KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je de mazzel dat je modem een goede lijnsnelheid haalt (je zal, als je inlogt op je Experiabox, zien dat hij op een hogere snelheid staat in getraind dan die 8 mbit die je voor internet haalt).
heb ff ingelogt , en wat testjes gedaan
experiabox staat op download snelheid 8 mb

de test
downloadtest met tv en harddiskrecorder uit ==> 8mb download op internet
downloadtest met tv en aan ==> 8 mb download op internet , tv beeld is goed
donwloadtest met tv aan en harddiskrecorder op andere zender opnemen ==> 8mb downlaod op internet , tv beeld blijft goed.
Nog geen reactie van KPN hoe het kan dat ik opeens extra zenders heb.
Even afwachten dus maar
als het goed is heb je een mail ontvangen dat je tot 1 nov gratis het pluspakket krijg dus vandaar die extra zenders

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 08:57 . Reden: Quote goed zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
giant2000 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:38:
[...]

Ja, NL 1/2/3 horen daar ook bij. Doe maar eens een harde reset (knop achterop) en kijken of je dan alle zenders in PG hebt.
http://www.plaatjesupload.../10/11/1286824508-090.jpg
dat zie ik als ik programma gemist bekijk.
ik heb een volledige reset gedaan
(ding aan en uit gedaan) & software verwijderd.

dat zou toch genoeg moeten zijn ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
- Tijdens koude start, al gereset naar fabrieksinstellingen ?
Misschien dat je dat bedoeld met software verwijderd.
- HD al gecontacteerd ?
Zo ja, wat was hun reactie. Zo niet, ze zijn tot 22:00 bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Yippie schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:35:
- Tijdens koude start, al gereset naar fabrieksinstellingen ?
Misschien dat je dat bedoeld met software verwijderd.
- HD al gecontacteerd ?
Zo ja, wat was hun reactie. Zo niet, ze zijn tot 22:00 bereikbaar.
tijdens koude start --> software verwijderd

het gaat hier om een tweak contract. deze mensen zitten er maar tot 9 uur.
ik zou ze eens gaan bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkte werd tot een half jaar geleden. Helaas heeft KPN toen besloten dat alle koperklanten maar 1 ontvanger mogen gebruiken. De 2e werd gewoon afgesloten
hoe zien ze dit dan als ik de ene ontvanger uitzet zodat de andere aan kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 22:49
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:57:
[...]

Sinds 1 jan van dit jaar moeten apparaten een stand-by verbruik hebben van lager dan 1 watt. Canaldigitaal is eind vorig jaar ook met een nieuwe ontvanger gekomen, UPC is volgens mij ook bezig om het energieverbruik te verlagen. Aangezien de 1960 niet bepaald zuinig is zou er wel een andere ontvanger moeten komen. De 1963 gebruikt max 9,8 watt verder heeft deze een 1080P uitgang.
Wel vreemd 2 a 3 maanden geleden was geen sprake van een nieuwe ontvanger toen er op het itv forum een bericht stond van een nieuwe ontvanger.

Eind vorig jaar was al bekend dat er een update zou komen om de snelheid te verbeteren. Maar eerst wordt er gewerkt om het ITV platform stabiel te maken.
Moet KPN hier zo langzamerhand geen gehoor aan geven?
Mogen ze eigenlijk nog wel de 1960 verkopen met een dermate hoog stand-by energie verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:09:
[...]

hoe zien ze dit dan als ik de ene ontvanger uitzet zodat de andere aan kan,
Ze hebben vast niet hetzelfde serienummer ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
My-life schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:28:
[...]

Moet KPN hier zo langzamerhand geen gehoor aan geven?
Mogen ze eigenlijk nog wel de 1960 verkopen met een dermate hoog stand-by energie verbruik?
ze verkopen de 1960's niet weer.(alleen nog verhuren) dat betekend dus dat ze aan de 'norm voldoen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hmmm, mooi oplossing :( .

Dan houden we het voorlopig maar bij Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Als je de tuner even geschikt maakt voor ontvangst van HD (via instellingen) dan kan je op dit moment gratis naar KPN Extra HD kijken op kanaal 700. :9~

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giant2000 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:38:
Als je de tuner even geschikt maakt voor ontvangst van HD (via instellingen) dan kan je op dit moment gratis naar KPN Extra HD kijken op kanaal 700. :9~
Wow bedankt net even getest. Het werkt. :) Ziet er lekker strak uit.

Was het HD pakket hier maar beschikbaar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Krijg voor het eerst een ITV nieuwsbrief per email..is dit inderdaad nieuw, of ben ik automatisch aangemeld of zo. Uit de naamgeving mag ik opmaken dat dit maandelijks verstuurd (gaat) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Splinter Cell schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:04:
[...]

Wow bedankt net even getest. Het werkt. :) Ziet er lekker strak uit.

Was het HD pakket hier maar beschikbaar... :(
Ik kan me vergissen, maar.... als jij dit kanaal kan ontvangen kan je het HD pakket ook krijgen. Kwestie van een belletje naar KPN doen lijkt me?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kan je activeren via je menu instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giant2000 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:46:
[...]

Ik kan me vergissen, maar.... als jij dit kanaal kan ontvangen kan je het HD pakket ook krijgen. Kwestie van een belletje naar KPN doen lijkt me?
Telefonisch bestellen leverde niets op. Nog niet beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Splinter Cell op 15-10-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Splinter Cell schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

Telefonisch bestellen leverde niets op. Nog niet beschikbaar.
Technisch gezien is het wel leverbaar (anders kon je het HD kanaal ook niet ontvangen), maar administratief nog niet... zucht... lang leve de Koninklijke... Een beetje zakenmens verkoopt geen nee.
Ik heb hetzelfde gehad, download van weet ik hoeveel maar HD niet beschikbaar. Een paar weken later ineens wel.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

giant2000 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Technisch gezien is het wel leverbaar (anders kon je het HD kanaal ook niet ontvangen), maar administratief nog niet... zucht... lang leve de Koninklijke... Een beetje zakenmens verkoopt geen nee.
Ik heb hetzelfde gehad, download van weet ik hoeveel maar HD niet beschikbaar. Een paar weken later ineens wel.
Ook via de postcodecheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De HD aanvraag valt of staat bij de postcodecheck. Kom je daar niet doorheen dan kun je nog 20Mb/s hebben, bij KPN is het toch niet leverbaar. Hoe vreemd dat ook klinkt. De aanvraagsoftware loopt er gewoon op vast!
Ik kan nu HD aanvragen omdat de postcodecheck groen licht geeft. Dom, want als het wél meteen beschikbaar was had ik het al lang genomen. Inmiddels is het nieuwe er bij mij al af en wacht ik mooi tot 80-90% van de uitzendingen ook in HD uitgezonden worden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja, inderdaad die postcodecheck doet 'm. Wat vind je van de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Best wel strak, maar niet bepaald een oooohhhhh effect helaas.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
En opeens staat dit op de FP, op een Zondag nb:
nieuws: 'KPN komt met nieuwe Experia Box, Speedtouch en twee settopboxen'

Woohoo, snellere processor in VIP1903 en 1963 ( verschil is wel/niet icm harde schijf ) voor sneller zappen&navigeren.
Geen ventilator meer
Zuiniger
1080p

De belangrijkste verbeteringen t.o.v. huidige STB's.
Wat de EB's betreft, geen idee of dat een verbetering is, sinds ik de 789 heb, valt regelmatig rond 0200 de verbinding weg. Is maar heel even, en gebeurt te vaak om te denken dat ze dat op afstand doen.

De nieuwe EB's zijn alleen voor VDSL en Glas klanten, ADSL'ers met problemen icm 789vn zullen dus nog moeten wachten op de beloofde FW update voor het (hopelijk) oplossen van de problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 17-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Helaas komen ze waarschijnlijk pas begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
wordt hiermee ook de siemens SX552 vervangen? (ADSL)

En er komt, als ik het goed begrijp, ook een vervanger voor de 1960..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik was gisteren trouwens bij de vriend van m'n zusje in Apeldoorn. Die heeft ADSL icm. bellen icm. iTV met de harddisk-loze set top box (denk nog wel de oude).

Hij heeft er de 'huidige nieuwe' Experiabox voor koper klanten bij (van Arcadyan). Naar wat ik er van heb kunnen zien wel een snel ding! De web interface reageert iig erg snappy (heb 'm ff geholpen met wireless e.d. instellen). Niet echt uitgebreid naar de NAT instelmogelijkheden gekeken (stom) maar bv. wel gezien dat je de DHCP-scope kan instellen.

Maar goed... hebben hier mensen er last van dat, sinds de wijzigingen op het netwerk (en willicht ook de 1960 zelf?) van deze week, de 1960 weer ontzettend sloom en traag is? Navigeren om een opname terug te kijken of naar "programma gemist" gaat weer erg slakkerig en het ding reageert sowieso soms gewoon niet op toetsdrukken (terwijl je wel z'n "ik ontvang een IR signaal" ledje ziet knipperen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Had ook al het gevoel dat de STB weer trager is, vooral in de interface.
Koude start (EB+STB) helpt even heb ik het gevoel...maar de EB te vaak herstarten is geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij mij wordt iedere dag automatisch een koude start gedaan (schakelklok) en dat helpt helaas dus niets. En EB heb ik niet :D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deke
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Grootste ergernis van de huidige generatie STB's is de fan in ruststand. Bij ons staat er een op de slaapkamer, maar die gaat iedere avond uit vanwege de herrie van de fan.

Ik hoop dan ook snel een andere STB te krijgen zonder fan. Kan ie aan blijven staan en hoef ik niet iedere keer (min. 5 minuten) te wachten voordat ik TV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja de fan is hier niet de enige reden om de STB 's nachts uit te zetten. Hoofdreden is gewoon het belachelijk hoge standby-verbruik.

Overigens gok ik niet dat we de illusie hoeven te hebben dat iedereen zo'n nieuwe STB zal gaan krijgen. Zal wel alleen voor nieuwe klanten gelden.

Maakt ook niet uit, ik ben met een beetje geluk binnenkort KPN klant-af. Neem nu nog indirect ITV van ze af via Tweak Glasvezel, maar ga binnenkort over naar een aanbieder die TV van Glashart Media aanbiedt. Met fanloze set top box en TV streams die onveranderd van Technicolor aan de eindgebruiker doorgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:42:
Bij mij wordt iedere dag automatisch een koude start gedaan (schakelklok) en dat helpt helaas dus niets. En EB heb ik niet :D.
Je zou eens "software verwijderen" moeten doen. Bij een koude herstart alleen gebeurt dat namelijk niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb ik ook al meerdere keren gedaan, werkt niet (of slechts een paar uurtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik kreeg zojuist van de Tweak helpdesk antwoord op mijn vraag waarom ik al bijna een maand moet wachten op de vervanging van een defecte switch (zodat ik ook op m'n slaapkamer tv kan kijken). Switches zijn niet meer leverbaar door Tweak en moeten door de klant zelf aangeschaft worden ! ("U kunt uw defecte switch retour
sturen en u krijgt dan uw geld hiervoor terug. Ik verzoek u om bij een multimedia winkel een switch aan te
schaffen die multicast verkeer aan kan. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Uw servicedesk
"). Wat een raar bericht ! Je kan dus niet meer twee settop boxen aansluiten standaard, want Tweak levert de spullen daar niet voor. Het ding wat kapot is is van Sweex, maar wat moet ik nou aanschaffen ? Wat levert KPN als switch ? Kan iemand mij een betrouwbaar ding adviseren ?

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Deke schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:14:
Grootste ergernis van de huidige generatie STB's is de fan in ruststand. Bij ons staat er een op de slaapkamer, maar die gaat iedere avond uit vanwege de herrie van de fan.

Ik hoop dan ook snel een andere STB te krijgen zonder fan. Kan ie aan blijven staan en hoef ik niet iedere keer (min. 5 minuten) te wachten voordat ik TV kan kijken.
Ik heb in het verleden een 1910 gehad (het model zonder harddisk) en deze heeft geen fan, verder is het exact hetzelfde apparaat als de 1960. Het grootste nadeel zonder harddisk is dat je geen time-shift kun gebruiken of opnames kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
joop99 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:49:
[...]

Ik heb in het verleden een 1910 gehad (het model zonder harddisk) en deze heeft geen fan, verder is het exact hetzelfde apparaat als de 1960. Het grootste nadeel zonder harddisk is dat je geen time-shift kun gebruiken of opnames kunt maken.
Grappig... het grootste nadeel: geen time-shift en geen opname. Dat zijn de enige verschillen in gebruik dan ook.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Zouden wij als huidige klanten volgend jaar ook zo'n nieuwe STB kunnen aanvragen ? We hebben het apparaat tenslotte op huurbasis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
tja, als je kpn verteld dat jou huidige STB niet voldoet aan de EU energie norm.. dan heb je een redelijke kans lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Killerbert schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:04:
tja, als je kpn verteld dat jou huidige STB niet voldoet aan de EU energie norm.. dan heb je een redelijke kans lijkt mij ;)
Ik denk dat KPN alleen kapotte boxen ruilt, Het kost ze anders veel teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Killerbert schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:04:
Volgens mij is het hoge energieverbruik die niet voldoet aan de EU norm juist de reden dat ze de STB's nu verhuren. Best slim van KPN om het zo te omzeilen, ook al zijn wij (de consument) er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Yippie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Volgens mij is het hoge energieverbruik die niet voldoet aan de EU norm juist de reden dat ze de STB's nu verhuren. Best slim van KPN om het zo te omzeilen, ook al zijn wij (de consument) er niet blij mee.
Mwoah, die energienorm geldt voor apparaten die na 01-01-2010 een Europese type-goedkeuring hebben gekregen, daar is een overgangsregeling voor die de fabrikant forceert om het apparaat zuiniger te maken zodat het ook na 2010 nog ingevoerd mag worden. de xxx3 versies zijn daar het resultaat van en zijn al enige tijd leverbaar vanuit motorola. De oudere varianten zullen vast opraken en dus moet ook KPN de nieuwere versie aan gaan bieden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Yippie schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:16:
En opeens staat dit op de FP, op een Zondag nb:
nieuws: 'KPN komt met nieuwe Experia Box, Speedtouch en twee settopboxen'

Woohoo, snellere processor in VIP1903 en 1963 ( verschil is wel/niet icm harde schijf ) voor sneller zappen&navigeren.
Geen ventilator meer
Zuiniger
1080p
Dat wordt hoog tijd.. nu nog bedenken hoe ik aan zo'n box kan komen via KPN. Want de huidige is echt enorm traag.

Het liefst heb ik eigenlijk een mogelijkheid om Interactieve TV op de computer te bekijken, eventueel icm media center. Dat laatste lijkt mij voorlopig niet echt gegund te zijn, gezien ik in een KPN / UPC gebied woon.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 22-10-2010 11:24 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:47:
Ik was gisteren trouwens bij de vriend van m'n zusje in Apeldoorn. Die heeft ADSL icm. bellen icm. iTV met de harddisk-loze set top box (denk nog wel de oude).

Hij heeft er de 'huidige nieuwe' Experiabox voor koper klanten bij (van Arcadyan). Naar wat ik er van heb kunnen zien wel een snel ding! De web interface reageert iig erg snappy (heb 'm ff geholpen met wireless e.d. instellen). ...
Mijn dochter heeft nu ook een Arcadyan i.c.m. een zwarte 1960 HDD tuner en ik constadeer ook dat de besturing de normale snelheid benaderd die je gewend bent bij tv's en dvd recorders. Helaas is de zapsnelheid wel hetzelfde.
Het is dat die Arcadyan geen VDSL aan kan, anders zou ik graag willen ruilen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ehm, nu klinkt het alsof je zegt dat, door die Arcadyan, de 1960 sneller reageert. Ik had het qua snelheid puur over de web interface van de Arcadyan router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:25:
Ehm, nu klinkt het alsof je zegt dat, door die Arcadyan, de 1960 sneller reageert. Ik had het qua snelheid puur over de web interface van de Arcadyan router :)
Dat heb ik zelf inderdaad geconstateerd. Ik denk dat de Arcadyan sneller contact maakt met de centrale KPN i-tv server waardoor de bediening lekkerder gaat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik thuis op m'n glasvezel lijntje dan nog steeds een bagger response heb... in 3 verschillende setups:

* KPN Experiabox (TG789VN)
* Zyxel 2812 (modem dat Tweak, m'n ISP, aan het pilot'en is).
* Eigen infra bestaande uit OpenWRT router met .1q-tagging ingesteld voor het iTV netwerk.

Zappen is nog het minst erg, maar de rest (het menu, directe kanaalnummer invoer, etc.) is weer net zo slecht als voor de "uiterlijk update" van ong. 2 mnd. terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik denk dat de oude VDSL/glas routers of VDSL/Glas in het algemeen een lagere PING hebben.
Als ze daar nou eens achter zouden komen bij KPN...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, latency zal het probleem inderdaad echt niet moeten zijn ;). De latency over de PPPoE tunnel richting het Tweak/Cambrium netwerk is 6 ms. Dan moet de latency naar het iTV netwerk op VLAN4 toch ong. hetzelfde (of zelfs nog beter) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:55:
Mwa, latency zal het probleem inderdaad echt niet moeten zijn ;). De latency over de PPPoE tunnel richting het Tweak/Cambrium netwerk is 6 ms. Dan moet de latency naar het iTV netwerk op VLAN4 toch ong. hetzelfde (of zelfs nog beter) zijn.
Ik heb het nooit gemeten maar ik heb het idee dat de snelheid van de set-top box wisselt in de avonduren. Ik kan me voorstellen dat de performance mede afhankelijk is van de servers bij KPN (als hij daar zo' n beetje voor alles contact mee opneemt, m.a.w. als ze daar niet voldoende ijzer neerzetten dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je straks nog zo'n mooie 1963/1903 kunt hebben/krijgen maar dat de performance nog steeds slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
joop99 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:07:
[...]
Ik heb het nooit gemeten maar ik heb het idee dat de snelheid van de set-top box wisselt in de avonduren. Ik kan me voorstellen dat de performance mede afhankelijk is van de servers bij KPN (als hij daar zo' n beetje voor alles contact mee opneemt, m.a.w. als ze daar niet voldoende ijzer neerzetten dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je straks nog zo'n mooie 1963/1903 kunt hebben/krijgen maar dat de performance nog steeds slecht is.
Dit geldt in ieder geval niet voor de programmagids, die bij een koude start wordt gedownload.
Heb je langere tijd geen koude start gedaan (zeg 2 weken), dan klopt die niet meer, of is die incompleet.

Aangezien die net zo traag is als de UI, die niet elke keer over de kabel hoeft, is de kans groot dat de CPU te traag is, of het geheugen te weinig is, of een combi. Laat ze nou net die zaken hebben aangepakt bij de opvolger van de huidige STB's.

Bovendien wordt zoiets natuurlijk door zowel KPN als Motorola wel getest.
Los daarvan zijn er ook nog andere landen/klanten die Motorola's IPTV platform gebruiken.

Hoop als ze straks leverbaar zijn, ze ook live getest kunnen worden bij een Primafoon winkel ofzo.
Het zien cq zelf ervaren blijft elk verkooppraatje overstijgen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 27-10-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Yippie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Dit geldt in ieder geval niet voor de programmagids, die bij een koude start wordt gedownload.
Heb je langere tijd geen koude start gedaan (zeg 2 weken), dan klopt die niet meer, of is die incompleet.
Dan hebben wij vast een heel bijzondere 1960 ( twee stuks zelfs ) want die bij ons hebben al maanden geen koude start gedaan en zijn qua programmagids volledig uptodate.
Lijkt mij eerder dat het proces dan ook anders werkt, meer in de richting van :
Bij een koude start zijn er helemaal geen gegevens meer en worden deze allemaal gedownload tot een week of twee vooruit.
Vervolgens worden deze gegevens op gezette tijden bijgewerkt en aangezien dat alleen updates zijn hoeft dat ook niet zo lang te duren en merk je er niets van ( is ons tenminste nog nooit opgevallen dat er iets geupdate wordt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
ninjazx9r98 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Dan hebben wij vast een heel bijzondere 1960 ( twee stuks zelfs ) want die bij ons hebben al maanden geen koude start gedaan en zijn qua programmagids volledig uptodate.
Lijkt mij eerder dat het proces dan ook anders werkt, meer in de richting van :
Bij een koude start zijn er helemaal geen gegevens meer en worden deze allemaal gedownload tot een week of twee vooruit.
Vervolgens worden deze gegevens op gezette tijden bijgewerkt en aangezien dat alleen updates zijn hoeft dat ook niet zo lang te duren en merk je er niets van ( is ons tenminste nog nooit opgevallen dat er iets geupdate wordt )
Zo werkt dat volgend mij ook. Ik heb wel eens een programma van Eurosport2 via de EPG een week vooruit geprogrammeerd en bleek er niks opgenomen te zijn omdat er een programmawijziging tussendoor was geweest.

Overigens, het schijnt dat er tussendoor een software update is geweest afgelopen week, versie he30.mpp2.rel6-10. Het schijnt dat het menu wat sneller is geworden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
ninjazx9r98 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Dan hebben wij vast een heel bijzondere 1960 ( twee stuks zelfs )
Kan je ze alle 2 nog gebruiken dan? Dacht dat niet meer kon.
Heb er hier ook twee, alleen heb op dit moment een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Marc3l schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:40:
[...]

Glasvezelklant denk ik.

Over nieuwe software: er is inderdaad een bugfix update uitgerold deze week. _/-\o_

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Marc3l schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:40:
[...]

Kan ze inderdaad allebei gebruiken en wat Great2000 al aangeeft klopt, wij hebben glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik nu dat er een opvolger van de 1960 is? Ik loop me constant te ergeren aan de traagheid van het zappen en de menu's. Is deze box sneller en hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:26:
Lees ik nu dat er een opvolger van de 1960 is? Ik loop me constant te ergeren aan de traagheid van het zappen en de menu's. Is deze box sneller en hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze krijg?
Er zijn op dit moment 2 tuners: de 1960 met harde schijf en de 1910 zonder harde schijf. Inderdaad is er één en ander uitgelekt over een nieuw model, maar KPN heeft officieel nog niks gepresenteerd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nu wel met kpn interactieve tv een eigen modem gebruiken of is dit niet mogelijk? Ik heb net het pakket kunnen wijzigen. Het gaat via internet dus lijkt het mij vrij logisch dat je elke type router ervoor kunt gebruiken? Als je alleen de decorder van interactieve tv op nummer 3 zet van je modem?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Achillas, officieel kan dat niet, technisch kan dat wel met redelijk veel netwerk ervaring.
Heb je IPB, dan is het helemaal uitgesloten.

Je post is overigens wel wat onduidelijk, eerst vraag je of het mogelijk is een andere modem te gebruiken, en dan heb je het over een router. Voor de duidelijkheid, de EB is beide.

[ Voor 40% gewijzigd door Yippie op 30-10-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:40:
@Achillas, officieel kan dat niet, technisch kan dat wel met redelijk veel netwerk ervaring.
Heb je IPB, dan is het helemaal uitgesloten.

Je post is overigens wel wat onduidelijk, eerst vraag je of het mogelijk is een andere modem te gebruiken, en dan heb je het over een router. Voor de duidelijkheid, de EB is beide.
Post is duidelijk zat, zoals ik al zei, een modem of router zijn tegenwoordig vaak het zelfde. Een modem zie je tegenwoordig amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:?

een modem en router zijn 2 verschillende dingen...
dat ze tegenwoordig vaak een router in een modem stoppen is een ander verhaal en internet zonder modem is erg saai
als je het verschil niet weet moet je dit maar eens uitzoeken.

je post is dus niet duidelijk zat, maar ik ga er vanuit dat je niet een router of een modem, maar een switch bedoelt. deze kun je wel gewoon aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Nobody op 31-10-2010 17:05 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik sluit mij aan bij Mr.Nobody
er zijn degelijke grote verschillen tussen een modem en een router.

je post was niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:05:
:?

een modem en router zijn 2 verschillende dingen...
dat ze tegenwoordig vaak een router in een modem stoppen is een ander verhaal en internet zonder modem is erg saai
als je het verschil niet weet moet je dit maar eens uitzoeken.

je post is dus niet duidelijk zat, maar ik ga er vanuit dat je niet een router of een modem, maar een switch bedoelt. deze kun je wel gewoon aansluiten.
Nogmaals, als het voor jou, niet duidelijk genoeg is dan moet jij jezelf te raden gaan aan waar het ligt. En om even terug te komen op je stelling. De meeste routers fungeren tegenwoordig ook als modems. Nergens worden die verschillen ontkent. Daarnaast kan men tegenwoordig verwachten als de term
''router'' gebruikt wordt dit simpelweg meteen ook de modem is op een internet aansluiting. Dat soort dingen mag je achterwege laten.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 02-11-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wikipedia schept duidelijkheid:

Een router (uitspraak: Brits: roeter, Amerikaans: rauter) is een apparaat dat twee of meer verschillende computernetwerken aan elkaar verbindt, bijvoorbeeld internet en een bedrijfsnetwerk, en pakketten data van het ene naar het andere netwerk verzendt. Een router kan gezien worden als een schakelapparaat voor datapakketten dat actief is op OSI-laag 3. Dit in tegenstelling tot een hub, die op laag 1 werkt en een switch, die opereert op OSI-laag 2.

De modem is een apparaat waarmee informatiesignalen geschikt gemaakt worden om over een kanaal te worden getransporteerd. Tegenwoordig gaat het meestal om digitale informatie die over een analoge telefoonlijn, een andere (lange) kabelverbinding, of draadloos wordt verstuurd. Meestal betreft het een dataverbinding tussen computers. Ook op andere gebieden zijn modems in gebruik, zoals bij radio-verkeer, waar een modem ervoor zorgt dat de informatie geschikt gemaakt wordt om via een draadloze verbinding te worden overgebracht.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:34:
Wikipedia schept duidelijkheid:

Een router (uitspraak: Brits: roeter, Amerikaans: rauter) is een apparaat dat twee of meer verschillende computernetwerken aan elkaar verbindt, bijvoorbeeld internet en een bedrijfsnetwerk, en pakketten data van het ene naar het andere netwerk verzendt. Een router kan gezien worden als een schakelapparaat voor datapakketten dat actief is op OSI-laag 3. Dit in tegenstelling tot een hub, die op laag 1 werkt en een switch, die opereert op OSI-laag 2.

De modem is een apparaat waarmee informatiesignalen geschikt gemaakt worden om over een kanaal te worden getransporteerd. Tegenwoordig gaat het meestal om digitale informatie die over een analoge telefoonlijn, een andere (lange) kabelverbinding, of draadloos wordt verstuurd. Meestal betreft het een dataverbinding tussen computers. Ook op andere gebieden zijn modems in gebruik, zoals bij radio-verkeer, waar een modem ervoor zorgt dat de informatie geschikt gemaakt wordt om via een draadloze verbinding te worden overgebracht.
Zoals ik al zei, de verschillen worden niet ontkent, feit is wel dat recente routers tegenwoordig ook als modems fungeren op internetaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
ninjazx9r98 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:32:
[...]

Kan ze inderdaad allebei gebruiken en wat Great2000 al aangeeft klopt, wij hebben glasvezel.
Ah zo thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Proeftijd van PlusPakket is inmiddels verlopen. Extra TV-zenders zijn verdwenen. Maar de extra zenders voor uitzendinggemist staan er nog wel in. Denk dat dit toch gratis is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:38:
[...]

Zoals ik al zei, de verschillen worden niet ontkent, feit is wel dat recente routers tegenwoordig ook als modems fungeren op internetaansluitingen.
Dit mag je achterwege laten...

Dus, een modem is een modem en een router is een router, een router met een modem is een router met een modem en een modem met een router is modem met een router en een switch is een switch en die vindt je dan ook weer vaak in een router, want dan kun je meerdere netwerken of meerdere computers aan je router hangen, die je dan weer aan je modem hangt, want anders wordt het internet heel saai zoals Mr. Nobody ons al leerde, tenzij je een router hebt met ingebouwde modem, dan kun je je router met modem meteen in je telefoongaatje, danwel coaxgaatje steken, al naar gelieven van de leverancier van je warm, danwel koud stromend internet.
En dan heb je ook nog modems met een ingebouwde router én een antenne op het dak, maar daarover de volgende keer meer....

Het verdient dus aanbeveling deze termen allemaal niet door elkaar te gebruiken als je hetzelfde bedoelt, want dan snapt er niemand nix nie'meer van.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 02-11-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet op normale toon kan posten, post dan niet.

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 02-11-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Please don't feed the trolls! ;)
Overigens is de fiber-unit hier toch echt een modem en geen router....

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 02-11-2010 15:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:05
Inderdaad zijn de extra zenders verdwenen, echter de opgenomen programma's van deze zenders ook, hebben jullie dat ook?

Vind dat eigenlijk niet kunnen (en hij geeft nog steeds aan dat de harde schijf bijna vol is).

Edit: even gebeld, aardige meneer vond het ook vreemd, pluspakket aangezet ( 3 maanden voor 50% ) en opgenomen programma's zijn weer zichtbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door buldogwtf op 01-11-2010 22:09 ]

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Splinter Cell schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:41:
Proeftijd van PlusPakket is inmiddels verlopen. Extra TV-zenders zijn verdwenen. Maar de extra zenders voor uitzendinggemist staan er nog wel in. Denk dat dit toch gratis is geworden. :)
Klopt. Je krijgt nu standaard bij Programma Gemist alle zenders (RTL 4,5,7 Veronica en dergelijke). Echter wel alleen vandaag en gisteren als je geen pluspakket hebt. Met pluspakket is het tot 10 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Damocles.NL op 01-11-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
buldogwtf schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:22:
Inderdaad zijn de extra zenders verdwenen, echter de opgenomen programma's van deze zenders ook, hebben jullie dat ook?

Vind dat eigenlijk niet kunnen (en hij geeft nog steeds aan dat de harde schijf bijna vol is).

Edit: even gebeld, aardige meneer vond het ook vreemd, pluspakket aangezet ( 3 maanden voor 50% ) en opgenomen programma's zijn weer zichtbaar.
Ik heb dat al eens aangekaart bij KPN (bij de gratis Eredivisie en Sport1 acties): zo'n maand een gratis pakket aanbieden is leuk, maar waarschuw de gebruiker wel dat ook de opnames niet meer terug te zien zijn als het pakket is stopgezet. Als reactie geeft KPN dat de opnames automatisch zullen worden gewist als de schijf volloopt. Tenzij je hebt aangegeven dat de opnames niet gewist mogen worden. In dat geval blijven ze er op staan en zijn ze pas weer zichtbaar als het pakket weer actief is.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 02-11-2010 08:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Achillias vs. Ivootje eindigt bij deze.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 02-11-2010 11:00 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
buldogwtf schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:22:
Lijkt mij niet geheel onlogisch, anders neem je een gratis of goedkoop proefabootje, of je gebruikt je recht op 14 dagen bedenktijd bij online aankopen, laat je harddisk een paar weken snorren op film 1 en gaat vervolgens daarna genieten van alle gratis of heel goedkoop verkregen films. Gratis proefabo's organiseert de KPN niet alleen, daar heeft ze de instemming van zenders als Film 1, Eredivisie Live en Private voor nodig. Hun content wordt tenslotten tijdelijk gratis, danwel voor weinig vertoont. Dan gaan deze zenders het niet waarderen als vervolgens alle gebruikers hun HD vol hebben staan met hun content.

Wat mij meer verwonderde was dat ik er anderhalve week geleden bij toeval achter kwam dat we meer zenders hadden dan we betaalden. Ik zat er meer aan te denken dat iemand bij de KPN een foutje in de rechten had gemaakt. Gezien de posts hier is er dus sprake geweest van een proefpakket. Marketingtechnisch lijkt het mij handig om je abonnee's daarvan op de hoogte te stellen...
Wel wist ik dat Ziggo deze maand een actie heeft op Eredivisie Live. Daarop ben ik bij KPN gaan kijken of zij dat ook hadden, maar kon op de site niets vinden. Blijkbaar hadden ze ook een soort van actie, maar hebben daar niet, voor mij opvallend genoeg, over gecommuniceerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Ivootje op 02-11-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Btw, mijn excuses aan degenen die mijn eerdere post als negatief hebben opgepikt! Ik realiseerde me tijdens het typen onvoldoende dat een forum te weinig meta-informatie bevat om mijn grote knipoog zichtbaar te maken. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Onaangekondigde actie van KPN? Het kidspakket is voor iedereen vrijgegeven.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de HDMI-aansluiting op de TV-ontvanger (Motorola 1960) alleen maar om een (HD)TV op aan te sluiten? Wij zouden hem graag omgekeerd willen gebruiken om een laptop (met films) op de TV ontvanger aan te sluiten (omdat onze TV geen HDMI-aansluiting heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:33:
Is de HDMI-aansluiting op de TV-ontvanger (Motorola 1960) alleen maar om een (HD)TV op aan te sluiten? Wij zouden hem graag omgekeerd willen gebruiken om een laptop (met films) op de TV ontvanger aan te sluiten (omdat onze TV geen HDMI-aansluiting heeft).
De KPN tuner gebruiken om films op te zetten vanaf je computer?
Dat zou je wel willen en velen met je maar dat kan niet.
De tuner af laten spelen op je laptop?
Ook dat kan niet, je laptop heeft net als de tuner alleen een HDMI uitgang. HDMI-in kaarten bestaan wel, maar zijn duur en werken alleen als de HDCP kopiëerbeveiliging niet van toepassing is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm dan hebben we voor niks die dure HDMI-kabel gekocht, maar weer doorverkopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:01
Sinds deze week hebben wij ook interactieve TV van KPN. Wat mij opvalt is dat uitzending gemist regelmatig hapert (Beeld staat even stil of blokjes). Hebben meer mensen hier last van (ik heb een 16 Mbit ADSL) abo waarmee ik een 11,5 Mbit download haal. Gewone zenders gaan wel goed.

Overigens vind ik de ontvanger verschrikkelijk traag. Deze bevat nu de laatste firmware. Als ik op het guide knopje druk, duurt het zeker 5 a 10 seconden voordat EPG op het scherm komt. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:11
Rendier2710 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:32:
Sinds deze week hebben wij ook interactieve TV van KPN. Wat mij opvalt is dat uitzending gemist regelmatig hapert (Beeld staat even stil of blokjes). Hebben meer mensen hier last van (ik heb een 16 Mbit ADSL) abo waarmee ik een 11,5 Mbit download haal. Gewone zenders gaan wel goed.
Dit probleem heb ik ook ondervonden, soms reageert de box op dat moment ook nog minder dan gebruikelijk.
Overigens vind ik de ontvanger verschrikkelijk traag. Deze bevat nu de laatste firmware. Als ik op het guide knopje druk, duurt het zeker 5 a 10 seconden voordat EPG op het scherm komt. Is dit normaal?
Dit is normaal, de huidige settopboxen van KPN zijn gewoonweg beroerd traag, soms ook bij zappen.

Hoop eigenlijk erop vervanging te scoren van de experiabox en de motorola settopbox zodra ze begin 2011 met de nieuwe modems en settopboxen komen. Ik heb namelijk ook nog de Siemens SX552 modem die het uberhaubt niet leuk vind constant een gross data te moeten versjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]11,5 Mbit download
[quote]

dit is totale download , haal hier 6mb af ivm je tv en zie wat er overblijft.
ben zelf al 3 weken met kpn aan het bellen/mailen etc om een storing opgelost te krijgen.

totale snelheid 9mb hier beeld valt 30 keer per dag weg omdat de dslconnectie verbroken word.
in vogelvlucht wat er gedaan is
tv ontvanger vervangen
stekkeraansluiting opnieuw aangesloten( dat ding waar je kabel inprikt)
in de wijkcentrale de kabel omgeprikt
stekkeraansluiting opnieuw aangesloten( dat ding waar je kabel inprikt) 2e keer
gisteren zijn ze voor de 4 keer langsgeweest
de professionele oplossing van KPN
verwijder het israpunt en monteur de dslkabel vanaf het modem rechtstreeks aan de grondkabel die het huis binnenkomt. _/-\o_ _/-\o_
zojuist maar weer gebeld dat dit onacceptabel is. hopelijk komen ze aankomende week de boel ( 5e keer ) nu fatsoenlijk aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:46:
[quote]

ben zelf al 3 weken met kpn aan het bellen/mailen etc om een storing opgelost te krijgen.

totale snelheid 9mb hier beeld valt 30 keer per dag weg omdat de dslconnectie verbroken word.
in vogelvlucht wat er gedaan is
tv ontvanger vervangen
stekkeraansluiting opnieuw aangesloten( dat ding waar je kabel inprikt)
in de wijkcentrale de kabel omgeprikt
stekkeraansluiting opnieuw aangesloten( dat ding waar je kabel inprikt) 2e keer
gisteren zijn ze voor de 4 keer langsgeweest
de professionele oplossing van KPN
verwijder het israpunt en monteur de dslkabel vanaf het modem rechtstreeks aan de grondkabel die het huis binnenkomt. _/-\o_ _/-\o_
zojuist maar weer gebeld dat dit onacceptabel is. hopelijk komen ze aankomende week de boel ( 5e keer ) nu fatsoenlijk aansluiten
Wat is daar zo onacceptabel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 14:36
[...]
Volgens mij ga je hier een beetje te kort door de bocht. 16 Mbit is een maximale waarde voor internet. Een downloadsnelheid van 11,5 Mbit is niet perfect, maar ook weer niet super slecht. Normaal gesproken gaan daar geen Mbit's meer af vanwege TV kijken. In de meeste gevallen is je modem ook hoger ingetraind dan 16 Mbit down, juist vanwege de capaciteit die nodig is voor TV kijken. Door verschillende oorzaken (zowel aan consument- als aan KPN-zijde) kan het echter zo zijn dat je modem te laag is ingetraind en dan zullen de Mbit's die nodig zijn voor het TV kijken wel gedeeld moeten worden met het internetten.
Zo heb ik het begrepen althans, dus ik word graag verbeterd mocht ik het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:01
[quote]
Ik ben ook niet ontevreden met mijn 11,5 Mbit. Het maakt ook niet uit of ik nou met 1,4 MB/sec van de news server aan het downloaden ben, of dat ik mijn pc uit heb staan. Het beeld van uitzending gemist schokt altijd een beetje. De "gewone" kanalen hebben hier geen last van. Ook kanaal 700 (HD) niet.

Ik was benieuwd of meer mensen dit ervaren (ik heb zelf het vermoeden dat men bij KPN niet genoeg bandbreedte reserveert namelijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de motorola 1963 gaat brengen qa performance en stab.

De aan/uit knop is nu ook pleite, ze werden gek denk ik van al die reboots.
Nu stekkertje trekken. >:) >:) >:)

Ik ga van de week eens kijken bij een kpn winkel of de 1963 echt vlotter is, er schijnt een snellere processor in te zitten.
Wat met name de zapsnelheid ten goede komt.(dus dat is ook de mede reden van het traag zappen dus)

[ Voor 46% gewijzigd door Supertip op 15-11-2010 00:46 . Reden: kon niet slapen 8)7 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lijkt me ook wel handig een aantal links in de TS op te nemen:

Overzicht foutcodes bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Wat is daar zo onacceptabel aan?
[quote]

simpel de verantwoording van KPN gaat tot en met het isra punt, de aansluitingen nadien zijn de verantwoording van de contractant
als dus een kpn monteur het isra punt niet meer gebruikt maar de dslkabel direct ana de grondkabel aansluit is het technisch niet correct aangesloten. tevens zouden ze mij na 3 uur pas bellen voor een afspraak ipv onaangekondigt op de stoep staan.

mbt de snelheid hier genoemd
als je een 8mb abbo hebt zou je snelheid dus 8 + 6 is 14mb moeten zijn en dus niet 9mb totaal zoals in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Supertip schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:58:
De aan/uit knop is nu ook pleite, ze werden gek denk ik van al die reboots.
Nu stekkertje trekken. >:) >:) >:)
Wat raar... kun je er maar beter een aan/uit schakelaar van €0,50 tussenzetten.
Ik ben benieuwd naar de ervaring t.o.v. de 1960.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben ook heel benieuwd wanneer de eersten de 1963 krijgen en of er ook snel tweakers hier zullen zijn met ervaring met deze box.

Wat betreft die schakelaar: Als dat ding in 'standby' gewoon netjes terug zakt naar ong. 1-2 watt stroomverbruik en zou ik zelf geen behoefte meer hebben aan een schakelaar (en hier zit hij toch in een klik aan klik uit schakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 14:36
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:38:
mbt de snelheid hier genoemd
als je een 8mb abbo hebt zou je snelheid dus 8 + 6 is 14mb moeten zijn en dus niet 9mb totaal zoals in mijn geval.
Klopt, maar die 14 Mbit zou dus de waarde in je modem moeten zijn, niet de downloadsnelheid op je pc. Het ging mij erom dat je verkeerde info gaf. Je quote iemand die zegt dat hij 11,5 Mbit downloadsnelheid heeft en je zegt vervolgens dat dat de totale snelheid is en dat daar nog 6 Mbit afgaat voor TV.

Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp van haperingen in uitzending gemist. Ik gebruik uitzending gemist vooral in de ochtenden en dan heb ik eigenlijk nooit last van schokken. Ik zal eens kijken of het 's avonds wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar die 14 Mbit zou dus de waarde in je modem moeten zijn, niet de downloadsnelheid op je pc
mee eens maar in mijn geval is de snelheid op het moden 9mb dus op de pc slechts 4mb
dit volgens http://speedtest.kpn.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

eymey schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:44:
Ik ben ook heel benieuwd wanneer de eersten de 1963 krijgen en of er ook snel tweakers hier zullen zijn met ervaring met deze box.

Wat betreft die schakelaar: Als dat ding in 'standby' gewoon netjes terug zakt naar ong. 1-2 watt stroomverbruik en zou ik zelf geen behoefte meer hebben aan een schakelaar (en hier zit hij toch in een klik aan klik uit schakelaar).
schakelaar heeft geen zin meer op dit apparaat, er wordt nu gebruik gemaakt van een adapter (in het snoer of een stekkeradapter)

echt een gemiste kans om er geen lcd display in te doen, waar je makkelijk de naam van het radio station in kunt weergeven (zodat je de tv niet aan hoeft te zetten)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat een schakelaar geen zin meer heeft (want dat snap ik ook wel met een externe adapter) doet niets af aan het feit dat het apparaat dan WEL gewoon zich moet 'gedragen' in standby.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
roelbb schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:22:
[...]
knip.

echt een gemiste kans om er geen lcd display in te doen, waar je makkelijk de naam van het radio station in kunt weergeven (zodat je de tv niet aan hoeft te zetten)
Als ik de info uit deze link zie, is dat nog niet helemaal duidelijk, maar lijkt het tegendeel waar.
Je zal in ieder geval zien, welke zender je bekijkt/luistert, en of het radio of tv is.

Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/14001_01.png
Onderdelen voorkant:

1. Controlelampje opname (rood):
Interactieve TV ontvanger (tuner) is aan het opnemen
2. Controlelampje (groen):
TV-ontvanger staat aan en is klaar voor gebruik
3. Controlelampje (rood):
Continu rood: Interactieve TV ontvanger (tuner) staat in de stand-by
Rood knipperend: TV-ontvanger ontvangt infrarood (IR) opdrachten van afstandsbediening.
4. Display:
Geeft informatie zoals zendernummer
5. 'TV' en 'Radio' navigatietoetsen:
6. Navigatietoetsen:
Toetsen voor navigeren zonder afstandsbediening
7. Stand-by toets:
Aan/uit-tiptoets
8. Menu tiptoets:
Hiermee opent u het menu van Interactieve TV
9. 'Terug' navigatietoets

http://kpn-customer.custh...4001&p_created=1288791397

In de specs op de Motorola pagina, staat er bij het onderdeel key features o.a. optional - front panel display and control keys. Afgegaan van de eerdere link naar de KPN help pagina's, is dus wel te concluderen dat ze die optionele versie hebben genomen. Wat er precies op weergegeven kan worden is alleen niet goed terug te vinden.

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

@ yippie

je haalt LCD en LED door elkaar.

Het display waar kpn het overheeft is een 4-voudig 13 elements LED display. Ik had het over een LCD display, wat veel meer kan weergeven zoals radio stations namen (en dus niet een nummer waar je de lijst op na moet slaan om te zien welk radio station je hebt)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag op de kop af 1 maand verder en nog steeds 20 keer per dag de dsl verbinding eruit klappen
zojuist voor de 6e keer een monteur gehad, thuis, straatkast en centrale nagekeken echter nog steeds geen oplossing, mogelijk centrale storing word er gezegt
kan iemand onderstaande voor mij even uitleggen wat wat precies is?
xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 9018 kbit/s, upstream: 774 kbit/s; output Power Down: 19.4 dBm, Up: 12.2 dBm; line Attenuation Down: 25.5 dB, Up: 12.7 dB; snr Margin Down: 10.1 dB, Up: 6.9 dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:23:
vandaag op de kop af 1 maand verder en nog steeds 20 keer per dag de dsl verbinding eruit klappen
zojuist voor de 6e keer een monteur gehad, thuis, straatkast en centrale nagekeken echter nog steeds geen oplossing, mogelijk centrale storing word er gezegt
kan iemand onderstaande voor mij even uitleggen wat wat precies is?
xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 9018 kbit/s, upstream: 774 kbit/s; output Power Down: 19.4 dBm, Up: 12.2 dBm; line Attenuation Down: 25.5 dB, Up: 12.7 dB; snr Margin Down: 10.1 dB, Up: 6.9 dB)
Tijd om glasvezel te nemen ?

Waarden zien er beter uit dan mij en dan toch een slechte verbinding ? Hmm.

Ja, ik heb regelmatig dat de modem lijkt vast te lopen, of, i.i.g. dat het draadloze netwerk ineens niet meer bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Heb sinds een een aantal dagen last van wegvallende tv-verbinding en mijn dsl snelheid is van 16.500 kbps naar 12.500 kbps gezakt...??.. meer mensen last van iets dergelijks?

Bij de tv dacht ik dus dat het aan een brakke utp kabel lag, dus kabel vervangen, maar dat heeft niet mogen helpen.

Het internet klapte er een week of wat geleden bij mij om de haverklap uit, meldingen dat de verbinding door gebruiker zou zijn beeindigd of dat de inactiviteits-timeout bereikt was, wat dat ook mogen wezen. Nu wel al een aantal dagen weer stabiele verbinding, maar mijn snelheid is wel met zo'n 25% afgenomen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag avond weer een monteur langsgeweest zogenoemde snelheidtest op de kabel gedaan
hieruit bleek dat de kabel zonder problemen 18mbit kan halen gezien de afstand tussen huis en centrale
probleem zit hem dus in de centrale, diezelfde avond weer 6 keer geen dsn connectie
en zaterdag vanaf 7 uur tot 23 uur helemaal geen signaal.
vervolgens op het modem gekeken, modem heeft nu een dsl connectie van 4,9mb,
oftewel pc aan betekent geen tv meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10
navlim schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:58:
Heb sinds een een aantal dagen last van wegvallende tv-verbinding en mijn dsl snelheid is van 16.500 kbps naar 12.500 kbps gezakt...??.. meer mensen last van iets dergelijks?

Bij de tv dacht ik dus dat het aan een brakke utp kabel lag, dus kabel vervangen, maar dat heeft niet mogen helpen.

Het internet klapte er een week of wat geleden bij mij om de haverklap uit, meldingen dat de verbinding door gebruiker zou zijn beeindigd of dat de inactiviteits-timeout bereikt was, wat dat ook mogen wezen. Nu wel al een aantal dagen weer stabiele verbinding, maar mijn snelheid is wel met zo'n 25% afgenomen.
Ik heb begrepen dat er een stabilteitscontrole op de lijn zit die je snelheid terugschroeft wanneer de lijn instabiel lijkt. (Heb ook gehoord dat wanneer je de modem regelmatig uit zet dat deze stabilitietscontrole dan denkt dat de lijn instabiel is en je snelheid verlaagd). Ik ben de naam van het systeem even kwijt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt die check loopt per etmaal, correctie vind normaliter snachts tussen 2 en 3 plaats
echter als de instabiliteit te groot word gaat grijpt tie gelijk in, daarom kan het ook 3 dagen duren voordat de verbinding weer op oude snelheid zit.
Pagina: 1 ... 21 ... 46 Laatste