KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Ik spreek van een 'min of meer' monopolipositie omdat je de laatste 25 jaar alleen maar kabeltv jaar had, of in het buitengebied een eigen antenne. Stel: zet de tijd terug, kabeltv wordt NU ingevoerd met de huidige technieken en zenderaanbod. Zou Ziggo dan ook nog 2 miljoen aansluitingen hebben? Ik denk dat ze in hun handen mogen klappen als ze er 500.000 zouden krijgen. Ik denk dat de huidige analoge kijker zou kiezen voor Digitenne en dat zou in één klap de grootste aanbieder worden.

Mijn ouders hebben Ziggo, sinds de invoering altijd kabel tv gehad. Als ik vraag waarom dan zeggen ze dat ook zelf ook: altijd gehad. Ze kijken op een Full HD tv met een kabelkastje via SCART aangesloten. Digitenne ziet er bij hun zelfs beter uit. En toch blijven ze maar bij het oude, omdat ze geen zin hebben om te veranderen, ondanks storingen (uitvallen tuner), ondanks dat ze dan de helft per maand besparen (ze kijken voornamelijk publieke zenders). DAT bedoel ik met 'min of meer' monopolipositie. Het gros blijft bij hun tv-provider hangen om romslomp te vermijden. Telefoon gaat bij mijn ouders nog gewoon via de PTT, zoals ze zelf zeggen.
Op de kabel hebben Ziggo en UPC gewoon een monopolie postitie. Zoals ik al zei, kabelmarkt openbreken en zorgen voor concurrentie. Tele2 heeft het geprobeerd, maar je wordt gewoon tegen gewerkt. Terwijl KPN DSL en glas wel 'open' moest breken/houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Dat blijft inderdaad het grappige.

Ook toen "NLKabel" in de hoogste protest-boom klom toen provincie Overijssel aankondigde dat iedere burger breedband moest hebben en men dreigde om hiertoe voor glasvezel te gaan kiezen. Er werd moord en brand geschreeuwd dat de kabel toekomstvast is en ook alles kan wat glasvezel kan.

Tot puntje bij paaltje komt (de tele2-case) en dan wordt ineens zielig gedaan dat concurrentie introduceren administratief en technisch zo lastig is 8)7

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Stel: zet de tijd terug, kabeltv wordt NU ingevoerd met de huidige technieken en zenderaanbod. Zou Ziggo dan ook nog 2 miljoen aansluitingen hebben? Ik denk dat ze in hun handen mogen klappen als ze er 500.000 zouden krijgen. Ik denk dat de huidige analoge kijker zou kiezen voor Digitenne en dat zou in één klap de grootste aanbieder worden.
Waarom denk je dat? Ziggo bied meer kwaliteit en heeft op dit moment gewoon echt een veel betere prijs/prestatie dan Digitenne.
Mijn ouders hebben Ziggo, sinds de invoering altijd kabel tv gehad. Als ik vraag waarom dan zeggen ze dat ook zelf ook: altijd gehad. Ze kijken op een Full HD tv met een kabelkastje via SCART aangesloten. Digitenne ziet er bij hun zelfs beter uit. En toch blijven ze maar bij het oude, omdat ze geen zin hebben om te veranderen, ondanks storingen (uitvallen tuner), ondanks dat ze dan de helft per maand besparen (ze kijken voornamelijk publieke zenders). DAT bedoel ik met 'min of meer' monopolipositie. Het gros blijft bij hun tv-provider hangen om romslomp te vermijden. Telefoon gaat bij mijn ouders nog gewoon via de PTT, zoals ze zelf zeggen.
Het is natuurlijk ook zonde om via een los kastje met Scart te blijven kijken. Zeker nu de Nederlandse HD-zenders in het basispakket zitten bij Ziggo. Jou ouders hebben denk ik veel meer aan een nieuwe TV met ingebouwde DVB-C HD tuner dan aan Digitenne. Dat zal voor hun een enorme verbetering zijn. Zowel in kwaliteit als in gebruiksgemak. Digitenne mag dan 9 euro per maand zijn, maar de kwaliteit is ook echt veel minder. Dat is gewoon enorm doffe SD kwaliteit (dankzij de lage bitrate).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Maar beste Alexander, jij en ik en met ons alle anderen in dit forum letten erop, maar denk je nou echt dat het merendeel van de Nederlandse kijkers zich druk maken om kwaliteit? Zolang er maar een HD logo in beeld staat zijn ze tevreden. Moet je voor de aardigehid eens kijken hóe mensen kijken: breedbeelduitzendingen op een breedbeeld tv maar dan wel met zwarte strepen boven en onder, 4:3 uitzendingen op vol scherm kijken... lachen...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister champions league zitten kijken op Ned 3 HD en ik vond de uitzending er heel goed uitzien. Scherp en gedetailleerd. Had echt wel het idee dat ik naar HD zat te kijken. ( Ik kijk veel HD films, dus ben redelijk verwend. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:57:
Maar beste Alexander, jij en ik en met ons alle anderen in dit forum letten erop, maar denk je nou echt dat het merendeel van de Nederlandse kijkers zich druk maken om kwaliteit?
Als ze er van op de hoogte zijn en het verschil zelf hebben gezien, zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

AvK

Ready Set Go

Tuurlijk maakt het merendeel van Nederland zich druk om kwaliteit. Probleem is alleen dat de kwaliteit van het huidige IPTV van KPN voor 98% van de gebruikers meer dan genoeg is. Behalve voor Alexander01. Maar dat wisten we al.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja consumenten zijn vaak toch ook wel gevoelig voor reviews en tests hoor. En zowel totaaltv.nl als de consumentenbond beoordelen Interactieve TV van KPN toch wel beduidend minder dan het beeld bij UPC en Ziggo (hence, die laatste twee gebruiken dat dankbaar in hun advertenties).

Het beeld is ook zeer zeker best acceptabel (zeker in vergelijking met analoog of digitenne) maar als je weet dat er op glasvezel meer mogelijk is (als je bv. het beeld van providers op netwerken van Reggefiber Wholesale hebt gezien) en als je ook weet dat UPC en Ziggo beter zijn, dan is het toch ook voor een groot deel een principekwestie (iig wat betreft glasvezel, wat als 'superieur' in de markt gezet wordt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als ik goed ben voorgelicht komt het allemaal goed komende maand.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:05:
Tuurlijk maakt het merendeel van Nederland zich druk om kwaliteit. Probleem is alleen dat de kwaliteit van het huidige IPTV van KPN voor 98% van de gebruikers meer dan genoeg is. Behalve voor Alexander01. Maar dat wisten we al.
Je moest eens weten hoeveel berichten er op internet staan van mensen die uit zichzelf hebben ondervonden dat de beeldkwaliteit van KPN/WBA glasvezel het niet haalt bij hun vorige kabelprovider. En dit is uiteraard niet alleen beperkt tot tweakers.net ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:57:
Maar beste Alexander, jij en ik en met ons alle anderen in dit forum letten erop, maar denk je nou echt dat het merendeel van de Nederlandse kijkers zich druk maken om kwaliteit? Zolang er maar een HD logo in beeld staat zijn ze tevreden. Moet je voor de aardigehid eens kijken hóe mensen kijken: breedbeelduitzendingen op een breedbeeld tv maar dan wel met zwarte strepen boven en onder, 4:3 uitzendingen op vol scherm kijken... lachen...
Nou... ik vrees dat dat meer mensen zijn dan jij denkt hoor.
Zeker omdat er steeds meer providers zijn die HD gaan leveren en ook consumentenorganisaties er op hun geheel eigen onnozele methode onderzoekjes op los laten is HD allang niet meer het logootje wat je ook in een SD uitzending overigens ziet.

Er zijn niet voor niets heftige multipagina discussies hier over de belabberde kwaliteit van HD TV van KPN wat geleverd wordt op de wba glasvezelnetwerken, in vergelijking met concurrent Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Hebben jullie nog teletekst? Sinds vorige week ofzo verschijnt er helemaal geen teletekst beeld meer, maar blijft gewoon het tv-signaal zichtbaar. Ik heb een 1960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het volgende probleem heeft mij de laatste twee weken al heel wat zweetdruppeltjes gekost. Helaas heb ik het nog niet voor elkaar gekregen en kan ik op internet geen oplossing vinden, alleen een persoon die waarschijnlijk het zelfde probleem heeft. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Wat is het probleem.

Na een prima start van itvonline op mijn laptop, is die er plosteling mee opgehouden.

Ik ben ingelogd op itvonline, ik kan alle zenders selecteren, programma inhoud wordt weergegeven. De onderste balk is zichtbaar en geeft soms aan hoever het programma is. Er wordt zelf een melding gegeven om de pincode in te drukken als er een geblokkeerd programma voor is. Maar helaas geen beeld en geen geluid. Als ik uitlog krijg ik wel dat promofilmje te zien. Dit is zowel met Firefox als IE.

Op mijn andere computers thuis werkt het naar behoren.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd.

-Silverlight gedeïstalleerd en opnieuw geïnstalleerd
-oudere en beta versie's van Silverlight geprobeerd
-Register schoongemaakt en alle verwijzingen naar Silverlight verwijderd.Daarna opnieuw Silverlight geïnstalleerd
-Firewall gedeïnstalleerd
-Virusscanner tijdelijk uit gezet
-Updates van videokaart geïnstalleerd
-Laptop via kabel aangesloten op Modem
-In en uitloggen op itvonline.
-In modem gekeken of ik daar iets kan vinden, helaas heb ik daar te weinig kennis van.
-modem uit en aan gezet
-Mode Reset

Ik heb nu geen idee meer wat te doen, behalve de laptop opnieuw te installeren, maar dat vindt ik ook nogal wat, hij werkt voor de rest uitstekend.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:04:
Je moest eens weten hoeveel berichten er op internet staan van mensen die uit zichzelf hebben ondervonden dat de beeldkwaliteit van KPN/WBA glasvezel het niet haalt bij hun vorige kabelprovider. En dit is uiteraard niet alleen beperkt tot tweakers.net ;-)
Uit ervaring weet ik dat het niet zo is. De meeste gebruikers hebben gewoon analoge kabel TV of een SD ontvanger van bijvoorbeeld Ziggo met een SCART aansluiting. Dan is een overstap naar HD met HDMI al een behoorlijke verbetering.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goed, dat zijn de mensen die jij dan kent. Ik heb het over reacties die op verschillende nieuwssites/forums staan. Gisteren weer een gezien:

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6698:
Ricardo - Hoofddorp - 21/10/2011 08:24 uur
..................................................................
Maar sinds ik het heb... wat een drama beeld en wat een storingen.. nee geef mij de kabel maar!
En kijk ook hier eens:
http://glasvezelnetwerkaa...140-is-binnen-eerste.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Henkie-Jan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:16:
[...]

Uit ervaring weet ik dat het niet zo is. De meeste gebruikers hebben gewoon analoge kabel TV of een SD ontvanger van bijvoorbeeld Ziggo met een SCART aansluiting. Dan is een overstap naar HD met HDMI al een behoorlijke verbetering.
Dat verandert niets aan het feit dat de televisiekwaliteit van ziggo en upc gewoon fors hoger ligt dan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Een vlugge vraag tussendoor: ik had 2 jaar geleden kpnglasvezel en deze dienst. Is de televisiedienst inmiddels al van een betere kwaliteit? Of is het nog steeds behelpen met 3 mbit en 6 mbit (hd) streams?

{edit]

Ik zie net dat ik stom twee keer achter elkaar heb gepost. Dat was onoplettend van me.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 24-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De televisiestreams zijn nog steeds exact hetzelfde (helaas).

Wel heeft KPN via allerlei interne kanalen (bv. richting Glashart Media en Lijbrandt) min of meer beloofd dat er in november een drastische verbeteringen zouden komen, in ieder geval aan de HD zenders. Maar de vorm waarin, manier waarop en wanneer precies is nooit gecommuniceerd. Ooit naar buiten toe (bv. pers of eigen internetsite) is dit nooit officieel gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:19:
De televisiestreams zijn nog steeds exact hetzelfde (helaas).

Wel heeft KPN via allerlei interne kanalen (bv. richting Glashart Media en Lijbrandt) min of meer beloofd dat er in november een drastische verbeteringen zouden komen, in ieder geval aan de HD zenders. Maar de vorm waarin, manier waarop en wanneer precies is nooit gecommuniceerd. Ooit naar buiten toe (bv. pers of eigen internetsite) is dit nooit officieel gecommuniceerd.
Misschien moet ik dan maar gewoon ziggo televisie houden en het internet van kpn glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is inderdaad een optie :). Zeker als je meerdere televisies hebt (al dan niet incl. ingebouwde dvb-c tuner) is dat sowieso het handigst. Sowieso, als je Ziggo hebt, dan heb je voor het basisabbo bij hun al een zeer uitgebreid pakket aan digitale (en zelfs deels HD) zenders.

Als je UPC had gehad, dan had je wel een probleem gehad (als je alleen digitale tv bij UPC wil afnemen en ook wat HD zenders wil hebben, dan ben je daarvoor 27 euro per maand kwijt bij ze).

Nog een optie is om evt. voor Lijbrandt of KickXL (als die bij jou leveren) te kiezen. Dan heb je voor IPTV nog wel matig beeld maar je hebt iig een superieur en onversleuteld dvb-c signaal ernaast. Waar woonde je ook alweer?

Verder wat betreft de discussie omtrent beeldkwaliteit: Ik denk dat KPN (helaas) voornamelijk zal kijken naar het aantal abonnees dat ze hebben. Primair voor hun eigen dienst, secundair misschien ook indirect via de wholesale kanalen. Pas als ze echt de pijn gaan voelen van een drastisch afnemend klantenbestand en als uit onderzoek blijkt dat dit om kwaliteitsredenen is, dan zullen ze echt drastische verbeteringen doorvoeren.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 24-10-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:46:
Dat is inderdaad een optie :). Zeker als je meerdere televisies hebt (al dan niet incl. ingebouwde dvb-c tuner) is dat sowieso het handigst. Sowieso, als je Ziggo hebt, dan heb je voor het basisabbo bij hun al een zeer uitgebreid pakket aan digitale (en zelfs deels HD) zenders.

Als je UPC had gehad, dan had je wel een probleem gehad (als je alleen digitale tv bij UPC wil afnemen en ook wat HD zenders wil hebben, dan ben je daarvoor 27 euro per maand kwijt bij ze).

Nog een optie is om evt. voor Lijbrandt of KickXL (als die bij jou leveren) te kiezen. Dan heb je voor IPTV nog wel matig beeld maar je hebt iig een superieur en onversleuteld dvb-c signaal ernaast. Waar woonde je ook alweer?
Dat laatste is nog steeds niet mogelijk. Ik heb de problemen met mijn lijn nog steeds niet kunnen oplossen. Bij elkaar aanvraag zeggen ze :kpn is nog actief op deze lijn. En KPN zegt: nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat is denk ik een kwestie van door drammen .Desnoods aan de telefoon met KPN een keer flink pissig worden en zeggen dat je NU iemand wil spreken die verstand van zaken heeft. Het moet voor een 2e lijns medewerker een koud kunstje zijn om even nogmaals een "disconnect line" oid. door te voeren zodat de lijn helemaal ge-cleared kan worden.

Bovendien zouden provider->provider migraties binnen dezelfde WholeSale Operator nu juist makkelijker moeten zijn sinds KPN op hun wholesale roadmap heeft aangegeven dat hier nu een procedure voo ris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn broer heeft UPC digitale TV en om eerlijk te zijn kan ik niet zeggen dat het zoveel beter is dan KPN interactieve TV op glas. Hij heeft een HD decoder (geen HD zenders) op een 55" scherm. Ik kan echter niet zeggen dat het kwalitatief veel beter beeld is. Het is natuurlijk niet helemaal goed te vergelijken, omdat je bij KPN glas 10 HD zenders erbij krijgt en ik op een 42" scherm kijk. Ik denk echter dat de meeste consumenten het verschil niet of nauwelijks ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Beste medetweakers,

Vandaag kreeg ik mijn Samsung UE40D6500 led TV binnen (wat een prachtig apparaat!) en heb deze aangesloten op de HDMI uitgang van mijn Motorola 1903 box van de KPN Interactieve TV. Mijn DVD speler (Harman Kardon DVD 22) heeft geen HDMI aansluiting, deze heb ik op de SCART aansluiting "VCR" op de achterzijde van de Motorola aangesloten.
Het geluid van de DVD speler gaat via een SPDIF aansluiting rechtstreeks naar de versterker.

MIjn probleem is dat ik geen beeld op de TV krijgt. Kan het zijn dat de Motorola niet de mogelijkheid heeft om de DVD die op SCART is aangesloten via HDMI op de TV weer te geven? Ik kan nergens informatie vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Dank!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, toevallig net ook test update gelezen van de consumentenbond. Dit geeft voor 'ons nerds' iig weer weinig hoop op drastische verbetering van het standaard beeld. Wat blijkt:

Abonnees van IP-TV van KPN geven de beeldkwaliteit gemiddeld een hogere waardering dan abonnees van UPC digitale TV. Dit is dan natuurlijk wel zonder deze twee 1 op 1 met elkaar te vergelijken en geheel subjectief, maar toch :). Voor KPN wrs. genoeg redenen om op hun lauweren te rusten.

Ik denk trouwens, @DJ-sannieboy, dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Het is tweeledig.

M'n ouders hebben ook UPC Digital met een HD-ontvanger (zo'n pace ding), aangesloten via HDMI op een 32 inch Philips TV. Wat mij opvalt bij het vergelijken van KPN met UPC:

* UPC: Meer blokruis/mpeg2 artefacts. Maar wel een veeeeeel gedetaileerder beeld.
* KPN: Weinig ruis/artefacts bij stilstaand beeld.... daardoor lijkt het een stuk strakker. Echter, ook veel minder detail. Vaak weinig verschil in huidtinten en blokkerige rimpels of bv. strepen van jasjes.

Overigens vergelijk ik dan dus het standaard def beeld van UPC met het high def beeld (tegenwoordig standaard) van KPN, al dan niet met een (upscaled) SD uitzending.

Het blijft dus subjectief. Het kan best zijn dat KPN het op eerste subjectief gebied voor de meesten wint door het glad gestreken beeld. Maar persoonlijk blijf ik toch de voorkeur geven aan het meer dynamische mpeg2 8-10 mbit SD beeld van dvb-c (zowel bij UPC als bij Glashart Media).

Je ziet wel iets meer 'ruis', maar deze ruis is constant en wordt niet plotseling erger of minder erg als er beweging is. Bij KPN is dit wel het geval (strak beeld indien statisch, bagger indien bewegend). Vooral als de scene statisch is maar personen bewegen 'verbaggeren' die personen bij KPN helemaal.

Als KPN met de toegezegde verbeteringen voor de HD-zenders dat effect helemaal weg weet te krijgen (conform de voorproefjes die sommigen hier reeds hebben gemeld), dan zou het al een heel eind opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:31
A-Tray schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:01:
Beste medetweakers,

Vandaag kreeg ik mijn Samsung UE40D6500 led TV binnen (wat een prachtig apparaat!) en heb deze aangesloten op de HDMI uitgang van mijn Motorola 1903 box van de KPN Interactieve TV. Mijn DVD speler (Harman Kardon DVD 22) heeft geen HDMI aansluiting, deze heb ik op de SCART aansluiting "VCR" op de achterzijde van de Motorola aangesloten.
Het geluid van de DVD speler gaat via een SPDIF aansluiting rechtstreeks naar de versterker.

MIjn probleem is dat ik geen beeld op de TV krijgt. Kan het zijn dat de Motorola niet de mogelijkheid heeft om de DVD die op SCART is aangesloten via HDMI op de TV weer te geven? Ik kan nergens informatie vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Dank!
Het is gewoon een simpele doorlus, dus werkt alleen als je SCART-SCART exact hetzeflde gebruikt. SCART-HDMI werkt niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Loekie schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:13:
[...]

Het is gewoon een simpele doorlus, dus werkt alleen als je SCART-SCART exact hetzeflde gebruikt. SCART-HDMI werkt niet.
Ik was er al bang voor Loekie, bedankt voor de bevestiging!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:09:
Mja, toevallig net ook test update gelezen van de consumentenbond. Dit geeft voor 'ons nerds' iig weer weinig hoop op drastische verbetering van het standaard beeld. Wat blijkt:

Abonnees van IP-TV van KPN geven de beeldkwaliteit gemiddeld een hogere waardering dan abonnees van UPC digitale TV. Dit is dan natuurlijk wel zonder deze twee 1 op 1 met elkaar te vergelijken en geheel subjectief, maar toch :). Voor KPN wrs. genoeg redenen om op hun lauweren te rusten.

Ik denk trouwens, @DJ-sannieboy, dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Het is tweeledig.

M'n ouders hebben ook UPC Digital met een HD-ontvanger (zo'n pace ding), aangesloten via HDMI op een 32 inch Philips TV. Wat mij opvalt bij het vergelijken van KPN met UPC:

* UPC: Meer blokruis/mpeg2 artefacts. Maar wel een veeeeeel gedetaileerder beeld.
* KPN: Weinig ruis/artefacts bij stilstaand beeld.... daardoor lijkt het een stuk strakker. Echter, ook veel minder detail. Vaak weinig verschil in huidtinten en blokkerige rimpels of bv. strepen van jasjes.

Overigens vergelijk ik dan dus het standaard def beeld van UPC met het high def beeld (tegenwoordig standaard) van KPN, al dan niet met een (upscaled) SD uitzending.

Het blijft dus subjectief. Het kan best zijn dat KPN het op eerste subjectief gebied voor de meesten wint door het glad gestreken beeld. Maar persoonlijk blijf ik toch de voorkeur geven aan het meer dynamische mpeg2 8-10 mbit SD beeld van dvb-c (zowel bij UPC als bij Glashart Media).

Je ziet wel iets meer 'ruis', maar deze ruis is constant en wordt niet plotseling erger of minder erg als er beweging is. Bij KPN is dit wel het geval (strak beeld indien statisch, bagger indien bewegend). Vooral als de scene statisch is maar personen bewegen 'verbaggeren' die personen bij KPN helemaal.

Als KPN met de toegezegde verbeteringen voor de HD-zenders dat effect helemaal weg weet te krijgen (conform de voorproefjes die sommigen hier reeds hebben gemeld), dan zou het al een heel eind opschieten.
Laten we hopen dat KPN op glasvezel de streams 1 op 1 gaat doorgeven.
Zoals ik al eerder zei, de uitzending van Expeditie Robinson op RTL5 HD zag er laatst echt heel goed uit.
Eind van het jaar moet er het een en ander verbeterd zijn, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Let's hope so too. Wat mij betreft zijn ze dan niet meer te verslaan.... :)

1 op 1 en/of in ieder geval dd5.1 waar beschikbaar, dan zou het qua hoogwaardigheid in ieder geval compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Dj-sannieboy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:23:
Mijn broer heeft UPC digitale TV en om eerlijk te zijn kan ik niet zeggen dat het zoveel beter is dan KPN interactieve TV op glas. Hij heeft een HD decoder (geen HD zenders) op een 55" scherm. Ik kan echter niet zeggen dat het kwalitatief veel beter beeld is. Het is natuurlijk niet helemaal goed te vergelijken, omdat je bij KPN glas 10 HD zenders erbij krijgt en ik op een 42" scherm kijk. Ik denk echter dat de meeste consumenten het verschil niet of nauwelijks ziet.
Ik kon op mijn tv (toen een 42") duidelijk het verschil zien. Ziggo is veel en veel beter qua scherpte en detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Adlermann schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Ik kon op mijn tv (toen een 42") duidelijk het verschil zien. Ziggo is veel en veel beter qua scherpte en detail.
Ik heb ze niet naast elkaar kunnen vergelijken en daarnaast had ik het over UPC. Geen idee hoe het bij Ziggo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
A-Tray schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:01:
Beste medetweakers,

Dank!
Beste

Ik begrijp je topic niet zo goed .

Je heb een nieuwe Samsung LED aangeschaft die je vervolgens heb je aangesloten op HDMI tot zover gaat het goed.
Dan schrijf je over een DVD speler met scart die je op de VIP 1903 aansluit,hier raak ik het overzicht kwijt?
Waarom sluit je een DVD speler aan op een STB?
Een DVD speler geeft immers alleen maar geluid via SPDIF.
Dus het aansluiten van een tulip op SPDIF is voldoende om geluid te krijgen via de versterker of home cinema
Wil je beeld krijgen van een DVD via de VIP 1903 zal je een DVD recorder aan moeten sluiten met een in en ]uitgang.In dat geval kan je dus beelden kunnen bekijken en evt opnemen,met een gewone DVD speler heeft dit geen zin.
En inderdaad zoals een mede tweaker hier al schreef doorlussen werkt niet 1 op 1.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Het is als volgt:

Er zit achterop de STB een SCART aansluiting met de benaming VCR. In mijn onkunde dacht ik dat wanneer ik hier mijn DVD speler, die geen HDMI heeft, op aan zou sluiten dat de STB dan het signaal van de DVD zou vertalen naar HDMI zodat er maar 1 kabel naar de TV zou lopen.

Dat is dus niet het geval. Er zit wel een SCART - HDMI verloop bij en die ga ik er nu maar op aansluiten.

Bedankt voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Auke schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:54:
Het volgende probleem heeft mij de laatste twee weken al heel wat zweetdruppeltjes gekost. Helaas heb ik het nog niet voor elkaar gekregen en kan ik op internet geen oplossing vinden, alleen een persoon die waarschijnlijk het zelfde probleem heeft. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Wat is het probleem.

Na een prima start van itvonline op mijn laptop, is die er plosteling mee opgehouden.

Ik ben ingelogd op itvonline, ik kan alle zenders selecteren, programma inhoud wordt weergegeven. De onderste balk is zichtbaar en geeft soms aan hoever het programma is. Er wordt zelf een melding gegeven om de pincode in te drukken als er een geblokkeerd programma voor is. Maar helaas geen beeld en geen geluid. Als ik uitlog krijg ik wel dat promofilmje te zien. Dit is zowel met Firefox als IE.

Op mijn andere computers thuis werkt het naar behoren.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd.

-Silverlight gedeïstalleerd en opnieuw geïnstalleerd
-oudere en beta versie's van Silverlight geprobeerd
-Register schoongemaakt en alle verwijzingen naar Silverlight verwijderd.Daarna opnieuw Silverlight geïnstalleerd
-Firewall gedeïnstalleerd
-Virusscanner tijdelijk uit gezet
-Updates van videokaart geïnstalleerd
-Laptop via kabel aangesloten op Modem
-In en uitloggen op itvonline.
-In modem gekeken of ik daar iets kan vinden, helaas heb ik daar te weinig kennis van.
-modem uit en aan gezet
-Mode Reset

Ik heb nu geen idee meer wat te doen, behalve de laptop opnieuw te installeren, maar dat vindt ik ook nogal wat, hij werkt voor de rest uitstekend.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Na heel lang zoeken en uitproberen eindelijk een oplossing gevonden :) 8)

Windows 7:Sluit je Internet Browser
Verwijder het bestand: C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\msprhd.hds
(Het bestand wordt opnieuw aangemaakt)
Open je Internet Browser en test!
Voor Windows XP is het bestand hier te vinden: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady\mspr.hds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

SkyStreaker

Move on up!

Al enige ideeën over dat herhaaldelijk opnemen?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
herhaaldelijk opnemen?

Ik neem even gemakshalve aan dat je de bug bedoel !
niet kunnen opnemen na 00.00 uur (niet kunnen instellen).

Hier is inmiddels zo'n 500 keer over geschreven denk ik.
Dit probleem gaat bij de volgende firmware upgrade in november opgelost worden.

Tenminste dat zeggen ze bij KPN -:)

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb al een tijdje het probleem dat ik niet kan navigeren door de epg. Door de normale menu's kan ik gewoon navigeren met de navigatie knop, behalve in de epg.

Klinkt dit voor iemand bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Is bij ons één keer voorgekomen een aantal weken geleden.
Heb toen de box uit en aan gezet met de power knop en alles werkte weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

SkyStreaker

Move on up!

Thijs1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:31:
herhaaldelijk opnemen?

Ik neem even gemakshalve aan dat je de bug bedoel !
niet kunnen opnemen na 00.00 uur (niet kunnen instellen).

Hier is inmiddels zo'n 500 keer over geschreven denk ik.
Dit probleem gaat bij de volgende firmware upgrade in november opgelost worden.

Tenminste dat zeggen ze bij KPN -:)

Vriendelijke groeten
Nee. Ik bedoel bijv. "ready steady cook" herhaaldelijk opnemen zonder deze telkens zelf opnieuw en opnieuw in te stellen voor opname.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
SkyStreaker schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:22:
[...]

Nee. Ik bedoel bijv. "ready steady cook" herhaaldelijk opnemen zonder deze telkens zelf opnieuw en opnieuw in te stellen voor opname.
Ja volgens mij bedoelen wij het zelfde.
1 keer instellen voor bv een progamma dagelijks tussen 19.00 en 00.15 uur bv.
of iedere maandag bv.
Dit is het zelfde probleem of dezelfde bug
je kan alles instellen behalve met een eindtijd na 00.00.
Doe je dit wel verschijnt de volgende bug melding eindtijd kan niet eeder of later zijn dan de begintijd.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:00:
Is bij ons één keer voorgekomen een aantal weken geleden.
Heb toen de box uit en aan gezet met de power knop en alles werkte weer zoals het hoort.
Helaas, heb dit ook al een paar keer tevergeefs geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ik herken dit.
Het volgende heb ik gedaan reboot STB tijdens reboot op menu drukken STB.
Je komt dan in sytem van de STB-daarna lokale software verwijderen en terug naar standaard software.
Vervolgens reboot dit duurt ongeveer kwartier,zodra STB weer draait weer reboot doen .
Daarna is het probleem opgelost ternminste bij mij.
Let op de eerste stap is belangrijk dus software verwijderen en terug naar standaard.
Daarna zodra de STB volledig is opgestart aanzetten -uitzetten en weer een reboot deze laatste reboot is nodig om de laatste firmware weer te instaleren dit gaat vanzelf.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:09:

En de auteur/redacteur van dit artikel wordt (zonder factuur) getrakteert op iets erg leuks namens KPN?
Echt, je kunt je reet nog beter afvegen met het goedkoopste toiletpapier dan met de testgegevens van de consumentenbond, want die slaan echt als k*t op Dirk.

Ik geloof allang niet meer in peilingen, consumentenonderzoeken en meer van dat soort crap, want ik zou als (zj)hoernalist ook schrijven naar degene die mij onderhands het meest verwennen.

Er is maar een criterium wat onafhankelijk blijft, en dat is meten is weten, de rest is subjectieve, corrupte kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, daar ben ik toch wat genuanceerder over.

Wat jij zegt zou goed kunnen hoor, maar op die manier kan je tegenwoordig wel alles kapot relativeren en wantrouwen. Los van de technische onderbouwing bij echte 'nerd stuff' doet de consumentenbond gewoon goed werk om 'de wereld' (in ieder geval waar zij over schrijven dan) iets simpeler te maken voor Jip en Janneke (of Henk en Ingrid voor Wilders adepten).

Dat onderzoek van de consumentenbond is, zolang het tegendeel niet bewezen, gewoon wat het is: Een peiling onder de consumenten over hun tevredenheid met de diensten die ze geleverd krijgen.

En het resultaat is dus dat die consumenten in het algemeen tevreden zijn. En wat is er "niet meetbaar" aan consumenten die blijkbaar KPN blijven betalen voor de ITV dienst?.....

mbits en dergelijk zeggen consumenten alleen iets als het over "downloaden van internet" gaat..... niet als het gaat om het beeld waar ze naar zitten te kijken. De enige reden waarom een handvol 'niet technisch onderlegde' consumenten misschien naar ons zal luisteren en alsnog voor Ziggo of UPC zal kiezen is omdat wij de 'handige neefjes' of 'handige schoonzoon' van de familie zijn en we verstand van computers lijken te hebben.

De rest kijkt gewoon naar wat ze zien tov. waar ze vandaan kwamen (meesten waarschijnlijk nog analoge TV) of wie de leukste aanbieding doet.

En zelfs al weet ik heel goed dat de kwaliteit van IPTV van KPN ondermaats is als het om glasvezel gaat, ook ik ben er 100% van overtuigd dat voor een mega grote groep mensen IPTV van KPN via ADSL een prima prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Ik zou er zelf iig zo weer voor kiezen, moest ik ooit verhuizen naar een gebied waar ik geen glas meer heb en waar UPC de scepter zwaait.... 27 euro voor 'superieure' digitale TV bij UPC (als ik bij hen geen alles in 1 wil) of ongeveer 11 euro voor IPTV van KPN in combinatie met een ADSL verbinding waar ik als het echt moet ook nog wel mee weg kom... dan weet ik het wel.

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 01-11-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Zo juist heb ik IPTV genomen met mijn abonnement en daar krijg ik deze HDD recorder bij; Motorola VIP1963
Ik heb me al helemaal suf gegoogled, maar hoe meer ik dat doe hoe meer vragen ik krijg.

Hoe krijg ik vanaf dat apparaat de beste kwaliteit TV op mijn PC monitor?

De PVR150 schijnt idle 44 watt te verbruiken. Helaas kan ik nergens overzichten hiervan vinden.
Zo'n kaart kost een gemiddelde tweaker dan al gauw 50 euro per jaar en zal bovendien best warm worden.
Ik schat als ik mijn TV kaart er zo uit sloop de videokaart dat wel fijn zal vinden. Graag wil ik dus een energiezuinige kaart en de prijs maakt niet zo veel uit, in die zin dat ik de meerprijs zo terug verdien.

In principe zou ik m graag extern hebben, maar elders heb ik gelezen dat USB2.0 kaarten per definitie geen hardwarematige encoder hebben. (Dat geloof ik pas als ik het hier ook lees) Is zo'n hardwarematige encoder werkelijk zo belangrijk? Persoonlijk dacht ik altijd van wel, maar op geen van de zoeksites kun je die optie aanvinken en de fabrikanten vermelden vaak niet eens of er sprake van hard- of softwarematige encoding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Vind jij ;-)

Voor die € 16,95 p/m vind ik dat Ziggo een ongekende prijs/prestatie verhouding heeft. In ieder geval steken ze daarin met kop en schouders boven KPN uit wat mij betreft.

- Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist in het basispakket.

[...]
Om daar even op in te haken: Bij KPN heb je het pluspakket met daarin rtl sbs gemist tot 10 dagen terug. Bij ziggo zit dit inderdaad in het basis pakket maar betaal je wel per aflevering ongeveer 1 tot 2 euro. Vergelijking gaat dus niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen DSL-TV en TV via Glas?

Dat uitzendinggemist via Ziggo is wel aardig, maar Ziggo levert alleen standaard een HD-ontvanger bij het pakket dus je moet dan sowieso dik extra gaan betalen voor een interactieve ontvanger. Beeldkwaliteit bij Ziggo is wel weer fantastisch.

[ Voor 8% gewijzigd door CarbonCopy op 02-11-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Bubbleblower1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:42:
Zo juist heb ik IPTV genomen met mijn abonnement en daar krijg ik deze HDD recorder bij; Motorola VIP1963
Ik heb me al helemaal suf gegoogled, maar hoe meer ik dat doe hoe meer vragen ik krijg.

Hoe krijg ik vanaf dat apparaat de beste kwaliteit TV op mijn PC monitor?
Simpel, HDMI kabel van de 1963 naar je monitor en klaar.
De opmerking dat het een HDD recorder is is dan ook te kort door de bocht, het is een "tuner" die ook kan opnemen.
Je hebt dan ook geen TV kaart nodig om TV te kunnen kijken op je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Bubbleblower1: Geen van de oplossingen is natuurlijk echt elegant bij een constructie waarmee je een settopbox moet aansluiten.

Eigenlijk zijn dit soort oplossingen van Hauppauge nog het mooist:

http://www.hauppauge.tv/site/products/data_hdpvr.html

of

http://www.hauppauge.tv/site/products/data_colossus.html

Beiden hebben een "component" ingang (en de 19x3 als het goed is ook nog steeds een uitgang toch?). Als het goed is (als de 19x3 er niet actief macrovision beveiliging op zet, geen idee eigenlijk) kan je dan zelfs HD-zenders of anders iig full-res PAL beeld doorzetten naar je PC. Volgens mij heeft zelfs die USB oplossing nog gewoon een interne encoder.

Het gespecificeerde stroomverbruik van dat USB apparaat is 2A bij 5V (dat zou dus 10 watt zijn). Of dit dan ook z'n werkelijke verbruik is, geen idee. Extra verbruik van zo'n kaart kan je eigenlijk alleen echt bepalen als je het zelf meet: een keer met en een keer zonder het apparaat.

Hardware encoding voor alleen kijken zal op zich nog niet zo noodzakelijk zijn. Ook de vroegere TV-kaarten die ik had voor het PVR150 (en later het digitale) tijdperk konden prima werken in de toenmalige pentium 1 (200 mhz) bakjes die ik had. Het beeld werd redelijk efficient naar een surface in het videogeheugen gebonjourd. Voor opnemen lijkt het me nog steeds wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort itv icm de door KPN geleverde devolo 200.
beide devolo's zitten in een wandcontactdoos in dezelfde woonkamer. toch blijft de verbinding matig tot slecht. huisje-led van de ontvanger is bijna altijd rood en beeld hapert en blokt veel.
met de kabel werkt het prima, maar ik wil geen 30 meter lange kabel langs de plinten leggen.....
Ik woon in een oud huis wat wellicht deel van het probleem kan zijn.

vraag: er zijn ook devolo setjes in de handel met 500 mbit snelheid. kan dat uitmaken, of heb ik daar niks aan omdat mijn probleem ergens ander aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou eventueel kunnen werken.... meestal betekent een volgende versie van de standaard ook betere modulatie- en foutcorrectiemethoden.

Ik zou alleen wel jezelf er van vergewissen dat je de apparaten eventueel kan retourneren als het niet bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:06:
ik heb sinds kort itv icm de door KPN geleverde devolo 200.
beide devolo's zitten in een wandcontactdoos in dezelfde woonkamer. toch blijft de verbinding matig tot slecht. huisje-led van de ontvanger is bijna altijd rood en beeld hapert en blokt veel.
met de kabel werkt het prima, maar ik wil geen 30 meter lange kabel langs de plinten leggen.....
Ik woon in een oud huis wat wellicht deel van het probleem kan zijn.

vraag: er zijn ook devolo setjes in de handel met 500 mbit snelheid. kan dat uitmaken, of heb ik daar niks aan omdat mijn probleem ergens ander aan ligt?
Beide Devolo's al een gereset (knopje 10 seconde ingedrukt houden) en vervolgens weer met elkaar gesynchroniseerd? (knopje 2-3 seconde ingedrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ik zie niet in wat dat oplost aan een slechte verbindings probleem... Dat is alleen voor als de koppeling niet wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Joen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:48:
Ik zie niet in wat dat oplost aan een slechte verbindings probleem... Dat is alleen voor als de koppeling niet wil lukken.
Het proberen waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geprobeerd, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Direct in de muur zonder verder iets aangesloten ook al? Draai evt 1 van de adapters 180 graden. Werkt het dan nog niet, zit er iets in huis dat storing op je spanningsnetwerk gooit. Dat kun je uit sluiten door alles uit te zetten behalve devolo's.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier hangt vaker op 13th street t beeld, na ongeveer 10 seconde gaat de uitzending door. Dit komt ook voor tijdens t live pauzeren. Andere zenders hebben dit niet.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Wat mij de laatste tijd opvalt is het volgende:

Als ik naar een HD zender kijk dan valt mij dat de geluidssterkte per programma sterk kan verschillen.
Vooral tijdens de reclame merk ik dit verschil er op.
Zo staat het geluid bij een reclame spot zacht tot normaal en als dan de volgende reclame spot komt dan staat het geluid vrij hard.

Ik vind dat best irritant.
Wie is dit nog meer opgevallen?
En is er een instelling dat je het geluid hierop kan instellen? (altijd even hard/zacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarbonCopy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:12:
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen DSL-TV en TV via Glas?

Dat uitzendinggemist via Ziggo is wel aardig, maar Ziggo levert alleen standaard een HD-ontvanger bij het pakket dus je moet dan sowieso dik extra gaan betalen voor een interactieve ontvanger. Beeldkwaliteit bij Ziggo is wel weer fantastisch.
Ligt helemaal aan de provider en de operator op het glas.
Op wba netewerken wordt momenteel nog DSL kwaliteit ITV van KPN geleverd door ALLE providers, omdat operator KPN zulke slechte routers heeft geinstalleerd dat men slechts vanuit één bron kan routeren (KPN dus).
Op WGDO netwerken is IPTV (van Glashart Media) veruit superieur aan alles wat kabelaars en adsl boeren kunnen leveren, mede omdat het vanaf de mediagateway niet is gecomprimeerd naar MPG4, maar gewoon MPG2 is (HD zo rond de 15-18Mbit/sec), en bovendien niet is gecodeerd met Verimatrix encryptie, waardoor je het op een HTPC ook kan bekijken, wat met KPN streams en UPC streams niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 08:14
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:00:
[...]

Ligt helemaal aan de provider en de operator op het glas.
Op wba netewerken wordt momenteel nog DSL kwaliteit ITV van KPN geleverd door ALLE providers, omdat operator KPN zulke slechte routers heeft geinstalleerd dat men slechts vanuit één bron kan routeren (KPN dus).
Op WGDO netwerken is IPTV (van Glashart Media) veruit superieur aan alles wat kabelaars en adsl boeren kunnen leveren, mede omdat het vanaf de mediagateway niet is gecomprimeerd naar MPG4, maar gewoon MPG2 is (HD zo rond de 15-18Mbit/sec), en bovendien niet is gecodeerd met Verimatrix encryptie, waardoor je het op een HTPC ook kan bekijken, wat met KPN streams en UPC streams niet kan.
Wordt straks allemaal KPN zie http://webwereld.nl/nieuw...efiber-en-reggeborgh.html

Verwijderd

Eerst nog maar eens zien of de NMA het goedkeurt ;-)
.... En hoe zit het met de door de overheid gesubsidieerde Reggefiber netwerken (zoals OnsNet Nuenen/Eindhoven etc.)?

• eymey
@Hans_18T: Dat wist denk ik zo ongeveer iedereen hier inmiddels al ;).

Maar zelfs als het allemaal KPN is, is het nog helemaal niet bekend wat KPN er precies mee gaat doen en wat geconsolideerd wordt. Dus de vraag is wat je uitspraak "wordt allemaal KPN" waard is.

Ik geloof er bv. geen bal van, als we er even van uit gaan dat KPN en Reggefiber hier al heel wat maandjes mee bezig waren, dat er voor niets testen gedraaid zouden worden om HD op DVB-C te draaien, kosten om IPV6 te gaan introduceren bij "ispfabriek" e.d.

Het zou mij iig niets verbazen als de NMA dit gewoon goedkeurt (omdat er nog steeds de mogelijkheid voor partijen blijft om apparatuur in pop's te plaatsen en KPN ook gewoon de dienst biedt aan andere partijen om toegang te krijgen tot de consumenten. Dat dit steeds met TV van KPN e.d. wordt, tsja... daar kiezen die nieuw komende providers dan zelf voor (KPN kan namelijk ook gewoon "kaal" WBA bieden).

De vergelijking met Caiway gaat hier niet op omdat dat een heel ander type netwerk is en omdat concurrentie daar niet/moeilijk te regelen is (als is het alleen al omdat de overheid wat dat betreft de andere kabelaars nu ook met rust laat). Daarom vindt de NMA dat KPN in die gebieden te veel macht zou krijgen.

De enige 'mits' of 'maar' zal dus liggen bij de door de overheid gesubsidieerde netwerken.

M'n Lijbrandt verbinding en DVB-C signaal werkten gisteravond overigens nog prima :P

Overigens:
denan in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Geen officieel statement maar wat mij betreft een goede verwoording van hoe de situatie er op dit moment voor staat. En zolang er geen (opzeg)brieven of aankondigingen van grote wijzigingen richting klanten van XMS, Lijbrandt, Concepts, etc. gaan is het dus gewoon zoals de situatie nu is: Een administratieve overname.... tot nader orde.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 10-11-2011 08:30 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:25:
Dat dit steeds met TV van KPN e.d. wordt, tsja... daar kiezen die nieuw komende providers dan zelf voor
Zolang KPN als operator zijn netwerkapparatuur in de PoP's niet aanpast zodat meerdere multicast bronnen mogelijk worden, hebben kleinere ISP's geen andere keus dan de KPN streams te gebruiken. Zij kunnen er niet voor kiezen om bijv. de originele Techicolor feeds uit Hilversum door te geven bij hun IPTV dienst. Alleen al om die reden zou de NMA de overname af moeten keuren. Dit is namelijk een ernstige belemmering in keuzevrijheid voor afnemende isp's en consumenten.

• Hans_18T
eymey schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:25:
@Hans_18T: Dat wist denk ik zo ongeveer iedereen hier inmiddels al ;).
@eymey:
Natuurlijk heb ik je reactie gezien op webwereld. Ik heb de indruk dat veel mensen Gb's en full HD + dolby surround verwachten voor een luttel bedrag van rond de 60 euro (zie 88 MBit verhaal tweak). Het probleem voor investeerders is echter dat Gb's geld kosten (naast de initieele kosten van het leggen van het stukje glas). Slechts 1/3 van de bevolking maakt gebruik van de aanwezige glasverbinding) kiezen ISP's er veelal voor om voor "goedkoop" te gaan, zoals veel te lezen is voor de KPN versie van IPTV (ik heb daar trouwens geen problemen mee, bevalt mij prima zolang je niet met je neus op je flatscreen zit, nog steeds beter dan analoog UPC of Canal Digitaal).
Wil je de grijze haren van wie dan ook kunnen tellen (IPTV) dan moet men bereid zijn om meer te betalen, dus ook de klanten van Lijbrand, XMS en wie dan ook.
Ik ben trouwens begonnen met Planet (256/64) en UPC en voor ik zover ik mij herinner betaal nog steeds (min of meer) hetzelfde.
Ik ben bang dat er slechts enkele IPS's overblijven die de "lange adem" hebben om een en ander te overleven.

• eymey
De grap is nou juist dat Lijbrandt, XMS, Solcon, Concepts, etc. juist -wel- die streams leveren waar je de grijze haren kan tellen ;). Het probleem is dat KPN er dus bewust voor kiest dit niet te doen ookal weten ze dat hun collega's ze het zo op een presenteerblaadje kunnen geven als ze gewoon stoppen met het routeren van hun ADSL IPTV streams richting glasvezel.

Fatsoenlijk HD-beeld kan en Reggefiber Wholesale bewijst (straks bewees?) dat.....

Sterker nog: De methode die Reggefiber toepast, de streams 1 op 1 overnemen van de Technicolor mediagateway en de SAT feeds, lijkt mij oneindig veel makkelijker en kosten-efficienter dan dat gepiel met encoders. Als ze hun encodeerstraat nu lekker over laten aan de ADSL aansluitingen en alle klanten (ook hun WMP en eigen glasvezelklanten) voorzien van 1 op 1 doorgegeven streams, dan is iedereen blij.

Dan zal je ook direct al een heel stuk minder mensen zien klagen over de overname en kan echt volmondig en eerlijk (ook tegen potentiele klanten in nieuwe gebieden) gezegd worden dat glasvezel benut wordt zoals het hoort.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 10-11-2011 19:34 ]

Verwijderd

Hans_18T schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:04:
[...]
Ik heb de indruk dat veel mensen Gb's en full HD + dolby surround verwachten voor een luttel bedrag van rond de 60 euro (zie 88 MBit verhaal tweak).
Het kan prima. Kijk maar naar Onsnet Eindhoven/Nuenen en OnsBrabantNet. 100mbit internet, telefoon en onversleutelde DVB-C+IPTV met originele Technicolor multicast feeds van de Mediagateway en originele Satelliet multicast feeds van Glashart Media voor iets meer dan € 60,- per maand.

Het grote probleem bij KPN zijn die verwende zeikende aandeelhouders en die dikke salarissen en bonussen van het al jaren slecht functionerende management. Maak daar een einde aan en gebruik die besparing om fatsoenlijke kwaliteit en open/transparante diensten te gaan leveren aan consumenten. Dit is simpelweg wat een groot deel van de consumenten verwachten anno 2011.

Tot nu toe denkt KPN nog steeds alleen maar aan dichttimmeren en meer winst maken ten koste van de kwaliteit. KPN snapt blijkbaar nog steeds niet zo'n aanpak op de lange termijn alleen maar klanten kost en imagoschade oplevert. De reputatie van KPN staat er vandaag de dag echt werkelijk enorm beroerd voor. Dit allemaal dankzij dat fijne beleid van ze de afgelopen jaren.
KPN versie van IPTV..... .....nog steeds beter dan Canal Digitaal.
Zelfs dat niet.
http://glasvezelnetwerkaa...aaltv-test-kpn-iptv.html:
TotaalTV heeft de interactieve TV van KPN getest en kwam tot de volgende conclusie: "Als we kritische vergelijken moeten we constateren dat KPN iTV op dit moment iets minder scoort dan de satelliet en veel minder dan de kabel.
http://glasvezelnetwerkaa...40-is-binnen-eerste.html:
Via de HD mediaplayer voorzien van een hdmi aansluiting kan ik elk formaat video bekijken. De satelliettuner is aangesloten middels een scartkabel. Met als voorbeeld enkele Duitse zenders heb ik, op mijn 720p TV, vele keren heen en weer geschakeld tussen de sattelliettuner en de via hdmi aangesloten Amino. Kijken en luisteren en omgekeerd. Verder enkele stukjes video in HD kwaliteit bekeken op de mediaplayer en dan weer teruggeschakeld naar de Amino of de satelliet.

En.... wat levert dit subjectieve vergelijk op?
Nou... het satellietbeeld in SD kwaliteit blijft het (voorlopig) winnen van alle zenders die ik bekeken heb op de Amino, ook die in echte dan wel upscale HD. Ook het stereogeluid via de satelliet ervaar ik als prettiger en beter, gewoon een wat vollere klank.

Bij Tv-beelden zijn vooral de grote beeld-vlakken niet echt scherp en kennen duidelijke artefacten. Waarschijnlijk door de hoge compressie. Ik had meer verwacht.

Aanvulling I
Gisteravond nog eens uitgebreid diverse instellingen uitgeprobeerd en het beeld steeds weer vergeleken met de ARD vanaf satelliet. Het ging om een uitzending met een groot contrast in de voor- en achtergrond. Ook aan mijn vrouw gevraagd wat ze er van vond. Zij gaf aan dat ze een duidelijk verschil in de beeldkwaliteit zag. De beelden via de glasvezel hadden veel meer last van artefacten op de achtergrond, waren wat haar betreft onrustig en vermoeiend voor de ogen. Vandaag verder op onderzoek uit.

Aanvulling 3
........
Verder samen met een "deskundige" de kwaliteit van de beelden nog eens bekeken. Ook de deskundige was van mening dat er een behoorlijk groot kwaliteitsverschil zat tussen de satellietbeelden en de via glas aanboden TV. De satelliet kwam ook nu weer als de beste uit de bus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 01:32 ]

• Hans_18T
Kan iemand zich nog tijdperk Nina Brink herinneren oftewel de internet "boem". Er waren destijds vele kleine spelers, met goede ideeën, helaas met te weinig geld in kas. Velen verdwenen "grootte" overleefden kleine kwamen en verdwenen. Dat was een tijd van 10 Gb/s * 40 kanalen over een glasvezel, terwijl we allemaal aan een paar koperdraadjes vast zaten. Tegenwoordig zitten we op 100 Gb/s * 40 kanalen over een glasvezel, dit terwijl de prijs dezelfde is. Het probleem is echter dat het bedrijf dat 10 jaar geleden durfde te investeren nog steeds niet dat terug heeft verdiend wat hij destijds heeft geïnvesteerd. Sommige "spelers" kunnen dat, de kleine spelers verdwijnen. Dan praat ik nog even niet over de verandering van ADSL naar ADSL+, VDSL en VDSL2. Ook hier vraag ik me af of men hier winst kon/kan maken.
"Gek genoeg" is FULL HD binnen een aantal jaren ook weer uit de mode. De trend zal ongetwijfeld UHDT worden, deze beloofd een resolutie van 7.680 x 4.320 pixels welnu ik geloof erin dat ik dan zelfs met MPEG4 de grijze haren kan zien.
We mopperen nu over de kwaliteit van IPTV hoe zit het met een download vanaf een server vanuit New York geeft XMS dan dezelfde snelheid als KPN?

P.S.
  • Mijn auto moet ook 217 Km/u aankunnen terwijl ik nooit boven 209 Km/u (vol beladen) uit ben gekomen.
  • Ik ben geen KPN fan, maar geloof wel in de KPN visie.
  • Ik ben geen aandeelhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:15:
hoe zit het met een download vanaf een server vanuit New York geeft XMS dan dezelfde snelheid als KPN?
Met OnsNet Eindhoven haal ik prima speeds in het buitenland. Edutel (die internet en telefoon levert voor ONE), heeft net als de meeste andere glasvezel isp's (XMS, Concepts etc.) gewoon directe verbindingen met de AMS-IX: http://www.ams-ix.net/connected
Mijn auto moet ook 217 Km/u aankunnen terwijl ik nooit boven 209 Km/u (vol beladen) uit ben gekomen.
Dat is geen goed voorbeeld. Om een beter voorbeeld te geven:
Met mijn auto kan ik op alle snelwegen 120 km/u. Maar op de snelweg die door KPN is aangelegd kan ik maar 50 km/u. Het asfalt is namelijk van dermate slechte kwaliteit en de weg zit vol met gaten.

Veel mensen hebben een LCD TV waarmee kleinste details perfect zichtbaar zijn. Om dit te ervaren is een onaangepast signaal met een hoge bitrate noodzakelijk. Anders verdwijnen deze details achter een zweem van compressie. KPN bied zo'n signaal niet.
Ik ben geen KPN fan, maar geloof wel in de KPN visie.
Dat snap ik niet. Als je ziet hoe de reputatie van KPN er op het moment voorstaat, dan kun je toch enkel en alleen maar concluderen dat 'de KPN visie' gefaald heeft de afgelopen jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:11:

Dat is geen goed voorbeeld. Om een beter voorbeeld te geven:
Met mijn auto kan ik op alle snelwegen 120 km/u. Maar op de snelweg die door KPN is aangelegd kan ik maar 50 km/u. Het asfalt is namelijk van dermate slechte kwaliteit en de weg zit vol met gaten.
Deze snap ik niet helemaal

Veel mensen hebben een LCD TV waarmee kleinste details perfect zichtbaar zijn. Om dit te ervaren is een onaangepast signaal met een hoge bitrate noodzakelijk. Anders verdwijnen deze details achter een zweem van compressie. KPN bied zo'n signaal niet.
Het klopt dat MPEG4 "minder" is, maar door gebruik te maken van MPEG4 is KPN wel in staat om hetzelfde signaal aan te bieden aan meer klanten dus ook DSL klanten, wat uiteindelijk de investering voor Triple Play ten goede komt. KPN had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om glasvezel klanten de originele streams aan te bieden, maar dat betekent dan weer meer dan een verdubbeling van de benodigde bandbreedte (Nationaal)

Dat snap ik niet. Als je ziet hoe de reputatie van KPN er op het moment voorstaat, dan kun je toch enkel en alleen maar concluderen dat 'de KPN visie' gefaald heeft de afgelopen jaren.
Welnu ze zijn nog steeds de grootste op de breedband en mobile markt en daar zal niet zoveel in veranderen. Het nadeel van de grootste te zijn is dan ook dat je meer klachten krijgt. Al met al denk ik dat meer dan 95% van de gebruikers tevreden is.
Het is nogal wat om om de 5 jaar de apparatuur te moeten vervangen omdat "men" meer wil bij een gelijkblijvende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zoals alexander01 ook al zegt: XMS, Lijbrandt, Edutel (onsnet/onsbrabantnet) halen prima snelheden. Ik heb met mijn Lijbrandt verbinding nog nooit klachten gehad hieromtrent. Ook niet vanaf servers in New York. Sterker nog, de ISP achter XMS en Lijbrandt is reeds in de laatste fase van tests met IPV6 en gaat dit straks aan alle klanten die dit (al) willen aanbieden. KPN heb ik hier nog niet over gehoord......

Sterker nog, op mijn Lijbrandt verbinding heb ik geen last van overhead door de PPP encapsulatie waar je bij KPN altijd nog aan vast zit. Ook heb ik niets van doen met Experiaboxen e.d

Waarom je trouwens steeds begint over "meer willen voor een zelfde prijs"..... Ik ben met mijn 50/50 prima tevreden (als er een pakket was met 25/25 of 20/20 had ik dat genomen). En wat betreft TV-kwaliteit denk ik dat jij (en KPN) zich nog wel vergist.

Als je de reactiegedeeltes van lokale nieuwssites van nieuwe gebieden (waar vraagbundelingen gestart zijn) bekijkt, dan is het inmiddels aardig bekend dat televisie kwaliteit slechter is dan bij UPC of Ziggo digitaal. En dus zie je al mensen zeggen "ik blijf voorlopig zitten waar ik zit". Daar gaat je 30% drempel.....

Bandbreedte mag/kan geen issue zijn, aangezien Reggefiber Wholesale het ook gewoon kan aanbieden. KPN zou, nu ze Reggefiber Wholesale hebben over genomen, juist gebruik kunnen maken van die infrastructuur voor haar glas, als bandbreedte en ADSL klanten een issue zijn. Feit blijft gewoon dat je glasvezel niet in de markt kan gaan zetten als 'superieur' om vervolgens nauwelijks meer te bieden dan via ADSL.....

Als dat straks het enige is wat glasvezel te bieden heet (mocht KPN toch alles van Reggefiber incl. Lijbrandt, XMS, etc. gaan ontmantelen), dan kunnen ze inpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 11-11-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Ik heb sinds een half jaar ook geen last meer van PPP encapsulatie, voor mijn 50/50 verbinding heb ik een download van rond de 48.5 Mbit. Single thread upload is rond de 30 Mbit.
Het meer willen voor dezelfde prijs heeft te maken dat "iedereen" 10 jaar geleden tevreden was met 256/64 (DSL) terwijl ik nu vaak lees "ik haal de 100Mbit niet". Ze vergeten dat ze buiten het netwerk van de ISP door andere factoren sowieso worden afgeremd. Een zakelijke klant die een transatlantische verbinding heeft van 100 Mbit, heeft domweg 100 Mbit terwijl de consument afhankelijk van het tijdstip blij mag zijn met een kwart.
Natuurlijk is bandbreedte een probleem, vorig jaar ging je naar de videotheek, vorige maand naar de online videotheek van je ISP, vandaag naar de nationale online videotheek en morgen wil je naar Apple TV en overmorgen het geheel in Full HD en over een jaar in diens opvolger en dat allemaal het liefst voor een lagere prijs. Als dan de bandbreedte niet beschikbaar is gaan we klagen over het slechte netwerk omdat mijn livestream uit Amerika hapert.
De vraag die dan rest is welke spelers overleven dit gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat "steeds sneller en steeds beter voor dezelfde prijs" geldt voor mij absoluut niet, tenzij het door 1 of meerdere reeds aangeboden wordt. Alleen als een kleinere speler het op een gegeven moment voor elkaar krijgt om het aan te bieden (en dus bewijst dat het kan), terwijl de kabel dat betere beeld ook allang biedt, dan is het gewoon 'lame' dat een grote speler als KPN dit niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Als ik daar een berg onzin lees dan hecht ik eerlijk gezegd heel weinig waarde aan een dergelijke "test"
Om met het goede nieuws te beginnen. De nieuwe KPN Motorola 1963 settop-box is volgens Totaal TV en vele anderen een behoorlijke verbetering ten opzichte van het oude 1960 type. Het zappen gaat nu behoorlijk snel en ook het energieverbruik is een stuk lager. In de praktijk blijkt echter al snel dat bij KPN IPTV over Glasvezel, de 1963 niet echt tot zijn recht kan komen.

KPN heeft er namelijk voor gekozen om van één standaard uit te gaan voor zowel ADSL als Glasvezel. Dat is net zoiets als een auto die 200 km per uur kan en voorzien is van airco, cruisecontrol e.d. te laten fungeren als als een 40km bromfiets auto.

In het bijzonder de PVR (opname en timeshift) mogelijkheden hebben te lijden van de ADSL bandbreedte beperkingen. HD programma's kunnen helemaal niet worden opgenomen. In SD kun je wel opnemen en naar een ander programma kijken. Als je aan het opnemen bent kun je echter niet meer time- shiften, terwijl de 1963 het technisch gezien best zou kunnen.
HD programma's kunnen niet opgenomen worden? 8)7
In SD kun je wel opnemen en naar iets anders kijken, met HD kan dat dus niet? 8)7
Als je aan het opnemen bent kun je niet time shiften? 8)7
Geen idee wat men getest heeft maar het lijkt in ieder geval niet op een test van een 1963 in combinatie met glasvezel wat men lijkt te suggereren.
De beperkingen die daar genoemd worden zijn er helemaal niet bij een glasvezel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:36:
[...]

Als ik daar een berg onzin lees dan hecht ik eerlijk gezegd heel weinig waarde aan een dergelijke "test"

[...]

HD programma's kunnen niet opgenomen worden? 8)7
In SD kun je wel opnemen en naar iets anders kijken, met HD kan dat dus niet? 8)7
Als je aan het opnemen bent kun je niet time shiften? 8)7
Geen idee wat men getest heeft maar het lijkt in ieder geval niet op een test van een 1963 in combinatie met glasvezel wat men lijkt te suggereren.
De beperkingen die daar genoemd worden zijn er helemaal niet bij een glasvezel verbinding.
Euh inderdaad wat een onzin onderzoek.

HD programma's kunnen niet opgenomen worden? Zeker wel !!
In SD kun je wel opnemen en naar iets anders kijken, met HD kan dat dus niet? Zeker wel!
Als je aan het opnemen bent kun je niet time shiften? Zeker wel!

IK weet niet waar deze onzin vandaan komt, maar al deze zaken die in bovenstaand artikel aangegeven worden dat ze niet kunnen kunnen gewoon.

Ik heb al een aantal jaren Glas van KPN en tot volle tevredenheid goede verbinding goede performance.
Ben het wel eens met de kwaliteit van de geboden ITV dienst deze vind ik inderdaad ook glasvezel onwaardig.

Voor ik KPN glas kreeg hadden wij hier UPC analoog en digitaal ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit van UPC digitale TV veel beter is,analoog is overigens waardeloos.

Afgezien daarvan ben ik tevreden ook met de VIP1963 waar ik er 3 van heb en gebruik.
Deze STB is inderdaad snel en heeft een grote HD 320gb ook geeft deze STB 1080i,1080p25mhz en 1080p50mhz door dus full hd.

Ik ben het wel eens overigens met de stelling dat de STB niet helemaal ten volle gebruikt hier zou inderdaad meer mee gedaan kunnen qua functies.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wellicht hebben ze bij TotaalTV getest via een ADSL-verbinding met de laagst mogelijke lijnsnelheid waarmee je nog net HD kan kijken maar daarnaast verder niets? :)

Het probleem hiermee is echter wel (netals met de consumentenbond test) dat 'gewone' mensen het al snel geloven (en geef ze eens ongelijk). Bovendien hebben Ziggo en UPC hun paginagrote anti-glasvezel campagnes hier heel geraffineerd op aangesloten (met verwijzingen naar de artikels die toch bijna niemand helemaal leest, waarbij precies het citaat wordt uitgekozen dat UPC of Ziggo als onbetwiste winnaar aanwijst).

En hierdoor leiden dit soort dingen er wel toe dat het voor glasvezel steeds moeilijker wordt om verder uitgerold te worden. De overname van de Reggefiber onderdelen door KPN wekt in het verlengde daarvan ook de nodige argwaan op (iig bij de mensen die niets meer van KPN willen).

Ik vind dan ook dat KPN dit allemaal marketingtechnisch en qua timing niet slim aanpakt.

Ze hadden veel voortvarender naar de consumentenbond en totaaltv kunnen stappen om te eisen dat er bv. duidelijk bij vermeld wordt dat dit voor ADSL geldt en niet voor glasvezel (ookal is de beeldkwaliteit wel even slecht).

[ Voor 75% gewijzigd door eymey op 11-11-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik heb IPTV via Telfort, wat feitelijk gewoon hetzelfde is als KPN IPTV. Motorola 1963 enz.

HDTV biedt Telfort (nog?) niet, maar ik ben zelf overgestapt vanaf satelliet daar kabel hier niet bestaat. Ik had altijd als SD, en heb dat dus nog steeds..

Ik heb zelf _geen_ verschil in beeld of geluid waargenomen. De belangrijkste reden waarom ik voor iptv ben gegaan, is dat het signaal bij slecht weer gewoon blijft werken. Dit lag bij satelliet behoorlijk anders.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2011 14:02 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:47:
[...]
Het klopt dat MPEG4 "minder" is, maar door gebruik te maken van MPEG4 is KPN wel in staat om hetzelfde signaal aan te bieden aan meer klanten dus ook DSL klanten, wat uiteindelijk de investering voor Triple Play ten goede komt. KPN had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om glasvezel klanten de originele streams aan te bieden, maar dat betekent dan weer meer dan een verdubbeling van de benodigde bandbreedte (Nationaal)
Jij denkt alleen maar aan de centen voor KPN. Het gaat om de klant. KPN verdient heus wel genoeg. De winstmarges in de telecomsector zijn enorm. En Glashart Media/Reggefiber (een stuk kleiner dan KPN) kan wel alle Technicolor multicast feeds van de Mediagateway + Satelliet feeds + Lokale feeds 1-op-1 doorgeven. Sterker nog, voordat Glashart Media bestond kwam die dienst van Lijbrandt Telecom/TVBV. Dat bedrijf is nog een stuk kleiner. Het is gewoon een kwestie van de juiste netwerkapparatuur. De huidige Cisco en Alcatel routers die ze gebruiken kunnen geen multicast vanuit verschillende statische routes halen. KPN moet gewoon een schop onder z'n kont krijgen zodat ze die dingen gaan upgraden. En extra bandbreedte over het eigen vaste netwerk kost voor KPN niks extra's. Het is immers hun eigen netwerk. Dus of er nou 250mbit of 500mbit aan TV streams over hun glasvezels gaat, dat maakt qua kosten niks uit.

en over MPEG4:
MPEG4 mag dan efficiënter zijn, maar er bestaat een groot misverstand dat een MPEG4 stream met de helft van de bitrate van een MPEG2 stream dezelfde beeld detaillering zou kunnen halen. Dat is gewoon niet zo.

De BBC dacht destijds met hetzelfde weg te komen:
BBC overstag na veel klachten beeldkwaliteit BBC HD

Gebruik van nieuwe encoders deed BBC meer dan een jaar geleden deden de BBC beslissen om de bandbreedte van het HD-kanaal te met ongeveer 40 procent te reduceren van een vaste bandbreedte van 16 Mbps naar 9,7 Mbps. Nieuwe encodertechnologie waarbij bandbreedte gereduceerd kan worden zonder daarbij de beeldkwaliteit geweld aan te doen rechtvaardigden volgens de BBC deze bandbreedtebeperking. Direct al kwamen bij de BBC vele klachten over een mindere beeldkwaliteit binnen...........

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:48:
[...]

Jij denkt alleen maar aan de centen voor KPN. Het gaat om de klant. KPN verdient heus wel genoeg. De winstmarges in de telecomsector zijn enorm. En Glashart Media/Reggefiber (een stuk kleiner dan KPN) kan wel alle Technicolor multicast feeds van de Mediagateway + Satelliet feeds + Lokale feeds 1-op-1 doorgeven. Sterker nog, voordat Glashart Media bestond kwam die dienst van Lijbrandt Telecom/TVBV. Dat bedrijf is nog een stuk kleiner. Het is gewoon een kwestie van de juiste netwerkapparatuur. De huidige Cisco en Alcatel routers die ze gebruiken kunnen geen multicast vanuit verschillende statische routes halen. KPN moet gewoon een schop onder z'n kont krijgen zodat ze die dingen gaan upgraden. En extra bandbreedte over het eigen vaste netwerk kost voor KPN niks extra's. Het is immers hun eigen netwerk. Dus of er nou 250mbit of 500mbit aan TV streams over hun glasvezels gaat, dat maakt qua kosten niks uit.

en over MPEG4:
MPEG4 mag dan efficiënter zijn, maar er bestaat een groot misverstand dat een MPEG4 stream met de helft van de bitrate van een MPEG2 stream dezelfde beeld detaillering zou kunnen halen. Dat is gewoon niet zo.

De BBC dacht destijds met hetzelfde weg te komen:

[...]
Ik schreef al eerder dat ik geen aandelen heb in KPN. Uiteraard gaat het om de klant, maar het is een misvatting dat de winstmarges in de telecomsector enorm zijn. XMS zit voor zover ik weet niet in de mobiele markt en volgens mij zakken juist daar de inkomsten.
Je schrijft dat het een kwestie van de juiste netwerk apparatuur is, maar zoals ik al eerder aangaf moet je deze dus elke 5 jaar vervangen om "bij te blijven".

Het maakt inderdaad niet veel uit of er nou 250Mbit/s of 500Mbit/s over glas gaat, maar ik ben bang dat we niet meer over Mbit/s praten maar eerder over Gbit/s, met de huidige geïnstalleerde technologie zou dat best een probleem kunnen zijn.
WDM 40 * 100 Gbit/s is relatief nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:00:
[...]
Ik schreef al eerder dat ik geen aandelen heb in KPN.
Dat zei ik ook niet :)
Uiteraard gaat het om de klant, maar het is een misvatting dat de winstmarges in de telecomsector enorm zijn.
Als een student bij SURFnet voor 16 of 17 euro per maand (voor het internet betaald hij € 12,50) een alles-in-een pakket, dus 100mbit internet + bellen + tv kan krijgen, dan kun je toch stellen dat de bedragen die telecom aanbieders hier aan normale consumenten rekenen gewoon astronomisch zijn. Dan is zelfs € 60,- al veel, laat staan wat KPN durft te vragen. En kijk ook eens naar Zweden. Daar heb je voor € 35,- p/m al precies hetzelfde als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:19:
[...]

[...]

Als een student bij SURFnet voor 16 of 17 euro per maand (voor het internet betaald hij € 12,50) een alles-in-een pakket, dus 100mbit internet + bellen + tv kan krijgen, dan kun je toch stellen dat de bedragen die telecom aanbieders hier aan normale consumenten rekenen gewoon astronomisch zijn. Dan is zelfs € 60,- al veel, laat staan wat KPN durft te vragen. En kijk ook eens naar Zweden. Daar heb je voor € 35,- p/m al precies hetzelfde als hier.
Je zou ook kunnen stellen dat een student via SURFnet een gesponsorde aansluiting krijgt omdat hij/zij student is, ook kosten in het buitenland kunnen een andere structuur hebben. Met andere woorden, je bewering dat er enorme marges behaald worden is ook verre van accuraat.
Ook een grootmacht(in NL) als de KPN heeft nog steeds een groot verlies op de balans staan vanwege het UMTS-fiasco...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:19:
[...]

[...]

Tsja, mijn zoon, student, reist ook gratis met het openbaar vervoer, zijn vader mag dan de boeken en schoolgeld betalen. Wat betaalde je vroeger voor TV telefoon en internet samen? KPN is inderdaad een slagje duurder, daarom zit ik ook bij Tweak :)
In Zweden in de grote stad, zou kunnen maar in de afgelegen gebieden heb je vermoedelijk niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:59:
[...]

Je zou ook kunnen stellen dat een student via SURFnet een gesponsorde aansluiting krijgt omdat hij/zij student is, ook kosten in het buitenland kunnen een andere structuur hebben.
Ook al wordt SURFnet gesponsord, de kosten moeten natuurlijk wel dekkend zijn. Men wil uiteraard geen verlies op die studentenlijnen maken. Persoonlijk denk ik dat SURFnet een goede indicatie is voor de vaste kosten die glasvezel isp's hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:26:
[...]

Ook al wordt SURFnet gesponsord, de vaste kosten moet natuurlijk wel dekkend zijn. Men wil uiteraard geen verlies op die studentenlijnen maken. Persoonlijk denk ik dat SURFnet een goede identcatie is voor de vaste kosten die glasvezel isp's hebben.
Als iedereen bij dezelfde provider zou gaan zitten, dus een ieder die bijvoorbeeld een glasvezel aansluiting zou kunnen krijgen dan kunnen de kosten omlaag, maar niet iedereen wil dat blijkbaar.
Studenten zijn klanten van de toekomst, voor studenten is internet dan net zo vanzelfsprekend als een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De vraag is natuurlijk ook nog eens in hoeverre Surfnet (direct of indirect) gesponsord wordt door bv. de overheid (via Sara ). Ook " onsbrabantnet" kan volgens mij alleen maar relatief goedkoop all-in-one pakketten met 100 mbit verkopen omdat hier lokale overheden achter zitten. Dit is een aanname van me hoor: Ik ken de organisatie- en kosten- en inkomstenstructuur van Surfnet niet. Maar het is wellicht niet helemaal juist om Surfnet te vergelijken met een organisatie als KPN die geheel op eigen kracht de toko overeind moet houden.

Maar dan nog blijf ik het wel met alexander01 eens: TV-kwaliteit MOET beter, want het zijn echt niet alleen de pixel-peepers die het opvalt. BTW, ik ben slechtziend (zie links 4%, rechts 20%). Kijk naar een 40 inch TV op een afstand van ong. 2-3 meter. "Jij hebt dus helemaal geen issue", zie ik je denken. Nou.... eigenlijk wel. Door de artefacts van de hoge compressie, zeker bij schuine lijnen (haren, stenen muren, violen, whatever) en bij beweging kan je als je dicht op de tv kijkt die lijnen zien 'dansen' (doordat het effect van de interlacing ook storender wordt en bij slechtere compressie het de-interlacen ook lastiger wordt). Dit maakt ook op grotere afstand het beeld voor mij erg onrustig.

Op de 8-10 mbit mpeg2 streams die Glashart Media op DVB-C biedt hetb ik hier absoluut geen last van. Je hebt wel weer meer block-noise of opnameruis op de achtergrond maar dat laatste is juist een bewijs van de detaillering en compleetheid van de informatie.

Als ik zie dat op dit moment de KPN IPTV streams maar ~3 mbit zijn bij SD en ~5.5 mbit bij HD... dan is dit zelfs meer dan een halvering van de gangbare bitrate die men denkt te rechtvaardigen aan de hand van die zogenaamd superieure encoders...... But it ain't gonna work! (met zo te zien de BBC dus als praktijk case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:26:
[...]

Ook al wordt SURFnet gesponsord, de kosten moeten natuurlijk wel dekkend zijn. Men wil uiteraard geen verlies op die studentenlijnen maken. Persoonlijk denk ik dat SURFnet een goede indicatie is voor de vaste kosten die glasvezel isp's hebben.
Surfnet is kennelijk zo goedkoop en dekkend dat deze er op de TU Delft uitgeknikkerd wordt om plaats te maken voor een goedkopere aanbieder.
http://tweakers.net/nieuw...r-versoberd-internet.html
http://internet.wijwonendelft.nl/technische-info

Overigens snap ik de opmerking niet helemaal dat de kosten dekkend moeten zijn ook al wordt er gesponsord?
Als de lijn eigenlijk eur 100 per maand kost, eur 90 gesponsord wordt (door wie dan ook) en de studenten eur 10 per maand betalen (fictieve getallen) hoe wil je daar dan een indicatie van de vaste kosten aan verbinden die de provider heeft?
Heb je nog enige vorm van onderbouwing dat de prijs die studenten betalen een goede indicatie is of blijft het slechts bij een gedachte?

PS
http://www.surfnet.nl/nl/...enetwerkverbindingen.aspx
Hiervan ontvangt SURFnet 32 miljoen euro voor het upgraden van SURFnet6.
http://www.surfnet.nl/nl/nieuws/pers/Pages/surfnet7.aspx
SURF krijgt 32 miljoen euro subsidie uit het Fonds
Economische Structuurversterking (FES) voor het ontwerpen en bouwen van
SURFnet7 binnen het innovatieproject GigaPort3.
http://www.surfnet.nl/Doc...lag_201104_SN_2010_NL.pdf
De omzet bedroeg 34,5 miljoen euro en bestaat voor 12,9 miljoen euro uit projectsubsidies.

[ Voor 21% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-11-2011 09:18 . Reden: Wat surfnet getallen plus bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:17:
Maar dan nog blijf ik het wel met alexander01 eens: TV-kwaliteit MOET beter, ...........
Daar ben ik het inmiddels met jullie over eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:11:
[...]

Surfnet is kennelijk zo goedkoop en dekkend dat deze er op de TU Delft uitgeknikkerd wordt om plaats te maken voor een goedkopere aanbieder.
http://tweakers.net/nieuw...r-versoberd-internet.html
http://internet.wijwonendelft.nl/technische-info
En dat is dus het bewijs dat zelfs een volledig zelfstandig opererend bedrijf als Ziggo dit soort bedragen kan hanteren.
Als de lijn eigenlijk eur 100 per maand kost, eur 90 gesponsord wordt (door wie dan ook) en de studenten eur 10 per maand betalen (fictieve getallen) hoe wil je daar dan een indicatie van de vaste kosten aan verbinden die de provider heeft?
En wie heeft jou verteld dat de lijn kosten ook gesponsord worden? Denk je nou echt men levenslang geld blijft bijleggen voor de vaste kosten van al die studentenlijnen?
Hiervan ontvangt SURFnet 32 miljoen euro voor het upgraden van SURFnet6
SURF krijgt 32 miljoen euro subsidie uit het Fonds
Economische Structuurversterking (FES) voor het ontwerpen en bouwen van
SURFnet7 binnen het innovatieproject GigaPort3.
Allemaal subsidie voor eenmalige netwerkupgrades.
Geen bewijs dat de lijnen ook gesubsidieerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Geef even aan waar je dat bewijs ziet, ik zie het in ieder geval niet.
Jij komt met surfnet waar een student voor weinig geld heel veel kan krijgen.
Ik kom met een voorbeeld waar surfnet verdwijnt om plaats te maken voor een ander die inderdaad goedkoper kan aanbieden maar dat is slechts de prijs.
Als je namelijk kijkt naar de vergelijking tussen het aanbod van surfnet en ziggo in de tweede link zie je dat er ook veel minder geboden wordt en dat is dan ook waar de studenten woedend over zijn.

Wat doet het er overigens toe of de genoemde subsidies voor eenmalige netwerkupgrades zijn?
Je snapt toch wel dat bedrijven die dergelijke subsidies niet krijgen zelf de investeringen zullen moeten doen en vervolgens doorberekenen aan de klant als onderdeel van de 'lijnkosten' of misschien had ik het beter moeten omschrijven als abonnementskosten?
De twee links die ik gaf over de subsidie zijn voor twee projecten binnen een paar jaar tijd en in totaal goed voor 64 miljoen euro.
Nog even verder zoeken geeft de volgende link:
http://www.stratix.nl/portfolio/projects/project_surfnet.php
Stratix heeft SURFnet geholpen de overheid te overtuigen dat er nieuwe brandstof moet in de innovatiemotor van GigaPort. En dat dat geld opnieuw goed besteed zou worden. Stratix heeft daartoe onder meer het projectvoorstel voor het GigaPort project (2004-2008) opgesteld. Het kabinet heeft besloten om het GigaPort project een subsidie van 40 miljoen Euro toe te kennen.
We hebben het hier in totaal over 104 miljoen euro subsidie binnen 10 jaar tijd en misschien is er nog wel meer te vinden voor andere projecten.
Wil je met dergelijke getallen nog steeds blijven beweren dat andere telecom aanbieders astronomische bedragen vragen voor hun diensten puur op basis van de kosten voor de abonnee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:46:
Geef even aan waar je dat bewijs ziet, ik zie het in ieder geval niet.
Moet ik bewijzen dat de lijnkosten niet gesubsidieerd worden?
Bewijs jij maar dat het wel gebeurd :)
Jij komt met surfnet waar een student voor weinig geld heel veel kan krijgen.
Ik kom met een voorbeeld waar surfnet verdwijnt om plaats te maken voor een ander die inderdaad goedkoper kan aanbieden maar dat is slechts de prijs.
Als je namelijk kijkt naar de vergelijking tussen het aanbod van surfnet en ziggo in de tweede link zie je dat er ook veel minder geboden wordt en dat is dan ook waar de studenten woedend over zijn.
Goed, ze leveren misschien minder dan SURFnet, maar ken jij een isp die voor dat voor dat soort bedragen vergelijkbare diensten levert aan consumenten? Ik niet.
Wat doet het er overigens toe of de genoemde subsidies voor eenmalige netwerkupgrades zijn?
Je snapt toch wel dat bedrijven die dergelijke subsidies niet krijgen zelf de investeringen zullen moeten doen en vervolgens doorberekenen aan de klant als onderdeel van de 'lijnkosten' of misschien had ik het beter moeten omschrijven als abonnementskosten?
Je vergeet 1 ding: namelijk dat een Ziggo of een UPC de kabelnetwerken hier in Nederland al jaren in handen hebben. Zij hebben hun investeringen inmiddels allang terugverdient.

Dus nogmaals: waarom dan wel voor zulke bedragen aan studenten leveren, maar niet aan consumenten?
Iets met winstmarges inderdaad...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:44:
[...]

Moet ik bewijzen dat de lijnkosten niet gesubsidieerd worden?
Bewijs jij maar dat het wel gebeurd :)
Ik heb ondertussen al aangegeven dat abonnementskosten een betere woordkeuze had geweest.
Het is verder geen rocket science dat klanten uiteindelijk betalen voor het totaalpakket wat onder andere bestaat uit lijnen, apparatuur, personeel, onderhoud, helpdesk enz enz enz.
Als één van die onderdelen regelmatig flink gesubsidieerd wordt dan is dat uiteraard gunstig voor de prijs die men aan de klanten doorberekent.
Over bewijzen gesproken, hoe zit dat met die astronomisch hoge marges, heb je daar bewijzen voor?
[...]

Goed, ze leveren misschien minder dan SURFnet, maar ook Ziggo heeft vaste kosten. Ken jij een isp die voor dat voor dat soort bedragen vergelijkbare diensten levert aan consumenten? Ik niet.
Ken jij een ISP die een net zo beperkte doelgroep heeft en zich alleen daarop hoeft te richten als surfnet?
Ik niet.
[...]

Je vergeet 1 ding: namelijk dat een Ziggo of een UPC de kabelnetwerken hier in Nederland al jaren in handen hebben. Zei hebben hun investeringen inmiddels allang terugverdient.
Achja, helemaal vergeten.
De kabelnetwerken met bijbehorende apparatuur die men tig jaar geleden ingegraven heeft waren uiteraard destijds al geschikt voor tweerichtingsverkeer wat nodig is voor internet en ook de apparatuur die verder nog nodig is heeft men meteen al overal geplaatst bij aanleg |:(
Ook voor hogere snelheden nu en in de toekomst heeft men uiteraard al apparatuur in gebruik wat nu al geschikt is voor diensten en dergelijke die nog komen gaan.
Denk je nu werkelijk dat je dit soort diensten kunt (blijven) aanbieden met een eenmalige investering en dat het geld vervolgens binnenstroomt zonder er ook maar één cent extra in te steken? 8)7

UPC zelf spreekt je echter tegen en heeft weldegelijk met substantiele investeringen te maken:
http://www.tv-telefonie-i...seert_infrastructuur.html
Kabelaar UPC gaat dit jaar forse investeringen doen in het eigen netwerk. Hiermee begon het bedrijf zo’n 2 jaar geleden en in 2010 moet de gehele infrastructuur gemoderniseerd zijn. Het gaat om delen van het netwerk in Zuid-Holland en in Gelderland.
[...]

Wij willen al onze klanten toegang bieden tot ons moderne netwerk. Bij het moderniseren gaat het echter om substantiële investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:03:
[...]
Over bewijzen gesproken, hoe zit dat met die astronomisch hoge marges, heb je daar bewijzen voor?
Zweden? (en dan niet alleen in de grote steden)
En kijk ook hier eens:
Wikipedia: Fiber to the premises by country
Dan krijg je een indruk wat de prijzen in andere landen zijn.
Ken jij een ISP die een net zo beperkte doelgroep heeft en zich alleen daarop hoeft te richten als surfnet?
Ik niet.
Ziggo levert voor 99% aan consumenten.
Achja, helemaal vergeten.
De kabelnetwerken met bijbehorende apparatuur die men tig jaar geleden ingegraven heeft waren uiteraard destijds al geschikt voor tweerichtingsverkeer wat nodig is voor internet en ook de apparatuur die verder nog nodig is heeft men meteen al overal geplaatst bij aanleg |:(
Ook voor hogere snelheden nu en in de toekomst heeft men uiteraard al apparatuur in gebruik wat nu al geschikt is voor diensten en dergelijke die nog komen gaan.
Denk je nu werkelijk dat je dit soort diensten kunt (blijven) aanbieden met een eenmalige investering en dat het geld vervolgens binnenstroomt zonder er ook maar één cent extra in te steken? 8)7
Wat je opnoemt is allemaal allang passé. De afgelopen jaren heeft UPC geen ruk, maar dan ook werkelijk geen ruk aan het netwerk gedaan.
UPC zelf spreekt je echter tegen en heeft weldegelijk met substantiele investeringen te maken:
http://www.tv-telefonie-i...seert_infrastructuur.html

[...]
Ja, in de gebieden waar nu glasvezel komt krijgt UPC ineens het zweet op z'n voorhoofd. Daar beginnen ze nu overhaast allerlei upgrades uit te voeren. Voor de rest hebben ze dus echt geen ruk aan het netwerk gedaan de afgelopen jaren. En over het retourgeschikt maken... Weet je wanneer ze dat hebben gedaan? In 2000. bijna 12 jaar geleden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Nog wel een aardig documentje waarom het in Nederland duurder is dan in Zweden: http://www.ftthplatform.n...ionale-Benchmark-FttH.doc zie met name de conclusie en appendex 1
The magic word is "actieve stimulatie van de overheid" en toepassing FTTB.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans_18T op 13-11-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Er worden keer op keer appels met peren en nog wat andersoortig fruit vergeleken.
Van een test van TotaalTV wordt de eindconclusie geciteerd, dat de rest vol staat met feitelijke onjuistheden wordt verder genegeerd als daar op gewezen wordt.
Surfnet wordt geintroduceerd als bewijs dat telecom aanbieders astronomische bedragen vragen.
Dat surfnet slechts beschikbaar is op een beperkt aantal locaties en je die verbinding niet op een willekeurig huisadres kunt krijgen wordt even buiten beschouwing gelaten.
Surfnet heeft de afgelopen jaren minstens 104 miljoen euro subsidie gekregen voor onderhoud en upgrades van het netwerk, ook dat is 'uiteraard' niet van invloed op de prijs voor de eindgebruiker.
Andere providers hoeven uiteraard geen investeringen te doen die ook maar een beetje in de buurt komen, die hebben tig jaar geleden kabels ingegraven en plukken daar tot op de dag van vandaag de vruchten van.
Ondertussen hebben we nieuw 'bewijs' dat de prijzen hier astronomisch hoog zijn, een wiki pagina met een lijst van landen en de status van ftth om het zomaar te noemen.
Vervolgens wordt er puur naar genoemde prijzen gekeken op die pagina zonder ook maar enigszins rekening te houden met de manier waarop die prijzen tot stand komen.

Nog even een kleine vergelijking tussen Nederland en Zweden uit het document waar Hans_18T mee gekomen is:
Nederland
Als zodoende is er weinig tot geen financiële steun vanuit de overheid. Wel is recentelijk met een aanpassing van de Telecomwet meer vrijheid voor lokale overheden om geld te steken in de uitrol van glasvezel.

Zweden
De Zweedse overheid stimuleert actief de uitrol van glasvezel, met name met betrekking tot dunbevolkte gebieden. Hiertoe zijn significante publieke investeringen gedaan, o.a. in de vorm van subsidies en belastingvoordeel voor gemeenten die glasvezel uitrollen. Regulator PTS stelde in hun breedband plannen van 2007 reeds €864 miljoen beschikbaar voor de uitrol van breedband infrastructuur. De helft hiervan was afkomstig uit EU fondsen.
In 2009 werd een nieuw nationaal breedband plan gepresenteerd waarin ook €24 miljoen beschikbaar is gesteld voor de uitrol van breedband in buitengebieden.
Zoals gezegd, wat mij betreft appels en peren en ik denk dat ik dit deel van de discussie maar voor gezien houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34

worker

2x Sessy thuisbatterij

In de hoop dat KPN meeleest: het is zeer storend dat als je het opnemen pakket hebt, je geen herhaalde opnames kunt plannen (staat helemaal los van de bug rond 0u 's avonds).
Ik wil dagelijks Sesamstraat opnemen (en ook het Sinterklaasjournaal ;) ) , maar de software van KPN ondersteunt dit niet. Ik vind dit basisfunctionaliteit, die je 10 jaar geleden in opnameapparatuur al terug kon vinden. Tot overmaat van ramp gaat de EPG slechts 3 dagen vooruit, dus ook met handmatig instellen kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:13:
Er worden keer op keer appels met peren en nog wat andersoortig fruit vergeleken.
Van een test van TotaalTV wordt de eindconclusie geciteerd, dat de rest vol staat met feitelijke onjuistheden wordt verder genegeerd als daar op gewezen wordt.
Zucht.... die test van TotaalTV klopt gewoon 100% als het gaat om de beeldkwaliteit die KPN bied. Ook alles op http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com klopt gewoon als gaat het over de beeldkwaliteit. Je moet eens niet zo koppig blijven doen en gewoon toegeven dat KPN crapbeeld levert. Dat men in die tests zegt dat HD programma's niet opgenomen kunnen (waarschijnlijk omdat er met ADSL getest wordt) doet daar verder niks aan af.
Surfnet wordt geintroduceerd als bewijs dat telecom aanbieders astronomische bedragen vragen.
Dat surfnet slechts beschikbaar is op een beperkt aantal locaties en je die verbinding niet op een willekeurig huisadres kunt krijgen wordt even buiten beschouwing gelaten.
Surfnet heeft de afgelopen jaren minstens 104 miljoen euro subsidie gekregen voor onderhoud en upgrades van het netwerk, ook dat is 'uiteraard' niet van invloed op de prijs voor de eindgebruiker.
Andere providers hoeven uiteraard geen investeringen te doen die ook maar een beetje in de buurt komen, die hebben tig jaar geleden kabels ingegraven en plukken daar tot op de dag van vandaag de vruchten van.
Hier wijsneus:

Citaat van Peter Olsthoorn uit dit filmpje:
http://www.vimeo.com/17631205
minuut 10:15-10:25: "UPC verdient momenteel op een kabelpakketje een procentje of 70%... Dat is toch algemeen bekend"

Nu hoor je het eens van een gerenommeerde onderzoeksjournalist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zou deze ontzettend vervelende WELLES/NIETES discussie nu eindelijk eens kunnen stoppen? Desnoods voortzetten via PB ofzo. Als we er maar van af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niets meer aan toe te voegen.
Dus wat mij betreft is het klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
En Alexander roept zich daarmee uit tot winnaar. Gefeliciteerd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Zijn er meerderen lui die problemen ondervinden met de zender 13th street?
T beeld blijft hier vaker stil staan, wordt zwart en komt daarna weer terug zonder ondertiteling. Dit gebeurd zowel tijdens t kijken zonder pauzeren als met pauzeren van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
Hjordis schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:19:
Zijn er meerderen lui die problemen ondervinden met de zender 13th street?
T beeld blijft hier vaker stil staan, wordt zwart en komt daarna weer terug zonder ondertiteling. Dit gebeurd zowel tijdens t kijken zonder pauzeren als met pauzeren van het programma.
Nee, daar heb ik geen last van.
Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste