Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 09:49 ]
Verwijderd
Als je het op wilt nemen tegen wat je in de eigen marketing allemaal beloofd hebt dan moet je nogal. Vandaag een uitgebreid artikel over wat beloofd is, de onderbouwing daarvan en de reacties van Lijbrandt op de kritiek van de klanten. Ook gaat het over mededogen met de Lijbrandt-medewerkers. Als laatste is er een Tip voor Lijbrandt en Reggefiber om -het echt anders te gaan doen- en zo tot een oplossing te komen.
Naar het artikel
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:26 ]
Ik weet niet of ze het apart moeten onderhouden, het signaal "lift mee" op het eurosport kanaal, en dat wordt gewoon doorgegeven, zowel analoog als DVB-C en IPTV. De recorders zijn analoog aangesloten.
Zal er eens een mailtje aan wagen, mooie test of ze inmiddels hun leven hebben gebeterd qua antwoorden
Verwijderd
Als ik die postcode check doe dan kan ik bij allemaal (XMSnet uitgezonderd, volgens hen bestaat mijn adres niet) een R+ krijgen. Ik woon in het Bouwexpo gedeelte.Arjen8 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:03:
[...] Waar blijf nu de uitrol naar bv andere wijken zoals de Eilandenbuurt? Ja daar woon ik en dat is puur eigen belang. Het duurt me gewoon te lang.
Verwijderd
Tja, op die manier kan je dan ook het superieure HD TV signaal als puur commercieel gebabbel beschouwen, en kan je roepen dat elk stukje digitaal en gedrukt papier van Lijbrandt een pak gebakken lucht zijn geweest.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:20:
Ik heb het ook mogen horen op de voorlichtingsavond. Maar hier werd er wel meteen achteraan gezegd dat men nog met een officiele pers-introductie zou komen. Aangezien die er nooit gekomen is heb ik het verhaaltje op de avond maar als puur commercieel beschouwd.
Dat is mij iets te kort door de bocht, als ik kijk naar Lijbrandt de laatste drie maanden qua ontwikkelingen en performance verbeteringen bij ons.
Men zei als Lijbrandt de eerste te willen zijn die met 200Mbit en iets later zelfs 1000Mbit internet zou uitkomen, waarbij ik eigenlijk mezelf alleen afvroeg wat je in hemelsnaam met 1000Mbit aanmoest, en wie aan de andere kant ook deze perfomance zou kunnen aanleveren?
Inmiddels zijn de geruchten dat KPN ook bij ons als eerste met 200Mbit gaat komen, en blijft het vanuit de verkoopkanalen van Lijbrandt hierover stil, ook is stiefzusje XMS inmiddels al 200Mbit aan het leveren, dus die scoop zijn ze virtueel toch al kwijt (virtueel omdat men de relatie XMS en Lijbrandt hardnekkig blijft ontkennen).
Op de achtergrond hebben de heren van het webteam mij inmiddels (hopelijk gemeend) beterschap beloofd, om een lange waslijst van IPTV en communicatieproblemen te gaan oplossen (die los staan van KPN ITV streams), dus wacht ik af wat er na een supersnelle eerste reactie op mijn DM van vannacht gaat gebeuren in de praktijk.
@bensweblog: Ik heb de delen I en II met aandacht gelezen, en moet zeggen dat het objectief goed onderbouwde stukken zijn.
Mijn mening over wat jij WBA All-in noemt gaat in B&R voor Lijbrandt toch niet in zijn geheel op, omdat de andere diensten zoals internet en telefonie wel degelijk van eigen inkoop komen (XMS internet, xsnews usenet en een Noorse VoIP leverancier, ik gok Telio, omdat die weer in verband te brengen is met Optibel en XMS in Nederland), en blijft dus alleen de KPN streams over als dicrepantie op het eigen geadverteerde pakket wat men op WGDO netwerken wel levert.
Daarbij kan je niet eens echt spreken van inkoop van TV diensten, want als je de incestueuze relatie tussen Lijbrandt, Glashart/Reggefiber en Glashart Media uitzoekt, dan blijkt het allemaal achter dezelfde voordeur te zitten, of wel, wij van WC eend leveren WC eend, waarbij alleen het kastje waaruit het gehaald wordt in een andere hoek van het pand staat en het geld alleen virtueel van de ene naar de andere BV verhuist, maar in de holding blijft.
Als eerder gememoreerd praten we voor Lansingerland als het straks voltooid is qua dekking dus over een potentieel van driekwart miljoen euro jaarlijkse omzet indien iedereen IPTV afneemt van de voorziene aansluitingen daar.
Ik zit inmiddels een jaartje of 25 in het zakenleven, en als ik zo'n omzet bij een eigen dochter kan wegleggen, in plaats van het uit te geven aan een concurrent die operator is op het netwerk waarop jij toegang inkoopt, dan is dat me alles waard.
Ik zou dan ook graag eens uitgelegd krijgen wat nu precies de moeilijkheid is waardoor men verplicht KPN rommel aan moet leveren, daar waar ze alle andere diensten wel vrij kunnen aanleveren.
Wat is het verschil tussen internet, VoIP en IPTV datatechnisch dan wel? De VLAN constructie?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 10:13 ]
Verwijderd
Als ik het door Lijbrandt geleverde DVB-C beeld vergelijk met de UPC mogelijkheden waar moet ik dit dan aan gelijkstellen c.q. is het beter dan: Analoog of Digitaal basis of Digitaal HD?
Ik denk dat dit voor meer mensen wel eens een belangrijk criterium zou kunnen zijn bij de bepaling welk abo ze zullen nemen.
Iemand die hier uitspraken over kan en durft te doen?
R+ kan je in almere alléén in de nog op de XMS website genoemde wijken in Almere Buiten krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:51:
[...]
Als ik die postcode check doe dan kan ik bij allemaal (XMSnet uitgezonderd, volgens hen bestaat mijn adres niet) een R+ krijgen. Ik woon in het Bouwexpo gedeelte.
Een verdere uitrol staat vooralsnog niet op de planning (maandag nog bevestigd gekregen van Tweak). WGDO wordt in Almere dus NIET uitgebreid....
@TonVH: Het DVB-C signaal van Lijbrandt/GHM is absoluut BETER dan UPC Analoog en zelfs beter dan UPC Digital. Maar aangezien men op het DVB-C signaal geen HD aanbod doet zal het nooit beter zijn dan UPC HD.
Stiekem hoop ik eigenlijk dat GHM op het DVB-C netwerk ook nog eens Ned. 1, 2 en 3 in HD gaat aanbieden als extra service. Aangezien dit in het IPRTV pakket ook altijd erbij zit, ongeacht of je het HD pakket erbij hebt of niet.
Er is in het geval van Lijbrandt dan ook geen sprake van "verplicht aanleveren van KPN Rommel". Als dit echt zo was, dan had Lijbrandt ook niet de Amino met GHM diensten mogen leveren, dan hadden ze net als Tweak ook VLAN capable routers moeten leveren en de Motorola STB's van KPN.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:53:
[...]
Ik zou dan ook graag eens uitgelegd krijgen wat nu precies de moeilijkheid is waardoor men verplicht KPN rommel aan moet leveren, daar waar ze alle andere diensten wel vrij kunnen aanleveren.
Wat is het verschil tussen internet, VoIP en IPTV datatechnisch dan wel? De VLAN constructie?
Lijbrandt biedt OOK op tv gebied dus wel degelijk een eigen (of iig GHM) product aan!
De enige discrepantie zit hem dus in de bron van de TV-streams.
[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 10:21 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
DVB-C van Lijbrandt evenaart of overtreft zelfs qua beeldkwaliteit UPC Digitaal basis, maar hiet Digitaal HD, simpelweg omdat in het basispakket maar 39 zenders zitten (dezelfde 39 als uit het analoge pakket) en alleen de SD versie ervan, dus kan je het niet met het HD pakket vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:13:
In al dit kwaliteitsgeweld heb ik een m.i. vrij simpele vraag;
Als ik het door Lijbrandt geleverde DVB-C beeld vergelijk met de UPC mogelijkheden waar moet ik dit dan aan gelijkstellen c.q. is het beter dan: Analoog of Digitaal basis of Digitaal HD?
Ik denk dat dit voor meer mensen wel eens een belangrijk criterium zou kunnen zijn bij de bepaling welk abo ze zullen nemen.
Iemand die hier uitspraken over kan en durft te doen?
Teletext werkt prima, het enige is dat men niet de EPG informatie in de streams meezendt, dus als je een ouwe Ziggo HDD recorder eraan hangt kan je die niet via de EPG programmeren en ook heb je geen programma info op DVB-C TV's onder de infoknop, daar waar UPC uiteraard wel deze info meestuurt om op hun eigen HDD recorder te tonen en hem ermee te kunnen programmeren.
Geen idee of die EPG info wellicht in een later stadium nog wordt toegevoegd (omdat dit zeker handig is en het DVB-C signaal dan pas volwaardig is), maar wellicht dat iemand van het webteam hier een zinnige uitspraak over kan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 10:20 ]
* Ze bieden zelf als ISP en contentleverancier diensten aan (KPNGlasvezel)
* Ze bieden Wholesale diensten aan via partijen zoals Tweak (V-LAN capable router vereist, standaard de Experiabox, exacte kopie van de KPN TV-dienst incl. Motorola STB
* Ze treden op als TV-stream leverancier richting GHM, dat verder nog steeds gewoon haar eigen TV-dienst aanbiedt (hence, de levering van de CATV fiber en de Amino set top box)
Verwijderd
En wat maakt een GHM product dan tot een GHM product als de bron niet GHM is?eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:24:
Lijbrandt biedt OOK op tv gebied dus wel degelijk een eigen (of iig GHM) product aan!
De enige discrepantie zit hem dus in de bron van de TV-streams.
Als ik een Opel koop, er een Mercedesster op plak, en hem vervolgens als Mercedes verkoopt, maakt dat die Opel nog niet tot een Mercedes toch, terwijl het Opel logo nog op het kleppendeksel onder de motorkap staat? Sterker nog, ik mag waarschijnlijk voor een rechter gaan uitleggen waarom ik de boel aan het bedonderen ben
Waarom zou ik als consument dan in hemelsnaam uberhaupt nog willen kiezen tussen diverse merken van hetzelfde product?
Ik koop een bepaald product van een bepaalde leverancier omdat ik hierover bewust heb nagedacht, en het heb vergeleken met dezelfde producten van andere leveranciers. Op basis van die vergelijking kies ik dus bewust voor het product van die leverancier die me het meeste waarde biedt voor mijn geld. Anders zou de hele wereld Opel rijden en Opel het enige merk op aarde zijn... lang leve marktwerking dus.
Wat mij in deze constructie dus een ontzettend vieze smaak in de mond geeft, is dat achteraf blijkt dat die leverancier het product wat ik in mijn vergelijking dus niet wil hebben vanwege mindere specs, toch via de achterdeur levert met hierop de sticker van het betere product geplakt.
Lijbrandt kan daar niet (direct) verantwoordelijk voor worden gehouden (even de familiebanden vergetende) want die koopt ter goeder trouw een superieur product in bij zusje GHM, KPN kan daar (misschien, als ik mijn diepe afschuw over dit bedrijf even onderdruk) ook niets aan doen, want die levert gewoon streams aan en factureert GHM hiervoor.
Vergis je niet dat veel providers slechts administratieve regelneven en voordeuren zijn die diensten direct van hun leveranciers aan hun afnemers laten bezorgen. Zelf zitten ze er hardwarematig en technisch niet of nauwelijks tussen.
Als Lijbrandt dus GHM IPTV inkoopt voor een WBA netwerk dan moeten ze er maar vanuit gaan dat GHM ook het juiste product rechtstreeks bij dat netwerk aflevert, en niet onderhands een dealtje maakt op (kosten) technische redenen met de operator om iets anders te leveren omdat dat makkelijker is.
De grote zondebok zou dan GHM moeten zijn die richting zijn leverancier KPN niet duidelijk eisen heeft gesteld aan de specificaties van het product, en aan de andere kant haar afnemer Lijbrandt niet (laat ik het ermaar op houden dat ze het niet wisten) heeft verteld dat het door KPN geleverde product aanzienlijk minder kwaliteit had dan wat zij aan haar klanten verkoopt.
Aan Lijbrandt dus om te reclameren bij GHM over de inferieuriteit van het aangeleverde TV pakket, wat niet overeenkomt met de beloofde superieure haarscherpe HD TV die Lijbrandt voor klanten generiek verkoopt (en op WGDO ook levert) en aan GHM om KPN als leverancier te manen te leveren volgens GHM specs of hun eigen product te gaan leveren.
De klant trekt zoals meestal aan het kortste einde lijkt het, maar de klant is zeker niet onmondig om dit 1, 2, 3tje aan de kaak te stellen en te verlangen dat men levert wat men verkocht heeft, ook al staan er nergens technische specs op Lijbrandt papier over de kwaliteit van het GHM product.
De suggestie is namelijk al gewekt door generiek en zonder uitzonderingen te stellen dat de kwaliteit beter is dan concurrenten KPN, UPC en Ziggo, dus lijkt me dat de mogelijke specs te bevestigen als originele Technicolor/NOB streams zoals geleverd in WGDO gebieden.
Had men nu nog nergens de echte GHM streams geleverd dan had de kwaliteitsvergelijking een hypotetische geweest als het over kwaliteit gaat, echter door op WGDO wel te leveren en op WBA niet, is het precedent daar...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:10 ]
Verwijderd
Sorry, maar die uitspraak is pertinent onjuist:eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:16:
[...]
R+ kan je in almere alléén in de nog op de XMS website genoemde wijken in Almere Buiten krijgen.
XMSnet: mijn adres (1339KP) bestaat niet. Dit adres bestaat al 10+ jaar, dus XMS maakt er een zooitje van.
Anderen (Lijbrandt, Solcon, Tweak, Plinq) : R+ geen probleem.
Het is nog steeds een GHM product om de volgende redenen:Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:42:
[...]
En wat maakt een GHM product dan tot een GHM product als de bron niet GHM is?
Als ik een Opel koop, er een Mercedesster op plak, en hem vervolgens als Mercedes verkoopt, maakt dat die Opel nog niet tot een Mercedes toch, terwijl het Opel logo nog op het kleppendeksel onder de motorkap staat? Sterker nog, ik mag waarschijnlijk voor een rechter gaan uitleggen waarom ik de boel aan het bedonderen ben
* Ik zie nergens de KPN motorola 1960/1963 ontvangers bij dit GHM product
* Ik zie nergens de verplichte Experiabox (of andere VLAN-capable router) die je bij de KPN producten nodig hebt
* Dingen als mozaiekkanaal en dergelijke zijn een GHM-dienst.
* De zenderpakketten en -volgorde zijn eigen aan GHM
* de mogelijke pakket keuzes (programma gemist, hd pakket, plus pakket) zijn eigen aan GHM en gelijk aan GHM op wgdo netwerken
Ergo: een GHM dienst
Dude, volgens mij snap jij niet wat ik met R+ bedoel. Lijbrandt, Solcon en Plinq leveren nieteens een R+ product! R+ is de naam waaronder Tweak glasvezel pakketten aanbiedt in WGDO (Reggefiber) gebieden.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:47:
[...]
Sorry, maar die uitspraak is pertinent onjuist:
XMSnet: mijn adres (1339KP) bestaat niet. Dit adres bestaat al 10+ jaar, dus XMS maakt er een zooitje van.
Anderen (Lijbrandt, Solcon, Tweak, Plinq) : R+ geen probleem.
De postcodecheck van XMS zegt dat jouw adres niet bestaat, simpelweg omdat jij gewoon in een KPN gebied woont!!! (jouw postcode wijst naar de Eilandenbuurt, die ik bij beschikbaarheid niet in het lijstje van XMS zie staan). Waarschijnlijk zal Concepts ICT bv. ook een negative op jouw postcode geven. Tweak zal alleen de gewone fiber-pakketen (dus NIET de R+) kunnen aanbieden bij jou.
De providers die jij noemt zijn allen providers die KPN Wholesale danwel WBA doen.....
[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 10:59 ]
MAG DE MUZIEK TIJDENS HET WACHTEN AAN DE TELEFOON WAT ZACHTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Ik zie het al, jij gaat echt nooit iets aan mij verkopen, want de verkoopargumenten die je nu aandraagt raken kant nog wal en gaan mij niet overtuigen dat het "the real thing/quality" van GHM is hoor.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:51:
Het is nog steeds een GHM product om de volgende redenen:
* Ik zie nergens de KPN motorola 1960/1963 ontvangers bij dit GHM product
* Ik zie nergens de verplichte Experiabox (of andere VLAN-capable router) die je bij de KPN producten nodig hebt
* Dingen als mozaiekkanaal en dergelijke zijn een GHM-dienst.
* De zenderpakketten en -volgorde zijn eigen aan GHM
* de mogelijke pakket keuzes (programma gemist, hd pakket, plus pakket) zijn eigen aan GHM en gelijk aan GHM op wgdo netwerken
Ergo: een GHM dienst
Ik kijk wel naar uitgeversvlaggetjes en bitrates, plus optisch uiteraard.
Het product is de streams en de informatie erin en de kwaliteit ervan en niet de hardware waarop je het afspeelt/bekijkt of de volgorde waarin ze worden aangeleverd!!
Dat KPN nu eenmaal een bepaalde customer setup dwingend levert, is niet anders dan dat Lijbrandt mij dwingend een Amino levert en me niet de vrijheid laat om bijv Humax of Motorola te kunnen kopen. Zij laten me dan wel weer vrij om voor internet een eigen router te kunnen kiezen.
Benzines zijn er ook merkonafhankelijk in verschillende gradaties/kwaliteiten en kan je ook in een Opel of een Mercedes verstoken mits het geen dieselversies zijn uiteraard
Als al eerder geroepen door diverse schrijvers hier: "Het maakt me geen ruk uit wie de leverancier van een product is, als de geleverde producten maar de gewenste kwaliteit hebben, en niet afhankelijk van het netwerk goed of slecht zijn voor dezelfde prijs.
Als je naar de opbouw van de menu's in de Amino kijkt dan is het Stoneroos die in opdracht van GHM de volgorde en de streambronnen bepaald waardoor ik een foutief product van een ander kan bekijken op het standaard doosje wat GHM aan zijn resellers slijt.
GHM had net zo simpel voor een ander merk kunnen kiezen of de variabele r leeglaten waardoor hun eigen IP adressen de bronnen zouden vormen. Alleen lijken die IP's niet toegankelijk op een open netwerk waar KPN het scepter zwaait.

Het is een beetje als de groene/grijze stroom kul van energieleveranciers.
Niemand garandeert mij dat de stroom die uit mijn meterkast komt afkomstig is van mijn leverancier Eneco, en niemand garandeert dat ie groen is opgewekt, omdat ik voor Eneco groene stroom heb gekozen.
Eneco routeert het gewenste vermogen namelijk niet, maar de netbeheerder (TenneT/Stedin o.a.), die mogelijk op dat moment meer RWE stroom uit kolen heeft om mij te geven dan Eneco windstroom.
In dit geval is stroom stroom, en kan ik als consument niet zien of ik de "juiste" versie ervan krijg.
Grote verschil met IPTV streams is dat ik als consument met eenvoudige middelen kan controleren of ik krijg wat ik besteld heb. En ondanks dat het allebei IPTV is zijn er hier wel degelijk verschillen aanwezig.
En over de aanvullende diensten zoals uitzending gemist... die zijn inderdaad direct of indirect afkomstig van GHM via subdomeinen van lijbrandt.nl, dus niet echt traceerbaar naar de bron.
Je brengt me overigens wel op een leuk testje.
Stel dat ik een ITV KPN stream bekijk op mijn Amino (met de beruchte lage kwaliteit) en hem daarna via uitzending gemist nogmaals zou kijken (aannemende dat die beelden opgeslagen worden vanaf originele Technicolor/NOB streams door GHM zelf) dan zou theoretisch de beeldkwaliteit van Uitzending gemist beter zijn dan de live uitzending was, tenzij met voor uitzending gemist kiest voor een SD versie van het HD signaal.
Het testje zou voor SD vs gemist SD in ieder geval verschil moeten geven, tenzij men bij gemist materiaal omwille van diskruimte ook weer comprimeert.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 11:24 ]
Maar ook van jouw verhaal en vergelijkingen kan je net zo goed zeggen dat ze kant not wal slaan. In ieder geval, het is discutabel. Want de definitie van een "product" kan wel dégelijk ook de ter beschikking gestelde hardware, menu's, pakketen, etc. omvatten. De gebruikte streams zijn slechts een (belangrijk) onderdeel hiervan.
Dat jij niet wil geloven dat het GHM is die het TV product van Lijbrandt aanbiedt, prima..... wie is het dan wel wie het aanbiedt? Het is in ieder geval ook niet KPN!
Ik kan prima leven met de wetenschap dat GHM gewoon het product aanbiedt en alleen z'n streams elders inkoopt. Dat ik daar ontevreden over ben, dat staat buiten kijf. Maar om het dan meteen een KPN product te gaan noemen......
Je zegt het ook zelf al: Stoneroos heeft voor GHM op de Amino kastjes bestemd voor WBA gebieden de menu's en de stream sources aangepast. DUS het is nog steeds GHM die het aanbiedt.
Overigens, wat betreft programma gemist: Ik weet dat bij KPN de uitzending gemist kwaliteit slechter is dan de Live TV (voor zo ver dat mogelijk is). Hoe Glashart Media dat doet weet ik niet, maar kan me voorstellen dat zij uit ruimte overweging ook hetzelfde toepassen.
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 11:27 ]
Verwijderd
eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:51:
[...]
Dude, volgens mij snap jij niet wat ik met R+ bedoel. Lijbrandt, Solcon en Plinq leveren nieteens een R+ product! R+ is de naam waaronder Tweak glasvezel pakketten aanbiedt in WGDO (Reggefiber) gebieden.
De postcodecheck van XMS zegt dat jouw adres niet bestaat, simpelweg omdat jij gewoon in een KPN gebied woont!!! (jouw postcode wijst naar de Eilandenbuurt, die ik bij beschikbaarheid niet in het lijstje van XMS zie staan). Waarschijnlijk zal Concepts ICT bv. ook een negative op jouw postcode geven. Tweak zal alleen de gewone fiber-pakketen (dus NIET de R+) kunnen aanbieden bij jou.
De providers die jij noemt zijn allen providers die KPN Wholesale danwel WBA doen.....
Dus je beweert dat ik sta te liegen!!!!!
Dat ik sprookjes verzin?
Dat ik onzin loop te verkondigen?
Kijk dan even hier:

(moet ik ook nog prints van de overigen maken? )
En nu graag je excuses.
Overigens wens ik NIET aangesproken te worden met "Dude" dat bewaar je maar voor je vriendjes.
Verwijderd
Tja, leg het uit zoals je wilt, maar als ik een stream opensloop die afkomstig is van een KPN IP adres, de uitgeverslabel KPN draagt en de encryptiemethode van KPN, en de bitrate van KPN streams, dan mag jij op zijn kop gaan roepen dat het Glashart Media spul is... het is en blijft KPN dat staat er nu eenmaal digitaal ingebeiteld.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:23:
De jij niet wil geloven dat het GHM is die het TV product van Lijbrandt aanbiedt, prima..... wie is het dan wel wie het aanbiedt? Het is in ieder geval ook niet KPN!
Ik kan prima leven met de wetenschap dat GHM gewoon het product aanbiedt en alleen z'n streams elders inkoopt. Dat ik daar ontevreden over ben, dat staat buiten kijf. Maar om het dan meteen een KPN product te gaan noemen......
Je zegt het ook zelf al: Stoneroos heeft voor GHM op de Amino kastjes bestemd voor WBA gebieden de menu's en de stream sources aangepast. DUS het is nog steeds GHM die het aanbiedt.
KPN, de grootste verkoper van onder andere brandlabelled DECT toestellen met hierop het KPN logo, in een KPN doos en met KPN handleiding... maar wel voor vijf stuivers per toestel bulk ingekocht in een of ander aziatisch lage loon land en voor het honderdvoudige hier verkocht.
Kan je de staande telefoon Orlando 100 (nog voor DECT) nog herinneren?
In Nederland destijd 149 gulden met een stalen antenne, en 199 met een rubberlul erop, inkoop vanuit Azie per 500.000 stuks, 11,95 US$ inclusief rubber antenne. Hier in Nederland omgepakt in KPN verpakking bij een BGS, en hoppa, tel uit je winst.
Niet dat ik defacto iets heb tegen brandlabelen, al wekt het soms de suggestie van kwaliteit (door een verworven goodwill bij sommige merknamen), maar het is dus ergens je naam op (laten) plakken wat niet origineel van jouw afkomstig is. Zolang de kwaliteit die geleverd wordt goed is zal het mij worst zijn wie het levert.
IPTV streams op WBA netwerken dragen niet eens het brandlabel van GHM, anders dan dat ze via een door GHM in opdracht gemaakt menuutje in een kastje worden getrokken.
GHM is de melkboer die de melk laat afleveren en niet verteld uit welke koe ze het getapt hebben.
De diverse datavelden in streams zijn als DNA van een mens en bepalen de oorsprong van iets/iemand.
Zelfs als ik me nu zou laten ombouwen tot een knappe, slanke, langbenige en rondborstige langharige blondine (en neem van mij aan dat dit nog veel lastiger is dan een KPN stream vermommen als een GHM stream
Ik heb nergens lopen vertellen dat Solcon in jouw gebied niet zou kunnen leveren.
Solcon is gewoon, net als Lijbrandt, nu klaarblijkelijk in staat om ook in KPN gebieden te leveren. Zoals ik al eerder een keer ergens opgemerkt heb.
Dus nogmaals: Wat heb ik tegen je gezegd wat je met deze printjes onderuit wenst te halen? Ga maar aan Tweak vragen of zij R+ in jouw straat kunnen leveren. Op het moment dat zij aangeven dat ze dat kunnen, dan zal ik je m'n excuses aanbieden met de conclusie dat jouw gebied klaarblijkelijk 'dual' is en dat XMS staat te liegen.
edit: Heb het even voor je gedaan. Ben uit gegaan van pnostcode 1339 KP op huisnummer 3.
* XMS: Geen glasvezel beschikbaar
* Concepts ict: Geen glasvezel beschikbaar
* Tweak: Alleen Glas 30, Glas 50 en Glas 100 (dus alleen de KPN Wholesale bundels) .
* Lijbrandt en Solcon: Beschikbaar, echter dus via de 'gewraakte' WBA manier.
Precies hetzelfde patroon als op mijn adres in Almere Stad.
Dus het enige waar ik je excuses voor aanbied is dat ik je "dude" noemde.....
@Spikecity: Jouw post kwam tussen die van mij en m.p. in
Ik kan jouw redenering 100% volgen en kan me ook heel goed voorstellen dat jij het zo ziet. Ik zie het alleen gewoon niet zo
Laten we vooral ook die illusie hoog houden, want dan hebben we in ieder geval 2 partijen (Lijbrandt en GHM) die we erop aan kunnen spreken dat ze KPN beelden verkopen. Je kan moeilijk KPN erop aankijken dat ze hun eigen beelden verkopen
[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 11:53 ]
Verwijderd
Het enige wat ik er als consument en afnemer aan kan doen is klagen bij mijn leverancier Lijbrandt, die dan vervolgens mijn klacht zal moeten controleren op echtheid en vervolgens haar leverancier aansprakelijk stellen, en mij informeren over de uitkomst ervan.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:38:
Ik kan jouw redenering 100% volgen en kan me ook heel goed voorstellen dat jij het zo ziet. Ik zie het alleen gewoon niet zo. De vraag blijft echter nog steeds wat je eraan wil gaan doen
. Alleen betrokken partijen zeggen dat gewoon het product van GHM wordt geboden in WBA gebieden. Op de 'brandmerken' in de streams na wijst alles er ook gewoon op. Dat is hoe de situatie in elkaar zit
.
Laten we vooral ook die illusie hoog houden, want dan hebben we in ieder geval 2 partijen (Lijbrandt en GHM) die we erop aan kunnen spreken dat ze KPN beelden verkopen. Je kan moeilijk KPN erop aankijken dat ze hun eigen beelden verkopen
In het echte zakenleven kan ik als bedrijf een leverancier vervangen door een andere als hij me niet de gevraagde kwaliteit leveren kan, maar in het incestueuze wereldje waarin ook Lijbrandt als kind rondhuppelt zal dat wel heel erg lastig zijn.
Kunnen Lijbrandt en haar leverancier het corrigeren, en mij als klant leveren wat mij beloofd is, dan is het prima opgelost en zand erover, is men onwillig en staat men niet open voor terechte klachten, dan stel ik ze in gebreke en kan dientengevolge onder mijn contract af met goede redenen.
Het feit dat het Lijbrandt webteam nu al mensen toezegt van hun contract af te komen om die redenen geeft mij al aan dat dit niet even snel gaat worden rechtgetrokken, als het uberhaupt al wordt rechtgetrokken.
Om nog één keertje terug te komen op KPN content geleverd door GHM?
Noem het dan in vredesnaam Glashart Media Light of zo, en je eigen pakket van mij part Glashart Media Super... maar maak onderscheid en verkoop het niet Nederlanddekkend als één en hetzelfde product.
Ik hoop dat GHM/KPN inmiddels beseffen dat je op glasvezel niet weg gaat komen met het leveren van ADSL light producten, terwijl er voor exact hetzelfde bedrag door dezelfde leverancier ook echte glasvezelproducten verkocht worden, en dat alleen het netwerk of onwil van de operator hier aan te grondslag ligt.
Lijkt me een leuk onderwerp voor een proefprocesje
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:03 ]
Verwijderd
euhh..Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:30:
[...]
Dus je beweert dat ik sta te liegen!!!!!
Dat ik sprookjes verzin?
Dat ik onzin loop te verkondigen?
Kijk dan even hier: [afbeelding]
(moet ik ook nog prints van de overigen maken? )
En nu graag je excuses.
Overigens wens ik NIET aangesproken te worden met "Dude" dat bewaar je maar voor je vriendjes.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:54:
De zaak op de spits drijven terwille van het op de spits drijven is verkwisting energie (en slecht voor het miljeu).
In je laatste bericht kan ik me helemaal vinden.
@Pageon: Hehe. Ik had idd ook een iets minder heetgeblakerde reactie van m.p. verwacht.
Of kom ik echt zo liegerig over?
Volgens mij ben ik gewoon iemand die (net als iedereen hier) op basis van beschikbare info probeert de situatie te analyseren en te schetsen. Als een ander daar dan een aanvulling op heeft, prima. Maar kom dan wel met de juiste terminologie en juiste argumenten.
[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 11:57 ]
Verwijderd
As you said yourself: ameneymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:55:
Spikecity, amen
In je laatste bericht kan ik me helemaal vinden.
@Pageon: Hehe. Ik had idd ook een iets minder heetgeblakerde reactie van m.p. verwacht.
Of kom ik echt zo liegerig over?
Volgens mij ben ik gewoon iemand die (net als iedereen hier) op basis van beschikbare info probeert de situatie te analyseren en te schetsen. Als een ander daar dan een aanvulling op heeft, prima. Maar kom dan wel met de juiste terminologie en juiste argumenten.
Verwijderd
HD sowieso niet volgens mij, maar ook Eredivisie Live SD niet overal lijkt het.ik222 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:57:
Is Eredivisie Live HD nu trouwens te ontvangen in de WBA gebieden? Anders is ook dat namelijk anders dan in de WGDO gebieden...
Staat op het lijstje wat aan het webteam inmiddels per DM is afgeleverd
25-11 geactiveerd in B&R en nog steeds niet beschikbaar, 25-11 geactiveerd in Almere en binnen 10 minuten draait het....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:01 ]
Maar wel dat ze op een OPEN netwerk toch alle klanten de KPN strop om de nek leggen.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:38:
Je kan moeilijk KPN erop aankijken dat ze hun eigen beelden verkopen
Verwijderd
Waarom gebruikt KPN low bitrate streams voor glasvezel?....
Als jij over dit onderwerp meer weet of denkt te weten schrijf het op of stuur een e-mail.
Wat eerste losse gedachten als aansporing
- omdat de experiabox geen hogere bitrates kan verwerken qua CPU (gelijktijdige taken).
- omdat develo's geen hoge bitrates kunnen verwerken. Bijv kijken en opnemen van HD tegelijk)
- omdat dezelfde streams gebruikt worden voor ADSL en ADSL niet meer aan kan
- omdat een hogere bitrate meer datacommunicatie dus bandbreedte kost
- omdat...
- omdat...
Verwijderd
Hahahaha, ik pleur van mijn kruk van het lachen nu... want het zet het KPN streamverhaal weer enigszins in perspectief.Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:57:
Oproepje aan Lijbrandt webteam:
MAG DE MUZIEK TIJDENS HET WACHTEN AAN DE TELEFOON WAT ZACHTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na een tijdje met dat irritant harde gitaargejengel in de wacht te hebben gehangen was zelfs de Lijbrandt medewerkster zo slim om mij op een stille manier in de wacht te zetten, zich verontschudigend voor het idiote geluidsniveau van de pauzemuziek inderdaad
Ik moest na jouw reactie ongemerkt denken aan een oude postbus 51 TV campagne tegen gehoorschade door geluidsoverlast op het werk, waarin een man met gehoorbeschadiging op een feestje tegen zijn vrouw "zachtjes" zegt: "JA HOOR DE AUTO IS OP SLOT EN HET LICHT IS UIT" of iets van die strekking....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:19 ]
Ik begrijp niet helemaal waarom je de conclusie trek dat ik een analoog fan ben? Ik ben extreem enthousiast over Blueray. Ik vind dat echt een enormer vooruitgang ten op zichte van DVD. DVD was minder ruisgevoelig dan VHS, maar kwalitatief viel het me best tegen. Blueray geeft nu echt veel meer details. Je kan ieder stoppeltje en zweetdruppeltje op iemand gezicht zien. Zoiets verwacht ik dus ook bij digitale TV (ja de bitrate zal lager zijn en de resolutie gene 1080P maar 1080i, maar toch). Dat je bij voetbal weer de 22 spelers van elkaar kan onderscheiden (wat met analoog en Digitenne en het huidige Lijbrandt signaal lastig is. Mijn vader heeft CAIWay en Eredivisie Live HD en dat is pas echt kwaliteit!Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:08:
[...]
Uit je hele betoog laat je blijken een analoog fan te zijn tenzij het echt niet anders kan, en dat is je goede recht. De manier waarop jij een digitaal TV beeld beschrijft toont aan dat je wellicht nog nooit een ongecomprimeerd HD TV beeld gezien hebt, en afgaat op de inderdaad zwaar gecomprimeerde en ongedetailleerde Digitenne en Eredivisie Live meuk op ADSL bitrates.
Er zijn ook nog steeds mensen die muziek van een LP beter vinden klinken dan van een CD, ook prima.
Beiden zijn subjectieve zaken, die niet te kwantificeren zijn en niets met kwaliteit te maken hebben.
Technologische vooruitgang en digitalisering van multimedia is nu eenmaal niet ieders kopje thee, maar voor mensen die glasvezeldiensten juist hiervoor afnemen is het juist wel het kopje thee, en niet een kopje lauw water waar de thee overheen is gevlogen. Ik krijg koppijn van het lezen van een boek op een iPad, dus heb ik daar een echte e-Ink reader voor aangeschaft
Kwaliteit kan je zeker als het digitaal is gewoon meten, en dus ook een leverancier hierop aanspreken.
Als elders gezegd zal ook mij de bron een biet zijn, mits de specs maar zijn wat men verkoopt, al halen ze het inderdaad bij de Lidl of de Aldi vandaan.
[...]
Nu wil ik niet ouwenelen, maar het prijsverschil tussen Lijbrandt 50 Compleet (59,95) en Lijbrandt 50 Combinatie (49,95) is ook een tientje, en het technische verschil is TV wel of niet leveren, dus betaal je in feite als voor KPN crap hier.
Dus ik ben zeker fan van HD, maar niet van mensen die er uit zien als tekenfilm popetjes. In plaats van meer detail heb ik nu midner detail dan bij analoog/SD. Ik ben vanochtend gebeld door Lijbrandt, nadat ik via mail hierover geklaagd had (en hulde voor de reactietijd van Lijbrandt, ze bellen of mailen nu binnen 1 dag terug) en nu zou het aan mijn Amino kunnen liggen en hebben ze gevraagd of ik met mijn kastje langs wil gaan bij de glashart winkel om te testen... Want zo slecht hoort het beeld toch niet te zijn.
Alleen een beetje veel gedoe, zeker met het huidige weer (en geen auto).
Kunnen mensen nu bevestigen of ze ook last hebben van de beeldkwaliteit zoals ik het steeds beschrijf? Ik zie dus ook echt geen verscheel tussen de HD en dezelfde SD kanalen.
Ik heb wel Eredivisie Live, maar 99% zeker geen HD. Bij de HD kanalen hoort dat in het zenderlogo te staan en de kwaliteit houdt ook niet over (net ietsjes beter dan Digitenne).ik222 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:57:
Is Eredivisie Live HD nu trouwens te ontvangen in de WBA gebieden? Anders is ook dat namelijk anders dan in de WGDO gebieden...
@Ben: Ik denk (maar dat is mijn observering) het niet zo moeilijk is....Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:14:
Vraag voor de deskundigen (of zij die dit graag willen zijn) onder de lezers
Waarom gebruikt KPN low bitrate streams voor glasvezel?....
Als jij over dit onderwerp meer weet of denkt te weten schrijf het op of stuur een e-mail.
Wat eerste losse gedachten als aansporing
- omdat de experiabox geen hogere bitrates kan verwerken.
- omdat develo's geen hoge bitrates kunnen verwerken. Bijv kijken en opnemen van HD tegelijk)
- omdat dezelfde streams gebruikt worden voor ADSL en ADSL niet meer aan kan
- omdat een hogere bitrate meer datacommunicatie dus bandbreedte kost
- omdat...
- omdat...
De Experiabox kan zat hoge bitrates aan (ze kunnen ook gewon 100 mbit routeren).
Ik denk dat het neer komt op het punt "omdat dezelfde streams gebruikt worden voor ADSL en ADSL niet meer aan kan". Met daaraan toegevoegd dat ze er geen economisch gewin in zien om voor de glasvezelklanten (of resellers) hogere bitrates aan te bieden.
Of anders gezegd: Ze verwachten er niet veel aan te verliezen dat klanten via glasvezel dezelfde kwaliteit krijgen als via ADSL.
@KarlMarX: Er is wel verschil tussen HD en SD, zelfs bij KPN. Alleen dan moet het huidige programma op de zender ook wel echt in HD zijn opgenomen (anders is het gewoon upscaled SD). En je set top box op 1080i zetten
Maar dat gezegd hebbende: Het verschil is helaas niet baanbrekend.....
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 12:25 ]
Verwijderd
Het was dan ook zeker niet denigrerend bedoeld, want ik ken zat mensen die digitaal in bepaalde vormen niet willen hebben omdat analoog naar hun smaak beter, mooier, of wat dan al niet anders is wat iemands smaak bepaald.
Als voorbeeld audiofielen die hun boxen met 25 mm kwadraat bekabelen, en vervolgens ouwe LP's afspelen op een Lenco meteen van Heul naald erin.... en die dan roepen dat het warmer, dynamischer, lekkerder klinkt dan dezelfde band op CD.
Dat mag hoor, ieder zijn meug, zelfs ik vind oude Laurel en Hardy z/w beelden met een resolutie van anderhalve pixel nog steeds aangenaam om te bekijken
Het voordeel van analoog is waarschijnlijk dat eventuele verslechtering van signaalcondities heel gradueel zichtbaar worden in de vorm van fijne ruis, daar waarbij slechter worden van digitaal signaal in eerste instantie leidt tot meer intensieve foutcorrectie, en daarna tot keiharde aan/uit storingen in de vorm van blokjes en uit elkaar vallende beelden of freezes.
Voor beiden is wat te zeggen.
Als jij op een WBA netwerk geen verschil ziet tussen SD en HD beelden dan lijkt me er iets niet te kloppen bij jou of met je ogen (again, niet beledigend bedoeld).
HD beelden waarbij de uitzending zelf ook als bron 1080i is, bij mij (ook KPN WBA) hebben veel meer resolutie en veel minder door de TV geinterpoleerde spookpixels om het SD beeld op een 1080 101 cm scherm vullend te krijgen.
Ik zie een groot verschil dus in de scherpte, maar ik zie ook groot verschil tussen HD van UPC en dat van Lijbrandt (WBA KPN) in contrast en detaillering... dus bij deze de bevestiging dat ik last heb van de beeldkwaliteit.
Maar staat in de zenderlijst dan wel Eredivisie Live 1 HD bijvoorbeeld? Het HD logo staat er overigens sowieso alleen bij Eredivisie Live 1 HD, bij de overige kanalen zet EDL geen HD logo in beeld bij de HD variant.KarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:17:
[...]
Ik heb wel Eredivisie Live, maar 99% zeker geen HD. Bij de HD kanalen hoort dat in het zenderlogo te staan en de kwaliteit houdt ook niet over (net ietsjes beter dan Digitenne).
Verwijderd
Marketingtechnisch overigens niet een echt slechte beslissing, want met 2% glasvezelgebruikers in Nederland waarvan slecht minder dan de helft WBA is, is het nog niche marketing en niet wereldbedreigend voor een tanende omzet. Omgekeerd zou KPN met het verhogen van de bitrate een mega veel groter probleem krijgen met al die ADSL light verbindingen van 6/1 of 12/1, wat ze uiteindelijk meer klanten kost die vervolgens naar Ziggo of UPC gaan omdat ze niet defacto voor FttH kunnen kiezen.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:23:
Ik denk dat het neer komt op het punt "omdat dezelfde streams gebruikt worden voor ADSL en ADSL niet meer aan kan". Met daaraan toegevoegd dat ze er geen economisch gewin in zien om voor de glasvezelklanten (of resellers) hogere bitrates aan te bieden.
Of anders gezegd: Ze verwachten er niet veel aan te verliezen dat klanten via glasvezel dezelfde kwaliteit krijgen als via ADSL.
Jammer alleen dat men besluit om snorfietsenstreams te gebruiken en te verkopen als "het beste wat er is op dit gebied" op de supersnelweg genaamd glasvezel, het staat namelijk zo lullig als er links en rechts echte streams voorbij suizen, die je lachend nakijken en naar hun voorhoofd wijzen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:34 ]
De box staat inderdaad, na jullie tip al enige tijd op 1080i. Maar ik kijk niet heel veel tv en heb nog geen verschil gezien. Welke programma's worden wel in echte HD uitgezonden?
Eredivisie Live zou moeten, maar het lijkt erop dat in KPN gebied je gewoon geen EDL in HD kan krijgen, alhoewel Lijbrandt dat nog niet bevestigd heeft. Lijkt me wel aannemelijk, aangezien KPN zelf nog geen EDL in HD in hun aanbod hebben en wij alleen KPN zooi ontvangen. Bovendien zal het met de KPN streams waarschijnlijk niet eens een verbetering zijn als je wel EDL in HD zou ontvangen.
Lijbrandt zou EDL gewoon op het DVB-C signaal moeten zetten met een smartcard, zoals Caiway doet, dat werkt perfect. Gewoon dat hele IPTV overboord gooien.

Mijn schoonvader heeft dus XMS en daar is de IPTV wel beter dan hier, maar nou ook niet echt zichtbaar veel beter dan het DVB-C signaal (misschien wel in echte HD uitzendingen, maar je kan ook gewoon HD signalen over DVB-C verzenden zoals Caiway doet).
@ik222
Nee, die aanduiding mist dus. Dus daarom ben ik er 99% zeker van dat ik geen EDL in HD ontvang.
@spikecity
Ik vind analoog alleen in de huidige situatie beter dan IPTV, omdat ik nu bij IPTV helemaal geen details zie en bij analoog tenminste nog wel. Bij echt HD beeld met hoge bitrate (zoals blueray) vind ik HD echt wel beter. Ik weet alleen niet welke programma's wel echt in HD worden uitgezonden om te kunnen testen.
[ Voor 17% gewijzigd door KarlMarX op 01-12-2010 12:37 ]
Verwijderd
Excuses, wordt deze week nog aangepast. We zoeken ook nog even naar nieuwe muziek....Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:57:
Oproepje aan Lijbrandt webteam:
Gr Webteam Lijbrandt
Verwijderd
De muziek was op zich niet onaangenaam, alleen het volume is dodelijk over een gemiddelde DECT telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:42:
[...]
Excuses, wordt deze week nog aangepast. We zoeken ook nog even naar nieuwe muziek....
Gr Webteam Lijbrandt
Wellicht gewoon het volumeschuifje een tikje of twee naar beneden klikken in de centrale, of denk ik nu weer te eenvoudig?
Tipje mijnerzijds... zoek eens op freemusic.com, ontelbaar veel stijlen en soorten auteursrechtenvrije tracks in mp3 formaat
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:48 ]
Verwijderd
De centrale heeft geen mengpaneel ;-(Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:45:
[...]
De muziek was op zich niet onaangenaam, alleen het volume is dodelijk over een gemiddelde DECT telefoon.
Wellicht gewoon het volumeschuifje een tikje of twee naar beneden klikken in de centrale, of denk ik nu weer te eenvoudig?
Muziek lager = stem van medewerkers ook lager. De leverancier gaat de audiofiles bewerken zodat het volume naar beneden gaat (heet dat geen normaliseren?)
Gr Webteam Lijbrandt
Verwijderd
Ok, zo kan het ook, alhoewel onze bedrijfscentrale gewoon een softwaremenuutje heeft waarin we het volume van onze wachtstandmuziek kunnen veranderen, zonder gesprekvolumes aan te passen, dus dacht ik... dat zal elke moderne centrale wel hebbenVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:48:
De centrale heeft geen mengpaneel ;-(
Muziek lager = stem van medewerkers ook lager. De leverancier gaat de audiofiles bewerken zodat het volume naar beneden gaat (heet dat geen normaliseren?)
Gr Webteam Lijbrandt
Verwijderd
Volgens mij is Discovery HD showcase bijna altijd in HD en zou dus een redelijk representatief beeld moeten geven, zij het dat de bitrate van dit kanaal vergeleken met HD van NOB lager is (maar dat is alleen in WGDO gebieden zichtbaar, want in WBA komt geen enkele HD stream boven de 8Mbit).KarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:33:
Ik vind analoog alleen in de huidige situatie beter dan IPTV, omdat ik nu bij IPTV helemaal geen details zie en bij analoog tenminste nog wel. Bij echt HD beeld met hoge bitrate (zoals blueray) vind ik HD echt wel beter. Ik weet alleen niet welke programma's wel echt in HD worden uitgezonden om te kunnen testen.
Voor mij heeft deze zender gevoelsmatig een van de scherpere HD beelden, zeker/zelfs in WBA gebieden.
Wat betreft bijvoorbeeld Ned. 1, 2 en 3: Gek genoeg zie ik de meeste HD programma's bij de EO

Is er niet ergens gewoon een overzicht van programma's in HD?
Verwijderd
Jij schreef letterlijk "Dude, volgens mij snap jij niet wat ik met R+ bedoel. Lijbrandt, Solcon en Plinq leveren nieteens een R+ product! R+ is de naam waaronder Tweak glasvezel pakketten aanbiedt in WGDO (Reggefiber) gebieden. "eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:38:
@m.p. En welke van mijn uitspraken denk je onderuit te halen met je screenshot?????
Ik heb nergens lopen vertellen dat Solcon in jouw gebied niet zou kunnen leveren.
Daarin noem je dus wel degelijk Solcon in je rijtje. In de offerte kun je zien dat GHM wordt geleverd en en ook leveren ze (door mij expliciet nagevraagd) DVB-C.
Verwijderd
Het probleem is niet zozeer het volume maar de metaalachtige geluiden die er overheen gaan. Dus tijdens het gesprek en niet tijdens wachten. Bel zelf eens met de afdeling die de gesprekken heeft gevoerd. Verkoop bellen heeft geen zin want daar is het geluid wel normaal.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:48:
[...]
De centrale heeft geen mengpaneel ;-(
Gr Webteam Lijbrandt
Best KPN,
Op tweakers lopen een aantal topics over de streams die door KPN worden geleverd over de glasvezel van o.a. Almere.
[Almeernet] Glasvezel in heel Almere
en
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
Nu hoeven jullie niet alles te lezen maar ik kan zeggen dat men niet blij is.
Misschien kunnen jullie jullie plannen voor de glasvezel eens met ons delen?
Met vriendelijke groeten,
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php
Verwijderd
http://www.lijbrandt.nl/u...06LijbrandtPluspakket.pdfKarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:06:
Bedankt.
Rechtsonderin de PDF alle HD zenders in het HD pakket van Lijbrandt
Uiteraard bestaat er geen overzicht over de bronkwaliteit van welke uitzending op welke zender in full HD wordt uitgezonden, want dat zit wel heel ver van de leverancier af.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 13:39 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat Lijbrandt heel modern ook een aan hun SugarCRM gekoppelde VoIP centrale heeft, en je dus mogelijk last hebt van echo/feedback onderdrukkingsfilters die in VoIP heel gebruikelijk zijn om AD/DA conversie en datatransport vertragingsecho's te onderdrukken (wonderoortjes effect), maar stiltes aan het einde van woorden nogal eens metaalachtig afkappen als ze te strak staan. Ik denk dat men daar, anders dan het beter inregelen van die filters weinig aan kan veranderen, maar het was de knoertharde muziek die bij veel bellers naar de servicedesk tot een gehoorbeschadiging heeft geleidVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:35:
Het probleem is niet zozeer het volume maar de metaalachtige geluiden die er overheen gaan. Dus tijdens het gesprek en niet tijdens wachten.
Als je alle digitale correcties binnen VoIP en DECT bij elkaar optelt dan bijten ze elkaar wel eens, en zijn ze ook in combinatie met "te harde" muziek verre van ideaal.
en in het "tevreden of niet?" topic het volgende geplaatst
"
Hier zijn een aantal mensen zeer ontevreden.
Met name omdat de KPN tv streams levert van adsl nivo. Veel te lage bitrates dus. Dit is de reden dat de beelden behoorlijk matig zijn.
Vooral het eerste plaatje maakt veel duidelijk.
en
Jullie hoeven alles te lezen natuurlijk. Maar de "tweakers" zijn niet zo blij met de KPN.
"
Kijken of men wil praten bij de KPN.
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Aan de offerte kun je m.i. ook zien dat het een KPN produkt is (vanwege de Thompson router).Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:33:
[...]
Daarin noem je dus wel degelijk Solcon in je rijtje. In de offerte kun je zien dat GHM wordt geleverd en en ook leveren ze (door mij expliciet nagevraagd) DVB-C.
Ga er maar van uit dat GHM geleverd wordt met de hier maar al te goed bekende KPN streams.
Goede zaak, bij Tros Radar is ook weer een nieuw topic verschenen bij het onderdeel televisie zag ik.Cosimo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:52:
Ook eens een accountje aangemaakt op http://kpn.gebruikers.eu/
en in het "tevreden of niet?" topic het volgende geplaatst
"
Hier zijn een aantal mensen zeer ontevreden.
Met name omdat de KPN tv streams levert van adsl nivo. Veel te lage bitrates dus. Dit is de reden dat de beelden behoorlijk matig zijn.
Vooral het eerste plaatje maakt veel duidelijk.
en
Jullie hoeven alles te lezen natuurlijk. Maar de "tweakers" zijn niet zo blij met de KPN.
"
Kijken of men wil praten bij de KPN.
Misschien dat een stroom negatieve publiciteit wat druk op de ketel zet.
Hoe kan ik een PM versturen op het forum? Ik kan het nergens vinden. Ik wil wel graag een 'man in het veld' om te checken, want mijn verbinding is veel trager dan de 50Mbit die ik besteld heb. Tests gedaan met pc/laptop rechtstreeks aan de verbinding en deze al naar de helpdesk gestuurd, maar krijg dan weer een email met meer vragen die gewoon niet relevant zijn. Vandaag nog een email gestuurd dat het iets sneller lijkt maar een paar uur later is het weer haast hetzelfde als de eerste keer, maar hoger dan 35Mbit kom ik dan ook echt niet.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:00:
[...]
Verder heb ik nog een verzoek. We zien wat cijfers over tegenvallende snelheidstesten. We willen onze "man in het veld" even langssturen bij iedereen die issues heeft met de behaalde snelheid. Misschien is er niets aan de hand, maar wellicht staat er ergens een setting verkeerd in het transportnetwerk. Als je hier prijs op stelt, stuur dan even een PM
Gr Webteam Lijbrandt
Verwijderd
Ik neem aan dat je nog ergens het woordje "niet" in gedachten had gepland in deze zinCosimo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:52:
Jullie hoeven ... alles te lezen natuurlijk. Maar de "tweakers" zijn niet zo blij met de KPN.
Nu is het net of ze alles moeten lezen
Verder altijd goed om KPN eens te polsen wat hun toekomstplannen zijn voor ITV op glasvezel, want als KPN daar de kwaliteit nu eens zou ophalen tot het niveau van GHM, dan is het probleem op wba netwerken ook als sneeuw voor de zon verdwenen, of in ieder geval gereduceerd tot iets pietluttigs als encryptie waardoor HTPC gebruikers kunnen stoppen met hun hobby
Verwijderd
Ik neem aan dat je naar het webteam bedoeld?pendragon1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:08:
[...]
Hoe kan ik een PM versturen op het forum? Ik kan het nergens vinden.
Onder de schermnaam staan drie kleine ikoontjes, de meest rechtste (een poppetje met een tekstwolkje erboven) is de link om een DM te sturen, zoals een PM hier heet
Mensen die DM uit hebben staan hebben alleen het envelopje en het schilderijtje, voor respectievelijk myReact enGallery overzichten op dit forum.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 14:16 ]
Excuses, ik had je weder-bericht in dit topic nog niet gezien.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:33:
[...]
Jij schreef letterlijk "Dude, volgens mij snap jij niet wat ik met R+ bedoel. Lijbrandt, Solcon en Plinq leveren nieteens een R+ product! R+ is de naam waaronder Tweak glasvezel pakketten aanbiedt in WGDO (Reggefiber) gebieden. "
Wat ik bedoelde is dat jij in je originele bericht zei dat de genoemde providers op jouw postcode allemaal R+ leveren, terwijl alleen Tweak de productnaam "R+" voert. En als je op jouw adres een postcodecheck bij Tweak doet, dan zul je juist zien dat Tweak bij jou alleen maar de KPN bundels kan leveren en niet de R+ bundel. Groter bewijs dat je in een KPN gebied zit kan je gewoon niet hebben.
Solcon (en ook Lijbrandt nog steeds) hebben inderdaad in hun offering staan dat ze televisiesignalen van Glashart Media leveren. Maar die term heeft geen enkele waarde meer met betrekking tot het netwerk waar je op zit. Want zowel op de WGDO/Reggefiber netwerken als op de KPN netwerken levert men IPTV en DVB-C van Glashart Media. Alleen op KPN netwerken komt de IPTV dus van een andere bron.
Solcon zegt ook op mijn postcode Glashart Media te leveren terwijl ik toch echt in een 100% KPN/WBA gebied zit.
Daar was in inmiddels achter, maar ik zie deze bij niemand staan. Heb hem net bij mezelf aangezet, maar bij het webteam zie ik deze niet, jij wel?Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:14:
[...]
Ik neem aan dat je naar het webteam bedoeld?
Onder de schermnaam staan drie kleine ikoontjes, de meest rechtste (een poppetje met een tekstwolkje erboven) is de link om een DM te sturen, zoals een PM hier heet
Mensen die DM uit hebben staan hebben alleen het envelopje en het schilderijtje, voor respectievelijk myReact enGallery overzichten op dit forum.
Edit: ik zie ze nu. M'n profiel aangepast en opgeslagen........ik ga ze een PM/DM sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door pendragon1 op 01-12-2010 14:24 ]
Verwijderd
En ik wilde net gaan schrijven dat indien je zelf geen DM's aanzet, je ze van de anderen dus ook niet zietpendragon1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:19:
Edit: ik zie ze nu. M'n profiel aangepast en opgeslagen........ik ga ze een PM/DM sturen.
Ik bedoelde inderdaad welke specifieke programma's in bron al HD zijn, niet welke zenders...Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:38:
[...]
http://www.lijbrandt.nl/u...06LijbrandtPluspakket.pdf
Rechtsonderin de PDF alle HD zenders in het HD pakket van Lijbrandt
Uiteraard bestaat er geen overzicht over de bronkwaliteit van welke uitzending op welke zender in full HD wordt uitgezonden, want dat zit wel heel ver van de leverancier af.
Verwijderd
Ik heb zelf KPN glas maar ik ben het met je eens dat bijvoorbeeld de gezichtskleur weergave gewoon matig is bij de KPN streams. Ik heb zelf ook satelliet en daar is de kleur weergave gewoon beter . Ik kijk trouwens ook op een Philips TVKarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:17:
[...]
Kunnen mensen nu bevestigen of ze ook last hebben van de beeldkwaliteit zoals ik het steeds beschrijf? Ik zie dus ook echt geen verscheel tussen de HD en dezelfde SD kanalen.
[...]
Ik heb wel Eredivisie Live, maar 99% zeker geen HD. Bij de HD kanalen hoort dat in het zenderlogo te staan en de kwaliteit houdt ook niet over (net ietsjes beter dan Digitenne).
KPN heeft geen HD zenders van Eredivisie Live zijn je wel mee bezig
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 14:41 ]
Bedankt. Het is altijd heerlijk om te zien hoe snel je hier geholpen wordt!Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:29:
[...]
En ik wilde net gaan schrijven dat indien je zelf geen DM's aanzet, je ze van de anderen dus ook niet ziet
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:10:
[...]
Ik neem aan dat je nog ergens het woordje "niet" in gedachten had gepland in deze zin
Nu is het net of ze alles moeten lezen
Verwijderd
In de totaaltv staan de meeste HD programma's vermeld. Totaaltv is eigenlijk een blad voor satelliet.KarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:06:
Bedankt.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3489
Ik ben net ook zo maar door Lijbrandt gebeld. Heel vrolijk klinkende dame aan de lijn maar dat terzijde
"Meneer ik kan u meedelen dat u binnenkort wordt aangesloten". Gek genoeg klonk zij nog redelijk verrast toen ik zei dat ik nummer zo veel ben die gebeld wordt terwijl het aansluiten (of een poging daartoe zoals in mijn geval) allang gebeurd is.
Het begint er op te lijken dat ze de servicedesk op orde beginnen te krijgen (maar inderdaad wat een volume bij het wacht muziekje)
Verwijderd
Tja, we willen voorkomen dat klanten overvallen worden door de activering en ze alsnog de mogelijkheid geven voor uitgesteld aansluiten. Nu blijkt dat de snelheid van activeren de lijsten die gebruikt worden inhaalt...Zo komt deze extra inspanning een beetje vreemd over (zeg maar onprofessioneel...). We zoeken nog naar een oplossing om de data voor de "bellers" realtime te maken.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:00:
Ik ben net ook zo maar door Lijbrandt gebeld. Heel vrolijk klinkende dame aan de lijn maar dat terzijde
"Meneer ik kan u meedelen dat u binnenkort wordt aangesloten". Gek genoeg klonk zij nog redelijk verrast toen ik zei dat ik nummer zo veel ben die gebeld wordt terwijl het aansluiten (of een poging daartoe zoals in mijn geval) allang gebeurd is.
Gr Webteam Lijbrandt
En ik werd wel weer vrolijk van de vrolijkheid waarmee de medewerkster zich aandiende
Verwijderd
http://sip-trunking.tmcnet.com/news/2010/04/19/4735222.htm
Onderstaand plaatje visualiseert een en ander beschreven in het artikel, alleen hoe het touwtje naar Glashart Media loopt blijft een vraagteken voor me, volgens mij is het de onderste:[April 19, 2010]
'Reggefiber acquires BBned, XMS'
Apr 19, 2010 (DMEUROPE via COMTEX) -- Dutch operator Reggefiber has bought provider BBned and now fully owns XMS, XMS told Telecompaper. Before the acquisition, Reggefiber had a 51 percent stake in BBned, with BBned unit InterNLnet holding the remaining 49 percent. XMS was set up to provider fibre network services to housing projects in 13 municipalities. XMS also has operations in four more municipalities and will begin operating in two more by the end of the year. Reggefiber Holding includes Edutel, which provides fibre network services in Eindhoven, and Reggefiber Group, the joint venture between Reggefiber and KPN. The Reggefiber Group includes a number of FTTH projects, and service provider Lijbrandt. BBned was on sale since end-2008, The company was owned by Telecom Italia and included business service provider Bbeyond, consumer service providers InterNLnet and Alice, as well as the BBned's network and wholesale operations.

Een en ander toont wel direct aan dat er zeer familiaire banden zijn tussen de diverse providers en aanverwante bedrijven, en dat het links of rechtsom vaak uit Reggefiber Group of Holding komt.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 17:59 ]
Helaas is er nog geen oplossing voor de problemen met de KPN streams, maar er is in ieder geval nu wel sprake van communicatie.
Verwijderd
Zowaar net al een tijdsgedreven actieplan van Lijbrandt webteam in mijn DM box ontvangen, als reactie op een megalange lijst met problemen met IPTV en andere zaken.... alsof ik met een nieuwe club te maken hebKarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:26:
Ja, inderdaad. Ik schreef het al eerder, de kwaliteit van de service is wel opeens flink vooruit gegaan. Emails worden snel beantwoord en ik ben al meerdere keren gebeld.
Helaas is er nog geen oplossing voor de problemen met de KPN streams, maar er is in ieder geval nu wel sprake van communicatie.
Als ze alles zo snel oppakken is het KPN ITV stream verhaal een appeltje, eitje straks
Chapeau webteam, zo hoort het
Maar hoe zit het met Tele2 dan? Ik dacht juist dat díe BBNED hadden over genomen.....
http://webwereld.nl/nieuw...en-netwerk-met-bbned.html
http://www.computable.nl/...joen-euro-voor-bbned.html
[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 16:35 ]
Verwijderd
Grappig, XMS zegt in een interview aan het telecomblad dat Reggefiber de boel heeft gekocht van die Italiaanse club en twee andere magazines geven Tele 2 als koper aan?eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:34:
Hmmm.... interessant @spikecity.
Maar hoe zit het met Tele2 dan? Ik dacht juist dat díe BBNED hadden over genomen.....
http://webwereld.nl/nieuw...en-netwerk-met-bbned.html
http://www.computable.nl/...joen-euro-voor-bbned.html
Verschil is dat het engelstalige artikel refereert aan een interview met XMS, en er een tijdsverschil in zit van twee maanden?
De deal zoals ik hem heb geschetst is overigens logischer dan via Tele2 omdat ik via Lijbrandt dus XMS internet heb, GHM (bijna dan, ITV KPN) IPTV/DVB-C/analoog... en het lijkt me dat Lijbrandt niet vanuit een vreemde Tele-2 hoek diensten gaat inkopen die in eigen moestuin groeien
De enige club die ik zo nog niet in het spinnenweb kan knallen is de Noorse VoIP wholesale provider die Lijbrandt gebruikt voor telefonie en waarvan ik een vermoeden heb wie het is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 16:50 ]
Van XMS en Lijbrandt was wel al veel langer bekend dat die onder dezelfde holding vallen.
Dat van tele2 en bbned is trouwens slechts een greep uit gevonden artikelen. Google staat er vol mee. Bovendien adverteert Tele2 ook ineens heel sterk met een "eigen glasvezelnetwerk voor zakelijke klanten", iets waar Bbeyond over beschikt.
Ik krijg dus wel de neiging om eerder te geloven dat tele2 de werkelijke koper is.
Maar goed.... ik ben absoluut niet thuis op dat deel van de markt.... moet het in deze hebben van de pers
Verwijderd
Er is mij beloofd dat er naar het tekeningetje gekeken wordt en ik krijg mogelijke correcties wel te horen.eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:51:
Mja dat zegt natuurlijk nog niets over de rol van BBNED hierin.
Van XMS en Lijbrandt was wel al veel langer bekend dat die onder dezelfde holding vallen.
Dat van tele2 en bbned is trouwens slechts een greep uit gevonden artikelen. Google staat er vol mee. Bovendien adverteert Tele2 ook ineens heel sterk met een "eigen glasvezelnetwerk voor zakelijke klanten", iets waar Bbeyond over beschikt.
Ik krijg dus wel de neiging om eerder te geloven dat tele2 de werkelijke koper is.
Maar goed.... ik ben absoluut niet thuis op dat deel van de markt.... moet het in deze hebben van de pers
Een weet ik inmiddels al, want Reggefiber Group is niet 50/50 maar 59 RF/41 KPN qua verdeling.
Mijn vermoeden dat Telio Noorwegen inderdaad de VoIP provider is is ook min of meer bevestigd, nog ontkend. Ook de naam Vodafone werd terloops genoemd in een relatie tot deze hele club als het over mobiel verkeer gaat...
Overigens valt het mij op dat een persbericht vaak klakkeloos door alle andere news aggregators wordt overgenomen zonder het verhaal te controleren, dus dat het internet er vol mee staat zegt niet zoveel als de bron mogelijk niet klopt.
Zo is schrijver Harry Mulisch door de NOS ook al een paar keer ten onrechte dood verklaard, en werd dat persbericht vanf teletext ook domweg door alle nieuws en gossipsites overgenomen.
Heel veel nieuwssites draaien dus op een copy & paste cultuur in hun ijver zo snel mogelijk vet nieuws ook te hebben. Het heeft eigenlijk nog maar weinig met echte journalistiek te maken, eerder met nieuwsverspreiding die wij vroeger roddels noemden
Ik wacht dus even af wat een insider van mijn huisvlijt gaat vinden, en desnoods verwijder ik het of pas ik het aan
EDIT:
http://www.netkwesties.nl...jk-verkocht-aan-tele2.htm
Het lijkt erop dat Tele2 inderdaad het bbned deel heeft gekocht met alles wat eronder hangt en dat XMS (toen 51/49 Reggefiber/BBned) nu 100% van Reggefiber is geworden en Reggefiber nog voor de koop door Tele 2 het BBned aandelenpakket van XMS heeft overgenomen... ik zal het plaatje dan ook aanpassen zo.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 18:19 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:26:
"Just for the fun of it" en omdat de info er is heb ik eens uitgezocht hoe al die clubjes aan elkaar hangen, gebaseerd op een artikel op internet waarin XMS aankondigt dat BBNed door Reggefiber is overgenomen.
Onderstaand plaatje visualiseert een en ander beschreven in het artikel, alleen hoe het touwtje naar Glashart Media loopt blijft een vraagteken voor me, volgens mij is het de onderste:
[afbeelding]
Of in pdf: www.spikecity.net/uploads/reggefiber_holding.pdf
Een en ander toont wel direct aan dat er zeer familiaire banden zijn tussen de diverse providers en aanverwante bedrijven, en dat het links of rechtsom vaak uit Reggefiber Group of Holding komt.
Daar staat Eurofiber nog niet eens bij op
http://www.quotenet.nl/qu...t-vreemd-met-vodafone.php
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 19:13 ]
Verwijderd
Dat kan goed, want ik vrees dat Dik Wessels nog wel meer BV's en Holdingstructuurtjes hieraan heeft vastgeplakt.... geld zat en hij is er duidelijk niet vies om met iedereen zaken te doen die over zijn glas wil babbelen lijkt het.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:49:
Daar staat Eurofiber nog niet eens bij op
http://www.quotenet.nl/qu...t-vreemd-met-vodafone.php
Ik zie in dit bericht ook ineens het Vodafone verhaal duidelijk worden
Overigens is mijn inmiddels ook duidelijker dat ik de rondjes van XMS en Lijbrandt nagenoeg over elkaar kan leggen, want in ieder geval is de directeur (een van de) van XMS ook die van Lijbrandt lijkt het
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:09 ]
Hoort daar ook het regelmatig herstarten van de Amino bij? (elke avond wel 1 of 2 keer keer)Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:32:
[...]
Zowaar net al een tijdsgedreven actieplan van Lijbrandt webteam in mijn DM box ontvangen, als reactie op een megalange lijst met problemen met IPTV en andere zaken.... alsof ik met een nieuwe club te maken heb
Chapeau webteam, zo hoort het
Als ik weet dat daar aan gewerkt wordt hoef ik er verder niets mee te doen.
Verwijderd
Het lijkt niet alleen het is 100% zekerVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:02:
[...]
Overigens is mijn inmiddels ook duidelijker dat ik de rondjes van XMS en Lijbrandt nagenoeg over elkaar kan leggen, want in ieder geval is de directeur (een van de) van XMS ook die van Lijbrandt lijkt het

Verwijderd
Dat noemen ze nu leven, actie, adrenalinestromen, beweging, inspiratie, groei, om tot een zo goed mogelijk breedbandnetwerk te komen.chocka schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:11:
Ik dacht dit forum te kunnen blijven volgen, maar vier pagina's met reactie's op één dag is toch behoorlijk veel. En dan niet eens van die korte teksten. Nee, enorme lappen van teksten. Dit is bijna niet meer te volgen.![]()
![]()
![]()
Dat zou toch geweldig voor je zijn. Vandaag nog even nagevraagd maar kennelijk is er maar 1 mogelijkheid afhankelijk wie de operator in het gebied is. Ja de beruchte KPN/WBA of het gewenste Reggefiber/WGDO. Volgens Tweak wordt het mogelijk dat twee operators in een gebied actief zijn. Dat is dus afwachten.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:51:
[...]
Als ik die postcode check doe dan kan ik bij allemaal (XMSnet uitgezonderd, volgens hen bestaat mijn adres niet) een R+ krijgen. Ik woon in het Bouwexpo gedeelte.
Verwijderd
Ik neem aan dat je dat crashen zelf ook al eens gemeldt had bij Lijbrandt, want het fenomeen doet zich al sinds de laatste firmware update voor (7 weken geleden)?Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:41:
[...]
Hoort daar ook het regelmatig herstarten van de Amino bij? (elke avond wel 1 of 2 keer keer)
Als ik weet dat daar aan gewerkt wordt hoef ik er verder niets mee te doen.
Maar als antwoord op je vraag? Yep, er schijnt volgende week nieuwe firmware te worden uitgerold die deze problemen op wba netwerken zou moeten fixen en nog een half A4-tje problemen vol met de Amino en IPTV op die netwerken, waarvan de meeste meldingen inmiddels al 7 weken lopen, dus het wordt tijd voor een goede oplossing
Ik hoop dat ik hem voor de uitrol als crash test dummy nog even mag pre-testen zodat we als gebruikers zeker weten dat het op grotere schaal strakt ook echt werkt.
Per slot van rekening heb ik twee Amino's, dus kan ik in geval van nood altijd één Amino oud houden qua firmware
Het allerpositiefste wat ik momenteel kan melden na een rappe opeenvolging van DM's tussen mij en het webteam is dat er leven in Lijbrandt brouwerij zit en een van de hoge bomen ineens aan de takken is gaan rammelen. En dat doet mij deugd van een club die ik vanaf het begin heel hoog had zitten qua zaken.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:25 ]
Verwijderd
Van Lijbrandt wist ik het tot vandaag niet helemaal zeker omdat de combinatie directie Lijbrandt op Google geen hits oplevert, maar wel verdacht veel links naar de directeur van XMS.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:03:
[...]
Het lijkt niet alleen het is 100% zeker
En alhoewel ik er niet voor schroom af en toe een vette roddel hier te vermelden leek met het speculeren over de naam van deze persoon wel heel erg gokken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:13 ]
Ik weet niet wat jij gokken noemt, maar de directeur van XMS is Folkert Moolenburgh. Folkert heeft medio 2008 de moeite genomen om te reageren op het forum van XMS glasvezelinternet deel III, alhier op Tweakers.net. Dus mogelijk dat je daardoor zijn naam tegenkomt bij een google zoekactie. Naast Denan en voordat Yogoi het roer overnam, was Folkert destijds iemand die reageerde op onze reactie's. Zoiets als nu een webcare team doet.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:07:
[...]
Van Lijbrandt wist ik het tot vandaag niet helemaal zeker omdat de combinatie directie Lijbrandt op Google geen hits oplevert, maar wel verdacht veel links naar de directeur van XMS.
En alhoewel ik er niet voor schroom af en toe een vette roddel hier te vermelden leek met het speculeren over de naam van deze persoon wel heel erg gokken.
Nee, ik had het nog niet gemeld, iptv werkt bij mij net een dikke week, ik begon er wel aan te denken er eens naar te informeren tot ik je bericht las. Nu wacht ik gewoon die update af.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:04:
[...]
Ik neem aan dat je dat crashen zelf ook al eens gemeldt had bij Lijbrandt, want het fenomeen doet zich al sinds de laatste firmware update voor (7 weken geleden)?
Maar als antwoord op je vraag? Yep, er schijnt volgende week nieuwe firmware te worden uitgerold die deze problemen op wba netwerken zou moeten fixen en nog een half A4-tje problemen vol met de Amino en IPTV op die netwerken, waarvan de meeste meldingen inmiddels al 7 weken lopen, dus het wordt tijd voor een goede oplossing.
Het allerpositiefste wat ik momenteel kan melden na een rappe opeenvolging van DM's tussen mij en het webteam is dat er leven in Lijbrandt brouwerij zit en een van de hoge bomen ineens aan de takken is gaan rammelen. En dat doet mij deugd van een club die ik vanaf het begin heel hoog had zitten qua zaken.
In sommige gebieden lijkt dit ook al het geval te zijn (in delen van Enschede kan je bij Tweak bv. voor zowel de KPN-bundels als de R+ bundels kiezen).Arjen8 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:00:
[...]
Dat zou toch geweldig voor je zijn. Vandaag nog even nagevraagd maar kennelijk is er maar 1 mogelijkheid afhankelijk wie de operator in het gebied is. Ja de beruchte KPN/WBA of het gewenste Reggefiber/WGDO. Volgens Tweak wordt het mogelijk dat twee operators in een gebied actief zijn. Dat is dus afwachten.
Ook in de WGDO wijken van Almere Buiten, bv. de Faunabuurt, lijken beide varianten (zowel KPN als R+) leverbaar. Doe op www.tweak.nl maar eens een postcode check op 1338 HN nummer 43.
De straat waar m.p. woont, echter, geeft uitsluitend de KPN-pakketten wat Tweak betreft. Aangezien ik zelf ook liever de ECHTE goede kwaliteit streams van Glashart Media had gehad baal ik wat dat betreft net als m.p. (en dat zal voor iedereen wel gelden) maar waarom hij dan vandaag zo uit moest vallen..... tis niet alsof ik verzonnen heb dat dit zo moest zijn en dat aan Reggefiber/KPN heb ingefluisterd ofzo
Lijbrandt heeft al aangegeven in HEEL Almere, dus OOK de WGDO gebieden, de KPN streams van Glashart Media te leveren, maar wel met analoog en dvb-c van de goede bron.
Wat Solcon doet hebben ze nog niet officieel mede gedeeld, maar het feit dat zij ook in heel Almere hetzelfde gaan leveren (aan de postcode check te zien) zal betekenen dat OOK voor hen Glashart Media de KPN-streams zal aanleveren.
Moraal van het verhaal (maar dat is naar mijn bescheiden analyse):
Om de 'goede' GHM WGDO streams te krijgen zul je dus gewoon naar WGDO gebied moeten verhuizen. En de R+ versie van Tweak nemen, of XMS, of Concepts. Niet meer en niet minder. En ondertussen op alle mogelijke manieren GHM en KPN blijven 'poken' om hun dienst te verbeteren.
Dat is inderdaad een ontzettend mooie ontwikkeling! Ik hoop dat ze dit vasthouden!Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:04:
[...]
Zelf heb ik in m'n opzegging aan Tweak (die inmiddels is verstuurd) aangegeven dat ze maandag 13 december de 'stekker' eruit mogen trekken. Dat geeft, voor het geval dat, hopelijk nog wat tijd voor m'n ADSL backup om actief te worden. Als Lijbrandt het inderdaad, zoals beloofd, gaat klaarspelen om het aansluitproces vanaf die 13e in gang te krijgen, dan is mijn vertrouwen in hen hersteld
[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 01-12-2010 21:04 ]
Verwijderd
Dat Folkert Moolenburgh directeur van XMS is dat is overal te vinden op Google, want behalve zijn vele reacties tijdens de XMS problemen hier en op andere fora, is hij ook ondertekenaar en spreekbuis in vele persberichten van XMS, maar knappe jongen die via Google achter de namen van de directie van Lijbrandt komt, ik kon er maar één vinden, en dat is iemand anders. Ik noem het dus gokken zolang ik nergens in het openbaar Folkert kan linken aan Lijbrandt... of noem het meer dan een op gegevens gebaseerd vermoeden en zaken die ik niet in het openbaar met mensen ga delenchocka schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:35:
Ik weet niet wat jij gokken noemt, maar de directeur van XMS is Folkert Moolenburgh. Folkert heeft medio 2008 de moeite genomen om te reageren op het forum van XMS glasvezelinternet deel III, alhier op Tweakers.net. Dus mogelijk dat je daardoor zijn naam tegenkomt bij een google zoekactie. Naast Denan en voordat Yogoi het roer overnam, was Folkert destijds iemand die reageerde op onze reactie's. Zoiets als nu een webcare team doet.
Yogoi ken ik van een dagje heen en weer telefoneren om VoIP uitgaand aan de gang te krijgen, als techie van XMS werkend voor Lijbrandt (alweer 1+1), en dus ken ik ook zijn echte naam, en de twee mensen die achter het webteam zitten ken ik inmiddels ook bij functie en naam, en dat is voor mij genoeg info.
Je hoeft overigens niet achterdochtig te zijn over mijn openbaar genoemde vermoeden, want ik vind het alleen maar een goede zaak dat de molens bij Lijbrandt nu op volle toeren draaien richting hun klanten, en dat er heel zinnige antwoorden per DM uit het webteam komen
Oooo, dan ben je nog een Amino crash rookie, ik heb die crashes op twee Amino's al 7 weken elke dag 2-3x... maar wees gerust, ze zijn op een paar na ook allemaal gemeldt, hoe dacht je anders dat ik aan 500 mails richting Lijbrandt kwam in drie maanden tijdWebsurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:44:
Nee, ik had het nog niet gemeld, iptv werkt bij mij net een dikke week, ik begon er wel aan te denken er eens naar te informeren tot ik je bericht las. Nu wacht ik gewoon die update af.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 21:10 ]
Verwijderd
Als er echte keuze komt dan zijn (wat mij betreft) de problemen opgelost. Ik heb in elk geval mijn aanmelding voorlopig "bevroren" zodat ik wat vrijere handen heb. Uiteindelijk heb ik geen echte haast.Arjen8 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:00:
[...]
Dat zou toch geweldig voor je zijn. Vandaag nog even nagevraagd maar kennelijk is er maar 1 mogelijkheid afhankelijk wie de operator in het gebied is. Ja de beruchte KPN/WBA of het gewenste Reggefiber/WGDO. Volgens Tweak wordt het mogelijk dat twee operators in een gebied actief zijn. Dat is dus afwachten.
Tja, liever vandaag dan morgen. Moet je wel je huis kunnen verkopen en ik zit in een prijsklasse (en buurt) die totaal vastzit. (Los van Glasvezel is de Bloemenbuurt een van onze favorieten)Emey[...]verhuizen
Overigens heb ik Solcon een mailtje gestuurd met de vraag wat zij exact gaan leveren. Aansluiting zullen pas ergens na februari 2011 plaats gaan vinden.
Ook duurt het wel erg lang voordat dat ding uit standby komt...
Wat dat betreft zit ik qua wonen ong. hetzelfde als jij met glasvezel: "vrije handen"
Tsja... soms had ik nu ook gewild dat ik wat 'vrijere handen' had qua glasvezel. Aan de andere kant: "Early adopter" zijn heeft ook wel weer iets en tsja, dat kan soms wat energie en grijze haren kosten
Verwijderd
Crash is overigens niet dat de box helemaal doodgaat, maar komt met een tweetalig scherm dat de gevraagde netwerkdiensten niet beschikbaar zijn, met als enige optie OK voor Reboot.KarlMarX schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:24:
Crashen merk ik niet zo, want zoveel en lang kijk ik geen tv, zeker niet IPTV.
De crashes kan je min of meer forceren door inderdaad langer dan de tijdsduur van de gids informatie naar één zender te blijven kijken en dan over te zappen naar de volgende.
Met de duur van de gidsinformatie bedoel ik dus de hoeveelheid informatie die de Amino vooruit inleest om in de toekomst gidsvermeldingen te kunnen doen.
Volgens mij wordt die info ongeveer eens per uur ververst, dus als je bijv So you think you can dance zonder zappen tussendoor kijkt en dan overzapt kan je er hier bijna gif op innemen dat de Amino binnen twee minuten na het doorzappen crasht.
Ook lekker door de Amino televisiegids heenzappen richting de toekomst, waardoor je hem dwingt nieuwe info op te halen is bijna succes verzekerd.
Je Amino 's-nachts aan laten staan, waardoor de gidsverversing ook doorloopt op een of andere zender, en dan in de ochtend zappen naar bijv RTL 4 is ook bingo.
Je moet er even de tijd voor nemen (meerdere uren) maar dan krijg ik elke Amino op een WBA netwerk die draait op 0.17.3 firmware op zijn gat
En het warm worden van de Amino? Tja, als je een complete minicomputer wegstopt in zo'n lief klein kastje zonder zichtbare ventilatiesleuven dan moet de warmte wel in dat doosje blijven.
Alternatief is zo'n supertrage PVR loeibak met ventilator van KPN.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar het geluidsniveau van de M532 PVR, want ik neem aan dat met een ronkende harde schijf in dat doosje er iets van geforceerde koeling aan te pas komt in de vorm van een micro fan.
EDIT:
Vermogen van de Amino 130m is minder dan 8 Watt... de standby wattage wordt helaas niet genoemd in de specs.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 22:45 ]
Verwijderd
Ach ja, all is fair in business, zolang je ermee wegkomt, en dat is niet exclusief het gedrag van KPN overigens, er zijn veel meer van dit soort vestzak/broekzak bedrijven die intercompany kortingen binnen de club houden en zo concurrenten buiten spel zetten, die dezelfde diensten bij jouw zusje moeten inkopen. Helaas (voor KPN) is er binnen de telecomwereld de opta die met regels probeert enige vorm van concurrentie in de telecomwereld af te dwingen, maar die ziet ook niet alles.Cosimo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:16:
't Is wel jammer dat we hier mee te maken hebben: nieuws: KPN raakt overheidscontract kwijt wegens 'valsspelen'
In andere bedrijfstakken kan je nooit winnen van dit soort in-house deals weet ik uit bittere ervaringen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 22:34 ]
Zo'n ronkende loeiende KPN bak heb ik hier nu dus nog staanVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:01:
[...]
En het warm worden van de Amino? Tja, als je een complete minicomputer wegstopt in zo'n lief klein kastje zonder zichtbare ventilatiesleuven dan moet de warmte wel in dat doosje blijven.
Alternatief is zo'n supertrage PVR loeibak met ventilator van KPN.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar het geluidsniveau van de M532 PVR, want ik neem aan dat met een ronkende harde schijf in dat doosje er iets van geforceerde koeling aan te pas komt in de vorm van een micro fan.
EDIT:
Vermogen van de Amino 130m is minder dan 8 Watt... de standby wattage wordt helaas niet genoemd in de specs.
Nee, doe dan maar lekker een stille amino
8 watt in gebruik? Dat is al beter dan die KPN bak in standby (die verbruikt 12 watt in standby, met de hdd uitgeschakeld). Hoe lang doet de Amino er eigenlijk over om op te starten als je 'm aan zet? Gaat het ophalen van de gids, mits zonder vastlopen, in een flits of (zoals bij KPN) in 6 minuten tijd waarbinnen het ding ook ge-locked staat?
Verwijderd
De aantallen vallen wel mee (zeker in vergelijking met andere delen). Ook moet je je goed realiseren dat er eigenlijk 2 Eilandenbuurten zijn, het Bouwexpo gedeelte en de rest. Niet dat de een meer- of minderwaardig zou zijn maar ze hebben beiden een volkomen eigen bebouwing (de een feitelijk geen huur en de ander de bekende mix, de een alleen prijsklasse vanaf zo'n 350.000 en de ander gemiddeld daar ver onder).eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:47:
@m.p.: Wel apart om te zien hoe veel mensen ik ken die uit de Eilandenbuurt weg willen. Is die buurt erg aan het 'vervallen' ofzo?
Wat dat betreft zit ik qua wonen ong. hetzelfde als jij met glasvezel: "vrije handen". Ik huur op dit moment nog, in Stedenwijk (vlakbij het centrum). Buurt is redelijk, huis is ruim genoeg, ook om er evt. op wat langere termijn te blijven wonen.
Tsja... soms had ik nu ook gewild dat ik wat 'vrijere handen' had qua glasvezel. Aan de andere kant: "Early adopter" zijn heeft ook wel weer iets en tsja, dat kan soms wat energie en grijze haren kosten.
Het is het bekende verschijnsel in alle wijken in heel Nederland. Na zo'n 5 jaar zijn komen er mensen die de wijk toch nie bevalt en weg willen. Vroeger was dat geen punt maar enerzijds is het probleem dat Almere erg veel nieuwbouw kent anderzijds zijn hier veel huizen gekocht op het hoogtepunt van de prijzen (lees, dus voor te dure prijzen). Kortom, het is een samenstelsel en hetzelfde zie je momenteel al in de Stripheldenbuurt.
In mijn geval is de buurt prima, huis subliem (ik kom uit de Randstad en daar krijg je voor Almeerse prijzen hooguit een rijenwoninkje) maar wat bij ons vooral speelt is dat iedereen het huis uit is en we het liefst willen gaan huren en kleiner wonen.
Ik ben mijn levenlang "early adopter" geweest en op technisch gebied ben ik dat nog steeds zo hoeft Apple maar iets uit te brengen en de dag erop staat het bij mij te pronken. Ben absoluut geen fanboy want ik spui meer kritiek op Apple dan de fanboys lief is maar voor mooi is het gewoon spul. Maar glasvezel is voor mij eigenlijk bijzaak. heb nu al 20 Mb van Telfort, doet't prima en is voor mij snel genoeg.
PS: ik schoot overigens inderdaad teveel uit mijn slof. Het was vooral de aanhef. Dus sorry, zand erover.
Verwijderd
Koud opstarten (spanning erop zetten) of warm rebooten of reset vanuit het menu instellingen (waar ik inmiddels een dikke 100 reboot ervaringen per Amino mee heb) duurt ongeveer 2-3 minuten, waarbij je tweemaal het groene Amino logo in twee formaten voor je kiezen krijgt gevolgd door een wit scherm met hierop groot Powered by Opera, waarna je met gezwinde spoed eindigt op zender 1 (Ned 1 (HD) in de meeste gevallen). De gemiddelde moderne PC met XP/W7 doet er in ieder geval voor mijn gevoel niet veel korter over met een veel dikkere processor en geheugeneymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:55:
Hoe lang doet de Amino er eigenlijk over om op te starten als je 'm aan zet? Gaat het ophalen van de gids, mits zonder vastlopen, in een flits of (zoals bij KPN) in 6 minuten tijd waarbinnen het ding ook ge-locked staat?
Vanuit de AB uit en aan is een kwestie van een tiental seconden, maar uit via de AB is een soort slaapstand.
Vanaf een koude of warme reboot is er minimaal één factor die de tijd aanmerkelijk kan verlengen en dat is indien men op de VLAN een automatisch firmware update aanbiedt aan het ding. De andere factor is als het netwerk er niet is, want dan gaat het ding op zijn gemak zoeken voordat hij komt met een melding over ontbrekende diensten die je dan vaak met een reboot moet wegwerken maar overigens niet altijd. Je kunt rustig even bij een draaiende Amino je UPT eruit trekken, dan bevriest hij wel maar als je die kabel binnen een redelijke tijd weer terugstopt gaat ie gewoon weer verder alsof er niets aan de hand is.
Deze firmware update wordt vanuit beide toestanden automatisch uitgevoerd en duurt voor mijn gevoel (heb het niet exact getimed) zeker 10 minuten, maar wellicht zelfs meer. Gevoelsmatig is het tijdsbestek voor een firmware update van de Amino zoiets als een service pack installeren in XP... je kan er rustig even een uitgebreide toiletstop en een bak koffie in doen
Een schrale troost is dat men niet dagelijks een update heeft, en dat men vaak de update eerst voor testers handmatig ter beschikking stelt alvorens men het automatisch uitrolt over alle gebruikers.
De Amino geeft overigens bij opstarten met een update wel even netjes aan dat hij dat gaat doen, dus hoef je niet als een wezenloze te zappen omdat het kreng zwart blijft
Vóór de laatste firmware update 7 weken geleden ging gidsinfo ophalen ogenschijnlijk tijdloos, nu wil het in het meest slechte geval soms wel eens 30 seconden duren tussen zenders zappen met een 50/50 kans op een crash, maar daarvoor komt er volgende week een verse firmware uit is de laatste info vanuit het webteam.
Als het netwerk meewerkt is ook met de huidige firmware gidsinfo ophalen virtueel tijdloos, en is die gekke Amino gewoon een retesnelle STB, alleen op wba netwerken momenteel niet stabiel genoeg
Minder dan 8 watt is inderdaad het verbruik in werking en vermoedelijk ook in standby, want echt uit gaat hij niet vanaf de AB, en bovendien zit er niet zoals bij LCD en plasma TV's een vermogen slurpende backlight in die in standby uit gaat.
Het verschil tussen aan en standby zal dus waarschijnlijk minimaal zijn.
In restrospectief over de warmteontwikkeling. Stop een 6 watt fietslampje in een fraai geheel gesloten zwart kastje ter grootte van de Amino 130m en zet het aan, je zult zien dat het kastje waarschijnlijk net zo warm wordt (en dat is hooguit een graadje of 35-40 als ik mijn hand leg op een inmiddels 6 uur draaiende 130m
Ter vergelijking, mijn i5 Acer laptop met led scherm is na een half uurtje op de dijen liggen aanmerkelijk warmer
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 00:11 ]
No hard feelings
Het is ook lastig rustig te blijven als je jezelf genaaid voelt door dat bedrijf dat begint met een K en dat groene logo
En tsja die huizenmarkt: herkenbaar. Enerzijds voel ik me zelf een beetje 'schuldig' dat ik behoorlijk scheef huur in een 5 kamer woning van 120 m2 met z'n tweetjes. Aan de andere kant: Lagere inkomens kunnen hier toch al niet wonen omdat de huurprijs boven de huursubsidie grens is. En kopen, tsja..... voor een (in mijn ogen) verantwoord hypotheekbedrag, zonder op 2 inkomens te hoeven bouwen, kan je zelfs in Almere tegenwoordig niet snel iets fatsoenlijks van gelijke grootte vinden. Iig niet in een betere wijk dan waar ik nu zit. Dat bouwexpo deel van Eilandenbuurt ziet er iig wel erg creatief uit (erg niet-almeers
@spikecity: Ik maak me verder ook niet zo druk om warmte
Verwijderd
Er zijn inmiddels Europese richtlijnen waaraan een apparaat geleverd binnen de EEG moet voldoen in standby qua vermogen, in het kader van hier groen dan kunnen de Aziaten ook droge voeten houden, for whatever that is worth.... in het kader dat Europa zich overal mee bemoeit en dit soort zaken belangrijker lijken dan de economie bijvoorbeeldeymey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:08:
@spikecity: Ik maak me verder ook niet zo druk om warmte. En dat stroomverbruik: stiekem hoop ik wel dat het nog wat minder zal worden dan 6 watt, maar alles is al beter dan verplicht zijn om een set top box maar achter een tijdschakelaar te hangen zoals ik nu met die 1960 doe.
Deze richtlijn is inmiddels uit de zgn gedoogperiode van een paar jaar zoals dat altijd bij de beruchte EC directives gaat, dus zal de Amino hieraan (moeten) voldoen...
Neem van mij aan dat ik beroepsmatig inmiddels meermaals met EC directives te maken heb gehad
Mij boeit die 6-8 Watt ook niet, want met vier tweepersoons waterbedden a 350 Watt per stuk zijn die twee Amino's echt niet de sluitpost op mijn inmiddels redelijk exhorbitante energienota
Ik ben veel meer geinteresseerd in stabiliteit, kwaliteit, bedieningsgemak, snelheid en geluidsproductie tijdens het kijken, want er is niets zo irritant als een mediadoos (en ik heb een Dane-Elec So Speaky PVR als nog levende bewijs) die besluit typisch tijdens de stillere passages van een prachtig concert even zijn fan (met vierkante lagertjes) op turbo te zetten.
Prachtig voorbeeld van super standby vermogens zijn overigens de moderne LED TV's waarbij men over minder dan 0,5 Watt standby spreekt.... da's bijna minder dan de lekstroomverliezen in het netwerk zelf
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 00:29 ]
Op een gegeven moment had ik er een schakelaar met afstandbediening op (zoals je voor je lampen kunt gebruiken) om het ding vanaf de bank te resetten
De laatste tijd hadden ze dat beter voor elkaar, maar het stroomverbuik bleef, tegenwoordig schijnen ze andere boxen te leveren.
Dus de Amino is nog heilig qua verbruik en temperatuur, en als de aankomende update hem stabieler maakt, ben ik nu in een paar weken verder dan bij UPC in een paar jaar.
Helaas blijkt nu alleen dat de beeldkwaliteit van UPC toch beter was
Verwijderd
De Amino is van alle mediaspullen die bij elkaar onder mijn TV staan inderdaad heilig, net iets meer als handwarm en het ding gaat bij mij nooit uit al was het maar omdat ik hiermee stabiliteit kan testen.Websurfer01 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:59:
Dus de Amino is nog heilig qua verbruik en temperatuur, en als de aankomende update hem stabieler maakt, ben ik nu in een paar weken verder dan bij UPC in een paar jaar.
Helaas blijkt nu alleen dat de beeldkwaliteit van UPC toch beter was
Voor de laatste update was het ding ook retestabiel (of voordat men in het wba netwerk aan het neuzelen ging met KPN streams, dat is niet helemaal duidelijk) en nooit gecrasht.
En volgens mij is de kwaliteit van de beelden slechts een kwestie van een lange adem hebben, want ik ben ervan overtuigd dat ook Lijbrandt geschrokken is van de hoos aan klachten. Alleen moet men dat met GHM en KPN gaan aankaarten.
Ook KPN kan namelijk namelijk met steeds meer glas in Nederland nooit blijven volhouden dat ADSL light streams topkwaliteit over glas zijn, al was het maar omdat er concurrenten zijn als Ziggo, maar nu ook nog UPC die veel betere kwaliteit leveren, om Glashart Media maar eens te vergeten als allerbest
Ik kan me nog wel indenken dat men de makkelijke weg kiest voor minder dan 1% van de glasvezelaansluitingen in Nederland, want zo weinig wba netten zijn er.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 08:15 ]
Mijn 40 inch Sony LCD tv uit het jaar 2009 (geen led) is ook zo'n voorbeeld van hoe het wél moet
Van de regel was ik op de hoogte
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 02-12-2010 09:15 ]