Op de kabel hebben Ziggo en UPC gewoon een monopolie postitie. Zoals ik al zei, kabelmarkt openbreken en zorgen voor concurrentie. Tele2 heeft het geprobeerd, maar je wordt gewoon tegen gewerkt. Terwijl KPN DSL en glas wel 'open' moest breken/houden.giant2000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Ik spreek van een 'min of meer' monopolipositie omdat je de laatste 25 jaar alleen maar kabeltv jaar had, of in het buitengebied een eigen antenne. Stel: zet de tijd terug, kabeltv wordt NU ingevoerd met de huidige technieken en zenderaanbod. Zou Ziggo dan ook nog 2 miljoen aansluitingen hebben? Ik denk dat ze in hun handen mogen klappen als ze er 500.000 zouden krijgen. Ik denk dat de huidige analoge kijker zou kiezen voor Digitenne en dat zou in één klap de grootste aanbieder worden.
Mijn ouders hebben Ziggo, sinds de invoering altijd kabel tv gehad. Als ik vraag waarom dan zeggen ze dat ook zelf ook: altijd gehad. Ze kijken op een Full HD tv met een kabelkastje via SCART aangesloten. Digitenne ziet er bij hun zelfs beter uit. En toch blijven ze maar bij het oude, omdat ze geen zin hebben om te veranderen, ondanks storingen (uitvallen tuner), ondanks dat ze dan de helft per maand besparen (ze kijken voornamelijk publieke zenders). DAT bedoel ik met 'min of meer' monopolipositie. Het gros blijft bij hun tv-provider hangen om romslomp te vermijden. Telefoon gaat bij mijn ouders nog gewoon via de PTT, zoals ze zelf zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-10-2011 10:51 ]