbit/s
5.44Mb/s = 45.33Mbit/s
5.51Mb/s = 45.92Mbit/s

UL 3 tests 3x100Mb on average:
5.43Mb/s = 45.25Mbit/s
5.57Mb/s = 46.41Mbit/s
5.58Mb/s = 46.50Mbit/s

Op zich dus hele nette resultaten :)

Thnx @spikecity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
mmm.. 5mb/s is echt niet zo slecht hoor..

ik kom op uit op: 2010-12-09 23:11:08 (5.16 MB/s)

volgens mij is netwerk frame overhead al 3 tot 4%, dan nog http over tcp..
dus reken hier ook op een aantal %tjes..
dus reken met 92%, kom je op iets van 47mbit uit...(en niet zoals je zei: 43mbit in mijn geval)

@pageon: ongeveer wat ik dus berekende :)

[ Voor 6% gewijzigd door badnews.nl op 09-12-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ;)

En kan ook niet anders dan concluderen dat de snelheid redelijk constant en synchroon is gedurende de tests. Prima plaatje wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:15:
[...]

Dat laatste had je er niet bij gezegd :-)
Er werkt dus niets, moet je nu van die juffrouw ook naar de leverancier van je tv en de telefoon?
Ik had me beperkt tot het IP-deel.

Probleem is opgelost en is het helaas overbekende probleem. Namelijk dat de mensen in de call centers gewoon niet kijken naar de werkelijke situatie en niet verder komen dan het voorgegeven standaard script.

Het blijkt namelijk dat er totaal geen signaal is. Moet nog worden geactiveerd.

Vroeger kon ik ontzettend kwaad worden over dit soort "stupiditeiten" maar tegenwoordig word ik alleen nog maar droevig dat men niet de moeite neemt (ook bij herhaald bellen) om eens te kijken naar de werkelijke situatie maar gewoon uitgaat van de voorgeschreven antwoorden en de klant met een kluitje in het riet stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:45:
[...]

Probleem is opgelost en is het helaas overbekende probleem. Namelijk dat de mensen in de call centers gewoon niet kijken naar de werkelijke situatie en niet verder komen dan het voorgegeven standaard script.

Het blijkt namelijk dat er totaal geen signaal is. Moet nog worden geactiveerd.

Vroeger kon ik ontzettend kwaad worden over dit soort "stupiditeiten" maar tegenwoordig word ik alleen nog maar droevig dat men niet de moeite neemt (ook bij herhaald bellen) om eens te kijken naar de werkelijke situatie maar gewoon uitgaat van de voorgeschreven antwoorden en de klant met een kluitje in het riet stuurt.
Vaak is men door de werkgever ook niet beter ingelicht/ingewerkt.

Was bij jou na het plaatsen van het modemdeel wel contact gemaakt met Lijbrandt?
Volgens de monteur die ik hier had werd op deze manier het account geactiveerd.
Aan de andere kant, als de monteur bij jou getest had, had het probleem misschien meteen opgemerkt geweest omdat zijn laptop ook geen signaal oppikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:19:
De volgende resultaten:

DL 3 tests 3x100Mb on average:
5.55Mb/s = 46.25Mbit/s
5.44Mb/s = 45.33Mbit/s
5.51Mb/s = 45.92Mbit/s

UL 3 tests 3x100Mb on average:
5.43Mb/s = 45.25Mbit/s
5.57Mb/s = 46.41Mbit/s
5.58Mb/s = 46.50Mbit/s

Op zich dus hele nette resultaten :)

Thnx @spikecity
Graag gedaan, ziet er redelijk strak uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

@Spikecity, ik zou ook graag eens een FTP testje willen doen, ik heb namelijk het gevoel dat ik bij mijn provider nog niet de 30/30 haal die ik zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:24:
[...]

Ik kan er overigens ook nog steeds om lachen hoor, eigenlijk heb ik zelfs een beetje medelijden met de gasten die dit mogen gaan oplossen, want die zijn inmiddels na meer dan drie maanden een beetje allergisch aan het worden van alle rare fouten die ik reproduceerbaar kan melden op dit gekke netwerk ;)
Vooral mee doorgaan, maak ze helemaal gek, als het "echte" superieure netwerk wat ze ons beloofd hadden deze problemen niet kent stappen ze misschien van ellende vanzelf van het WBA gebeuren af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@webteam:

Is er al iets bekend over het guide+ gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@spikecity
Als je EDL hebt, heb jij dan ook EDL HD kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:02:
@spikecity
Nope, gewoon SD kanalen... ga ik dus nog even over zeuren, want ik heb wel het HD pakket in mijn abootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:22:
@Spikecity, ik zou ook graag eens een FTP testje willen doen, ik heb namelijk het gevoel dat ik bij mijn provider nog niet de 30/30 haal die ik zou moeten halen.
You've got a DM :)
Voeten vegen en na afloop even je troep opruimen aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Websurfer01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:32:
[...]

Vooral mee doorgaan, maak ze helemaal gek, als het "echte" superieure netwerk wat ze ons beloofd hadden deze problemen niet kent stappen ze misschien van ellende vanzelf van het WBA gebeuren af >:)
Hmm ja en als alternatief er maar gewoon helemaal mee stoppen? :S

WBA hebben ze sowieso nodig wil men in KPN gebieden kunnen aanbieden. Ze moeten gewoon voor een directere routering naar het WGDO netwerk zorgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:16:
[...]

You've got a DM :)
Voeten vegen en na afloop even je troep opruimen aub :P
Thanks, ik zal al mijn afval in de prullenbak deponeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:31:
[...]

Thanks, ik zal al mijn afval in de prullenbak deponeren. :)
Laat even weten wat je score was up en down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:39:
[...]

Hmm ja en als alternatief er maar gewoon helemaal mee stoppen? :S

WBA hebben ze sowieso nodig wil men in KPN gebieden kunnen aanbieden. Ze moeten gewoon voor een directere routering naar het WGDO netwerk zorgen.
Héh, sommige mensen moet je ook alles voorkauwen ;) , ik bedoelde natuurlijk superieure beeldkwaliteit leveren en stoppen met WBA/KPN streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D tsja, WBA is gewoon de netwerkdienst die KPN levert. Als je het helemaal goed had willen voorkouwen had je gewoon moeten zeggen "Streams van KPN Broadcasting" :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:44:
:D tsja, WBA is gewoon de netwerkdienst die KPN levert. Als je het helemaal goed had willen voorkouwen had je gewoon moeten zeggen "Streams van KPN Broadcasting" :+
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan iemand wat techn. hulp geven inzake DVB-C. Allereerst de opmerking dat het Analoge signaal goed werkt dus ga ik er vanuit dat DVB-C ook zou moeten werken.

Ik heb een Sony TV met DVB-C tuner als ik die wil afstemmen wordt allereerst gevraagd naar soort signaal "aards" of "Ziggo en anderen" of "UPC". Welke keuze. Vervolgens wordt gevraagd naar de frequnetie die heb ik op 304 gezeg en ID 8200. (Symbol wordt niet gevraagd). Maar ongeacht welke keuze hij vindt geen enkele zender.

Opgelost, als ID moest ik 08200 ingeven.

Zelfde probleem heb ik met een FireDTV/C computerkastje. Deze vraagt nergens naar, zoekt een eeuwigheid en vindt ook niets. Heb die nu met een "intensive scan" gestart. Ben benieuwd gaat minstens klein uurtje duren.

Iemand een advies?

Werkt nu ook. Oplossing was "Exhaustive scan". Duurde maar liefst 3 uur (gelukkig eenmalig) maar toen was alles gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:59:
Wellicht kan iemand wat techn. hulp geven inzake DVB-C. Allereerst de opmerking dat het Analoge signaal goed werkt dus ga ik er vanuit dat DVB-C ook zou moeten werken.

Ik heb een Sony TV met DVB-C tuner als ik die wil afstemmen wordt allereerst gevraagd naar soort signaal "aards" of "Ziggo en anderen" of "UPC". Welke keuze.

Vervolgens wordt gevraagd naar de frequnetie die heb ik op 304 gezeg en ID 8200. (Symbol wordt niet gevraagd). Maar ongeacht welke keuze hij vindt geen enkele zender.

Zelfde probleem heb ik met een FireDTV/C computerkastje. Deze vraagt nergens naar, zoekt een eeuwigheid en vindt ook niets.

Iemand een advies?
De tv van mijn dochter is een Sony, hier heb ik gekozen voor Ziggo e.a., frequentie 304.000 en ID 08200
Met deze instellingen was alles zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN: Internettelefonie (vast -> vast) meer dan 100% duurder!

Op 15 januari 2011 verhoogt KPN het tarief voor internettelefonie, van vast naar vast van 4 naar 9 cent per minuut. Daarnaast geldt er ook nog eens starttarief van 10 cent. Terug naar oude tijden? Met tips om te besparen... Lees verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:34:
@webteam:

Is er al iets bekend over het guide+ gebeuren?
Ja...

=========
We hebben bij een klant in Eindhoven geconstateerd dat het goed werkt. De configuratie voor HE Leystad is gelijk aan HE Eindhoven vwb Eurosport. Het “zou” dus moeten werken. Als de klacht nog steeds aanwezig is, het beeld en teletext goed ontvangen word dan stel ik voor dat er een ATV ticket word aangemaakt zodat dit als ATV issue door het NOC afgehandeld kan worden.
=========
Zal ik een ticket aanmaken voor netwerkbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

In een goot deel van Almere is inmiddels 200Mbit via Tweak leverbaar! Bovendien is dit allersnelste glasvezelabonnement van Nederland tijdelijk is prijs verlaagd van 129,- EUR naar slechts 99,- EUR per maand!

http://www.tweak.nl/consu...bonnement.html&prodid=388

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webteam:
Is mijn DM eergisteren bij jullie aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Tweak schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:57:
In een goot deel van Almere is inmiddels 200Mbit via Tweak leverbaar! Bovendien is dit allersnelste glasvezelabonnement van Nederland tijdelijk is prijs verlaagd van 129,- EUR naar slechts 99,- EUR per maand!
Ben ik ingeschreven bij het bel-me-niet register, heb ik de deurbel afgeschermd met allerlei waarschuwingen, gaan ze hier colporteren. :( :( :( :(

Kunnen we dit ergens melden of is dit normaal hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:22:
[...]

Ben ik ingeschreven bij het bel-me-niet register, heb ik de deurbel afgeschermd met allerlei waarschuwingen, gaan ze hier colporteren. :( :( :( :(

Kunnen we dit ergens melden of is dit normaal hier?
Just ignore it...
Hoe meer aandacht, hoe beter...

Buiten dat is het een redelijk kansloze actie: wie wil er in WBA gebied en ontevreden over KPN streams nou overstappen naar tweak? _O-

maareh... webteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhmmmmm...... dit gaat dan ook over de Reggefiber (wgdo) gebieden! Alleen in die gebieden is dat 200 mbit R+ namelijk leverbaar.

Verder vind ik het niet zo'n probleem dat ze dit soort dingen hier onder de aandacht brengen. Doen ze het zelf niet, dan had een andere user dit wellicht vanmiddag zelf gedaan .

Blijf het wat dat betreft jammer vinden dat Tweak bij mij geen R+ (of iets wat daarop lijkt maar dan in de WBA variant) kan leveren. Tot nu toe heb ik bij Tweak nog altijd het beste gevoel gehad qua "affiniteit met de techniek" en service. Ookal stokt die bij Tweak af en toe ook behoorlijk.

Zoals nu, want nog steeds heb ik geen feedback gehad op mijn verzoek om per a.s. maandag de lijn schoon te maken (en de glazenwasser zal vast geen glasvezels doen :P ). Terwijl het dus nog minder dan een werkdag duurt voor dit moet gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 10-12-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26

In het grootste gedeelte van Almere echter nog niet dacht ik. Als het gaat om alleen het R+ abonnement blijkt volgens de website dit alleen aanwezig te zijn in enkele buurten van Almere-Buiten.

> http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

> Levering van de niet-R+ abonnementen : Almere-Stad, Almere-Haven,...
> Levering van de R+ abonnementen : Almere-Buiten (alleen Bouwmeesterbuurt, Landgoederenbuurt, Faunabuurt, Bloemenbuurt, Indische buurt en Regenboogbuurt).

Laat het weten als dit niet klopt.

PVOutput - Lichtvangers - SolarEdge 5.510kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:40:
[...]

Ja...

=========
We hebben bij een klant in Eindhoven geconstateerd dat het goed werkt. De configuratie voor HE Leystad is gelijk aan HE Eindhoven vwb Eurosport. Het “zou” dus moeten werken. Als de klacht nog steeds aanwezig is, het beeld en teletext goed ontvangen word dan stel ik voor dat er een ATV ticket word aangemaakt zodat dit als ATV issue door het NOC afgehandeld kan worden.
=========
Graag.
5 minuten gelden nog gecontroleerd, het werkt niet.
Het heeft gewerkt na de overstap, op 1 recorder heb ik van alles geëxperimenteerd om het weer aan de gang te krijgen, op de andere is niets veranderd dus op deze zou het zeker moeten werken.

Analoge tv werkt, dvb-c werkt, Eurosport is correct ingesteld en als gastkanaal aangemerkt.
Teletekst werkt gewoon, alleen niet op Eurosport maar die heeft denk ik ook geen teletekst.

Aangezien we nog dagelijks gebruik maken van deze apparaten zou het prettig zijn als het probleem opgelost zou worden.
Wil je via DM adresgegevens hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Eurosport heeft wel teletekst hoor normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:05:
[...]
Wil je via DM adresgegevens hebben?
Graag, meld ik hem specifiek op jouw adres aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
tinka schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:02:

[...]

In het grootste gedeelte van Almere echter nog niet dacht ik. Als het gaat om alleen het R+ abonnement blijkt volgens de website dit alleen aanwezig te zijn in enkele buurten van Almere-Buiten.

> http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

> Levering van de niet-R+ abonnementen : Almere-Stad, Almere-Haven,...
> Levering van de R+ abonnementen : Almere-Buiten (alleen Bouwmeesterbuurt, Landgoederenbuurt, Faunabuurt, Bloemenbuurt, Indische buurt en Regenboogbuurt).

Laat het weten als dit niet klopt.
Dit klopt helemaal :). Helaas. Aangezien ik niet in 1 van de genoemde buurten in Almere Buiten woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
ik222 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:08:
Eurosport heeft wel teletekst hoor normaal gesproken.
Je blijkt volkomen gelijk te hebben d:)b , omdat de recorders analoog zijn heb ik TT ook analoog (op 3 tv's) getest, op vrijwel alle zenders behalve Eurosport werkt het gewoon, daarom nam ik aan dat die zender dan simpelweg geen TT zou hebben.

Maar op IPRTV en DVB-C heeft Eurosport wél TT, dus zit er in ieder geval iets mis met TT via Eurosport op de analoge aansluiting. Ik weet niet of guide+ misschien meelift op het teletekst signaal, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Dit heb ik inmiddels via DM samen met mijn adres aan het webteam doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Websurfer01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:48:
[...]
Maar op IPRTV en DVB-C heeft Eurosport wél TT, dus zit er in ieder geval iets mis met TT via Eurosport op de analoge aansluiting. Ik weet niet of guide+ misschien meelift op het teletekst signaal, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Nou guide+ lift niet mee op teletekst maar beide maken gebruik van VBI. Dus als naast guide+ ook teletekst niet werkt zou dat kunnen duiden op een probleem met VBI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

eymey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:13:
[...]

Dit klopt helemaal :). Helaas. Aangezien ik niet in 1 van de genoemde buurten in Almere Buiten woon.
Ik ook niet helaas (Eilandenbuurt), had graag Tweak R abonnement genomen. Zodra dit mogelijk is zal ik waarschijnlijk van een gewoon pakket naar R pakket overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
ik222 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:55:
[...]

Nou guide+ lift niet mee op teletekst maar beide maken gebruik van VBI. Dus als naast guide+ ook teletekst niet werkt zou dat kunnen duiden op een probleem met VBI.
Is dit ook in kanalen of frequenties opgedeeld, waardoor alleen bepaalde zenders daar last van hebben?

Ik had net nog wel een ingeving, ik hou nu eenmaal van uitsluiten van bepaalde oorzaken, de UPC aansluiting zit nog in de opzegtermijn en werkt dus nog, met 2 f-connector koppelstukjes heb ik even één van de coax aansluitingen weer aan UPC gekoppeld, eurosport opgezocht en die blijkt via UPC analoog wel gewoon TT te hebben en ook Guide+ heeft nu weer gegevens.
Zelfde kabel rechtstreeks op glasvezelkastje: geen teletekst (en Guide+ even bruikbaar op 1 recorder voor het aantal dagen dat via UPC opgehaald is)

Glashelder, lijkt me.

GHM kan aan het werk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 10-12-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht.... ik word echt niet goed van telecom/internet providers....

Van Tweak nog STEEDS geen reactie m.b.t. het maandag opschonen van de lijn (zelfs niet na een DM)....

En met de leverancier van de tijdelijke ADSL verbinding (mocht het met Lijbrandt toch spaak gaan lopen) is het al niet veel beter.... compleet negeren van mailtjes en vragen om status update nadat ze eerst al het in gang zetten van m'n aanvraag expres met een week hadden vertraagd.. Nou ja, hopelijk lost Lijbrandt z'n belofte in en kan ik SpeedXS meteen weer goodbye zeggen (met een bedanktje voor hun gebrek aan 'speed' en dat hun support bestaat uit 1 of andere call-service miep die telefoontjes door zet waar je nooit meer wat van hoort)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:02:
@spikecity
Uitleg van het webteam is dat de HD versies er bij KPN nog niet bij zitten, en dat ze wachten op een bericht dat ze zijn toegevoegd... kan dus nog komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Verdedigde ik eerder vandaag nog dit interessante bericht.... nu begin ik er langzamerhand van te balen dat het webteam wel tijd heeft om dit soort berichten te posten terwijl er op mijn vragen geen antwoord meer wordt gegeven. Niet via DM en niet via de servicedesk.

Dit terwijl de communicatie aan het begin van de week zowel via DM als e-mail nog wel vlot verliep (ookal kon er geen verdere informatie gegeven worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

@eymey, bij Tweak is de vrijdagmiddagborrel zeker begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien :+

Of gisteren al... maar het blijft raar als medewerkers aan het begin van de week nog zeggen dat zoiets als mijn vraag een "hoge prioriteit heeft". Hoeveel "hoge prioriteit" tickets hebben ze dan wel niet? :S. Of gaat die medewerker iets te ver in het "geruststellen van de klant".

Hoe dan ook... wel jammer dat het zo gaat ookal ben ik nu formeel bijna ex-klant (ik betaal nog gewoon tot 01-01-2011, dus ook voor 'service')....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:06:
[...]
Uitleg van het webteam is dat de HD versies er bij KPN nog niet bij zitten, en dat ze wachten op een bericht dat ze zijn toegevoegd... kan dus nog komen ;)
Als ze dan tenminste ook nog maar geen kosten in rekening brengen tot die tijd. (en nee ook het niet van mijn gratis maanden af laten gaan. Ik heb recht op 3 maanden gratis product, niet een slap aftreksel.)

Even iets anders. Kan iemand nu bevestigen of je de Amino kastjes tussen XMS en Lijbrandt kan uitwisselen?

[ Voor 10% gewijzigd door KarlMarX op 10-12-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
Nou, vandaag aangesloten via lijbrandt op het WBA net. abo 100mbit, werkelijkheid 25 tot 30 mbit max -O-

helpdesk gebeld, moet ik schermprintjes gaan sturen van mijn windows pc.... Heb het hele huis nagezocht, maar kon niets met windows vinden, dus dan maar fijn ubuntu plaatjes schieten :-D

eens kijken hoe dit gaat aflopen.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javaboon schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:29:
Nou, vandaag aangesloten via lijbrandt op het WBA net. abo 100mbit, werkelijkheid 25 tot 30 mbit max -O-

helpdesk gebeld, moet ik schermprintjes gaan sturen van mijn windows pc.... Heb het hele huis nagezocht, maar kon niets met windows vinden, dus dan maar fijn ubuntu plaatjes schieten :-D

eens kijken hoe dit gaat aflopen.
Stuur even een DM naar ons. Laten we onze technicus langskomen.

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:15:
[...]
Even iets anders. Kan iemand nu bevestigen of je de Amino kastjes tussen XMS en Lijbrandt kan uitwisselen?
Dat kan

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:40:
[...]

Ja...

=========
=========
Ik heb (DVB-C) ook geen Guide gegevens terwijl verder alles (voor zover tot nu bekeken) goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als ze dan tenminste ook nog maar geen kosten in rekening brengen tot die tijd. (en nee ook het niet van mijn gratis maanden af laten gaan. Ik heb recht op 3 maanden gratis product, niet een slap aftreksel.)

De drie maanden lopen vanaf activering vrees ik, maar wellicht dat je op het webteam kan inpraten? ;)

En ja, de XMS/Lijbrandt Amino's zijn 100% uitwisselbaar, sterker nog, mijn eerste Amino was een XMS Amino, en ook de PVR komt daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:23:
[...]

Ik heb (DVB-C) ook geen Guide gegevens terwijl verder alles (voor zover tot nu bekeken) goed werkt.
Ik weet in ieder geval dat in de DVB-C stream geen EPG wordt meegezonden (jammer, want dat maakt dat je je Humax dus met de hand moet programmeren). Of dat hetzelfde is als Guide+, volgens mij is Guide namelijk alleen bij analoog aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nu alles werken.

Dus telefoon (eigen nummer doorgeschakeld via budgetphone naar tijd. nummer) werkt prima en kan volgende week transport van start gaan.

DVB-C levert perfect beeld. Minimaal net zo goed als UPC. Op mijn Mac zie ik nu 4 streams gelijktijdig en allemaal 9+ Mbps daarnaast staat de Sony ook nog iets te vertonen. Dus geen klachten. Geen kastjes gelukkig dus UPC kan de deur uit. Beeld is zodanig dat er geen Amino binnen gaat komen want ik heb de pest aan decoders.

Internet. Ik heb 25 (voor sommigen slakkegang, voor mij meer dan genoeg). Up zit daar zelfs boven, Down ver onder maar dat laatste gebruik ik zelden dus ook Telfort gaat een afscheidsbrief krijgen.

Zeer ongelukkig ben ik met het totaal ontbreken van enige Helpdesk maar die heb ik verder niet meer nodig. Dus so what.

O ja. Er is 1 zeer grote teleurstelling.

Ik dacht met DVB-C BBC 1 & 2 te krijgen maar die zijn er niet. Heel jammer want ben Dr Who & Sarah Jane fan. Snik, snik, dus maar weer gaan downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:35:
Ik dacht met DVB-C BBC 1 & 2 te krijgen maar die zijn er niet. Heel jammer want ben Dr Who & Sarah Jane fan. Snik, snik, dus maar weer gaan downloaden.
Nope, die zitten alleen in het IPTV pakket helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:28:
[...]

Ik weet in ieder geval dat in de DVB-C stream geen EPG wordt meegezonden (jammer, want dat maakt dat je je Humax dus met de hand moet programmeren). Of dat hetzelfde is als Guide+, volgens mij is Guide namelijk alleen bij analoog aanwezig?
Guide+ is niet hetzelfde als EPG bij DVB-C. EPG over DVB-C wordt namelijk sowieso niet meegestuurd door Glashart Media.

Guide+ werkt inderdaad alleen via analoog en dat zou wel meegestuurd moeten worden normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:41:
[...]

Laat even weten wat je score was up en down ;)
Getest met FireFTP (bedraad):
Download: ~3MB/s
Upload: ~3,5MB/s

Speedtest (bedraad):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1065411370.png

Speedtest (wireless):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1065419727.png

:/ Kut wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:17:
[...]

Nope, die zitten alleen in het IPTV pakket helaas...
Vreemd want ze staan wel in hun "TV zenders in het digitale basispakket" lijstje. Ik lig er overigens niet wakker van want ga gewoon door met dl'en van de Doctor Who afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, ik heb antwoord van Tweak.....
Geachte heer / mevrouw,

Helaas nog niet. Zodra dit gebeurd is hoort u van ons.

Met vriendelijke groet,
.........
Uw servicedesk
Nee DAAR hebben we wat aan. Dezelfde medewerker heeft ditzelfde bijna een week terug ook geschreven. Nou ja, het is iig wel eerlijk want steekwoorden van andere medewerkers tussen nu en toen als "prioriteit" en dat soort dingen bleken ook weinig te betekenen.

Zucht........ Als ze nou gewoon mee zouden doen aan de "Coin" regeling voor overnames van contracten, dan was dit hele gedoe nieteens nodig geweest....

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 10-12-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017

In plaats van hier reclame te maken vertel de mensen hier eens dat jullie beweren begin volgend jaar R+ pakketten in meer delen dan alleen Landgoederenbuurt etc denken te kunnen aanbieden. Dat vertelt jullie helpdesk tenminste maar ik vraag me zo langzamerhand af of jullie dit waar kunnen maken.

Verder heb ik weer een reactie gekregen van mijn oud collega die het verhaal van op Ben's weblog bevestigt. Er zijn inmiddels meer mensen die hebben geklaagd. Ik wil hem echter niet citeren zonder zijn toestemming. Heb ik nog niet gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Arjen8: Dan houdt de servicedesk van Tweak je een dikke worst voor, want van het Tweak webteam hier, via DM, heb ik te horen gekregen dat ze nog helemaal compleet NIETS kunnen toezeggen met betrekking tot mogelijke uitbreiding van het R+ gebied (of R+-achtige aanbiedingen via het WBA netwerk van KPN).

Als dat zo was geweest, dan had ik waarschijnlijk meteen de overstap naar Lijbrandt stop gezet. Tweak was echter zo eerlijk om me geen worst voor te houden. Alleen jammer dat er aan m'n opzegging en soepele overstap naar Lijbrandt nu opeens weer zo slecht word mee gewerkt :(

BDW, welk verhaal op Ben's weblog? :)

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 10-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
MeltedForest schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:50:
[...]
Getest met FireFTP (bedraad):
Download: ~3MB/s
Upload: ~3,5MB/s

Speedtest (bedraad):
[afbeelding]

Speedtest (wireless):
[afbeelding]

:/ Kut wireless
Misschien een andere router nemen? Ik haal met mijn D-Link DIR-655 dezelfde snelheden als bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
KarlMarX schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:42:
[...]

Misschien een andere router nemen? Ik haal met mijn D-Link DIR-655 dezelfde snelheden als bedraad.
volgens mij gaat het hier om de kpn EB :)
een apart accespoint erbij is misschien wel een goede optie

of natuurlijk een L2 switch met router. er staan genoeg voorbeelden in het tweak fiber topic

[ Voor 12% gewijzigd door Killerbert op 10-12-2010 21:49 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017
eymey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:56:
@Arjen8: Dan houdt de servicedesk van Tweak je een dikke worst voor, want van het Tweak webteam hier, via DM, heb ik te horen gekregen dat ze nog helemaal compleet NIETS kunnen toezeggen met betrekking tot mogelijke uitbreiding van het R+ gebied (of R+-achtige aanbiedingen via het WBA netwerk van KPN).

Als dat zo was geweest, dan had ik waarschijnlijk meteen de overstap naar Lijbrandt stop gezet. Tweak was echter zo eerlijk om me geen worst voor te houden. Alleen jammer dat er aan m'n opzegging en soepele overstap naar Lijbrandt nu opeens weer zo slecht word mee gewerkt :(

BDW, welk verhaal op Ben's weblog? :)
@eymey

In antwoord op je vraag : het bezoek aan reggefiber http://glasvezelnetwerkaa...-deel-iii-bezoek-aan.html

Mijn oud-collega onderhoudt natuurlijk nog contacten met Reggefiber en wat ik van hem hoorde bevestigt bovenstaand verhaal. Ik wil volgende week wat stukjes citeren maar vraag hem dat wel eerst.

Verder denk ik dat je gelijk hebt dat Tweak een worst voor houdt. Eerder hadden ze al eens gezegd dat R+ zou komen in oktober/november 2011. Het schuift steeds door lijkt wel. En ja dan zou je ook niet weg gegaan zijn bij Tweak. Verder kwam ik nog wat berichten tegen op Trosradar waar mensen tot op de dag van vandaag nog geen werkende telefonie hebben van Tweak. Ik geloof best dat ze de internetdiensten onder knie hebben maar telefonie voip is kennelijk moeilijker. Maar goed als je ervoor betaalt moeten ze ook nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Tsja, telefonie blijft een pijnpunt. Het stomme is alleen dat dit niet eens zo zeer aan hun infra ligt maar meer met de samenwerking met de EB (en hoe de invloed van de Genexis meespeelt bij R+ weet ik dan weer niet).

Met hun platform zelf is iig niets mis.... met eigen VOIP client werkt die telefonie van ze echt prima. Neemt niet weg dat het vervelend is dat ze dit zo moeilijk opgelost krijgen.

In ieder geval: Ik vertrouw het webteam van Tweak beter dan de servicedesk, die z'n mond nog wel eens voorbij wil praten of dingen belooft die ze helemaal niet mogen beloven, alleen maar om de klant een (soms onterecht) gevoel te geven geholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Killerbert schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:49:
[...]

volgens mij gaat het hier om de kpn EB :)
een apart accespoint erbij is misschien wel een goede optie

of natuurlijk een L2 switch met router. er staan genoeg voorbeelden in het tweak fiber topic
Heb inderdaad de EB nog, ga nog op zoek naar een oplossing voor dat wireless geneuzel, want dit is toch niet normaal... De verbinding valt ook elke keer weg enzo, snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
MeltedForest schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:08:
[...]

Heb inderdaad de EB nog, ga nog op zoek naar een oplossing voor dat wireless geneuzel, want dit is toch niet normaal... De verbinding valt ook elke keer weg enzo, snap er niks van.
wat is de afstand dan tussen je laptop en de EB?
al eens een andere laptop geprobeerd of je oude router? firmware update van je wifi kaart?

ik heb hier zelf meerdere acces points staan, en ze hebben allemaal een goede snelle verbinding.. maarja.. dat zijn geen EB's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Al ga ik naast die EB staan is het nog een kutsnelheid.. ik weet niet of het door WLANs in de buurt komt of dat het door de EB zelf komt.. Maar als ik op een ander kanaal ga is het nog steeds dikke troep. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor een 25 Mb verbinding gekozen en bedraad kom ik daar zelfs boven (28 Mb). Draadloos haal ik 20 Mb) op een 11n netwerk in de 5Ghz band. Kiesk ik voor 11n in de 2.4Ghz band dan haal ik krap 8.

Dus nette waardes.

Uploaden is slecht daar kom ik niet verder dan 10 Mb. Voor mij geen echt punt want ik doe niks met torrents en heb weinig te uploaden hooguit werken met Remote Desktops en dan is mijn tegenpartij vrijwel altijd de trage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
MeltedForest schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:08:
Al ga ik naast die EB staan is het nog een kutsnelheid.. ik weet niet of het door WLANs in de buurt komt of dat het door de EB zelf komt.. Maar als ik op een ander kanaal ga is het nog steeds dikke troep. Snap er niks van.
al eens een andere laptop geprobeerd?
(nog een keer :) )

bij mijn EB had ik zelf met wifi geen problemen. als een andere laptop het zelfde doet:
dan heb je misschien waarschijnlijk een brakke EB.. contact opnemen met de HD voor een nieuwe?

eerst testen met een andere laptop he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de nieuwe Lijbrandt website http://lijbrandt.nl/support/algemeen
Actie: Welke kosten maak ik tijdens de gratis periode; de eerste 2 maanden?
U krijgt in de eerste 2 maanden uw abonnementskosten gratis. Dit zijn de vaste maandelijkse kosten van het door u gekozen pakket exclusief extra opties en verbruikskosten van bijvoorbeeld telefonie.
.

Volgens mij is er toch een aanpassingen geweest in de tekst opeens is het "'exclusief extra opties"'

Het is nu wel duidelijk wat de extra kosten zijn in de eerste 2 maanden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt glas alhier werking goed

zie hieronder ,een ding is zeker de Snelheid is goed gezien ik een 50/50 mb abbo heb besteld
vooral de "ping" is lekker laag :) :)

http://www.speedtest.net/result/1067405363.png

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:10:
Van de nieuwe Lijbrandt website http://lijbrandt.nl/support/algemeen
Actie: Welke kosten maak ik tijdens de gratis periode; de eerste 2 maanden?
U krijgt in de eerste 2 maanden uw abonnementskosten gratis. Dit zijn de vaste maandelijkse kosten van het door u gekozen pakket exclusief extra opties en verbruikskosten van bijvoorbeeld telefonie.
.

Volgens mij is er toch een aanpassingen geweest in de tekst opeens is het "'exclusief extra opties"'

Het is nu wel duidelijk wat de extra kosten zijn in de eerste 2 maanden.
Nú wel ja.

Ik heb niet het gevoel dat we van Lijbrandt iets hoeven te verwachten, niet op het gebied van de twee maanden gratis, en ook niet op het gebied van de KPN streams.
Het webteam negeert bewust de hele discussies over deze onderwerpen, reageert overigens wel goed op technische zaken, het voelt als een tactiek van negeren in de hoop dat het vanzelf doodbloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:51:
[...]

Dat kan

gr Webteam Lijbrandt
Dezelfde vraag nog een stapje verder, als je nu op marktplaats een Amino 110, 130 of straks een 532 koopt?
Soms worden er Tele2 amino's aangeboden.
Laden deze ook de Lijbrandt/Glashart firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Als je nu wat googled op Lijbrandt en de KPN streams zie je dat het behalve hier en bij Tros Radar langzamerhand op meerdere plekken begint door te sijpelen, kennelijk ook in een column in het blad PC-active:
http://www.hetlab.tk/obelix/kpn-afdankertje
Op een "experiaboxforum":
http://www.ipbforum.nl/ex...53913e30048780cac3b5aba54

Misschien een voorzichtige start van een sneeuwbaleffect?
Lijbrandt, maak je borst maar nat? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:51:
[...]

Nú wel ja.

Ik heb niet het gevoel dat we van Lijbrandt iets hoeven te verwachten, niet op het gebied van de twee maanden gratis, en ook niet op het gebied van de KPN streams.
Het webteam negeert bewust de hele discussies over deze onderwerpen, reageert overigens wel goed op technische zaken, het voelt als een tactiek van negeren in de hoop dat het vanzelf doodbloedt.
Ik denk dat het Webteam primair tot taak heeft technische zaken opgelost te krijgen en commerciële aspecten niet tot hun terrein behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat het Webteam primair tot taak heeft technische zaken opgelost te krijgen en commerciële aspecten niet tot hun terrein behoren.
Dat denk ik ook, en dat doen ze ook prima, alleen zit de onvrede over Lijbrandt helaas meer in de commerciële aspecten dan in de technische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Killerbert schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:38:
[...]

al eens een andere laptop geprobeerd?
(nog een keer :) )

bij mijn EB had ik zelf met wifi geen problemen. als een andere laptop het zelfde doet:
dan heb je misschien waarschijnlijk een brakke EB.. contact opnemen met de HD voor een nieuwe?

eerst testen met een andere laptop he
Heb hier vier laptops in huis en alle laptops vertonen dezelfde gebreken... Zal eens contact opnemen met de HD inderdaad.

//Edit: haal nu het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1067890007.png

Hmm, waarschijnlijk ligt het aan het moment van de dag (m.a.w. hoe intens wordt er in de buurt van WLAN gebruik gemaakt). Ik kijk het nog wel even aan..

[ Voor 18% gewijzigd door MeltedForest op 12-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MeltedForest schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:07:
[...]

Hmm, waarschijnlijk ligt het aan het moment van de dag (m.a.w. hoe intens wordt er in de buurt van WLAN gebruik gemaakt). Ik kijk het nog wel even aan..
Mischien eens wat spelen met de kanalen van je Wlan?
Las van de week een tip voor een programma waarmee je kan zien welke kanalen in je omgeving gebruikt worden. http://www.metageek.net/products/inssider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@meltedforst:

Als je een redelijk nieuw modem hebt dan kun je het beste 11n op de 5Ghz gebruiken. Zitten redelijk weinig mensen op en tevens kun je met dubbele bandbreedte werken.

Ik haal bijna 25 draadloos op 11n op 5Ghz en slechts 8 op 11g (impliceert 2.4Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

@Websurfer: Verschillende kanalen al geprobeerd maar alle gangbare (1, 6, 11) geven hetzelfde resultaat, terwijl inSSIDer geen acces points op kanaal 6 vindt.

@m.p: Zit nu nog met de standaard EB als WLAN router, moet nog even uitzoeken hoe ik die kan omzeilen en dan koop ik wel zo'n mooie (en goedkope) pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Pagina: 1 ... 36 ... 47 Laatste