[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN: Verborgen Prins of Groen Monster?...

Vanwege het glasvezelproject volg ik sinds april 2010 ook de ontwikkelingen rond KPN met bijzondere aandacht. Als je het zwart-wit bekijkt dan zijn de meningen van velen als volgt weer te geven. Of men heeft de indruk dat KPN als een soort verborgen Prins met een kroontje, te vertrouwen is en alleen nog maar wakker gekust hoeft te worden of men ziet KPN als een soort allesverslindend groen monster, zoals een van de weblog-lezers het uitdrukte, waar men niets (meer) mee te maken wil hebben. Lees meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
@Pageon: De silverline wordt niet als "de boulevardflat" gezien :). Dat zijn die flats parallel aan de Hengelostraat en de weerwater oever. Overigens woon ik in een zij-'pad' van de Hengelostraat :) .

Maar dus nog een Ex-Arnhemmer :) (Chocka ook al ). En ik zelf in Arnhem op de hogeschool gezeten :+

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 07-12-2010 16:18 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh.. Webteam?

Volgens mij gaat er iets mis in jullie systemen.

Hoe kan het dat ik een factuur ontvang met abonnementskosten? Terwijl jullie in de folder letterlijk aangeven: "Iedereen die zich tijdig aanmeldt betaalt de eerste twee maanden geen abonnementskosten." :(

Kosten voor gepleegde telefoontjes en STB, prima. Maar al het overige zijn abonnementskosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:36:
Ehh.. Webteam?

Volgens mij gaat er iets mis in jullie systemen.

Hoe kan het dat ik een factuur ontvang met abonnementskosten? Terwijl jullie in de folder letterlijk aangeven: "Iedereen die zich tijdig aanmeldt betaalt de eerste twee maanden geen abonnementskosten." :(

Kosten voor gepleegde telefoontjes en STB, prima. Maar al het overige zijn abonnementskosten!
Ik kreeg hem een kwartiertje geleden, en bij mij is dit ook zo.
Alleen de meerprijzen voor het HD-pakket en onbeperkt bellen worden berekend, ik had al opgevangen dat ze niet bij de aanbieding horen. En uiteraard de bijbetaling voor de HD STB.

[ Voor 4% gewijzigd door Websurfer01 op 09-12-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm, daar kan ik nog inkomen.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel heel erg jammer:

Zojuist heb ik gesproken met Laura H. van de servicedesk over dit euvel en een kleine aanpassing in het pakket. Waar men in den beginne juist zo meedenkend en flexibel was, krijg ik nu kippenvel van een gesprek op een bijna onbeschoft "UPC-achtig" niveau. "Wij kunnen niet, willen niet, mogen niet..." en ook als u weg wilt heeft u pech, u moet gewoon betalen...

Lijbrandt, als dit de manier is waarop er zaken wordt gedaan nu we dan ook uiteindelijk klant zijn dan houdt het hier voor mij op!

@webteam
Als jullie de communicatie en klanttevredenheid écht serieus nemen, dan graag een oplossing. Zo niet? Dan maak ik gebruik van jullie eerdere aanbod en wil ik van jullie diensten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:45:
[...]

Idem hier, het gaat alleen om de aanvullende abonnementen waarvan mij dus niet bekend was dat deze geen onderdeel van de aanbieding uitmaken... Waar had ik dat terug kunnen vinden?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het in de correspondentie die ik van ze heb niet zo snel terug kan vinden, ik weet bijna zeker dat ik het ergens zwart op wit heb gezien, mogelijk in de bestelprocedure die ik via internet heb gedaan.
Als dat niet zo is, dan is het misschien gezegd op de introductie avond, ik herinner me wel dat daar iets gezegd is over beginnen met het voor twee maanden gratis pakket, en dan eventueel naar wens uitbreiden.
Maar ja, dat is allemaal al bijna een half jaar geleden :)
In dat laatste geval weten diegenen die niet op de avond waren en/of zich met het papieren aanmeldformulier hebben aangemeld dus van niets, en kan Lijbrandt meer reacties hier over verwachten.

Sorry dat ik geen concreter antwoord voor je heb dan alleen maar aangeven dat ik er wel van op de hoogte was. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:12:
[...]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het in de correspondentie die ik van ze heb niet zo snel terug kan vinden, ik weet bijna zeker dat ik het ergens zwart op wit heb gezien, mogelijk in de bestelprocedure die ik via internet heb gedaan.
Als dat niet zo is, dan is het misschien gezegd op de introductie avond, ik herinner me wel dat daar iets gezegd is over beginnen met het voor twee maanden gratis pakket, en dan eventueel naar wens uitbreiden.
Maar ja, dat is allemaal al bijna een half jaar geleden :)
In dat laatste geval weten diegenen die niet op de avond waren en/of zich met het papieren aanmeldformulier hebben aangemeld dus van niets, en kan Lijbrandt meer reacties hier over verwachten.

Sorry dat ik geen concreter antwoord voor je heb dan alleen maar aangeven dat ik er wel van op de hoogte was. :|
No prob.

Hier is dus wederom de communicatie niet helder. De servicedesk, tenminste Laura H., ziet de "extra diensten" niet als abonnement; en dat begrijp ik dan weer niet.. Waarom staan er dan bijv. in "Mijn Lijbrandt" onder "Huidig abonnement" ook deze "extra diensten"? Dan is de kop toch onjuist? Daarnaast denk ik dat de definitie van abonnement ook niet helemaal duidelijk is.... Kortom, mij onduidelijk dus ik betaal niet.

En nu helemaal niet meer!
De manier waarop ik dus te woord ben gestaan slaat alles. So you gain one, so you lose all...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:59:
[...]

We hebben alle reacties gelezen en kunnen goed begrijpen dat als je iets anders verwacht dit een tegenvaller is. Lijbrandt heeft echter nooit aangegeven dat er WGDO streams geleverd worden dus dat is geen belofte van Lijbrandt of GHM geweest. Er wordt een TV product van GHM geleverd. Er is nergens technisch gespecificeerd hoe dat in elkaar zit. Zoals in de reactie van ons is aangegeven is dat nu de situatie en dat lijkt ons vrij concreet.
Wij vinden het vervelend dat jullie ontevreden zijn (misschien geloven jullie dat niet, maar dat menen we oprecht). Het enige dat wij als Lijbrandt kunnen doen als je het product niet wil zoals dat nu is, is de overeenkomst ontbinden. Wij zouden dit vervelend vinden maar dat is nu de enige oplossing die wij als Lijbrandt hebben. Mocht je hier gebruik van willen maken dan moet je ons even een pm sturen.

Webteam Lijbrandt
Dit aanbod bedoelde ik dus, just to be absolutely clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, Mozaiek is verplaatst naar het televisiemenu, en Adult Channel is zomaar pleite?

Wazzup Webteam... mag ik geen Adult TV meer kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:18:
[...]

No prob.

Hier is dus wederom de communicatie niet helder. De servicedesk, tenminste Laura H., ziet de "extra diensten" niet als abonnement; en dat begrijp ik dan weer niet.. Waarom staan er dan bijv. in "Mijn Lijbrandt" onder "Huidig abonnement" ook deze "extra diensten"? Dan is de kop toch onjuist? Daarnaast denk ik dat de definitie van abonnement ook niet helemaal duidelijk is.... Kortom, mij onduidelijk dus ik betaal niet.

En nu helemaal niet meer!
De manier waarop ik dus te woord ben gestaan slaat alles. So you gain one, so you lose all...
Als ik het ook niet geweten zou hebben dan zou mijn reactie hetzelfde zijn.
Het is inderdaad niet helder, ik heb alle correspondentie en brochures bewaard, en het is nergens terug te vinden. Het papieren aanmeldformulier heb ik nog omdat ik me via internet heb aangemeld, ook daar geen enkele verwijzing.
Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik wist het dus wel, het komt niet onverwacht.

Misschien was je nummer zoveel al die er over belde.

[ Voor 20% gewijzigd door Websurfer01 op 09-12-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:00:
Hé, Mozaiek is verplaatst naar het televisiemenu, en Adult Channel is zomaar pleite?

Wazzup Webteam... mag ik geen Adult TV meer kijken :P
Nee Spike, dat is voor je eigen bescherming :+

Net als dat ik er in de welkomstbrief achter kwam dat er, "voor mijn eigen bescherming" een belkosten limiet geldt van 50 euro (die op verzoek te verhogen is). Gelukkig heb ik onbeperkt bellen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon Leeuwarden en in de dunne brochure met voorop een blauw bord met de plaatsnaam staat het een en ander over de gratis maanden duidelijk vermeldt: Pagina 3, Waarom nu overstappen gedeelte, kopje geen kosten gedurende de eerste twee maanden:
"Gedurende deze eerste 2 maanden betaalt u geen abonnementskosten, ongeacht voor welk pakket van Lijbrandt u kiest. Met uitzondering van beltikken naar nummers die niet gratis zijn en extra internet, telefonie en/of televisie pakketten/diensten."

Met gratis beltikken zullen ze dan wel gesprekken naar ander Lijbrandt abbonnees bedoelen.... Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:09:
Toch wel heel erg jammer:

Zojuist heb ik gesproken met Laura H. van de servicedesk over dit euvel en een kleine aanpassing in het pakket. Waar men in den beginne juist zo meedenkend en flexibel was, krijg ik nu kippenvel van een gesprek op een bijna onbeschoft "UPC-achtig" niveau. "Wij kunnen niet, willen niet, mogen niet..." en ook als u weg wilt heeft u pech, u moet gewoon betalen...
Dit is bij XMS ook niet anders maar dat is ook het zelfde bedrijf.
Ze gedragen zich nor erger als UPC en KPN te samen.

Met al die brakke diensten en de bijbehorende slechte tot geen service vind ik het niet zo gek dat mensen weer terug gaan naar de kabel of helemaal geen glasvezel nemen.

In de wijk waarin ik woon heeft nog maar 20% van de mensen glasvezel...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:09:
[...]

Nee Spike, dat is voor je eigen bescherming :+
Ohhh, maar ik mag wel Dorcel TV en Private Spice kijken dus 8)7
Het is gewoon raar dat er een in het extra pakket behorende zender zomaar spontaan verdampt :P

Overigens ben ik gecertificeerd boven de zuurballenwet, dus kijk ik legaal naar harde natuurfilms... met medeweten van moeders de vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:20:
Ik woon Leeuwarden en in de dunne brochure met voorop een blauw bord met de plaatsnaam staat het een en ander over de gratis maanden duidelijk vermeldt: Pagina 3, Waarom nu overstappen gedeelte, kopje geen kosten gedurende de eerste twee maanden:
"Gedurende deze eerste 2 maanden betaalt u geen abonnementskosten, ongeacht voor welk pakket van Lijbrandt u kiest. Met uitzondering van beltikken naar nummers die niet gratis zijn en extra internet, telefonie en/of televisie pakketten/diensten."

Met gratis beltikken zullen ze dan wel gesprekken naar ander Lijbrandt abbonnees bedoelen.... Hmmm
Als je die tekst goed leest zijn de extra's inderdaad niet gratis.

Maar het stukje in je quote wat ik voor de duidelijkheid even onderstreept heb staat niet in de folder van Almere, http://lijbrandt.nl/uploa...Aanbod%20Almere%20VS9.pdf op de voorpagina staat alleen "de eerste twee maanden gratis" en in het stukje wat je omschrijft staat "betaalt u de eerste twee maanden geen abonnementskosten" (inclusief onderstreping). Er staan geen uitzonderingen bij.
Dit wekt toch wel heel erg de verwachting dat ook de extra's gratis zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Websurfer01 op 07-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk. De folder van Leeuwarden is gedeeltelijk anders dan die van jullie. Dat van twee maanden gratis staat overigens ook op onze voorkant.

Tenzij iemand anders een vergelijkbare tekst als uit onze folder kan vinden heb je dus een heel sterk punt! Zeker omdat er bij ons nou juist nadrukkelijk uitzonderingen op de abonnementskosten worden genoemd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er eens een ordentelijke brief over dichten aan Lijbrandt. Het zit namelijk zo:

Ik neem het volgende abonnement af:
- Glasvezel compleet 50
- Plus pakket
- Onbeperkt bellen
- Nieuwsserver

Hierbij heb ik aangenomen, o.a. op basis van de eerder genoemde folder, dat de eerste 2 maanden gratis zouden zijn. Daarmee heb ik voor lief genomen:
- Tot nu toe niet toereikende internetsnelheden (gemiddeld ca. 45/15 ipv 50/50)
- KPN streams en van lagere kwaliteit dan beloofd
- Niet bereikbaar zijn van nieuwsserver, gegevens pas op 3/12 ontvangen
- IPTV pas vanaf 26/11 bruikbaar door ontvangst Amino
- Slechte kwaliteit VOIP (blikkerig, wegvallen)

Nu ontvang ik niet alleen een factuur die me verbaast t.a.v. de belofte dat e.e.a. gratis zou zijn, maar ook omdat de facturatie plaatsvindt m.i.v. 19/11 terwijl niet alles op 19/11 door mij was af te nemen.

Dit wordt een optelsommetje dat parten gaat spelen wanneer je ook nog eens ronduit onbehoorlijk wordt behandeld indien je telefonisch reclameert.

Helemaal vervelend wordt het wanneer je vervolgens het gevoel krijgt dat een dienstverlener je niet wil als klant: "als u daarover wilt klagen, dan stuurt u maar een brief", "u kunt niet zomaar opzeggen, u heeft een jaarcontract", "wij kunnen u niet verder helpen..." Terwijl opzeggen helemaal geen doel was! Ik wilde een simpele aanpassing in de afgenomen diensten: geen telefoon omdat ik de kwaliteit gewoon onder de maat vind en een fatsoenlijk antwoord op de "twee maanden gratis" actie...

Hierbij begrijp ik best dat ik vervelende vragen stel en aanhoud wanneer ik in mijn gelijk sta, maar daarin voortdurend fatsoenlijk blijf en ook zo beantwoord wens te worden; helemaal als klant; zeker na een slechte start.

Je zou je eigenlijk bijna moeten schamen dat je er iets van durft te zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:28:
[...]

Ohhh, maar ik mag wel Dorcel TV en Private Spice kijken dus 8)7
Het is gewoon raar dat er een in het extra pakket behorende zender zomaar spontaan verdampt :P

Overigens ben ik gecertificeerd boven de zuurballenwet, dus kijk ik legaal naar harde natuurfilms... met medeweten van moeders de vrouw :+
Harde natuurfilms? Je zou die van Jaques Cousteau eens moeten proberen! Al kennen die een geheel eigen "zuurballenwet" en vraag me af of je daar echt boven wil vallen ;).

Volgens mij is het inderdaad mogelijk eenzijdig kanalen toe te voegen of te verwijderen. Staat vast ergens in de algemene voorwaarden. UPC doet niet anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:23:
[...]

Harde natuurfilms? Je zou die van Jaques Cousteau eens moeten proberen! Al kennen die een geheel eigen "zuurballenwet" en vraag me af of je daar echt boven wil vallen ;).

Volgens mij is het inderdaad mogelijk eenzijdig kanalen toe te voegen of te verwijderen. Staat vast ergens in de algemene voorwaarden. UPC doet niet anders....
Hahaha, niet zo serieus joh! Het is dat mijn jongste zoon (19) mij erop attent maakte, want de Erotiek kanalen kijk ik echt zelden, ik doe het liever in het echie :P , maar als ik ineens wijzigingen zie in samenstelling en menu's dan trigger ik daar als crash test dummy wel op.
Sowieso zou het netjes zijn dat indien je de samenstelling van het pakket wijzigt, je zit even per email aan de afnemers ervan melding maakt.... het kan in het meest extreme geval reden zijn om dat pakket te laten vervallen namelijk :P

Ergo, het boeit mij in ieder geval geen fuck dat Adult TV weg is, het gaat me hier wederom om het gebrek aan informatieverstrekking hierover.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jaja en wij moeten dat geloven ;) Maar volgens mij is er wel een nieuw erotiek kanaal voor in de plaats gekomen, namelijk "Meiden van Holland TV", tenminste in de WGDO gebieden zit die er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit toevallig ook in het KPN pakket bespaard weer een encoder.

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm?#tabcontent3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Heeft er al iemand bij "mijn Lijbrandt" de factuur of belgegevens in kunnen zien?
Er staat al maanden dat ze er hard aan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:39:
Jaja en wij moeten dat geloven ;) Maar volgens mij is er wel een nieuw erotiek kanaal voor in de plaats gekomen, namelijk "Meiden van Holland TV", tenminste in de WGDO gebieden zit die er bij.
Nou, dan zie ik hem mogelijk ook wel verschijnen... tot nu toe zijn er in het blokje Erotiek nog maar drie kanalen.
Websurfer01 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:40:
Heeft er al iemand bij "mijn Lijbrandt" de factuur of belgegevens in kunnen zien?
Belofte van het webteam is dat de nieuwe Lijbrandt website voor kerst online komt, met hierin ook de missende gegevens.... kan ik weer wat van mijn lijstje niet werkende Lijbrandt zaken afschrappen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:40:
Nee, kan die gegevens inderdaad (nog) niet opvragen. Je kan dus ook de factuur nog niet controleren indien je belkosten gemaakt hebt (dan wordt je namelijk doorverwezen naar "Mijn Lijbrandt" voor de specificatie van de belkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:02:
[...]
Hahaha, niet zo serieus joh! Het is dat mijn jongste zoon (19) mij erop attent maakte, want de Erotiek kanalen kijk ik echt zelden, ik doe het liever in het echie :P
Je kent Jaques Cousteau toch wel?? :P
Die met die enorme Calypso ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
[...]

Nee, kan die gegevens inderdaad (nog) niet opvragen. Je kan dus ook de factuur nog niet controleren indien je belkosten gemaakt hebt (dan wordt je namelijk doorverwezen naar "Mijn Lijbrandt" voor de specificatie van de belkosten).
Precies, dat had ik ook even willen inzien, er staat op de factuur een heel klein bedragje aan telefoonkosten, kan zijn dat we een 0900 nummer hebben gebeld, dat valt uiteraard niet onder het onbeperkt bellen.
Kan ook zijn dat het tijdelijke nummer helemaal niet onder het onbeperkt bellen valt, dat is een geintje wat KPN en HI uithalen bij een overstap met een tijdelijk nummer.
En bij Lijbrandt loopt ook lang niet alles vlekkeloos, waardoor je zo langzamerhand overal spoken gaat zien, of is het toch de wet van Murphy die me ongerust maakt? 8)7

Maar goed, we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
De Calypso was niet zo groot, zijn neus wel :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:21:
[...]

Precies, dat had ik ook even willen inzien, er staat op de factuur een heel klein bedragje aan telefoonkosten, kan zijn dat we een 0900 nummer hebben gebeld, dat valt uiteraard niet onder het onbeperkt bellen.
Kan ook zijn dat het tijdelijke nummer helemaal niet onder het onbeperkt bellen valt, dat is een geintje wat KPN en HI uithalen bij een overstap met een tijdelijk nummer.
En bij Lijbrandt loopt ook lang niet alles vlekkeloos, waardoor je zo langzamerhand overal spoken gaat zien, of is het toch de wet van Murphy die me ongerust maakt? 8)7

Maar goed, we wachten af.
Is dat een bedrag van ongeveer € 1,11?
Dat spookje zag ik ook namelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:23:
[...]

De Calypso was niet zo groot, zijn neus wel :) :)
hèhè! eindelijk een kenner! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard ken ik Sjakie Koestoo wel... ik zie alleen niet direct het verband met harde politie kanalen.. Sterker nog, als ik opgewonden zou raken van Sjakie Koestoo dan is er iets serieus mis met me :P
En inderdaad was zijn neus bijna groter dan zijn Calypso... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:24:
[...]

Is dat een bedrag van ongeveer € 1,11?
Dat spookje zag ik ook namelijk ;).
Bij mij is het de helft, dus niets om me druk over te maken, maar als de facturering iets achterloopt en het tijdelijk nummer niet onder onbeperkt bellen valt dan kan er nog e.e.a. komen.
Ik heb overigens nergens gelezen dat dit zo zou zijn, dus ik ga er voorlopig gewoon van uit dat dit een servicenummer geweest is.

Aan de andere kant, m.b.t. de streams, de snelheid van het aansluiten en de gratis maanden is bij Lijbrandt ook niet alles zoals je het leest of begrijpt. Ze zeggen nog al eens dat ze het niet gezegd hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:28:
[...]
Uiteraard ken ik Sjakie Koestoo wel... ik zie alleen niet direct het verband met harde politie kanalen.. Sterker nog, als ik opgewonden zou raken van Sjakie Koestoo dan is er iets serieus mis met me :P
En inderdaad was zijn neus bijna groter dan zijn Calypso... ;)
Jacques maakte best wel harde natuurfilms, ik had het niet over harde politiekanalen. Jij weet gewoon niet wat je wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:05:
[...]
Onze site bouwer is bezig met de "API" richting het systeem...het duurt mij ook veel te lang. Vandaag weer navraag gedaan naar de opleverdatum
Tussentijds heb ik een workaround; Als je de gegevens wil hebben stuur dan even een DM met je postcode, huisnummer en je Lijbrandt telefoonnummer. Ik zorg dan dat je je gegevens krijgt.

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:01:
[...]

Onze site bouwer is bezig met de "API" richting het systeem...het duurt mij ook veel te lang. Vandaag weer navraag gedaan naar de opleverdatum
Tussentijds heb ik een workaround; Als je de gegevens wil hebben stuur dan even een DM met je postcode, huisnummer en je Lijbrandt telefoonnummer. Ik zorg dan dat je je gegevens krijgt.

gr Webteam Lijbrandt
Heb jullie een DM gestuurd over een aantal zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:01:
[...]

gr Webteam Lijbrandt
Het enige wat ik zou willen weten is of het onbeperkt bellen gewoon vanaf dag 1 geldt, dus ook met met het tijdelijke nummer. Daar ben ik eigenlijk gewoon van uit gegaan, dus vanaf dag 1 ben ik uitgaand gaan bellen met de Lijbrandt aansluiting. De portering van het eigen nummer is morgen.

Wat ik verder interessant vind, is de vraag of er net als bij XMS een inruilaktie komt voor de amino130 naar PVR tegen 50 euro bijbetaling.
Na al het gemopper over de lange wachttijd voor aansluiting zou het sneu zijn als je eindelijk aangesloten bent en dat blijkt toch nog een paar weken te vroeg te zijn. (voor de pvr)

p.s., mag als gebaar naar ons toe natuurlijk ook gratis omgeruild worden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 08-12-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ook ik ben vanaf vanmorgen aangesloten door een monteur van Schuuring. Echter mijn internetsnelheid haalt bij lange na niet de bestelde 100/100. Het komt op dit moment niet boven de 50/45 uit. :'(

@ WebTm_Lijbrandt Ik heb jullie een DM gestuurd over dit probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Sinds vandaag ook aangesloten op Lijbrandt 50/50 + telefoon.
Lijkt te functioneren. Nog een router bestellen, dan kan die f*cking experiabox er uit!
Welk heeft jullie voorkeur: Netgear WNDR3700 of Draytek 2130N?
Download haal ik nu 50mbit met een enkele PC, up nog niet hoger weten te krijgen dan 35 mbit. Zal vanavond eens kijken of dit nog hoger wil met een andere PC zonder waterhoofd zeg maar >:)

Heb wel een probleem met inloggen op mijn webmail met mijn laptop. Krijg een redirect naar http://webmail.lijbrandt.nl/src/redirect.php) na inloggen en vervolgens foutmelding:

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet. (bullshit)
The website is encountering problems. (tja....)
There might be a typing error in the address. (bullshit)

Op de laptop van mijn vrouw werkt het wel. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
despijker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:36:

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet. (bullshit)
The website is encountering problems. (tja....)
There might be a typing error in the address. (bullshit)

Op de laptop van mijn vrouw werkt het wel. Iemand suggesties?
Heb je al IPCONFIG /release IPCONFIG /renew geprobeerd?

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Morgen (hopelijk) interessant nieuws op http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/
Nieuws - Vandaag een bezoek gebracht aan Reggefiber...
Bijna twee uur lang een intensief gesprek gehad met Jan Davids en Ewoud Overduin. Davids is Directeur Corporate en Business Development. Morgen een artikel met als titel "Open Netwerk" Deel III. Hoe verloopt het opstarten...
Go Ben _/-\o_

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
despijker schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:36:
Sinds vandaag ook aangesloten op Lijbrandt 50/50 + telefoon.
Lijkt te functioneren. Nog een router bestellen, dan kan die f*cking experiabox er uit!
Welk heeft jullie voorkeur: Netgear WNDR3700 of Draytek 2130N?
Download haal ik nu 50mbit met een enkele PC, up nog niet hoger weten te krijgen dan 35 mbit. Zal vanavond eens kijken of dit nog hoger wil met een andere PC zonder waterhoofd zeg maar >:)
Ik heb alleen ervaring met de Netgear 3700, en die is prima!
Mooi verzorgd pakket met duidelijke instructies, die zelfs een dummy begrijpt, werkt meteen zonder allerlei gezeur, gast netwerk, controleert zelf op updates, bereik hier tot achter in de tuin.
Van de week zaten we met 1 desktop op Lan, 3 laptops op Wlan en een Nintendo DS ook op wlan, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ben houdt de spanning er in, ik vermoed dat hij niet eerder iets loslaat dan dat hij zijn artikel klaar heeft. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 08-12-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had Solcon de vraag gesteld welk signaal zij van GHM geleverd krijgen. Dus of dit het verwachte signaal is of dat het KPN signaal geleverd wordt.

Lees en huiver!
Ik (=Solcon) heb de vraag voorgelegd bij de de instantie die alle informatie heeft, en ik kan u melden dat wij in Almere het volledige Glashart Media signaal zullen leveren. Dus om in woorden te spreken, het superieure signaal.
Conclusie. Er is geen enkele reden (financieel buiten beschouwing gelaten) voor Lijbrandt om niet ook ditzelfde signaal te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:02:
Ik had Solcon de vraag gesteld welk signaal zij van GHM geleverd krijgen. Dus of dit het verwachte signaal is of dat het KPN signaal geleverd wordt.

Lees en huiver!

[...]

Conclusie. Er is geen enkele reden (financieel buiten beschouwing gelaten) voor Lijbrandt om niet ook ditzelfde signaal te leveren.
Gezien het woord superieure zijn zij op de hoogte van het Lijbrandt probleem van de beloofde maar niet geleverde superieure kwaliteit.
Dat zet Lijbrandt gelukkig nog meer onder druk _/-\o_

Solcon en anderen (UPC???) zullen dit graag als argumenten gaan gebruiken om potentiële Lijbrandt klanten weg te kapen.
Volgens de postcode check kan ik het bestellen, misschien toch het aanbod van het webteam om de overeenkomst te ontbinden maar aannemen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Websurfer01 op 08-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees en huiver!

[...]

Eerlijk gezegd geloof ik niet meer zo in die terminologie: "GHM streams", "KPN streams" het streamed allemaal wat dun door de broek, zegswijze. Wellicht is "manneken stream" een leuk artistiek idee om een en ander te visualiseren. Maar ik geloof dat hier bloed streamed waar het niet gaan kan.

Als de 1e post verschijnt uit KPN WBA gebied met bewijs van kwalitatief hoogaardige streams, dan ben ik overtuigd. Vooralsnog: ook Lijbrandt levert "de volledige Glashart Media streams". Als dit door Solcon bevestigd kan worden door een garantie in bitrates bijvoorbeeld, dan mag het Lijbrnadt Webteam per direct mijn abonnement ontbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ALS het waar is wat die medewerker van Solcon zegt, natuurlijk. Wat mij betreft zijn er (maar dat is speculatie van mijn kant!) een paar scenario's denkbaar:

* De medewerker van Solcon weet waar hij het over heeft en er zit (gezien dat Solcon tegen mij heeft gezegd pas in maart te kunnen gaan leveren) nog het e.e.a. in de pijplijn, dus OOK voor Glashart Media klanten via Lijbrandt

* OF solcon kan het genoemde slechts waar maken in de WGDO wijken in Almere Buiten. Dan is het wel apart dat ze zeggen in heel Almere te gaan leveren.

@Pageon: En inderdaad: Lijbrandt was er tot een paar weekjes terug ook nog van overtuigd "superieure" Glashart Media diensten aan te bieden in heel Almere.....

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie die persoon bij Solcon "die er alles over weet" is....

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 08-12-2010 19:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Cosimo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:07:
[...]

Heb je al IPCONFIG /release IPCONFIG /renew geprobeerd?
dat heeft er niets mee te maken IMHO.
zowel op mijn kpn router als op de lijbrandt verbinding zelfde probleem. Zojuist firefox geprobeerd, werkt ook niet.

Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een aanvulling c.q. de chronologische geschiedenis:

Mijn 1e vraag: "4. Welk TV signaal levert u? U schrijft "Glashart Media" maar is het TV signaal van hen of is het gewoon het KPN signaal?"

Antwoord: "4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Ik vond de term "via" (gezien al het hier geschrevene) uiterst dubbelzinnig interpreteerbaar. Dus:
Volgende vraag: ""4: Wij leveren inderdaad het signaal via Glashart Media en niet via KPN."

Het gaat om de oorsprong/herkomst van het signaal. Op o.a. Tweakers.net is een hele lopende discussie waaruit gebleken is dat Lijbrandt weliswaar formeel het signaal van Glashart betrekt maar dat deze gewoon het (kwalitatief mindere) signaal van KPN levert. Anders gezegd: Glashart levert 2 soorten signaal namelijk de als inferieure omschreven KPN en de superieure Technicolor signaal. De hamvraag is welk signaal betrekt Solcon?"

Hierop volgt dus het eerder geciteerde antwoord: "Ik heb de vraag voorgelegd bij de de instantie die alle informatie heeft, en ik kan u melden dat wij in Almere het volledige Glashart Media signaal zullen leveren. Dus om in woorden te spreken, het superieure signaal."

Dus de medewerker was voldoende geïnformeerd omtrent de achtergronden en (mede gezien Solcons reputatie) mag worden aangenomen dat naar waarheid is geantwoord.

Echter ben ook ik van mening dus "meten is weten" c.q. de praktijk zal het moeten uitwijzen.

Overigens vind ik een grote min van Solcon dat je (haast verplicht bent) hun router moet gebruiken waarop alles wordt aangesloten. De Lijbrandt oplossing vind ik prettiger want dan ik mijn huidige router blijven gebruiken.

(Vanzelfsprekend heb ik in de 1e mail al mijn volledig adresgegevens vermeld. Er kan bij hen dus geen verwarring zijn t.a.v. welk gebied ik zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

Lees en huiver!

[...]

Ik zou er maar vanuit gaan dat dit niet klopt aangezien het technisch onmogelijk is voor een provider om op een WBA netwerk de originele GHM stream te leveren. Die streams zitten namelijk simpelweg niet op het netwerk.

Die medewerker is dus slecht geinformeerd waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 08-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:24:
[...]

Ik zou er maar vanuit gaan dat dit niet klopt aangezien het technisch onmogelijk is voor een provider om op een WBA netwerk de originele GHM stream te leveren. Die streams zitten namelijk simpelweg niet op het netwerk.

Die medewerker is dus slecht geinformeerd waarschijnlijk.
Dat klinkt stellig, ik222.
Mag ik vragen waarom je zo stellig bent in je antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
idd: ik222 klinkt iets TE stellig.

Natuurlijk is het technisch mogelijk de originele GHM streams te leveren! Dit is gewoon een simpele kwestie van routeren / eventueel een paar nog ' donkere' vezels tussen de netwerken aanspreken.

Misschien is het niet helemaal zo simpel, maar onmogelijk lijkt me idd wel iets te stellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:03:
idd: ik222 klinkt iets TE stellig.

Natuurlijk is het technisch mogelijk de originele GHM streams te leveren! Dit is gewoon een simpele kwestie van routeren / eventueel een paar nog ' donkere' vezels tussen de netwerken aanspreken.

Misschien is het niet helemaal zo simpel, maar onmogelijk lijkt me idd wel iets te stellig.
Right, men kan namelijk ook het analoge/DVB-C signaal over glas helemaal van de headend in Dordrecht naar het WBA netwerk in B&R routeren en in de PoP's weer netjes patchen naar de gebruikers, en je maakt mij inderdaad niet wijs dat dat "analoog" vezeltje helemaal in zijn eentje dat hele takkeneind ligt.
Meestal is dat één vezeltje in een hele bundel, al was het maar omdat dit soort verbindingen veelvoudig redundant van vezels voorzien zijn om mogelijk breuk te compenseren.

Het is dus waarschijnlijk aan beide einden een CPE plaatsen en de juiste routering erop patchen...
Ik geloof ook nog steeds geen drol van het statement dat dit torenhoge kosten met zich meebrengt, en blijf bij mijn eerdere vermoeden dat KPN het gewoon niet toelaat op WBA netwerken, omdat wij van WC eend nu eenmaal WC eend moeten afnemen van het vroegere Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen clupje.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke natuurlijk is het technisch gezien altijd mogelijk als je maar genoeg kan en wilt aanpassen, maar ik bedoel dat het op dit moment op het WBA netwerk onmogelijk is. Die streams zitten ook simpelweg niet op het WBA netwerk en kunnen dus ook door concepts niet geleverd worden in een WBA gebied.

Daarnaast vind ik het vrij vreemd dat sommige mensen hier beweren dat het aanpassen heel simpel is. Dat is namelijk helemaal niet te zeggen zonder inzicht in de exacte netwerkopbouw en achterliggende redenen.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 08-12-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:16:
[...]
Het is dus waarschijnlijk aan beide einden een CPE plaatsen en de juiste routering erop patchen...
Ik geloof ook nog steeds geen drol van het statement dat dit torenhoge kosten met zich meebrengt, en blijf bij mijn eerdere vermoeden dat KPN het gewoon niet toelaat op WBA netwerken, omdat wij van WC eend nu eenmaal WC eend moeten afnemen van het vroegere Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen clupje.
http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/

Morgen een artikel met als titel "Open Netwerk" Deel III. Ieder mag zijn gang gaan! Ieder die dat wil mag Provider en Operator spelen. Volledig zelf bepalen welke diensten hij wil aanbieden, welke settop-boxes etc. Wat nu is, is zelf gekozen.
..

Morgen 11 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:20:
Oke natuurlijk is het technisch gezien altijd mogelijk als je maar genoeg kan en wilt aanpassen, maar ik bedoel dat het op dit moment op het WBA netwerk onmogelijk is. Die streams zitten ook simpelweg niet op het WBA netwerk en kunnen dus ook door concepts niet geleverd worden in een WBA gebied.

Daarnaast vind ik het vrij vreemd dat sommige mensen hier beweren dat het aanpassen heel simpel is. Dat is namelijk helemaal niet te zeggen zonder inzicht in de exacte netwerkopbouw en achterliggende redenen.
Vergeef me dat ik je even doorzaag hierover, want een netwerk is een netwerk, en als iemand vanaf zijn FttH aansluiting over dat netwerk zo'n beetje elke IP-adres (via DNS op domeinnaam) op het web kan bereiken, dan is het dus simpel om het IP blok van GHM via één touwtje ook toegankelijk te maken, als hiervoor al een touwtje nodig is, want ik neem aan dat ze op de backbone gewoon aanwezig zijn, en naar zeggen van Lijbrandt is dat een eigen backbone van Glashart.
In onze situatie, de vezels tussen Dordrecht en B&R liggen er, want anders hadden we ook geen analoog/dvb-c vanuit Dordrecht op ons WBA netwerk gehad.

Vreemd genoeg zou dat niet eens nodig moeten zijn want de GHM IP adressen zijn gewoon openbaar uitgegeven adressen die dus kunnen voorkomen op het internet, het is dus geen VLAN adressenreeks.
Als ik deze officieel op het internet voorkomende IP adressen echter probeer te benaderen dan lijkt het alsof ze door een firewall worden geblokkeerd.

Maar heel hard blijven roepen dat het per definitie onmogelijk is gaat er bij mij als netwerkboer niet in, want het blijven gewoon ritsjes bits en bytes die vanaf een streamserver over glas/koper/schoenveters van mij part van punt A naar punt B gerouteerd kunnen worden, mits er maar een transport medium tussen twee segmenten ligt.

Het wil er bij mij niet in dat het GHM spul wat we nu van de headend van Dordrecht af hier krijgen (waarschijnlijk van het WDGO deel) een aparte enkelfiber verbinding heeft, en dat er geen enkel donker vezeltje naast ligt wat het IPTV streams deel van het WGDO deel hierheen kan vervoeren.

Almere lijkt me nog simpeler omdat daar WGDO en WBA zowat tegen elkaar aanliggen en er dus geen dure verbindingen tussen gelegd hoeven te worden over tientallen kilometers...

De enige justificatie die Glashart Media voor torenhoge kosten zou kunnen opvoeren zou het apart leggen van een glasverbinding tussen Dordrecht en B&R zijn omdat er geen enkel fibertje deze kant op meer vrij is... en dat klinkt mij eerlijk gezegd als een broodje poep verhaal... want men legt geen enkel netwerk over grote afstanden aan zonder een percentage spare vezels...

En met een theoretische bandbreedte van 10Gbit en hardware van 1Gbit zou je de IPTV streams zelfs nog kunnen laten meelopen over die analoog/DVB-C vezel, want die is nu nog voor 99,8% vrij qua bandbreedte.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:40:
[...]

http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/

Morgen een artikel met als titel "Open Netwerk" Deel III. Ieder mag zijn gang gaan! Ieder die dat wil mag Provider en Operator spelen. Volledig zelf bepalen welke diensten hij wil aanbieden, welke settop-boxes etc. Wat nu is, is zelf gekozen.
..

Morgen 11 uur
Leuke teaser die impliceert dat Glashart Media ervoor gekozen heeft KPN aan te leveren aan haar zusje Lijbrandt?
Dan hebben ze dus wat uit te leggen lijkt me, want als iedereen mag aanbieden wat hij wil, dan horen ze gewoon te leveren wat ze verkopen en geen surrogaat.

Het vervelende is dat GHM en Lijbrandt een incestueuze relatie hebben en dat het management van alle clubs naast elkaar in hetzelfde bed ligt. Gaat een beetje als vestzak, broekzak handjeklap klinken.. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yeah. Als ik de 'teaser' ongeveer correct begrijp, dan is waarschijnlijk uit het gesprek met Reggefiber gekomen dat in principe iedereen toegang kan krijgen tot de glasvezel, zelfs tot de eindvezels zelf (zelf Operator spelen).

Alleen heb je daar wel een grote zak met geld voor nodig.

Als je als ISP niet je eigen infrastructuur tot in de POP wil leggen, dan zul je toch moeten gaan shoppen bij de operator die in een bepaald gebied actief is en krijg je dus van die zaken als "jaaaaa U kan wel Glashart Media aan uw klanten aanbieden maar een koppeling met de echte streams van Glashart Media terwijl wij ook streams aanbiede, tsja... wordt wel duur hoor!".

Maar ik ben reuze benieuwd naar Ben z'n nieuwste juweeltje ;). En ik ben benieuwd naar wat Solcon uiteindelijk echt gaat doen.

Of gaat Solcon wellicht toch zelf via een nieuw te bedenken constructie tot in de POP aanwezig zijn? :)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 08-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:07:
Maar ik ben reuze benieuwd naar Ben z'n nieuwste juweeltje ;).
So am I, want als je als glasvezelenthousiasteling/marketingman/weblogger door de directie van Reggefiber op de koffie wordt uitgenodigd, dan heb je waarschijnlijk een paar heel gevoelige glazen snaren geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:00
Het artikel is online. Maar het is me nu niet duidelijk wat er met die KPN streams gaat gebeuren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek werkt twee kanten op, dus wil dit ook even delen:

Ondanks dat ik (nog) geen reactie heb gehad van het webteam op mijn DM en vandaag maar weer eens de servicedesk heb gebeld, werd ik keurig te woord gestaan, eerlijk beantwoord en werd er moeite gedaan om mijn standpunt te begrijpen.

Omdat het webteam niet bekend blijkt bij deze medewerker en de uitspraken daarvan daardoor evenmin, heeft hij dit topic doorgescand en word ik teruggebeld met een antwoord nadat hij een beslissingsbevoegde heeft gesproken. En meer verwacht ik ook niet! Als ik inderdaad netjes wordt teruggebeld, is dat prima service.

Deze medewerker heeft een link naar dit topic ontvangen, dus als je dit leest: keep up the good work! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:27:
Het artikel is online. Maar het is me nu niet duidelijk wat er met die KPN streams gaat gebeuren... 8)7
Wat er mee gaat gebeuren niet, nee.

Maar wel dat Lijbrandt zelf verantwoordelijk is voor de keuze van leverancier van de streams.
Het verwijzen naar Glashart is een rookgordijn. (maar is Lijbrandt geen dochter van Glashart??)

Lijbrandt heeft ons superieure kwaliteit beloofd, Lijbrandt moet hier voor zorgen, KPN speelt in deze beslissing geen dwingende rol.

Dat begrijp ik er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:10:
[...]

Vergeef me dat ik je even doorzaag hierover, want een netwerk is een netwerk, en als iemand vanaf zijn FttH aansluiting over dat netwerk zo'n beetje elke IP-adres (via DNS op domeinnaam) op het web kan bereiken, dan is het dus simpel om het IP blok van GHM via één touwtje ook toegankelijk te maken, als hiervoor al een touwtje nodig is, want ik neem aan dat ze op de backbone gewoon aanwezig zijn, en naar zeggen van Lijbrandt is dat een eigen backbone van Glashart.
In onze situatie, de vezels tussen Dordrecht en B&R liggen er, want anders hadden we ook geen analoog/dvb-c vanuit Dordrecht op ons WBA netwerk gehad.

Vreemd genoeg zou dat niet eens nodig moeten zijn want de GHM IP adressen zijn gewoon openbaar uitgegeven adressen die dus kunnen voorkomen op het internet, het is dus geen VLAN adressenreeks.
Als ik deze officieel op het internet voorkomende IP adressen echter probeer te benaderen dan lijkt het alsof ze door een firewall worden geblokkeerd.

Maar heel hard blijven roepen dat het per definitie onmogelijk is gaat er bij mij als netwerkboer niet in, want het blijven gewoon ritsjes bits en bytes die vanaf een streamserver over glas/koper/schoenveters van mij part van punt A naar punt B gerouteerd kunnen worden, mits er maar een transport medium tussen twee segmenten ligt.

Het wil er bij mij niet in dat het GHM spul wat we nu van de headend van Dordrecht af hier krijgen (waarschijnlijk van het WDGO deel) een aparte enkelfiber verbinding heeft, en dat er geen enkel donker vezeltje naast ligt wat het IPTV streams deel van het WGDO deel hierheen kan vervoeren.

Almere lijkt me nog simpeler omdat daar WGDO en WBA zowat tegen elkaar aanliggen en er dus geen dure verbindingen tussen gelegd hoeven te worden over tientallen kilometers...

De enige justificatie die Glashart Media voor torenhoge kosten zou kunnen opvoeren zou het apart leggen van een glasverbinding tussen Dordrecht en B&R zijn omdat er geen enkel fibertje deze kant op meer vrij is... en dat klinkt mij eerlijk gezegd als een broodje poep verhaal... want men legt geen enkel netwerk over grote afstanden aan zonder een percentage spare vezels...

En met een theoretische bandbreedte van 10Gbit en hardware van 1Gbit zou je de IPTV streams zelfs nog kunnen laten meelopen over die analoog/DVB-C vezel, want die is nu nog voor 99,8% vrij qua bandbreedte.
Zoals ik het begrijp: KPN is de actieve operator in WBA gebieden. IPTV streams moeten dus via KPN worden gerouteerd: KPN is actieve operator en zit dus ook op de FTU. Een tweede FTU of het routeren van "GHM streams" over KPN netwerk zijn dan de enige twee mogelijke oplossingen om de "GHM streams" te leveren. Of zie ik dat verkeerd?

In dat geval kan ik me namelijk goed voorstellen dat het goedkoper is KPN streams over KPN netwerk te leveren dan de GHM streams beschikbaar te maken. Al is het alleen al omdat KPN haar eigen streams tegen een lager tarief transporteert door gebruik te maken van bestaande infra.

Ik ben geen netwerkboer, dus dit is puur een theorie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:43:
[...]

Wat er mee gaat gebeuren niet, nee.

Maar wel dat Lijbrandt zelf verantwoordelijk is voor de keuze van leverancier van de streams.
Het verwijzen naar Glashart is een rookgordijn. (maar is Lijbrandt geen dochter van Glashart??)

Lijbrandt heeft ons superieure kwaliteit beloofd, Lijbrandt moet hier voor zorgen, KPN speelt in deze beslissing geen dwingende rol.

Dat begrijp ik er uit.
Zo lees ik het ook:
Lijbrandt belooft en is daardoor naar afnemers primair verantwoordelijk haar zaakjes aan de achterkant te regelen, ongeacht de vorm en de kosten, teneinde deze belofte na te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik twijfel er bijna niet aan dat het goedkoper is om IPTV streams van KPN te leveren. Er zal toch op de één of andere manier een routering moeten komen naar het eigen netwerk van glashart media/technicolor. Dat dat gratis is, ookal werken alle partijen samen met/onder Reggefiber, is te kort door de bocht.

Het gaat echter gewoon om de verwachtingen...... nog steeds.

Ik heb al eerder (in de zomer) van 'bronnen binnen glashart/reggefiber' gehoord dat Lijbrandt op de vingers is getikt omdat ze veel te vroeg (lees: in het voorjaar) van de toren zijn gaan blazen met grote reclamecampagnes in Almere e.d..

Ik denk dat Lijbrandt zich gewoon ontzettend, gigantisch (extra superlatieven denk je zelf maar) heeft verkeken op de situatie en ook op de mondigheid van haar doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
De bal ligt nu dus volledig bij Lijbrandt.

Er even van uitgaand dat deze conclusies juist zijn voel ik me nog meer belazerd omdat Lijbrandt getracht heeft een rookgordijn op te trekken door te stellen dat GHM en KPN de verantwoordelijke partijen zijn.
Als ik ergens de pest aan heb is het voorgelogen worden

Voor ik verder ga reageren, speculeren, mopperen, opzeggen, of weet ik wat nog meer, wil ik nu eerst eens zien of zij (webteam?) binnen korte tijd reageren en uitleggen wat de toekomstplannen zijn om ons te leveren wat ons als een worst aan een touwtje voorgehouden is.

[ Voor 30% gewijzigd door Websurfer01 op 09-12-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In feite heeft Lijbrandt dat natuurlijk al gezegd: Het enige wat ze op dit moment beloven is dat ze Glashart Media zullen pushen om de kwaliteit te verhogen.

Ik zelf zie de bal bij Lijbrandt en Glashart Media samen liggen. Ik wil nog best geloven dat Lijbrandt zich terecht verschuilt achter Glashart Media maar dat neemt niet weg dat wij zaken doen met Lijbrandt.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 09-12-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
De nieuwe Lijbrandt site begint online te komen.

TV nog steeds "in superieure kwaliteit"

[ Voor 30% gewijzigd door Websurfer01 op 09-12-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:27:
Welk artikel en waar? Ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:13:
De nieuwe Lijbrandt site begint online te komen.

TV nog steeds "in superieure kwaliteit"
En deze dan:
http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/almere

Vraag:
Als ik tijdig overstap dan krijg ik...? Zelfs geen kosten voor apparatuur? Alléén voor beltikken??
En na twee maanden niet tevreden? Gewoon kosteloos van je contract af...

Lijbrandt, mijn dank voor deze ondubbelzinnige verduidelijking! Dus graag per direct een creditfactuur..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:20:
[...]

En deze dan:
http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/almere

Vraag:
Als ik tijdig overstap dan krijg ik...? Zelfs geen kosten voor apparatuur? Alléén voor beltikken??
En na twee maanden niet tevreden? Gewoon kosteloos van je contract af...

Lijbrandt, mijn dank voor deze ondubbelzinnige verduidelijking! Dus graag per direct een creditfactuur..
:)
Was het eerste wat me opviel op deze (zwaar gedateerde) nieuwe pagina, ik heb er een print-screen van gemaakt en ga een e-mail schrijven waarin ik onder verwijzing naar deze pagina verzoek de extra kosten te crediteren.

Als jullie er ook een printscreen van maken voor hij weer verdwenen is :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 09-12-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:46:
[...]

Was het eerste wat me opviel op deze (zwaar gedateerde) nieuwe pagina, ik heb er een print-screen van gemaakt en ga een e-mail schrijven waarin ik de extra kosten terug ga eisen.

Als jullie er ook een printscreen van maken voor hij weer verdwenen is :-)
Ik heb em ook maar even opgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kun je eigenlijk bellen als je techn. problemen hebt? E.e.a. zou moeten werken maar als ik een laptop rechtstreeks aansluit dan kan geen enkel Internetadres gebruikt worden. Als adres wordt iets van 10.1.1.38 toegekend en ook zie ik in die reeks tig andere IP adressen actief maar Internetten gaat niet ook niet als ik zelf een DNS nummer toeken (bijv. 8.8.8.8 = Google DNS).

Zet ik mijn router er tussen dan wordt er geklaagd over 2 actieve NAT systemen. Schakel ik NAT uit in mijn router dan is er geen klacht maar ook geen internet.

Heb Lijbrandt gebeld (088-5552522) maar die leveren geen ondersteuning en zeggen belt u maar met uw hardware leverancier. (En Apple hoef ik echt niet te bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:02:
Wie kun je eigenlijk bellen als je techn. problemen hebt? E.e.a. zou moeten werken maar als ik een laptop rechtstreeks aansluit dan kan geen enkel Internetadres gebruikt worden. Als adres wordt iets van 10.1.1.38 toegekend en ook zie ik in die reeks tig andere IP adressen actief maar Internetten gaat niet ook niet als ik zelf een DNS nummer toeken (bijv. 8.8.8.8 = Google DNS).
Zet ik mijn router er tussen dan wordt er geklaagd over 2 actieve NAT systemen. Schakel ik NAT uit in mijn router dan is er geen klacht maar ook geen internet.
Heb Lijbrandt gebeld (088-5552522) maar die leveren geen ondersteuning en zeggen belt u maar met uw hardware leverancier. (En Apple hoef ik echt niet te bellen).
Misschien heb je de mogelijkheid om een andere laptop aan te sluiten, of jouw laptop bij iemand anders?
Gewoon om uit te proberen of het probleem in de aansluiting of in je laptop zit?
Scheelt misschien het het kastje en muur gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Antwoord (zeer snel) op de mail aan Lijbrandt m.b.t. de eerste 2 maanden gratis:

Geachte Heer/Mevrouw,

Onze actie op dit moment is dat de eerste 2 maanden geen abonnementskosten hoeft te betalen, ongeacht welk pakket van Lijbrandt afgenomen wordt. U heeft gekozen voor het Glasvezel Compleet 25 pakket. Verder heeft u ook de volgende extra pakketten aangeschaft:

- HD Pakket (maandelijkse kosten: € 5,- per maand)
- Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland (maandelijkse kosten: € 5,- per maand)

Deze kosten zijn dan ook in rekening gebracht omdat dit een extra dienst is bovenop de maandelijkse kosten van het Glasvezel Compleet 25 pakket. Verder is er ook de IPRTV HD box in rekening gebracht, hierop heeft u een korting gekregen van € 89,- waardoor er € 61,- overblijft. Als laatste is er ook € 0,53 in rekening gebracht voor het telefonieverkeer.

Op de factuur staat op de eerste regel aangegeven dat er voor het Glasvezel Compleet 25 pakket geen kosten in rekening gebracht zijn. Dit is dan ook de actie wat op onze website vermeld staat.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXX, Lijbrandt Servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@Websurfer01
Dat klopt toch gewoon?

Mijn Lijbrandt is bijgewerkt. Nu staan de extra setop boxen erbij. Ik zie niks over een omruil optie. Wel is de PVR box 99 euro duurder dan de HD box (249 om 150). Dus 49 euro meer dan de omruilactie bij XMS. En dus een totale meerprijs van 161 euro ten op zichte vna het gratis SD kastje. Dat wordt me toch te gortig. :r

[ Voor 90% gewijzigd door KarlMarX op 09-12-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Er wordt duidelijk in de mail gesproken met "ongeachte welk pakket u afneemt", extra pakketten vallen ineens niet onder "ongeacht welk pakket". Op zich is dit al een tegenstrijdigheid.
Maar zoals je een paar topics hierboven kan lezen werd ook in de brochures zwart op beloofd dat je de eerste 2 maanden alleen telefoontikken betaald.
Nergens staat dat uitbreidingen ineens extra diensten zijn die wel betaald dienen te worden.

Ik was er al achter gekomen dat het berekend zou worden, het was geen verrassing, maar dat wil niet zeggen dat ik het netjes vind, het is het weer iets waar Lijbrandt niet helder over is. :(

Daarom kon ik het eigenlijk toch niet bij laten zitten, en wilde in ieder geval aangeven dat het niet is zoals het hoort.
Ik ga het denk ik verder niet aanvechten, maar blij met Lijbrandt ben ik inmiddels al lang niet meer, ik raad mijn familie en kennissen dan ook aan even te wachten met overstappen naar glasvezel tot bekend is hoe andere providers het doen.
Lijbrandt adviseer ik ze op dit moment (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...nog niet teruggebeld.
zelf maar weer eens proberen...

...ook nog geen reactie van het webteam.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:06:
@Websurfer01
Mijn Lijbrandt is bijgewerkt. Nu staan de extra setop boxen erbij. Ik zie niks over een omruil optie. Wel is de PVR box 99 euro duurder dan de HD box (249 om 150). Dus 49 euro meer dan de omruilactie bij XMS. En dus een totale meerprijs van 161 euro ten op zichte vna het gratis SD kastje. Dat wordt me toch te gortig. :r
Ik geloof dat de HD box bij XMS 199 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:54:
...ook nog geen reactie van het webteam.
Dat is de laatste dagen verdacht stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook in de nieuwe "Mijn Lijbrandt" kan ik nog steeds niets m.b.t. mijn abonnement aanpassen.

Nou ja, eerst maar eens kijken of Tweak morgen nou echt definitief met uitsluitsel gaat komen dat ze ook echt op komende maandag de lijn eruit gooien. Dan kan ik dat ook definitief maken richting het webtea en dan vraag ik ze ook meteen of ze mij de PVR kunnen sturen in plaats van de Amino 130m. Afhankelijk van hoe veel duurder die dan wordt. PVR wil ik sowieso wel hebben want dit gebruiken we hier thuis te vaak ( al is het alleen al om het timeshiften ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:22:
[...]

Er wordt duidelijk in de mail gesproken met "ongeachte welk pakket u afneemt", extra pakketten vallen ineens niet onder "ongeacht welk pakket". Op zich is dit al een tegenstrijdigheid.
Maar zoals je een paar topics hierboven kan lezen werd ook in de brochures zwart op beloofd dat je de eerste 2 maanden alleen telefoontikken betaald.
Nergens staat dat uitbreidingen ineens extra diensten zijn die wel betaald dienen te worden.

Ik was er al achter gekomen dat het berekend zou worden, het was geen verrassing, maar dat wil niet zeggen dat ik het netjes vind, het is het weer iets waar Lijbrandt niet helder over is. :(

Daarom kon ik het eigenlijk toch niet bij laten zitten, en wilde in ieder geval aangeven dat het niet is zoals het hoort.
Ik ga het denk ik verder niet aanvechten, maar blij met Lijbrandt ben ik inmiddels al lang niet meer, ik raad mijn familie en kennissen dan ook aan even te wachten met overstappen naar glasvezel tot bekend is hoe andere providers het doen.
Lijbrandt adviseer ik ze op dit moment (nog) niet.
Ik ben met je eens dat het niet duidelijk en niet netjes verwoord is. Toch had ik het zelf wel al zo begrepen.

Aan de andere kant zou het juist wel slim zijn van Lijbrandt om ook de extra pakketten gratis te maken de eerste 2 maanden, zodat mensen het kunnen ervaren juist misschien wel blijven afnemen.
Met dit soort onduildeijke voorwaarden snijden ze zich alleen maar in hun vingers.

De antwoorden van de servicedesk per email worden ook steeds vager. Ik kreeg nu als verklaring voor het ontbreken van EDL HD dat ik dan wel een EDL abonnement moet afnemen 7(8)7 |:(
Ja ik ging er inderdaad niet van uit dat ik wel EDL HD krijg zonder een EDL abbonement. :+

Verder is Uitzending gemist voor mij ook waardeloos. Ik kijk weinig tv, alleen voetbal en actualiteit. Maar juist Studio Voetbal en Voetbal Insite worden niet via deze uitzending gemist doorgegeven. Het zou met rechten te maken kunnen hebben, maar via de normale UZG websites (en de PCH-200) is het wel gewoon terug te kijken.
Los hiervan vind ik een termijn van 10 dagen (of een week) veel te kort. Ik zou niet weten waarom iemand hier extra voor gaat betalen. :N

@eymey
Dat klopt. Dat wordt pas geactiveerd als je abonnement is opgeleverd en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:07:
Ook in de nieuwe "Mijn Lijbrandt" kan ik nog steeds niets m.b.t. mijn abonnement aanpassen.

Nou ja, eerst maar eens kijken of Tweak morgen nou echt definitief met uitsluitsel gaat komen dat ze ook echt op komende maandag de lijn eruit gooien. Dan kan ik dat ook definitief maken richting het webtea en dan vraag ik ze ook meteen of ze mij de PVR kunnen sturen in plaats van de Amino 130m. Afhankelijk van hoe veel duurder die dan wordt. PVR wil ik sowieso wel hebben want dit gebruiken we hier thuis te vaak ( al is het alleen al om het timeshiften ).
De PVR kun je inmiddels aanvinken als je bij "Mijn Lijbrandt" kiest voor wijzigen van je abonnement, daar kost hij 249 euro. Als ik dat zou doorvoeren krijg ik hem er natuurlijk extra bij, dus dat doen we maar niet, ik ben wel benieuwd naar een omruil actie.

@spike, ben je die pvr inmiddels aan het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Zouden wij representatief zijn voor klanten van Lijbrandt die niet op dit forum komen?
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel gemopper ze buiten gebruikers van dit forum over zich heen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de liefhebbers:
er blijkt geen omruilactie te komen voor de STB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Als aanvulling hierop, uit een antwoord van Lijbrandt:
Er was inderdaad een omruilactie deze liep af op 12 November. U kunt hier helaas geen gebruik meer van maken.
Ze zijn pas na 12 november begonnen met aansluiten in Almere. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:17:
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel gemopper ze buiten gebruikers van dit forum over zich heen krijgen.
Te weinig, zo constateer ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:58:
[...]

Ik geloof dat de HD box bij XMS 199 euro kost.
Dit stond op XMS glasvezelforum sinds 28 augustus
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:06:
Nieuws over de PVR Amino voor opnemen en live pauzeren is naast de netschijf nu ook beschikbaar.
Vanaf november zal de Amino A532 Compact PVR beschikbaar zijn. Los 249 euro, maar als je de Amino 130 HD al bezit kun je die voor 50 euro omruilen naar de A532. Leuke actie dus wat mij betreft.

Ik heb het eea verder geschreven op http://www.glasvezel.nu/n...oduceert-pvr-en-netschijf
eymey schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:41:
In feite heeft Lijbrandt dat natuurlijk al gezegd: Het enige wat ze op dit moment beloven is dat ze Glashart Media zullen pushen om de kwaliteit te verhogen.

Ik zelf zie de bal bij Lijbrandt en Glashart Media samen liggen. Ik wil nog best geloven dat Lijbrandt zich terecht verschuilt achter Glashart Media maar dat neemt niet weg dat wij zaken doen met Lijbrandt.
Maar als ik het goed begrijp in Ben's Blog, zal dat superieure beeld van Glashart Media van Lijbrandt er nooit komen zolang dat die stream verlopen via het netwerk van de WBA operator, KPN in dit geval. Ik veronderstel dat nu het geval zal wezen dat Lijbrandt, KPN aan het betalen is voor het doorgeven van deze IPTV streams op het WBA netwerk. En ik zie KPN niet gauw de boel zo aanpassen dat Lijbrandt de originele streams kunnen gaan doorgeven en geen betaling meer aan KPN daarvoor hoeven te doen. (?)

[ Voor 39% gewijzigd door chocka op 09-12-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgediend wordt.. ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 21:45 . Reden: dat zeg ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:22:
Als aanvulling hierop, uit een antwoord van Lijbrandt:

[...]

Ze zijn pas na 12 november begonnen met aansluiten in Almere. 8)7
Antwoord van Lijbrandt??

A. er was nog niemand aangesloten op 12 november.
B. ook aanstaande klanten hebben hier nooit van gehoord.
C. het apparaat wordt nu, bijna een maand na zgn. einde pas getest door SpikeCity

Ik denk dat zij refereren naar de aktie van XMS, die is inderdaad afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:49:
Ik veronderstel dat nu het geval zal wezen dat Lijbrandt, KPN aan het betalen is voor het doorgeven van deze IPTV streams op het WBA netwerk. En ik zie KPN niet gauw de boel zo aanpassen dat Lijbrandt de originele streams kunnen gaan doorgeven en geen betaling meer aan KPN daarvoor hoeven te doen. (?)
Mocht Solcon wel de echte Glashart Media streams gaan leveren in Almere zoals enkele dagen geleden in dit topic is gemeld dan moet er al een aanpassing komen door KPN. (mocht het verhaal van Solcon waar zijn).

Voor Lijbrandt zijn de echte streams schijnbaar gewoon te duur of dit komt omdat Glashart media bij WBA netwerken meer geld wil hebben of dat KPN gewoon duurder is t.o.v Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:07:

Nou ja, eerst maar eens kijken of Tweak morgen nou echt definitief met uitsluitsel gaat komen dat ze ook echt op komende maandag de lijn eruit gooien.
Ben benieuwd of Tweak dit wel opeens kan terwijl KPN weken nodig heeft om de lijn schoon op te leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:12:
Voor Lijbrandt zijn de echte streams schijnbaar gewoon te duur of dit komt omdat Glashart media bij WBA netwerken meer geld wil hebben of dat KPN gewoon duurder is t.o.v Reggefiber.
Dat betwijfel ik ten zeerste, want sinds 2002 heb ik XMS gehad in een Portaalhuis te Arnhem en toendertijd werden de IPTV streams (GHM/NOB) al geleverd door Lijbrandt. Mede hierdoor dat menig een nu ook uitermate teleurgesteld zijn, dat op een WBA netwerk deze streams niet meer worden geboden door Lijbrandt.

Maar zoals je aanhaalt blijven wij nu uitkijken naar Solcon, alhoewel ondanks positief te willen zijn, toch ook sterk het vermoeden blijf behouden dat zodra deze over de WBA netwerk/operator KPN moeten gaan verlopen, dat KPN daaraan een bepaling zal gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:21:
[...]

Ben benieuwd of Tweak dit wel opeens kan terwijl KPN weken nodig heeft om de lijn schoon op te leveren.
Ik heb goede hoop. Door eerdere tests die ik in samenwerking met Tweak heb uitgevoerd, bijvoorbeeld om (toen ik een ZyXEL kreeg om mee te testen) de Experiabox uit de provisioningsystemen van KPN te halen, heb ik hoop dat Tweak dit gewoon direct zelf onder de knop heeft. Dat was namelijk met dat Experiabox verhaal ook zo.

Zo niet, dan verwacht ik van Lijbrandt enige pressie richting KPN om te verifieren dat Tweak idd het e.e.a. in gang heeft gezet om de lijn op nonactief te krijgen en om mij dan ook direct aan Lijbrandt door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:14:
[...]

De PVR kun je inmiddels aanvinken als je bij "Mijn Lijbrandt" kiest voor wijzigen van je abonnement, daar kost hij 249 euro. Als ik dat zou doorvoeren krijg ik hem er natuurlijk extra bij, dus dat doen we maar niet, ik ben wel benieuwd naar een omruil actie.

@spike, ben je die pvr inmiddels aan het testen?
Je kunt hem aanvinken, maar je krijgt hem voorlopig nog niet :P
Met dank aan een wba netwerk is de M532 die hier gisteren is afgeleverd hedenochtend al in een permanente staat van bijna dood gesprongen... het is even wachten of men nog reanimatiepogingen op afstand kan ondernemen, anders is de levensduur hier exact 12 uur geweest van nummer 1 :P

Hij crasht namelijk, geheel volgens de verwachtingen op ons wba netwerk, net zo vaak als de 130m, alleen na de vierde crash sprong de VPR spontaan in firmware upgrade modus in plaats van netjes rebooten, en daar hangt hij sindsdien voor onbepaalde tijd in... of wel, schijndood.

Overigens opnemen en time-lapsed kijken werkt perfect, nu nog kunnen omgaan met zo'n brak wba netwerk zonder te overlijden :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:28:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste, want sinds 2002 heb ik XMS gehad in een Portaalhuis te Arnhem en toendertijd werden de IPTV streams (GHM/NOB) al geleverd door Lijbrandt. Mede hierdoor dat menig een nu ook uitermate teleurgesteld zijn, dat op een WBA netwerk deze streams niet meer worden geboden door Lijbrandt.

Maar zoals je aanhaalt blijven wij nu uitkijken naar Solcon, alhoewel ondanks positief te willen zijn, toch ook sterk het vermoeden blijf behouden dat zodra deze over de WBA netwerk/operator KPN moeten gaan verlopen, dat KPN daaraan een bepaling zal gaan geven.
en
Maar als ik het goed begrijp in Ben's Blog, zal dat superieure beeld van Glashart Media van Lijbrandt er nooit komen zolang dat die stream verlopen via het netwerk van de WBA operator, KPN in dit geval. Ik veronderstel dat nu het geval zal wezen dat Lijbrandt, KPN aan het betalen is voor het doorgeven van deze IPTV streams op het WBA netwerk. En ik zie KPN niet gauw de boel zo aanpassen dat Lijbrandt de originele streams kunnen gaan doorgeven en geen betaling meer aan KPN daarvoor hoeven te doen. (?)
Ik heb niet (meer) het gevoel dat KPN dit bepaalt. Ik heb de neiging om de strekking van Ben z'n weblog van vandaag te geloven en dat het gewoon helemaal aan de providers is.

Lijbrandt betaalt niet aan KPN, maar aan GHM (ze betalen alleen aan KPN voor de netwerkdiensten zelf). GHM en Lijbrandt vinden het te duur om de 'superieure' streams ook naar KPN netwerken te routeren. Ik denk dat het gewoon zo simpel in elkaar zit. Daarom betrekt GHM in deze gebieden de streams van de headends van KPN.

Je kan iig uit Ben z'n weblog artikel niet het gevolg trekken dat die streams er nooit zullen komen. Die streams passen prima over KPN hun netwerk, ze moeten alleen de routering regelen. Aangezien hier een bepaald prijskaartje aan zit wil GHM dit niet en kopen ze die streams dus bij KPN in. Maar dat is denk ik geen 'oplegging' van KPN geweest.

Wat Solcon betreft, we wachten af.... maar ik zou als ik anderen hier was niet té hoopvol worden....

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 09-12-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei:
De 1e provider die ondubbelzinnig belooft wél te leveren wat ze verkopen en er geen dubieuze aanbiedingen op nahoudt, mag mij direct komen leveren. Solcon? Zakelijk goede ervaring mee, maar heb het gerucht over de überstreams nog niet bevestigd kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:40:
[...]

Misschien heb je de mogelijkheid om een andere laptop aan te sluiten, of jouw laptop bij iemand anders?
Gewoon om uit te proberen of het probleem in de aansluiting of in je laptop zit?
Scheelt misschien het het kastje en muur gebeuren.
Andere laptop is uiterst zinloos.Want als ik hem op ADSL aansluit (DHCP) dan werkt hij feilloos en idem dito voor de desktop.

Ik vind het gewoon belachelijk dat Lijbrandt blijkbaar geen helpdesk heeft en je alleen een juffrouw aan de lijn kunt krijgen die je vertelt dat het zou moeten werken maar verder niets weet.

Temeer daar naast Internet ook Analoog en DVB-C geen enkel signaal is te vinden en telefoon is zelfs geen kiestoon te ontfutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:59:
[...]

Andere laptop is uiterst zinloos.Want als ik hem op ADSL aansluit (DHCP) dan werkt hij feilloos en idem dito voor de desktop.

Ik vind het gewoon belachelijk dat Lijbrandt blijkbaar geen helpdesk heeft en je alleen een juffrouw aan de lijn kunt krijgen die je vertelt dat het zou moeten werken maar verder niets weet.

Temeer daar naast Internet ook Analoog en DVB-C geen enkel signaal is te vinden en telefoon is zelfs geen kiestoon te ontfutselen.
Een soortgelijk issue heb ik ook wanneer ik mn wat oudere Draytek Vigor 2910 aansluit: geen IP via DHCP. Komt waarschijnlijk door het gebruikte DHCP type?

Als je ook geen analoog en voip signaal hebt, dan lijkt het mij dat er iets is misgegaan in de provisioning of er een storing is.

Vertel mij wat over die helpdesk... (zie mijn laatste mail aan Lijbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:59:
[...]
Als ik zo hoor wat het allemaal niet doet, plus dat rare 10.x.x.x nummer dan gok ik dat je account nog niet is geactiveerd.
Ik weet dat de monteur hier zijn laptop aansloot en via een 10.x.x.x adres iets heeft gefriemeld, waardoor daarna het RTV lampje ook aan was.
Pagina: 1 ... 35 ... 47 Laatste