KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag 21 juni heb ik het complete KPN pakket met ITV. Ook bij mij regelmatig zwart beeld, soms na een paar minuten, dan weer na een half uur. De onderstaande melding (zie afbeelding) gaat aan het zwarte beeld vooraf.
Nu zie ik als oplossing dat de stand op 1080i vast moet worden gezet.
Wat is de ervaring bij degenen die mij voorgingen? Is het zwart beeld euvel dan weg?
Iemand zei tegen mij dat 720p beter zou moeten zijn qua kwaliteit, dan 1080i, omdat dat progressive is.
Graag jullie ervaringen.Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg815/scaled.php?tn=0&server=815&filename=jweoo.jpg&xsize=640&ysize=640

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:49:
Sinds donderdag 21 juni heb ik het complete KPN pakket met ITV. Ook bij mij regelmatig zwart beeld, soms na een paar minuten, dan weer na een half uur. De onderstaande melding (zie afbeelding) gaat aan het zwarte beeld vooraf.
Wat is de ervaring bij degenen die mij voorgingen? Is het zwart beeld euvel dan weg?
Iemand zei tegen mij dat 720p beter zou moeten zijn qua kwaliteit, dan 1080i, omdat dat progressive is.
Graag jullie ervaringen.[afbeelding]
Probeer het uit, zou ik zeggen! Maar het lijkt op compatibiliteitsproblemen tussen je settopbox en je TV.

Er zijn wel meer mensen die beweren dat 720p betere kwaliteit heeft, maar dat is een klok en klepel verhaal (maar wel een hardnekkig verhaal).

Het klopt op zich dat progressive voor bewegend beeld beter is (interlaced is eigenlijk uit de tijd en was alleen bij beeldbuis tv's beter). Echter, bijna alle uitzendingen, op enkele zenders na, zijn nog steeds gewoon interlaced (zowel bij SD als HD). Oftewel: 720p instellen is leuk maar heeft alleen als resultaat dat de settopbox alles moet up- of downscalen en zelf moet de-interlacen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:23
Die error kregen wij ook op onze tv is een software fout van de decoder.. zou opgelost zijn voor het ek werdt me toen nog aan de telefoon vertelt maar dat valt tegen. gewoon op 1080I zetten en het probleem moet opgelost zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459633

edit

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 459633 op 01-07-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
nico445 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:28:
[...]

Die error kregen wij ook op onze tv is een software fout van de decoder.. zou opgelost zijn voor het ek werdt me toen nog aan de telefoon vertelt maar dat valt tegen. gewoon op 1080I zetten en het probleem moet opgelost zijn!
Ik loop ook tegen dezelfde problemen aan (Philips tv 42PFL8404H i.c.m. Motorola vip1853), maar het instellen op 1080i (op de tv) is voor mij niet de oplossing.

Heb zelfs een nieuwe HDMI kabel gehaald bij de Action (scheen ook te helpen), maar tevergeefs.
Vandaag een vraag ingeschoten naar de klantenservice, ben benieuwd..

Iemand nog andere ideeën? Behalve het updaten van de Motorola firmware? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Check hem eens als je hem op de HDMI side van je TV aansluit, die schijnt minder strikt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

backupdevice

Boeh!

Ligt aan de software van KPN. Heldesk heeft mij aangegeven dat bij de eerst komende swupdate dit verholpen dient te zijn.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:42:
[...]

Ligt aan de software van KPN. Heldesk heeft mij aangegeven dat bij de eerst komende swupdate dit verholpen dient te zijn.
Laten we hopen dat dat ook gebeurt, zelf heb ik slechte ervaringen met beloftes van een provider (UPC) dat zaken verholpen worden met de eerstvolgende software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
backupdevice schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:42:
[...]

Hangt uiteraard geen estimate aan? Of is die info ergens beschikbaar? (of beta versies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

backupdevice

Boeh!

Dit zou aan het einde van het jaar besschikbaar zijn....dus.....

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Voor het EK / einde van het jaar (ze hebben daar een ruime planning haha)

Maar goed, dit zijn natuurlijk vrij lastige issues om op te lossen.. Hoop dat ze snel een update beschikbaar hebben!

Ik las ergens dat het misschien ook een optie is om een model terug te gaan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou mogelijk om je computer (nieuwste IMAC) op je iTV box of je experia box aan te sluiten??
Wat ik eigelijk wil is op de bank zappend (met afstandsbediening) tv kijken op me Imac. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:59:
Is het nou mogelijk om je computer (nieuwste IMAC) op je iTV box of je experia box aan te sluiten??
Wat ik eigelijk wil is op de bank zappend (met afstandsbediening) tv kijken op me Imac. :9
ITVonline.nl bedoel je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gewoon alle 55 kanalen met afstand bediening

[quote]Loekie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dan kan het alleen met een apparaat in je Imac die de SCART of HDMI-uitgang gebruikt om beeld op je imac te toveren.
Dan zap je op de STB en beeld op je Imac, heeft de Imac een HDMI of component ingang?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Dan kan het alleen met een apparaat in je Imac die de SCART of HDMI-uitgang gebruikt om beeld op je imac te toveren.
Dan zap je op de STB en beeld op je Imac, heeft de Imac een HDMI of component ingang?
eenThunderbolt-poort is dat oke..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, je zal echt hardware voor je MAC moeten kopen (met een scart, component of andere analoge beeld ingang) en daar een uitgang van de STB op aansluiten. Zappen doe je dan met je gewone afstandsbediening of, als dat bestaat voor MAC, met iets van een IR blaster/ IR extender ofzo.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Van de week werd ik gebeld door iemand van de klantenservice. Nu komt er morgenochtend een servicemonteur langs, die tracht het probleem op te lossen, ik ben benieuwd :)

Mocht ik nu nog updates hebben, dan zal ik ze hier wel posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:26:
HBO is hier inmiddels actief! Mooi spul man, vooral dat HBO go wat je erbij krijgt is top.

/edit
Toch niet zo geweldig als ik dacht dat HBO go. Je mag het maar op 1 apparaat tegelijk kijken en als je wilt switchen van apparaten dan moet je 4 uur wachten. Je kunt dus niet op je laptop een serie kijken en dan die later afkijken op je tablet bijvoorbeeld.

En hij herkent mijn laptop ineens niet.
HBO GO geeft hier een vreselijk schokkerig beeld. Zowel op pc, Mac als smartphone. Smartphone ook op meerdere wifi aanbieders gebruikt. Hebben meer mensen daar last van?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Hebben meer mensen dat de kanalen 11 en 13 zijn omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Arjantje72 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:18:
Hebben meer mensen dat de kanalen 11 en 13 zijn omgewisseld?
Niet op gelet, maar stond volgens mij ook in het blaadje van interactieve tv die je thuis ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 05:58:
[...]

Niet op gelet, maar stond volgens mij ook in het blaadje van interactieve tv die je thuis ontvangt.
Ik zelf zit bij Tweak met tv van KPN, maar ik ontvang nooit geen blaadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Klopt, inderdaad zijn er zenders van positie verwisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Zaterdag is er een monteur langs geweest, niet veel wijzer van geworden.
Alles nagekeken (kabels, instellingen) en doorgemeten maar alles is goed (zoals ik al verwachtte).

Het issue kon hij ter plekke sowieso niet fixen, een ouder model hebben ze niet meer op voorraad, dus omwisselen was geen optie.
Wat hij te melden had: Volgende week (deze week, red.) wordt er een testrelease van een nieuwe firmwareversie uitgeleverd. Als deze goed blijkt te zijn dan wordt deze verder gereleased (gepusht) naar een aantal duizend klanten in NL ('s nachts tussen 0:00 en 7:00). Als je deze update hebt gehad dan kun je dit vinden onder "Mijn serviceinfo".

Reden voor het probleem zou zijn dat mijn tv (Philips 42PFL8404H) niet opgenomen is in de lijst met ondersteunde apparaten in dit nieuwe type kastje (Motorola vip1853) omdat dit kastje vrij nieuw is. In die update zouden dus meer apparaten ondersteund moeten worden (zal wel met de HDCP handshake te maken hebben wat blijkbaar voor elke tv weer net wat anders werkt).
Tot die tijd moet ik het doen met het wegvallen van het beeld (HDCP authentication error) of via Scart kijken..

Conclusie: Over een paar weken moet het automatisch opgelost zijn. Zo niet, dan moet ik weer gaan bellen *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Arjantje72 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:48:
[...]

Ik zelf zit bij Tweak met tv van KPN, maar ik ontvang nooit geen blaadje.
KPN Extra heet dat geloof ik. Daarin is deze wijziging van de voorkeuzes aangekondigt. Zapp24 is nu bijvoorbeeld bij de kinderkanalen aangesloten.
Daarin staat ook dat het 700 kanaal (demo HD) ingezet gaat worden voor experimentele 3D uitzendingen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451069

afgezien de kleinere kastje is de 1853 firmware matig erg slecht en traag, zijn er meer tweakers die dit ook zo ervaren? naast software lijkt het wel of de STB receiver een IR oog heeft ipv een RF, de richthoek is erg gevoelig, je moet heel precies richten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 451069 op 09-07-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemorgen

Zijn er mensen die onlangs nog een 1963 gekregen hebben.
Die van mij heeft kuren en ik wil niet de 1853.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Anoniem: 451069 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:44:
afgezien de kleinere kastje is de 1853 firmware matig erg slecht en traag, zijn er meer tweakers die dit ook zo ervaren? naast software lijkt het wel of de STB receiver een IR oog heeft ipv een RF, de richthoek is erg gevoelig, je moet heel precies richten.
Ik vind niet dat de firmware traag is. Sterker nog, het is een hele verbetering t.o.v. oudere modellen.
Wat je stelt over de richthoek, daar ben ik het wel mee eens. Beetje jammer idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
Doet 13th St. het nog bij jullie op de iPad app? Ik krijg in beeld dat de dienst niet beschikbaar is via internet. De andere kanalen doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06
pelt schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:20:
Doet 13th St. het nog bij jullie op de iPad app? Ik krijg in beeld dat de dienst niet beschikbaar is via internet. De andere kanalen doen het wel.
Heeft met contractuele afspraken te maken volgens de actuele storingen.
http://www.kpn.com/web/show/id=1983274
Wegens contractuele afspraken is KPN niet gerechtigd om alle 13th street content van iTV op iTVonline uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:33:
[...]

KPN Extra heet dat geloof ik. Daarin is deze wijziging van de voorkeuzes aangekondigt. Zapp24 is nu bijvoorbeeld bij de kinderkanalen aangesloten.
Daarin staat ook dat het 700 kanaal (demo HD) ingezet gaat worden voor experimentele 3D uitzendingen.
Wel 3D gaan uitzenden, maar de bitrate voor glasvezel niet verhogen. Blijft apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Laatst online: 26-07 08:15
Anoniem: 451069 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:44:
Ik ben tevreden over de 1853, het valt mij juist mee met de snelheid.
Met de originele afstandsbediening moet je inderdaad richten, maar ik gebruik nu een Harmony One, en dan gaat het al makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
ninjazx9r98 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Heeft met contractuele afspraken te maken volgens de actuele storingen.
http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

[...]
Vaag. Nooit eerder gezien, het was nota bene bij een uitzending van Monk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Ter info: In mijn service info werd vermeld dat er tussen vannacht en vanmiddag (17-07 0:00 en 17-07 13:00) een update wordt uitgerold.

Hopelijk verhelpt dat bij mijn setting de HDCP problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Moning

Dit is gewoon regulier onderhoud wat ze voorheen nachts deden.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
Thijs1 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:12:
Moning

Dit is gewoon regulier onderhoud wat ze voorheen nachts deden.

mvg
Heeft dus niks met de firmware van mijn kastje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07 20:19

ken-dj

Life is short break the rules

Vroeger had kpn de Samsung P960 Televisie mobiel daar kon je dan tv op kijken,

Met de itv kan je tv op je ipad kijken ,maar niet op je telefoon ..en buiten je thuis netwerk kan je ook geen tv meer kijken.

En ander nadeel is dat je 2 ab's moet gebruiken een voor je tv instellingen en de andere voor je kpn kast,
Zou makkelijker zijn als ik gelijk me utp in me tv kon steken en kanalen kon opslaan maar tja wie weet komt dat allemaal wel weer

oho ja en het kanalen aanbod is wel nihil voor de prijs die je betaald maar het bellen is dan wel weer voordelig.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFireball
ken-dj schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:05:
Vroeger had kpn de Samsung P960 Televisie mobiel daar kon je dan tv op kijken,

Met de itv kan je tv op je ipad kijken ,maar niet op je telefoon ..en buiten je thuis netwerk kan je ook geen tv meer kijken.

En ander nadeel is dat je 2 ab's moet gebruiken een voor je tv instellingen en de andere voor je kpn kast,
Zou makkelijker zijn als ik gelijk me utp in me tv kon steken en kanalen kon opslaan maar tja wie weet komt dat allemaal wel weer

oho ja en het kanalen aanbod is wel nihil voor de prijs die je betaald maar het bellen is dan wel weer voordelig.
En als je ergens anders via de WiFi met VPN connect met je home network? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Wij hebben het opname-pakket, dus opnemen op de server in plaats van je lokale schijf.

Nou gebeurt het regelmatig dat deze opnames nauwelijks vooruit willen spoelen. Op het scherm staat dat je 32 x versneld spoelt, alleen gaat de opname maar met zo'n 4 seconde per seconde vooruit. Erg vervelend als je even snel een opname wilt bekijken, en je wilt de 5 minuten ruimte vóór de werkelijke opname doorspoelen.

Het is nog vervelender als je midden in een speelfilm zit, en hij wil niet "hervatten" waar je gebleven bent. Dan kun je een uur vooruitspoelen met 4 secondes per seconde.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
riffey#4 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:53:
Wij hebben het opname-pakket, dus opnemen op de server in plaats van je lokale schijf.

Nou gebeurt het regelmatig dat deze opnames nauwelijks vooruit willen spoelen. Op het scherm staat dat je 32 x versneld spoelt, alleen gaat de opname maar met zo'n 4 seconde per seconde vooruit. Erg vervelend als je even snel een opname wilt bekijken, en je wilt de 5 minuten ruimte vóór de werkelijke opname doorspoelen.

Het is nog vervelender als je midden in een speelfilm zit, en hij wil niet "hervatten" waar je gebleven bent. Dan kun je een uur vooruitspoelen met 4 secondes per seconde.

Ik heb het opnamen pakket nog niet, ik twijfel nog omdat ik bang bang voor dit soort dingen.
Hopelijk voor jou is het te fixen.

Iets waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden: kan je voor series herhaald instellen zodat je niet elke week een aparte opname moet aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 14:16

Heb niet het opname pakket, maar heb hier wel last van als ik live tv heb gepauzeerd en ik wil de reclame doorspoelen, dat dat of traag gaat of de hele video vastloopt. En in het geval van live tv betekent dat, dat je de rest van je programma niet meer kan zien.

Ook bij uitzending gemist heb ik jouw beschreven problemen wel eens. (zeg maar zo'n 1 op de 15 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Dit probleem kan je wel eens voorkomen worden door de film goed in te laten laden.

Dus bij het starten de film 1 min laat bufferen dus gewoon afspelen zonder te spoelen.
Daarna gaat het meestal goed.

Bij het uitzetten van de STB is hervat moment niet actief meer ,dit is alleen actief als men bv stopt met film en 10 min later weer aanzet zonder de STB uit te zetten.

Het programmeren met het opneempakket is niet mogelijk dus niet dagelijks of wekelijks of een tijdopname alleen maar mogelijk via de EPG.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:40

Glabbeek

Dat dus.

sikman schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:25:
[...]Iets waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden: kan je voor series herhaald instellen zodat je niet elke week een aparte opname moet aanmaken?
Nee, dat kan niet. Ik heb de XS4ALL-variant, maar die is exact hetzelfde. Toen ik nog op de HDD kon opnemen kon ik ook herhaalde opnames instellen, maar dat hebben ze uit de firmware gesloopt.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 14:16
Thijs1 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:52:
(...)
Het programmeren met het opneempakket is niet mogelijk dus niet dagelijks of wekelijks of een tijdopname alleen maar mogelijk via de EPG.
Dat is wel jammer. Ik mis bijvoorbeeld de samenvattingen van de Eredivisie bij het uitzending gemist pakket. Die zou ik wekelijks op willen nemen, maar dan moet ik daar wel elke keer aan denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Thijs1 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:52:
Dit probleem kan je wel eens voorkomen worden door de film goed in te laten laden.

Dus bij het starten de film 1 min laat bufferen dus gewoon afspelen zonder te spoelen.
Daarna gaat het meestal goed.
Ja, maar ik neem het niet op om daarna níet te kunnen spoelen. Als je een film afspeelt heb je bij het eerste reclameblok wel genoeg gebufferd om de reclame door te spoelen.

Overigens gaat het in ruim de helft van de gevallen wél goed. De eerste 5 minuten doorspoelen is geen probleem. Ook kan ik in ruim de helft van de gevallen wél gewoon een film hervatten.

Ik kom er alleen niet achter waarom het vaak níet wil. Ik heb al gekeken of het de zender is die ik opneem, of het tijdstip van opnemen, of het tijdstip van afspelen, en of ik wel of geen downloads heb lopen, maar het lijkt volledig random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
psvjw schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:17:
[...]

Dat is wel jammer. Ik mis bijvoorbeeld de samenvattingen van de Eredivisie bij het uitzending gemist pakket. Die zou ik wekelijks op willen nemen, maar dan moet ik daar wel elke keer aan denken :?
Waardeloos, dan hou ik het voorlopig bij mijn HD recorder. Toch minimale functionaliteit zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06

Waarom zou je in vredesnaam willen doorspoelen terwijl je simpelweg exact het aantal uren/minuten/secondes kunt skippen wat je ingeeft op de afstandsbediening?
Tik 700 op de afstandsbediening gevolgd door vooruit spoelen en je gaat exact 7 minuten en 0 secondes vooruit in één seconde.
Gemiddelde reclameblok is rond de zeven minuten dus binnen een zeer korte tijd kijk je weer verder.
Werkt overigens niet als je een uitzending gepauzeerd hebt, 700 betekent dan simpelweg dat je van zender wisselt en dat kan een vervelende verrassing zijn.
Vanaf een seconde of tien nadat ik begonnen ben met het kijken van een opname kan ik de eerste vijf minuten al skippen (voor de volledigheid, dit is met glasvezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

ninjazx9r98 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:00:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam willen doorspoelen terwijl je simpelweg exact het aantal uren/minuten/secondes kunt skippen wat je ingeeft op de afstandsbediening?
Tik 700 op de afstandsbediening gevolgd door vooruit spoelen en je gaat exact 7 minuten en 0 secondes vooruit in één seconde.

Vanaf een seconde of tien nadat ik begonnen ben met het kijken van een opname kan ik de eerste vijf minuten al skippen (voor de volledigheid, dit is met glasvezel)
Weet ik, maar als het probleem zich voordoet kun je ook niet met x minuten vooruitspoelen, dan krijg je een melding dat ie nog aan het bufferen is.
Bovendien verschillen de reclameblokken nogal in tijd, en als je spoelt hebben ze vaak na de reclame nog aankondigingen voor andere films/programma's, en dan weet je dat je er bijna bent.

Het probleem blijft hetzelfde: als het "mis" is met zo'n opname, kun je niet snel vooruitspoelen (dan zegt 'ie 32 x maar is het in de praktijk 4 x) en x minuten vooruit wil dan ook niet, want dan krijg je een melding dat ie aan het bufferen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Het spoelen tot daaraan toe maar het feit dat je niks kan programmeren zowel geen tijd of dagelijks is veel bedenkelijker.
dit is een gewone functionaliteit die zelfs een videorecorder uit het jaar kruik nog heeft.

Enige voordeel is meerdere programma's tegelijk opnemen en op afstand.
Verder zie ik geen voordelen mbt het opneempakket.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Thijs1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:10:

Enige voordeel is meerdere programma's tegelijk opnemen en op afstand.
Verder zie ik geen voordelen mbt het opneempakket.
Grootste voordeel voor ons is: Beneden opnemen, op de slaapkamer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What the hell?

Ik ben net verhuisd, dus heb het internet/tv abbonnement laten overzetten naar mijn nieuwe adres. Daar heeft hij even allerlei software geladen, maar het werkt meteen. Behalve het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/ax2ufzxdj/DSC01053.jpg

Dat is dus echt totale onzin. Ik kan al drie en een half jaar opnemen en naar een andere zender kijken. En nu ineens niet meer? Een deal breaker voor mij. Komt dit omdat ik verhuisd ben, of heeft dit te maken met die update waar ik hier over lees.. ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 12:22
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:03:
What the hell?

Ik ben net verhuisd, dus heb het internet/tv abbonnement laten overzetten naar mijn nieuwe adres. Daar heeft hij even allerlei software geladen, maar het werkt meteen. Behalve het volgende:

[afbeelding]

Dat is dus echt totale onzin. Ik kan al drie en een half jaar opnemen en naar een andere zender kijken. En nu ineens niet meer? Een deal breaker voor mij. Komt dit omdat ik verhuisd ben, of heeft dit te maken met die update waar ik hier over lees.. ?
Zap je toevallig naar een HD zender en heb je wellicht minder bandbreedte dan in je vorige huis? Ik krijg die melding namelijk als ik een HD zender wil bekijken en tegelijk iets wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte_NL schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:54:
[...]

Zap je toevallig naar een HD zender en heb je wellicht minder bandbreedte dan in je vorige huis? Ik krijg die melding namelijk als ik een HD zender wil bekijken en tegelijk iets wil opnemen.
Nee, heb helemaal geen HD pakket. En ik ben letterlijk naar de overkant van de straat verhuisd, dus lijkt me sterk dat de beschikbare bandbreedte hier zo anders zou zijn. Maar ik zal morgenochten even met KPN bellen.

Er schijnt zoiets te bestaan als bandbreedte limitering die aan kan staan.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mijn eerste reactie is inderdaad ook "minder bandbreedte". Dan staat hij het toe maar 1 stream tegelijk te ontvangen.

Het zal je verbazen hoe zeer beschikbare bandbreedte toch kan verschillen. Hangt er maar net vanaf hoe de lijnen lopen en in hoeverre de kwaliteit nog goed is.

Ook kan het zijn dat DLM aan de kant van KPN nog bezig is met inleren bij welke snelheid je verbinding stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25
Voor de zoveelste keer gedonder met KPN, wel itv geen internet meer.
Als mijn opzegtermijn is afgelopen ga ik mijn KPN abbo opzeggen, heb het gehad.
Dit vanwege een lange rot historie/ervaring met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
Heeft er iemand geprobeerd of je naast de KPN draadloos kastjes (die stekkers waarmee je via het stopcontact het TV signaal door het huis kan sturen) ook nog een standaard powerline kastje kan gebruiken voor het internet signaal?

WIFI in de slaapkamer is niet goed genoeg om een film te streamen dus misschien is via het stopcontact een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:40

Glabbeek

Dat dus.

Die powerline-kastjes zijn toch niets specifieks van KPN? Lijkt me dat een ander merk geen problemen zal opleveren.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
Glabbeek schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:51:
Die powerline-kastjes zijn toch niets specifieks van KPN? Lijkt me dat een ander merk geen problemen zal opleveren.
Ik heb voor het TV signaal de "officiële" powerline kastjes van KPN. Die zijn niet specifiek van KPN, maar je koopt ze wel bij KPN speciaal voor iTV.
Maar als ik nu een ander setje powerline kastjes aansluit, gaan die twee systemen elkaar dan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Die powerline adaptors of ander merk (maakt niet zo veel uit)werken als een moderne router.

dwz als men er 1 op het modem aansluit deze gaat werken als DHCP server.
dus ieder adaptor die daar bij komt krijgt een IP adres 192.168.0.1 t/m 192.168.0.255 van deze eerste adaptor tenzij je van al deze verschillende merken de DHCP aanzet.

Kortom er mag dus maar 1 adaptor DHCP router zijn deze adaptor deelt adressen uit (IP) op het moment dat er meerder adaptors zijn waar DHCP op aan staat krijg je conflicten.

Ps afhankelijk van het type moden dat je heb, kan je ook alle DHCP routers uitzetten en het routeren over laten aan het modem!
maar dit even terzijde en om het niet te ingewikkeld te maken.

Hoop dat ea zo duidelijk is

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Powerline adapters met een eigen DHCP server? Waar vind je die?

Die ben ik nog nooit tegen gekomen, en de develo's van KPN al helemaal niet! ;) Naast een interface om ze met wat l2 berichten in te kunnen stellen/uitlezen met speciale software doen die dingen echt niets op je LAN hoor. Die dingen krijgen nieteens een eigen IP adres, laat staan dat ze dhcp-server zouden gaan spelen.

Het enige wat die powerlan adapters doen is gewoon joinen op het ethernet segment van de switch waar je ze op aansluit. Verder zijn het gewoon domme doorgeefluiken.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 06-08-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemorgen

Dit is een heel gewoon systeem routeren van data wat deze slimme stekkers doen.
Er zijn overigens inderdaad ook domme stekkers (passief) die dus niets doen alleen maar doorgeven.
De meesten adaptors hebben trouwens een ingebouwde switch overigens.

Bye the way mijn voorkeur blijft toch gewoon uitgaan naar UTP cat5 gewoon bedraad is wel even een werkje
om overal UTP te krijgen maar meestal via een CV buisje of een kelderkast is ea wel te realiseren.

Wil je dit niet zal je moeten stekkeren -:)

vriendelijke groeten

[ Voor 31% gewijzigd door Thijs1 op 07-08-2012 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
Thijs1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:01:
Goedemorgen

Er zijn overigens inderdaad ook domme stekkers (passief) die dus niets doen alleen maar doorgeven.

Bye the way mijn voorkeur blijft toch gewoon uitgaan naar UTP cat5 gewoon bedraad is wel even een werkje
om overal UTP te krijgen maar meestal via een CV buisje of een kelderkast is ea wel te realiseren.

vriendelijke groeten
Thanks!
Inmiddels een veel beter alternatief ontdekt. Had op zolder nog een switch liggen die KPN had meegestuurd om meerdere TV's op een aansluiting aan te sluiten. Je kan deze gewoon na de powerline zetten en het geheel geeft zowel internet als iTV door. In plaats van een extra stekker kopen heb ik nu 4 access points in de slaapkamer, helemaal prima! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thijs1 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:01:
Goedemorgen

vriendelijke groeten
Toch weet ik 100% zeker dat de KPN stekkers (en de meeste stekkers in de tweakers.net pricewatch) gewoon van het 'domme' type zijn. Het is echt pas van de laatste tijd dat er ook wat apparaten komen die een router combineren met de powerline functionaliteit.

Uit niets van de specs van de bij KPN voorkomende devolo's blijkt ook dat die router functionaliteit zouden hebben. Zelfde geldt overigens voor de ingebouwde switch functionaliteit. Er is maar een handje vol powerline adapters dat meerdere ethernet aansluitingen heeft. Het gros van de sets, ook van de moderne 500 mbit producten, heeft gewoon 1 ethernetpoort voor aansluiting op 1 PC of een losse switch.

Overigens hier ook gewoon 'fan' van de oude vertrouwde UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Toch weet ik 100% zeker dat de KPN stekkers (en de meeste stekkers in de tweakers.net pricewatch) gewoon van het 'domme' type zijn. Het is echt pas van de laatste tijd dat er ook wat apparaten komen die een router combineren met de powerline functionaliteit.

Uit niets van de specs van de bij KPN voorkomende devolo's blijkt ook dat die router functionaliteit zouden hebben. Zelfde geldt overigens voor de ingebouwde switch functionaliteit. Er is maar een handje vol powerline adapters dat meerdere ethernet aansluitingen heeft. Het gros van de sets, ook van de moderne 500 mbit producten, heeft gewoon 1 ethernetpoort voor aansluiting op 1 PC of een losse switch.

Overigens hier ook gewoon 'fan' van de oude vertrouwde UTP kabel.
Die van KPN doen niets met DHCP, die switchen alleen maar. Die nieuwere adapters met meer ethernet-poorten zullen wellicht wel iets doen, maar ik zou ook daar alleen switching verwachten(het wordt anders een supportramp met evt IP-conflicten). Zoals Thijs1 het verwoord is het wat ongelukkig(zeker gezien IP-range die genoemd wordt) maar volgens mij bedoelt hij het zelfde, nl dat de Devolo's zelf niets anders doen dan ethernet bridgen naar PLC en terug zonder iets met IP te doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom snap ik niet waarom Thijs er zo van overtuigd is "dat het merendeel slimme routering dingen heeft". Wat zijn dat dan? En kom dan op z'n minst met voorbeelden uit de pricewatch.

Het is pas sinds een jaar ofzo dat je sporadisch fabrikanten als TP-link ziet komen met routers waar ook een powerline interface in zit. De rest (90%, die setjes die je overal kan kopen en die je ook bij KPN krijgt) is gewoon 'dom' en bedoeld om layer 1 (physical) in het osi model te converteren van een utp kabeltje naar een powerline communicatie kanaal en dan weer terug naar een utp kabeltje. Sommigen zijn dan nog ietsje uitgebreid met meerdere ethernetpoorten (mini switch) maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ik heb er kort geleden een paar gezien die zelfs al ouder waren 50mbit tegenwoordig is dat al 10 voudig.
Deze stekkers waren active en voorzien van 3 of 4 UTP poorten.
Ik zal eens kijken of ik wat specs kan achterhalen.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Maar wat bedoel je met "active"? Dat is zo'n ontzettend vage term. Hier op tweakers.net is het wel aardig als je dat soort termen en beweringen ook ondersteunt met links naar werkelijke producten, specs, etc.

Voldoende om te stellen in ieder geval, ook voor dit topic, dat de KPN Devolo's gewoon simpele dingen zonder DHCP of whatsoever zijn, maar gewoon puur bedoeld om ethernet communicatie via powerline ipv. UTP te kunnen overbrengen. En 95% van alle kitjes die je in div. shops en aanbiedingen kan vinden voor rond de 80-150 euro zijn van deze soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 20:59
Ik heb sinds vandaag de Motorola VIP 1853. Nu wil ik die graag via een IR verlenger bedienbaar hebben. Ik heb de Marmitek Invisible Control 6 gekocht. Helaas werkt die niet samen met de Motorola VIP 1853.

Weet iemand een IR Extender die werkt in combinatie met de VIP 1853?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Ik ga misshien overstappen naar KPN Glasvezel. Weet iemand of er in de decoder een module zit om een IR extender aan te sluiten, of dat ik een hele set moet kopen?

Iemand al ervaring met een set die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:30
mkamonster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:02:
Ik heb sinds vandaag de Motorola VIP 1853. Nu wil ik die graag via een IR verlenger bedienbaar hebben. Ik heb de Marmitek Invisible Control 6 gekocht. Helaas werkt die niet samen met de Motorola VIP 1853.

Weet iemand een IR Extender die werkt in combinatie met de VIP 1853?

Alvast bedankt.
Hier het zelfde probleem. Mijn hele tv meubel concept valt of staat een beetje met die IR verlenger, het is dus flink balen dat dit niet werkt. Ik zag wel dat motorola zelf een ir-verlenger heeft.
Maar op de website van Marmitek staat dat hun apparatuur "geoptimaliseerd" is voor het gebruik met onder andere apparatuur van KPN, dus toch niet zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470235

Ik heb zelfde probleem met mijn ir extender van ebode en kpn ontvanger motorola 1853.. De importeur van ebode heeft de dealer toegezegd hier op kortetermijn iets aan te doen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 02:22
eymey schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:26:
Voldoende om te stellen in ieder geval, ook voor dit topic, dat de KPN Devolo's gewoon simpele dingen zonder DHCP of whatsoever zijn,
"Of whatsoever" klinkt ook niet helemaal goed. Er zit wel degelijk switch functionaliteit in, dat is wel belangrijk om te weten en mag niet vergeten worden. Er zit meer functionaliteit in dan puur 1 UTP kabel vervangen, het is een vervanging van een switch + meerdere UTP kabels. Hoe kun je anders verklaren dat ik 2 computers heb aangesloten via die "Devolo's" bestaande uit 3 stuks, op 1 netwerkpoort van de Experia Box. De beide PC's krijgen gewoon een eigen IP uit de DHCP range van de Experia Box, oftewel de router. Helemaal los van dat, vaak zet ik zelfs nog een aparte router tussen 1 van de PC's en Devolo, omdat het Wifi bereik door 20 meter boerderij natuurlijk niet te denderend is. Uiteraard op de WAN van de router, zodat er geen DHCP conflict kan optreden.

Betreffende het screenshot en verhuizing en dan niet tegelijkertijd kunnen kijken en TV kijken: kan op diverse manieren worden verklaard en opgelost. Bandbreedte kan (en zal) inderdaad een issue kunnen zijn zoals al eerder werd geopperd, ook al is het dezelfde straat. Misschien lost het zichzelf op met de tijd dor inderdaad DLM, dan is het wachten. De oorzaak daarvan kan echter ook prima bij jouw liggen, de manier zoals jij het hebt aangesloten :P, of mogelijk problemen veroorzaakt door vorige bewoners. Maar zelfs dan is er een oplossing: opnemen pakket. Dan is bandbreedte nooit een issue en mogelijk ben je zelfs goedkoper uit als je nu 2 STB's hebt en voor beide huur betaald voor de harde schijf functionaliteit. Kortom, niet gelijk zo boos worden, een belletje of zelf research doen kan wonderen doen! :*) Dat belletje kan overigens 24 uur per dag, al weet ik niet of de technische kennis van een medewerker 's nachts volledig up to date is :z In ieder geval was het van 8 tot 10 jaren dus je kan ook prima 's avonds bellen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok, natuurlijk zit er inderdaad ook wel wat switch functionaliteit in die dingen (en ook vaak QoS). Ik had dus misschien moeten zeggen dat de meeste powerline pluggen hoogstens functionaliteit op layer 2 niveau hebben. Maar ik heb tot nu toe nog slechts een handvol powerline pluggen met ingebouwde router gezien.

En die paar die ik heb gezien, zijn meer routers met ingebouwde powerline ;)

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 21-08-2012 20:04 ]

Anoniem: 470508

Onlangs ook een motorola 1853 kastje ontvangen voor interactieve tv via glasvezel. Nou heb ik alleen het vreemde probleem dat als ik via HDMI op mijn Sharp Aquos (LC-37XL8E) LCD tv kijk ik alleen de menu structuur van de motorola te zien krijg, inclusief zender info etc., maar de zenders blijven op zwart ondanks dat ik het geluid van de zenders wel hoor. Via Scart loopt alles perfect. Bij KPN en sharp kunnen ze me neit verder helpen. Ik heb al van alles geprobeert: andere HDMI kabel + ingang, nieuwe firmware tv, andere resoluties, ander motorola 1853 kastje, andere netwerk kabel, andere modem, etc. Maar niks lijtk te helpen. Het motoraola kastje werkt wel gewoon op mijn computer scherm via HDMI. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen testen? _/-\o_

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-07 07:40
Anoniem: 470508 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:20:
Onlangs ook een motorola 1853 kastje ontvangen voor interactieve tv via glasvezel. Nou heb ik alleen het vreemde probleem dat als ik via HDMI op mijn Sharp Aquos (LC-37XL8E) LCD tv kijk ik alleen de menu structuur van de motorola te zien krijg, inclusief zender info etc., maar de zenders blijven op zwart ondanks dat ik het geluid van de zenders wel hoor. Via Scart loopt alles perfect. Bij KPN en sharp kunnen ze me neit verder helpen. Ik heb al van alles geprobeert: andere HDMI kabel + ingang, nieuwe firmware tv, andere resoluties, ander motorola 1853 kastje, andere netwerk kabel, andere modem, etc. Maar niks lijtk te helpen. Het motoraola kastje werkt wel gewoon op mijn computer scherm via HDMI. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen testen? _/-\o_
Je zou kunnen kijken of er voor je sharp een FW update is. HDMI heeft als nadeel dat de TV en de 1853 elkaar moeten "begrijpen". Daarnaast zou je nog kunnen spelen met de resolutie van het uitgestuurde 1853 signaal. Als dat niet werkt zou je in je buurt kunnen kijken of iemand een 1963 of 1903 tijdelijk ter beschikking heeft om ff te testen.

De sharp TV heb ik geupdate. Dit hielp niks. Verder heb ik alle verschillende resoluties op de 1853 geprobeerd. Dit gaf ook geen resultaat. In de buurt is glasvezel bij ons net pas opgeleverd, dus ik neem aan dat iedereen een 1853, aangezien KPN geen andere meer uitleverd. Zal dus waarschijnlijk moeten wachten op een nieuwe firmware release van de 1853 :(

• eymey
Tsja, dat laatste zal je dan wel moeten combineren met een klacht bij KPN (anders is het alleen maar gokken wat er in een evt. firmware update zit).

Het feit dat glasvezel pas net beschikbaar is hoeft niet per se te betekenen dat er alleen maar 1853's zijn. Interactieve TV via ADSL is wrs. al langer beschikbaar dus wie weet zijn er toch nog mensen met een ouder apparaat.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-07 07:40
Anoniem: 470508 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:36:
De sharp TV heb ik geupdate. Dit hielp niks. Verder heb ik alle verschillende resoluties op de 1853 geprobeerd. Dit gaf ook geen resultaat. In de buurt is glasvezel bij ons net pas opgeleverd, dus ik neem aan dat iedereen een 1853, aangezien KPN geen andere meer uitleverd. Zal dus waarschijnlijk moeten wachten op een nieuwe firmware release van de 1853 :(
Als je in almere zou wonen dan kan je van mij een oude 1960 "lenen". Ik zou zoals eymey aangaf wel een klacht neerleggen bij KPN

Ik heb een klacht bij KPN neergelegd, maar ze zeggen simpelweg dat het aan mijn TV ligt. Ik heb zelfs gevraagd of ze een oudere versie van de motorola konden leveren. Maar daar wilden ze niet aan mee werken. Zal is in de buurt vragen naar een ouder model. Thx voor de input.

• Loekie
Anoniem: 470508 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:22:
Ik heb een klacht bij KPN neergelegd, maar ze zeggen simpelweg dat het aan mijn TV ligt. Ik heb zelfs gevraagd of ze een oudere versie van de motorola konden leveren. Maar daar wilden ze niet aan mee werken. Zal is in de buurt vragen naar een ouder model. Thx voor de input.
M'n ouders hadden deze klacht ook, echter daar wilden ze wel een 1963 heen sturen. Door een andere kabel te gebruiken(had er 3 mee naast de std) met HDMI 1.4 bleek het ineens wel te werken. M'n ouders werken nu met 1080i + die kabel.

specs

Weet niet of mijn tv compatible is met hdmi 1.4, maar dat is nog wel een poging waard. Zal morgen effe een kabel kopen. Laat het nog wel weten of het werkt. Bedankt voor de tip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Anoniem: 470508 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:18:
Weet niet of mijn tv compatible is met hdmi 1.4, maar dat is nog wel een poging waard. Zal morgen effe een kabel kopen. Laat het nog wel weten of het werkt. Bedankt voor de tip. :P
Voordat je te veel geld uitgeeft voor een Monster kabel. Loop even langs de Action daar heb je 1.4 kabels voor iets van € 3,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Laatst online: 13-07 20:19
Hey Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb zelf sinds anderhalf jaar ITV van KPN. Ik heb bij het pakket een VIP 1903 ontvangen. Maar omdat ik niet extra wilde betalen voor een stb met opname heb ik op MP een VIP 1960 gekocht. Even abbonummer invoeren en het werkt prima!

Nu heeft een kennis van me recent ITV besteld bij KPN. Daarbij zit een VIP1963 met HDD. Hij kan wel liveTV pauzeren, maar niet opnemen! Nu weet ik dat KPN begonnen is met Cloud-opname. Maar betekend dat dat ze bij nieuwe abonnees STB's uitleveren die wel op kunnen nemen, maar deze functionaliteit uitzetten?

Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 09:37

P-ter

...

Narc schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:
Hey Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb zelf sinds anderhalf jaar ITV van KPN. Ik heb bij het pakket een VIP 1903 ontvangen. Maar omdat ik niet extra wilde betalen voor een stb met opname heb ik op MP een VIP 1960 gekocht. Even abbonummer invoeren en het werkt prima!

Nu heeft een kennis van me recent ITV besteld bij KPN. Daarbij zit een VIP1963 met HDD. Hij kan wel liveTV pauzeren, maar niet opnemen! Nu weet ik dat KPN begonnen is met Cloud-opname. Maar betekend dat dat ze bij nieuwe abonnees STB's uitleveren die wel op kunnen nemen, maar deze functionaliteit uitzetten?

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Ik heb ook een 1963 gehad (bij ADSL) en die kon ook niet opnemen (ik geloof software matig geblokkeerd, terwijl hij wel beschikt over een harde schijf). Pauzeren ging wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Laatst online: 13-07 20:19
Er zijn volgens mij wel 1963s uitgeleverd die konden opnemen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je een tweedehands exemplaar met oude software koopt. Die zal wel automatisch updaten als deze aangesloten wordt op het nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier hebben we sinds kort de 1835 maar wat opvalt is dat tijdens live tv kijken of tijdens een opname kijken ineens de ontvanger blijft hangen en gaat zichzelf rebooten. Anderen ook deze ervaring met de 1853?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Vanaf volgende week hebben wij ook IPTV van KPN, maar het installatiepakket is nu al ontvangen. Ik wil alvast de afstandbedieningen van KPN gebruiken om ook mijn huidige TV's te kunnen gebruiken. Voor een redelijk recente LG tv ging dit perfect, maar mijn oude Aristona CRT beeldbuis wordt helaas niet herkend door de automatische herkenning van de KPN afstandsbediening.

Ik heb dan ook geprobeerd om met de codes die via: kpn.com/afstandsbediening staan. Echter werken die 3 cijferige codes ook niet. Ik kan bij sommigen alleen de tv uitzetten en het geluid harder en zachter. De TV aanzetten gaat helaas niet? Dit waarschijnlijk omdat je de tv normaal ook niet aan kan zetten met de aan/uit knop, maar met programmakeuze of 1 van de 9 cijfers...

Is hier iets op te bedenken?

TV: Aristona 52ta1471
KPN afstandsbediening: http://kpn-customer.custh...answers/detail/a_id/14606 (de linker), model 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

5 seconden MENU en dan 20 en de linker uit toets blijven vast houden TOTDAT je tv uit gaat, dit kan een langdurig werkje zijn, dus zet de cola en chips maar klaar en op een mooie zender om de tijd te doden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Hjordis schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:25:
Hier hebben we sinds kort de 1835 maar wat opvalt is dat tijdens live tv kijken of tijdens een opname kijken ineens de ontvanger blijft hangen en gaat zichzelf rebooten. Anderen ook deze ervaring met de 1853?
even uitzetten op de achterkant of van stroom halen, dan bij het eerste streepje de groene knop in drukken, dan krijg je een service menu, kiezen voor software weghalen, als dat alles klaar is, nogmaals naar dat menu en kiezen voor een fabrieksreset.

je kan niet echt software verwijderen, maar hij haalt dan opnieuw de firmware op en de reset zorgt dat alle settings weer kloppen.

bij ons werkt het nu ook weer, bleek een firmware update niet correct binnen gekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
seeKo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:38:
Ik heb dan ook geprobeerd om met de codes die via: kpn.com/afstandsbediening staan. Echter werken die 3 cijferige codes ook niet. Ik kan bij sommigen alleen de tv uitzetten en het geluid harder en zachter. De TV aanzetten gaat helaas niet? Dit waarschijnlijk omdat je de tv normaal ook niet aan kan zetten met de aan/uit knop, maar met programmakeuze of 1 van de 9 cijfers...

Is hier iets op te bedenken?

TV: Aristona 52ta1471
KPN afstandsbediening: http://kpn-customer.custh...answers/detail/a_id/14606 (de linker), model 2011.
Als het met de originele afstandsbediening niet gaat, dan gaat het met die van KPN ook niet. Meeste TV reageren in context op de IR-code van de standby-toets, die van jou echter niet, die heeft een aparte code voor uit en aan. Met een beetje geluk kan de 'source' knop linksonder wel de TV inschakelen, anders denk ik dat je pech hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
bbstreams schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:07:
[...]

even uitzetten op de achterkant of van stroom halen, dan bij het eerste streepje de groene knop in drukken, dan krijg je een service menu, kiezen voor software weghalen, als dat alles klaar is, nogmaals naar dat menu en kiezen voor een fabrieksreset.

je kan niet echt software verwijderen, maar hij haalt dan opnieuw de firmware op en de reset zorgt dat alle settings weer kloppen.

bij ons werkt het nu ook weer, bleek een firmware update niet correct binnen gekomen te zijn.
Dit hebben we helaas al meerdere malen gedaan zonder succes :-( t probleem blijft aanwezig ook al resetten we alleen de stb of ook nog eens extra het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 00:12

renskoenraadt

Like No Other

Beste medetweakers,

Wie van jullie heeft er allemaal ervaring met de KPN ITV Online app voor Android?

Ik heb de app zowel op mijn Galay S3 staan als ook op mijn Asus Transformer 300TG. Voorheen werkte de app meer dan vlekkeloos, maar op het moment niet meer. Ik heb de app voor mijn Galaxy S3 geupdate naar ITV Online for phones (verise 2.0.19),waardoor je, als je in je Wi-Fi netwerk bent, ook tv zou moeten kunnen kijken op je smartphone. Deze functie werkt perfect.

Maar de meerwaarde van de app was dat je juist, als je NIET thuis bent (maar wel 3G hebt) een opname in kunt plannen, wat nu niet meer gaat. Hebben meer mensen daar last van?

De app op de Transformer 300TG is echter niet geupdate, wat ik op zich heel erg raar vind, want dit zou wel gebeuren, heb ik begrepen. Hier kan ik dan wel televisie op kijken en een opname plannen als ik onderweg ben, maar heb ik nog de oude, onhandige interface.

Wie heeft er een beetje licht in deze duisternis?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:03

lordsnow

I know nothing

Ik probeer hier een Motorola VIP1960 aan te melden. Na het invullen van het abonnementnummer en de PIN krijg ik echer een (fout)code -64 terug. Volgens de KPN medewerken is het kastje gewoon geactiveerd bij hun.

In de handleiding van de VIP1960 wordt code -64 niet uitgelegd, en op Internet kan ik het ook niet terug vinden.

Iemand enig idee (wat code -64 betekend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

P-ter schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook een 1963 gehad (bij ADSL) en die kon ook niet opnemen (ik geloof software matig geblokkeerd, terwijl hij wel beschikt over een harde schijf). Pauzeren ging wel.
Hier geen probleem om op te nemen met een VIP1963. Opnemen pakket hebben we niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Weet iemand trouwens hoeveel MB een iTV stream is? Ik zou dan de verbinding tussen modem en VIP1960 willen realiseren door middel van een Powerline (Homeplug) verbinding. Is Homeplug 85Mbps voldoende, of heb ik per se een kit van 200Mbps nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

lordsnow schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:13:
Weet iemand trouwens hoeveel MB een iTV stream is? Ik zou dan de verbinding tussen modem en VIP1960 willen realiseren door middel van een Powerline (Homeplug) verbinding. Is Homeplug 85Mbps voldoende, of heb ik per se een kit van 200Mbps nodig?
SD stream is 4-5Mbit en HD is 8-9Mbit. Ik zou toch voor een 200Mbit kit gaan, aangezien het niet full duplex is en je nooit de volle snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:16:
[...]

SD stream is 4-5Mbit en HD is 8-9Mbit. Ik zou toch voor een 200Mbit kit gaan, aangezien het niet full duplex is en je nooit de volle snelheid haalt.
Duidelijk! Dank voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

lordsnow schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:24:
[...]

Duidelijk! Dank voor het advies :)
Persoonlijk ben ik overigens voorstander van UTP kabels. Hier alle stb's met UTP kabels aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:01:
[...]

Persoonlijk ben ik overigens voorstander van UTP kabels. Hier alle stb's met UTP kabels aangesloten.
Idd, bij mij thuis heb ik al kabels getrokken voor wanneer ik glasvezel krijg en een decoder ga plaatsen. Maar in dit geval gaat het om mijn buurman, en daar is het niet zo makkelijk om een UTP te trekken van waar het modem staat en waar de stb komt te staan.
Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste