KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:
Vandaag voor de grap het kpn kastje via een gewone lan aansluiting aangesloten.
En tot mijn verbazing werkt dit dus gewoon!?!?
Heb ik dus voor niks een draadloze tv set aangeschaft...
Afzetters :@
Euh dat heeft altijd gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

AvK

Ready Set Go

Drommels drommels....... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Adlermann schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:51:
[...]

Euh dat heeft altijd gewerkt :)
Niet op de normale LAN aansluitingen (poortjes 1, 2 en 4 van de experiabox), dit werkt pas sinds V1.0.02T08.1 firmware van december(?). Voor die tijd moest je nog aparte kabels trekken voor LAN en voor IPTV. Nu werkt de VLAN allocatie dynamisch per device. Ik vermoed dat hij dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Precies. Dat werkt pas sinds december zo.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is het ook niet afhankelijk van het type experiabox of dit werkt?
Heb hier de Thomson en voor zover mij bekend werkt het daar dus niet.
Heb het overigens ook niet geprobeerd of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt. Volgens mij heeft alleen de ZTE dit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 12:47
Mag ik jullie wellicht vragen wat jullie bedoelen met zo'n VLAN? Nu heb ik ethernet naar mijn tv-meubel voor mijn ps3 en mediaspeler. Betekent dit nu dat ik met een ZTE ook het tv-kanaal via diezelfde switch kan sturen? Zo ja, dan zou dat echt perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Je kan nu inderdaad zowel de STBs als je normale LAN op dezelfde switch aansluiten ja. Jammer dat ze dit niet al in aug 2011 hadden, nu heb ik (achteraf voor niets) overal dubbele bekabeling getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 12:47
Dat is echt fijn om te horen zeg. Komende dinsdag wordt het bij mij aangesloten en ging er nog helemaal vanuit dat ik alle coax-kabels moest vervangen door nieuwe ethernetkabels... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Is het niet zo dat die switch dan ook VLAN's moet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
eymey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:27:
Klopt. Volgens mij heeft alleen de ZTE dit.
Nee, de oude experiabox van Siemens had dit vanaf het begin, heb alles via gewoon mijn lan lopen al sinds 2009 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31
giant2000 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Welke zenders komen er in het pluspakket bij?
Comedy Central Family, Comedy Central Extra, Brava en Family 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:
Vandaag voor de grap het kpn kastje via een gewone lan aansluiting aangesloten.
En tot mijn verbazing werkt dit dus gewoon!?!?
Heb ik dus voor niks een draadloze tv set aangeschaft...
Afzetters :@
Als dat niet zou werken dan zou een dvs ook nooit kunnen werken, die werken tenslotte ook via lan kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Thijs1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Nou eigenlijk is dat geen eigen keuze ik vraag niet aan KPN om de prijzen te verhogen.
wil een klant de zelfde service houden (bel of tv pakketten) is deze klant dus genoodzaakt de prijsverhogingen te betalen.

Dus niet een eigen keus !
Of pakketten dan wel of niet aansluiten mbt het belgedrag of kijkgedrag is voor iedere klant persoonlijk natuurlijk.

Vriendelijke groeten
Wat een onzin, prijzen veranderen, of dit nou bij KPN of ergens anders is. Je verwacht toch ook niet dat je bij je mobiele provider je mobiele bundel van 10 jaar geleden nog kan opeisen? De pakketten waar je het over hebt worden uitgebreid en gaan derhalve meer kosten, als je dat er niet voor over hebt dan zet je ze gewoon uit. Dat je mijnkpn niet werkt zal waarschijnlijk aan jezelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sverzijl schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:42:
Je kan nu inderdaad zowel de STBs als je normale LAN op dezelfde switch aansluiten ja. Jammer dat ze dit niet al in aug 2011 hadden, nu heb ik (achteraf voor niets) overal dubbele bekabeling getrokken.
Hier hetzelfde, maar met de Thomson experiabox was het nog wel nodig dus we moesten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:09:
Is het ook niet afhankelijk van het type experiabox of dit werkt?
Heb hier de Thomson en voor zover mij bekend werkt het daar dus niet.
Heb het overigens ook niet geprobeerd of het werkt.
Ik heb ook de Thompson (nu bijna 2 jaar oud). Ik heb uitgeprobeerd of ik met de voor tv bedoelde uitgang gewoonLAN kon krijgen, maar dat werkte niet! Ik heb daarom aan KPN gevraagd of ik het nieuwe ZTE-modem kon krijgen als ik overstap van internet+bellen naar alles-in-een, en dat kon (ik heb het in een emailreactie van KPN staan).

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Thijs1 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:47:
Verhoging Snelheid ??

Gisteren even gebeld wanneer dit gaat gebeuren.

Ik had begrepen dat dit meteen ging gebeuren gezien het feit dat het tenslotte ook al op de website staat van KPN.
Dit is dus even niet het geval men kan het wel aanpassen maar dan is men wel verplicht om meteen een nieuw abonnement af te sluiten in de huidige vorm dus instap,standaard of premium.
[....]

Deze medewerker kon wel even een aanbieding doen voor vaste klanten maar ik heb gezegd dat ik even bedank en wel wacht tot april.

Deze hele gang van zaken is wel erg bedenkelijk...van KPN vind ik ... :( 8)7

Vriendelijke groeten
Wat voor aanbieding kreeg je van de KPN? Ik word binnenkort teruggebeld voor de overstap van glasvezel internet + bellen naar alles-in-een standaard, zonder extra pakketten.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik kom, na een upgrade van mijn TV decoder en router, hier weer eens kijken, maar wordt het niet tijd voor een nieuw topic?
De startpost is bijna 3 jaar oud, en er is nogal wat veranderd.
De harddisk recorders zijn nu Motorola kastjes, opnemen gebeurt op de server, het is nu wel mogeljk op meer dan 1 plek interactieve TV te kijken, en de Experia box is volgens mij al 4 modellen verder.

Niet dat ik me geroepen voel, want ik ben geen expert, maar het gevolg is wel dat je nu tientallen pagina's door moet om je info bij elkaar te sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
SCIxX schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:10:
[...]

Comedy Central Family, Comedy Central Extra, Brava en Family 7.
Ok, die zitten er op het moment van mijn schrijven al op.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
riffey#4 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:45:
Ik kom, na een upgrade van mijn TV decoder en router, hier weer eens kijken, maar wordt het niet tijd voor een nieuw topic?
De startpost is bijna 3 jaar oud, en er is nogal wat veranderd.
De harddisk recorders zijn nu Motorola kastjes, opnemen gebeurt op de server, het is nu wel mogeljk op meer dan 1 plek interactieve TV te kijken, en de Experia box is volgens mij al 4 modellen verder.

Niet dat ik me geroepen voel, want ik ben geen expert, maar het gevolg is wel dat je nu tientallen pagina's door moet om je info bij elkaar te sprokkelen.
VFRRijder is volgens mij sinds 2009 al niet meer actief hier.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Misschien niet helemaal ontopic, maar heeft iemand ooit de PVR geüpgrade met een grotere HD?

Ik heb behoefte aan meer opslagruimte, en nog zat HD's liggen van 1TB. Dat lijkt me best OK, een factor 6x zoveel opslagruimte. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ramzzz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:44:
Misschien niet helemaal ontopic, maar heeft iemand ooit de PVR geüpgrade met een grotere HD?

Ik heb behoefte aan meer opslagruimte, en nog zat HD's liggen van 1TB. Dat lijkt me best OK, een factor 6x zoveel opslagruimte. :P
Zelf nooit gedaan maar het schijnt probleemloos te kunnen. De schijf wordt automatisch geformateert waarna de software erop wordt gezet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Afgelopen week de KPN maar eens gebeld over het feit dat ons glasvezel (brons) heel goed bevalt (plusje) maar dat de Motorola 1960 wel bere traag is (minnetje). Ik gaf al aan nieuwe software te hebben geladen, maar dat het niks heeft geholpen. Hij was heel meegaand toen ik vroeg of we zo'n mooie Motorola 1963 konden krijgen. Paar dgn later ding in huis, nummer met pincode ingevoerd en voila; alles werkte strak. Deze 1963 is fanloos en een stuk sneller, maar verwacht geen wonderen; echter nu werkt het voor je gevoel weer normaal zeg maar... So far, opnieuw tevreden met KPN glasvezel!

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Lees net dat vanaf 15 februari de 10 Nederlandse HD zenders in het basispakket komen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zal tijd worden :). UPC en KPN zijn nu nog ong. de enigen die dat niet hebben.

Volgende stap zou moeten zijn dat KPN, net als Glashart Media, de HD-zenders ook default op 1 t/m 10, etc. zet.

Bij Glashart Media vindt namelijk een check plaats of een bepaalde zender ook in HD beschikbaar is (geabonneerd) en zet die dan op de normale positie van de zender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:59:
Dat zal tijd worden :). UPC en KPN zijn nu nog ong. de enigen die dat niet hebben.

Volgende stap zou moeten zijn dat KPN, net als Glashart Media, de HD-zenders ook default op 1 t/m 10, etc. zet.

Bij Glashart Media vindt namelijk een check plaats of een bepaalde zender ook in HD beschikbaar is (geabonneerd) en zet die dan op de normale positie van de zender....
Ik vermoed dat dit de volgende stap zal zijn. Er zullen straks meer HD dan SD kijkers zijn en dan zal de switch niet uitblijven.
Voorlopig zet ik straks in een eigen profiel de voorkeuzes 1 t/m 10 maar uit, anders blijft vrouwlief gewoon SD kijken vrees ik.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

giant2000 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:35:
[...]

Zelf nooit gedaan maar het schijnt probleemloos te kunnen. De schijf wordt automatisch geformateert waarna de software erop wordt gezet.
Dat ga ik maar eens proberen denk ik.

Nu hopen dat ik mijn opnames over kan zetten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
giant2000 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:54:
Lees net dat vanaf 15 februari de 10 Nederlandse HD zenders in het basispakket komen.
Dat is toch al sinds juli 2011 zo?
[edit] oh wacht, dat was alleen voor glasvezel. Nu dus ook de xDSL klanten blijkbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door sverzijl op 02-02-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:56:
[...]

Dat ga ik maar eens proberen denk ik.

Nu hopen dat ik mijn opnames over kan zetten.
Als het goed is wordt er alleen een format gedaan als je schijf 'leeg' (nieuw) is.

Daarna beide schijven aan je pc en alle mappen van de oude naar de nieuwe kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Als het goed is wordt er alleen een format gedaan als je schijf 'leeg' (nieuw) is.

Daarna beide schijven aan je pc en alle mappen van de oude naar de nieuwe kopieeren.
Ligt er aan, de tuner werkt met Linux, een Windows schijf zal opnieuw worden geformateerd. Vraag is of je je oude opnames 1 op 1 kan overzetten, zou er geen goede fles wijn op willen zetten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

SpeedersPeugeot schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:12:
Afgelopen week de KPN maar eens gebeld over het feit dat ons glasvezel (brons) heel goed bevalt (plusje) maar dat de Motorola 1960 wel bere traag is (minnetje). Ik gaf al aan nieuwe software te hebben geladen, maar dat het niks heeft geholpen. Hij was heel meegaand toen ik vroeg of we zo'n mooie Motorola 1963 konden krijgen. Paar dgn later ding in huis, nummer met pincode ingevoerd en voila; alles werkte strak. Deze 1963 is fanloos en een stuk sneller, maar verwacht geen wonderen; echter nu werkt het voor je gevoel weer normaal zeg maar... So far, opnieuw tevreden met KPN glasvezel!
Die traagheid (1960) erger ik me ook suf aan... Ik heb 'zilver', en kan het dus ook eens proberen. :)

Nu nog de vraag of de data overgezet kan worden van de '1960' naar de '1963' als dat mij lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 11:49
Deze maand zou Sport 1 gratis te bekijken zijn, echter ik zie in het overzicht zender 231 helemaal niet terug komen. Wel veel zenders waar je wedstrijden op kunt kopen, maar niks van Sport 1. Volgens het zenderoverzicht zou hij op kanaal 231 zitten.
Iemand met hetzelfde probleem?

http://www.sport1.nl/nieu...voor-iedereen-gratis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Zjoske78 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:23:
Deze maand zou Sport 1 gratis te bekijken zijn, echter ik zie in het overzicht zender 231 helemaal niet terug komen. Wel veel zenders waar je wedstrijden op kunt kopen, maar niks van Sport 1. Volgens het zenderoverzicht zou hij op kanaal 231 zitten.
Iemand met hetzelfde probleem?

http://www.sport1.nl/nieu...voor-iedereen-gratis.html
Sport 1 zit nu op "zender van de maand"
Zender van de maand zit op 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 11:49
goldvinger schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:27:
[...]

Sport 1 zit nu op "zender van de maand"
Zender van de maand zit op 20
Ah, gevonden! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
eymey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:59:

Er komt een nieuwe firmware release aan waar je de zenders zelf in kan stellen, dan is dit niet meer nodig.
Sowieso is HD standaard op 1 t/m 10 niet gewenst, omdat heel veel huishoudens nu wel beschikking krijgen over HD zenders maar deze niet de bandbreedte hebben om het te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat is op dit moment het excuus bij iedere verbetering die KPN zou kunnen doen om de kijkervaring te verbeteren, die verrekte compatibiliteit bij ADSL.

Prima dat deze keuzes voor ITV via DSL gemaakt worden, maar dan zullen ze toch echt eens moeten werken aan middleware en backends waarmee duidelijker onderscheid gemaakt kan worden tussen glasvezel en ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
SCIxX schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:47:
[...]
Er komt een nieuwe firmware release aan waar je de zenders zelf in kan stellen
Heb je hier wat meer informatie over ? Het zou een enorme verademing zijn om eindelijk volledig vrij een eigen zendervolgorde te bepalen.
Sowieso is HD standaard op 1 t/m 10 niet gewenst, omdat heel veel huishoudens nu wel beschikking krijgen over HD zenders maar deze niet de bandbreedte hebben om het te kijken.
Voor alle glasklanten lijkt me dit echter wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
sverzijl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:33:
[...]

Heb je hier wat meer informatie over ? Het zou een enorme verademing zijn om eindelijk volledig vrij een eigen zendervolgorde te bepalen.

[...]

Voor alle glasklanten lijkt me dit echter wel wenselijk.
Voor glasvezel is het inderdaad geen probleem, maarja alles op een bult gooien is makkelijker. Tenslotte heb je ook nog VDSL in het midden.

De nieuwe firmware komt medio april gefaseerd uit. Of zendervolgorde hier daadwerkelijk bij in zit blijft natuurlijk altijd afwachten, kan altijd zo zijn dat ze van gedachte veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:57:
Tsja, dat is op dit moment het excuus bij iedere verbetering die KPN zou kunnen doen om de kijkervaring te verbeteren, die verrekte compatibiliteit bij ADSL.

Prima dat deze keuzes voor ITV via DSL gemaakt worden, maar dan zullen ze toch echt eens moeten werken aan middleware en backends waarmee duidelijker onderscheid gemaakt kan worden tussen glasvezel en ADSL.
In principe doet KPN dit al wel voor GHM op WMP+ netwerken, dus hoe moeilijk moet het zijn om voor eigen klanten het onderscheid te maken tussen DSL en glas klanten?
GHM doet dit ook op basis van account id en middleware, lijkt me dus (tenzij de motorola niet middleware gestuurd wordt) appeltje eitje om dit voor eigen kerk ook zo in te richten.

Kunnen KPN glasklanten eindelijk ook eens zien hoe echte HD eruit hoort te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje : ik heb in het firmware menu geen Video optie op mijn 1910 (wel op de 1960) om HDMI/ Scart etc in te stellen is.

Ik heb in mijn 1910 - RBL 1.9 / FW 3.11.2 en in mijn 1960 - RBL 1.7 / FW 2.26

Wat is de actuele firmware? En is hierbij die optie weer aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 23-09 11:31
Zit dat tegenwoordig niet in het gewone menu dan? Als ie opgestart is en dan ergens Menu > Instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SCIxX schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:47:
[...]

Er komt een nieuwe firmware release aan waar je de zenders zelf in kan stellen, dan is dit niet meer nodig.
Is er al een bevestiging van de 10 Nederlandse HD zenders in het (koper) basispakket en dientengevolge een prijsverlaging van het HD pakket voor de overige HD zenders, want tot nog toe heb ik het nergens kunnen terug vinden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
giant2000 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:46:
[...]

Is er al een bevestiging van de 10 Nederlandse HD zenders in het (koper) basispakket en dientengevolge een prijsverlaging van het HD pakket voor de overige HD zenders, want tot nog toe heb ik het nergens kunnen terug vinden.
Volgens mij geen bevestiging, gaat wel gebeuren echter. :)

Even een vraagje voor mezelf. Hoe zit het met interactie TV van tele2? Is hier een topic over, ik kan het niet vinden namelijk. Iemand hier ervaring mee.

[ Voor 16% gewijzigd door SCIxX op 10-02-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Reageert bij jullie de stb 1963 ook traag? T switchen tussen zenders loopt niet soepel en de tv gids ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:59:
[...]

Volgens mij geen bevestiging, gaat wel gebeuren echter. :)

Even een vraagje voor mezelf. Hoe zit het met interactie TV van tele2? Is hier een topic over, ik kan het niet vinden namelijk. Iemand hier ervaring mee.
Ben benieuwd morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Je hebt het nu over HD? Als er wat gaat gebeuren dan op 19 feb:
HD Pakket wordt in prijs verlaagd

Per 19 februari vormen de 10 Nederlandse HD zenders standaard onderdeel van het basis zenderpakket. Hierdoor wordt de prijs van het HD Pakket verlaagd naar € 7,50 per maand.

Het nieuwe HD pakket heet voortaan HD Extra Pakket en bestaat uit de volgende HD zenders: Discovery show case, Animal Planet, één, Ketnet/Canvas, BBC, Nat Geo Wild, ESPN America en E! Entertainment

Heb je een abonnement op het HD Pakket? De prijswijziging gaat in per de eerstvolgende factuur na 19 februari.
http://2organize.tripolis...*MHiV3SD4O49F989YrvTp_ZE6

[ Voor 46% gewijzigd door Splinter Cell op 14-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Alleen weten we nog niet voor wie het gaat gelden. Ik heb namelijk een andere Februari nieuwsbrief ontvangen die hetzelfde is, op het HD gedeelte na, wat bij mij vervangen is door informatie over het mozaïk kanaal (999).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Ja klopt dit is ook erg oud nieuws namelijk -:)

Die verlaging van het HD pakket en de toevoeging van de standaard 10 HD zenders is al ongeveer
een half jaar zo -:)

Het betreft hier dus een oud bericht.
Het HD pakket is al meer dan een halfjaar gratis de overige HD zenders kosten inderdaad 7,50.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
PS

De rest van het bericht klopt wel -:)
Het HD bericht niet dus.

En ik heb het wel over Glasvezel bye the way

weet niet of daar verschil inzit mbt het aanbod.

Vriendelijke groeten

edit heb het even nagekeken op dit forum bovenstaande wijziging mbt het HD pakket is van 7-7-2011
dus een heel oud bericht snap niet hoe dat in een nieuwsbrief terecht kom !

[ Voor 31% gewijzigd door Thijs1 op 15-02-2012 18:41 ]

• giant2000
Thijs1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:23:
Ja klopt dit is ook erg oud nieuws namelijk -:)

Die verlaging van het HD pakket en de toevoeging van de standaard 10 HD zenders is al ongeveer
een half jaar zo -:)

Het betreft hier dus een oud bericht.
Het HD pakket is al meer dan een halfjaar gratis de overige HD zenders kosten inderdaad 7,50.

mvg
Dit is zéker geen oud nieuws, het betreft hier namelijk niet de glasvezel, maar de koper aansluitingen. Er staat toch ook duidelijk bij: per 19 februari (2012). Het is ook een logisch vervolg van KPN: het regende namelijk klachten/verontwaardigigingen dat de glasvezel vorig jaar (vanaf 7 juli 2011) wél 10 Nederlandse HD zenders in het basispakket heeft gekregen en koper niet, terwijl voor de rest het aanbod nagenoeg hetzelfde is.

[ Voor 18% gewijzigd door giant2000 op 16-02-2012 08:22 ]

2,00 m. + begane grond

• eymey
Tsja, dat mag dan wel leuk verontwaardiging geven, maar is ook wel tamelijk logisch. Zelfs op de dag van vandaag kan zeker nog niet iedere "koper" klant genoeg bandbreedte krijgen voor HD.

Het zou (mits KPN dit communiceert) prima uit te leggen moeten zijn waarom de ene KPN klant wel HD krijgt en de andere niet als het om 2 verschillende netwerken gaat.

• giant2000
eymey schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:45:
Tsja, dat mag dan wel leuk verontwaardiging geven, maar is ook wel tamelijk logisch. Zelfs op de dag van vandaag kan zeker nog niet iedere "koper" klant genoeg bandbreedte krijgen voor HD.

Het zou (mits KPN dit communiceert) prima uit te leggen moeten zijn waarom de ene KPN klant wel HD krijgt en de andere niet als het om 2 verschillende netwerken gaat.
Ik snap wat je bedoelt, maar toch is het meten met twee maten. Niet elke koper klant kan HD ontvangen, maar de klanten die dat wél kunnen moeten daar om bijvoorbeeld Nederland1HD en RTL4HD te kunnen kijken 10 euro voor betalen. De glasvezel klant zag vorig jaar deze HD zenders, 10 totaal, in het basispakket komen en zag het HD pakket met overige zenders verlagen naar 7,50. De koperklant die HD kan ontvangen mag nog steeds het volle pond betalen en daar komt volgende week dus verandering in. En terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 16-02-2012 09:59 ]

2,00 m. + begane grond

• eymey
Dat ben ik dan idd wel weer met je eens. Als je het kan krijgen, dan moeten de voorwaarden ook gelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Er gaan nu toch echt mailings rond naar koperklanten die het HD pakket hebben afgenomen over de prijswijzigingen:
Wijziging vanaf 19 februari 2012 voor uw HD pakket

Geachte heer xxxx,

Vanaf 19 februari 2012 vinden enkele wijzigingen plaats bij het HD Pakket van Interactieve TV van KPN. Zo komen een aantal HD-zenders standaard in het Basis Zenderpakket. De prijs van uw HD Pakket wordt daarom verlaagd. Via deze email vertellen wij u er graag meer over.

Tien HD-zenders standaard in het Basis Zenderpakket
Per 19 februari 2012 zijn de 10 Nederlandse HD-zenders standaard onderdeel van het Basis Zenderpakket. Dit geldt ook voor u! Het gaat hier om Nederland 1, 2, 3, RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5 en Veronica. De HD zenders zijn te vinden op kanaal 701 tot en met 710.

Het HD Pakket wordt goedkoper en heet vanaf nu HD Extra Pakket
Omdat de 10 Nederlandse HD zenders worden opgenomen in het Basis Zenderpakket van interactieve TV wordt de abonnementsprijs voor de overige HD-zenders verlaagd van € 10,- naar € 7,50 per maand. De prijswijziging gaat automatisch in per uw eerstvolgende factuur na 19 februari.

Het nieuwe HD Pakket heet voortaan HD Extra Pakket en bestaat uit de volgende HD-zenders: Kanaal – HD-zender
715 - Discovery show case HD 723 – BBC HD
717 - Animal Planet HD 756 - Nat Geo Wild HD
721 – één HD 762 – ESPN America HD
722 - Ketnet / Canvas HD 772 – E! Entertainment HD

Hebt u vragen?
Kijk voor meer informatie op kpn.com, trefwoord: HD Pakket. Uiteraard kunt u ook bellen met onze Klantenservice. Wij staan dagelijks voor u klaar tussen 08.00 en 22.00 uur op 0900-0244 (€0,10 /min*). Het HD Extra Pakket is maandelijks opzegbaar via MijnKPN.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bevestiging, indien beschikbaar vanaf 19 februari 10 HD zenders in het basispakket. Staat inmiddels op de site van KPN.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De HD zenders zijn inmiddels actief. _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giant2000 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:45:
De HD zenders zijn inmiddels actief. _/-\o_
Hier ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zit net even heen en weer te zappen vanaf 701. Komt ineens een vette pr0n scene in beeld. Op de een of andere manier is Private Spice achter de pincode weggehaald. Slordig hoor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

AvK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:02:
Zit net even heen en weer te zappen vanaf 701. Komt ineens een vette pr0n scene in beeld. Op de een of andere manier is Private Spice achter de pincode weggehaald. Slordig hoor.
Dat overkwam mijn vrouw ook een keer. :+

Alles achter pincode/kinderslot, en dan ineens alle open bloot - letterlijk, na één of andere update.

Bijzonder suf.

Ik geloof overigens dat ik voor de 6e keer met KPN mag gaan bellen over dat Spotify dat mij beloofd is in november.

Wat een stelletje klunzen daar zeg. Elke keer "ja, dat is niet goed gegaan, er zou een code moeten zijn toegezonden", waarna ik uitleg dat ik die heb ontvangen, maar dat die al op moment 1 niet werkte, en dat ik daar al - inmiddels 5x - met KPN over gebeld heb.

Eergisteren weer één die me bezwoer dat deze keer een code handmatig :? zou worden toegezonden. Uhuh. :/

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 02:37
worker schreef op jvrijdag 09 december 2011 @ 20:48:
Tweakers,
Ik heb een vrij nieuwe iTV ontvanger van KPN, ik weet niet precies welk type. Het is een Motorola, met zo'n lange slanke afstandsbediening.
Achterop zitten 2 scart aansluitingen. Één heb ik aangesloten op de tv (duh), en de ander is aangesloten op mijn DVD speler.
Helaas geeft de Motorola unit niet het beeld van de DVD speler weer als deze standby staat, hij displayt alleen "druk op power om de ontvanger aan te zetten" ofzoiets.

Dit ben ik niet gewend, elk ander apparaat wat ik heb geeft gewoon het AV signaal door van de ene scart aansluiting naar de andere als het in standby staat. Zo kun je een hele keten vormen.

Doe ik wat fout, of zit de 2e scart poort voor niks op deze ontvanger?
Ik ben dit ook niet gewend. Mijn setup (eerder UPC) is een Samsung 24 inch monitor met een losse versterker en een master slave stopcontact op het beeldscherm. Ging het signaal weg dan schakelde de versterker dus keurig uit en het scherm in standby, en omgekeerd. Maar nu dus niet meer vanwege dat domme schermpje: is dit op een of andere manier te wijzigen? (N.B. master slave vanaf de vip1983 werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dit scherm blijft waarschijnlijk actief ter herinnering aan mindere techneuten om de tuner aan te zetten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 14:12
Ik heb nog geen HD-zenders kunnen vinden. Wel hebben we een tijdje dat HD-testkanaal gehad en onze verbinding is gemiddeld 8 mbit, dus qua verbinding zit dat wel goed. Heb de ontvanger ook al meerdere malen gereset maar de HD-zenders komen maar niet tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:31
SCART of HDMI?
Is 8 Mbit totaal wat je binnenkrijgt? Dan vermoed ik dat je geen HD kunt krijgen wegens snelheid verbinding(je internet/bellen werkt dan ws niet meer als je HD kijkt), KPN zal het dan op je verbinding niet vrijschakelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Kijk even bij MENU-INSTELLINGEN om je tuner geschikt te maken voor de ontvangst van HD. Mogelijk is deze per abuis terug gezet (dit was bij mij het geval, terwijl ik tot nog toe altijd het HD testkanaal op 700 had).

2,00 m. + begane grond

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 14:12
Het is ondertussen opgelost. De bandbreedte was inderdaad niet meer genoeg om HD door te zenden. KPN heeft intussen ook al een oplossing en gaat de verbinding 5 maart overzetten naar vdsl.

• giant2000
Ik heb nog een 1960 tuner liggen. Is het mogelijk een 2e tuner middels een splittertje aan te sluiten op de TV aansluiting op een VDSL modem? Op een andere aansluiting is dit blijkbaar niet mogelijk want ik krijg een foutmelding.

2,00 m. + begane grond

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11
giant2000 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:46:
Ik heb nog een 1960 tuner liggen. Is het mogelijk een 2e tuner middels een splittertje aan te sluiten op de TV aansluiting op een VDSL modem? Op een andere aansluiting is dit blijkbaar niet mogelijk want ik krijg een foutmelding.
Splittertje? Ik heb er een switch tussenhangen, gaat best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb sinds een week ook de HD kanalen.
De eerste week ging het goed, maar nu hapert en stottert het beeld.
Zou dit komen omdat meer mensen ondertussen de HD zenders gevonden hebben?

Overigens geeft Speedtest.nl slechts 5550 kbps, http://www.wugnet.com/myspeed/speedtest.asp geeft 2,94 Mbps en een een Ubuntu .iso komt nu met 6.800 Mbit/s binnen, dus "meten is weten" gaat ook niet echt op.

Wat is de minimale bandbreedte voor een HD zender?

[ Voor 6% gewijzigd door riffey#4 op 24-02-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
riffey#4 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:28:
Ik heb sinds een week ook de HD kanalen.
De eerste week ging het goed, maar nu hapert en stottert het beeld.
Zou dit komen omdat meer mensen ondertussen de HD zenders gevonden hebben?

Overigens geeft Speedtest.nl slechts 5550 kbps, http://www.wugnet.com/myspeed/speedtest.asp geeft 2,94 Mbps en een een Ubuntu .iso komt nu met 6.800 Mbit/s binnen, dus "meten is weten" gaat ook niet echt op.

Wat is de minimale bandbreedte voor een HD zender?
De tuner reserveert 9 mbit voor HD. Hoeveel mensen er tegelijk naar de zenders kijken maakt niks uit. Het gaat dus puur om de bandbreedte, met een instap pakket (voorheen basis) naar HD kijken wordt dan ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. De HD-streams zijn een slordige 6 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

SCIxX schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:53:
[...]

De tuner reserveert 9 mbit voor HD. Hoeveel mensen er tegelijk naar de zenders kijken maakt niks uit. Het gaat dus puur om de bandbreedte, met een instap pakket (voorheen basis) naar HD kijken wordt dan ook moeilijk.
Ik snap dat er bandbreedte gereserveerd moet worden. Dat is dus die 9 mbit.
Maar dat is dan 9 mbit van het wijkkastje naar mijn huis. Er zitten meer mensen op zo'n wijkkastje. Hoe zit het dan met de capaciteit van dat kastje?

Ik probeer er achter te komen waarom het de eerste paar dagen wel goed ging, en nu ineens niet meer.

Heeft iemand nog een link waarmee je (ongeveer) de afstand tot je wijkcentrale kon berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Daarom blijf ik ook maar bij UPC, 16mbit voor de HD zenders en je ziet wel degelijk het verschil met KPN.
Dat komt omdat ze de streams van adsl op de zelfde lijn doorgeven.
gr
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
riffey#4 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:15:
[...]

Ik snap dat er bandbreedte gereserveerd moet worden. Dat is dus die 9 mbit.
Maar dat is dan 9 mbit van het wijkkastje naar mijn huis. Er zitten meer mensen op zo'n wijkkastje. Hoe zit het dan met de capaciteit van dat kastje?

Ik probeer er achter te komen waarom het de eerste paar dagen wel goed ging, en nu ineens niet meer.

Heeft iemand nog een link waarmee je (ongeveer) de afstand tot je wijkcentrale kon berekenen?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je kan in je modem zien wat je actuele snelheid zit, als dat minder is dan 9mbit dan heb je een probleem. Dit kan wellicht aan de bekabeling liggen of aan de limiet die het systeem op je lijn heeft gelegd (waarbij hij denkt dat de snelheid/kwaliteit verhouding het best is). Je kan bij de helpdesk opvragen hoever je van de centrale af zit.

Dat KPN slechtere beeldkwaliteit heeft dan bijvoorbeeld ZIGGO is waar, maar dit komt niet omdat KPN niet deze kwaliteit kan leveren, maar omdat de OPTA restricties oplegt bij KPN:
http://www.telecompaper.c...waliteit-breedbandtoegang
Naast deze zijn er vele andere restricties waar KPN mee moet leven door hun marktmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Zo ik heb het even helemaal gehad met mijn nieuwe experia modem ,

ik had hiervoor een experia modem van Thomson een zwarte die op zich prima beviel, ik kon tv kijken en bellen en internetten , af en toe maar de laatste tijd steeds vaker een spontane reset. Op zich neit een ramp maar soms was ik dus niet bereikbaar... niet handig dus.

Ik gebeld en ik kreeg keurig een nieuw modem, een wit hip type genaamd arcadyan ... tot ik donderdag even de pc om ging gooien van de kamer en de kabels wat organiseren. dus alle stekkers er uit en alles opnieuw aansluiten...

Geen Internet... wtf hoe kan dat ... ik kijken of mijn switch het nog deed... ja hoor , die doet het nog, herkent keurig pc 1 en 2 opdezelfde kamer... hmm vreemd... ik de kabel van beneden rechtstreeks er in gegooid... en ja hoor Internet.. andere switch gepakt.. zelfde probleem geen internet..

Kortom het modem deelt geen IP Adres uit na mijn switch.. net modem gereset en van eht zelfde laken een pak... rechtstreeks ja , via een switch nee....

situatie zoals die was...

modem----- switch .... kabel naar blu ray, Media player / Switch op 1e verdieping

1e verdieping kabel naar pc 1 en pc 2 en naar de 2e verdieping...

Hij komt dus tot de switch op verdieping 1 en dan stopt hij ..

Voorheen deed hij het altijd, heb 3x switches verwisseld maar dat maakt niet uit.. raar verhaal in ieder geval, met wifi was het met de laptop ook probleem.. herkende hem niet, dan weer wel , dan niet in bereik (stond er 10 cm naast..) even klooien in settings, apply en dan herekende hij hem opeens wel..

ik krijg nu wel een nieuw modem en ga van adsl2 over op vdsl+ met nieuw modem maar zijn er meer mensen die dit herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SCIxX schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:20:
[...]...
Dat KPN slechtere beeldkwaliteit heeft dan bijvoorbeeld ZIGGO is waar, maar dit komt niet omdat KPN niet deze kwaliteit kan leveren, maar omdat de OPTA restricties oplegt bij KPN:
Naast deze zijn er vele andere restricties waar KPN mee moet leven door hun marktmacht.
Dit is ook de reden dat KPN het pair bonding project heeft moeten staken. Met wijkkasten te voeden via glasvezel en pairbonding hadden we over koper via VDSL snelheden kunnen bereiken tot 100MB/s, dat zal nu hooguit nog 50 zijn. Hoezo, concurrentievervalsing tegen gaan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

SCIxX schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je kan in je modem zien wat je actuele snelheid zit, als dat minder is dan 9mbit dan heb je een probleem. Dit kan wellicht aan de bekabeling liggen of aan de limiet die het systeem op je lijn heeft gelegd (waarbij hij denkt dat de snelheid/kwaliteit verhouding het best is). Je kan bij de helpdesk opvragen hoever je van de centrale af zit.

Ik zie in de router:

Actual Rate (Up/Down) 1567/18362 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1568/19644 kbps

Dat zou toch voldoende moeten zijn voor schokvrij HD beeld?

Vandaag ook even tussen de middag gestest (1 uur), en ook toen schokte het beeld. Dat lijkt me toch een tijd dat er niet echt veel TV gekeken wordt.

Ik zal morgen eens met ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
riffey#4 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Ik zie in de router:

Vandaag ook even tussen de middag gestest (1 uur), en ook toen schokte het beeld. Dat lijkt me toch een tijd dat er niet echt veel TV gekeken wordt.

Heb je de software al eens een keer verwijderd? Dat levert soms verbazingwekkende resultaten op. _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

giant2000 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:46:
[...]

Heb je de software al eens een keer verwijderd? Dat levert soms verbazingwekkende resultaten op. _/-\o_
Bedoel je restore factory default?

De mijne is een nieuwe (maand out) ZTE H220N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
riffey#4 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Bedoel je restore factory default?

De mijne is een nieuwe (maand out) ZTE H220N
Ik bedoel eigenlijk stekker eruit - stekker erin - MENU indrukken - in menu kiezen voor SOFTWARE VERWIJDEREN en dan verder opstarten. De tuner is dan weer helemaal schoon van digitale vervuiling die nogal vertraging kan veroorzaken, die in jouw geval wellicht het schokkerige beeld veroorzaakt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ah, tnx... Ik dacht dat je de router bedoelde omdat de laatste paar berichten over bandbreedte begonnen...
Ik heb een nieuwe Motorla (zo'n kleine...) Wat een verschil in response met die oude, grote. Daarmee was zappen of het menu bedienen een crime.
Proberen kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 08:48
KPN Klantenservice meldt dat je modem op minimaal 12Mb ingeregeld moet zijn om de HD-kanalen te kunnen ontvangen. Bij mij is dat 9Mb en dus voor mij helaas geen HD-Kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
riffey#4 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Ik zie in de router:

De snelheid die binnenkomt is inderdaad voldoende voor HDTV. Hoe is je tuner aangesloten op de experiabox, wellicht dat er hier snelheid verloren gaat. Als je de develo set gebruikt dan adviseer ik een kabel te proberen, zodat je kan lokaliseren waar het probleem zit. Factory default en software verwijderen (uit en aanzetten, bij het eerste bolletje op menu drukken en naar systeem gaan) kan inderdaad ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Erik7 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:42:
KPN Klantenservice meldt dat je modem op minimaal 12Mb ingeregeld moet zijn om de HD-kanalen te kunnen ontvangen. Bij mij is dat 9Mb en dus voor mij helaas geen HD-Kanalen.
Ik blijf het raar vinden hoe KPN de klanten hetzelfde kan laten betalen voor minder service. Schiet mij maar lek, zal vandaag de huftertjes eens opbellen en vragen hoe dat zit en wat de verwachtingen zijn voor snelheidsverhogingen op mijn postcodegebied.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
w4rguy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Ik blijf het raar vinden hoe KPN de klanten hetzelfde kan laten betalen voor minder service. Schiet mij maar lek, zal vandaag de huftertjes eens opbellen en vragen hoe dat zit en wat de verwachtingen zijn voor snelheidsverhogingen op mijn postcodegebied.
Als je in hutjemetut woont kun je natuurlijk verwachten dat de snelheid heel hoog is. De snelheden zijn allemaal TOT een bepaald aantal mbit, dus wat maximaal haalbaar is, je krijgt dus niet minder service dan waar je voor betaald. Verwachtingen voor snelheidsverhogen (wat VDSL of glasvezel zal inhouden) zijn niet inzichtelijk voor helpdesk medewerkers, dus bespaar je de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

SCIxX schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Als je in hutjemetut woont kun je natuurlijk verwachten dat de snelheid heel hoog is. De snelheden zijn allemaal TOT een bepaald aantal mbit, dus wat maximaal haalbaar is, je krijgt dus niet minder service dan waar je voor betaald. Verwachtingen voor snelheidsverhogen (wat VDSL of glasvezel zal inhouden) zijn niet inzichtelijk voor helpdesk medewerkers, dus bespaar je de moeite
Ik heb zojuist alsnog KPN gebeld en mijn ogen zijn wederom geopend. Had een behoorlijk bekwame medewerker aan de telefoon die ook gelijk mijn abbonement controleerde terwijl ik een snelheidscheck aan het doen was en keek wat er in de router stond aangegeven. Hij gaf zelf ook aan lid te zijn van een forum waar ze nieuwe KPN producten testen, heb ze niet vaak zo gehad bij KPN.

Goed, resultaat van het gesprek: KPN heeft in een persbericht bekend gemaakt HD zenders aan klanten te leveren vanaf het standaard ITV pakket. Dat zou per 20 februari gebeuren of iets dergelijks (kan er paar dagen naast zitten). De medewerker wist mij te vertellen dat het dus een vertraging had opgelopen. Ergens in Maart zou er een nieuwe datum zijn gepland om álle klanten over te schakelen zodat zij ook HD kunnen bekijken. Je hoeft hiervoor verder niets te doen met je router/ITV ontvanger

Conclusie:
KPN is heel goed in het communiceren wat ze gaan bieden, iets minder goed in het waarmaken van de belofte en communiceren van vertragingen. Ik wacht dus nog eventjes. De medewerker heeft mij verteld dat de snelheden die ik haal goed zijn voor de HD zender. Standaard TV verbruikt ongeveer 4 mb/s, HD is ongeveer 8mb/s. De snelheid die je in de router ziet aangegeven is wat je ook echt aan internet hebt, daar gaat niet nog eens je TV bandbreedte van af. Zelfs al zou dat er nog af gaan, zou ik nog grofweg 6 mb/s overhouden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Ik heb zojuist alsnog KPN gebeld en mijn ogen zijn wederom geopend. Had een behoorlijk bekwame medewerker aan de telefoon die ook gelijk mijn abbonement controleerde terwijl ik een snelheidscheck aan het doen was en keek wat er in de router stond aangegeven. Hij gaf zelf ook aan lid te zijn van een forum waar ze nieuwe KPN producten testen, heb ze niet vaak zo gehad bij KPN.

Goed, resultaat van het gesprek: KPN heeft in een persbericht bekend gemaakt HD zenders aan klanten te leveren vanaf het standaard ITV pakket. Dat zou per 20 februari gebeuren of iets dergelijks (kan er paar dagen naast zitten). De medewerker wist mij te vertellen dat het dus een vertraging had opgelopen. Ergens in Maart zou er een nieuwe datum zijn gepland om álle klanten over te schakelen zodat zij ook HD kunnen bekijken. Je hoeft hiervoor verder niets te doen met je router/ITV ontvanger

Conclusie:
KPN is heel goed in het communiceren wat ze gaan bieden, iets minder goed in het waarmaken van de belofte en communiceren van vertragingen. Ik wacht dus nog eventjes. De medewerker heeft mij verteld dat de snelheden die ik haal goed zijn voor de HD zender. Standaard TV verbruikt ongeveer 4 mb/s, HD is ongeveer 8mb/s. De snelheid die je in de router ziet aangegeven is wat je ook echt aan internet hebt, daar gaat niet nog eens je TV bandbreedte van af. Zelfs al zou dat er nog af gaan, zou ik nog grofweg 6 mb/s overhouden.
Vertraging? Iedereen heeft de HD zenders al, tenzij je internet te langzaam is voor HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Onderstaande brief gaat naar zowel KPN als de consumentenbond, gebleken is dat ze me ook niet versneld kunnen helpen... hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ze een bestaande goed functionerende lijn , fysiek afbreken na een storing en doodleuk wachten tot mijn VDSL opgeleverd gaat worden (terwijl ze dus naast elkaar moesten blijven en het een kwestie van stekker er uit, stekker er in is...
Geachte Heer, Vrouw Capelle a/d IJssel 4 maart 2012

Onlangs is na telefonische navraag van mijn kant in overleg met de klantenservice besloten dat ik overgezet zou worden op VDSL ipv ADSL2 omdat bleek dat ik toch nog enige snelheidsverhoging op mijn adres kon verkrijgen.

Het hiervoor geschikte modem wat ik had ter vervanging van mijn uitvallende Thomson was hier niet voor geschikt. Zodra dit modem binnen was gekomen werd mij verzocht om dit aan te sluiten zodat deze zich kon gaan trainen voor een vdsl verbinding. Bij aansluiting volgens de normale manier (en zo moeilijk is dat niet ) bleek het niet te werken, ook de oude modem die alleen geschikt was voor ADSL bleek niet meer te werken.

Vervolgens na veel heen en weer gebel met een duur 0900 nummer werd er besloten om een monteur te sturen. Deze zou woensdag jongstleden tussen 8 en 10 uur verschijnen. Om half 8 keurig opgestaan en diverse afspraken verzet. Wat er ook gebeurde er kwam geen monteur op de stoep. Navraag leerde dat deze had geconstateerd dat het aan de centrale lag maar aangezien de oplossingen vanuit de KPN kant ( en dat hij vergeten was dat ons te melden...) niet werkte werd er alsnog een monteur langs gestuurd die zou kijken of het toch niet aan de ISRA aansluiting lag. Deze was in orde gebleken dus het lag toch echt aan de kant van de central ipv bij ons.

Er bleken twee ip adressen uitgedeeld te zijn. Men zou dit gaan fixen.
De volgende dag na het modem uitgelaten te hebben zou alles over zijn.. echter was het alleen maar erger geworden want er bleken 8 ip adressen op mijn modem te staan… er zou een voois sleutel gelockd worden op mijn modem en dan zou dat na beloftes van een medewerker echt om 17.00 uur opgelost zijn en verwerkt zijn door het systeem. Om half zes weer gebeld en dit bleek nog steeds niet te werken.
Nee meneer dat kan misschien vanavond verwerkt zijn maar morgenochtend zeker want dit wordt vannacht zeker in de batch verwerkt.

Oke… vrijdagochtend gecheckt en niks deed het ,de tv die het donderdag wel deed was ook niet in orde, ik had gelukkig ondertussen wel een 0800 nummer gekregen want de gesprekskosten waren aardig opgelopen. Wat schets mijn verbazing toen ik belde dat er beweerd werd dat het verwerken in het systeem alleen overdag gebeurde beweerde men terwijl de middag ervoor andersom gezegd was. Het elkaar tegenspreken was mij al diverse keren opgevallen evenals het begrip bellen tussen x… en Y uur waarbij vervolgens niet terug gebeld wordt of na Y uur, wat is er moeilijk aan het begrip voor, na en tussen ? Wat is er moeilijk aan het begrip uitvoeren ? (beloftes nakomen , ze ook impliceren ? ) Als er al onderling niet gecommuniceerd wordt en medewerkers dit zelf ook toegeven die ik spreek is dat een kwalijke zaak. Zeker voor een bedrijf wat gaat over communicatie….

Het verhaal is nog niet ten einde want in een later gesprek werd beweerd dat het modem niet goed was aangemeld. Hmm weer een andere bewering. Later (ja als men dingen belooft en men komt ze niet na dan bel ik terug en spreek ik u daar op aan en wordt er geacht dat men verantwoordelijkheid neemt. ) beweerde men dat er een storing in het systeem was en dat er daarom vertraging in zat.

Het kwam er toen opeens op neer dat men onze oude aansluiting fysiek had afgesloten en dat er pas 8 maart aanstaande de nieuwe verbinding kon aansluiten (wat normaal gesproken een kwestie was van een stekker omwisselen en dan hoogstens een uurtje last ) . Bovendien kon de man niet zien dat er tot 3 x toe beloofd was dat er die dag met een kwartier terug gebeld zou worden omdat dit niet in zijn systeem stond , het lijkt mij dat er dan procedures die men intern moet volgen niet uitgevoerd zijn… schande.

Het is onacceptabel dat een klant meer dan een dag zonder telefoon zit, laat staan 10 dagen. Wij zijn niet bereikbaar, en men is kennelijk niet in staat om dit op te lossen. Ik heb als nood een Dongle gehad, voor het Email checken maar dat ding vreet ook data want 2 mailboxen en een bestand downloaden van 995k kost al 3 euro, bankzaken daar mee doen gaat dus ook lastig worden en is dus eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat. Ja de telefoon kosten worden vergoed die gemaakt zijn , althans die moet ik achteraf nog gaan declareren.

Verder heb ik gevraagd of men aan de stand van deze zaken nog schriftelijk geïnformeerd wordt maar dat gebeurd ook niet.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een bedrijf wat gespecialiseerd is in communicatie zo slecht communiceert met zijn klanten, dat uw eigen medewerkers onderling niet in goede staat zijn te communiceren, dat beloftes wel uitgesproken worden maar absoluut niet uitgevoerd worden, dat men kennelijk niet op de hoogte is van dood normale begrippen als voor, tussen, na die men op de basisschool leert , dat een klant niet serieus genomen wordt en men bovendien klachten moet indienen via een betaald nummer… hoezo klantvriendelijk ???

Men neemt geen verantwoordelijkheid en laat een klant dus maar 2 weken zonder telefoon zitten en zegt doodleuk van .. foutje van onze kant , u zit meer dan een week zonder Internet en Telefoon zoekt u het maar uit. Het is kennelijk hard nodig dat uw incompetente medewerkers een les communicatie gaan volgen richting de klant maar ook onderling. Verder helpt het logge systeem van teveel schijven waarover gecommuniceerd wordt ook niet echt bevorderlijk voor de klant als uw interne medewerkers. Al meer dan 20 jaar zijn we trouwe klant geweest, kennelijk is dit de manier waarop je trouwe klanten behandelt.

Deze klacht zal ik bovendien ook indienen bij de consumentenbond, het programma radar en kassa en verder ga ik serieus onderzoeken om over te stappen op een andere provider. Wij zijn zeer ontstemd over deze manier van handelen vanuit uw kant en het ernstig in gebreke blijven van uw verplichtingen die u verzaakt.
In 20 jaar heb ik nog nooit zulke slechte service meegemaakt en dit schijnt nog mee te vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@gandalf86: Je hebt toch wel een ZTE of een TG789 (in PSTN-uitvoering) gekregen voor VDSL toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ja ik heb een ZTE gekregen :)

ik snap niet dat ze zo stom zijn om een fysieke verbinding in de central af te breken.. kost dat echt 8 dagen om weer op te bouwen ? Terwijl ik wel tv heb... ik snap redelijk veel maar dit is echt absurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gandalf68 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:07:
ja ik heb een ZTE gekregen :)

ik snap niet dat ze zo stom zijn om een fysieke verbinding in de central af te breken.. kost dat echt 8 dagen om weer op te bouwen ? Terwijl ik wel tv heb... ik snap redelijk veel maar dit is echt absurd..
Dat kan wel eens vaker voorkomen, klinkt als kruising van lijn of IP-fout netwerk. Is er ook support-melding aangemaakt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Ik ben aan het overwegen om KPN Alles-in-1 Instap te nemen met 8mb/s internet. Daar heb ik twee vragen over.

1. Komt de TV nou ook over die 8mb en is dat dus erg krap om HD tv te kunnen kijken?
2. Wat voor decoder/ontvanger komt er bij dit abonnement op dit moment. Ik wil de afmetingen graag weten om te kunnen bepalen of de decoder achter mijn tv past, die aan de muur hangt. Ik wil hem niet los ergens er bij hebben staan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
marino_centrino schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:16:
Ik ben aan het overwegen om KPN Alles-in-1 Instap te nemen met 8mb/s internet. Daar heb ik twee vragen over.

1. Komt de TV nou ook over die 8mb en is dat dus erg krap om HD tv te kunnen kijken?
Dat hangt van de aansluiting af, bij mijn ouders gaat er rond 50Mbit binnenkomen bij een basisabonnement, dan gaat ITV niet van internet af.
2. Wat voor decoder/ontvanger komt er bij dit abonnement op dit moment. Ik wil de afmetingen graag weten om te kunnen bepalen of de decoder achter mijn tv past, die aan de muur hangt. Ik wil hem niet los ergens er bij hebben staan.

Alvast bedankt!
Wij zijn ook benieuwd, donderdag kunnen we het pakket zien dat vorige week is afgeleverd. Maar achter een TV zal lastig worden wegens infrarood voor afstandsbediening.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Loekie schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:57:
[...]

Dat hangt van de aansluiting af, bij mijn ouders gaat er rond 50Mbit binnenkomen bij een basisabonnement, dan gaat ITV niet van internet af.
En hoe kan ik er achter komen of dit bij mij het geval is?
[...]

Wij zijn ook benieuwd, donderdag kunnen we het pakket zien dat vorige week is afgeleverd. Maar achter een TV zal lastig worden wegens infrarood voor afstandsbediening.
Als ik hem niet helemaal weg stop achter de tv, maar een beetje aan de rand houd dan moet dat wel lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
marino_centrino schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:43:
[...]

En hoe kan ik er achter komen of dit bij mij het geval is?
Niet is het korte antwoord, langere is dat je bijvoorbeeld kunt kijken wat telfort op je adres kan leveren.
Is dit meer dan 20 Mbit, krijg je ws ook VDSL, is het minder dan ws ADSL die nog prima tot 20 Mbit kan gaan natuurlijk. Andere optie is kijken wat KPN zelf kan leveren, dus ook premium etc.
Het blijft een beetje gokken
[...]

Als ik hem niet helemaal weg stop achter de tv, maar een beetje aan de rand houd dan moet dat wel lukken toch?
Als de sensor aan voorzijde maar in richting wijst waar AB meest gebruikt wordt, moet het goedkomen, zoals elk IR-apparaat ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

marino_centrino schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:43:
Waarschijnlijk gaat dat wel goed. Het IR signaal is behoorlijk sterk. Als ik bijvoorbeeld over mijn schouder naar achteren zapp dan doet ie het nog steeds. De AB van mijn mediaspeler moet ik bijvoorbeeld echt richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Je moet er wel mee rekening houden dan de nieuwe tuner een stuk lastiger met infrarood is. Van de zijkant even mikken gaat minder makkelijk dan met de oude tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
SCIxX schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:51:
Je moet er wel mee rekening houden dan de nieuwe tuner een stuk lastiger met infrarood is. Van de zijkant even mikken gaat minder makkelijk dan met de oude tuner.
Over welke tuner hebben we het nou? VIa googlen kom ik op de Motorola 1963 uit. Is dat de 'nieuwe' of de 'oude'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
marino_centrino schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:31:
[...]
Over welke tuner hebben we het nou? VIa googlen kom ik op de Motorola 1963 uit. Is dat de 'nieuwe' of de 'oude'?
Dat is de oude. De nieuwe is de Motorola 1853.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Louise525 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:12:
[...]
Dat is de oude. De nieuwe is de Motorola 1853.
Op zich een verbetering voor mij omdat hij veel kleiner is. Maar wie verzint het om de knoppen op de bovenkant te doen? Daar wil je toch iets op kunnen zetten/leggen? Ik neem aan dat die functies ook via de remote te bedienen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:11
Heb twee 1853'ers even bekeken. Mooie is dat er nu standaard een HDMI kabel wordt meegeleverd. Nadeel is dat er geen geluidskabeltje wordt meegeleverd en het ontbreken dus van een 2e SCART poort op sommige TV's.

Maar er iets bovenop zetten zou ik niet doen. Sowieso is het apparaat zo klein dat je er niet echt iets boven op kwijt kan. Voordeel is weer dat je hem ook desnoods tegen de zijkant van de TV zou kunnen plakken met stevig tape of i.d.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste