KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb nu even een buiten-antenne besteld, eerst dat maar even proberen (zit nog in mijn proefperiode). ITV zou toch nog beter kunnen zijn, maar wanneer komen de echte HD zenders en bijvoorbeeld BBC2 (Top Gear)?

Is daar ergens iets over te zien, of kan ik BBC2 gewoon helemaal vergeten? UPC en Ziggo bieden deze zender namelijk wel gewoon aan (helaas nog niet in HD).

Wat ik toch wel het grootste nadeel vind van ITV en UPC Digitaal, je kan het niet in een PC inbouwen zoals dit in principe bij Ziggo digitaal wel gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
RubenD schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:45:
Ik heb nu even een buiten-antenne besteld, eerst dat maar even proberen (zit nog in mijn proefperiode). ITV zou toch nog beter kunnen zijn, maar wanneer komen de echte HD zenders en bijvoorbeeld BBC2 (Top Gear)?

Is daar ergens iets over te zien, of kan ik BBC2 gewoon helemaal vergeten? UPC en Ziggo bieden deze zender namelijk wel gewoon aan (helaas nog niet in HD).

Wat ik toch wel het grootste nadeel vind van ITV en UPC Digitaal, je kan het niet in een PC inbouwen zoals dit in principe bij Ziggo digitaal wel gewoon mogelijk is.
De HD zenders Nederland 1, 2 en 3 zijn nu al, zij het beperkt, beschikbaar voor gebruikers met glasvezel. KPN investeerd op dit moment naar zij zeggen in ITV om alle abonnees, al dan niet via de koperdraad, in 2010 te voorzien van HD kanalen. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door de MPEG-2 codec te vervangen door de h.264 MPEG-4 codec.

BBC ligt dwars. KPN wil heel graag BBC aanbieden, maar de BBC zelf wil gewoon niet dat het buitenland meekijkt. Uitzondering zijn de kabelmaatschappijen en alleen maar omdat zij een eeuwenoud contract hebben. Er zijn 2 ontwikkelingen mogelijk: òf de kabelmaatschappijen raken BBC kwijt na afloop van het contract òf de BBC gaat toch met nieuwe aanbieders een contract aan. In België heeft Belgacom blijkbaar wel een nieuw contract gekregen waarmee mogelijk binnen niet al te lange tijd ook KPN BBC kan aanbieden.

Het is mogelijk ITV op de computer in te lezen, zij het dat er een encryptie op zit waardoor het beeld artifacted is. Hoe dit kan en waarom niet moet je mij niet vragen. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
giant2000 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:41:
BBC ligt dwars. KPN wil heel graag BBC aanbieden, maar de BBC zelf wil gewoon niet dat het buitenland meekijkt. Uitzondering zijn de kabelmaatschappijen en alleen maar omdat zij een eeuwenoud contract hebben. Er zijn 2 ontwikkelingen mogelijk: òf de kabelmaatschappijen raken BBC kwijt na afloop van het contract òf de BBC gaat toch met nieuwe aanbieders een contract aan. In België heeft Belgacom blijkbaar wel een nieuw contract gekregen waarmee mogelijk binnen niet al te lange tijd ook KPN BBC kan aanbieden.
Dit is ondertussen wat achterhaald, zie nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

We zijn ondertussen 4 maanden verder, dus het is echt nog niet achterhaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat schreef ik toch:
òf de BBC gaat toch met nieuwe aanbieders een contract aan

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
Het is te hopen dat KPN met Digitenne en InteractieveTV en Tele2 (iptv) en Alice (glasvezel) binnenkort dan eindelijk ook BBC 1,2 (3,4 hoop) ook door mogen geven :P . Onze Belgische buren hebben al enige tijd BBC 1-4,Prime en zelfs BBC HD op IPTV via Belgacom 8)

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 30-07-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312755

Heb ook iTV van KPN met een HD ready TV van Samsung. Ik vind de kwaliteit echt tegen vallen. Vooral bij beelden die dichtbij komen en snel bewegen. Dan is het beeld erg blokkerig...

Is dit herkenbaar of heb ik gewoon iets fout gedaan bij de installatie?

Ik hoor het graag. Ben absoluut geen kenner.. dus alle hulp is welkom.

Groet,
Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Beste Corne,

lees dit topic even door....het is al besproken, en wordt wel vervelend om dat elke keer opnieuw te moeten doen. Dit is niet om je af te kraken, maar om je vraag te beantwoorden: vertel ook wat je al geprobeerd heb, en wat je huidige instellingen zijn. Dus huidige output, hoe aangesloten: scart/hdmi, type tv etc.

Vergeet ook niet dat op een HD ready, en zeker bij grotere schermen dan 32" de kwaliteit hard terugholt.
Zet je STB dus op 520p, en bekijk het resultaat.

Ter info, het is beter dan Digitenne, maar ongeveer gelijk aan analoge kabel, HD kabel is alleen beter met echte HD kanalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Yippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:04:
Ter info, het is beter dan Digitenne, maar ongeveer gelijk aan analoge kabel, HD kabel is alleen beter met echte HD kanalen.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan digitale ontvangst niet vergelijken met analoge ontvangst. Als je bij analoog slecht beeld hebt dan is dat in de vorm van ruis (sneeuw), bij digitaal is het beeld altijd sneeuwvrij maar komen de 'blokjes' om de hoek kijken. Hoe hoger de bitrate (informatieoverdracht) hoe minder blokjes. Hoe meer beeldinformatie (stromend water, sportwedstrijden) hoe meer blokjes.
Digitenne werkt tot 2,5 Mb/s
Interactieve tot 4 Mb/s
Digitale kabel tot 8 Mb/s (SD)
Maar dan ga ik er van uit dat dezelfde codec gebruikt wordt (MPEG-2). Wanner Itv overstapt op de h.264 codec (en na verwachting gaat dat niet zo lang meer duren) dan zou het wel eens totaal anders kunnen gaan uitpakken, dan kan 1 Mb/s h.264 wel veel beter zijn dan 10Mb/s MPEG-2.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
vinno86 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:16:
Sinds die update valt me tv soms even op zwart en zie ik hem schakelen tussen 16:9 en Wide, alsof hij automatish een goeie verhouding zoekt, vrij irritant want het duurt iets van 5-6 sec en das toch aardig wat als je net lekker in je film zit.. ook als ik em van de Auto functie afhaal en em op 16:9 standaard zet doe hij het nog..

Ook valt me geluid afentoe 1-2 sec weg..

Ik ben dr niet op voorruit gegaan met die update in ieder geval..
Na de update van de kreatel heb ik nu erg last van zwarte balken ROND om het breedbeeld,
vandaag met KPN gebelt en ze konden mij vertellen dat dit klopt en ze er nu niks aan konden doen maar dat dit is opgelegd door de aanbieder van de zenders.
ze mogen het signaal niet meer aanpassen, zeer verveldend maar ze hadden deze klacht vaker gehoord en er is grote kans dat dit snel word gefixed.
in september komt er weer een update aan die het zou moeten verhelpen.
maar wanneer de fix komt waar mee je zelf de opname kan regelen wisten ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
madmoon schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:01:
vandaag met KPN gebelt en ze konden mij vertellen dat dit klopt en ze er nu niks aan konden doen maar dat dit is opgelegd door de aanbieder van de zenders. ze mogen het signaal niet meer aanpassen
er is grote kans dat dit snel word gefixed.
in september komt er weer een update aan die het zou moeten verhelpen.
Dit is toch tegenstrijdig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb meer en meer last van dat de pauze knop bij het live tv kijken niet meer werkt. Ook het terugspoelen ("de cloe gemist?") wil niet meer. Ook een harde reset lost dit niet op.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
giant2000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:18:
Ik heb meer en meer last van dat de pauze knop bij het live tv kijken niet meer werkt. Ook het terugspoelen ("de cloe gemist?") wil niet meer. Ook een harde reset lost dit niet op.
Hier heb ik ook regelmatig last van na de update.

Wat sinds de update nog vervelender is, is dat de 1960 nog maar 50% van de HD-ruimte herkent. Een groot aantal opnames zijn uit de lijst verdwenen na de update, en de balk blijft op 'nog 61 uur over' staan :? . Een hard-reset heeft dit probleem niet kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Uit het KPN forum:
Mochten er mensen zijn die al wel de nieuwe software hadden, en daar geen problemen mee hadden maar onverhoopt toch gisteravond hebben gereboot en daarmee weer de oude versie (410) hebben gekregen kunnen met de volgende procedure de nieuwe software weer ophalen (en daarmee ook eventueel verloren opnames weer terug zien).

STAP1: Uitzetten van de TV ontvanger.
Zet TV ontvanger in standby en wacht 30 seconden.
Zet TV ontvanger uit met schakelaar aan de achterzijde.
Ga door naar STAP 2

STAP2: Nieuwe software downloaden en gebruiken.
Zet TV ontvanger aan met schakelaar aan de achterzijde
Druk bij eerste of tweede bolletje direct op Menu toets van de afstandsbediening.
Druk op de rode toets van de afstandsbediening.
Bevestig met OK.
De TV ontvanger start opnieuw en haalt automatisch de nieuwe software op.
Wacht tot de TV ontvanger is opgestart.

Dit geldt dus alleen voor de mensen die de software update voor de 1760 tuner al hadden, daar geen probleem mee hadden maar al dan niet bewust hebben gereboot in de loop van de avond en daarmee de oude software weer hebben gekregen.

Heb je wel de nieuwe software inclusief teletekst maar mis je nog steeds de opnames?

Voer dan de volgende stappen uit:

STAP1: Uitzetten van de TV ontvanger.
Zet TV ontvanger in standby en wacht 30 seconden.
Zet TV ontvanger uit met schakelaar aan de achterzijde.
Ga door naar STAP 2

STAP2: Nieuwe software downloaden en gebruiken.
Zet TV ontvanger aan met schakelaar aan de achterzijde

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 16:13
Hmm.... Ik heb op m'n 1960 tuner geen last van boven genoemde pauze problemen :). Tenminste, daar lijkt het op.

Gisteravond kwam het even zo uit dat ik tijdens een uitzending op pauze moest drukken en dat leek zelfs sneller en soepeler te gaan dan met de oude software.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 19:35
Ik heb sinds de nieuwe update het probleem dat ik opgenomen programma's niet meer kan bekijken. Heb de STB natuurlijk al gereboot maar geen resultaat.

Als ik een opname start krijg ik een blauw scherm met 'de electronische televisiegids wordt opgehaald, dit kan enkele minuten duren'. Na dat scherm springt hij na een aantal minuten gewoon weerop normaal tv-beeld (tv-kanaal).

Ik ga het nog een keer proberen met de standby procedure.

Edit: Dit werkt hier ook niet. Tuner in standby zetten. Daarna 30 seconden wachten, reboot met schakelaar. Springt nog steeds naar het ophalen van electronische gids bij starten opname :(

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 07-08-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@redhat, heb je ook gecontroleerd of je de nieuwe of de oude firmware hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Yippie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:07:
@redhat, heb je ook gecontroleerd of je de nieuwe of de oude firmware hebt?
De nieuwe, getuige het feit dat de teletekst werkt op de afstandsbediening van de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Probeer is handmatig te forceren, hou na cold boot de MENU toets ingedrukt.
Dan kom je in het menu waar je dit kan selecteren, alsmede de video outputinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Yippie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:00:
Probeer is handmatig te forceren, hou na cold boot de MENU toets ingedrukt.
Dan kom je in het menu waar je dit kan selecteren, alsmede de video outputinstelling.
Firmware = 2.26. Kan ik niets aan aanpassen, kan hem wel op fabrieksinstellingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
probeer in deze mode de gehele software te vervangen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 11:23
giant2000 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:18:
Ik had het al eerder gemeld maar ik heb hier dus ook last van. Zeer irritant want dit is juist een van de voordelen van digitale tv. Geen van de groene knoppen reageerd behalve de REC knop. De commando's komen wel aan op de 1960 alleen hij doet er niks mee. Ik heb liever de oude versie weer terug. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

-=-

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Wij hebben de laatste tijd ontzettend vaak dat in beeld komt te staan dat de zender niet beschikbaar is. Als je dan zapt naar een andere zender en meteen terug werkt het weer gewoon. Dit komt ook voor in opnames dus uitermate vervelend. Resetten van de tuner of experiabox in alle combinaties levert geen resultaat op. Heeft iemand een idee? Dit komt nu ongeveer 1 x per half uur ofzo voor. We hebben de witte (1760)

[ Voor 3% gewijzigd door Unneoetech op 13-08-2009 21:56 . Reden: toevoeging type tuner ]

• eymey
Hmmm.... beide problemen herken ik echt niet :). Net meerdere keren geprobeerd de uitzending te pauzeren en het werkt direct. Zoals ik eerder al zei werkt het hier zelfs stukken soepeler dan voor de FW update. Dat van "clue gemist" wist ik trouwens nieteens (buffert het ding sowieso steeds de uitzending ofzo?).

Dat met "zender niet beschikbaar" kreeg ik nog wel eens als ik even stekkers aan het omprikken was en de UTP er dus ff tijdelijk uithaalde. Heb je dus niet toevallig soms verbindingsproblemen op hetzelfde moment?

Ik heb trouwens nog iets ontdekt dat geloof ik voor de firmware update ook niet werkte: Namelijk dat je nu direct vanuit de TV-stand het nummer van een radiostation kan intoetsen :D.

Wat ik trouwens ook nog hoop voor een toekomstige FW update, is dat KPN eens wat gaat doen aan het belachelijke stroomverbruik van de 1960 (en ik neem aan ook de 1760). Zowel wanneer je TV kijkt als wanneer hij uit staat trekt hij 18 (!!!) watt. Dat ie dat nodig heeft om de uitzending te decoderen kan ik me nog voorstellen, maar hij blaast er in de standby stand soms ook nog eens enorm op los!

Het moet toch mogelijk zijn om de stream decoders uit te laten schakelen in de standby stand en low power te gaan? De "uit"/standy functie is nu gewoon niet veel meer dan het laten zien van een rood ledje en een screensaver op tv :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De uitzending wordt inderdaad een uur lang gebufferd.

Het gebruik van de standby stand zal de tuner vast wel iets minder gebruiken, maar een slaapstand zoals de computer die heeft is het duidelijk niet. Technisch moet dit mogelijk zijn, bij gebruik van WMC gaat de computer ook uit de slaapstand aan om een programma op te nemen.

Het probleem van pauze tijdens live tv kijken heb ik geloof ik gevonden: ik heb een 2e tuner aangesloten en zodra deze aanstaat doet de pauze knop het niet meer.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
eymey schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:49:
Hmmm.... beide problemen herken ik echt niet :). Net meerdere keren geprobeerd de uitzending te pauzeren en het werkt direct. Zoals ik eerder al zei werkt het hier zelfs stukken soepeler dan voor de FW update. Dat van "clue gemist" wist ik trouwens nieteens (buffert het ding sowieso steeds de uitzending ofzo?).

Dat met "zender niet beschikbaar" kreeg ik nog wel eens als ik even stekkers aan het omprikken was en de UTP er dus ff tijdelijk uithaalde. Heb je dus niet toevallig soms verbindingsproblemen op hetzelfde moment?

Ik heb trouwens nog iets ontdekt dat geloof ik voor de firmware update ook niet werkte: Namelijk dat je nu direct vanuit de TV-stand het nummer van een radiostation kan intoetsen :D.

Wat ik trouwens ook nog hoop voor een toekomstige FW update, is dat KPN eens wat gaat doen aan het belachelijke stroomverbruik van de 1960 (en ik neem aan ook de 1760). Zowel wanneer je TV kijkt als wanneer hij uit staat trekt hij 18 (!!!) watt. Dat ie dat nodig heeft om de uitzending te decoderen kan ik me nog voorstellen, maar hij blaast er in de standby stand soms ook nog eens enorm op los!

Het moet toch mogelijk zijn om de stream decoders uit te laten schakelen in de standby stand en low power te gaan? De "uit"/standy functie is nu gewoon niet veel meer dan het laten zien van een rood ledje en een screensaver op tv :S
Ja het zender gemist had ik ook al vaker gezien en dan alleen als inderdaad de verbinding naar de experiabox eruit lag. Nu klopt deze gewoon en is het alleen dat bij het kijken van tv zenders hij af en toe er uit ligt. Het lijkt wel of het nu steeds vaker gebeurd. Bij uitzendinggemist en videoland films is overigens niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:32:
De uitzending wordt inderdaad een uur lang gebufferd.

Het gebruik van de standby stand zal de tuner vast wel iets minder gebruiken, maar een slaapstand zoals de computer die heeft is het duidelijk niet. Technisch moet dit mogelijk zijn, bij gebruik van WMC gaat de computer ook uit de slaapstand aan om een programma op te nemen.

Het probleem van pauze tijdens live tv kijken heb ik geloof ik gevonden: ik heb een 2e tuner aangesloten en zodra deze aanstaat doet de pauze knop het niet meer.
Hmmm... dat is wel apart :). Ik snap wel dat als je 2 tuners aan hebt staan, dat er dan niet genoeg bandbreedte is om op 2 tuners tegelijk iets te kijken en op eentje ook nog op te nemen... er is slechts voor 2 streams bandbreedte. Maar waarom dan de pauzeknop ook niet meer werkt is wel erg vreemd... blijkbaar heeft ie voor timeshiften ook meer bandbreedte nodig :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_de_Pivo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb nu een simpele switch (asus gigax1005) tussen de experiabox en de tuner van ITV hangen omdat ik in de huiskamer ook een pc wil aansluiten via dezelfde ethernetkabel. Helaas werkt ITV niet via de switch.De pc die ik op de switch aansluit komt wel het internet op. Enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Unneoetech schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:19:
[...]

Ja het zender gemist had ik ook al vaker gezien en dan alleen als inderdaad de verbinding naar de experiabox eruit lag. Nu klopt deze gewoon en is het alleen dat bij het kijken van tv zenders hij af en toe er uit ligt. Het lijkt wel of het nu steeds vaker gebeurd. Bij uitzendinggemist en videoland films is overigens niks aan de hand...
Hmm Nu is er niks meer aan de hand. Was blijkbaar een lokale storing.
Ik heb met de helpdesk gebeld en tevens eens gevraagd hoe het zit met de settopbox. Wij hebben de witte 1760 en ik vroeg of het niet mogelijk was om die in te ruilen voor een zwarte. Dit was niet mogelijk tenzij de eigen kapot was. Hij wist echter wel te melden dat ze in de toekomst naar een nieuwe zouden gaan die helemaal zwart was en kwalitatief veel beter was. Het opnemen en dergelijke zou hiermee makkelijker gaan. Ik ben benieuwd wanneer we hier iets meer van gaan horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ivo_de_Pivo schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:50:
Ik heb nu een simpele switch (asus gigax1005) tussen de experiabox en de tuner van ITV hangen omdat ik in de huiskamer ook een pc wil aansluiten via dezelfde ethernetkabel. Helaas werkt ITV niet via de switch.De pc die ik op de switch aansluit komt wel het internet op. Enig idee waar het fout gaat?
Als je PC via de switch internet op komt, dan heb je je antwoord al: Het netwerk voor ITV en de "LAN" kant van je experiabox zijn gescheiden!

De enige reden om je ITV via een switch te laten lopen mag dan ook zijn als je bv. 2 ITV tuners wil aansluiten. Maar aangezien je switch aan de experiabox kant dus OF aan de poort voor ITV hangt, OF aan een normale netwerkpoort, is het netwerk op je switch dus ook OF ITV, OF netwerk.

Je moet dus minimaal 2 kabels naar je huiskamer laten lopen: eentje voor eventuele pc's en eentje voor ITV.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 17-08-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_de_Pivo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd om de switch aan te sluiten en nu werkt het ineens wel. Ik heb nu zowel internet als ITV over dezelfde kabel. Geen idee waarom het eerder niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ivo_de_Pivo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:00:
Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd om de switch aan te sluiten en nu werkt het ineens wel. Ik heb nu zowel internet als ITV over dezelfde kabel. Geen idee waarom het eerder niet lukte.
Dat is wel vreemd idd. Echter, ik realiseerde me net wel.... de restrictie die ik aangaf, namelijk dat iTV en Internet tegenwoordig gescheiden zijn, is volgens mij pas sinds het TG787 modem. Ik weet dat je bij de Siemens experiabox internet en iTV wel degelijk op dezelfde LAN poort (via een switch) kan zetten. Hoe dat bij de ST780 experiabox zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314781

Ik werk zelf bij kpn. Paar dingen die ik kan doorgeven.
1: zwarten balken worden in septemberupdate opgelost. je merkt het niet direct. je kan het via de instellingen naar 16:9 zetten.
2: zenders tijdelijk niet beschikbaar zou ik naar klantenservice bellen. meestal is het een probleem met slechte signaal dat binnenkomt. resetten is maar tijdelijke oplossing.
3: pauze dat niet meer goed werkt wordt ook in september opgelost.

voor meer vragen hoor ik wel van jullie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:58
Anoniem: 314781 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:40:
Ik werk zelf bij kpn. Paar dingen die ik kan doorgeven.
1: zwarten balken worden in septemberupdate opgelost. je merkt het niet direct. je kan het via de instellingen naar 16:9 zetten.
2: zenders tijdelijk niet beschikbaar zou ik naar klantenservice bellen. meestal is het een probleem met slechte signaal dat binnenkomt. resetten is maar tijdelijke oplossing.
3: pauze dat niet meer goed werkt wordt ook in september opgelost.

voor meer vragen hoor ik wel van jullie!!!
Wanneer krijg ik meer HD kanalen en welke! (iptv over kpn glasvezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
* :-) En wanneer wordt het standby stroomverbruik van de ontvanger terug gedrongen?

* Wanneer komt de volgende snelheidsverbetering? (epg en menu blijven bij tijd en wijle nog steeds onacceptabel traag).

* Wanneer kunnen we handmatig (met name ver vooruit) opnames schedulen, gewoon op basis van datum, tijd en kanaalnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hierbij de lijst die ik heb verzameld en op 5 augustus heb geplaatst op het officiele KPN-itv forum en waar tot nu toe nog geen reactie van de zijde van KPN is gekomen:
Fouten/Bugs per eerst volgende update:
- beeldverhoudingen: 4:3 uitzendingen beeldvullend weergeven
- digitale audiouitgangen radiouitzendingen werkt niet naar behoren
- snelheid van het menu, vooral tijdens opnames
- pauze en terugspoelen tijdens live kijken werkt niet naar behoren
- menusnelheid: toets indrukken->meteen reactie en niet na 2 à 3 seconen
- vastlopers
- verdwenen opnames
- MotorsTV in de juiste verhouding zetten

Wensen:
- Vrije opname buiten EPG opnemen
- Opnemen van radio
- Subpagina's teletekst vasthouden
- Langere EPG
- Keuzemogelijkheid beeldverhoudingen
- Met de volumeregeling niet een externe tv maar via SCART laten regelen (of keuze maken), zowel analoog als digitaal voor bijvoorbeeld gebruik cinema set.
- HDTV voor iedereen / overstappen op de MPEG-4 (h.264) codec
- de USB aansluiting activeren om via een USB stick of een externe dvd brander via het menu opnames te kunnen bewaren.
- Onafhankelijk van de ontvanger in de computer de DVB-IPTV transport stream opslaan.

Zenderaanbod (de voornaamste wensen die andere aanbieders ook bieden):
- BBC 1 t/m 4
- Scifi
- Sport1 en Film1 pakket
Hierbij kan ik nog aanvullen om, bijvoorbeeld via de OK toets, de zenderlijst in beeld te krijgen om direct naar een zender te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 19-08-2009 15:32 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) USB aansluiting/cd branden en dvb-iptv transport stream in de computer lijkt mij toch wel een beetje overdreven en onrealistisch :P. Don't get me wrong, ik zou het hardst juichen als het mogelijk werd, maar ik denk dat KPN dit niet voor niets heeft geblokkeerd of de IPTV streams gecrypt.

Maar goed, BBC, mpeg4, reactiesnelheid, stroomverbruik en algehele stabiliteits issues zijn toch wel vereisten om te tackelen wil deze dienst ooit een serieus alternatief worden voor heel veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
En toch kan dit met Ziggo met de juiste tv kaart en CAM wel: de transport streams kijken op je pc, ook van HD kanalen, opslaan. het signaal van itv is een gewone .ts in MPEG-2, helaas gecodeerd door KPN.
En waarom zou het onrealistisch zijn om opnames op DVD te bewaren? De videorecorders/HDD recorders kunnen dat ook. Nu moet je een externe recorder op de scart aansluiten, dat kan toch gemakkelijker?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:03
giant2000 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:02:
En toch kan dit met Ziggo met de juiste tv kaart en CAM wel: de transport streams kijken op je pc, ook van HD kanalen, opslaan.
Sterker nog, dit is ook gewoon mogenlijk met enkele officieele Ziggo PVR''s. :)
Hiermee zijn de opgenomen programma's verliesvrij te archiveren via USB en/of netwerk.
Bij de laatse Humax 5050c PVR is het ook mogenlijk om HD opnames te archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
giant2000 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:02:
En toch kan dit met Ziggo met de juiste tv kaart en CAM wel: de transport streams kijken op je pc, ook van HD kanalen, opslaan. het signaal van itv is een gewone .ts in MPEG-2, helaas gecodeerd door KPN.
En waarom zou het onrealistisch zijn om opnames op DVD te bewaren? De videorecorders/HDD recorders kunnen dat ook. Nu moet je een externe recorder op de scart aansluiten, dat kan toch gemakkelijker?
Je weet natuurlijk niet de deals die KPN heeft moeten sluiten met de contentproviders. Die kunnen aan een nieuwe partij best hele andere eisen stellen dan aan bv een Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies en los van de deals: Het gros van de regulieren HDD/DVD recorders die je in de winkels kan kopen als gewone consument die naar een winkel gaat, is alleen geschikt voor analoge tuners. Dat is dus opnemen en archiveren met een behoorlijk verlies en bovendien afhankelijk van de kwaliteit van het analoge signaal.

Ik hoop oprecht dat het goede voorbeeld van Ziggo navolking krijgt, maar voor zover ik weet is naast Ziggo ong. de enige partij die het ' goede' voorbeeld kan evenaren, caiway, dat ook het digitale signaal voor bijna het hele pakket vrij te ontvangen doorgeeft op de kabel in Harderwijk.

De andere grote speler, UPC, is nog het meest locked in, want die bieden nieteens een vrije keus in ontvangers.

En wat KPN betreft, die snap ik ook niet zo goed. Ze beheren voor zover ik kan nagaan een gesloten netwerk, waar niet zo gemakkelijk op is in te tappen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn die streams gewoon unencrypted door te geven en bv. het afsluiten van wanbetalers via andere mechanismen te bewerkstelligen. Maar ja, het zal idd wel aan de contentproviders liggen.

Netals het feit dat niemand de garantie kan geven dat Ziggo met hun CI+ cams in de toekomst niet ook kan bepalen dat die mooie humax hdd-pvr bepaalde uizendingen of films opname moeten weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Heeft anoniemitv onze lijst al doorgegeven aan de KPN ITV programmeurs?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik betwijfel het, net als dat ik uberhaupt betwijfel of KPN wel echt naar ons luistert (dit forum) of zelfs hun eigen forum.

De updates die nu mondjesmaat komen zijn omdat het risico anders wel heel groot wordt dat de massa snel weg gaat lopen en op zich is dat vanuit KPN gezien terecht: Ze bieden gewoon een dienst aan die op zich doet wat ie moet doen en verder willen ze er gewoon hun commerciele belangen mee behartigen.

Maar innovatief zijn ze absoluut niet... als ze dat waren, dan werd er echt wel actief met gebruikers mee gedacht op fora, kon je allang je eigen dsl apparatuur kiezen, kon je al ook via een PC interface iTV gebruiken, etc.

Maar goed, als ik zo eens naar de markt kijk... eigenlijk kan ik geen enkele provider meer ontdekken die echt nog met innovatieve WOW producten komt. XS4ALL of Cistron deden dat in het verleden met snelle, betrouwbare producten waar kenners graag wat extra voor betaalden. Maar met name XS4ALL mist nu echt aan alle kanten compleet de boot, ze voeren echt niks meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Even iets voor de geruchtenmachine, dit lees ik op het itv forum van KPN:
We zetten alle centrales om naar ADSL2+, de centrales waarbij het niet kan worden nog vervangen.

Voor Interactieve TV geld:
Momenteel gebruiken we 3,7MB MPEG2 streams
Eind september worden dit 2,5MB MPEG4 streams
Dit betekend dat er meer mensen Interactieve TV kunnen bestellen.
Dit betekend volgens mij HD voor alle abonnees en voor SD een veel betere beeldkwaliteit, meer opname capaciteit als ik uit mag gaan van een h.264 MPEG-4 codering (10% van de huidige MPEG-2 codering).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Giant2000: Lijkt me een gevaarlijke aanname, die je hier doet :-).

2,5MB MPEG4 streams kunnen volgens mij NOOIT hd zijn, of de codering moet weer ontzettend veel artefacts hebben om de hogere resolutie te compenseren.

Wat ik wel hoop is dat de 2,5MB mpeg4 streams op SD-resolutie zo goed zullen zijn dat ze nu de SD-beelden die je normaal via de kabel kan krijgen (die vaak meer bandbreedte hebben en dus ook veel beter zijn) nu definitief ge-evenaard zullen worden. 3,7MB MPEG2 is al niet echt slecht, maar het zou stukken beter kunnen.

Maar het grootste voordeel van 2,5MB mpeg4 blijft natuurlijk dat ze nu nog maar 5 mbit van de beschikbare ADSL bandbreedte nodig hebben en dat betekent dus inderdaad dat veel meer mensen die nu te weinig bruikbare capaciteit zouden hebben, het toch kunnen bestellen.

Ze zouden natuurlijk HD aan kunnen zetten voor mensen (zoals ik) die WEL de volledige 8 mbit extra beschikbaar hebben, maar ik denk dat zelfs 8 mbit voor 720p of 1080i nog steeds te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Als HD in h.264 wordt weergegeven moet dit genoeg zijn: in Engeland en ik dacht ook Frankrijk hebben ze op deze wijze zelfs HD via DVB-T (zoals Digitenne).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou iig wel leuk zijn :-). Sowieso wel fijn om te zien dat het iTV product weer een beetje tot leven komt.

Straks hopelijk betere beeldkwaliteit dankzij mpeg4/h.264 (en dan hopelijk niet net zo 'slecht' of 'slechts net zo goed' als het huidige mpeg2 signaal, dus alleen maar bezuinigd op bandbreedte), en misschien zelfs mogelijk nu ook meer dan 2 streams tegelijkertijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wil KPN Ziggo blijven concureren dan zullen ze wel móeten om een kwaliteitsproduct aan te bieden, dus inclusief HD voor iedereen. Ze missen de BBC al, dus alleen de prijs is op dit moment een reden tot overstappen. Maar dan zal je wel een foutloos product moeten verkopen, zonder de schoonheidsfoutjes van dit moment (vastlopers, weigerende pauzeknop, nu en dan teletekst, wegrakende opnames, artefacts, 4 tot 10 seconde vetraging in de bediening, synchronisatie van beeld en geluid bij Uitzending Gemist, etc.)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat ze zullen moeten is wel een feit. Maar zien zij dat zelf ook?

Als ik zie wat voor technologieen die svip 1960 volgens de logo'tjes allemaal aan moet kunnen hoe brak KPN 'm heeft opgeleverd... die schoonheidsfouten hadden m.i. er allang niet meer mogen zijn. Toch zijn ze er nog steeds :(

En het blijft een feit dat een gemiddelde ADSL abonnee nog nieteens 8 mbit vrij heeft voor iTV, laat staan een HD signaal. Wat dat betreft is de coax massief in het voordeel met veel bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:37:
En het blijft een feit dat een gemiddelde ADSL abonnee nog nieteens 8 mbit vrij heeft voor iTV, laat staan een HD signaal. Wat dat betreft is de coax massief in het voordeel met veel bandbreedte.
Dus het enige concurerende middel dat ze hebben is de prijs, m.i. het enige voordeel t.o.v. coax denk ik". Maar als Nederland massaal aan de glasvezel gaat (en dat is nu heel snel aan de gang) kon het voordeel van de coax wel eens heel snel achteruitgaan. Maar tegen die tijd is de concurrentie alleen maar groter geworden, want dan kan elke aanbieder hetzlefde aanbieden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, de prijs is het grote voordeel, te samen met de toch best behoorlijke beeldkwaliteit. Dat, en het feit dat ik alles wel eens geprobeerd wil hebben, maakt dat ik iTV afneem.

Digitenne is prijstechnisch nog gunstiger en met als voordeel dat je eigen apparatuurkeuze hebt (zowel voor tv's, recorders als pc apparatuur), maar helaas... toch net iets te matig beeld.

Tsja, massaal aan de glasvezel.... in het geval van KPN Glasvezel (Almere) dus helaas hetzelfde product met dezelfde kinderziektes en onvolkomenheden, alleen wel met de toevoeging van HD (zij het experimenteel). Maar daar betaal je dan ook fors voor, helaas.

Ik denk dat toch de kabelaars voorlopig nog wel de lachende derde zullen zijn. Die hebben hun zaakjes over het algemeen prima voor elkaar, na jaren sukkelen met de techniek (op klachten over internet via Ziggo of UPC na). Bovendien biedt Ziggo via CI+ cams inmiddels ook een bepaalde mate van apparatuur keuzevrijheid.

Overigens komt HD op de kopertelefoonlijn op zich wel dichterbij, omdat KPN ook bezig is met uitrol van Fiber To The Curb (annex VDSL?). Ik ben echter bang dat ze hiermee ook niet heel nederland gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pffff... wat een zooi.

Ik denk "laat ik me ook eens registreren op forum.kpn.tv",maar dit lijkt gewoon onmogelijk te zijn gemaakt. Ik heb nieteens meer een @kpnplanet.nl e-mail adres (ik heb bij het aanmelden een kpnmail.nl adres gekregen).

Zijn ze zo para dat daar ook wel eens mensen zouden kunnen komen die geen itv hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wat is er mis met het geluid van één? het eerste Belgische net? Het klinkt alsof men onder water zit uit te zenden. Zowel Digitenne als Interactieve tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:32:
Pffff... wat een zooi.

Ik denk "laat ik me ook eens registreren op forum.kpn.tv",maar dit lijkt gewoon onmogelijk te zijn gemaakt. Ik heb nieteens meer een @kpnplanet.nl e-mail adres (ik heb bij het aanmelden een kpnmail.nl adres gekregen).

Zijn ze zo para dat daar ook wel eens mensen zouden kunnen komen die geen itv hebben?
Nee hoor, maar het is een afgeschermd forum voor en door gebruikers van. Je moet dus je abo-nummer doorgeven. Zo nu en dan pass ik wel berichten door naar hier. Moeten ze wel relevant zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Hmmm... dat is wel apart :). Ik snap wel dat als je 2 tuners aan hebt staan, dat er dan niet genoeg bandbreedte is om op 2 tuners tegelijk iets te kijken en op eentje ook nog op te nemen... er is slechts voor 2 streams bandbreedte. Maar waarom dan de pauzeknop ook niet meer werkt is wel erg vreemd... blijkbaar heeft ie voor timeshiften ook meer bandbreedte nodig :S.
Ik dacht dat het was, maar ook als ik een tuner aan heb staan doet-ie het de helft van de tijd niet. Dit is dus echt een bug en daar wordt aan gewerkt, belooft KPN.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Hey, tweakers!

Ik had even een vraagje... Is het mogelijk om de afstandsbediening van je Motorola 1960-ontvanger zo in te stellen dat het je tv automatisch op de HDMI-uitgang zal overschakelen zonder dat je dus zelf op je HD-tv door al die "inputs" moet bladeren? Als ik de ontvanger aanzet dat schakelt de tv niet over naar de juiste HDMI-uitgang... heel vreemd...

Ik weet dat de afstandsbediening van SkyHD (in Engeland) deze functie wel heeft...

Iemand een idee???

PS. de tv die we hebben, is een Sony Bravia W4500, maar deze detecteert ook geen HDMI-inputs automatisch (zoals de meeste hdtv's, heb ik me laten vertellen)...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 02-09-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:50:
[...]

Ik dacht dat het was, maar ook als ik een tuner aan heb staan doet-ie het de helft van de tijd niet. Dit is dus echt een bug en daar wordt aan gewerkt, belooft KPN.
Ik heb de bug inmiddels ook 8)7 .

Nou ja, ik heb er last van dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Maxap, voor zover ik weet bedient de Motorola afstandsbediening geen andere apparaten (maar zeker weten doe ik het niet), dus als je TV zelf geen hdmi inputs detecteert wordt het lastig, vrees ik.

Ach, ik gebruik m'n Harmony daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 21:23
eymey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:12:
@Maxap, voor zover ik weet bedient de Motorola afstandsbediening geen andere apparaten (maar zeker weten doe ik het niet), dus als je TV zelf geen hdmi inputs detecteert wordt het lastig, vrees ik.

Jawel hoor, ik kan het geluid en aan/uit van mijn tv ermee regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

Dat ding doet de hele tv bij mij ook. iig naar geluid/input sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Marc3l schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:43:
[...]

Jawel hoor, ik kan het geluid en aan/uit van mijn tv ermee regelen
Da's ook het enige dat de AB van een motorola kan regelen, input wisselen niet met behoud van andere functies.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thuis hebben ook zo'n Harmony 525, maar dat ding vind ik toch niet zo heel fijn werken. Ik moet zeggen dat ik de AB van Motorola 1960 heel mooi vind (hoe het in de hand ligt, hoe het aanvoelt en eruit ziet) en functioneel, maar dat is persoonlijk natuurlijk...
En wat de HDMI-inputs van hd tv's betreft, doet geen enkele tv dat (automatisch HDMI-inputs wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Harmony 525 schijnt inderdaad wat minder degelijk te zijn dan onze 555, de opvolger. Die vind ik best lekker werken (zodra je alles goed hebt geconfigureerd en gewend bent aan het activity-based werken).

Het is sowieso voor m'n vriendin een verademing dat er eindelijk een apparaat is waar ze gewoon tegen kan zeggen " ik wil tv kijken" of "ik wil radio luisteren" en dat alles dan goed gezet wordt voor d'r :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:10:
De Harmony 525 schijnt inderdaad wat minder degelijk te zijn dan onze 555, de opvolger. Die vind ik best lekker werken (zodra je alles goed hebt geconfigureerd en gewend bent aan het activity-based werken).

Het is sowieso voor m'n vriendin een verademing dat er eindelijk een apparaat is waar ze gewoon tegen kan zeggen " ik wil tv kijken" of "ik wil radio luisteren" en dat alles dan goed gezet wordt voor d'r :)
:) Precies hetzelfde verhaal hier. Ik kan echter prima met al die afstandsbedieningen leven...

• giant2000
eymey schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:10:
Wat herkenbaar ;)
Ik heb een schema gemaakt: eerst de tv aan, dan de versterker aan, dan de tuner aan. En nog is het te ingewikkeld. Nee, niet de tv ab gebruiken, die witte moet je gebruiken. O, ja als het geluid harder moet dan moet je de ab van de versterker gebruiken. Ach ja, ze legt voor mij 's morgens de kleren klaar, heb ik niks mee en is meer haar ding. Haha!!

2,00 m. + begane grond

• eymey
:D LOL. Vooral inderdaad het concept dat ze de afstandsbediening van de settopbox moet gebruiken voor zappen en voor volume en teletekst weer die van de TV.

Nee... ik zou er ook wel mee kunnen leven maar aan de andere kant ben ik inmiddels ook helemaal verslingerd aan die Harmony. De originele ab's gebruik ik alleen nog voor configuratie en setup.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 21:23
eymey schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:39:
:D LOL. Vooral inderdaad het concept dat ze de afstandsbediening van de settopbox moet gebruiken voor zappen en voor volume en teletekst weer die van de TV.
Dat hoeft juist niet, deze functies kunnen gewoon met de ab van de settopbox.

• giant2000
Marc3l schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:29:
[...]
Dat hoeft juist niet, deze functies kunnen gewoon met de ab van de settopbox.
Moet mijn cinema set er wel in zitten... en dat is dus niet het geval.
Ik had liever dat de volumeregeling via de scart/audio out zou gaan (zoals nagenoeg alle setupboxen dat hebben), dan maakt het niet uit wat voor tv of versterker je hebt.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Bevestiging uit het KPN forum:
Nieuwe MPEG waarden gaan eind september in. Het andere wat komt is nog in ontwikkeling, ook een reden is dat iedereen omgezet wordt naar ADSL2+ verbinding (HVD)

mvg xxxx
Met vriendelijke groet,

xxxxx

KPN Webcare Team

KPNwebcare
KPN-officials

2,00 m. + begane grond

• eymey
giant2000 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:14:
[...]

Moet mijn cinema set er wel in zitten... en dat is dus niet het geval.
Ik had liever dat de volumeregeling via de scart/audio out zou gaan (zoals nagenoeg alle setupboxen dat hebben), dan maakt het niet uit wat voor tv of versterker je hebt.
Dat zou ik juist weer niet fijn vinden. Ik ben juist blij dat de settopbox gewoon 1 normaal line level volume output naar m'n home cinema receiver! Op meerdere plekken tegelijk hetzelfde volume regelen is zo iritant en lijkt me niet de oplossing voor het achterliggende probleem, namelijk dat je gewoon met 1 AB meerdere apparaten moet kunnen bedienen.

Als de AB van de settopbox dus niet je homecinema receiver kan bedienen is het misschien dus toch tijd voor een ECHTE universal remote ;)

• giant2000
eymey schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:57:
[...]

Dat zou ik juist weer niet fijn vinden. Ik ben juist blij dat de settopbox gewoon 1 normaal line level volume output naar m'n home cinema receiver! Op meerdere plekken tegelijk hetzelfde volume regelen is zo iritant en lijkt me niet de oplossing voor het achterliggende probleem, namelijk dat je gewoon met 1 AB meerdere apparaten moet kunnen bedienen.

Als de AB van de settopbox dus niet je homecinema receiver kan bedienen is het misschien dus toch tijd voor een ECHTE universal remote ;)
Eens, maar er zit toch ook een VCR uitgang op, die zou je, net als andere sateliet en digitenne settopboxen, op vol line level kunnen zetten. In elk geval, ik zou het prettig vinden als je de keuze kon maken.
Trouwens, nou je het zegt, ik heb nog zo'n Philips universel ding liggen. Het is altijd zo'n werk om dat voorelkaar te krijgen, maar wellicht de moeite waard.

2,00 m. + begane grond

• eymey
Tsja als het zo'n universal remote is die je helemaal met codes moet programmeren... dat nooit meer! Met zo'n apparaat-georienteerde remote kon m'n vriendin trouwens juist niet om gaan (dan liever nog losse).

Het mooie van die Harmony is dat je 'm helemaal via een software interface op de pc kan configgen en in 1 keer via usb flashen.

Anoniem: 316792

Bevestiging uit het KPN forum:
quote:
Nieuwe MPEG waarden gaan eind september in. Het andere wat komt is nog in ontwikkeling, ook een reden is dat iedereen omgezet wordt naar ADSL2+ verbinding (HVD)

mvg xxxx
Met vriendelijke groet,

xxxxx

KPN Webcare Team

KPNwebcare
KPN-officials
2,00 m. + begane grond

@eyme Het nieuws gaat zeer snel zie je op het forum.

• eymey
:-) Thanks "Mr itv".

Maarehm.... zou jij misschien daar eens een modje willen schoppen wat de methode is om zonder @kpnplanet.nl uitnodiging toch aan te melden op dat forum?

• giant2000
eymey schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:36:
Tsja als het zo'n universal remote is die je helemaal met codes moet programmeren... dat nooit meer! Met zo'n apparaat-georienteerde remote kon m'n vriendin trouwens juist niet om gaan (dan liever nog losse).

Het mooie van die Harmony is dat je 'm helemaal via een software interface op de pc kan configgen en in 1 keer via usb flashen.
Ik had moeten wachten... ik heb deze SRU9400 nog liggen. Ik programmeer hem zo dat je niet van apparaat hoeft te wisselen, dus gewoon "TV" en alle functies van de Motorola zet ik over op de volumeknoppen na, die neem ik over van mijn cinemaset.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 14:50
hallo,

ik krijg binnenkort een tv en wil daar ook interactieve tv van kpn op hebben.
helaas hebben wij er al een en dan zou ik digitenne moeten nemen.
wat zonde zou zijn van mijn 42inch scherm :(..

nu wil ik graag weten of er een manier is om dus toch een 2e tv op interactieve tv aan te sluiten....

en hebben jullie ook last van vastlopers in het beeld? heb dat regelmatig op een dag. moet ik eerst naar een andere zender en dan weer terug,.. om weer bewegend beeld te hebben. geluid stopt dan trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
thvers schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:41:
hallo,

ik krijg binnenkort een tv en wil daar ook interactieve tv van kpn op hebben.
helaas hebben wij er al een en dan zou ik digitenne moeten nemen.
wat zonde zou zijn van mijn 42inch scherm :(..

nu wil ik graag weten of er een manier is om dus toch een 2e tv op interactieve tv aan te sluiten....

en hebben jullie ook last van vastlopers in het beeld? heb dat regelmatig op een dag. moet ik eerst naar een andere zender en dan weer terug,.. om weer bewegend beeld te hebben. geluid stopt dan trouwens ook.
@ marktplaats.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
eymey schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:21:
:-) Thanks "Mr itv".

Maarehm.... zou jij misschien daar eens een modje willen schoppen wat de methode is om zonder @kpnplanet.nl uitnodiging toch aan te melden op dat forum?
Kan met hetnet, planet en kpn, net als dat ITV alleen beschikbaar is voor die 3.
Wil modje wel even mailen ?

Zo is Giant2000 er ook op gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor het aanbod :). Ik had inmiddels ook geprobeerd om op mijn gewone e-mail adres een account aan te melden en dat lijkt inmiddels ook te kunnen. DWZ, ik kreeg er een activatielink op terug gemaild en na het volgen van die link werd verteld dat ik moest wachten op goedkeuring.

Het voorwaarden scherm als je wil registreren is nu ook veranderd... er wordt alleen nog maar vermeld dat je je ITV abb. nummer nodig hebt. Op hoop van zegen dus maar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Gisteravond bleef de aanknop midden in beeld staan, terwijl ik wel gewoon signaal en beeld had, via de afstand bediening aan/uit doen werkte niet, kon het alleen oplossen door de stekker erin en eruit te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb de laatste weken (vooral na de update) zeer veel problemen met iTV van KPN (Motorola tuner).

Beeld wat "stottert" en "fouten vertoont". Geluid glitches. Zappen om beeld weer beter te krijgen en elke dag 2x een harde reset moeten uitvoeren.

Ik heb hiervoor ook al 2x major problems gehad. Er zijn zelfs netwerkmonteurs en teams geweest die het probleem wel erkende maar geen failproof oplossing konden bieden. Daarna na wat kleine tweakers was het wel beter. Maarja, problemen keren keer op keer terug.

Ook heb ik boven een TV. Omdat een extra iTV Tuner "problematisch" was (met bandbreedte al helemaal) digitenne voor boven genomen. 7,50 per maand. Helpdesk gebeld die mij toegezegt heeft Eredivisie Live gratis op Digitenne te krijgen omdat wij dat abonnement ook op iTV hebben. Als ik een extra box had besteld (huur) had ik het wel gehad vandaar.

Maarja, je raad het al, ook geen Eredivisie Live. Al met al ben ik er klaar mee. Tuner 2x per dag resetten (a 15 minuten boottijd!!!!!) is klote. En ALTIJD net onder een programma wat je wilt volgen :(

schijtziek wordt je ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Echt vreemd zeg :S. Heb je ook last van een slechte ADSL link ofzo?

Hier absoluut geen problemen (behalve dan de niet werkende pauze knop e.d.), beeld gewoon even stabiel als altijd... eigenlijk heb ik zelf zelfs nog nooit een vastloper gemerkt.

Trouwens, Digitenne 7,50 per maand.... gratis mag ik hopen? Je krijgt Digitenne altijd als oplossing voor meerdere tv's, gratis wanneer je iTV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
eymey schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:16:
Echt vreemd zeg :S. Heb je ook last van een slechte ADSL link ofzo?

Hier absoluut geen problemen (behalve dan de niet werkende pauze knop e.d.), beeld gewoon even stabiel als altijd... eigenlijk heb ik zelf zelfs nog nooit een vastloper gemerkt.

Trouwens, Digitenne 7,50 per maand.... gratis mag ik hopen? Je krijgt Digitenne altijd als oplossing voor meerdere tv's, gratis wanneer je iTV hebt.
Nee, ik krijg gewoon een rekening.

Een extra box huren kost 7,50 en ik betaal 7,95 per maand voor digitenne.
Wel met de afspraak dat ik Eredivisie Live gratis zou krijgen omdat ik die op iTV ook heb. Een extra box heb ik een hoop zenders, kan ik opnemen etc, en heb ook eredivisie live, heb ik allemaal niet met digitenne. Nee hoor, ze flikkeren Eredivisie Live er gewoon af.

Ik heb zoveel problemen met KPN gehad. De support afdeling (op de 1e lijns helpdesk na :r ) is wel super. Altijd netjes geholpen. Monteurs langsgeweest. Nu na 3x vind ik het wel genoeg. Ik wil dus overstappen. Ik denk op Ziggo aangezien die redelijk goed beeld had heb ik vernomen.

Ook krijg ik dan 20MB/s ipv 6MBit.

Problemen die ik gehad heb:

- Bij pagina op internet opvragen valt het beeld 1 seconden stil op de iTV
- Dit hebben ze opgelost. Ik kon in een keer 50% sneller downloaden, je raad het al...
- Als ik een bestand download, ging het beeld weg. Dit heeft een aantal maanden geduurd voordat het 'opgelost was'.
- Heb ik het nog niet gehad over de vastlopers en andere brakheden. Het is hier gewoon erg onstabiel. Ze hebben al een keer aderpaar omgewisseld, omdat ze duidelijk aangaven dat de bandbreedte niet gehaald werd. (Centrale zit 200 meter verderop). Ze hebben een hoop geprobeerd, daar alle lof over, maar hebben nooit een oplossing aangedragen.

Nu met Digitenne gaan ze weer de mist in. Erg jammer. En dan het feit dat we de afgelopen weken weer zeer veel problemen hebben. Genoeg reden om met KPN een oplossing te vinden.

We hebben hier ook glasvezel; ze kunnen ook zeggen: Laten we nou alles overzetten naar glasvezel. Krijg ik 30 MBit verbinding maar betaal ik 20 euro per maand meer. Alleen ik vind 6MBit meer dan zat. Waarom zou ik 30MBit glasvezel nemen om zo maar normaal tv te kunnen kijken? Hun hadden ook met een oplossing kunnen komen.

Ik ga toch morgen maar eens bellen met KPN. Hoop dat de 1e lijns helpdesker mij wilt doorverbinden. Zo heb ik ooit eens een uur aan de lijn gehangen met een malloot die vond dat ik PC moest herinstalleren omdat als ik een internetpagina opende de tv wegviel. Dat het ook met een laptop en met een console zo was boeide niet want het lag echt aan Windows XP. Ik kon beter upgraden naar Vista dan had ik dat probleem niet :z

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 08-09-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja....ik ken genoeg mensen die met Ziggo (of UPC) dezelfde pech hebben met een onoplosbaar instabiele verbinding. Maar ook genoeg mensen die prima tevreden zijn... ook dat is dus puur een kwestie van mazzel of pech hebben ;-).

Hier doet KPN het errug netjes (los van hun apparatuur lockin dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
eymey schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:35:
Tsja....ik ken genoeg mensen die met Ziggo (of UPC) dezelfde pech hebben met een onoplosbaar instabiele verbinding. Maar ook genoeg mensen die prima tevreden zijn... ook dat is dus puur een kwestie van mazzel of pech hebben ;-).

Hier doet KPN het errug netjes (los van hun apparatuur lockin dan :P )
Dat is een gok die ik dan maar moet nemen. ADSL is hier dus niet super, dan is kabel dat misschien wel. Is ander protocol en dus de gok waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
RedHat schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:40:
[...]

Dat is een gok die ik dan maar moet nemen. ADSL is hier dus niet super, dan is kabel dat misschien wel. Is ander protocol en dus de gok waard. :)
Zoals al eerder gemeld gaat KPN eind deze maand één en ander veranderen middels een update voor itv. De belangrijkste wijziging zou zijn dat overgestapt gaat worden van MPEG-2 naar MPEG-4 waardoor er minder bandbreedte nodig is tegen een veel betere beeldkwaliteit. Je zou dat nog even een kans kunnen geven.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:42
giant2000 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:21:
[...]

Zoals al eerder gemeld gaat KPN eind deze maand één en ander veranderen middels een update voor itv. De belangrijkste wijziging zou zijn dat overgestapt gaat worden van MPEG-2 naar MPEG-4 waardoor er minder bandbreedte nodig is tegen een veel betere beeldkwaliteit. Je zou dat nog even een kans kunnen geven.
Is dat nu echte zeker? Ik heb ook de verhalen gelezen op het ITV forum, maar van niemand van KPN is volgens mij een officiele mededeling hierover geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En ik heb nog steeds geen authorisatie gekregen om het forum op te komen daar :S :(.

Ik kan wel inloggen op het account e.d., maar krijg de forum rubrieken niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat nu echte zeker? Ik heb ook de verhalen gelezen op het ITV forum, maar van niemand van KPN is volgens mij een officiele mededeling hierover geweest.

Jammer genoeg heeft u hier ongelijk in.

We zetten alle centrales om naar ADSL2+, de centrales waarbij het niet kan worden nog vervangen.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX

KPN Webcare Team

KPNwebcare2
KPN-officials

• giant2000
Deze mededeling klinkt wel aardig officieel anders.

2,00 m. + begane grond

Dat vind ik nou ook.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:42
Haha, ja, dat had ik gelezen op het forum. Maar ik bedoelde, dat staat volgens mij niet op het forum zelf....het is erin geplakt door iemand..... Pascal heeft er iig nog niet op gereageerd.

• Adlermann
giant2000 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:52:
Deze mededeling klinkt wel aardig officieel anders.
Berichten met zulke spelfouten kunnen nooit officieel klinken :) .

• eymey
Nou ja.... het ziet er inderdaad nogal onprofessioneel uit, ookal komt het dan van iemand bij KPN zit. Wie garandeert dat hij/zij niet te vroeg heeft gepraat?

Anoniem: 178901

Anoniem: 316792 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:21:

Jammer genoeg heeft u hier ongelijk in.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX

KPN Webcare Team

KPNwebcare2
KPN-officials

Link naar dit bericht...(ipbforum?)?

Edit: Al gevonden:

http://www.ipbforum.nl/ex...ilit=2%2C5MB+MPEG4#p26629

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 10-09-2009 15:37 . Reden: Link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... gisteravond (donderdag 10 september) was de complete EPG onbeschikbaar!

Nog meer mensen hier last van?

Lekker dan als je wat op zou willen nemen... WEER een reden dat KPN als de wiedeweerga het mogelijk zou moeten maken om ook gewoon handmatig op basis van datum en tijd programma's te maken.

Wat wel frappant was: Mijn pauze-functie werkte weer!

edit:

10 oktober in 10 september veranderd dankzij oplettendheid van een mede-GoT' er

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 12-09-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, ik blijf het maar verwarrend vinden dat er 2 forums moeten zijn waarin KPN webcare actief is: Zowel ipbforum.nl als forum.kpn.tv (waarbij die laatste meer van KPN zelf lijkt te zijn).

Nou ja, ipbforum.nl heeft iig ook nog enig leven lijkt het, en DAAR word ik tenminste wel toegelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb je noodkreet aan de kaak gesteld aan de beheerder van forum.kpn.tv ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D Thanx ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Opnames die op de harddisk staan zijn vaak niet af te spelen. Er wordt dan het scherm getoond dat de elektronische gids moet worden binnengehaald. Duurt een paar minuten en dan weer terug naar de tv. De betreffende opname is niet te zien. Gebeurt elke keer als ik bepaalde opnames wil zien. Weet iemand hier iets van?
Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste