[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Als dit echt waar is, gloeiende..gloeiende.
Ik heb zo ontzettend de schurft aan KPN, de naam is als een vloek.
Op alle gebieden pakken ze je via de achterdeur toch weer, ik wil nooit meer een dienst van ze afnemen, heb b.v. een gsm abonnement van debitel, wat gebeurt er? KPN koopt Debitel op, dus onmiddelijk weg bij Debitel.
Zo heb ik nog een paar voorbeelden.
En nu dit weer, zou je weer in de klauwen van die :( 8)7 KPN vallen??

Nogmaals, als dit waar is natuurlijk, hopelijk komt hier meer duidelijkheid over.
Anders is het dag iptv en HD tv, welkom dvb-c decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dit (IPTV via KPN) heb ik toch besloten, EINDELIJK na negen tot tien jaar glasvezel in Almere, een glasvezelaccount aan te vragen. Ik heb me bij Lijbrandt ingeschreven. Ben erg benieuwd hoelang het nu bij Lijbrandt duurt om bij een normale klant een nieuwe glasvezelverbinding te realiseren, zo, dat TV, internet en telefoon ook werken.

Al op 1 februari 2002 schreef ik naar de toenmalige wethouder van Economische Zaken, Lies Spruit (PvdA) dat het wellicht een goed idee was om tijdens de opknapbeurt van de Molenbuurt gelijk glasvezel in de grond te leggen. Nou dát vonden ze niks, het moest allemaal anders. KPN was toen ook al bezig iets te realiseren in Almere (100 aansluitingen in een wijk waarvan de naam mij even is ontschoten). Iets later kwam Unet met Almere Fiber Pilot en de gemeente zelf met de Vraagbundeling, waarin alleen de vriendjes van de gemeente werden uitgenodigd. Och, er ging wel meer mis in die tijd in Almere.
Wie dit leuk vindt leest onder het tweede aandachtspuntje op deze pagina: http://zwartboek.almere.cc en klikt daar wat links aan. Stratix trok zich terug uit Almere omdat van een bedoeld VRIJMARKTNET met de medewerking van KPN geen sprake kon zijn. En zo ontstond de vertraging.

Negen jaar later kan stichting Digitaal Almere, dan eindelijk een aansluiting op glas verwachten, die snel, betrouwbaar en betaalbaar is. Eerder was dit voor Dial en mij in de Molenbuurt niet mogelijk ivm de bruikbaarheid. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Vandaag een Aminet 130M kastje binnen gekregen van Lijbrandt. Is nu aan het updaten. 10minuten tot een uur.... FF wachten dus....

Uurtje gewacht. Nog niets. Nou had ik hem via een 200mb homeplug aangesloten. Dus die maar eens vervangen door een directe kabel, en ja hoor. 10 minuten en werkt....

Iemand ervaring met die homeplug kastjes en IPTV?

[ Voor 46% gewijzigd door abc279 op 20-11-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
abc279 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:47:
Vandaag een Aminet 130M kastje binnen gekregen van Lijbrandt. Is nu aan het updaten. 10minuten tot een uur.... FF wachten dus....
Ik kreeg hem gisteren, dacht dat hij stuk was want het scherm bleef zwart, maar er bleek een storing (Almere en Leeuwarden) te zijn,
vanmiddag zijn we even weg geweest, bij thuiskomst werkte alles.
Wat ik alleen mis, is de mogelijkheid om favorieten in te stellen, zoals bij UPC digitaal, dat zapt wat makkelijker ;)

Afgezien van de storing is het aanluitproces perfect verlopen, en vanmorgen kreeg ik (algemene) e-mail van Lijbrandt waarin de directeur excuses aanbood dat ze achterliepen met het beantwoorden van e-mails, en als de vraag inmiddels nog niet beantwoord was, graag even opnieuw indienen.

Ze worden wakker daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Het blijft allemaal een vreemd verhaal....

Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?"
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:23:
Ik dacht, laat ik het eens aan de Lijbrandt servicedesk vragen.
De reactie kwam binnen 5 minuten terug. En dat op zaterdag.

Geachte heer .........,
Lijbrandt levert uitsluitend Glashart Media Streams. Afhankelijk van welke HD stream u kijkt zullen deze tussen de 12 en 24mbit zijn. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog andere vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen via de e-mail of onze servicedesk op telefoonnummer 088-555 2 522 (Ma t/m Vr 8.00u - 22.00u en Za 10.00u - 16:00u).
Met vriendelijke groet,

Emiel - Lijbrandt servicedesk.

Nu kan het zijn dat dit een standaard antwoord is.
dot-network in "Lijbrandt IPTV via router?"
dot-network schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:00:
Heb net ook even contact gezocht met Lijbrandt.

Er is momenteel een storing bekend in Almere met IPTV: nieuwe klanten kunnen zich niet aanmelden. Het signaal dat ik dus ontvang is niet het signaal dat ik hoor te ontvangen. Er is mij verzekerd dat er géén KPN streams geleverd (horen) te worden.
En toch kan dus iedereen zelfs al aan het beeld zien dat het gewoon 'ordinair' IPTV van KPN is.

Lijbrandt, waarom beweren jullie bij hoog en bij laag dat jullie OVERAL streams van Glashart Media / Technicolor aanbieden maar is het hier in Almere, Leeuwarden en Berkekl & Rodenrijs toch KPN?
Websurfer01 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:22:
[...]

Afgezien van de storing is het aanluitproces perfect verlopen, en vanmorgen kreeg ik (algemene) e-mail van Lijbrandt waarin de directeur excuses aanbood dat ze achterliepen met het beantwoorden van e-mails, en als de vraag inmiddels nog niet beantwoord was, graag even opnieuw indienen.

Ze worden wakker daar ;)
Fijn dat het voor het merendeel van de aanvragers nu goed begint te komen :). Toch vraag ik me wel af of de 'overstappers' ook nog een brief van de directeur mogen verwachten met een concreet actieplan..... desnoods MET 3 weken downtime.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 20-11-2010 20:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:38:
Ondanks dit (IPTV via KPN) heb ik toch besloten, EINDELIJK na negen tot tien jaar glasvezel in Almere, een glasvezelaccount aan te vragen. Ik heb me bij Lijbrandt ingeschreven. Ben erg benieuwd hoelang het nu bij Lijbrandt duurt om bij een normale klant een nieuwe glasvezelverbinding te realiseren, zo, dat TV, internet en telefoon ook werken.

Al op 1 februari 2002 schreef ik naar de toenmalige wethouder van Economische Zaken, Lies Spruit (PvdA) dat het wellicht een goed idee was om tijdens de opknapbeurt van de Molenbuurt gelijk glasvezel in de grond te leggen. Nou dát vonden ze niks, het moest allemaal anders. KPN was toen ook al bezig iets te realiseren in Almere (100 aansluitingen in een wijk waarvan de naam mij even is ontschoten). Iets later kwam Unet met Almere Fiber Pilot en de gemeente zelf met de Vraagbundeling, waarin alleen de vriendjes van de gemeente werden uitgenodigd. Och, er ging wel meer mis in die tijd in Almere.
Wie dit leuk vindt leest onder het tweede aandachtspuntje op deze pagina: http://zwartboek.almere.cc en klikt daar wat links aan. Stratix trok zich terug uit Almere omdat van een bedoeld VRIJMARKTNET met de medewerking van KPN geen sprake kon zijn. En zo ontstond de vertraging.

Negen jaar later kan stichting Digitaal Almere, dan eindelijk een aansluiting op glas verwachten, die snel, betrouwbaar en betaalbaar is. Eerder was dit voor Dial en mij in de Molenbuurt niet mogelijk ivm de bruikbaarheid. Het zal mij benieuwen.
Staatsliedenwijk is dat geweest. mijn oma heeft dit nu al geruime tijd... Project is inderdaad om door mij onbekende redenen vrij snel afgeschoten en daarna lag het stil en heeft kpn het bijltje overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja je hebt meerdere voorgangers van het huidige "Glashart" netwerk....

In Staatsliedenwijk, oude deel van Noorderplassen en de bedrijventerreinen heb je inderdaad het "Almere Fiber Pilot" gebied, geëxploiteerd door Unet .Unet heeft zich echter helemaal uit de particuliere markt terug getrokken en zodoende het netwerk in Staatsliedenwijk en Noorderplassen de nek om gedraaid. Lijbrandt vertelde op de info avond van 8 juli dat Reggefiber/KPN nog bezig was met de gemeente om dit netwerk op te kopen.

In sommige wijken zoals Stripheldenbuurt, zuidelijk deel van Tussen de Vaarten en waarschijnlijk nog wel wat relatief nieuwe wijken ligt een "Trilink" netwerk, een eerdere venture waar geloof ik ook KPN bij betrokken was. Ook hiervan schijnt het de bedoeling te zijn dat het op termijn naar Glashart wordt omgebouwd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ben ik nu de nog de enige hier, op eymey na, die nog niks van een aannemer heeft gehoord? (dus ofwel al is aangesloten, ofwel al een afspraak hiervoor heeft). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17
Nee hoor, ik denk dat dit voor wel meer mensen geldt (waaronder ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
ik heb wel de brief maar nog geen afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gelezen te hebben de afgelopen jaren nu ook maar een geregistreerd.

Weet iemand (Yogio) wanneer ik over zou kunnen stappen vanaf unet aangezien ik nog steeds vastzit op 20 Mbit
Woon in staatsliedenwijk en begreep uit eerdere berichten dat lijbrandt dit over zou gaan nemen, maar wanneer is natuurlijk maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Yogoi: Zojuist op advies van de servicedesk maar eens een mailtje naar overstapdesk@kantoor.lijbrandt.nl gestuurd.

Ik mag hopen dat ik nu word verder geholpen? :S :| Allemaal leuk en aardig en ik waardeer met name jouw input op dit forum nog steeds zeer, maar het helpt mij geen stap verder, nog nieteens een kleintje.

Verder vroeg ik me af of er al meer informatie bekend is omtrent de plotselinge 'koerswijziging' van Lijbrandt met betrekking tot het aanbieden van IPTV in WBA gebieden. De rottige H.264 streams op 3 mbit van KPN zijn echt Onacceptabel!!!! Als dit echt een blijvende situatie is vind ik dat inwoners van de KPN WBA gebieden het recht hebben om dit te weten, voordat ze onder voorwendselen van "Originele technicolor streams via Glashart Media" een abonnement afsluiten bij Lijbrandt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

[Tweak 30]
Vanochtend iemand geweest voor de kwaliteitsmeting, ik heb een loss van 1.1db en 0.9db op de vezels, wat volgens meneer uitstekende resultaten zijn. Nu nog wachten tot 2dec tot de monteur de modem en 'fantastische' experiabox komt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klachten over Lijbrandt en Glashart

Het niet nakomen van beloftes door Lijbrandt en in het bijzonder een gebrek aan communicatie richting de klanten is een onderwerp dat nogal eens naar voren komt op dit forum.

Op dit glasvezelweblog is nu te lezen dat Lijbrandt en Glashart deze problemen volmondig erkennen en spijt betuigen. Zij hebben toegezegd het veel beter te gaan doen. Lees het blog voor meer informatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Espero: Misschien kan je ook eens je licht laten schijnen over de ontwikkelingen die nu in het Lijbrandt IPTV topic worden besproken. Namelijk dat Lijbrant claimt TV te leveren van Glashart Media (met de volle 8 mbit streams van NOB/Technicolor) maar in de KPN-gebieden zich er makkelijk van af maakt met slechte KPN streams....

Voila:
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Door een meedenkende mede-gebruiker aangemaakt zodat alle gegevens en screencaps m.b.t. deze discussie centraal komen te staan....

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 23-11-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
Ik heb net gebeld naar de aannemer die lijbrandt aansluit.

De medewerkster was even in de war.
(Ze hadden zelf nog niet gebeld. Het was duidelijk dat ze dacht dat ik terugbelde. >:) )
Ze heeft de aanvraag uiteindelijk gevonden in de stapel van een collega.

Ze komen volgende week :9~ .

[ Voor 4% gewijzigd door Gurupat op 23-11-2010 16:55 . Reden: vermelden dat het gaat over Lijbrandt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ow, waar kan je heen bellen? Dan ga ik ook eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
Met dank aan Websurfer01 die heeft het nummer gepost een paar pagina's geleden.
Websurfer01 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:42:
Aannemer hier was fa. Schuuring 034-1437100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier nog steeds niets van de zogenaamde overstapdesk van Lijbrandt gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik ben ondertussen vandaag aangesloten (poging 2, eerste keer mislukt door een storing/probleem).

Ze kwamen eerst niet opdagen (afspraak om 14:00 gemaakt).
Dus contact met aannemer opgenomen, deze wist mijn vriendin te vertellen dat de afspraak door mij naar gisteren om 14:30 was gezet (huh?). Dit klopte natuurlijk niet.
Hij heeft even met de mensen in het veld gebeld, en 30 minuten later stond er iemand aan de deur die nu ineens zonder problemen (en externe hulp) de boel in 5 minuten werkend had.

ik heb alleen gechecked of de telefoon werkt, en die doet het (een 036-300 xxxx nummer)

[ Voor 5% gewijzigd door badnews.nl op 23-11-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
badnews.nl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:52:ik heb alleen gechecked of de telefoon werkt, en die doet het (een 036-300 xxxx nummer)
Dit was voor mij nog een onduidelijk punt. Je oude telefoonnummer is dus niet overgezet? Ik had aangegeven dat ze me direkt aan mochten sluiten. Ik had van hun ook begrepen dat ze mijn ADSL gingen opzeggen en dan m'n nummer gingen porteren, maar dat is dus schijnbaar niet zo? Ik heb ze dit per email ook nog gevraagd, maar nooit een antwoord op gekregen. Of had jij het anders ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik heb nog geen migratie/portering van mijn huidige nummer gevraagd.
Op zich gebruiken we deze alleen 'intern' .. dus voor familie en close friends.

Misschien houden we dit nummer wel, scheelt een boel overstap gedoe en kan ik gewoon mijn adsl opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
pendragon1 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:28:
[...]

Dit was voor mij nog een onduidelijk punt. Je oude telefoonnummer is dus niet overgezet? Ik had aangegeven dat ze me direkt aan mochten sluiten. Ik had van hun ook begrepen dat ze mijn ADSL gingen opzeggen en dan m'n nummer gingen porteren, maar dat is dus schijnbaar niet zo? Ik heb ze dit per email ook nog gevraagd, maar nooit een antwoord op gekregen. Of had jij het anders ingevuld?
Volgens mij is de volgorde andersom, eerst porteren en dan opzeggen, anders loop je het risico dat je nummer weg is. Tot de portering gebeurd is kun je het tijdelijke nummer gebruiken.
Je kunt zelf aangeven dat je je nummer geporteerd wil hebben als je vindt dat je telefonie goed werkt, dit kan telefonisch, maar ook als je inlogt op Mijn Lijbrandt onder het item telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ok, dan wacht ik nog even af tot na donderdag en kijk dan wanneer ik het wil porteren. Dan kan ik daarna m'n adsl opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Weet iemand hoe tijdelijk het nummer van Lijbrandt is?

Ik zit erover te denken om gewoon dit nummer te houden, maar zie nergens opties om dit te bevestigen?
Alleen nummer portering staat op de mijn lijbrandt pagina.

Dus als ik niets zou doen, blijf ik dan dit nummer houden?

Net even een backup opgepikt uit datacenter in A'dam, met gemak 5650kb/sec (kilobytes dus)

[ Voor 14% gewijzigd door badnews.nl op 23-11-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
badnews.nl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:43:Net even een backup opgepikt uit datacenter in A'dam, met gemak 5650kb/sec (kilobytes dus)
Beetje offtopic, maar ben toch benieuwd welk datacenter dat is, wij hebben er namelijk ook 1, op het Science park.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
offtopic antwoord: Redbus Telecity op de Gyroscoopweg.
Hier huurt mijn baas een aantal kasten :)

mijn eigen server (nog geen testen mee gedaan) draait ergens in Papendrecht, geen idee waar, ergens bij proserve :) (die server gaat straks letterlijk verdwijnen.. mijn arme Sun fire 100 oude beestje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
offtopic: leuk om te zien waar al die datacenters zich wel niet bevinden :)
Snel ontopic maar weer....ik kan haast niet wachten tot het donderdag is en ze mijn verbinding aan komen sluiten. Hopelijk gaat het in 1 keer goed. M'n router (Juniper Netscreen) staat al klaar voor de arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed nieuws dat ook jij nu bent aangesloten @badnews.nl :)

En toch begin ik me er een beetje kwaad om te maken, de hele gang van zaken....

Op dat mooie glasvezel weblog van de vorige pagina trekt Lijbrandt zogenaamd volmondig het boetekleed aan.

Maar ondertussen wel op precies dezelfde voet verder gaan :r. Ik, de "moeilijker dan gemiddeld" klant word geen steek verder mee geholpen (of in ieder geval: Ik krijg GEEN ENKELE terugkoppeling dat men nu genoeg info en acties heeft om mijn opzegging bij Tweak in gang te zetten).

En wederom hult Lijbrandt zich in stilzwijgen omtrent het fenomeen dat we in de KPN WBA gebieden nu KPN TV streams krijgen ipv de veel betere streams van Glashart Media.

Maar first things first: Overstappen. Als de servicedesk mij van het kastje naar de muur stuurt en de overstapdesk ook niet reageert..... Moet ik soms gaan googlen naar het e-mail adres of telefoonnummer van de directeur van Lijbrandt ofzo?

Het lijkt wel alsof Yogoi de enige binnen Lijbrandt is met verstand van zaken, maar met hem kan ik niet direct en formeel communiceren :(. Want hij zit veilig achter het filter van alle "customer facing" afdelingen.

[ Voor 108% gewijzigd door eymey op 23-11-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badnews.nl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:43:
Weet iemand hoe tijdelijk het nummer van Lijbrandt is?

Ik zit erover te denken om gewoon dit nummer te houden, maar zie nergens opties om dit te bevestigen?
Alleen nummer portering staat op de mijn lijbrandt pagina.

Dus als ik niets zou doen, blijf ik dan dit nummer houden?

Net even een backup opgepikt uit datacenter in A'dam, met gemak 5650kb/sec (kilobytes dus)
Als je geen nummer porteert is het tijdelijke nummer dus definitief... zelfs ik ben blij met het tijdelijke nummer, want dat is zo makkelijk te onthouden dat ik niet wil porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:21:
Maar first things first: Overstappen. Als de servicedesk mij van het kastje naar de muur stuurt en de overstapdesk ook niet reageert..... Moet ik soms gaan googlen naar het e-mail adres of telefoonnummer van de directeur van Lijbrandt ofzo?

Het lijkt wel alsof Yogoi de enige binnen Lijbrandt is met verstand van zaken, maar met hem kan ik niet direct en formeel communiceren :(. Want hij zit veilig achter het filter van alle "customer facing" afdelingen.
De full service overstapservice van Lijbrandt heb ik na wat vruchteloze pogingen om via info@ zonder antwoord inmiddels opgegeven en maar zelf gedaan.

Ik heb aan mijn Lijbrandt contactpersoon inmiddels duidelijk gemaakt dat het een schande is dat bedrijven die communicatie verkopen als product, dit zelfs nauwelijks beheersen.

En Yogoi is gelijk mijn contactpersoon slechts een radertje in het grote Lijbrandt verhaal. De mensen die ik inmiddels ken binnen die club doen hun best, maar worden ook maar geconfronteerd met wat er boven hen wordt besloten lijkt het. En ik heb van beiden hun mobiele nummer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spikecity: Tsja, dat kan ik ook wel doen maar het is eigenlijk mijn eer te na. De servicedesk heeft reeds vrijdag aan me beloofd het tot de bodem uit te gaan zoeken. Vervolgens kreeg ik gisteren te horen dat ik maar naar de overstapdesk moest mailen. Nu, vandaag nog steeds NIETS Gehoord!

Word er verd*** gewoon ziek van! Één mailtje "we zijn er mee bezig" en 2x per week een status update per mail, is dat te veel gevraagd? Of gewoon een simpel "Zegt u zelf uw oude provider op, daarna nemen wij het over".

Ook niets tegen Yogoi, of jouw contactpersoon. Zoals ook in het IPTV discussie topic gezegd: Zij zijn de personen die echt met hart en ziel optreden als visitekaartje van een bedrijf.

Leuk dat meneer Lijbrandt hier: http://glasvezelnetwerkaa...t-hard-werken-aan_23.html , o.a. spreekt van het oprichten van een 'webcare' team. Dat dit wellicht eindelijk formeel kan worden. Maar eigenlijk vind ik het persoonlijk ook weer ergens een minachting voor het al erg goede werk dat Yogoi iedere keer tussen z'n werkzaamheden door probeert te persen... omdat hij houdt van hetgeen waar hij mee bezig is.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die brief is niets tijdgebonden. Er is dus ook niets om op te controleren noch af te rekenen. De brief vertelt mij: sorry, we hebben fouten gemaakt en willen deze op o.a.de volgende manieren herstellen maar weten nog niet wanneer. De vraag is dan: blij verrast door het tempo, of weer teleurgesteld?

De brief dateert van 16/11. Blij verrast is er dus al niet meer bij.... of... hoor wie klopt daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb zelf met de aannemer gebeld en ze komen het vanmiddag al aansluiten. *O*
Dat is wel een stuk efficienter dan maar zitten wachten tot het vanzelf goedkomt.

Alleen wordt het IPTV kastje pas daarna opgestuurd en dat kan wel een week duren, dus nog geen Eredivisielive dit weekend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:08:
Alleen wordt het IPTV kastje pas daarna opgestuurd en dat kan wel een week duren, dus nog geen Eredivisielive dit weekend. :(
In mijn geval duurde dat twee dagen, dit weekend is dus nog een haalbare kaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
Hoe bevalt de IPTV van Lijbrandt?
Zitten in de BBC1 en BBC2 zenders nog in de streams van lijbrandt?

Bij de XMS storingen zag ik dat die `tijdelijk` worden vervangen:

Glashart Media BV is de leverancier van het televisiesignaal van XMS. Glashart Media heeft de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 wegens omstandigheden onderbroken. Deze zenders zullen enige tijd niet meer te ontvangen zijn en vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.

bron: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Of is dit een oud bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas kunnen veel mensen hier er nu niets van zeggen. Als je de verhalen een beetje gelezen hebt, dan zijn de meeste Lijbrandt mensen in Almere op dit moment ontevreden omdat we op dit moment geen glashart media zenders krijgen.

Misschien is het handiger dit in het XMSnet topic te vragen aangezien daar zekerweten Glashart Media streams worden gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurupat schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:27:
Hoe bevalt de IPTV van Lijbrandt?
Zitten in de BBC1 en BBC2 zenders nog in de streams van lijbrandt?

Bij de XMS storingen zag ik dat die `tijdelijk` worden vervangen:

Glashart Media BV is de leverancier van het televisiesignaal van XMS. Glashart Media heeft de doorgifte van BBC 1 en BBC 2 wegens omstandigheden onderbroken. Deze zenders zullen enige tijd niet meer te ontvangen zijn en vervangen worden door BBC World en BBC Entertainment.

bron: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Of is dit een oud bericht?
IPTV bevalt helaas niet zo goed, omdat er in KPN WBA gebieden KPN streams geleverd blijken te worden. KPN streams zijn kwalitatief minder goed dan de beloofde GM streams. Zie dit topic.

BBC1 en BBC2 zijn op dit moment gewoon door mij te ontvangen, via Lijbrandt (KPN) streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
@ Pageon: Dank voor de info.

@emey: Ik vraag naar lijbrandt streams, ik woon in Almere.
Dit is een relevante vraag in dit topic.
Ik wil graag weten of BBC1 en BBC2 nog te zien zijn.
Ongeacht waar ze vandaan komen.
Dat ze van KPN komen met een lagere bitrate dan van glashart media is inderdaad teleurstellend.
Deze vraag heb ik in eerste instantie in dit topic gezet waar ook Pageon naar verwijst.
Je hebt mij daar verteld dat de vraag niet daar thuishoort. Je hebt gelijk, ik heb het bericht daar verwijderd en hier opnieuw gesteld.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:53:
[...]

IPTV bevalt helaas niet zo goed, omdat er in KPN WBA gebieden KPN streams geleverd blijken te worden. KPN streams zijn kwalitatief minder goed dan de beloofde GM streams. Zie dit topic.

BBC1 en BBC2 zijn op dit moment gewoon door mij te ontvangen, via Lijbrandt (KPN) streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurupat schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:12:
Dit is een relevante vraag in dit topic.
Ik wil graag weten of BBC1 en BBC2 nog te zien zijn.
Ongeacht waar ze vandaan komen.
Dat ze van KPN komen met een lagere bitrate dan van glashart media is inderdaad teleurstellend.
Het antwoord op die vraag was eigenlijk al gegeven, want in de WBA gebieden zitten de BBC's er nog in, zij het van KPN, dus als Almere een WBA netwerk is dan heb je BBC1 en 2, is het geen WBA netwerk wat Glashart Media streams gebruikt dan durf ik dat momenteel niet te zeggen, want B&R is naar ik vrees ook al vanaf dag één dat men is gaan leveren een KPN gestreamd netwerk omdat het ook een WBA netwerk is.
Of dit tijdelijk is of permanent daar zijn een aantal WBA gebruikers nu hard achteraan aan het gaan bij Lijbrandt, want uiteraard is dit niet conform de leveringsvoorwaarden van Lijbrandt.

Glashart Media heeft nog steeds "problemen" met de rechten voor BBC naar de laatste berichten schijnen te zijn, maar aan de andere kant lijkt men het klantbelang boven het dispuut te stellen en ze toch door te geven, maar nogmaals, ik als wba klant kan dat niet bevestigen, want ik moet het met KPN crap doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat blijft het suffe. Je kan dus gewoon alles ontvangen wat normaal ook in het zenderpakket van Glashart Media zit, maar dan allemaal geëncodeerd door KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:59:
Dat blijft het suffe. Je kan dus gewoon alles ontvangen wat normaal ook in het zenderpakket van Glashart Media zit, maar dan allemaal geëncodeerd door KPN :(
En het rare blijft dat KPN interactieve TV geen BBC 1 en 2 (wel World en Entertainment) in zijn pakketten aanbiedt...
Als je het KPN aanbod naast dat van Glashart Media legt zie je verder nauwelijks verschillen, zij het dat sommige zenders bij KPN in het basispakket zitten en bij Glashart Media in het extra pakket.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ligt dan weer aan rechten en overeenkomsten

Glashart Media doet het semi-illegaal, gewoon omdat haar klanten dat willen. Volgens mij heeft de BBC daar ook lucht van gekregen en zijn ze dit aan het aanvechten (dat kan ook wat te maken hebben met het bericht van XMS waar Gurupat naar refereert).

In ieder geval: KPN wil wel maar mág niet. Maar heeft waarschijnlijk gewoon toegang tot de feeds zodat ze het voor Glashart Media kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:14:
In ieder geval: KPN wil wel maar mág niet. Maar heeft waarschijnlijk gewoon toegang tot de feeds zodat ze het voor Glashart Media kunnen doorgeven.
De vraag is dus of KPN dit voor Glashart Media doet, want die geven/gaven deze streams gewoon zelf ongecodeerd al door (inderdaad zonder dat het eigenlijk mocht).
Ik kan me niet voorstellen dat KPN illegale streams gaat encoderen voor de concurrent en dan zou doorgeven aan WBA klanten namens Glashart Media.
KPN zou zichzelf juridisch gezien dan ook blootstellen aan alles wat de BBC nog kan gaan inzetten tegen illegaal doorgifte van haar feeds. En terecht, want het is aantoonbaar BBC bronmateriaal, maar draagt nu de encodering en uitgeversdata van KPN.... lijkt me appeltje eitje voor een gemiddelde advocaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:08:
Ik heb zelf met de aannemer gebeld en ze komen het vanmiddag al aansluiten. *O*
Dat is wel een stuk efficienter dan maar zitten wachten tot het vanzelf goedkomt.

Ook in HD of gewoon SD, want KPN heeft namelijk geen HD versies van Eredivisielive.
eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:14:
Dat ligt dan weer aan rechten en overeenkomsten

Glashart Media doet het semi-illegaal, gewoon omdat haar klanten dat willen. Volgens mij heeft de BBC daar ook lucht van gekregen en zijn ze dit aan het aanvechten (dat kan ook wat te maken hebben met het bericht van XMS waar Gurupat naar refereert).

Is gewoon illegaal. BBC willen dat de stoppen met doorgeven. Nu is ook KPN illegaal bezig als de streams door een KPN encoder gaan het maakt niet uit of KPN zelf de streams niet gebruikt.

Zijn wel meer zenders in het Lijbrandt pakket welke KPN niet zelf gebruikt zoals 13th Street. Deze zender zouden veel KPN gebruikers graag in het pakket willen hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:23:
Zijn wel meer zenders in het Lijbrandt pakket welke KPN niet zelf gebruikt zoals 13th Street. Deze zender zouden veel KPN gebruikers graag in het pakket willen hebben.
13th street zit bij Lijbrandt ook niet in het basispakket, hiervoor moet je 10 euro/mnd bijlappen voor het extra pakket, waar onder andere deze zender inzit, maar ook heel veel nosachtige24 en prijs de heer (family7) meuk, nog los van nog 7 cartoonachtige kanalen, zit plus drie harde natuurkanaaltjes waaronder Private Spice (die bij veel providers in de basis zit) en Dorcel TV.
Om voor een beetje porno en een 24 uur per dag crimikanaal (13th street) 10 euro te lappen vind ik eigenlijk wel erg veel geld. Mijn kids zijn zo oud dat met inmiddels 12 kinderkanalen het extrapakket niet zinnig is.

Oeps, toch wel in de basis, waardoor het extrapakket nog minder aantrekkelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:58:
[...]

Glashart Media heeft nog steeds "problemen" met de rechten voor BBC naar de laatste berichten schijnen te zijn, maar aan de andere kant lijkt men het klantbelang boven het dispuut te stellen en ze toch door te geven, maar nogmaals, ik als wba klant kan dat niet bevestigen, want ik moet het met KPN crap doen.
In het "laatste" wat ik er over gelezen heb: nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde staat dat de BBC er niet zo moeilijk over doet. Maar wat is jouw bron?

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Inmiddels type ik dit vanaf mijn nieuwe Lijbrandt verbinding. _/-\o_

Zo snel kan het gaan, als je even zelf belt. Gisteren om 17.10 zelf gebeld, vandaag om 11.00 aangesloten. :)

Alleen wel vervelend dat dat IPTV kastje nog op zich laat wachten en dat er geen verloopje van een F-connector naar een normale Coax wordt meegeleverd. Wie heeft er nou F-connectors thuis? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik :D.

Heb altijd wat dingen van dat soort spul op voorraad, voor als ik zin krijg in knutselen :P. Sowieso, als je al een fatsoenlijke huisinstallatie hebt, heb je ook een splitter hangen die met f-connectors werkt. :+

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik.. en ik heb niet eens TV van Lijbrandt :)

Ik blijf lekker bij mijn sat ontvanger (BBC HD, 1, 2, 3, ITV (heleboel) en komende tijd ook gewoon sky zenders (niet de pay-per-view channels). Genoeg engelse zenders voor mij.

Ga vanavond eens mijn router proberen goed te zetten (uit de meterkast ivm herrie). Kon gisteren mijn netwerk spullen tas niet vinden met UTP knijptang, kabel, plugjes en UTP tester. Heb nu alleen mijn oude tang gevonden, dus daar zal ik het even mee moeten doen.

Verder werkt glas tot mijn verbazing zeer goed, en op dit moment ook stabiel. Soms beetje lage upload snelheid, maar dat kan ook aan de andere kant liggen (tussen de 20 en 30mbit upstream gemiddeld, maar soms ook ineens 45mbit up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Geweldig Almere Poort :( :( Duurt minimaal nog jaar voordat er glasvezel wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Badnews.nl: Hoe veel herrie maakt die router dan wel niet? :). Heb hier een NAS van Synology in de meterkast staan en die is ook niet fluisterstil. Maar op 4-5 meter afstand van de meterkast valt het allang niet meer op :).

@Barry457: Waaruit maak je dat op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:30:
Alleen wel vervelend dat dat IPTV kastje nog op zich laat wachten en dat er geen verloopje van een F-connector naar een normale Coax wordt meegeleverd. Wie heeft er nou F-connectors thuis? 8)7
Vreemd, de installateur die mijn Genexis kwam opleveren haalde gewoon even zo'n verloopje van F-connector naar gewone TV stekker uit zijn auto en leverde dat er zonder vragen bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosimo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:17:
[...]

In het "laatste" wat ik er over gelezen heb: nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde staat dat de BBC er niet zo moeilijk over doet. Maar wat is jouw bron?
Nieuwsberichten vanaf XMS, die ook Glashart Media levert, en het bijna dagelijkse contact wat ik als testgebruiker nog heb met Lijbrandt. Ik neem aan dat dit soort mannen het laatste nieuws hieromtrent wel weet.
Overigens lijkt ook de OPTA goed werk te hebben verricht om BCC wat warmer te krijgen om niet alleen via UPC te leveren, Ziggo heeft het namelijk ook al officieel, en volgens mij komt dat met Glashart ook wel goed.
Glashart heeft uiteraard alles van Hertzinger overgenomen, en hierin zat het dispuut met BBC uiteraard ook.

En BBC doet bij mijn weten niet moeilijk zolang hun signaal analoog over koper wordt geleverd, want van wat ik ervan gehoord heb via Lijbrandt is er dus wel een overeenkomst tussen GM en BBC, maar op basis van koper, en niet over glasvezel. Als je dit afzet tegen UPC en Ziggo die beiden over koper leveren, en beiden DRM encrypted digitaal, dan zou dat best eens het geval kunnen zijn.
Glashart Media levert als enige ongecodeerde streams van alle zenders in hun pakket, en daar zou de kink wel eens in de kabel kunnen zitten, want dat betekent dat iedereen BBC met elke PC zou kunnen opnemen en herdistribueren.... zal dus wel gaan over rechten enzo...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de BBC:

Deze worden ook gewoon doorgegeven in de WGDO (Reggefiber) gebieden bij IPTV van Glashart Media. Enkel bij DVB-C en Analoog zijn deze zenders vervangen door BBC World en BBC Entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ineens vandaag allemaal emails van Lijbrandt gekregen over de aansluiting en over dat ik gekozen had voor de overstapservice. Dit wordt dus allemaal nu geregeld. 'k Ben benieuwd of dit goed gaat. Het gaat dan over het opzeggen van mijn ADSL verbinding en het porteren van m'n telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
@eymey: de router is redelijk stil. Maar in ons huis wil ik echt alles stil hebben.
De meterkast bij ons is erg ondiep (de router past er in de breedte (net) niet in) en daarom trilt de deur een beetje mee. Als je op 3 meter staat, hoor je hem ook bijna niet, maar in een doodstil huis in de nacht hoor je toch een hele lichte bromtoon.

De trapkast is behoorlijk veel stiller, iets minder in de woonkamer, maar naar boven toe hoor je echt niets. Dus dan daar met iets meer ruimte, en in een kastje samen met de atom servers neerzetten. Zitten alle herrie bronnen bij elkaar (allemaal fluister stil).

Mijn nasje met 2 disks staat ook ingebouwd ivm herrie.. mijn werkcomputer is ook stil (mac mini in mijn geval)... ik wil graag genieten van de rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here :). Ik ben best een stil-freak.

Daarom was op een gegeven moment de trapkast (waar ik ook eerst alles had staan) niet meer acceptabel voor mij. De NAS was zowel in de huiskamer (waar de deur naar de kast zit) als door de trap heen te horen.

Daarom is dus alles naar de meterkast, die ook best veel ruimte biedt, verplaatst :). Met wat ruimte onder de deur en ventilatieroosters in het bovenlicht blijft alles, ondanks aanwezigheid van stadswarmte unit, ook op acceptabele temperatuur. En het geluid hoor ik dus alleen in de buurt van de meterkast :). Voordeel is dat ook de 220 in de meterkast weg kon (geeft op 1 of andere manier een veiliger gevoel).

Verder is de PC in de huiskamer alleen nog maar voorzien van 14 cm fans (2 stuks) en een SSD ;). Straks ook nog een doodstille Amino. Dat Motorola 1960 ding van KPN hoor je namelijk ook altijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:45:
Same here :). Ik ben best een stil-freak.

Straks ook nog een doodstille Amino. Dat Motorola 1960 ding van KPN hoor je namelijk ook altijd :(
De Amino is inderdaad doodstil en heeft geen fans... ben benieuwd of de M532 PVR ook stil is, want ik irriteer me nu af en toe al aan mijn So Speaky mediabox, die als ie een beetje aan de slag is voor me ineens een heel irritant ventilatortje op vol gas zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:23:
Wat betreft de BBC:

Deze worden ook gewoon doorgegeven in de WGDO (Reggefiber) gebieden bij IPTV van Glashart Media. Enkel bij DVB-C en Analoog zijn deze zenders vervangen door BBC World en BBC Entertainment.
Mooi, want aangezien ik met KPN crap opgescheept zit durfde ik dat niet meer met zekerheid te beweren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik had toch nog wel iets liggen gelukkig. Beeld is analoog slechter dan UPC vind ik. Je kan zien dat er op de digitale bron stream veel te veel compressie op zit en dat wordt vervolgens analoog doorgestuurd. Dan kan mijn mooie Philips dat ook niet echt meer opleuken, dit in tegenstelling tot een normaal analoog signaal.

Ik ben ook wel een stil-freak, maar mijn D-Link 655 router maakt echt geen geluid :+ en hangt ook nog eens in een dichte meterkast. Mijn homeserver maakt een klein beetje geluid, maar staat ook in de dichte meterkast en is erbuiten niet te horen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:49:
Ik had toch nog wel iets liggen gelukkig. Beeld is analoog slechter dan UPC vind ik. Je kan zien dat er op de digitale bron stream veel te veel compressie op zit en dat wordt vervolgens analoog doorgestuurd. Dan kan mijn mooie Philips dat ook niet echt meer opleuken, dit in tegenstelling tot een normaal analoog signaal.
Vreemd, want analoog is hier stukken beter dan UPC.
Glashart Media gebruikt overigens voor analoog volgens mij dezelfde bronnen als de SD streams die ze in DVB-C gebruiken, en die zijn zeker als je ze DVB-C bekijkt vergelijkbaar met de IPTV streams in SD (rond de 3,5Mbit).
Maar heeft jouw mooie Philips niet een ingebouwde DVB-C ontvanger dan? Dan heb je hetzelfde zenderpakket gewoon digitaal, en waarschijnlijk beter van kwaliteit omdat het niet heen en weer geconverteerd hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mijn mooie Philips op de slaapkamer wel, maar mijn nog mooiere Philips in de woonkamer is net van het jaar voordat DVB-C gemeengoed werd. Hij heeft wel DVB-T... :+

De snelheid is nog een beetje vaag. Down haal ik ruim 30 en up slechts meestal 10 en soms 17, getest met meerdere servers van speedtest.net. Dit met een 25/25 abbo. Maar upgraden naar 50/50 heeft voor de upload niet zoveel zin als ik badnews zo lees... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:48:
Mijn mooie Philips op de slaapkamer wel, maar mijn nog mooiere Philips in de woonkamer is net van het jaar voordat DVB-C gemeengoed werd. Hij heeft wel DVB-T... :+

De snelheid is nog een beetje vaag. Down haal ik ruim 30 en up slechts meestal 10 en soms 17, getest met meerdere servers van speedtest.net. Dit met een 25/25 abbo. Maar upgraden naar 50/50 heeft voor de upload niet zoveel zin als ik badnews zo lees... :(
Speedtest.net is alles behalve representatief voor snelheid lijkt het. Mijn 100/100 touwtje geeft daar op veel servers ook met name up hele rare getallen, ik heb letterlijk nog nooit in de buurt van 100 gezeten bij speedtest.net, zeker niet met uploaden.

Tip om te testen is om even je eigen website aan te zetten in mijn lijbrandt en daar even een 100Mb bin (even downloaden van bijv bbnet.nl) bestand met FTP te up en downloaden.
Op FTP verbindingen haal ik twee kanten op de volle snelheid namelijk maar dat is ook omdat FTP een van de protocols is met de minste overhead en niet afhankelijk van druk bezette shared webservers waarop speedtest.net ook draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Toch nog wel wat probleempjes. De telefoonlijn doet het niet goed. Als ik de Genexis restart (power-off/10 sec/ power-on) krijg ik een kiestoon op de eerste plug. 2de is altijd 'dood'.
Kan dan ook gewoon naar het tijdelijke nummer bellen.

Maar als ik nou een paar minuten wacht krijg ik dus geen kiestoon meer en het nummer bellen doet het ook niet meer. Alsof er geen verbinding meer is...... :(

Helpdesk gebeld (muziekje is nog steeds HARD). Snappen het ook niet. Traces gemaakt en die gaan naar de specialisten......

Maar goed. Internet werkt en TV ook. Het belangrijkste werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abc279 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:18:
Toch nog wel wat probleempjes. De telefoonlijn doet het niet goed. Als ik de Genexis restart (power-off/10 sec/ power-on) krijg ik een kiestoon op de eerste plug. 2de is altijd 'dood'.
Kan dan ook gewoon naar het tijdelijke nummer bellen.

Maar als ik nou een paar minuten wacht krijg ik dus geen kiestoon meer en het nummer bellen doet het ook niet meer. Alsof er geen verbinding meer is...... :(

Helpdesk gebeld (muziekje is nog steeds HARD). Snappen het ook niet. Traces gemaakt en die gaan naar de specialisten......

Maar goed. Internet werkt en TV ook. Het belangrijkste werk :P
Telefonie heeft Lijbrandt bij mij ook het langste tijd gekost om het aan de gang te krijgen.
Naar het nummer bellen ging fantastisch, maar naar buiten bellen heeft weken gekost voor de Noren om uit te vlooien.
De tweede poort is overigens altijd dood en is alleen actief als je een tweede telefoonnummer hebt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt voor de tip.
Helemaal goed is het nog steeds niet. Ik haal nu met het uploaden van dat 100MB bestand naar mijn eigen Lijbrandt homepage slechts 1,2 MB/sec. Downloaden gaat met tussen de 3 en 7 MB/sec. Dus de upload blijft echt heel erg achter...

Edit:
Hoe kom je achter je Lijbrandt telefoonnummer?

[ Voor 10% gewijzigd door KarlMarX op 24-11-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:28:
Bedankt voor de tip.
Helemaal goed is het nog steeds niet. Ik haal nu met het uploaden van dat 100MB bestand naar mijn eigen Lijbrandt homepage slechts 1,2 MB/sec. Downloaden gaat met tussen de 3 en 7 MB/sec. Dus de upload blijft echt heel erg achter...

Edit:
Hoe kom je achter je Lijbrandt telefoonnummer?
Mmmm, en als je download vanaf bijv de testpagina van bbnet.nl, wat haal je dan?

Hoe je achter je nummer komt? Door vanaf dat nummer uit te bellen naar je mobiel.... of men verteld het je tijdens het opleveren ervan... zo heb ik het te horen gekregen, omdat ik een hele tijd nog niet kon uitbellen.

Je krijgt zo een DM van me met wat FTP gegevens van mijn testserver.
Dan kan je even aan een 100Mbit glastouwtje testen bij mij, een 100Mb bin file staat er al klaar voor download ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die hun download en mijn upload willen testen heb ik in ieder geval de komende weken nog op een server twee bin bestanden klaar staan.

100Mb -> http://test.spikecity.net/speedtest/file100mb.bin

en

1000Mb -> http://test.spikecity.net/speedtest/file1000mb.bin

De server hangt aan een 100Mbit Lijbrandt touwtje en is een Apache 2 webserver op Ubuntu 9.10.

Mensen die met FTP upload willen testen moeten me maar even een DM sturen.

100 Mbit gebruikers zouden toch tussen de 10 en 11Mb/sec moeten kunnen halen, 50 Mbit gebruikers de helft en 25 Mbit gebruikers een kwart van die getallen minimaal en voor 30 en 60Mbit, kwestie van je zakjapanner en delen. ;)

Er kunnen op de hoogste snelheid af en toe wat kleine dipjes inzitten, want heel af en toe komt er wat familie voorbij via FTP om wat leuke DVD's op te halen, maar die komen vanaf een 4Mbit touwtje, dus minimale load. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Download speed haal ik tot rond de 50mbit, prima dus.
Echter upload blijft zwaar achter helaas (die voor mij net zo belangrijk is).. slechts 10mbit.

Volgens mij zou dit toch 5x zo hoog moeten liggen.
Op verschillende manieren getest.

eigen server op een 100mbit colocatie lijn.
slechts 11mbit (daarna vanaf andere serverlocatie zelfde gedaan, 87mbit. Dus geen beperking aan deze server)

met andere serverlocatie, slechts 10.5mbit. Ook hierna weer vanaf eigen server geprobeerd en weer veel hogere snelheid (80mbit+)

aantal speedtesten, weer rond de 50mbit down, en up tussen de 8 en 10.5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badnews.nl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:16:
Download speed haal ik tot rond de 50mbit, prima dus.
Echter upload blijft zwaar achter helaas (die voor mij net zo belangrijk is).. slechts 10mbit.
Dat lijkt niet te kloppen dan.
Ook ik kan testen op een VPS van XLShosting en haal daar upload zelfs nog meer dan download (getallen staan wel ergens in een of ander lijbrandt draadje).
Ik kan me nog herinneren 100Mb uploaden was 11,9Mbyte/sec en downloaden 10,8Mbyte/sec (maar er draait een druk forum op die server met gemiddel 250 man tegelijk online, die voornamelijk downloadbandbreedte consumeren).

Je mag desnoods ook even op mijn FTP server testen, maar ik vermoed dat die niet slechter presteert dan een colocation server die je zelf hebt... als je wilt stuur me even een DM dan krijg je de FTP gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd had ik mn 50/50 verbinding nog niet echt onder druk gezet. Verschillende tests geven echter ook mij maximale waarden variërend tussen 35-45/10-15. Dat is toch wel aan de magere kant... ach... het kán in Almere...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:39 . Reden: Nee, het kan niet in almere... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
ik heb daarnet mijn laptop (gigabit aangesloten met UTP) vervangen door een PC met een intel gbit kaartje (scheelt schijnbaar toch wel wat). Op het interne netwerk haal ik hiermee naar de NAS ruim 90mb/sec, dus bijna 800mbit. (niet slechts, 80% effecient)

Testen gedaan tot de firewall enzo, hierop geen beperkingen, full gbit beschikbaar.
firewall naar extern zou ook geen probleem moeten zijn, werkte op 15% van zijn capaciteit, wat zou kloppen want hij moet 200mbit kunnen doorpompen.

daarna een aantal snelheid testen gedaan.. kom toch hoger (niet hoog genoeg) uit.

download is tussen de 45 en 50mbit
upload is tussen de 20 en 25mbit (hoogste wat ik kon halen op eigen server was 27.5mbit op 160mb bestand)

Bij UPC (jawel) speedtest kwam ik daarna het hoogst met 27.1mbit.

Bij speedtest.net (verschillende servers) nog steeds niet hoger dan 25.. maar 27.1mbit is in ieder geval al beter.
Speedtesten zijn ook niet alles, praktijktest met 27.5 gaat de goede kant op.

Is in ieder geval meer dan de 12mbit vanaf mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:36:
Eerlijk gezegd had ik mn 50/50 verbinding nog niet echt onder druk gezet. Verschillende tests geven echter ook mij maximale waarden variërend tussen 35-45/10-15. Dat is toch wel aan de magere kant... ach... het kán in Almere...
Eéééé, toeteren bij Lijbrandt, want dat was tijdens de voorlichtingsavond een van hun verkoopargumenten.
Als je 50 besteld krijg je ook minimaal 50 en wel symmetrisch.... zelfs extra om de mierenneukers tevreden te houden die er net onder zitten was het antwoord toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:56:
[afbeelding]

d:)b

Weet niet wat er nou dwars zat, maar ziet er ineens een stuk beter uit!
Uhhhh, de rest van Nederland ligt inmiddels onder de klamme lappen te fappen, dus heeft die server in Arnhem ineens ruimte en tijd voor je? Geen idee, maar ik heb op mijn 100Mbit touwtje ook maar zelden zulke scores gezien via speedtest.net....

Verwijderd

.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:59:
[...]

Uhhhh, de rest van Nederland ligt inmiddels onder de klamme lappen te fappen, dus heeft die server in Arnhem ineens ruimte en tijd voor je? Geen idee, maar ik heb op mijn 100Mbit touwtje ook maar zelden zulke scores gezien via speedtest.net....
Dat zal het zijn ;)
Heb nu ook soortgelijk resultaten naar diverse servers in datacenter. Dat zag er toch wel heel anders uit... Ga bijna aan mezelf twijfelen 8)7 . Hoe dan ook, prima resultaten op het moment! Als het zo blijft neem ik mn woorden terug..

• badnews.nl
Opnieuw wat testjes gedaan. vandaag lijkt het weer sneller te werken.
Zelfde computers, zelfde opstellingen.

Hieronder een result van speedtest.net, die gisteren niet boven de 25mbit up wilde uitkomen (op elke testserver in nederland in de test zowat)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1044486323.png

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:20:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen dan.
Ook ik kan testen op een VPS van XLShosting....
offtopic:
Hey nog en XLShosting klant ;) Goede toko :)

• KarlMarX
Ik haal op die zelfde server slechts 29,85 down en 9,08 up momenteel (met 25/25). De down is meer dan goed, maar de up is echt veel te weinig. Is verre van synchroon. 8)7

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Weer een nieuwe blog van glasvezelnetwerk aalten: http://glasvezelnetwerkaa...-matig-naar-beter-en.html
Hopelijk heeft dit ook consequenties voor Almere.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

• eymey
Ik hoop het ook van harte!

Helaas hult Lijbrandt zich nog steeds in stilzwijgen.... rondom mijn overstap.

• Websurfer01
badnews.nl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:45:
Opnieuw wat testjes gedaan. vandaag lijkt het weer sneller te werken.
Zelfde computers, zelfde opstellingen.

Hieronder een result van speedtest.net, die gisteren niet boven de 25mbit up wilde uitkomen (op elke testserver in nederland in de test zowat)

[afbeelding]
Dan vind ik dit er wel heel vreemd uitzien (25mb abo)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1044617323.png

• eymey
WAUW!

Overstap nieuws!!!

Mijn mail aan de "overstapdesk" is doorgezet naar een andere afdeling 8)7 :S :(

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:46:
WAUW!

Overstap nieuws!!!

Mijn mail aan de "overstapdesk" is doorgezet naar een andere afdeling 8)7 :S :(
En nu maar hopen dat deze afdeling er wel weg mee weet (en snel)

[ Voor 15% gewijzigd door Websurfer01 op 25-11-2010 11:55 ]

• KarlMarX
Ik heb even mijn router zitten tweaken. Blijkbaar is de QoS engine iets te agressief, want met QoS uit haal ik nu wel goede cijfers. :$
Bij speedtest nog steeds slechts 15 mbit. Maar op de ftp server van Spikecity haal ik nu 3,51 MB/sec down en 2,88 MB/s up. Dus dat is heel netjes! :)

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:29:
[...]

Dan vind ik dit er wel heel vreemd uitzien (25mb abo)

[afbeelding]
Gefeliciteerd... jij bent de eerste die meer Mbits uit een 100Mbit hardware poort van de Genexis weet te sleuren dan fysiek mogelijk is.... lijkt me overigens dat er iets niet tof is gegaan bij speedtest.net :P
Zo heb je wel waar voor je geld ;)

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:48:
Ik heb even mijn router zitten tweaken. Blijkbaar is de QoS engine iets te agressief, want met QoS uit haal ik nu wel goede cijfers. :$
Bij speedtest nog steeds slechts 15 mbit. Maar op de ftp server van Spikecity haal ik nu 3,51 MB/sec down en 2,88 MB/s up. Dus dat is heel netjes! :)
Eigenlijk zouden leveranciers van glasvezel abonnementen het uitzetten van QoS in routers moeten opnemen in hun installatiehandleiding, want jij bent dus al nummer zoveel die je performance niet haalt omdat QoS meent te moeten prioriteren alsof je aan een ADSL touwtje hangt.
Met een al dan niet geknepen (hangt van je abo af) bandbreedte van 100Mbit hardware internet en een IPTV stream van 100Mbit die daar los van staat op fysiek een andere poort, mits de hardware aan de POP zijde die die vezel voedt zoals bij ons 1000Mbit is, heeft QoS dus absoluut geen nut en is alleen maar hinderlijk.

Voor mensen die zich afvragen wat QoS (Quality of Service) doet?
Dit is een stukje software in je router wat ervoor zorgt dat kritische diensten als bijv VoIP of Multi Media voorrang krijgen op het totale bandbreedte verbruik boven het normale internetverkeer.

Je kunt je voorstellen dat indien je aan een 4/1Mbit ADSL touwtje hangt het van belang is dat een telefoongesprek voldoende bandbreedte blijft krijgen ook als je de rest vult met bijv downloaden.
In glasvezelland waarbij bandbreedte totaan je Genexis/Packetfront modem virtueel onbegrenst is (in de praktijk meestal 1000Mbit vanuit de POP) is het prioriteren door QoS van bepaalde streams (vaak multimedia en voip reserveringen in % van de totale bandbreedte) dus de reden dat je nooit je maximale up/down haalt.

Vaak zijn QoS services in moderne routers al voorgeprogrammeerd op basis van asymmetrische ADSL/Cable accounts, en staan default ook meestal aan, waardoor vaak de upload bij glasvezel het grootste slachtoffer ervan is.
Voor symmetrisch glasvezel accounts deze functie dus uitzetten, want hij is nutteloos.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:21 ]

• eymey
Ik denk nog nieteens zo zeer dat de QoS doet alsof je aan een ADSL touwtje hangt... .het kan ook nog zo zijn dat de router het incl. QoS niet helemaal trekt om zulke hoge upload bandbreedtes te managen.

Dat QoS niet nodig zou zijn ben ik het dan ook absoluut niet mee eens. Zeker als je met een grote FTP upload of iets anders vlak tegen het max van je bandbreedte aanzit (bv. van een 50 of 30 mbit abbo'tje), dan zul je nog steeds last hebben van een slechter wordende interactiviteit van object requests op websites, SSH sessies naar buiten, evt. extra VOIP providers die je hebt, skype, etc.

Overigens doet de Fritz!box 7270 (over paar dagen 7390) die ik thuis nog heb staan het wat dat betreft aardig goed :). Die geeft me over het algemeen, gewoon de maximale upload. OpenWRT ook :).

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 25-11-2010 14:25 ]

• KarlMarX
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt. d:)b

Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t. :r
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.

De TV geeft aan dat het 720P is, maar anders zou ik het niet geloven. Er zit zoveel compressie op. Digitenne leek nog beter. En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...

Dit is in ieder geval volstrekt onacceptabel. Ik ga hier niet 5 euro per maand voor extra betalen en nog bijbetalen voor dat hd kastje. :N

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:20:
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt. d:)b

Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t. :r
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.

De TV geeft aan dat het 720P is, maar anders zou ik het niet geloven. Er zit zoveel compressie op. Digitenne leek nog beter. En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...

Dit is in ieder geval volstrekt onacceptabel. Ik ga hier niet 5 euro per maand voor extra betalen en nog bijbetalen voor dat hd kastje. :N
Zet hem eerst eens in instellingen/beeld op 1080i, want af fabriek staan die Amino's altijd op 720. ;)
Het even stilstaan bij zappen is logisch, want de Amino moet eerst even zijn buffer vullen om jouw vervolgens een fatsoenlijk beeld te kunnen tonen.
Heel soms zijn de eerste fracties van bewegend beeld ook een beetje gerafelt, omdat de Amino net te snel denkt in sync te zijn met de stream.
Het even freezed beeld hebben is dus normaal voor IPTV. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:37 ]

• eymey
Dat zal idd al een hoop schelen ;). Is bij de KPN kastjes zelf ook al zo.

Als nou meer nieuwe Lijbrandt klanten dat zouden doen, het IPRTV gedeelte opzeggen omdat de kwaliteit onacceptabel is, misschien dat het KPN stream verhaal dan nog wat meer prioriteit zou krijgen.....

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:19:
Ik denk nog nieteens zo zeer dat de QoS doet alsof je aan een ADSL touwtje hangt... .het kan ook nog zo zijn dat de router het incl. QoS niet helemaal trekt om zulke hoge upload bandbreedtes te managen.

Dat QoS niet nodig zou zijn ben ik het dan ook absoluut niet mee eens. Zeker als je met een grote FTP upload of iets anders vlak tegen het max van je bandbreedte aanzit, dan zul je nog steeds last hebben van een slechter wordende interactiviteit van object requests op websites, SSH sessies naar buiten, evt. extra VOIP providers die je hebt, skype, etc.
Bij Sitecom routers staat QoS default uit, dus heb ik er ook nooit last van gehad, maar bijv in mijn oude Thomson 716WL stond hij standaard aan en reserveerde op upload een flink pak voor VoIP... van mijn 1Mbit ADSL out... maar bij ADSL was upload performance sowieso een non discussie als je er een server aan had hangen.... prehistorisch langzaam dus :P

QoS instellen voor glasvezel vereist in mijn ogen heel veel pielen... dus om voor de gemiddelde gebruiker zijn up/download te testen is QoS uitzetten de beste optie.
Mocht je gaandeweg zonder QoS toch problemen krijgen met VoIP of andere diensten dan kan je altijd nog een beetje tweaken.

Ik draai hier nu drie maanden zonder QoS en heb tot op heden nog nooit de limiet bereikt dat bijv telefonie ging hikken, want IPTV staat daar nog buiten.
Ok, ik heb maar een 60Mbit newsaccount, maar ik heb ook voor mensen om te testen die 100 en 1000Mb files voor download staan, en die zouden theoretisch als iemand met een 100Mbit account aantikt mijn touwtje volledig moeten laten opgloeien...

Als gezegd, QoS heeft zijn nut, maar is in mijn ogen voor de gemiddelde internetter eerder een last dan een gemak om goed in te stellen. Zeker omdat upload af fabriek al ervanuit gaat dat je het met 1Mbit ADSL moet doen. De meeste performanceklachten over glasvezel zitten niet voor niets in de uploadgetallen ;)

Ik zou er wel een voorstander zijn als routerfabrikanten een glasvezel preset zouden inbouwen zodat de mensen in zo'n wizard hun QoS met een klik goed zetten voor symmetrische verbindingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:39 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:26:

Als nou meer nieuwe Lijbrandt klanten dat zouden doen, het IPRTV gedeelte opzeggen omdat de kwaliteit onacceptabel is, misschien dat het KPN stream verhaal dan nog wat meer prioriteit zou krijgen.....
En dan gaan verse IPTV HD kijkers vervolgens eens naar Ned 1 kijken en zijn zwaar teleurgesteld als ze naar een upscaled aflevering van Zwiebertje kijken :P

Ik zou niet precies kunnen aangeven welke HD zenders het meest echte 1080i uitzenden, maar als je met je neus tegen je scherm gaat staan zie je dat meestal wel, met name in logo's en ondertiteling ;)

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:59:
[...]
Gefeliciteerd... jij bent de eerste die meer Mbits uit een 100Mbit hardware poort van de Genexis weet te sleuren dan fysiek mogelijk is.... lijkt me overigens dat er iets niet tof is gegaan bij speedtest.net :P
Zo heb je wel waar voor je geld ;)
Gek genoeg heb ik steeds zulke rare resultaten, op meerdere servers.
Bij gewoon downloaden is de snelheid wel normaal.

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:39:
[...]

Gek genoeg heb ik steeds zulke rare resultaten, op meerdere servers.
Bij gewoon downloaden is de snelheid wel normaal.
Vreemd, want in het plaatje is het je download die de aandacht trekt omdat ie fysiek onmogelijk is, zelfs op een 100Mbit abo... Ik haal download op speedtest.net gemiddeld 92Mbit/sec, en jij scoort bijna het dubbele met een 25Mbit account? Wow!! Ik ga ook overstappen naar een goedkoper abonnement dan :P

Als je van mijn server die 100Mb download, haal je dan rond de 3Mbyte/sec? Dat hoort namelijk bij een 25Mbit abonnement?
Als je upload wilt testen mag je dat wel op mijn FTP server testen, daar zou je ook rond de 3 up moeten halen, mits je router dwars ligt.
Geef maar een gil per DM als je de inloggegevens wilt voor FTP upload testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:44 ]

• pendragon1
Ik heb sinds vanmiddag ook m'n aansluiting en ik moet zeggen, ging lekker snel (het aanleggen). Wat ik niet ok vind is de snelheid van de verbinding. Ik heb een 50/50 en kom maximaal op 30/30. Ik heb 2 routers getest (Sonicwall en Juniper Netscreen) die dit makkelijk kunnen hebben, maar helaas. De test bij UPC,BBNed en Speedtest geven ongeveer dezelfde waardes: http://www.speedtest.net/result/1044793804.png
Telefoon doet het verder prima. Wat me nog wel opviel. Ik dacht dat er een vast IP adres op de verbinding zat, maar dat is dus niet zo. Ik heb 2 routers getest (ik moest 30 minuten wachten vanwege de leasetijd), maar die kregen allebei een ander IP adres. Ik zou normaal denken: ok ik krijg 30 minuten geen lease op de andere router (wat ook het geval was), daarna hang ik er een andere router aan en dan krijg ik dat IP adres alsnog, maar schijnbaar blijft het mac adres van de eerste router bij hun gekoppeld aan dat IP adres. Straks ga ik nog een router testen met Gb poorten, kijken of die wel de 50/50 kan halen, maar ik denk dat het de verbinding is en niet de router.

• KarlMarX
Ik heb nu mijn router zo getweaked dat het ook met QoS aan gewoon snel werkt. (3 MB/s up op spikecity's ftp) Mijn router is ook best krachtig voor een consumenten routertje volgens mij, dus daar zal het niet aan liggen. De snelheden zijn nu exact hetzelfde als dat ik mijn pc rechtstreeks, zonder router aan het glasvezel hang.

Verschil tussne 720P en 1080i is minimaal, er zijn even weinig beeldlijnen beschikbaar. 1080P, dat zou pas wat uitmaken. Eigenlijk zou het verboden moetenw rodne om 720p of 1080 i HD te mogen noemen... :X

Het beeld is gewoon heel slecht en echt vergelijkbaar met Digitenne. Verder mis ik Eredivisie live... :S
Iemand een idee hoe dat zit?

Verwijderd

pendragon1 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:44:
Wat me nog wel opviel. Ik dacht dat er een vast IP adres op de verbinding zat, maar dat is dus niet zo. Ik heb 2 routers getest (ik moest 30 minuten wachten vanwege de leasetijd), maar die kregen allebei een ander IP adres. Ik zou normaal denken: ok ik krijg 30 minuten geen lease op de andere router (wat ook het geval was), daarna hang ik er een andere router aan en dan krijg ik dat IP adres alsnog, maar schijnbaar blijft het mac adres van de eerste router bij hun gekoppeld aan dat IP adres. Straks ga ik nog een router testen met Gb poorten, kijken of die wel de 50/50 kan halen, maar ik denk dat het de verbinding is en niet de router.
Je IP adres is vast gekoppeld aan je MAC adres, dus zolang je niet van router wisselt en men geen totale rebuild doet van de DHCP servers houd je in principe hetzelfde IP adres.
Men denkt eraan om IP's mogelijk in een later stadium te gaan koppelen aan jouw aansluiting in de POP, maar dat is nog toekomstmuziek.

Truc om routers te kunnen wisselen is dus om de macadressen te klonen, dan kun je zonder wisselend IP en wachttijden voordat je weer een IP krijgt routers wisselen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 14:47 ]

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:26:

Dan zal er toch eerst wat meer duidelijkheid moeten komen.
Ik hoop, net als jullie allemaal, dat het een tussen-oplossing is.

Op onze 37" hd-ready tv is het beeld met de 720p instelling (meer kan deze tv toch niet weergeven) best wel scherp, we zitten er ook niet zo dicht bovenop.
Maar ja, belofte is belofte, en wie weet hoe snel er hier ineens een veel groter full-hd scherm staat?
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste