Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 319232
Hier nog geen updateDj-sannieboy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:44:
Zeker de nieuwe update binnen. Heb hier nog niet gekeken, vanmiddag maar eens kijken.
update van itv forum
Afgelopen nacht heeft wederom een deel van de klanten de nieuwe software gekregen. De aankomende nachten zal steeds een deel van de klanten deze update krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 14-09-2010 09:35 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Normaal horen daar ook de glasvezel klanten bij.eymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:40:
En gaat het, als ze het over "een deel van" hebben, dan alleen om ADSL/VDSL klanten of behoren de glas klanten ook tot deze categorie?

Hi
Zappen vond ik nog nieteens zo heel erg irritant. Het trage klikken door menu's heen en de EPG is echt mijn no. 1 annoyance.....
Dat is ook 100% sneller geworden. In het "blauwe menu" navigeer je redelijk probleemloos naar bijv. uitzending gemist. Ook het daadwerkelijke kiezen van een programma, wat voorheen echt een crime was, gaat nu soepel. Dat is dus een dikke pluseymey schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:26:
En de menu's? Bv. de snelheid van het browsen in Uitzending gemist (wat in de "Sven reclame" zo ongelofelijk mooi zou moeten gaan)?
Zappen vond ik nog nieteens zo heel erg irritant. Het trage klikken door menu's heen en de EPG is echt mijn no. 1 annoyance.....
Hi
Nu nog de opstarttijd en het stroomverbruik en dan zijn we er helemaal
ook beter is dat je nu de opname tijd voor en na het programma kan instellen...
Dat was voor de laatste update ook gewoon mogelijk.thvers schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:48:
ja vanacht stond mijn ding ook telkens uptedaten... nu is die wel lekker snel geworden gelukkig:D
ook beter is dat je nu de opname tijd voor en na het programma kan instellen...
Ja maar, de betreffende reclame is wel even heel wat anders, en werkelijkheid ligt daar ver van af.s010706 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:08:
[...]
Dat is ook 100% sneller geworden. In het "blauwe menu" navigeer je redelijk probleemloos naar bijv. uitzending gemist. Ook het daadwerkelijke kiezen van een programma, wat voorheen echt een crime was, gaat nu soepel. Dat is dus een dikke plus
Het is nu wel goed te doen.
[ Voor 41% gewijzigd door Yippie op 14-09-2010 21:16 ]
Nee hoorYippie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:13:
[...]
Dat was voor de laatste update ook gewoon mogelijk.

Vanavond eventjes m'n oude 1960 uit m'n ITV via ADSL tijd aangesloten op de glasvezel lijnJa maar, de betreffende reclame is wel even heel wat anders, en werkelijkheid ligt daar ver van af.
Het is nu wel goed te doen.
Hij is inderdaad een stuk vlotter geworden! Nog niet zo vlot als in de reclame gesuggereerd wordt en ook van de 'echte' button-press look&feel die de schermen in het spotje hebben zie ik niets terug. Maar het is nu idd heel goed te doen! Zappen vind ik voor een IPTV netwerk goed te doen en vooral het door de menu's heen klikken voor "programma gemist" is nu eindelijk geen hel meer.
1 ding, nog even met betrekking tot die default aan- en uitlooptijden bij opnames, vind ik wel uitermate teleurstellend:
Ik dacht dat KPN ook iets zou doen om het inplannen van het opnemen van achtereenvolgende programma's makkelijker te maken. Niets is minder waar
Ook vandaag nog geen "Swen update" dus nog zeker een 1 nachtje slapenDj-sannieboy schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:03:
Hier nog steeds geen update. Ben benieuwd of die morgen wordt geupdate.
Vannacht zelfs in het systeem-menu ff de software verwijderd voordat ik 'm met de schakelklok uit heb gezet. Maar vanochtend na het automatisch inschakelen nog steeds de oude software binnen gekregen....
Ik behoor sinds gisteren ook tot de kpn glasvezel/interactieve TV club.
Nu hoorde ik van de verkoper dat je de interactieve tv box op het dreambox netwerk aan kunt sluiten, is er iemand die daar meer over weet.
En waar kan ik trouwens checken welke softwareversie ik heb? Want ik vind de menu's ook zwaar traag gaan.
Check vooral ook eens het "uitzending gemist" menu. Daar zitten echt grote verbeteringen in snelheid in. Voor de rest is hij inderdaad nog steeds niet "super snappy". Maar al een stuk minder tergendwkleunen schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:31:
Hier wel de nieuwe software binnen, lijkt idd wel een verbetering te zijn. Zappen gaat een stuk sneller. Menu lijkt ook wel iets beter te werken, maar nog niet echt super snel, nmm.
Maar met name de gids en het inplannen van opnames mag nog steeds veel sneller.
@Donnie1992: ITV box op het "dreambox netwerk" aansluiten? Yeah right
* Zet je ontvanger 'hard' uit met schakelaar op de achterkant
* Zet 'm weer aan en druk bij het eerste bolletje dat geel wordt op de menu knop
[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 15-09-2010 10:08 ]
Had zelf ook al even gekeken, helaas. Duurt wel lang zeg.Anoniem: 319232 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:49:
[...]
Ook vandaag nog geen "Swen update" dus nog zeker een 1 nachtje slapen

Hij is nu binnenDj-sannieboy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:27:
[...]
Had zelf ook al even gekeken, helaas. Duurt wel lang zeg.
Op glasvezel hier nog steeds niet

Weet iemand met connecties op ipbforum.nl of het KPN ITV forum trouwens of KPN nog denkt op korte termijn iets aan het opneem-probleem te gaan doen? Dus dat je, wanneer je aan- en uitlooptijd default instelt, standaard een conflict krijgt als je opeenvolgende programma's opneemt
KPN geeft haar eigen glasvezel gebruikers natuurlijk voorrang !!!!!!!!.
Zal vermoedelijk wel een aparte groep zijn vermoed ik, dus nog zeker 1 nachtje slapen.
Ik zal vandaag de aan- en uitloop tijden ook testen maar volgens de reactie van KPN op haar eigen forum zou de tijd tussen het 1 en 2 programma automatische naar 0 moeten gaan.
De recordknop maakt ook gebruik van de ingestelde uitlooptijd. Alleen begint het programma bijv 5 minuten te vroeg t.o.v de epg en je drukt na 2 minuten op de knop dan volgt de ontvanger het programma in de epg op dat moment + uitlooptijd
Hier inderdaad ook.
'Vroegah' kon je een update soms forceren door de 1960 gewoon koud te herstarten.
En anders hielp "verwijder lokaal opgeslagen software" in het 'geheime menu' nog wel eens. Maar volgens mij kan KPN bij het uitrollen van firmwares nu nauwkeuriger specificeren wie nog de oude software krijgt (als een box hierom vraagt omdat ie z'n eigen software kwijt is) en wie de nieuwe, ofzo
Ik heb even getest bij zowel 2 programma's achter elkaar op dezelfde zender geven een conflict en 2 programma's van verschillende zenders waarbij het tweede programma start binnen de uitloop van eerste programma geeft ook een conflict.eymey schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:11:
Weet iemand met connecties op ipbforum.nl of het KPN ITV forum trouwens of KPN nog denkt op korte termijn iets aan het opneem-probleem te gaan doen? Dus dat je, wanneer je aan- en uitlooptijd default instelt, standaard een conflict krijgt als je opeenvolgende programma's opneemt
Ik zal het doorgeven.
Laat ze gewoon:
* Wanneer de bandbreedte dit toestaat tijdelijk meerdere streams tegelijk opnemen
* Wel een waarschuwing geven dat er overlap is maar wel alsnog het tweede programma gewoon opnemen als de overlap 'voorbij' is ofzo.
Zat Buienradar en het nieuws er voor de update eigenlijk ook al op? Nooit gezien daarvoor. Nu hopen dat het op glas ook snel komt die update. Hebben mensen hem op glas al gehad? En welke regio zit je?
En toch vind ik, als ik heel eerlijk ben, de snelheidsverbetering nog steeds wel tegen vallen. Granted, hij werkt wel wat soepeler, vooral het menu. Maar de gids en bv. het klikken om een opname te programmeren gaan nog steeds niet wat je noemt 'snappy'.
Maar ja, it's a start
En ja, Buienradar en het nieuws zaten er ook al op voor de update
Vind het toch teleurstellend. Niet echt sneller geworden
Anoniem: 178901
Als je gelijk op REC drukt, dan werkt het als een speer. Je vast ingestelde begin- en eindtijd staat gelijk goed..eymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:07:
Maar de gids en bv. het klikken om een opname te programmeren gaan nog steeds niet wat je noemt 'snappy'.
Als het programma vroeger begint dan in de EPG staat dan neemt de ontvanger maar een deel van het programma op wat je dan wilt. De 1960 reageert op de EPG en niet op de werkelijke uitzending.Anoniem: 178901 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:30:
[...]
Als je gelijk op REC drukt, dan werkt het als een speer. Je vast ingestelde begin- en eindtijd staat gelijk goed..
1 van de ontvangers heeft bij ons na de update van donderdag een klein probleempje. Hij reboot spontaan 2 keer per uur nadat eerst het beeld stopt en na een reboot blijft hij vaak hangen in de opstart cyclus.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 18-09-2010 08:28 ]
Wat laat hij dan op het beeld zien?
Ik heb hier ook problemen, maar ik dacht dat dat hier komt omdat ik bezig ben met het testen van een alternatieve router voor Tweak Glasvezel (die ze ter vervanging van de Experiabox willen gaan aanbieden).
Wel is, op het moment dat de ontvanger niet door z'n start heen komt, de melding veranderd sinds de update. Eerder bleef hij eindeloos hangen in het ophalen van de EPG en nu krijg ik een fout 311, 2 minuten nadat het ophalen van de EPG is gestart ("Het systeem is niet beschikbaar"). En na het verwijderen van de software krijg ik soms fout 12 voor ie door start.
Ik heb net in het tweak topic gelezen dat je het probleem al had gevonden. Maar ik heb maar 1 maal een echte foutmelding gehad dat er een probleem was met de harddisk. Je kunt dan de blauwe knop drukken voor herstarten, rode knop voor formateren en de OK knop voor opstarten zonder harddisk.eymey schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:55:
hmmm... hangen in de opstart cyclus....
Wat laat hij dan op het beeld zien?
Ik heb hier ook problemen, maar ik dacht dat dat hier komt omdat ik bezig ben met het testen van een alternatieve router voor Tweak Glasvezel (die ze ter vervanging van de Experiabox willen gaan aanbieden).
Nadat vrijdag de software en firmware had verwijderd rebooten de ontvanger nog steeds daarom heb ik hem maar verwisseld met de 1960 welke we niet vaak meer gebruiken i.v.m een satellietontvanger.
Gisteren toch nog maar eens de defecte ontvanger via een lange utp kabel aangesloten. Waar hij donderdag en vrijdag binnen een uur ging rebooten heeft de ontvanger gisteren zonder problemen 6 uur aangestaan. Het enige verschil wat ik gisteren heb gedaan is nogmaals alle software en firmware verwijderd en de ontvanger heeft tot donderdag altijd op de zijkant gestaan en gisteren weer normaal horizontaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 20-09-2010 16:11 ]
Nederland 1 701
Nederland 2 702
Nederland 3 703
RTL 4 704
RTL 5 705
SBS 6 706
RTL 7 707
Net5 708
Veronica 709
RTL 8 710
Discovery Channel HD 715
Animal Planet HD 717
één 721
Ketnet/Canvas 722
KPN Extra HD 700
Zenderwijziging in het Basispakket en Pluspakket
In het Basispakket van Interactieve TV wordt de zender Playboy TV vervangen door de zender Meiden van Holland TV. Deze zender zal te vinden zijn op kanaal 650. In het Pluspakket wordt de zender Adult Channel vervangen door de zender Meiden van Holland VIP. Deze zender zal te vinden zijn op kanaal 652. De zender Private Spice verhuist van kanaal 751 naar kanaal 651.
Toch zou het leuk zijn als de KPN ontvanger een mechanisme zou krijgen dat automatisch van een zender de HD versie pakt als je 'm kiest (en mits je erop geabonneerd bent natuurlijk).
[ Voor 98% gewijzigd door giant2000 op 22-09-2010 10:23 ]
2,00 m. + begane grond
En helaas komt het frequentieplan ook niet echt voor in de meeste partij programma's....
¿¿¿Que????eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:25:
Mja, dat ben ik deels met je eens. Feit blijft dat er van die frequentieverkopen flink wat geld naar de schatkist gaat. En het maar de vraag is wat er met dat geld gedaan wordt....
En helaas komt het frequentieplan ook niet echt voor in de meeste partij programma's....
Reageer je nu op het verwijderde bericht boven je. Ik snap de relatie met ITV niet zo.
@Giant2000: Ff een edit dmv. een strike-through was duidelijker geweest
Yeah sorry daarvoor, was een tijdje niet hier geweest en reageerde op een wekenoude stelling die eigenlijk niet meer terzake deed. Dacht dat niemand het toch had gelezen dus deed bij nader inzien even een "..." Maar jij had hem wel gelezen.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:27:
Ehm ja, daar reageer ik op. Hmmm waarom zou het verwijderd zijn?
@Giant2000: Ff een edit dmv. een strike-through was duidelijker geweest
2,00 m. + begane grond
WoT/AW: panzerjur
Het tweedehands aanschaffen en op je netwerk aansluiten WERD altijd gedoogd door KPN maar wordt nu actief verhinderd.
Thanks, ik was hier al bang voor. Nu zijn we echter van plan om een VDSL2 verbinding te laten leggen, maar als er nu al actief wordt verhinderd op het netwerk om een tweede STB aan te sluiten, dan verwacht ik dat dat ook op VDSL2 zo zal zijn! Ik ga kijken naar een andere manier om dit op te lossen.eymey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:57:
Als je het afneemt via ADSL (Koper), dan zou je als het goed is gelezen moeten hebben dat meerdere STB's NIET mogelijk is.
Het tweedehands aanschaffen en op je netwerk aansluiten WERD altijd gedoogd door KPN maar wordt nu actief verhinderd.
Ik wilde een tweede aansluiten voor boven maar dat werkt niet lekker.
In de fabrieksinstellingen werkt een 789 vn als Bridge...
Ik heb de 789 vn WAN-poort gekoppeld aan een uplink van mijn andere EB.
Nu werkt de switch volledig (INET + IPTV) op alle poorten en draadloos netwerk volledig alleen kan ik niks instellen.
De webconfiguratie is in de fabrieksmodus niet actief gemaakt... Verder kan je er niet bij in Telnet mode of iets anders...
Erg jammer....
[ Voor 3% gewijzigd door Pascal Saul op 24-09-2010 13:36 ]
Inmiddels besloten om het HDMI signaal vanaf de STB te splitsen en vervolgens over UTP te verlengen naar de slaapkamer. Hiermee is het zappen mogelijk nog een probleem, alhoewel ik zal dat de VIP-1970 via een harmony 900 met RF ontvanger ook kan worden bediend. Voorlopig ga ik voor een combinatie oplossing, waarbij ik alleen de HDMI poort vanaf de VIP-1970 splits en over UTP naar de slaapkamer toebreng en Digitenne gebruik om de overige kanalen te kunnen bekijken. Later kan ik altijd nog naar een RF afstandbediening gaan, of eventueel een tweede STB neerzetten.Totaalgeflipt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:06:
Op Vdsl mag het dan weer wel, tot 3 stuks
Ik heb zelf ook nog zo'n "tweedehands" 1960 liggen uit m'n ITV via ADSL tijd. Deze heb ik (nog) niet doorverkocht. En hier staat dus nog steeds m'n oude abonnee code in actief. Die code is aan de KPN kan ook nog nooit afgevoerd. Zodoende kan ik 'm dus niet met m'n KPN Glasvezel/Tweak abb. nummer uitrusten
Je loopt bij het kopen van een tweedehands ontvanger (waarschijnlijk) dus ook het risico dat je nog vast zit aan het oude abonnee nummer van iemand anders. Incl. de pakketten die diegene wel of niet had.
Als de tuner door KPN geleverd is kan je hem gebruiken. ook als er een ander abbonee nummer in staat.eymey schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:42:
Nou, dat is dus een beetje dubieus....
Ik heb zelf ook nog zo'n "tweedehands" 1960 liggen uit m'n ITV via ADSL tijd. Deze heb ik (nog) niet doorverkocht. En hier staat dus nog steeds m'n oude abonnee code in actief. Die code is aan de KPN kan ook nog nooit afgevoerd. Zodoende kan ik 'm dus niet met m'n KPN Glasvezel/Tweak abb. nummer uitrusten
Je loopt bij het kopen van een tweedehands ontvanger (waarschijnlijk) dus ook het risico dat je nog vast zit aan het oude abonnee nummer van iemand anders. Incl. de pakketten die diegene wel of niet had.
op een en ander manier ziet de STB dat deze op een ander verbinding zit en vraagt op nieuw je gegevens.
als het toevalig niet werkt, druk dan tijdens de cold boot op menu. je krijgt dan een setup menu.
hier kan je beeld uitgang kiezen en resolutie. maar ook kan je hier de STB resetten naar factory default.
ik heb zelf 4 tunners. gebruik 1 nieuwe van glasvezel (lees vdsl) en een oude van adsl.
het enige wat opvalt is dat ik maar op 1 STB HD kanalen op kan ontvangen. ik ben er nog niet achter gekomen waarom dat is, of dat het een beperking die KPN oplegt.
* M'n oude ITV-tuner ZIT dus op een andere verbinding (is namelijk van ADSL naar Glas gegaan)
* Factory reset helpt niet
* Software verwijderen helpt ook niet
In alle gevallen blijft hij dus m'n oude abonneenummer gebruiken en weigert hij me de mogelijkheid te geven m'n huidige abonneenummer op te geven.
Probleem was dat alles goed was ingevoerd, maar hij wilde toch niet activeren.
Heb ook even gekeken.Splinter Cell schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:13:
Nog meer mensen hier die sinds vandaag ook Net5, SBS 6, RTL in het programma gemist hebben? Zou dit eindelijk gratis zijn?
En inderdaad ook hier programma gemist van Net5, SBS 6, RTL.
Zeker na de update erbij gekomen?
Bedankt voor je tip
Mijn oude tuner werkt wel na overzetten van adsl naar glas. Niet meteen geprobeerd maar na een paar weken.eymey schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:13:
@Master_duck: Dank voor je info, maar dit is dus niet waar!
* M'n oude ITV-tuner ZIT dus op een andere verbinding (is namelijk van ADSL naar Glas gegaan)
* Factory reset helpt niet
* Software verwijderen helpt ook niet
In alle gevallen blijft hij dus m'n oude abonneenummer gebruiken en weigert hij me de mogelijkheid te geven m'n huidige abonneenummer op te geven.
Je hebt je 2e STB ook via de 3e lan poort op de modem aangesloten via een apparte switch?
van een andere forum: ( http://glasvezel.gebruike...wthread.php?thread_id=123 )
Ben ik ondertussen ook al achter gekomen. Schijnbaar koppeld KPN de ontvangers van een beeindigd account (bijv wegens verhuizing of overstappen) na een bepaalde tijd zelf los en als de ontvanger daarna weer wordt aangesloten wordt om het invoeren van het nummer gevraagd.
Alleen kun je niet even de helpdesk bellen om het mac-adres los te koppelen ( geen ondersteuning ) .
[ Voor 4% gewijzigd door Master_duck op 26-09-2010 17:06 ]
Dat "na een bepaalde tijd" hadden we hier een stukje terug ook al geconcludeerd toen ik m'n bevindingen m.b.t. die ontvanger had gepost. Dat "bepaalde tijd" is alleen bij KPN dus behoorlijk onbepaald.
Nee, komt niet door de update.goldvinger schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:59:
[...]
Heb ook even gekeken.
En inderdaad ook hier programma gemist van Net5, SBS 6, RTL.
Zeker na de update erbij gekomen?
Bedankt voor je tip

Qua maandbedrag (25 sept tm 24 okt) kom ik uit op: 8-4+10+35-10 = 39...
Zo te zien betaal jij die 4 euro extra voor je tuner. Dat is raar, want die betaal ik niet. Bij mij wordt er gewoon weer 8 euro van af gehaald.Kaspers schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:13:
Net mijn eerste factuur gekregen. In de winkel beloofde ze mij qua periodieke kosten 35 euro per maand (abo + receiver). Dit was inclusief 10 euro korting op het abonnement. Tot mijn verbazing valt het weer hoger uit:
[afbeelding]
Qua maandbedrag (25 sept tm 24 okt) kom ik uit op: 8-4+10+35-10 = 39...
Als ik inlog bij KPN, dan staat dat er ook:
Heb jij dat ook bij Extra diensten staan op de kpn site?Uw huidige extra diensten zijn:
tv-ontvanger met harddisk recorder
[/b]8 Euro korting op eerste tuner[b]
KPN BelOnbeperkt Altijd 12,50 euro
[ Voor 17% gewijzigd door Ophidian op 27-09-2010 11:14 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Valt KPN ook te mailen ? Of moet je altijd bellen ?
Ik zou 'gewoon' bellen. Alternatief is mailen, een paar dagen wachten en dan een standaard emailtje krijgen met het verzoek te bellen...Kaspers schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:38:
Dat laatste staat er bij helaas niet bij.. Dan betaal ik dus inderdaad appart voor de tuner..
Valt KPN ook te mailen ? Of moet je altijd bellen ?

Anoniem: 323239
De actie met een gratis harddisk recorder is al een tijdje afgelopen. Nu betaal je 10 euro voor het ITV abo + 4 euro huur per maand voor de harddisk recorder.Ophidian schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:09:
[...]
Zo te zien betaal jij die 4 euro extra voor je tuner. Dat is raar, want die betaal ik niet. Bij mij wordt er gewoon weer 8 euro van af gehaald.
Als ik inlog bij KPN, dan staat dat er ook:
[...]
Heb jij dat ook bij Extra diensten staan op de kpn site?
Aha, dat is het hem dus. Maar is deze actie ook zo, dat als ik ITV opzeg, dat de harddisk recorder inderdaad van mij is? Of blijft ie toch van KPN?Anoniem: 323239 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:10:
[...]
De actie met een gratis harddisk recorder is al een tijdje afgelopen. Nu betaal je 10 euro voor het ITV abo + 4 euro huur per maand voor de harddisk recorder.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Maar betreffende de extra 4 euro, beetje jammer, verkoper vertelde me dat dit 'pakket' 35 all in zou kosten..
Zou toch gewoon bellen. Ik heb inmiddels ook al diverse malen geld terug gehad van KPN. Ene keer belkostenvergoeding, keer daarna terugbetalen van digitenne geld omdat deze niet gratis werd nadat ik ITV kreeg etc etc. De teller staat iig al boven de 200 euro die ik terug gehad heb.Kaspers schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:09:
Het blijft huur, voor zover ik de website mag geloven.
Maar betreffende de extra 4 euro, beetje jammer, verkoper vertelde me dat dit 'pakket' 35 all in zou kosten..
Anoniem: 357840
Als je tv kijkt neemt de 1960 datgene ook op op de harde schijf (dat kan je dan gebruiken als je de tv op pauze zet, je kan dan vooruit en achteruit spoelen). Is het ook mogelijk om dit achteraf op te slaan onder opgenomen programma's?
Technisch zou dit wel kunnen, softwarematig helaas niet. Zodra je schakelt naar een andere zender ben je de opname kwijt. Hoe zit dat trouwens met die goedkope tuner zonder harde schijf: is daar terugspoelen en pauze zetten nog wel mogelijk?Anoniem: 357840 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:34:
Hallo,
Als je tv kijkt neemt de 1960 datgene ook op op de harde schijf (dat kan je dan gebruiken als je de tv op pauze zet, je kan dan vooruit en achteruit spoelen). Is het ook mogelijk om dit achteraf op te slaan onder opgenomen programma's?
2,00 m. + begane grond
Nog meer mensen die dit nu hebben?Splinter Cell schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:13:
Nog meer mensen hier die sinds vandaag ook Net5, SBS 6, RTL in het programma gemist hebben? Zou dit eindelijk gratis zijn?
Dat lijkt mij niet, daar heb je namelijk een harde schijf voor nodiggiant2000 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:46:
[...]
Technisch zou dit wel kunnen, softwarematig helaas niet. Zodra je schakelt naar een andere zender ben je de opname kwijt. Hoe zit dat trouwens met die goedkope tuner zonder harde schijf: is daar terugspoelen en pauze zetten nog wel mogelijk?
Yep, alleen zit ik zelf bij Tweak, e.g. semi "KPN"Splinter Cell schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:17:
[...]
Nog meer mensen die dit nu hebben?
Zou kunnen dat dat met een intern RAM diskje kon...eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:32:
[...]
Dat lijkt mij niet, daar heb je namelijk een harde schijf voor nodigIedere andere vorm van tijdelijke opslag lijkt me moeilijker (en duurder) dan het inbouwen van een harddisk, of het moet puur een marketing-iets zijn.
2,00 m. + begane grond
Ja merkte het laatst op toen ik een programma wilde terug zien.Splinter Cell schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:17:
[...]
Nog meer mensen die dit nu hebben?
Is dit een blijver of weer de zoveelste "lekker maker" van KPN, die ons over een maand weer wordt afgepakt?
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Nee.Doane schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:16:
Ik kwam er achter dat mensen uit de buurt overgegaan waren op Internet, Bellen en TV van KPN en ben eens gaan kijken hoe hun snelheden waren. Ik weet dat onze buurt niet hoger kan dan 8. Ik kijk in hun ST780 en die stond op ongeveer 4 mbit. Mag ik daaruit concluderen dat er 4 mbit voor TV gereserveerd is?
Het aantal mbit wat in het modem wordt aangegeven is de totale lijnsnelheid. Als dat er werkelijk staat, dan zijn ze behoorlijk f****ed. Dan hebben ze tijdens TV kijken nog een halve mbit voor internet en telefonie

Het lijkt me dus ook heel sterk dat ze uberhaupt ITV geleverd hebben gekregen als de lijnsnelheid maar 4 mbit is...
Aha. Ik heb toch tv zitten kijken en het kwam toch echt met een draad uit de 780 naar de ontvanger. (Met zo'n eng witte afstandsbediening)eymey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:19:
[...]
Nee.
Het aantal mbit wat in het modem wordt aangegeven is de totale lijnsnelheid. Als dat er werkelijk staat, dan zijn ze behoorlijk f****ed. Dan hebben ze tijdens TV kijken nog een halve mbit voor internet en telefonie
Het lijkt me dus ook heel sterk dat ze uberhaupt ITV geleverd hebben gekregen als de lijnsnelheid maar 4 mbit is...
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Indien mogelijk, herhaal die test met een actieve opname, en tegelijkertijd het bekijken van een ander kanaal.
Kan zijn dat de lijn instabiel is, maar ik dacht dat ze het alleen icm ADSL2+ en hoger boden.
Wat staat er bijv. bij DSL type als je via de webinterface van de EB kijkt.
DSL-type: ITU-T G.992.5 is bijv ADSL2, zie Wiki voor de varianten.
Wat is verder het abbo/pakket wat ze afnemen.
Goeie zaak!Geachte heer/mevrouw,
Wilt u net als Sven Kramer en zijn vriendin programma’s terug kunnen kijken?
Dat kan nu heel eenvoudig. We laten u hier als Interactieve TV klant graag
kennis mee maken. Daarom kunt u nu één maand lang gratis het Pluspakket uitproberen. Hiermee kijkt u net als Sven tot 10 dagen programma’s terug met
Programma Gemist wanneer het u uitkomt. Zo hoeft u nooit meer iets te missen.
Bovendien kunt u genieten van meer dan 40 extra tv-zenders op het gebied van sport, nieuws, muziek, film, erotiek, lifestyle en amusement.
Ontdek vanaf vrijdag 1 tot en met zaterdag 30 oktober zelf de mogelijkheden van
het Pluspakket. Na deze periode stopt het proefabonnement automatisch, u hoeft
hier niets voor te doen.
Veel kijkplezier!
Ik had het al, en wilde het net nog deactiveren aangezien het nog net de 30ste is, maar krijg de melding "er is een fout opgetreden, de abbonementswijziging wordt niet verwerkt". Zal me rekening in de gaten houden.
Als tweak gebruiker heb ik nog geen extra zenders (pluspakket)Valleyman schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:53:
Kreeg net een mail van KPN:
[...]
Goeie zaak!
Wel heb ik programma gemist van de commerciële zenders
Nu we in de middag zitten heb ik ook de extra zenders.
Dan zal programma gemist ook wel tijdelijk zijn
[ Voor 15% gewijzigd door goldvinger op 01-10-2010 17:23 ]
Hoe kan dit?
Ga hier echt geen €10,- extra voor betalen.
Alleen history channel vind ik wel interessant.
Anoniem: 239318
in de mail staat ook dat het pluspakket automatisch stopt na 1 maand hier hoef je niets voor te doen.
overigens kun je zowiezo via het menu zelf per maand de aanvullende pakketten aan/uit zetten naar believen
ECHTER dit geld natuurlijk weer niet voor het HDpakket.
dat moet je weer schrijftelijk doen
Over onhandig lezen gesproken, liever die malle rebus-taal ook maar "8erwege" laten...eymey schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:41:
@Swapevent: Kan je alsjeblieft de "quote" knop van de GoT forumsoftware gebruiken? Dit leest ontzettend onhandig en geeft, zou jij bv. 10 posts terug iemand quoten, geen houvast m.b.t. wie wat wanneer had gezegd.
Yippie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:45:
//Kan zijn dat de lijn instabiel is, maar ik d8 dat ze het alleen icm ADSL2+ en hoger boden.//
[ Voor 20% gewijzigd door giant2000 op 06-10-2010 16:00 ]
2,00 m. + begane grond
Haha, ik denk dat ik het 1x heb gedaan in al mijn posts, wat ik niet eens heb doorgehad (multitasking
[quote/]
moest ff zoeken welke button dit was,
on topic
het tv-signaal en het internetsignaal zijn toch twee lostaande signalen?
heb nu al een paar keer gehad dat mijn internet compleet dood was was alleen dns resolving werkte nog maar verder geen bit over de lijn. terwijl mijn tv gewoon bleef werken .
overigens kan ik wel zonder problemen tv kijken en tegelijk van een andere zender opnemen
en gister even getest dit gaat niet ten kosste van mijn download snelheid
Het signaal wordt in de Experia Box inderdaad gesplitst in een vaste hoeveelheid voor tv en radio en het overige voor internet.Anoniem: 239318 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:55:
[/quote]
on topic
het tv-signaal en het internetsignaal zijn toch twee lostaande signalen?
heb nu al een paar keer gehad dat mijn internet compleet dood was was alleen dns resolving werkte nog maar verder geen bit over de lijn. terwijl mijn tv gewoon bleef werken .
overigens kan ik wel zonder problemen tv kijken en tegelijk van een andere zender opnemen
en gister even getest dit gaat niet ten kosste van mijn download snelheid
2,00 m. + begane grond
plus tv
mijn snelheid is ook gewoon 8mb downstream ongeacht of ik de tv wel/niet gebruik op dat moment.
ander puntje
een 2e ontvanger is niet mogelijk word hier geroepen
stel ik zet ontvanger 1 uit en ontvanger 2 aan werkt dat dan ?
zodat er altijd slechts 1 in gebruik is
Dat werkte werd tot een half jaar geleden. Helaas heeft KPN toen besloten dat alle koperklanten maar 1 ontvanger mogen gebruiken. De 2e werd gewoon afgesloten.Anoniem: 239318 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:07:
mijn abbonement is 8mb down voor internet
plus tv
mijn snelheid is ook gewoon 8mb downstream ongeacht of ik de tv wel/niet gebruik op dat moment.
ander puntje
2,00 m. + begane grond
Dan heb je de mazzel dat je modem een goede lijnsnelheid haalt (je zal, als je inlogt op je Experiabox, zien dat hij op een hogere snelheid staat in getraind dan die 8 mbit die je voor internet haalt).Anoniem: 239318 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:07:
mijn abbonement is 8mb down voor internet
plus tv
ander puntje
Even afwachten dus maar.
ik zie momenteel alleen uitzending gemist van rtl & sbs
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ja, NL 1/2/3 horen daar ook bij. Doe maar eens een harde reset (knop achterop) en kijken of je dan alle zenders in PG hebt.Killerbert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:44:
misschien een beetje een domme vraag, maar met uitzending gemist via de motorola 1960 zou ik toch ook ned 1,2,3 kunnen bekijken?
ik zie momenteel alleen uitzending gemist van rtl & sbs
2,00 m. + begane grond