KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Het wordt steeds raarder.
We hebben nu al een keer een programma opgenomen wat we geen van beide geprogrammeerd hebben, en net stond er weer 1 in de geplande opnames.
Beide op zenders waar we zelden naar kijken, en op een tijdstip waarop we nooit iets opnemen (beide tussen 6 en 8 's ochtends.

Meer mensen met deze ervaring?

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Bij mij was het ook alleen bij de programma's die ik 's avonds tussen 1/2 9 en 11 opnam. Ik neem elke werkdag overdag iets van AP op en dat is altijd goed. Ik heb nu de boel helemaal gereset zoals eerder werd aangegeven, door de factory settings terug te zetten en de software te verwijderen. Hopen dat het nu weer over is. Voor vanavond maar even iets programmeren om te checken.

Ik had alleen verwacht dat ik al mijn herhaal-opnames weer opnieuw zou moeten inprogrammeren, maar die staan er gelukkig allemaal nog in. Heb nog niet gecheckt of mijn profiel nu wel weg is.

En ik heb UPC al per 15 juli opgezegd, maar ik heb nog steeds signaal over de COAX. Gelukkig wel, want mijn lijn kan maar 1 stream aan, dus anders kan ik nooit van zender wisselen terwijl ik aan het opnemen ben.
Ben benieuwd of het upc signaal hier ook actief blijft..

Vind wel apart dat je tijdens het opnemen niet naar de tv kan kijken? Opnemen en tegelijk tv kijken en zappen gaat hier prima. Ben wel benieuwd of het resetten het opneem probleem oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35
En toch blijft het dus wel vreemd....

Tweak kondigt aan dat de kwaliteit van de HD streams bij glasvezel aanzienlijk is verbeterd.... en KPN heeft nog helemaal NIETS hieromtrent bekend gemaakt? Ik had ook al een twitter berichtje gestuurd naar Jurjen de Vries van glasvezel.nu en ook hij heeft nog niets hieromtrent vernomen van de persafdeling van KPN.

Wat ik toch vreemd blijf vinden, zeker gezien hun product er in diezelfde 'pers' bekaaid af komt tov. de kabel en dat imago op dit moment ook wordt geprojecteerd op de glasvezeldiensten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yrck schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

Ben benieuwd of het upc signaal hier ook actief blijft..

Vind wel apart dat je tijdens het opnemen niet naar de tv kan kijken? Opnemen en tegelijk tv kijken en zappen gaat hier prima. Ben wel benieuwd of het resetten het opneem probleem oplost!
Gisteren een film opgenomen en later gekeken en die opname gaf in ieder geval geen problemen.
Dat ik niet kan opnemen en zappen tegelijk komt omdat mijn lijn een profiel heeft gekregen wat zegt dat hij te slecht is voor meer dan 1 stream. Dat heeft ongeveer 10% van de klanten. Daar wordt aan gewerkt (In ieder geval bij Xs4all) maar ik heb er toch maar een Digitenne ontvanger bij genomen waar ik op over kan schakelen als ik iets anders wil zien dan wat ik opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
eymey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:21:
OK, als het letterlijk die woorden waren, dan maak ik daar absoluut niet uit op dat er nu aparte HD streams voor glasvezel zijn.....
Uit deze zinsnede intrepeteer ik dat wel:
Het HD pakket blijft, het gaat om extra doorgave, dus extra bandbreedte
Maar goed, mijn vraag of er op deze streams inmiddels ook multi-audiostreams beschikbaar zijn zal wel met nee beantwoord worden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 06:29:
[...]

Gisteren een film opgenomen en later gekeken en die opname gaf in ieder geval geen problemen.
Dat ik niet kan opnemen en zappen tegelijk komt omdat mijn lijn een profiel heeft gekregen wat zegt dat hij te slecht is voor meer dan 1 stream. Dat heeft ongeveer 10% van de klanten. Daar wordt aan gewerkt (In ieder geval bij Xs4all) maar ik heb er toch maar een Digitenne ontvanger bij genomen waar ik op over kan schakelen als ik iets anders wil zien dan wat ik opneem.
Ga vanavond weer wat dingen programmeren om te kijken of het nu wel goed gaat. Heb overigens nog geen reset etc. uitgevoerd dus ben benieuwd! :) Vind Digitenne zelf wat fijner werken: zappen gaat sneller, zenders indelen naar eigen wens en je hebt je eigen afstandsbediening (indien een insteekkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

Uit deze zinsnede intrepeteer ik dat wel:

[...]

Maar goed, mijn vraag of er op deze streams inmiddels ook multi-audiostreams beschikbaar zijn zal wel met nee beantwoord worden.
Extra doorgave, dus extra bandbreedte, omdat een HD stream meer bandbreedte kost dan een SD stream ;). Dat zegt dus wat tov. de HD streams ten opzichte van de SD streams die klanten normaal standaard ontvangen. En niets over de bandbreedte of bron van die strams ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
De HD zenders zijn nu ook in het basis pakket.
Het beeld is inderdaad wel scherper dan de SD zenders. Vooral goed te zien aan de logo's van de zenders.

Alleen één ding wat ik nog niet begrijp:
Er werd iets uitgezonden op HD sbs6 en ik kreeg een klein beeld. (zwarte balken aan de zijkanten)
Op de gewone SD sbs6 had ik wel vol beeld (zonder zwarte balken)

Mijn instellingen zijn goed, box staat bij de instellingen namelijk op uitstrekken bij een 4:3 uitzending.
Het was trouwens wel een oude serie die sbs uitzond.
Zou het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
goldvinger schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:20:
De HD zenders zijn nu ook in het basis pakket.
Het beeld is inderdaad wel scherper dan de SD zenders. Vooral goed te zien aan de logo's van de zenders.

Alleen één ding wat ik nog niet begrijp:
Er werd iets uitgezonden op HD sbs6 en ik kreeg een klein beeld. (zwarte balken aan de zijkanten)
Op de gewone SD sbs6 had ik wel vol beeld (zonder zwarte balken)

Mijn instellingen zijn goed, box staat bij de instellingen namelijk op uitstrekken bij een 4:3 uitzending.
Het was trouwens wel een oude serie die sbs uitzond.
Zou het daarmee te maken hebben?
Heb hier met oude series/afleveringen ook twee balken aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yrck schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Heb hier met oude series/afleveringen ook twee balken aan de zijkant.
Hier hetzelfde bij de HD zenders. Gewoon overschakelen naar de SD zender in dat geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Goldvinger: Tsja, met de 'slechte' HD-streams (die ook via ADSL worden doorgegeven bij het HD pakket) waren ook de zenderlogo's al scherper. Echter, vergeleken bij de kabel en bij echte HD-feeds van Technicolor was het beeld nog steeds vol met artefacten.

Wat betreft de zwarte balken bij 4:3 uitzendingen: Dit hoort zo! Ze worden bij de omroep/zender al toegevoegd en zijn dus onderdeel van de feed.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen zulke uitzendingen beeldvullend zouden willen hebben :?. De enige manier om dat te doen is om het beeld op te rekken en dat ziet er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
eymey schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:13:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen zulke uitzendingen beeldvullend zouden willen hebben :?. De enige manier om dat te doen is om het beeld op te rekken en dat ziet er toch niet uit?
ik sluit me hierbij aan.

ik snap 't ook echt niet.. het beeld ziet er dan echt niet meer uit :F

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Killerbert schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

ik sluit me hierbij aan.

ik snap 't ook echt niet.. het beeld ziet er dan echt niet meer uit :F
Nog iemand die zich daarbij aansluit!
Familie van mij heeft een 42" Plasma TV en dan gaan ze 4:3 schermvullend zetten. Mijn god! Dat ziet er toch niet uit op zo'n grote TV en dan uitrekken!
Blijkbaar zijn wij toch een van de weinigen die zich niet storen aan zwarte balken aan weerszijden op de TV. :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ach, ik heb een 32" tv en ikzelf vind het beeld er nog wel acceptabel uitzien als het uitgetrokken is.
Ik stoor me weer aan de zwarte balken aan de zijkant.
Zo zie je maar weer dat iedereen weer een andere mening heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:18:
Het wordt steeds raarder.
We hebben nu al een keer een programma opgenomen wat we geen van beide geprogrammeerd hebben, en net stond er weer 1 in de geplande opnames.
Beide op zenders waar we zelden naar kijken, en op een tijdstip waarop we nooit iets opnemen (beide tussen 6 en 8 's ochtends.

Meer mensen met deze ervaring?
Bump...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij gaat het goed. Geen spook opnames en wat wij zelf willen opnemen gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Joen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:49:
[...]

Familie van mij heeft een 42" Plasma TV en dan gaan ze 4:3 schermvullend zetten. Mijn god! Dat ziet er toch niet uit op zo'n grote TV en dan uitrekken!
Blijkbaar zijn wij toch een van de weinigen die zich niet storen aan zwarte balken aan weerszijden op de TV. :? :P
Ik vind 2 grote zwarte balken aan de zijkant heel irritant. Daar heb ik geen breedbeeld voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Ik vind 2 grote zwarte balken aan de zijkant heel irritant. Daar heb ik geen breedbeeld voor!
Ik heb een breedbeeld om breedbeelduitzendingen correct te kunnen ontvangen. Vroeger hadden ze echter nog geen breedbeeld en dat respecteer ik door het dan ook gewoon 4:3 te laten. Ik ga oudere opnames niet verkrachten door het uit te rekken. :P
Maar ook nieuwere opnames in 4:3 ga ik niet verkrachten door het uit te rekken. Het kijkt ook gewoon niet plezierig. Mensen lijken ineens veel dikker dan ze daadwerkelijk zijn.

Afijn, word een beetje offtopic zo denk ik.
Kortom de conclusie: smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 13:30
Ik heb een KPN glasvezel brons abbo met de daarbijbehorende Motorola 1960 HD recorder.

Nu zit ik met het volgende. Ik neem wekelijks CSI op. Dat programma start voor 0:00u en eindigt na 0:00u.

Wekelijks een programma opnemen kan alleen (tenminste, voor zover ik kan zien) als je het op te nemen programma handmatig instelt. Alleen, een handmatig ingesteld programma kan niet over middennacht opgenomen worden. Met andere woorden, wil ik CSI automatisch wekelijks opnemen, zal ik dit handmatig moeten doen wat betekent dat ik elke keer 2x een opname heb. Plus, ik mis dan net een minuut (je eindigt op 23:59u en start op 0:00u. Eindigen op 0:00u is niet mogelijk....)

Ik heb KPN hierover gebeld, het 'probleem' is bij hun niet bekend. Ik moest mijn motorola herstarten, maar dit bood geen soelaas.

Heeft hier iemand misschien hetzelfde verschijnsel of -beter nog- de oplossing hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 15-08-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ik ben benieuwd wat de overname door Google van Motorola mobility voor KPN IPTV gaat betekenen. De set top boxen van Motorola zitten namelijk ook in de deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joop99 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 06:38:
Ik ben benieuwd wat de overname door Google van Motorola mobility voor KPN IPTV gaat betekenen. De set top boxen van Motorola zitten namelijk ook in de deal.
Eerlijk gezegd denk ik dat er voor ons niets gaat veranderen. KPN heeft gewoon z'n eigen software erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:34
deBennie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:11:
Ik heb een KPN glasvezel brons abbo met de daarbijbehorende Motorola 1960 HD recorder.

Nu zit ik met het volgende. Ik neem wekelijks CSI op. Dat programma start voor 0:00u en eindigt na 0:00u.

Wekelijks een programma opnemen kan alleen (tenminste, voor zover ik kan zien) als je het op te nemen programma handmatig instelt. Alleen, een handmatig ingesteld programma kan niet over middennacht opgenomen worden. Met andere woorden, wil ik CSI automatisch wekelijks opnemen, zal ik dit handmatig moeten doen wat betekent dat ik elke keer 2x een opname heb. Plus, ik mis dan net een minuut (je eindigt op 23:59u en start op 0:00u. Eindigen op 0:00u is niet mogelijk....)
Sinds wanneer kan een handmatig ingesteld programma niet over middernacht heen opgenomen worden? :?
Wij hebben KPN glasvezel zilver met dezelfde recorder en kunnen probleemloos over middernacht heen opnemen.
Het is geen enkel probleem om bijvoorbeeld een opname te laten lopen van 23:45 - 00:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
ninjazx9r98 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

Sinds wanneer kan een handmatig ingesteld programma niet over middernacht heen opgenomen worden? :?
Wij hebben KPN glasvezel zilver met dezelfde recorder en kunnen probleemloos over middernacht heen opnemen.
Het is geen enkel probleem om bijvoorbeeld een opname te laten lopen van 23:45 - 00:45
Dit is correct bij een enkelvoudige opname is dit geen probleem ,bij de optie wekelijks of dagelijks is dit wel een probleem en werkt deze optie niet dit is een BUG.

Met andere woorden timeropname handmatig ingesteld werkt wel van 22.00 t/m bv 0.30
via herhaald opnemen dus bv dagelijks van 22.00 t/m 0.30 werkt het niet.

Dit is een bug.

Schijnt dat men hier aan werkt om dit op te lossen.
Maar evengoed melden als problem bij de servicedesk even rebooten gaat hier niet op dus niet af laten schepen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah, jij weet dat het een bug is? Hoe weet je dat, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
maak dan even twee opnames achter elkaar, ben heb je voorlopig geen probleem. is iets lastiger, niet onoverkombaar.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mr.Nobody schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:22:
maak dan even twee opnames achter elkaar, ben heb je voorlopig geen probleem. is iets lastiger, niet onoverkombaar.
Je mist dan altijd een minuut. Het 1e programma eindigt om 23:59, het 2e programma begint om 0:00u.

Verwijderd

Dat dat een bug is, is al bekend sinds herhaald opnemen er bij gekomen is. Weet niet of ik het hier las of op Yellow Spaces, maar het is bekend en doorgegeven.

En ik vind het ook erg onhandig als je steeds een minuut mist in je programma! Sorry, maar dit vind ik toch echt niet kunnen.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Adviesvraag: ik had digitenne, toen kreeg ik IPTV (had al internet premium).

1. Ik mocht het digitenne kastje houden (oud, hoefde niet terug).
2. IPTV werkt niet, nu kan ik IPTV opzeggen en ga ik dus terug naar internet premium zonder tv abbo.

Ik heb dat digitenne kastje nog ... vragen:
a: Werkt dat nog (of hebben ze die smartcard uit het systeem gegooid)?
b: Kunnen ze dat tijdens gebruik traceren (locatie/antenne of receiver ID/smartcard)? Ik zat te denken dat het een ontvanger is ... maar zendt dat ding ook informatie uit?

[ Voor 32% gewijzigd door Cassius op 18-08-2011 14:53 ]

De meeste mensen deugen!

• Thijs1
deBennie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:54:
Ah, jij weet dat het een bug is? Hoe weet je dat, als ik vragen mag? :)
Dit is een bekend probleem bij KPN volgende software realease eind kwartaal 3 moet dit opgelost zijn.

Ps daarom zei ik ook wel melding van maken en niet laten afschepen met even STB rebooten software verwijderen of standaard instellingen terug zetten dit maakt dus helemaal niets uit en werkt totaal niet (:")

mvg

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:02
Bij UPC kon je met de "back" knop switchen tussen de 2 laatst bekeken zenders.
Op de AB van KPN heb ik dit nog niet kunnen ontdekken.
Weet iemand of dit mogelijk is of dat er bijvoorbeeld een code bekend is voor een Logitech Harmony?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Iemand die een gratis nummer voor ITV en Digitenne weet?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:11
Plexxodus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:13:
Bij UPC kon je met de "back" knop switchen tussen de 2 laatst bekeken zenders.
Op de AB van KPN heb ik dit nog niet kunnen ontdekken.
Weet iemand of dit mogelijk is of dat er bijvoorbeeld een code bekend is voor een Logitech Harmony?
Code voor Logitech weet ik niet. Maar deze functie zit niet standaard op de KPN IPTV STB... :(
MrN schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:18:
Iemand die een gratis nummer voor ITV en Digitenne weet?
Gratis nummer???

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 18-08-2011 21:04 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:02
Het is toch niet echt een gekke functie. Ik vind het in ieder geval zwaar irritant dat het er niet op zit.
Maak(te) er altijd veel gebruik van om reclames te ontwijken :)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Maar reclames ontwijken.... dat wil je toch helemaal niet? Als iedereen dat straks doet en er geen adverteerder meer op commerciele tv wil adverteren, dan hoeven we ons straks over geen enkele zender meer druk te maken voor wat betreft, bijvoorbeeld, beeldkwaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Plexxodus schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:09:
Het is toch niet echt een gekke functie. Ik vind het in ieder geval zwaar irritant dat het er niet op zit.
Maak(te) er altijd veel gebruik van om reclames te ontwijken :)
Scheelt dat reclames vaak op veel zenders tegelijk zijn. Tenminste in mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Voor de zoveelste keer dan maar weer:
Hageneis schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:15:
[...]

Probeer eens 0800-0115 of via de zakelijke ingang 0800-0403 zit ook een keuze consumenten, maar wat daat verder achter komt weet ik niet.
Makkelijk hè, zo'n zoekfunctie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Joen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:49:
[...]

En hier nog één.
Mensen, dit zijn uitzendingen in het 4:3 formaat en die kijk je in 4:3, en niet in 5,33:3. Als je hiervoor overschakeled naar de SD moet je bij jezelf echt afvragen waarom je een HD pakket hebt.
Je gaat je toch ook niet ergeren aan het feit dat een zwart/wit film niet in kleur wordt uitgezonden?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:28:
Maar reclames ontwijken.... dat wil je toch helemaal niet? Als iedereen dat straks doet en er geen adverteerder meer op commerciele tv wil adverteren, dan hoeven we ons straks over geen enkele zender meer druk te maken voor wat betreft, bijvoorbeeld, beeldkwaliteit :+
Dé reden dat ik geen live tv meer kijk. Alleen nog maar opnames.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Zijn er hier nog mensen die weten hoe ik goedkoop aan een zogenaamde conax module kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
MrN schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:58:
Zijn er hier nog mensen die weten hoe ik goedkoop aan een zogenaamde conax module kan komen?
Sorry hoor, maar Interactieve TV van KPN werkt niet met een Conax module.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Giant2000: Ik snap dat je vanwege reclames alleen nog maar opnames kijkt ;).

Maar mijn punt blijft wel staan: Zo lang een niet al te groot deel van het publiek van de commerciele zenders dit doet is er niets aan de hand. Maar er komt op een gegeven moment een omslagpunt, wanneer 'iedereen' dit gaat doen, dat kijkers zichzelf in de voet schieten hiermee.

Commercials en adverteerders zijn het bestaansrecht van de meeste zenders.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 22-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:36:
[...]

En hier nog één.
Mensen, dit zijn uitzendingen in het 4:3 formaat en die kijk je in 4:3, en niet in 5,33:3. Als je hiervoor overschakeled naar de SD moet je bij jezelf echt afvragen waarom je een HD pakket hebt.
Je gaat je toch ook niet ergeren aan het feit dat een zwart/wit film niet in kleur wordt uitgezonden?
De HD NL zenders zijn gratis voor glasvezel klanten. Kijk jij lekker naar die zwarte balken aan de zijkant, kijk ik in dat geval lekker naar de SD uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Is natuurlijk helemaal je eigen keus (en eigen smaak). Maar ook bij SD is het met 4:3 uitzendingen dus een compromis. Jij hebt er dus geen probleem mee dat koppen van mensen "dik" zijn door het uit te rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:24:
Is natuurlijk helemaal je eigen keus (en eigen smaak). Maar ook bij SD is het met 4:3 uitzendingen dus een compromis. Jij hebt er dus geen probleem mee dat koppen van mensen "dik" zijn door het uit te rekken?
Nee, ik heb liever dat, dan twee enorme balken aan de zijkanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :P. Nou ja, smaken verschillen zeggen we dan maar ;)

Ik zelf vind die zwarte balken dan weer geen probleem (het beeld is dan nog steeds zo groot als m'n vorige 4:3 CRT tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:20:
OK :P. Nou ja, smaken verschillen zeggen we dan maar ;)

Ik zelf vind die zwarte balken dan weer geen probleem (het beeld is dan nog steeds zo groot als m'n vorige 4:3 CRT tv).
Ik kan me dan ook irriteren aan films, waarbij boven en onder nog een zwarte balk zit. We hebben niet voor niets breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Ik kan me dan ook irriteren aan films, waarbij boven en onder nog een zwarte balk zit. We hebben niet voor niets breedbeeld.
We gaan voor kwantiteit in plaats van kwaliteit ;) Ook een mogelijkheid :O |:( ;w

[ Voor 9% gewijzigd door giant2000 op 22-08-2011 16:26 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:15:
@Giant2000: Ik snap dat je vanwege reclames alleen nog maar opnames kijkt ;).

Maar mijn punt blijft wel staan: Zo lang een niet al te groot deel van het publiek van de commerciele zenders dit doet is er niets aan de hand. Maar er komt op een gegeven moment een omslagpunt, wanneer 'iedereen' dit gaat doen, dat kijkers zichzelf in de voet schieten hiermee.

Commercials en adverteerders zijn het bestaansrecht van de meeste zenders.
De adverteerders zien dat natuurlijk ook wel. We zullen in de toekomst dus steeds meer 'Gerard Joling' poppetjes door het beeld zien lopen terwijl de uitzending doorloopt.
Nou kijk ik over het algemeen zeer gericht tv, gedurende de prime-time uren is het voor mij nauwelijks een optie live te kijken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

[...]

Bij films is 16:9 gewoon gebruikelijk. Tevens is het ook een keuze van de regisseur welk type beeldformaat hij of zij hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Tsja, dan moet je zo'n Philips apparaat met cinema-beeldverhoudingen hebben ;)

Alleen dan ga jij je weer ergeren aan 16:9 EN 4:3 uitzendingen (die laatste moeten dan nog extremer worden opgerekt).

Lastig, al die verschillende formaten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat komt omdat film ook in verschillende formaten gemaakt wordt. Ik draai (nog) 35 mm voor een filmhuis en de meeste films zijn daar Cinemascope (=2,35:1) of 1,85:1 (=breedbeeld), maar we hebben ook 1,75 en 1,66 films en heel soms zelfs 1,37 (=4:3).

Dat betekent dat een 1,85 (of zelfs een 1,75) film schermvullend kan zijn op een breedbeeld TV, maar een Cinemascope film zal zwarte banden boven en onder krijgen. Bij 1,37 krijg je die aan de zijkanten. (1,66 snijden ze doorgaans boven en onder af voor TV).
Zolang deze 4 formaten zo regelmatig gebruikt blijven worden, zul je dus nooit zwarte balken kunnen uitsluiten, tenzij je een deel van het beeld afsnijdt of de verhoudingen verstoort (de 'uitgerekte' gezichten waar ik ook niet tegen kan.)

Enige oplossing is zorgen dat alle films voortaan op hetzelfde formaat gemaakt worden en alle TV's en TV-programma's daaraan aanpassen.
Of je moet een TV uitvinden die met verschuifbare kaders werkt, zoals we dat nu de bioscoop doen. Als de film smaller is doen we het doek wat minder ver open dan wanneer we CS draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar filmformaat is dan ook geen 16:9 breedbeeld, maar 21:9 o.i.d., dus zo gek is het niet :)

http://www.philips.nl/c/c..._TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue

Ik weet dat Philips als enige volgens mij een echte filmformaat breedbeeld TV op de markt heeft.... maar reteduur en als je dan 4:3 sitcoms zit te kijken dan gebruik je echt nog minder dan de helft van je dure Philips TV.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Misschien een verhoudingen van 16:10, zoals veel computerschermen hebben, wat? Normale gebruikers zullen altijd òf onder en boven òf links en rechts zwarte balkjes hebben, maar minder prominent in beeld. Kijkers die de alle pixels willen benutten hebben een iets betere beeldverhouding. Maar wel altijd verkeerd, maar daar hebben ze geen moeite mee.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Blijft dus een kwestie van smaak. Ik wil gewoon dat m'n hele scherm wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:27:
Blijft dus een kwestie van smaak. Ik wil gewoon dat m'n hele scherm wordt gebruikt.
Kwantiteit boven kwaliteit dus 8)7

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:19

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik snap werkelijk niet dat mensen zich storen aan zwarte balken naast het beeld. Dat is toch gewoon de rand van je beeld? Ik stoor me toch ook niet aan de muur die zichtbaar is als ik naast m'n TV kijk? Als je een paar minuten naar het programma kijkt, zie je ze echt niet meer. Het is jammer dat het beeld wat smaller is dan m'n TV aan zou kunnen, maar zo was de opname kennelijk.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:27:
Ik ook. Dus is het het mooiste als beeldmateriaal precies aansluit op de grenzen van m'n scherm, maar ik ga het beeld echt niet vervormen om het koste wat het kost passend te maken. Ik vind actrices echt op hun mooist als ze hun natuurlijke vorm hebben en niet als ze platgedrukt of uitgerekt worden. ;-)

Wat voor een bizarre smaak heb je als je liever alles uitgerekt of platgedrukt ziet, dan dat je TV vanavond toevallig even wat lager of smaller is dan toen je hem in de winkel uitzocht? Straks, als je een andere uitzending bekijkt, is ie weer even hoog of breed als waar je destijds voor betaald hebt.

Ik kocht laatst op een rommelmarkt een DVD van een goeie film die ik nog wel een keer wil zien. Bij thuiskomst bleek dat deze in 4:3 op de DVD was gezet. Stom! Niet opgelet bij het afrekenen van die euro. Jammer, maar ik ga die film echt niet uitrekken tot 16:9 om toch maar mijn beeld te vullen en omdat ik wéét dat die film breder is dan 4:3, flikker deze gewoon weg en koop wel een keer een 16:9-versie. Iemand nog interesse voor "The Usual Suspects" in 4:3? Gratis af te halen in Hilversum.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gelukkig kijk ik vrijwel nooit 4:3 uitzendingen, dus dat komt goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:03:
Gelukkig kijk ik vrijwel nooit 4:3 uitzendingen, dus dat komt goed uit. :)
Ik maak mij er niet druk om zelfs niet om het feit dat ik zo nu en dan op mijn 60 inch
zwarte balken zie.
Dat hoort er bij zullen we maar denken ,wil je het niet maak je het beeld schermvullend :)

Bovendien kan KPN of een ander ISP hier niets aan doen zij geven het aangeboden signaal in wat voor beeldformaat het ook is gewoon door meer niet.

En dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die via een tv uit het jaar kruik :*) kijken dus die moeten we ook tevreden houden en daar gaat het uiteindelijk om ,nog niet iedereen heeft een breedbeeld of flatscreen.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs1 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:14:
[...]
En dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die via een tv uit het jaar kruik :*) kijken dus die moeten we ook tevreden houden en daar gaat het uiteindelijk om ,nog niet iedereen heeft een breedbeeld of flatscreen.

Vriendelijke groeten
Vergeet niet dat er ook heel veel series en sitcoms uit hetzelfde jaar kruik komen, dus als de bron 4:3 is dan geeft een contentprovider dat (zoals het hoort) in de juiste verhoudingen door.
En inderdaad ... zolang er nog mensen 4:3 PAL toestellen hebben zal men hiermee enigszins rekening blijven houden, maar die mensen zien breedbeeld uitzendingen dan ook met balken eronder en erboven op dat oude visglas ;)

Dat een moderne breedbeeld dan zwarte balken krijgt bij 4:3 betekent dat je de juiste hoogte/breedte verhouding ziet en geen moddervette uitgerekte diknekken van acteurs uit die series.
Sowieso hoor ik altijd al dat je op TV zeker 10 kilo dikker lijkt dan je in werkelijkheid bent, dus zou oprekken van 4:3 naar 16:9 dit effect helemaal grotesk maken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:19:
[...] ... zolang er nog mensen 4:3 PAL toestellen hebben zal men hiermee enigszins rekening blijven houden, maar die mensen zien breedbeeld uitzendingen dan ook met balken eronder en erboven op dat oude visglas ;)
Ik heb nog een oude tv staan waar ik een Digitenne kastje op heb aangesliten. Soms kijk ik met balken onder en boven, maar ook heel vaak met de zoom stand, het beeld mist dan links en rechts een stuk, maar de verhoudingen zijn wel goed. Full screen doe ik nooit, in plaats van diknekken zie je dan alleen maar graatmagere actrices ;)
Best leuk trouwens om weer eens naar zo'n beeldbuis te kijken. Geeft je meteen een tevreden gevoel als de flatscreen weer eens aan gaat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Ik heb nog een oude tv staan waar ik een Digitenne kastje op heb aangesliten. Soms kijk ik met balken onder en boven, maar ook heel vaak met de zoom stand, het beeld mist dan links en rechts een stuk, maar de verhoudingen zijn wel goed. Full screen doe ik nooit, in plaats van diknekken zie je dan alleen maar graatmagere actrices ;)
Best leuk trouwens om weer eens naar zo'n beeldbuis te kijken. Geeft je meteen een tevreden gevoel als de flatscreen weer eens aan gaat.
Voordat ik IPTV over glas had stond mijn Sony ook vaak op AUTO modus, zodat hij meestal (als hij het formaat snapte) net zo lang rekte en trok totdat het beeld vol was, met diknekken tot gevolg.
Bij IPTV zijn die zwarte zijranden echter deel van het 1080i HD beeld, dus zelfs als je je STB op "Altijd breedbeeld" instelt wordt het beeld niet opgerekt (althans niet bij de Amino STB die wij hebben), simpelweg omdat deze dus het beeld inclusief zwarte zijbalken ziet als een volledig 16:9 HD beeld.

Ik heb ook nog een 4:3 TFT TV staan op de boot met digitenne, en inderdaad, als je daar weer eens naar gekeken hebt dan waardeer je je knoepert van een flatscreen ineens toch wel weer ondanks het eeuwige geleuter met beeldformaatwissels van uitzendingen en zwarte randjes hier en daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

Voordat ik IPTV over glas had stond mijn Sony ook vaak op AUTO modus, zodat hij meestal (als hij het formaat snapte) net zo lang rekte en trok totdat het beeld vol was, met diknekken tot gevolg.
Bij IPTV zijn die zwarte zijranden echter deel van het 1080i HD beeld, dus zelfs als je je STB op "Altijd breedbeeld" instelt wordt het beeld niet opgerekt (althans niet bij de Amino STB die wij hebben), simpelweg omdat deze dus het beeld inclusief zwarte zijbalken ziet als een volledig 16:9 HD beeld.

Ik heb ook nog een 4:3 TFT TV staan op de boot met digitenne, en inderdaad, als je daar weer eens naar gekeken hebt dan waardeer je je knoepert van een flatscreen ineens toch wel weer ondanks het eeuwige geleuter met beeldformaatwissels van uitzendingen en zwarte randjes hier en daar. :)
Je heb helemaal gelijk >:)
Met andere woorden wil je slanke mensen zien kan je beter die strepen voor lief nemen _/-\o_
Het je niets met slank in dat geval rek beeld maar uit O-)

vriendelijke groeten

• giant2000
Op 15 september kunnen Interactieve Tv abonnees op Ipad en PC tv kijken.
http://www.kpn.com/interactievetvonline.htm
Een voorproefje heb ik al gehad als gedupeerde Digitenne klant n.a.v. het instorten van de Smilde zendmast.
Ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt, ziet er op zich leuk uit. Ik mag hopen dat de kwaliteit beter gaat worden, wat ik via mijn DVB-T kaart binnenkrijg is stukken beter. Om maar te zwijgen van de eveneens aanwezige DVB-C kaart.

2,00 m. + begane grond

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:37:
Op 15 september kunnen Interactieve Tv abonnees op Ipad en PC tv kijken.
http://www.kpn.com/interactievetvonline.htm
Een voorproefje heb ik al gehad als gedupeerde Digitenne klant n.a.v. het instorten van de Smilde zendmast.
Ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt, ziet er op zich leuk uit. Ik mag hopen dat de kwaliteit beter gaat worden, wat ik via mijn DVB-T kaart binnenkrijg is stukken beter. Om maar te zwijgen van de eveneens aanwezige DVB-C kaart.
Ik vind het een handige dienst. Kun je mooi buiten met je laptop TV kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
goedemiddag,

ik heb de motorola vip1903 en in de gebruiksaanwijzing van de motorola staat dat deze 480i aan kan. maar als ik bij beeldschermresoluties kijk dan zie ik niks anders dan 720p en 1080i. is er een manier om hem naar 480i te zetten zodat hij ntsc beeldkwaliteit uitzend.

groetjes
allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

alliems schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:52:
goedemiddag,

ik heb de motorola vip1903 en in de gebruiksaanwijzing van de motorola staat dat deze 480i aan kan. maar als ik bij beeldschermresoluties kijk dan zie ik niks anders dan 720p en 1080i. is er een manier om hem naar 480i te zetten zodat hij ntsc beeldkwaliteit uitzend.

groetjes
allard
Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
omdat ik een tv uit japan heb die alleen ntsc aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

alliems schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

omdat ik een tv uit japan heb die alleen ntsc aan kan.
Dan denk ik dat je de STB moet aansluiten via SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ik zou hem op automatische dan zetten !

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
De tv heeft geen start ;) en als ik hem op automatisch zet dan geeft hij nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kun je geen tulp of component gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
PAL, SECAM, NTSC, dat waren toch de analoge standaarden? Ik dacht dat dat er bij digitale tv er niet meer toe deed. Ik kijk regelmatig gecaptured HD spul van Amerikaanse sportkanalen en dat is prima te bekijken op onze tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
Klopt maar de beeldfrequenties zijn wel anders. USA en Japan hebben 30 hz en 60 hz. Nl heeft 25 hz en 50 hz. ik zal component proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
alliems schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:53:
Klopt maar de beeldfrequenties zijn wel anders. USA en Japan hebben 30 hz en 60 hz. Nl heeft 25 hz en 50 hz. ik zal component proberen.
Klopt, maar mijn tv staat standaard altijd op 60Hz, volgens mij ook de tuner van KPN.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
giant2000 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Klopt, maar mijn tv staat standaard altijd op 60Hz, volgens mij ook de tuner van KPN.
Heb jij ook de vip1903? Ik kan namelijk alleen 720p 1080p25 en 1080p50 kiezen bij de beeldresoluties van hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

@alliems: jouw TV heeft wel HDMI maar ondersteunt alleen NTSC? Da's raar. Ik dacht dat PAL en NTSC analoge standaarden waren en dat HDMI iets digitaals was.

Vanwaar die drive om een japanse TV die alleen het laagste van het laagste ondersteunt, toch aan de praat te krijgen? Was het niet al lastig genoeg om een 100V tv aan te sluiten op onze 230V?

[ Voor 15% gewijzigd door TwOkkie op 29-08-2011 15:15 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
TwOkkie schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:13:
@alliems: jouw TV heeft wel HDMI maar ondersteunt alleen NTSC? Da's raar. Ik dacht dat PAL en NTSC analoge standaarden waren en dat HDMI iets digitaals was.

Vanwaar die drive om een japanse TV die alleen het laagste van het laagste ondersteunt, toch aan de praat te krijgen? Was het niet al lastig genoeg om een 100V tv aan te sluiten op onze 230V?
Het gaat ook niet om ntsc en pal maar om de beeldfrequenties.

De tv was aardig duur. Ze worden in Japan gemaakt maar hij is duurder dan hier beetje vreemd maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dus je importeert een dure japanse TV die je niet aangesloten krijgt op je hollandse apparatuur? En die TV kan nieteens HD-resoluties aan, volgens jou? Anders zou je hem niet op 480i willen zetten maar gewoon op 1080p of zo. Wat is er zo bijzonder aan die TV? Waarom heb je juist die gekocht? Serieus benieuwd...

De boodschap die ik tussen de regels probeer te versturen: Wat voor formaten lust jouw TV op de HDMI-plug en wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet-werken? Het lijkt me sterk dat een TV met HDMI niet alle gangbare formaten kan weergeven. In ieder geval 720p zou geen probleem mogen zijn. Zou het kunnen zijn dat er een of andere regio-codering in de weg zit? HDCP is een verplicht onderdeel van HDMI.

Ik denk dat je op de verkeerde weg zit door je blind te staren op de 480i instelling. Dat komt qua resolutie dan wel overeen met het in Japan gangbare NTSC, maar bij HDMI heb je niks met NTSC te maken.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
Ik heb 2 jaar in Japan gewoont en hij ging gewoon met al het meubilair mee. Vandaar dat ik deze tv hier in Nederland heb.

De tv kan 1080p gewoon aan, films via de laptop kijk ik gewoon in 1080p. Alleen nu het probleem is het KPN kastje die kan geen 1080p met een beeldfrequentie van 30 of 60 hz sturen. Volgens de handleiding van de Motorola vip1903 kan hij alleen dat versturen via 480i. Begrijp dat niet helemaal waarom maar goed.

Is het misschien niet handiger om een HD ontvanger te kopen van een andere aanbieder die wel 1080p kan versturen met een beeldfrequentie van 30 of 60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ah... ik was al nieuwsgierig, zoals je merkte. Maar vandaar dus. Leuke achtergrondinfo. _/-\o_

Ik vraag me af of het misschien toch iets met HDCP (beveiliging) of beveiliginsregio's te maken heeft. Of zeg ik nou toch iets heel doms? In ieder geval zou ik de vraag toch wat breder stellen: waarom leutert mijn TV niet via HDMI met mijn Motorola?

Die KPN-kastjes zijn blijkbaar niet op 480i/60Hz in te stellen, dus die oplossing valt sowieso af. Nu hoop ik voor je dat jouw diagnose ("ik heb 60Hz nodig") niet klopt en dat het iets anders is. Misschien is je HDMI-kabel wel niet lekker of zo? ;-)

Weet je zeker dat jouw TV alleen maar 60Hz signalen snapt? Volgens mij kan mijn TV zowel 50 als 60 en zelfs 24 Hz aan. Dat kan allemaal binnen de HDMI-standaard, dus waarom zou jouw TV dat nou niet kunnen? Staat dat echt letterlijk in de handleiding?

Het zou namelijk jammer zijn als straks blijkt dat je op het verkeerde pad aan het zoeken bent als je eindelijk een 60Hz-bron gevonden hebt. Je zegt dat je PC wel beeld kan geven op die TV, dus ik neem aan dat je die op 60Hz hebt ingesteld. Als je die PC nou op 50Hz instelt, werkt je TV dan ook niet?

offtopic:
Japan heeft een electriciteitsnetwerk dat in het oosten van het land 50Hz is en in het westen 60Hz. Heeft niks met TV te maken, maar toch...

[ Voor 14% gewijzigd door TwOkkie op 30-08-2011 02:20 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Yep, mijn Samsung lust ook alles via HDMI, ook 60Hz. Volgens mij staat mijn tv standaard op 60Hz en past deze automatisch de frequentie naar 50Hz als de apparatuur erom vraagt.

Ik zou liever eens rond kijken of je niet gewoon een nieuwe tv kan kopen. In de analoge tijd heb ik ook eens een ge-emigreerde Amerikaan geholpen met zijn NTSC bak, zonde om daar veel tijd en energie in te stoppen. Alle tv's zij tegenwoordig wel multinorm, dus mocht je ooit weer naar japan verhuizen kan je Europese bak het daar ook geod doen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Vanaf morgen geeft KPN als eerste Nederlandse tv aanbieder ESPN America HD door. Voor abonnees tot 1 november gratis, daarna verdwijnt het in het HD pakket.

[ Voor 28% gewijzigd door giant2000 op 31-08-2011 14:51 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

giant2000 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:43:
Vanaf morgen geeft KPN als eerste Nederlandse tv aanbieder ESPN America HD door. Voor abonnees tot 1 november gratis, daarna verdwijnt het in het HD pakket.
Op welk kanaal nummer komt dit te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
TwOkkie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:16:
Ah... ik was al nieuwsgierig, zoals je merkte. Maar vandaar dus. Leuke achtergrondinfo. _/-\o_

Ik vraag me af of het misschien toch iets met HDCP (beveiliging) of beveiliginsregio's te maken heeft. Of zeg ik nou toch iets heel doms? In ieder geval zou ik de vraag toch wat breder stellen: waarom leutert mijn TV niet via HDMI met mijn Motorola?

Die KPN-kastjes zijn blijkbaar niet op 480i/60Hz in te stellen, dus die oplossing valt sowieso af. Nu hoop ik voor je dat jouw diagnose ("ik heb 60Hz nodig") niet klopt en dat het iets anders is. Misschien is je HDMI-kabel wel niet lekker of zo? ;-)

Weet je zeker dat jouw TV alleen maar 60Hz signalen snapt? Volgens mij kan mijn TV zowel 50 als 60 en zelfs 24 Hz aan. Dat kan allemaal binnen de HDMI-standaard, dus waarom zou jouw TV dat nou niet kunnen? Staat dat echt letterlijk in de handleiding?

Het zou namelijk jammer zijn als straks blijkt dat je op het verkeerde pad aan het zoeken bent als je eindelijk een 60Hz-bron gevonden hebt. Je zegt dat je PC wel beeld kan geven op die TV, dus ik neem aan dat je die op 60Hz hebt ingesteld. Als je die PC nou op 50Hz instelt, werkt je TV dan ook niet?

offtopic:
Japan heeft een electriciteitsnetwerk dat in het oosten van het land 50Hz is en in het westen 60Hz. Heeft niks met TV te maken, maar toch...
Goedemiddag

Ik heb net even gekeken maar 1080P-50Hz is op mij tv van een hallfjaar mogelijk.
Kortom KPN geeft mij dit signaal door op mijn tv via een 1963VIP.

Dus dit zou ook bij jou mogelijk moeten zijn.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Binnenkort gaat hier de schep de grond in voor glasvezel, en krijg ik IPTV van KPN.
Op dit moment ben ik nog trouwe abo van Digitenne (met allemaal eigen koop tuners).
Omdat ik mijn IPTV aangevraagd heb via een inscrhijfactie in de wijk om glasvezel te nemen, weet ik niet hoe KPN hier mee omgaat.

Voor zover ik weet kun je bij IPTV (nog steeds) gratis Digitenne krijgen als je meer dan 2 tv's wil aansluiten. Uiteraard wil ik mijn Digitenne behouden (maar dan gratis) :)
Is het een kwestie van mijn huidige Digitenne abo opzeggen, en dan zeggen dat ik mijn oude (koop) smartcards van Digitenne wil activeren op het nieuwe gratis abo :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toen ik in 2009 nog Interactieve TV van KPN via ADSL nam (kwam van Digitenne af) moest ik mijn Digitenne abbo opzeggen en, zodra ik aangesloten was op Interactieve TV, moest ik het gratis digitenne opnieuw aanvragen.

Met Interactieve TV via glasvezel krijg je voor zo ver ik weet GEEN gratis digitenne (omdat het technisch mogelijk is meer dan 2 settopboxen aan te sluiten op het IP-netwerk). Maar je zou het evt. ook ff bij KPN kunnen navragen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm, dat zou jammer zijn dan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 09:12

P-ter

...

eymey schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:56:
Met Interactieve TV via glasvezel krijg je voor zo ver ik weet GEEN gratis digitenne (omdat het technisch mogelijk is meer dan 2 settopboxen aan te sluiten op het IP-netwerk). Maar je zou het evt. ook ff bij KPN kunnen navragen :)
Dit is mij ook verteld, ik heb nu ADSL met 1 iTV tuner en 1 digitenne tuner (wel beide huur).
Zodra de monteur komt om het deel van kpn in het glasmodem te plaatsen neemt hij zowel de ADSL modem, ITV tuner en Digitenne tuner (want huur) mee.

• alliems
TwOkkie schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:16:

ja dat vind ik ook gek, met de beveilging kan het ook iets te maken hebben maar dan is de tv helemaal niet de gebruiken. dat zou jammer zijn
ja dat hoop ik ook. ik heb al de kabel in een andere tv gedaan en die werkt gewoon. alle hdmikabels zijn toch hetzelfde?
nee ik weet dat niet zeker ( alles staat in het japans :P ) en er is geen engelse handleiding te vinden.
ik heb een macbook pro en als ik de resolutie probeer te veranderen dan kan ik niet voor 50 hz kiezen alleen maar voor 60 hz.

er is er misschien een programmatje waarmee je een resolutie kan forceren. als hij dezelfde fout geeft dan weet waar het aan ligt.

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 16:21
Totaalgeflipt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:10:
[...]

Op welk kanaal nummer komt dit te zitten?
ESPN America HD zit op kanaal 700. Ik vind het trouwens teleurstellend dit weer op een forum te moeten lezen. Ik ontvang wel de digitale nieuwsbrief (waar zoiets hopelijk in komt te staan), maar die komt altijd als de maand al een paar dagen oud is.

• giant2000
Valleyman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:18:
[...]

ESPN America HD zit op kanaal 700. Ik vind het trouwens teleurstellend dit weer op een forum te moeten lezen. Ik ontvang wel de digitale nieuwsbrief (waar zoiets hopelijk in komt te staan), maar die komt altijd als de maand al een paar dagen oud is.
En daarmee is het HD testkanaal dus weg. Als ze hier nou elke maand een ander HD kanaal opzetten vind ik dat niet erg.
Is het geluid wel in DD 5.1 overigens?

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 01-09-2011 14:35 ]

2,00 m. + begane grond

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giant2000 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:34:
[...]

En daarmee is het HD testkanaal dus weg. Als ze hier nou elke maand een ander HD kanaal opzetten vind ik dat niet erg.
Is het geluid wel in DD 5.1 overigens?
Geluid is DD 5.1. Net getest. ;)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mijn receiver is het geluid DD 2.0, 48Khz, 384kpbs

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-09-2011 15:24 ]

• eymey
Dat lijkt me idd meer realistisch, zoals met alle HD streams van KPN.

Alleen Brave HD en Discovery HD komen binnen met 5.1 (wrs omdat dit ook de enige audiotrack is die deze zenders mee geven).

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Elke keer als ik op kanaal 700 kom, zegt ie Dolby Digital. Mijn receiver zegt dit, plus op mijn TV krijg ik ook een DD icoontje.

[ Voor 39% gewijzigd door Splinter Cell op 01-09-2011 18:42 ]

• eymey
Dolby Digital kan alleen ook prima 2.0 ge-encodeerd zijn. Dat is nog steeds geen surround.

Daarbij geldt nog steeds dat KPN dus weigert om ook bij de 10 Nederlandse commerciele en publieke zenders de DD-versie door te geven (terwijl die er bij films op bv. RTL 8 of RTL 4 wel hoort te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Splinter Cell schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:04:
Elke keer als ik op kanaal 700 kom, zegt ie Dolby Digital. Mijn receiver zegt dit, plus op mijn TV krijg ik ook een DD icoontje.
Ik heb de tuner via HDMI aangesloten op tv, deze met de digitale uitgang naar mijn receiver geschakelt. Ik heb zo geen Dolby Digital, blijkt werkt de passthru niet (werkt wel via mijn Bluray en Popcorn Hour). Ik zal vanavond eens testen met de directe digitale geluidsuitgang.
Via de satelliet ontvang ik vele zenders met Dolby Digital geluid, ook niet HD kanalen. Bij BBC One HD en -HD valt mij op dat 2.0 (= stereo) en 5.1 elkaar afwisselen. Dus dat ligt aan de bron.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Splinter Cell schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:04:
Ik heb de STB via HDMI op mijn receiver aangesloten en deze geeft aan dat het idd Dolby Digital is, maar als ik bij signal info kijk: 2.0, 48Khz, 384kpbs. (Ik heb m'n reciver op straight staan en hij geeft dan ook netjes een linker en rechter speakertje aan op het display.)

EDIT: Meer mensen trouwens waarbij op het moment SLAM!FM het niet doet? (kanaal 816)

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-09-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ach ja hij geeft het wel door als DD 5.1. Maar om nou te zeggen dat de achterkanalen echt duidelijk te horen zijn, nee.

Klopt Slam ligt er hier ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Koffie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:04:
Binnenkort gaat hier de schep de grond in voor glasvezel, en krijg ik IPTV van KPN.
Op dit moment ben ik nog trouwe abo van Digitenne (met allemaal eigen koop tuners).
Omdat ik mijn IPTV aangevraagd heb via een inscrhijfactie in de wijk om glasvezel te nemen, weet ik niet hoe KPN hier mee omgaat.

Voor zover ik weet kun je bij IPTV (nog steeds) gratis Digitenne krijgen als je meer dan 2 tv's wil aansluiten. Uiteraard wil ik mijn Digitenne behouden (maar dan gratis) :)
Is het een kwestie van mijn huidige Digitenne abo opzeggen, en dan zeggen dat ik mijn oude (koop) smartcards van Digitenne wil activeren op het nieuwe gratis abo :?
Mijn ervaring was juist dat de Digitenne kosten in mindering werden gebracht na het activeren van ITV.
Was destijds positief verrast, wilde het na 1 maand overlap pas stopzetten of houden voor de slaapkamer.

Nu ik ITV heb opgezegd, loopt mijn Digitenne abbo nog wel door zag ik toevallig op mijn afschrijving 2 dagen geleden. Niet zo leuk met 2 smartcards, want dat is gelijk x2. Gelijk maar opzeggen..
Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste