Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:45:
Verschil tussne 720P en 1080i is minimaal, er zijn even weinig beeldlijnen beschikbaar. 1080P, dat zou pas wat uitmaken. Eigenlijk zou het verboden moetenw rodne om 720p of 1080 i HD te mogen noemen... :X

Het beeld is gewoon heel slecht en echt vergelijkbaar met Digitenne. Verder mis ik Eredivisie live... :S
Iemand een idee hoe dat zit?
Heel veel HD uitzendingen zijn upscaled, helaas maar waar.
De zender die bijna altijd 1080i HD is is bijv myzen.tv, maar die zit in het extra pakket.
In het basispakket moet je de RTL's pakken tijdens hun echte uitzendingen (dus niet de teleshopping).

Daarbij kan het beeld momenteel ook nooit beter zijn dan Digitenne, (als dat niet stoort), want ik neem aan dat KPN voor Digitenne ook dezelfde crappy streams als bron gebruikt.

Eredivisie live is op raadselachtige wijze nooit gekomen terwijl wel beloofd... ik moet mijn vriend van Lijbrandt daar nog eens over aan de ballen gaan hangen, maar er zijn belangrijker issues op dit moment voor WBA netwerken, waaronder crappy streams ;)

EDIT:
Zojuist even de Eredivisie Live vraag bij mijn Lijbrandt contact in de mailbox geplempt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:56 ]

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:42:
[...]

Vreemd, want in het plaatje is het je download die de aandacht trekt omdat ie fysiek onmogelijk is, zelfs op een 100Mbit abo... Ik haal download op speedtest.net gemiddeld 92Mbit/sec, en jij scoort bijna het dubbele met een 25Mbit account? Wow!! Ik ga ook overstappen naar een goedkoper abonnement dan :P

Als je van mijn server die 100Mb download, haal je dan rond de 3Mbyte/sec? Dat hoort namelijk bij een 25Mbit abonnement?
Als je upload wilt testen mag je dat wel op mijn FTP server testen, daar zou je ook rond de 3 up moeten halen, mits je router dwars ligt.
Geef maar een gil per DM als je de inloggegevens wilt voor FTP upload testen.
Het eerste gedeelte van de download is wel normaal, maar op het laatst slaat de meter helemaal op tilt.
De 3Mbyte/sec haal ik, bij XS4all heb ik een testfile gedownload, de upload interesseert me eigenlijk minder, dat doe ik niet zo heel vaak, maar bedankt voor het aanbod.
Gewoon downloaden (meestal met SABnzbd) haalt die snelheid ook, maar is op bepaalde tijden trager, dat gebeurde bij de oude provider ook, file op de digitale snelweg denk ik dan maar.

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:01:
[...]

Het eerste gedeelte van de download is wel normaal, maar op het laatst slaat de meter helemaal op tilt.
De 3Mbyte/sec haal ik, bij XS4all heb ik een testfile gedownload, de upload interesseert me eigenlijk minder, dat doe ik niet zo heel vaak, maar bedankt voor het aanbod.
Gewoon downloaden (meestal met SABnzbd) haalt die snelheid ook, maar is op bepaalde tijden trager, dat gebeurde bij de oude provider ook, file op de digitale snelweg denk ik dan maar.
Ok, dus kunnen we concluderen dat jouw touwtje gewoon doet wat het zou moeten doen en er eens een klokkenmaker bij speedtest.net zijn wijzertje moet checken?
Ik zou het plaatje inlijsten, want jij hebt iets voor elkaar gekregen wat fysiek niet kan... dus uniek :P

En wat jij zegt over sommige usenetproviders die last hebben van drukte op de snelweg, dat lijkt me een aardige verklaring. Ik kan dat niet echt bevestigen voor mijn provider (xsnews) omdat ik met een 60Mbit account op een 100Mbit glasvezel meestal tegen de clipping van xsnews aanhang en veelal er net boven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 15:11 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:50:
[...]

Heel veel HD uitzendingen zijn upscaled, helaas maar waar.
De zender die bijna altijd 1080i HD is is bijv myzen.tv, maar die zit in het extra pakket.
In het basispakket moet je de RTL's pakken tijdens hun echte uitzendingen (dus niet de teleshopping).

Daarbij kan het beeld momenteel ook nooit beter zijn dan Digitenne, (als dat niet stoort), want ik neem aan dat KPN voor Digitenne ook dezelfde crappy streams als bron gebruikt.

Eredivisie live is op raadselachtige wijze nooit gekomen terwijl wel beloofd... ik moet mijn vriend van Lijbrandt daar nog eens over aan de ballen gaan hangen, maar er zijn belangrijker issues op dit moment voor WBA netwerken, waaronder crappy streams ;)

EDIT:
Zojuist even de Eredivisie Live vraag bij mijn Lijbrandt contact in de mailbox geplempt ;)
Bij Digitenne is er een heel andere reden dat het slechte kwaliteit is: Dat is gewoon 1,5 tot (ten hoogste) 3 mbit in MPEG2 formaat. Dat heeft al weinig meer met de bron te maken (bovendien neem ik aan dat die streams gewoon uit een hoge kwaliteit bron worden gecodeerd... Digitenne was er ook veel eerder dan KPN z'n IPTV product).

De KPN streams zijn echt nog wel stukken beter dan Digitenne. Ook omdat ze, ondanks gelijke bandbreedte, iig met een modernere codec worden ge-encode. Maar het blijft gewoon inferieur tov. Glashart Media.
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:45:

Verschil tussne 720P en 1080i is minimaal, er zijn even weinig beeldlijnen beschikbaar. 1080P, dat zou pas wat uitmaken. Eigenlijk zou het verboden moetenw rodne om 720p of 1080 i HD te mogen noemen... :X
Tot zover de theorie (want daar heb je gelijk in). 720p is voor bewegend beeld in principe zelfs beter dan interlaced beeld. ECHTER: De bron vanuit de meeste omroepen en zenders is nou eenmaal interlaced (en bv. upscaled PAL is ook gewoon interlaced).

Als je Amino of Motorola 1960/1963 de 1080i bron eerst moet gaan downscalen en daarna ook nog eens de-interlacen.... en vervolgens gaat je full-hd TV het weer upscalen, dan is dat gewoon veel te veel overhead. Bovendien is iig in het geval van de Motorola de de-interlacer ontzettend bagger.

Zelfs als je een TV hebt die maar 720p als native resolutie heeft is het aan te bevelen of hij als input niet toevallig toch 1080i ondersteunt. Je TV zal over het algemeen veel beter raad weten met het omzetten van een signaal naar de specs van zijn paneel, dan dat een Amino of KPN kastje dat kan....

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 25-11-2010 15:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 12:33
Vraagje over het TV aanbod van Lijbrandt.
Ik sta op het punt mijzelf aan te melden voor een compleet pakket van Lijbrandt: Glasvezel Start 25 voor € 44,95 (Internet 25/25, Telefonie en Radio+TV). Ik was in eerste instantie al niet van plan IPRTV erbij te nemen (liefst niet nog een extra kastje bij de TV), maar nu met alle perikelen van een crappy KPN stream, wil ik het er niet eens voor de leuk bij nemen. Mijn TV heeft een DVB-C tuner, zodat ik voldoende zou hebben aan dit digitale signaal.
Zit dit DVB-C signaal nu gekoppeld aan IPRTV of aan het standaard analoge signaal?
Moet ik dus IPRTV nemen om gebruik te kunnen maken van DVB-C?

• eymey
Nee... DVB-C zit gewoon bij je analoge signaal gekoppeld, dus in je basispakket.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 17:30

Object reference not set to an instance of an object

• esvedebe
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:25:
Nee... DVB-C zit gewoon bij je analoge signaal gekoppeld, dus in je basispakket.
Bedankt voor je antwoord, dan is de keus snel gemaakt. Dan maar geen 'haarscherpe' televisie, maar wel een KPN-loos huis. Over een paar maanden maar eens kijken wat voor streams er doorgegeven worden.

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:18:
Zelfs als je een TV hebt die maar 720p als native resolutie heeft is het aan te bevelen of hij als input niet toevallig toch 1080i ondersteunt. Je TV zal over het algemeen veel beter raad weten met het omzetten van een signaal naar de specs van zijn paneel, dan dat een Amino of KPN kastje dat kan....
Mijn tv heeft "maar" 720p, full-hd was toen stukken duurder.
Ik zal je suggestie hierboven eens proberen

• Websurfer01
esvedebe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord, dan is de keus snel gemaakt. Dan maar geen 'haarscherpe' televisie, maar wel een KPN-loos huis. Over een paar maanden maar eens kijken wat voor streams er doorgegeven worden.
De tv (37") van onze jongste dochter staat aan het voeteneind van haar bed, heeft een DVB-C tuner, en heeft een prachtig beeld, zelfs op die 2 meter.
Enige nadeel is dat ze alleen de 39 zenders uit het basispakket heeft.

Verwijderd

Ik heb inmiddels een antwoord over Eredivisie live 3 maanden gratis deal.
Indien je vers geactiveerd bent moet je de klantendesk bellen en vragen of ze dat voor je aanzetten, en dan nemen ze na twee maanden contact op of je er tevreden mee bent en het mogen omzetten in een 12 euro/mnd betaalde dienst.

Dit geldt alleen voor nieuw opgeleverde diensten, dus ik pis met al 3 maanden me een bult testen weer buiten de pot, mede omdat me dit 5 minuten geleden telefonisch is medegedeeld in plaats van tijdens het opleveren van mijn lijntje. Alle diensten zijn overigens per maand opzegbaar, dus in mijn geval moet ik om te testen 12 euro spenderen om Eredivisie Live eens te bekijken.

De reden dat men niet standaard Eredivisie live aanzet schijnt te liggen in het feit dat het een handmatige account wijziging betreft.

Het enige waar mijn haartjes in de nek nog een beetje van overeind gaan staan is dat na twee maanden bellen of contact opnemen, want dat contact opnemen is tot op heden niet het sterkste punt van Lijbrandt :P

UPDATE:
Zelf ook even gebeld met de klantenservice van Lijbrandt hierover, en en passant een gehoorbeschadiging opgelopen tijdens de pauzemuziek, gloeiende, gloeiende wat staat dat gepingel loeihard zeg !!!!
Na wat overleg tussen collega's is het definitieve antwoord dat je Eredivisie Live gewoon kunt aanvinken in je abonnement wijzigingen in Mijn Lijbrandt en dat het dan de eerste drie maanden gratis is.
Als men het toch factureert dien je even met de klantendesk te bellen en dan wordt het gecrediteerd.

Alleen jammer dat deze dummy dit weer met veel bellen en vragen heeft moeten uitzoeken, en dat men dit niet gewoon bij oplevering verteld ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 16:47 ]

• eymey
Zo, ook maar eens gereageerd op het Webwereld artikel.

Hoe meer voorbeelden er komen omtrent de ontzettende dikke vinger die KPN overal (zelfs bij Lijbrandt) in de pap heeft, hoe beter.

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-11 09:41
Goed, ik heb het nu met 4 verschillende routers getest en allemaal komen ze niet hoger dan 30/30Mbit. Ik heb een email naar Lijbrandt gestuurd, want ik ga betalen voor 50Mbit en wil daar dan ook in de buurt komen. Als het nu 48Mbit ofzo zou zijn, prima, maar dit is wel een heel groot verschil.

• pendragon1
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:47:
Men denkt eraan om IP's mogelijk in een later stadium te gaan koppelen aan jouw aansluiting in de POP, maar dat is nog toekomstmuziek.
Kijk en ik dacht dat dat dus al kon, vandaar dat ik het niet snapte....bedankt voor het duidelijke antwoord.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:11:
Zo, ook maar eens gereageerd op het Webwereld artikel.

Hoe meer voorbeelden er komen omtrent de ontzettende dikke vinger die KPN overal (zelfs bij Lijbrandt) in de pap heeft, hoe beter.
Ik zag hem staan.... goed verhaal lijkt me zo _/-\o_

Verwijderd

pendragon1 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:23:
Goed, ik heb het nu met 4 verschillende routers getest en allemaal komen ze niet hoger dan 30/30Mbit. Ik heb een email naar Lijbrandt gestuurd, want ik ga betalen voor 50Mbit en wil daar dan ook in de buurt komen. Als het nu 48Mbit ofzo zou zijn, prima, maar dit is wel een heel groot verschil.
Ik neem aan dat je ook hebt getest op andere plekken dan speedtest.net?
Als je namelijk Lijbrandt confronteert met alleen die getallen dan ken ik het antwoord al... hetzelfde wat veel mensen hier ook zeggen, dat speedtest.net met een pak zout genomen moet worden qua getallen.

Ik heb inmiddels een servertje of 30 op speedtest.net geprobeert om mijn 100/100 te benaderen, en ze falen allemaal hopenloos, zeker op upload, maar vaak ook nog geen 80% van de download.

Download kan je uiteraard vanaf mijn server testen die aan 100Mbit glas hangt en behalve aanstaan het niet druk heeft met andere zaken anders dan mogelijk iemand die met 4Mbit download er vanaf ;)
Upload kan je met FTP ook bij mij testen, op dezelfde server die het rustig heeft die kant op.

• Websurfer01
pendragon1 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:23:
Ook getest met kabeltje rechtstreeks op modem?

• pendragon1
Websurfer01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:04:
Ook getest met kabeltje rechtstreeks op modem?
Ik had een email gestuurd en kreeg dezelfde vraag terug. Nu hangt m'n PC rechtstreeks aan het modem en geen verschil. Ik heb verschillende tests naar Lijbrandt gestuurd, inclusief up/downloads van FTP servers die absoluut sneller kunnen dan de 50Mbit die ik moet hebben. Verder ook downloads gedaan vanaf eweka (die tot 50Mbit gaat) en ook daar maximaal 30Mbit. Ik heb al deze gegevens nu weer naar Lijbrandt gestuurd.

Als iemand anders voor mij nog een ftp server heeft die hij ook gebruikt heeft om up/down te testen, dan hoor ik het graag, want als dat voor jullie wel goed werkt en voor mij dan niet rechtstreeks vanaf m'n pc, dan weet ik zeker dat het aan de lijn ligt.

Alvast bedankt.

edit: net even de 100MB bij BBNed en bij SpikeCity gedownload: 3.33MB/Sec.......(via http)

[ Voor 5% gewijzigd door pendragon1 op 25-11-2010 17:32 ]

Verwijderd

pendragon1 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:25:
edit: net even de 100MB bij BBNed en bij SpikeCity gedownload: 3.33MB/Sec.......(via http)
Da's eerder een 25Mb account dus... Je zou zeker richting de 6 - 6,5 Mb/sec moeten komen via http bij mij.

PS
Overigens wel komisch hoe jullie allemaal random hoofdletters in mijn accountnaam weten te flanzen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 19:43 ]

• pendragon1
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:20:
[Da's eerder een 25Mb account dus... Je zou zeker richting de 6,5 - 7 Mb/sec moeten komen via http bij mij.
PS
Overigens wel komisch hoe jullie allemaal random hoofdletters in mijn accountnaam weten te flanzen :P
Juist, dat vind ik dus ook. Ik wacht het antwoord van Lijbrandt af morgen. Vanmiddag waren ze heel snel, met 10 minuten had ik antwoord.
Je naam: gewoonte om iets wat aan elkaar staat, maar eigenlijk 2 of meer worden zijn een hoofdletter te geven waar het nieuwe woord begint :)

Verwijderd

pendragon1 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:40:
Juist, dat vind ik dus ook. Ik wacht het antwoord van Lijbrandt af morgen. Vanmiddag waren ze heel snel, met 10 minuten had ik antwoord.
Je naam: gewoonte om iets wat aan elkaar staat, maar eigenlijk 2 of meer worden zijn een hoofdletter te geven waar het nieuwe woord begint :)
Ik haal op mijn eigen server http 10,9Mb/sec, dus jij zou op de helft moeten zitten, maar dat is eigenlijk omdat er nog één 100Mbit switch in mijn intranet zit en ik dus eigenlijk niet mijn glasvezel gebruik maar gewoon 100Mbit hardwareverbinding.

Extern naar een VPS server van XLShosting haal ik met FTP ook die snelheden, waardoor ik ervan overtuigd ben dat mijn touwtje zijn specs naar binnen en buiten toe wel haalt.

• esvedebe
Ik heb vandaag een reclamefolder in de bus gekregen van Lijbrandt (Almere heeft iets moois! en dat is glasvezel). In deze folder kan men echter enkel kiezen uit drie pakketten: Glasvezel Compleet 25, 50 of 100 voor resp. € 49,95 € 59,95 en € 84,95
Hier ontbreekt het door mij gewenste pakket van € 44,95 (dus het Compleet 25/25 pakket zonder IPRTV)

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor het verplichten van het IPRTV pakket zodat men vervolgens analoog en DVB-C eruit kan knikkeren.

Verwijderd

[...]

In gebieden waar KPN Wholesales de actieve netwerkoperator is zal je helaas nooit KPN loos in je huis zijn, want voor de correcte werking van netwerk en diensten hang je nog altijd (zij het niet in je huis zelf) vast aan dat bedrijf met drie kleuren in het logo.

Je betaald je blauw en je ergert je groen en geel... Welke marketingman die logokleuren ooit bij elkaar geharkt heeft zal zich met deze inkopper nog wel eens achter de oren krabben.

Maar in perspectief, die USSR ster in het "oudere" Lijbrandt logo is uiteraard ook zo fout als het maar zijn kan :P

• eymey
Indianenverhalen. Ze gaan echt niet iedere POP in Almere ombouwen om analoge RTV mogelijk te maken om het er vervolgens weer uit te knikkeren 8)7.

Verwijderd

[...]

Je zult er geen spijt van krijgen, want het DVB-C signaal met (Technicolor aanvoer) wat Lijbrandt doorgeeft heeft sowieso een hogere beeldkwaliteit dan de KPN IPTV streams die Lijbrandt doorgeeft in de WBA gebieden. IPRTV is in de WBA gebieden dus alleen maar een achteruitgang. Hier staat het bewijs.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:21:
Indianenverhalen. Ze gaan echt niet iedere POP in Almere ombouwen om analoge RTV mogelijk te maken om het er vervolgens weer uit te knikkeren 8)7.
Je bedoeld dat Lijbrandt blijft leveren? Dat was namelijk ook mijn reactie gebaseerd op uitspraken van de sales manager dat ze niet van plan zijn om het er binnenkort uit te knikkeren omdat er in hardware en infrastructuur is geinvesteerd.
Dus is de vrees dat analoog/dvb-c er binnen afzienbare tijd af is inderdaad onterecht.

Wat echter wel vreemd is dat men in Almere geen 25/25 meer zonder IPTV aanbiedt, lijkt me toch een beetje iemand wat door zijn strot proppen wat hij niet wil om maar 5 euro in de maand meer te kunnen rekenen voor KPN meuk.

In B&R biedt men namelijk nog wel het Glasvezel Start 25 pakket aan, Met internet/telefonie/analoge tv+dvb-c, alhoewel dat laatste niet specifiek genoemd wordt, maar zonder IPTV voor 44,95.

http://www.lijbrandt.nl/u...20Rodenrijs%20Trilink.pdf

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:30:
[...]
Wat echter wel vreemd is dat men in Almere geen 25/25 meer zonder IPTV aanbiedt, lijkt me toch een beetje iemand wat door zijn strot proppen wat hij niet wil om maar 5 euro in de maand meer te kunnen rekenen voor KPN meuk.
[...]
Dit is niet waar, ze bieden het nog wel zonder aan, alleen nu onder de noemer totaal. IPTV is bij het 25 pakket een optie die je aan moet zetten.

(dit is te zien als je het aanvraag formulier gaat invullen (pagina 2)

• esvedebe
L0wleveL schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:46:
[...]
Dit klopt inderdaad bij de online aanmelding, ik kreeg echter wat argwaan toen ik de folder binnenkreeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:27:
[...]

Je zult er geen spijt van krijgen, want het DVB-C signaal met (Technicolor aanvoer) wat Lijbrandt doorgeeft heeft sowieso een hogere beeldkwaliteit dan de KPN IPTV streams die Lijbrandt doorgeeft in de WBA gebieden. IPRTV is in de WBA gebieden dus alleen maar een achteruitgang. Hier staat het bewijs.
Ik zou dat bewijs wel eens willen zien in de vorm van beelden en niet alleen maar uitspraken. Vanzelfsprekend moet dit wel onder vergelijkbare omstandigheden zijn dus niet het KPN signaal op een 10 jaar oude buis en Lijbrandt op de allernieuwste LCD.

• eymey
Tsja, ik kan alleen maar uit ervaring praten

Ik zit op dit moment nog iedere dag naar het KPN beeld te krijgen. En kan van Glashart Media screenshots gewoon al DUIDELIJK zien dat die Glashart Media beelden veel en veel scherper zijn.

Van KPN is het echter natuurlijk moeilijk screenshots te maken omdat ze encrypted zijn :S.

Verwijderd

@eymey
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:00:
Een analyse van de streams geeft het volgende:

CA descriptor: Verimatrix Inc.
Met Verimatrix ViewRight PC Player kun je eens proberen of je beeld krijgt:
http://www.adslclub.ru/forum/viewtopic.php?t=35466
Een engelstalige versie staat hier.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 22:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:29:
[...]

Ik zou dat bewijs wel eens willen zien in de vorm van beelden en niet alleen maar uitspraken. Vanzelfsprekend moet dit wel onder vergelijkbare omstandigheden zijn dus niet het KPN signaal op een 10 jaar oude buis en Lijbrandt op de allernieuwste LCD.
Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Hier dan ;)

Verwijderd

L0wleveL schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:46:
[...]

Dit is niet waar, ze bieden het nog wel zonder aan, alleen nu onder de noemer totaal. IPTV is bij het 25 pakket een optie die je aan moet zetten.

Ok, ik reageerde primair op het bericht van esvedebe in deze, excuses dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:29:
[...]

Als compressie niet ten koste zou gaan van kwaliteit dan zou ieder zichzelf respecterend commercieel bedrijf het gebruiken, al was het maar omdat je meer over hetzelfde touwtje kan leveren = meer inkomsten.
Compressie gaat ten alle tijden ten kosten van details en andere zaken die relevant zijn voor een kwalitatief hoogwaardig beeld.
Het is niet voor niets dat een zichzelf respecterende fotograaf met raw image formaat werkt en niet met jpeg compressie, ondanks dat zijn flashkaarten tig maal zo hard vollopen. Liever 20 of 30Mb raw voor een foto dan een gecompromiteerde jpeg versie ervan (ondanks dat het uiteindelijk op een printer voor het blote oog niet meer zichtbaar is, maar op dat niveau zit je met HD TV, elke pixel op die plank moet echte info toegevoerd krijgen)

Er is niemand die kan aantonen (met de huidige compressietechnieken) dat als je op pixelniveau gaat kijken, en daar praten we over met 1080i HD TV, wat duidelijk anders is als een 1080i HD TV die een SD signaal even interpoleert om toch die grote plaat te vullen met tussen de missende picels door verzonnen pixels, dat realtime compressie zonder kwaliteitsverlies bestaat.

Comprimeer maar eens een DVD9 naar DVD5 en draai hem dan eens af op een grote HD TV, en let vooral op snelle beeldwisselingen en scenes met veel contrast... blokkendozen zie je dan wat in werkelijkheid veel fijner had moeten zijn.
Idem met het vergelijk tussen ongecomprimeerd Glashart Media versus ITV van KPN, met de logische reden dat KPN zijn HD TV ook over ADSL touwtjes wil leveren zodat er nog wat bandbreedte overblijft om te internetten, daar waar Glashart Media die restrictie (en dus de noodzaak tot compressie) niet heeft, want glasvezel heeft een virtuele bandbreedte momenteel van 18Gb per fiber, het is dat de POP's slecht 1000Mbit ondersteunen wat de beperking bepaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 23:36 ]

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Wel grappig. Downloaden uit de nieuwsgroepen gaat nu ruim 2x zo snel, dit terwijl mijn verbinding officieel maar 5 mbit sneller is dan mijn oude adsl lijn. (3560KB/s tegen 1720KB/sec).
Nu weet ik wel dat je met adsl nooit de volle 20mbit haal, maar dit is toch wel een groot verschil. _/-\o_

• pendragon1
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:25:
Wel grappig. Downloaden uit de nieuwsgroepen gaat nu ruim 2x zo snel, dit terwijl mijn verbinding officieel maar 5 mbit sneller is dan mijn oude adsl lijn. (3560KB/s tegen 1720KB/sec).
Nu weet ik wel dat je met adsl nooit de volle 20mbit haal, maar dit is toch wel een groot verschil. _/-\o_
Deze snelheid haal ik dus ook, maar dan met een 50/50 verbinding. Het lijkt er haast op dat ze mijn verbinding op 25Mbit gezet hebben ipv 50Mbit. Ik ga ze eens een tip geven......

• KarlMarX
Even een hele andere vraag. Ik heb een Philips universele afstandsbediening bij mijn tv, maar wat is de RC code van de Amino 130m? Ik zoek me suf op google, maar kan geen antwoord vinden... :$

(Andersom kan ik ook niet de code vinden van mijn Philips TV om in de amino AB in te voeren en om ze nou alle 50 uit te proberen...)

• Websurfer01
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:04:
(Andersom kan ik ook niet de code vinden van mijn Philips TV om in de amino AB in te voeren en om ze nou alle 50 uit te proberen...)
Het is altijd de laatste >:)
Bij mij werkte dus het programmeren voor mijn harddiskrecorder meteen toen ik bij de laatste begon. ;)

Heeft Philips zelf geen aanvullende lijst op hun website?
Of misschien op de amino website?

[ Voor 8% gewijzigd door Websurfer01 op 26-11-2010 16:24 ]

Verwijderd

KPN videostreams verplicht voor Lijbrandt?

Op het weblog wordt uitgebreid ingegaan of het glasvezelnetwerk echt open is. Hoe het zit met de operators, de levering van video-streams etc.

Bier + Water = Bier

Let op! Dit is een voorgerecht t.b.v. een nog volgend artikel waarin wordt ingegaan op de vraag of het "Open glasvezelnetwerk" echt open is? Dit mede in relatie gezien m.b.t. de kennelijk verplichte levering door Lijbrandt van KPN video-streams in gebieden waar KPN operator is.

Verwijderd

Goed stukje! Alles klopt als een bus. Deze samenvatting maakt het voor veel mensen een stuk duidelijker.

Ik hoop dat dit een grote impact gaat hebben en dat het wat los gaat maken bij Lijbrandt.
Want de huidige situatie is natuurlijk onacceptabel:

In de WBA gebieden stiekem KPN streams doorgeven bij de IPTV dienst van Glashart Media.

• eymey
Het is jammer dat het andere glasvezel blog, glasvezel.nu, hier zo weinig aandacht aan besteedt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:29:
[...]

Als compressie niet ten koste zou gaan van kwaliteit dan zou ieder zichzelf respecterend commercieel bedrijf het gebruiken, al was het maar omdat je meer over hetzelfde touwtje kan leveren = meer inkomsten.
Compressie gaat ten alle tijden ten kosten van details en andere zaken die relevant zijn voor een kwalitatief hoogwaardig beeld.
Het is niet voor niets dat een zichzelf respecterende fotograaf met raw image formaat werkt en niet met jpeg compressie, ondanks dat zijn flashkaarten tig maal zo hard vollopen. Liever 20 of 30Mb raw voor een foto dan een gecompromiteerde jpeg versie ervan (ondanks dat het uiteindelijk op een printer voor het blote oog niet meer zichtbaar is, maar op dat niveau zit je met HD TV, elke pixel op die plank moet echte info toegevoerd krijgen)

Er is niemand die kan aantonen (met de huidige compressietechnieken) dat als je op pixelniveau gaat kijken, en daar praten we over met 1080i HD TV, wat duidelijk anders is als een 1080i HD TV die een SD signaal even interpoleert om toch die grote plaat te vullen met tussen de missende picels door verzonnen pixels, dat realtime compressie zonder kwaliteitsverlies bestaat.

Comprimeer maar eens een DVD9 naar DVD5 en draai hem dan eens af op een grote HD TV, en let vooral op snelle beeldwisselingen en scenes met veel contrast... blokkendozen zie je dan wat in werkelijkheid veel fijner had moeten zijn.
Idem met het vergelijk tussen ongecomprimeerd Glashart Media versus ITV van KPN, met de logische reden dat KPN zijn HD TV ook over ADSL touwtjes wil leveren zodat er nog wat bandbreedte overblijft om te internetten, daar waar Glashart Media die restrictie (en dus de noodzaak tot compressie) niet heeft, want glasvezel heeft een virtuele bandbreedte momenteel van 18Gb per fiber, het is dat de POP's slecht 1000Mbit ondersteunen wat de beperking bepaald.
Dat is nu net wat ik bedoel!

Een heel theoretisch (volkomen juist!) verhaal waarom het een beter is dan het ander. Maar daarom gaat het niet. Sterker, het (die theorie) is volkomen onbelangrijk.

Waar het omgaat is hoe de kijker e.e.a. ervaart. En dan praat ik niet over dat stilstaande beeld van een voetbalveld waarop een sprietje iets scherper is te zien dan de ander maar om normale beelden zoals die door de NL zenders worden uitgezonden. Niemand kijkt immers de hele avond naar een test DVD/BR om de kwaliteit te zien.

mensen stemmen op een kanaal af en willen een fatsoenlijk beeld. En ik heb ernstige twijfels of het ene nu wel zoveel beter is als het andere!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:17:
[...]
Waar het omgaat is hoe de kijker e.e.a. ervaart. En dan praat ik niet over dat stilstaande beeld van een voetbalveld waarop een sprietje iets scherper is te zien dan de ander maar om normale beelden zoals die door de NL zenders worden uitgezonden.
De kijker ervaart het toch echt wel: Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 01:22 ]

Verwijderd

[...]
Dat is nu net wat ik bedoel!

Een heel theoretisch (volkomen juist!) verhaal waarom het een beter is dan het ander. Maar daarom gaat het niet. Sterker, het (die theorie) is volkomen onbelangrijk.

Waar het omgaat is hoe de kijker e.e.a. ervaart. En dan praat ik niet over dat stilstaande beeld van een voetbalveld waarop een sprietje iets scherper is te zien dan de ander maar om normale beelden zoals die door de NL zenders worden uitgezonden. Niemand kijkt immers de hele avond naar een test DVD/BR om de kwaliteit te zien.

mensen stemmen op een kanaal af en willen een fatsoenlijk beeld. En ik heb ernstige twijfels of het ene nu wel zoveel beter is als het andere!
Met het begin van de tweede alinea ben ik het volledig eens: het gaat om de ervaring van de consument.

De ene consument ervaart het verschil niet, zal zich daarom ook niet drukmaken en neemt naar volle tevredenheid de ter discussie staande KPN streams af.

De andere consument is hier te vinden ;)

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:44:
[...]

Met het begin van de tweede alinea ben ik het volledig eens: het gaat om de ervaring van de consument.

De ene consument ervaart het verschil niet, zal zich daarom ook niet drukmaken en neemt naar volle tevredenheid de ter discussie staande KPN streams af.

De andere consument is hier te vinden ;)
Precies, een Opel Astra is een prima auto maar ik zou er geen lol van hebben als ik hiervoor bij de dealer een Insignia besteld en betaald zou hebben.

Gisteren kreeg ik een brief om te feliciteren met mijn nieuwe aansluiting en een handleiding om e.e.a. aan te sluiten (overigens een week te laat) waarin Lijbrandt zichzelf weer op de borst klopt door te spreken over televisie met "superieure kwaliteit"
Sorry maar van zoveel huichelachtigheid wordt ik toch wel wat misselijk.

• eymey
Inderdaad. Vooral het gebruik van superlatieven zoals "superieure kwaliteit", wat KPN ook al doet, stoort me ENORM!

Want als je de vergelijking 1 op 1 maakt, dan kan je gewoon duidelijk zien dat de KPN streams van "Inferieure kwaliteit!" zijn. Helaas trapt de gemiddelde consument erin en kunnen ze makkelijk dit soort dingen doen.....
[...]

Op zich ben ik het nog met je eens ook. Ware het niet dat het verschil hier wel degelijk duidelijk te zien is! zoek nog maar eens terug naar de eerder geposte link naar 'screenshots'. Dit in combinatie met het feit dat ik nu zelf ook al de KPN streams gebruik en als ik dat dan bv. vergelijk met hoe de kwaliteit van UPC Digital bij m'n ouders is.....

Niet dat ik ooit nog terug wil naar UPC, maar een gemiddelde consument in Almere die net van UPC Digital af komt en Lijbrandt heeft aangesloten kan nog wel eens voor een verrassing komen te staan.....

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 27-11-2010 10:06 ]

• Websurfer01
eymey schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:02:
............en als ik dat dan bv. vergelijk met hoe de kwaliteit van UPC Digital bij m'n ouders is.....

Niet dat ik ooit nog terug wil naar UPC, maar een gemiddelde consument in Almere die net van UPC Digital af komt en Lijbrandt heeft aangesloten kan nog wel eens voor een verrassing komen te staan.....
De beeldkwaliteit van Lijbrandt HD is op onze tv vergelijkbaar met de normale Digital van UPC, alleen is de Amino veel makkelijker en sneller dan dat rotding van UPC.

Iemand die van UPC HD afkomt zal denk ik wel fors achteruitgaan.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 11:21
Ik val wel in een zwart gat nu ik niet meer kan klagen over Lijbrandt! :)

De snelheid is goed, de kwaliteit is goed, en het werkt gewoon allemaal!
Alle poorten staan open.

Het was het wachten waard.
_/-\o_

• KarlMarX
Ik snap dat lang niet alle consumenten wellicht het verschil tussen glashart en KPN streams zien, maar dat is hun eigen probleem. Als ze zo weinig om kwaliteit geven, waarom zou je dan voor een HD pakket/kastje en IPTV extra betalen?

Ik heb wel bewust voor IPTV en een HD kastje gekozen, en dan verwacht ik ook een meerwaarde. Die is er momenteel gewoon niet (niet in beeldkwaliteit in ieder geval).

• eymey
Websurfer01 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:16:
[...]

De beeldkwaliteit van Lijbrandt HD is op onze tv vergelijkbaar met de normale Digital van UPC, alleen is de Amino veel makkelijker en sneller dan dat rotding van UPC.

Iemand die van UPC HD afkomt zal denk ik wel fors achteruitgaan.
Mja m'n ouders hebben onlangs UPC Digital genomen en zo'n set top boxje van Cisco erbij gekregen (wel non-hd en zonder PVR). Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik zag hoe snel dat ding zapt! Komt in de buurt van de ouderwetse analoge tv's. In ieder geval niet vergelijkbaar met die mediaboxen die UPC voorheen altijd verkocht. Hun Philips LCD zapt analoog minder snel dan de Cisco van UPC Digital :X

Als de Amino ook zo snel is als dat Cisco ding van UPC.... dan verschilt dus alleen nog de beeldkwaliteit ;).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 27-11-2010 11:39 ]

• Websurfer01
KarlMarX schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:31:
Ik snap dat lang niet alle consumenten wellicht het verschil tussen glashart en KPN streams zien, maar dat is hun eigen probleem. Als ze zo weinig om kwaliteit geven, waarom zou je dan voor een HD pakket/kastje en IPTV extra betalen?
Simpel, ze weten niet dat het beter zou moeten zijn, jammer genoeg.
Als ze schakelen van analoog naar digitaal ziet het er beter uit, dus zal het wel goed zijn.
Als het nou zo belabberd was dat het iedereen het direct ziet, maar dat is helaas niet het geval, zeker niet voor diegenen die nog geen supergrote HD televisie hebben.

Als er een officieel antwoord van Lijbrandt of Glashart is dat het inderdaad slikken of stikken wordt kunnen we dit verhaal in ieder geval posten op de fora van Radar en Kassa, vooral Radar is naar mijn idee een plek waar veel mensen kijken.
Elke toekomstige klant die we daarmee van te voren kunnen waarschuwen is meegenomen.
Of we het beleid van Glashart daarmee om kunnen buigen is vraag 2, misschien zijn ze wel glashard.

Ik hou niet van zeuren, maar als ik het gevoel heb belazerd te worden wordt ik wel pissig en kan het er niet zo maar bij laten zitten :(

[ Voor 29% gewijzigd door Websurfer01 op 27-11-2010 11:50 ]

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Gisteren is de verbinding opgeleverd.
tv analoog werkt mooi beeld (op alle tv's in huis)
tv dvb-c werkt mooi beeld
iptv wachten is op animo
internet werkt (geen geblokkeerde poorten)
eigen mail server werkt
eigen webserver werkt
downloaden upload snelheid 45 mbit (50 bit abbonne)

jammer vindt ik het van bbc1 en bbc2 want die hebben we niet

Een tevreden mens

• hermlip
Gisteren is de verbinding opgeleverd.
tv analoog werkt mooi beeld (op alle tv's in huis)
tv dvb-c werkt mooi beeld
telefoon werkt
iptv wachten is op animo
internet werkt (geen geblokkeerde poorten)
eigen mail server werkt
eigen webserver werkt
downloadensnelheid 50,5 upload snelheid 45 mbit (50 bit abbonne)
news server lijbrandt werkt

jammer vind ik het van bbc1 en bbc2 want die hebben we niet
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1047279327.png

Een tevreden mens

[ Voor 16% gewijzigd door hermlip op 27-11-2010 13:44 ]

• eymey
@Websurfer01: Inderdaad.

Het grote gemak waarmee Lijbrandt, als het KPN beeld de bedoeling was, dan blijkbaar in de mooie verkooppraatjes van KPN is getrapt is gewoon onbegrijpelijk. Ook bij Lijbrandt hadden ze dan blijkbaar geen idee wat voor troep ze in huis haalden.

Als KPN nou gewoon bij zou draaien en voor echte breedbandnetwerken betere streams zou gaan aanbieden, OK.... maar ook dat weigeren ze vooralsnog onder het motto "de meeste klanten zien het toch niet". Het zou dan nog steeds gaan om hercompressie, maar een 8 mbit h.264 stream zal allicht beter zijn dan de huidige 3.5 mbit.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 27-11-2010 12:22 ]

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Ben ik de enige die nog niet is aangesloten?

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Ben donderdag aangesloten. Kreeg vandaag de Amino box binnen.
Werkt allemaal goed en zappen gaat net wat langzamer dan bij digitenne van kpn.
Heb nu het compleet pakket 25/25. In de praktijk is mijn upload ongeveer 20Mbit. De download is zelf iets sneller dan 25Mbit. Verder hebben ze ook geen poorten geblokkeerd, behalve de smtp poort. (je kan alleen de smtp server van lijbrandt zelf gebruiken)

Telefoon werkte eerst niet, maar na de modem even van de stroom af te halen wel weer.

• hermlip
cgok schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:58:
Ben ik de enige die nog niet is aangesloten?
De monteur die bij mij langs kwam meldde dat hij er die dag 12 aansloot en er liep nog een collega in de stad rond, want daar belde hij mee. Dus samen schat ik 25 aansluitingen aansluitingen per dag.

10 minuten werk trouwens het rondrijden in almere zal de meeste tijd kosten

Verwijderd

zwittrooper schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:06:
Ben donderdag aangesloten. Kreeg vandaag de Amino box binnen.
Werkt allemaal goed en zappen gaat net wat langzamer dan bij digitenne van kpn.
Heb nu het compleet pakket 25/25. In de praktijk is mijn upload ongeveer 20Mbit. De download is zelf iets sneller dan 25Mbit. Verder hebben ze ook geen poorten geblokkeerd, behalve de smtp poort. (je kan alleen de smtp server van lijbrandt zelf gebruiken)

Telefoon werkte eerst niet, maar na de modem even van de stroom af te halen wel weer.
SMTP poort 25 is bij Lijbrandt zeker weten niet geblokkeerd, ander zou ik geen mailserver op die poort kunnen draaien.
Kijk eens in je PC of AV firewall of er geen blokkade op poort 25 staat, want dat doen de diverse antiviruspakketten zoals McAfee zonder te vragen vanzelf.

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:04:
Even een hele andere vraag. Ik heb een Philips universele afstandsbediening bij mijn tv, maar wat is de RC code van de Amino 130m? Ik zoek me suf op google, maar kan geen antwoord vinden... :$

Bof je nog dat je geen Samsung of Sony hebt, want dat zijn nog meer codes om te proberen.... voor mij bij Sony was het gelukkig nummer 1, maar bij Samsung de op een na laatste.... je bent dus even onder de pannen om de juiste te vinden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 18:05 ]

• KarlMarX
Ik heb net het SD kastjhe van mijn schoonvader aangesloten, maar daarmee hadden we geen beeld. Dus firmware upgrade gedaan en daar is hij nu al anderhalf uur mee bezig. Volgens de handleiding kan dit 10 minuten tot 1 uur duren. Het knippert nog steeds.
Zou het komen omdat mijn schoonvader XMS heeft en ik Lijbrant en hij dus ook op het regfiber netwerk zit en ik op het kpn netwerk?

Ik dacht dat al die amino's uitwisselbaar waren...

Wat moeten we nu doen? Wachten, of aan/uit, of is ie dan helemaal daarna onbruikbaar?

Edit: Ik wacht nu al drie uur... :(

[ Voor 3% gewijzigd door KarlMarX op 27-11-2010 20:15 ]

Verwijderd

@KarlMarX

Rot om je problemen te horen. Ik hoop dat iemand je kan helpen en dat het snel wordt opgelost.

Ik woon ook in de Eilandenbuurt en zou ook willen over stappen maar ook dit hele verhaal van de KPN streams weerhoudt mij. Ik bedank de mensen zoals eymey die dit hebben opgemerkt en gemeld hier.

Verder heb ik bij mijn oud-collega in het gemeentehuis geïnformeerd maar ik heb nog niets terug over de kennelijke hegemonie van KPN Wholesale op Glashart Almere. Misschien is dit een gevoelig punt. Wel heb ik vandaag Tweak nog eens gebeld omdat ik van dit bedrijf eigenlijk de beste indruk heb.

Een vriendelijke medewerker antwoordde op mijn vragen dat KPN tot afgelopen zomer het enige recht had op het Almeerse glasvezelnetwerk maar dat dit is opengebroken door de Opta. Dat betekent dat nu stap voor stap in heel Almere de diensten van Regge Data (Glashart Media streams) beschikbaar zullen komen. In de wijkcentrales moeten waarschijnlijk softwarematig profielen worden aangepast om dit mogelijk te maken. Ik ben echter geen expert. Als iemand hier technisch kan aanvullen dan wel verbeteren dan hoor ik graag. Als dit verhaal van Tweak überhaupt niet klopt laat het dan horen, want ik wil - en velen met mij waarschijnlijk - nu eindelijk weleens weten waarom het Almeerse glasnetwerk niet werkelijk open is.
Mijn idee is nu dat het bij de KPN streams van Lijbrandt om de bovengenoemde redenen om een tijdelijke situatie zou kunnen gaan. Ik heb eerder in deze draad gelezen dat Glashart Almere ook bezig is met aanpassingen in de wijkcentrales maar dat men achter op schema loopt.

Verder wordt Tweak door Reggefiber op de hoogte gehouden over de gebieden die beschikbaar komen. De verwachting is dat aan het begin van het jaar in meer gebieden R+ pakketten kunnen worden aangeboden. Het is dus afwachten. Dat doe ik toch want als ik UPC achter me laat wil ik daar in ieder geval geen KPN troep voor terug.

• eymey
WTF? :o

In Killerbert in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?" wordt verwezen naar een Wikipedia artikel over glasvezel van Glashart.... ( Wikipedia: Glasvezelaansluiting )

Omdat de info over Almere daar niet helemaal compleet is wilde ik nog even http://www.glashart.nl/almere/providers checken.

En kijk nou eens..... Bij Concepts ICT en XMS staat niet meer de beperking in wijken die er zijn. En Solcon is toegevoegd!

Zou Lijbrandt er mogelijk spijt van gaan krijgen dat ze zo lang hebben lopen dralen met hun best doen om mij ook als klant te mogen verwelkomen?

Laat ik niet overhaast blij worden, maar toch.....

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 27-11-2010 23:38 ]

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Websurfer01 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:43:
[...]

Simpel, ze weten niet dat het beter zou moeten zijn, jammer genoeg.
Als ze schakelen van analoog naar digitaal ziet het er beter uit, dus zal het wel goed zijn.
Als het nou zo belabberd was dat het iedereen het direct ziet, maar dat is helaas niet het geval, zeker niet voor diegenen die nog geen supergrote HD televisie hebben.
Dan stel je ze toch in gebreke ?
Bewijs van de knpn streams in tegenstelling van hun voorwaarden

KJat in bakkie, zo moeilijk is het niet....

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
eymey schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:37:
WTF? :o

In Killerbert in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?" wordt verwezen naar een Wikipedia artikel over glasvezel van Glashart.... ( Wikipedia: Glasvezelaansluiting )

Omdat de info over Almere daar niet helemaal compleet is wilde ik nog even http://www.glashart.nl/almere/providers checken.

En kijk nou eens..... Bij Concepts ICT en XMS staat niet meer de beperking in wijken die er zijn. En Solcon is toegevoegd!

Zou Lijbrandt er mogelijk spijt van gaan krijgen dat ze zo lang hebben lopen dralen met hun best doen om mij ook als klant te mogen verwelkomen?

Laat ik niet overhaast blij worden, maar toch.....
Altijd mooi dat er dingen veranderen 8)

ach ja, wie weet.. kan je straks van tweak via kpn naar tweak R+
of natuurlijk naar 1 van die andere providers :)

[ Voor 72% gewijzigd door Killerbert op 27-11-2010 23:53 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• eymey
Tsja, eerst nog maar eens afwachten

Vooralsnog is Solcon de enige die in z'n postcodecheck aangeeft dat ze op mijn adres beschikbaar zijn. Maar dat zegt (gezien Lijbrandt en KPN) natuurlijk niet zo veel. Ik wacht dus nog wel even af....

Jammer dat het Tweak webcare team nergens meer mee leest. Je zou verwachten dat als ze ook maar IETS weten omtrent dit soort ontwikkelingen, dat ze dan wel zouden inspringen en me proberen als klant te houden. Zeker omdat ze in het verleden ook wel snel waren in het inspringen op opmerkingen van mensen hier.

Overigens, voor hetzelfde gaat Solcon het op dezelfde manier doen als Lijbrandt.... dus WBA én dus ook met KPN IPTV streams.

• Websurfer01
baasandre schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:50:
[...]

Bewijs van de kpn streams in tegenstelling van hun voorwaarden

Waar zie jij in de voorwaarden staan bij wie ze de streams betrekken?

Gezien alle ellende voor er daadwerkelijk aangesloten ging worden, de onzekerheid van Eymey bij het overstappen van glas naar glas, en het feit dat ik mijn oude providers al opgezegd heb zal ik mijn jaar bij Lijbrandt wel uitdienen denk ik. Over een jaar ziet de hele markt er misschien veel gunstiger uit.

Onder IPTV uitkomen? Onze tv heeft nog geen DVB-C tuner en iptv heeft zenders en functies die ik niet wil missen.
Als 100% zeker is dat we KPN streams krijgen en houden zullen ze zeker nog van me horen, dat wel.

• eymey
Er is wel 1 'maar' aan mijn overstap-onzekerheid: Als Solcon en/of Tweak aankomende weken toch nog met een mededeling komen dat zij bijvoorbeeld vanaf januari ook dezelfde dienst als Lijbrandt kunnen aanbieden in WBA gebied, dan gaat Lijbrandt zeker nog van me horen.

Als de servicedesk van Solcon ook maar ietsiepietsie beter is dan die van Lijbrandt (en daar hoef je, met alle respect, niet veel moeite voor te doen volgens mij :O ), dan is dat bij een verder gelijk product een no brainer.

• pendragon1
Over mijn snelheid 50/50 die geen 50/50 is. Ik heb Lijbrandt gebeld en volgens hun staat m'n verbinding gewoon op 50Mbit. Ze hebben mij een pdf bestand gestuurd om een paar checks te doen met m'n pc rechtstreeks aan de verbinding zodat ze de netwerkbeheerder info kunnen geven om mijn verbinding te controleren. De checks waren: 1000MB bestand downloaden bij bbned en een screendump maken van de snelheid (kwam op 3,16MB/Sec), screendump van de processen op m'n pc om te kijken of dat nog invloed heeft (yeah right) en een ipconfig om te bewijzen dat ik wel rechtstreeks met m'n pc aan de verbinding hang. Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren, want de snelheid is absoluut veel te laag en het maakt niet uit of het met of zonder router is. Ik heb nog eens gekeken: de routers die ik getest heb kunnen 70 en 90Mbit verweken (firewall throughput). Dit is ook alles wat ik gebruik, ik doe geen QoS of wat ook maar. Ik ben toch wel teleurgesteld, want ook ik hoor het de man op de voorlichtingsavond roepen: 50/50, dan krijg je minstens 50/50, nooit minder, misschien zelfs iets meer. Nou 3.16MB/Sec is absoluut geen 50Mbit! Ze hebben 2 maanden de tijd om het op te lossen, want in die 2 maanden hoef ik niet te betalen.

• Websurfer01

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:50:
[...]

Bewijs van de knpn streams in tegenstelling van hun voorwaarden

"Kat in bakkie"? Ik denk dat je ietwat lichtvaardig bent.

Allereerst zul je moeten bewijzen (met professionele meetapparatuur) dat ze daadwerkelijk inferieure streams uitzenden en vervolgens moet je zien te bewijzen dat ze dat met opzet doen en zelfs dan zul je nog eens moeten bewijzen dat jouw belang hoger is dan hun belang.

Zou zeggen: "Begin maar vast met sparen voor de kosten".

Verwijderd

Wat valt er te meten dan? De harde bewijzen zijn er: Het screenshot van spikecity (waaruit KPN IP-adressen met bitrate af zijn te lezen) en de dumps van dot-network (waar als uitgever KPN bij staat en dezelfde lage bitrates worden waargenomen + die smerige encryptie die bij de Glashart Media streams niet voorkomt). Als Lijbrandt dit niet netjes op gaat pakken dan is het gewoon een kwestie van druk uitoefenen via programma's als Radar, Kassa etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 21:34 ]

Verwijderd

Mmm, ik weet niet waar ik het meest ontstemd door ben, het feit dat ik nu "So you think you can dance" op RTL5 HD zit te kijken met inmiddels al een keer of 30 blokjes, zelfs een bijna complete breakdown van het beeld, of het hardnekkig zwijgen van Lijbrandt omtrent de levering van iets anders als beloofd.

Ik zag mijn eigen Opel Astra/Insignia vergelijking door iemand hier weer eens voorbij komen, en hoe langer ik erover nadenk des te zwakker ik het argument vind van "wat de kijker ervaart is wellicht anders dan" die ik hierboven las op een lange reactie van mij over compressie.

Ik zou haast zeggen, maak aan proefrit in beide auto's, en je snapt dat het allebei Duitse wagens zijn, maar dat de Insignia to wel degelijk een betere ervaring oplevert dan de Astra, wellicht niet in het parkeervak, maar wel op de Duitse autobahn, en daar lullen we hier over, namelijk de topperformance van een duurder product.
Verder is het appels met peren vergelijken, beiden zijn fruit, maar een peer smaakt toch heel anders dan aan appel.

Waar het dus om gaat is dat men (zelfs los van de ervaring) het C1000 basis huismerk TV levert daar waar men Albert Hein top producten beloofd en verkoopt op papier en verbaal, en bovendien ook Albert Hein prijzen rekent daarvoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 22:13 ]

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25
Van het kijken naar "So you think you can dance" wordt ik per definitie treurig, ongeacht de kwaliteit :r
Maar goed iedereen zijn meug :)
Ik ben zo vreselijk blij dat ik mijn HD signaal via de sateliet oppak, gezien de discussie over de IPTV via lijbrandt.
Los daarvan heb ik me ondanks de klachten over Lijbrandt aangemeld voor een 50/50 abbo+ telefonie.
Ik ben benieuwd hoe het gaat, afwachten maar...

De eerste rare actie hebben ze igg al uitgehaald:
Ze sturen de bevestigingsbrief op met daarin de inlog gegevens van "mijn Lijbrandt".
Ze vergeten alleen even de enveloppe dicht te plakken, dus mijn info lag op straat :(
Gelukkig had ik direct na de aanvraag het wachtwoord gewijzigd. 8)

Verwijderd

despijker schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:01:
Ik ben zo vreselijk blij dat ik mijn HD signaal via de sateliet oppak, gezien de discussie over de IPTV via lijbrandt.
Van die bitrates van de satelliet wordt ik anders ook niet vrolijk.

http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0235-12188-H-3225-0-0
http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0235-11856-V-3208-0-0
http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0235-11739-V-3202-0-0
http://linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0235-12129-V-3222-0-0

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 23:14 ]

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25
Dat is uiteraard ook niet altijd zaligmakend. Maar in het algemeen is de beeld IQ ruim voldoende.
(Bij RTL heb je zoals ik in mijn vorige post al aangaf per definitie geen hoge bitrate nodig, gezien de kwaliteit van de programma's.)
Los daarvan is mijn keuze veel groter, ik heb ook alle engelse en duitse kanalen.
Het heeft ook nadelen uiteraard, zo heb ik een schotel en meerdere LNB's et etc. Maar die had ik al voordat er ook maar een meter glas bij mij in de buurt lag. Die investering had ik dus al gedaan en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Zeker niet met mijn linux ontvanger met veel tweak mogelijkheden 8)
Ik heb me voorgenomen om onder geen enkele voorwaarde ooit nog met UPC in zee te gaan, vandaar.

[ Voor 14% gewijzigd door despijker op 28-11-2010 23:25 ]

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:17:
Wat valt er te meten dan? De harde bewijzen zijn er: Het screenshot van spikecity (waaruit KPN IP-adressen met bitrate af zijn te lezen) en de dumps van dot-network (waar als uitgever KPN bij staat en dezelfde lage bitrates worden waargenomen + die smerige encryptie die bij de Glashart Media streams niet voorkomt). Als Lijbrandt dit niet netjes op gaat pakken dan is het gewoon een kwestie van druk uitoefenen via programma's als Radar, Kassa etc.
Volgens mij hou je wettelijk gezien een probleem dat nergens omschreven staat waar Glashart het signaal inkoopt. Het argument KPN in plaats van Glashart streams zal niet steekhoudend zijn.
Het zal dan een gevecht worden op criteria zoals: aan welke minimale eisen moet een beeldsignaal voldoen om DVD kwaliteit genoemd te mogen worden, en aan welke eisen om HD genoemd te mogen worden, want dat is wél wat beloofd wordt.

Individueel ga je dit natuurlijk niet doen, maar het naar buiten brengen via Kassa, Radar e.d. is wel een optie, en dat gebeurt inmiddels ook.

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:11:
Ik zag mijn eigen Opel Astra/Insignia vergelijking door iemand hier weer eens voorbij komen,
Sorry, Ik dacht dat ik het zelf bedacht had. Kennelijk niet dus, zal wel ergens in mijn onderbewustzijn zijn blijven hangen. :)

• eymey
Mja, ik zie nog niet echt veel gebeuren op Kassa/Radar gebied. Granted, er is een topic op het Radar forum. Maar echt storm loopt het daar ook niet.

Oftewel, via die weg gaan we ook niet veel bereiken. Hoogstens op het gebied van (gebrek aan) service en de vele storingen van het tv beeld maar puur op het criterium van tv-kwaliteit ga je echt geen uitzending halen hoor.

• Websurfer01
eymey schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:31:
Mja, ik zie nog niet echt veel gebeuren op Kassa/Radar gebied. Granted, er is een topic op het Radar forum. Maar echt storm loopt het daar ook niet.
Oftewel, via die weg gaan we ook niet veel bereiken. Hoogstens op het gebied van (gebrek aan) service en de vele storingen van het tv beeld maar puur op het criterium van tv-kwaliteit ga je echt geen uitzending halen hoor.
Ben ik met je eens, maar diegenen die denken naar Lijbrandt over te stappen en de moeite nemen vooraf te kijken wat ervaringen van anderen zijn komen dit in ieder geval tegen.

• eymey
True :).

Dit in combinatie met de slechte ervaring die ik heb op het gebied van service en het gebrek aan ook maar het kleinste beetje klantcontact zou er toch voor moeten zorgen dat mensen wel een tweede keer nadenken :').

Maar ja, de marketing machine van Lijbrandt werkt onvermoeibaar door. De rest staat stil.

Laten we hopen dat nieuwkomers in Almere zoals Solcon zich gaan onderscheiden dan....

Overigens, de ADSL provider waar ik een backup abonnementje wil nemen, SpeedXS, dreigt ook op een grote fail uit te draaien. Een week nadat ik op 3 manieren m'n ondertekende contract naar ze heb gestuurd, nog steeds geen status updates of ook maar enige andere vorm van bericht. Dit terwijl er inmiddels talloze navraag mailtjes en telefoontjes hun kant op zijn gegaan.....

De telecombranche is in en in TRIEST .

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 29-11-2010 11:27 ]

• cgok
hermlip schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:52:
[...]

De monteur die bij mij langs kwam meldde dat hij er die dag 12 aansloot en er liep nog een collega in de stad rond, want daar belde hij mee. Dus samen schat ik 25 aansluitingen aansluitingen per dag.

10 minuten werk trouwens het rondrijden in almere zal de meeste tijd kosten
Heb jij zelf gebeld of hebben zij contact met jou opgenomen?

Verwijderd

goedenmiddag, Lijbrandt start met een webteam waarmee we inhoudelijk willen reageren op de discussies hier. We hebben verschillende topics doorgenomen en zullen met reactie komen op de onderwerpen. Vandaag volgt in ieder geval een post mbt TV dienst van Glashart Media.

Webteam Lijbrandt

• eymey
Beste WebTm_Lijbrandt: Welkom op dit forum!

Ik hoop oprecht dat dit de communicatie tussen Lijbrandt en (aspirant-) klanten gaat verbeteren.

Ik heb zelf inmiddels ook bij Solcon een vraag uit staan in hoeverre zij bereid/capabel zijn om een overstap van glas naar glas te begeleiden (met in achtneming van het gegevan dat daar op dit moment nog hobbels en beren in de weg zitten). Ik begin er namelijk onderhand genoeg van te krijgen dat ik geen enkele terugkoppeling krijg m.b.t. mijn overstap van Tweak/KPN naar Lijbrandt...

• Cosimo
  • Laatst online: 27-04 13:39
Beste WebTm_Lijbrandt, ook namens mij welkom.

We hebben met smart op jullie gewacht.
Graag uitleg over de streams van KPN i.p.v. Glashart Media, zoals overal is beloofd.
Dit is voor mij de reden om GEEN Lijbrandt te nemen.
De streams van KPN zijn inferieur en eigenlijk voor adsl bedoeld. Lijbrandt onwaardig.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

• eymey
Hier zou vanmiddag antwoord opkomen schrijven ze net :). We wachten met spanning af.

Kijken of ze ons nog weer van een zorg af kunnen helpen (en mij weer een reden erbij kunnen geven om toch door te zetten met deze overstap).

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
welkom Webteam Lijbrandt.

ik ben blij dat er wat antwoorden richting het internet komen.
we wachten geduldig af :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Hierbij de toelichting over de verschillen tussen Lijbrandt TV diensten op de verschillende glasvezelnetwerken.
Lijbrandt biedt diensten aan op 2 verschillende netwerken:

WGDO => Actieve netwerkinfra van Reggefiber (oa Houten, Dordrecht en Rijssen)
WBA=> Actieve netwerkinfra van KPN (oa Almere, Leeuwarden)

Leverancier van het TV product op beide netwerken is Glashart Media BV (GHM). De functionele TV dienst is op beide netwerken gelijk. Met GHM TV wordt dus bedoeld dat zenderpakketten, zenderlijsten en extra's als uitzending gemist etc hetzelfde is. Ook levert Lijbrandt analoge TV zenders en DVB-C in alle gebieden (WGDO of WBA). Let op: Het feit dat er eenzelfde dienst geleverd wordt betekent niet automatisch dat technische invulling hiervan in WBA gebieden hetzelfde is als bij WGDO netwerken.

Het kunnen bekijken van streams op PC’s of andere apparatuur is niet iets dat door GHM ondersteund wordt. Alleen het kunnen kijken op een Amino setop box is een functionaliteit die GHM levert.

Het grote verschil tussen WGDO en WBA is (wat jullie zelf al ontdekt hadden) dat de multicast streams anders van kwaliteit zijn. Binnen WBA worden de IP Multicast streams van KPN gebruikt. Doordat KPN deze streams ook gebruikt op de DSL netwerken is de bitrate aangepast. Het is geen KPN TV product, maar uitsluitend de streams van KPN die gebruikt worden. Door hogere compressie kun je verschil zien in kwaliteit tussen de gebruikte WGDO streams en WBA streams. Tijdens de testen is door GHM de kwaliteit als voldoende beoordeeld. Dit geeft echter niet aan dat wij (Lijbrandt) tevreden zijn met de kwaliteit van de streams. Wij hebben GHM gevraagd de discussie met KPN aan te gaan om de kwaliteit van de streams te verhogen zodat deze recht doet aan de mogelijkheden van het FTTH netwerk. De reden dat deze streams gebruikt worden is dat de streams al in het KPN actieve netwerk aanwezig waren en ook gebruikt worden voor de KPN IPTV dienst. Kosten voor het toevoegen van het in WGDO gebruikte IP multicast verkeer zou tot een enorm kostenplaatje leiden omdat de technische infra van KPN dit niet zomaar ondersteunt.

Voorlopig is het Interactieve IPTV product van GHM dat Lijbrandt levert in de WBA gebieden dus in de kwaliteit zoals die nu ontvangen wordt. Wij zien dat er veel mensen zijn die de kwaliteit vinden tegenvallen. Het enige dat wij op dit moment kunnen toezeggen is dat wij ons zullen inspannen om GHM en KPN te bewegen de compressie te verlagen / aan te passen tbv FTTH netwerken. Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.

• eymey
Bedankt voor de uitgebreide uitleg , @Lijbrandt.

Helaas NIET waar de meesten vrolijk van zullen worden, want het voldoet precies aan het scenario waar iedereen al een beetje voor vreesde.

Ik hoop dan ook dat jullie blijvende druk blijven uitoefenen op GHM om de ontzettende fout die zij gemaakt hebben terug te draaien. Kosten hebben wij natuurlijk slechts tot op zekere hoogte een boodschap aan. Ik denk dat de kosten voor GHM en KPN samen van het mislopen van erg veel kalnten ook enig gewicht zullen mogen hebben.

Zeker nu UPC bezig is om tarieven te verlagen ( fast-server in "XMS Glasvezel ervaring - deel IX" ). Snap dan ook werkelijk de acceptatie van de KPN-kwaliteit bij GHM niet. Het is duidelijk slechter dan UPC Digital.

Maar goed, gelukkig hebben we het dvb-c signaal nog......

• Cosimo
  • Laatst online: 27-04 13:39
Bedankt voor de uitleg Webteam Lijbrandt.
Toch wel storend dat dit niet duidelijk in de voorwaarden staat.
Volgens mij wordt het voor Kpn tijd om naar een andere naam uit te kijken. Dit is niet bepaald Koninklijk te noemen :(

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

• Websurfer01
Deze uitleg is inderdaad waar we al bang voor waren, ik voel me nu dus echt opgelicht.
UPC digital is helaas al opgezegd en er is nu geïnvesteerd in de aanleg van UTP kabels, een iptv én HD abonnement, een HD Amino box, en dat voor een kwaliteit die zelfs in HD nog minder is dan de standaard UPC digital.

Zoals Eymey zegt, gelukkig hebben we het dvb-c signaal nog.............................. ja boven, op de kamer van onze dochter :( (En die wil haar tv niet ruilen)

Maar goed, we wachten af of KPN zwicht voor een groeiende groep glasvezel gebruikers en de kwaliteit voor ftth opkrikt, lijkt me voor KPN abonnees ook interessant.
Anders gaat de Amino op Marktplaats en Lijbrandt (in ieder geval voor tv) de deur uit.

• cgok
@ webteam Lijbrandt,

Waar kan ik informate krijgen omtrent mijn aansluiting?
Ik ben al vanaf het begin ingeschreven, maar helaas tot nu toe niks vernomen van Lijbrandt.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 17:05

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik volg dit topic al een hele tijd met het oog op een moglijke overstap ADSL -> Glas "triple play" ben nou eenmaal een enorme lurker. Met de mededeling van het webteam van Lijbrandt is er in ieder geval duidelijkheid over wat er nu wél mogelijk is. Scheelt weer een hoop speculatie. Het is voor mij ook helder dat glas op deze manier voorlopig nog geen volwassen optie is.

Eerlijk gezegd, tv kijken boeit me nauwelijks (iets met vraag en aanbod), maar mijn betere helft . . . en zolang ik die niet kan overtuigen van de voordelen is het een no-go.

[ Voor 4% gewijzigd door oehoe op 29-11-2010 17:14 ]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• KarlMarX
Dit is inderdaad erg slecht nieuws. Ik hoopte dat de KPN streams een foutje waren of op zijn minst een tijdelijke situatie. De kwaliteit is gewoon onacceptabel en mag gewoon geen HD genoemd worden. Lijbandt zou ons voor een klein beetje tegemoet kunnen komen door in ieder geval geen meerprijs voor de HD setopbox te rekenen, aangezien er momenteel totaal geen meerwaarde aanzit.

Degene die bij Lijbrandt de kwaliteit van de KPN streams beoordeeld heeft en er zijn fiat aan gegeven heeft, was blijkbaar die dag nog niet wakker ofzo. Of heeft met spoed een bril nodig. B)

Verder zou ik ook graag horen waarom we in het KPN gebied geen Eredivisie Live HD hebben. Ik mag hopen dat dat tenminste nog wel een foutje is en snel recht gezet gaat worden.

Verwijderd

Sowieso, als de bitrate verhoogt zou worden heb je altijd nog kwaliteitverlies door de omzetting die KPN zelf doet met het aangeleverde bronsignaal.

Ik zou gewoon lekker bij DVB-C blijven, waarbij originele Technicolor aanvoer wordt gebruikt. Dat geeft een beeldkwaliteit met meer detail dan met de upscaled HD-zenders via de KPN IP-streams. IPTV is in de WBA gebieden het geld niet waard wat mij betreft.

De houding die Glashart Media hier aangenomen heeft door te zeggen dat de KPN streams van voldoende kwaliteit zijn, voorspelt naar mijn idee ook geen goede dingen voor de toekomst. Er wordt een beetje met de pet naar gegooid heb ik het idee. Wellicht doordat KPN te veel invloed aan het winnen is binnen Reggefiber.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 18:21 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Dat noemen ze VRB variable bitrate, zodra er snellere bewegingen zijn zie je bitrate naar de 13Mbit schieten.

Verwijderd

13Mbit is overdreven. Dat de bitrate constant varieert bij SAT streams zie ik ook wel, maar 13Mbit wordt echt niet gehaald hoor bij die zenders. De HD zenders bij Canaal Digitaal schommelen meestal tussen de 5-8Mbit met soms pieken naar 9Mbit. Zeker NIET boven de 10Mbit.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 18:44 ]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 15:38
Geweldig dat Yogoi hier nu officieel mag reageren middels zijn nieuwe alias Webtm_Lijbrandt. Ja, dat is een aanname, maar wel vreemd dat je hem ook nergens meer hoort of ziet???

Maar verder moet ik ff kwijt dat het gewoon enorm Griet Titulaer gebrabbel is natuurlijk. Oftewel in de termen van Spikecity te blijven, we verkopen de klant een Opel Astra, maar plakken er Insignia stickertje op en noemen het ook zo. Lijbrandt wist vooraf dat klanten, zoals ook veel Tweakers alhier voor Lijbrandt zullen kiezen wetende dat zij al ruim een aantal jaren via oa XMS ongecodeerde IPTV aanbieden.

Je kan mij niet wijs maken dat dit allang niet bekend was, zo'n proces als Lijbrandt is gestart is echt niet over een nacht ijs gegaan. Natuurlijk lief en aardig te melden dat ze bezig zijn om druk uit te oefenen bij KPN. maar ze wisten bij voorbaat dat ging gebeuren.

Dus ja, Websurfer heeft volkomen gelijk om hier een zaak van te willen maken omdat hij is opgelicht. Want dat zijn de klanten die mede om bovenstaande verhaal over IPTV ook voor Lijbrandt hebben gekozen.

Gemiddelde rechtsbijstandverzekering heeft een eigen risico van 150 euro en een jaarabonnement bij Lijbrandt kost je 10 x +/- 50 = 500 euro, dus alle reden om er werk van te kunnen maken.

Enig nadeel in deze hele zaak gaat worden in welk gebied woon je, want in het WBA gebied zal ieder ander ISP jouw hetzelfde format gaan aanbieden. Waarbij vooralsnog KPN de lachende derde gaat worden.

Dus per saldo vindt ik het uitermate betreurenswaardig dat als je op een KPN netwerk zit, dat de monopolie van KPN een rol van betekenis blijft spelen, wegens achterstallig netwerkbeheer (Het lijkt wel Prorail) En kan je er vergif op in nemen, dat circa +/- nog wel een jaartje of vijf kan gaan duren. En ben ik mss nog wel mild.

Want hoelang denkt Lijbrandt analoog en DVB-C op een WBA (KPN) te blijven aanbieden??? Wetende dat KPN dat al zeer zeker niet ondersteund???

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:40:
13Mbit is overdreven. Dat de bitrate constant varieert bij SAT streams zie ik ook wel, maar 13Mbit wordt echt niet gehaald hoor bij die zenders. De HD zenders bij Canaal Digitaal schommelen meestal tussen de 5-8Mbit met soms pieken naar 9Mbit. Zeker NIET boven de 10Mbit.
Bij HD uitzendingen bijv voetbal komt de bitrate geregeld tot 14 Mbit. Aangezien niet alle HD zenders ook echt HD uitzenden tegelijkertijd kunnen er gewoon bij 5 a 6 HD zenders op 1 transponder. Bij SD+ uitzendingen heb je gewoon minder bandbreedte nodig.

Helaas kan ik op dit moment tijdelijk geen 23,5 oost ontvangen anders kreeg je een foto.
TerraTec Cinergy C HD met DVBviewer

Verwijderd

Reggefiber/ Lijbrandt/ KPN

Voorlopige -niet vrolijke- conclusie
Daar waar Reggefiber zich steeds meer terugtrekt als Operator, blijft in de huidige situatie alleen KPN als aanbieder van WBA/All -in over. Er is dus geen sprake meer van concurrentie waardoor KPN de providers de KPN-spelregels kan opleggen! Expliciet of impliciet. (Prijs/Kwaliteit/ mogelijk productaanbod). Wat nu kennelijk in de praktijk ook al aan het gebeuren is.
Lees het hele artikel

• Websurfer01
chocka schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:04:
Want hoelang denkt Lijbrandt analoog en DVB-C op een WBA (KPN) te blijven aanbieden??? Wetende dat KPN dat al zeer zeker niet ondersteund???
Zoals de directeur van Lijbrandt op de introductieavond zo ongeveer zei: "als je je bij ons aanmeld en we leveren een werkend produkt op, dan verwachten we dat je dat 1e jaar uitdient"

Zo lang verwacht ik dat Lijbrandt dit minimaal aanbiedt, want zonder dat was ik nooit overgestapt.

Aan de andere kant, als ze dit eerder afschaffen hebben we allemaal een prima argument om het contract open te breken en eerder op te stappen, Amino op marktplaats (krijgen we nog iets terug van deze flop) en terug naar UPC (oké, dat is iets minder, maar ja). :)
Mijn oude provider XS4all schijnt ook te werken aan glasvezel, maar ik verwacht dat zij als KPN dochter ook de strop van KPN rond de nek gaan krijgen.

Van mij mag die hele KPN nog liever vandaag dan morgen geheel van het toneel verdwijnen. :( :( :(
Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste