apart..heb mijn KPN naar Lijbrandt overgezet, maar jaar abonnement was nog niet afgelopen. Nu willen ze al hun apparatuur terug, maar ik betaal neem ik aan wel een jaar?
Als je een contract voor een jaar afsluit dan betaal je logischerwijs voor een jaar.datadevil schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:54:
apart..heb mijn KPN naar Lijbrandt overgezet, maar jaar abonnement was nog niet afgelopen. Nu willen ze al hun apparatuur terug, maar ik betaal neem ik aan wel een jaar?
jep, omdat dat in Nederland niet anders kan. En dan houdt ik mijn apparatuur ook voor de periode dat ik het betaal, ze hebben al mazzel dat ik hun bandbreedte niet meer gebruikSCIxX schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:15:
[...]
Als je een contract voor een jaar afsluit dan betaal je logischerwijs voor een jaar.
Klinkt mij totaal onbekend in de oren.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
[...]
Even helemaal los van KPN hoef je met GPU acceleratie in Adobe Flash niet happy te zijn als je (een zeer legale officiële) Windows 7 Pro hebt.... Sinds dat erin zit zijn de beruchte BSoD's er weer en zijn sites als Youtube en andere op Flash gebaseerde videodiensten aanleiding voor een crash en een bezoek aan het toilet.
Heb nog geen enkele BSOD gezien in Windows 7 en dus ook niet met de combinatie Flash en Windows 7.
Verwijderd
Zoals gewoonlijk niets zo grillig als Windows... heb hier drie legale Acer W7/W XP laptops, waarvan er twee al maanden niet meer op Youtube en gelijke sites kunnen omdat er een conflict is tussen de hardware acceleratie en de intell chipset in deze laptops....ninjazx9r98 schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:45:
[...]
Klinkt mij totaal onbekend in de oren.
Heb nog geen enkele BSOD gezien in Windows 7 en dus ook niet met de combinatie Flash en Windows 7.
Verwijderd
Jij noemt het klagen als KPN adept, ik noem het objectief vergelijken van prijs/performance... en lullig genoeg zit ik in een woonplaats waar ik zo'n beetje alle aanbieders via een of andere kabel met elkaar kan vergelijken... als jij dat klagen noemt dan is dat eerder jouw gebrek aan keuze dan mijn ervaringen met zo'n beetje alle vormen van internet die mijn huis binnen zouden kunnen komen (ADSL/VDSL/Coax en FttH).SCIxX schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:13:
[...]
Zoals ik al zei, klagen dus.
Elke provider heeft een x percentage klanten hebben die erg slechte ervaringen heeft, daar is KPN niet uniek in. En marktconform leveren? Waarom zou KPN aan bepaalde kwaliteitseisen moeten voldoen volgens jou? KPN levert een TV product waar heel veel mensen tevreden over zijn, de kleinere groep die betere kwaliteit wil kan toch simpelweg naar een andere provider gaan? Mensen met specifieke eisen die aan een contract vast zitten hadden zich wellicht beter moeten inlezen alvorens een contract af te sluiten.
Dan kun je je conclusie beter beperken tot laptops van Acer met Windows 7 en Windows XP met die specifieke hardware.... Dan nog is het een stevige aanname... Ik heb er nooit naar gekeken, maar je kunt wellicht die acceleratie ook uitzetten.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:48:
[...]
Zoals gewoonlijk niets zo grillig als Windows... heb hier drie legale Acer W7/W XP laptops, waarvan er twee al maanden niet meer op Youtube en gelijke sites kunnen omdat er een conflict is tussen de hardware acceleratie en de intell chipset in deze laptops....
Goedenavondeymey schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:54:
Ach kom op mensen, moet hier nou zo'n keiharde verhitte discussie van gemaakt worden?
Ik houd het er gewoon op dat iedereen een klein beetje beetje gelijk heeft en dat het er enorm van af hangt wat je belangrijk vindt.
Ik kan helemaal mee komen in Alexander01 z'n mening (en frustraties), puur omdat ik ook een tweaker ben die meer wil dan de KPN apparatuur en streams standaard kunnen bieden. Gelukkig heb ik middels glasvezel nu ook die keus (Via Lijbrandt heb ik IPTV van Glashart Media met helaas nog de streams van KPN, maar wel een DVB-C signaal waar ik helemaal mee kan doen wat ik wil).
Echter, als ik ooit weer ergens zou komen te wonen waar ik moet kiezen tussen KPN en UPC, dan zou ik KPN nog steeds niet uitvlakken (mits ze me goede snelheden kunnen bieden via VDSL). Want ik zie de verbeteringen tov. toen ik 2 jaar terug nog Interactieve TV via ADSL had echt wel: Nieuwe experiaboxen met (naar verluidt) beter instelmogelijkheden, fatsoenlijk snelle settopboxen, een prima bruikbare online tv-dienst, etc.
Verder ben ik het geheel eens met de mensen die zeggen dat een gewone Jip en Janneke consument gewoon een prima keus zal maken met Interactieve TV van KPN.
Granted, de beeldkwaliteit is een stuk minder dan die van UPC of Ziggo digital, maar als je om wat voor reden dan ook geen UPC of Ziggo wil, dan biedt Interactieve TV van KPN gewoon een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Ik als technische gebruiker (net als alexander01) zal er bij aanwezigheid van beter absoluut niet voor kiezen, maar dat betekent niet dat ik meteen representatief ben voor een gemiddelde consument. Ook ik heb me de afgelopen jaren altijd net zo druk lopen maken als Alexander01, maar inmiddels kan ik het gewoon relativeren hoe het in elkaar zit.
Het zou van goede service getuigen als KPN, naast dat ze het voor gewone gebruikers zo out of the box mogelijk maken, ook opties zou bieden voor geavanceerde gebruikers door bv. compleet de verbindingsgegevens van de Experiabox vrij te geven of toegang te geven tot de hoge kwaliteit multicast streams. Maar KPN is en blijft een commercieel bedrijf dat gewoon precies genoeg wil doen om te kunnen concurreren en de gewone consument tevreden te houden. Vooralsnog lukt dit ze blijkbaar aardig dus wie zijn wij om dat dan tegen te spreken?
Qua glasvezel vind ik het verhaal dan wel weer een beetje anders: Het is belachelijk dat KPN, terwijl ze door TotaalTV met hun ADSL-tv product -onder- UPC en Ziggo geschaard worden qua beeldkwaliteit, diezelfde lagere beeldkwaliteit ook via glasvezel doorgeven. En dat je met die kwaliteit ook te maken krijgt als je nie tvoor een KPN-provider kiest maar voor een Glashart Media provider.
Maar goed, er is beloofd dat dat in November recht getrokken zou worden dus ik ben heel benieuwd. Misschien kunnen KPN en Glashart Media straks met recht zeggen dat ze op glasvezel betere kwaliteit brengen dan hun concurrenten, ipv slechter
Jij zegt in bovenstaande reactie dat er een verbetering aankomt in november?
Wat voor verbetering heb je het over en hoe kom je aan deze info?
Vriendelijke groeten
Div. "KPN Adepten" hier in dit topic hebben het regelmatig over 'verbetering'.
En in het topic over Lijbrandt, waar bijna iedereen ondanks de dienst van Glashart Media toch met KPN streams te maken heeft, zingt hetzelfde rond:
denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"
Het komt erop neer dat KPN vanaf november fors dikkere HD streams door zou moeten geven (een enkeling zegt zelfs 1:1 vanuit Technicolor maar het bericht waar dat in staat kan ik nu ff zo snel niet vinden om te quoten).
En in het topic over Lijbrandt, waar bijna iedereen ondanks de dienst van Glashart Media toch met KPN streams te maken heeft, zingt hetzelfde rond:
Het komt erop neer dat KPN vanaf november fors dikkere HD streams door zou moeten geven (een enkeling zegt zelfs 1:1 vanuit Technicolor maar het bericht waar dat in staat kan ik nu ff zo snel niet vinden om te quoten).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ik heb vandaag een 1963 VIP Motorola via Marktplaats gekocht. Helaas zit er reeds een pincode op.
Ik heb een cold reboot gedaan + menu knop en zowel de factory instelling alsmede de software verwijderd maar ik krijg geen mogelijkheid om mijn abbo + pincode in te voeren.
Weet iemand hier hoe je die box echt kan resetten?
Dank.
Ik heb een cold reboot gedaan + menu knop en zowel de factory instelling alsmede de software verwijderd maar ik krijg geen mogelijkheid om mijn abbo + pincode in te voeren.
Dank.
Volgens mij kan alleen KPN dat.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:12:
Ik heb vandaag een 1963 VIP Motorola via Marktplaats gekocht. Helaas zit er reeds een pincode op.
Dank.
Probeer wat met de tuner te tweakeren zonder aansluiting op het netwerk. Even opstarten met MENU knop indrukken, resetten, dan weer op netwerk aansluiten, enz.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:12:
Dank.
Succes en laat je bevindingen hier even zien graag.
2,00 m. + begane grond
Ik merk dat de HDD van de VIP1963 vaak nog een tijd aanstaat als de STB in standby staat. Vraag me af waarom dat is?
Vanacht rond 2 uur merkte ik op dat de HDD ook ineens aanging. Aangezien de STB in standby stond, ga ik er vanuit dat hij dan een update ofzo binnen heeft gehaald. Waarom zou de HDD anders ineens aan gaan? (Hoorde duidelijk de HDD opspinnen)
Vanacht rond 2 uur merkte ik op dat de HDD ook ineens aanging. Aangezien de STB in standby stond, ga ik er vanuit dat hij dan een update ofzo binnen heeft gehaald. Waarom zou de HDD anders ineens aan gaan? (Hoorde duidelijk de HDD opspinnen)
Dat "nog een tijd aan staan" zal wel gedaan zijn om niet al te vaak een spin down-spin up cycle te hebben wanneer iemand bv. besluit dat hij toch nog TV wil kijken en alles weer aan zet.
Ach.... de Motorola VIP's doen het iig nog netjes op dit punt. De amino's van Glashart Media laten hun HDD altijd draaien
. Het zijn gelukkig 2.5 inch hdd'tjes maar toch.
Ach.... de Motorola VIP's doen het iig nog netjes op dit punt. De amino's van Glashart Media laten hun HDD altijd draaien

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ok maar zie hier toch nog niets officieels.eymey schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:17:
Div. "KPN Adepten" hier in dit topic hebben het regelmatig over 'verbetering'.
Zullen het maar moet afwachten..
Vriendelijke groeten
Dat is iets wat ik ook al meerdere keren bij Denan heb aangegeven en andere Reggefiber/KPN 'ingewijden'. En ook bij Tweak die laatst al op hun website een bericht had gezet dat kwaliteit van HD drastisch verbeterd was (dus not).
Maar het wordt blijkbaar nog niet echt opgepakt bij de verschillende persafdelingen om er gewoon eens over naar buiten te komen met een statement....
Maar het wordt blijkbaar nog niet echt opgepakt bij de verschillende persafdelingen om er gewoon eens over naar buiten te komen met een statement....
Ik ben blij dat er geen fan meer in zit, maar de HDD is duidelijk te horen. (Overdag merk je het niet, maar 's nachts wel degelijk. Wat mij betreft mag de HDD direct uit als hij op standby gaat. Nu blijft hij zeker meer dan een uur aanstaan.eymey schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:38:
Dat "nog een tijd aan staan" zal wel gedaan zijn om niet al te vaak een spin down-spin up cycle te hebben wanneer iemand bv. besluit dat hij toch nog TV wil kijken en alles weer aan zet.
Ach.... de Motorola VIP's doen het iig nog netjes op dit punt. De amino's van Glashart Media laten hun HDD altijd draaien. Het zijn gelukkig 2.5 inch hdd'tjes maar toch.
Overigens keek ik gister Expeditie Robinson op RTL 5 HD en vond het beeld er opvallen scherp en gedetailleeed uitzien. Totaal geen artefact te zien.
Dat is wel een goeie om in de gaten te houden
. Misschien zijn ze al her en der aan het testen met iets nieuws qua stream of was de bron zelf ook al gewoon goed scherp.
Ook bij bewegingen bleef het enigszins goed? Daar valt KPN tot nu toe steeds bij door de mand.
Ook bij bewegingen bleef het enigszins goed? Daar valt KPN tot nu toe steeds bij door de mand.
Dat idee had ik nu ook.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:37:
[...]
Overigens keek ik gister Expeditie Robinson op RTL 5 HD en vond het beeld er opvallen scherp en gedetailleeed uitzien. Totaal geen artefact te zien.
Ik had nu echt het idee dat ik naar een HD uitzending zat te kijken. Het beeld was erg scherp.
[ Voor 23% gewijzigd door goldvinger op 30-09-2011 11:58 ]
Ja, beeld was continu erg scherp en gedetailleerd. Waren erg mooie beelden van eilanden.eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:01:
Dat is wel een goeie om in de gaten te houden. Misschien zijn ze al her en der aan het testen met iets nieuws qua stream of was de bron zelf ook al gewoon goed scherp.
momenteel problemen met de tv beelden en geluid. Beeld blijft hangen en geluid stottert.
Box opnieuw opgestart maar geen verbetering. Wie heeft hier ook problemen mee in Almere?
Zal maar even naar de hd bellen
Box opnieuw opgestart maar geen verbetering. Wie heeft hier ook problemen mee in Almere?
Hier ook last van, Veghel(Noord-Brabant)goldvinger schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:36:
momenteel problemen met de tv beelden en geluid. Beeld blijft hangen en geluid stottert.
Heb net gebeld. Ik moest de experiabox resetten. Na dat gedaan te hebben lijkt hier alles eer naar behoren te werken.
Heb jij dit al geprobeerd Arjantje?
Heb jij dit al geprobeerd Arjantje?
Dat ga ik nu doen
Zou er een update of zo zijn gekomen,omdat we beide het op hetzelfde moment hadden?
Edit:
Reset heeft idd geholpen
Zou er een update of zo zijn gekomen,omdat we beide het op hetzelfde moment hadden?
Edit:
Reset heeft idd geholpen
[ Voor 15% gewijzigd door Arjantje72 op 30-09-2011 15:16 ]
Zal zomaar kunnen. Ik heb het idee dat ze aan het experimenteren zijn met het HD signaal.
Het HD signaal op rtl 5 was gisteren wel heel erg scherp.
Misschien zijn ze begonnen met de verbeterde hd streams uit te rollen.
Het HD signaal op rtl 5 was gisteren wel heel erg scherp.
Misschien zijn ze begonnen met de verbeterde hd streams uit te rollen.
In het Lijbrandt topic melden mensen ook freezes / storingen (iig op de netwerken waar Lijbrandt via WBA+ levert).
En hier zijn geen Experiaboxen om te resetten. Gelukkig lijken hier de amino kastjes het vanzelf weer op te pakken
En hier zijn geen Experiaboxen om te resetten. Gelukkig lijken hier de amino kastjes het vanzelf weer op te pakken
Zou kpn dan toch bezig zijn met het uitrollen van verbeterde streams?
Toch wel toevallig dat nu veel mensen zijn met televisie problemen en berichten dat het lijkt dat sommige hd zenders scherper dan gebruikelijk lijkt te zijn?
Misschien dat dat met elkaar botst?
Toch wel toevallig dat nu veel mensen zijn met televisie problemen en berichten dat het lijkt dat sommige hd zenders scherper dan gebruikelijk lijkt te zijn?
Misschien dat dat met elkaar botst?
[ Voor 7% gewijzigd door goldvinger op 30-09-2011 15:28 ]
Ik hoop dat dat het is
. Dat wordt goed opletten de komene dagen (kijken of het ook meteen geldt voor de Wholesale broadband en broadcast klanten).
Edit: Hier vanavond eens ff rond gezapt op m'n Glashart Media boxje (met KPN streams). Ik kan eigenlijk nergens een zender ontdekken die artefactvrij is en/of ook DD5.1 geluid heeft. Kan zijn dat er geen uitzending is of dat men op dit moment gewoon geen tests doet.
Edit: Hier vanavond eens ff rond gezapt op m'n Glashart Media boxje (met KPN streams). Ik kan eigenlijk nergens een zender ontdekken die artefactvrij is en/of ook DD5.1 geluid heeft. Kan zijn dat er geen uitzending is of dat men op dit moment gewoon geen tests doet.
[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 01-10-2011 00:09 ]
Gisteravond ben ik ook wat scherper op gaan letten op de beeldkwaliteit.
Maar er kon niks tippen aan de beeldkwaliteit van Expeditie Robbinson.
Of deze uitzending moest van zijn eigen al scherper geweest zijn.
Volgende week maar weer kijken of deze uitzending net zo scherp is als afgelopen Donderdag
Maar er kon niks tippen aan de beeldkwaliteit van Expeditie Robbinson.
Of deze uitzending moest van zijn eigen al scherper geweest zijn.
Volgende week maar weer kijken of deze uitzending net zo scherp is als afgelopen Donderdag
Aan de SD zenders is niks veranderd. Gister TVOH gezien bij een kennis op het SD kanaal en ik zag nog duidelijk artefacts. Van de week maar weer opletten bij Expeditie Robinson op RTL5 HD.
Hehe, post nog ff reminder
. Dan ga ik het ook in de gaten houden 
Sowieso geeft Glashart Media tegenwoordig standaard (op 1, 2, 3, 4, etc.) indien beschikbaar de HD zender. Dus wij kijken tegenwoordig eigenlijk standaard naar de HD versies.
Ik had trouwens ook begrepen dat KPN aan SD niets zou gaan doen....
Sowieso geeft Glashart Media tegenwoordig standaard (op 1, 2, 3, 4, etc.) indien beschikbaar de HD zender. Dus wij kijken tegenwoordig eigenlijk standaard naar de HD versies.
Ik had trouwens ook begrepen dat KPN aan SD niets zou gaan doen....
Als de SD kanalen niet beter worden, is dat voor mij wel een reden om over te stappen.
Ik kijk nog gewoon via een CRT namelijk.
Ik had verwacht dat die volgende maand of in ieder geval dit jaar, beter zouden worden, maar dat geld dan alleen voor de HD kanalen?
Zijn bij bijvoorbeeld ZIGGO, de SD kanalen wel beter?
Ik kijk nog gewoon via een CRT namelijk.
Ik had verwacht dat die volgende maand of in ieder geval dit jaar, beter zouden worden, maar dat geld dan alleen voor de HD kanalen?
Zijn bij bijvoorbeeld ZIGGO, de SD kanalen wel beter?
Verwijderd
Ja. Dat is zijn originele Technicolor en SAT streams. Die hebben meer detail en zien er natuurlijker uit. KPN reëncode sowieso alles van de sat naar MPEG4. Dus ook met een bitrate verhoging wordt het niet zo gedetailleerd als de originele stream.
Verschil tussen Technicolor SD en KPN HD kun je hieronder zien.
Nederland 1 SD Technicolor:

Nederland 1 HD KPN:

Nederland 1 HD KPN:
Verschil tussen Technicolor SD en KPN HD kun je hieronder zien.
Nederland 1 HD KPN:
Nederland 1 HD KPN:
Bedankt, ik zie duidelijk een verschil in het gezicht tussen HD en SD, ik had eerlijk gezegd wel een groter verschil verwacht.
Maar wat jij wilt zeggen, is dat het beeld bij KPN niet zo goed kan worden als dat van Ziggo?
Ik zie soms artefacts, daar stoor ik me wel een beetje aan, van glasvezel verwacht je toch beter..
Om het makkelijk te stellen; het SD kanaal van Ziggo is beter dan het HD kanaal van KPN?
Maar wat jij wilt zeggen, is dat het beeld bij KPN niet zo goed kan worden als dat van Ziggo?
Ik zie soms artefacts, daar stoor ik me wel een beetje aan, van glasvezel verwacht je toch beter..
Om het makkelijk te stellen; het SD kanaal van Ziggo is beter dan het HD kanaal van KPN?
Verwijderd
Exact.Arjantje72 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:50:
Het verschil met KPN SD is dus nog groter.
Als we het hebben over zenders die van de satelliet moeten komen zal het het beeld van KPN altijd slechter blijven dan dat van Ziggo. Voor zenders die van de mediagateway komen is het even afwachten. Al met al ben je met Ziggo in ieder geval op allerlei punten gewoon beter af dan bij KPN. Ziggo heeft zijn zaakjes m.b.t. techniek, prijs/kwaliteit, keuzevrijheid en klantvriendelijkheid gewoon beter voor elkaar.Maar wat jij wilt zeggen, is dat het beeld bij KPN niet zo goed kan worden als dat van Ziggo?
Ziggo was ook de eerste landelijke provider die uit eigen initiatief de HD-simulcasts van de commerciële Nederlandse zenders in zijn basispakket heeft opgenomen. KPN zou dit uitzichzelf nooit gedaan hebben, want ja, dat gaat natuurlijk weer ten koste van die vette winsten bij de KPN top en aandeelhouders. En dat is uiteraard topproriteit nummer één bij KPN. Klanttevredenheid is iets wat pas later komt.
herbalx in 'nieuws: Naam Getronics verdwijnt in oktober'
Als oud werknemer van KPN stond ik daar nog niet zo raar van te kijken, om dat dit de normale gang van zaken is binnen KPN. Winst staat voorop, klanten komen daarna (tevreden of niet) en daarna komen de werknemers .....
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 23:17 ]
Bedankt voor de info.
Ik was al langer niet tevreden over de kwaliteit van de tv via glasvezel, had dat toch echt beter verwacht.
Ik zal er eens een nachtje over gaan slapen
Ik was al langer niet tevreden over de kwaliteit van de tv via glasvezel, had dat toch echt beter verwacht.
Ik zal er eens een nachtje over gaan slapen
Het beeld van HD kan prima worden, iig voor de zenders die uit Hilversum komen, ALS (zoals alexander01 zegt) de streams van de ongecomprimeerde feed van Technicolor komen. En ALS ze de bitrate hoog genoeg zetten.
Toch vraag ik me af of, als je nog SCART gebruikt, je het verschil wel zal gaan zien. Je hebt tegenwoordig HD al standaard in het pakket als je via glasvezel kijkt en zeker als het detail straks allicht beter wordt op de HD zenders, dan kan je die gewoon kijken en heeft je Motorola box nog steeds een beter beeld om vandaan te downscalen. Maar goed, nadeel bij jullie blijft natuurlijk wel dat je voor de HD versie naar een hoog nummer moet zappen terwijl Glashart Media de HD versie gewoon op de originele positie zet
Het zal mij iig benieuwen wat de kwaliteit gaat worden. Ik hoor ook nog steeds mensen op dit forum zeggen (weet niet of het het Lijbrandt, Almere of dit topic was) dat het heel goed 1:1 kan gaan worden.
SD zullen ze waarschijnlijk weinig aan gaan doen omdat ze anders echt hun hele pakket dubbel moeten gaan doorgeven, in een versie voor ADSL en een versie voor glas. En met HD voor de belangrijkste zenders in het basispakket zullen ze er wel van uit gaan dat tegenwoordig de meesten toch naar de HD gaan kijken.
Toch vraag ik me af of, als je nog SCART gebruikt, je het verschil wel zal gaan zien. Je hebt tegenwoordig HD al standaard in het pakket als je via glasvezel kijkt en zeker als het detail straks allicht beter wordt op de HD zenders, dan kan je die gewoon kijken en heeft je Motorola box nog steeds een beter beeld om vandaan te downscalen. Maar goed, nadeel bij jullie blijft natuurlijk wel dat je voor de HD versie naar een hoog nummer moet zappen terwijl Glashart Media de HD versie gewoon op de originele positie zet
Het zal mij iig benieuwen wat de kwaliteit gaat worden. Ik hoor ook nog steeds mensen op dit forum zeggen (weet niet of het het Lijbrandt, Almere of dit topic was) dat het heel goed 1:1 kan gaan worden.
SD zullen ze waarschijnlijk weinig aan gaan doen omdat ze anders echt hun hele pakket dubbel moeten gaan doorgeven, in een versie voor ADSL en een versie voor glas. En met HD voor de belangrijkste zenders in het basispakket zullen ze er wel van uit gaan dat tegenwoordig de meesten toch naar de HD gaan kijken.
Maar het blijft als, als..
En dan moeten het ook nog zenders uit Hilversum zijn, Discovery bijvoorbeeld niet.
Maar voor mij gaat het over SD, ga ik dat verschil wel zien op een CRT tussen Ziggo of KPN?
En dan moeten het ook nog zenders uit Hilversum zijn, Discovery bijvoorbeeld niet.
Maar voor mij gaat het over SD, ga ik dat verschil wel zien op een CRT tussen Ziggo of KPN?
Verwijderd
Dat was dit bericht:eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:29:
Maar denan blijft volhouden dat dat niet klopt. En hij kan die roadmaps inzien. Daar heb ik toch wat meer vertrouwen in dan KPN sales.NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
[...]
KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.
Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.
Behoor je tot de paar % kijkers die voor superdesuperkwaliteit gaat moet je echt geen tv afnemen van KPN. Ik hou van goede beeldkwaliteit maar vind de SD zenders via DSL echt primadeluxe. Voor een lekker CL voetbalpot kijk ik wel lekker via ITV1HD, dat dan weer wel
2,00 m. + begane grond
Waar ik in dit topic niks over lees is het volgende. KPN adverteert met het feit dat interactieve TV is uitgebreid naar de laptop en de iPad in huis. Ik vind dat erg tegenvallen, het enige wat mij tot nu toe gelukt is, is live TV kijken op laptop en iPad. Alle interactieve diensten zoals het bekijken van opnames, programma gemist en de videotheek, werken niet op die twee schermen. En op de iPhone is de KPN app niet beschikbaar. Ook jammer, want ik kom hier thuis met twee kinderen nog wel eens een scherm tekort.
Dus hoewel ik vooralsnog positief ben over het geheel, vind ik dit stuk nogal tegenvallen.
Doe ik iets fout, of kunnen anderen bevestigen dat de interactieve diensten eigenlijk alleen ontsloten worden door de STB?
Verder: herhaald opnemen wordt niet ondersteund omdat ik het opnemen-pakket heb. Maar in het menu "opnames" staat wel een item "Herhaald gepland". Foutje, of uitzicht op wel ondersteuning voor deze functie?
Dus hoewel ik vooralsnog positief ben over het geheel, vind ik dit stuk nogal tegenvallen.
Doe ik iets fout, of kunnen anderen bevestigen dat de interactieve diensten eigenlijk alleen ontsloten worden door de STB?
Verder: herhaald opnemen wordt niet ondersteund omdat ik het opnemen-pakket heb. Maar in het menu "opnames" staat wel een item "Herhaald gepland". Foutje, of uitzicht op wel ondersteuning voor deze functie?
[ Voor 12% gewijzigd door worker op 06-10-2011 19:45 ]
Je kunt toch TV kijken via je iPad of PC/Laptop?worker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:55:
Waar ik in dit topic niks over lees is het volgende. KPN adverteert met het feit dat interactieve TV is uitgebreid naar de laptop en de iPad in huis. Ik vind dat erg tegenvallen, het enige wat mij tot nu toe gelukt is, is live TV kijken op laptop en iPad. Alle interactieve diensten zoals het bekijken van opnames, programma gemist en de videotheek, werken niet op die twee schermen. En op de iPhone is de KPN app niet beschikbaar. Ook jammer, want ik kom hier thuis met twee kinderen nog wel eens een scherm tekort.
Als je het opnemen pakket hebt kun je ook opnames e.d. inplannen.
Opnames bekijken weet ik niet, maar daar heb ik ook niet naar gekeken.
Dit omdat ik gewoon een STB met HDD heb
Verder vind ik het een leuke toevoeging en maak ik er eigenlijk geen gebruik van.
Wel leuk dat het kan, dus tegenvallen? Helemaal niet.
Op de pc kan je 20 zenders kijken, van de videotheek gebruik maken, programma gemist kijken en opnames inplannen, niet bekijken. Op de Ipad kan je geen gebruik maken van de videotheek en programma gemist. Ook werkt het kidspakket niet op de Ipod, maar tv pauzeren werkt weer wel.
Voor het volledige overzicht zie http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-online.htm
Wat ik het meeste mis is dat deze dienst nog niet werkt onder Android.
Voor het volledige overzicht zie http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-online.htm
2,00 m. + begane grond
--gewist--
[ Voor 97% gewijzigd door worker op 08-10-2011 08:19 ]
Dank voor deze link, dit is een duidelijk overzicht van wat wel en niet kan. Er staat in de tabel dat programma gemist op de laptop wel werkt, en inderdaad, het werkt nu wel. Eerder deze week kregen wij bij elk programma een reclamefilmpje van KPN te zien op de laptop, in plaats van het geselecteerde programmma. Nu nog even programma gemist voor de iPad, en opnames nog kunnen bekijken op biede schermen.giant2000 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:21:
Op de pc kan je 20 zenders kijken, van de videotheek gebruik maken, programma gemist kijken en opnames inplannen, niet bekijken. Op de Ipad kan je geen gebruik maken van de videotheek en programma gemist. Ook werkt het kidspakket niet op de Ipod, maar tv pauzeren werkt weer wel.
[ Voor 5% gewijzigd door worker op 08-10-2011 13:14 ]
Wat is dit nou weer,kan sinds vandaag niet meer opnemen en een andere zender kijken? Moet dezelfde zender kijken die ik opneem?! Kom op Kpn!
Edit: net een programma opgenomen op net5. Hele opname is wit beeld en bij Mijn Opnames staat de opname als een donkere balk. Enig idee wat er mis kan zijn?
Edit: net een programma opgenomen op net5. Hele opname is wit beeld en bij Mijn Opnames staat de opname als een donkere balk. Enig idee wat er mis kan zijn?
[ Voor 36% gewijzigd door Yrck op 09-10-2011 22:00 ]
Is je lijnsnelheid ingestort? Deze beperking wordt normaal opgelegd als je modem niet een voldoende lijnsnelheid haalt om 2 IPTV streams tegelijk binnen te halen met ook nog internet erbij.....
Nee. Deze staat op 10500 kbps volgens het modem..eymey schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:07:
Is je lijnsnelheid ingestort? Deze beperking wordt normaal opgelegd als je modem niet een voldoende lijnsnelheid haalt om 2 IPTV streams tegelijk binnen te halen met ook nog internet erbij.....
Tsja, afhankelijk van de internetsnelheid die je hebt afgesloten in je contract is dat op zich wel redelijk magertjes voor 2 streams en internet erbij
. Iig, anders zou ik als ik jou was KPN eens bellen.
Verwijderd
Of eventueel voor het nieuwe opnemen gaan dan kan je 6 programma's tegelijk opnemen (cloud)eymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:28:
Tsja, afhankelijk van de internetsnelheid die je hebt afgesloten in je contract is dat op zich wel redelijk magertjes voor 2 streams en internet erbij. Iig, anders zou ik als ik jou was KPN eens bellen.
Heeft altijd goed gewerkt. Als ik opneem, tv kijk en iets wil downloaden heb ik zo 300kbs over. Genoeg om pagina's te openen etc.. Heb gister de spanning van de ontvanger eraf gehad en sindsdien kan ik wel opnemen en kijken op een andere zender, alleen is het beeld de gehele opname wit..eymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:28:
Tsja, afhankelijk van de internetsnelheid die je hebt afgesloten in je contract is dat op zich wel redelijk magertjes voor 2 streams en internet erbij. Iig, anders zou ik als ik jou was KPN eens bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Yrck op 10-10-2011 12:00 ]
Ik hoop dat ze dit voor glasvezel nog eens gaan aanpassen. Ik kan maar 1 programma tegelijk opnemen met m'n VIP1963. Zou wel handig zijn als je 2 of keer programma's kan opnemen. Bandbreedte genoeg.
Online opnemen laten activeren? Dan kan je 6 programma's tegelijk opnemen.Dj-sannieboy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:30:
Ik hoop dat ze dit voor glasvezel nog eens gaan aanpassen. Ik kan maar 1 programma tegelijk opnemen met m'n VIP1963. Zou wel handig zijn als je 2 of keer programma's kan opnemen. Bandbreedte genoeg.
Natuurlijk is dat online opnemen een optie, maar dat is het punt niet.
Het punt is dat glasvezel (zeker op 'nieuwbouw' netwerken waar POP en CPE op gigabit moeten kunnen communiceren) gewoon ruim capaciteit heeft om meerdere zenders tegelijk op te nemen .
Toch bieden zowel Glashart Media als KPN dit niet....
Het punt is dat glasvezel (zeker op 'nieuwbouw' netwerken waar POP en CPE op gigabit moeten kunnen communiceren) gewoon ruim capaciteit heeft om meerdere zenders tegelijk op te nemen .
Toch bieden zowel Glashart Media als KPN dit niet....
Modem gereset en de download blijft 10527 Kbps. Heeft aantal maanden goed gewerkt tot nu.
Ga maar eens met KPN bellen..
Ga maar eens met KPN bellen..
Ik dacht dat ie meerdere programma's tegelijk wilde opnemen. Sorry dat ik dat punt verkeerd begrepen heb dan. Ik heb de afwijking om in oplossingen te denkeneymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:09:
Natuurlijk is dat online opnemen een optie, maar dat is het punt niet.
[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 10-10-2011 13:47 ]
Waarom extra gaan betalen als ik al STB's met HDD heb?sverzijl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:57:
[...]
Online opnemen laten activeren? Dan kan je 6 programma's tegelijk opnemen.
is gratis, vanaf zilver in ieder geval.Dj-sannieboy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Waarom extra gaan betalen als ik al STB's met HDD heb?
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 10-10-2011 14:24 ]
Ik snap wel dat je in oplossingen wil denken en persoonlijk zou ik zelf ook absoluut de voorkeur geven aan cloud opnemen (geen harddisk geluid in de woonkamer, box kan van stroom af en toch opnemen, etc.). Maar het is een beetje lame dat aanbieders niet gewoon de potentiele capaciteit van glasvezel uitnutten.sverzijl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:38:
[...]
Ik dacht dat ie meerdere programma's tegelijk wilde opnemen. Sorry dat ik dat punt verkeerd begrepen heb dan. Ik heb de afwijking om in oplossingen te denkenDenk ook niet dat KPN nog veel zal gaan veranderen aan het niet meer dan 1 programma tegelijk op kunnen nemen op lokale HD, zeker ook nu nieuwe klanten al direct het opnemen pakket 'krijgen' en bestaande klanten dit gratis kunnen laten activeren.
Aangezien wij brons hebben dus niet gratis.
Kan je trouwens, wanneer je een STB met HDD en het online opnemen hebt, kiezen waarop je wilt opnemen? Dus in de cloud of lokaal?
[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-10-2011 14:28 ]
nope, HD wordt dan alleen nog gebruikt voor het 'live pauzeren'
[ Voor 88% gewijzigd door sverzijl op 10-10-2011 14:29 ]
Dan heb je dus niks meer aan je STB met HDD. Want het live pauzeren kan dan ook met een STB zonder HDD.sverzijl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:28:
nope, HD wordt dan alleen nog gebruikt voor het 'live pauzeren'
[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-10-2011 14:34 ]
Dat is dat weer het jammere, als je het gratis online opnemen laat activeren op een bestaand pakket dan werkt live pauzeren alleen op de STBs met een HD.
Voorlopig neem ik dus gewoon lokaal op, maar helaas per STB maar 1 programma tegelijk.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze dat live pauzeren zonder een HDD implementeren: Wordt er dan in realtime in het datacenter van KPN gebufferd? Wat bv. met de "clou gemist" functie die er altijd was..... waarbij live tv kijken eigenlijk altijd gebufferd wordt zodat je lukraak terug kan spoelen als je ff niet oplette.... ?
KPN neemt alles, maar dan ook alles op, het 'opnemen' in de cloud betekend immers alleen maar dat je een begin- en eindtijd reserveerd. KPN bewaard aleen die delen een jaar lang en de rest wordt weggegooid. Op die manier kan ik me ook voorstellen dat je ook tijd reserveerd op het moment dat je de pauzeknop indrukt. Swtitch je naar een andere zender dan gooit KPN je reservering weg.eymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:02:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze dat live pauzeren zonder een HDD implementeren: Wordt er dan in realtime in het datacenter van KPN gebufferd? Wat bv. met de "clou gemist" functie die er altijd was..... waarbij live tv kijken eigenlijk altijd gebufferd wordt zodat je lukraak terug kan spoelen als je ff niet oplette.... ?
2,00 m. + begane grond
Zou iemand wat kunnen proberen voor mij?
Als ik op donderdag 13 oktober opneem van 20:20 tot 21:40 en dan wekelijks herhaal dan staat er bij opnamen 20:20 tot 20:20. Als ik dit wil veranderen springt hij naar een andere opname.
Als ik op donderdag 13 oktober opneem van 20:20 tot 21:40 en dan wekelijks herhaal dan staat er bij opnamen 20:20 tot 20:20. Als ik dit wil veranderen springt hij naar een andere opname.
Verwijderd
Zal een lekkere latency hebben als dat z.g.n. 'in de cloud' moet gebeureneymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:02:
Weer een reden om niet mee te doen aan de 'alles in de cloud' hype.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 20:37 ]
Tsja, "zal wel" is gebaseerd op aannames en vooroordelen. Ik snap dat jij tegen bent, maar dat verkondig je overal zo vasthoudend en haast religieus dat het gewoon eng begint te worden 
Als ik hier zie dat mensen ook prima kunnen timeshiften met een settopbox zonder harddisk, dan kan je ook niet op voorhand zeggen dat heen en weer spoelen wel bagger zal zijn.
Als ik op mijn set top box bij Lijbrandt of de uitzending gemist streams van Glashart Media heen en weer probeer te spoelen is dit ook nagenoeg 'instant'
Als ik hier zie dat mensen ook prima kunnen timeshiften met een settopbox zonder harddisk, dan kan je ook niet op voorhand zeggen dat heen en weer spoelen wel bagger zal zijn.
Als ik op mijn set top box bij Lijbrandt of de uitzending gemist streams van Glashart Media heen en weer probeer te spoelen is dit ook nagenoeg 'instant'
Verwijderd
Ik geloof ik gewoon totaal niet in cloud oplossingen. Dit is leuk voor de provider zodat ze hun manier van TV kijken nog meer kunnen opdringen en nog meer DRM kunnen toepassen (straks zien dat je bij het deel met de reclames geen timeshift meer mag gebruiken).
Dat ik soms zo fanatiek post is puur om op zoveel mogelijk plekken te informeren over hoe wat en waarom. In de hoop dat dingen veranderen.
Dat ik soms zo fanatiek post is puur om op zoveel mogelijk plekken te informeren over hoe wat en waarom. In de hoop dat dingen veranderen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 21:09 ]
Dat snap ik wel, maar op een gegeven moment kan je ook gewoon eens eerlijk kijken naar hoe de dienst, die er in de huidige situatie staat, werkt. Dat is tenslotte waar consumenten NU en op dit moment voor kunnen kiezen.
Ondanks dat ik ook liever een wereld zie waarin je compleet eigen keuze en drm-vrije vrijheid hebt en ook altijd zal aangeven dat dit te prefereren is, verplaats ik mij ook gewoon in de hedendaagse consument.
En als die massaal voor een oplossing als het gebodene blijkt te kiezen en er ook gewoon tevreden mee is, prima.
Ik zal ook zelf nooit een iphone of ipad aanschaffen, puur omdat ik het haat hoe Apple alles voor je wil bepalen (een mac mini heb ik ook alleen maar omdat je er indien gewenst ook gewoon Windows of Linux op kan installeren). Dat houdt echter niet in dat dan ook iedereen maar ontevreden moet zijn met een iphone......
Dus als jij vindt dat alles drm-vrij en zelf instelbaar en dergelijke moet zijn en dat wil ventileren, prima.
Maar probeer wel eerlijk te blijven tov. een dienst hoe die op dit moment werkt, ookal ben je het niet eens met de implementatie of achterliggende techniek
Ondanks dat ik ook liever een wereld zie waarin je compleet eigen keuze en drm-vrije vrijheid hebt en ook altijd zal aangeven dat dit te prefereren is, verplaats ik mij ook gewoon in de hedendaagse consument.
En als die massaal voor een oplossing als het gebodene blijkt te kiezen en er ook gewoon tevreden mee is, prima.
Ik zal ook zelf nooit een iphone of ipad aanschaffen, puur omdat ik het haat hoe Apple alles voor je wil bepalen (een mac mini heb ik ook alleen maar omdat je er indien gewenst ook gewoon Windows of Linux op kan installeren). Dat houdt echter niet in dat dan ook iedereen maar ontevreden moet zijn met een iphone......
Dus als jij vindt dat alles drm-vrij en zelf instelbaar en dergelijke moet zijn en dat wil ventileren, prima.
Maar probeer wel eerlijk te blijven tov. een dienst hoe die op dit moment werkt, ookal ben je het niet eens met de implementatie of achterliggende techniek
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Het lijkt meer op een obsessie (zie ook je postgeschiedenis/fp geschiedenis)Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:01:
Verwijderd
Je hebt gelijk hoor dat ik misschien meer naar de realiteit moet kijken. Alleen is de vraag of je je altijd maar moet schikken naar de huidige situatie. Als er niet continu over de nadelen wordt gesproken en dit ook op te weinig plekken gebeurd, dan zal er nooit iets veranderen. Ik neem aan dat jij ook nog steeds enorm baalt dat je op WBA zit? Je ziet wel in dat het niet anders is en je raakt er inmiddels aan gewend, Maar.... Als je wilt dat de situatie ooit veranderd, dan is de enige oplossing om het internet helemaal vol te posten met die problemen en het keer op keer weer te herhalen zodat de hele wereld het weet. Uiteindelijk gaat(MOET!) een ISP dan (deels) door de knieën vanwege de negatieve publiciteit (ja, ik heb het nu over de ADSL streams op glasvezel).eymey schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:02:
Dat snap ik wel, maar op een gegeven moment kan je ook gewoon eens eerlijk kijken naar hoe de dienst, die er in de huidige situatie staat, werkt. Dat is tenslotte waar consumenten NU en op dit moment voor kunnen kiezen.
En je kunt je afvragen of mensen nog steeds zo massaal voor een KPN oplossing gingen als ze ook de keuze hadden om bijvoorbeeld voor Caiway of voor OnsBrabantNet te kiezen. Ik denk dat de rollen dan omgedraait zijn. KPN weet dit natuurlijk dondersgoed. Voor hun een goede reden om dan maar operator te worden zodat ze toch nog de touwtjes in handen kunnen houden.
Het is en blijft triest dat de Nederlandse situatie in de telecommarkt zo verziekt is omdat een paar grote spelers de macht hebben. Zeker als je naar een speler als KPN kijkt die door wanbeleid en een enorme schuldenlast in 2001 eigenlijk al failliet had moeten zijn. Slechte bedrijven behoren op een gegeven moment failliet te gaan. Dat is gezonde marktwerking.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 00:05 ]
LOL Tsja, en toch bestaat KPN nog steeds 
En je hebt gelijk: Ik heb hier niet veel keus. Het is OF UPC die me naast TV ook internet door de strot wil duwen (omdat digitale tv 'standalone' zo duur is dat je het wel in je hoofd haalt om daarnaast bij een andere provider te gaan voor je internet). Bovendien biedt ook UPC allemaal dichtgetimmerde crap aan.
Maar er zijn momenten dat ook ik er moe van word om constant me druk te maken om die dingen.
Bovendien creeer je zo wellicht ook een averechts effect: Mensen lezen al dat gedoe over WBA en streams en denken dat KPN daarom wel slecht moet zijn (terwijl uit praktijk nu blijkt dat de meerderheid er gewoon tevreden mee is). Bovendien jaag je ze dan dus in de armen van andere partijen die het niet veel beter doen.
En toch kan ik hier in Almere, mede dankzij investering door KPN, inmiddels ook genieten van TV aanbieders op de glasvezel die in ieder geval nog een onversleuteld DVB-C signaal aanbieden (i.t.t. UPC).
En je hebt gelijk: Ik heb hier niet veel keus. Het is OF UPC die me naast TV ook internet door de strot wil duwen (omdat digitale tv 'standalone' zo duur is dat je het wel in je hoofd haalt om daarnaast bij een andere provider te gaan voor je internet). Bovendien biedt ook UPC allemaal dichtgetimmerde crap aan.
Maar er zijn momenten dat ook ik er moe van word om constant me druk te maken om die dingen.
Bovendien creeer je zo wellicht ook een averechts effect: Mensen lezen al dat gedoe over WBA en streams en denken dat KPN daarom wel slecht moet zijn (terwijl uit praktijk nu blijkt dat de meerderheid er gewoon tevreden mee is). Bovendien jaag je ze dan dus in de armen van andere partijen die het niet veel beter doen.
En toch kan ik hier in Almere, mede dankzij investering door KPN, inmiddels ook genieten van TV aanbieders op de glasvezel die in ieder geval nog een onversleuteld DVB-C signaal aanbieden (i.t.t. UPC).
Verwijderd
Ik wordt soms ook moe van mezelf. En dan te bedenken dat ik gewoon op WGDO zit en me eigenlijk nergens druk over hoef te maken ;peymey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:47:
Maar toch... wat zou het mooi zijn als heel Nederland via WGDO geleverd zou krijgen
Vind je? Ik denk juist dat mensen op WBA veel beter af zijn bij een alternatieve provider als Lijbrandt. Op de IPTV streams na kan ik alleen maar voordelen bedenken bij Lijbrandt ten opzichte van KPN. Zowel qua techniek, qua prijs als qua klantvriendelijkheid. Hun webcare gaf kort na het ADSL stream debacle tenminste gewoon uitleg hier op Tweakers over hoe alles in elkaar zat en dat ze er zelf ook niet blij mee waren. Een groot log bedrijf als KPN zal zoiets nooit zeggen en zeker niet in het openbaar. En dat er mensen tevreden kunnen zijn met KPN wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze niet 'tevredener' kunnen zijn met een alternatieve provider die ze nu nog niet kennen. Sommige mensen weten gewoon nog niet beter of zijn teveel merkgetrouw. Kijk bijvoorbeeld naar al die mensen die nu nog steeds Philips consumenten electronica kopenBovendien creeer je zo wellicht ook een averechts effect: Mensen lezen al dat gedoe over WBA en streams en denken dat KPN daarom wel slecht moet zijn (terwijl uit praktijk nu blijkt dat de meerderheid er gewoon tevreden mee is). Bovendien jaag je ze dan dus in de armen van andere partijen die het niet veel beter doen.
Ik denk eerder door Reggefiber. Die doen nog steeds de grootste investering met aanleggen van glas. KPN hoeft alleen maar operatortje te spelen en zijn apparatuur in de pops te plaatsen. Toegegeven, dat zullen ook grote investeringen zijn, maar nog enigsinds te overzien. OnsBrabantNet heeft ook apparatuur bijgeplaatst in de pop in Uden:En toch kan ik hier in Almere, mede dankzij investering door KPN, inmiddels ook genieten van TV aanbieders op de glasvezel die in ieder geval nog een onversleuteld DVB-C signaal aanbieden (i.t.t. UPC).
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]
Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 01:54 ]
Tsja en toch was er misschien zonder de samenwerking met KPN nooit op grote schaal glasvezel gekomen zoals nu. Dan was het wrs. gebleven bij wat Portaal woningen, onsbrabantnet, Deventer en misschien een paar kleine plaatsjes.
http://webwereld.nl/nieuw...ard-in-glasvezelnet-.htmlVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:39:
[...]
Ik denk eerder door Reggefiber. Die doen nog steeds de grootste investering met aanleggen van glas. KPN hoeft alleen maar operatortje te spelen en zijn apparatuur in de pops te plaatsen. Toegegeven, dat zullen ook grote investeringen zijn, maar nog enigsinds te overzien. OnsBrabantNet heeft ook apparatuur bijgeplaatst in de pop in Uden:
You do the math.
Ken je dat spreekwoord over het gras bij de buren?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:39:
[...]
Vind je? Ik denk juist dat mensen op WBA veel beter af zijn bij een alternatieve provider als Lijbrandt. Op de IPTV streams na kan ik alleen maar voordelen bedenken bij Lijbrandt ten opzichte van KPN. Zowel qua techniek, qua prijs als qua klantvriendelijkheid.
Ik heb een collega die vanwege de negatieve verhalen over KPN naar Lijbrandt toegegaan is voor z'n glasvezelverbinding.
In de maanden die hij nu al bezig is om het goed voor elkaar te krijgen is hij bij wijze van spreken grijs geworden en heeft zo goed als al z'n haren uit z'n hoofd getrokken.
Techniek: lagere snelheid dan contractueel afgesproken maar veel verder dan "installeer uw laptop/pc eens opnieuw" lijkt men niet te komen want bij hun ligt het 'uiteraard' niet.
Daarnaast is er nog iets met niet werkende/missende radio zenders wat volgens Lijbrandt te maken zou hebben met rechten oid.
Analoge TV heeft ook geruime tijd niet gewerkt.
De persoon in kwestie is echter nogal principieel en weigert om via bijv tweakers in contact te komen met mensen die eventueel wel kunnen helpen.
Hij zegt nog liever z'n contract op dan dat hij buiten de officiele paden om hulp gaat zoeken.
Bovenstaande heeft niets met KPN te maken maar het geeft wel aan dat je ook bij andere providers tegen een hoop narigheid en problemen aan kunt lopen.
Tsja, om dan toch wel even een goed woordje te doen voor Lijbrandt:
* Internet snelheid lager dan contractueel afgesproken: Komt ook vaak doordat mensen voor 3 tientjes een router aanschaffen die totaal ongeschikt is voor glasvezel snelheden (vooral qua upload). Bij KPN had hij dit probleem natuurlijk niet omdat hij daar standaard een door KPN geleverd apparaat als router kreeg. Als hij met zijn laptop bij KPN wel de snelheden haalde, dan is de enige goede manier om te testen of het aan Lijbrandt ligt om de laptop direct op de NT aan te sluiten.
Niet werkende/missende radiozenders: Dit speelde inderdaad eerste helft van dit jaar, iig bij radio via de IPTV set top box. Maar is inmiddels reeds geruime tijd verholpen.
De tweede fiber voor analoog/fm/dvb-c is inderdaad vaak een zorgenkindje (de CATV modules willen wel eens stuk gaan of aansluiting in de POP is niet goed ge-patched.... komt bij KPN nooit naar boven omdat die die tweede fiber niet gebruiken.
Iig.... natuurlijk zijn erbij Lijbrandt idd ook best problemen. Maar de wat meer technische gebruiker is daar qua vrijheid en flexibiliteit wel degelijk beter af dan bij KPN.
Ben je een "jip en janneke" gebruiker en hoef je niet per se analoog/fm of dvb-c, dan ben je bij KPN best prima af.
* Internet snelheid lager dan contractueel afgesproken: Komt ook vaak doordat mensen voor 3 tientjes een router aanschaffen die totaal ongeschikt is voor glasvezel snelheden (vooral qua upload). Bij KPN had hij dit probleem natuurlijk niet omdat hij daar standaard een door KPN geleverd apparaat als router kreeg. Als hij met zijn laptop bij KPN wel de snelheden haalde, dan is de enige goede manier om te testen of het aan Lijbrandt ligt om de laptop direct op de NT aan te sluiten.
Niet werkende/missende radiozenders: Dit speelde inderdaad eerste helft van dit jaar, iig bij radio via de IPTV set top box. Maar is inmiddels reeds geruime tijd verholpen.
De tweede fiber voor analoog/fm/dvb-c is inderdaad vaak een zorgenkindje (de CATV modules willen wel eens stuk gaan of aansluiting in de POP is niet goed ge-patched.... komt bij KPN nooit naar boven omdat die die tweede fiber niet gebruiken.
Iig.... natuurlijk zijn erbij Lijbrandt idd ook best problemen. Maar de wat meer technische gebruiker is daar qua vrijheid en flexibiliteit wel degelijk beter af dan bij KPN.
Ben je een "jip en janneke" gebruiker en hoef je niet per se analoog/fm of dvb-c, dan ben je bij KPN best prima af.
Ik snap je beweeg redenen, ik ben ook heel sceptisch, niet alleen over hoe tv providers werken, maar de maatschappij in het algemeen interesseert me nog veel meer. Neemt niet weg dat IK niets te verbergen heb en mogen ze van mij dat in de clud opnemen best hanteren. Maar mochten ze hierdoor de timeshift voor reclame eruit halen dan is het in ons huis finito tv kijken en gaat die hele KPN kast de deur uit. Want ik WEIGER tv te kijken die onderbroken wordt door reclame, dat is m.i. geen tv kijken maar reclamefolders kijken, en nee bedankt, ik heb al een NEE NEE stikker op de brievenbus.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:01:
Ik geloof ik gewoon totaal niet in cloud oplossingen. Dit is leuk voor de provider zodat ze hun manier van TV kijken nog meer kunnen opdringen en nog meer DRM kunnen toepassen (straks zien dat je bij het deel met de reclames geen timeshift meer mag gebruiken). [...]
2,00 m. + begane grond
Nederlandse Publieke Omroep start test met HbbTV via CanalDigitaal en later bij Ziggo.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6592
Als er nou één tv provider is die een 100% internet retoursignaal heeft dat is het KPN Interactieve tv wel. Gemiste kans?
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6592
Als er nou één tv provider is die een 100% internet retoursignaal heeft dat is het KPN Interactieve tv wel. Gemiste kans?
2,00 m. + begane grond
Ik heb nu ruim een week iTV van KPN, met 2 interactieve ontvangers, en het 'opnemen pakket'. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit, de bedieningsvriendelijkheid en niet onbelangrijk, de afstandsbediening van het systeem (ik heb die nieuwe slanke, niet die ietwat lompe brede). Ook de bijgeleverde documentatie is helder.
Tot nogtoe overall een dikke plus.
MAAR: ik was gewend elke dag Sesamstraat op te nemen op mijn analoge HDD recorder. Binnenkort gaat dat niet meer, omdat ik Ziggo heb opgezegd. Herhaald opnemen wordt niet ondersteund omdat ik het opnemen-pakket heb. Maar in het menu "opnames" staat wel een item "Herhaald gepland". Foutje, of uitzicht op wel ondersteuning voor deze functie?
Is hier iets over bekend?
MAAR: ik was gewend elke dag Sesamstraat op te nemen op mijn analoge HDD recorder. Binnenkort gaat dat niet meer, omdat ik Ziggo heb opgezegd. Herhaald opnemen wordt niet ondersteund omdat ik het opnemen-pakket heb. Maar in het menu "opnames" staat wel een item "Herhaald gepland". Foutje, of uitzicht op wel ondersteuning voor deze functie?
Gefeliciteerd, m.i. heb je een goede keuze gemaakt door KPN te kiezen boven Ziggo. Altijd leuk om te horen (ik werk niet bij KPN, maar heb gewoon een bloedhekel aan Ziggo en UPC).worker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:05:
Ik heb nu ruim een week iTV van KPN, met 2 interactieve ontvangers, en het 'opnemen pakket'. Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit, de bedieningsvriendelijkheid en niet onbelangrijk, de afstandsbediening van het systeem (ik heb die nieuwe slanke, niet die ietwat lompe brede). Ook de bijgeleverde documentatie is helder.
Maar goed, ter zake. Vroeger leverde KPN 2 tuners: mét en zónder harde schijf. De tuner mét harde schijf kent de optie herhaald opnemen wel, zo ook het pauzeren van live tv. Omdat een en ander is gewijzigd (tuner met harde schijf is uit de levering gehaald) is dit nog in ontwikkeling. Ik meen gehoord te hebben dat er binnenkort een nieuwe firmware update komt en hopelijk kan je Sesamstraat dan weer elke dag opnemen.
Overigens: als je je harddiskrecorder met SCART aansluit op VCR out van de tuner dan kan je deze nog gewoon gebruiken. De recorder neemt dan alleen hetgeen op wat op tv is, dus switch ondertussen niet van kanaal, bijvoorbeeld.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Vind jij ;-)giant2000 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:33:
[...]
Gefeliciteerd, m.i. heb je een goede keuze gemaakt door KPN te kiezen boven Ziggo.
Voor die € 16,95 p/m vind ik dat Ziggo een ongekende prijs/prestatie verhouding heeft. In ieder geval steken ze daarin met kop en schouders boven KPN uit wat mij betreft.
- Ziggo geeft originele Technicolor en SAT streams door welke een gedetailleerder en natuurlijk beeld opleveren dan de streams van KPN. Bij KPN ziet het beeld er gladgestreken en ongedetailleerd uit door het gereëncode in lage bitrates (3Mbit SD en 7-8Mbit HD bij KPN vs. 8Mbit SD en 12-13Mbit HD bij Technicolor).
- Bij Ziggo kies je zelf je eigen DVB-C ontvanger (eventueel met PVR functie) en kun je bij nieuwe TV's gebruik maken van de ingebouwde DVB-C ontvanger om zonder extra kastje digitale TV te kunnen kijken (en eventueel ook op te kunnen nemen). Geen opgedrongen ontvanger dus. Keuzevrijheid.
- Bij Ziggo kies je zelf je eigen router. Geen dichtgetimmerde Experiabox zoals bij KPN.
- Ziggo heeft een beter tv basispakket. Standaard Technicolor HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders + Eurosport HD en NGC HD.
- Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist in het basispakket.
- Niet maandelijks extra betalen om te mogen opnemen.
- Niet maandelijks extra betalen voor meerdere ontvangers (die koop je zelf).
- Geen draadloze verbindingsset onzin en dat soort goedkope ondegelijke oplossingen.
- Media Center mogelijk met Alphacrypt/FloppyDTV of Anysee.
Ik heb zelf ook een bloedhekel aan UPC, maar Ziggo is toch een ander verhaal hoor. Totaal ander product met een totaal andere prijs. Ook de bedrijfscultuur bij Ziggo is totaal anders dan bij UPC (als ik andere mag geloven).Altijd leuk om te horen (ik werk niet bij KPN, maar heb gewoon een bloedhekel aan Ziggo en UPC).
@Alexander01: Dat laatste punt (Media Center) is natuurlijk maar een half valide punt he
. Dit kan iig nooit 1 van de verkoopargumenten van Ziggo zelf zijn omdat ze zelf ook zeggen dat dit niet actief tegen gewerkt zal worden maar dat ze het ook niet gaan ondersteunen.
En "Geen draadloze verbindingsset onzin" is natuurlijk ook niet echt een eerlijk punt. Immers, bij KPN is "bedraad" ook gewoon de primaire aansluitvorm, netals bij Ziggo. Die draadloze set is een extra service van KPN die aan alternatief kan bieden als je geen zin hebt om kabels te trekken (en omdat dit met Ethernet nou eenmaal kan) maar de waarheid is ook dat je bij Ziggo -altijd- een kabel zal moeten trekken
.
Verder ben ik het met je eens. Met Ziggo als kabelaar zou ik absoluut kunnen leven. Gewoon omdat zij snappen wat consumenten willen en het tv-aanbod aanpassen op deze tijd. Ze proberen niet uit ieder lullig dienstje weer extra euro's te knijpen zoals UPC wil doen.
Nog steeds ben ik vóór glasvezel omdat dat de enige volwaardige concurrentie vormt voor kabel (van ADSL winnen ze het tenslotte met hun handen in hun broekzak). Maar door het prijsmodel van Ziggo heb je dan ook de mogelijkheid om bij hen voor TV te kiezen met standaard digitaal en HD... en om bij een ander (bv. glas) te gaan shoppen voor internet.
Bij UPC kan je elders internet nemen terwijl je wel digitale (HD)tv wil wel vergeten. Een los pakket met alleen digitale (hd) tv en geen telefonie of internet kost bij hun 27,50 p/mnd......
En "Geen draadloze verbindingsset onzin" is natuurlijk ook niet echt een eerlijk punt. Immers, bij KPN is "bedraad" ook gewoon de primaire aansluitvorm, netals bij Ziggo. Die draadloze set is een extra service van KPN die aan alternatief kan bieden als je geen zin hebt om kabels te trekken (en omdat dit met Ethernet nou eenmaal kan) maar de waarheid is ook dat je bij Ziggo -altijd- een kabel zal moeten trekken
Verder ben ik het met je eens. Met Ziggo als kabelaar zou ik absoluut kunnen leven. Gewoon omdat zij snappen wat consumenten willen en het tv-aanbod aanpassen op deze tijd. Ze proberen niet uit ieder lullig dienstje weer extra euro's te knijpen zoals UPC wil doen.
Nog steeds ben ik vóór glasvezel omdat dat de enige volwaardige concurrentie vormt voor kabel (van ADSL winnen ze het tenslotte met hun handen in hun broekzak). Maar door het prijsmodel van Ziggo heb je dan ook de mogelijkheid om bij hen voor TV te kiezen met standaard digitaal en HD... en om bij een ander (bv. glas) te gaan shoppen voor internet.
Bij UPC kan je elders internet nemen terwijl je wel digitale (HD)tv wil wel vergeten. Een los pakket met alleen digitale (hd) tv en geen telefonie of internet kost bij hun 27,50 p/mnd......
Ik geloof niet dat jullie ooit te maken hebben gehad met Ziggo indien het niet allemaal zo werkt als zebeloven. Want dan sprak je wat minder genuanceerd over Ziggo, ik weet uit ervaring dat dit een waar DRAMA is. En ik ben niet de enige. KPN werkt in vergelijking goed. Hier never nooit geen Ziggo in huis, ook al is de beeldkwaliteit dan ietsie beter.
2,00 m. + begane grond
Laten we eerlijk zijn, wie heeft het wel goed voor elkaar? Ik hoor van alle partijen of het nu KPN, Ziggo, UPC of wat dan ook is negatieve verhalen. En bijna niemand post positieve verhalen. Ik zal eerlijk zijn, wij hebben interactieve TV van Ziggo en zelfs bij ons werkt het niet 100%. Zo had UPC met de Philips boxen ook niets anders dan gezeur en KPN is ook al vaak genoeg bij Radar e.d. geweest voor klantonvriendelijke praktijken.giant2000 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:01:
Ik geloof niet dat jullie ooit te maken hebben gehad met Ziggo indien het niet allemaal zo werkt als zebeloven. Want dan sprak je wat minder genuanceerd over Ziggo, ik weet uit ervaring dat dit een waar DRAMA is. En ik ben niet de enige. KPN werkt in vergelijking goed. Hier never nooit geen Ziggo in huis, ook al is de beeldkwaliteit dan ietsie beter.
Maar onze verdere ervaring met Ziggo is zo goed dat we eigenlijk niks anders meer willen. Goed, nu is het natuurlijk altijd een "iemand anders woord tegen het jou". Ik weet dat er ook genoeg mensen zijn met goed ervaringen met KPN, maar zo goed als het bij sommige is, zo slecht is het bij andere mensen (inclusief mij).
Even afgezien daarvan vind ik dat iTV in Nederland nog heel erg in de kinderschoenen staat en dat men te snel is overgegaan. Bij heel veel providers zie je dat alles gewoon nog niet goed werkt. En mede doordat vaak de software niet goed is en de hardware wel regent het bekende klachten bij de helpdesken die het ook niet allemaal kunnen afhandelen.
Wat je ook vaak ziet (ik repareer nog wel eens wat of leg wel eens wat aan bij mensen) is dat ze de meest vreemde combinaties van versterkers + splitters gebruiken (soms wel 2 of 3 achter elkaar!) en dan vinde ze het gek dat de boel niet werkt. Zo kwam ik laatst bij iemand die had meer dan 20m kabel achter een 2 weg splitter van de karwei (brolmerk) hangen, toen ik er simpelweg even een goeie technetix achter hing hadden ze ineens overal goed ontvangst in huis en waren alle problemen weg. Wat ik ook vaak zie is dat mensen een versterker + splitter hebben die niet retourgeschikt is waardoor het iTV gedeelte dus nooit gaat werken.
Ik denk zelf dat het een combinatie is van slechte voorlichting (ivm huisinstallatie) en te vroeg op de markt zetten is waardoor het klachten regent bij alle providers.
Denk dat je daar wel gelijk in hebt ja
.
Bij m'n ouders in hun nieuwe huis was het eerst ook drama met UPC. Kabel kwam zonder overnamepunt bloot de meterkast in (nog wel met f-connector). Vanuit daar alles op 1 grote splitter. Boven hadden ze ook in 5 vertrekken (waarvan 2 op zolder) TV maar alles op een rijgconstructie met dunne kabels en cheape doosjes. M'n vader wilde geen extra kabels naar boven dus de rijgconstructie is gebleven. Dit keer wel met hirschmann kabel, hirschmann rijgdozen (waarvan laatste getermineerd). En in de meterkast een technetix overnamepunt (zelfde die UPC ook plaatst), 2-weg splitter naar kabelmodem en andere uitgang naar een versterker met daarachter de verdere huisinstallatie. Sindsdien overal goede ontvangst en digitale TV werkt zelfs inc. retoursignaal tot op de 4e aansluiting in de "rijg"
Goed, tot zo ver offtopic
.
Bij m'n ouders in hun nieuwe huis was het eerst ook drama met UPC. Kabel kwam zonder overnamepunt bloot de meterkast in (nog wel met f-connector). Vanuit daar alles op 1 grote splitter. Boven hadden ze ook in 5 vertrekken (waarvan 2 op zolder) TV maar alles op een rijgconstructie met dunne kabels en cheape doosjes. M'n vader wilde geen extra kabels naar boven dus de rijgconstructie is gebleven. Dit keer wel met hirschmann kabel, hirschmann rijgdozen (waarvan laatste getermineerd). En in de meterkast een technetix overnamepunt (zelfde die UPC ook plaatst), 2-weg splitter naar kabelmodem en andere uitgang naar een versterker met daarachter de verdere huisinstallatie. Sindsdien overal goede ontvangst en digitale TV werkt zelfs inc. retoursignaal tot op de 4e aansluiting in de "rijg"
Goed, tot zo ver offtopic
Ik vraag me af wat je op een KPN interactieve tv forum doet terwijl je Ziggo hebt (en hier ook zichtbaar promoot), maar dat terzijde. Wat ik nog het allerergste van Ziggo vind is dat ze misbruik maken van de min of meer monopolipositie en klanten met een kluitje in het riet sturen. Voorbeeld: bel eens naar de helpdesk, vooral ouderen zonder internet zijn daarop aangewezen. Je komt dan in een labyrint terecht waar koning Minos jaloers op zou zijn. Het is bijna onmogelijk om in dat doolhof bij de juiste afdeling te komen en dat allemaal tegen een tarief van 10 cent per minuut (waarbij je de eerste 2 minuten al kwijt bent met Ziggo reclame, wegdrukken is niet mogelijk). Dit geeft heel duidelijk aan wat Ziggo voor een bedrijfspolici heeft: verdienen aan klachten. Monteurtje langskomen kan altijd, wel even voorrijkosten en loonkosten betalen. 2 weken zonder beeld laten zitten is ook geen uitzondering.
Bij KPN schroomt men niet om een gratis monteur langs te laten komen en omruilen van de hardware is ook totaal geen probleem, meestal binnen 2 dagen geregeld. Ik wil KPN heus niet op een voetstuk zetten, maar hun laatstelijke acties rond het wegvallen van de Digitennemast van Smilde vind ik echt top: duizenden gratis antennes opsturen, jaar lang gratis interactieve tv, jaar gratis 2e ontvanger, enz.
Aan KPN mankeert ook van alles, maar het is heilig bij Ziggo.
Nogmaals, kwalitatief is Ziggo gewoon veel beter, maar bij komen ze er niet in!
Bij KPN schroomt men niet om een gratis monteur langs te laten komen en omruilen van de hardware is ook totaal geen probleem, meestal binnen 2 dagen geregeld. Ik wil KPN heus niet op een voetstuk zetten, maar hun laatstelijke acties rond het wegvallen van de Digitennemast van Smilde vind ik echt top: duizenden gratis antennes opsturen, jaar lang gratis interactieve tv, jaar gratis 2e ontvanger, enz.
2,00 m. + begane grond
Dan ook nog maar een horrorverhaal over Ziggo om het evenwicht een beetje te herstellen
Mijn ouders hadden plotseling problemen met de verbinding en bij hoog en bij laag bleef men volhouden dat het probleem ergens in huis zou zitten.
Modem meerdere keren vervangen hielp helemaal niets, de hele boel bleef bij vlagen onstabiel.
Vele weken met problemen gingen voorbij en na dreigen met de hele boel opzeggen kwam er een monteur die verder keek dan z'n neus lang is en ook een bezoekje bracht aan de wijkkast.
Wat bleek (volgens de monteur), een of andere connectie specifiek voor het huis van m'n ouders zat niet goed gemonteerd, was gaan oxideren en stond te klapperen als er zwaarder verkeer langs de bewuste kast reed.
De reden voor het volhouden dat er geen sprake was van een storing en dat het in het huis zou zitten na vervanging van het modem was vrij simpel volgens de monteur.
Bij één storing in een wijk is de kans minimaal dat de storing te maken heeft met factoren buiten het bewuste woonadres en gaat men modem vervangen, hameren op nakijken kabels, windows opnieuw laten installeren enz.
In de praktijk kan dat dus betekenen dat je aan je lot wordt overgelaten tot je een welwillende monteur treft die de moeite neemt om voor de zekerheid toch maar eens een kijkje te nemen in de wijkkast ondanks het feit dat er maar één storing in de wijk is.
Mijn ouders hadden plotseling problemen met de verbinding en bij hoog en bij laag bleef men volhouden dat het probleem ergens in huis zou zitten.
Modem meerdere keren vervangen hielp helemaal niets, de hele boel bleef bij vlagen onstabiel.
Vele weken met problemen gingen voorbij en na dreigen met de hele boel opzeggen kwam er een monteur die verder keek dan z'n neus lang is en ook een bezoekje bracht aan de wijkkast.
Wat bleek (volgens de monteur), een of andere connectie specifiek voor het huis van m'n ouders zat niet goed gemonteerd, was gaan oxideren en stond te klapperen als er zwaarder verkeer langs de bewuste kast reed.
De reden voor het volhouden dat er geen sprake was van een storing en dat het in het huis zou zitten na vervanging van het modem was vrij simpel volgens de monteur.
Bij één storing in een wijk is de kans minimaal dat de storing te maken heeft met factoren buiten het bewuste woonadres en gaat men modem vervangen, hameren op nakijken kabels, windows opnieuw laten installeren enz.
In de praktijk kan dat dus betekenen dat je aan je lot wordt overgelaten tot je een welwillende monteur treft die de moeite neemt om voor de zekerheid toch maar eens een kijkje te nemen in de wijkkast ondanks het feit dat er maar één storing in de wijk is.
Verwijderd
Dit soort dingen blijf je altijd wel houden. Bij elke provider kan dit voorkomen. Ook bij Lijbrandt en andere glasvezelproviders.
Punt is, dat als het eenmaal werkt, je gewoon kan genieten van een kwalitatief hoogstaand product. Dat vind ik toch het belangrijkst van alles. Dat het product technisch en kwalitatief hoogstaand is (en tegen een eerlijke prijs).
Hetzelfde was vroeger ook bij Lijbrandt. Ook opstartproblemen en problemen met de communicatie. Maar zodra alles werkte hoorde je niemand meer klagen.
Punt is, dat als het eenmaal werkt, je gewoon kan genieten van een kwalitatief hoogstaand product. Dat vind ik toch het belangrijkst van alles. Dat het product technisch en kwalitatief hoogstaand is (en tegen een eerlijke prijs).
Hetzelfde was vroeger ook bij Lijbrandt. Ook opstartproblemen en problemen met de communicatie. Maar zodra alles werkte hoorde je niemand meer klagen.
Ik vind het toch wel belangrijker dat het uberhaupt werkt. Ik heb totaal geen ervaring met Ziggo, dus kan er niets over zeggen. De kabelaars hebben het alleenrecht en dus een monopoliepostie. Ik vind dat ze die kabel zouden moeten openbreken. Wat concurrentie daar kan echt geen kwaad!Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:59:
Dit soort dingen blijf je altijd wel houden. Bij elke provider kan dit voorkomen. Ook bij Lijbrandt en andere glasvezelproviders.
KPN moest DSL ook openstellen en glas moest ook 'open' zijn. Echter zijn ze wel degene die er heel veel geld inpompen.
Over KPN heb ik niets te klagen. Ja de beeldkwaliteit kan verbeterd worden, maar daar wordt aan gewerkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-10-2011 17:42 ]
Hebben er meer lui last van, dat t programma gemist langzamer is dan van te voren?
Ja, maar er komt over niet lange tijd een nieuwe firmware update waarin het VOD (waaronder ik ook Programma Gemist en Openemn Pakket voor het gemak maar even onder laat vallen) hopelijk is verbeterd.Hjordis schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:36:
Hebben er meer lui last van, dat t programma gemist langzamer is dan van te voren?
2,00 m. + begane grond
Maar waarom ben je actief op dit forum als je Ziggo hebt en geen KPN i-tv en daarbij KPN continue afkraakt en Ziggo ondertussen aan het promoten bent? Volgens mij zijn er Ziggo forums waar je je veel beter thuisvoelt.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:59:

2,00 m. + begane grond
Goed, dat is natuurlijk jou mening. Dat neemt niet weg dat ik gerust nieuwsgierig mag zijn en ook andere topics mag kijken. Verder lees je in mijn mening geen details over waarom ik geen fan van KPN ben en hier ga ik dan verder niet op in (wordt toch een welles nietes verhaal). Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat iTV of je het nu bij KPN, Ziggo of UPC afneemt gewoon nog steeds in de kinderschoenen staat.giant2000 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:26:
Ik vraag me af wat je op een KPN interactieve tv forum doet terwijl je Ziggo hebt (en hier ook zichtbaar promoot), maar dat terzijde. Wat ik nog het allerergste van Ziggo vind is dat ze misbruik maken van de min of meer monopolipositie en klanten met een kluitje in het riet sturen. Voorbeeld: bel eens naar de helpdesk, vooral ouderen zonder internet zijn daarop aangewezen. Je komt dan in een labyrint terecht waar koning Minos jaloers op zou zijn. Het is bijna onmogelijk om in dat doolhof bij de juiste afdeling te komen en dat allemaal tegen een tarief van 10 cent per minuut (waarbij je de eerste 2 minuten al kwijt bent met Ziggo reclame, wegdrukken is niet mogelijk). Dit geeft heel duidelijk aan wat Ziggo voor een bedrijfspolici heeft: verdienen aan klachten. Monteurtje langskomen kan altijd, wel even voorrijkosten en loonkosten betalen. 2 weken zonder beeld laten zitten is ook geen uitzondering.
Verder praat je over een monopolie positie... Welke monopolie positie? Als ik wil kan ik gewoon naar KPN toe hoor (er van uit gaande dat we het hier over interactieve tv hebben). Ik heb echter mijn eigen redenen om daar niet naartoe te gaan. Is verder voor niemand interessant waarom omdat de ervaring toch bij iedereen anders is. Mijn post was ook helemaal niet bedoelt om KPN "zwart" te maken maar meer om te wijzen op het feit dat het overal niet geweldig gaat. Sterker nog, je zou mijn post juist kunnen opvatten als positief gezien ik er op wijs dat Ziggo met dezelfde problemen kampt...
Ik spreek van een 'min of meer' monopolipositie omdat je de laatste 25 jaar alleen maar kabeltv jaar had, of in het buitengebied een eigen antenne. Stel: zet de tijd terug, kabeltv wordt NU ingevoerd met de huidige technieken en zenderaanbod. Zou Ziggo dan ook nog 2 miljoen aansluitingen hebben? Ik denk dat ze in hun handen mogen klappen als ze er 500.000 zouden krijgen. Ik denk dat de huidige analoge kijker zou kiezen voor Digitenne en dat zou in één klap de grootste aanbieder worden.
Mijn ouders hebben Ziggo, sinds de invoering altijd kabel tv gehad. Als ik vraag waarom dan zeggen ze dat ook zelf ook: altijd gehad. Ze kijken op een Full HD tv met een kabelkastje via SCART aangesloten. Digitenne ziet er bij hun zelfs beter uit. En toch blijven ze maar bij het oude, omdat ze geen zin hebben om te veranderen, ondanks storingen (uitvallen tuner), ondanks dat ze dan de helft per maand besparen (ze kijken voornamelijk publieke zenders). DAT bedoel ik met 'min of meer' monopolipositie. Het gros blijft bij hun tv-provider hangen om romslomp te vermijden. Telefoon gaat bij mijn ouders nog gewoon via de PTT, zoals ze zelf zeggen.
Mijn ouders hebben Ziggo, sinds de invoering altijd kabel tv gehad. Als ik vraag waarom dan zeggen ze dat ook zelf ook: altijd gehad. Ze kijken op een Full HD tv met een kabelkastje via SCART aangesloten. Digitenne ziet er bij hun zelfs beter uit. En toch blijven ze maar bij het oude, omdat ze geen zin hebben om te veranderen, ondanks storingen (uitvallen tuner), ondanks dat ze dan de helft per maand besparen (ze kijken voornamelijk publieke zenders). DAT bedoel ik met 'min of meer' monopolipositie. Het gros blijft bij hun tv-provider hangen om romslomp te vermijden. Telefoon gaat bij mijn ouders nog gewoon via de PTT, zoals ze zelf zeggen.
[ Voor 39% gewijzigd door giant2000 op 17-10-2011 10:30 ]
2,00 m. + begane grond