[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ik ga mijn aanmelding opzeggen. Wat een vreselijke draak van een verhaal.
Gewoon willens en wetens verkeerd voorlichten, mensen aan het lijntje houden, etc.
Tv blijf ik gewoon bij upc, internet en telefonie gaat wel ergens anders heen.
Kijk wel of lijbrandt de goedkoopste is, zoniet... jammer dan.

Ik vindt het gewoon triest dat ze een spetterende reclame campagne opzetten en puntje bij paaltje "gedegradeerde HD aanbieden".

In een woord BAH !
Wel netjes dat uiteindelijk nu een webteam is aangesteld.... na 124 pagina's eindelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
"Lijbrandt biedt via glasvezel diverse combinatiepakketten met supersonisch internet, supervoordelige telefonie en superscherpe tv."

Dat is wat Lijbrandt op haar site vermeld, bij de pakketten kun je op dit moment alles aanklikken, behalve het "superscherpe" tv pakket, ik weet niet of dit voorheen wel kon? Of zetten ze de levering van alleen tv, gezien dit verhaal even op een laag pitje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

eymey schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:22:
Zeker nu UPC bezig is om tarieven te verlagen ( fast-server in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX" ). Snap dan ook werkelijk de acceptatie van de KPN-kwaliteit bij GHM niet. Het is duidelijk slechter dan UPC Digital.
Don't think so; dat geld slechts voor klanten die nu een Triple Play (telefoon, internet plus TV) hebben. Wij hebben hier alleen TV plus telefoon en bij ons gaan de kosten maandelijks gewoon omhoog in plaats van naar beneden. Klanten die dus niet het volledige pakket afnemen worden dus op jaarbasis voor zo'n 48 euro genaaid (als ik het goed berekend heb) ten opzichte van klanten die het volledige pakket afnemen. Echt geweldig fijn dus van UPC.

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 29-11-2010 20:39 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Tweakers zijn de mensen die de "hete ijzers" uit het vuur halen en vervolgens worden gedegradeerd tot 85~90% van het klantenbestand. Helaas, heb ik menigeen pilot via XMS mogen meemaken, maar per saldo is er weinig tot niets vooruitgang mee geboekt. Zo ook bij Tweak en hun nieuwe Zyxel.

Nee hoor, als je de politie in het openbaar beledigd kost je dat 250 euro. Maar als je ISP dat jouw doet, ben je maar gewoon klant, Een nummer in de administratie die omzet genereert...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:23:
[...]

Sorry, Ik dacht dat ik het zelf bedacht had. Kennelijk niet dus, zal wel ergens in mijn onderbewustzijn zijn blijven hangen. :)
Maakt niet uit... er stond geen (c) op hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Tsja..... ik zit nu helemaal aan KPN-troep vast (zowel het VLAN geneuzel dat bij KPN in de residential gateway ipv de Genexis wordt afgehandeld als ook de trage en stroomvretende Motorola set top box).

Dus ik zet de overstap wel gewoon door. Als ruil krijg ik dan een veel eenvoudiger te regelen WAN connectie voor m'n router, een fatsoenlijke Amino set top box en een superieur dvb-c signaal voor het dagelijkse TV kijken.

Helaas mis ik tov. Tweak wel de inbegrepen usenet access en is Lijbrandt een stukkie duurder.

Waarom ik IPTV wel gewoon doorzet: Het kost ook weer niet zo veel extra per maand en in ieder geval hebben we dan nog wat extra zenders en straks ook een PVR functie. Ook uitzending gemist kunnen we eigenlijk niet meer missen. Het enige wat me nog wel stoort is de (zelfs met aanbieding) hoge aanschafprijs van de Amino (want ik wil natuurlijk wel de versie met HDMI hebben 8)7 )

Wat betreft het al dan niet verdwijnen van Analoog en dvb-c: Het verbaast me eigenlijk dat hier zo op gespeculeerd wordt, alleen maar omdat KPN ooit ook gestopt is het te supporten. Er is nu dik in geinvesteerd om de CATV fibers in alle Area-POP's van signaal te voorzien. Dat gaat men echt niet zo maar ineens stoppen. Bovendien zien Lijbrandt en consorten (en zelfs KPN denk ik) echt wel in dat de meerderheid niet warm zal lopen voor glasvezel als dat er niet bij zit.

[ Voor 75% gewijzigd door eymey op 29-11-2010 22:14 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:12:
Voorlopig is het Interactieve IPTV product van GHM dat Lijbrandt levert in de WBA gebieden dus in de kwaliteit zoals die nu ontvangen wordt. Wij zien dat er veel mensen zijn die de kwaliteit vinden tegenvallen. Het enige dat wij op dit moment kunnen toezeggen is dat wij ons zullen inspannen om GHM en KPN te bewegen de compressie te verlagen / aan te passen tbv FTTH netwerken. Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.
Allereerst welkom WebTm_Lijbrandt, beter laat dan nooit lijkt me ;)

Jammer dat u uw IPTV verhaal doet in een plaats georienteerd onderwerp en niet in het juiste topic wat algemeen over de TV levering gaat: Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Ik zie in uw laatste alinea het woord "Voorlopig" als eerste woord, waarbij wij als WBA gebruikers in ieder geval nog iets van schijnhoop moeten gaan krijgen dat de inferieure bagger die nu onder de marketingterm "Haarscherpe HD TV beelden" of andere kreten met gelijke strekking door Lijbrandt aan ons worden verkocht gaat worden vervangen door het geadverteerde en verkochte product in de originele kwaliteit.
Het verbaast mij als ik deze alinea verder lees dat u uberhaupt nog de kreet "Glashart Media, superscherp...." in uw verkoopverhalen durft te gebruiken, als blijkt dat op WBA netwerken dit niet het geval is.

Eerlijk gezegd wil het er bij mij (als doorgewinterde netwerkboer) nog steeds niet in dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is om het touwtje tussen GHM en een WBA netwerk te leggen en gewoon te leveren wat u verkoopt, tenzij de netwerk operator dit dus niet toestaat, waar het meer dan alle schijn van heeft nu.
Nu verkoopt u dus de spreekwoordelijk Opel Astra, daar waar ik verwacht dat er een Opel Insignia geleverd zou worden, iets wat toch op zijn minst onder de termen misleiding en wanprestatie gevat mogen worden. 8)7

Het is toch eigenlijk van de zotten dat klaarblijkelijk een netwerk operator bepaald welke streams er geleverd mogen worden, want tenzij het een tijdelijk hardware/infra probleem is, dan blijft er van de term Open Netwerk natuurlijk bar weinig over. Maar wellicht weet ik te weinig van de corporate politics tussen providers en operators, die op papier wel heel dicht naast elkaar in bed liggen zo het lijkt.
Erger nog dat een toeleverancier van u, u knollen voor citroenen lijkt te verkopen... wie nou wie naait is me nog niet helemaal duidelijk namelijk. :?

Wij, als WBA klanten, verwachten dan ook dat u grote stiefb(r)oer KPN zult overtuigen (wellicht dwingen) dat u uw eigen IPTV product direct van de bron wilt gaan leveren, daar er uiteraard voor HDTV afnemers nog andere (iets met 3 letters beginnende met een U) providers zijn die dat deel met meer dan veel liefde van u willen afnemen, en die aanmerkelijk beter beeld leveren dan KPN. Aangezien we nu echte KP ITV streams van inferieure kwaliteit geleverd krijgen komt het er dus op neer dat KPN gewoon wba klanten van Lijbrandt toegang moet gaan geven tot GMH IP adressen, en die maffe variabele r=wba moet uitzetten in de menu's van de Amino.

Maar, als ik uw wat verwarrende verhaal wie nu levert goed begrijp, is het dus GHM die heeft besloten op WBA netwerken de streams in te kopen bij KPN? Dus moeten we wellicht GHM maar eens het vuur aan de schenen leggen?
Eigenlijk wel onjuist, want ik doe zaken met u, dus bent u verantwoordelijk voor het leveren van het verkochte product (en u niet verschuilen achter de constructie dat GHM dus KPN levert om duistere redenen). 8)7

Uw verhaal dat KPN nu de GHM streams namens hen hercodeert op lage bitrate is in ieder geval aperte apenkool, het zijn voor zover ik kan nagaan exact dezelfde streams als ITV van KPN.
Waarom zou GHM iets inferieurs inkopen bij een concurrent, wat ze zelf over één vezel waarschijnlijk superieur zelf kunnen leveren?
Daarom is uw verzoek aan KPN en GHM om de compressie te verlagen dus ook onzin, en niet meer dan een doekje voor het bloeden bij een hemofiliepatient, omdat KPN dezelfde streams moet kunnen blijven leveren over ADSL/VDSL, dus tenzij KPN een compleet separate straat met encoding servers voor GHM heeft staan. wat voor alle partijen veel duurder is in onderhoud dan een IP blok routeren naar een VLAN, gaat dit nooit gebeuren, en is uw verhaal een zeepbel en alweer misleiding. Geef gewoon toe dat Lijbrandt gedwongen wordt om KPN streams te leveren, dan weet iedereen ineens waar hij aan toe is, want het huidige verhaal rammelt aan alle kanten voor iemand die iets meer weet dan de gemiddelde internetter. :(
Of kunt u me uitleggen dat Lijbrandt IPTV exact op hetzelfde moment storingen heeft als KPN ITV?

PS
Het is ook te bizar voor woorden dat Lijbrandt het met geen goed fatsoen voor elkaar lijkt te krijgen een mail aan info@lijbrandt.nl te beantwoorden, of wellicht als het antwoord moeilijk is te bevestigen qua ontvangst.
De enige reactie die ik toe nu toe heb mogen ontvangen, na meervoudige actie/interventie van de bouwmanager hier, is een ontvangstbevestiging dat ik nog een reactie binnen enkele dagen zou krijgen.
Voor de rest lijkt info@ een perfect zwart gat wat direct forward naar nobody@blackhole.com :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overstap relaas voor overzicht maar ff in een nieuwe post:

Wat betreft de overstap trouwens ook weer een kleine update: Het webteam heeft inmiddels ook via DM contact met me opgenomen en gevraagd om m'n gegevens. "Mooi!", dacht ik, "Dan komt het nu eindelijk goed". Mwaaah, viel nog best tegen. Een kort berichtje terug: "We hebben het doorgezet naar de overstapdeks".

Ja maar ja maar ja maar, dat heb ik vorige week ZELF al gedaan! En die hebben met een kortaf berichtje gemeld dat het naar een volgende afdeling was doorgezet, vervolgens niets meer gehoord!

Inmiddels ook DM van Tweak gehad. Ze kunnen helaas geen termijn beloven waarop ook zij op de Lijbrandt-manier pakketten kunnen gaan aanbieden. Zoals gewoonlijk heel open en eerlijk tegen me. Met daarbij wel de vermelding dat zij absoluut GEEN afspraken hebben met Lijbrandt over overstappers. Ergo: Zij zullen geen opzeggingen accepteren van enige andere partij dan mijzelf.

Mooi, weten we dat ook weer.... weer 1,5 week down the drain waarin Lijbrandt niets heeft klaargespeeld en ik met 1 berichtwisseling met Tweak achter de juiste info kom.

Helaas: For all I know is Lijbrandt nog steeds de enige die kan leveren wat ik wil, wat geleverd wordt werkt goed (kan ik hier lezen), dus ik ga maar door. TENZIJ Solcon deze week nog met leuk nieuws terug komt.

Lijbrandt heeft nog enkele dagen om duidelijk te laten merken dat ze nu SERIEUS aan m'n overstap gaan meewerken. Als dat niet gebeurt en als Solcon aangeeft op korte termijn te kunnen leveren... dan heeft Lijbrandt het ook bij mij definitief verpest.....

Aan de medewerking van Tweak ligt het in ieder geval niet! Ze hebben aangegeven dat, zelfs terwijl ik vertrek, ze na ontvangst van mijn opzegging bereid zijn de lijn technisch alvast op te zeggen zodat Lijbrandt verder kan....

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 29-11-2010 22:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Heeft er hier iemand kennissen in de politiek?
De politici van Almere hebben ons, van onze belastingcenten, een open netwerk beloofd.
Dat is nu duidelijk niet het geval. Gewoon balen. :r

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Denk dat je op dat gebied pas wat gaat bereiken als je (of iemand anders) een helder en feitelijk juist stuk naar de plaatselijke bladen stuurt ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
mail verstuurd aan de politieke partijen van Almere:
Geachte dame, heer,

Met veel belangstelling heb ik tot nu toe het glasvezelproject van Almere gevolgd.
Het zou zo mooi worden: Een open kanaal met de meest mooie diensten.

Zoals u misschien wel weet is een groot deel van de Almeerse bevolking op de een of andere manier in de IT werkzaam.
Men volgt de voortgang dan ook op de voet.

Helaas is vandaag een nare kink in de kabel gekomen.
Wat blijkt: In Almere-stad worden alleen maar tv-kanalen(streams) van kpn aangeboden.
De streams van kpn zijn voor adsl geschikt en van absoluut inferieure kwaliteit voor glasvezel.

Dit is door de firma Lijbrandt uitgelegd in dit verhaal terug te vinden op:
[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

"
verhaal van webtm_lijbrandt
"

Hieruit blijkt, dat er mijns inziens geen sprake meer is van een open netwerk zoals door de gemeenteraad is bedoeld.
Met andere woorden u koopt een kat in de zak.
Graag verzoek ik u dit te onderzoeken en indien nodig in te grijpen.

Met vriendelijke groeten,

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:59:
Heeft er hier iemand kennissen in de politiek?
De politici van Almere hebben ons, van onze belastingcenten, een open netwerk beloofd.
Dat is nu duidelijk niet het geval. Gewoon balen. :r
De politiek zal hier weinig aan kunnen veranderen, want de gemeente betaalt niet aan het aanleggen van het netwerk voor zover ik weet, maar zorgt alleen voor de vergunningen voor graafwerk en het plaatsen van POP's.
Uiteraard kan men wel druk uitoefenen op de providers op hun stadsnetwerk te gaan leveren wat men verkoopt.

edit:
Ook de politiek in Lansingerland heeft inmiddels een email liggen met hierin het verzoek tot opheldering ;)

Maar.... inmiddels heeft Glashart Media (Reggefiber) van mij eens een mailtje gehad met het verzoek uit te leggen waarom GHM klaarblijkelijk KPN inkoopt en levert, en nog durft te beweren dat ze superieure kwaliteit leveren onder die merknaam.
Aan: info@reggefiber.nl

Geachte Dames/Heren,

Aangezien er geen rechtstreeks emailadres is te vinden van Glashart Media, en het adres van dit bedrijf gelijk is aan Reggefiber BV, dus maar een mail aan u in de hoop wat antwoorden te krijgen.

Als klant en testgebruiker van Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs, een WBA netwerk, wordt mij IPTV verkocht van Glashart Media, ongecomprimeerd en van sublieme kwaliteit (om de Lijbrandt marketingkreten maar eens te citeren), echter na wat technisch onderzoek blijkt dat dit in werkelijkheid ITV streams van KPN zijn.
Op het forum van Tweakers, komt het webteam van Lijbrandt inmiddels met het onverkoopbare verhaal dat Glashart Media op WBA netwerken KPN streams levert van lagere kwaliteit, zwaar gecomprimeerd, en encrypted, maar met als bron Glashart Media.

Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Glashart Media, die zelf een superieur IPTV pakket verkoopt aan providers, er zonder mededelingen voor kiest om rommel van KPN in te kopen en onder hun eigen naam te wederverkopen als Glashart Media kwaliteit op WBA netwerken.

In een poging om de redenen te achterhalen waarom wij niet geleverd krijgen wat uw afnemer bij ons verkoopt, vraag ik me dus af in hoeverre het Lijbrandtverhaal ook maar enigszins steek houdt, want aantoonbaar levert men geen enkele stream van Glashart Media, terwijl men dit wel verkoopt.
Een en ander is uiteraard schadelijk voor de uitstekende reputatie die Glashart Media op TV gebied heeft op dit moment, want de KPN rommel die nu op WBA netwerken wordt aangeleverd draagt volgens mijn provider wel de naam "Glashart Media".

Sowieso vraag ik me af in hoeverre Lijbrandt ermee wegkomt, om KPN ITV te leveren onder uw naam, want dit is hoe je het ook uitlegt misleiding en een wanprestatie, ervan uitgaande dat het niet uw intentie is om KPN ITV streams onder uw naam te leveren aan Lijbrandt.

Zoals u wellicht uit deze mail heeft begrepen lijkt Lijbrandt om de hete brei heen te draaien, wellicht niet willen toegeven dat ze op WBA netwerken hiertoe gedwongen worden? Maar dat het uw naam schaadt lijkt me evident.

Ik ben dan ook zeer geïnteresseerd in uw reactie, en verblijf,

Met vriendelijk groet,
Hopelijk reageren ze sneller dan Lijbrandt op info@ :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
Wat ben ik blij dat ik geen televisie via de kabel/glasvezel/digitene heb.
Het lijkt wel of al deze gasten niet weten wat TV is.

Ik vind het al verschrikkelijk als ik zie wat er wordt ingeleverd op een uitzendstraat, digibeta is toch iets van 90mbit (op SD!!) of XD-HD met 50mbit, en wat er bij een huishouden afgeleverd wordt is slechts een fractie hiervan.

Zulke kwaliteit verwacht ik ook niet, maar zeker meer dan wat KPN te bieden heeft.

Zelfs onze hdv cameratje leveren beter af, 25mbit HD :)

Ik hoop snel voor de mensen hier dat Lijbrandt kwaliteit TV op de fibre gaat leveren.

Hier blijft het voor mij bij voor dit onderwerp, aangezien ik geen tv dienst afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badnews.nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:37:
Ik vind het al verschrikkelijk als ik zie wat er wordt ingeleverd op een uitzendstraat, digibeta is toch iets van 90mbit (op SD!!) of XD-HD met 50mbit, en wat er bij een huishouden afgeleverd wordt is slechts een fractie hiervan.
Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in! Het is echt jammer dat Technicolor het SDI signaal van de zenders encodeert in 12-13 Mbit MPEG4/H264 en niet in 20-25 Mbit MPEG4/H264. DAN pas ga je echt haarscherpe beelden zien. 12-13 Mbit is gewoon heel erg mager. Zolang de kabelaanbieders (die met ruimtegebrek zitten op de coax) van dezelfde Technicolor streams gebruik blijven maken zal er denk ik weinig aan die situatie veranderen. Zeer jammer vind ik dat!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:18:
[...]

Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in! Het is echt jammer dat Technicolor het SDI signaal van de zenders encodeert in 12-13 Mbit MPEG4/H264 en niet in 20-25 Mbit MPEG4/H264. DAN pas ga je echt haarscherpe beelden zien. 12-13 Mbit is gewoon heel erg mager. Zolang de kabelaanbieders (die met ruimtegebrek zitten op de coax) van dezelfde Technicolor streams gebruik blijven maken zal er denk ik weinig aan die situatie veranderen. Zeer jammer vind ik dat!
Jij schaalt wel lekker op zeg! :P
Zitten wij te hakken op het aanleveren van KPN crap op max 8 mbit voor HD en 3Mbit voor SD, ga jij ineens roepen dat 12-13Mbit al erg mager is, want dat is de ondergrens voor HD voor Glashart Media toch?

Ik zou God en Lijbrandt op mijn blote knietjes bedanken als ik SD op 8 Mbit krijg aangeleverd en HD op 13-25Mbit.... dat is ook wat ik gekocht heb namelijk ;)
Ok, het dubbele is uiteraard nog beter, maar laat ik mijn hand niet overspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:04:
Geweldig dat Yogoi hier nu officieel mag reageren middels zijn nieuwe alias Webtm_Lijbrandt. Ja, dat is een aanname, maar wel vreemd dat je hem ook nergens meer hoort of ziet???
Het zou mij verbazen als dit Yogoi was, want als tweedelijns tech support, lijkt me webteampje spelen niet je prio. Wat mij ervan is ingefluisterd zijn de mensen achter dit team marketing mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:29:
[...]

Jij schaalt wel lekker op zeg! :P
Zitten wij te hakken op het aanleveren van KPN crap op max 8 mbit voor HD en 3Mbit voor SD, ga jij ineens roepen dat 12-13Mbit al erg mager is, want dat is de ondergrens voor HD voor Glashart Media toch?

Ik zou God en Lijbrandt op mijn blote knietjes bedanken als ik SD op 8 Mbit krijg aangeleverd en HD op 13-25Mbit.... dat is ook wat ik gekocht heb namelijk ;)
Ok, het dubbele is uiteraard nog beter, maar laat ik mijn hand niet overspelen :)
De ondergrens van Glashart Media is Discovery HD volgens mij (5-8Mbit) en de bovengrens is Aminal Planet HD (15-16Mbit). Bij Animal Planet HD zie je dus ook echt veel meer detail en scherpte. Dus niet alleen maar dat strakke wat je op elke willekeurige HD zender ziet. Om dus een beetje in de buurt te komen van bluray scherpte/detail zul je dus denk ik minimaal aan de 20mbit moeten. Dat zou echt geen enkel probleem als die kabelaars niet in de weg zaten. Als Technicolor ineens de bitrates van die zenders van 12-13 Mbit naar 20-25Mbit omhoog gooit begint heel de boel bij Ziggo en UPC te haperen :P Of ze knijpen de bitrate gewoon keihard naar beneden, wat de beeldkwaliteit via de kabel geen goed doet. Allemaal redenen waarom Technicolor het bij 12-13 Mbit houd denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:42:
[...]

De ondergrens van Glashart Media is Discovery HD volgens mij (5-8Mbit) en de bovengrens is Aminal Planet HD (15-16Mbit). Bij Animal Planet HD zie je dus ook echt veel meer detail en scherpte. Dus niet alleen maar dat strakke wat je op elke willekeurige HD zender ziet. Om dus een beetje in de buurt te komen van bluray kwaliteit zul je dus denk ik minimaal aan de 20mbit moeten. Dat zou echt geen enkel probleem als die kabelaars niet in de weg zaten. Als Technicolor ineens de bitrates van die zenders van 12-13 Mbit naar 20-25Mbit omhoog gooit begint heel de boel bij Ziggo en UPC te haperen :P Of ze knijpen de bitrate gewoon keihard naar beneden, wat de beeldkwaliteit via de kabel geen goed doet. Allemaal redenen waarom Technicolor het bij 12-13 Mbit houd denk ik.
Ok, maar wat jij noemt als ondergrens van kabelaars is nog het dubbele van wat KPN doet?
Waarom nou niet gewoon een onderscheid maken tussen koper en glas bij die providers? Hoelang denken ze dit nog vol te houden? Een schoteltje van 400 euro lijkt momenteel betere kwaliteit te leveren dan een abootje van gemiddel bijna 800 euro/jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat KPN hier niet lang mee door kan gaan. Maar zo zijn er wel meer dingen van dat bedrijf waarvan ik denk dat ze er niet lang mee door kunnen gaan. Uiteindelijk gaan ze vanzelf wel failliet als ze hun klanten zo uit blijven melken. De merknaam KPN wordt met de dag slechter en steeds meer mensen gaan weg bij KPN door al die smerige praktijken van ze. Als ze door hun slechte naam niet voldoende klanten meer kunnen krijgen, dan gaan ze vanzelf wel een keer failliet.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 18:44

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:50:
[...]

Ok, maar wat jij noemt als ondergrens van kabelaars is nog het dubbele van wat KPN doet?
Waarom nou niet gewoon een onderscheid maken tussen koper en glas bij die providers? Hoelang denken ze dit nog vol te houden? Een schoteltje van 400 euro lijkt momenteel betere kwaliteit te leveren dan een abootje van gemiddel bijna 800 euro/jaar?
Qua TV was dit ook precies mijn redenering. En dan hebben we het nog enkel over de kwaliteit van de zenders, als je vervolgens ziet welke zenders (bv BBC kanalen) je nog eens bij een schotel abo kunt krijgen zonder meteen krom te liggen... dan is er voor de "non-schotel" aanbieders nog een erg lange weg te gaan.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Cosimo schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:33:
mail verstuurd aan de politieke partijen van Almere:
Inmiddels een welwillende reactie gehad van de heer Huis van Leefbaar Almere:
"
Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik heb hem doorgezonden naar de fractie, waar
een paar mensen in zitten die veel meer van ict weten dan ik.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat we verder niet al te naief moeten zijn.... KPN gaat er natuurlijk echt niet vrijwillig en uit 'goedheid' een tweede encodeerstraat op na houden (of iets anders om de streams direct door te geven).

ALS ze het doen, dan zou het moeten komen doordat óf de politiek zich ermee gaat bemoeien (waarom zouden ze) OF omdat mensen duidelijk om die reden geen glasvezel willen.

Het lucht natuurlijk wel op om de frustratie gewoon lekker te ventileren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Politici en hun families kijken ook tv :)
En daar komt bij dat ze ook een open netwerk willen, want daar hebben ze voor gekozen.
Niet voor een door de KPN dichtgemetselt, netwerk van lage kwaliteit. Daar hebben ze niet jarenlang allerlei werk voor verricht. denk aan vergunningen, straten open laten leggen en wie weet wat nog meer.
Een open netwerk is een kritieke succesfactor en heel belangrijk voor Almere.
Die dagelijkse files naar Amsterdam en Utrecht worden voor een groot gedeelte bevolkt door IT-ers en andere kenniswerkers vanuit Almere. Door een goed glasnetwerk is het mogelijk om thuiswerken ("het nieuwe werken") veel beter te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt :). Dat gaat overigens ook best goed :D.

Ik werk bij een groot internationaal bedrijf. Op het kantoor waar ik werk (klein kantoortje in Almere) hebben we een 10/10 sdsl verbinding (gebundelde lijnen). voor de verbinding met de rest van het netwerk.

Werk ik vanuit huis, dan heb ik (zelfs met de VPN concentrator in de UK) nog ong. 20/20 naar de rest van het bedrijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Cool!
Als je dan leest in de metro van vandaag dat men zelfs hologrammen wil gaan gebruiken bij virtueel vergaderen (en ook ipv 3d tv) dan moet dat netwerk wel goed zijn. Dan kom je er niet met die compressies van KPN. Vraag me af hoe KPN dit überhaupt gaat doen, 3dtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 18:44

oehoe

blije prutser, ouwe sok

eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:08:
Ik denk dat we verder niet al te naief moeten zijn.... KPN gaat er natuurlijk echt niet vrijwillig en uit 'goedheid' een tweede encodeerstraat op na houden (of iets anders om de streams direct door te geven).
Er is ook nog een ander motief mogelijk bedenk ik me net. Denk eens vanuit een pricing-hoek: de bagger streams kan je voor een x-prijs in de markt zetten. Wellicht dat ze de "kwaliteits" streams achter de hand houden voor degenen met een dikkere portemonnee.
ALS ze het doen, dan zou het moeten komen doordat óf de politiek zich ermee gaat bemoeien (waarom zouden ze) OF omdat mensen duidelijk om die reden geen glasvezel willen.
Of twee encodeerstraten voor twee groepen betalende klanten dus. Of ben ik nu spijkers op laag water aan het zoeken?
Het lucht natuurlijk wel op om de frustratie gewoon lekker te ventileren ;)
Da's natuurlijk ook belangrijk. ;)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:43
badnews.nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:37:
Wat ben ik blij dat ik geen televisie via de kabel/glasvezel/digitene heb.
Het lijkt wel of al deze gasten niet weten wat TV is.
Ik ook, want dit is natuurlijk gewoon bagger. Trouwens net als de snelheid van m'n verbinding. Ik heb de gegevens gestuurd, krijg ik een email: kunt u het nog een keer sturen, want u heeft een virusscanner draaien. Natuurlijk heb ik het getest met de scanner uit (en ook aan) en er was geen verschil. Mijnheer u heeft 88 processen open staan, maar dat past niet in het scherm kunt u de rest ook sturen....zucht, zucht. LIJBRANDT wordt wakker, het ligt niet aan m'n PC of aan m'n ROUTER, het ligt aan de verbinding. Het is 2 maanden op proef, als het voor die tijd niet opgelost is ga ik het annuleren. Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf. Wat een stelletje amateurs. Als de monteur die het kastje kwam plaatsen nu ook direkt even de lijn ging testen, dan was al dit gedonder er niet geweest. Nu mag ik van mijn kant alles weer gaan ophoesten, want nee hoor, het ligt niet bij Lijbrandt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:40:
13Mbit is overdreven. Dat de bitrate constant varieert bij SAT streams zie ik ook wel, maar 13Mbit wordt echt niet gehaald hoor bij die zenders. De HD zenders bij Canaal Digitaal schommelen meestal tussen de 5-8Mbit met soms pieken naar 9Mbit. Zeker NIET boven de 10Mbit.
Zullen we ff wedje leggen met kratje bier, heb hier alleen sat en ik zie dagelijks dat de bitrate boven de 12a13Mbit uitkomt en met voetbal (uefa) zelfs 17Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de toelichting over de verschillen tussen Lijbrandt TV diensten op de verschillende glasvezelnetwerken.
Lijbrandt biedt diensten aan op 2 verschillende netwerken:

WGDO => Actieve netwerkinfra van Reggefiber (oa Houten, Dordrecht en Rijssen)
WBA=> Actieve netwerkinfra van KPN (oa Almere, Leeuwarden)

Leverancier van het TV product op beide netwerken is Glashart Media BV (GHM). De functionele TV dienst is op beide netwerken gelijk. Met GHM TV wordt dus bedoeld dat zenderpakketten, zenderlijsten en extra's als uitzending gemist etc hetzelfde is. Ook levert Lijbrandt analoge TV zenders en DVB-C in alle gebieden (WGDO of WBA). Let op: Het feit dat er eenzelfde dienst geleverd wordt betekent niet automatisch dat technische invulling hiervan in WBA gebieden hetzelfde is als bij WGDO netwerken.

Het kunnen bekijken van streams op PC’s of andere apparatuur is niet iets dat door GHM ondersteund wordt. Alleen het kunnen kijken op een Amino setop box is een functionaliteit die GHM levert.

Het grote verschil tussen WGDO en WBA is (wat jullie zelf al ontdekt hadden) dat de multicast streams anders van kwaliteit zijn. Binnen WBA worden de IP Multicast streams van KPN gebruikt. Doordat KPN deze streams ook gebruikt op de DSL netwerken is de bitrate aangepast. Het is geen KPN TV product, maar uitsluitend de streams van KPN die gebruikt worden. Door hogere compressie kun je verschil zien in kwaliteit tussen de gebruikte WGDO streams en WBA streams. Tijdens de testen is door GHM de kwaliteit als voldoende beoordeeld. Dit geeft echter niet aan dat wij (Lijbrandt) tevreden zijn met de kwaliteit van de streams. Wij hebben GHM gevraagd de discussie met KPN aan te gaan om de kwaliteit van de streams te verhogen zodat deze recht doet aan de mogelijkheden van het FTTH netwerk. De reden dat deze streams gebruikt worden is dat de streams al in het KPN actieve netwerk aanwezig waren en ook gebruikt worden voor de KPN IPTV dienst. Kosten voor het toevoegen van het in WGDO gebruikte IP multicast verkeer zou tot een enorm kostenplaatje leiden omdat de technische infra van KPN dit niet zomaar ondersteunt.

Voorlopig is het Interactieve IPTV product van GHM dat Lijbrandt levert in de WBA gebieden dus in de kwaliteit zoals die nu ontvangen wordt. Wij zien dat er veel mensen zijn die de kwaliteit vinden tegenvallen. Het enige dat wij op dit moment kunnen toezeggen is dat wij ons zullen inspannen om GHM en KPN te bewegen de compressie te verlagen / aan te passen tbv FTTH netwerken. Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.
Zie nu de post pas en eigenlijk is het meeste al wel gezegd, maar zie het op zijn minst als een morele verplichting als topic-starter te reageren op voornoemde verklaring.

Vooropgesteld: Goed dat er eindelijk een verklaring is! Al is het tempo waarin weer een gemiste kans..

Niet alleen vanuit principiële overwegingen vind ik dit een onacceptabel antwoord. Naast het feit dat een verklaring niet volstaat als pleister, de beredenering slechts commerciële kleingeestigheid tentoonspreidt en de onderbouwing rammelt zijn ook de toezeggingen een worst aan een touwtje...

Zonder hier ook een wollig relaas in krachttermen en superlatieven van te maken: wordt nou eens concreet, ook als dit betekent dat er niets gebeurd. Als er acties zijn: maak deze dan eens SMART: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en vooral Tijdgebonden. Dan kan durf je je te commiteren, dan durf je beoordeeld en afgerekend te worden op je resultaten en bovenal: dan geef je iemand het gevoel serieus te worden genomen!

Als laatste:
Kosten voor het toevoegen van het in WGDO gebruikte IP multicast verkeer zou tot een enorm kostenplaatje leiden omdat de technische infra van KPN dit niet zomaar ondersteunt.
Onzin. Zelfs al zal dit zo zijn: dat is wat er beloofd wordt! "Bezint eer ge begint"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed omschreven, @Pageon!

Lijbrandt had eerst maar eens moeten nadenken in plaats van reeds in juni/juli ALLE marketingregisters vol open te trekken en vervolgens het op deze manier af te handelen.....

Trek nu de support registers maar eens vol open!

Als ik nog 1 advertentie in de lokale bladen zie verschijnen, dan ga ik me toch verplicht voelen er eens een stukje aan te wijden......

Ook rondom overstap nog steeds niets bevredigends gehoord. Nieteens een acknowledgement dat ze de uitkomst van mijn correspondentie met Tweak hebben begrepen met een bevestiging dat ik op de goede weg zou zitten als ik mijn opzegging daar inschiet....

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Over advertenties gesproken, ik kreeg van het weekend nog een huis-aan-huis folder van Lijbrandt binnen met hetzelfde verhaal als in de krantadvertenties (Almere Buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:19:
[...]

Niet alleen vanuit principiële overwegingen vind ik dit een onacceptabel antwoord. Naast het feit dat een verklaring niet volstaat als pleister, de beredenering slechts commerciële kleingeestigheid tentoonspreidt en de onderbouwing rammelt zijn ook de toezeggingen een worst aan een touwtje...

Zonder hier ook een wollig relaas in krachttermen en superlatieven van te maken: wordt nou eens concreet, ook als dit betekent dat er niets gebeurd. Als er acties zijn: maak deze dan eens SMART: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en vooral Tijdgebonden. Dan kan durf je je te commiteren, dan durf je beoordeeld en afgerekend te worden op je resultaten en bovenal: dan geef je iemand het gevoel serieus te worden genomen!

Als laatste:

[...]

Onzin. Zelfs al zal dit zo zijn: dat is wat er beloofd wordt! "Bezint eer ge begint"...
We hebben alle reacties gelezen en kunnen goed begrijpen dat als je iets anders verwacht dit een tegenvaller is. Lijbrandt heeft echter nooit aangegeven dat er WGDO streams geleverd worden dus dat is geen belofte van Lijbrandt of GHM geweest. Er wordt een TV product van GHM geleverd. Er is nergens technisch gespecificeerd hoe dat in elkaar zit. Zoals in de reactie van ons is aangegeven is dat nu de situatie en dat lijkt ons vrij concreet.
Wij vinden het vervelend dat jullie ontevreden zijn (misschien geloven jullie dat niet, maar dat menen we oprecht). Het enige dat wij als Lijbrandt kunnen doen als je het product niet wil zoals dat nu is, is de overeenkomst ontbinden. Wij zouden dit vervelend vinden maar dat is nu de enige oplossing die wij als Lijbrandt hebben. Mocht je hier gebruik van willen maken dan moet je ons even een pm sturen.

Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webteam Lijbrandt:

Ik denk dat jullie eerst eens moeten beginnen met de eigen site op orde te brengen. Klein (maar niet onbelangrijk) voorbeeldje:

Op de overzicht pagina (mijn Lijbrandt) staat "U kunt uw gegevens hier wijzigen door op 'wijzigen' te klikken." Maar er is nergens een "wijzigen" knop.

Ook zie ik nergens waar ik de ingangsdatum kan instellen.

Last but not least: Zorg er gelijk voor dat "lijbrandt.nl" gebruikt kan worden i.p.v. de verplichting om die "www." er voor te tikken.

verder ben ik vanochtend 2 keer door jullie call center gebeld (onafhankelijk van elkaar) over hetzelfde onderwerp. Geen reclame voor de organisatie. Daarnaast was het gesprek volslagen onverstaanbaar door metaalachtige geluiden op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:59:
[...]

We hebben alle reacties gelezen en kunnen goed begrijpen dat als je iets anders verwacht dit een tegenvaller is. Lijbrandt heeft echter nooit aangegeven dat er WGDO streams geleverd worden dus dat is geen belofte van Lijbrandt of GHM geweest. Er wordt een TV product van GHM geleverd. Er is nergens technisch gespecificeerd hoe dat in elkaar zit. Zoals in de reactie van ons is aangegeven is dat nu de situatie en dat lijkt ons vrij concreet.
Wij vinden het vervelend dat jullie ontevreden zijn (misschien geloven jullie dat niet, maar dat menen we oprecht). Het enige dat wij als Lijbrandt kunnen doen als je het product niet wil zoals dat nu is, is de overeenkomst ontbinden. Wij zouden dit vervelend vinden maar dat is nu de enige oplossing die wij als Lijbrandt hebben. Mocht je hier gebruik van willen maken dan moet je ons even een pm sturen.

Webteam Lijbrandt
Onjuist.

Er is telefonisch en anderszins mondeling gecommuniceerd, ik citeer: "onze kwaliteit is beter dan die van KPN"; dat, wel te verstaan, in verschillende jasjes en ter aanprijzing van jullie diensten. In juridische termen is dat een gentleman's agreement.

De huidige situatie is dan ook het enige concrete (al vraag ik me af hoe men het hier-en-nu inconcreet kan maken?). Het gaat erom dat een toezegging beginnend met "wij doen ons best" of "wij proberen" zonder referentie aan tijd niet concreet genoeg is.

En begrijp me niet verkeerd: ik vind een discussie, zelfs als deze verhit raakt, een gezonde vorm van communiceren. Het is geenszins waarheid dat ik (en ik denk niemand hier) van mening is dat jullie of "de mensen van" Lijbrandt niet deugen en er zijn om ons te pesten. Sterker nog, in vorige posts heb ik aangegeven zeer tevreden te zijn over jullie overige diensten. Ook het actief meedoen op fora via een webteam: prima initiatief! Hopelijk help ik eventuele gedachten dat er een doel bestaat Lijbrandt opzettelijk te beschadigen hiermee de wereld uit.

Het aanbieden van de contractbeëindiging is een schappelijke en verantwoordelijke 'oplossing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
Uhum..
ik werd daarnet door Lijbrandt gebeld met de mededeling (goed nieuws volgens haar) dat ik binnenkort aangesloten ga worden.

Ik zeg dus dat ze 2 weken te laat zijn.

Ze snapte het niet, dus ik meld dat poging 1 nu 2 weken geleden was, en ik werkelijk nu al een week correct aangesloten ben.

Dit was nieuws voor haar :)

Ze vroeg of ik nog verdere opmerkingen had.. hierop gaf ik als antwoord dat de communicatie vanuit Lijbrandt erg slecht is of niet aanwezig is. Dit hoorde ze (heel raar) vaker van nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Uhum..
Ik werd daarnet ook door Lijbrandt gebeld met dezelfde mededeling en hetzelfde vrijwel onverstaanbare blikkerige geluid....... dat ik binnenkort aangesloten ga worden.

Waar is dit bedrijf mee bezig????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Webteam Lijbrandt
Beste Webteamleden
Als jullie op bovengenoemde manier gaan communiceren dan stroop de mouwen maar op.

Uit/van jullie eigen folders en website
1- Lijbrandt is betrouwbaar!
2- Glasvezel heeft een enorme bandbreedte en kent geen beperkingen...
3- Lijbrandt levert videostreams van GHM;
4- Lijbrandt levert IPRTV van superieure kwaliteit (Van Dale: Hoger - Beter - Edeler);
5- Lijbrandt levert een zichtbaar beter beeld en of dat allemaal nog niet genoeg is, op naar punt 6
6- De kwaliteit van het beeld en geluid is super! Het kwaliteitsverschil met kabel is heel goed zichtbaar en hoorbaar!

Als jullie aan deze - dus je eigen- voorwaarden voldoen mogen de streams van de Aldi komen. De bitrate doet er dan ook niet meer toe en mag van mij bijna 0 benaderen. Superieur volgens Van Dale én beter dan de kabel (UPC én Ziggo) lijken mij een duidelijke toetssteen. Én ik stel voor dat we UPC en Ziggo vragen om het vergelijk te doen >:)

PS. Schermen met dan zeg je maar op. Is wel een heel slechte manier om met je klanten om te gaan. Wij willen het product dat beloofd is en omdat Lijbrandt betrouwbaar is hebben we daar ook recht op.

-

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[...]

Webteam Lijbrandt
Wat een slap verhaal, zoals anderen al aangeven is er mondeling duidelijk gesproken over een betere kwaliteit dan KPN, en schriftelijk over DVD kwaliteit voor SD en "superieure kwaliteit" voor HD.
Op de introductieavond werd vol trots verteld dat Lijbrandt, in tegenstelling tot KPN, de tweede fiber ook gebruikt, zodat het "beter dan KPN" signaal een eigen fiber heeft.
Nu worden we afgescheept met een inferieur produkt en een slappe smoes.

Overeenkomst ontbinden?

1. XS4all is opgezegd, draadloos modem retour
2. UPC is opgezegd, mediabox retour
3. Telefoon portering al in gang
4. Veel tijd geinvesteerd in wijzigingen e-mail relaties
5. 150 euro geinvesteerd in nieuwe eigen router en USB wifi adapters die de hogere snelheid aankunnen.
6. 75 euro geinvesteerd in de aanleg van UTP aansluitpunten en kabel t.b.v. IPTV
7. 100 euro geinvesteerd om extra stroom in meterkast aan te laten leggen.

Lijbrandt, bedankt! Glashart bedankt! (want die heren waren ook op de introductie avond)

Ik wil geen beëindiging van de overeenkomst, ik wil wat er beloofd is.....nl. SUPERIEURE kwaliteit.
Zolang we dit niet krijgen zal ik bij elke nieuwe reclame uiting waar dit beloofd wordt trachten iedereen op fora e.d. op eerlijke wijze in te lichten wat ze wekelijk kunnen verwachten in de hoop dat jullie dit dermate in de portemonnee gaan voelen dat jullie niet anders kunnen dan overstag gaan.

Ik hou me aan mijn woord, ik blijf minimaal een jaar klant, houden jullie je nou ook maar aan je woord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Even een vraag van een heel andere orde, bij ons hebben we op 2 harddiskrecorders, aangesloten op de analoge coax, geen GuidePlus gegevens meer van de commerciele omroepen, alleen de publieke.
Iemand die dit herkent?
Wordt het signaal via Glashart niet volledig meegestuurd of is er momenteel een storing in de GuidePlus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:45:
[...]

Beste Webteamleden
Als jullie op deze manier gaan communiceren dan stroop de mouwen maar op.

2- Lijbrandt levert videostreams van GHM;
2- Lijbrandt levert IPRTV van superieure kwaliteit (Van Dale: Hoger - Beter - Edeler);
3- De kwaliteit van het beeld en geluid is super:Het kwaliteitsverschil met kabel is heel goed zichtbaar en hoorbaar!
Yep.... vooral punt 2b ( ;) ) en 3 zijn termen die hun waarde compleet KWIJT zijn!

De werkelijke vertaling moet nu zijn:

3 - Lijbrandt levert IPRTV kwaliteit van KPN, die u ook via ADSL had kunnen krijgen voor een tientje in de maand.

4 - Het kwaliteitsverschil met de kabel is heel goed zichtbaar en hoorbaar.... UPC Digital is nog steeds beter maar helaas is het voor ons of GHM te duur om beter te zijn dan UPC Digital.

Dát zijn de feiten!

Het is allicht nog te begrijpen dat jullie nú niet beter kunnen en de mogelijkheid om op te zeggen, voor de mensen die dit willen, is natuurlijk netjes. Maar dat betekent nog niet dat het hiermee klaar is!

Mensen wíllen niet opzeggen! Mensen willen jullie diensten gebruiken maar worden hierin zwaar teleurgesteld nav. de verwachtingen die in hetpromotiemateriaal zijn gewekt.

Ergo: Kunnen we er van uit gaan dat kreten als "superieure kwaliteit" en "beter dan wat u van de kabel gewend was" niet meer voor komen in komende advertenties?????

Helaas, Lijbrandt is nog steeds in potentie een mooie dienst maar de glans is eraf! Ik had gehoopt om zonder remming enthousiast over dit product te kunnen zijn en het met een warm hart aan te kunnen bevelen bij vrienden, familie en kennisen. Maar nu moet ik helaas zeggen: "Heb je Digitenne? Dan is het beeld beter. Heb je KPN? Dan blijft het beeld gelijk". Ten op zichte van alle andere huidige TV producten (kabel, sateliet) valt alleen maar te zeggen dat het een achteruit gang is.

Voor nu moeten we ons er maar bij neerleggen en hópen dat KPN/GHM nog overstag gaat. Maar ik zal het IPRTV pakket niet meer aanbevelen, iig niet zonder dit soort dingen erbij te melden. Het minste wat jullie in het kader van open communicatie dus kunnen doen is zorgen dat dit soort toespelingen op kwaliteit ook niet meer geadverteerd worden.....

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 20-09 19:43
Ik kon een glimlach niet onderdrukken, toen de telefoon ging en een mevrouw van Lijbrandt (ook bij mij haast niet te verstaan vanwege het lawaai) me blij kwam vertellen dat ik binnenkort op het glasvezelnetwerk van Lijbrandt aangesloten zou gaan worden. Ik kreeg er geen woord tussen. Aan het eind haar maar verteld dat ik al sinds 25 november aangesloten ben en dat ik ook al de info aangeleverd had voor het overstappen, dus opzeggen oude abonnement etc. Nee dat moet ik toch nog even online gaan doen..... 8)7

De administratie bij Lijbrandt is dus goed op orde, dat we het alvast weten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:45:
[...]
2- Glasvezel heeft een enorme bandbreedte en kent geen beperkingen...
2- Lijbrandt levert videostreams van GHM;
2- Lijbrandt levert IPRTV van superieure kwaliteit (Van Dale: Hoger - Beter - Edeler);
4- Lijbrandt levert een zichtbaar beter beeld en of dat allemaal nog niet genoeg is, op naar punt 5
5- De kwaliteit van het beeld en geluid is super:Het kwaliteitsverschil met kabel is heel goed zichtbaar en hoorbaar!
En vergeet deze niet:
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:23:
Ik dacht, laat ik het eens aan de Lijbrandt servicedesk vragen.
De reactie kwam binnen 5 minuten terug. En dat op zaterdag.

Geachte heer .........,
Lijbrandt levert uitsluitend Glashart Media Streams. Afhankelijk van welke HD stream u kijkt zullen deze tussen de 12 en 24mbit zijn. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog andere vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen via de e-mail of onze servicedesk op telefoonnummer 088-555 2 522 (Ma t/m Vr 8.00u - 22.00u en Za 10.00u - 16:00u).
Met vriendelijke groet,

Emiel - Lijbrandt servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep. Dat Lijbrandt uitsluitend Glashart Media streams levert is (helaas) dus deels juist... omdat Glashart Media ze gewoon inkoopt van KPN.

Maar de rest van alles claims rond beeldkwaliteit in advertenties en op de website... en de claim van de servicedesk medewerker, kunnen regelrecht de prullenbak in!

Ik wel Lijbrandt absoluut niet kapot maken ofzo en voor het eerst sinds tijden krijg ik weer een grijntje vertrouwen in ze.... maar tegen dit soort claims zal ik in het vervolg fel in gaan..... TOT ze uit de advertenties verdwenen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Glashart Media streams wordt er gedoeld op de 'echte' Glashart Media streams in de WGDO gebieden en niet de door Glashart Media ingekochte KPN meuk. Er wordt immers gezegd: Afhankelijk van welke HD stream u kijkt zullen deze tussen de 12 en 24mbit zijn. Daarmee wordt duidelijk gedoeld op de streams in de WGDO gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Door de betreffende medewerker inderdaad wel, @Alexander01: Maar we weten nu dus inmiddels allemaal dat GHM feitelijk, afhankelijk van het gebied, de pakketten technisch op verschillende manieren inricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een totaal zinloze discussie (kwaliteit) aan de gang is. Als lijbrandt geen ander signaal er op wil zetten dan zal niemand ze daartoe kunnen verplichten. Er staat namelijk nergens kwantitatieve informatie over het signaal. "beter dan KPN" is geen meetbaar iets en heeft derhalve geen waarde.

Veel zinvoller is het om alle energie te zetten op deze vraag: "Kunnen en zullen(!) de andere wel het gewenste signaal gaan leveren". Ik zie bij geen enkele provider (in Almere) duidelijk staan welk signaal er geleverd gaat worden.

Elke andere discussie heeft uitsluitend tot doel om stoom af te blazen maar is contra productief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dan KPN = beter dan 3Mbit SD en 8Mbit HD voor wat betreft de Nederlandse zenders. 3Mbit voor SD en 8Mbit voor HD zijn de bekende en beruchte bitrates die bij KPN gebruikt worden. Lijbrandt hoort dus hogere bitrates door te geven voor die zenders dan KPN doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@m.p: Betere kwaliteit is absoluut meetbaar! Zet maar twee gelijke tv's, met precies dezelfde instellingen, naar elkaar. Ene KPN, andere GHM van een WGDO netwerk of UPC. Wedje doen welke beter is?

Verder ga ik er van uit dat andere providers, zoals Solcon, die nu ook zeggen in heel Almere te kunnen leveren, op precies dezelfde WBA dienst zullen leveren als dat Lijbrandt dat doet.

Solcon onderscheidt zich echter nog wel degelijk op een aantal dingen (al is het alleen maar de gemiddelde prijs die wat lager ligt dan bij Lijbrandt en waarschijnlijk een ander service niveau, hoewel ik hen verder niet ken).

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al eerder gerefereerd aan dit topic.
Wellicht meer zuiver de discussie over de herkomst van de streams daar voort te zetten.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:17:

Solcon onderscheidt zich echter nog wel degelijk op een aantal dingen (al is het alleen maar de gemiddelde prijs die wat lager ligt dan bij Lijbrandt en waarschijnlijk een ander service niveau, hoewel ik hen verder niet ken).
Wij hebben een flink aantal servers draaien bij Solcon in Dronten. Daarover uitermate tevreden. Heb geen ervaring met Solcon als provider van internet/tv/telefoon, maar komt op mij gedegen en welwillend over, ook in geval van calamiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eigenaar van Solcon is een zeer Christelijke ondernemer. Daarom mochten zij snel bij hun oprichting leveren aan de EO en de NCRV. Ze zijn ook bekend vanwege het gebruik van filters om kinderen 'veilig' te laten internetten: Seksloos internet, dus.
In de glasvezelaanvraag procedure van Solcon staat duidelijk dat ook zij GHM streams leveren. Ja, en daar is dus geen woord aan gelogen, zelfs niet als die bij KPN vandaan komen. Pfff, getverderrie.

Ook ik ben gebeld, door de dame, die mij vertelde dat ik mij had ingeschreven (was via een call centre, zei ze) enz. Ze vroeg of ik nog opmerkingen of tips voor Lijbrandt had? JA, die teringherrie op de achtergrond, begin daar maar mee. Ze was werkelijk haast niet te verstaan. Merkwaardig binnenkomertje.

Ik heb Omroep Flevoland inmiddels op de hoogte gesteld, of die er iets mee doet weet ik (nog) niet. Ook stel ik mijn domein ‘Almere.org’ ter beschikking om de Almeerse burgers beter te informeren over dit type (glasvezel)providers. Ik zal zien dat ik daar enkele mededelingen kan doen over deze kwestie.

Natuurlijk doe ik mijn UPC de deur niet uit als het zo gaat. Zo mogen die KPN stream in hun eigen kanaal persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn TV (Samsung LE40A856) zit een DVB-T ontvanger? (...) Zou ik daarmee ook het DVB-C signaal kunnen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope. Dat kan niet. Ookal lijken ze qua frequentieruimte en medium waar het overheen kan sterk op elkaar, ze verschillen op div. technische details toch te veel van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Vanmorgen een mevrouw van Lijbrandt aan de lijn gehad die mij vertelde dat de aansluiting er aan zat te komen. Verder vertelde ze dat als ik gebruik wil maken van het porteren van mijn telefoonnummer dat ik dit op hun website moet aangeven. Dat vindt ik wel een beetje vreemd omdat ik dit bij de aanvraag ook al had aangegeven, maar goed. Op de website kan ik porteren van telefoonnummers niet vinden, of anders gezegd als ik op de meest logisch link "Tefefonie" klik (als ik ben ingelogd) volgt er een foutmelding ("Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. Misschien is de aanvraag die u doet niet mogelijk, neem a.u.b. contact op met de helpdesk.").

Inmiddels ook een afspraak voor de monteur: a.s. vrijdag.

Nu mijn vraag: moet ik mij zorgen gaan maken dat het porteren niet gaat gebeuren, of is dit iets wat ik pas in gang kan zetten nadat de boel is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
upje schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:34:
Nu mijn vraag: moet ik mij zorgen gaan maken dat het porteren niet gaat gebeuren, of is dit iets wat ik pas in gang kan zetten nadat de boel is aangesloten?
Porteren kan pas als alles opgeleverd is en je, als je die besteld hebt, de iptv hebt aangesloten en deze zichzelf voor de eerste keer heeft aangemeld, dan pas is de aansluiting technisch geheel opgeleverd en kun je portering aanvragen.
Zo werd het mij verteld en zo werkte het ook.

Ik zou wel telefonisch de portering aanvragen want online werkte bij mij niet geheel zoals het hoort, pas na (wederom) een belletje werd het door een medewerker handmatig correct doorgevoerd en zie ik de porteringsdatum nu ook online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:17:
@m.p: Betere kwaliteit is absoluut meetbaar! Zet maar twee gelijke tv's, met precies dezelfde instellingen, naar elkaar. Ene KPN, andere GHM van een WGDO netwerk of UPC. Wedje doen welke beter is?
"Kijken" heeft geen enkele waarde! Meten is weten en dan moet je dus zorgen dat op exact dezelfde lokatie beide signalen tegelijkertijd beschikbaar zijn en (vanzelfsprekend) moet er met identieke gecertificeerde apparatuur gemeten worden.

Dat heeft waarde i.t.t. uitspraken als "beeld is beter", "ik zie wel/geen grassprietjes".
Verder ga ik er van uit dat andere providers, zoals Solcon, die nu ook zeggen in heel Almere te kunnen leveren, op precies dezelfde WBA dienst zullen leveren als dat Lijbrandt dat doet.

Ik durf haast te garanderen dat Solcon zijn afspraken 100% nakomt. Zie ook berichten elders. Maar ik zie ook bij Solcon (dus net als Lijbrandt) nergens expliciet kwantitatieve informatie over signaal staan. Kreten als "beter dan ...." zijn gevoelskwesties en hebben geen jur. waarde.

Daarnaast nog iets anders en algemeen:

Denkt er nu echt iemand dat Lijbrandt gedwongen kan gaan worden om hun signaal van elders te betrekken?
Natuurlijk niet. Ze bieden aan om contracten te verbreken en "That's It". Of zijn er dwazen die denken naar de rechter te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:41:
[...]

"Kijken" heeft geen enkele waarde! Meten is weten en dan moet je dus zorgen dat op exact dezelfde lokatie beide signalen tegelijkertijd beschikbaar zijn en (vanzelfsprekend) moet er met identieke gecertificeerde apparatuur gemeten worden.

Dat heeft waarde i.t.t. uitspraken als "beeld is beter", "ik zie wel/geen grassprietjes".
Naar beeld kijken is inderdaad subjectief maar het verschil in bandbreedte kun je gewoon simpel meten en daarvoor heb je geen gecertificeerde apparatuur nodig. Gewoon een pc met VLC op beide netwerken is al voldoende om dat objectief te meten. En dan zie je dus dat de KPN HD streams tot maximaal 6 - 8Mbit gaan en de GHM streams tot 12-14Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Meten op bitrates is hier juist appels met peren vergelijken, aangezien KPN andere codecs gebruikt dan GHM op de WGDO netwerken 8)7

Ik snap niet hoezo kijken in dit geval niet een prima maatregel kan zijn. Als je bij een technicolor/UPC stream duidelijk alle krijtstreepjes van het pak van de nieuwslezer kan zien en bij KPN niet, waarom zou je dat dan in godsnaam met gecertificeerde apparatuur moeten aantonen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar "Meten is Weten" en dat doe je met gecertificeerde apparatuur op gecontroleerde plaatsen onder identieke omstandigheden.

Wat iemands PC programmaatje toevallig aangeeft is onvoldoende als bewijslast.

Ik heb hier 3 DVB-T decoders en zelfs die geven verschillende waardes ook als ze op exact hetzzelfde signaal afgestemd zijn. Waarom? Het is geen professionele/gecertificeerde apparatuur.

Maar ik ben nog steeds benieuwd wat sommigen nu willen bereiken? Contract mogen ze opzeggen dus wat willen ze nog meer? De zaak op de spits drijven terwille van het op de spits drijven is verkwisting energie (en slecht voor het miljeu).

Aanvulling:

Omdat wellicht de een de krijtstreepjes sowieso niet ziet ongeacht signaal. Kijken is persoonsgebonden en absoluut niet objectief.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan mij niet wijs maken dat er mensen kunnen bestaan die bv. zouden zeggen dat ze met KPN meer details en minder blokjes zien dan met GHM of UPC 8)7. Voor de rest is het natuurlijk complete nonsense dat een low level meting van de doorvoersnelheid op een netwerkkaart minder betrouwbaar zou zijn datn "gecertificeerde apparatuur".

De vergelijking die jij met Digitenne maakt gaat mank. Bij een DVB-T, DVB-C of DVB-S signaal hangt de gemeten bandbreedte van allerlei factoren af: gevoeligheid van ontvanger, de werking van de foutcorrectie mechanismen, etc. Op een gemiddeld enigszins fatsoenlijk IP netwerk valt er niets af te dingen of te relativeren op de werkelijke doorvoersnelheid van een stream. Of je verbinding moet zo dramatisch slecht zijn dat er constant bits weg vallen.

Boeit voor de rest ook niet zo want wat betreft dat "wat wil je er mee bereiken" heb je op zich wel gelijk (hoewel het gewoon aanstootgevend blijft dat men maar denkt onvermoeibaar met superlatieven te moeten gooien in marketing uitingen).

Ik mag alleen maar hopen dat "de gemiddelde consument" toch kritischer blijkt te zijn dan ik op dit moment voor mogelijk houd en dan gaan KPN/GHM het vanzelf wel merken in hun omzet cijfers en klante bestand......

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@m.p

Ik vind dat je echt wat overdrijft hoor. Het gaat hier niet om signaal/ruis waades ofzo waar je dure specialistische meetapparatuur voor nodig hebt. Het zijn gewoon bitrates van MPEG Transport Streams. Die kun je met VLC echt prima nauwkeurig vergelijken. Sterker nog, dat heb ik hier al gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:52:
Ik denk dat er een totaal zinloze discussie (kwaliteit) aan de gang is. Als lijbrandt geen ander signaal er op wil zetten dan zal niemand ze daartoe kunnen verplichten. Er staat namelijk nergens kwantitatieve informatie over het signaal. "beter dan KPN" is geen meetbaar iets en heeft derhalve geen waarde.

Veel zinvoller is het om alle energie te zetten op deze vraag: "Kunnen en zullen(!) de andere wel het gewenste signaal gaan leveren". Ik zie bij geen enkele provider (in Almere) duidelijk staan welk signaal er geleverd gaat worden.

Elke andere discussie heeft uitsluitend tot doel om stoom af te blazen maar is contra productief.
Vraagje. Wat het Reggefiber/KPN Netwerk betreft zijn er maar twee Operators. Als alleen KPN Operator is dan is er geen enkel ander video-product leverbaar dan dat van KPN. Waar denk jij dan dat anderen streams vandaag zouden kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Websurfer01 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:39:
[...]

Porteren kan pas als alles opgeleverd is en je, als je die besteld hebt, de iptv hebt aangesloten en deze zichzelf voor de eerste keer heeft aangemeld, dan pas is de aansluiting technisch geheel opgeleverd en kun je portering aanvragen.
Zo werd het mij verteld en zo werkte het ook.

Ik zou wel telefonisch de portering aanvragen want online werkte bij mij niet geheel zoals het hoort, pas na (wederom) een belletje werd het door een medewerker handmatig correct doorgevoerd en zie ik de porteringsdatum nu ook online staan.
@WebSurfer01: Bedankt voor de info, dan wacht ik nog even tot de aansluiting is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:54:
Sorry, maar "Meten is Weten" en dat doe je met gecertificeerde apparatuur op gecontroleerde plaatsen onder identieke omstandigheden.

Wat iemands PC programmaatje toevallig aangeeft is onvoldoende als bewijslast.
Maar we hebben het hier over de bitrate van een stream en die kan je echt prima uitlezen hoor met een normale pc met bijvoorbeeld VLC. Natuurlijk zijn die metingen nooit 100% nauwekeurig maar het verschil tussen 8 en 14Mbit kun je vrij makkelijk meten hoor :)

In ieder geval is het ruim voldoende om te kunnen zeggen dat de KPN streams een veel lagere bitrate hebben en daarom ook minder van kwaliteit zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 30-11-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:16:
Politici en hun families kijken ook tv :)
En daar komt bij dat ze ook een open netwerk willen, want daar hebben ze voor gekozen.
Niet voor een door de KPN dichtgemetselt, netwerk van lage kwaliteit. Daar hebben ze niet jarenlang allerlei werk voor verricht. denk aan vergunningen, straten open laten leggen en wie weet wat nog meer.
Een open netwerk is een kritieke succesfactor en heel belangrijk voor Almere.
Die dagelijkse files naar Amsterdam en Utrecht worden voor een groot gedeelte bevolkt door IT-ers en andere kenniswerkers vanuit Almere. Door een goed glasnetwerk is het mogelijk om thuiswerken ("het nieuwe werken") veel beter te faciliteren.
De politiek in Lansingerland heeft inmiddels gereageerd, zelfs de burgervader zelf :)
Geachte heer ********,

Hartelijk dank voor uw bericht. De informatie in uw e-mail is geheel nieuw voor mij en alhoewel het nadrukkelijk géén gemeentelijke verantwoordelijkheid betreft, zal ik uw bevindingen voorleggen aan Glashart voor een reactie. Mij en het voltallige college is nadrukkelijk voorgehouden door KPN dat er sprake is van een open glasvezelnetwerk, waarbij verschillende aanbieders 'eigen' diensten en producten zouden aanbieden in concurrentie met elkaar.

Met een vriendelijke groet,

Ewald van Vliet
burgemeester
Gemeente Lansingerland
tel. (010) 800 ** **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:29:
[...]
Vraagje. Wat het Reggefiber/KPN Netwerk betreft zijn er maar twee Operators. Als alleen KPN Operator is dan is er geen enkel ander video-product leverbaar dan dat van KPN. Waar denk jij dan dat anderen streams vandaag zouden kunnen halen?
Geen idee waar ze het vandaan halen. (en zolang van voldoende kwaliteit is dat ook niet echt belangrijk0

Wat ik wel weet is dat er in Almere (Buiten/Eilandenbuurt) 1 glasvezelnetwerk is (fysiek aangelegt door/onder de naam van Glashart) en (volgens berichten hier) zou Lijbrandt KPN signaal leveren en Solcon Glashart signaal.

Volgens sommigen omdat er op het glasvezel geen vrije keuze zou zijn. Ik zie aan mijn (leeg)glasvezelkastje geen enkele indicatie wat het type netwerk zou zijn en ook niet waarvan de streams betrokken zouden worden.

Ik zie alleen veel gemopper maar ik zie dat niet hard gemaakt worden.En dat gemopper wordt niet ontkend noch bevestigd door Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Na alles gelezen te hebben, blijft het enorme deceptie. Webcare teams bestaan vooralsnog alleen uit marketing gerelateerd personeel, zowel bij Tweak als nu ook bij Lijbrandt. En iedere ISP wil ons alleen maar doen geloven dat zij het ei hebben uitgevonden. Tweak ging voor de "Ultimate Freedom" en Lijbrandt voor de wij zijn "beter dan KPN". Waarvan nu voor beide achteraf is gebleken dat het alleen maar marketing uitlatingen zijn oftewel simpel gezegd "Gebakken lucht" om klanten te trekken. Niks meer en niets minder.

Ondanks dat XMS niet superieur was, denk ik met pijn in mijn hart naar de mooie vijf jaren dat ik nog woonde in een Portaal huis in Arnhem en alwaar ik toentertijd XMS had. Intussen woon ik in Almere en heb nu Tweak. Mede dankzij een mede Tweaker heb ik hier alles aardig voor elkaar, met volle tevredenheid.

Ik blijf alles wel volgen, maar heb wel besloten om volgend jaar (of later) eens te zien wat het allemaal is geworden. Intussen komen er zoveel zaken langs waaraan je kan frustreren en waarvan ik intussen wel weet dat die ISP's daarmee toch geen haast hebben. Hoeveel wij hier ook schrijven. En dat sluit precies aan wat het webcare team van Lijbrandt schrijft. En dat schijnt de mode van vandaag te zijn. Bevalt het je niet dan ga je toch naar een ander. En per saldo zal het gras nooit groener wezen bij de buren,

En dit sluit helemaal aan met wat ik eerder schreef, KPN heeft het weer goed gedaan. Geïnvesteerd in een netwerk waarbij alles en iedereen afhankelijk is van dat netwerk. Of dat het om ADSL gaat of om glasvezel. Wat heet geen monopolie?! Maar ieder abonnement wat de klant gaat afsluiten komt dadelijk net zoals bij ADSL een bedrag bovenop voor het gebruik van hun netwerk en ieder ISP is gebonden aan de regels die zij stellen aan het gebruik van hun snelweg.

Dus daarmee dat Lijbrandt wel GHM IPTV aanbiedt zonder codering, maar doordat de klant op een WBA netwerk zit, dat KPN deze alleen doorgeeft op hun gebaseerde regels oftewel gecodeerd en volledig afgeslankt. Als jij maar klant wordt bij hun, want dan komt merendeels van het abonnementsgeld bij hun binnen. En dat sluit volledig aan bij Ben's weblog. Wat? open netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:44:
[...]
Ik zie alleen veel gemopper maar ik zie dat niet hard gemaakt worden.En dat gemopper wordt niet ontkend noch bevestigd door Lijbrandt.
Al het gemopper is bit voor bit bewezen, daar heb je bij een digitaal gecodeerd signaal namelijk geen gecertificeerde zooi voor nodig, maar gewoon een stuk software wat die stream even uit elkaar trekt en gewoon enen en nullen bij elkaar telt, en bekende veldjes uitleest op waarden die erin staan... of wel, het gemopper is kei en keihard bewezen met een digitale stream analyse. We praten inderdaad niet over het signaal/ruis niveau van het UPC antennesignaal namelijk, dus is meten wel degelijk weten.

Het feit dat Lijbrandt nu mensen van hun contract verlossen wil is in mijn ogen een volgende bevestiging van het gemopper, want in tegenstelling tot het "we gaan ervan uit dat indien alles werkt u een jaar bij ons klant blijft" tijdens de introductieavonden, geeft men nu dus indirect toe dat de klagers een valide punt hebben, sterk genoeg om a la minuut van je contract af te komen. Klaarblijkelijk werkt het dus niet zoals verkocht en kan men het (om duistere redenen, want het routeren van infra kost echt geen godsvermogen zoals gesuggereerd) niet of nooit oplossen.

Lijbrandt is overigens de zondenbok in dit verhaal, want ik weet nagenoeg zeker dat dit een onderhandse deal is tussen GHM en KPN, waarbij ze echter zo stom zijn geweest te denken dat gebruikers niet achter de uitgever van de streams zou komen.

Helaas voor de heren die snel denken met bagger van een tientje in de maand over ADSL geld te verdienen door het onder het mom van superieure GHM streams te verkopen, is niet elke klant een dombo die gewoon alles met het blote oog voor zoete koek slikt.
De TV die hier geleverd wordt is blokkerig, hikt, heeft sound gaps, valt regelmatig vele seconden stil en heeft minder detail dan een tot DVD5 gecomprimeerde DVD.
De uitzending gemist optie werkt 9 van de 10 keer niet vanwege de WBA netwerkstructuur, de teletext werkt helemaal niet op HD en alleen pagina 100 op SD kanalen, alweer door de WBA structuur, de Amino's crashen 2 tot 3x per dag random of tijdens een zenderwissel, alweer door de WBA structuur, de gidsinformatie wordt af en toe per postduif geleverd of is er helemaal niet, alweer door de WBA structuur, en meer dan eens heeft de Amino maar halve menu's en halve opties, tot slot alweer door de WBA structuur.

Ergo, elke zin die bensweblog zo netjes uit de marketingmachine van Lijbrandt heeft samengevoegd is onwaar.
Zelfs buiten de inferieure beeldkwaliteit, deugd er van het hele IPTV product wat Lijbrandt nu levert heel wat meer niet, en al zeker 8 weken en een dikke 150 emails naar de bouwmanager verder.

Ik heb dus alle reden om hier te mopperen, want dat is nog een understatement.

En wat ermee bereikt wordt?
Vraag maar aan meneer van 't Hek hoeveel invloed de media kan uitoefenen op ondernemers die denken hun klanten in het ootje te nemen... T-mobile weet er alles van.

Ook ik hou me aan mijn jaar afgesproken diensten afnemen van Lijbrandt, maar ik verwacht dan ook wel dat Lijbrandt zich ook aan al haar gesproken en geschreven beloften richting mij als klant houdt.
Zo niet, negatieve reclame is ook reclame, en die kan Lijbrandt heel veel klanten kosten.
Iets wat overigens terecht is indien blijkt dat een leverancier zijn klanten niet serieus behandeld, dan verdienen ze geen klandizie.

Elk negatief bericht wat hier staat over IPTV can Lijbrandt is er ééntje waar ze heel lang mee zullen moeten leven internetbreed, want Google is erg bevriend met dit forum.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:54:
Maar ik ben nog steeds benieuwd wat sommigen nu willen bereiken? Contract mogen ze opzeggen dus wat willen ze nog meer? De zaak op de spits drijven terwille van het op de spits drijven is verkwisting energie (en slecht voor het miljeu).
Als we allemaal zouden afzien van ons vermogen kritisch te zijn, waarom dan überhaupt een discussie als deze?

Feitelijk: Er is een belofte gedaan. Deze belofte is niet nagekomen. Vertrouwen is geschaad.

We praten dan over emotie. Een bevredigend antwoord op deze emotionele kwestie is er dan niet louter één in materie. Gelukkig reageren wij daarop als mens veelal intuïtief door signalen van onvrede te blijven afgeven. Zo lang er niet ook een passend antwoord op emotioneel niveau wordt gegeven, zal er een gevoel van onvrede blijven.

Om je vraag concreet te beantwoorden: ik geloof dat ze graag een concreet excuses horen (lezen) van Lijbrandt en dat het niet eens zozeer om het opzeggen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:53:
Na alles gelezen te hebben, blijft het enorme deceptie. Webcare teams bestaan vooralsnog alleen uit marketing gerelateerd personeel, zowel bij Tweak als nu ook bij Lijbrandt. En iedere ISP wil ons alleen maar doen geloven dat zij het ei hebben uitgevonden. Tweak ging voor de "Ultimate Freedom" en Lijbrandt voor de wij zijn "beter dan KPN". Waarvan nu voor beide achteraf is gebleken dat het alleen maar marketing uitlatingen zijn oftewel simpel gezegd "Gebakken lucht" om klanten te trekken. Niks meer en niets minder.
En dan te weten dat er dus straks 4000 argeloze klanten in Bergschenhoek en Bleiswijk ook op het WBA netwerk van Lansingerland terecht komen, en dus zelfs via Edutel die ook GHM streams verkoopt dus ook ITV KPN meuk geleverd gaan krijgen.

Ik baalde er al van dat B&R maar één GHM provider had en de andere 2 B's zelfs twee, maar nu heb ik dubbel medelijden met die mensen... wat een deceptie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:29:
[...]

Beste Ben,

Ookal is KPN de actieve operator (wat inhoudt dat KPN de vezels naar de eindklanten belicht en deze klanten verbindt met het netwerk van de ISP en daarnaast evt. namens die ISP tv content doorgeeft), dan nog steeds HOEFT het technisch niet zo te zijn dat KPN ook verplicht de leverancier van die TV-diensten is.

Zoals in de uitleg van Lijbrandt (en ook op veel andere fora/bronnen) te lezen is, kan in principe ieder bedrijf zelf een tv-dienst opzetten. Het hangt er alleen van af hoeveel je wil investeren in apparatuur om alle kanalen van de div. bronnen op te pikken, evt. te bewerken (versleuteling, hercompressie voor low-bandwidth netwerken zoals ADSL).

De huidige situatie op glasvezel, wat betreft bronnen voor IPTV:
* Glashart Media, dat een deel van z'n streams betrekt van eigen schotelparken en deels direct vanaf het NOB/Technicolor en deze signalen over het algemeen 1 op 1 doorgeeft. Verder zorgt Glashart Media voor een uitzending gemist dienst, etc. Dit is voor een deel ontstaan uit Lijbrandt Telecom en Hertzinger, die voorheen de allereerste glasvezelnetwerken bedienden met televisiediensten.

* KPN, dat van origine voorzien is van een TV ontvangst en doorgifte infrastructuur omdat zij "Nozema" (beheerder van zendmasten voor TV- en radiozenders) hebben overgenomen, omdat ze de Digitenne dienst verzorgen en omdat ze sinds een groot aantal jaren ook IPTV Via ADSL aanbieden.

* In de nieuwe situatie waarin Glashart Media ook TV-diensten via KPN netwerken aanbiedt, is er voor gekomen om KPN ook het leveren van de streams te laten verzorgen. Dit omdat men, aldus de uitleg van Lijbrandt, te veel geld zou moeten investeren om de IPTV streams op WGDO/Reggefiber netwerken te kunnen routeren naar de KPN netwerken. Maar verder is in feite alles gewoon Glashart Media: De set top box, het mozaiekkanaal en andere diensten die KPN zelf nieteens biedt.

Oftewel: Het feit dat KPN de netwerkdiensten levert (als 'carrier' fungeert) hoeft echt niet uit te sluiten dat een ander de IPTV dienst levert. Het enige 'vervelende' in dit verhaal is alleen dus dat Glashart Media (GHM) heeft gekozen voor de netwerk-technisch 'goedkope' oplossing voor wat betreft de levernig van IPTV streams.

Maar de moraal van het verhaal: Er bestaan tig bronnen waar een aanbieder van ISP diensten eventueel ook z'n eigen TV-content vandaan zou kunnen halen. En waar GHM in KPN gebieden voor heeft gekozen moge dus duidelijk zijn ;). GHM zou prima van "KPN Broadcasting" kunnen verlangen dat ze voor haar klanten betere streams aanbieden, maar hier zit dan ook weer een prijskaartje aan.

En @Pageon: Mooi omschreven :).

Kritische consumenten houden de aanbieders van diensten (in elke branche) scherp en dwingen hen om zich constant te blijven verbeteren. Granted, soms begint het wat zeurderige vormen aan te nemen (waar je ondergetekende ook best van kan beschuldigen :P). Maar dat heb je, zeker op fora zoals deze, met mensen die net wat beter weten wat er op technisch gebied mogelijk is en dus ook specifiekere wensen hebben, nou eenmaal.

Ik laat wat IPTV betreft vanaf nu het geklaag een beetje achter me (tenzij ik vind dat iemand echt iets zegt waar ik op wil reageren). Ik laat het rusten. Heb straks een mooi dvb-c signaal en het IPTV pakket gewoon voor de zenders die ik niet via DVB-C kan krijgen en voor de andere interactieve diensten.

Wel hoop ik van harte dat ook met KPN als leverancier van de beelden, de kwaliteit op middellange termijn flink zal verbeteren. Maar ik ga maar even nergens van uit. We weten gewoon hoe KPN in elkaar zit.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:00
@m.p.
Ik hoef helemaal niks te meten. Als het kwaliteitsverschil niet met het blote oog zichtbaar zou zijn, dan maakt het me inderdaad niet zoveel uit.
Maar dat is dus het probleem. Het verschil is zo groot dat het gewoon pijn doet aan de ogen. Ik heb het al eerder beschreven. Die banding is echt ondraaglijk. Gezichten bestaan gewoon uit slecht een paar kleurvlakken zonder details, dus de neus is één vlak, voorhoofd etc. Dat ziet er niet uit en dan is zelfs een analoog signaal met een beetje ruis nog prettiger kijken. Dat is tenminste echt en mensen zien er dan nog als mensen uit met hun rimpels en kronkelneuzen.

Ik overdrijf en lieg niet als ik zeg dat ik de decoder alleen aan doe uit pure technische noodzaak om Eredivisie Live te kijken. Voor de rest kijk ik gewoon analoog, dat is met de beeldverwerkingstechnieken van mijn tv gewoon fijner kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:44:
[...]

Geen idee waar ze het vandaan halen. (en zolang van voldoende kwaliteit is dat ook niet echt belangrijk0

Wat ik wel weet is dat er in Almere (Buiten/Eilandenbuurt) 1 glasvezelnetwerk is (fysiek aangelegt door/onder de naam van Glashart) en (volgens berichten hier) zou Lijbrandt KPN signaal leveren en Solcon Glashart signaal.

Volgens sommigen omdat er op het glasvezel geen vrije keuze zou zijn. Ik zie aan mijn (leeg)glasvezelkastje geen enkele indicatie wat het type netwerk zou zijn en ook niet waarvan de streams betrokken zouden worden.

Ook de netwerken in Haven en Stad zijn onder de naam "Glashart" aangelegd. Sterker nog, in het begin hield de naam "glashart" bijna automatisch in dat je inbeginsel KPN als ISP kreeg. Concurrentie van Tweak, Plinq, etc. kwam pas een jaar later om de hoek (met KPN ineens als netwerk carrier en TV wholesale aanbieder).

Andere netwerken, de Reggefiber/WGDO netwerken, werden voornamelijk nav. vraagbundelingstrajecten of projecten van woningbouwvereniging "Portaal" (die van Chocka) gelegd. Met XMS als eerste aanbieder.

In Almere Buiten valleen een aantal wijken onder WGDO gebied (van de XMSnet site en tot vorige week ook die van glashart: Bouwmeesterbuurt, Landgoederenbuurt, Faunabuurt, Bloemenbuurt, Indische buurt en Regenboogbuurt).

De rest van Almere is WBA gebied.

Solcon was, net als Lijbrandt, tot voor kort vrijwel uitsluitend actief op WGDO netwerken. Nu zijn ze volgens hun postcodecheck ook overal in WBA gebied leverbaar.

edit: Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder stellig ik eigenlijk overtuigd ben van een vermeend "machtsmisbruik" van KPN... Ik zie namelijk wel een 'trend', voor wat betreft de KPN gebieden:

* Eerst kon je alleen KPN krijgen als aanbieder

* Daarna (voorjaar 2010) kwamen Tweak en Plinq erbij. Nog steeds de KPN Experiabox, nog steeds de KPN set top box maar internet-technisch verder helemaal aangesloten via Tweak resp. Plinq

* Nu (najaar 2010) biedt Lijbrandt (en straks wrs dus meer providers) steeds meer hun eigen dienst aan, zelfs met een compleet andere infrastructuur wat betreft de Genexis. Geen Experiabox meer maar alle diensten afgesplitst in de Genexis, toevoeging van een CATV module, direct eigen router keuze, etc.

Helaas blijft wel de teleurstelling/verontwaardiging dat GHM dan toevallig in WBA gebieden meteen weer kiest voor de goedkoopste oplossing (KPN Broadcasting streams, aangezien die voor KPN zelf al op iedere POP worden doorgegeven).

Natuurlijk zal Lijbrandt niet direct 100% bevestigen dat GHM nu kwalitatief matige streams aanbiedt in KPN gebieden. Dan zouden ze direct aantonen niet 100% achter hun product te staan.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 30-11-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:15:
@m.p.
Ik hoef helemaal niks te meten. Als het kwaliteitsverschil niet met het blote oog zichtbaar zou zijn, dan maakt het me inderdaad niet zoveel uit.
Maar dat is dus het probleem. Het verschil is zo groot dat het gewoon pijn doet aan de ogen. Ik heb het al eerder beschreven. Die banding is echt ondraaglijk. Gezichten bestaan gewoon uit slecht een paar kleurvlakken zonder details, dus de neus is één vlak, voorhoofd etc. Dat ziet er niet uit en dan is zelfs een analoog signaal met een beetje ruis nog prettiger kijken. Dat is tenminste echt en mensen zien er dan nog als mensen uit met hun rimpels en kronkelneuzen.

Ik overdrijf en lieg niet als ik zeg dat ik de decoder alleen aan doe uit pure technische noodzaak om Eredivisie Live te kijken. Voor de rest kijk ik gewoon analoog, dat is met de beeldverwerkingstechnieken van mijn tv gewoon fijner kijken.
Uit je hele betoog laat je blijken een analoog fan te zijn tenzij het echt niet anders kan, en dat is je goede recht. De manier waarop jij een digitaal TV beeld beschrijft toont aan dat je wellicht nog nooit een ongecomprimeerd HD TV beeld gezien hebt, en afgaat op de inderdaad zwaar gecomprimeerde en ongedetailleerde Digitenne en Eredivisie Live meuk op ADSL bitrates.

Er zijn ook nog steeds mensen die muziek van een LP beter vinden klinken dan van een CD, ook prima.
Beiden zijn subjectieve zaken, die niet te kwantificeren zijn en niets met kwaliteit te maken hebben.

Technologische vooruitgang en digitalisering van multimedia is nu eenmaal niet ieders kopje thee, maar voor mensen die glasvezeldiensten juist hiervoor afnemen is het juist wel het kopje thee, en niet een kopje lauw water waar de thee overheen is gevlogen. Ik krijg koppijn van het lezen van een boek op een iPad, dus heb ik daar een echte e-Ink reader voor aangeschaft ;)

Kwaliteit kan je zeker als het digitaal is gewoon meten, en dus ook een leverancier hierop aanspreken.
Als elders gezegd zal ook mij de bron een biet zijn, mits de specs maar zijn wat men verkoopt, al halen ze het inderdaad bij de Lidl of de Aldi vandaan.
eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:10:
[...]
3 - Lijbrandt levert IPRTV kwaliteit van KPN, die u ook via ADSL had kunnen krijgen voor een tientje in de maand.
Nu wil ik niet ouwenelen, maar het prijsverschil tussen Lijbrandt 50 Compleet (59,95) en Lijbrandt 50 Combinatie (49,95) is ook een tientje, en het technische verschil is TV wel of niet leveren, dus betaal je in feite als voor KPN crap hier. :X

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Darn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo verschrikkelijk simpel.

Als Providers gewoon (kunnen) doen wat ze beloven en Reggefiber/KPN ook dan zal ieder alleen maar blij kunnen zijn met een glasvezelnetwerk. Door beloftes niet na te komen. Er pas in een laat stadium achter te komen dat de KPN WBA een andere technische structuur heeft dan die van Reggefiber en mede daardoor zaken gewoon niet kunnen of alleen tegen hoge kosten geeft men zichzelf een brevet van onvermogen.

Ik hoop daarom dat ieder kritisch blijft.Schouderklopjes uitdeelt als het goed gaat en aan de bel trekt als het niet goed gaat. Innovatie gaat niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dit een kwestie van machtsmisbruik is vraag ik me überhaupt af. In Nederland kennen we namelijk meerdere toezichthouders met als doel het tegengaan van enkelspel en bewaken van eerlijke competitie. Als hier een risico in zou zijn genomen, dan is er nu sprake van buitenspel; zeer onwaarschijnlijk.

Ik geloof dat er met een open vizier is gezocht naar mogelijkheden diensten te leveren in WBA gebied en de gekozen oplossing de meest efficiënte bleek. Zoals al gezegd: daar is helemaal niets mis mee, ook niet met de huidige (technische) invulling. Het gaat om de manier waarop dit is gemarket (of hoe dat ook goed vernederlandst geschreven wordt). Deze marketing is platform geweest voor de keuze van consumenten en daar gaat het mis(leiden).

Vanuit Lijbrandt heb ik begrip voor de uitermate vervelende positie in deze discussie. Er is immers al sprake van een veroordeling voordat er een gedegen proces - in casu een gedegen verdediging heeft plaats kunnen vinden. Maar ook hier geldt: timing is key. En inmiddels voor velen zelfs KPI vermoed ik.

@Lijbrandt webteam
In mijn eerdere reactie was ik nogal geënt op de term "concreet". Ik realiseer mij dat mijn opmerkingen wijzen en niet constructief zijn. Daarom als vraag: hoe gaan jullie ons op de hoogte houden van de door jullie gedefinieerde stappen en met welke frequentie? Mijn vermoeden is dat dit voor velen voorlopig voldoende is; te weten dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Wellicht kan deze discussie daarmee ook worden afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]bensweblog schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:18:Er pas in een laat stadium achter te komen dat de KPN WBA een andere technische structuur heeft dan die van Reggefiber en mede daardoor zaken gewoon niet kunnen of alleen tegen hoge kosten geeft men zichzelf een brevet van onvermogen.
En toch is dat hoge kosten verhaal in mijn ogen een bak zand in iemands ogen gooien.
Hoe je een netwerk ook structureert, het valt en staat bij het routeren van datastromen die van en naar het netwerk lopen om die vervolgens in de POP's via switches en mogelijk routers te verdelen over afnemers.

Aangezien niemand (met gezond verstand) mij gaat wijsmaken dat er vanaf het netwerk in Dordrecht (WGDO) maar één fibertje ligt naar het B&R netwerk (WBA) voor analoog/DVB-C, en men zeker dit soort lange interstedelijke verbindingen veelvoudig redundant van vezels voorziet als was het maar omdat er bij breuk van één fiber nog reserve ligt.
Aangezien er in Dordrecht al diverse switches op de headend zullen staan die GHM streams over dat netwerk verdelen, lijkt het me een kwestie van een extra CPE op een fiber kwakken, bijprikken in een IPTV switch om vervolgens aan deze kant die fiber ook op een CPE te zetten en het touwtje bij de VLAN van IPTV hier prikken.
Twee fiber terminators, van hooguit een paarhonderd euri, en twee patchkabels van 1 euro... mijn god wat een enorm hoge kosten toch?

Hooguit dat er mogelijk in diverse koppelstations ook nog even gepatcht moet worden, maar op een netwerk in B&R wat volgens mij bijna 5,5 miljoen heeft gekost zijn dat de kosten niet.

Maar ja, Lansingerland is medio 2011 (als ook de andere B's erbij zijn met 4000 klanten) potentieel minimaal 60.000 euro omzet allen op IPTV waard, en dat is toch 720.000 euro voor KPN Wholesales per jaar zonder er iets extra's voor te hoeven doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:29:
[...]

En toch is dat hoge kosten verhaal in mijn ogen een bak zand in iemands ogen gooien.
Hoe je een netwerk ook structureert, het valt en staat bij het routeren van datastromen die van en naar het netwerk lopen om die vervolgens in de POP's via switches en mogelijk routers te verdelen over afnemers.

Aangezien niemand (met gezond verstand) mij gaat wijsmaken dat er vanaf het netwerk in Dordrecht (WGDO) maar één fibertje ligt naar het B&R netwerk (WBA) voor analoog/DVB-C, en men zeker dit soort verbindingen veelvoudig redundant van vezels voorziet als was het maar omdat er bij breuk van één fiber nog reserve ligt.
Aangezien er in Dordrecht al diverse switches op de headend zullen staan die GHM streams over dat netwerk verdelen, lijkt het me een kwestie van een extra CPE op een fiber kwakken, bijprikken in een IPTV switch om vervolgens aan deze kant die fiber ook op een CPE te zetten en het touwtje bij de VLAN van IPTV hier prikken.
Twee fiber terminators, van hooguit een paarhonderd euri, en twee patchkabels van 1 euro... mijn god wat een enorm hoge kosten toch?

Maar ja, Lansingerland is straks potentieel 60.000 euro omzet allen op IPTV waard, en dat is toch 720.000 euro vppr KPN per jaar zonder er iets extra's voor te hoeven doen.
Hooguit dat er mogelijk in diverse koppelstations ook nog even gepatcht moet worden, maar op een netwerk in B&R wat volgens mij bijna 5,5 miljoen heeft gekost zijn dat de kosten niet.
Er zijn voldoende argumenten te bedenken waardoor de kosten van GHM streams over KPN WBA niet meer in verhouding staan tot de opbrengsten. Om een goed oordeel te kunnen vellen hebben we inzage nodig in de overeenkomsten tussen KPN, GHM en eventueel Lijbrandt. Dat we dit in de uitvoering kunnen terugdringen tot het betere plug- en knoopwerk begrijp ik, maar vind dit als uitgangspunt toch wel wat kort door het bochie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spikecity
Off-topic: ik kijk toch stiekem iedere post weer even of je nog wel "Lijbrandt crash test dummy" bent en niet "Lijbrandt crashed test dummy" ;) Gelukkig biedt 't toch nog wat hoop voor de Lijbrandt overwegers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:38:
[...]
Er zijn voldoende argumenten te bedenken waardoor de kosten van GHM streams over KPN WBA niet meer in verhouding staan tot de opbrengsten. Om een goed oordeel te kunnen vellen hebben we inzage nodig in de overeenkomsten tussen KPN, GHM en eventueel Lijbrandt. Dat we dit in de uitvoering kunnen terugdringen tot het betere plug- en knoopwerk begrijp ik, maar vind dit als uitgangspunt toch wel wat kort door het bochie ;).
Ik bekijk het ook puur technisch, het glas ligt er namelijk al tussen WGDO en WBA, dus hebben we het hier over kostbare papieren tijgers lijkt het, maar dat ik daar als klant de dupe van wordt daar baal ik van.

Een beetje als een schepje zout in de koffie, in plaats van suiker :P

@off-topic: Ja, ik ben en blijf Crash Test Dummy, want ik kan deze discussie namelijk goed los zien van het uiteindelijk een werkbaar productenpakket krijgen van Lijbrandt, en buiten ITV van KPN deugt er nog veel meer niet aan IPTV op dit netwerk (elders al een lijstje gebreken opgesomd). KPN en Tweak zijn namelijk voor mij absoluut geen alternatief, dus dan maar de beste met potentiële mogelijkheden in de toekomst wellicht.

Wat overigens niet wegneemt dat ik uiteindelijk ook gewoon klant ben op een WBA netwerk met WBA kuren lijkt het. 8)7

Wat men aan het eind van de discussie gaat leveren doet niet af aan het feit dat ik graag interactieve IPTV wil hebben, en als dat dan op basis van slechte deals dan maar KPN is, so be it, er is ruimte voor verbetering zullen we maar roepen, en wie weet dat onder druk vanuit allerlei hoeken, men uiteindelijk toch het papier door de schredder duwt, en dan is het een simpel touwtjes verhaal om GHM te gaan leveren. Ik blijf de eeuwige optimist tot in de kist :P

Het enige alternatief is om mijn huis te verkopen en in Dordrecht te gaan wonen, dus als je nog interesse hebt in een leuke 6 kamer eensgezinswoning in het landelijke B&R, voorzien van FttH aansluiting op een open glasvezelnetwerk, voor 375K dan heb ik de perfecte oplossing? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:50:
[...]
Het enige alternatief is om mijn huis te verkopen en in Dordrecht te gaan wonen, dus als je nog interesse hebt in een leuke 6 kamer eensgezinswoning voor 375K dan heb ik de perfecte oplossing? :P
Kijk, dat noem ik nou meedenken. Kosten gewoon bij Lijbrandt declareren joh: komt de dienst niet naar jou? Dan ga jij gewoon naar de dienst! Zo heb ik ook nog wel een woning met........... :*)

Verder ben ik het volledig met je eens. Als de potentie er is en ik zeker weet dat er iets gebeurd, dan heb ik er 'vrede' mee. Hoop dan ook dat Lijbrandt met een positief antwoord komt op mijn laatste post aan hen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:54:
Kijk, dat noem ik nou meedenken. Kosten gewoon bij Lijbrandt declareren joh: komt de dienst niet naar jou? Dan ga jij gewoon naar de dienst! Zo heb ik ook nog wel een woning met........... :*)
Als Mozes niet naar de berg komt, dan de berg maar naar Mozes inderdaad :P

/me schrijft alvast declaratie richting Lijbrandt wegens onvoorziene test- en relocatiekosten om Glashart Media streams als tester te kunnen beoordelen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:54:
Verder ben ik het volledig met je eens. Als de potentie er is en ik zeker weet dat er iets gebeurd, dan heb ik er 'vrede' mee. Hoop dan ook dat Lijbrandt met een positief antwoord komt op mijn laatste post aan hen.
Ach, als ik zie waarmee ik 3 maanden geleden qua diensten mee begon zit er zeker potentie en positieve medewerking bij Lijbrandt, dus stiekem hoop ik dan ook dat ze dit vuiltje ook weten te tackelen, alhoewel hier inmiddels al vanaf heel veel kanten geschoten gaat worden op de partijen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Laat ik toch maar hopen dat niet al te veel 'gewone' mensen dit forum lezen ;). Door mijn collega's en vrienden (ook voor het grootste deel in de IT werkzaam) word ik toch wel wat meewarig ( :') ) aangekeken wanneer ik aangeef dat de aanwezigheid van een FttH aansluiting tegenwoordig toch wel zwaar meeweegt in de keuze voor een woning of zelfs woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:12:
Laat ik toch maar hopen dat niet al te veel 'gewone' mensen dit forum lezen ;). Door mijn collega's en vrienden (ook voor het grootste deel in de IT werkzaam) word ik toch wel wat meewarig ( :') ) aangekeken wanneer ik aangeef dat de aanwezigheid van een FttH aansluiting tegenwoordig toch wel zwaar meeweegt in de keuze voor een woning of zelfs woonplaats.
Dat wordt dan hard zoeken in de nog geen 2% van alle woningen in Nederland, en daar moet je dan als je echt open wilt de WBA aansluitingen direct weer vanaf trekken ;)
Succes met de huizenjacht dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach voorlopig vind ik WBA op zich minder een ramp dan helemaal geen glasvezel, ghehe :P.

En het bevalt me in Almere sowieso prima. Lekker centraal en ook gezien mijn visuele handicap (waardoor ik geen auto kan rijden) ben ik hier prima op m'n plaats (prima OV, redelijk centraal in het land, gescheiden fietspaden dus ook voor mij overzichtelijk). Naast Almere zou, als het echt moet, Amersfoort nog evt een kandidaat kunnen zijn. En daar komt volgens mij overal WGDO te liggen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:33:
Ach voorlopig vind ik WBA op zich minder een ramp dan helemaal geen glasvezel, ghehe :P.
Aaaah eindelijk, bedenk dat naast de nieuwslezers op alle kanalen slechts oude meuk, de zoveelste herhaling van whatever in de minst haalbare kwaliteit wordt uitgezonden. Ik ben blij met de KPN streams in geval van het nieuws en P&W. Voor mij is TV een bijproduct van de internetverbinding. Ik denk dat dit en ben bang voor je dat dit van toepassing is op 99.9 % van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Chocka,

Het analoge TV signaal en ook het DVB-c signaal gaan over een aparte glasvezel (elke aansluiting bestaat uit 2 vezeltjes) en is 100% GHM.
Dit staat dus buiten de IP-Stream discussie.

vrgrt,

Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ben wel benieuwd hoe de voorlichtingen straks gaan, zullen ze dit ook duidelijk kenbaar maken ?

"heeft u nu upc of ziggo... dan is uw hd beeld misschien toch iets beter dan bij ons, maar een kniesoor die daar op let. Kijkt u vooral naar de voordelen van supersnel glasvezel. Supersnel internet, iptv, telefoneren via de vezel."

_/-\o_ ;w

euh.... lol .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:19:
Hi Chocka,

Het analoge TV signaal en ook het DVB-c signaal gaan over een aparte glasvezel (elke aansluiting bestaat uit 2 vezeltjes) en is 100% GHM.
Dit staat dus buiten de IP-Stream discussie.

vrgrt,

Webteam Lijbrandt
En dat kan ik 100% beamen in B&R (dus op zo'n berucht WBA netwerk, met een fiber tussen Dordrecht WDGO headend en B&R WBA voor analoog/DVB-C)... alle DVB-C streams dragen de rugnummers van GHM en de DVB-C bron Glashart Dordrecht... prima beeld als je geen HD en maar 39 zenders wilt kijken.
Ook teletext werkt daar volledig, wat bij IPTV hier een nachtmerrie lijkt.

Ironisch genoeg zijn de DVB-C SD beelden qua kwaliteit beter dan dezelfde SD beelden die via de Lijbrandt IPTV streams uit de Amino lopen. (Zo handig een TV waarmee je met een knop tussen DVB-C en Amino kan wisselen :P)
Dit om de criticasters te tonen dat ik niet alleen meet maar zeker ook kijk naar de verschillen op hetzelfde toestel, een moderne full HD Sony Bravia van 101cm.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
zit ik mij ineens af te vragen. Lijbrandt heeft aangekondigd met een on-net PVR functie te komen. Als ze gebruik maken van de KPN streams kan dit wel eens lastig worden (geen eigen servers etc.) Mogelijk gaan ze daarom Animo's met HD leveren. Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:11:
Voor mij is TV een bijproduct van de internetverbinding. Ik denk dat dit en ben bang voor je dat dit van toepassing is op 99.9 % van de bevolking.
Ik denk dat je je hier voor die 2% Nederlandse glasvezelgebruikers in vergist, want snelle internetdiensten bijten elkaar inmiddels echt niet meer qua prijs en kwaliteit, denkende aan koperboeren als UPC/Ziggo met 120Mbit, ADSL/VDSL tot 20/30Mbit bij diverse providers (veelal via KPN koper), gevolgd door 2% van Nederland met glasvezel tot 200Mbit in sommige gevallen, dus dat is heel breed appels met appels vergelijken.
Het feit van symmetrie is slechts van belang voor mensen die veel "spotten" op usenet of zelf servers hebben draaien, wat dus niet voor die 99% van de internetters geldt, die mailen, surfen, downloaden, msnnen en wat al niet meer. Met andere woorden, internetsnelheid en VoIP telefonie zijn inmiddels eenheidsworst te koop op elke hoek voor nagenoeg dezelfde prijs.

Wat is dus de beslissings/overstapdifferentiator als het gaat om IPTV glasvezelproviders in mijn optiek? Het zenderaanbod, de prijs en de kwaliteit.
Het zenderaanbod is voor bijna alle providers tot net achter de komma gelijk, ook de prijs voor het basispakket IPTV bijt elkaar niet, dus blijft over de kwaliteit, die wel degelijk grote verschillen kent.

Van laag naar hoog zijn dit dus voor zover zelf bekeken, waarbij alle producten van zgn triple play providers zijn:
- KPN - Digitenne
- KPN - ITV
- Caiway Digitale TV
- UPC Digitale TV
- Lijbrandt/Edutel/ e.a. met Glashart Media streams*

Bovenstaande providers heb ik ook daadwerkelijk zelf gezien op dezelfde TV qua detaillering en blokjes/haperingen en wat al niet meer, en is niet alleen gebaseerd op gemeten bitrates alleen.

*Waarbij helaas WBA klanten om redenen, die in mijn optiek zeker niet technisch moeilijk, maar vermoedelijk contractueel moeilijk zijn, het haasje zijn met de op één na slechtste kwaliteit, daar waar men de hoogste beloofd en verkoopt.

OK, ik geef toe dat 2% statistisch nog geen zoden aan de dijk zet, maar vanuit mijn optiek als glasvezelklant was dat een van de beslissende factoren samen met analoog TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bontekoe37 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:40:
zit ik mij ineens af te vragen. Lijbrandt heeft aangekondigd met een on-net PVR functie te komen. Als ze gebruik maken van de KPN streams kan dit wel eens lastig worden (geen eigen servers etc.) Mogelijk gaan ze daarom Animo's met HD leveren. Wordt vervolgd.....
Woor WBA klanten zal dat dus ook een wel aangekondigde maar nooit verkoop/leverbare optie blijven vrees ik, tenzij men uiteindelijk wel GHM streams gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat hele Net-PVR gaat gewoon niet gebeuren. Het is nog bij geen enkele provider ooit officieel voor de pers aangekondigd.

Zowel XMS als Lijbrandt en ook R+ van Tweak, iedereen met GHM als TV aanbieder, ze hebben allemaal aangegeven gewoon de Amino met HDD te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:22:
Dat hele Net-PVR gaat gewoon niet gebeuren. Het is nog bij geen enkele provider ooit officieel voor de pers aangekondigd.
Ik heb dit verhaal wel degelijk met verbazing mogen aanhoren uit de mond van de sales manager van Lijbrandt tijdens een voorlichtingsvond. Ok, ik ben geen pers, maar heb qua innovatieve zaken een geheugen als een olifant, en deze man somde behalve netPVR onder andere ook netDisk (een virtuele netwerkschijf die de volle 100Mbit zou gebruiken ongeacht je internetsnelheid) en netBackup (een online backup service) op als diensten die eraan kwamen. Ook lokale community P2P services waren een onderwerp van levering in de toekomst (OnsLansingerlandNet gok ik dan maar) ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017
Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.
Na deze boeiende discussie hier gelezen te hebben reageer ik bij dezen ook als ontvanger van de reclame van Lijbrandt op de laatste zin die volgens mij volkomen kul is.

Als ik een postcode check doe bij Tweak met de postcode van mijn oude huis in de Landgoederenbuurt dan kan ik kiezen tussen een R pakketen (KPN/WBO) als R+ pakketen (Regge/WGBO). Er is daar dus keus tussen beiden en wil eigenlijk weten waarom alleen in Bouwmeesterbuurt, Landgoederenbuurt, Faunabuurt, Bloemenbuurt, Indische buurt en Regenboogbuurt? Waar blijf nu de uitrol naar bv andere wijken zoals de Eilandenbuurt? Ja daar woon ik en dat is puur eigen belang. Het duurt me gewoon te lang.

De redenen hiervoor kunnen zoals hier is gezegd te hoge technische kosten zijn, of houdt KPN de boel dicht (daar zie ik ze zeker voor aan) of Regge en KPN een deal gesloten (KPN is immers aandeelhouder in Regge) Ik weet het niet en de verantwoordelijke partijen geven geen antwoord. Als je Glashart Almere hierover mailt zwijgen ze en mijn oud college in het gemeentehuis die niet reageert zal ik eens naar deze thread verwijzen. Voor ik Jorritsma die volgens mij de verantwoordelijk bestuurder is voor het Almeerse glasvezelproject hier eens een mailtje over stuur. Dat raad ik andere Almeerders hier ook aan. De politiek moet hier gewoon over worden ingelicht. Als dit zo blijft is Glashart Almere namelijk een grote aanfluiting ook in politiek opzicht.

Dan kun je beter satelliet nemen voor je HD TV en voor het overige je diensten splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:26:
@Lijbrandt webteam
In mijn eerdere reactie was ik nogal geënt op de term "concreet". Ik realiseer mij dat mijn opmerkingen wijzen en niet constructief zijn. Daarom als vraag: hoe gaan jullie ons op de hoogte houden van de door jullie gedefinieerde stappen en met welke frequentie? Mijn vermoeden is dat dit voor velen voorlopig voldoende is; te weten dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Wellicht kan deze discussie daarmee ook worden afgerond.
Wij zullen jullie van alle ontwikkelingen op de hoogte houden. Als er iets nieuws te melden is dan weten jullie het als eerste..

Verder heb ik nog een verzoek. We zien wat cijfers over tegenvallende snelheidstesten. We willen onze "man in het veld" even langssturen bij iedereen die issues heeft met de behaalde snelheid. Misschien is er niets aan de hand, maar wellicht staat er ergens een setting verkeerd in het transportnetwerk. Als je hier prijs op stelt, stuur dan even een PM

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:22:
Technisch is dit niet zo'n issue, we willen het ook maar komen niet verder met eigenaren van de content

Gr Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Deze vraag had ik al gesteld, maar die is ondergesneeuwd in de KPN ellende (kom ik nou nooit van die K......KPN af?)

Is er iets aan de hand met de doorgifte van GuidePlus gegevens van de commerciëlen? Alleen de publieke en de buitenlandse werken hier nog.
Ik kan me eigenlijk niet zo voorstellen dat dit aan het analoge Glashart signaal ligt, maar je weet nooit, misschien een kwestie van rechten??
Aan de recorder instellingen ligt het niet, beide recorders in huis hebben hetzelfde verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wordt GuidePlus wel officieel door Glashart Media ondersteund? Of is het gewoon een toeval dat dit er toch voor sommige zenders op zit. Ik had namelijk ook gehoord dat GHM bijvoorbeeld geen EPG doorgeeft op het DVB-C pakket. Ik vraag me af waarom ze dan wel een Guide+ zouden onderhouden....

Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste