KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Yippie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:27:
[...]

Mijn ervaring was juist dat de Digitenne kosten in mindering werden gebracht na het activeren van ITV.
Was destijds positief verrast, wilde het na 1 maand overlap pas stopzetten of houden voor de slaapkamer.

Nu ik ITV heb opgezegd, loopt mijn Digitenne abbo nog wel door zag ik toevallig op mijn afschrijving 2 dagen geleden. Niet zo leuk met 2 smartcards, want dat is gelijk x2. Gelijk maar opzeggen..
Bij ITV krijg je een korting op je Digitenne abonnement gelijk aan de maandelijkse kosten. Bij het verlaten van ITV verdwijnt die korting dus ook. Als je het goed hebt geregeld betaal je niet extra voor een 2e (of 3e) smartcard.
Ik zie het gratis Digitenne abonnement als een pro voor ITV.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Giant2000

Dat wist ik, alleen had ik al Digitenne voordat ik ITV had.
Aangezien het gratis is voor ITV gebruikers destijds gehouden, en een 2de smartcard erbij geactiveerd.

Was inmiddels zo lang geleden dat ik in de veronderstelling was dat deze ook zou beeindigt worden bij beeindigen contract ITV bundel. Uiteraard is dat gewoon mijn eigen fout.

Geen idee hoe het zit als je nadat je ITV hebt opgeleverd gekregen en extra Digitenne kaarten hebt geactiveerd, lijkt me dat het dan wel tegelijk stopt als je contractbeeindiging aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemiddag

Nieuw fenomeen ik heb sinds deze week bij geprogrameerde opnamens dat het programma 10 min te laat begint op 1 van mijn STB's

Erg vreemd is dit nou heb ik een VIP1963 die bijna vol staat (in totaal heb ik er 3 trouwens incl slaapkamers) weet niet of dit een oorzaak is of kan zijn.
Wat ook opvalt is dat als ik de opname 10 min eerder laat starten de opname evengoed 10 min te laat begint.

Erg vreemd dit wellicht dat een reboot helpt en de software verwijderen maar dit zou toch niet mogelijk moeten zijn lijkt mij.

Iemand ook dit probleem ?

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Thijs1 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:00:
Goedemiddag

Nieuw fenomeen ik heb sinds deze week bij geprogrameerde opnamens dat het programma 10 min te laat begint op 1 van mijn STB's

Erg vreemd is dit nou heb ik een VIP1963 die bijna vol staat (in totaal heb ik er 3 trouwens incl slaapkamers) weet niet of dit een oorzaak is of kan zijn.
Wat ook opvalt is dat als ik de opname 10 min eerder laat starten de opname evengoed 10 min te laat begint.

Erg vreemd dit wellicht dat een reboot helpt en de software verwijderen maar dit zou toch niet mogelijk moeten zijn lijkt mij.

Iemand ook dit probleem ?

Vriendelijke groeten
ik heb dit probleem een tijdje geleden ook gehad. Alle software verwijderd, daarna was het probleem opgelost

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
En is het niet meer teruggekomen?

Het blijft wel vreemd he !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Thijs1 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:57:
En is het niet meer teruggekomen?

Het blijft wel vreemd he !!
bij mij is het niet terug gekomen

roelbb

• giant2000
Er is nieuwe firmware uitgekomen met een bugfix (hangen tijdens pauzeren of live opnemen) en de terugknop werkt nu om voorgaande zender terug te krijgen.

2,00 m. + begane grond

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:47:
Er is nieuwe firmware uitgekomen met een bugfix (hangen tijdens pauzeren of live opnemen) en de terugknop werkt nu om voorgaande zender terug te krijgen.
Had ik inderdaad vernomen. Schijnen een aantal bugfixes te zijn. Dacht ook iets met het statusvenster wat niet meer weg ging als je de play knop te lang ingedrukt hield.

Vannacht de update binnen gehad, aangezien de radio vanmorgen op 801 stond.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Waar kan je zien of je die update hebt gehad? Heb bijv nog steeds problemen met vooruitspoelen binnen bestaande opnames. Soms gaat het goed, maar vaak wil ie gewoon niet verder spoelen (met pijltje rechts) en blijft ie in een soort loop 0:30-1:00-1:30-0:31-1:01-1:31 etc..Ben benieuwd of dit ook opgelost is met deze update

(terug-knop werkt in ieder geval nog niet, dus lijkt erop dat ik deze update sowieso nog niet gehad heb)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

AvK

Ready Set Go

Vandaag is de nieuwe dienst van KPN van start gegaan voor IPTV klanten.
Lijkt me dat de concurrentie het nakijken heeft op dit moment......

http://www.kpn.com/interactievetvonline.htm

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Mwaaaaaa zou het?

Toegegeven, het is een leuke extra service hoor. Maar om het nou direct tot een USP om te dopen waar je niet omheen kan....... :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ach, een flink aantal posts geleden heb ik gezegd dat KPN een flinke inhaalslag ging maken. Dit is weer zo'n voorbeeld van een steeds betere dienstverlening. Je mag het best ontkennen of bagatelliseren hoor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• sverzijl
Grappig.. Net even geprobeerd op iPad en ziet er niet onaardig uit (kwaliteit is niet super, maar ook niet echt slecht). Leuke gimmick, al denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken als het alleen maar werkt als je thuis bent aangelogd via je KPN verbinding.
Wat wel handig kan zijn is opnames inplannen als je niet thuis bent. Dat kan zo te zien wel 'remote'.

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 14-09-2011 17:23 ]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zit het nu op de site te kijken. Maar zodra een programma is afgelopen en het groene balkje volloopt moet ie weer even opnieuw laden. Jammer is toch weer een kleine onderbreking.

En jammer dat er een dikke vertraging op zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 14-09-2011 21:48 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sverzijl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:21:
Grappig.. Net even geprobeerd op iPad en ziet er niet onaardig uit (kwaliteit is niet super, maar ook niet echt slecht). Leuke gimmick, al denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken als het alleen maar werkt als je thuis bent aangelogd via je KPN verbinding.
Wat wel handig kan zijn is opnames inplannen als je niet thuis bent. Dat kan zo te zien wel 'remote'.
Ik las dat je buiten je eigen netwerk kunt inloggen om er gebruik van te maken.

• sverzijl
ja dat kan, maar niet om er ook remote TV mee te kijken.

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Werkt erg lekker moet ik zeggen, ondanks dat het Silverlight is. Ik vind de kwaliteit eigenlijk beter dan ik had verwacht.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sverzijl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:19:
ja dat kan, maar niet om er ook remote TV mee te kijken.
Ahh dat was me niet duidelijk. Site werkt helaas niet op m'n mobiel, dacht dat het flash zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-09-2011 00:17 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ik twijfel om over te stappen op itv.
Heb nu mce + extender in de slaapkamer.

Wat ik nu veel gebruik is het volgende :

Voor ik naar bed ga neem ik een programma op en zet ik mn televisie uit (pc blijft aan) Dan ga ik ff douchen.

Op de slaapkamer zet ik na het douchen de extender aan en dan kan ik het programma, wat nog bezig is en wordt opgenomen door de pc, vanaf het begin bekijken met de extender. De pc blijft op de achtergrond opnemen.

Kan dit ook met 2 kpn decoders?

• sverzijl
Ja, je neemt online op (opnames staan bij KPN, voorwaarde is wel dat je het 'opnemen pakket' neemt) en deze opnames kan je vanaf beide decoders afspelen. (En sinds gisteren kan je dus ook je opnames plannen via pc/ipad, ook als je niet thuis bent)

• Kitser
sverzijl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 06:55:
[...]

Ja, je neemt online op (opnames staan bij KPN, voorwaarde is wel dat je het 'opnemen pakket' neemt) en deze opnames kan je vanaf beide decoders afspelen. (En sinds gisteren kan je dus ook je opnames plannen via pc/ipad, ook als je niet thuis bent)
Ja precies.
Maar het gaat mij ik een programma kan kijken wat nog bezig is met opnemen.

Dus als ik een opname inplan voor een programma wat duurt van 22.00 uur tot 23.30 uur. En ik zet de decoder om 23.00 uur aan en ik ga naar de opgenomen programma's en daar kies ik het betreffende programma. Dat is al een uur bezig en moet nog een half uur opnemen. Kan ik dat programma dan gaan kijken terwijl hij de rest op de achtergrond opneemt?

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
KiTsEr schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:53:
[...]

Ja precies.

Dus als ik een opname inplan voor een programma wat duurt van 22.00 uur tot 23.30 uur. En ik zet de decoder om 23.00 uur aan en ik ga naar de opgenomen programma's en daar kies ik het betreffende programma. Dat is al een uur bezig en moet nog een half uur opnemen. Kan ik dat programma dan gaan kijken terwijl hij de rest op de achtergrond opneemt?
Ja, maar dan gewoon via de KPN-functionaliteit. Niet via je eigen extender-oplossing denk ik.

En zoals gezegd heb je daar het opnemen-pakket voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door p.m. op 15-09-2011 09:57 ]

• sverzijl
[...]
Ja precies.
Ja dat kan gewoon. Is ook de enige manier waarop ik nog TV kan kijken met die hoeveelheid reclames tegenwoordig. Ik neem het programma op en na een half uur ga ik pas kijken via de opname, zodat ik de reclames door kan spoelen en alsnog tegelijk bij het einde van het programma ben als dat ik live zou kijken.
(tegen de tijd dat KPN dit doorspoelen tijdens reclame blokkeert verzinnen we wel weer wat anders)

• giant2000
[...]

Ja precies.

Wow, dat was vroeger!! We leven niet meer in de VHS tijd! ;) Je kan meteen de opnames starten, ook al is deze nog maar een minuut bezig. Je kan ook de zender max. 1 uur op pauze zetten (je kent vast nog wel die reclame van Albert Verlinde), maar dat is op dit moment beperkt tot tuners met harde schijf. Deze functie komt in de toekomst vast ook wel op het Opnemen Pakket.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
sverzijl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:05:
[...]

Ja dat kan gewoon. Is ook de enige manier waarop ik nog TV kan kijken met die hoeveelheid reclames tegenwoordig. Ik neem het programma op en na een half uur ga ik pas kijken via de opname, zodat ik de reclames door kan spoelen en alsnog tegelijk bij het einde van het programma ben als dat ik live zou kijken.
(tegen de tijd dat KPN dit doorspoelen tijdens reclame blokkeert verzinnen we wel weer wat anders)
Ook onze manier van tv kijken inderdaad.
Eerst even een serie van een drie kwartier kijken, daarna de film starten. tegen het einde van de film zitten we bijna weer 'live'. Tip hierbij is: druk bij het begin van de reclame op je afstandsbediuening in:
[7] [0] [0] [>>] dan spoelt de tuner 7 minuten door, ongeveer precies de tijd van reclameblokken, evt. even finetunen met [<] of [>] (stappen van een halve minuut)

[ Voor 14% gewijzigd door giant2000 op 15-09-2011 10:11 ]

2,00 m. + begane grond

• Kitser
giant2000 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:06:
[...]

........ Je kan ook de zender max. 1 uur op pauze zetten (je kent vast nog wel die reclame van Albert Verlinde), maar dat is op dit moment beperkt tot tuners met harde schijf. Deze functie komt in de toekomst vast ook wel op het Opnemen Pakket.
Hè? Dus als ik nu itv met het opneem pakket aanschaf, krijg ik een "cloud tuner", maar daarmee kan je live tv niet pauzeren?

Op de website van KPN staat dat dat wel kan...

Verwijderd

KiTsEr schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:44:
[...]

Hè? Dus als ik nu itv met het opneem pakket aanschaf, krijg ik een "cloud tuner", maar daarmee kan je live tv niet pauzeren?

Ja dat kan wel hoor, Doe het regelmatig

Verwijderd

Weet iemand hoe je moet inloggen op http://www.itvonline.nl ? Ik probeer dit te doen via mijn abbonee nummer en pincode maar dit werkt niet.

• sverzijl
Als je vanaf je thuisverbinding aanlogt hoef je niet in te loggen (gebeurt dan automatisch). Vanaf remote kan ik inloggen met abonneenr/pincode.

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
KiTsEr schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:44:
[...]

Hangt van je tuner af afaik. Als je een tuner hebt met HDD, dan wordt die HDD gebruikt voor het pauzeren. Opnemen gebeurt vanaf dan in het datacenter.

Verwijderd

p.m. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:10:
[...]

Hangt van je tuner af afaik. Als je een tuner hebt met HDD, dan wordt die HDD gebruikt voor het pauzeren. Opnemen gebeurt vanaf dan in het datacenter.
Apart ik heb een decoder zonder HD, en kan prima live pauzeren.

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:10:
Als je vanaf je thuisverbinding aanlogt hoef je niet in te loggen (gebeurt dan automatisch). Vanaf remote kan ik inloggen met abonneenr/pincode.
hmm raar mij lukt dat dus niet :(

edit:

Pincode had ik tijdje terug veranderd, Dus probeerde met verkeerde pin. Werkt nu wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 12:18 ]

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Gisteren ook even met de Ipad app gespeeld, ben tevreden. Leuke functionaliteit zonder weer extra kosten etc. Misschien kunnen ze dan nu nog wat doen aan het zenderaanbod voor de app :)

Serve The Humanity , Be Server

• sverzijl
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:11:
[...]
Apart ik heb een decoder zonder HD, en kan prima live pauzeren.
't Is een beetje vaag. Ik kan dit bijv. weer niet op de decoder zonder HR. Dit kreeg ik vorige maand bijv. te horen van de helpdesk toen ik (gratis) over wilde stappen naar het 'opnemen pakket' :
Op 5 augustus heeft u een e-mail gezonden met hierin de vraag over
het opnemen pakket.

Het opnemen pakket is bij uw pakket aangemeld, dit kan bij uw
abonnement gratis. Het opnemen pakket is alleen functioneel bij de
televisie ontvanger zonder harde schijf. U kunt met het opnemen
pakket alleen programma's opnemen niet live pauzeren. De televisie
ontvanger met harde schijf blijft de opnames opslaan op de harde
schijf.

U kunt er ook voor kiezen om over te stappen op het nieuwe pakket,
bij de overzetting zult u nieuwe ontvangers ontvangen. In deze
ontvangers zit geen harde schijf meer in, met de nieuwe ontvangers
is het wel mogelijk om live te pauzeren en prgramma's op te nemen.
Nu weet ik niet wat ik hiervan moet geloven, want zodra dit 'opnemen pakket' bij mij werd enabled kon ik online opnemen/bekijken op zowel de 1963(met HD recorder) en op de 1903(zonder HD). Ik kan echter niet live pauzeren op de 1903.
('overstappen op het nieuwe pakket' zou betekenen dat ik meer zou gaan betalen voor hetzelfde. Dat doen we dus ff niet)

@hieronder, oepsie bedoelde idd 1903 ipv 1960

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 15-09-2011 12:43 ]

• eymey
Vreemd..... de 1963 EN 1960 hebben toch beiden een harddisk? (waarbij de 1960 van de vorige generatie was).

Bedoel je met de 1960 niet de 1900 of 1903?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• giant2000
Ik dacht dat tv pauzeren alleen maar kon als er een harde schijf aanwezig is (de 196* versies). De berichtgevingen hier zijn mij onduidelijk: is er iemand met het Opnemen Pakket die zonder harde schijf (dus de 190* versie) wel kan pauzeren? Want dat is dus de vraag hier.

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 15-09-2011 14:49 ]

2,00 m. + begane grond

• sverzijl
giant2000 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:47:
Ik dacht dat tv pauzeren alleen maar kon als er een harde schijf aanwezig is (de 196* versies). De berichtgevingen hier zijn mij onduidelijk: is er iemand met het Opnemen Pakket die zonder harde schijf (dus de 190* versie) wel kan pauzeren? Want dat is dus de vraag hier.
Zie Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
Hij kan het dus wel. Ik weer niet.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:31
wellicht heeft hij toch de 196*, daar lijkt onduidelijkheid over zo blijkt ;)

specs

• AvK

AvK

Ready Set Go

giant2000 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:47:
Ja, vorige week bij mijn schoonmoeder IPTV van KPN geïnstalleerd (ging allemaal in 1x goed).
Zij heeft geen opname pakket, wel een 1963 zonder harde schijf. Ze kan niet opnemen (vond ze niet nodig) maar wel pauzeren. Max 1 uur.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
AvK schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:30:
[...]

Ja, vorige week bij mijn schoonmoeder IPTV van KPN geïnstalleerd (ging allemaal in 1x goed).
Zij heeft geen opname pakket, wel een 1963 zonder harde schijf. Ze kan niet opnemen (vond ze niet nodig) maar wel pauzeren. Max 1 uur.
Hier klopt iets niet ;)
Je schoonmoeder heeft A geen 1963 of B weldegelijk een harde schijf.
De 1903 is zonder harde schijf, de 1963 met harde schijf.

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 15-09-2011 19:52 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

ninjazx9r98 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:51:
[...]

Hier klopt iets niet ;)
Je schoonmoeder heeft A geen 1963 of B weldegelijk een harde schijf.
De 1903 is zonder harde schijf, de 1963 met harde schijf.
Oke, dat zou kunnen, het is in ieder geval wel een 1963 (met schijf dan waarschijnlijk).

• Kitser
Ik heb (nog) geen itv.
Kunnen jullie ook vanaf buitenhuis via de browser met een (android) telefoon opnames inplannen?

En nu er tv via de browser beschikbaar is, zou het toch niet moeten duren voor een product als dvblogic dit binnen mediacenter beschikbaar gaat krijgen?
Wellicht dat het feit dat er silverlight gebruikt wordt nog roet in het eten kan gooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 00:03
Dat eerste is mogelijk (vandaag getest) Volgens mij moet je telefoon wel met flash overweg kunnen.

Dat tweede lijkt me lastig met silverlight. Misschien dat er een soort app voor komt. Kwaliteit is natuurlijk wel lager dus zou het niet meteen aanraden om dit op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Op mijn HTC Sensation wil de site niet compleet laden en crashde de browswr zelfs even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier staat een kleine review van de KPN iTV App voor de iPad. http://www.aboutapple.nl/...pp-onder-de-loep-genomen/

De KPN iTV iPad App laat ons achter met gemengde gevoelens. De eerste indruk is erg positief, wij zijn helemaal weg van de look and feel van de App. Het navigeren werkt soepel en alles wordt op een prettige manier gepresenteerd.

Alleen wordt de eerste indruk lichtelijk verpest door de volgende melding: Afspelen van video’s kan niet via de ipad, maak hiervoor gebruik van TV, PC of laptop’. Wij willen geen features in een App zien die we toch niet mogen/kunnen gebruiken op onze iPad.

De App is een mooie toevoeging voor bestaande KPN klanten, een extraatje. Maar de App laat wel steken vallen bij zijn functionaliteit, daarom als eindoordeel een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FrankSpin schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:28:
Hier staat een kleine review van de KPN iTV App voor de iPad. http://www.aboutapple.nl/...pp-onder-de-loep-genomen/

De KPN iTV iPad App laat ons achter met gemengde gevoelens. De eerste indruk is erg positief, wij zijn helemaal weg van de look and feel van de App. Het navigeren werkt soepel en alles wordt op een prettige manier gepresenteerd.

Alleen wordt de eerste indruk lichtelijk verpest door de volgende melding: Afspelen van video’s kan niet via de ipad, maak hiervoor gebruik van TV, PC of laptop’. Wij willen geen features in een App zien die we toch niet mogen/kunnen gebruiken op onze iPad.

De App is een mooie toevoeging voor bestaande KPN klanten, een extraatje. Maar de App laat wel steken vallen bij zijn functionaliteit, daarom als eindoordeel een 7.
huh, met die app kun je toch gewoon tv kijken?

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Probeer zojuist ITV online via: http://www.kpnvandaag.nl/itvonline

De plugin Silverlight crashed bij fullscreen weergave. Ik heb de laatste en de vorige versie van Silverlight geprobeerd. Ik werk met FF6.02. Onder IE9 werkt het ook niet, dan blijft de pagina zich herladen. Hebben jullie een vergelijkbaar probleem en een oplossing?

Edit: fix gevonden. Via http://www.itvonline.nl/ verschijnt een Silverlight pop-up om fullscreen toe te staan. Die pop-up crashed onder kpnvandaag, maar niet bij itvonline. Als de instelling eenmaal doorgegeven is werkt fullscreen onder beide urls.

[ Voor 27% gewijzigd door Narc op 17-09-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:20:
[...]

huh, met die app kun je toch gewoon tv kijken?
Als je het artikel leest zie je dat dat ook gewoon kan, alleen Programma Gemist en Videotheek werken nog niet op de iPad.

Overigens bedankt hierboven voor de link, op de KPN-site is er natuurlijk geen enkele link naar te vinden, alleen een reclamepraatje. Kon uit de video wel vaag itvonline.nl halen, maar http://itvonline.nl werkt niet, moet weer per se www. voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsunami op 19-09-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tsunami schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:40:
[...]

Als je het artikel leest zie je dat dat ook gewoon kan, alleen Programma Gemist en Videotheek werken nog niet op de iPad.

Overigens bedankt hierboven voor de link, op de KPN-site is er natuurlijk geen enkele link naar te vinden, alleen een reclamepraatje. Kon uit de video wel vaag itvonline.nl halen, maar http://itvonline.nl werkt niet, moet weer per se www. voor.
Ik heb het vluchtig doorgenomen, maar het ging meer om de quote:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
De quote was de samenvatting, die inderdaad zoals gewoonlijk misleidend is en niet de lading van het artikel dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreddie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
sverzijl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:05:
[...]

Ja dat kan gewoon. Is ook de enige manier waarop ik nog TV kan kijken met die hoeveelheid reclames tegenwoordig.
eens: NL TV is niet meer (live) te kijken tegenwoordig door al die reclames, gelukkig kun je voetbal wedstrijden nog net wel in een volledige helft bekijken.

btw zo ver ik weet wordt er vannacht een update mbt doorspoelen van opgenomen programma's in het netwerk uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach.... de publieke omroep vind ik echt nog enorm meevallen. Keerzijde is dan wel dat dat van belastinggeld gebeurt maar goed, naast de pulp worden er ook best goede progs gemaakt daar.

En die reclame, tsja... is nou eenmaal het bestaansrecht van de hedendaagse TV. Zonder reclame geen inkomsten en dus geen TV.

Dat zou dan trouwens ook wel diensten zoals Interactieve TV mooi overbodig maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Narc schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:00:
Probeer zojuist ITV online via: http://www.kpnvandaag.nl/itvonline

De plugin Silverlight crashed bij fullscreen weergave. Ik heb de laatste en de vorige versie van Silverlight geprobeerd. Ik werk met FF6.02. Onder IE9 werkt het ook niet, dan blijft de pagina zich herladen. Hebben jullie een vergelijkbaar probleem en een oplossing?

Edit: fix gevonden. Via http://www.itvonline.nl/ verschijnt een Silverlight pop-up om fullscreen toe te staan. Die pop-up crashed onder kpnvandaag, maar niet bij itvonline. Als de instelling eenmaal doorgegeven is werkt fullscreen onder beide urls.
Zelfde probleem hier, alleen werkt jouw oplossing hier niet. Op beide sites crashen bij mij de popups van Silverlight. Ik heb de nieuwste versie van Silverlight en FireFox 6.0.2.
Ik heb ook al geprobeerd Silverlight apart te openen en de url handmatig in te stellen, dit gaat echter niet.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben en/of een oplossing weten?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:20:
En die reclame, tsja... is nou eenmaal het bestaansrecht van de hedendaagse TV. Zonder reclame geen inkomsten en dus geen TV.
Net weer een week in de US geweest en als je dan op je hotelkamer de 150 kanalen afzapt dan ga je zelfs de RTL en SBS reclame frequenties weer waarderen... mozes kriebel, een aflevering van Star Trek (ca. 35 minuten op DVD) duurt daar gewoon anderhalf uur gemiddeld.... zucht. :P

Lijkt me alleen lekker als je commerciële pr0n gaat kijken, kan je oefenen in het uitstellen van je hoogtepunt :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
dreddie schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:02:
[...]
btw zo ver ik weet wordt er vannacht een update mbt doorspoelen van opgenomen programma's in het netwerk uitgevoerd
Net even geprobeerd en het lijkt nu idd goed te gaan. Zegt nog niet alles want het ging niet altijd mis, maar geeft in ieder geval weer hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:50:
[...]

Net weer een week in de US geweest en als je dan op je hotelkamer de 150 kanalen afzapt dan ga je zelfs de RTL en SBS reclame frequenties weer waarderen... mozes kriebel, een aflevering van Star Trek (ca. 35 minuten op DVD) duurt daar gewoon anderhalf uur gemiddeld.... zucht. :P

Lijkt me alleen lekker als je commerciële pr0n gaat kijken, kan je oefenen in het uitstellen van je hoogtepunt :+
Ik ken Amerikanen die om die reden geen tv meer in huis hebben.
Overigens kunnen ze er in Engeland er ook wat van, ITV (De commerciéle zenders van Independend TeleVision bedoel ik dan wel) presteren wat dat betreft haast 1:1, dus net zoveel uitzending als reclame. Uitkomst is een DVB-S kaartje in de computer ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
navlim schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:44:
[...]

Zelfde probleem hier, alleen werkt jouw oplossing hier niet. Op beide sites crashen bij mij de popups van Silverlight. Ik heb de nieuwste versie van Silverlight en FireFox 6.0.2.
Ik heb ook al geprobeerd Silverlight apart te openen en de url handmatig in te stellen, dit gaat echter niet.

Bij mij (Firefox 3.6) crashte de browser ook zodra die popup kwam, maar ik kon gewoon firefox.exe beëindigen, waardoor de Silverlight popup weer bruikbaar was. "nooit meer vragen" aanvinken en op Ja klikken, browser opnieuw starten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt itvonline.nl niet meer?

-Welkom, u bent ingelogd met abonnementsnummer 20000000xxxxxx

-Log in met uw abonnementsnummer van Interactieve TV om verder te gaan.

???

Gister werkte het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:14:
Werkt itvonline.nl niet meer?

-Welkom, u bent ingelogd met abonnementsnummer 20000000xxxxxx

-Log in met uw abonnementsnummer van Interactieve TV om verder te gaan.

???

Gister werkte het prima...
Werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Laatst online: 13-09 09:16
navlim schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:44:
[...]

Als de oplossing van tweaker Tsunami (zie boven deze post) niet werkt kan je ook nog proberen om Silverligth te downgraden: http://www.oldapps.com/silverlight.php

GL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Mijn iTV werkt niet meer.
Als ik mijn modem wil benaderen, verschijnt er:

Duplicate Administrator
This device is managed by another user currently!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yrck schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:47:
Mijn iTV werkt niet meer.
Als ik mijn modem wil benaderen, verschijnt er:

Duplicate Administrator
This device is managed by another user currently!!
Dan zit er nog iemand of zit jij zelf op een andere computer ook op 192.154.. blabla. Er kan maar 1 iemand tegelijk op de web interface van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:49:
[...]

Dan zit er nog iemand of zit jij zelf op een andere computer ook op 192.154.. blabla. Er kan maar 1 iemand tegelijk op de web interface van het modem.
Hangt momenteel maar een pc aan dat modem. Even laptop aangezet en deze geeft dezelfde melding. Resetten handig nu?

Edit: opgelost. Alleen iTV werkt nog steeds niet. Regio Arnhem. Meer mensen problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Yrck op 20-09-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Tsunami schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:11:
[...]

Bij mij (Firefox 3.6) crashte de browser ook zodra die popup kwam, maar ik kon gewoon firefox.exe beëindigen, waardoor de Silverlight popup weer bruikbaar was. "nooit meer vragen" aanvinken en op Ja klikken, browser opnieuw starten en klaar.
Thanks, dat werkte inderdaad. _/-\o_

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:49:
[...]

Is dat echt zo? Ik heb laatst op mijn bedraade PC en tegelijk met WIFI de laptop aangehad. Ging prima, behalve dat de laptop (van het werk) meestal geen fullscreen wil. PC heeft Chrome op Vista, de laptop IE7 op WinXP.

Is er al zicht op de door KPN beloofde Android app trouwens? Wordt dat bijvoorbeeld nog dit jaar?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om dit KPN abonnement aan te schaffen.

1. Maar hoe zit het met downloaden en tv kijken tegelijkertijd? In hoeverre neemt mijn downloadsnelheid af als ik een tv uitzending tegelijkertijd aan het kijken ben?

2. Wie weet toevallig wat KPN gebruikt, MP2 of MP4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 09:12

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:29:

1. Maar hoe zit het met downloaden en tv kijken tegelijkertijd? In hoeverre neemt mijn downloadsnelheid af als ik een tv uitzending tegelijkertijd aan het kijken ben?
Ongeveer 4 Mbit verlies per ontvanger op SD kwaliteit (ervaring met het verlies bij HD-streams heb ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:29:

2. Wie weet toevallig wat KPN gebruikt, MP2 of MP4?
KPN gebruikt Verimatrix encryptie op mpeg4 streams.
Over glasvezel heb je geen last van TV kijken en downloaden tegelijk, tenzij je 100Mbit aan het downloaden bent, want zo dik zijn de streams niet, maar over 12 Mbit koper kan je het wel degelijk merken.
Een SD zender KPN is momenteel ca. 3.9Mbit/sec een HD zender is 7,9Mbit/sec, dus dat moet je aftrekken van je totale binnenkomende bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:55:
Vandaag is de nieuwe dienst van KPN van start gegaan voor IPTV klanten.
Lijkt me dat de concurrentie het nakijken heeft op dit moment......

http://www.kpn.com/interactievetvonline.htm
Laat me niet lachen :')

Bij de concurrentie (Ziggo/Caiway/GHM) zet je dit zelf op met udpxy/tvheadend/dvblogic. Dit kan omdat zij geen dichtgetimmerde zooi leveren zoals KPN. Ook leveren zij originele Technicolor en SAT feeds met een gedetailleerd en natuurlijk beeld. KPN levert gereëncode low-bitrate ADSL streams met een ongedetailleerd gladgestreken beeld.

Samenvatting: Bij andere providers kun je hetgeen waar KPN nu mee komt al veel langer, met als voordeel originele kwaliteit en eigen software keuze. KPN zadelt jou op met een of andere ge-drm'de app. Bij andere providers zorg je gewoon zelf voor kale unicast streams. Zo hoort het. Weg met die DRM :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Technisch gesproken met je eens, @Alexander01.

Niet-technisch gesproken ben ik het echter niet met je eens. Het subtiele verschil is namelijk dat deze nieuwe dienst zonder meer door Jip en Janneke gebruikt kan worden en jouw/mijn oplossing niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog denk ik dat Jip en Janneke blijer zijn met een simpele .m3u file met daarin unicast http streams zodat hij die kan bekijken in zijn vertrouwde mediaspeler :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:38:
Dan nog denk ik dat Jip en Janneke blijer zijn met een simpele .m3u file met daarin unicast http streams zodat hij die kan bekijken in zijn vertrouwde mediaspeler :)
Ja, want de meeste mensen hebben thuis een mediaspeler staan en weten wat een .m3u file is.

Volgens mij is KPN de enige die een dienst zoals ITVonline aanbied. Simpel op je laptop, pc en of ipad TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Veel Tweakers maken steevast dezelfde vergissing. Ze gaan uitsluitend en alleen van zichzelf uit. Daarbij vergeten ze dat een Tweaker een enkeling is. De gemiddelde consument interesseert zich niet voor techniek en moeilijke progjes om zaken voor elkaar te krijgen zoals een Tweaker dat wel doet.
Laatst was er een consumenten test. Hieruit blijkt dat de meeste consumenten ZEER tevreden zijn met het Triple pakket dat KPN hun biedt. Daarbij heeft KPN de laatste 6 maanden allerlei verbeteringen en upgrades uitgerold. En het eind is niet in zicht. Binnenkort staat er een upgrade van de streams aan te komen. Ik heb het al eerder geroepen. KPN wil de beste worden. En als de concurrentie niet oppast gaat het hun nog lukken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:35:
[...]

Ja, want de meeste mensen hebben thuis een mediaspeler staan en weten wat een .m3u file is.

Volgens mij is KPN de enige die een dienst zoals ITVonline aanbied. Simpel op je laptop, pc en of ipad TV kijken.
Met mediaspeler doel ik in dit geval op een software player zoals Windows Media Player of VLC :) Als ik doelde op een los kastje als mediaspeler zou ik het niet gehad hebben over een een .m3u file ;)
AvK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:41:
[...]

Veel Tweakers maken steevast dezelfde vergissing. Ze gaan uitsluitend en alleen van zichzelf uit. Daarbij vergeten ze dat een Tweaker een enkeling is. De gemiddelde consument interesseert zich niet voor techniek en moeilijke progjes om zaken voor elkaar te krijgen zoals een Tweaker dat wel doet.
Wat is hier moeilijk aan:
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:38:
De consument hoeft alleen maar de m3u file aan te klikken vanaf de website en zijn favoriete player laad de zenderlijst. Dat is gemak, comfort, vertrouwd en no-nonsense. Geen onbekende App vol met DRM die gebonden is een bepaald platform.

Laatst was er een consumenten test. Hieruit blijkt dat de meeste consumenten ZEER tevreden zijn met het Triple pakket dat KPN hun biedt.
Van de consumentenbond zeker? Die club kun je niet meer serieus nemen na die eerdere test van tv signalen. Canaal Digitaal zou het beste SD signaal hebben. Komop zeg, zelfs een slechtsziende ziet bij SD het verschil tussen het doffere beeld van Canaal Digitaal en het helderdere beeld vanuit de Mediagateway.
Daarbij heeft KPN de laatste 6 maanden allerlei verbeteringen en upgrades uitgerold. En het eind is niet in zicht. Binnenkort staat er een upgrade van de streams aan te komen. Ik heb het al eerder geroepen. KPN wil de beste worden. En als de concurrentie niet oppast gaat het hun nog lukken ook.
Ik geloof er helemaal niks van dat KPN de beste wil worden. Dat blijkt nog echt uit niks. Als ze dat echt zouden willen als hadden ze hun hele productaanbod ALLANG omgegooid en EXACT gedaan wat de klant wil. Dat houd in: Geen Experiabox meer, 1:1 doorgifte van de Technicolor feeds, onversleutelde DVB-C + analoog, Verimatrix dumpen en vervangen voor een MAC/Vendorclass Conditional Access systeem (zoals bij GHM). De sleutel tot success bij een signaalaanbieder is het aanbieden van een gestandaardiseerd onversleuteld signaal. Kijk naar Caiway en Glashart Media. De consument wil gemak, keuzevrijheid en no-nonsense. KPN gaat echter nog steeds op dezelfde voet door. Lage kwaliteit, dichtgetimmerde omslachtige producten, waarmee men een bepaalde kijkervaring wil opdringen. Ze hebben al zoveel maanden gehad voor kwaliteitsverbeteringen en meer naar de wensen van de klant luisteren, maar er is nog nauwelijks iets van gekomen. Tot nu toe zijn ze enkel met een nieuw type decoder gekomen en wat extra zenders. Dat zijn niet de fundamentele wijzingen in het KPN productaanbod waar het echt om draait.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jij bent het Prototype van een Tweaker.
En dat mag best hoor. :)

Edit:

Even een aanvulling:
Je zegt dat je nog niks gemerkt hebt van verbeteringen. Behalve een paar zenders een een nieuwe STB.
Dan heb je een boel zaken gemist, in ongeveer de goede volgorde....

- Inderdaad nieuwe energiezuinige STB's die WEL snel zappen en scrollen.
- BBC zenders erbij.
- Glas klanten hebben er 10 HD zenders bij gekregen.
- Opname abbo, dus geen harddisk meer maar 'in de cloud' je opnames regelen met het grote voordeel dat je je opnames op al je TV's kunt bekijken.
- ITVonline zodat je op elke PC, Laptop, Mobiel, iPad de 20 populairste zenders kan kijken.
- De afstands bediening is nog steeds wit maar nu een 'modern' langwerpig vorm gegeven apparaat.
- Binnenkort verbeterde streams

Er komt nog meer.

[ Voor 85% gewijzigd door AvK op 23-09-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 01:05
Hij snapt het nog steeds niet :P Misschien duurt het nog jaren, of 't zal het nooit tot hem doordringen, voordat ie begrijpt dat zelfs het dubbelklikken van een .m3u file voor 80% van de gebruikers veel te moeilijk is. KPN (of welke andere provider dan ook) interesseert zich absoluut nul komma nul voor gebruikers zoals jij, want jouw groep maakt nog geen 1% van de bevolking uit en klagen steen en been dat het allemaal maar crap is. Die andere 99% zijn veel interessanter en willen wel een gebruiksvriendelijke oplossing. En nee, dat is een .m3u file niet. En nee, dat is niet via media player of VLC (troubleshooting!). Dat is een website, wat gewoon werkt, want dat kunnen mensen nog net bereiken. Je vergist je echt enorm in wat het tweaker niveau is van de grote massa. En zelfs onder veel tweakers heerst die mening, liever zo, dan jouw methode. Misschien leuk als alternatief inderdaad, zou helemaal tof zijn (gratis dienst tot nu toe), maar zeker niet bruikbaar voor de grote groep.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:06:
Jij bent het Prototype van een Tweaker.
En dat mag best hoor. :)
De punten die ik hierboven aanhaalde hebben juist betrekking op de doorsnee gebruiker.

- Die kan gewoon zijn eigen oude vertrouwde router blijven gebruiken in plaats van die verrotte Experiabox.
- Die kan met zijn nieuwe tv gewoon direct digitaal kijken via DVB-C, zonder gezeur met CAM-modules of losse kastjes.
- Die kan nog analoog kijken op zijn oude tv's
- Die kan op elk device wat verbonden is met internet de streams kijken. Enkel naar de website gaan en op de link met de .m3u klikken en zijn vertrouwde media player opent de lijst met tv kanalen. Geen gezeik met Silverlight of Flash + platform onafhankelijk.

Bovendien:
Tweakers en power users zijn vaak de eerste die een nieuw product uitproberen en hoge eisen hebben. Als dat bevalt zullen ze dat product aanbevelen aan vrienden en kennissen. Echter, zolang KPN alles dichttimmert en lage kwaliteit levert is er geen Tweaker in geïnteresseerd. Dus minder mond op mond reclame = minder nieuwe klanten voor KPN. Zo simpel is het :)
Edit:

Even een aanvulling:
Je zegt dat je nog niks gemerkt hebt van verbeteringen. Behalve een paar zenders een een nieuwe STB.
Dan heb je een boel zaken gemist, in ongeveer de goede volgorde....

- BBC zenders erbij.
KPN is daar niet de enigste in. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
- Glas klanten hebben er 10 HD zenders bij gekregen.
Die nog steeds minder detail hebben dan de SD versies van Technicolor. Dus ja, wat schiet je er mee op ten opzichte van DVB-C via kabel of glas.
- Opname abbo, dus geen harddisk meer maar 'in de cloud' je opnames regelen met het grote voordeel dat je je opnames op al je TV's kunt bekijken.
Met 'in the cloud' geef je KPN nog meer DRM-controle (het is niet voor niks dat consumenten niet warm lopen voor dat cloud gebeuren) en ben je ook afhankelijk van hun infra om je opnames terug te kunnen kijken (en die is niet al te best weten we uit alle storingsberichten van de afgelopen tijd).
- ITVonline zodat je op elke PC, Laptop, Mobiel, iPad de 20 populairste zenders kan kijken.
Moet je wel eerst Silverlight of Flash voor installeren. Terwijl als je op een link met .m3u klikt je eigen software het afspeelt. Iedereen kan op een link klikken toch? Gewoon simpel, no-nonsense.
- Binnenkort verbeterde streams
En nog steeds gereëncode, dus nog steeds minder detail dan de originele mpeg2 stream van de SAT.
En nog steeds zullen de feeds niet 1:1 vanuit Technicolor naar de eindgebruiker worden doorgezet. Opnieuw wordt er dus weer niet gehoor gegeven aan hoe de klant het wil. Nee, het moet weer op de manier gaan zoals KPN het wil: voor de zoveelste keer die encoders vervangen en een bitrate verhoging 8)7
dinkelover schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:26:
Hij snapt het nog steeds niet :P Misschien duurt het nog jaren, of 't zal het nooit tot hem doordringen, voordat ie begrijpt dat zelfs het dubbelklikken van een .m3u file voor 80% van de gebruikers veel te moeilijk is. KPN (of welke andere provider dan ook) interesseert zich absoluut nul komma nul voor gebruikers zoals jij, want jouw groep maakt nog geen 1% van de bevolking uit en klagen steen en been dat het allemaal maar crap is. Die andere 99% zijn veel interessanter en willen wel een gebruiksvriendelijke oplossing. En nee, dat is een .m3u file niet. En nee, dat is niet via media player of VLC (troubleshooting!). Dat is een website, wat gewoon werkt, want dat kunnen mensen nog net bereiken. Je vergist je echt enorm in wat het tweaker niveau is van de grote massa. En zelfs onder veel tweakers heerst die mening, liever zo, dan jouw methode. Misschien leuk als alternatief inderdaad, zou helemaal tof zijn (gratis dienst tot nu toe), maar zeker niet bruikbaar voor de grote groep.
Volgens mij heb jij nog nooit op een .m3u geklikt vanaf een website. Niks dubbelklikken. Gewoon 1 keer op die link klikken en je favoriete mediaplayer opent de kanalen. Veel makkelijker en beter dan eerst dat gare CPU vretende Flash of Silverlight te moeten installeren. Silverlight is daarnaast ook één grote stotterplayer. Probeer maar eens een video in Silverlight op http://beta.uitzendinggemist.nl en daarna een video in WMP op http://www.uitzendinggemist.nl. Let goed op bewegende beelden en camera pans. Dan weet je precies wat ik bedoel. Het is net of er frames geskipt worden bij video's in Silverlight. En nee, het ligt niet aan de CPU of videokaart. Op elke pc heb je dit. Snel of traag.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Een uur of wat geleden zei ik dit:

Je begrijpt deze boodschap nog steeds niet, je kán of wil hem niet begrijpen.

Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15

SomerenV

It's something!

Heb vandaag ook voor het eerst ITVonline gecheckt nadat ik de reclame langs zag komen op tv. Werkt lekker hier (behalve de Silverlight crash in FF, maar dat heb ik opgelost door eerst even Chrome te gebruiken) maar ik mis wel mijn favo zenders: Comedy Central, Discovery Channel en Animal Planet. Iemand enig idee of die zenders ooit nog naar de ITVonline service toe komen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:28:
Een uur of wat geleden zei ik dit:

Je begrijpt deze boodschap nog steeds niet, je kán of wil hem niet begrijpen.

Het zij zo.
Volgens mij heb ik je net duidelijk gemaakt dat bovenstaande punten betrekking hebben op de doorsnee gebruiker. Het feit dat je daar niet op reageert en weer hetzelfde herhaalt zegt voor mij genoeg.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:47:
[...]

Met mediaspeler doel ik in dit geval op een software player zoals Windows Media Player of VLC :) Als ik doelde op een los kastje als mediaspeler zou ik het niet gehad hebben over een een .m3u file ;)

[...]

Wat is hier moeilijk aan:

[...]

De consument hoeft alleen maar de m3u file aan te klikken vanaf de website en zijn favoriete player laad de zenderlijst. Dat is gemak, comfort, vertrouwd en no-nonsense. Geen onbekende App vol met DRM die gebonden is een bepaald platform.

[...]

Van de consumentenbond zeker? Die club kun je niet meer serieus nemen na die eerdere test van tv signalen. Canaal Digitaal zou het beste SD signaal hebben. Komop zeg, zelfs een slechtsziende ziet bij SD het verschil tussen het doffere beeld van Canaal Digitaal en het helderdere beeld vanuit de Mediagateway.

[...]

Ik geloof er helemaal niks van dat KPN de beste wil worden. Dat blijkt nog echt uit niks. Als ze dat echt zouden willen als hadden ze hun hele productaanbod ALLANG omgegooid en EXACT gedaan wat de klant wil. Dat houd in: Geen Experiabox meer, 1:1 doorgifte van de Technicolor feeds, onversleutelde DVB-C + analoog, Verimatrix dumpen en vervangen voor een MAC/Vendorclass Conditional Access systeem (zoals bij GHM). De sleutel tot success bij een signaalaanbieder is het aanbieden van een gestandaardiseerd onversleuteld signaal. Kijk naar Caiway en Glashart Media. De consument wil gemak, keuzevrijheid en no-nonsense. KPN gaat echter nog steeds op dezelfde voet door. Lage kwaliteit, dichtgetimmerde omslachtige producten, waarmee men een bepaalde kijkervaring wil opdringen. Ze hebben al zoveel maanden gehad voor kwaliteitsverbeteringen en meer naar de wensen van de klant luisteren, maar er is nog nauwelijks iets van gekomen. Tot nu toe zijn ze enkel met een nieuw type decoder gekomen en wat extra zenders. Dat zijn niet de fundamentele wijzingen in het KPN productaanbod waar het echt om draait.
Bij welke provider kun je een .m3u file aanklikken en online TV kijken dan? Je zegt wel dat de consument dit en dat wil, maar ik krijg sterk het vermoeden dat jij (een Tweaker, dus geen doorsnee consument) dit wilt. KPN is goed opweg om de kwaliteit van haar dienstverleningen te verbeteren. Er zijn genoeg andere providers, dus dan ga je toch gewoon daarheen? Niemand dwingt je om KPN te nemen. Overigens heb ik totaal geen problemen met silverlight en flash.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-09-2011 00:25 ]

Verwijderd

Ik zit al bij een andere provider. Ik zal nooit naar KPN overstappen. Nooit.
In het bericht wat jij hebt gequote heb ik de redenen al aangegeven waarom het gebruik van een simpele link met m3u voor de doorsnee consument beter en makkelijker is dan Silverlight of Flash spul. Als jij geen problemen hebt met Silverlight en Flash dan heb je wellicht niet zo'n hoge kwaliteitseisen.

Ik wil bij een video in Silverlight graag net zo'n vloeiend beeld als in een losse player. Bovendien wil ik dat de videokaart wordt gebruikt voor decoden en eventueel deinterlacen van de video (DXVA). Dit voor het behalen van van de beste beeldkwaliteit en het terugdringen van het CPU gebruik. Silverlight ondersteund dit niet, terwijl een moderne losse mediaplayer dit veelal standaard doet. Deze kwaliteitsboost is iets waar ook de normale gebruiker van profiteert.

Zo zie je maar dat een simpele no-nonsense aanpak zoals de gebruiker op een link laten klikken die verwijst naar een m3u file met unicast http streams zowel in comfort, compatibiliteit als techniek superieur is aan die Flash en Silverlight meuk.

Maarja, KPN houd van dichttimmeren, dus zoiets komt er bij hun toch nooit. Alles moet potdicht bij KPN. Voor mij nooit KPN in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 01:28 ]

• ninjazx9r98
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:30:
[...]

Volgens mij heb ik je net duidelijk gemaakt dat bovenstaande punten betrekking hebben op de doorsnee gebruiker. Het feit dat je daar niet op reageert en weer hetzelfde herhaalt zegt voor mij genoeg.
Er zit nogal een verschil tussen iets duidelijk maken en iets beweren.
Wat jij doet is een lijstje met punten herhaaldelijk opnoemen en beweren dat dat punten zijn waar de doorsnee gebruiker zich druk om zou maken zonder enige vorm van onderbouwing (behalve wat technische uitleg waarom dat zo zou (moeten) zijn)
Ik beschouw mezelf als doorsnee gebruiker (en als tweaker) en de punten die je noemt interesseren me werkelijk nul komma nul.
Het zal mij aan m'n achterste oxideren dat er een Experiabox in de meterkast staat en ik kan me totaal niet voorstellen dat de doorsnee gebruiker zich daar druk om maakt.
Zelfde met het extra kastje ondanks een nieuwe TV, lekker boeiend en ook bij Ziggo/UPC hoor ik daar zo goed als niemand over klagen.
Analoog TV kijken, daar heb je vooralsnog een punt(je) voor een deel van de gebruikers maar dat is iets wat zowieso aan het uitsterven is en zal op termijn bij alle providers verdwijnen.
Streams bekijken op PC's en dergelijke is een aardige aanvulling waar wij thuis niet echt op zitten te wachten maar het ziet er goed uit en werkte direct probleemloos.
Toegevoegde waarde in een m3u link zie ik totaal niet, het doel is TV kijken en niet pielen met weet ik veel wat om uiteindelijk hetzelfde doel te bereiken.
Bovenstaande klinkt misschien niet als een tweaker maar dat zal komen omdat mijn interesse totaal niet bij TV en het gedoe er omheen ligt.
TV is om naar te kijken en te ontspannen en daar voldoet het huidige product voor ons thuis op dit moment prima aan en alle toekomstige verbeteringen zijn van harte welkom.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:18:
In het bericht wat jij hebt gequote heb ik de redenen al aangegeven waarom het gebruik van een simpele link met m3u voor de doorsnee consument beter en makkelijker is dan Silverlight of Flash spul. Als jij geen problemen hebt met Silverlight en Flash dan heb je wellicht niet zo'n hoge kwaliteitseisen.

Ik wil bij een video in Silverlight graag net zo'n vloeiend beeld als in een losse player. Bovendien wil ik dat de videokaart wordt gebruikt voor decoden en eventueel deinterlacen van de video (DXVA). Dit voor het behalen van van de beste beeldkwaliteit en het terugdringen van het CPU gebruik. Silverlight ondersteund dit niet, terwijl een moderne losse mediaplayer dit veelal standaard doet. Deze kwaliteitsboost is iets waar ook de normale gebruiker van profiteert.

Zo zie je maar dat een simpele no-nonsense aanpak zoals de gebruiker op een link laten klikken die verwijst naar een m3u file met unicast http streams zowel in comfort, compatibiliteit als techniek superieur is aan die Flash en Silverlight meuk.

Maarja, KPN houd van dichttimmeren, dus zoiets komt er bij hun toch nooit. Alles moet potdicht bij KPN. Voor mij nooit KPN in ieder geval.
Vanaf versie 3 doet Silverlight aan GPU acceleratie en ook Flash kan dit al enige tijd. Blijkbaar vind jij de diensten die KPN bied niks en vind je het fijn om alles van KPN af te zeiken. Ik vraag me dan af, waarom uberhaupt in het KPN topic reageren?

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-09-2011 10:45 ]

Verwijderd

Nou ik merk er qua beeldkwaliteit niet veel van anders. Wereld van verschil als ik dezelfde video in Silverlight afspeel of in een losse player als WMP via de Microsoft DXVA decoder. Silverlight doet iig geen hwmatige deinterlacing. En verder lijkt het mij een goede zaak als mensen op de hoogte worden gebracht van de lage kwaliteit die KPN bied (Bijv. de ADSL kwaliteit bij glasvezel).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 12:52 ]

• ninjazx9r98
  • Nu online
Kwaliteit is iets waar je imho niet van op de hoogte gebracht moet worden maar is iets wat je moet aanschouwen.
Als ik tevreden ben met datgene wat ik zie kun jij roepen tot je een ons weegt dat het niet goed is om welke reden dan ook maar dat verandert nul komma nul aan datgene wat ik zie en waar ik tevreden mee ben.

• eymey
Ach kom op mensen, moet hier nou zo'n keiharde verhitte discussie van gemaakt worden? :P

Ik houd het er gewoon op dat iedereen een klein beetje beetje gelijk heeft en dat het er enorm van af hangt wat je belangrijk vindt.

Ik kan helemaal mee komen in Alexander01 z'n mening (en frustraties), puur omdat ik ook een tweaker ben die meer wil dan de KPN apparatuur en streams standaard kunnen bieden. Gelukkig heb ik middels glasvezel nu ook die keus (Via Lijbrandt heb ik IPTV van Glashart Media met helaas nog de streams van KPN, maar wel een DVB-C signaal waar ik helemaal mee kan doen wat ik wil).

Echter, als ik ooit weer ergens zou komen te wonen waar ik moet kiezen tussen KPN en UPC, dan zou ik KPN nog steeds niet uitvlakken (mits ze me goede snelheden kunnen bieden via VDSL). Want ik zie de verbeteringen tov. toen ik 2 jaar terug nog Interactieve TV via ADSL had echt wel: Nieuwe experiaboxen met (naar verluidt) beter instelmogelijkheden, fatsoenlijk snelle settopboxen, een prima bruikbare online tv-dienst, etc.

Verder ben ik het geheel eens met de mensen die zeggen dat een gewone Jip en Janneke consument gewoon een prima keus zal maken met Interactieve TV van KPN.

Granted, de beeldkwaliteit is een stuk minder dan die van UPC of Ziggo digital, maar als je om wat voor reden dan ook geen UPC of Ziggo wil, dan biedt Interactieve TV van KPN gewoon een prima prijs-kwaliteitsverhouding.

Ik als technische gebruiker (net als alexander01) zal er bij aanwezigheid van beter absoluut niet voor kiezen, maar dat betekent niet dat ik meteen representatief ben voor een gemiddelde consument. Ook ik heb me de afgelopen jaren altijd net zo druk lopen maken als Alexander01, maar inmiddels kan ik het gewoon relativeren hoe het in elkaar zit.

Het zou van goede service getuigen als KPN, naast dat ze het voor gewone gebruikers zo out of the box mogelijk maken, ook opties zou bieden voor geavanceerde gebruikers door bv. compleet de verbindingsgegevens van de Experiabox vrij te geven of toegang te geven tot de hoge kwaliteit multicast streams. Maar KPN is en blijft een commercieel bedrijf dat gewoon precies genoeg wil doen om te kunnen concurreren en de gewone consument tevreden te houden. Vooralsnog lukt dit ze blijkbaar aardig dus wie zijn wij om dat dan tegen te spreken?

Qua glasvezel vind ik het verhaal dan wel weer een beetje anders: Het is belachelijk dat KPN, terwijl ze door TotaalTV met hun ADSL-tv product -onder- UPC en Ziggo geschaard worden qua beeldkwaliteit, diezelfde lagere beeldkwaliteit ook via glasvezel doorgeven. En dat je met die kwaliteit ook te maken krijgt als je nie tvoor een KPN-provider kiest maar voor een Glashart Media provider.

Maar goed, er is beloofd dat dat in November recht getrokken zou worden dus ik ben heel benieuwd :). Misschien kunnen KPN en Glashart Media straks met recht zeggen dat ze op glasvezel betere kwaliteit brengen dan hun concurrenten, ipv slechter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:18:

Wat doe je dan in dit topic? Klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Mijn vader wil dit, en ik help hem even. paar vragen het voordeelpakket van 45, met telefoon adsl en iptv, dat is toch zonder recorder? In het starttopic staat dat er wel degelijk een recorder van 160GB is, maar sorry dat is al 2.5 jaar oud.
Verder ook flink gezocht naar hoelang de netwerkkabel is, die tussen de Experia en de TV-ontvanger moet..Kijk als je een mannetje laat komen komt dat wel goed, maar als je het zelf doet wil ik graag weten of ik wel aan de slag kan om de 5 meter te overbruggen.

Tot slot, is de bandbreedte van SD signaal op dit medium 4 Mbit, ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Sjah schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:13:
Mijn vader wil dit, en ik help hem even. paar vragen het voordeelpakket van 45, met telefoon adsl en iptv, dat is toch zonder recorder? In het starttopic staat dat er wel degelijk een recorder van 160GB is, maar sorry dat is al 2.5 jaar oud.
Verder ook flink gezocht naar hoelang de netwerkkabel is, die tussen de Experia en de TV-ontvanger moet..Kijk als je een mannetje laat komen komt dat wel goed, maar als je het zelf doet wil ik graag weten of ik wel aan de slag kan om de 5 meter te overbruggen.

Ja zonder decoder. Bijgeleverde netwerkkabel is te kort, dan kun je beter zelf een kopen. Voor SD wordt inderdaad 4 mbit gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dan weet ik alles, dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
weet iemand wat je allemaal moet retourneren als je je abonnement opzegt? Netwerkkabels ook bv? En zat er een HDMI kabel bij de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat heb ik net gelezen op hun site, er zit (nu althans) geen HDMI kabeltje bij.

Voor NIC kabel gaan ze niet moeilijk doen, dat is een kleine accessoire, althans of KPN moeten lijers zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 25-09-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sjah schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:13:

Ik meen dat de meegeleverde UTP kabel 5 of 6 meter lang is? Dat 'mannetje' is momenteel gratis. Er zit tegenwoordig inderdaad geen HDMI-kabeltje meer bij. Vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

datadevil schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:36:
weet iemand wat je allemaal moet retourneren als je je abonnement opzegt? Netwerkkabels ook bv? En zat er een HDMI kabel bij de decoder?
Je hoeft alleen de kastjes terug te sturen. Dus je router, je STB en de bijbehorende voedingen. Bij meerdere STB's heb je ook een switch ontvangen. Deze moet ook terug.

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 25-09-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
AvK schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:49:
[...]

Je hoeft alleen de kastjes terug te sturen. Dus je router, je STB en de bijbehorende voedingen. Bij meerdere STB's heb je ook een switch ontvangen. Deze moet ook terug.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:41:
[...]
Vanaf versie 3 doet Silverlight aan GPU acceleratie en ook Flash kan dit al enige tijd. Blijkbaar vind jij de diensten die KPN bied niks en vind je het fijn om alles van KPN af te zeiken. Ik vraag me dan af, waarom uberhaupt in het KPN topic reageren?
Even helemaal los van KPN hoef je met GPU acceleratie in Adobe Flash niet happy te zijn als je (een zeer legale officiële) Windows 7 Pro hebt.... Sinds dat erin zit zijn de beruchte BSoD's er weer en zijn sites als Youtube en andere op Flash gebaseerde videodiensten aanleiding voor een crash en een bezoek aan het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:55:
[...]

Wat doe je dan in dit topic? Klagen?
Er zijn helaas mensen (waaronder ik ook) die heel slechte ervaringen hebben met de blauw/groen/gele monster genaamd KPN, en dat zijn geen kleine probleempjes, maar al vele jaren op alle gebied.

Dit even terzijde, zal je glasvezelgebruikers in KPN ITV forums tegenkomen die geen klant van KPN willen zijn of worden, maar dit door de operator op wba netwerken tegen wil en dank toch weer door de strot geduwd krijgen.
Helaas zullen glasvezelgebruikers die gekozen hebben voor IPTV van Glashart Media het op wba beheerde netwerken verplicht (via een overigens legale in/verkoop constructie tussen GHM en KPN) moeten doen met die minderwaardige ADSL meuk die KPN verkoopt als HD TV.

Sorry, maar als je nog nooit echte HD TV gezien hebt (direct vanaf de media gateway) dan zal je best onder de indruk zijn van KPN ITV, maar pas als je eens echte glasvezelwaardige HD hebt mogen aanschouwen dan begrijp je dat je als glasvezelklant door KPN (ondanks dat je geen klant bent of wilt zijn) wederom een inferieur product aangeleverd krijgt waarvoor je bovendien nog eens de hoofdprijs mag afrekenen.

Dat is dan ook de enige reden dat er niet KPN klanten in KPN forums rondhangen, om eens te kijken wanneer KPN haar producten ook eens marktconform gaat aanleveren.
ITV op je iPad is natuurlijk erg leuk, want HD kijken op een 10" postzegel is geen kunst.... maar nu diezelfde HD op een 156 cm flatscreen.... want dan valt het HD product van KPN zwaar door de mand.

Ok, er is de belofte tot verbeterde bitrates op HD vanaf KPN..... we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:44:
[...]

Even helemaal los van KPN hoef je met GPU acceleratie in Adobe Flash niet happy te zijn als je (een zeer legale officiële) Windows 7 Pro hebt.... Sinds dat erin zit zijn de beruchte BSoD's er weer en zijn sites als Youtube en andere op Flash gebaseerde videodiensten aanleiding voor een crash en een bezoek aan het toilet.
Ik heb nog nooit BSOD in Windows 7 gehad bij het bekijken van Flash content. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een BSOD in Windows 7 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:51:
[...]

Er zijn helaas mensen (waaronder ik ook) die heel slechte ervaringen hebben met de blauw/groen/gele monster genaamd KPN, en dat zijn geen kleine probleempjes, maar al vele jaren op alle gebied.

Dit even terzijde, zal je glasvezelgebruikers in KPN ITV forums tegenkomen die geen klant van KPN willen zijn of worden, maar dit door de operator op wba netwerken tegen wil en dank toch weer door de strot geduwd krijgen.
Helaas zullen glasvezelgebruikers die gekozen hebben voor IPTV van Glashart Media het op wba beheerde netwerken verplicht (via een overigens legale in/verkoop constructie tussen GHM en KPN) moeten doen met die minderwaardige ADSL meuk die KPN verkoopt als HD TV.

Sorry, maar als je nog nooit echte HD TV gezien hebt (direct vanaf de media gateway) dan zal je best onder de indruk zijn van KPN ITV, maar pas als je eens echte glasvezelwaardige HD hebt mogen aanschouwen dan begrijp je dat je als glasvezelklant door KPN (ondanks dat je geen klant bent of wilt zijn) wederom een inferieur product aangeleverd krijgt waarvoor je bovendien nog eens de hoofdprijs mag afrekenen.

Dat is dan ook de enige reden dat er niet KPN klanten in KPN forums rondhangen, om eens te kijken wanneer KPN haar producten ook eens marktconform gaat aanleveren.
ITV op je iPad is natuurlijk erg leuk, want HD kijken op een 10" postzegel is geen kunst.... maar nu diezelfde HD op een 156 cm flatscreen.... want dan valt het HD product van KPN zwaar door de mand.

Ok, er is de belofte tot verbeterde bitrates op HD vanaf KPN..... we gaan het zien.
Zoals ik al zei, klagen dus.

Elke provider heeft een x percentage klanten hebben die erg slechte ervaringen heeft, daar is KPN niet uniek in. En marktconform leveren? Waarom zou KPN aan bepaalde kwaliteitseisen moeten voldoen volgens jou? KPN levert een TV product waar heel veel mensen tevreden over zijn, de kleinere groep die betere kwaliteit wil kan toch simpelweg naar een andere provider gaan? Mensen met specifieke eisen die aan een contract vast zitten hadden zich wellicht beter moeten inlezen alvorens een contract af te sluiten.
Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste