KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Middag

Ik had begrepen dat KPN ITV nieuwe firmware uit zou zetten op de STB''s in November
Iedereen was al blij met het feit dat er waarschijnlijk gewerkt zou worden aan het doorgeven van de ITV streams ,zover ik begrpepen had zou KPN de technocoler streams rechtstreeks door gaan geven.

Tot op heden lijkt er niets gebeurd te zijn !

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:27:
Middag

Ik had begrepen dat KPN ITV nieuwe firmware uit zou zetten op de STB''s in November
Iedereen was al blij met het feit dat er waarschijnlijk gewerkt zou worden aan het doorgeven van de ITV streams ,zover ik begrpepen had zou KPN de technocoler streams rechtstreeks door gaan geven.

Tot op heden lijkt er niets gebeurd te zijn !

Vriendelijke groeten
Thijs,

Lijbrandt klanten op WBA netwerken krijgen ook KPN ITV streams, en mij is ingefluisterd dat dit omzetten naar hogere kwaliteit in de komende twee weken (alleen de HD streams) gaat gebeuren PoP voor PoP schijnen ze dat te gaan doen.
Geen idee of de KPN STB's hiervoor nieuwe firmware nodig hebben? En ik vraag me af of ze inderdaad technicolor (zonder verimatrix encryptie) rechtstreeks gaan doorzetten, want over het algemeen spijkert KPN volgens bedrijfstraditie alles dicht, dus ook de streams. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Hey.... hoop doet leven ja ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk eymey.... ik hoop helemaal met je mee (waarschijnlijk tegen beter weten in) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Dank voor je antwoord inderdaad hoop doet leven zullen we maar zeggen.
momenteel heb ik alleen maar gezien dat er nacht's onderhoud is geweest aan ITV.
En nu spreek ik van de afgelopen week ik zag dit trouwens staan bij info in het menu onder service melding

Afijn tot op heden geen veranderingen !!
Dus ook nog steeds die vervelende bug van het opnemen na 00.00 erg vervelend.

We gaat het wederom afwachten.
fijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Tacoos

i am i

heb ik ergens iets gemist?
Sinds vorige week kunnen we tijdens een opname niet naar een andere zender kijken, alleen naar wat we al opnemen?
We hebben een 1960 icm ADSL

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Is wellicht je lijnsnelheid ingestort, waardoor er niet genoeg bandbreedte meer is om twee streams tegelijk binnen te hengelen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
Hier juist andersom. Wij kunnen sinds kort opeens opnemen en wat kijken tegelijk. Vroeger konden we alleen of opnemen, of tv kijken. Snelheid is ook stuk hoger tijdens TV kijken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:37

Tacoos

i am i

Vlgs de speedtoch is de bandwidth up/down 1.030/19.547
Overigens kan ik vandaag ineens weer wel opnemen en iets anders kijken 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Ophidian schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:35:
Hier juist andersom. Wij kunnen sinds kort opeens opnemen en wat kijken tegelijk. Vroeger konden we alleen of opnemen, of tv kijken. Snelheid is ook stuk hoger tijdens TV kijken.
Snelheid is hier ook stukken beter. Normaal ging het downloaden met 600KB/s als de TV aanstond. Sinds gisteren is het met 890KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik heb hier twee 1960 ontvangers staan die niet gebruikt worden.
En KPN hoeft ze ook niet terug (meerdere keren over gebeld)
Dus wie is geintresseerd?
De activatiecode moet nog ingevoerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:04:
Goedemiddag

Dank voor je antwoord inderdaad hoop doet leven zullen we maar zeggen.
momenteel heb ik alleen maar gezien dat er nacht's onderhoud is geweest aan ITV.
En nu spreek ik van de afgelopen week ik zag dit trouwens staan bij info in het menu onder service melding

Afijn tot op heden geen veranderingen !!
Dus ook nog steeds die vervelende bug van het opnemen na 00.00 erg vervelend.

We gaat het wederom afwachten.
fijn weekend
Zenders in het HD pluspakket is op WBA (Lijbrandt, dus KPN streams) inmiddels een aantal dagen geleden verdubbeld in bitrate.... zeker zichtbaar op zenders als Discocery Showcase en Animal planet HD. :9~
Nu alleen de eerste 10 in het basispakket nog, want die draaien nog op de oude bitrate :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:20
@spike: zie Aanpassingen beeldkwaliteit WBA zenders

Met een beetje geluk dus over een week eenzelfde verbetering voor de NL zenders.

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 05-12-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:56:
@spike: zie Aanpassingen beeldkwaliteit WBA zenders

Met een beetje geluk dus over een week eenzelfde verbetering voor de NL zenders.
Ik had al zoiets verwacht, want KPN wil uiteraard eerst even testen alvorens men mensen gaat teleurstellen indien het niet goed werkt tijdens bijv TVOH en andere kijkcijferkanonnnen op de commerciele Nederlandse zenders :)

Goed nieuws dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Vraagje, in ons nieuwbouw huis ligt enkel glasvezel.
Ik kan daarom niet anders dan mijn huidige interactieve tv abo (via koper) op te zeggen en een nieuw abo af te sluiten.

Volgens de nieuwe abo's dien je echter extra bij te betalen voor een 'opnemen pakket', dit is (voor mij) momenteel gratis. Ik vroeg me af of ik niet gewoon mijn oude interactieve tv recorder mee kan nemen, en kan blijven gebruiken om in mijn nieuwe huis gratis te kunnen blijven opnemen?

Met andere woorden, die extra kosten voor het 'opnemen pakket' zit dat in de hardware die je daarmee afbetaald, of wordt je verbinding op de één of andere manier afgeknepen waardoor ik met mijn huidige recorder niet zou kunnen opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onne: De meeste "ouderwetse" HDD recorders werken analoog via SCART of HF (analoog via kabel).
Als je dus een provider kiest die ook analoog TV levert dan kan je gewoon met je oude recorder blijven opnemen, mits je even de zenders opnieuw laat zoeken.

Wil je HD TV opnemen dan moet je een PVR versie STB kiezen in je pakket (Amino M532/540) waarmee je digitale TV gewoon kunt opnemen op de harddisk en ook vertraagd kan kijken en pauzeren.
Uiteraard zijn voor een PVR de extra kosten de hardware.
Er zijn ook providers die een soort online opneemservice bieden, maar dat zijn er bij mijn weten nog maar erg weinig. In dat geval betaal je extra voor de dienst.

Heb je een provider die geen analoog levert en/of een STB waar geen analoog in de vorm van SCART uitkomt dan vrees ik dat je je oude HDD recorder op de grote hoop kunt zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Onne,
Als aanvullende reactie van spikecity, weet niet welke snelheid je in gedachten had maar bij 50/50 van KPN spreek je over het zilverpakket. Hierbij zit het opname pakket al bij met het voordeel dat je op elke tv in huis kan opnemen en op elke tv alle opnamens kan terug zien.
Weet dat de meeste hier geen KPN fan zijn maar nu dat ik een onder anderen een nieuw modem (de ZTE) heb gekregen is er niets meer wat niet kan dat ik wel zou willen. :)

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobswa schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:43:
Weet dat de meeste hier geen KPN fan zijn maar nu dat ik een onder anderen een nieuw modem (de ZTE) heb gekregen is er niets meer wat niet kan dat ik wel zou willen. :)
Dat valt zo mee Bobswa :)
Het enige waar ik moeite mee blijf hebben is het feit dat je bij KPN alleen kan werken met KPN hardware (met eigen dichtgetimmerde firmware) en dat vind ik als doorgewinterde IT boer een beperking die andere providers me niet opleggen.
Ik hoop van harte dat KPN met nieuwe modems, PVR/STB's en dergelijke de kwaliteitsslag die glasvezel zou moeten genereren ook gaat waarmaken, want er is namelijk niets zo makkelijk voor consumenten om appels met appels te kunnen gaan vergelijken.
Ik heb in de discussie over superieure HDTV wel eens geroepen dat het mij uiteindelijk niet uitmaakt wie het levert, al is het de Aldi of de Lidl, als ik maar krijg wat me beloofd is, en belangrijker waarvoor ik betaal. :)

Helaas zal KPN nog heel veel moeten goedmaken bij mij om 20 jaar zakelijk en privé ergernis te vergeten, maar zakelijk krijgen ze volgend jaar opnieuw een kans :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morning

Volgens mij hebben we nieuwe firmware op de KPN STB's.
Ik zie tenminste dat de bug na 00.00 opgelost is en er een nieuwe zoekfunctie is.

ziet er goed uit -:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
En ook herhaalde opnames mogelijk inmiddels ? (bij online opnemen)

[edit] Helaas, herhaald opnemen kan nog steeds niet

[ Voor 29% gewijzigd door sverzijl op 08-12-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ook herhaald opnemen ja,over het opnemen online weet ik niet of dat ook correct werkt.
ik heb namelijk een STB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

AvK

Ready Set Go

Thijs1 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:45:
Morning

Volgens mij hebben we nieuwe firmware op de KPN STB's.
Klopt, het viel mij op omdat er nu streepjes voor de zenders staan als je zapt. Ik bedoel het zender nummer dat even in beeld is als je op de knopjes drukt. Mogelijk een voorbereiding op de hogere streams.......?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:07
als ik OK indruk/inhoud krijg ik ook een kleine zenderlijst popup waar je snel doorheen kan navigeren. Misschien zat dit er al op, maar ik vind het wel handig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 11:49
Dat zat er nog niet op, viel mij net ook op.

De snelheid is er niet beter op geworden, zappen duurt nog steeds 2 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Dat verschilt ook per kastje volgens mij. Wij hebben twee oude. (de grote met ventilator) en twee nieuwe. Die nieuwe zijn toch wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:05
onne schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:58:
Vraagje, in ons nieuwbouw huis ligt enkel glasvezel.
Ik kan daarom niet anders dan mijn huidige interactieve tv abo (via koper) op te zeggen en een nieuw abo af te sluiten.

Volgens de nieuwe abo's dien je echter extra bij te betalen voor een 'opnemen pakket', dit is (voor mij) momenteel gratis. Ik vroeg me af of ik niet gewoon mijn oude interactieve tv recorder mee kan nemen, en kan blijven gebruiken om in mijn nieuwe huis gratis te kunnen blijven opnemen?

Met andere woorden, die extra kosten voor het 'opnemen pakket' zit dat in de hardware die je daarmee afbetaald, of wordt je verbinding op de één of andere manier afgeknepen waardoor ik met mijn huidige recorder niet zou kunnen opnemen?
Een wat toepasselijker antwoord, alhoewel het andere antwoord niet fout is: het "opnemen pakket" gaat via de cloud, niet meer op een harde schijf in jouw apparaat. Dat is vrij nieuw (sinds afgelopen zomer). Ook bij koper heb je tegenwoordig alleen die keuze. Jij hebt nog een STB (zo te lezen uit jouw reactie een kooptuner) die inderdaad op de interne harde schijf opneemt, daarom is het voor jouw "gratis." Je hebt er wel voor betaald toen je hem kocht natuurlijk (meerprijs). Kortom KPN biedt jouw de mogelijkheid niet meer om op een harde schijf op te nemen via hen, tenzij je inderdaad eigen apparatuur aanschaft die via SCART kan opnemen. Er wordt ook niets afgeknepen, een opname in de cloud (servers van KPN) neemt ook geen bandbreedte in, terwijl dat in jouw geval met een opname op jouw tuner wel het geval is. Nu is bandbreedte met glasvezel natuurlijk geen enkel probleem. Via koper echter des te meer. Erg raar trouwens dat een nieuwbouw woning geen koperaansluiting meer krijgt, lijkt me ook zéér sterk. Echt goed geinformeerd? Er gaan nog talloze voice diensten over uitsluitend koper die niet of niet goed functioneren via VOIP (of niet ondersteund worden). Ik dacht dat het ook nog een verplichting was, maar wellicht geldt dat alleen als jij erom vraagt, dat KPN dat niet mag weigeren aan te leggen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:17

worker

2x Sessy thuisbatterij

Tweakers,
Ik heb een vrij nieuwe iTV ontvanger van KPN, ik weet niet precies welk type. Het is een Motorola, met zo'n lange slanke afstandsbediening.
Achterop zitten 2 scart aansluitingen. Één heb ik aangesloten op de tv (duh), en de ander is aangesloten op mijn DVD speler.
Helaas geeft de Motorola unit niet het beeld van de DVD speler weer als deze standby staat, hij displayt alleen "druk op power om de ontvanger aan te zetten" ofzoiets.

Dit ben ik niet gewend, elk ander apparaat wat ik heb geeft gewoon het AV signaal door van de ene scart aansluiting naar de andere als het in standby staat. Zo kun je een hele keten vormen.

Doe ik wat fout, of zit de 2e scart poort voor niks op deze ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo tweakers.

Ik had een vraagje mbt de mediaboxen en aansluitingen. Ik kon het met de search niet direct terugvinden, maar we hadden bij mijn ouders altijd via een normale splitter en coax versterker gewoon op 3 tvs analoog (coax) tv.
Nu hebben we onlangs via glasvezel en de motorola 1903 tv. Maar we hebben de tweede tv box gratis en een derde zou ineens 8 euro per maand extra kosten.
Zou ik het signaal niet kunnen splitten door een zelfde box te kopen via bv marktplaats en de maandelijkse kosten te besparen, of is er ook een andere manier?

Gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying_Dutchie schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:36:
Hallo tweakers.

Ik had een vraagje mbt de mediaboxen en aansluitingen. Ik kon het met de search niet direct terugvinden, maar we hadden bij mijn ouders altijd via een normale splitter en coax versterker gewoon op 3 tvs analoog (coax) tv.
Nu hebben we onlangs via glasvezel en de motorola 1903 tv. Maar we hebben de tweede tv box gratis en een derde zou ineens 8 euro per maand extra kosten.
Zou ik het signaal niet kunnen splitten door een zelfde box te kopen via bv marktplaats en de maandelijkse kosten te besparen, of is er ook een andere manier?

Gr Rob
"Splitsen" kan je uiteraard met een goedkope switch in de utp kabel, echter ik weet niet of die motorola box op mac adres gekoppeld is aan het ITV account, want dan zou je wel eens een kat in de zak kunnen kopen omdat heel veel providers de boxen via het mac adres aan het gebruikers account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt 2e hands stb's gewoon gebruiken. Enige nadeel is dat je de stb niet opnieuw kan activeren met jou abonneenummer. Als jij bijvoorbeeld het plus pakket hebt en diegene waarvan je de stb koopt niet, kun je het zenders uit het plus pakket niet kijken op die stb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij KPN staan boxen (voor zover ik weet) niet via MAC adres of switch-poort in de POP aan het account gekoppeld maar via een uniek abonneenummer en andere toegangscodes.

In theorie werkt(e) het kopen van een extra box via Marktplaats wel (dat trucje is vaak genoeg gedaan door abonnees, behalve dat KPN het op een gegeven moment voor ADSL klanten een tijd heeft geblokkeerd om een extra ontvanger aan te melden ivm. onvoldoende kwaliteitsgarantie).

Of het nu nog werkt weet ik niet. Op een gegeven moment (voor ik bij Lijbrandt ging) had ik ook een KPN box via Tweak fiber. Daarvoor heb ik altijd interactieve TV via ADSL van KPN zelf gebruikt.

Mijn ervaring was de volgende:

Toen ik, toen ik eenmaal Tweak fiber had, m'n Motorola box die ik nog uit de ITV-tijd overhield op m'n glasvezelverbinding erbij wilde aansluiten werkte dit wel. Echter, mijn KPN ITV-abonneenummer bleek nog geautoriseerd te zijn waardoor ik op die oude box dus nog onder de abonnementsvoorwaarden van ITV via adsl werkte (geen HD, andere pakketten, etc.)

Het is mij zelf nooit gelukt om die box zodanig geforceerd te resetten dat ik m'n abonneegegevens van Tweak kon gaan invullen.

Bottom line is dat je bij glasvezel in principe gewoon een derde box van Marktplaats aan zou kunnen sluiten, maar dat je mogelijk een kat in de zak kan kopen als blijkt dat die box nog aangemeld staat op een account dat nog actief is.

En dit alles onder voorbehoud, natuurlijk. Ik spreek over een ervaring die inmiddels 1,5 jaar oud is.... ik weet niet hoe KPN nu om gaat met tweedehands boxen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
dinkelover schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:31:
[...]
Een wat toepasselijker antwoord, alhoewel het andere antwoord niet fout is: het "opnemen pakket" gaat via de cloud, niet meer op een harde schijf in jouw apparaat. Dat is vrij nieuw (sinds afgelopen zomer). Ook bij koper heb je tegenwoordig alleen die keuze. Jij hebt nog een STB (zo te lezen uit jouw reactie een kooptuner) die inderdaad op de interne harde schijf opneemt, daarom is het voor jouw "gratis." Je hebt er wel voor betaald toen je hem kocht natuurlijk (meerprijs). Kortom KPN biedt jouw de mogelijkheid niet meer om op een harde schijf op te nemen via hen, tenzij je inderdaad eigen apparatuur aanschaft die via SCART kan opnemen. Er wordt ook niets afgeknepen, een opname in de cloud (servers van KPN) neemt ook geen bandbreedte in, terwijl dat in jouw geval met een opname op jouw tuner wel het geval is. Nu is bandbreedte met glasvezel natuurlijk geen enkel probleem. Via koper echter des te meer. Erg raar trouwens dat een nieuwbouw woning geen koperaansluiting meer krijgt, lijkt me ook zéér sterk. Echt goed geinformeerd? Er gaan nog talloze voice diensten over uitsluitend koper die niet of niet goed functioneren via VOIP (of niet ondersteund worden). Ik dacht dat het ook nog een verplichting was, maar wellicht geldt dat alleen als jij erom vraagt, dat KPN dat niet mag weigeren aan te leggen.
Dank voor je antwoord, helder verhaal!
Ik ga in ieder geval eerste testen met mijn huidige tuner (incl. HD inderdaad).
KPN gaf aan dat ze het abo niet konden verhuizen omdat er enkel glasvezel ligt, zal het ter plaatse nog even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
dinkelover schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:31:
[...]
Erg raar trouwens dat een nieuwbouw woning geen koperaansluiting meer krijgt, lijkt me ook zéér sterk. Echt goed geinformeerd? Er gaan nog talloze voice diensten over uitsluitend koper die niet of niet goed functioneren via VOIP (of niet ondersteund worden). Ik dacht dat het ook nog een verplichting was, maar wellicht geldt dat alleen als jij erom vraagt, dat KPN dat niet mag weigeren aan te leggen.
Bij mij in de nieuwbouwwijk (ruim 3 jaar oud) is overal kabel aangelegd en in enkele straten (waaronder die van mij) daarnaast ook glasvezel van KPN. Ik denk dat het toch wel standaard is dat er geen koper meer wordt aangelegd. Voor veel mensen in de buurt was het destijds een onaangename verrassing dat ze uitsluitend bij Ziggo terecht konden.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week het glasvezel zilver abonnement (hiervoor alles in een pakket bij kpn 20mb) en ben hier erg tevreden mee. Ik heb alleen een klein probleempje. Het pakket waar alle decoders etc in zitten heb k een week voordat de glasvezel monteur kwam al opengemaakt en ik heb daarvan 1 decoder geactiveerd omdat ik gewoon erg slechte tv had, maar dit heb ik gedaan met mijn oude abonnee nummer, het probleem is nu dat ik geen HD zenders kan kijken omdat ik nog op het oude abonnee nummer zit. Heeft iemand enig idee hoe ik de decoder kan resetten? want ik kan namelijk nergens een optie vinden om mijn abonnee nummer te wijzigen.
Iemand een oplossing? Ik kwam er met Google niet uit :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:42:
Ik heb nu sinds een week het glasvezel zilver abonnement (hiervoor alles in een pakket bij kpn 20mb) en ben hier erg tevreden mee. Ik heb alleen een klein probleempje. Het pakket waar alle decoders etc in zitten heb k een week voordat de glasvezel monteur kwam al opengemaakt en ik heb daarvan 1 decoder geactiveerd omdat ik gewoon erg slechte tv had, maar dit heb ik gedaan met mijn oude abonnee nummer, het probleem is nu dat ik geen HD zenders kan kijken omdat ik nog op het oude abonnee nummer zit. Heeft iemand enig idee hoe ik de decoder kan resetten? want ik kan namelijk nergens een optie vinden om mijn abonnee nummer te wijzigen.
Iemand een oplossing? Ik kwam er met Google niet uit :<
Als je tijdens het opstarten de menu knop inhoud kun je hem factory resetten. Ik weet alleen niet of de activatiecode er dan uitgaat. Anders kun je gewoon naar KPN bellen. Wij kregen laatst een nieuw kastje en toen kon de medewerker via zijn pc ook gewoon de oude ontvanger deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:06:
[...]

Als je tijdens het opstarten de menu knop inhoud kun je hem factory resetten. Ik weet alleen niet of de activatiecode er dan uitgaat. Anders kun je gewoon naar KPN bellen. Wij kregen laatst een nieuw kastje en toen kon de medewerker via zijn pc ook gewoon de oude ontvanger deactiveren.
Bedankt voor je reactie :D Ik ga het vanmiddag meteen even proberen als ik thuis ben. Zal het resultaat even hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:31
Louise525 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:54:
[...]

Bij mij in de nieuwbouwwijk (ruim 3 jaar oud) is overal kabel aangelegd en in enkele straten (waaronder die van mij) daarnaast ook glasvezel van KPN. Ik denk dat het toch wel standaard is dat er geen koper meer wordt aangelegd. Voor veel mensen in de buurt was het destijds een onaangename verrassing dat ze uitsluitend bij Ziggo terecht konden.
Dat heeft meer met de project-ontwikkelaar te maken, die voor de hele wijk/straat/buurt de infrastructuur zo goedkoop mogelijk uitbesteed en waarbij niet zozeer gekeken wordt naar alle diensten over welk medium dan ook, maar meer hoe er zo goedkoop mogelijk een aantrekkelijk pakketje aan verbindingen de grond ingaan. Dan zal op papier fiber icm coax het meest aantrekkelijk zijn, dat je een belangrijke 3e optie weglaat(oudjes met een hang naar het analoge...) wordt dan maar even vergeten...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:13:
[...]

Bedankt voor je reactie :D Ik ga het vanmiddag meteen even proberen als ik thuis ben. Zal het resultaat even hier posten.
Je zal KPN moeten opbellen, want zelf kun je hem niet zo resetten dat je de accountgegevens opnieuw kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
eymey schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 23:54:
...
Het is mij zelf nooit gelukt om die box zodanig geforceerd te resetten dat ik m'n abonneegegevens van Tweak kon gaan invullen.

Bottom line is dat je bij glasvezel in principe gewoon een derde box van Marktplaats aan zou kunnen sluiten, maar dat je mogelijk een kat in de zak kan kopen als blijkt dat die box nog aangemeld staat op een account dat nog actief is.

En dit alles onder voorbehoud, natuurlijk. Ik spreek over een ervaring die inmiddels 1,5 jaar oud is.... ik weet niet hoe KPN nu om gaat met tweedehands boxen.....
Ik heb wel eens gehoord dat je de tuner moet opstarten zonder verbinding te maken met het internet (kabel eruit halen) en dan software verwijeren. Hij zal dan op een gegeven moment ergens stranden en als je dan de internetkabel weer aansluit en een herstart doet dan is je tuner in de fabrieksstand gezet en kan je een abonnementnummer invullen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:34

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22
Zag opeens dat TMF Dance verdwenen is en we er MTV 24/7 music en VH1 classic erbij hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Ja TMF dance en NL stoppen per 1 januari, bij Ziggo is hij in september al uit het pakket gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De itvonline app is vanaf vandaag beschikbaar via de Android Market.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
Vraagje over de USB-aansluitingen van het Motorola-boxje:

Zojuist is m'n iTV-pakket van Telfort aan de deur afgeleverd, wit ZyXEL P-2812HNU-F1 modempje, zwart Motorola VIP 1963-set-toppie, jullie kennen dat vast wel.

Nu ben ik op TV-gebied nogal een noob (m'n Philips CRT-breedbeeld zit nu op analoge coax), en heb ik de volgende vraag:

Momenteel is m'n PC niet aangesloten op de TV.
Ik wil graag video's van m'n computer kunnen kijken op de TV.
Natuurlijk kan ik zo'n Akai-DVD-spelertje (AKAI AD66U) voor 35 euri halen bij Mediamarkt.

Waar ik echter net achter kwam, tot mijn geluk, is dat het VIP-boxje 2 USB aansluitingen heeft.
Echter, waar ik daarna tot mijn spijt achter kwam, is dat de provider (KPN zeker weer!) die 'geblokkeerd' heeft o.i.d.

Mijn vraag is:
Is het mogelijk een USB-stick in het VIP-boxje te stoppen en de content op de USB stick dan te benaderen? En zodoende als echte Hollandert 35 euri besparen?
Weet iemand welke video-formaten men dan af kan spelen?

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

kidde schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:28:

Zojuist is m'n iTV-pakket van Telfort aan de deur afgeleverd, wit ZyXEL P-2812HNU-F1 modempje, zwart Motorola VIP 1963-set-toppie, jullie kennen dat vast wel.

Mijn vraag is:
Is het mogelijk een USB-stick in het VIP-boxje te stoppen en de content op de USB stick dan te benaderen? En zodoende als echte Hollandert 35 euri besparen?
zoals al vaker gemeld op dit forum, die USB poort gaat niet werken.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
kidde schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:28:

Nu ben ik op TV-gebied nogal een noob (m'n Philips CRT-breedbeeld zit nu op analoge coax), en heb ik de volgende vraag:

Momenteel is m'n PC niet aangesloten op de TV.
Ik wil graag video's van m'n computer kunnen kijken op de TV.
Natuurlijk kan ik zo'n Akai-DVD-spelertje (AKAI AD66U) voor 35 euri halen bij Mediamarkt.

Waar ik echter net achter kwam, tot mijn geluk, is dat het VIP-boxje 2 USB aansluitingen heeft.
Echter, waar ik daarna tot mijn spijt achter kwam, is dat de provider (KPN zeker weer!) die 'geblokkeerd' heeft o.i.d.

Mijn vraag is:
meer dan het opladen van je mobiel gaat er niet mee lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
OK, bedankt. Had ernaar gezocht op dit forum, maar kon het niet vinden. Misschien omdat ik op VIP 1963 gezoch had of zo...

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Meer personen met het opnemen pakket van KPN waarbij opnamens "falen"?
Nadat een geplande opnamen 'opgenomen' is verschijnt die in de lijst met opgenomen programma's maar lichtblauw gearceerd.
In de balk erboven staat 'opnemen mislukt'....nogal bout zeg maar.
Het bestand is dus niet af te spelen.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bobswa schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:34:
Nadat een geplande opnamen 'opgenomen' is verschijnt die in de lijst met opgenomen programma's maar lichtblauw gearceerd.
Dat nog niet. De laatste week al wel een paar keer gehad dat het afspelen na een tijdje stopt (beeld springt op zwart), waarna de opname niet meer te bekijken is totdat je de Motorola box herstart.
Er is wel aan gesleuteld de laatste tijd, want het is nu ineens ook onmogelijk om direct na het beginnen te kijken van een opname door te spoelen. Dit kan nu pas na +/- 10 seconden, best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
@sverzijl
Heb ik ook last van. Ik had gisteren goede tijden slechte tijden voor mijn kinderen opgenomen en tijdens het afspelen zat na een aantal minuten de box vast. De box ging zelf herstarten.
Weer de opname bekijken, eerst even doorgespoeld naar het punt waar we gebleven waren, en weer kijken. Echter na een aantal minuten sloeg de box weer vast en ging weer uit zijn eigen opstarten. Dit ging steeds maar weer door op deze manier;.
De opname maar weggegooid en deze aflevering maar gedownload van youtube.
Duidelijk is dus wel dat het opnemen met de motorola niet goed meer gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Bobswa schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:34:
Afgelopen zondagavond een paar programma's opgenomen, die mislukt zijn (gefaald). Zal wel een storing geweest zijn bij de servers van KPN. Ik heb het opnemen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
kap schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:37:
[...]
Afgelopen zondagavond een paar programma's opgenomen, die mislukt zijn (gefaald). Zal wel een storing geweest zijn bij de servers van KPN. Ik heb het opnemen pakket.
Bij mij was het ook zondag ja. Stelt me enigszins gerust dat het dus vooralsnog geen `lokaal` probleem is :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
sverzijl schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:56:
[...]

Dat nog niet. De laatste week al wel een paar keer gehad dat het afspelen na een tijdje stopt (beeld springt op zwart), waarna de opname niet meer te bekijken is totdat je de Motorola box herstart.
Er is wel aan gesleuteld de laatste tijd, want het is nu ineens ook onmogelijk om direct na het beginnen te kijken van een opname door te spoelen. Dit kan nu pas na +/- 10 seconden, best irritant.
Die 10 seconden is nog reclame ook zeker? Datzou een vies truukje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arjantje72 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 06:22:
[...]
Die 10 seconden is nog reclame ook zeker? Datzou een vies truukje zijn.
Nee dat nog net niet, tenzij de reclame op 10 min voor de start van het opgenomen programma zit (dat is volgens mij de standaard -en niet aan te passen- voorlooptijd die is ingesteld bij het 'opnemen pakket'. Reclameblokken zijn vooralsnog 'slechts' +/- 8 minuten :)

Maar nu je het zo zegt, het zou best wel eens iets kunnen zijn waar ze op deze manier een beetje mee aan het experimenteren zijn. Voorheen kon je namelijk wel vanaf het begin meteen doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Heeft het niet te maken met het opnemen pakket en dat ie in die 10 seconden nog aan het bufferen is voor de rest? Lijkt mij het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:05
Hier ook via opnemen pakket zondag aantal opnames mislukt. Daarna wel weer in orde. Dat je niet direct kan doorspoelen is inderdaad een capaciteits/buffer probleem. Ik heb er al een beetje mee lopen testen en als je de eerste in NL bent (waarschijnlijk) die een bepaalde opname (exotische zender, exotisch tijstip) dan weet je zeker dat je hem niet direct kan kijken, dan zijn de server kennelijk nog aan het bufferen of cachen, waarschijnlijk met verschillende prioriteiten. 10 minuutjes later gaat het wel, alhoewel flink doorspoelen dan nog problemen geeft. Op prime time lijkt de vraag soms ook te groot, dan hebben de servers ook wel moeite met "normaal" materiaal. Ze zullen het wel in de gaten houden en de capaciteit wellicht vergroten als het te gek wordt, heb daar wel vertrouwen in.

Vastlopen van de STB tijdens opname kijken is neem ik aan niet via opnemen pakket maar via de harde schijf, niet relateerbaar dus ander issue :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Joen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:23:
Heeft het niet te maken met het opnemen pakket en dat ie in die 10 seconden nog aan het bufferen is voor de rest? Lijkt mij het meest logische.
Mja, maar tot aan vorige week was dit nog niet het geval met hetzelfde opnemen pakket. Misschien was het nodig voor de ADSL klanten en 'genieten' de glasvezelaars er zoals gewoonlijk ook weer van mee, net zoals van de lage HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 27-09 13:56
Ik heb vanavond op internet heel wat afgezocht over deze dienst van KPN en zit toch nog met een vraag

Op dit moment hebben wij in dit huishouden Internetplusbellen van KPN(€40 p/m), Digitenne voor 2 tv's van KPN(€9 p/m) en kabeltelevisie van Rekam voor 1 tv(€7 p/m).
Het leek mij een interessante keuze om over te stappen naar Interactieve tv omdat we dan extra mogelijkheden hebben voor dezelfde prijs en op één factuur. ( 7 + 9 of 15)

Ik heb even gebeld met de klantenservice van KPN en die maakte mij het volgende duidelijk:
- Je krijgt 2 tuners gratis, de derde tv blijft gewoon op digitenne. Dit is voor mij geen probleem.
- Er is bij mij HD beschikbaar omdat ik op dit moment Internet EXTRA heb. Dit kan echter maar op 1 tuner vanwege de beschikbare bandbreedte. HD tv kost echter wel 10 euro extra in de maand 8)7 (HD tv heb ik voorlopig nog niet nodig maar ben wel van plan dit jaar een Full-hd tv aan te schaffen)

Na mijn telefoongesprek zat ik toch nog met de belangrijkste vraag: Hoeveel internet snelheid ga ik inleveren als ik TV kijk op 2 tuners, waarvan misschien 1 zelfs op HD? De dame van de klantenservice kon mij dit niet precies vertellen.

Ik haal op dit moment maar 12 Mb/s(Adsl 2+) op mijn lijn waar ik eigenlijk 30 Mb/s op mag halen volgens mijn abonnement. Dit komt waarschijnlijk door de afstand tot de centrale. Ik heb op forums gelezen dat een normale stream 3,5 Mb/s is, en een HD stream 8-12 ,mb/s. Zou dit dan betekenen dat ik geen internet meer overheid. Kloppen deze snelheden, zoja, klopt het dan dat er ik bijna geen internet over hou, of haalt KPN ergens anders magisch toch nog wat snelheid vandaan?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 08:14
daaan_1992 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:22:
Ik heb vanavond op internet heel wat afgezocht over deze dienst van KPN en zit toch nog met een vraag

Op dit moment hebben wij in dit huishouden Internetplusbellen van KPN(€40 p/m), Digitenne voor 2 tv's van KPN(€9 p/m) en kabeltelevisie van Rekam voor 1 tv(€7 p/m).
Het leek mij een interessante keuze om over te stappen naar Interactieve tv omdat we dan extra mogelijkheden hebben voor dezelfde prijs en op één factuur. ( 7 + 9 of 15)

Ik heb even gebeld met de klantenservice van KPN en die maakte mij het volgende duidelijk:
- Je krijgt 2 tuners gratis, de derde tv blijft gewoon op digitenne. Dit is voor mij geen probleem.
- Er is bij mij HD beschikbaar omdat ik op dit moment Internet EXTRA heb. Dit kan echter maar op 1 tuner vanwege de beschikbare bandbreedte. HD tv kost echter wel 10 euro extra in de maand 8)7 (HD tv heb ik voorlopig nog niet nodig maar ben wel van plan dit jaar een Full-hd tv aan te schaffen)

Na mijn telefoongesprek zat ik toch nog met de belangrijkste vraag: Hoeveel internet snelheid ga ik inleveren als ik TV kijk op 2 tuners, waarvan misschien 1 zelfs op HD? De dame van de klantenservice kon mij dit niet precies vertellen.

Ik haal op dit moment maar 12 Mb/s(Adsl 2+) op mijn lijn waar ik eigenlijk 30 Mb/s op mag halen volgens mijn abonnement. Dit komt waarschijnlijk door de afstand tot de centrale. Ik heb op forums gelezen dat een normale stream 3,5 Mb/s is, en een HD stream 8-12 ,mb/s. Zou dit dan betekenen dat ik geen internet meer overheid. Kloppen deze snelheden, zoja, klopt het dan dat er ik bijna geen internet over hou, of haalt KPN ergens anders magisch toch nog wat snelheid vandaan?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :D
De vraag die je aan KPN moet stellen is of je op ADSL blijft zitten of dat je over gaat naar VDSL(2). Je kunt vermoedelijk ook wel een postcode check uitvoeren op de KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 27-09 13:56
Hans_18T schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:39:
[...]

De vraag die je aan KPN moet stellen is of je op ADSL blijft zitten of dat je over gaat naar VDSL(2). Je kunt vermoedelijk ook wel een postcode check uitvoeren op de KPN site.
Oke, als ik antwoord weet op die vraag weet ik of ik in de toekomst sneller internet heb en dus minder last van dataverlies heb bij HD tv kijken. Mijn vraag is echter hoe de situatie op dit moment zal zijn als ik de TV aan heb en internet wil gebruiken. Weet iemand echte cijfers van het gebruik van de TV in hd en normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Snelheid verhoging komt eraan!

zie bericht op nu.nl en op de kpn site

http://www.nu.nl/internet...n-glasvezel-verhogen.html

http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm

Erg goed nieuws lijkt mij :)

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 09:12

P-ter

...

Thijs1 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:33:
Snelheid verhoging komt eraan!

zie bericht op nu.nl en op de kpn site

http://www.nu.nl/internet...n-glasvezel-verhogen.html

Erg goed nieuws lijkt mij :)

Vriendelijke groeten
Wel even nuanceren dat dit alleen geld voor KPN klanten op glasvezel (hier lezen ook veel A/VDSL klanten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ik dacht dat het bericht duidelijk was maar goed.

Snelheids verhoging voor KPN Glasvezel klanten zie bovenstaande links.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kpn zilver (of "standaard" zoals het nu heet) met opnemen pakket... weet iemand of voor dit pakket ooit de optie herhaaldelijk opnemen beschikbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morgen

Misschien moet je iets duidelijker zijn met je vraagstelling herhaald opnemen?
Je heb wat het pakket betreft de volgende opties:

Bons-gaat instap worden
Zilver-gaat standaard worden
Goud-gaat premium worden

Wat herhaald opnemen betreft is dit gewoon beschikbaar als je over een ontvanger beschikt met een actieve HD.
Als je opnemen pakket heb dus op afstand opnemen weet ik niet of daar herhaaldelijk opnemen bij zit!

Misschien vind je hier de info:

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Thijs1 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:35:
Wat herhaald opnemen betreft is dit gewoon beschikbaar als je over een ontvanger beschikt met een actieve HD.
Als je opnemen pakket heb dus op afstand opnemen weet ik niet of daar herhaaldelijk opnemen bij zit!
In het opnemen pakket zit geen herhaaldelijk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij een beetje verbaasd in de nieuwe pakketten van KPN is dat men slechts 10 HD zenders aanbiedt, terwijl concullega's op datzelfde glas al fluitend 27 HD zenders aanbieden (in het HD pakket).
Of zou KPN vergeten zijn een HD pakket samen te stellen?
Prijzen zijn met de nieuwe snelheden ineens wel erg interessant vergeleken met hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:02:
Wat mij een beetje verbaasd in de nieuwe pakketten van KPN is dat men slechts 10 HD zenders aanbiedt, terwijl concullega's op datzelfde glas al fluitend 27 HD zenders aanbieden (in het HD pakket).
Of zou KPN vergeten zijn een HD pakket samen te stellen?
Prijzen zijn met de nieuwe snelheden ineens wel erg interessant vergeleken met hiervoor :)
Kpn heeft in het HD-extra pakket nog eens acht zenders in HD zitten. Volgens mij krijg je die 27 zenders alleen in een niet WBA gebied, de providers in WBA gebieden leveren volgens mij dezelfde zenders als KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door P-ter op 11-01-2012 16:27 . Reden: Pluspakket gewijzigd in HD-extra pakket ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is sinds de recente wijziging van de zenderindeling van Glashart Media niet (meer) zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Ik heb een vraagje waarop ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden. Ik woon in een studentenhuis waar wij een Ziggo-kabel hebben voor televisie, en een Telfort internet abonnement. Ik wil graag HD-televisie, Eredivisie Live en snel internet (de rest van het huis boeit dat niet zo), dus dat wil ik apart afsluiten. Nu weet ik dat voor Interactieve TV van KPN geen kabel voor nodig is omdat het via ADSL2 gaat. Volgens de KPN website is dat voor mij beschikbaar.

De vraag is nu: kan ik nu gewoon zo'n abonnement aanvragen? En zo ja, hoe werkt dat dan met aansluiten? Moet er ergens in huis een kabelaansluiting komen, of kan dit met een router of iets dergelijks. Ik woon namelijk op de 2e verdieping, dus weet niet of dit problemen op gaat leveren.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Morfang schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:09:
Ik heb een vraagje waarop ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden. Ik woon in een studentenhuis waar wij een Ziggo-kabel hebben voor televisie, en een Telfort internet abonnement. Ik wil graag HD-televisie, Eredivisie Live en snel internet (de rest van het huis boeit dat niet zo), dus dat wil ik apart afsluiten. Nu weet ik dat voor Interactieve TV van KPN geen kabel voor nodig is omdat het via ADSL2 gaat. Volgens de KPN website is dat voor mij beschikbaar.

De vraag is nu: kan ik nu gewoon zo'n abonnement aanvragen? En zo ja, hoe werkt dat dan met aansluiten? Moet er ergens in huis een kabelaansluiting komen, of kan dit met een router of iets dergelijks. Ik woon namelijk op de 2e verdieping, dus weet niet of dit problemen op gaat leveren.

Heeft iemand een idee?
Interactieve tv is geen kabel tv, het werkt via internet via je telefoonkabel. je krijgt van KPN een router en daar sluit je je telefoon, je computer en de tvtuner(s) op aan. Als jij op de 2e verdieping maar een telefoonaansluiting hebt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Verhoging Snelheid ??

Gisteren even gebeld wanneer dit gaat gebeuren.

Ik had begrepen dat dit meteen ging gebeuren gezien het feit dat het tenslotte ook al op de website staat van KPN.
Dit is dus even niet het geval men kan het wel aanpassen maar dan is men wel verplicht om meteen een nieuw abonnement af te sluiten in de huidige vorm dus instap,standaard of premium.
Doe je dit niet mag je wachten tot april volgens de glas helpdesk.
Bovendien vertelde deze man dat naast de verhoging van de telefoon van 5 euro onbeperkt bellen miv 8 maart,het pluspakket ook duurder gaat worden voor mensen die een andere abonnement vorm gaan afsluiten.

Deze medewerker kon wel even een aanbieding doen voor vaste klanten maar ik heb gezegd dat ik even bedank en wel wacht tot april.

Deze hele gang van zaken is wel erg bedenkelijk...van KPN vind ik ... :( 8)7

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat is daar bedenkelijk aan? (overigens, aangezien het om glas gaat kan je misschien beter in het KPN Glasvezel topic terecht ;) ).

Juist heel goed dat die medewerker het zo duidelijk vertelt. Voorlopig krijg je nu nog steeds waar je destijds voor getekend hebt. Dus je HOEFT niet over naar de nieuwe structuur maar kan ook gewoon wachten tot april.

Voor sommige mensen is nu een nieuw abonnement een no-brainer (als ze bv. al een abonnement hebben waar destijds geen ook al mooie actie op zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-ter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Kpn heeft in het HD-extra pakket nog eens acht zenders in HD zitten. Volgens mij krijg je die 27 zenders alleen in een niet WBA gebied, de providers in WBA gebieden leveren volgens mij dezelfde zenders als KPN.
Ik geloof je direct, maar in de tabellen van alle mogelijkheden kom ik geen HD pakket tegen (of ik heb een vuiltje in mijn ogen).

Ik ben overigens Lijbrandt klant en heb op WBA (via KPN) momenteel 27 HD zenders ter beschikking, maar het lijkt erop dat KPN dat alleen maar aanlevert aan providers die op WBA televisie leveren van Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 20:42
Iets anders dan de glasvezel discussie....even een opmerking of mededeling over KPN IPtv.
Sinds een paar dagen deed "Programma gemist" het niet meer op mijn Motorola 1963.
Kreeg continu in beeld dat ik een "ogenblik geduld" moest hebben.Kon ik lang wachten!

Gedane acties:
Uit/aan.
UTP kabel eruit/erin.
Experiabox uit/aan.
Niks hielp.

Op website gekeken of er een storing bekend was van Interactieve TV, noob.....geen storing.
Dan maar bellen. Kreeg een erg norse man aan de telefoon!
Was waarschijnlijk de zoveelste al, want het probleem was bekend bij KPN

Te volgen actie:
# voedingstekker uit motorola
# weer terug en direct op menu drukken...M 08 komt op display
# via instelling de nieuwe firmware updaten en terug naar fabrieksinstelling.
# hierna nog ff wachten op de installatie en was weer klaar. Programma gemist was weer goed.

Vind het toch raar dat KPN niets vermeld op de website aangezien deze storing al vanaf dinsdag plaatsvond en zover ik begrepen heb iedereen betrof.
Waarom dan vele mensen in de stress laten.
Via een handleiding kan dit probleem makkelijk getackeld worden.
Nu moet iedereen maar weer bellen (10 ct/min).
Zei dit tegen die norse medewerker en die antwoorde dat ik maar een klacht moest indienen.
Hallo, ik bel toch nu met de servicedienst!

maargoed, eind goed, algoed!

wellicht kan iemand checken of Programma gemist het wel/niet doet en bovenstaande instrukties volgen.
Bespaard weer een telefoontje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
charmala4 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:43:
wellicht kan iemand checken of Programma gemist het wel/niet doet en bovenstaande instrukties volgen.
Hier werkt Programma gemist in ieder geval nu (gebruik het verder vrijwel nooit, dus geen idee of deze problemen ueberhaupt speelden bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charmala4 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:43:
Iets anders dan de glasvezel discussie....even een opmerking of mededeling over KPN IPtv.
Sinds een paar dagen deed "Programma gemist" het niet meer op mijn Motorola 1963.
Kreeg continu in beeld dat ik een "ogenblik geduld" moest hebben.Kon ik lang wachten!

Gedane acties:
Uit/aan.
UTP kabel eruit/erin.
Experiabox uit/aan.
Niks hielp.

Op website gekeken of er een storing bekend was van Interactieve TV, noob.....geen storing.
Dan maar bellen. Kreeg een erg norse man aan de telefoon!
Was waarschijnlijk de zoveelste al, want het probleem was bekend bij KPN

Te volgen actie:
# voedingstekker uit motorola
# weer terug en direct op menu drukken...M 08 komt op display
# via instelling de nieuwe firmware updaten en terug naar fabrieksinstelling.
# hierna nog ff wachten op de installatie en was weer klaar. Programma gemist was weer goed.

Vind het toch raar dat KPN niets vermeld op de website aangezien deze storing al vanaf dinsdag plaatsvond en zover ik begrepen heb iedereen betrof.
Waarom dan vele mensen in de stress laten.
Via een handleiding kan dit probleem makkelijk getackeld worden.
Nu moet iedereen maar weer bellen (10 ct/min).
Zei dit tegen die norse medewerker en die antwoorde dat ik maar een klacht moest indienen.
Hallo, ik bel toch nu met de servicedienst!

maargoed, eind goed, algoed!

Maar als je dit doet, worden dan niet al je opgenomen programma's die op de harde schijf staan gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 20:42
Nee, bij mij waren nog alle opgenomen programma's op de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Maar als je dit doet, worden dan niet al je opgenomen programma's die op de harde schijf staan gewist?
Nee, de software (lees OS) wordt gereset, niet de data (lees opnames). Je kunt met een gerust hart de software weggooien.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:09:
[...]

Nee, de software (lees OS) wordt gereset, niet de data (lees opnames). Je kunt met een gerust hart de software weggooien.
charmala4 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:17:
Nee, bij mij waren nog alle opgenomen programma's op de HD.
Bedankt! Werkt weer lekker snel uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor EX kpn gebruikers, we zijn bezig met de 1960/1910. Er is andere Firmware, helaas niet compleet, de HDD/ USB drivers missen. Voor deze firmware http://www.mikrocontroller.net/topic/244038
Maar de box is met deze firmware te gebruiken als streaming media client.
Werkt icm VDR en ook VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morning

Iemand een idee wanneer het geprogrammeerd opnemen (tijdinstelling,en herhaald opnemen)beschikbaar gaat komen voor het opneempakket?
Het lijkt mij toch een must gezien de gebruikers met HD deze functionaliteit ook nog hebben.
Zelfs in het jaar kruik -:) dus de video kon men een handmatige instelling maken of bv wekelijks.

Vriendelijke groeten 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:16:
Voor EX kpn gebruikers, we zijn bezig met de 1960/1910. Er is andere Firmware, helaas niet compleet, de HDD/ USB drivers missen. Voor deze firmware http://www.mikrocontroller.net/topic/244038
Interessant. Ik heb nog 4 van die dingen liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:16:
Kun je ook uitleggen wat voor stappen je moet nemen?
Ik zie een file staan: bootimage_1900.tar.gz maar hoe zet je die op de 1960? Zit VLC in de firmware geïnstalleerd? En hoe benader je de 1960, via Windows, MAC, Linux?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LET OP:
1) met deze firmware kun je de HDD van de 1960 niet meer aanspreken. Deze module mist. Helaas heeft de busybox geen wget dus kan er nix naar de 1960 gestuurd worden. Hiervoor moet nog een oplossing gevonden worden.
2) de 0-9 knoppen op de afstandsbediening werken niet, alleen up/down, op te lossen door een USB keyboard aan te sluiten op de 19x0. Daarvan kun je wel 0-9 gebruiken.

Firmware plaatsen:
Het makkelijkste is om infocastserver te gebruiken. Google op infocastserver geeft een rpm waar alles inzit.
Het werkt ook via de infocast2 tools, http://infocast2tools.sourceforge.net/

Eenmaal deze firmware er op, heeft de box een aantal programma's die gebruikt kunnen worden.
TV (streams bekijken), teletext, portal, webbrowser, VOD viewer met bookmark mogelijkheid en nog 2 spelletjes.

Met de server tools kunnen er diverse settings naar de box gestuurd worden, waaronder een playlist.
Zal kijken of ik iets kan maken met de opensource pakketten zodat er een 'kant en klaar' pakket geplaatst kan worden.

Nog wat toegangs info:
Intern heeft de 1910/1960 een seriele poort, bij de 1910 heb ik hier geen gebruik van kunnen maken maar bij de 1960 wel.

Mocht er nog iemand met wireshark willen loggen welke informatie er allemaal door KPN naar de box gestuurd wordt? Ik ben op zoek naar een log vanaf het aanzetten totdat er beeld is op de zender.
Als het goed is worden er diverse XML files gestuurd met oa zenderlijst, EPG.
Bij mij start de KPN firmware op tot aan het ophalen van de EPG. Als ik dus weet hoe de EPG naar de box gestuurd wordt, kan ik een 'fake' EPG maken. En moet het ook mogelijk zijn om de KPN firmware te blijven gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 00:54 . Reden: Let op info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Thijs1 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:47:
Verhoging Snelheid ??

Gisteren even gebeld wanneer dit gaat gebeuren.

Ik had begrepen dat dit meteen ging gebeuren gezien het feit dat het tenslotte ook al op de website staat van KPN.
Dit is dus even niet het geval men kan het wel aanpassen maar dan is men wel verplicht om meteen een nieuw abonnement af te sluiten in de huidige vorm dus instap,standaard of premium.
Doe je dit niet mag je wachten tot april volgens de glas helpdesk.
Bovendien vertelde deze man dat naast de verhoging van de telefoon van 5 euro onbeperkt bellen miv 8 maart,het pluspakket ook duurder gaat worden voor mensen die een andere abonnement vorm gaan afsluiten.

Deze medewerker kon wel even een aanbieding doen voor vaste klanten maar ik heb gezegd dat ik even bedank en wel wacht tot april.

Deze hele gang van zaken is wel erg bedenkelijk...van KPN vind ik ... :( 8)7

Vriendelijke groeten
Acties/verhogingen gelden zelden (meteen) voor bestaande klanten, dit is bij elke provider zo. Het belonbeperkt pakket wordt wel 5 euro duurder, echter kun je bij het nieuwe pakket dan ook naar mobiele nummers onbeperkt bellen. Het pluspakket wordt uitgebreid met zenders. Beide opties zijn overigens via mijnKPN en je eigen tuner respectievelijk uit te zetten, dus niemand verplicht je meer te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SCIxX schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Acties/verhogingen gelden zelden (meteen) voor bestaande klanten, dit is bij elke provider zo. Het belonbeperkt pakket wordt wel 5 euro duurder, echter kun je bij het nieuwe pakket dan ook naar mobiele nummers onbeperkt bellen. Het pluspakket wordt uitgebreid met zenders. Beide opties zijn overigens via mijnKPN en je eigen tuner respectievelijk uit te zetten, dus niemand verplicht je meer te betalen. ;)
Welke zenders komen er in het pluspakket bij?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Oh ! dus als je alles uit zet in je tuner of via het profiel op internet wat trouwens niet werkt, beide opties alleen telefonische wijzigen,aanzetten kan wel.
Dan betaal niets meer?

Zou fijn zijn als het zo simpel was ,dingen worden duurder bellen onbeperkt,plus pakket maar als ik de pakketten uit zet heb ik er geen last meer van euh.. zo werkt het niet -:) helaas

Trouwens weet niet waar het bericht vandaan komt maar ik heb nergens gelezen dat er zenders bij komen in het plus pakket of je moet de wijziging bedoelen van 15 januari jl? die staat gewoon op de website.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Thijs1 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:03:
...Zou fijn zijn als het zo simpel was ,dingen worden duurder bellen onbeperkt,plus pakket maar als ik de pakketten uit zet heb ik er geen last meer van euh.. zo werkt het niet -:) helaas ...
Maar dat is toch wel eigen keuze. Je kunt gewoon het basispakket nemen voor 11 euro tv en altijd betalen voor het bellen. Voordeel is bij het laatste dat je vanaf februari alle gesprekken afkoopt voor 15 euro per maand. Bij ons zal dat zeker een heleboel schelen, gezien zo'n beetje al onze kinderen van ons ver van huis wonen en allemaal zo'n 06 kreng hebben. Moeders wil graag op de hoogte blijven van het wel en wee van van de (klein)kinderen mat als gevolg: belkosten lopen maandelijks op naar 40 euro. Dat bespaart ons flink dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
giant2000 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:34:
[...]

Maar dat is toch wel eigen keuze. Je kunt gewoon het basispakket nemen voor 11 euro tv en altijd betalen voor het bellen. Voordeel is bij het laatste dat je vanaf februari alle gesprekken afkoopt voor 15 euro per maand. Bij ons zal dat zeker een heleboel schelen, gezien zo'n beetje al onze kinderen van ons ver van huis wonen en allemaal zo'n 06 kreng hebben. Moeders wil graag op de hoogte blijven van het wel en wee van van de (klein)kinderen mat als gevolg: belkosten lopen maandelijks op naar 40 euro. Dat bespaart ons flink dus.
Nou eigenlijk is dat geen eigen keuze ik vraag niet aan KPN om de prijzen te verhogen.
wil een klant de zelfde service houden (bel of tv pakketten) is deze klant dus genoodzaakt de prijsverhogingen te betalen.

Dus niet een eigen keus !
Of pakketten dan wel of niet aansluiten mbt het belgedrag of kijkgedrag is voor iedere klant persoonlijk natuurlijk.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Thijs1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Nou eigenlijk is dat geen eigen keuze ik vraag niet aan KPN om de prijzen te verhogen.
wil een klant de zelfde service houden (bel of tv pakketten) is deze klant dus genoodzaakt de prijsverhogingen te betalen.

Dus niet een eigen keus !
Of pakketten dan wel of niet aansluiten mbt het belgedrag of kijkgedrag is voor iedere klant persoonlijk natuurlijk.

Vriendelijke groeten
Als mensen misschien iets minder snel klagen en zelf actie ondernemen...Wij hebben zelf ook vrij weinig aan het onbeperkt naar 06 nummers bellen, dus hebben we gewoon kpn opgebeld en gezegd dat de 5 euro prijsverhoging niet bij ons past en de medewerker had ons gewoon goed geholpen en de prijsverhoging niet laten toepassen in ons abonnement. (Dan kunnen we natuurlijk ook niet onbeperkt 06 nummers bellen, maar zoals gezegd maakt dat voor ons niks uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Tja als mensen minder klagen en actie ondernemen bedoel je waarschijnlijk te zeggen!

In mijn geval ga ik er even vanuit dat jou conclussie voorbarig is ! Ik heb geklaagd bij de KPN en daarnaast een schriftelijke klacht hierover neergelegd.
Deze klacht betreft niet alleen het verhogen van het belpakket en pluspakket maar ook de wijziging in abonnementen die vanaf april gewijzigd gaan worden,ik bedoel hier meer dus de nieuwe ab vormen dus instap-standaard en premium.
Op zich heb ik er geen problemen mee als KPN zijn ab op de schop gooit, wel met het feit dat er in de media geroepen wordt dat iedere klant een snelheidsverhoging gratis krijgt (het addertje is hier dan wel dat de klant een nieuw en duurder abonnement moet afsluiten.
Met nog een aantal ongemakken daarbij zoals het verplichte opneem pakket bv waarbij de STB,s die dan in bezit zijn vervangen worden voor modelen zonder HD,dus alles wat je dan op je HD had staan ben je kwijt!
Snelheids verhoging is natuurlijk prima maar de voorwaarden daarvoor zijn niet correct.

Als KPN tegen jou zegt prima meneer als u het niet eens bent met de prijsverhoging, laat het dan maar zitten die 5 euro dan wordt je natuurlijk in de wel maling genomen.
Zeer waarschijnlijk heb je nu een pakket gekregen wat goedkoop bellen alleen mogelijk maakt avonds of alleen in het weekend.

Wat betreft die klacht die ligt na de geschillencommissie nu bij de OPTA vooralsnog gaat KPN over op invoering van de nieuwe pakketten en daarnaast miv 8 maart de verhoging van het belpakket.

Vriendelijke groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs1 op 27-01-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Thijs1 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:43:
Met nog een aantal ongemakken daarbij zoals het verplichte opneem pakket bv waarbij de STB,s die dan in bezit zijn vervangen worden voor modelen zonder HD,dus alles wat je dan op je HD had staan ben je kwijt!
Ik ben vlak nadat de nieuwe abonnementen bekend werden overgestapt en van bovenstaande is in ieder geval bij mij geen sprake.
Inderdaad heb ik nu het nieuwe opneem pakket maar de STBs zijn en worden niet vervangen door een model zonder harddisk en alle opnames op disk die we al hadden zijn nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:11:
[...]

Ik ben vlak nadat de nieuwe abonnementen bekend werden overgestapt en van bovenstaande is in ieder geval bij mij geen sprake.
Inderdaad heb ik nu het nieuwe opneem pakket maar de STBs zijn en worden niet vervangen door een model zonder harddisk en alle opnames op disk die we al hadden zijn nog steeds aanwezig.
Ik kan mijn STB laten vervangen door exemplaren zonder HDD, maar heb al de nieuwe types STB's. Aangezien wij geen opnemen pakket hebben, neem ik dus nog gewoon lokaal op. Ik heb wel begrepen dat de HDD functie uit word gezet indien je het opnemen pakket afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Over het opnemen pakket gesproken, zijn er meer mensen die die sinds enige tijd steeds meer problemen zien bij het vooruit spoelen binnen opnames ? (met cursor-rechts bijv, maar ook als je probeert in 1 keer 8 minuten te skippen).

Steeds vaker zie ik bij het vooruit spoelen de popup 'video wordt nog geladen', die je dan ook nog eens eerst moet wegklikken voordat je een volgende poging tot vooruit spoelen kan wagen.
Het lijkt er een beetje op dat de KPN servers het niet goed meer aankunnen nu er steeds meer huishoudens gebruik maken van dit online opnemen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
De melding video wordt nog geladen zie ik alleen als ik vlak nadat ik begonnen ben met het bekijken van een opname meteen een stuk(je) vooruit wil.
Misschien gaat het dan over de eerste dertig secondes, daarna kan ik doen en laten wat ik wil.
Verder ook totaal geen problemen met skippen.
Geen idee of het er toe doet maar in mijn geval gaat het om een glasvezel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:09:
De melding video wordt nog geladen zie ik alleen als ik vlak nadat ik begonnen ben met het bekijken van een opname meteen een stuk(je) vooruit wil.
Misschien gaat het dan over de eerste dertig secondes, daarna kan ik doen en laten wat ik wil.
Verder ook totaal geen problemen met skippen.
Geen idee of het er toe doet maar in mijn geval gaat het om een glasvezel abonnement.
Ja dat was bij mij tot voor kort ook het geval. Alleen als ik probeerde gedurende de eerste 10 seconden vooruit te spoelen kreeg ik deze melding. Dit vond ik al enigszins irritant, maar nu gebeurt dit steeds vaker op willekeurige andere plekken binnen de opnames.
Hier ook glasvezel overigens.

[edit] Heeft zo te zien ook met de STB zelf te maken, zojuist kon ik in geen enkele opname fatsoenlijk vooruit spoelen, en na een reboot werkt dit nu (vooralsnog) weer wel.

[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 27-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:17:
[...]

Ja dat was bij mij tot voor kort ook het geval. Alleen als ik probeerde gedurende de eerste 10 seconden vooruit te spoelen kreeg ik deze melding. Dit vond ik al enigszins irritant, maar nu gebeurt dit steeds vaker op willekeurige andere plekken binnen de opnames.
Hier ook glasvezel overigens.

[edit] Heeft zo te zien ook met de STB zelf te maken, zojuist kon ik in geen enkele opname fatsoenlijk vooruit spoelen, en na een reboot werkt dit nu (vooralsnog) weer wel.
vanaf het eigen itv forum van KPN

"Problemen kunnen inderdaad voorkomen met spoelen omdat de opname on demand nog binnen moet worden gehaald op de tuner. Opnames die al wat ouder zijn hebben hier eerder lasts van dan nieuwere opnames."

-----------------------------------

Het opnieuw starten kan ook een oplossing zijn voor opnames die zwart blijven of een aantal dagen later nogmaals proberen dus niet gelijk verwijderen.

Gelukkig hebben wij nog HDD ontvangers en geen opname pakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de grap het kpn kastje via een gewone lan aansluiting aangesloten.
En tot mijn verbazing werkt dit dus gewoon!?!?
Heb ik dus voor niks een draadloze tv set aangeschaft...
Afzetters :@
Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste