KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ivootje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:15:
Wij zaten in de tuin te kijken, waardoor we goed konden horen hoeveel vertraging de buren allemaal hebben in de lijnen. Opvallend was dat wij vooraan liepen in de parade. Drie deuren verder liep een goede 3 seconden achter.
Dat zelfde viel mij twee jaar geleden tijdens het EK ook al op. Als ik na het opspringen al weer was gaan zitten dan waren de buren nog naar de aanval aan het kijken. Mijn buren hebben allemaal UPC. De volgorde was ITV, UPC analoog (op pakweg een seconde) en een aantal secondes later pas UPC digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07
hmmm.... en ik zou juist in de veronderstelling zijn dat IPTV nog weer langzamer zou zijn dan bv. digitaal via de kabel. Ook vanwege buffering en zo. Dan moet UPC toch wel een hele trage encoding keten hebben zeg :S

Overigens ben ik nu wel blij met glasvezel. Lekker geen EM interferentie (of erger: schade) van het onweer :D. Terwijl toch veel kabelnetten (en sommige kennisen van me met ADSL) problemen hadden :).

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 12-07-2010 14:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:32:
hmmm.... en ik zou juist in de veronderstelling zijn dat IPTV nog weer langzamer zou zijn dan bv. digitaal via de kabel. Ook vanwege buffering en zo. Dan moet UPC toch wel een hele trage encoding keten hebben zeg :S

Overigens ben ik nu wel blij met glasvezel. Lekker geen EM interferentie (of erger: schade) van het onweer :D. Terwijl toch veel kabelnetten (en sommige kennisen van me met ADSL) problemen hadden :).
Trage encoding: Digitenne -> Ziggo Ned. 1HD : 5 seconden. Maar Digitenne is nouwelijks sneller dan IPTV: een vertraging van een kerkgalm effect (niet meetbaar volgens mij)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

giant2000 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Trage encoding: Digitenne -> Ziggo Ned. 1HD : 5 seconden. Maar Digitenne is nouwelijks sneller dan IPTV: een vertraging van een kerkgalm effect (niet meetbaar volgens mij)
Bij Ziggo is verschil merkbaar gisteren duidelijk te horen. Maar tussen de SD en HD kanalen op satelliet zit ook een vertraging. Zelfs het wisselen van de satelliet (motor) van 19,2 naar 23,5 graden is nog sneller.

De vertraging kan ook uit Hilversum komen of eventueel het verschil in encoders onderweg welke worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Hmmm je wil zeggen dat Ziggo Ned. 1 HD 5 seconden trager is dan Digitenne?

Tsja, waar die vertraging dan zit..... Blijkbaar gebruiken die kabelaars dan OF trage encoders, OF een andere source.

Overigens, KPN IPTV HD is ook wat trager dan gewoon. Schat een seconde of 3-4

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Onze buren vroegen ook of we na de rust niet meer zo'n kabaal wilde maken als er iets spannend gebeurde. :P IPTV van KPN Glas liep duidelijk voor op digitale tv van UPC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:47:
[...]

Hmmm je wil zeggen dat Ziggo Ned. 1 HD 5 seconden trager is dan Digitenne?

Tsja, waar die vertraging dan zit..... Blijkbaar gebruiken die kabelaars dan OF trage encoders, OF een andere source.

Overigens, KPN IPTV HD is ook wat trager dan gewoon. Schat een seconde of 3-4
Als KPN HD ook langzamer is wordt dat veroorzaakt door de aanvoer van het signaal of zijn standaard alle HD encoders langzamer. Ik zal eens kijken of bij ARD en ZDF ook een verschil te zien is
Ik kan me voorstellen als je van een SD naar een HD signaal moet gaan dat iets meer tijd nodig heeft maar bij het voetbal was de aanvoer gewoon in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:45:
Onze buren vroegen ook of we na de rust niet meer zo'n kabaal wilde maken als er iets spannend gebeurde. :P IPTV van KPN Glas liep duidelijk voor op digitale tv van UPC. :)
Bij ons zijn de buren maar aangeschoven. Ze mochten dan een 46" Full HD met Ziggo HD abonnement hebben, het was bij ons toch gezelliger rond het kringloop beeldbuisje met af en toe blokjes in beeld. "Net als '74" zei mijn buurman nog. Na 116 minuten spelen had ik liever niet dat hij dat had gezegt ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
mrdjey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:41:
Ik heb maandag het HD pakket besteld voor IPTV.
maar zit er nu al 2 dagen op te wachten. (wellicht 3 als het er vanavond ook nog niet op staat)
weet iemand hoe lang dit normaal duurt?

ik heb iptv via koper btw.
Ik kan heden ook het HD pakket bestellen (via koper), maar dan wil ik wel graag dat dat goed gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat je nog steeds geen beeld hebt. Graag een update van de situatie, mrdjey!!

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 14-07-2010 11:32 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb een digitale ontvanger met harddiskrecorder. Maar wat mij opviel. Zojuist was er onweer in de lucht, en zodra het begon te flitsen had dit effect op het beeld. Het begon wat te happeren en je blokjes. Meer mensen die hier last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Weet je zeker dat je een ontvanger via Interactieve TV (IPTV/ADSL) hebt? En geen Digitenne? :+

Zo nee: De enige verklaring die ik zou kunnen hebben is dat je DSL-lijn (of mss zelfs je interne bekabeling) last kan hebben van de EM-interferentie van het onweer.

Wat dat betreft ben ik ook al weer blij met glasvezel: De enige manier waarop dat kan storen is wanneer de bliksem via het 230 net een PoP beschadigt of je eigen stroomnet. Van interferentie of blikseminslag zullen de kabels zelf nooit last hebben of verdere apparatuur beschadigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik weet wat ik in huis heb qua apparatuur. ;) Ik heb nog niet zo lang IPTV, maar viel me dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Gebeurt bij mij ook iets soortgelijks, als ik het licht aan/uit doe, een kleine hapering/freeze in het beeld.
Van de bliksem nooit last gehad, misschien een idee om zo een speciale stekkerdoos met spanningsbeveiliging te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat vreemd zeg. Hier echt nog nooit meegemaakt.... ook niet toen ik ITV nog via ADSL had. En het elektra net hier is ook niet echt 'schoon' te noemen. Trouwens, als het via het elektra net moet komen, zo'n interferentie, dan zou ik er nu met glas ook gewoon nog net zo hard last van moeten hebben :S

Misschien slechte HDMI kabel gebruikt ofzo, die te gevoelig is voor interferentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357840

Splinter Cell schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:29:
Ik heb een digitale ontvanger met harddiskrecorder. Maar wat mij opviel. Zojuist was er onweer in de lucht, en zodra het begon te flitsen had dit effect op het beeld. Het begon wat te happeren en je blokjes. Meer mensen die hier last van hadden?
Wij hadden hier ook last van. Voor de zekerheid harddiskrecorder uitgeschakeld, experiabox losgekoppeld en digitenne weer aangesloten, ik was bang dat er stroompieken op de koperdraad zouden komen. Of die storing nu veroorzaakt wordt door interventie op de koperdraad of op het spanningsnet is, weet ik niet, toen ik digitenne erop had gezet, was het onweer zao goed als voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
interFErentie bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bij ons is er bij een flits ook een kleine storing te zien, maar aangezien wij dit natuurverschijnsel veel te mooi vinden om naar te kijken letten we er niet zo op ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k Heb naar tevredenheid I-tv, alleen kan ik niet naar 'mijn pakketten'. Als gevraagd wordt naar de pin-code, staat er bij voorbaat in beeld dat de pincode onjuist is. Als ik dan de pincode invoer, zegt het volgende veld precies hetzelfde: pincode onjuist.
Verder staat bij mijn gegevens mijn vorige adres waar ik tot eind 2007 heb gewoond..

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 357840 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:21:
'k Heb naar tevredenheid I-tv, alleen kan ik niet naar 'mijn pakketten'. Als gevraagd wordt naar de pin-code, staat er bij voorbaat in beeld dat de pincode onjuist is. Als ik dan de pincode invoer, zegt het volgende veld precies hetzelfde: pincode onjuist.
Verder staat bij mijn gegevens mijn vorige adres waar ik tot eind 2007 heb gewoond..

Herkent iemand dit?
Ik herken dit probleem. Heb je nog maar net IPTV, dan loopt die order nog. Ga eens naar mijnKPN.com. Dan naar mijn shop. Daar zie je als het goed is in het rood staan, dat er nog een order loopt. Zolang die niet weg is, kun je ook niet bij mijn pakketten. Als je dit al lang hebt, dan is de order mogelijk ergens vastgelopen. Even de KPN bellen, die maken een ticket aan, zodat ie verder loopt. Ik had dit namelijk ook. Binnen een uur nadat de ticket was aangemaakt, kon ik ook bij mijn pakketten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 357840 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:21:

Herkent iemand dit?
Als je recentelijk niets gewijzigd hebt qua pakketten zul je even naar de HD moeten bellen, daar kan uitgezocht worden waar het fout gaat. Check even of dezelfde PIN bij instellingen wel geaccepteerd wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Is er trouwens al meer bekend wanneer de Motorola 1963 geleverd gaat worden met IPTV van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. En vooral ook naar de snelheid van die boxen en hun standby/idle stroomverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:36:
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. En vooral ook naar de snelheid van die boxen en hun standby/idle stroomverbruik :)
Hier staat vanaf september 2010
http://glasvezelnetwerkaa...rch/label/energieverbruik

Op het eigen itv forum van KPN heb ik deze vraag ook gesteld maar tot nu toe geen antwoord.

De 1963 zal moeten voldoen aan de strenge Europese standaard.

1960
http://broadband.motorola...s/VIP1900-9_Specsheet.pdf

1963
http://www.motorola.com/s...-13979_x1.pdf?localeId=33

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... bij die tweede link krijg ik een file damaged melding :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:59:
Hmmm... bij die tweede link krijg ik een file damaged melding :S
aan de rechterkant staat de pdf

http://www.motorola.com/B...IP+Set-tops/VIP1963_US-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks! :).

Ok... 9.8W max.... dat geeft al wat meer hoop qua standby tijd ook (alleen jammer dat ze die niet expliciet vermelden). Iig lijkt het ding ook krachtiger te zijn.

Mocht ik toch langer bij een KPNGlasvezel provider blijven en dus langer aan IPTV van KPN vast zitten, dan ga ik misschien, als die nieuwe 1963's er zijn, wel eens zeuren bij Tweak om die nieuwe te krijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Die 1963 heeft wel meer interessante specs, betere audio & video codes o.a.
Tevens staat er wat over de kopieer beveiliging, maar wat je hier dan van moet denken:

Powerful UI engines (HTML or SVG)

Tevens staat er dat die "trick play" ondersteund, weet iemand wat dat is ?
Dit schijnt dus bij Rewind, Fast forward & Pause te zijn.

Hier nog wat meer over het KreaTV platform waar het allemaal op draait.
http://www.motorola.com/s..._Platform.pdf?localeId=33

[ Voor 38% gewijzigd door Yippie op 19-07-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, goede vraag inderdaad.

Natuurlijk is het sowieso de vraag wat KPN ervan over laat.... De 1960 is ook al krachtig genoeg en toch is KPN er met glans in geslaagd dat ding tot en met te KREUPELEN ;)

Bij de info page van de 1963 stond ook een whitepaper met leuke toepassingen: Zoals het benaderen van de set top box in het thuisnetwerk, om bv. gemaakte opnames of zelfs live tv ook te streamen op een laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: Motorola's New Eco-Friendly IPTV Set-tops

zit ook een afstandsbediening bij zonder batterijen. Zal wel niet door KPN er bij worden geleverd.

Volgens mij had KPN deze ontvanger al lang moeten gaan leveren. Want er mag geen apparatuur meer worden gemaakt na 1 jan 2010 welke niet aan de eisen voldoet (onderkant ontvanger). Alleen bestaande voorraad mag nog worden verkocht. Misschien is er een uitzondering omdat KPN de ontvangers verhuurd.

Mag het modem ook wel worden vervangen door KPN want die eet ook behoorlijk

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-07-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep :). Misschien moeten we de 'geëigende instanties' (wie eigenlijk?) er wel op wijzen dat KPN dit nog steeds verspreidt onder abonnees.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:16:
Yep :). Misschien moeten we de 'geëigende instanties' (wie eigenlijk?) er wel op wijzen dat KPN dit nog steeds verspreidt onder abonnees.....
Er is geen apparatuur die na 1-1-2010 een type goedekeuring met hoge standby-waarden, apparatuur die deze goedkeuring als heeft(lees is al verkocht in europa) hoeft nog niet aan de eisen te voldoen. Die grens komt pas over een aantal jaar....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd... best jammer eigenlijk. Toen ik in april glasvezel van Tweak nam kreeg ik helaas ook nog gewoon de 1960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 02:39:
[...]

Er is geen apparatuur die na 1-1-2010 een type goedekeuring met hoge standby-waarden, apparatuur die deze goedkeuring als heeft(lees is al verkocht in europa) hoeft nog niet aan de eisen te voldoen. Die grens komt pas over een aantal jaar....
http://www.opgewekt.nu/?p=548

nieuws: Standby-verbruik vanaf 2010 beperkt tot 2W

CanalDigitaal heeft al wel een ontvanger welke aan die eisen voldoet. Volgens mij voldoet UPC ook aan de eis.

http://www.hdtvnieuws.nl/...t-canaldigitaal-20100121/

http://www.upc.nl/over-up...ieverbruik-set-top-boxen/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 20-07-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Maar dat gaat allemaal om apparatuur die na 1 januari een europese type-goedkeuring krijgen, als het apparaat die al heeft mag het rustig aangeboden worden.
De nieuwe revisie zullen ook aan die eis moeten voldoen, maar nu hoeven de huidige raten dat nog niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Kan iemand al aangeven wanneer de update voor de motorola 1960 is gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
goldvinger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:11:
Kan iemand al aangeven wanneer de update voor de motorola 1960 is gepland?
Volgens mij is die niet gepland.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is de laatste firmware van de 1960 (versie nr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Ruffzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:20:
Wat is de laatste firmware van de 1960 (versie nr)
he30.mpp1.rel1 - 139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350133

hallo

wil nu toch maar Interactieve TV van Kpn.
heb al internet aansluiting van kpn.
maar kan ik de decoder zo in de winkel bestellen, en meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Anoniem: 350133 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:01:
hallo

wil nu toch maar Interactieve TV van Kpn.
heb al internet aansluiting van kpn.
maar kan ik de decoder zo in de winkel bestellen, en meenemen.
Wordt opgestuurd via pakketpost, als je bij je bestelling aangeeft dat je het bij de winkel wilt ophalen, kan dat hoogstwaarschijnlijk ook.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Tacoos

i am i

Weet iemand of je die digitenne kaartjes ook kunt krijgen zonder huur van een digitenne box? Ik heb nog zo'n digitenne kastje liggen.
Vlgs de postcode check is op mijn adres geen digitenne mogelijk, maar 100 m van me af wonen 2 mensen die prima ontvangst hebben daarmee. Doen ze daar moeilijk over?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Tacoos schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
Weet iemand of je die digitenne kaartjes ook kunt krijgen zonder huur van een digitenne box? Ik heb nog zo'n digitenne kastje liggen.
Vlgs de postcode check is op mijn adres geen digitenne mogelijk, maar 100 m van me af wonen 2 mensen die prima ontvangst hebben daarmee. Doen ze daar moeilijk over?
Doen ze niet moeilijk over. Je hebt alleen je zelf er mee als je daadwerkelijk geen bereik blijkt te hebben.

Hier kun je een losse smartcard kopen: http://www.kpn.com/televi...=u68KAyQagyAAAAEYo9M453ic
Na ontvangst natuurlijk wel ff Digitenne bellen om een abonnement aan te maken, anders gaat dat kaartje niet werken. :P

Eigenlijk is je vraag bedoeld voor dit topic:
\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 27-07-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tacoos schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
Als het icm digitenne moet kun je het hier aanvragen, als het om een los abo gaat zul je idd moeten aanvragen als smartcard.
Kom je niet door de check kun je volgens mij ook nog bellen om te bestellen of naar een KPNwinkel gaan...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:29
Ik heb een verbinding geïnstalleerd bij een kennis en dat is geleverd met een eco thomson TG789 experiabox.
Werkt allemaal prima, ook iTV op een homeplug. Enige probleem is nog dat het wireless LAN uitgaat na een tijdje geen dataverkeer. Het is dan wel weer in te schakelen met de onderste toets rechts, maar dat verdient geen prijs.
Is de eco stand uit te schakelen? Of op een andere manier zo in te stellen dat wifi weer aangaat als er geprobeerd wordt verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Wij hebben sinds een paar dagen last van beeldstoringen die zich uiten in horizontale strepen, zijn er meer mensen die dat hebben? Lijkt zich vooral wat later op de avond voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Tacoos schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:37:
Wij hebben sinds een paar dagen last van beeldstoringen die zich uiten in horizontale strepen, zijn er meer mensen die dat hebben? Lijkt zich vooral wat later op de avond voor te doen.
Alle aansluitingen nagelopen, al een koude start geprobeerd ?
Hier geen soortgelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Yippie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Alle aansluitingen nagelopen, al een koude start geprobeerd ?
Hier geen soortgelijke problemen.
Scart of HDMI?
Bij Scart is dit nog wel eens te verwachten, maar HDMI lijkt me sterk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Op het KPN forum wordt dit ook gemeld. Ook bij gebruikers die dit nog niet eerder hebben gehad. Ik heb het vermoeden dat KPN aan het klooien is met DLM (vanuit de centrale geïnitieerd proces dat zorgt ervoor dat 's nachts je verbinding wordt verbroken en dat er op zoek wordt gegaan naar een ideale verbindingssnelheid). Dit heeft ook als gevolg dat je internet snelheid flink wordt teruggeschroeft.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Loekie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 02:52:
[...]

Scart of HDMI?
Bij Scart is dit nog wel eens te verwachten, maar HDMI lijkt me sterk.
HDMI
Storingen zijn er niet constant, maar steeds maar even. En vandaag nog niet gesignaleerd, trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Tacoos op 03-08-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dan eindelijk Interactieve TV van KPN, na een snelle service binnen een week.

Maar ik heb nu de motorola 1910 aangesloten, maar nu kwam mijn zwager met een decoder de 1960.

maar dat lukt me niet, want hij zegt dat er al een ontvanger aangesloten is.
heb al de MENU boot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:41

Totaalgeflipt

De enige echte

welke melding krijg je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 350133 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:04:
ik heb dan eindelijk Interactieve TV van KPN, na een snelle service binnen een week.

Maar ik heb nu de motorola 1910 aangesloten, maar nu kwam mijn zwager met een decoder de 1960.

maar dat lukt me niet, want hij zegt dat er al een ontvanger aangesloten is.
heb al de MENU boot gedaan.
Je kunt maar 1 decoder op je abo hebben zitten, je zult dan even de HD moeten bellen als je wisselt.
Als het goed is krijg je de melding dat je maar 1 STB kan registreren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Vraagje, wij krijgen over een aantal maanden ook IPTV van KPN (over glas). Klopt het dat IPTV en internet op 2 verschillende (gescheiden?) poorten van de experiabox binnenkomt? Oftewel moet ik dan 2 kabels trekken als ik bijv. zowel bedraad inet als IPTV op 1e verdieping wil krijgen? (even los van powerline adapters e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja klopt, poortje 3 is speciaal voor ITV. Je moet dus 2 kabels trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
jammer.. Ook geen manier om het na binnenkomst alsnog over 1 kabel te routeren?
[edit]@Kiezel,eyeme : goeie tips, hier ga ik binnenkort eens naar kijken

[ Voor 32% gewijzigd door sverzijl op 07-08-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 11:23
Volgens mij heb je bij een cat5 kabel maar 4 pinnen ( uit mijn hoofd pinnen 1,2,3,6) nodig voor een 100mbit verbinding. De andere 4 worden alleen gebruikt bij gigabit. Theoretisch kan je dus 2 100mbit verbindingen maken uit een 8wire kabel. Of het gaat werken kan ik je niet zeggen met 100% zekerheid zeggen maar je zou het eens kunnen proberen...

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog een optie kan zijn om 2 l2-switches te kopen (bv. Linksys slm2008 of slm2005). Bij je thomson modem sluit je zowel de TV poort als de LAN poort op de ene switch aan. Beiden geef je een apart (tagged) VLAN. Bij je TV un-tag je het weer.

Maar over 1 UTP kabel is goedkoper en stabiel genoeg. Het mooiste regel je daarvoor 2 patch-panel'tjes of 2 UTP op- of inbouwdozen met ieder 2 aansluitingen. Hier op GoT in de networking FAQ staat dit mooi uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:13:
Ja klopt, poortje 3 is speciaal voor ITV. Je moet dus 2 kabels trekken
Of je koopt een adapter voor internet over het stroomnetwerk. Dat heb ik ook (samen met iTV van KPN) en dat werkt prima. Scheelt een boel geprutst met kabels trekken, gaten boren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

TromboneFreakus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Of je koopt een adapter voor internet over het stroomnetwerk. Dat heb ik ook (samen met iTV van KPN) en dat werkt prima. Scheelt een boel geprutst met kabels trekken, gaten boren, etc.
Hij zegt zelf dit ;)
sverzijl schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:11:
even los van powerline adapters e.d.).

ik afgelopen weekend mijn decoder aan de beamer gesloten.
had eerst via DVI aangesloten zodat ik via HDMI kon kijken geen resultaat, weet ook niet waarom.

maar later probeerde ik via de componenten kon kijken en dat kon wel, maar dat deed ik met gewone video kabels, kreeg beeld,

maar nu vroeg ik me af, of het niet beter is om gewoon zo'n kabel te halen want zag ze wel in de winkel liggen, maar zou het andere effect hebben, of is het gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Welke kabel heb je het nou over?

HDMI heeft een kopieerbeveiliging, misschien wordt je beamer geblokkeerd?
Heb je RGB al geprobeerd

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van het KPN forum

Alle voetballiefhebbers kunnen in het weekend van 20,21 en 22 augustus gratis kijken naar alle wedstrijden uit de eredivisie op de zenders van eredivisie live.

-------

Geldt ook voor niet voetballiefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een bericht van het ITV KPN forum

Vanaf donderdag 19 Augustus wordt er een nieuwe versie van de software uitgerold voor zowel de 1910 als de 1960 tuners.

Aanpassingen zijn onder andere:

* Nieuwe stijl menu's
* In de systeem instellingen kun je kiezen voor een standaard tijd die je voor en/of na opnames wil opnemen. Het is dus niet meer nodig om per opname los aan te geven hoeveel tijd je er voor of er na wil opnemen
* In het instellingen menu is het nu ook mogelijk om de beelscherm instellingen aan te passen (bijvoorbeeld kiezen tussen 1080i en 720p)
* Lichte verbetering in de zap snelheden tussen kanalen

De update zal op donderdag worden uitgerold bij een deel van de klanten, de overige klanten volgen in de week er na.

------------------

Even voor de duidelijkheid donderdag geldt alleen voor koper en eredivisielive klanten met een 1910 én 1960.
overige klanten komen dus de volgende week aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Anoniem: 319232 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:33:
Nog een bericht van het ITV KPN forum

Vanaf donderdag 19 Augustus wordt er een nieuwe versie van de software uitgerold voor zowel de 1910 als de 1960 tuners.

Aanpassingen zijn onder andere:

* Nieuwe stijl menu's
* In de systeem instellingen kun je kiezen voor een standaard tijd die je voor en/of na opnames wil opnemen. Het is dus niet meer nodig om per opname los aan te geven hoeveel tijd je er voor of er na wil opnemen
* In het instellingen menu is het nu ook mogelijk om de beelscherm instellingen aan te passen (bijvoorbeeld kiezen tussen 1080i en 720p)
* Lichte verbetering in de zap snelheden tussen kanalen

De update zal op donderdag worden uitgerold bij een deel van de klanten, de overige klanten volgen in de week er na.

------------------

Even voor de duidelijkheid donderdag geldt alleen voor koper en eredivisielive klanten met een 1910 én 1960.
overige klanten komen dus de volgende week aan de beurt.
Die standaard tijd voor opnames is wel fijn, vond ik toch wel 1 van frustreerende dingen die nu niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raptorix schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Die standaard tijd voor opnames is wel fijn, vond ik toch wel 1 van frustreerende dingen die nu niet kunnen.
Deze optie is wel welkom, want op dat gebied van programmeren is de 1960 toch al zo langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net van de update vernomen via het Tweak Glasvezel topic ;)

Ik vind die instelbare standaardtijden ook wel heel welkom. Want inderdaad, met de huidige GUI sloomheid is het instellen van opnames toch al een ramp.

Ik hoop echt dat die GUI nu EINDELIJK eens sneller wordt! Het kost werkelijk 10 seconden om de EPG voor je neus te krijgen en ook bij het menu heb je ruim de tijd om in je neus te peuteren voordat een klik op de afstandsbediening resulteert in een actie. De zapsnelheid vind ik al redelijk acceptabel, het is meer de slechte reactie bij het indrukken van kanaalnummers dat frustrerend is.

Verder ook wel fijn dat je straks niet meer het geheime menu in hoeft om beeldinstellingen aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hier is nog een draadje van 7 juni, toen de firmware al in testfase zat.
De snelheid van met name het menu maar ook van het zappen is in de release die op dit moment wordt getest sterk verbeterd.

En dit jaar zijn inderdaad ook grote stappen gemaakt qua stabiliteit (ook in deze release worden weer een aantal oorzaken van vastlopers opgelost) waardoor de klanten inderdaad zouden moeten merken dat de stabiliteit verbeterd is.

Ook in de afgelopen release is trouwens het e.e.a. minimaal verbeterd aan de snelheid van bediening
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Laatst had ik ook vage bug, bleef er melding op me scherm staan, met dat ik de aanknop in moest drukken om in te schakelen (of iets in die trand), enige manier was een harde reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:27:
Net van de update vernomen via het Tweak Glasvezel topic ;)

Ik vind die instelbare standaardtijden ook wel heel welkom. Want inderdaad, met de huidige GUI sloomheid is het instellen van opnames toch al een ramp.

Ik hoop echt dat die GUI nu EINDELIJK eens sneller wordt! Het kost werkelijk 10 seconden om de EPG voor je neus te krijgen en ook bij het menu heb je ruim de tijd om in je neus te peuteren voordat een klik op de afstandsbediening resulteert in een actie. De zapsnelheid vind ik al redelijk acceptabel, het is meer de slechte reactie bij het indrukken van kanaalnummers dat frustrerend is.

Verder ook wel fijn dat je straks niet meer het geheime menu in hoeft om beeldinstellingen aan te passen :)
Weet iemand wat het issue is dat de GUI zo traag is? Draait deze echt in de set-top box of komt deze van een server die (onder-) gedimensioneerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Alles gaat via een server. Alleen opnames staan opgeslagen op de harde schijf, maar zelfs de bediening daarvan gaat via die server.
Je kan dus ook geen opnames bekijken als je het betreffende abonnement hebt afgesloten. Sterker: de opnames staan nog stees op de harde schijf maar je kan er niet meer bij en dus ook niet wissen!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat zelfs de menu opbouw uit een server kwam, dat wist ik dan weer niet :)

Maar het blijft wel tamelijk bizar dat, als je abbo is afgesloten of er is een storing, je ook niet bij je opnames kan. Maar goed, dat laatste is straks wrs. ook het geval bij de methode die Glashart Media van plan is te gaan gebruiken voor opnames. En misschien bij UPC ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20:
Maar het blijft wel tamelijk bizar dat, als je abbo is afgesloten of er is een storing, je ook niet bij je opnames kan. Maar goed, dat laatste is straks wrs. ook het geval bij de methode die Glashart Media van plan is te gaan gebruiken voor opnames. En misschien bij UPC ook wel.
Het verbaast mij dat men tegenwoordig zo makkelijk blijkt te accepteren dat je nooit meer bij je opnames kan komen voor archivering of backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:58:
Alles gaat via een server. Alleen opnames staan opgeslagen op de harde schijf, maar zelfs de bediening daarvan gaat via die server.
Je kan dus ook geen opnames bekijken als je het betreffende abonnement hebt afgesloten. Sterker: de opnames staan nog stees op de harde schijf maar je kan er niet meer bij en dus ook niet wissen!
Dus geen Eredivisie Live opnemen het komend weekend als je geen abonnement hebt. Tenzij je de opname kijkt voor zondagavond. Ik heb zelf een 1960 met maar 10% opname capaciteit omdat deze vol staat met HD opnames van voor februari 2010 en ze niet meer kan bekijken omdat ik geen abonnement heb op het HD pakket. (HD via satelliet) Deze bug moet nog worden verholpen door KPN. Ze hebben enige tijd geleden al wel opdracht gegeven om dit aan te passen. (KPN ontwikkelt de software niet zelf)

Volgens mij komen alleen de gegevens van de KPN server anders zou de ontvanger ook nooit de EPG gaan laden bij het opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 18-08-2010 19:38 ]

• giant2000
Anoniem: 319232 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:37:
[...]

Dus geen Eredivisie Live opnemen het komend weekend als je geen abonnement hebt. Tenzij je de opname kijkt voor zondagavond. Ik heb zelf een 1960 met maar 10% opname capaciteit omdat deze vol staat met HD opnames van voor februari 2010 en ze niet meer kan bekijken omdat ik geen abonnement heb op het HD pakket. (HD via satelliet) Deze bug moet nog worden verholpen door KPN. Ze hebben enige tijd geleden al wel opdracht gegeven om dit aan te passen. (KPN ontwikkelt de software niet zelf)

Volgens mij komen alleen de gegevens van de KPN server anders zou de ontvanger ook nooit de EPG gaan laden bij het opstarten.
Zo he, 10%!! Is het niet verstandiger om KPN te zeggen dat je tuner stuk is (je hebt voor 90% storing dus je hoeft er niet om te liegen)? Ik heb zelf ook een 6 tal opnames waar ik niet meer bijkan. 1 ervan was zelfs een programma dat ik beloofd heb voor iemand anders op te nemen, dus ik hoop ook nog steeds een keer op het beloofde herstel.

Het zou kunnen dat de EPG gegevens wél op de harde schijf worden gekopieerd. Waarom het dan zo tergend lang duurt is de vraag. Het lijkt we alsof hij voor elke zender een controle moet doen.

2,00 m. + begane grond

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Morgen

Zojuist update binnen gekregen op 1 van mijn 3 Motorola's eerste indruk is na een update van een klein kwartier is dat er niets veranderd is.

Zie nog geen aanpassingen in het menu,zie geen extra mogelijkheden om beeldformaat in te stellen.
Kortom vooralsnog zie ik geen veranderingen.

Zucht pffff

mvg

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb de update binnen gekregen, bij mij is wel alles veranderd.

-Teletekst lettertype is wat verandert
-Beeldschermformaat instellingen: 576p, 720p, 1080i
-Uitvoerinstellingen: Scart, HDMI, etc
-Extra tijd instellingen voor het opnemen

Zappen gaat nu sneller en hij reageert beter. Ook is er nu een vervelend hik weg, als ik de radiozender veranderde. Soms had je wel in het begin een schokje. Tijdens het veranderen van zender is het beeld nu compleet zwart, i.p.v. een half beeld met half diagionaal zwarte blokken.

Alleen Mijn Info hebben ze niet aangepakt. Dat blijft wel langzaam.
Teletekst: Springt soms gewoon terug naar: pagina 100, als ik er net een andere pagina op zet.

[ Voor 24% gewijzigd door Splinter Cell op 19-08-2010 10:57 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand een oplossing voor het fannetje wat ook tijdens stand-by blijft draaien?
En krijg ik die update's automatisch binnen of moet ik mijn box daarvoor herstarten?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

El Snorro schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:10:
Iemand een oplossing voor het fannetje wat ook tijdens stand-by blijft draaien?
En krijg ik die update's automatisch binnen of moet ik mijn box daarvoor herstarten?
alleen gebruikers met koper en eredivisielive krijgen deze update vandaag, overige klanten komen dus de volgende week aan de beurt. Deze update komt automatische in de nacht. Voor gebruikers waar de ontvanger uit staat op dat moment komt de update bij de volgende start van de ontvanger

Bij stand-by staat de ontvanger gewoon aan, alleen gaat de harddisk down (kan ook tijdens stand-by soms draaien) . Als je geen geluid wilt gewoon uitschakelen nadeel 8 minuten wachten bij een herstart of je moet met een tijdklok gaan werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-08-2010 10:41 ]

• Thijs1
Morning

Vreemd dat die aanpassingen bij mij niet doorkomen dan !
Mijn ontvanger ging in de setup modus en ging updaten (of niet schijnbaar (:")

mvg
8)7

• eymey
Jammer, voor mij als glasvezel klant wordt het dus nog ff afwachten.... wel mooi om te lezen dat de veranderingen echt merkbaar zijn! :)

Dat fannetje is idd bloed irritant. In het begin, als de ontvanger koud gestart is (wat bij mij iedere ochtend gebeurt als de schakelklok weer aan gaat) is ie best stil. Maar bij mijn ontvanger gaat de fan in standby ook een soort irritant ratelend geluid produceren tegen en in de avond :{

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Storing ADSL diverse regio's

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk in enkele gebieden in diverse regio's niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2010-08-19 09:25 Eindtijd: onbekend
:(

Thijs1 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:31:
Morning

Vreemd dat die aanpassingen bij mij niet doorkomen dan !
Mijn ontvanger ging in de setup modus en ging updaten (of niet schijnbaar (:")

mvg
8)7
Jij hebt toch glasvezel op itv forum staat uitdrukkelijk alleen koper.

via menu knop, instellingen, picode en groene knop zie je een overzicht

.... rel1-139 voor de nu gebruikte software

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-08-2010 10:59 ]

• Thijs1
Morning

Klopt inderdaad dat ik glasvezel heb,maar volgens mij heeft dat niets met deze update te maken.
KPN gebruikt voor zowel ADSL als Glasvezel voor zover ik weet de zelfde ontvangers.

Ik heb overigens wel de zelfde sw versie als jij aangaf dus dat klopt.

mvg
O+

[ Voor 15% gewijzigd door Thijs1 op 19-08-2010 11:20 ]

• Thijs1
Bye the way
Dit lees ik net op NU.nl

Storing KPN legt ADSL en glasvezeldiensten plat
Uitgegeven: 19 augustus 2010 10:54
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2010 11:16

AMSTERDAM - Door een storing in het netwerk van KPN heeft zowel ADSL als glasvezeldiensten enige tijd plat gelegen. De storing begon donderdagochtend rond 9.30u, even na 11.00 uur waren de problemen verholpen.

giant2000 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:11:
[...]

Zo he, 10%!! Is het niet verstandiger om KPN te zeggen dat je tuner stuk is (je hebt voor 90% storing dus je hoeft er niet om te liegen)? Ik heb zelf ook een 6 tal opnames waar ik niet meer bijkan. 1 ervan was zelfs een programma dat ik beloofd heb voor iemand anders op te nemen, dus ik hoop ook nog steeds een keer op het beloofde herstel.
Ja dan zij de programma's definitief weg. De 1960 staat naast een satellietontvanger welke het meeste wordt gebruikt. Met december moet er 8 euro worden betaald dan is het eerste 1 jaar gratis voorbij en gaat de derde ontvanger terug na KPN. Met de HD satellietontvanger kan ik ook nog opnemen via een externe harddisk. Vermoedelijk komt er volgend jaar een provider op het glasvezel bij ons welke gelukkig niet gebruik maakt van de 1960 ontvangers.

Thijs1 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:18:
Morning

Klopt inderdaad dat ik glasvezel heb,maar volgens mij heeft dat niets met deze update te maken.
KPN gebruikt voor zowel ADSL als Glasvezel voor zover ik weet de zelfde ontvangers.

Ik heb overigens wel de zelfde sw versie als jij aangaf dus dat klopt.

mvg
O+
Het zijn inderdaad dezelfde ontvangers maar KPN update in groepen (5 of 6) en de eerste groep heeft vannacht deze update gekregen. Vermoedelijk gaat de volgende groep in de de nacht van maandag op dinsdag, Maar het kan ook dat vanaf dinsdag de update voor iedereen beschikbaar is als je de ontvanger opnieuw start.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-08-2010 11:35 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:20

rg-mohwa

Phoe Hé

ik heb sinds 2 maanden een nieuwe tv + versterker en ook interactieve TV.
Als ik via interactieve TV een (vaak wat oudere) film kijk krijg ik soms erg last van ghosting. dit gebeurt meestal als er donkere scene's met close-ups van gezichten zijn (hoop dat dit zo duidelijk is) Vorige week was er bijvoorbeeld een film op van steven seagal en deze gaf erg veel ghosting. maar als ik dan naar een andere zender ga dan heb ik weer nergens last van, of een nieuwere film kijk
mijn vraag is dan ook hebben andere mensen hier ook last van ?
Mijn opstelling is alsvolgt

TV Philips 7605
Versterker Onkyo 608
Interactieve TV (motorola vip1960)

de 1960 is aangesloten op de onkyo en die gaat naar de TV.

• giant2000
rg-mohwa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:48:
ik heb sinds 2 maanden een nieuwe tv + versterker en ook interactieve TV.
Als ik via interactieve TV een (vaak wat oudere) film kijk krijg ik soms erg last van ghosting. dit gebeurt meestal als er donkere scene's met close-ups van gezichten zijn (hoop dat dit zo duidelijk is) Vorige week was er bijvoorbeeld een film op van steven seagal en deze gaf erg veel ghosting. maar als ik dan naar een andere zender ga dan heb ik weer nergens last van, of een nieuwere film kijk
mijn vraag is dan ook hebben andere mensen hier ook last van ?
Mijn opstelling is alsvolgt

TV Philips 7605
Versterker Onkyo 608
Interactieve TV (motorola vip1960)

de 1960 is aangesloten op de onkyo en die gaat naar de TV.
Ik ken dit probleem niet, ik heb de tuner via HDMI op mijn samsung tv aangesloten.
Misschien heb je deze film nog opgenomen om te testen wat er gebeurd als je de tuner niet via de Onkyo maar rechtstreeks aansluit op de tv, dan weet je waar het probleem zit.
Heb je dit vaak of alleen bij deze film? Het kan zijn dat je tv wat moeite heeft met wat verouderde SD beelden, dit kun je in de update van komende week ook gemakkelijker testen (switch eens tussen 720p vs. 1080i etc.)

2,00 m. + begane grond

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:20

rg-mohwa

Phoe Hé

giant2000 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:07:
[...]
Heb je dit vaak of alleen bij deze film? Het kan zijn dat je tv wat moeite heeft met wat verouderde SD beelden
Ik heb dit inderdaad alleen met verouderde SD beelden. maar ook in het philips tv topic heb ik hier niemand over gehoord namelijk Maar zal binnenkort is testen zodra ik de update heb.

• El Snorro
Bij mij werkt trouwens ook het geluid beheren niet via de ITV afstandsbediening.
Er zitten wel van die knopjes op de zijkant.
Heb een Sony Bravia tv en de tuner zit van HDMI aangsloten..

iemand tips?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Thijs1
El Snorro schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:27:
Bij mij werkt trouwens ook het geluid beheren niet via de ITV afstandsbediening.
Er zitten wel van die knopjes op de zijkant.
Heb een Sony Bravia tv en de tuner zit van HDMI aangsloten..

iemand tips?
Tips!
Wat dacht je van de gebruiksaanwijzing van de ontvanger.
Even kijken naar toestel instellen voor afstandsbediening ontvanger.
code intypen en klaar.
Als je dat gedaan had,wist nu waarschijnlijk dat deze knopjes voor het volume zijn.

Lijkt mij dus niet echt een probleem

mvg

[ Voor 8% gewijzigd door Thijs1 op 19-08-2010 12:37 ]

• El Snorro
Thijs1 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Tips!
Wat dacht je van de gebruiksaanwijzing van de ontvanger.
Even kijken naar toestel instellen voor afstandsbediening ontvanger.
code intypen en klaar.
Als je dat gedaan had,wist nu waarschijnlijk dat deze knopjes voor het volume zijn.

Lijkt mij dus niet echt een probleem

mvg
Gevonden :X

• giant2000
Er is volgens het KPN iTV forum in de nieuwe firmware ook rekening gehouden met 2 opnames achter elkaar op dezelfde zender. Niet duidelijk is of de tuner automatisch de begin- en eindtijden aanpast of dat er echt een overlap wordt opgenomen (en daarmee dus 2 opnames tegelijk van dezelfde zender opgenomen worden).
En verder ben ik nieuwsgierig of de [record] knop de automatische ingestelde doorlooptijd ook meeneemt. Erg handig als je niet in staat bent het programma waar je naar kijkt af te kijken. Tot nu toe een overbodig knop want de opname stopt op de exacte EPG tijd, zonder doorloop waardoor het einde er 9 van de 10 keer niet op staat.

Zou je deze features eens kunne testen, Splinter Cell?

[ Voor 25% gewijzigd door giant2000 op 19-08-2010 15:20 ]

2,00 m. + begane grond

• eymey
Dat door lopen bij het opnemen van het huidige programma zou idd ook super handig zijn! Maar ik hoop eigenlijk ook dat ze het ook nog eens mogelijk maken om 2 programma's op verschillende zenders tegelijk op te nemen. Dat dit via 'koper' moeilijk is kan ik begrijpen, maar via glas.... :O

• giant2000
eymey schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:32:
Dat door lopen bij het opnemen van het huidige programma zou idd ook super handig zijn! Maar ik hoop eigenlijk ook dat ze het ook nog eens mogelijk maken om 2 programma's op verschillende zenders tegelijk op te nemen. Dat dit via 'koper' moeilijk is kan ik begrijpen, maar via glas.... :O
Ik vrees dat dit nog wel even op zich laat wachten. Het zou een ingreep in de infrastructuur van itv betekenen. Nu zijn die voor glas en koper nagenoeg hetzelfde. Dus het is wachten tot de laatste koperklant over is... ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Snelheid Motorola 1960

Middag allemaal

Gisteren was ik bij mijn vader die heeft ook een Motorola 1960 maar dan via KPN ADSL mij viel op bij het zappen dat deze ontvanger zonder laatste update beduidend sneller is dan mijn Motorola via de KPN glasvezel !

Dat is toch vreemd eigenlijk je zou toch zeggen dat mijn glasverbinding veel sneller is op de ontvanger dan zijn ADSL.

Aan de apparatuur kan het volgens mij niet liggen al heb ik wel een 50 inch Plasma en hij een 40 inch TFT,volgens mij is dat niet de reden dat er een verschil is.

Enig verschil wat misschien van belang zou kunnen zijn is dat hij een beperkt zenderaanbod heeft dus 36 zenders en ik heb het complete pakket,verder zou ik het eigenlijk niet weten waar dat verschil vandaan zou kunnen komen.

Afijn dat viel mij dus op en dacht misschien iets voor het forum.

vriendelijke groeten

[ Voor 15% gewijzigd door Thijs1 op 21-08-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:46:
[...]

Ik vrees dat dit nog wel even op zich laat wachten. Het zou een ingreep in de infrastructuur van itv betekenen. Nu zijn die voor glas en koper nagenoeg hetzelfde. Dus het is wachten tot de laatste koperklant over is... ;)
Ik snap eigenlijk niet wat er zo'n "ingreep" aan is. Als je, bv op glasvezel, meerdere settopboxen hebt aangesloten is die bandbreedte toch ook gewoon beschikbaar voor 3 boxen tegelijk? Dan moet 1 box die bandbreedte toch ook kunnen krijgen? Tenzij KPN de infrastructuur zo knullig heeft dat bv. meerdere IGMP memberships vanaf 1 box niet kunnen ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik dacht dat kpn dit weekend gratis eredivisie live zou doorgeven?
Helaas kan ik het als tweak gebruiker niet ontvangen terwijl ik toch op het kpn netwerk zit.
jammer jammer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
goldvinger schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:41:
Ik dacht dat kpn dit weekend gratis eredivisie live zou doorgeven?
Helaas kan ik het als tweak gebruiker niet ontvangen terwijl ik toch op het kpn netwerk zit.
jammer jammer jammer
Hier wel, zowel op iTV (4 kanalen) als Digitenne (2 kanalen)

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste