Ah... ik was al nieuwsgierig, zoals je merkte. Maar vandaar dus. Leuke achtergrondinfo.
Ik vraag me af of het misschien toch iets met HDCP (beveiliging) of beveiliginsregio's te maken heeft. Of zeg ik nou toch iets heel doms? In ieder geval zou ik de vraag toch wat breder stellen: waarom leutert mijn TV niet via HDMI met mijn Motorola?
Die KPN-kastjes zijn blijkbaar niet op 480i/60Hz in te stellen, dus die oplossing valt sowieso af. Nu hoop ik voor je dat jouw diagnose ("ik heb 60Hz nodig") niet klopt en dat het iets anders is. Misschien is je HDMI-kabel wel niet lekker of zo? ;-)
Weet je zeker dat jouw TV alleen maar 60Hz signalen snapt? Volgens mij kan mijn TV zowel 50 als 60 en zelfs 24 Hz aan. Dat kan allemaal binnen de HDMI-standaard, dus waarom zou jouw TV dat nou niet kunnen? Staat dat echt letterlijk in de handleiding?
Het zou namelijk jammer zijn als straks blijkt dat je op het verkeerde pad aan het zoeken bent als je eindelijk een 60Hz-bron gevonden hebt. Je zegt dat je PC wel beeld kan geven op die TV, dus ik neem aan dat je die op 60Hz hebt ingesteld. Als je die PC nou op 50Hz instelt, werkt je TV dan ook niet?
offtopic:
Japan heeft een electriciteitsnetwerk dat in het oosten van het land 50Hz is en in het westen 60Hz. Heeft niks met TV te maken, maar toch...
[
Voor 14% gewijzigd door
TwOkkie op 30-08-2011 02:20
]