Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:12:
Voorlopig is het Interactieve IPTV product van GHM dat Lijbrandt levert in de WBA gebieden dus in de kwaliteit zoals die nu ontvangen wordt. Wij zien dat er veel mensen zijn die de kwaliteit vinden tegenvallen. Het enige dat wij op dit moment kunnen toezeggen is dat wij ons zullen inspannen om GHM en KPN te bewegen de compressie te verlagen / aan te passen tbv FTTH netwerken. Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.
Allereerst welkom WebTm_Lijbrandt, beter laat dan nooit lijkt me
Jammer dat u uw IPTV verhaal doet in een plaats georienteerd onderwerp en niet in het juiste topic wat algemeen over de TV levering gaat:
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
Ik zie in uw laatste alinea het woord "Voorlopig" als eerste woord, waarbij wij als WBA gebruikers in ieder geval nog iets van schijnhoop moeten gaan krijgen dat de inferieure bagger die nu onder de marketingterm "Haarscherpe HD TV beelden" of andere kreten met gelijke strekking door Lijbrandt aan ons worden verkocht gaat worden vervangen door het geadverteerde en verkochte product in de originele kwaliteit.
Het verbaast mij als ik deze alinea verder lees dat u uberhaupt nog de kreet "Glashart Media, superscherp...." in uw verkoopverhalen durft te gebruiken, als blijkt dat op WBA netwerken dit niet het geval is.
Eerlijk gezegd wil het er bij mij (als doorgewinterde netwerkboer) nog steeds niet in dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is om het touwtje tussen GHM en een WBA netwerk te leggen en gewoon te leveren wat u verkoopt, tenzij de netwerk operator dit dus niet toestaat, waar het meer dan alle schijn van heeft nu.
Nu verkoopt u dus de spreekwoordelijk Opel Astra, daar waar ik verwacht dat er een Opel Insignia geleverd zou worden, iets wat toch op zijn minst onder de termen misleiding en wanprestatie gevat mogen worden.
Het is toch eigenlijk van de zotten dat klaarblijkelijk een netwerk operator bepaald welke streams er geleverd mogen worden, want tenzij het een tijdelijk hardware/infra probleem is, dan blijft er van de term Open Netwerk natuurlijk bar weinig over. Maar wellicht weet ik te weinig van de corporate politics tussen providers en operators, die op papier wel heel dicht naast elkaar in bed liggen zo het lijkt.
Erger nog dat een toeleverancier van u, u knollen voor citroenen lijkt te verkopen... wie nou wie naait is me nog niet helemaal duidelijk namelijk.
Wij, als WBA klanten, verwachten dan ook dat u grote stiefb(r)oer KPN zult overtuigen (wellicht dwingen) dat u uw eigen IPTV product direct van de bron wilt gaan leveren, daar er uiteraard voor HDTV afnemers nog andere (iets met 3 letters beginnende met een U) providers zijn die dat deel met meer dan veel liefde van u willen afnemen, en die aanmerkelijk beter beeld leveren dan KPN. Aangezien we nu echte KP ITV streams van inferieure kwaliteit geleverd krijgen komt het er dus op neer dat KPN gewoon wba klanten van Lijbrandt toegang moet gaan geven tot GMH IP adressen, en die maffe variabele r=wba moet uitzetten in de menu's van de Amino.
Maar, als ik uw wat verwarrende verhaal wie nu levert goed begrijp, is het dus GHM die heeft besloten op WBA netwerken de streams in te kopen bij KPN? Dus moeten we wellicht GHM maar eens het vuur aan de schenen leggen?
Eigenlijk wel onjuist, want ik doe zaken met u, dus bent u verantwoordelijk voor het leveren van het verkochte product (en u niet verschuilen achter de constructie dat GHM dus KPN levert om duistere redenen).
Uw verhaal dat KPN nu de GHM streams namens hen hercodeert op lage bitrate is in ieder geval aperte apenkool, het zijn voor zover ik kan nagaan exact dezelfde streams als ITV van KPN.
Waarom zou GHM iets inferieurs inkopen bij een concurrent, wat ze zelf over één vezel waarschijnlijk superieur zelf kunnen leveren?
Daarom is uw verzoek aan KPN en GHM om de compressie te verlagen dus ook onzin, en niet meer dan een doekje voor het bloeden bij een hemofiliepatient, omdat KPN dezelfde streams moet kunnen blijven leveren over ADSL/VDSL, dus tenzij KPN een compleet separate straat met encoding servers voor GHM heeft staan. wat voor alle partijen veel duurder is in onderhoud dan een IP blok routeren naar een VLAN, gaat dit nooit gebeuren, en is uw verhaal een zeepbel en alweer misleiding. Geef gewoon toe dat Lijbrandt gedwongen wordt om KPN streams te leveren, dan weet iedereen ineens waar hij aan toe is, want het huidige verhaal rammelt aan alle kanten voor iemand die iets meer weet dan de gemiddelde internetter.
Of kunt u me uitleggen dat Lijbrandt IPTV exact op hetzelfde moment storingen heeft als KPN ITV?
PS
Het is ook te bizar voor woorden dat Lijbrandt het met geen goed fatsoen voor elkaar lijkt te krijgen een mail aan info@lijbrandt.nl te beantwoorden, of wellicht als het antwoord moeilijk is te bevestigen qua ontvangst.
De
enige reactie die ik toe nu toe heb mogen ontvangen, na meervoudige actie/interventie van de bouwmanager hier, is een ontvangstbevestiging dat ik nog een reactie binnen enkele dagen zou krijgen.
Voor de rest lijkt info@ een perfect zwart gat wat direct forward naar nobody@blackhole.com
[
Voor 41% gewijzigd door
Verwijderd op 29-11-2010 23:15
]