KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Is bij de KPN'ers ook RTL8 met Net5 verwisseld qua nummering? Ikzelf zit bij telfort, maartoch het is vrijwel hetzelfde....
RTL8 zat voorheen op 8/708 en nu op 10/710
Net5 zat voorheen op 10/710 en nu op 8/708..

Ikzelf vind het geen porum..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Hmm, heb ik eindelijk mijn ouders omgepraat om digitale tv te nemen, heb ik niks als problemen.

Ze hebben nu digitv via KPN (All-in-one standaard). 2 tuners besteld, en een adapters om ze gratis aan te sluiten (later bijbesteld). Kregen we eerst maar 1 tuner, en ook maar 1 adapter combi. En schijnbaar moet eerst alles 'administratief afgehandeld' zijn, voordat ze de 2de tuner op kunnen sturen.. Nouja, op zich geen probleem, want kabel ligt er nog voor de 2de tv.

Maargoed, na 2 weken wordt het signaal geactiveerd. (Meegeleverde) HDMI kabel doet het niet (geeft een HDCP authentication error), en scart (ja slecht) doet het wel, maar geeft na 2 dagen ineens geel beeld :S. Nieuwe hdmi kabel doet het gelukkig wel weer.

Nou, mijn ouders overtuigd dat ze niet meer kanaal 1 maar 701 etc moeten gebruiken, onhandig, maar dat overleven ze wel. Echter is het flipperen super langzaam (paar sec wachten). Nou is dat ook nog wel een beetje te overleven, maar als ik teletekst open (ja mijn ouders bekijken nieuws en sportscores via teletekst), duurt het gewoon een aantal sec om teletekst te openen, en ook nog om van pagina te wisselen.
Mijn vader drukt om beetje te scrollen keer of 10 op pijltje omhoog, en het ding loopt bijna vast. Na 3 seconde steeds de volgende pagina, en reageert nergens op totdat hij zijn 10 pagina's afgewerkt heeft.

Dat is toch niet normaal? Analoge tv is de teletekst direct en snel iets opzoeken, hier is het echt niet werkbaar. En het is net een nieuw kastje en nieuwe experiabox.
Software versie: 0.33.5
Hardware: Motorola VIP 1853

Hebben meer mensen hier last van? (Sowieso reageert alles langzaam op de AB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Er zijn nogal wat problemen met de nieuwe software die is geïnstalleerd op de 1853. De voorloper, de 1963, heeft de oude software nog en die is een stuk rapper dan jij omschrijft. Jammer dat KPN deze tuners op deze manier uitrolt, want ze maken Interactieve Tv er niet populairder op.
Maar heb geduld, KPN werkt heel hard om het allemaal voor elkaar te krijgen want uiteindelijk krijgen alle tuners deze software.
Overigens: het zappen is altijd trager op digitale tv omdat de zenders stuk voor stuk binnenkomen en niet, zoals analoog, in één keer.

[ Voor 14% gewijzigd door giant2000 op 27-04-2012 09:22 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nou, dat het zappen langzaam gaat, is niet zo'n ramp. Maar het is meer dat de hele interface hapert, zodat je niet echt ziet dat er iets gebeurt. Bij mijn UPC kastje kan ik gewoon zappen en dan zie ik dat iig de interface verspringt naar die zender (met gids, zodat ik al zie wat er op is), het echte beeld komt later. Ook daar is teletekst niet direct, maar je ziet wel dat hij bezig is en de interface blijft gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Barryvdh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:49:
Nou, dat het zappen langzaam gaat, is niet zo'n ramp. Maar het is meer dat de hele interface hapert, zodat je niet echt ziet dat er iets gebeurt. Bij mijn UPC kastje kan ik gewoon zappen en dan zie ik dat iig de interface verspringt naar die zender (met gids, zodat ik al zie wat er op is), het echte beeld komt later. Ook daar is teletekst niet direct, maar je ziet wel dat hij bezig is en de interface blijft gewoon vloeiend.
Zo werkt de de 1960 en 1963 software ook. Zeker de 1963 werkt tegenwoordig als een tirelier. Dus dat komt uiteindelijk wel goed. Jammer dat KPN de software niet goed heeft uitgetest maar wel naar nieuwe klanten uitrolt. Die nieuwe klanten krijgen dan wel het idee dat ze een slecht prodeuct hebben gekregen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
giant2000 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:56:
[...]

Zo werkt de de 1960 en 1963 software ook. Zeker de 1963 werkt tegenwoordig als een tirelier. Dus dat komt uiteindelijk wel goed. Jammer dat KPN de software niet goed heeft uitgetest maar wel naar nieuwe klanten uitrolt. Die nieuwe klanten krijgen dan wel het idee dat ze een slecht prodeuct hebben gekregen.
Mijn ouders hebben die traagheid absoluut niet met 2x 1853. Het enige dat naar voren kwam is dat deze dat deed met langzame verbinding, dan kon je rustig koffie gaan zetten, zodra die DVS dan weer hogere snelheid had ging het allemaal weer snel. Nu met goede verbinding van DVS(60+ Mbit) gaat het prima.
Daarnaast aleen STB's op 1080i geforceerd wegens standby-bug, anders niet. Die dingen werken beter dan de 1960 's die we eerder hadden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Loekie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:41:
[...]

Mijn ouders hebben die traagheid absoluut niet met 2x 1853. Het enige dat naar voren kwam is dat deze dat deed met langzame verbinding, dan kon je rustig koffie gaan zetten, zodra die DVS dan weer hogere snelheid had ging het allemaal weer snel. Nu met goede verbinding van DVS(60+ Mbit) gaat het prima.
Daarnaast aleen STB's op 1080i geforceerd wegens standby-bug, anders niet. Die dingen werken beter dan de 1960 's die we eerder hadden.
Maar het beeld zelf is prima, alleen de interface lijkt gewoon traag te reageren. (Overigens duurde bijv. Uitzending gemist ook erg lang met laden, dus het kan ook zijn dat internet langzaam is, maar we hebben gewoon All-in-one standaard, 40 mbit dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Barryvdh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:02:
[...]

Maar het beeld zelf is prima, alleen de interface lijkt gewoon traag te reageren. (Overigens duurde bijv. Uitzending gemist ook erg lang met laden, dus het kan ook zijn dat internet langzaam is, maar we hebben gewoon All-in-one standaard, 40 mbit dus)
Pa heeft instap, maar modem trained wel netjes op een goede 40 Mbit, volgens HD loopt het hier netjes naast elkaar ipv bij ADSL alles uit alleen 12Mbit.
Interface(menu ingaan etc) is wel langzaam, zal er van het weekend nog even aan zitten, wordt gek van die bevestigingsvragen constant. "Wilt u de opname kijken?" >> Ja || Nee(waar klik je die opname daar dan voor aan?)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De interface van de 1853 is niet super snel, maar zo traag als Barry beschrijft lijkt me niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb nu drie 1853 en één 1963.
In het begin had ik steeds vastlopers met de 1853 boxen.
Maar sinds de firmware update van kpn heb ik hier geen last meer van gehad.
Ik vind de 1853 zelfs een fractie sneller dan de 1963.

Ik vind het alleen jammer dat er geen boxen meer uitgeleverd worden met een harde schijf.
Als je toch wilt opnemen wordt je verplicht om een opname pakket van €5,-/mnd te nemen.

Mijn 1963 box ging drie weken geleden kapot. Als vervanger kreeg ik een 1853. Ik was hierover niet echt tevreden. Toen liep die box steeds vast en ik kon niet meer gratis opnemen.
Gelukkig mocht ik deze box omruilen voor een nieuwe 1963 box.

Maar sinds de update van kpn doen de drie andere boxen die ik nu twee weken heb het gewoon erg goed.
Ben er nu erg tevreden over.
Ik hoop alleen dat de 1963 niet meer kapot gaat want dan kan ik niet meer gratis opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hoezo, met de 1853 kan ik wel gewoon opnemen, en ik heb hem vorige week gehad. Of laten ze de harde schijven tegenwoordig weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Barryvdh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:13:
Hoezo, met de 1853 kan ik wel gewoon opnemen, en ik heb hem vorige week gehad. Of laten ze de harde schijven tegenwoordig weg?
Miscchien heb je wel opnemen pakket? Is is bij Extra Basis gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
SCIxX schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:16:
[...]

Miscchien heb je wel opnemen pakket? Is is bij Extra Basis gratis.
Inderdaad, Ik zit echter bij tweak groen. Daar zit het niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:56:
[...]

Inderdaad, Ik zit echter bij tweak groen. Daar zit het niet standaard bij.
Onmogelijk om met de 1853 op te nemen zonder het opnemen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Basispakket
per 14 mei 2012
Splitsing Ketnet en Canvas: Per 14 mei wordt de zender Ketnet/Canvas gesplitst en gaan Ketnet en Canvas als 2 aparte zenders verder. Door de splitsing komt er meer ruimte op Canvas voor sportverslaggeving en actualiteiten. Canvas vind je vanaf 14 mei op kanaal 28 en Ketnet op kanaal 29.

Discovery Channel HD in het basis zenderpakket: Vanaf 14 mei wordt het Basis Zenderpakket uitgebreid met Discovery Channel HD. Een zender met populairwetenschappelijke programma’s in HD kwaliteit. Discovery Channel HD vind je op kanaal 715.

(bron: XS4ALL)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
giant2000 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:27:
Basispakket
per 14 mei 2012
Splitsing Ketnet en Canvas: Per 14 mei wordt de zender Ketnet/Canvas gesplitst en gaan Ketnet en Canvas als 2 aparte zenders verder. Door de splitsing komt er meer ruimte op Canvas voor sportverslaggeving en actualiteiten. Canvas vind je vanaf 14 mei op kanaal 28 en Ketnet op kanaal 29.

Discovery Channel HD in het basis zenderpakket: Vanaf 14 mei wordt het Basis Zenderpakket uitgebreid met Discovery Channel HD. Een zender met populairwetenschappelijke programma’s in HD kwaliteit. Discovery Channel HD vind je op kanaal 715.

(bron: XS4ALL)
Middag

Lees hier nog niets over bij KPN!
zie ook geen persbericht.
Betreft dit alleen XS4all soms?

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:12:
[...]

Middag

Lees hier nog niets over bij KPN!
zie ook geen persbericht.
Betreft dit alleen XS4all soms?

vriendelijke groeten
Staat ook in de nieuwsbrief van KPN die vandaag is verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:32
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:27:
[...]

Onmogelijk om met de 1853 op te nemen zonder het opnemen pakket.
Dat geldt voor de versie zoals KPN hem levert met alleen een timeshift module, er zit wel degelijk de optie voor een harddisk in die kpn niet levert. Kijk maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Staat ook in de nieuwsbrief van KPN die vandaag is verstuurd
Ok Thanks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Wij hebben de intentie om over te gaan naar het alles in 1 pakket van KPN. Toch slaat de twijfel toe nu we berichten lezen op dit forum. we lezen problemen over:

- Geen HD beeld
- schakelen tussen zenders duurt lang
- teletekst van pagina naar pagina duurt lang
- reageren van de AB is erg traag
- Opnemen in de cloud gaat niet altijd goed
- vastlopers
enz enz enz ........................

Ik heb in een KPN winkel even gespeeld met KPN televisie maar was niet overtuigd. Het beeld was niet erg scherp, veel ruis. na 3 opnames gestart te hebben liep de zaak volledig vast. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor een verbinding in de zaak is maar dit voorspelt niet veel goeds.

Wie kan ons adviseren aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Kleineheino schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:46:
Hallo,

Wij hebben de intentie om over te gaan naar het alles in 1 pakket van KPN. Toch slaat de twijfel toe nu we berichten lezen op dit forum. we lezen problemen over:

- Geen HD beeld
- vastlopers

Ik heb in een KPN winkel even gespeeld met KPN televisie maar was niet overtuigd. Het beeld was niet erg scherp, veel ruis. na 3 opnames gestart te hebben liep de zaak volledig vast. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor een verbinding in de zaak is maar dit voorspelt niet veel goeds.

Vraag me af wat voor tuner ze in de winkel hadden 8)7.
- Zolang je niet in een of ander gehucht achteraf woont is het onwaarschijnlijk dat je problemen met HD zal krijgen.
- AB reageert bij mij gewoon instant, zappen is tevens snel, echter alsnog niet zo snel als analoog.
- Nog nooit vastloper gehad (2 maanden in gebruik)
- Ruis in het beeld is erg vreemd, bij storingen vertoont ITV glitches maar geen ruis, keek je niet toevalig naar een TV met digitenne? HD is gewoon erg scherp, alsnog is die van Ziggo scherper doordat KPN beperkt wordt door de OPTA.

Teletekst en opnemen verder geen ervaring mee. Live pauzeren doe ik wel regelmatig, nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:45
Had eerst enkel nog digitale tv bij upc, sinds 1 maand standaard alles in een bij KPN.
Al een keer een probleem gehad, moest mobiel bellen dus extra kosten, internesoftware update overdag wat volgens de kpn eigenlijk alleen maar 's nachts plaatsvind, na 1 uur eindelijk verholpenen.
Sinds vanavond 22:05 heb ik geen tv ontvangst meer. Modem en box al herstart geeft geen soelaas. KPN helpdesk sluit om 22:00 en verder storing doorgeven niet mogelijk. Heb echt spijt dat ik ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joop99 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:21:
[...]

Dat geldt voor de versie zoals KPN hem levert met alleen een timeshift module, er zit wel degelijk de optie voor een harddisk in die kpn niet levert. Kijk maar hier.
KPN levert de 1853 met 8GB SSD module, uiteraard doelde ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 14:20
Zap_pa schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:07:
Had eerst enkel nog digitale tv bij upc, sinds 1 maand standaard alles in een bij KPN.
Al een keer een probleem gehad, moest mobiel bellen dus extra kosten, internesoftware update overdag wat volgens de kpn eigenlijk alleen maar 's nachts plaatsvind, na 1 uur eindelijk verholpenen.
Sinds vanavond 22:05 heb ik geen tv ontvangst meer. Modem en box al herstart geeft geen soelaas. KPN helpdesk sluit om 22:00 en verder storing doorgeven niet mogelijk. Heb echt spijt dat ik ben overgestapt.
Om 22:06 tweette @KPNwebcare:
Door uitgelopen werkzaamheden kunt u problemen ervaren met Interactieve TV. Een reboot kan mogelijk helpen. Excuses voor het ongemak.

Misschien heeft dat er iets mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf gisteren de hele dag geen TV gehad wegens een 'account geblokkeerd' melding op de STB. iTV online werkte wel gewoon en vanmorgen deed alles het ook weer gewoon. Er gebeuren soms vreemde dingen met iTV.

Nou waren wij gisteren weinig thuis dus we hebben alleen het kijken van het nieuws bij het ontbijt gemist maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik ben sinds vandaag ook aangesloten op glasvezel en heb een 1853 gekregen.
Al een stuk of 6 vastlopers gehad.
Net wel beeld instellingen op 1080i gezet, ben benieuwd hoe dat gaat.

Is er ergens te controleren of je de laatste firmware hebt, heb zelf 0.33.5
Mocht dit niet de laatste versie zijn, is deze dan te forceren?

Verder was ik benieuwd wat er gebeurd als je de 8GB schijf vervangt voor een grotere laptop schijf.
Kan je dan wel lokaal opnemen of is de software compleet aangepast?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zover ik weet kan je account dat gewoon niet, een hdd gaat dat niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457295

Ik heb de Motorola 1863 met KPN iTV.

Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik de zenderlijst in beeld om te zappen?
Ik neem aan dat met dit apparaat een overzicht van de zenders te zien is zonder daarbij de Gids te moeten raadplegen, zoals dat ook met alle ziggo decoders kan. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:36
Hebben mensen hier het de laatste tijd nog voor elkaar gekregen om een 1963 toegestuurd te krijgen?, hebben sinds gister een nieuwe Panasonic Viera en meteen weer problemen met de 1853.. HDCP authentication error
moet het ding hard resetten voordat ik uberhaupt beeld krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Uitgelopen werkzaamheden Interactieve TV

Begintijd: 2012-05-02 01:00Als gevolg van uitgelopen werkzaamheden kunt u een verminderde dienstverlening ervaren met de interactieve onderdelen van de dienst Interactieve TV.

Mogelijk dient u de TV-ontvanger uit en aan te zetten om de dienst weer te kunnen gebruiken. Onze excuses voor dit ongemak.

Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Starttijd: 2012-05-02 01:00 Eindtijd: onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 457295 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:17:

Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik de zenderlijst in beeld om te zappen?
Ik neem aan dat met dit apparaat een overzicht van de zenders te zien is zonder daarbij de Gids te moeten raadplegen, zoals dat ook met alle ziggo decoders kan. bvd
Met de 196* tuners kan dat door op de OK knop te drukken. Ik mag hopen dat deze handige functie ook in de 1853 is ingebouwd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Anoniem: 457295 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:17:

Goedemiddag

Bij de 1963 is dat OK indrukken!
Weet niet of dat ook zo gaat voor de 1853.

Gewoon even proberen of even opzoeken bij KPN handleidingen-service.

PS excuus had het antwoord van mijn buurman boven mij niet gelezen wat dit bericht eigenlijk weer overbodig maakt 8)7 8)7

vriendelijke groeten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thijs1 op 05-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Kleineheino schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:46:
Hallo,

- Geen HD beeld
- vastlopers

Goedemiddag

Wij hebben inmiddels al voor het derde jaar glas- vezel standaard pakket en tot volle tevredenheid.
als er problemen zijn worden die keurig en snel opgelost.
-Het opnemen op de cloud waar ik eerlijk gezegd geen voorstander van was werkt wel goed eerlijk is eerlijk.
soms als programma;s erg uitlopen mis je wel eens een paar minuten maar over het algemeen gaat het goed.
Grote voordeel hier van 6 programma''s tegelijk opnemen en overal kijken,programmeren op afstand met tab of laptop thuis of op kantoor.
Nadeel na 1 jaar worden programma's verwijderd, nog een nadeel nog geen tijdopname,s kunnen maken en ook niet dagelijks of wekelijks maar ik heb begrepen dat er aanpassingen komen.
-HD beeld is prima mooi scherp echter niet zo mooi als UPC digitaal maar dat heeft betrekking op het gehele TV pakket de kwaliteit is goed maar eerlijk is eerlijk UPC digitaal is beter.
-Internet geen problemen snelheid symetrisch werkt prima.

Dus hoop dat je hier wat aan heb (ik werk overigens niet bij KPN -;)

Wij zijn tevreden als er dingen stuk gingen werden die snel vervangen en met de storingen valt het helemaal mee.
Het vastlopen van STB's herken ik niet wij hebben 3x de VIP1963 en die werken prima en snel.
Schakelen tussen zenders gaat snel niet bij de oude STB VIP 1960 maar de huidige 1963 gaat het prima.
Wat betreft teletekst nooit problemen mee gehad.
Je schrijft ook over ruis in het beeld dat herken ik niet, en kan volgens mij ook niet met digitaal beeld.

PS ik besef wel dat je niet echt duidelijk maak of je over wil stappen naar GLAS of naar ADSL wat mijn voorbeeld betreft gaat het hier om GLAS.

Vriendelijke groeten

[ Voor 5% gewijzigd door Thijs1 op 05-05-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
nico445 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:00:
Hebben mensen hier het de laatste tijd nog voor elkaar gekregen om een 1963 toegestuurd te krijgen?, hebben sinds gister een nieuwe Panasonic Viera en meteen weer problemen met de 1853.. HDCP authentication error
Ook als je het ding op 1080i hebt vastgezet? Dat loste bij m'n ouders problemen met zwart beeld, niet uit standby komen op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:36
Loekie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:41:
[...]

Ook als je het ding op 1080i hebt vastgezet? Dat loste bij m'n ouders problemen met zwart beeld, niet uit standby komen op.
Kwam vandaag uit op dezelfde tip, nu eindelijk geen problemen meer :).
Toch een stuk beter dan de oplossing van de KPN Helpdesk (Met Scart aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
vervallen

[ Voor 99% gewijzigd door Thijs1 op 05-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
nico445 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:00:
Ik heb vorige week nog een nieuwe 1963 gekregen ivm een storing oude 1963.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 11:38
wanneer gaan ze nou kanaal 1 tot 10 hd doen en 701 tot 710 non hd?
of dat je zelf een playlist kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
KPN geeft trouwens sinds een paar dagen het signaal van Ketnet tot 20:00 door op Canvas. Sneu voor de liefhebbers van de giro (wielrennen) gisteren en vandaag.
Bij KPN zeggen ze dat ze er geen invloed op hebben en dat dit signaal vanuit België zo aangeleverd wordt.
Ik hoop dat vanaf 14 mei Canvas wel volledig wordt uitgezonden.

De VRT heeft nogal voor verwarring door niet vanaf 14 mei Canvas en Ketnet te splitsen maar dat al vanaf 1 mei te doen. Hierdoor hebben o.a. Ziggo en UPC besloten Ketnet vervroegd toe te voegen.
Maar zover ik heb begrepen hebben ook zij het signaal van Ketnet tot 20:00 op Canvas.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb hier een spontane reboot gehad van de ontvanger terwijl ik tv was aan t kijken. Iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

Hjordis schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:03:
Ik heb hier een spontane reboot gehad van de ontvanger terwijl ik tv was aan t kijken. Iemand dit ook al eens gehad?
ja meerdere keren zelfs. De ontvanger is deze morgen opgehaald, was een 1960 trouwens

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hoort wellicht niet in dit topic thuis, maar aangezien het wel met KPN interactieve TV te maken heeft post ik het toch maar hier...
ik heb sinds gisteren problemen met het TV kijken op m'n iPad..

Ik heb een normaal iTV KPN abonnement en kan thuis via wifi TV kijken op m'n iPad (met een daarvoor bestemde app).

Sinds gisteren wordt m'n klantnummer en wachtwoord niet meer geaccepteerd.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de software-update en update van iOS naar 5.1.1...

Meer mensen hier last van?

(overigens werkt TV kijken op m'n TV gelukkig wel gewoon)

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 10-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Gitarist schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:02:
Sinds gisteren wordt m'n klantnummer en wachtwoord niet meer geaccepteerd.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de software-update en update van iOS naar 5.1.1...
Gisteravond had ik exact hetzelfde verschijnsel op de website itvonline.nl gewoon op de PC.
Inloggen lukte echter wel maar de credentials waarmee je in moet loggen is de combinatie klantnummer/pincode (van de decoder) en NIET je wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

ninjazx9r98 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Gisteravond had ik exact hetzelfde verschijnsel op de website itvonline.nl gewoon op de PC.
Inloggen lukte echter wel maar de credentials waarmee je in moet loggen is de combinatie klantnummer/pincode (van de decoder) en NIET je wachtwoord.
Nee, excuses de pincode bedoelde ik. Ik zal vanavond nog eens proberen en dan ook via een computer ipv iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:47
Ik zit een beetje met mijn twijfels. De situatie zit zo bij ons:

Wij willen 3 tv's (1 hdmi, 1 scart en 1 CI+ of hdmi) aansluiten bij kpn. Nu weet ik dat je bij het pakket 'internet en tv standaard' 2 decoders ontvangt maar zijn dit HD-decoders of SD? En moet er voor de 3e tv nog een decoder worden besteld of kan er een CI+ kaart worden besteld? Want ik werd op de KPN site al gauw doorverwezen naar Digitenne en denk niet dat dit de bedoeling is.

Ook had ik een vraag over de kwaliteit van de HD-zenders, is dit acceptabel of kan ik beter kijken bij een andere provider?

De reden dat we voor KPN willen gaan is dat ziggo te duur is (betalen voor 3 decoders) en tele2 maximaal maar 2 tv's tegelijk kan aansturen.

Momenteel zitten we bij tele2 (alles in 1). Dit abonnement verloopt in Juli en vanaf Juni kunnen wij ons afmelden als klant. Is het aan te raden om nog even te wachten met kijken, aangezien het EK er ook weer aan komt en er misschien dan leuke aanbiedingen beschikbaar zijn?

En wat voor verbinding gebruikt KPN voor het ontvangen van de televisie-zenders? gaat dit via een 'modem/box' of wordt hierbij gebruik gemaakt van de analoge aansluiting uit de muur?

}:O

[ Voor 8% gewijzigd door Barrybobslee op 10-05-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Je krijgt std 2 HD-capable decoders die afhankelijk van de verbinding(van HD hoorde ik boven 10,5 Mbit lijnsnelheid) ook HD kunnen ontvangen via 1 STB (bij mijn ouders 2STB).
Als ik de lijn van mijn ouders met 45Mbit op een instap-abo zie, dan kan er ook een 3e bij, dit blijkt KPN echter (nog?) niet te doen en verwijst voor verdere TV's naar een digitenne STB of CI+smartcard die je kunt huren a 4 €/maand.

Over de kwaliteit kan ik alleen maar zeggen dat het er prima uitziet, maar een direct vergelijk met bijvoorbeeld een Ziggo is niet te maken anders dan op bitrates. Als ik het vergelijk met HD via glashart media(DVB-C) vind ik het er vergelijkbaar uitzien voor studioprogramma's(P&W, DWDD etc). Programma's met meer dynamiek laten iets meer bewegings onscherpte zien, dit zal vergelijkbaar met je huidige ITV van Tele2 zijn door beperkingen bandbreedte/codecs daar zijn compromissen gemaakt.

Beste advies dat ik kan geven is controleren wat bij verschillende DSL-aanbieders als snelheid geboden wordt, dit hangt samen met wat er mogelijk is. 20-50 mbit zoals bij m'n ouders icm basis abo lijkt mooi te werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Loekie op 10-05-2012 16:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
STB???

Ik neem aan dat het mogelijk is om via CI+ ook HD te kunnen ontvangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Farid. schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:25:
STB???

Ik neem aan dat het mogelijk is om via CI+ ook HD te kunnen ontvangen??
KPN heeft alleen een CI-module voor digitenne als je TV ook DVB-T ondersteund. CI+ wordt alleen door kabelaars gebruikt in NL op dit moment.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
Maar wat zou dan in mijn geval de beste oplossing zijn met 3 tv's?

Eisen:
- Wil op 3 tv's kunnen ontvangen
- minimaal 2 tv's op HD en de 3e is een oude beeldbuis dus gaat via scart/analoog
- HD-zender
- Met internet verbinding.

Providers die wij kunnen ontvangen:
- KPN
- xs4all
- tele2 (valt af, te weinig HD zenders en geen ondersteuning voor 3e tv)
- t-mobile
- telfort
- scarlet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:38
Wij hebben met iTV echt rare verschijnselen;

- op laptop werkt iTV online wel.
- op Samsung Note en iPod Touch 4G (iOS 5.1, tethered jail) werkt het niet. Met de KPN iTV online app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@Farid. Dat hangt maar net van je eisen af, maar ik zou dan voor de oude CRT digitenne nemen en voor andere TV's ITV. Bij elke TV krijg je dan een kastje, die van ITV zijn std HD-geschikt. Als je bij verschillende providers postcode-check doet en kijkt welke snelheden beschikbaar zijn is ws HD ook mogelijk(zeker als je dit al via Tele2 hebt, ontevreden met Tele2 dan?).
Trouwens XS4All, KPN en telfort zijn technisch hetzelfde met andere prijs en andere extra's, XS4all is meest open, Telfort goedkoop en ook redelijk open. Bij KPN zit je het dichtst bij de bron, dus nwe apps etc eerder bij KPN.

[ Voor 23% gewijzigd door Loekie op 10-05-2012 16:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Gitarist schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Nee, excuses de pincode bedoelde ik. Ik zal vanavond nog eens proberen en dan ook via een computer ipv iPad.
Via de website itvonline.nl werkt het op dit moment gewoon weer zoals het hoort en hoef ik dus niet in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Inmiddels werkt het TV kijken op de iPad via iTV van KPN weer :)
Farid. schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:33:
Maar wat zou dan in mijn geval de beste oplossing zijn met 3 tv's?

Eisen:
- Wil op 3 tv's kunnen ontvangen
- minimaal 2 tv's op HD en de 3e is een oude beeldbuis dus gaat via scart/analoog
- HD-zender
- Met internet verbinding.

Providers die wij kunnen ontvangen:
- KPN
- xs4all
- tele2 (valt af, te weinig HD zenders en geen ondersteuning voor 3e tv)
- t-mobile
- telfort
- scarlet
KPN valt af, want je kan niet op twee TV's in HD kwaliteit kijken met een dual-abo. Dus het is óf één in HD, of twee in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58
Met een glasvezel abbo gaat het wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Arjantje72 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:02:
Inderdaad met Glasvezel van bv KPN kan je HD kijken en opnemen op meerdere ontvangers.
Volgens mij max 5 maar weet niet zeker.
Wij hebben er drie in iedere geval met een standaard abbo dus 100/100 Mbit

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gitarist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:01:
Inmiddels werkt het TV kijken op de iPad via iTV van KPN weer :)

[...]

KPN valt af, want je kan niet op twee TV's in HD kwaliteit kijken met een dual-abo. Dus het is óf één in HD, of twee in SD.
Gaat wel werken maar ligt eraan hoe goed je lijn is.
Heb het hier op 2 tuners tegelijk werken op vdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
harryslinger schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:08:
[...]

Gaat wel werken maar ligt eraan hoe goed je lijn is.
Heb het hier op 2 tuners tegelijk werken op vdsl
Zelfde bij mijn parental units :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Update:

14/05: Kanaalwijziging: wijziging Belgische kanalen. Start 16:00 PM - 16:30 PM

Oud:
Belgie Eén - kanaal 22
Canvas/Ketnet - kanaal 23

Nieuw:
Belgie Eén - kanaal 27
Canvas - kanaal 28
Ketnet - kanaal 29

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bedankt, kan ik gelijk even mijn harmony aanpassen ;)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook discovery in HD zou worden geleverd in het basis pakket.
Wie kan dit bevestigen, en als het zo is vanaf wanneer?

[ Voor 60% gewijzigd door goldvinger op 14-05-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:45:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook discovery in HD zou worden geleverd in het basis pakket.
nieuws: KPN verhoogt prijzen tv-abonnementen in ruil voor extra zenders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
goldvinger schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:45:

Volgens dit nieuwsbericht https://www.xs4all.nl/kla...actueel/zenderwijzigingen zou Discovery HD gisteren toegevoegd moeten worden. Ik kon hem helaas niet vinden.

Edit: volgens dit bericht http://www.totaaltv.nl/ni...uit_met_Discovery_HD.html komt Discovery HD er vanaf 15 mei bij. Vandaag dus.

Edit 2: Volgens mij doet-ie het al want ik zie Discovery Showcase HD in itvonline actief staan. heb al even wat geprogrammeerd op afstand.

[ Voor 23% gewijzigd door giant2000 op 15-05-2012 10:55 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Arjantje72 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:02:
Excuses, je hebt gelijk. Bij ons is glasvezel vooralsnog niet verkrijgbaar :/ dus zit dat niet in m'n "systeem". Mijn post betrof dus alleen KPN iTV over ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gitarist schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Excuses, je hebt gelijk. Bij ons is glasvezel vooralsnog niet verkrijgbaar :/ dus zit dat niet in m'n "systeem". Mijn post betrof dus alleen KPN iTV over ADSL.
En dan nog kan het wel, m'n ouders hebben ook op 2 STB's tegelijk HD.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
giant2000 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:24:
[...]

Volgens dit nieuwsbericht https://www.xs4all.nl/kla...actueel/zenderwijzigingen zou Discovery HD gisteren toegevoegd moeten worden. Ik kon hem helaas niet vinden.

Edit: volgens dit bericht http://www.totaaltv.nl/ni...uit_met_Discovery_HD.html komt Discovery HD er vanaf 15 mei bij. Vandaag dus.

Edit 2: Volgens mij doet-ie het al want ik zie Discovery Showcase HD in itvonline actief staan. heb al even wat geprogrammeerd op afstand.
Het werkt nu bij mij ook d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Thijs1 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:09:
[...]

Inderdaad met Glasvezel van bv KPN kan je HD kijken en opnemen op meerdere ontvangers.
Volgens mij max 5 maar weet niet zeker.
Wij hebben er drie in iedere geval met een standaard abbo dus 100/100 Mbit

vriendelijke groeten
Ze adverteren met 10, maar in werkelijkheid krijgt bijna niemand zijn 9e STB gekoppeld.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Herby schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Ze adverteren met 10, maar in werkelijkheid krijgt bijna niemand zijn 9e STB gekoppeld.
Welk normaal huishouden heeft 10 TV's in huis staan? :X (Waar men ook TV op kijkt natuurlijk he)

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-05-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 06:23

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kom ze regelmatig tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

een paar locaties bedenken...

1x Woonkamer
1x Keuken
1x Badkamer
1x Slaapkamer zoon (gemiddeld 2 kinderen?)
1x Slaapkamer dochter (gemiddeld 2 kinderen?)

...dat zijn er 5 en ik kan geen andere dingen bedenken :P

Wel een probleempje hier... Ik heb nog steeds de HD-zenders niet van KPN terwijl die wel aangeboden zouden moeten worden op dit adres. Iemand een idee waar het aan kan liggen / wat ik moet doen? Ik ben in een KPN winkel geweest en daar zeiden ze dat het gewoon moest kunnen volgens de gegevens die zij hadden (snelheid en type abonnement. Zijn er eisen aan je STB?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
w4rguy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:44:
Wel een probleempje hier... Ik heb nog steeds de HD-zenders niet van KPN terwijl die wel aangeboden zouden moeten worden op dit adres. Iemand een idee waar het aan kan liggen / wat ik moet doen? Ik ben in een KPN winkel geweest en daar zeiden ze dat het gewoon moest kunnen volgens de gegevens die zij hadden (snelheid en type abonnement. Zijn er eisen aan je STB?
Heb je wel HDMI?
Hoe is snelheid? Checken via 192.168.1.254 of 192.168.2.254, heb me laten vertellen dat deze boven 10,5 of 12 moest liggen voor HD.
Anders even bellen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58
.

Je moet bij je instellingen wel aanzetten dat je de HD zenders wilt zien, standaard staat dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 06:23

Totaalgeflipt

De enige echte

1x Woonkamer
1x Keuken
1x Badkamer

+
1x zitkamer
1x logeer kamer
1x terras
1x slaapkamer ouders
1x tuinhuisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1

1x Woonkamer
1x Keuken
1x Badkamer

Inderdaad gaat lastig worden maar je zou het zo kunnen doen:

1x Woonkamer
1x Keuken
1x Badkamer

1x konijnenhok
1xKippenhok
1xnaast de vijver
1x Schuur
1x Garage

Maakt 10 -:)

Bye the way voor HD ontvangst moet je dit wel aanzetten in je ontvangers -:)
menu-instellingen-beelscherm-HD ontvangst 8)7

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 09:20
Arjantje72 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 05:29:
[...]

Je moet bij je instellingen wel aanzetten dat je de HD zenders wilt zien, standaard staat dat uit.
Belangrijker is dat je de juiste internetsnelheid (min 12Mb) hebt.
Is de afstand tussen de centrale en je huis te groot en haal je daarom de 12Mb niet dan heb je op dit moment gewoon pech.

Je snelheid is te zien in je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo,

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn tv box volledig uit gaat als ik hem uit zet,
Nu als ik hem uit zet zie ik nog het beeld dat ik op de aanknop moet drukken om de tv box aan te zetten.

En dit is voor mij erg lastig want nu sprint mijn tv niet op standby omdat me tv nogsteeds het beeld signaal binnen krijgt.

En mijn 2de probleem is ik heb een tv inde keuken met een draadloos video zender en daarop heb ik de schotel en de tv box op 1 composite aangesloten , maar nu zie ik telkens als ik schotel wil kijken dat ene beeld nog doorheen.

Hoe kan ik dat oplossen?

Want ik wil dat beeld niet meer zien als ik de tv box uit heb , dat ik op de aanknop moet drukken om hem aante zetten weet me neefje van 4 ook wel :)

[EDIT:] en ik vind jammer dat ik de volume niet kan regelen via de tv box zelf. Op mijn slaapkamer gebruik ik een pc monitor als tv scherm met een composite naar vga converter er tussen, en nu moet ik telkens opstaan om de volume knop op de monitor harder/zachter te zette en dat is knap lastig :(

[ Voor 17% gewijzigd door Technoturk op 25-05-2012 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
1. Je kan het beeld niet uitzetten. De enige manier die ik kan bedenken is de stekker eruit trekken (of een charmante manier: de stekker via een schakelaar in het stopcontact.

2. Zie 1. Of een verdeelkastje ertussen waarmee je het signaal naar de tv kan schakelen.

3. Je kan op de afstandsbediening de volumeknoppen programmeren van jouw tv. Ik bedien gewoon het volume van mijn Samsung tv met de afstandsbediening van KPN. Het zou inderdaad prettig zijn als je de keuze had tussen direct audio out en een uitgang waar je het volume mee kan bepalen (zoals de Digitenne kastjes dat ook kunnen). Het zal er mee te maken dat dit niet werkt op een digitale audio uitgang. Maar ja, zolang KPN zelfs de populairste HD kanalen nog niet digitaal doorheeft had dat makkelijk gekund.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onne schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:47:
Heeft iemand toevallig ervaring met de Motorola 1960 of 1963HD in combinatie met een Marmitek invisible control (6).
Het lukt mij helaas niet deze met elkaar te laten praten waardoor het plannetje e.e.a. netjes weg te werken een beetje in het water valt...
Ervaringen en tips zijn welkom!
bericht is al weer een tijdje oud maar ik zit met hetzelfde probleem, het werkt met alle apparaten behalve de kpn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
Last van ghosting nu pas opvallend met het voetbal. Met andere wedstrijden half jaar geleden niet gehad. Dacht eerst dat het aan tv lag maar met apple tv geen last van ghosting. Alles afgesloten alleen hdmi kabel er tussen nog steeds vaag dubbel beeld. Wat je vroeger had met tv kijken via antenne, de bal lijkt een beetje dubbel maar dan dus vaag. Andere hdmi kabel zelfde probleem.

Iemand suggesties?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
zmeding schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:43:
Last van ghosting nu pas opvallend met het voetbal. Met andere wedstrijden half jaar geleden niet gehad. Dacht eerst dat het aan tv lag maar met apple tv geen last van ghosting. Alles afgesloten alleen hdmi kabel er tussen nog steeds vaag dubbel beeld. Wat je vroeger had met tv kijken via antenne, de bal lijkt een beetje dubbel maar dan dus vaag. Andere hdmi kabel zelfde probleem.

Iemand suggesties?
Welke STB? Wat heb je als beeld-instelling? Voor snel bewegend beeld(voetbal dus) wil je liever 720p dan 1080i.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Loekie schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:53:
[...]

Welke STB? Wat heb je als beeld-instelling? Voor snel bewegend beeld(voetbal dus) wil je liever 720p dan 1080i.
De streams zijn 1080i dus 1080i instellen op de stb is het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08-2023
Hey, is het op een een of andere manier mogelijk om met de interactieve tv van kpn een gedeelde map in het netwerk te bekijken? Zodat ik makkelijk films vanaf mijn laptop of harde schijf kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

remmie80 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:38:
Hey, is het op een een of andere manier mogelijk om met de interactieve tv van kpn een gedeelde map in het netwerk te bekijken? Zodat ik makkelijk films vanaf mijn laptop of harde schijf kan afspelen
Nee, daar heb je media players voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 23:10
Loekie schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:53:
[...]

In principe heb je gelijk, maar de STB op 720p zetten is echt onzin als de streams interlaced zijn (en bij TV, zowel HD als SD, is dat vrijwel altijd het geval).

De settopbox op een -p instelling zetten is alleen zinvol als de de-interlacer en andere postprocessing algoritmes in je settopbox beter zijn dan die van je TV zelf.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Telfort zegt op hun eigen forum dat ze 720p uitzenden als HD, en dat is toch hetzelfde signaal als KPN doorgeeft?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
Zijn er al mensen die de nieuwe interface hebben? Ik zie nog niks van de aangekondigde veranderingen.

En kan je inmiddels al herhaald opnemen? Zodat je een serie niet iedere week hoeft in te stellen? Komt dat nou met de nieuwe software of is het al geïmplementeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
remmie80 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:38:
Ha, dat is een goede. Dan ken je KPN nog niet. Ze hebben zelfs de USB aansluitingen afgesloten, laat staan dat via het netwerk van je pc film kan kijken. Technisch is het allemaal prima mogelijk maar dat zal KPN nooit en te nimmer doen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
sikman schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:40:
Zijn er al mensen die de nieuwe interface hebben? Ik zie nog niks van de aangekondigde veranderingen.

En kan je inmiddels al herhaald opnemen? Zodat je een serie niet iedere week hoeft in te stellen? Komt dat nou met de nieuwe software of is het al geïmplementeerd?
Nee, is nog niet uitgerold. Voor het einde van het jaar.
Wat ik ook mis is eigen opnames via itvonline kijken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43
Ik heb deze week IPTV opgeleverd gekregen (weliswaar van Telfort) met de 'nieuwe' STB VIP1853, maar het volgende is het geval.

De STB loopt meerdere keren per avond vast. Ook als ik gewoon tv kijk zonder ook meer een handeling te doen loopt het beeld vast, tevens is er dan eigenlijk niets meer mogelijk (zappen, de stb uitzetten via afstandsbediening of via het knopje op de decoder zelf, via de schakelaar aan de achterkant is het uiteraard wel mogelijk om de gehele decoder uit te zetten). Op een gegeven moment komt er in beeld te staan 'De decoder gaat herstarten'. Dit herstarten gebeurt vervolgens een aantal keren achter elkaar en dan doet alles het weer even.

Ook hapert het beeld af en toe (vooral de HD kanalen). Als ik dezelfde kabel in mijn laptop steek haal ik meer dan 40Mbit dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Zijn deze problemen bekend of heb ik wellicht een kapotte (doa) STB ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wat bedoel je met vastlopen? Wordt het beeld zwart ofzo of gaat hij automatisch rebooten? Probeer het ding in de settings een op 1080i te zetten (beter zijn de kanalen toch niet), wellicht heb je last van HDMI oorlog tussen TV en STB.

Mocht dat niks doen dan vermoed ik een brakke STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Jheroun schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:38:
Wat bedoel je met vastlopen? Wordt het beeld zwart ofzo of gaat hij automatisch rebooten? Probeer het ding in de settings een op 1080i te zetten (beter zijn de kanalen toch niet), wellicht heb je last van HDMI oorlog tussen TV en STB.

Mocht dat niks doen dan vermoed ik een brakke STB.
Beeld wordt inderdaad of zwart of blijft stilstaan en daarna rebooten.

Andere HDMI kabel had ik nog niet geprobeerd. 1080i zetten wel, maar gaf geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Inmiddels lijkt het aan de HDMI te liggen:

Via Scart loopt de STB namelijk niet vast, maar via HDMI wel. Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd en ook verschillende HDMI poorten in mijn tv.

Iemand een suggestie? Of zou het toch een defecte stb zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

AvK

Ready Set Go

KPN bellen en een nieuwe STB aanvragen. Als je je probleem een beetje netjes voorlegt sturen ze je zo een nieuwe op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteravond. Ik heb sinds een paar maanden iptv via KPN glasvezel met de 1853 STB en tot gisteravond werkte dit vrijwel probleemloos.

Gisteravond verscheen opeens tijdens het tv kijken de tekst "de decoder gaat nu herstarten" in beeld. O.k., beetje vreemd, maar ik dacht aan een update of iets dergelijks.
Vandaag zette ik de tv aan en kreeg ik alleen geluid zonder beeld. Na opnieuw opstarten via de aan-uit knop wil de decoder helemaal niet meer opstarten. De 1e 2 deelblokjes worden groen en vervolgens blijft de decoder hangen bij het 3e deelblokje: dat blijft geel met de tekst "een ogenblik geduld" erboven, maar er gebeurt daarna helemaal niets meer. :/

Ik kan geen resetknop oid vinden.

Update:
Ik had nog een 2e STB liggen die nog niet in gebruik was. Nu krijg ik bij het opstarten een foutmelding: het ophalen van de software is mislukt en ik moet alle netwerkapparaten met DHCP uit mijn netwerk halen en dan de ontvanger opnieuw opstarten.

2e Update
Ik heb vandaag de 2e STB rechtstreeks aangesloten op de EPB ipv vanaf een switch en opnieuw opgestart. Nu heb ik weer gewoon tv. :*)
Ik vraag me af of het probleem aan de switch kan hebben gelegen, maar ik heb nu even geen tijd om dat uit te zoeken. Vanavond eerst maar gewoon tv kijken op mijn tv ipv op mijn iPad. :Y

[ Voor 29% gewijzigd door Louise525 op 21-06-2012 17:18 . Reden: Update ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:01
Afgelopen week de app voor de Iphone ontdekt. Je kan hier geen tv op ontvangen maar wel de programma gids + mogelijkheid om een programma op te nemen (je moet dan wel het opname pakket hebben).

Toch wel handig om even in de trein iets op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Marc3l schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:09:
Afgelopen week de app voor de Iphone ontdekt. Je kan hier geen tv op ontvangen maar wel de programma gids + mogelijkheid om een programma op te nemen (je moet dan wel het opname pakket hebben).

Toch wel handig om even in de trein iets op te nemen :)
Mooi toch? De app voor Android smartphones werkt precies zo.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBO is hier inmiddels actief! Mooi spul man, vooral dat HBO go wat je erbij krijgt is top.

/edit
Toch niet zo geweldig als ik dacht dat HBO go. Je mag het maar op 1 apparaat tegelijk kijken en als je wilt switchen van apparaten dan moet je 4 uur wachten. Je kunt dus niet op je laptop een serie kijken en dan die later afkijken op je tablet bijvoorbeeld.

En hij herkent mijn laptop ineens niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:26:
HBO is hier inmiddels actief! Mooi spul man, vooral dat HBO go wat je erbij krijgt is top.

/edit
Toch niet zo geweldig als ik dacht dat HBO go. Je mag het maar op 1 apparaat tegelijk kijken en als je wilt switchen van apparaten dan moet je 4 uur wachten. Je kunt dus niet op je laptop een serie kijken en dan die later afkijken op je tablet bijvoorbeeld.

Ik las ergens anders ook al dat het aanbod in HBO go nogal mager is ten op zichte van de programma's die ze uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 29-07 09:23

B2

wa' seggie?

Ik overweeg over te stappen van UPC naar KPN sinds de snelheid van het premium abonnement naar 80/8 is gegaan. Het zou meer dan 300 euro per jaar schelen, plus 120 euro van spotify (en een hoop geproblemen met UPC) plus ik kan makkelijker overstappen wanneer hier glasvezel komt. Ik zit in een 'oud' FttC gebied, dus volgens KPN zou ik de 80 mbit makkelijk moeten kunnen halen.

Als router gebruik ik nu mijn eigen Linux server, dit wil ik ook graag zo laten. In het KPN glasvezel topic las ik wat over het afsplitsen van de verschillende vlan's zoals die door KPN gebruikt worden op de Experiabox. Is dit splitsen ook mogelijk bij VDSL? Of is het nog handiger een eigen modem aan te schaffen ipv de Experiabox?

Hoe zijn de ervaringen met de homeplug setjes voor bv een stb bij een tweede tv waar geen utp aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-07 05:44
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:26:

/edit

Ik heb zelf HBO via Ziggo, maar HBO GO is overal gelijk. Je kan 3 apparaten maximaal toevoegen. 1 Tablet, 1 Smartphone en 1 PC/Laptop. Je mag tussendoor zo vaak switchen en zo lang gebruiken als je wilt, maar 1 tegelijk. Je kan dus prima op je laptop een film kijken en later op je tablet af kijken, en vice versa. Je moet echte WEL eerst je tablet én je pc toevoegen als nieuw apparaat ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 14:20
B2 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:19:
plus ik kan makkelijker overstappen wanneer hier glasvezel komt.
Die (drog)reden heb ik ook gebruikt, maar het blijkt een niets uit te maken:
  • Je VDSL aansluiting zit in een ander administratief systeem; op het moment dat je Glasvezel aanvraagt, zul je alles weer moeten aanvragen/specificeren: er is (nog) geen koppeling tussen beide systemen
  • Al je huidige apparatuur wordt komt te vervallen en wordt vervangen (is mij tenminste verteld)
Is dit splitsen ook mogelijk bij VDSL?
Nee, bij VDSL heb je de Experiabox nodig om het analoge signaal om te zetten naar digitaal signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 29-07 09:23

B2

wa' seggie?

Robocom schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:12:
[...]
Die (drog)reden heb ik ook gebruikt, maar het blijkt een niets uit te maken:
  • Je VDSL aansluiting zit in een ander administratief systeem; op het moment dat je Glasvezel aanvraagt, zul je alles weer moeten aanvragen/specificeren: er is (nog) geen koppeling tussen beide systemen
  • Al je huidige apparatuur wordt komt te vervallen en wordt vervangen (is mij tenminste verteld)
Vanuit Reggefiber/KPN wordt tegenwoordig het tegenovergestelde beweert.. Tenminste voor het omzetten van gegevens. Apparatuur kan inderdaad zo zijn zoals je zegt.
Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste