[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:00
Ik woon ook in de Eilandenbuurt, ook bouwexpo gedeelte (houtskelet gedeelte). Ik ben redelijk tevreden. Ook wij komen uit de Randstad omdat we daar geen eengezinswoning kunnen betalen en hier wel. Ook wonen mijn schoonouders al hier en is mijn vrouw in Almere opgegroeid.
Het valt me wel op hoe mensen hun eigen leefomgeving verpesten. Eendjes brood geven en vervolgens de plastic zak in het water of op de grond gooien. Ook ken ik praktisch niemand en is het erg anoniem allemaal. Ik verwacht en wil geen sociale controle zoals in Staphorst, maar iets meer sociale samenhang zou wel mogen. Maar volgens mij zijn andere buurten echt niet veel beter. Ik fiets iedere dag naar de Bouwmeesterbuurt om onze dochter van school te halen en kom dus praktisch door alle buurten in Almere-Buiten heen, en zie toch weinig verschil. :N
Wel heeft ons gedeelte weinig groen en weinig speeltuinen. En worden de fietspaden niet gestrooid. :(

Over de Amino. Die foutmelding krijg ik dus inderdaad wel dagelijks. Het opstarten duurt wel ruim 3 minuten denk ik. Ook uit standby komen, blijkbaar moet hij dan altijd bij mij resetten. Mijn Windows 7 PC start toch echt binnen de minuut op en mijn linux server nog sneller.
Overigens geef ik wel erg om het milieu en ook mijn portemonnee, dus ik probeer wel al het stroomverbruik in huis zo laag mogelijk te houden (alleen led/spaarlampen, groene stroom, zuinige pc's etc). Dus een apparaat wat 8 watt zou gebruiken als het uit staat is vrij ongewenst. Bovendien gezien de warmte zou dat best wel eens de reden van het random resetten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik heb 3 jaar in Almere Buiten gewoond maar het trekt me ook totaal niet meer (op bloemenbuurt na). Ik merk ondertussen dat in Almere Stad er toch wel meer soeciale samenhang is dan ik aanvankelijk dacht.... iig in mijn buurtje (ondanks dat niet als al te best bekend staat). Maar ik herken het: Ik heb hier minder sociale contacten dan me lief is. En hoe dat te verbeteren, tsja..... :) Iig woon ik op 30 meter afstand van het weerwater, relatief veel groen.. wat dat betreft bevalt Almere me juist wel prima :).

Als de Amino bij standby nog steeds 8 watt zou gebruiken zou ik hem idd nog steeds tussendoor uitzetten. Ook omdat we dvb-c in de TV hebben :). Qua IT apparatuur die constant aan staat schat ik het verbruik verder op ong. 35 watt continu. En idd, als niet-gamer houd ik de gewone pc zo zuinig en stil mogelijk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik ben wel een gamer (af en toe), maar kies altijd voor grafische kaarten met het laagste idle gebruik. :)

Ik reed laatst door Almere Haven, daar is mijn vrouw ook opgegroeid, en dat zag er toch wel een heel stuk leuker uit. Sowieso van die kronkelige weggetjes. Beter dan die recht toe wegen hier die dan vervolgens als racebanen door autos's worden gebruikt (maar volgens de gemeente voldoen ze aan de richtlijnen voor een 30km zone ;w )

Maar goed, volgens mij gaan we een beetje off-topic. Misschien een Almere wonen topic in de huiskamer? :+

Ow ja, on-topic, welke Discovery HD showcase zender bedoelen jullie? Ik kan het niet vinden. 169 Discovery HD is er bij mij niet en de gewone discovery is geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:40:
Ow ja, on-topic, welke Discovery HD showcase zender bedoelen jullie? Ik kan het niet vinden. 169 Discovery HD is er bij mij niet en de gewone discovery is geen HD.
Zit in het HD-pakket. Je krijgt ook geen HD voetbal kanalen als je geen HD-pakket hebt volgens mij

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:10:
Over de Amino. Die foutmelding krijg ik dus inderdaad wel dagelijks. Het opstarten duurt wel ruim 3 minuten denk ik. Ook uit standby komen, blijkbaar moet hij dan altijd bij mij resetten. Mijn Windows 7 PC start toch echt binnen de minuut op en mijn linux server nog sneller.
Overigens geef ik wel erg om het milieu en ook mijn portemonnee, dus ik probeer wel al het stroomverbruik in huis zo laag mogelijk te houden (alleen led/spaarlampen, groene stroom, zuinige pc's etc). Dus een apparaat wat 8 watt zou gebruiken als het uit staat is vrij ongewenst. Bovendien gezien de warmte zou dat best wel eens de reden van het random resetten kunnen zijn.
Het random resetten heeft niets met de warmte te maken, want het ding wordt vergeleken met andere moderne apparaten nauwelijks heet, een beetje lauwwarm.
Het crashen is inmiddels definitief toe te wijzen aan de wat vreemde constructie van wba netwerken en de manier waarop met name gidsinfo en on demand diensten wordt gehaald lijkt het.
Overigens is het niet eens echt random, want het is een tijdgestuurde achtergrondtaak van de amino die terwijl jij zit te kijken of zappen die gids info on-the-fly ververst en daarop crasht.

Er is vandaag overigens een Amino M532 PVR met de hopelijk de nieuwste firmware erin naar mij verstuurd door het webteam, zodat ik die kan testen. It's fun to be a Crash Test Dummy sometimes :P
Als dat ding een beetje leuk werkt dan zijn jullie de tweede die het weten, nadat ik Lijbrandt van mijn bevindingen op de hoogte heb gebracht. ;)

Ik heb geen idee wat het standby verbruik is van de amino, dus als je echt geen rustvermogen wilt hebben is de enige mogelijkheid om hem op een (tijd)schakelaar van het net af te schakelen, want omdat de amino een externe voeding heeft met slecht twee draadjes zal die "adapter" dus altijd energie blijven gebruiken, gelijk de vele telefoonadapters die ik bij mensen her en der in stopcontacten zie hangen zonder telefoon eraan.

Alle kleine beetjes helpen, en vaak zie je dan dat mensen overal stroom besparen maar wel alles op een adapter gewoon in het net geprikt laten.
eymey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:30:
Als de Amino bij standby nog steeds 8 watt zou gebruiken zou ik hem idd nog steeds tussendoor uitzetten. Ook omdat we dvb-c in de TV hebben :). Qua IT apparatuur die constant aan staat schat ik het verbruik verder op ong. 35 watt continu. En idd, als niet-gamer houd ik de gewone pc zo zuinig en stil mogelijk.
Zoals hierboven al beschreven heeft de amino een externe voeding, een beetje lijkend op een heetgewassen laptop voeding, dus zal je als je wilt besparen inderdaad de stekker eruit moeten halen, dat is inherent aan dit soort extern gevoede kastjes, maar vandaar dat ie dan ook zo lief klein is, geen ruimte nodig voor een dikke voeding. :)
Nadeel is dat je 3 minuten bezig bent met opstarten, terwijl vanaf standby het een seconde of 10 is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach met de KPN motorola 1960 is het 8 minuten opstarten ;). En ik heb, net zoals iemand hier eerder, de set top box ook samen met de WII op een klik aan klik uit module zitten (die ook op tijd geschakeld wordt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:34:
[...]
Zit in het HD-pakket. Je krijgt ook geen HD voetbal kanalen als je geen HD-pakket hebt volgens mij
De deal was dat je het dit seizoen gratis zou krijgen. Tenminste, daar adverteerde Glashart Media mee en wij nemen Glashart Media diensten af.

Ik heb geen HD pakket. Wordt een beetje gortig, naast al extra betalen voor het IPTV pakket, een HD kastje en EDL zelf. Bovendien heeft HD met de huidige KPN streams dus amper voordeel.

@spikecity
Dat van die opladers ken ik. Maar die verbruiken wel een stuk minder dan 8 watt. Ik probeer nu zoveel mogelijk via mijn pc/usb op te laden. dan is er tenminste geen sluipstroom (op het standaard vermogen verlies van de PC voeding zelf na.
Ik ben ook geen spartaan en hou ook wel van luxe, maar daarbinnen probeer ik wel altijd voor de meest energiezuinige oplossing te gaan, zoals dus bijvoorbeeld een grafische kaart met een zo laag mogelijk idle verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja de reden om mijn mobiel niet via PC/USB op te laden is dat ie dan een laadstroom krijgt van max. 500 mA. Dat schiet niet echt op :). Verder is de lader bij mijn smartphone (HTC) zo ontworpen dat ie zonder iets eraan een onmeetbaar verbruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb ook een HTC, gebruikt die echt geen stroom als hij niet oplaad? Dat is wel handig.

Via USB valt wel mee, ik zit de hele dag achter mijn pc en m'n smartphone ligt dan voor m'n neus aan de usb kabel. Tijd zat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:42:
Ik ben ook geen spartaan en hou ook wel van luxe, maar daarbinnen probeer ik wel altijd voor de meest energiezuinige oplossing te gaan, zoals dus bijvoorbeeld een grafische kaart met een zo laag mogelijk idle verbruik.
Ik heb mijn huidige vrouw op verbruik uitgekozen :P
Een zeldzaam lief exemplaar zonder het gat in de hand, en een laag standby verbruik :)

Nee, zonder gekheid, ik let ook op sluipstroomvreters, maar als ik zie hoeveel huis, tuin en keuken apparaatjes er met een adapter permanent in het net hangen dan schrik je toch wel.
Natuurlijk zijn ladertjes van telefoons tegenwoordig zo slim dat ze zonder telefoon eraan bijna niets gebruiken, maar 15 x bijna niets is toch nog een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Een paar dagen geleden belde dus die mevrouw met het slechte geluid (niet die mevrouw maar de verbinding), sommigen van jullie hebben haar of een collega ook aan de lijn gehad. Daarnet belde er weer iemand van Lijbrandt die zei klanten te bellen of men tevreden was over Lijbrandt.
Hierop heb ik aangegeven dat ik niet zo blij was met de voorgeschiedenis en de lange wachttijd onder radiostilte, maar nu ik eenmaal aangesloten ben werkt alles naar behoren, de paar foutjes in het iptv gebeuren worden hopelijk met de aankomende update verholpen, moet kunnen met een nieuwe provider en nieuwe techniek.

Maar toen ik begon over de teleurstelling van de tv kwaliteit begreep (of deed alsof) hij aanvankelijk absoluut niet waarover ik het had, de kwaliteit van de iptv tv beelden is in de Glashart winkel prima, misschien lag het wel aan de instellingen van mijn tv????
Over het analoge signaal zei hij dat Lijbrandt helemaal geen analoog signaal levert, want het is immers glasvezel ?????? Wat komt er dan vanuit het modem over het coax aansluitpunt hier binnen???

De hele discussie over de KPN streams was volkomen nieuw voor hem, het duurde ook even voor ik tot hem doordrong dat het geen kwestie is van een storing in signaal of apparatuur, maar een kwestie van slechte kwaliteit die door GHM bij KPN ingekocht wordt.
Hij heeft e.e.a. genoteerd, en vertelde dat hij de bevindingen van de door hem gebelde klanten zou meenemen naar een vergadering volgende week, om daar te zien waar eventuele knel- en verbeterpunten liggen.

Achteraf krijg ik een beetje de indruk dat het misschien een trucje van Lijbrandt is en dat men straks met een antwoord gaat komen dat men op deze wijze b.v. 100 klanten heeft gebeld en dat 98 daarvan zeggen prima tevreden te zijn over het tv signaal, dat wij dus zeuren en alles zo blijft omdat de grote meerderheid immers tevreden is.
Ik weet niet of dit gevoel juist is, of dat het weer een bel-aktie is die langs elkaar heenloopt, weer iemand laten bellen die eigenlijk niet weet wat er zich allemaal afspeelt.
Het was geen call center medewerker maar iemand die zei bij Lijbrandt zelf te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat deze medewerker zichzelf dan eerst nog eens moet gaan storten op het pakket wat Lijbrandt levert, zichzelf even moet inleven in het verschil tussen WGDO en WBA netwerken, dat je over glasvezel dus wel degelijk analoog signaal kan leveren (UPC doet al jaren niet anders), het verschil tussen Glashart Media eigen streams en die van KPN ingekocht door Glashart Media.
Als laatste zou ik hem mogelijk kunnen adviseren eens bij Pearl of Hans Anders langs te gaan, want zelfs op die kleine TV's in de Glashartwinkels is de scherpte en detailering exact zoals je die van de daar op ADSL gedemonstreerde KPN ITV beelden kan verwachten, zelfs minder dan DVB-C van Lijbrandt op SD :P.

Wellicht het advies aan deze medewerker om eens op een WGDO netwerk om bij een klant daar te kijken hoe echt goede HD TV eruit hoort te zien.
Grappig genoeg heb ik afgelopen maanden ook al een paar Lijbrandtmensen uit de Glashartwinkel over de vloer gehad, omdat ze dan eindelijk eens een echte installatie konden aanschouwen en met die retesnelle amino spelen, want in de Glashartwinkels in Lansingerland ligt geen glasvezel, dus draait er een KPN ITV setup en niets van Lijbrandt. Ze krijgen zelfs een echte bak koffie/thee tijdens deze demotour :)

Ergo, matige beurt van iemand die namens Lijbrandt klantenonderzoek verricht en zelf niet weet wat Lijbrandt eigenlijk levert 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Websurfer01, dit is geen trucje. Wij bellen enige tijd na oplevering op om te kijken of er nog issues zijn met de verbinding. Wel gebruiken we hiervoor een "aparte" groep mensen die van deze TV discussie niet op de hoogte waren. Inmiddels geinformeerd dus de volgende die gebeld wordt zal geen verbaasde Lijbrandt medewerker treffen.

Bedankt voor het signaal

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:15:
@Websurfer01, dit is geen trucje. Wij bellen enige tijd na oplevering op om te kijken of er nog issues zijn met de verbinding. Wel gebruiken we hiervoor een "aparte" groep mensen die van deze TV discussie niet op de hoogte waren. Inmiddels geinformeerd dus de volgende die gebeld wordt zal geen verbaasde Lijbrandt medewerker treffen.

Bedankt voor het signaal

gr Webteam Lijbrandt
Zo dan, er wordt ineens echt adequaat gereageerd op dit soort zepertjes, goed hoor, het is net een echt bedrijf nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:09:
Ach met de KPN motorola 1960 is het 8 minuten opstarten ;). En ik heb, net zoals iemand hier eerder, de set top box ook samen met de WII op een klik aan klik uit module zitten (die ook op tijd geschakeld wordt).
Motorola 1960... doet me denken aan een van de eerste ATF1 "portable" telefoons van het formaat diepvrieskist, die naam dan :P

Marketingtechnisch is iets met een jaartal in de naam ook niet echt handig... deze komt uit 1960 (buizentechniek nog ?) en de nieuwste opvolger al uit 1963?... Ze lopen echt in de pas bij KPN als het om technologische vooruitgang gaat lijkt het :P

Daar moet een marketingman toch wel een hele enge droom over hebben gehad om dit te verzinnen.
Waarschijnlijk ook iemand die rustig een 13de etage zou verzinnen in een hotel :P
Voor degene die zich afvragen waarover het gaat, ga maar eens naar een hoogbouw hotel en je vindt in geen enkele lift een knopje naar de 13de etage.
Hij is er fysiek wel, maar heet of de 14de etage, of het is een ongemerkte vloer met hierop bijv de wasserette ;)
In sommige landen mist niet alleen 13, maar ook 11 in de liften :P

Vandaar dat die streams nog zo mager zijn, want in 1963 was dit inderdaad megasupergigatopkwaliteit, als ik zo af en toe nog eens naar oude TV uitzendingen vanaf ruiserige ampexband geschoten met een 3 pixel z/w buizencamera met een lichtgevoeligheid van niks :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:17:
[...]
Zo dan, er wordt ineens echt adequaat gereageerd op dit soort zepertjes, goed hoor, het is net een echt bedrijf nu ;)
Mijn gevoel dat er nu afgetast wordt welk percentage het slechtere signaal in de gaten heeft is nog niet echt weg, maar goed, we wachten af ;)

Feit is wel dat de communicatie enorm verbeterd is, een e-mail met een vraag over de verdwenen Guide+ informatie werd vlot beantwoord, helaas niet met het juiste antwoord, maar daar heb ik weer een reply op gestuurd. In ieder geval wordt er nu gereageerd, ook aan de telefoon wordt je nu goed geholpen.

Wat dat betreft is Lijbrandt een eind op de goede weg, proficiat!

Misschien kan het webteam iets meer vertellen over het guide+ gebeuren?
Op 2 recorders is Eurosport geprogrammeerd, maar beiden ontvangen sinds de overstap geen guide+ signalen meer, ook handmatig zoeken naar het gastkanaal levert niets op. Ik ben er vanmiddag een paar uur mee bezig geweest, maar alle pogingen liepen op niets uit.
Wordt dit signaal meegestuurd in Almere?
In sommige landen schijnt guide+ er zelf mee te stoppen (op het analoge signaal), maar Nederland stond daar nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:30:
Als de Amino bij standby nog steeds 8 watt zou gebruiken zou ik hem idd nog steeds tussendoor uitzetten. Ook omdat we dvb-c in de TV hebben :).
Ik heb het verbruik van de Amino 130m hier gemeten en het verschil tussen gebruik en standby is nagenoeg gelijk. Volgens mij wordt alleen de video output uitgeschakeld en dat was het.

Het is jammer dat zo'n kastje nog steeds zoveel moet verbruiken terwijl een moderne TV minder dan 0,5 watt verbruikt in standby. Als je 2 Amino's hebt staan is dat nog steeds 32 euro per jaar aan nutteloze stroom :P Zelfs mijn HTPC verbruikt minder in de S3 slaapstand.

Het heeft wel voordelen dat de Amino snel aangezet kan worden vanuit standby. Maar van de andere kant is een moderne TV net zo snel vanuit een cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:04:
[...]
Dat Folkert Moolenburgh directeur van XMS is
[...]
Ik noem het dus gokken zolang ik nergens in het openbaar Folkert kan linken aan Lijbrandt... of noem het meer dan een op gegevens gebaseerd vermoeden en zaken die ik niet in het openbaar met mensen ga delen ;)
[...]
Zojuist zo'n mooie welkom bij lijbrandt brief gehad, die was netjes ondertekend door ... F. Moolenburgh, Directeur Lijbrandt. "Openbaarder" dan dit kan bijna niet. O-)

Dat XMS en Lijbrandt zusjes van elkaar zijn is ook op andere manieren te merken. Zo belde ik gisteren de servicedesk, die belde mij later terug vanaf een telefoonnummer dat van de XMS servicedesk is. Ook de welkomst boodschap en keuzemenu zijn vrijwel identiek.

[ Voor 18% gewijzigd door L0wleveL op 02-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Een klein bezoekje aan de kvk site leert het volgende :

Lijbrandt : https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=280962980000
XMS : https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=302002360000

Zelfde adres...

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Lijbrandt 50/50:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1054492997.png
gemeten met tussenkomst van wireless router (wifi-n connectie).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
De pagina is niet gevonden
Sorry, de pagina die je zoekt in de blog Glasvezelinfo - Breedband in Nederland bestaat niet.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0wleveL schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:17:
[...]

Zojuist zo'n mooie welkom bij lijbrandt brief gehad, die was netjes ondertekend door ... F. Moolenburgh, Directeur Lijbrandt. "Openbaarder" dan dit kan bijna niet. O-)
Inmiddels krijg je als het goed is een mooie brief, maar toen ik als nummer twee hier aan de bak ging als tester was het vier regeltjes, wel lief een aardig, maar volgens mij toen door een ander ondertekend.

Een organisatie met twee namen... boeit eigenlijk niet als ze maar goed spul leveren voor een goed bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:45:
Lijbrandt 50/50:
[afbeelding]
gemeten met tussenkomst van wireless router (wifi-n connectie).
speedtest.net zit zelden goed en wireless (zelfs met een n-router ertussen) werkt ook niet positief mee is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:54:
[...]
speedtest.net zit zelden goed en wireless (zelfs met een n-router ertussen) werkt ook niet positief mee is mijn ervaring.
hertest via UPC (http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest):
down: 41,3 Mbps
up: 20,12 Mbps

Test via BBNED (http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/):
32326 kbps Uw verbinding
40960 kbps VDSL 40 Mb

[ Voor 13% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-12-2010 20:11 . Reden: BBNED toegevoegd ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:02:
[...]

hertest via UPC (http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest):
down: 41,3 Mbps
up: 20,12 Mbps

Test via BBNED (http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/):
32326 kbps Uw verbinding
40960 kbps VDSL 40 Mb
Even een DM sturen naar WebTm_Lijbrandt sturen, dan kan iemand er even naar kijken, wellicht het mannetje ter plaatse wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:54:
[...]

Ow ik heb wel betrouwbare resultaten via speedtest.net. Ik merk vaak dat de upload onbetrouwbaar. Download klopt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:17:
Ow ik heb wel betrouwbare resultaten via speedtest.net. Ik merk vaak dat de upload onbetrouwbaar. Download klopt vaak.
Download is vaak wel aardig, maar ik haal ook niet meer dan 87Mbit, terwijl ik via FTP gewoon wel 100Mbit haal (96 om precies te zijn).
Het is meestal de upload die bij dikke verbindingen als de mijne zwaar boerend niet verder dan 54 komen, terwijl ook upload FTP dik 97Mbit haalt.

Ik zeg niet dat speedtest.net slecht is, maar ik denk dat met de groeiende hoeveelheid echt rappe breedbanders ook via de kabel, de testservers een beetje underpowered raken, zelfs op hun verbindingen.

Voor ADSL/VDSL en geknepen kabel en glas zijn de servers die minder dan 50 mile wegzitten over het algemeen overdag wel redelijk, maar 's-avonds, als iedereen het net opduikt ook niet.

Leuk om eens indicatief te zien wat je lijntje doet, maar je mag er absoluut geen kwaliteitsoordeel uit trekken, want elke provider lacht je uit als je dit als bewijs gaat aandragen.

Maar er zijn meer Aalmeernet 50/50 gebruikers die dik eronder blijven, en het verzoek van het Lijbrandt webteam was dan ook om even dit per DM te melden zodat de man in het veld desnoods even bij die mensen kan komen testen.
Mijn ervaring is dat de Lijbrandt verbinding bij mij 24 uur per dag up en down het maximale haalt wat er hardwarematig uit kan komen, maar ik wordt dan ook niet softwarematig geknepen, maar ik kan me met 25 en 50 gecapte verbindingen voorstellen dat het met de capping niet helemaal goed gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:17:
[...]

Zelfde ervaring hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Ja goed artikel en dit machtsmisbruik van KPN maakt mij eigenlijk heel erg boos. Mijn oud-collega van gemeente Almere heeft nog geantwoord en gezegd dat Glashart Almere nu een zelfstandig bedrijf is waar de gemeente niet meer mee te maken heeft. Ik begrijp dat wel de gemeente heeft in het beginstadium alleen een randvoorwaardelijke rol heeft gespeeld zoals dat hoort bij een overheidsinstantie.

Voor mij betekent dit dat Glashart Almere als bedrijf er voor verantwoordelijk moet worden gehouden dat ik nu geen goed alternatief voor UPC heb en dat jullie bij Lijbrandt die shit streams van KPN doorgegeven krijgen.

Ik denk er hard over om hierover een klacht in te dienen bij de Opta. Ik accepteer niet dat het zo blijft. Het is kennelijk technisch ook mogelijk dat twee operators in een gebied actief zijn. Dat wordt mij beloofd door Tweak maar dat riepen ze in oktober/november 2010 ook. Mijn geduld is op. Wellicht dat ik Glashart Almere eerst een officiële klacht stuur en ze de mogelijkheid geef dit uit te leggen. Door bijvoorbeeld in een planning aan te geven wanneer qua operators een open netwerk in de Eilandenbuurt beschikbaar komt. Maar als ik weer geen antwoord krijg stap ik naar Opta ook onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet. Dan heb ik er in ieder geval iets tegen gedaan ongeacht de uitkomst.

Graag hoor ik van jullie die eigenlijk nog veel meer gedupeerd zijn - jullie kijken immers op een HD TV naar het slechte wba beeld - of jullie hier ook voor voelen. Hoe meer mensen een klacht over deze onacceptabele situatie indienen des te meer kans is er dat de klachten serieus worden genomen en het bedrijf hier iets aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@arjen8 ik heb alleen internet via kpn en telefonie. Verder heb ik tv van upc omdat er gewoon geen goed hd en bbc 1,2,3,4 alternatief is. Dit frustreert mij wel. Ik zie de schotel als laatste red middel. Maar het is wel ruk dat we anno 2010 met glas tot in huis niet kunnen kiezen wat we willen. Het wordt tijd dat netten en diensten gescheiden worden. Zoals het hoort en het bij iets simpels als stroom ook gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:20:
[...]
Ja goed artikel en dit machtsmisbruik van KPN maakt mij eigenlijk heel erg boos. Mijn oud-collega van gemeente Almere heeft nog geantwoord en gezegd dat Glashart Almere nu een zelfstandig bedrijf is waar de gemeente niet meer mee te maken heeft.
...
Voor mij betekent dit dat Glashart Almere als bedrijf er voor verantwoordelijk moet worden gehouden dat ik nu geen goed alternatief voor UPC heb en dat jullie bij Lijbrandt die shit streams van KPN doorgegeven krijgen.
Je trekt en paar conclusies die niet helemaal kloppen vrees ik. Glashart is de consumentennaam voor Reggefiber, en dat is wel een apart bedrijf maar hangend onder de Reggefiber Group, waarin Reggefiber en KPN met 59%/41% een joint venture zijn, het is dus hooguit een aparte, maar niet onafhankelijke fiscale eenheid in een gebruikelijke holding structuur.
Reggefiber legt het liefst alleen glas in de grond en wil liever niet beheren, en KPN legt liever geen glas in de grond en is meer dan dol op beheren, en samen hebben ze de OPTA er zelfs van weten te overtuigen dat dit geen oneerlijke concurrentie is toen UPC en Ziggo gingen klagen.
Je hebt gelijk dat de gemeente geen partij van invloed is als het gaat om het beheren van het netwerk, ze zijn echter wel betrokken geweest bij het aanvraag en vergunningen proces, waar bij ik van onze burgemeester persoonlijk inmiddels weet dat Glashart en KPN (specifiek beiden genoemd door hem) het de absolute openheid van het netwerk wel als overtuigingsargument gebruiken richting gemeenten.
[...]
Ik denk er hard over om hierover een klacht in te dienen bij de Opta. Ik accepteer niet dat het zo blijft. Het is kennelijk technisch ook mogelijk dat twee operators in een gebied actief zijn. Dat wordt mij beloofd door Tweak maar dat riepen ze in oktober/november 2010 ook. Mijn geduld is op.
Het is uiteraard je goed recht om te klagen over de kwaliteit van de diensten, dat heb ik ook luidkeels gedaan bij Lijbrandt, want dat is mijn leverancier, maar ik denk dat de OPTA daar niet zoveel aan kan veranderen. Wel zal de OPTA zeer geinteresseerd zijn in de openheid van een netwerk, of daar nu één of twee operators op zitten, want dat is deel van de spelregels. Operators moeten diensten van providers vrij doorgeven en niet slechts een deel en de rest van hun winkelzusje. Overigens zit ik op een echt wba netwerk en is Reggefiber bij ons alleen de glaslegger geweest, maar dat levert hetzelfde probleem.
Ik kan je ook al verklappen wat het antwoord is wat KPN/GHM gaan geven mocht de OPTA zich er tegenaan gaan bemoeien, namelijk dat het technisch niet mogelijk is of onbetaalbaar duur.
Gek genoeg bouwen KPN en Reggefiber Data hun netwerken qua structuur dus compleet anders op, waardoor het volgens de heren bijna niet mogelijk is om een Reggefiber dienst op een WBA netwerk te leveren.
Ik denk dat het techniekverhaal een bak warme poep is, en dat het eerder een wba-all-in contract is wat KPN bij kleine providers als Lijbrandt en ik vermoed straks ook Edutel in onze stad door de strot duwt, en waarin met kiest voor goedkope rommel inkopen op papier door GHM maar leveren door KPN part of the deal is. :(
[...]
Graag hoor ik van jullie die eigenlijk nog veel meer gedupeerd zijn - jullie kijken immers op een HD TV naar het slechte wba beeld - of jullie hier ook voor voelen. Hoe meer mensen een klacht over deze onacceptabele situatie indienen des te meer kans is er dat de klachten serieus worden genomen en het bedrijf hier iets aan moet doen.
Het probleem van veel wba (niet KPN en reseller) klanten die nu actief zijn is dat ze het niet eens weten, want niet iedere wba klant krijgt van Lijbrandt of andere wba providers die Glashart Media leveren een briefje met hierop een linkje naar dit soort discussies.
Ook ik kwam er pas na twee maanden achter dat ik KPN troep kreeg, en uiteraard had ik wel mijn bedenkingen over de beeldkwaliteit, zeker omdat Lijbrandt dit als superieur ten opzichte van UPC en KPN heel overtuigend gebruikt in al haar verkoopactiviteiten, maar je gaat niet standaard na oplevering even je IPTV stream rippen en analyseren, omdat je daar wel technisch de kennis en de mogelijkheden voor moet hebben. Bovendien heeft niemand een echt referentiekader hoe supererieure HD kwaliteit er dan daadwerkelijk uitziet, want voor zover ik weet draait in de meeste glashartwinkels de KPN ITV setup, omdat er nog geen glas ligt en KPN deze meuk dus ook over ADSL een winkel in kan halen.

Men heeft TV en dat ziet er op sommige momenten heel erg HD uit, vergeleken met waar veel mensen vanaf kwamen, gewoon analoog SD, maar dat het misleidende reclame is en dat je hierover bij de diverse consumentenorganisaties zou kunnen klagen is terecht. Men levert niet wat men verkoopt, ondanks dat (door het inkopen van GHM bij KPN van de streams) het juridisch waarschijnlijk gewoon een GHM product is. Het is alleen inferieur ten opzichte van de verwachting, want echte specs zijn er ook niet op papier, anders dan de analyse van die stream en de kwaliteitsuitingen van WGDO klanten die wel het echte spul krijgen.

Je moet het dus gooien op ongelijke behandeling van klanten die hetzelfde betalen voor op papier hetzelfde product, namelijk Glashart Media IPTV, en dat deze leverancier onder dezelfde naam twee verschillende producten van verschillende kwaliteit aflevert, afhankelijk van het netwerk. Alleen dat laatste blijft mogelijk bij een rechter overeind, de rest zal juridisch moeilijk onderuit te halen zijn.

Daarbij zal KPN en wellicht ook de provider zich beroepen op de aantallen klagers, want het aantal KPN klanten is bij ons geloof ik 95% van alle gebruikers. Logisch, want KPN begint op wba netwerken een jaar eerder met de oplevering en exploitatie dan Lijbrandt en Tweak, dus heeft een voorsprong die niet snel in te halen is.
Mijn glasvezel heeft bijna een jaar werkeloos in de meterkast gehangen omdat KPN de enige aanbieder was op dat moment, maar ik val nog liever van de trap dan dat ik KPN mijn klandizie gun.

Realiteit van twee weken geleden was in B&R dat er 50 Lijbrandt klanten draaien nu (die dus kunnen klagen als ze het al zouden weten) tegenover tussen de 500 en 1500 KPN klanten (dat aantal varieert zo sterk afhankelijk van welke KPN glasvezelverkoper je het vraagt. Hoe groter de bluffer des te hoger het getal).
Maar je praat dus over in het beste geval 10% en in het slechtste geval 3% van de wba klanten met een probleem, want alle KPN klanten hebben uiteraard bewust gekozen om zich voor meer geld dan bij Lijbrandt te laten afschepen met ADSL light rommel op een glasvezelnetwerk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:01:
@arjen8 ik heb alleen internet via kpn en telefonie. Verder heb ik tv van upc omdat er gewoon geen goed hd en bbc 1,2,3,4 alternatief is. Dit frustreert mij wel. Ik zie de schotel als laatste red middel. Maar het is wel ruk dat we anno 2010 met glas tot in huis niet kunnen kiezen wat we willen. Het wordt tijd dat netten en diensten gescheiden worden. Zoals het hoort en het bij iets simpels als stroom ook gebeurd.
Ehm,, dat laatste is wel een beetje een slecht voorbeeld ;)

Je stroomleverancier is namelijk gewoon een reseller van 100% wat Tennet of andere netbeheerders het net over gooien. Qua TV lijkt de huidige situatie dus juist het meest op de energiemarkt: Afhankelijk van je gebied is óf het ene, óf het andere, TV signaal beschikbaar en alle ISP's in dat gebied hebben het maar door te verkopen (of dienen zelf een operator functie te gaan vervullen maar dat zal in the end alleen voor bedrijven als tele2, UPC en Ziggo weg gelegd zijn), aangezien die reeds backbone infrastructuren in de stad hebben liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-12-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:03:
[...]

Ehm,, dat laatste is wel een beetje een slecht voorbeeld ;)
Je stroomleverancier is namelijk gewoon een reseller van 100% wat Tennet of andere netbeheerders het net over gooien.
Exact... stroom is stroom, en er is geen verschil in de specificaties voor groene/grijze/designer/dagverse/boomknuffel/diervriendelijk opgewekte of wat al niet meer voor commerciële verkoopcrap stroom, want het is allemaal 50 Hz/230V met vrij strakke toleranties, het enige verschil ergens in het net is de bron. IPTV is geen IPTV in de zin dat de specificaties uniform zijn vastgelegd zoals bij netspanning.
Dus kan je de netten wel vrijgeven of "open" maken (dat is ook de gedachtengang achter open glasvezelnetwerken) maar kan je niet zoals een Eneco gewoon blind inkopen bij elke IPTV boer ervanuit gaande dat je eenheidsworst inkoopt die onafhankelijk van de producent exact gelijk is.

Wat een veel beter idee zou zijn is dat men een stream specificatie gaat vastleggen waaraan een glasvezel stream minimaal moet voldoen, zodat klanten die niet zo technisch zijn als de meeste GoTters ervan uit kunnen gaan dat indien ze IPTV afnemen over een glasvezelnetwerk, de kwaliteit gegarandeerd is door de specificaties, waardoor ook een en ander controleerbaar en aanvechtbaar wordt. Bovendien snoert het de "... is superieur ..." verkoopverhalen de mond, omdat alles dan meetbaar en controleerbaar wordt en hete lucht verkopen achteraf bestraft kan worden.

Als je nu alleen met het verhaal dat Glashart Media superieur is (zonder vaak de competitie te noemen) aankomt, dan veegt een rechter de straat met je aan.
Superieur ten opzichte van wat meneer? Kunt u dat aantonen op papier? Kijkervaring meneer, da's subjectief als meetwaarde. Ergo, binnen een uurtje sta je buiten met een verloren zaak, of kan je er hooguit een standje richting de provider uitslepen wegens misleiding...

Maar dit moet een provider helemaal niet willen, dat klanten al 134 pagina's lang op wraak zinnen toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:51:
[...]
Op 2 recorders is Eurosport geprogrammeerd, maar beiden ontvangen sinds de overstap geen guide+ signalen meer, ook handmatig zoeken naar het gastkanaal levert niets op. Ik ben er vanmiddag een paar uur mee bezig geweest, maar alle pogingen liepen op niets uit.
In sommige landen schijnt guide+ er zelf mee te stoppen (op het analoge signaal), maar Nederland stond daar nog niet bij.
Ik heb het even neergelegd bij de experts van GHM. Zodra ik iets hoor dan zal ik het laten weten

gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Mailtje verstuurd aan Almere Vandaag.
Hopelijk nemen zij actie...
Van mijn andere acties heb ik nog geen reactie, behalve die van Leefbaar Almere.

Beste Redactie,

Graag uw aandacht voor het volgende.
Het gaat niet goed met de openbaarheid van het glasvezelnet in Almere-Stad.

Mensen hebben ontdekt dat de KPN streams van tv-kanalen doorgeeft die van minderwaardige kwaliteit zijn.
Zie: Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Deze streams zijn bedoeld voor een ADSL verbinding. Voor een Glasvezel verbinding zouden veel betere streams wenselijk zijn.
De wenselijke streams worden wel in Almere-buiten geleverd, omdat daar een andere partij de streams aanlevert dan KPN.

De partijen die ook tv verkopen in Almere-stad betrekken hun streams ook van KPN.
Dit kunt u zien en lezen in Lijbrandt levert KPN IPTV streams? bijv. het eerste plaatje.

Men beweert echter dat er superieure beeldkwaliteit zou zijn. Dit is gewoon misleiding van de archeloze consument.

Het zou de inwoners van Almere ten goede komen als u hier eens een artikel aan zou kunnen wijden.

Met vriendelijke groeten,

Bronnen: Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
[Almeernet] Glasvezel in heel Almere (dit is wel heelveel leeswerk)
http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/ (dezelfde problematiek speelt elders ook)

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WebTm_Lijbrandt

Ik heb gisteren het informatiepakket van Lijbrandt ontvangen maar op de website ontbreekt nog de link.

http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/haaksbergen

Als ik mijn postcode invul krijg ik nog steeds de melding: Helaas kunnen wij geen glasvezel aanbieden op uw adres.

Op 10 november heb ik een e-mail naar de website glasvezel-vergelijken.nl gestuurd omdat via deze website
ik gewoon Lijbrandt kon bestellen terwijl dat bij Lijbrandt niet mogelijk was.
Van glasvezel-vergelijken.nl heb ik de volgende dag keurig een antwoord ontvangen.

citaat uit deze e-mail

"We hebben de informatie gekregen dat Lijbrandt beschikbaar zou zijn in Haaksbergen van de netwerkleverancier. Na contact met Lijbrandt leert het dat de postcodes bij Lijbrandt nog in de database moeten worden geladen. Wanneer dit precies gebeurt is even de vraag omdat de verantwoordelijke hiervoor niet bereikbaar was. Op korte termijn zou dit wel moeten gebeuren"

Kunnen jullie iemand wakker maken bij Lijbrandt dat dit gewoon geregeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Cosimo: Wederom een leuk initiatief :). Hoop alleen dat de redactie er wat mee kan omdat ze op deze manier nog wel zelf wat (technisch) onderzoek moeten doen.

Misschien maak ik me eerdaags nog wel eens boos en geef ik een aanzetje voor een ingezonden stuk met ook wat achtergrond erbij (o.a. refereren aan superioriteits beloften van KPN maar helemaal Lijbrandt, waar GHM in de verwachting van mensen gekoppeld is aan 'beter dan KPN en UPC". ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
eymey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:34:
@Cosimo: Wederom een leuk initiatief :). Hoop alleen dat de redactie er wat mee kan omdat ze op deze manier nog wel zelf wat (technisch) onderzoek moeten doen.

Misschien maak ik me eerdaags nog wel eens boos en geef ik een aanzetje voor een ingezonden stuk met ook wat achtergrond erbij (o.a. refereren aan superioriteits beloften van KPN maar helemaal Lijbrandt, waar GHM in de verwachting van mensen gekoppeld is aan 'beter dan KPN en UPC". ).
Misschien moeten we gebruik gaan maken van het T-woord(Telegraaf). Aangezien het een landelijk probleem is bij WBA netwerken.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:34:

Ehm.., KPN en Lijbrandt verwisseld misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:49:
[...]
Misschien moeten we gebruik gaan maken van het T-woord(Telegraaf). Aangezien het een landelijk probleem is bij WBA netwerken.
Ik hou me even ver van een hetze veroorzaken tegen een provider zonder deze de kans te geven zijn goede wil te tonen... of wel, het is misschien wat voorbarig om nu al met het kanon op de mug te gaan schieten.
Mijn klacht ligt bij de directeur zelf op zijn bureau en een toezegging dat hij er iets mee gaat doen, dus moet hij ook die kans krijgen.

Het effect kan namelijk ook averechts uitvallen, Lijbrandt verlies naam, klanten, reputatie, en heeft vervolgens zoiets als, weet je wat, zoek het lekker zelf uit.
Er is nu in ieder geval beweging op het allerhoogste niveau over dit onderwerp, dus wacht ik even af wat hier op een redelijke termijn als antwoord/resultaat op/uit gaat komen.
Zelfs zo'n artikel in het lokale leugenaartje is al heel schadelijk, omdat je ook hier het averechtse effect bereikt, je jaagt klanten weg bij Lijbrandt en in de klauwen van KPN, waar ze dus voor meer geld exact dezelfde rommel als standaard geleverd krijgen (dat is dan in ieder geval zeker, waar het bij Lijbrandt afhangt van het type netwerk en dus misleidend). Lijbrandt zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat het probleem zichzelf oplost omdat alle klagers (netjes verlost van hun contract) eigenlijk geen alternatief op glas hebben, en dus teruggaan naar UPC of Ziggo.

Mocht de reactie uiteindelijk toch de dikke KPN vinger worden, dan is er altijd nog het kanon wat je dan landelijk op de juiste clubs kan afschieten lijkt me ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:39:
[...]

Ik hou me even ver van een hetze veroorzaken tegen een provider zonder deze de kans te geven zijn goede wil te tonen... of wel, het is misschien wat voorbarig om nu al met het kanon op de mug te gaan schieten.
mijn klacht ligt bij de directeur zelf op zijn bureau en een toezeggen dat hij er iets mee gaat doen, dus moet hij ook die kans krijgen.

Het effect kan namelijk ook averechts uitvallen, Lijbrandt verlies naam, klanten, reputatie, en heeft vervolgens zoiets als, weet je wat, zoek het lekker zelf uit.
Er is nu in ieder geval beweging op het allerhoogste niveau over dit onderwerp, dus wacht ik even af wat hier op een redelijke termijn als antwoord/resultaat op/uit gaat komen.
Zelfs zo'n artikel in het lokale leugenaartje is al heel schadelijk, omdat je ook hier het averechtse effect bereikt, je jaagt klanten weg bij Lijbrandt en in de klauwen van KPN, waar ze dus voor meer geld exact dezelfde rommel als standaard geleverd krijgen (dat is dan in ieder geval zeker, waar het bij Lijbrandt afhangt van het type netwerk en dus misleidend). Lijbrandt zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat het probleem zichzelf oplost omdat alle klagers (netjes verlost van hun contract) eigenlijk geen alternatief op glas hebben, en dus teruggaan naar UPC of Ziggo.

Mocht de reactie uiteindelijk toch de dikke KPN vinger worden, dan is er altijd nog het kanon wat je dan landelijk op de juiste clubs kan afschieten lijkt me ;)
In die redenering kan ik volledig meegaan.
De bal ligt nu voorlopig even bij Lijbrandt/Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:56:
[...]

Ehm.., KPN en Lijbrandt verwisseld misschien?
Nee..... Lijbrandt claimt middels GHM beter te zijn dan KPN en UPC :).

Maar ben het eigenlijk wel met spikecity eens: Het is wellicht nog wat te vroeg om nu een hele erge hetze te creëren. Als hij zegt dat het antwoord wat Lijbrandt zelf betreft nog niet 'klaar' is en als ze echt serieus GHM en KPN blijven pushen, dan vind ik inderdaad dat ze de kans moeten krijgen.

Ik zou een evt. actie overigens ook nooit op Lijbrandt persoonlijk richten, maar wel op de dubieuze praktijken van KPN versus GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:12:
[...]

Nee..... Lijbrandt claimt middels GHM beter te zijn dan KPN en UPC :).
Kijk nog maar eens goed :)
Je hebt het over "superioriteits beloften van KPN maar helemaal Lijbrandt" De beloften waren toch van Lijbrandt maar het produkt helemaal KPN??

Ik weet het, ben een muggezifter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik denk dat we nog even moeten wachten om Lijbrandt nu al in de media op te blazen. Maar laten we een termijn stellen? Zeg, op 1 januari 2011 willen 'we' (ik in ieder geval, anders neem ik géén IPTV van Lijbrandt af) uitsluitsel over te nemen stappen van Lijbrandt rondom de te verwachten compressie mbt IPTV streams geleverd door Lijbrandt (oid ?)

Woensdag word ik aangesloten en dat is toch maar weer supersnel sinds mijn aanvraag zo'n twee weken geleden,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:40:
[...]

Kijk nog maar eens goed :)
Je hebt het over "superioriteits beloften van KPN maar helemaal Lijbrandt" De beloften waren toch van Lijbrandt maar het produkt helemaal KPN??

Ik weet het, ben een muggezifter >:)
Ik bedoelde meer te stellen "KPN doet al superieuriteitsbeloften in hun advertenties maar Lijbrandt doet dat helemaal" :). Misschien wat misplaatste poging om het compact te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bensweblog - Problemen rond Reggefiber en Lijbrandt worden aangepakt.

Nieuws - Bericht van Reggefiber...
Vandaag een uitnodig gekregen voor een nader gesprek bij Reggefiber. Duidelijk is dat binnen RF alle blogartikelen met aandacht worden gelezen. Dat men ècht het beste voor de klanten wil maar dat er nog wel wat moet gebeuren... Bij Lijbrandt fungeert inmiddels een Webteam dat snel en alert vragen van klanten beantwoordt.

Er is dus duidelijk vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:09:
Bensweblog - Problemen rond Reggefiber en Lijbrandt worden aangepakt.

Nieuws - Bericht van Reggefiber...
Vandaag een uitnodig gekregen voor een nader gesprek bij Reggefiber.
Ik zie wel dat Lijbrandt en nu ook Reggefiber de meest critische scribenten persoonlijk uitnodigd. Dát is ook een methode,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik ben vandaag aangesloten; internet en telefonie doen het goed.Analoge TV gaat ook goed, maar helaas niet in combinatie met Windows Media Center. Ik moet natuurlijk de TV zenders opnieuw instellen in WMC, dus ik kies voor "Setup TV", "Cable" , geen settop-box, analoge tuners allemaal geselecteerd en daarna moet ik kiezen welke provider ik gebruik. De keuze is uit:
  • Almere glasvezel analoog
  • Analoge kabeltelevisie nog niet in kaart gebracht
  • UPC analooog - Almere
Voorheen gebruikte ik UPC analoog, dus nu logischerwijs Almere glasvezel analoog gekozen.
De zenders worden geinstalleerd, alleen Nederland 1 is nu TellSell enzovoort.

Kies ik voor de 2e optie, dan gaat ie zelf scannen; een aantal zenders worden herkend, maar een aantal ook niet.

Zijn er mensen die het wel aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
upje schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:53:
Ik ben vandaag aangesloten; internet en telefonie doen het goed.Analoge TV gaat ook goed, maar helaas niet in combinatie met Windows Media Center. Ik moet natuurlijk de TV zenders opnieuw instellen in WMC, dus ik kies voor "Setup TV", "Cable" , geen settop-box, analoge tuners allemaal geselecteerd en daarna moet ik kiezen welke provider ik gebruik. De keuze is uit:
  • Almere glasvezel analoog
  • Analoge kabeltelevisie nog niet in kaart gebracht
  • UPC analooog - Almere
Voorheen gebruikte ik UPC analoog, dus nu logischerwijs Almere glasvezel analoog gekozen.
De zenders worden geinstalleerd, alleen Nederland 1 is nu TellSell enzovoort.

Kies ik voor de 2e optie, dan gaat ie zelf scannen; een aantal zenders worden herkend, maar een aantal ook niet.

Van de 3 televisies hier in huis kunnen er 2 zelf zenders zoeken, de eerste, een Panasonic, vond denk ik 80% van de zenders, de volgorde was wat vreemd en een aantal namen waren niet herkend.
E.e.a. handmatig aangevuld.
De tweede, een Sony, vond eerst de helft niet, na een tweede en derde poging met wisselende resultaten had ik zo'n 90% automatisch gevonden, in een hele rare volgorde en ook hier ontbraken een paar namen, maar dat was op deze tv een peulenschil om te corrigeren/aan te vullen.

Helemaal 100% goed werkt het dus niet op de automaat, het beste is om op de Lijbrandt site de zenderlijst te downloaden en wat de tv niet gevonden heeft even automatisch aan te vullen.
Ik weet niet of je ook een harddiskrecorder hebt, deze kunnen, mits compatible, soms de instellingen van de tv overnemen, scheelt weer wat werk en de zenders komen meteen overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:51:
[...]
Ik zie wel dat Lijbrandt en nu ook Reggefiber de meest critische scribenten persoonlijk uitnodigd. Dát is ook een methode,....
Ik zie de uitnodiging dan ook wel in de bus vallen denk ik.... altijd al een keer een bak koffie met die persoon willen drinken en gedachten willen uitwisselen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:32:
[...]

Ik zie de uitnodiging dan ook wel in de bus vallen denk ik.... altijd al een keer een bak koffie met die persoon willen drinken en gedachten willen uitwisselen :P
Ja, maar als ik de foto onder je naam zie vraag ik me af of die persoon dezelfde interface heeft als jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:38:
[...]
Ja, maar als ik de foto onder je naam zie vraag ik me af of die persoon dezelfde interface heeft als jij ;)
Ik heb ook nog een vocale en visuele interface aan boord (om de digestieve niet te vergeten, anders wordt het niks met die bak koffie :P).

Ook heb ik mijn software inmiddels gepatcht om in full HD met wba leveranciers te kunnen communiceren zonder te crashen :P
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een breedgeschouderde TNT medewerker met een grote doos van Lijbrandt voor mij, dan kan ik in het weekend die PVR eens op zijn flikker geven en kijken of ik die ook dood kan krijgen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upje schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:53:
Antenneversterkers willen nog wel eens roet in het eten gooien omdat het TV signaal wat uit de CATV module van de Genexis komt aanmerkelijk sterker is dan het standaard UPC signaal, waardoor zo'n versterker wel eens overstuurd kan raken.

Ik heb er ook zo'n ding tussen hangen voor de twee verdiepingen met vier TV's, maar heb hem een heel eind moeten terugschroeven qua versterking om weer een fraai beeld en alle zenders te kunnen vinden.

Uiteraard willen heel veel T-stukken ook nogal eens roet in het eten gooien.

Bij mij vonden alle vijf de TV's alle zenders in de goede volgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:41:
[...]
Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een breedgeschouderde TNT medewerker met een grote doos van Lijbrandt voor mij, dan kan ik in het weekend die PVR eens op zijn flikker geven en kijken of ik die ook dood kan krijgen :P
Die is hier net weg, is nog laat op pad, dus wie weet? (was alleen niet breedgeschouderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:02:
Woensdag word ik aangesloten en dat is toch maar weer supersnel sinds mijn aanvraag zo'n twee weken geleden,....
Dat is inderdaad snel. ik wacht al vanaf het ontstaan van Lijbrandt in almere op aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:48:
[...]
Die is hier net weg, is nog laat op pad, dus wie weet? (was alleen niet breedgeschouderd)
Ik lig op de deurmat te kwispelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:37:

http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/haaksbergen

Als ik mijn postcode invul krijg ik nog steeds de melding: Helaas kunnen wij geen glasvezel aanbieden op uw adres.
Ik heb degene die dit "live" moest zetten even aangesproken...Site staat nu live. Ze werken met zweet op hun hoofd aan het inladen van de postcodes voor het plaatsen van de orders.

Erg slordig van ons team, sorry... Goed weekend en tot maandag.

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:56:
Erg slordig van ons team, sorry... Goed weekend en tot maandag.
Zo dan, nu al weekend vieren? Webteam spelen is geen 9 to 5 job hoor :P
Maar goed, met een beetje mazzel ben ik dit weekend ook weer onder de pannen, dus een fijn weekend terug gewenst ;)

Er staat nog een DM voor je klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:59:
[...]

Zo dan, nu al weekend vieren? Webteam spelen is geen 9 to 5 job hoor :P
Wel als je kinderen hebt die cadeau's en surprises willen voor Sinterklaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:56:
[...] Goed weekend en tot maandag.

Gr Webteam Lijbrandt
"tot maandag"
Hier kreeg ik toch wel even een glimlach van op mijn gezicht :)

Webteam: ook een fijn weekend gewenst.
Mogelijk dat de Sint oordeelt dat jullie de laatste week zo je best gedaan hebben de relatie met de klanten te verbeteren dat er toch nog een klein kadootje in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:02:
[...]
Wel als je kinderen hebt die cadeau's en surprises willen voor Sinterklaas...
Aha, die van mij zijn daar al uitgegroeid en loeren alleen nog op mijn portemonnee :P
Nu maar hopen dat je niet al te stout bent geweest, anders zit je maandag in de zak op weg naar Spanje, in plaats van nuttige zaken doen op GoT voor Lijbrandt klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@ Spike, op dit moment heeft Net5 op HD 4:3 beeld met balken, op SD niet, daar is het opgerekt tot breedbeeld, de Amino staat ook ingesteld op altijd breedbeeld. De laatste dagen is dit eemn paar keer gebeurd.
Is dit een bekend verschijnsel? (en opgenomen in de update?)

[ Voor 16% gewijzigd door Websurfer01 op 03-12-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Vanmorgen aangesloten 50/50,
speedtest download 49.11, upload 28,24
upc download 46,38, upload 39,44

Dit met laptop draadloos. TV kijk ik via schotel, kids digitenne.
Ik ben over het algemeen tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:20:
@ Spike, op dit moment heeft Net5 op HD 4:3 beeld met balken, op SD niet, daar is het opgerekt tot breedbeeld, de Amino staat ook ingesteld op altijd breedbeeld. De laatste dagen is dit eemn paar keer gebeurd.
Is dit een bekend verschijnsel? (en opgenomen in de update?)
Als het een 4:3 bronsignaal is dan is het inderdaad gewoon 4:3 op HD met zwarte zijbalken, dat is normaal voor alle oudere sitcoms.
De balken zitten gewoon in de encodering erbij waardoor de Amino het gewoon als 1080i signaal ziet en dus niet gaan oprekken.
Moet je aan wennen, is niets aan te doen volgens de kenners, omdat de bron zo gecodeerd is.
Op het SD signaal wordt inderdaad wel gestretcht, maar door de TV, omdat daar geen randen inzitten.
Op analoog en DVB-C wordt er dus gerekt, maar in de HD bronnen wordt het beeld iets opgeschaald in de midden van een 1080 beeld gecodeerd.

Update is nog niet beschikbaar voor me, dus afwachten tot ik groen licht krijg.
De PVR is ook over het weekend heengetrokken omdat hij nog niet klaar was, dus die verwacht ik dinsdag pas met de post te ontvangen.

Al met al een Lijbrandttestvrij weekend dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm @spike: Mag je nou ook alk de PVR testen?

Ben jaloers op je :P

Ik vraag me wel af of Lijbrandt ook nog met een (aantrekkelijke) omruil actie gaat komen. Betaal nu straks wel mooi voor een Amino 130m, maar ik wil eigenlijk ook wel die PVR (desnoods moet ik nog ff wachten op een Amino, tot de PVR leverbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:14:
[...]

Als het een 4:3 bronsignaal is dan is het inderdaad gewoon 4:3 op HD met zwarte zijbalken, dat is normaal voor alle oudere sitcoms.
De balken zitten gewoon in de encodering erbij waardoor de Amino het gewoon als 1080i signaal ziet en dus niet gaan oprekken.
Moet je aan wennen, is niets aan te doen volgens de kenners, omdat de bron zo gecodeerd is.
Op het SD signaal wordt inderdaad wel gestretcht, maar door de TV, omdat daar geen randen inzitten.
Op analoog en DVB-C wordt er dus gerekt, maar in de HD bronnen wordt het beeld iets opgeschaald in de midden van een 1080 beeld gecodeerd.
Oke, is duidelijk.
Het was inderdaad een oudere serie, misschien is het zelfs wel mooier als je eenmaal gewend ben, en anders is er altijd nog een SD signaal.
Fijn Lijbrandt-testloos weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:31:
Hmm @spike: Mag je nou ook alk de PVR testen?

Ben jaloers op je :P

Ik vraag me wel af of Lijbrandt ook nog met een (aantrekkelijke) omruil actie gaat komen. Betaal nu straks wel mooi voor een Amino 130m, maar ik wil eigenlijk ook wel die PVR (desnoods moet ik nog ff wachten op een Amino, tot de PVR leverbaar is).
Yep, de eerste M532 op een wba netwerk.... zal wel een klapper geven denk ik :P
Als het goed is ligt wordt er een kakelverse afgeleverd volgende week voor een moordende pijnbanktest hier.

Ik ben benieuwd of de firmware bestand is tegen mij en een wba netwerk overigens, en naar de geluidsproductie van dat ding :)

Voor zover ik heel erg onofficieel gehoord heb komt er dezelfde actie als bij XMS, dus je 130m inruilen en 50 euro bijbetalen voor de M532. Als je de M540 wilt hebben zal je tot vermoedelijk april 2011 geduld moeten hebben, met als enige verbetering HDMI1.3a en 250Gb harddisk ipv 160Gb....

Maar wellicht dat webteam hier maandag (indien hij niet in de zak richting Spanje zit) eens een tipje van de sluier over oplichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haha, ok dan :)

Hier is inmiddels de opzegging door Tweak bevestigd. Nu alleen nog regelen (zoals hún webcare had beloofd) dat ze de lijn eerder vrijgeven. Ik had ze al gevraagd daarvoor op de 13e te mikken zodat ik dat aan Lijbrandt door kan geven maar dat is nog niet bevestigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:14:
Oke, is duidelijk.
Het was inderdaad een oudere serie, misschien is het zelfs wel mooier als je eenmaal gewend ben, en anders is er altijd nog een SD signaal.
Fijn Lijbrandt-testloos weekend :)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het (als typische Hollander) nog steeds zonde vind dat ik 30% van die 101cm niet gebruikt zie worden, maar als je heel eerlijk bent is het wel het meest zuivere formaat voor die ouwe shows. What they send is what you see, en geen trucjes om toch die grote bakplaat te vullen.

Iedereen slikt inmiddels voor zoete koek dat hun 16:9 TV heel slim een 4:3 manier uitsmeert over de volle breedte, maar je zit jezelf natuurlijk te besodemieteren, want heel omroepland heeft een vette plofkop op die manier.

Het enige voordeel is dat mijn vrouw (een heerlijk volle (maar niet overvolle) dame) zich ineens weer een stuk slanker voelt, omdat al die presentatoren en presentatrices ineens 20 kilo zijn aangekomen in de breedte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helemaal met je eens, @Spike. Ik erger me altijd rot als ik bij mensen op bezoek ben en de TV staat aan. Je ziet dan altijd 1 van de twee volgende dingen:

* Alle 4:3 uitzendingen worden uitgesmeerd over het beeld weergegeven
* De TV staat constant te verspringen met een soort 'smart zoom' functie om toch ook nog de ondertiteling en omroeplogo's zichtbaar te houden.

Ik hoop wel dat de Amino een instelling heeft om gewoon alles in de goede verhouding uit te sturen. Dus 4:3 gewoon met zwarte balken aan de zijkanten (ben ik helemaal aan gewend) en 16:9 gewoon als 16:9.

Na een uitvoerige discussie op een gebruikersforum heeft KPN een jaar terug speciaal hier een instelling voor gemaakt. Om zowel de uitrek-fans als de letterbox fans tevreden te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:17:
Ik hoop wel dat de Amino een instelling heeft om gewoon alles in de goede verhouding uit te sturen. Dus 4:3 gewoon met zwarte balken aan de zijkanten (ben ik helemaal aan gewend) en 16:9 gewoon als 16:9.
Onze tv deed dat uitsmeren redelijk goed en zonder verspringen, dus daar waren we aardig aan gewend, wij gebruikten de uitsmeer stand om het hele beeld te benutten met in het achterhoofd het verhaal van inbranden van je scherm. Alleen hebben de moderne toestellen daar niet meer zo'n last van, dus hoef ik me daar niet meer druk om te maken.

Om op de Amino terug te komen, je kunt kiezen uit gewoon of altijd breedbeeld.
Ik heb hem op "altijd breedbeeld" echter op de HD zenders worden oude 4:3 series ook in 4:3 weergegeven, de SD zenders worden wel opgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:17:
Helemaal met je eens, @Spike. Ik erger me altijd rot als ik bij mensen op bezoek ben en de TV staat aan. Je ziet dan altijd 1 van de twee volgende dingen:

* Alle 4:3 uitzendingen worden uitgesmeerd over het beeld weergegeven
* De TV staat constant te verspringen met een soort 'smart zoom' functie om toch ook nog de ondertiteling en omroeplogo's zichtbaar te houden.

Na een uitvoerige discussie op een gebruikersforum heeft KPN een jaar terug speciaal hier een instelling voor gemaakt. Om zowel de uitrek-fans als de letterbox fans tevreden te maken ;)
Zoals Websurfer01 aangeeft heeft de 130m maar vier standen:
720 normaal
1080i normaal
720 altijd breedbeeld
1080i altijd breedbeeld

Waarbij de laatste voor mijn TV (een Full HD) het beste werkt, en inderdaad 4:3 gewoon netjes met twee zwarte randen toont. WYSIWTS (What You See Is What They Send)
Dat altijd breedbeeld is volgens mij alleen als de bron dus 4:3 in breedbeeld zonder het juiste formaat zou uitzenden, want anders dan dat zie ik niet wat het extra doet t.o.v. 1080i normaal.

De oudere 130 (zonder de m in een alu huisje) heeft een menu waar ook letterbox en zoom nog inzitten, maar dat ding heeft ook nog RGB en SCART uit.
Alleen wordt de 130 niet meer geleverd, tenzij bij hoge uitzondering.
Websurfer01 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:58:
Onze tv deed dat uitsmeren redelijk goed en zonder verspringen, dus daar waren we aardig aan gewend, wij gebruikten de uitsmeer stand om het hele beeld te benutten met in het achterhoofd het verhaal van inbranden van je scherm. Alleen hebben de moderne toestellen daar niet meer zo'n last van, dus hoef ik me daar niet meer druk om te maken.
Inbranden van het scherm? Dat is al sinds het uitkomen van Plasma en LCD schermen geen issue meer.
Zelfs de laatste generatie "electronenbuis" schermen had daar nog maar nauwelijks last van, tenzij ze op Schiphol 24 uur per dag vertrek/aankomsttijden toonden. :P

De fluorescentie achtergrond verlichte plasma's en LCD TV's hebben nog wel enigszins last van teruglopen van de opbrengst van de backlighting, na jaren draaien overigens, echter moderne LED TV's hebben dat ook al niet meer. Moderne LED's halen met gemak 50.000-100.000 branduren, en dat is een echt absoluut statistisch minimum. Je koopt een LED TV dus als een Miele wasmachine "for life", tenzij je een grotere, nieuwere, uitgebreidere wilt hebben.

Mooi voorbeeld is mijn bedklokje/wekker, wat ik kocht toen ik 16 was en nog steeds werkt (rode led display), met de opmerking dat ik binnenkort Abraham ga zien :P Dat kreng haalt me dus al 34 jaar elke morgen uit mijn slaap :P

Het ergste wat je nu nog kan hebben is dode pixels, en er zijn al mensen die zeuren over dode subpixels 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Op zich is het wel vreemd dat 4:3 uitzendingen in HD niet uitgerekt worden en in SD wel, schakel maar eens dezelfde zender (als hij 4:3 weergeeft) van HD naar SD, beiden zijn iptv, beiden zijn digitaal.
HD zal dus niet alleen maar een hoger bitrate of zo zijn, maar een andere techniek gebruiken dan SD.
De Nederlandse zenders staan in de hoogste kanalen, ik weet ze even niet uit mijn hoofd, maar als je van 1 "naar beneden" gaat zappen kom je ze allemaal in SD tegen.

Ik laat het lekker staan zo, verander het ook niet op de TV, alle nieuwe programma's zijn tegenwoordig breedbeeld, en die enkele oude 4:3 ziet er eigenlijk beter uit op de "echte" breedte.
Het was ook geen mopperen, meer iets waar ik me over verbaasde.

Zou het webteam, na afgelopen vrijdag afgesloten te hebben met "tot maandag", straks beginnen met "goedemorgen, hoe was jullie weekend" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:28:
De Nederlandse zenders staan in de hoogste kanalen, ik weet ze even niet uit mijn hoofd, maar als je van 1 "naar beneden" gaat zappen kom je ze allemaal in SD tegen.
901 t/m 920 ;)
Staan niet in je menustructuur, maar inderdaad vanaf 1 naar beneden zappen ;)
Geen idee waarom SD wel gerekt is en HD niet, dat zal wellicht door de encodering van KPN komen, alhoewel ik begreep dat het Glashart Media signaal ook zo is, dus misschien wordt het signaal wel zo aangeleverd in HD, dus inclusief de zwarte randen, en is dat bij SD gewoon de originele beeldverhouding, waardoor de Amino stretcht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:51:
[...]
Mbt Guide+. Dit klopte. Zie onderstaand de reactie van GHM:

==================
Even navraag gedaan:

Probleem was ook gezien in Eindhoven…bleek uit te staan…nu zijn alle headends gecontroleerd en staat het overal weer aan.
==================

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend afspraak met Schuuring op donderdag om het Glasvezelkastje te installeren. Benieuwd hoe lang het zal duren voordat er signaal op staat. Ik beperk me voorlopig tot DVB-C en als de discussie geluwd is zie ik wel verder.

in elk geval spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:25:
Vanochtend afspraak met Schuuring op donderdag om het Glasvezelkastje te installeren. Benieuwd hoe lang het zal duren voordat er signaal op staat. Ik beperk me voorlopig tot DVB-C en als de discussie geluwd is zie ik wel verder.

in elk geval spannend.
Je bedoeld met het kastje neem ik aan de Genexismodem plaatsen op de basis?
In dat geval staat het signaal namelijk al op de aansluiting op het moment dat het modem geplaatst wordt, mede omdat de installateur ook nog wat testen uitvoert na het plaatsen.
Althans, bij mij was analoog er in ieder geval direct (DVB-C was er maanden later pas, maar dat kwam omdat het toen nog niet ter beschikking was ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:31:
[...]
In dat geval staat het signaal namelijk al op de aansluiting op het moment dat het modem geplaatst wordt, mede omdat de installateur ook nog wat testen uitvoert na het plaatsen.
Althans, bij mij was analoog er in ieder geval direct (DVB-C was er maanden later pas, maar dat kwam omdat het toen nog niet ter beschikking was ;) )
Klopt, nadat de monteur hier weg was heb ik alles aangesloten, internet, tv en telefoon.
IPTV een paar dagen later, want het kastje kwam met de post.
De brief met gegevens kwam bij mij iets later, maar dat maakt niet uit, internet werkt toch meteen en om je tijdelijke telefoonnummer te weten te komen bel je even met de Lijbrandt lijn naar je mobiel of naar je oude lijn, want die werkt nog gewoon. (er van uitgaande dat je via Lijbrandt wilt gaan bellen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:12:
[...]

Mbt Guide+. Dit klopte. Zie onderstaand de reactie van GHM:

==================
Even navraag gedaan:

Probleem was ook gezien in Eindhoven…bleek uit te staan…nu zijn alle headends gecontroleerd en staat het overal weer aan.
==================

Gr Webteam Lijbrandt
Ik heb daarnet (13.30 uur) op beide recorders gekeken en ze naar het gastkanaal laten zoeken, beiden (een Panasonic en een Sony) beweren het gastkanaal niet te kunnen vinden.
Het enige wat er in huis veranderd is, is dat de UPC versterker er tussenuit is en er een Hirschmann splitter zonder versterking voor in de plaats is gekomen. Een dergelijke splitter heb ik wel eens meer gebruikt, en deze hield het signaal nooit tegen.
Vanavond maar weer eens kijken, ik weet dat het uren kan duren om de gegevens te laden, maar als het gastkanaal niet gevonden kan worden komen ze natuurlijk nooit.

Ik kom er nog op terug, in ieder geval al vast bedankt voor de vlotte aktie!

[ Voor 40% gewijzigd door Websurfer01 op 06-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:31:
[...]

Dat vond ik bij mijn aanslutiing dus zo raar: hij deed helemaal geen tests. Kastje aangesloten, er branden een paar lampjes en weg was hij weer. Ik had liever gehad dat ze ook even gingen testen hoe snel de verbinding echt was, want nu mag ik het achteraf met ze gaan regelen en moet er weer een monteur komen om te kijken waarom het veel trager is dan de 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
pendragon1 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:52:
[...]
Dat vond ik bij mijn aanslutiing dus zo raar: hij deed helemaal geen tests. Kastje aangesloten, er branden een paar lampjes en weg was hij weer. Ik had liever gehad dat ze ook even gingen testen hoe snel de verbinding echt was, want nu mag ik het achteraf met ze gaan regelen en moet er weer een monteur komen om te kijken waarom het veel trager is dan de 50/50.
Vreemd, bij mij werd een laptop aangesloten, hij heeft geen snelheid getest, maar wel de verbinding gecontroleerd, en volgens hem deed hij daarmee ook de activatie van je abonnement. Dat laatste is dan mogelijk niet gebeurd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 19:43
Websurfer01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:16:
[...]
Vreemd, bij mij werd een laptop aangesloten, hij heeft geen snelheid getest, maar wel de verbinding gecontroleerd, en volgens hem deed hij daarmee ook de activatie van je abonnement. Dat laatste is dan mogelijk niet gebeurd bij jou?
Zou goed kunnen. Hij sloot het kastje aan en vertelde me ondertussen dat hij het erg druk had, en zo'n 15 op een dag moest doen. Het kostte vooral veel tijd om te rijden van het ene naar het andere adres. Kastje erop, stroom erop en hij zei: probeer het maar over een half uur en als het niet werkt, moet je Lijbrandt even bellen. En weg was hij weer. 10 minuutjes maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat WebTM_Lijbrandt de goedheiligman heeft overleefd :P

Er staan nog een paar DM's voor je klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@ Webteam
Helaas, Guide+ werkt nog niet, na een nacht standby nog steeds de boodschap dat er geen gegevens zijn ontvangen, en ook na handmatig zoeken op beide recorders geen gastkanaal.
Eurosport is op beide geprogrammeerd op kanaal 40+ (conform Lijbrandt zenderlijst) en als laatste poging heb ik de coax rechtstreeks op het glasvezelmodem geplugd voor een rechtstreekse verbinding, zonder splitter.

Ik ben er 99,99% van overtuigd dat het hier nog niet aan staat. (postcode 1311)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:11:
@ Webteam
Helaas, Guide+ werkt nog niet, na een nacht standby nog steeds de boodschap dat er geen gegevens zijn ontvangen, en ook na handmatig zoeken op beide recorders geen gastkanaal.
Eurosport is op beide geprogrammeerd op kanaal 40+ (conform Lijbrandt zenderlijst) en als laatste poging heb ik de coax rechtstreeks op het glasvezelmodem geplugd voor een rechtstreekse verbinding, zonder splitter.

Ik ben er 99,99% van overtuigd dat het hier nog niet aan staat. (postcode 1311)
Ik ga het meteen neerleggen bij GHM. Dank voor het testen, je hoort asap van me

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:30:
[...]

Yep, de eerste M532 op een wba netwerk.... zal wel een klapper geven denk ik :P
Als het goed is ligt wordt er een kakelverse afgeleverd volgende week voor een moordende pijnbanktest hier.

Ik ben benieuwd of de firmware bestand is tegen mij en een wba netwerk overigens, en naar de geluidsproductie van dat ding :)

Voor zover ik heel erg onofficieel gehoord heb komt er dezelfde actie als bij XMS, dus je 130m inruilen en 50 euro bijbetalen voor de M532. Als je de M540 wilt hebben zal je tot vermoedelijk april 2011 geduld moeten hebben, met als enige verbetering HDMI1.3a en 250Gb harddisk ipv 160Gb....

Maar wellicht dat webteam hier maandag (indien hij niet in de zak richting Spanje zit) eens een tipje van de sluier over oplichten ;)
@Webteam:
Inmiddels ook netjes beschikbaar in "Mijn Lijbrandt". Maar waar is nou die omruilactie...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Huh, de M532 is al beschikbaar in "mijn lijbrandt"? Waar kan ik me melden om ipv de 130m de M532 te krijgen?

HDMI 1.3a van de M540 zal denk ik niet zo veel verschil gaan maken met die KPN streams en 160 gig is zat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Voor dat omruilen hou ik me ook aanbevolen!
Leg hem maar klaar in de Lijbrandt/Glashart winkel, kom ik hem even omruilen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Websurfer01 op 07-12-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...of een leuke "forum-actie", n.a.v. het hele stream-verhaal.
Wie is voor?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:48:
Huh, de M532 is al beschikbaar in "mijn lijbrandt"? Waar kan ik me melden om ipv de 130m de M532 te krijgen?

HDMI 1.3a van de M540 zal denk ik niet zo veel verschil gaan maken met die KPN streams en 160 gig is zat :).
Yep, dat heb ik vernomen.
Kan zelf niet controleren omdat ik een wijziging van het pakket heb aangevraagd. Ik hoef geen tele.. fonie meer in het pakket :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, kan je dat soort dingen via "mijn lijbrandt" wijzigen dan?

Nav. een telefoontje vanuit Lijbrandt vorige week, waarin de dame in kwestie had aangegeven da ik m'n nieuwe gewenste activeringsdatum ook via "Mijn lijbrandt" kon doorgeven, heb ik ff op "mijn lijbrandt" rond gekeken maar ik kan werkelijk niets rond de activering van m'n abonnement of samenstelling wijzigen.

Voor mij is op dit moment een "omruil" nog niet zo zeer van toepassing omdat m'n abbo nog nieteens actief is en ik dus ook nog geen Amino heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:12:

Nav. een telefoontje vanuit Lijbrandt vorige week, waarin de dame in kwestie had aangegeven da ik m'n nieuwe gewenste activeringsdatum ook via "Mijn lijbrandt" kon doorgeven, heb ik ff op "mijn lijbrandt" rond gekeken maar ik kan werkelijk niets rond de activering van m'n abonnement of samenstelling wijzigen.

Voor mij is op dit moment een "omruil" nog niet zo zeer van toepassing omdat m'n abbo nog nieteens actief is en ik dus ook nog geen Amino heb ontvangen.
Inloggen op mijn Lijbrandt en rechts in de blauwe balk kiezen voor "abonnement", onder het ovezicht van je abonnement zit een knop "wijzigen".

Misschien is die knop er voor jou nog niet als je abo nog niet actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:12:

Dat zeg ik: een leuke forum actie n.a.v. dat stream verhaal én het verhaal van die meneer uit Almere stedenwijk die nog steed niet is aangesloten! Dat zei ik toch? ;)

PS: prima stekkie daar zo aan het weerwater! Heb zelf een tijdje in "silverline" gewoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:58:
...of een leuke "forum-actie", n.a.v. het hele stream-verhaal.
Wie is voor?? :*)
Niet als het dan een afkoopsom voor de matige streams zou zijn, dan heb ik liever de beloofde kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Websurfer01 op 07-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:21:
[...]
Niet als het dan een afkoopsom voor de matige streams zou zijn.
Daar had ik nog niet aan gedacht...

Maar waarom niet?
De "matige streams" zijn nou eenmaal een feit en voorlopig niet aangepast. Laat die situatie maar "afgekocht" worden hoor! Dat biedt uiteraard geen escapes voor een oplossing in de toekomst.

Laten we eerlijk zijn. Het is prettiger te horen:
Excuses voor de situatie meneer. Omdat wij de kwaliteit van onze dienst- en serviceverlening hoog in het vaandel hebben staan, bieden wij u als tegemoetkoming onze nieuwe M532 tegen gereduceerd tarief.. (nah kan altijd nog) gratis aan.

Dan dat we horen:
Excuses meneer, voor de vervelende situatie. Omdat wij de kwaliteit van onze dienst- en serviceverlening hoog in het vaandel hebben staan, beiden wij u hoop op verbetering ergens in de toekomst.

Toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:19:
[...]

Dat zeg ik: een leuke forum actie n.a.v. dat stream verhaal én het verhaal van die meneer uit Almere stedenwijk die nog steed niet is aangesloten! Dat zei ik toch? ;)

PS: prima stekkie daar zo aan het weerwater! Heb zelf een tijdje in "silverline" gewoond.
Hehe nou ja, op steenworp afstand van het weerwater. Qua plek inderdaad prima (hoef maar onder de boulevardflats door te lopen en ik zit aan het water). En vriendinlief is blij met de tuin (voor haar ong. een eerste levensbehoefte om af en toe eens wat in de grond te kunnen wroeten :P ). Qua buurt is het zo-zo maar ons stuk is aardig rustig. Toen m'n woningbouw echter vroeg of ik het huis wilde kopen heb ik toch nog ff de boot afgehouden.... wil eerst dat ze wat achterstallig onderhoud en andere bouwkundige perikelen fixen en ik wil afwachten wat de buurt doet :).

Maar een leuke forum actie zou natuurlijk leuk zijn :P. Bv. de 530 voor de prijs die ik voor de 310m zou betalen of nog minder ;-)

@Lijbrandt webteam, als jullie dit lezen: Op welke termijn kan de PVR geleverd worden? Ik wil bv. best nog een maandje wachten met het ontvangen van een Amino als dat betekent dat ik meteen de PVR kan krijgen (zonder omruil hassle achteraf).

Overigens, ik kan nergens op "mijn lijbrandt" een wijzigen knop vinden. Misschien is het idd pas actief als je abbo ook actief is.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 07-12-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:49:
[...]

Hehe nou ja, op steenworp afstand van het weerwater. Qua plek inderdaad prima (hoef maar onder de boulevardflats door te lopen en ik zit aan het water).
Goh, heb daar 27 jaar gelden gewoond, nog voor de boulevardflat er was, scheurde zo met crossmotor de berging uit, de open vlakte om het weerwater op.
Geen stadshart, alleen een paar houten noodwinkels.

Ook geen glasvezel of internet, wel centraal antenne van Casema, met 's nachts illegale pornofilms van een piraat die op de zender inbrak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:27:
[...]

Goh, heb daar 27 jaar gelden gewoond, nog voor de boulevardflat er was, scheurde zo met crossmotor de berging uit, de open vlakte om het weerwater op.
Geen stadshart, alleen een paar houten noodwinkels.

Ook geen glasvezel of internet, wel centraal antenne van Casema, met 's nachts illegale pornofilms van een piraat die op de zender inbrak :)
Ik geloof dat ik in zo'n "boulevardflat" heb gewoond, de eerste die er (toen net) stond aan de Hengelostraat, zo'n 10 jaar geleden. De boulevard zoals nu was er echter nog niet ;). Had zo een duik in het weerwater kunnen nemen vanuit het inpandig balkon, ware het niet dat dat vast niet prettig is van 16 hoog...

In regio Arnhem hadden we 27 jaar geleden niet veel meer overigens, al draaide de porno gewoon in de bios :P.
Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste