KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07
Nee, die USB 3.0 poorten zijn compleet buiten gebruik :{

De enige mogelijkheid die je hebt om video van de harddisk te halen naar een eigen medium is via de scart-, s-video of component uitgangen. Waarbij er (volgens iemand hier op het forum), als de box op de standaard 720p output staat, gebruik wordt van macrovision kopieerbeveiliging op de component poort :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
giant2000 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:19:
[...]
Had geen verassing hoeven zijn: op pagina 35 staat dat je live tv kan terugspoelen. Maar ook elders wordt wel gesproken over "clou gemist".
Zal ik wel overheen gekeken hebben, maar een kleine uitleg ofzo zou ook wel prettig zijn.
Hoe werkt dit dan verder bijv. , lijkt erop of je de stream terug/vooruit kan spoelen, hij neemt het niet op dus andere mogelijkheid zie ik niet. Verder is mijn ervaring dat de STB er instabiel/trager van wordt.
Anoniem: 178901 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:55:
[...]
Gisteren een berichtje op het forum.kpn.tv:
[...]
Dat schrijven ze al de afgelopen 3 update's of zo, maar behalve een erg marginale versnelling, is er weinig van te merken op dat gebied. Sindsdien is die ook wederom instabieler geworden heb ik het idee. In ieder geval vaker vastlopers en dat de AB nergens op reageert.

Wellicht komt het door mijn bandbreedte beperking van de laatste tijd ( ander onderwerp ), nu ik er over nadenk, voor de storing begin Apr. van dit jaar, nergens last van gehad.

Ik juich het verder wel toe, en heb wel het idee, dat er steeds meer aandacht aan wordt besteed wat alleen maar goed is voor de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, KPN zal wel moeten! Aangezien dit ook HET product is voor hun FttH diensten (zowel eigen als wholesale). Ze kunnen het zich gewoon niet permitteren om de dienst zo "modderig" te laten blijven als het nu is, met bedrijven als Tele2, UPC, Ziggo en Glashart die ze op de hielen zitten.

Toen ze nog niet op FttH bezig waren kon je ITV nog als een "apart product in z'n klasse" zien (namelijk een betaalbaar en toch rijkelijk van zenders voorzien product als 'upgrade' op Digitenne)

Met name het product van Glashart concurreert direct met KPN als wholesale operator op de glasvezel. En het enige heeeel belangrijke nadeel van Glashart tov. KPN is dat er bij glashart nog geen harddisk recorder is. Maar verder lopen ook zij qua bedieningsgemak en andere pluspunten al voor op KPN....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
eymey schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:04:
Nee, die USB 3.0 poorten zijn compleet buiten gebruik :{

De enige mogelijkheid die je hebt om video van de harddisk te halen naar een eigen medium is via de scart-, s-video of component uitgangen. Waarbij er (volgens iemand hier op het forum), als de box op de standaard 720p output staat, gebruik wordt van macrovision kopieerbeveiliging op de component poort :S
USB 3.0? volgens de site van kpn zitten er USB 2.0 poorten op.

En volgens mij heb je mij verkeerd begrepen, ik wil niet de dingen die ik op de digitale ontvanger opneem bekijken, ik wil series en films die ik op mijn pc heb staan bekijken op mijn tv. Dus vandaar de vraag of ik een externe HD met daarop series en films kan kijken door hem op de ontvanger aan te sluiten.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De USB poort is uitgeschakeld, dus je kan er helemaal NIETS mee.

Wellicht dat in de geheel zwarte 1960's wel een USB 3.0 zit, maar zie vorige zin, je hebt er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
he jammer, dat word dus een mediaplayer aanschaffen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361044

Wat me overigens wel opvalt is dat er veel updates zijn die de boel elke keer weer beter maken. Ik heb aardig wat pagina's gelezen en de volgende grote update zou dus de snelheid en stabiliteit moeten verbeteren.

Het lijkt er op dat het product zich nog een beetje in de beta fase bevindt. Eigenlijk geen goeie zaak. Ik baseer me nu wel alleen op wat ik hier en daar lees natuurlijk. Afwachten maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oops, my bad... moest idd USB 2.0 zijn :P. Maar goed, dan nog... uit de rest van m'n antwoord had je dus wrs al wel kunnen opmaken dat die poorten -niets- doen :). Thanx voor aanvullen, @Yippie.

En beta fase, tsja... ik denk dat KPN daar toch anders over denkt ;). En blijkbaar zijn de tekortkomingen die er (nog) zijn toch van zodanige aard dat KPN er mee weg komt :S. Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat, voor tv kijken, het ook gewoon wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 08-06-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
De ontvanger is bij ons de laatste tijd echt een stuk soepeler geworden. Het gaat de goede kant op. Wat mij wel verbaast is dat als de box op standby staat alle poorten nog spanning geven. De USB-poorten blijven gewoon op spanning staan (wel handig om MP3-spelers aan op te laden... :-p ) en de optische uitgang doet dienst als nachtlampje. Lijkt mij in deze tijd van verduurzaming niet echt handig. Al met al vind ik zowieso de hele opstelling van router met wifi, ontvanger en alle energieverliezende adapters een energieslurpend geheel. Zeker gezien het feit, dat je er slechts een paar uur per dag gebruik van maakt. Wat ik op de modem mis is een knop aan de voorkant om de Wifi aan en uit te zetten. Maar goed, dat heeft niet zo veel te maken met Itv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Yippie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:17:
[...]
Zal ik wel overheen gekeken hebben, maar een kleine uitleg ofzo zou ook wel prettig zijn.
Hoe werkt dit dan verder bijv. , lijkt erop of je de stream terug/vooruit kan spoelen, hij neemt het niet op dus andere mogelijkheid zie ik niet. Verder is mijn ervaring dat de STB er instabiel/trager van wordt.
Zodra je de tuner aanzet begint hij het kanaal waar je naar kijkt als een soort cache op te nemen. Switch je naar een andere kanaal dan leegt hij de cache en begint opnieuw op te nemen. Zolang je dus niet van kanaal wisselt blijft hij één uur (of anderhalf?) uur opnemen. Zit je om 20 uur nog aan de eterstafel maar je dochters móeten GTST kijken dan druk je gewoon de tuner aan op 4 en je vermaand ze te blijven zitten tot het bord leeg is ;).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ivootje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:07:
De ontvanger is bij ons de laatste tijd echt een stuk soepeler geworden. Het gaat de goede kant op. Wat mij wel verbaast is dat als de box op standby staat alle poorten nog spanning geven. De USB-poorten blijven gewoon op spanning staan (wel handig om MP3-spelers aan op te laden... :-p ) en de optische uitgang doet dienst als nachtlampje. Lijkt mij in deze tijd van verduurzaming niet echt handig. Al met al vind ik zowieso de hele opstelling van router met wifi, ontvanger en alle energieverliezende adapters een energieslurpend geheel. Zeker gezien het feit, dat je er slechts een paar uur per dag gebruik van maakt. Wat ik op de modem mis is een knop aan de voorkant om de Wifi aan en uit te zetten. Maar goed, dat heeft niet zo veel te maken met Itv...
Ik ben het hier helemaal mee eens. Overal worden we gemaand zuinig te zijn met energie, maar ondertussen staat er wel 24 uur per dag een router en een tuner hoeveel watt te nemen zonder dat er gebruik van maakt? 30 Watt? En dat terwijl je met een analoge tv en telefoonverbinding geen stroom nam.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
@Ivootje:
Bedoel je de nieuwste Experiabox? Die 789?
Die heeft een eco-modus waarmee je Wifi uit kan zetten. Zie onder aan op deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, die 1960 verbruikt 12 watt.... als ie "UIT" staat (dus gewoon in de standby stand die KPN aanbeveelt 'm altijd op te laten staan).

Ik heb op zich helemaal geen moeite met apparaten die 24/7 wat stroom verbruiken, bv. m'n router of m'n DECT, etc. maar die apparaten die DOEN dan ook iets. Bovendien doen die apparaten zelfs als ze staan te werken bij mij slechts 6 watt, in tegenstelling tot de 1960 die zelfs met niets doen al heb dubbele verbruikt.

De 1960 zit hier aan een tijdschakelklok en wordt tussen 01:10 en 07:30 'hard' van de spanning af gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:08:
Yep, die 1960 verbruikt 12 watt.... als ie "UIT" staat (dus gewoon in de standby stand die KPN aanbeveelt 'm altijd op te laten staan).

Ik heb op zich helemaal geen moeite met apparaten die 24/7 wat stroom verbruiken, bv. m'n router of m'n DECT, etc. maar die apparaten die DOEN dan ook iets. Bovendien doen die apparaten zelfs als ze staan te werken bij mij slechts 6 watt, in tegenstelling tot de 1960 die zelfs met niets doen al heb dubbele verbruikt.

De 1960 zit hier aan een tijdschakelklok en wordt tussen 01:10 en 07:30 'hard' van de spanning af gehaald.
Is dat niet slecht voor apparaten, de stroom er "hard" afhalen en er weer op doen? Volgens mij krijgt het apparaat (of de adaptor) dan best wel een klap. Of loop ik hopeloos achter met dat idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 361044 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:24:
[...]

Is dat niet slecht voor apparaten, de stroom er "hard" afhalen en er weer op doen? Volgens mij krijgt het apparaat (of de adaptor) dan best wel een klap. Of loop ik hopeloos achter met dat idee?
Ik geloof niet dat de "klap" slijtage geeft, maar eerder thermische slijtage (warm-koud-warm). Ik denk trouwens dat dit wel meevalt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 361044 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:24:
[...]

Ik weet het eigenlijk niet. Hetzelfde doe ik overigens ook met de WII.

Ik denk trouwens dat het wel mee valt. Als het echt zo slecht zou zijn, dan zijn dus ook master-slave stekkerdozen bij computerapparatuur en zogenaamde standby killers die alle besparingsinstanties aanbevelen 'evil'.

Ik hoop trouwens echt dat KPN op een gegeven moment die nieuwe boxen gaat uitrollen. Zou een heel stuk schelen. Voor een apparaat dat verder niets anders hoeft te doen dan wachten op een IR-signaal om in 'actie' tekomen of om een timer-opname uit te voeren vind ik trouwens het maximum acceptabele verbruik op <=3W standby liggen.... liefst nog wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
giant2000 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:34:
[...]

Zodra je de tuner aanzet begint hij het kanaal waar je naar kijkt als een soort cache op te nemen. Switch je naar een andere kanaal dan leegt hij de cache en begint opnieuw op te nemen. Zolang je dus niet van kanaal wisselt blijft hij één uur (of anderhalf?) uur opnemen. Zit je om 20 uur nog aan de eterstafel maar je dochters móeten GTST kijken dan druk je gewoon de tuner aan op 4 en je vermaand ze te blijven zitten tot het bord leeg is ;).
Ok dit lezende klinkt het ook wel plausibel. Wat ik dan niet begrijp, er zijn ook STB's zonder HD, waar slaat die dan die "cache" op :?

Verder bedankt voor de tip mbt GTST vb, wist wel dat het op zijn tijd van nut kon zijn ;)
eymey schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:08:
knip

Zoiets deed ik dus ook, maar dan incl de EB, resultaat, modem traint op 9MB in ipv 16 sinds Apr. vanwege die <vulmaarin> DSLAM policy van KPN.

Ben al weken bezig om het terug te krijgen, sturen ze 2 weken geleden een 789 op 8)7
Ik weer bellen, en zeg, bij mij is niks veranderd, en heeft bijna 4 jaar prima gewerkt, met een korte onderbreking bij onvrijwillige overstap van Planet naar HetNet. Goed 789 zit er tussen, maar niks veranderd uiteraard. Nu komt er een monteur Zaterdag om te kijken of alles goed is aangesloten.
Lijn meting is elke keer goed, en toch monteur sturen...zal me niks verbazen als ze me op een slechte port hebben aangesloten in de wijkcentrale ivm beperkte capaciteit toen de centrale VDSL geschikt is gemaakt.
Toevallig was dat rond de datum dat het gezeur begon. Destijds ook bij Planet gehad toen ze gingen upgraden naar ADSL2+

Het "Ziggo" woord is zelfs al gevallen hier, dus als KPN eea niet snel oplost.... Zat nog te denken om over te stappen op VDSL, maar dat zit er niet meer in.

[ Voor 43% gewijzigd door Yippie op 08-06-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het eigenlijk niet. Hetzelfde doe ik overigens ook met de WII.

Ik denk trouwens dat het wel mee valt. Als het echt zo slecht zou zijn, dan zijn dus ook master-slave stekkerdozen bij computerapparatuur en zogenaamde standby killers die alle besparingsinstanties aanbevelen 'evil'.

Ik hoop trouwens echt dat KPN op een gegeven moment die nieuwe boxen gaat uitrollen. Zou een heel stuk schelen. Voor een apparaat dat verder niets anders hoeft te doen dan wachten op een IR-signaal om in 'actie' tekomen of om een timer-opname uit te voeren vind ik trouwens het maximum acceptabele verbruik op <=3W standby liggen.... liefst nog wat lager.
Hmm... Ik kan me herinneren dat iemand me ooit wel eens verteld heeft dat het slecht kan zijn. Hij vergeleek het met een stuwdam die water tegenhoudt. Haal je deze weg, dan komt er eerst een vloedgolf voordat het water rustig gaat stromen. Heb je wel eens de stofzuiger in het stopcontact gedaan of eruit getrokken terwijl deze aanstond? Dat geeft dikwijls ook indrukwekkende vonken. Dit gebeurt ook op kleinere schaal met zo'n schakelklok lijkt me...

10w is trouwens best veel voor een apparaat dat niets staat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Misschien niet helemaal op zijn plek in dit topic, maar ik had een vraagje dat toch enigszins te maken heeft met IPTV en die niet zijn eigen topic waard is.

Thuis heb ik Internet + Bellen + IPTV van KPN. Nu heb ik dit per volgende maand opgezegd in verband met een verhuizing naar het buitenland.

KPN vraagt om de hardware (IPTV box + router) (kosteloos) terug te sturen. Hoe kan ik deze apparaten kosteloos terug sturen? Kan ik via KPN of TPG dozen krijgen om deze apparatuur terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
euhm, je hebt het toch ook in een doos thuis ontvangen? Lijkt me op zich wel redelijk evident dat je die bewaart als je spullen in bruikleen krijgt ;). Verder kreeg ik een antwoordnummer van KPN waar het gratis heen kon.

@dickstar: Een stofzuiger trekt normaal nogal wat stroom. Als er ineens voor 1000 watt aan stroom ergens heen kan door de stekker in het stopcontact te doen... ja, dan geeft dat wel een vonkje. Maar dat heeft niets met een piekstroom ofzo te maken.

Het is ook een relatief gering vermogen dat je schakelt met zo'n wii, printer, monitor, 1960 box, etc. :). Bovendien, in die 'stuwdam-vergelijking' zou de tuimelschakelaar waarmee je het apparaat 'hard' uit kan zetten (of vroeger uberhaupt toen apparaten nog mechanische aan-uit schakelingen hadden) net zo slecht zijn voor het apparaat als een schakelklok.

Dus tsja, of je de stroomschakeling nou net achter het netsnoer in de mechanische schakelaar onderbreekt of terugmaakt of voor de stekker in een (fatsoenlijke) schakelklok....

[ Voor 64% gewijzigd door eymey op 09-06-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CU2morO schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:14:
KPN vraagt om de hardware (IPTV box + router) (kosteloos) terug te sturen. Hoe kan ik deze apparaten kosteloos terug sturen? Kan ik via KPN of TPG dozen krijgen om deze apparatuur terug te sturen?
Hier is Mareille Bekooij met de tip van de week:
In de supermarkt kun je gratis dozen halen, neem eentje die redelijk om de tuner heen past, prop hem samen met de tuner vol met proppen kranten en plak hem goed dicht. Eventueel kun je doos nog wat op maat snijden. let wel op: ALTIJD van je af snijden.
Vergeet niet je naam en adres te vermelden en heel heel veel succes.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CU2morO schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:14:
Misschien niet helemaal op zijn plek in dit topic, maar ik had een vraagje dat toch enigszins te maken heeft met IPTV en die niet zijn eigen topic waard is.

Thuis heb ik Internet + Bellen + IPTV van KPN. Nu heb ik dit per volgende maand opgezegd in verband met een verhuizing naar het buitenland.

Alleen als de tuner gehuurd (glasvezel) wordt moet je hem terugsturen, als je ADSL hebt, dan heb je hem gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist werd het modem bezorgd. Super snelle service. Nu nog even kabels trekken, hehe. Mijn lijn zou eind deze week overgezet worden naar VDSL, dus daar moet ik ook nog eventjes op wachten.
Het is ook een relatief gering vermogen dat je schakelt met zo'n wii, printer, monitor, 1960 box, etc. . Bovendien, in die 'stuwdam-vergelijking' zou de tuimelschakelaar waarmee je het apparaat 'hard' uit kan zetten (of vroeger uberhaupt toen apparaten nog mechanische aan-uit schakelingen hadden) net zo slecht zijn voor het apparaat als een schakelklok.

Dus tsja, of je de stroomschakeling nou net achter het netsnoer in de mechanische schakelaar onderbreekt of terugmaakt of voor de stekker in een (fatsoenlijke) schakelklok....
Dat snap ik. Mijn CRT televisie heeft zo'n mechanische schakelaar. Maar mijn DVD speler, versterker, Wii etc hebben alleen maar stand-by knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, de dvd speler en Homecinema receiver hier ook. Maar beiden hebben praktisch 0,0 verbruik in standby :) Evenals m'n Sony LCD tv.

Die laatste kan ik wel instellen om in bepaalde tijdsintervallen (hier van 17:00 tot 0:00) 'hot standby' te zijn. Hij verbruikt dan 8w doordat de software al actief is en het aan zetten niet 20 sec. duurt :)

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 09-06-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel nice... TV's veranderen langzaam in computers die ook moeten opstarten, hehe.

Ik blijf het trouwens wel waardeloos vinden dat Blu-Ray spelers echt 20 sec nodig hebben om op te starten, tenzij je een high-end model van een hele hoop geld in huis haalt.

Ik had me trouwens vergist in het pakketje dat ik net kreeg, het ging om de digitenne voor de TV boven en niet op de IPTV tuner. Beeld is verrassend goed moet ik zeggen. Ik heb 100% ontvangstsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, bluray is natuurlijk wel wat zwaarder in compressie en zo, maar de meest vertragende factor in het opstarten zal 'm wel zitten in het feit dat blu-ray spelers tegenwoordig ook halve computers moeten zijn.

Is niet niet vanwege alle -live diensten (waarvan de industrie denkt dat de consument er behoefte aan heeft), dan is het wel voor de DRM controle e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361044 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:47:
Ik blijf het trouwens wel waardeloos vinden dat Blu-Ray spelers echt 20 sec nodig hebben om op te starten, tenzij je een high-end model van een hele hoop geld in huis haalt.
De Sony BDP-S570 is momenteel het snelst met ca 10 sec (afhankelijk van type menu).

En verder leuke opties:

Supersnelle bedieningssnelheden: opgestart in 3 seconden, lade uitwerpen na 2 seconden en snellere laadtijden.
Features als Wifi en 3D output.
De speler bevat 1GB aan intern geheugen voor BD-Live content.
De iPhone remote is een leuke bijkomstigheid.
BRAVIA-internetvideo geeft direct toegang tot online-inhoud. Bekijk TV met services voor gemiste uitzendingen en vind uw favoriete internetvideo's met on-demandwebsites zoals YouTube en Dailymotion.
Ontdek meer over uw Blu-ray Disc™-titel door de Entertainment Database Browser te doorzoeken met behulp van Gracenote-technologie.
Prijs valt mee.
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Ik heb sinds vandaag het iTV-pakket binnengekregen inclusief de thomson tg789.
Ik kom van een siemens experiabox, waarbij je overzichtelijk de instellingen kan veranderen( ssid, wachtwoord wlan), daarkomt bij dat ik vele apparaten gebruik dus het zou onzinnig zijn om alles te veranderen. Het probleem zit hem dat mijn 26 tekens lange wachtwoord niet wordt geaccepteerd als ik zelf een wachtwoord moet invoeren. Ik zat me in te lezen of ik gewoon mijn siemens modem kan gebruiken, maar weet nog niet of dat wel zeker kan. Kan iemand mij uitleggen of ik iTV aan kan sluiten op mijn siemens modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
McDaBom schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:
Ik heb sinds vandaag het iTV-pakket binnengekregen inclusief de thomson tg789.
Ik kom van een siemens experiabox, waarbij je overzichtelijk de instellingen kan veranderen( ssid, wachtwoord wlan), daarkomt bij dat ik vele apparaten gebruik dus het zou onzinnig zijn om alles te veranderen. Het probleem zit hem dat mijn 26 tekens lange wachtwoord niet wordt geaccepteerd als ik zelf een wachtwoord moet invoeren. Ik zat me in te lezen of ik gewoon mijn siemens modem kan gebruiken, maar weet nog niet of dat wel zeker kan. Kan iemand mij uitleggen of ik iTV aan kan sluiten op mijn siemens modem?
Als je overgaat naar VDSL zul je8 de TG789 nodig hebben, heb je er een zwart splitter bij gekregen? Bij verschillende kennissen is de siemens al vervangen door een speedtouch of thomson wegens slecht samenwerken.
Heb je overigens al bevestiging dat je TV is opgeleverd? Anders kun je het huidige nog even laten staan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
Loekie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:26:
[...]

Als je overgaat naar VDSL zul je8 de TG789 nodig hebben, heb je er een zwart splitter bij gekregen? Bij verschillende kennissen is de siemens al vervangen door een speedtouch of thomson wegens slecht samenwerken.
Heb je overigens al bevestiging dat je TV is opgeleverd? Anders kun je het huidige nog even laten staan.
Heey
Ja idd ik heb er eentje gekregen. Ik heb net weer mijn siemens aangesloten, werkt veel beter! Ik heb net gekeken en TV wordt pas 6 juli opgeleverd :) dus ik heb nog even de tijd om alles in te stellen.
Nog een laatste vraagje, siemens kan dus wel overweg met iTV ( zij het dat ze slechter samenwerken), is het perse nodig dat de thomson is aangesloten op de opleverdatum ivm internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McDaBom schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:05:
[...]

Heey
Ja idd ik heb er eentje gekregen. Ik heb net weer mijn siemens aangesloten, werkt veel beter! Ik heb net gekeken en TV wordt pas 6 juli opgeleverd :) dus ik heb nog even de tijd om alles in te stellen.
Nog een laatste vraagje, siemens kan dus wel overweg met iTV ( zij het dat ze slechter samenwerken), is het perse nodig dat de thomson is aangesloten op de opleverdatum ivm internetsnelheid?
Oh! Hier ben ik ook wel benieuwd naar! De Siemens beviel me een stuk beter dan de Thompson. Qua instelmogelijkheden en draadloos bereik is ie een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 361044 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Oh! Hier ben ik ook wel benieuwd naar! De Siemens beviel me een stuk beter dan de Thompson. Qua instelmogelijkheden en draadloos bereik is ie een stuk beter.
En met VDSL totaal niet te gebruiken, McDaBom gaat over naar VDSL, dus die zal bij verlies van sync het nieuwe modem moeten aansluiten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit, ok. Ik denk dat ik die siemens dan gewoon op een vrije netwerkpoort hang en als switch/wireless accesspoint gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
Loekie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 03:51:
[...]

En met VDSL totaal niet te gebruiken, McDaBom gaat over naar VDSL, dus die zal bij verlies van sync het nieuwe modem moeten aansluiten.
Jammer genoeg wel
Achja zoals als Dickstar al meldt, kan ik hem gebruiken als switch/acces point.
Dan kan ik hopelijk het beheer van de draadloze apparaten nog via de siemens doen.
Het beheer van de thomson vind ik echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik zou vandaag dus overgaan op dat VDSL netwerk, maar er is niets veranderd. Als ik snelheidstestjes doe en naar de lijninformatie in het router menu kijk, is het nog steeds 15 mbit down en 1 mbit up. Ik zou 40 down en 3 up moeten hebben... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Dickstar

Dat zijn geen snelheden die je gegarandeerd krijgt, maar wat maximaal mogelijk is.
eea is afhankelijk net als met ADSL varianten, van de bekabeling, afstand tot de centrale etc.

Als je onderstaande plaatje bekijkt, zie je dus ook dat het niet voor iedereen beschikbaar is, max afstand tot centrale 1200M. Als je verder gaat kakt de snelheid heel snel in. Maar ook bij minder dan 1200M zijn er nog andere factoren. KPN kan je lijn doormeten en dan redelijk accuraat voorspellen wat er mogelijk is.
Je moet het dan ook lezen als "tot" snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/VDSL2_Snelheid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een interessant grafiekje...

Er is totaal niets veranderd in de snelheid, het is echt nog exact hetzelfde. Wij hebben VDSL 2 in de wijk. De klantenservice dude zei dat ik rond de 20 zou moeten hebben. Snelle upload zou ik ook wel lekker vinden, aangezien ik sinds kort een online backupservice heb voor mijn foto's. DNG bestanden zijn groot.

Maandag even bellen maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je bent dus duidelijk niet overgezet, maar je kan ze morgen ook bereiken hoor.
Zal verder weinig uithalen, maar misschien dat je wel wat wijzer wordt.

Je kan het trouwen ook zelf zien he...uitgaande van de TG789vn:
Ga naar je webbrowser, ga naar http://dsldevice.lan of het IP wat bij je gateway staat standaard 192.168.2.254
Klik dan op Breedbandverbinding, en dan DSL verbinding.

Staat er bij DSL type:

ITU-T G.992.5 dan niet
ITU-T G.993.2 dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh, ik wist niet dat je er ook via een linkje kon komen. Gebruikte altijd het ip-adres.

Ik zit nog op G.992.5, dus nope, nog niet. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
eymey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:08:
Ik heb uit eigen netwerk analyses kunnen bevinden dat je op glasvezel GEEN hogere bitrates krijgt dan via koper. Dat zou namelijk TE voor de hand liggend zijn en zou KPN ertoe dwingen meer streams te onderhouden (dat is natuurlijk niet goed voor de winst :P ).
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar meerdere streams onderhouden doet KPN toch al als ze over koper op 720p uitzenden en via glas op 1080i (zoals jij zelf in een andere post concludeerde) ? Dan zouden ze ook de bitrate op glas wel wat op kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net klantenservice aan de telefoon gehad. De 17e wordt het dus... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@sverzijl: Mijn vermoeden is dus dat ze over koper ook gewoon 1080i uitzenden. Echter, ik heb op koper nog geen gelegenheid gehad te sniffen......

Het feit dat de 1960 standaard op 720p staat zegt in ieder geval NIETS over de -doorgegeven- bitrate. Want ook bij glasvezel staan ze gewoon op 720p.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Vandaag bij 1DF een gratis Digitenne pakket.

Echt gratis is het natuurlijk niet, want na 2 maanden krijg je de abbo kosten terug.
Wat heb je er dan aan, en wat is het voordeel met een pakket in de winkel ?

Ik had pas 2 Digitenne kaarten geregistreerd bij mijn ITV pakket, en dit wordt 3de, maw ik ga niet de bijbehorende code gebruiken, en het abbo activeren :+

Wordt zelfs gratis geleverd..dus in dit geval, is het gratis, en blijft het gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Yippie schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:55:
Vandaag bij 1DF een gratis Digitenne pakket.

Echt gratis is het natuurlijk niet, want na 2 maanden krijg je de abbo kosten terug.
Wat heb je er dan aan, en wat is het voordeel met een pakket in de winkel ?

Ik had pas 2 Digitenne kaarten geregistreerd bij mijn ITV pakket, en dit wordt 3de, maw ik ga niet de bijbehorende code gebruiken, en het abbo activeren :+

Wordt zelfs gratis geleverd..dus in dit geval, is het gratis, en blijft het gratis ;)
En bij het retourneren hou je de smartcard achter? En doe hoef je niet te retourneren? Of toch wel? Is dat wel eh... de bedoeling?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog meer mensen, trouwens, die niet meer op www.ipbforum.nl komen?

I krijg een melding dat ik "permanent verbannen" ben op basis van m'n IP adressen. Ook compleet zonder persoonlijke tekst en uitleg vooraf per mail.

Blijkbaar ziet men mij daar als een persoon die er alleen maar is om te "zieken" (terwijl ik ook genoeg constructief heb bijgedragen daar). Of anders gezegd: Blijkbaar wordt eerlijkheid (waar ook kritiek bij hoort) niet meer gewaardeerd tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
giant2000 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:56:
[...]

En bij het retourneren hou je de smartcard achter? En doe hoef je niet te retourneren? Of toch wel? Is dat wel eh... de bedoeling?
Dat het niet de bedoeling is snapt iedereen, maar hoeveel mensen met en ITV en nog niet 3 kaarten geregistreerd zullen er gebruik van maken ?

Retourneren hoeft niet, ze zien dat ik al ITV heb, en hoef dus niet te betalen.
Was destijds ook met mijn Digitenne abbo die ik al had, voordat ik ITV nam, vanaf dag 1 hoefde ik niet meer voor Digitenne te betalen. Ging volledig automatisch tot mijn verbazing, was n.l. niet op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit op het nieuwe netwerk! Nice hoor, 20 Mbit is wel heel lekker om te hebben eigenlijk. Nu nog wachten op het TV pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:32:

I krijg een melding dat ik "permanent verbannen" ben op basis van m'n IP adressen. Ook compleet zonder persoonlijke tekst en uitleg vooraf per mail.

Blijkbaar ziet men mij daar als een persoon die er alleen maar is om te "zieken" (terwijl ik ook genoeg constructief heb bijgedragen daar). Of anders gezegd: Blijkbaar wordt eerlijkheid (waar ook kritiek bij hoort) niet meer gewaardeerd tegenwoordig.
Marcel234 heeft zelf maanden lopen mekken/zeuren/klagen op KPN (kpn forum). Is overgestapt op Ziggo... en is nog steeds de moderator maar waait nu met een andere wind mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:32:

Ik heb met mijn Car Channel actie destijds een dreigende boycot van een maand gekregen van de beheerders (lees: Marcel234 http://www.ipbforum.nl/ex...ic.php?f=14&t=3475#p28848 ), dus ben ik een passieve meelezer geworden aldaar. Ik weet niet welke kant ze op dat forum willen, ik merk wel dat er weinig respons is, soms duurt het dagen voordat er weer eens wat geplaatst wordt. Nu ook jij geboycot bent nodig ik je hierbij uit om deel te nemen aan http://kpn.gebruikers.eu. Ook hier leest KPN Webcare (4 accounts) mee en is veel actiever dan het ipbforum.
Een boycot zal je van mij niet snel krijgen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 18-06-2010 12:45 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Even een oproepje gedaan 8)7 :
Waar is user eversteegt?
door Giant2000 » vr 18 jun 2010 12:42

Ik mis al een poosje het nuttig commentaar van eversteegt. Vakantie?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL, thanks :P

Ach ja, ik weet ook niet zeker of ik nog wel op zo'n forum m'n bijdrage wil leveren. Ik weet ook niet waar ik het aan verdiend heb (zeker de botheid om geen persoonlijke reden te vernemen e.d.).

KPN zal m'n commentaar ook vast niet missen. Die reageren alleen maar als hun uitmelkstrategie ze zo veel klanten dreigt te gaan kosten dat ze toch maar weer wat toegeven... beetje snelheid, nieuwe features, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:32:
LOL, thanks :P

Ach ja, ik weet ook niet zeker of ik nog wel op zo'n forum m'n bijdrage wil leveren. Ik weet ook niet waar ik het aan verdiend heb (zeker de botheid om geen persoonlijke reden te vernemen e.d.).

KPN zal m'n commentaar ook vast niet missen. Die reageren alleen maar als hun uitmelkstrategie ze zo veel klanten dreigt te gaan kosten dat ze toch maar weer wat toegeven... beetje snelheid, nieuwe features, etc.
Heb een PM gekregen, ik heb hem even naar je ge e-mailed.
Het topic aldaar is inmiddels ook op slot gegaan om "te voorkomen dat we online en heel verhaal gaan krijgen die niet strookt met de werkelijkheid".

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks :). Zag inmiddels ook je suggestie voor kpn.gebruikers.eu.

Tsja, ik kijk de kat maar ff uit de boom. Op dit moment heb ik alleen nog te maken met de IPTV dienst van KPN (via m'n Tweak glasvezel lijntje). En ik heb goede hoop dat dat straks ook nog gaat veranderen :). Dus ik houd me maar gedeisd.

Het siert de beheerders van ipbforum.nl echter absoluut niet en ik hoop dat deze censuur en houding ze nog wel een keer duur komt te staan. In een persoonlijke e-mail aan het forumbeheer heb ik ze nota bene nog (oprecht) succes gewenst met het forum en om uitleg gevraagd, maar zelfs voor een reactie daarop ontbreekt enig fatsoen.

Stiekem steekt het me wel een beetje omdat, ookal kan ik soms wat venijnig uit de hoek komen, ik gewoon met de beste bedoelingen en oprechtheid probeer bij te dragen met suggesties of wensen ter verbetering van een dienst waar ik op zich veel vertrouwen in heb.....

Magoed, het spotje van SIRE "Hoe ga ik om met aardige mensen" is nog verre van geland, blijkbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357840

Anoniem: 125531 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:48:
Hey, tweakers!

Ik had even een vraagje... Is het mogelijk om de afstandsbediening van je Motorola 1960-ontvanger zo in te stellen dat het je tv automatisch op de HDMI-uitgang zal overschakelen zonder dat je dus zelf op je HD-tv door al die "inputs" moet bladeren? Als ik de ontvanger aanzet dat schakelt de tv niet over naar de juiste HDMI-uitgang... heel vreemd...

Ik weet dat de afstandsbediening van SkyHD (in Engeland) deze functie wel heeft...

Iemand een idee???

PS. de tv die we hebben, is een Sony Bravia W4500, maar deze detecteert ook geen HDMI-inputs automatisch (zoals de meeste hdtv's, heb ik me laten vertellen)...
Ben ook erg benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. Druk ik het knopje links-onder van de AB in, dan gaat de TV op AVI-1 (scart), terwijl ik hem via HDMI heb aangesloten. Heb ook een Sony Bravia, een W4500 (zo uit m'n hoofd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bij mijn Samsung werkt die knop niet (ws. alleen voor SCART inderdaad)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de afstandsbediening goed insteld op je merk/type TV, dan kan je met de toets links onder naar al je ingangspoorten, zowel HDMI als scart..... Dit werkt bij een Sony LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:17:
Als je de afstandsbediening goed insteld op je merk/type TV, dan kan je met de toets links onder naar al je ingangspoorten, zowel HDMI als scart..... Dit werkt bij een Sony LCD TV.
Bedankt, ik zal het een dezer dagen proberen.

Heb nog een vraag;
Heb ITV aangevraagd, pakket thuis gekregen, begin juli word ik aangesloten, prima allemaal. Heb de motorola 1960 op het lichtnet aangesloten, verder niks bijzonder gedaan, maar na 10 / 15 minuten begint de ventilator te blazen, het is net een stofzuiger. KPN hierover gebeld, heb een ander exemplaar ontvangen (complimenten voor KPN), maar deze heeft precies hetzelfde probleem.

Wordt dit probleem veroorzaakt doordat ie niet is 'geactiveerd'? Zou iemand es willen kijken hoe de ontvanger reageert als ie niet is aangesloten op de experiabox, of ie dan ook na 10 tot 15 minuten begint te 'blazen'? (loskoppelen van het lichtnet, loskoppelen van de experiabox, weer aansluiten op het lichtnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 357840 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:07:
[...]
Wordt dit probleem veroorzaakt doordat ie niet is 'geactiveerd'? Zou iemand es willen kijken hoe de ontvanger reageert als ie niet is aangesloten op de experiabox, of ie dan ook na 10 tot 15 minuten begint te 'blazen'? (loskoppelen van het lichtnet, loskoppelen van de experiabox, weer aansluiten op het lichtnet)
Waarom ga je nou mensen vragen te experimenten en trek je bij voorbaad al conclusies als je nog niet eens fatsoenlijk bent aangesloten? Wat is het nut? Je zadelt KPN met onnodige kosten op door een nieuw exemplaar te sturen en die heeft hetzelfde euvel...
Waarschijnlijk gaat de ventilator loeien omdat er helemaal geen software kan worden geïnstalleerd.
Advies: wacht eerst even rustig af tot je alles kan installeren (eerder heeft echt geen zin tenzij je naar een blauw scherm vol foutmeldingen wil kijken) en haal tot die tijd de tuner van de stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door giant2000 op 25-06-2010 10:07 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:01:
[...]

Waarom ga je nou mensen vragen te experimenten en trek je bij voorbaad al conclusies als je nog niet eens fatsoenlijk bent aangesloten? Wat is het nut? Je zadelt KPN met onnodige kosten op door een nieuw exemplaar te sturen en die heeft hetzelfde euvel...
Waarschijnlijk gaat de ventilator loeien omdat er helemaal geen software kan worden geïnstalleerd.
Advies: wacht eerst even rustig af tot je alles kan installeren (eerder heeft echt geen zin tenzij je naar een blauw scherm vol foutmeldingen wil kijken) en haal tot die tijd de tuner van de stroom.
Omdat ze bij KPN zeiden dat dit niet normaal is, zelfs als ie nog niet is aangesloten, zij kwamen zelf met het voorstel een andere op te sturen, het liefst voordat ITV zou worden geactiveerd, omdat ze dan niet de registratie van de ontvanger zouden moeten veranderen, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De helpdesk zeker... dan praat je ook met de grootste techneuten van KPN... NOT...
Ik snap van KPN trouwens niet dat je al zo lang een tuner hebt gekregen, ver voordat je een aansluiting hebt. Destijds was het juist andersom: ik was al aangesloten maar moest ik nog wachten op de tuner. Toen ik die dan ook inprikte had ik gelijk beeld. Het lijkt me ook helemaal niet raadzaam om een tuner al aan te sluiten zonder dat hij verbinding kan maken. Het eerste wat een tuner namelijk doet is zoeken naar software, en dat kan hij dus niet. Dus gaat hij misschien wel andere dingen doen. Krijgt hij het warm van... ventilatortje maar even uittesten...

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 25-06-2010 11:13 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toen ik begin 2009 ITV aanvroeg kreeg ik idd ook de tuner pas een week nadat het abbo al actief was.

Echter, met Glasvezel (iig bij Tweak, maar heb het ook al van KPN klanten gehoord) lijkt het ook al steeds meer normaal te worden om zsm na bestelling de settopbox op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-07 15:25
Heb mijn spullen drie (!) weken van tevoren ontvangen, 2 dagen na de aanvraag. De tuner heeft bij mij ongeveer 1 minuut staan blazen toen ik hem voor het eerst aanzette, ik had toen al wel een geactiveerde verbinding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Laatst online: 31-05 16:00
Hallo,

Ik heb vorige week mijn experiabox (de 789) in mijn meterkast gehangen.

Aangezien het ITV kastje in de woonkamer hangt en ik geen UTP kabel door heel het huis wil trekken, kwam ik al snel uit op Powerline/Homeplug.

Heb toen de Powerline 85 Adapter Kit gekocht en aangesloten.

Nu heb ik wel een probleem, na ongeveer 4,5 a 5 minuten stopt het beeld ineens en knippert het data lampje ook niet meer. Wanneer ik nu zap naar een ander kanaal dan werkt alles weer goed.

Als ik de Sweex Powerline Utility erbij pak, dan zie ik dat ik ~60 Mbps kan halen en dat de Quality rond de 7 streepjes schommelt. De snelheid moet voldoende zijn alleen twijfel ik over de kwaliteit.

Beide Homeplugs zitten op dezelfde groep.

Kan het inderdaad met de kwaliteit van het signaal te maken hebben, en hoe verbeter ik dit?

Of heeft het ergens anders mee te maken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:41

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 357840 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Ben ook erg benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. Druk ik het knopje links-onder van de AB in, dan gaat de TV op AVI-1 (scart), terwijl ik hem via HDMI heb aangesloten. Heb ook een Sony Bravia, een W4500 (zo uit m'n hoofd)...
Code voor Sony is 139 om de ab in te stellen.
En je kan dan op dat klopje links onder drukken, en gewoon doordrukken om te schakelen tussen je invoer kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 21:09
Stylisimo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:16:
Hallo,

Ik heb vorige week mijn experiabox (de 789) in mijn meterkast gehangen.

Aangezien het ITV kastje in de woonkamer hangt en ik geen UTP kabel door heel het huis wil trekken, kwam ik al snel uit op Powerline/Homeplug.

Heb toen de Powerline 85 Adapter Kit gekocht en aangesloten.

Nu heb ik wel een probleem, na ongeveer 4,5 a 5 minuten stopt het beeld ineens en knippert het data lampje ook niet meer. Wanneer ik nu zap naar een ander kanaal dan werkt alles weer goed.

Als ik de Sweex Powerline Utility erbij pak, dan zie ik dat ik ~60 Mbps kan halen en dat de Quality rond de 7 streepjes schommelt. De snelheid moet voldoende zijn alleen twijfel ik over de kwaliteit.

Beide Homeplugs zitten op dezelfde groep.

Kan het inderdaad met de kwaliteit van het signaal te maken hebben, en hoe verbeter ik dit?

Of heeft het ergens anders mee te maken?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb ook lang zitten prutsen met powerline maar heb het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen, ik denk dat de bedrading hier te oud is. Wat ik wel merkte is dat het signaal beter en stabieler was als er minder op de groep aangesloten was. Als ik er een lamp uithaalde bijvoorbeeld, hielp dat iets, betere stekkerdozen hielpen een beetje, laptops niet aan de stroom, dat soort dingen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal als apparaten nieuwe firmware krijgen, gaat de ventilator op max draaien om de kans te verkleinen dat het fout gaat door oververhitting. Dat deden mijn laptop, grafische kaart en NAS ook toen ik de firmware ging updaten. Waarschijnlijk denkt die box dat er een update zit aan te komen of zo als ie geen signaal krijgt. Zoals een paar anderen al zeiden, wat verwacht je eigenlijk als je de boel gaat aansluiten zonder dat je een verbinding hebt?

Powerlan heeft wel voldoende doorvoersnelheid, maar het is volgens mij niet echt een super stabiel signaal. Er zal een hoop ruis en foutcorrectie tussen de twee stekkers inzitten. Als ik jou was, zou ik toch maar gewoon een kabeltje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Ik heb zojuist de 200 Mbps versie gekocht bij de MediaMarkt (om te testen) deze lijkt het wel te doen, heb namelijk al 20 minuten achter elkaar niet hoeven "zappen".

Ik ga het vanavond nog even verder testen en laat het resultaat morgen even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dickstar: Powerline is juist (in de meeste gevallen) by far stabieler dan bv. Draadloos. KPN ondersteunt bij z'n IPTV aanbiedingen zelfs de Powerline AV200 standaard (200 mbps) en beveelt bv. de Develo stekkers aan :). Alles wat minder/ouder is dan Powerline 200 zou ik mijden :).

Maar idd, een kabeltje blijft altijd het meest stabiel. Hier is alles naar vaste apparatuur (dus NAS, IPTV, PC, HTPC, etc.) bedraad.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 26-06-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325377

elke keer als ik teletex aanzet wordt t beeld heel erg groot
alleen als ik nog n keer op de knop druk en gewoon tv beeld erachter krijg wordt t beeld van
teletex klein
kan ik dit veranderen?
en zijn er hier mensen die de harmony one gebruken i.c.m iptv?
ik krijg t niet voor elkaar om alle functies te krijgen
b.v als ik iets heb opgenomen kan ik verder spoelen maar als ik dan weer wil verder kijken
moet ik op de pauze knop drukken i.p.v play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Stylisimo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:15:
Ik heb zojuist de 200 Mbps versie gekocht bij de MediaMarkt (om te testen) deze lijkt het wel te doen, heb namelijk al 20 minuten achter elkaar niet hoeven "zappen".

Ik ga het vanavond nog even verder testen en laat het resultaat morgen even weten :)
Het werkt inderdaad, zonder onderbreken TV kunnen kijken. Opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325377 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:02:
elke keer als ik teletex aanzet wordt t beeld heel erg groot
alleen als ik nog n keer op de knop druk en gewoon tv beeld erachter krijg wordt t beeld van
teletex klein
kan ik dit veranderen?
en zijn er hier mensen die de harmony one gebruken i.c.m iptv?
ik krijg t niet voor elkaar om alle functies te krijgen
b.v als ik iets heb opgenomen kan ik verder spoelen maar als ik dan weer wil verder kijken
moet ik op de pauze knop drukken i.p.v play
Je kunt met de Harmony software elk knopje specifiek instellen. Gewoon ff de handleiding van dat ding erop naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 21:09
Stylisimo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:15:

Wat bij mij de powerline nekte was tv kijken en opnemen op een ander net tegelijkertijd, dat resulteerde altijd in artifacts en haperingen (op zowel de opname als het 'kijkbeeld'), als ik jou was zou ik dat ook controleren.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:17:
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:32:
[...]

Code voor Sony is 139 om de ab in te stellen.
En je kan dan op dat klopje links onder drukken, en gewoon doordrukken om te schakelen tussen je invoer kanalen.
Bedankt voor de tips! Het is voor mekaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nieuwe klanten kunnen binnenkort kiezen tussen een nieuwe Motorola 1910, een low-end tuner zonder opnamemogelijkheid en de huidige tuner. Een kooptuner is er niet meer bij.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
giant2000 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:24:
Nieuwe klanten kunnen binnenkort kiezen tussen een nieuwe Motorola 1910, een low-end tuner zonder opnamemogelijkheid en de huidige tuner. Een kooptuner is er niet meer bij.
Is dat nu al niet het geval? Ik heb sinds kort interactieve tv en kpn belde mij met de vraag of ik wilde opnemen of niet. Ik was een beetje verbaasd en vroeg de medewerker waarom en hij gaf aan dat wanneer ik wilde opnemen een andere tuner kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TiemG schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Is dat nu al niet het geval? Ik heb sinds kort interactieve tv en kpn belde mij met de vraag of ik wilde opnemen of niet. Ik was een beetje verbaasd en vroeg de medewerker waarom en hij gaf aan dat wanneer ik wilde opnemen een andere tuner kreeg.
Dan is het inmiddels niet meer binnenkort maar nu... ;)

edit:
Aha, je bent dezelfde als van het Samsung forum zie ik. Ik mag toch hopen dat je niet bent ingegaan op die opnameloze tuner he? Want de recorderversie is wel mooi gratis in bruikleen (na 4 juli zal dat wel veranderen).

[ Voor 21% gewijzigd door giant2000 op 30-06-2010 16:05 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
giant2000 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:00:
[...]

Dan is het inmiddels niet meer binnenkort maar nu... ;)

edit:
Aha, je bent dezelfde als van het Samsung forum zie ik. Ik mag toch hopen dat je niet bent ingegaan op die opnameloze tuner he? Want de recorderversie is wel mooi gratis in bruikleen (na 4 juli zal dat wel veranderen).
Uiteraard ben ik voor de recorderversie gegaan. Het bevalt erg goed, ik kan sinds jaren weer programma's opnemen!
Ik heb me trouwens ook aangemeld op kpn.gebruikers.eu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien dat ik me nog een keer op kpn.gebruikers.eu aanmeld :). Echter, als ik ' mazzel' heb, neem ik over een paar maanden ook geen IPTV van KPN meer af..... ik kan dan waarschijnlijk overstappen naar een glasvezel pakket met TV diensten van Glashart Media (o.a. analoge CATV en radio, DVB-C en onversleutelde IPTV streams :9 ).

Helaas moet ik wel de DVR functie missen (die kent Glashart nog niet in een set top box) maar aan de andere kant wel weer genoeg andere recording mogelijkheden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:45:
Misschien dat ik me nog een keer op kpn.gebruikers.eu aanmeld :). Echter, als ik ' mazzel' heb, neem ik over een paar maanden ook geen IPTV van KPN meer af..... ik kan dan waarschijnlijk overstappen naar een glasvezel pakket met TV diensten van Glashart Media (o.a. analoge CATV en radio, DVB-C en onversleutelde IPTV streams :9 ).

Helaas moet ik wel de DVR functie missen (die kent Glashart nog niet in een set top box) maar aan de andere kant wel weer genoeg andere recording mogelijkheden :).
Je bent daar welkom.
Poeh, andere recording mogelijkheden: de computer lijkt mij ideaal. Ik heb daar nu een Digitenne kaartje inzitten en met een mediaplayertje aangesloten op de tv. Echt i-de-aal. In no-time reclames uit films knippen m.b.v. VideoReDo bijvoorbeeld. Helaas heeft Digitenne nou niet bepaald, eh, HD kwaliteit.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, DVB-C en onversleuteld IPTV kan je iig hele leuke dingen mee doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm onderaan.

Kidspakket voor 5 euro. Geen details verder welke zenders je er bij krijgt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
giant2000 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:55:
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm onderaan.

Kidspakket voor 5 euro. Geen details verder welke zenders je er bij krijgt.
Net gezien, en inderdaad hij staat er bij.
Ben benieuwd of we nu ook disneychannel/disney xd krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 12:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik heb maandag het HD pakket besteld voor IPTV.
maar zit er nu al 2 dagen op te wachten. (wellicht 3 als het er vanavond ook nog niet op staat)
weet iemand hoe lang dit normaal duurt?

ik heb iptv via koper btw.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Blijkbaar hebben ze "iets" gedaan want ik heb nu helemaal geen tv meer.
kwam thuis toen stond er een melding -3 abbonement niet actief (of zo).
dus ik dat ding uit en aan zetten.
en nu komt hij met een scherm waar gevraagd word om mijn

abbo. nr.
s/n (staat in gevuld)
pin

kpn gebeld en die snapte er ook niets van en nu word ik wellicht binnen nu en 5 werkdagen terug gebeld.

fijn.........

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
mrdjey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:41:
Ik heb maandag het HD pakket besteld voor IPTV.
maar zit er nu al 2 dagen op te wachten. (wellicht 3 als het er vanavond ook nog niet op staat)
weet iemand hoe lang dit normaal duurt?

ik heb iptv via koper btw.
Met koper bedoel je VDSL ?
Hoe snel is je internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ADSL is ook koper :). En ook daarop (mits je genoeg snelheid hebt) wordt HD aangeboden :). Neem aan dat KPN het niet aan iemand aanbiedt voordat ze even de lijnsnelheid hebben bekeken.

@mrdjey: Pfff... ik was aan de lijn met die helpdesk waarschijnlijk wel wat moeilijker gaan doen..... klanten gewoon 5 dagen laen wachten wanneer door een fuckup TV niet werkt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Tja, daar kan die gast ook niets aan doen die gooit het ticket ook maar naar de 2e lijns....

Tevens vanochtend nog steeds geen tv....

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, maar een beetje (doen) escaleren wil nog wel eens helpen om er bij een 'hogere pief' doorheen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:10

Arethusa

Niet die server

Ik heb digitale televisie van KPN. Nu staat er sinds vandaag een melding op de tv (oude beeldbuis tv) met de melding "Druk op ... om de TV ontvanger aan te zetten. Dit is normaal gedrag als je wel je tv aan hebt staan maar niet de ontvanger. Ik heb beide systemen aan staan en die melding blijft staan.

Ik heb herhaaldelijk de tv en de ontvanger aan en uitgezet. Ook merk ik dat de tv gids en software binnen de ontvanger niet juist werken. De tv gids gebruiken resulteert erin dat de huidige uitzending verkleind word en rechtsboven in neergezet wordt, dit is normaal gedrag zul je zeggen. Ware het niet dat de rest van het beeld waar de gids zou komen zwart is.

Ik heb verder niets aan de ontvanger, bekabeling of de tv verandert ook op software gebied niet.

Heeft dit met een bepaalde storing te maken? Of zou het door de hitte komen? Het is allemaal niet storend maar gezien ik de eerder genoemde zaken vaak gebruik zou ik toch graag willen zien dat het weer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Arethusa op 08-07-2010 23:03 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dit lijkt op een verbindingprobleem. Even met de helpdesk (storingen) bellen, zij kunnen op afstand de zaak doormeten.
heb je trouwens al eens een "harde" reset gedaan van zowel modem als tuner (uit-aan-[menu blijvend indrukken]-software verwijderen)?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

mrdjey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:26:
Blijkbaar hebben ze "iets" gedaan want ik heb nu helemaal geen tv meer.
kwam thuis toen stond er een melding -3 abbonement niet actief (of zo).
dus ik dat ding uit en aan zetten.
en nu komt hij met een scherm waar gevraagd word om mijn

abbo. nr.
s/n (staat in gevuld)
pin

kpn gebeld en die snapte er ook niets van en nu word ik wellicht binnen nu en 5 werkdagen terug gebeld.

fijn.........
Dit krijg ik dus te zien...

Afbeeldingslocatie: http://kpn-knowledge.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/3489_sch2.png

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Al eens geprobeerd opnieuw in te vullen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey

mrdjey

That Shit is Wack

Ja hij gaat alleen niet verder.
en ik weet ook dat ik de juiste gegevens in vul want als ik een ander cijfer in voer dat geeft hij de melding dat abbo of pin code niet klopt.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:41

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien staan er teveel boxen geregistreerd onder je account nr. Kan de helpdesk zien als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:55:
Misschien staan er teveel boxen geregistreerd onder je account nr. Kan de helpdesk zien als het goed is.
Dan krijg je in beeld te zien dat het maximum tuners al overschreden is....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:10

Arethusa

Niet die server

giant2000 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:56:
Dit lijkt op een verbindingprobleem. Even met de helpdesk (storingen) bellen, zij kunnen op afstand de zaak doormeten.
heb je trouwens al eens een "harde" reset gedaan van zowel modem als tuner (uit-aan-[menu blijvend indrukken]-software verwijderen)?
Ik heb het kastje volledig uitgeschakeld doormiddelvan de knop aan/uit knop aan de achterkant. Vervolgens heb ik het kastje weer opgestart waarop hij de boel opnieuw laadde en de tv gids ophaalde. Toen hij eenmaal opgestart was, was de melding verdwenen van het scherm en 'lijkt' alles weer normaal. Met 'lijkt' bedoel ik dat alleen de gids geprobeerd heb en nog niet de rest van de functionaliteit.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Arethusa schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:14:
[...]

Ik heb het kastje volledig uitgeschakeld doormiddelvan de knop aan/uit knop aan de achterkant. Vervolgens heb ik het kastje weer opgestart waarop hij de boel opnieuw laadde en de tv gids ophaalde. Toen hij eenmaal opgestart was, was de melding verdwenen van het scherm en 'lijkt' alles weer normaal. Met 'lijkt' bedoel ik dat alleen de gids geprobeerd heb en nog niet de rest van de functionaliteit.
Mocht het nog niet helemaal vlekkeloos gaan dan doe je er goed aan een keer de software te verwijderen, dan is de tuner weer "schoon" en is de bediening daardoor in sommige gevallen ook een stuk sneller van.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Wat een avond en wat een kater! In ieder geval heeft de KPN laten zien dat itv opgewassen is tegen een kijkdichtheid van 75% naar één zender. Veel kabelaars in de regio Utrecht hadden problemen door het noodweer. Zo niet de KPN.
Wij zaten in de tuin te kijken, waardoor we goed konden horen hoeveel vertraging de buren allemaal hebben in de lijnen. Opvallend was dat wij vooraan liepen in de parade. Drie deuren verder liep een goede 3 seconden achter. Verder was het allemaal redelijk gelijk. Ik had juist verwacht dat het digitale gebeuren achter zou lopen op analoog, althans dat is wel volgens ervaringen uit het verleden. Scheelt wel dat we naar een ouderwetse 82 cm beeldbuis uit 2000 hebben zitten kijken. Die vertraagt vrijwel niet in tegenstelling tot de digitale flatscreens, eventueel geflankeerd door mediacenters.

Maargoed, de KPN heeft het wat mij betreft goed gedaan....

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ivootje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:15:
Wat een avond en wat een kater! In ieder geval heeft de KPN laten zien dat itv opgewassen is tegen een kijkdichtheid van 75% naar één zender. Veel kabelaars in de regio Utrecht hadden problemen door het noodweer. Zo niet de KPN.
Wij zaten in de tuin te kijken, waardoor we goed konden horen hoeveel vertraging de buren allemaal hebben in de lijnen. Opvallend was dat wij vooraan liepen in de parade. Drie deuren verder liep een goede 3 seconden achter. Verder was het allemaal redelijk gelijk. Ik had juist verwacht dat het digitale gebeuren achter zou lopen op analoog, althans dat is wel volgens ervaringen uit het verleden. Scheelt wel dat we naar een ouderwetse 82 cm beeldbuis uit 2000 hebben zitten kijken. Die vertraagt vrijwel niet in tegenstelling tot de digitale flatscreens, eventueel geflankeerd door mediacenters.

Maargoed, de KPN heeft het wat mij betreft goed gedaan....

Ivo
Onze "oeoeoeoeoehhhh" 's van Robben kwamen minstens 5 (!!) seconden eerder dan bij de buren. Jaja, het viel zo op dat we zijn gaan tellen. Lijkt me best wel balen dat ze nog voordat ze überhaupt wéten dat er een schot op goal komt ook al weten dat hij er niet in gaat...
Te gebruiken voor een reclamecampagne voor KPN?

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 17 ... 46 Laatste