[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.077 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Een half uurtje geleden ging de telefoon, firmanaam die degene die ik aan de lijn had zei me niets, tot hij begon over de Lijbrandt verbinding, toen zat ik ineens rechtop!
Op de vraag wanneer de monteur langs kon komen gaf ik als antwoord: over 5 minuten, waarop het aan de andere kant even stil bleef.
Hij is nu zijn monteur aan het bellen om vandaag nog aan te sluiten (Muziekwijk)

Geen communicatie van Lijbrandt overigens. Geen brief vooraf, geen e-mail, niets.

Ben benieuwd of zo'n monteur ook de verdere apparatuur bij zich heeft zoals de Amino.

[ Voor 8% gewijzigd door Websurfer01 op 17-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Met veel interesse lees ik het berichtenverkeer hiero en dan met name over Lijbrandt. Maar tussen al dat goeroe geweld over Natten, dmz etc. durf ik mijn vragen haast niet te stellen. Nu Lijbrandt gaat leveren wordt het echter wel interessant. Ik heb een aantal beginnersvragen:
Hoe krijg je het signaal (tv/telefoon/internet) van het kastje in de meterkast naar je TV?
Wat moet je daarvoor doen? Gaat dat met veel breekwerk gepaard?
Kan je het laten doen?
Kan je deze signaal verder verspreiden door je huis?
Ik heb geen idee.
Wie heeft er tips ideeen hierover?

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cosimo

Hoe ga je tv kijken via coax analoog/DVB-C of via Amino dan heb je een utp kabel nodig naar de tv.
deze laatste kan eventueel ook met een powerline adapter maar de bandbreedte bij HD zenders zijn hoog toot 20 Mbit

Als nu bijv kabel hebt komt deze via dezelfde plaats binnen als het glasvezelmodem bijv meterkast.
Hetzelfde geldt voor de telefoon zodat je deze eventeel gemakkelijk aan kunt sluiten.
Ik weet niet welke router Lijbrandt erbij levert of deze zelf moet kopen? en op welke manier zijn de pc's nu aangesloten wlan of utp.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
@spaceone
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht dat de kabel binnenkwam waar ik de tv erop aansluit :$.
Maar ik ga vanavond eens in de meterkast kijken.
(Je weet nu in ieder geval mijn niveau waarmee je te maken hebt)
Maar als ik je goed begrijp is het een kwestie van de telefoonkabel in de meterkast aansluiten op het lijbrandt kastje en de kabel voor de televisie ook aansluiten op het Lijbrandtkastje?
Mijn Laptop is via wlan aangesloten, maar boven wil ik ook wel verbinding hebben voor mijn zoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosimo op 17-11-2010 12:15 ]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Dit is natuurlijk wel er van uit gaande dat je een redelijk recente woning hebt. In oudere woningen komt de coax van UPC/Ziggo en de telefoon van KPN vaak nog in de woonkamer binnen. In dat geval zal je vanuit de meterkast nieuwe kabels moeten trekken voor je telefoon en als je het coax-signaal van Lijbrandt wil gebruiken.

IPTV (Amino), als je dat tenminste afneemt, over powerline zie ik nog wel goed gaan. Op m'n powerline setje dat ik hier geregeld gebruik haal ik de 20 mbit ruimschoots, ook als die naar een andere stroomgroep gaat.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@ eymey, ik ben aan het kijken wat voor router ik wil aanschaffen, ik dacht aan de Netgear WNDR3700, daar kan ik jaren mee voort, maar de TP-Link TL-WR1043D komt ook goed uit de test bij Hardwareinfo en kost de helft, volgens mij heb jij daar een reactie op gegeven dat je die momenteel gebruikt. (of er is nog iemand met dezelfde naam :) )
Wat zijn jouw ervaringen met die TP-Link? Ik ga niets tweaken of, dus gewoon met de standaard software er in.

Of heeft iemand anders nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Bedankt Eymey
Ik woon in de danswijk, mijn woning is van 1997. Zelf vind ik dit wel recent, maar dat is het natuurlijk niet voor Almeerse begrippen. Ik wil natuurlijk wel IPRTV afnemen, dan krijg je zo'n Amino als ik het goed heb?
Het sterft in de meterkast van de buisjes en kabeltjes. Maar na vanavond weet ik vast al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Websurfer01: Met de standaard software heb ik geen ervaring met die TP-Link :). Dus daarvoor zul je het toch met reviews hier op t.net moeten doen of op andere sites.

Mijn ervaringen met het ding zijn verder gewoon goed. Op dit moment gebruik ik hem (zoals eerder gezegd enkele posts terug) niet als router maar alleen als l2-switch (vlan functionaliteit met OpenWRT). Maar toen ik hem als router gebruikte trok hij de 30/30 van Tweak Fiber iig ruimschoots met 2 vingers in de neus (en ja, ik heb ongeveer dezelfde naam op HWI ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 17-11-2010 13:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
@t Cosimo: als je de amino gebruikt heb je een utp kabel nodig. Waarschijnlijk loopt er vanuit je meterkast een coax kabel naar je woonkamer. Het kan zijn dat je nu van je huidige provider iets in je woonkamer hebt zitten. Maar als je dat niet zeker weet, ga ik er vanuit dat het signaal in je meterkast binnenkomt.

Voor het analoge/ digitale signaal ( radio en tv) kun je gebruik blijven maken van je coax kabel die je nu ook al hebt. Dit signaal zou beter moeten zijn dan je huidige signaal ( tenminste dit wordt beloofd).
Indien je gebruik wilt maken van iprtv moet er een tweede kabel komen (utp) voor verbinding van je amino met internet. Afhankelijk van je situatie kan zo' n kabel eventueel naast je huidige coax kabel door een leiding getrokken worden.

Misschien heb je in je woonkamer al een utp kabel liggen naar bijvb een pc. Dan zou je kunnen kiezen om met een switch/ router de mogelijkheid te creëren om een extra kabel aan te leggen en die naar je amino te brengen.

Er zijn vele mogelijkheden, uiteraard kun je er ook voor kiezen 100 euro te betalen voor een monteur, die alles aanlegt, of misschien zelf, of lokaal kijken wie dat goedkoper kan doen. Een utp kabel kost per meter 1 euro, twee klemmetjes op het eind, utp knijptang, voor bijvb 10 mtr ben je dan iets van 20 euro kwijt.
Hoe de klemmetjes op de kabel te zetten kun je zo vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
@baasandre,
Bedankt voor de info en de tips.
Hopelijk lukt de optie om utp aan te leggen naast de coax. Dat zou wel een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Aangesloten

Totaal onverwacht, zoals ergens hierboven al vermeld, een belletje van de aannemer, twee uur later aangesloten, klusje van 10 minuten.
Gelijk even 1pc met draadje op modem, internet werkt, coax kabel op modem, analoge tv werkt.
Kwaliteit analoge tv lijkt in ieder geval vergelijkbaar met UPC analoog.
DVB-C (op andere tv) kan ik nog niet proberen, tv vraagt om een ID of zo, dat kan ik nog even niet vinden op de site van Lijbrandt.

Heb net even telefonisch contact gehad met ze, pakket met informatie en Amino box wordt toegestuurd, wacht wel even af of daar meer info in staat zoals b.v. dvb instellingen en hoe e.e.a. verder gaat met b.v. telefonie. (die heb ik nog niet aangesloten, heb ook nog geen nummer)

Nu nog even een router bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Websurfer01: Ik kan het me even niet meer herinneren, maar je had wel de "welkom bij lijbrandt" brief gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Grrr... ik was de een van de eerste, blijk ik alsnog een van de laatste te worden ivm problemen :)

Mooi dat je aangesloten bent Websurfer01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:37:
Websurfer01: Ik kan het me even niet meer herinneren, maar je had wel de "welkom bij lijbrandt" brief gehad? :)
Dat wil ik ook wel weten, want ik heb die ook al ontvangen en ik hoor verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:29:
Aangesloten
DVB-C (op andere tv) kan ik nog niet proberen, tv vraagt om een ID of zo, dat kan ik nog even niet vinden op de site van Lijbrandt.
vanuit het XMS topic

Algemene instellingen:

* Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
* Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)

Netwerk-id instellingen:

* Omgeving Lelystad: 8200
* Omgeving Deventer: 7461
* Omgeving Eindhoven: 5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen zorgen @badnews.nl, je wordt denk ik echt niet de laatste..... dat word ik namelijk :r :(. Maar ik weet nu iig voor mezelf dat de tijd dat Lijbrandt me heeft kunnen negeren VOORBIJ i s......

Ik was het wachten en steeds maar via e-mail genegeerd worden spuugzat dus heb maar eens gebeld. Duurde 10 minuten voor ik iemand aan de lijn had, maar eindelijk kreeg ik dan ook iemand aan de lijn.....

Erg behulpzame jongen overigens, echt top. Maar helaas heeft hij me niet echt verder kunnen helpen. Sterker nog, hij heeft me alleen maar meer ongerust gemaakt en me meer zekerheid gegeven dat dit nog wel eens een moeizaam proces kan gaan worden.

Wat is er gebeurd...... Hij kon in het systeem zien dat men ook voor mij gisteren (toevallig) heeft geprobeerd om een WBA order bij KPN in te schieten. Maar je raadt het al: Dit gaf een error omdat er al een signaal actief is op de lijn ( iets met sherlock en shit en zo :') ). Toen begon hij een beetje te gissen en zo.... zo van "ja ik zie ook niet staan dat u overstap service wilde" en "misschien moet u eerst zelf uw oude provider opzeggen en dan Lijbrandt opnieuw aanvragen".

Dit vond ik natuurlijk NIET acceptabel omdat ik het dan wrs. al nieteens meer red om nog voor 31 december (de sluitingsdatum van alle aanbiedingen) een nieuwe order in gang te zetten. Bovendien vind ik het, gezien de moeite die ik al gedaan heb om in contact te blijven met Lijbrandt ivm. het overstappen, gewoon een compleet onacceptabele manier van afschepen.

Hij is toen gaan bellen met iemand 'hogerop op de afdeling'.... en de medewerker liet bij terugkomst doorschemeren dat ik "een bekende" was ofzo.....

Anyway, wat ik gevreesd had blijkt dus bewaarheid te zijn. Er is nog NIETS binnen/met KPN afgesproken m.b.t. glas<->glas overstapprocedures. De weg van de minste weerstand lijkt op dit moment de eerder door de medewerker aangedragen 'oplossing' te zijn. Of om 'op goed geluk' nog een maandje te wachten want over een maandje zou er --misschien-- wel een overstapprocedure zijn.

Goed, na lang aandringen heb ik de toegezegging gekregen dat het 'geëscaleerd' zou worden... soort van en dat ik hier nog over terug gebeld word.

Zucht......... Het meest kloterige aan dit hele verhaal vind ik gewoon dat ik, al sinds de info avond, met grote regelmaat de servicedesk per mail loop te verzoeken om informatie m.b.t. die overstapprocedure, dat me allemaal dingen worden beloofd m.b.t. "we zoeken het uit" en dergelijke. Dat ik vervolgens de laatste 3 weken gewoon compleet genegeerd word. En als klap op de vuurpijl dat een technische aansluitpoging gisteren, die mislukte, helemaal GEEN opvolging heeft gekregen op HUN initiatief....... Als men al eerder gewoon eerlijk was geweest had ik bv. wellicht Tweak al in september kunnen opzeggen, poosje met SpeedXS en Digitenne kunnen behelpen, etc.....

Heb wel tegen die jongen gezegd dat ik het hem niet persoonlijk kwalijk neem, dat ik ook nog steeds Lijbrandt wil en snel (anders was ik niet gaan klagen en had ik het wel gewoon dood laten bloeden) en dat ik nu niet meer afgescheept wil worden met halfbakken oplossingen maar gewoon concrete acties van hun wil zien..... inclusief degene die ik zelf mss. nog moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Goh dat komt me bekend voor. Ik had hetzelfde met KPN-->TWEAK in mei.... Nog steeds niets gefixed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat wordt ook niet volgens Tweak voor volgend jaar zomer goed geregeld.

@Eymey

Ik zou persoonlijk nooit Lijbrandt de overstap service laten uitvoeren want je raakt dan de volgende controle kwijt.
Zeker als ik jouw verhaal weer lees ze moeten bij Lijbrandt gewoon de nieuwe klanten in twee groepen indelen dan gebeuren zulke fouten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Eymey, ik zal morgen proberen terug te komen op jouw verhaal. Als het goed is heb ik een 'rustige' dag morgen en kan ik wel wat tijd vrijmaken voor het tweakers forum.

En overigens, je 'bekendheid' is niet negatief hoor, de CSDer belde mij namelijk even omdat ik hier wat meer ervaring heb met glas->glas overstap dan de meeste mensen hier op kantoor.

Ik kan niks beloven maar ik hoop morgen even een mooi verhaal te typoen voor de gebruikers hier over het hoe en wat met glas->glas migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:37:
Nee, alleen de e-mail eind juni dat mijn bestelling ontvangen was.
Niets m.b.t. tot het daadwerkelijke aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spaceone: Ik zie het juist net andersom :). Als ik zelf eerst de huidige provider opzeg, zeker een provider die zelf verder alleen maar alles "fire & forget" inschiet bij z'n wholesale partij, dan heb ik geen enkele clue m.b.t. wanneer het abbo stopt en al helemaal niet wanneer het signaal van mijn aansluiting wordt gehaald.

Met een 'overstap-service' had ik juist gehoopt (misschien al wel ergens tegen beter weten in) dat dit onderling gecoördineerd kon worden. Hoe moeilijk kan het immers zijn voor KPN Wholesale om de opzegging vanuit Tweak te signaleren en hiermee de vrij te maken om een order in WBA (zoals Lijbrandt het noemt) in te schieten.

@Yogoi: Ik had al zo'n vermoeden dat jij degene was waar hij ruggespraak mee voerde ;). Ben in ieder geval benieuwd naar je uitleg.

Maar wat ik ook al tegen je collega had gezegd, dus wellicht ten overvloede: Jullie wisten dit al heeeeeel lang, dat er overstappers zouden zijn. Dat men hier nu pas echt over na begint te denken vind ik echt schandalig (niet persoonlijk tegen jou gericht maar dat weet je denk ik wel). Ik verwacht dan ook meer dan een uitleg hier op t.net, maar echt een concreet plan.

En als dat plan bij wijze van spreken er uit bestaat dat nu de procedure met KPN/Tweak wordt ingezet en dat ik over 4 weken (kerst cadeautje zeg maar) een daadwerkelijke switch kan verwachten, prima. Maar een uitleg met als bottom line dat het nog wel januari kan worden vind ik niet meer op z'n plaats. Ik hoop dat ik de toko nu eens wakker heb geschud en dat men in het overleg wat meer bereikt dan "over een maand weten we misschien eens hoe het nu verder gaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@ Yogoi,

Ik heb net even geprobeerd op de tv ban mijn dochter het dvb-c signaal te ontvangen/programmeren, alleen vraagt de tv om een frequentie en een ID, kun jij daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cisco router SA520 waar Badnews.nl het over heeft lijkt mij ook wel wat. Kost wel ong. 350 EUR dat is wel veel. Hier staat een PDF file van het ding: http://content.acesdirect.nl/PDF/2786491.pdf Wat vind jij van deze router Eymey?

Welke routers zijn beter én goedkoper? Of anders, welke heeft zelfde mogelijkheden én is goedkoper?

@eymey Jezus, nu ik dit weer lees ben ik blij dat ik nog steeds gewacht heb. Kan ik dan nu eindelijk deze week - na 5 jaar wachten - van 'adsl <-> Glas'?

Ow, jij hebt te snel toegehapt en nu moet je boeten lijkt het wel. Ik zeg 'lijkt het wel' hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:37:
Welke routers zijn beter én goedkoper? Of anders, welke heeft zelfde mogelijkheden én is goedkoper?
Misschien is de Vigor 2920 iets voor je. Ik ben zelf erg tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Almerianus: Ik vind persoonlijk die Cisco SA520 een beetje overkill voor thuisgebruik. Hoewel het best een mooi apparaat zal zijn. Vraag me overigens ook af hoe veel dit ding verbruikt aan stroom :).

De Vigor's hebben bij mij op het gebied van Wifi een niet al te beste indruk. Div. vigors van mensen waar ik op bezoek ben geweest voor 'computerhulp' deden het met name op het gebied van bereik niet uitmuntend.

Ik zou denk ik toch beginnen met een WP-Link WR1043ND of een Netgear WNDR3700. Deze moeten volgens mij allebei 50/50 ruimschoots kunnen handlen.

En wat betreft Lijbrandt: Ja, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Te vroeg toegehapt. Maar ja, ik ben nou eenmaal een "early adopter" en "verandering van spijze doet eten" :P. Snap wat dat betreft ook best dat je dan wel eens je hoofd kan stoten tegen al die nieuwigheid waar bedrijven zelf blijkbaar ook nog niet echt mee om kunnen gaan, maar dan nog: De onverschilligheid en "grote gouden bergen" mentaliteit waarmee dit door Lijbrandt het afgelopen half jaar naar voren is geschoven is gewoon nauwelijks te bevatten.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 17-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:40:
De Vigor's hebben bij mij op het gebied van Wifi een niet al te beste indruk. Div. vigors van mensen waar ik op bezoek ben geweest voor 'computerhulp' deden het met name op het gebied van bereik niet uitmuntend.
Daar de Vigor in mijn geval is geplaatst waar ik geen Wifi nodig heb, gebruik ik een losse AP (Onder de vensterbank in de woonkamer, een oude DI524 aangesloten op de LAN ipv Wan) Mijn Vigor heeft geen WiFi, dus de 2920 zonder "N")
Ik denk dat in het algemeen een losse AP beter is daar je eenvoudig zelf kunt bepalen waar je de relatief kleine doos in feite nodig hebt. Ik gebruik draadloos slechts voor mijn laptop. Als ik performance nodig heb RDP ik naar mijn "echte" PC (Desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:37:
Twee sites om jezelf te orienteren

1. Glasvezel.nu
2. Smallnetbuilder

Vooral bij die laatste kan je goed zien wat de wan to lan doorvoersnelheid werkelijk is en zoals je ziet staat de Vigor 2920 van Hans daar al bij met gemiddeld 147Mb, wat ruim voldoende is.

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
@ eymey

de SA520 verbruikt ongeveer 35watt (max).. na booten ongeveer 25
redelijk wat dus.. aangezien het maar een router is.

In de meterkast vind ik hem ook teveel herrie maken, dus ga hem toch maar bij de servers neerzetten op zolder (lopen al een 5tal utp kabeltjes vanuit de meterkast die kant op)

Voor puur thuis gebruik is het inderdaad een overkill.. maar met bedrijf aan huis is het bijna een must om het goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door badnews.nl op 17-11-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Update:
TV signaal analoog: werkt prima, wat kleine hobbeltjes met automatisch afstemmen van div televisies, de volgorde is per tv iets anders en niet elke zender wordt van een naam voorzien waardoor het even puzzelen is welke zender het is, maar dat kan ook aan de televisies zelf liggen.
Beeld is iets beter dan UPC analoog, maar die was bij mij ook al behoorljk goed.
DVB-C signaal: kan alleen op tv dochter, mag ik vanavond niet aankomen
Telefonie: blijkt ook te werken, door mezelf te bellen achter het (tijdelijke) nummer gekomen.
IPTV: is wachten op Amino

Router: Netgear 3700 besteld, iemand van de webshop blijkt bij mij om de hoek te wonen, belde me 5 minuten na de bestelling dat hij hem op weg naar huis even af zou geven, 2 uur na bestelling in huis, aangesloten en perfect werkend. Overigens qua installeren een ideale router, hele duidelijke wizard in het Nederlands, een kind kan de was doen.

Dus alleen nog even de IPTV afwachten, mijn eigen nummer laten porteren (na een paar dagen testen met tijdelijk nummer) en dan opzegbrieven schrijven naar oude providers :)
Nou maar hopen dat UPC tegenwoordig wat beter (foutloos) handelt bij opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, welke webshop is dat @Websurfer01? :)

Overigens idd leuke routertests @glasvezel.nu en @smallnetbuilder. Ik vind alleen dat ze wel eens wat meer de nadruk mogen leggen op LAN -> WAN throughput en dan vooral ook wanneer QOS aanstaat. DAT is nou namelijk juist vaak een bottleneck bij zulke hoge upload snelheden.

Mijn Fritz!box 7270 kan bv. neuspeuteren als ik de volle 30 mbit up die ik nu heb gebruik.... tot ik QoS aan zet. Dan kan het CPU'tje bij volle benutting van de upload bandbreedte nog net 1 telefoongesprek via VOIP en DECT handlen maar dan zit ie ook helemaal aan z'n max. En die tests deed ik dan nog met een simpele FTP upload.... met meerdere tcp connecties voor bv. BitTorrent ga je helemaal :X 'NAT' :X

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 17-11-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:36:
Mijn Fritz!box 7270 kan bv. neuspeuteren als ik de volle 30 mbit up die ik nu heb gebruik.... tot ik QoS aan zet. Dan kan het CPU'tje bij volle benutting van de upload bandbreedte nog net 1 telefoongesprek via VOIP en DECT handlen maar dan zit ie ook helemaal aan z'n max. En die tests deed ik dan nog met een simpele FTP upload.... met meerdere tcp connecties voor bv. BitTorrent ga je helemaal :X 'NAT' :X
Een beetje moderne router heeft de CPU niet nodig om QOS (Bandwith management) af te handelen. De CPU zou slechts de "Chip" moeten instellen e.g. van de juiste settings voorzien.
VPN wordt normal gesproken eveneens door de HW afgehandeld
Ik verwacht dat de CPU wel wordt gebruikt tijdens de "Content Filtering" (Protocol/Keyword/File extension) en de aanwezige diagnostics.
PS de vigor verstookt minder dan 10W (wordt niet warm aan de buitenkant en heeft geen ventilator)
Ik heb gekozen voor deze router vanwege De benodigde throughput/Dual Wan (3G)/VPN Server/Prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:36:
Hmm, welke webshop is dat @Websurfer01? :)
http://www.wlanshop.nl/
Afgelopen weekend iets besteld (en betaald) wat niet meer leverbaar bleek te zijn, keurig maandag een belletje en vanmiddag vooruitbetaalde bedrag weer retour op mijn rekening.
En vandaag deze router.

Wat mij betreft is deze winkel een aanrader, zit in Hilversum, dus bij een probleempje ook nog redelijk bereikbaar, beter dan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
De netgear 3700 stond ook op mijn shortlist.
Leek mij ook een leuk ding, alleen kon ik nergens SPI firewall throughput vinden, bij alle testen werd deze namelijk uit gezet (handige reviews, door de belangrijkste features uit te zetten).

De prijs is zowieso goed, en de reviews klinken ook goed! Lijkt me een goede keus :)

Ik hoop morgen eindelijk ook wat te kunnen gaan doen, zit nog steeds te wachten en weet ook niemand te bereiken die mij verder kan helpen :(

Veel plezier met uitpuzzelen van TV/internet/telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah ok :). En 1 van de medewerkers woont dus in Almere :). Ken die zaak wel.... half jaar terug een Linksys SLM2008 gekocht.

@Hans_18T jij hebt het nu over QoS op de interne switch. Dan heb je gelijk vwb cpu-onafhankelijkheid.

Maar als je het over "Traffic Prioritization" hebt, dan wordt dat door een gemiddelde consumenten router toch echt door de CPU afgehandeld, aangezien dit mechanisme weet moet hebben van alle lopende TCP connecties en UDP streams en in welke prioriteitsklasse ze vallen. Misschien dat dit bij Cisco en Draytek & co. anders is, maar dan heb je het ook over een categorie die je nog niet bepaald "mainstream" kan noemen.

Hmmm... de Fritz!box 7390 is komend weekend in de aanbieding voor €210,- bij Informatique. Verlijdelijk :). Maar nee, ik heb nu echt andere financiele prioriteiten, zeker omdat het niet vanzelfsprekend is dat ik m'n huidige 7270 snel kwijt raak....

• Hans_18T
eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:18:
@Hans_18T jij hebt het nu over QoS op de interne switch. Dan heb je gelijk vwb cpu-onafhankelijkheid.

Maar als je het over "Traffic Prioritization" hebt, dan wordt dat door een gemiddelde consumenten router toch echt door de CPU afgehandeld, aangezien dit mechanisme weet moet hebben van alle lopende TCP connecties en UDP streams en in welke prioriteitsklasse ze vallen. Misschien dat dit bij Cisco en Draytek & co. anders is, maar dan heb je het ook over een categorie die je nog niet bepaald "mainstream" kan noemen.
Ik werk voor een bedrijf dat Ethernet over SDH "support" Traffic Priortization (TOS) was HW matig al in 2003 geimplementeerd en SW matig in 2004 (onderdreven) ik zou verwachten dat in consumenten HW geintroduceerd na 2008 dit eveneens in de HW zou zitten. Ik kan dit edoch niet bevestigen. Je zou gelijk kunnen hebben...............
Het is slechts een toevoeging van een extra header in het ethernet frame ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hans_18T op 18-11-2010 00:18 ]

• eymey
Wat ik er zelf van gezien heb bij merken zoals ZyXEL, AVM (Fritzbox), TP-link, Belkin, etc... eigenlijk zo beetje alles dat 'under the hood' Linux draait en waar je vaak ook distributies zoals OpenWRT of DD-WRT op kan zetten, werkt dat spul allemaal via de Linux "TC" (traffic control) tool en via de traffic shaping filters in de networking stack, of iets soortgelijks.

Div. merken geven er andere namen aan. De 1 zegt "qos", de ander zegt "traffic prioritization", weer de ander zegt gewoon "traffic shaping".

Ik snap best waar jij op doelt en dat div. 'professionele' routers dat gewoon hw-matig doen aan de hand van de ethernet frames, maar we hebben het hier gewoon puur over mechanismen om uitgaande traffic op een internet lijntje te "throttle'n", meestal met de vooraf genomen kennis van de beschikbare upload bandbreedte. Zonder die features ingeschakeld kan je, bij een upload die alle bandbreedte in beslag neemt, een fatsoenlijk VOIP gesprek of snelle response in een SSH terminal wel vergeten :).

Het is dit, samen met de stateful inspection firewall waar badnews.nl het over heeft, dat icm. de sneller wordende consumenten verbindingen die linux-boxjes aardig laat zweten :).

Overigens heb ik relatief weinig ervaring met 'professionele' routers en complexe netwerk infrastructuren waarin je QoS, traffic prioritization, etc. zou willen doen (hoewel ik het wel heel interessant vind en ethernet frames niet helemaal deep dark black magic voor me zijn). Mijn ervaring ligt vooral in het beheren van simpele (NAT-)verbindingen met internet, met daaroverheen evt. (open-)vpn tunnels e.d. :)

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-11-2010 00:34 ]

Verwijderd

even off topic.
ik heb denk ik mijn ftp port foward v3rkl00t op mijn Thomson TG789vn
En ik krijg het niet goed.
Kan iemand mij de instellingen vertellen in deze modem?
ik heb nu dit:

Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
TCP 21 - 21 21 - 21 TCP 21

dat zou toch moeten werken?

• pendragon1
Even voor mijn eigen duidelijkheid: jullie hebben het dan over VoiP verbindingen die je zelf maakt vanuit de router, dus niet over de telefoon optie die je 'standaard' bij Lijbrandt krijgt, toch? Ik mag toch aannemen dat de telefoon traffic van de standaard Lijbrandt VoiP al 'gereserveerde' bandbreedte heeft zodat de internet data dit niet in de weg kan zitten. Of zie ik dit verkeerd?

• eymey
Nee je hebt het goed :).

Telefonie die je standaard van Lijbrandt krijgt heeft gewoon gereserveerde bandbreedte (dwz, daar mag je toch wel van uit gaan lijkt me :X ). Als het goed is zijn die netwerken vanaf de Genexis het glasvezelnet in zelfs gescheiden.

• badnews.nl
@Yogoi:

Hiya,

Wie kan ik bellen of mail zodat mijn lijn afgemaakt kan worden?
Ze zouden even tussendoor langskomen (de twee install guys van de aannemer) maar heb nog niemand gezien :(

Rob

• Hans_18T
pendragon1 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:32:
Even voor mijn eigen duidelijkheid: jullie hebben het dan over VoiP verbindingen die je zelf maakt vanuit de router, dus niet over de telefoon optie die je 'standaard' bij Lijbrandt krijgt, toch? Ik mag toch aannemen dat de telefoon traffic van de standaard Lijbrandt VoiP al 'gereserveerde' bandbreedte heeft zodat de internet data dit niet in de weg kan zitten. Of zie ik dit verkeerd?
Inderdaad hebben we het over "eigen" Voip verbindingen. Edoch in feite is er geen verschil. Zolang de beschikbare bandbreedte groter is dan de werkelijk benodigde kan QOS het eenvoudig afhandelen. Dus een 30 Mbit abbo op een 100 Mbit lijn is geen probleem. Op de eerste "Lijbrandt router" moet edoch voldoende bandbreedte beschikbaar zijn om alle VIOP gesprekken tegelijk te kunnen laten plaatsvinden. Ook hiervoor is QOS het toverwoord. Indien alles goed is ingesteld (bij je provider) zou je geen probleem moeten ondervinden.
Het gaat eventueel fout indien de provider ervan uit gaat dat slechts 10% van de gebruikers tegelijk belt. In het geval dat dan iedereen download zou het kunnen dat je de beschikbare bandbreedte deeld met die van de downloaders. In praktijk edoch zal dit niet gebeuren omdat QOS ook een term oversubscription kent, e.g. de downloader krijgt bandbreedte van Viop indien er niet wordt gebeld.
Het wordt pas interessant als je zelf in staat bent "ten onrechte" een hoge prioriteit aan je eigen download te geven.
Gelukkig kan dit niet daar je Viop niet direct een onderdeel is van je eigenlijke internet verbinding. De truuk die wordt toegepast is dat er in feite 3 LAN verbindingen worden opgebouwd naar de POP over een kabel. De term VLAN (Virtual Lan) komt nu om de hoek kijken (Internet/Viop/TV). Per VLAN wordt er wederom rekening gehouden met beschikbare en benodigde bandbreedte op de lijn.

• Websurfer01
badnews.nl schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:08:
@Yogoi:

Hiya,

Ze zouden even tussendoor langskomen (de twee install guys van de aannemer) maar heb nog niemand gezien :(

Rob
Toen ik gisteren Lijbrandt belde kreeg ik een menu waarin de laatste optie was dat je belt voor de aanleg van je verbinding, toen ik die koos kreeg ik te horen dat ik doorgeschakeld zou worden naar de aannemer, daar belde ik niet voor, dus ik heb niet geprobeerd of je die daadwerkelijk aan de lijn krijgt.
Misschien kun je dit eens proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door Websurfer01 op 18-11-2010 09:56 . Reden: kleine aanvulling ]

• pendragon1
@Hans_18T en @Eymey: Bedankt voor de uitleg!

• eymey
Ik heb gisteren toen ik Lijbrandt belde gekozen voor "overig". Kostte me wel 10 minuten wachten maar dan heb je ook wat ( :X )

• pendragon1
Websurfer01 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:53:
[...]

Toen ik gisteren Lijbrandt belde kreeg ik een menu waarin de laatste optie was dat je belt voor de aanleg van je verbinding, toen ik die koos kreeg ik te horen dat ik doorgeschakeld zou worden naar de aannemer, daar belde ik niet voor, dus ik heb niet geprobeerd of je die daadwerkelijk aan de lijn krijgt.
Misschien kun je dit eens proberen?
Nou ik heb dit even getest en ik kreeg inderdaad de melding dat ik doorverbonden zou worden naar de aannemer.......en dan na een poosje kom je gewoon weer bij Lijbrandt uit en krijg ik de melding dat alles uitgezet is in Almere. Als ik dan vraag waarom ik niet de aannemer aan de lijn krijg komt er iets van: misschien is de aannemer nog niet open en word je na verloop van tijd toch doorverbonden naar ons. Verder de mededeling dat de aannemer contact met mij op moet nemen voor de aansluiting......waarom dan die optie bij het bellen naar Lijbrandt???

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Net gebeld, zijn druk bezig in almere, aansluitingen worden gerealisseerd tussen nu en twee weken.

• pendragon1
satty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:09:
Net gebeld, zijn druk bezig in almere, aansluitingen worden gerealisseerd tussen nu en twee weken.
Dus daarom kreeg ik de aannemer niet aan de lijn. Jij hield de lijn bezet :)

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Binnen 2 minuten een dame aan de lijn.

• Websurfer01
Aannemer hier was fa. Schuuring 034-1437100

• Yogoi
badnews.nl schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:08:
@Yogoi:

Hiya,

Rob
Ik kreeg te horen dat er een afspraak gemaakt is, klopt dat?
helaas pas na het weekend zo ver ik begrepen heb, maar dit omdat we vna onz ekant live mee gaan kijken ter controle.

[ Voor 7% gewijzigd door Yogoi op 18-11-2010 11:26 ]

• badnews.nl
Inderdaad een helaas pas na het weekend.
Kan ik er zelf (weer) niet bij zijn, terwijl ik deze week een paar keer thuis gewerkt heb.

Dus hopelijk gaat alles gewoon werken dinsdag _/-\o_

Ben alleen teleurgesteld dat het weer bij mij niet moet werken zoals het hoort :|

• Yogoi
Dat is helaas echt gewoonweg pech.
Ik denk dat we het probleem precies weten maar dat houd in dat je toevallig net op het verkeerde moment aangesloten werd. Als je 1 klant eerder of later was geweest had je nu werkende diensten.

• eymey
@Yogoi: Lukt het nog met het schrijven van het 'verhaal'? En krijg ik hier ook nog persoonlijk bericht over via een wat meer "officieel" vehraal binnen Lijbrandt middels mail of brief ofzo? Los van het algemene nut van deze informatie voor andere tweakers die een overstap overwegen hoop ik namelijk dat er op de achtergrond meer gaat gebeuren dan alleen maar het geven van een reden (want dat helpt mij nog steeds niet aan m'n aansluiting).

Als het namelijk inhoudt dat ik bv. alsnog eerst zelf Tweak moet opzeggen voordat m'n order bij jullie ook maar enigszins 'verder' kan, dan wil ik dat graag zsm regelen ivm. ook nog eens een maand opzeg termijn daar.

Maar dan wil ik wel officieel commitment van Lijbrandt dat zij er echt alles aan doen samen met KPN WBA om, na beeindiging bij Tweak, mij zo snel mogelijk aangesloten te krijgen zonder dat ik pas op dat moment achteraan in de planning verdwijn of dat alle betrokkenen apatisch gaan zitten afwachten tot KPN mijn huidige aansluiting administratief verwijdert. 3 dagen is dan voor mij bv. nog acceptabel, misschien 5 of 6 bij techn. problemen.

Als dit zo'n gedoe blijft vraag ik me namelijk af hoe het fenomeen "glasvezel", of de bedirjven hierachter, ooit serieus genomen willen worden als volwassen opvolger van ADSL of kabel. Zo ontzettend verschillend is de opzet van een glasvezel infrastructuur (met eind aansluitingen, pop's, netwerk operators en ISP's) toch ook weer niet van hoe het in ADSL centrales werkt met overstappen?

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 18-11-2010 13:58 ]

• Yogoi
@eymey, de middag is plotsling erg druk geworden.
maar een verhaal komt er , densoods vanavond even vanaf thuis :)

• eymey
Thanks Yogoi.. ben erg benieuwd.....

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb vandaag ook eindelijk een "Welkom brief" ontvangen. Helaas niet de brief die ik hoopte met een concrete datum en tijd voor de aansluiting. Deze brief geeft niks nieuws, ik heb allang een account bij "mijn lijbrandt"...

Ben benieuwd hoeveel tijd er nu weer overheen gaat tot de daadwerkelijke aansluiting... Ben het wachten wel ene beetje zat (maar dat was ik het anderhalve maand geleden ook al...)

• eymey
He gelukkig, mede-wachters :+

Verwijderd

Dank jullie wel voor alle tips!

Mijn keuze is gevallen op de Fritz!box 7390. Ik kan het modem uitschakelen en gewoon de router gebruiken. De extra's zijn te aantrekkelijk. Bovendien heb ik al twee van die boxen (7170 en 7050) in huis waar ik goed mee overweg kan. Aan beide heb ik straks niet veel meer, behalve als repeater waarvoor ik nu al de 7050 gebruik. Bovendien zal Xs4All hun 7170 wel terugwillen, toch?

Maar,.. hoe krijg ik straks vanuit de Genexis, het Voip van Lijbrandt in mijn nieuwe Fritz!box, om daarmee Voip van Lijbrandt af te handelen? Dus hoe ga ik van de genexis T1 uitgang naar de Fritz!box? Of gaat Voip gewoon mee via Genexis lan1 naar DSL/Tel ingang? En werkt het dan gewoon?

• eymey
De VOIP van Lijbrandt zal je niet als zijnde VOIP provider in je Fritz!box kunnen opvoeren, helaas (daarom heb ik persoonlijk ook een abbo bij Lijbrandt genomen zonder telefonie, dat houd ik bij m'n huidige VOIP provider).

Je zal dus de telefoon aansluiting van de Genexis via de met je Fritz!box geleverde Y-kabel gewoon op de dsl/tel ingang moeten hangen :). En je telefoonnummer dat je bij Lijbrandt krijgt dus als nummer voor de "fixed line" moeten opvoeren :).

Uiteraard kan je vanuit die positie wel gewoon nog de geavanceerde functies zoals de DECT centrale en dergelijke van je Fritzbox kunnen blijven gebruiken :). Of evt. combineren met verdere VOIP providers.

Overigens, de internet aansluiting van je Genexis moet je dus niet aan DSL/tel hangen, maar aan LAN1 van je fritz!box. Die kan je instellen als WAN poort.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 18-11-2010 17:13 ]

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:06:
Bovendien zal Xs4All hun 7170 wel terugwillen, toch?
Die hebben we in bruikleen, dus dat zal wel.
Zodra mijn telefoonnummer geporteerd is ga ik XS4all opzeggen, dus dan hoor ik dat vanzelf. :)

• eymey
Raad eens wat er vandaag op de mat lag?

Juist, een brief van Lijbrandt. De beroemde "welkom bij lijbrandt" brief. 8)7. Nou, voeg de daad eens bij het woord :P

• zwittrooper
  • Laatst online: 22:27
Heb vandaag ook die welkom brief ontvangen.
Vanmiddag belde er nog iemand van Lijbrandt zelf, en er is meteen een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag om het te komen aanleggen in de meterkast. :P
Daarna sturen ze de IPRTV box nog op.

(Woon trouwens in Muziekwijk)

[ Voor 22% gewijzigd door zwittrooper op 18-11-2010 19:07 ]

Verwijderd

Nou mensen, neem dus geen kpn glasvezel.
Net de helpdesk gebeld om de juiste instellingen te vragen.
Wordt niet ondersteund zoek het maar uit!
was de boodschap.

En onze telefoon ligt er ook regelmatig uit!

Dus geen kpn glasvezel nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 19:32 ]

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:25:
Nou mensen, neem dus geen kpn glasvezel.
Net de helpdesk gebeld om de juiste instellingen te vragen.
Wordt niet ondersteund zoek het maar uit!
was de boodschap.

En onze telefoon ligt er ook regelmatig uit!
Dus geen kpn glasvezel nemen.
Wil niet lullig doen, maar waarom denk je dat we allemaal op Lijbrandt wachten, ondanks ons gemopper.
Met KPN heb ik de nodige ervaringen, dat bedrijf mag van mij zo snel mogelijk op de fles, dat heeft zijn bestaansrecht allang verspeeld. :(

Verwijderd

je moet het toch proberen?
Zo fijn is Lijbrandt tot nu toe niet!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:07 ]

Verwijderd

Nouja, erger als KPN kan bijna niet :)

KPN leeft in een andere wereld waar een andere prijs/kwaliteit geldt. De openheid van dat bedrijf is gelijk aan die van Noord-Korea.

• Yogoi
Ok, de glas->glas overstappen.

Let op, dit is een statement van mij persoonlijk. Je kan hier verder geen rechten aan ontlenen.
Mijn doel is een stukje infrmatie verschaffen ter verduidelijking.

Voor ik van wal steek wil ik even aangeven dat ik nu een omschrijving maak van hoe het nu is. Dit zal echter op kort termijn sterk kunnen veranderen. De verandering zal niet zo zeer op technisch gebied veranderen maar voornamelijk op proces niveau wat de totalle proces tijd sterk verkort.
Zoals de meeste weten heb je 2 soorten netwerken. (soort is geen goede beschrijving maar is wel duidelijk denk ik)
Daarnaast bekijk ik dit proces vanuit overstappen van een glas ISP naar Lijbrandt.

WBA en WGDO, WBA is wat jullie kennen als KPN en WGDO als Reggefiber.
Je kan dus op 4 manieren overstappen tussen glas providers.
In Almere heb je maar 2 mogelijkheden.
WBA->WBA en WGDO->WBA (die laatste alleen in een deel van Almere)

Ik kan zoals je misschien zult begrijpen niet alles in detail gaan uitleggen en zal het redelijk basic houden.
Maar jer zijn een aantal zaken die moetne gebeuren bij een overstap. In basis zijn de 2 varianten bijna hetzelfde.

Na opzegging van de latende ISP kan het oplever proces voor Lijbrandt starten.
De lijn dient eerst 'vrijgegeven' te worden. (duurt ongeveer een dag)
De lijn moet 'geclaimed' worden door Lijbrandt en basis config moet ingesteld worden. (1-2 dagen)
Patchings in de AP moet gedaan worden. (er is of geen catv fiber of de ipfiber moet omgepatched worden)
Uitvoering hiervan gebeurt op 1 dag. ecter zit er een deel aansturing aan vast.
Als dit alles gedaan is word de leverstraat van Lijbrandt aangestuurd op de NT (bovenste deel van de genexis) te plaatsen.

Dit is eigenlijk hetzelfde als bij een gewone oplevering hoor ik je nu denken. Ja dit klopt. Het grote verschil is dat tijdens al deze werkzaamheden een persoon GEEN diensten heeft van de latende ISP omdat deze opgezegd is. Als je van Ziggo/UPC komt kunnen ze parralel actief bijven en heb je geen loss of service.

Momenteel is het nog zo dat al deze bovenstaande processen opvolgend aangestuurd worden omdat dit nog niet geoptimaliseerd is. (vergeet niet dat we eigenlijk pas net begonnen zijn met WBA opleveringen)
Elke actie kan pas worden aangestuurd op het moment dat de voorgaande succesvol is afgemeld.
In de optimale situatie nu heb je het dan over:
Vrijmaken->claimen/config->patching->ntoplevering
als elke actie meteen uitgevoerd word heb je het dan over 4-6 dagen zonder diensten.
Echter zit er tijd tussen aansturing vanpatching en uitvoering hiervan en hetzelfde voor aansturing van nt oplevering en de daadwerkelijke plaatsing hiervan.
Het gaat dan snel al om 10-20 dagen afhankelijk van de snelheid van de patching/plaatsing. Werkdagen dus.

-------
even speciaal voor eymey:
Vandaar dat mensen je momenteel nog adviseren om een glas-glas nog even uit te stellen. Dit niet omdat we je niet als klant willen hebben maar omdat we vermoeden dat 10-20dagen zonder diensten verre van wenselijk is. En Ja met handmatig achter de broek zitten kunnen we zorgen dat het geen 20 dagen is maar 6-12, maar dit blijft lang. Overigens is de CSD natuurlijk niet in een positie dat ze hierover een toezegging kunnen doen omdat ze zelf deze 'belofte'' niet kunnen nakomen.
-------

Op zich is de oplossing natuurlijk 'makkelijk'.
Zorgen dat de processen sneller verlopen. Zoals vrijgeven , claimen+config en aanstuuring van patching en NT levering op 1 dag. Theoretisch mogelijk maar een stuk moeilijker te realiseren dan we zouden willen.
Als we daarna een glas-glas prio kunnen geven voor de patching en levering van NT dan kun je dit hele proces in 2-5 dagen doen zonder problemen.
neem als richtlijn 3 dagen en met wat issues/drukte word het 4-5.
Ok het blijft 3 dagen maar dat lijkt me opzich nog wel te doen.

Ik hoop dat jullie op deze manier een beetje begrijpen waarom de CSD over het algemeen nog adviseerd om een glas-glas overstap uit te stellen.

IK zie de eventuele vragen tegemoet.
Ik weet natuurlijk niet of ik elke vraag kan beantwoorden.

ps. excuses voor eventuele typo's maar ik lig met een laptop op de bank en heb om 21:25 even geen zin om alles te spellchecken ;)

• Hans_18T
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:26:
even off topic.
ik heb denk ik mijn ftp port foward v3rkl00t op mijn Thomson TG789vn
En ik krijg het niet goed.
Kan iemand mij de instellingen vertellen in deze modem?
ik heb nu dit:

TCP 21 - 21 21 - 21 TCP 21

dat zou toch moeten werken?
Ik gebruik:
TCP 21 - 21 21 - 21 - -

Daarna:

Assigned Games & Applications

Game or Application Device Log
FTP Server Vigor2920 Off Edit Unassign

Dus geen Triggering, werkt prima :)

Verwijderd

Hans_18t you s(h)aved my day!

thx!

• Hans_18T
Je belde gewoon de verkeerde helpdesk ;)

• eymey
@Yogoi:

Een zeer duidelijk verhaal! En iets wat een beetje overeen komt met wat ik al vermoedde/bang voor was. En iets wat ik ook nog kan begrijpen, maar:

Waarom heeft, ondanks herhaaldelijke vragen van mijn kant tussen de "promo avond" op 8 juli en nu, niemand mij dit EERDER verteld? Of desnoods dat voor nu het advies zou zijn om de "latende provider" tijdig op te zeggen zodat bij de start van het leverproces de lijn vrij is?

Ik zie en zag er namelijk nog nieteens zo heel erg tegenop om een weekje of 2 met een tijdelijk ADSL abbo'tje of zelfs een 3g-dongle te moeten behelpen. TV zal even behelpen zijn maar is ook prima te overbruggen (aangezien ik gewoon DVB-T, dus ned. 1, 2 en 3, als backup in de TV heb zitten).

Mijn "grudge" is dus gewoon het gebrek aan openheid en communicatie waardoor nu dus, op het moment van aansluiten, er geen enkele stap is ondernomen (door mij of door jullie) om de lijn vrij te krijgen.

Goed, stel dus even dat ik nu de overstap toch wil maken (met het geprojecteerde ongemak van, zeg, max. 20 dagen of minder op het moment dat het jullie toch lukt om het sneller te doen). Dat "wachten tot de procedure is geoptimaliseerd" zie ik namelijk totaal niet zitten, om wellicht afgezaagde maar toch reële redenen.

Wat is dan de te adviseren volgorde van actie ondernemen? Uitstellen is voor mij ook mede geen optie omdat ik gewoon van het actie-aanbod (dat tot 31 december geldt) gebruik wil maken .

Scenario 1:
Ik zeg zelf Tweak op en geef de datum van stopzetting aan jullie door. Echter, ik weet niet of Tweak zelf bij machte is om ook direct de lijn te releasen of dat ze daarvoor afhankelijk zijn van (het slome) KPN.

Scenario 2:
Jullie zetten namens mij het opzeg proces bij Tweak in gang, met eventueel de mogelijkheid om het releasen van de lijn al sneller plaats te laten vinden. Ik had bij het bestellen namelijjk ook voor "overstap service" gekozen (dwz, ik ben er vrij zeker van dat ik dat heb aangevinkt).

In beide scenario's verwacht ik wel een proactieve houding van Lijbrandt om het alsnog zo snel mogelijk te regelen zodra de lijn vrij komt, maar ga er even van uit dat ik een periode van rond de 14 (give or take 5 dagen) zonder glasvezel dienst te overbruggen vind.

Moet overigens nog wel ff met vrouwlief overleggen, maar haar gaat het er waarschijnlijk vooral om dat internet en telefoon het blijven doen (wat ik dus kan regelen). Bovendien is zij dat maandagmorgen-kastje voor TV van KPNGlasvezel inmiddels meer dan zat.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 18-11-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:07:
je moet het toch proberen?
Zo fijn is Lijbrandt tot nu toe niet!
Ben het met je eens, wilde je ook echt niet aanvallen, maar voor mij is drie maal scheepsrecht, ik heb in 10 jaar tijd 2 maal getracht een KPN product af te nemen, en 1 keer iets op te zeggen, en alle verhalen kunnen zo naar Youp van het Hek.
Lijbrandt laat steken vallen in de communicatie, maar nu ik eenmaal aangesloten ben werkt het boven verwachting allemaal prima. Ik ben gisteren alles in huis aan het aansluiten geweest en heb ze een keer gebeld voor een code voor het DVB signaal, later nog een keer over de portering van het telefoonnummer, en een keer gevraagd wanneer ik het IPTV kastje toegestuurd krijg.
Niet mijn gewoonte om zo vaak te bellen, maar ik wilde bewust eens kijken hoe Lijbrandt zich gedraagt als je eenmaal aangesloten bent, ik kan niet anders zeggen dan dat het alles meegevallen is, ik werd keurig te woord gestaan en goed geholpen.
Alleen het muziekje tijdens de (korte) wachttijd was knetterhard (moet toch iets te mopperen hebben) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Websurfer01 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:36:
[...]
Ik ben gisteren alles in huis aan het aansluiten geweest en heb ze een keer gebeld voor een code voor het DVB signaal,
Wat was die code? NT is hier net aangesloten en wil die coax gaan omzetten.... DHCP server voor ip-adres antwoord nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja dat muziekje is echt vre-se-lijk. Je telefoonlijn zou er haast van dicht klappen :). Onder het motto "als je telefoonspeaker dit overleeft, kan ie alles aan" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:25:
Ok, de glas->glas overstappen.

Na opzegging van de latende ISP kan het oplever proces voor Lijbrandt starten.
De lijn dient eerst 'vrijgegeven' te worden. (duurt ongeveer een dag)
Een vraag over het vrij geven van de lijn. Een glasvezel gebruiker wil overstappen naar KPN naar Lijbrandt hij/zij heeft op 1 november het contract opgezegd, op 1 december loopt het contract af . Wordt dan de lijn al op 2 december vrijgegeven? Namelijk de afgelopen maanden was die periode veel langer 4-6 weken of dit een speciale afspraak met KPN door Lijbrandt?

Verder is het verhaal helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Net gebeld met Lijbrandt om mijn laatste twijfel weg te laten nemen om een aanvraag te gaan doen.

De persoon kon geen concreet antwoord geven over de setup box met harde schijf, maar het is mogelijk dat deze er in december al gaat komen... er werd mij dan ook geadvisseerd om te wachten met aanvragen tot december...

Weet iemand hier meer over aangezien je deze boxen toch aanschaft, dus een swap zit er niet in neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:18:
[...]

Een vraag over het vrij geven van de lijn. Een glasvezel gebruiker wil overstappen naar KPN naar Lijbrandt hij/zij heeft op 1 november het contract opgezegd, op 1 december loopt het contract af . Wordt dan de lijn al op 2 december vrijgegeven? Namelijk de afgelopen maanden was die periode veel langer 4-6 weken of dit een speciale afspraak met KPN door Lijbrandt?

Verder is het verhaal helemaal duidelijk.
Als de latende ISP het correct doet dan gebeurt aansturing hiervan op het moment dat de config dienst vrij gemaakt word op 1 december.
Maar helaas werkt dit in de praktijk niet altijd zoals je zou willen. Ik heb het proces beschreven maar er kunnen natuurlijk dingen fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
abc279 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:48:
[...]

Wat was die code? NT is hier net aangesloten en wil die coax gaan omzetten.... DHCP server voor ip-adres antwoord nog niet.
DVB-C:
Freq: 304Mhz
Symbols: 6875
NetworkID: 8200

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Makaveli09 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:27:
Net gebeld met Lijbrandt om mijn laatste twijfel weg te laten nemen om een aanvraag te gaan doen.

De persoon kon geen concreet antwoord geven over de setup box met harde schijf, maar het is mogelijk dat deze er in december al gaat komen... er werd mij dan ook geadvisseerd om te wachten met aanvragen tot december...

Weet iemand hier meer over aangezien je deze boxen toch aanschaft, dus een swap zit er niet in neem ik aan?
Mja ik weet dat er bij XMS wel een swap actie is. Dat wil zeggen: Als je al een Amino 130 hebt kan je 'm voor 50 euro ruilen tegen eentje met PVR :)
Yogoi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:46:
[...]

Als de latende ISP het correct doet dan gebeurt aansturing hiervan op het moment dat de config dienst vrij gemaakt word op 1 december.
Maar helaas werkt dit in de praktijk niet altijd zoals je zou willen. Ik heb het proces beschreven maar er kunnen natuurlijk dingen fout gaan.
OK.... ik ga het er gewoon op wagen. Zeg Tweak op, neem tijdelijk een SpeedXS dsl lijntje. Hopelijk kan Tweak me als 'service' wel helpen met het erop toezien dat de lijn ook echt ge-cleared is als de dienst wordt beëindigd. Ze hebben me al vaker bewezen snel te kunnen schakelen.

Yogoi, kan ik jou aanhouden als contact om door te geven wanneer de lijn vrij komt (zodra ik dat weet) of kan ik dan beter de servicedesk nog even bellen?

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 19-11-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Officieel even via de CSD.
Je kan ze wel vragen om het even met mij te bespreken.

Alles wat ik hier doe is zeg maar extra en staat niet in de systemen. Lijkt me niet zo handig voor een geval als glas-glas overstap.
Trouwens, is het tweak of tweakR+ waarvan je overstapt? (ik neem aan Tweak aangezien je van KPN weg wilt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
verwijderd, vraag was al beantwoord door Yogoi

[ Voor 85% gewijzigd door Websurfer01 op 19-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ik ben net ook gebeld voor een afspraak om m'n verbinding aan te sluiten. Ze komen op donderdag 25 november. :*) Het gaat bij mij om een 50/50 met telefoon.

[ Voor 16% gewijzigd door pendragon1 op 19-11-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:44:
Officieel even via de CSD.
Je kan ze wel vragen om het even met mij te bespreken.

Alles wat ik hier doe is zeg maar extra en staat niet in de systemen. Lijkt me niet zo handig voor een geval als glas-glas overstap.
Trouwens, is het tweak of tweakR+ waarvan je overstapt? (ik neem aan Tweak aangezien je van KPN weg wilt?)
Had je wedervraag hier nog niet gelezen :).

Het is Tweak (de KPN versie) waar ik van switch :). Als ik R+ had gehad, dan had ik waarschijnlijk niet de behoefte gevoeld om te switchen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Yogoi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:47:
[...]

DVB-C:
Freq: 304Mhz
Symbols: 6875
NetworkID: 8200

Succes.
Werkt prima. IP ook. Nou wachten tot de Animo kastjes binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Eymey en Yogoi

Zoals zo vele met mij, zullen wij jullie relaas volgen. Mogelijk is het te betrachten dat Floris of WebcareTeam Tweak hierbij mee reageert? Zodat als blijkt (aanname) dat het opzeggen van Tweak administratie niet direct het probleem zal mogen wezen, maar dat de wholesale kandidaat in dit verhaal (KPN) de boel vertragend gaat ophouden, dat zij hier ervan melding kunnen maken. Alhoewel ik gezien de historie van prettig communicatie dat overigens (helaas) in twijfel zal moeten trekken.

Maar al met al mag ik hopen dat dit een voorbeeld cases mag gaan worden voor alle partijen, om eens duidelijk te krijgen wat er werkelijk moet gaan gebeuren en wat er bij komt kijken cq te verbeteren valt voor toekomstige overstappers.

Of anders zoals Eymey stelt dat wij van Tweak naar Tweak R+ kunnen overstappen en dus niet nodig hebben om de overstap naar Lijbrandt te hoeven maken. Maar dat is totaal ander verhaal!!!!

Ik wens dan ook heel veel succes en sterkte met het komende proces van Tweak naar Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb vanmiddag nog even naar Lijbrandt gebeld (op advies van Yogoi via PM) om in ieder geval met hun te bespreken hoe ik dit proces in ga, wetende dat dit zo maar 3 weken kan gaan duren (hopelijk niet langer).

De erg vriendelijke dame aan de lijn gaf me aan nog heel even te wachten met versturen van de Tweak opzegging, dat ze nog even met 'die collega' (hiermee doelde ze op Yogoi) wilde overleggen. Hij was echter in bespreking op dat moment. Ze had me beloofd dat ze me voor 16:30 absoluut nog even zou terugbellen maar die 'date' gaat ze niet meer halen.......

edit: Toch jammer.... nog steeds geen telefoon. Kan nu wel tot maandag wachten (misschien is er iets tussen gekomen) maar dat houdt WEER in dat ik dus nog geen actie whatsoever kan ondernemen om een beginstap te zetten......

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 19-11-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Eymey:
Ik herkende de post-it op mijn bureau toen ik terugkwam inderdaad.
Echter moet ik bekennen dat deze middag achterlijk druk was.

Ik kon haar de specifieke details dus nog niet uitleggen.
Ik denk dat het mijn schuld is dat ze je niet gebelt heeft want ik heb haar soort van weggestuurd omdat ik bezig was....
(ik zou dan eigenlijk ook 16:30 naar huis gaan maar dat gaat niet meer lukken denk ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hihi ach, ik herken dat soort situaties vanuit de tijd dat ik ook nog support deed (1e, 2e en 3e lijn tegelijk, kon dus vaak mezelf 'wegsturen' :P ). Maar goed, ik weet daardoor ook vrij snel hoe ik iemand bij een servicedesk moet aanspreken om iets voor elkaar te krijgen.

Maar goed.... ik sta neem ik aan nog wel ergens gemarkeerd om opgevolgd te worden? Hopelijk ergens 1 dezer (werk)dagen...... Ik neem namelijk aan dat het toch wel als belangrijk wordt gezien dat ook servicedeskmedewerkers geholpen worden om een (aantaande) klant verder te helpen.....

Dat is natuurlijk ook wel meteen het nadeel van via dit forum communiceren.... daarom hoopte ik het vanmiddag ook ff via de servicedesk te kunnen formaliseren en kort te sluiten...... :S

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 19-11-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:58:
Ik denk dat het mijn schuld is dat ze je niet gebelt heeft want ik heb haar soort van weggestuurd omdat ik bezig was....
Los van hetgeen Eymey zelf wel aangeeft en de info van Yogoi intussen, blijft het een verwijtbaar feit dat er ondanks alle duidelijkheid intussen, niet de moeite wordt genomen om dit te communiceren. En dat is iets waar niet alleen wij als Tweakers maar ook al die andere klanten zich keer op keer aan storen, dat er per saldo ondanks alle redenen niet terug gebeld wordt. Yogoi had collegae kunnen informeren, middels een simpel berichtje dat klant mogelijk loop volgende week wordt terug gebeld en zij deze info aan de klant kunnen doorgeven. Ik snap best de hele situatie, maar per saldo noemen wij dat wel communiceren. En dat is wederom niet gebeurd, terwijl het zo simpel is. Zie het maar alsof dat je privé contact hebt, dan ga je ook niet zo te werk. Althans ik niet, en laat dan ook even weten dat er iets tussen is gekomen en ik er later op terug kom. Kleine moeite, maar oooo zo plezierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dot-network in "Lijbrandt IPTV via router?" vanaf deze post.....

Lijkt dat er nieuwe ontwikkelingen zijn. Iets waar ik NIET blij mee ga zijn......... :( en een heleboel andere mensen ook niet.

Het lijkt erop dat in gebieden (zoals Almere Stad en Haven) waar Lijbrandt haar diensten via KPN WBA levert, de TV streams allemaal (of steeds meer) bij KPN vandaan komen!!!! :r. MET encrypte, zelfde lage bagger bitrate, alleen dan op het Amino platform.

Goed, een deel van m'n waslijst redenen op naar Lijbrandt over te stappen weg? Mwa, het zat er wel aan te komen dat ook Glashart Media aan de encrypte zou gaan moeten, maar als Lijbrandt vervolgens de superieure Technicolor/NOB streams van Glashart Media gaat vervangen door de KPN streams, dan maken ze een CAPITALE FOUT !. Slechtere beeldkwaliteit dan UPC, waarschijnlijk zelfs slechter dan het DVB-C signaal.

Nou ja, blijven als voordelen nog over:
* (hopelijk) snellere settopbox: Amino ipv. Motorola crap
* Analoge tv, fm en dvb-c
* Geen gegoochel met VLAN's meer.

Yogoi of iemand anders: Vertel ons aub. dat wat er in het Lijbrandt IPTV topic wordt besproken een vergissing is..... Dat IPTV via PC eigenlijk niet de bedoeling is staat buiten kijf, maar dat we straks ook nog de inerieure low bitrate kwaliteit van de KPN streams krijgen???????........

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 20-11-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
chocka schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:40:
[...]

Los van hetgeen Eymey zelf wel aangeeft en de info van Yogoi intussen, blijft het een verwijtbaar feit dat er ondanks alle duidelijkheid intussen, niet de moeite wordt genomen om dit te communiceren. En dat is iets waar niet alleen wij als Tweakers maar ook al die andere klanten zich keer op keer aan storen, dat er per saldo ondanks alle redenen niet terug gebeld wordt. Yogoi had collegae kunnen informeren, middels een simpel berichtje dat klant mogelijk loop volgende week wordt terug gebeld en zij deze info aan de klant kunnen doorgeven. Ik snap best de hele situatie, maar per saldo noemen wij dat wel communiceren. En dat is wederom niet gebeurd, terwijl het zo simpel is. Zie het maar alsof dat je privé contact hebt, dan ga je ook niet zo te werk. Althans ik niet, en laat dan ook even weten dat er iets tussen is gekomen en ik er later op terug kom. Kleine moeite, maar oooo zo plezierig.
;w natuurlijk joh... kan je toch zelf ook wel begrijpen.... maar og og og, geen reactie terug de hemel valt omlaag

De klant is koning chocka/ eymey heeft een probleem, post it, over flood it, mijn excuses dat ik het zo breng
We hebben het over 1 klant. Natuurlijk trekken we alle register open, alle moeite, geen kosten zijn ons te gek voor die eene klant die wat meldt op forum.

Nee negatieve reclame, oh god nee..............check ik schiet door...

* my stoy so far * zal hem apart posten, genoeg voor lach en traan en frons wenkbrauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Baasandre: Kom op zeg. Chocka overtrekt het hele verhaal wat (ookal is het goed bedoeld), ik heb zelf nog steeds het idee constructief bezig te zijn met Lijbrandt om aan m'n overstap te trekken.

Het enige wat ik van ze vraag is een beetje voortvarendheid in het in gang zetten van het proces (ookal is het nog niet het meest efficient), mag ik het dan jammer vinden dat ik wederom geen stap verder ben gekomen ondanks dat ik vanmiddag geprobeerd heb de officiele weg te bewandelen via de SD?

Een servicedesk is er toch ook om service te bieden? Ook naar klanten die qua uitgangspositie niet helemaal voldoen aan het plaatje van het gros dat nog een "schone glasvezel" heeft?

En dat daarover gecorrespondeerd wordt in een ervaringen topic als dit...get used to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
baasandre schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:43:
[...]

;w natuurlijk joh... kan je toch zelf ook wel begrijpen.... maar og og og, geen reactie terug de hemel valt omlaag
( geen commentaar naar jou toe)

De klant is koning chocka/ eymey heeft een probleem, post it, over flood it, mijn excuses dat ik het zo breng
We hebben het over 1 klant. Natuurlijk trekken we alle register open, alle moeite, geen kosten zijn ons te gek voor die eene klant die wat meldt op forum.

Nee negatieve reclame, oh god nee..............

Ik woon in Elburg, aangemeld............

Nee sorry meneer er zit een andere provider op de lijn, en de service winkel is net dicht/ opgeheven....

Goed..... luister....
Servicewinkel is nog niet eens geopend, laat maar, ik schat een bepaald nivo in
ik heb nog niet eens zin om mijn .... shi.... ongerief netjes te melden. Goh de voorlichting was in juni.
Kan wel farten hier op het net, maakt toch geen fuck uit, zoals ik vandaag begreep van de helpdesk...

Ach ja tweakers.... nee snap u meneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Beetje warrig verhaal maar klinkt als een soort van 'lotgenoot' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
ps: uiteraard get used to it, maar tussen hier en de helpdesk.........
Hoop voor je dat jouw situatie goed komt zonder alnge wachttijd.
Ik hier in Elburg wordt CONSEQUENT VOORGELOGEN door Lijbrandt.

Voorlichting in juni.
Friendly user
Radiostilte
Deze week hebben ze gebrobeerd .... ja wat ? te activeren, kan niet lijn bezet...
WTF: hoe kan als er nog niks actief is.....

Helpdesk : euh..................................... euhh,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nee meneer u moet eerst zelf zorgen dat de lijn vrij is., anders kunnen wij niks.

Mevrouw: ik zit bij upc analoog/ digitaal, glas is nog niet eens bezet.

Tevens heb ik twee maanden geleden een wijziging van mijn aanvraag opgestuurd

Ach....................... antwoord is negatief, nul, nee soryy

minder warrig hoop ik

Zit lekker te ontspannen met the cranberries

[ Voor 3% gewijzigd door baasandre op 20-11-2010 01:28 . Reden: warrigheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gelukkig trof ik vanmiddag aan de telefoon bij Lijbrandt een dame die wat minder stellig was in het adagium "u moet maar zelf zorgen dat de lijn vrij is". Ze vond het ronduit belachelijk dat je op een modern netwerk nieteens soepel kan overstappen terwijl in de ADSL-wereld de afgelopen jaren hemel en aarde is bewogen om tot soepele overstapprocedures te komen.

Maar ja, alleen wel weer een beetje jammer dan dat ze me verder niet verder kon holpen. Maar het klonk al wel een stuk meer meedenkend dan in jouw geval.

Ik heb nog wel vertrouwen in Lijbrandt... maar ik hoop dat dit me in godsnaam ook snel een werkende verbinding gaat opleveren.... (en voor jou ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
snap ik !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:34:

Yogoi of iemand anders: Vertel ons aub. dat wat er in het Lijbrandt IPTV topic wordt besproken een vergissing is..... Dat IPTV via PC eigenlijk niet de bedoeling is staat buiten kijf, maar dat we straks ook nog de inerieure low bitrate kwaliteit van de KPN streams krijgen???????........
Ben dan erg benieuwd in hoeverre de Amino STB sneller blijft dan de Motorola??? Als Lijbrandt daadwerkelijk KPN streams op hun WBA aansluitingen gaan toepassen. En de vraag blijft dan bovendien open welke streams Lijbrandt dan toepast op hun WGDO aansluitingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:34:
dot-network in "Lijbrandt IPTV via router?" vanaf deze post.....

Hoe zit het met de nadelen:
Hogere prijs p/m
Geen usenet ("Gratis")
Instapkosten Setopbox (HD)
Kosten eigen router (die je zelf al hebt in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op de WGDO aansluitingen (Regge) worden voor alsnog gewoon de originele streams van Technicolor/NOB onveranderd doorgegeven.

Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?" ook heel interessant.... Die KPN streams zijn in vergelijking met Technicolor/NOB echt zwaar meuk: Geen dolbyl digital, geen ondertiteling via de dvb stream maar OF ingebakken in het beeld, OF alleen via teletekst.

@Hans_18T: De voordelen wegen voor mij nog steeds op tegen de nadelen. Kosten eigen router is voor mij geen nadeel. Die van KPN is namelijk echt onacceptabel, dus kosten eigen router heb ik altijd. Het enige wat ik idd jammer vind is dat er geen Usenet inbegrepen is.

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste