??? zijn de televisies van tegenwoordig daar niet veel te dun voor???Henkie-Jan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:39: Voordeel is weer dat je hem ook desnoods tegen de zijkant van de TV zou kunnen plakken met stevig tape of i.d.
De huidige generatie tv's heeft bijna geen scart meer binnen 1 /2 jaar helemaal niet meer.Henkie-Jan schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:39:
Heb twee 1853'ers even bekeken. Mooie is dat er nu standaard een HDMI kabel wordt meegeleverd. Nadeel is dat er geen geluidskabeltje wordt meegeleverd en het ontbreken dus van een 2e SCART poort op sommige TV's.
Maar er iets bovenop zetten zou ik niet doen. Sowieso is het apparaat zo klein dat je er niet echt iets boven op kwijt kan. Voordeel is weer dat je hem ook desnoods tegen de zijkant van de TV zou kunnen plakken met stevig tape of i.d.
Momenteel hebben de meeste flatscreens 4 of meer HDMI aansluitingen.
Voor het geluid heb je dan dus eigenlijk ook geen kabeltje meer nodig wil je dit wel kan je de toslink gebruiken.
Of natuurlijk goede tulip's is nog een optie.
vriendelijke groeten
Er blijkt toch een geluidskabeltje in te zitten. Van minijack naar tulp. 
En ik bedoel aan de zijkant van een oud bakbeest.
Ze komen toch nog vrij veel voor. Meestal op slaapkamers enzo.
En ik bedoel aan de zijkant van een oud bakbeest.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik ben van plan om van Ziggo alles in 1 plus over te stappen naar Kpn alles in 1 standaard.
Ik wil 1 interactieve tv-ontvanger bij de tv boven hebben staan, ik heb nu 1 cat5e kabel naar boven lopen, en daar nu een TP-link WR1043ND als switch/wireless-accespoint staan. Ik wil deze kabel blijven gebruiken voor het gewone netwerk en voor de interactieve tv-ontvanger.
Ik heb nu de laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen en het is dus mogelijk om met de nieuwste experia-box het tv-signaal via de gewone lan-poort van de experia-box, via de switch boven naar de digitale tv-ontvanger te laten lopen?
Klopt dit?
Ik wil 1 interactieve tv-ontvanger bij de tv boven hebben staan, ik heb nu 1 cat5e kabel naar boven lopen, en daar nu een TP-link WR1043ND als switch/wireless-accespoint staan. Ik wil deze kabel blijven gebruiken voor het gewone netwerk en voor de interactieve tv-ontvanger.
Ik heb nu de laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen en het is dus mogelijk om met de nieuwste experia-box het tv-signaal via de gewone lan-poort van de experia-box, via de switch boven naar de digitale tv-ontvanger te laten lopen?
Klopt dit?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Dat klopt!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Maar alleen als je TP-link 'dom' switched en niet 'slim' routeert.AvK schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:31:
Dat klopt!
De TP-link is nu ook alleen switch, het router-gedeelte wordt nu gedaan door het ubee-modem van de Ziggo.Loekie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Maar alleen als je TP-link 'dom' switched en niet 'slim' routeert.
Mooi, dan kan ik de boel bestellen, en de Ziggo opzeggen!
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Een vraag mbt de draadloze verbindingsset voor interactieve tv. Het beeld hapert regelmatig of blijft hangen. Waar kan dit mee te maken hebben? Is internet basis te traag om en gedegen draadloze verbinding tot stand te brengen? TV kijken is echt amper een optie op deze wijze....
Als je internet te traag is om een gedegen verbinding tot stand te brengen, dan zou het bekabeld ook waardeloos TV kijken moeten zijn. Heb je dat al eens geprobeerd?
Is de verbinding tussen de draadloze verbindingsset adapters wel in orde? Branden de lampjes correct? Heb je het aangesloten zoals de handleiding voorschrijft?
Is de verbinding tussen de draadloze verbindingsset adapters wel in orde? Branden de lampjes correct? Heb je het aangesloten zoals de handleiding voorschrijft?
Sluit de settopbox gewoon rechtstreeks aan met een UTP kabel, dan weet je de verbinding goed is.
Thanks voor de tip! Bij mij stond die op nee.... Tevens nu ingesteld 5 minuten ervoor opnemen en 15 erna ( vrouwlief nam altijd het programms erna op omdat het einde van films er niet opstond (ze was iets te lui om dat steeds per programma toe te voegen.....)giant2000 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:18:
Kijk even bij MENU-INSTELLINGEN om je tuner geschikt te maken voor de ontvangst van HD. Mogelijk is deze per abuis terug gezet (dit was bij mij het geval, terwijl ik tot nog toe altijd het HD testkanaal op 700 had).
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Probeer zoals eerder gezegd een UTP kabel, als de problemen dan nog steeds bestaan kun je het best even de HD bellen. Als de problemen dan verdwenen zijn dan moet je kijken naar de manier waarop je je stroomadapters hebt aangesloten, dwz andere stopcontacten proberen en omliggende stopcontacten vrijmaken.derKaiser29 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:04:
Een vraag mbt de draadloze verbindingsset voor interactieve tv. Het beeld hapert regelmatig of blijft hangen. Waar kan dit mee te maken hebben? Is internet basis te traag om en gedegen draadloze verbinding tot stand te brengen? TV kijken is echt amper een optie op deze wijze....
Ik heb deze week mijn Ziggo TV opgezegd en zodra de bevestiging binnen is ga ik alles in één van KPN met iTV bestellen (heb nu al bellen en Internet via KPN).
Ik heb nu ADSL (tot 8 Mbit) en ga dan naar VDSL (tot 40 Mbit ofzo). Heeft iemand hier ervaring met de soepelheid van die overschakeling? Ik las al wat negatieve ervaringen ivm omsteken in centrales maar is dat regel of uitzondering?
Ik heb nu ADSL (tot 8 Mbit) en ga dan naar VDSL (tot 40 Mbit ofzo). Heeft iemand hier ervaring met de soepelheid van die overschakeling? Ik las al wat negatieve ervaringen ivm omsteken in centrales maar is dat regel of uitzondering?
Nare ervaring hier. Heb 2 weken zonder internet gezeten zonder aankondiging omdat in de centrale de kaart vervangen moest worden. De monteur had de juiste kaart niet bij zich en moest er dus later nog heen. Was misschien slim geweest als ze ons gewoon eerst even terug hadden geprikt in de oude kaart.Jheroun schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:38:
Ik heb deze week mijn Ziggo TV opgezegd en zodra de bevestiging binnen is ga ik alles in één van KPN met iTV bestellen (heb nu al bellen en Internet via KPN).
Vervolgens melde KPN dat ik mijn huidige router kon houden, wat niet werkte. Een vervangende router gekregen en die heeft 2 jaar lang kuren gehad (TG787). Heb nu eindelijk een redelijke router (Arcadyan).
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik had mijn Ziggo opzegbevestiging binnen dus heb het KPN pakket besteld. En nu maar bidden dat ze geleerd hebben van de fouten die ze bij jou gemaakt hebben
Verwijderd
Overstappen was echt geen enkel probleem. Alles van KPN snel binnen en 12 maart zonder problemen over. Ook ik had een 8Mbit internet plus bellen en nu alles in een van KPN.Jheroun schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:38:
ik zit er ook aan te denken om dit weekend KPN interactief alles in 1 pakket te nemen. Ik heb echter nog 2 vraagjes:
1) werken die draadloze ontvangers goed, of kan ik beter de boel met kabels aansluiten? De kabels liggen er nog niet, dus ik prefereer draadloos, maar dan moet het dus wel goed zijn...
2) is het goed zelf te installeren, of kan ik beter de monteur laten komen? Ben niet heel onhandig... heb zelf me pc in elkaar gezet, maar geen idee of ik veel problemen kan verwachten.
Hoop dat jullie me kunnen helpen...
1) werken die draadloze ontvangers goed, of kan ik beter de boel met kabels aansluiten? De kabels liggen er nog niet, dus ik prefereer draadloos, maar dan moet het dus wel goed zijn...
2) is het goed zelf te installeren, of kan ik beter de monteur laten komen? Ben niet heel onhandig... heb zelf me pc in elkaar gezet, maar geen idee of ik veel problemen kan verwachten.
De draadloze set die je van KPN krijgt is volgens mij iig wel de best werkende, ik heb zelf een keer de tot 85Mbps versie gekocht (die's een slag goedkoper) en dat werkte matig. Sterk afhankelijk van de bekabeling in je huis, overigens. In ons oude huis (jaren 30 woning met redelijk brakke bekabeling|) kreeg ik trouwens beter een link tussen woonkamer en zolder dan in ons nieuwe huis (bouwjaar 2010). Bekabeld is sowieso beter, en dat scheelt ook stroom, die draadloze dingen worden best warm.
Ik weet niet wat die monteur allemaal doet, die heb ik er niet bijbesteld (hoop ik, vond dat wat onduidelijk in de procedure) maar als tweaker krijg je dit wel aan elkaar geknoopt natuurlijk
Ik weet niet wat die monteur allemaal doet, die heb ik er niet bijbesteld (hoop ik, vond dat wat onduidelijk in de procedure) maar als tweaker krijg je dit wel aan elkaar geknoopt natuurlijk
Ik heb sinds 2 dagen interactieve tv via glasvezel (als uitbreiding van bestaand glasvezelabonnement). Helaas heb ik het nog niet helemaal goed aan de praat gekregen.
Ik heb de nieuwste STB, de 1853. Deze gaat als ik 's avonds de tv uitzet na maximaal 4 uur in standby (dat is niet uit te zetten in het instellingenmenu). Het lampje bovenop de STB wordt dan rood.
Eenmaal in slaapstand kan ik de STB daar niet meer uitkrijgen anders dan door de powerknop uit en weer aan te zetten. Daarna moet ik langdurig wachten voordat het hele tv-gebeuren opnieuw is opgestart, maar in ieder geval kan ik dan weer tv kijken.
Met de afstandsbediening (die ik gekoppeld heb aan mijn tv) krijg ik alleen de groene lampjes op mijn tv en op de STB werkend, maar daar heb ik weinig aan zonder beeld. Er verschijnt geen zendernummer in het schermpje van de STB.
Wat doe ik verkeerd?
Of ligt het misschien toch aan de hardware?

Ik heb de nieuwste STB, de 1853. Deze gaat als ik 's avonds de tv uitzet na maximaal 4 uur in standby (dat is niet uit te zetten in het instellingenmenu). Het lampje bovenop de STB wordt dan rood.
Eenmaal in slaapstand kan ik de STB daar niet meer uitkrijgen anders dan door de powerknop uit en weer aan te zetten. Daarna moet ik langdurig wachten voordat het hele tv-gebeuren opnieuw is opgestart, maar in ieder geval kan ik dan weer tv kijken.
Met de afstandsbediening (die ik gekoppeld heb aan mijn tv) krijg ik alleen de groene lampjes op mijn tv en op de STB werkend, maar daar heb ik weinig aan zonder beeld. Er verschijnt geen zendernummer in het schermpje van de STB.
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 50% gewijzigd door Louise525 op 16-03-2012 22:53 ]
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Na een tijd - ruim 3 maanden - van heel veel vruchteloze telefoontjes met KPN vanwege niet geleverde Spotify Premium, woensdag een lang gesprek gehad, deze keer met iemand die wel daadkracht toonde.
Als ik woensdag a.s. geen Spotify heb, krijg ik ½ jaar Eredivisie Live gratis.
En mijn telefoonkosten vergoed. En een nieuwe TV-ontvanger erbij, ik kon een ongebruikte - nieuw in doos, we hadden er 2 - Motorola 1960 weer mee teruggeven.
Based on results, kan ik een half jaar voetbal tegemoet zien.
Als ik woensdag a.s. geen Spotify heb, krijg ik ½ jaar Eredivisie Live gratis.
En mijn telefoonkosten vergoed. En een nieuwe TV-ontvanger erbij, ik kon een ongebruikte - nieuw in doos, we hadden er 2 - Motorola 1960 weer mee teruggeven.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoe moeilijk kan dat nou zijn, zo'n Spotify-code aan een klant doen toekomen??? (ik vrees nu ook voor die van mij).Ramzzz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:39:
Na een tijd - ruim 3 maanden - van heel veel vruchteloze telefoontjes met KPN vanwege niet geleverde Spotify Premium, woensdag een lang gesprek gehad, deze keer met iemand die wel daadkracht toonde.
Als ik woensdag a.s. geen Spotify heb, krijg ik ½ jaar Eredivisie Live gratis.![]()
Ik hoop wel dat je een concrete naam hebt van die persoon waar je bovenstaande afspraken mee hebt gemaakt en dat de afspraken in een mail staan samengevat.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Yep.Louise525 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:02:
[...]
Hoe moeilijk kan dat nou zijn, zo'n Spotify-code aan een klant doen toekomen??? (ik vrees nu ook voor die van mij).
Ik hoop wel dat je een concrete naam hebt van die persoon waar je bovenstaande afspraken mee hebt gemaakt en dat de afspraken in een mail staan samengevat.
Die staan vast.
Wat ging er mis? Er is mij ooit gevraagd of ik ongevraagde reclame <spam> van KPN wilde ontvangen, en daar heb ik nee op gezegd.
Dat <nee> vinkje heeft kennelijk 3,5 maand lang alle post van KPN met registratiecodes tegengehouden.
Nitwits.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
wis de software eens uit het geheugen. (opnieuw opstarten, menu knop in gedrukt houden en dan terug naar fabrieksinstellingen)Louise525 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:14:
Ik heb sinds 2 dagen interactieve tv via glasvezel (als uitbreiding van bestaand glasvezelabonnement). Helaas heb ik het nog niet helemaal goed aan de praat gekregen.![]()
Eenmaal in slaapstand kan ik de STB daar niet meer uitkrijgen anders dan door de powerknop uit en weer aan te zetten. Daarna moet ik langdurig wachten voordat het hele tv-gebeuren opnieuw is opgestart, maar in ieder geval kan ik dan weer tv kijken.![]()
Wat doe ik verkeerd?![]()
Of ligt het misschien toch aan de hardware?
roelbb
1) ontvangers werken redelijk tot goed. Het legt er ook een beetje aan wat voor apparaten je op de bewuste stopcontact zit. Die zouden eventueel voor storing kunnen zorgen. Alleen met de HD-zenders gaat het bij mij mis. Veel vastlopers. (heb diverse verhalen op internet gelezen van gebruikers die dit ook hebben) Maar met de gewone zenders heb ik geen problemen. Het beste is natuurlijk om kabels te trekken. (Ik heb het dus wel over de devolo's die je van kpn geleverd krijgt)Pretender82 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:05:
ik zit er ook aan te denken om dit weekend KPN interactief alles in 1 pakket te nemen. Ik heb echter nog 2 vraagjes:
2) Ik heb alles zelf gedaan. Het stelt niet erg veel voor. Alles spreekt voor zich. Ik ben niet heel erg handig en mij is het zonder problemen gelukt. Je zegt zelf dat je niet onhandig bent dus jou moet het zeker lukken
[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 17-03-2012 11:45 ]
Bedankt voor de info jheroun en goldvinger... dan ga ik het sowiezo zelf ff proberen om te installeren. ik zal nog is ff denken over de draadloze ontvanger... denk dat ik het wel doe want niet echt zin om kabels te trekken.
Dat kan ik bevestigen. Vandaag internet + interactieve TV geinstalleerd, fluitje van een cent. IS/RA doosje aan de muur geplakt, modem aangesloten, switch gebruikt en hierachter 1 computer + TV gehangen (zodat ik niet 2x mijn kabel naar de woonkamer hoefde te trekken), kabel gelegd met van die kabelklemmetjes.goldvinger schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:43:
[...]
1) ontvangers werken redelijk tot goed. Het legt er ook een beetje aan wat voor apparaten je op de bewuste stopcontact zit. Die zouden eventueel voor storing kunnen zorgen. Alleen met de HD-zenders gaat het bij mij mis. Veel vastlopers. (heb diverse verhalen op internet gelezen van gebruikers die dit ook hebben) Maar met de gewone zenders heb ik geen problemen. Het beste is natuurlijk om kabels te trekken. (Ik heb het dus wel over de devolo's die je van kpn geleverd krijgt)
2) Ik heb alles zelf gedaan. Het stelt niet erg veel voor. Alles spreekt voor zich. Ik ben niet heel erg handig en mij is het zonder problemen gelukt. Je zegt zelf dat je niet onhandig bent dus jou moet het zeker lukken
Het werkt wel als ik eerst de STB opstart en pas daarna de tv. Vreemd dat dit ertoe doet.roelbb schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:11:
[...]
wis de software eens uit het geheugen. (opnieuw opstarten, menu knop in gedrukt houden en dan terug naar fabrieksinstellingen)
Ik heb trouwens probleemloos hd met mijn instap abonnement, wel VDSL. Met HD aan haal ik ook nog netjes 8mbit op speedtest. Ik moet nog even proberen de zenderlijst aan te passen zodat de HD zenders op 1t/m 10 staan.
[ Voor 14% gewijzigd door SCIxX op 18-03-2012 18:06 ]
Geen problemen gehad hier. Nieuw modem was snel binnen, aansluiten en draaien maar.Jheroun schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:38:
2,00 m. + begane grond
Dat gaat op dit moment nog niet lukken. De zendervolgorde ligt vast. Ik heb zelf een profiel aangemaakt waarin ik voorkeuzes 1 t/m 10 heb uitgezet. Vrouwlief zit sindsdien opvallend veel naar MTV (12) te kijkenSCIxX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:05:
Ik moet nog even proberen de zenderlijst aan te passen zodat de HD zenders op 1t/m 10 staan.
Er gaan geruchten dat er in april een software update komt waarin naast een opgefriste menustructuur ook iets aan zendervoorkeuzes zou worden gedaan.
2,00 m. + begane grond
Pardon, is het anno 2012 niet mogelijk om de zendervolgorde van de ontvanger te programmeren???giant2000 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:52:
[...]
Dat gaat op dit moment nog niet lukken. De zendervolgorde ligt vast. Ik heb zelf een profiel aangemaakt waarin ik voorkeuzes 1 t/m 10 heb uitgezet. Vrouwlief zit sindsdien opvallend veel naar MTV (12) te kijken
Er gaan geruchten dat er in april een software update komt waarin naast een opgefriste menustructuur ook iets aan zendervoorkeuzes zou worden gedaan.
PS. Heb Alles-in-een besteld, krijg het 16 april binnen. 't Zou me zeer teleurstellen als de volgorde niet te wijzigen is!
Dat kan bij digitale tv van Ziggo ook niet. Wel kun je zelf zenderlijsten maken.marino_centrino schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:30:
[...]
Pardon, is het anno 2012 niet mogelijk om de zendervolgorde van de ontvanger te programmeren???
PS. Heb Alles-in-een besteld, krijg het 16 april binnen. 't Zou me zeer teleurstellen als de volgorde niet te wijzigen is!
Wat wel verschilt is dat bij Ziggo de Nederlandse HD-zenders op 1 t/m 10 zitten en de Nederlandse SD vanaf 70. Bij KPN zitten de SD-zenders op 1 t/m 10 en de HD-zenders vanaf 701.
Helaas kan dit bij Glashart Media ook niet. Aan de andere kant, ik ken maar heel weinig andere aanbieders waar dit wél kan (bij UPC hebben ze er ook eindeloos om moeten zeuren).
Wat Glashart Media dan wel weer veeeel beter aanpakt dan KPN, is dat daar ook de HD-versie (indien beschikbaar/geabonneerd) by default wordt gekozen en dus ook op 1, 2, 3, 4, etc. komt. Verder kan je je favoriete zenders opnemen in een profiel en vervolgens in een mozaiek-scherm tegelijk zien....
Wat Glashart Media dan wel weer veeeel beter aanpakt dan KPN, is dat daar ook de HD-versie (indien beschikbaar/geabonneerd) by default wordt gekozen en dus ook op 1, 2, 3, 4, etc. komt. Verder kan je je favoriete zenders opnemen in een profiel en vervolgens in een mozaiek-scherm tegelijk zien....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De geruchten gaan dat KPN de HD zenders wel naar 1 t/m 10 gaat verplaatsen aangezien meer dan 80% van hun klanten inmiddels HD zenders in het basispakket hebben zitten. Maar het kan ook zijn dat KPN het wel mogelijk maakt om, bijvoorbeeld in een een eigen profiel, de zendervolgorde te wijzigen.
In elk geval hebben de nieuwste tuners (die ook geen harde schijf meer hebben) de vernieuwde layout al (download de handleiding maar eens op http://www.kpnadsl.nl/han...eidingen&session=IP4Q*tTk )
In elk geval hebben de nieuwste tuners (die ook geen harde schijf meer hebben) de vernieuwde layout al (download de handleiding maar eens op http://www.kpnadsl.nl/han...eidingen&session=IP4Q*tTk )
2,00 m. + begane grond
Mooie lay-out.giant2000 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:21:
De geruchten gaan dat KPN de HD zenders wel naar 1 t/m 10 gaat verplaatsen aangezien meer dan 80% van hun klanten inmiddels HD zenders in het basispakket hebben zitten. Maar het kan ook zijn dat KPN het wel mogelijk maakt om, bijvoorbeeld in een een eigen profiel, de zendervolgorde te wijzigen.
Voor de grap eens gekeken op knp.com, en wat zie ik: 10 HD kanalen in standaardpakket, YESSS. Heb geen kpn, maar dit moet upc toch ooit gaan beantwoorden??
Nu lees ik hierboven dat HD signaal 8 mbit zou zijn, heb ook wel ns gehoord dat het 5 is....?
Voordat ik overstap ook maar overweeg wil ik wel een belangrijkere vraag beantwoord zien: hoe snel zal internet zijn? Heb nu upc 50, en zou kpn 40 ook prima vinden. Nu komt het: heb op kpn, xs4all, tele2 postcodetests gedaan.. In het verleden was mijn adres altijd geschikt voor alles wat het telefooonlijntje had (amsterdam Zuid). Nu krijg ik bij Tele2 en Xs4all te horen dat ik slechts 8Mbit kan krijgen, WTH?? En bij kpn, kan ik opeens wel 40 krijgen (50 niet volgens de kpn postcodecheck). Raar, en onbetrouwbaar, zal denk ik bij buren moeten informeren wat ze halen, want van die check kan ik niet echt zeker zijn. Haal ik makkelijk die 40, of haal ik maar 25, of nog niet eens 10?? Mij is het onduidelijk.
Nu lees ik hierboven dat HD signaal 8 mbit zou zijn, heb ook wel ns gehoord dat het 5 is....?
Voordat ik overstap ook maar overweeg wil ik wel een belangrijkere vraag beantwoord zien: hoe snel zal internet zijn? Heb nu upc 50, en zou kpn 40 ook prima vinden. Nu komt het: heb op kpn, xs4all, tele2 postcodetests gedaan.. In het verleden was mijn adres altijd geschikt voor alles wat het telefooonlijntje had (amsterdam Zuid). Nu krijg ik bij Tele2 en Xs4all te horen dat ik slechts 8Mbit kan krijgen, WTH?? En bij kpn, kan ik opeens wel 40 krijgen (50 niet volgens de kpn postcodecheck). Raar, en onbetrouwbaar, zal denk ik bij buren moeten informeren wat ze halen, want van die check kan ik niet echt zeker zijn. Haal ik makkelijk die 40, of haal ik maar 25, of nog niet eens 10?? Mij is het onduidelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-03-2012 23:38 ]
Heeft iemand toevallig ervaring met de Motorola 1960 of 1963HD in combinatie met een Marmitek invisible control (6).
Het lukt mij helaas niet deze met elkaar te laten praten waardoor het plannetje e.e.a. netjes weg te werken een beetje in het water valt...
Ervaringen en tips zijn welkom!
Het lukt mij helaas niet deze met elkaar te laten praten waardoor het plannetje e.e.a. netjes weg te werken een beetje in het water valt...
Ervaringen en tips zijn welkom!
Als je binnen 2km van de centrale woont dan houdt het systeem van KPN er rekening mee datSjah schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:19:
Voor de grap eens gekeken op knp.com, en wat zie ik: 10 HD kanalen in standaardpakket, YESSS. Heb geen kpn, maar dit moet upc toch ooit gaan beantwoorden??
Je op vdsl wordt gezet, weet niet hoe dat bij de andere providers zit. Sowieso verschilt de postcode check van de helpdesk van kpn met die van de website. Uiteindelijk kom je er pas echt achter als je het in huis hebt. Ik ben zelf van 120 terug naar 8mbit maar vind het prima, hd kijken en internetten op 2pcs ook geen probleem.
Tx. Woon bij wat ik denk dat waar de centrale ligt, op nog geen kilometer. Maar wat je zegt (en ik wel wist eigenlijk).... afwachten.
Is Radio Veronica Hits bij jullie ook al weken kapot? Nummer: 817.
Heb er (nog) geen melding van gemaakt omdat ik er niet naar luister.
Verwijderd
Ik weet niet of dit past in dit topic, omdat wij officieel digitale TV hebben geen interactieve TV van KPN. Ik lees alleen op internet (hoewel vooral uit 2010 en 2011) dat hetzelfde probleem zich voordoet met interactieve TV.
Wij hebben de zwarte TV "tuner" van KPN en het gebruik van de (witte)afstandbediening is echt een crime! Dat ding is zo ongelooflijk traag dat je meteen het gevoel hebt dat de TV aangesloten is via een 28K modem oid. Ik overdrijf niet als het soms meer dan 5 seconden duurt voordat de TV (eigenlijk dus de toner) reageert op een signaal van de afstandbediening. Op de tuner zie je wel meteen een rood lampje knipperen dat het signaal van de afstandbediening ontvangen wordt, maar daarna duurt het heel lang voordat er iets gebeurt.
Het opmerkelijke is dat zappen met de TV zelf (met bijbehorende afstandbediening) wel prima gaat, maar dan mis je dus alle extra mogelijkheden van digitale TV (info over programma, TV gids, uitzending gemist, etc).
Nu zijn we naar de KPN winkel gegaan en daar mochten we (gratis) met de helpdesk bellen en die hebben ons wat instructies gegeven over het updaten van de TV tuner etc. Allemaal gedaan, maar het heeft helemaal niks geholpen.
Is dit een bekend probleem, of wordt het tijd om een nieuwe TV tuner te laten opsturen?
Wij hebben de zwarte TV "tuner" van KPN en het gebruik van de (witte)afstandbediening is echt een crime! Dat ding is zo ongelooflijk traag dat je meteen het gevoel hebt dat de TV aangesloten is via een 28K modem oid. Ik overdrijf niet als het soms meer dan 5 seconden duurt voordat de TV (eigenlijk dus de toner) reageert op een signaal van de afstandbediening. Op de tuner zie je wel meteen een rood lampje knipperen dat het signaal van de afstandbediening ontvangen wordt, maar daarna duurt het heel lang voordat er iets gebeurt.
Het opmerkelijke is dat zappen met de TV zelf (met bijbehorende afstandbediening) wel prima gaat, maar dan mis je dus alle extra mogelijkheden van digitale TV (info over programma, TV gids, uitzending gemist, etc).
Nu zijn we naar de KPN winkel gegaan en daar mochten we (gratis) met de helpdesk bellen en die hebben ons wat instructies gegeven over het updaten van de TV tuner etc. Allemaal gedaan, maar het heeft helemaal niks geholpen.
Is dit een bekend probleem, of wordt het tijd om een nieuwe TV tuner te laten opsturen?
Kreeg je bij verwijderen van de software ook te zien dat het systeem daar een 10 tellen mee bezig was? De keuze voor verwijderen blijkt niet direct intuïtief en dus klik je standaard op nee. Bij m'n ouders komt het heel af en toe voor, software verwijderen lost het weer een tijdje op.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:18:
Ik weet niet of dit past in dit topic, omdat wij officieel digitale TV hebben geen interactieve TV van KPN. Ik lees alleen op internet (hoewel vooral uit 2010 en 2011) dat hetzelfde probleem zich voordoet met interactieve TV.
Gisteren kreeg ik een brievenpakket van KPN binnen met info over mijn aanvraag. Daarin stonden ook het abonummer en de pincode dus maar eens geprobeerd of iTV online het toevallig al deed, en inderdaad. Wel jammer dat dat nog niet zoveel zenders zijn maar het werkt prima.
Ik zag overigens ook staan dat je na activatie van al je nieuwe spullen een nummer moet bellen om de oude abonnementen stop te zetten, lekker handig dat
Ik zag overigens ook staan dat je na activatie van al je nieuwe spullen een nummer moet bellen om de oude abonnementen stop te zetten, lekker handig dat

Verwijderd
Mmm ik probeer te achterhalen hoe ik ook alweer de software (updates) verwijder, maar helaas kan ik het niet vinden in de handleiding of op internet. Als ik in het menu instellingen wil kiezen moet ik een pincode invoerenLoekie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:48:
[...]
Kreeg je bij verwijderen van de software ook te zien dat het systeem daar een 10 tellen mee bezig was? De keuze voor verwijderen blijkt niet direct intuïtief en dus klik je standaard op nee. Bij m'n ouders komt het heel af en toe voor, software verwijderen lost het weer een tijdje op.
Uit >> aan met menuknop ingedrukt >> rode knop >> naar ja, ok indrukken >> sluiten >> opnieuw starten.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:14:
[...]
Mmm ik probeer te achterhalen hoe ik ook alweer de software (updates) verwijder, maar helaas kan ik het niet vinden in de handleiding of op internet. Als ik in het menu instellingen wil kiezen moet ik een pincode invoeren
Verwijderd
Bij 1e sterretje bij opstarten op menu gedrukt en daarna gekozen voor firmware verwijderen. Gekozen voor opnieuw opstart en dat staat nu al 5 min in beeld
Stond er ook bij dat het ding bezig was? Als dat er niet stond is het niet goed gegaan.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:58:
Bij 1e sterretje bij opstarten op menu gedrukt en daarna gekozen voor firmware verwijderen. Gekozen voor opnieuw opstart en dat staat nu al 5 min in beeld
Verwijderd
Toen ik firmware verwijderen deed gaf ie 1 à 2 seconden erna al aan dat het gelukt was. Daarna gewoon in het menu gescrold naar opnieuw opstarten, maar dat staat er nu nog steeds (half uur later).Loekie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:01:
[...]
Stond er ook bij dat het ding bezig was? Als dat er niet stond is het niet goed gegaan.
Als in, je moet nog opnieuw opstarten, of krijg je de befaamde bolletjes?Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Toen ik firmware verwijderen deed gaf ie 1 à 2 seconden erna al aan dat het gelukt was. Daarna gewoon in het menu gescrold naar opnieuw opstarten, maar dat staat er nu nog steeds (half uur later).
Verwijderd
Er staat in beeld "Opnieuw opstarten..". Ik ben er vanuit gegaan dat dat een mededeling was i.p.v. een instructie. Heb ook geprobeerd de uit/aan-knop op de voorkant ingedrukt te houden, maar er gebeurt niks.
'Lopen' de bolletjes dan ook? Als ze niet lopen gebeurt er niets, je moet echt op ok drukken... Daarna start deze pas nieuw...Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:40:
Er staat in beeld "Opnieuw opstarten..". Ik ben er vanuit gegaan dat dat een mededeling was i.p.v. een instructie. Heb ook geprobeerd de uit/aan-knop op de voorkant ingedrukt te houden, maar er gebeurt niks.
Verwijderd
Tis een blauw menu en er staat in een blauw kader in het midden "Opnieuw opstarten...". Er beweegt verder niks, dus het beeld is bevroren. Hij reageert op geen enkele knop. Beetje bang dat ik 'm nu gesloopt hebLoekie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:57:
[...]
'Lopen' de bolletjes dan ook? Als ze niet lopen gebeurt er niets, je moet echt op ok drukken... Daarna start deze pas nieuw...
Ka-ching! Eredivisie Live gratisch voor 1/2 jaar.Ramzzz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:39:
Als ik woensdag a.s. geen Spotify heb, krijg ik ½ jaar Eredivisie Live gratis.![]()
de KPNners waren er wat zuur van.
En ik ook: nog steeds geen Spotify!
Maarrrrr de Eredivisie die nu ongemeen spannend is kan ik wel gratis zien nu!
Gheh(default answer when surprisedVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:08:
[...]
Tis een blauw menu en er staat in een blauw kader in het midden "Opnieuw opstarten...". Er beweegt verder niks, dus het beeld is bevroren. Hij reageert op geen enkele knop. Beetje bang dat ik 'm nu gesloopt heb
Als je het ding met schakelaar achterop uitschakelt en weer inschakelt na een minuut oid?
Begin dan even van voren, dus weer software verwijderen als het kan, als het niet kan gewoon normaal starten.
Verwijderd
Ok, nu was het software verwijderen (ipv firmware verwijderen) na harde uit/aan (geen uit/aan knop op de achterkant, dus stekker eruit en erin). Daarna opnieuw opstarten (deed ie nu wel vanzelf) en nu staat er al 5 minuten menu-etc binnen halen.
Nog 5 min later is hij weer opgestart. Geen echt merkbaar verschil met ervoor. Ik snap niet hoe je zo'n product op de markt kunt brengen? Er wordt zoveel reclame gemaakt door KPN voor (interactieve) digitale TV en dan zit iedereen opgescheept met zo'n traag k*t apparaat? Kan het bijna niet geloven...
Nog 5 min later is hij weer opgestart. Geen echt merkbaar verschil met ervoor. Ik snap niet hoe je zo'n product op de markt kunt brengen? Er wordt zoveel reclame gemaakt door KPN voor (interactieve) digitale TV en dan zit iedereen opgescheept met zo'n traag k*t apparaat? Kan het bijna niet geloven...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 16:30 ]
Filmpje van hoe het zou moeten werken:Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:23:
Ik snap niet hoe je zo'n product op de markt kunt brengen? Er wordt zoveel reclame gemaakt door KPN voor (interactieve) digitale TV en dan zit iedereen opgescheept met zo'n traag k*t apparaat? Kan het bijna niet geloven...
YouTube: IPTV Motorola VIP1963 demo.AVI
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De 1963 zou goed moeten werken. Ik heb de 1960 gehad en dat was met zappen een drama. Gelukkig ging deze kapot en kreeg ik de 1963. Deze is een verademing vergeleken met de 1960.
Het kan (moet) natuurlijk altijd sneller.
Maar de problemen die jij beschrijft zou niet mogen.
Ik zou contact opnemen met de helpdesk en misschien dat de box vervangen kan gaan worden.
Succes
Het kan (moet) natuurlijk altijd sneller.
Maar de problemen die jij beschrijft zou niet mogen.
Ik zou contact opnemen met de helpdesk en misschien dat de box vervangen kan gaan worden.
Succes
Dit lijkt me een typisch 1960 tuner probleem. Probeer hem te ruilen voor een 1963 en je ergernissen zijn voorbij. De 1960 is gewoon een traag ding, achterhaald door de techniek.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:18:
2,00 m. + begane grond
Zou leuke deal zijn echter is de eredivisie over 6 weken afgelopen begin mei.Ramzzz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:15:
[...]
Ka-ching! Eredivisie Live gratisch voor 1/2 jaar.
de KPNners waren er wat zuur van.
En ik ook: nog steeds geen Spotify!
Maarrrrr de Eredivisie die nu ongemeen spannend is kan ik wel gratis zien nu!
Daarna krijg je herhalingen tot augustus en komen er aanbiedingen voor bv 5 euro per maand dit is namelijk ieder jaar zo -:)
Als je verstandig bent zeg je tegen KPN aftersales doe maar dat half jaar aan het begin van het volgend seizoen dus augustus 2012
Is zo maar een tip hoor -:)
Vriendelijke groeten
Kan iemand dit voor mij bevestigingen?Splinter Cell schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:45:
Is Radio Veronica Hits bij jullie ook al weken kapot? Nummer: 817.
Geen schakelaar achterzijde? Dan heb je de 1963 al? Hoe is het met de verbinding zelf? Haalt die je internetsnelheid + 8/9Mbit?Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:23:
Ok, nu was het software verwijderen (ipv firmware verwijderen) na harde uit/aan (geen uit/aan knop op de achterkant, dus stekker eruit en erin). Daarna opnieuw opstarten (deed ie nu wel vanzelf) en nu staat er al 5 minuten menu-etc binnen halen.
Anders zou ik de helpdesk bellen, meld even dat je al nwe software gehaald hebt.
Verwijderd
De helpdesk gaf natuurlijk dezelfde instructies als die ik zelf op internet ook al had gevonden (het resetten en verwijderen van software).
Eerder hebben we ook problemen gehad met internet (toen hadden we nog geen digitale TV) en heeft de helpdesk wel 4 (!) nieuwe modems opgestuurd voordat er een monteur kwam om de lijn te controleren (die achteraf dus niet goed bleek te zijn).
Kan ik de snelheid op de TV tuner controleren? Internet via Wlan en mijn PC (aangesloten via UTP op de modem) gaat wel met 2-2,5MB/s (+- 20Mbit download dus).
Ben morgenavond weer thuis en dan zal ik eens goed op de tuner kijken of we nou de 1960 of 1963 hebben.
Eerder hebben we ook problemen gehad met internet (toen hadden we nog geen digitale TV) en heeft de helpdesk wel 4 (!) nieuwe modems opgestuurd voordat er een monteur kwam om de lijn te controleren (die achteraf dus niet goed bleek te zijn).
Kan ik de snelheid op de TV tuner controleren? Internet via Wlan en mijn PC (aangesloten via UTP op de modem) gaat wel met 2-2,5MB/s (+- 20Mbit download dus).
Ben morgenavond weer thuis en dan zal ik eens goed op de tuner kijken of we nou de 1960 of 1963 hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 13:43 ]
Afgelopen weekend heb ik mijn interactieve tv aan willen sluiten mbv powerline, hier heb ik TP-Link TL-PA210KIT voor gebruikt. (Nieuwbouw/ adapter en E-box in meterkast/ ontvang adapter direct in wandcontact/ verschillende groepen). Beeld en geluid haperen bij gebruik van powerline, direct op E-box hapert niet.
Het vreemde is echter dat de downloadsnelheid zowel via powerline als direct op E-box 1375 KByte/sec haalt.
Is de kwaliteit van het beeld en geluid van meer afhankelijk dan alleen alleen de downloadsnelheid?
Het vreemde is echter dat de downloadsnelheid zowel via powerline als direct op E-box 1375 KByte/sec haalt.
Is de kwaliteit van het beeld en geluid van meer afhankelijk dan alleen alleen de downloadsnelheid?
Ja, downloadsnelheidmetertjes geven meestal de piek aan van een langere tijdspanne terwijl voor streamen van beeld en geluid een continu stabiele rate nodig is. Dikke kans dat de verbinding via die powerline dingen met pieken en dalen gaat, dat is voor een download prima maar voor streaming onbruikbaar.
Probeer eens een ping of traceroute over de link waar die powerline adapters deel van uitmaken te doen, ik vermoed dat je dan zal zien dat je jitter erg hoog is.
Probeer eens een ping of traceroute over de link waar die powerline adapters deel van uitmaken te doen, ik vermoed dat je dan zal zien dat je jitter erg hoog is.
Dan gaat mijn coax aansluiting eraan :-)
Bedankt voor je antwoord.
Bedankt voor je antwoord.
Ik krijg dat met de Motorola 1853 niet voor elkaar. Als ik hem opnieuw opstart en de menu knop ingedrukt houd dan gaat dat ding alsnog normaal opstarten. Is het een andere combinatie? Ik kan van mijn oude STB wel zoiets herinneren, maar bij de 1853 lukt het me echt niet.roelbb schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:11:
wis de software eens uit het geheugen. (opnieuw opstarten, menu knop in gedrukt houden en dan terug naar fabrieksinstellingen)
Iemand een idee?
When all else fails, resurrect and start over
Ik gebruik goedkope MSI powerline adapters op mijn hoofd-PC. Ik heb nergens last van, stabiele ping bij het gamen. Ook grotere downloads blijven stabiel, ook over langere tijd.Jheroun schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:39:
Ja, downloadsnelheidmetertjes geven meestal de piek aan van een langere tijdspanne terwijl voor streamen van beeld en geluid een continu stabiele rate nodig is. Dikke kans dat de verbinding via die powerline dingen met pieken en dalen gaat, dat is voor een download prima maar voor streaming onbruikbaar.
Mooi dat het bij jou wel werkt maar hoe relevant is jouw ping voor het probleem van Nmgn231?
Ik refereer aan het feit dat een goede throughput op downloads nog niet hoeft te betekenen dat de betreffende link ook jitter vrij is.
Ik refereer aan het feit dat een goede throughput op downloads nog niet hoeft te betekenen dat de betreffende link ook jitter vrij is.
Ook de 1963 gaat het opstarten op deze manier niet altijd lekker. Probeer dit eens: haal de stekker eruit, druk hem er na 10 seconden weer in en druk pas op MENU van de afstandsbediening zodra de eerste bolletjes in beeld komen.-BB- schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:35:
[...]
Ik krijg dat met de Motorola 1853 niet voor elkaar. Als ik hem opnieuw opstart en de menu knop ingedrukt houd dan gaat dat ding alsnog normaal opstarten. Is het een andere combinatie? Ik kan van mijn oude STB wel zoiets herinneren, maar bij de 1853 lukt het me echt niet.
Iemand een idee?
2,00 m. + begane grond
Een telefonische medewerker van KPN heeft uitgelekt dat de nieuwe firmware (dus met de nieuwe layout) op 16 april uitgerold gaat worden. Nog niet bekend of de vrije zendervolgorde daarin is verwerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 28-03-2012 10:27 ]
2,00 m. + begane grond
Ik hoop wel dat de nieuwe layout op de 1903/1963 stb's wat sneller werkt dan dat hij nu al werkt op de 1853 stb's. Hopelijk hebben ze de firmware wat geoptimaliseerd.giant2000 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:26:
Een telefonische medewerker van KPN heeft uitgelekt dat de nieuwe firmware (dus met de nieuwe layout) op 16 april uitgerold gaat worden. Nog niet bekend of de vrije zendervolgorde daarin is verwerkt.
M'n pa heeft zo'n nieuwe, daar werkt het anders. Schakelaar achter op uit >> aan >> knop bovenzijde kort indrukken direct hierna, dan kom je in het menu uit en kun je je ding doen.-BB- schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:35:
[...]
Ik krijg dat met de Motorola 1853 niet voor elkaar. Als ik hem opnieuw opstart en de menu knop ingedrukt houd dan gaat dat ding alsnog normaal opstarten. Is het een andere combinatie? Ik kan van mijn oude STB wel zoiets herinneren, maar bij de 1853 lukt het me echt niet.
Iemand een idee?
Kun je nu eigenlijk wel of niet herhaald opnemen op interactive TV. Ik heb interactieve TV met opname pakket maar het is me nogsteeds niet gelukt om herhaald opnemen ergens in te schakelen.... iemand ideeen?
Dit is niet mogelijk met het opneempakket.degranulatie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:20:
Kun je nu eigenlijk wel of niet herhaald opnemen op interactive TV. Ik heb interactieve TV met opname pakket maar het is me nogsteeds niet gelukt om herhaald opnemen ergens in te schakelen.... iemand ideeen?
vriendelijke groeten
Hoop dat deze keer wel een cold test gedaan hebben -:)giant2000 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:26:
vorige keer was niet 'zo'n succes
Ik dacht dat dit wel kom met interactieve TV?Thijs1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:08:
[...]
Dit is niet mogelijk met het opneempakket.
vriendelijke groeten
Alleen gebruikers die nog een STB met HD en hebben zonder opneempakket.degranulatie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:45:
[...]
Ik dacht dat dit wel kom met interactieve TV?
Gebruikers met het opneempakket kunnen dit dus niet.
Zie spec KPN link
http://kpn-glasklanten.cu...answers/detail/a_id/14938
Vriendelijke groeten
Gisteren gebeld door KPN of ik graag weer klant wil worden. Zit momenteel bij Alice na een overstap 2 jaar terug. Ingestemd met de aanbieding voor het alles-in-1-pakket standaard. Ben benieuwd. Momenteel haal ik bij Alice max. 12Mbit (pakket tot 20Mbit). Heb herhaaldelijk gevraagd of 40Mbit wel mogelijk is, aangezien ik volgens de postcodecheck 1494m van de wijkcentrale af woon. Dat was allemaal geen probleem.
Slimme zet of domme poging? Heb nog 7 dagen bedenktijd.
[ Voor 7% gewijzigd door flo_ op 28-03-2012 19:55 ]
Ik heb vandaag de all in one standaard geinstalleerd gekregen. Ik heb de H220N als box gekregen.
Ik heb wat minpuntjes hoor. De H220N zit he le maal dicht..... DHCP uitzetten niet mogelijk. Poortforwarding niet mogelijk. Poort 119/563 zitten dicht.... Na veel geklaag krijg ik een nieuwe met een andere firmware waar dit wel mogelijk is.
Tevens met de decoders is het miet mogelijk om HDMI - Versterker - TV te gaan, ivm de mogelijkheid tot illegaal opnemen van de tv op een ander medium.
Damn wat een flop..... maar goed dat ik 35 euro bespaar tov ziggo. (KPN medewerker korting )
Ik heb wat minpuntjes hoor. De H220N zit he le maal dicht..... DHCP uitzetten niet mogelijk. Poortforwarding niet mogelijk. Poort 119/563 zitten dicht.... Na veel geklaag krijg ik een nieuwe met een andere firmware waar dit wel mogelijk is.
Tevens met de decoders is het miet mogelijk om HDMI - Versterker - TV te gaan, ivm de mogelijkheid tot illegaal opnemen van de tv op een ander medium.
Damn wat een flop..... maar goed dat ik 35 euro bespaar tov ziggo. (KPN medewerker korting )
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Herhaald opnemen binnen het opnemen pakket is under construction. Ik heb het idee dat binnen de nieuwe firmware behoorlijk wat veranderen gaat, niet alleen de layout, maar ook van binnen. Alhoewel... als ik de verhalen van Dj-sannieboy hoor... ik hoop niet dat we inleveren aan snelheid, gaat net lekker op de 1963.degranulatie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:20:
2,00 m. + begane grond
Hmm, ik ben benieuwd of ik die box ook krijg, wordt wel uitdagend dan. De DHCP voor de rest van mijn huis wil ik niet vanaf dat ding maar vanaf mijn Cisco router, portforwarding naar mijn NAS heb ik ook graag aan en de HDMI wil ik ook door mijn versterker halen. Hoe ben jij aan die nieuwe firmware gekomen? Gewoon klagen bij de helpdesk?backupdevice schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:39:
Ik heb vandaag de all in one standaard geinstalleerd gekregen. Ik heb de H220N als box gekregen.
Wat gebeurt er als je de HDMI op je receiver aansluit, geeft hij dan helemaal geen beeld? Moet dat niet gewoon werken met een receiver die hdcp ondersteunt?
Als ik de decorder via HDMI op mijn versterker aansluit, krijg ik wel op mijn tv te zien op welke zender de decoder staat ( dus bijv RTL 4 GTST ) maar geen beeld en geluid. Tevens krijg je een HDCP error en dat beeld en geluid via HDMI is uitgeschakeld. Ik krijg dus WEL beeld van de decoder op mijn tv, maar geen TV beeld , snappie
.
Betreffende de modem...als je VDLS krijgt, dan krijg je 99% zeker de H220N. DHCP uitzetten is niet mogelijk, maar je kan wel DHCP binding doen, maar dat is een omweg. Manueel portforwarding kan niet, alleen met vooringestelde programma's, zoals Xboxlive, messenger....je kent het wel. Poort 563 ( SSL ) en poort 119 zitten standaard dicht. NAT settings zijn niet aan te passen. IP ranges etc etc is allemaal gelocked.
Ik heb 3 x gebeld met KPN en bij de 3e kreeg ik iemand aan de lijn die bereidt was om een andere modem op te sturen met de firmware waar dit wel mogelijk is. Ze schermen met het feit dat de fabrikant met een patch bezig is, maar dat is koestront. Gewoon wijzen naar de concurrenten en dreigen per direct alles terug te sturen.
Betreffende de modem...als je VDLS krijgt, dan krijg je 99% zeker de H220N. DHCP uitzetten is niet mogelijk, maar je kan wel DHCP binding doen, maar dat is een omweg. Manueel portforwarding kan niet, alleen met vooringestelde programma's, zoals Xboxlive, messenger....je kent het wel. Poort 563 ( SSL ) en poort 119 zitten standaard dicht. NAT settings zijn niet aan te passen. IP ranges etc etc is allemaal gelocked.
Ik heb 3 x gebeld met KPN en bij de 3e kreeg ik iemand aan de lijn die bereidt was om een andere modem op te sturen met de firmware waar dit wel mogelijk is. Ze schermen met het feit dat de fabrikant met een patch bezig is, maar dat is koestront. Gewoon wijzen naar de concurrenten en dreigen per direct alles terug te sturen.
[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 29-03-2012 09:45 ]
Ik had die ZTE even gegoogled en kom dan vrij snel op een pagina van TROS RADAR over soortgelijke problemen, kennelijk was daar iemand na dreigen bij de helpdesk wel geholpen, het NAT/Portforward stuk konden ze kennelijk remote openzetten.
Dus dat zal voor mij ook wel bellen worden dan
Edit: Volgens dit draadje op het RADAR forum is eea ook zonder nieuwe firmware mogelijk. Staan interessante dingen tussen.
Edit: Volgens dit draadje op het RADAR forum is eea ook zonder nieuwe firmware mogelijk. Staan interessante dingen tussen.
[ Voor 25% gewijzigd door Jheroun op 29-03-2012 10:05 . Reden: Link naar RADAR toegevoegd ]
Inderdaad....Maar dat kan niet meer op afstand. Ze sturen per direct een nieuwe modem met andere firmware erop.Jheroun schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:56:
Ik had die ZTE even gegoogled en kom dan vrij snel op een pagina van TROS RADAR over soortgelijke problemen, kennelijk was daar iemand na dreigen bij de helpdesk wel geholpen, het NAT/Portforward stuk konden ze kennelijk remote openzetten.
En, er is niks mogelijk met de huidige firmware....dat draadje op radar heb ik gelezen maar mijn modem zit HELEMAAL dicht.
[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 29-03-2012 10:22 ]
Wat ik via via gehoord heb is dat het vanaf een bepaalde datum is en er een aantal maanden overheen gaan voor het bij alle abonnees uitgerold is.giant2000 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:26:
Het wordt dus niet in één keer over alle abonnees tegelijk uitgerold.
Bedankt ik zal eens kijken of er in m'n ontvanger een HD zit. als dit inderdaad zo is dan moet ik het opname pakket uitschakelen en zou het moeten werken.... (Ik heb sinds Mar12 interactieve tv....)Thijs1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:40:
[...]
Alleen gebruikers die nog een STB met HD en hebben zonder opneempakket.
Gebruikers met het opneempakket kunnen dit dus niet.
Zie spec KPN link
http://kpn-glasklanten.cu...answers/detail/a_id/14938
Vriendelijke groeten
Tja mij werd ook het 40mbit abbonement aangeraden. Toen ik het eenmaal had kwam ik niet boven de 17-19Mbit uit. Bij verdere inspectie bleek ik een ADSL2+ verbinding te hebben die niet kon worden omgezet naar VDSL omdat ik 1667 meter van de centrale zitflo_ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:53:
Gisteren gebeld door KPN of ik graag weer klant wil worden. Zit momenteel bij Alice na een overstap 2 jaar terug. Ingestemd met de aanbieding voor het alles-in-1-pakket standaard. Ben benieuwd. Momenteel haal ik bij Alice max. 12Mbit (pakket tot 20Mbit). Heb herhaaldelijk gevraagd of 40Mbit wel mogelijk is, aangezien ik volgens de postcodecheck 1494m van de wijkcentrale af woon. Dat was allemaal geen probleem.
Schoonfamilie heeft 4 van die 1853 STBs? Interface ziet er goed uit, maar snel is het zeker niet. Dan liever de huidige interface op de 1903/1963, dat werkt redelijk.giant2000 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:06:
[...]
Herhaald opnemen binnen het opnemen pakket is under construction. Ik heb het idee dat binnen de nieuwe firmware behoorlijk wat veranderen gaat, niet alleen de layout, maar ook van binnen. Alhoewel... als ik de verhalen van Dj-sannieboy hoor... ik hoop niet dat we inleveren aan snelheid, gaat net lekker op de 1963.
Daar zal het hier ook wel op neerkomen en dan zit ik het eerste jaar eraan vast. Bij deze: leuke verkooptruc, order geannuleerd bij KPNdegranulatie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Tja mij werd ook het 40mbit abbonement aangeraden. Toen ik het eenmaal had kwam ik niet boven de 17-19Mbit uit. Bij verdere inspectie bleek ik een ADSL2+ verbinding te hebben die niet kon worden omgezet naar VDSL omdat ik 1667 meter van de centrale zit. De enige optie die werd geboden was om mijn abonnement om te zetten naar een 8mbit abbo....

[ Voor 3% gewijzigd door flo_ op 29-03-2012 12:56 ]
In het verleden deden ze er ongeveer 3 dagen over om de software uit te rollen, eerst een groot aantal experimentele abonnees die de boel uit gaan testen en vervolgens per postcode naar de rest. Er is ook wel eens een update teruggetrokken na de eerste uitrolfase.ninjazx9r98 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:07:
[...]
Wat ik via via gehoord heb is dat het vanaf een bepaalde datum is en er een aantal maanden overheen gaan voor het bij alle abonnees uitgerold is.
Het wordt dus niet in één keer over alle abonnees tegelijk uitgerold.
2,00 m. + begane grond
Heb net ook gebeld met de helpdesk (voor de derde keer) met betrekking TOT spotify. Heb helaas geen eredivisielive pakket los kunnen peuteren , zeer standvaste medewerker. Wel krijg ik mijn telefoonkosten gesaneerd.
Wat hij mij praktisch beloofd heeft is dat iedere klant binnen drie weken in de nieuwe database staat van spotify( hij gaf hen ook de schuld) en ook binnen drie weken een aanmeldingsbrief zal ontvangen
Heb hem uiteraard al wel verteld dat ik zeer waarschijnlijk over drie weken weer aan de lijn hang, gezien mijn ervaringen met kpn. Durf mijn pc er om te verwedden dat het ook dan nog niet op orde is.
Heb hem nog wel laten bevestigen dat binnen ~2 weken de nieuwe update uitgerold is.
Wat hij mij praktisch beloofd heeft is dat iedere klant binnen drie weken in de nieuwe database staat van spotify( hij gaf hen ook de schuld) en ook binnen drie weken een aanmeldingsbrief zal ontvangen
Heb hem uiteraard al wel verteld dat ik zeer waarschijnlijk over drie weken weer aan de lijn hang, gezien mijn ervaringen met kpn. Durf mijn pc er om te verwedden dat het ook dan nog niet op orde is.
Heb hem nog wel laten bevestigen dat binnen ~2 weken de nieuwe update uitgerold is.
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Aha, mooi.BrammT schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:46:
2,00 m. + begane grond
Dat heeft niks met een verkooptruc te maken, de systemen maken een inschatting op basis van de gegevens, dit kan soms incorrect zijn. Je kan dan gewoon kosteloos worden overgezet naar een lager abonnement.flo_ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:55:
[...]
Daar zal het hier ook wel op neerkomen en dan zit ik het eerste jaar eraan vast. Bij deze: leuke verkooptruc, order geannuleerd bij KPN
Ik heb sinds kort interactieve TV van KPN via Tweak, VDSL lijn. 2 Motorola VIP 1963 STB's. Alles werkt prima, alleen kan ik de kanalen 701 t/m 710 niet ontvangen, dus geen HD zenders. Op beide STB's, 1 afkoppelen helpt niet, resetten (software verwijderen), etc.
Er is nu een ticket aangemaakt, want de tweak helpdesk weet het ook niet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Verwijderd
Heb je HD aanstaan (via instellingen) op beide apparaten?Boeie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:49:
Ik heb sinds kort interactieve TV van KPN via Tweak, VDSL lijn. 2 Motorola VIP 1963 STB's. Alles werkt prima, alleen kan ik de kanalen 701 t/m 710 niet ontvangen, dus geen HD zenders. Op beide STB's, 1 afkoppelen helpt niet, resetten (software verwijderen), etc.
Ik denk dat je gewoon 2 SD streams hebt (voor 2 tuners) en geen HD stream. Heb je instap, standaard of premium? Hoeveel haal je qua snelheid volgens de webinterface?Boeie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:49:
HD staat aan op beide apparaten, er is mij vooraf toegezegd dat ik met beide STB's HD zou moeten kunnen kijken. De verbinding staat nu op ongeveer 30mbit/3mbit ingetraind en kan max tot 40mbit down worden (geen instap/standaard of premium, maar Tweak vdsl alles in 1). Aangezien ik constant 28mbit kan halen als ik een speedtest doe, lijkt mij dit voldoende voor 2x een HD signaal, al staan ze bijna nooit tegelijkertijd aan.
Ook heb ik al geprobeerd om 1 af te koppelen en dan de ander te resetten, ook dan komt er na wachten geen HD signaal. Enige HD kanaal wat ik heb is 700, het KPN demokanaal. Overigens heb ik ook een onbezorgd opnemen pakket.
Als men met een oplossing komt zal ik die ook hier even mededelen.
Ook heb ik al geprobeerd om 1 af te koppelen en dan de ander te resetten, ook dan komt er na wachten geen HD signaal. Enige HD kanaal wat ik heb is 700, het KPN demokanaal. Overigens heb ik ook een onbezorgd opnemen pakket.
[ Voor 18% gewijzigd door Boeie op 30-03-2012 15:51 ]
Je hebt toch wel HDMI he? Bij m'n ouders moesten ze het ITV-profiel even opnieuw instellen nadat snelheid in orde bleek, hierna werkt HD prima.Boeie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:49:
HD staat aan op beide apparaten, er is mij vooraf toegezegd dat ik met beide STB's HD zou moeten kunnen kijken. De verbinding staat nu op ongeveer 30mbit/3mbit ingetraind en kan max tot 40mbit down worden (geen instap/standaard of premium, maar Tweak vdsl alles in 1). Aangezien ik constant 28mbit kan halen als ik een speedtest doe, lijkt mij dit voldoende voor 2x een HD signaal, al staan ze bijna nooit tegelijkertijd aan.
Goed, mail gehad van de helpdesk. Zenders werken nu, blijkbaar een probleem aan hun kant. Uiteraard heb ik beide STB's aangesloten via HDMI.