Hey verhaal van eymey klopt, maar gaat alleen op voor ADSL. Als je HD kunt bestellen krijg je ook vast direct VDSL, dan liggen de grenzen ook direct heel anders...TiemG schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:23:
[...]
Bedankt. Zo'n vermoeden had ik ook al.. Ik ga denk ik maar eens kijken wat de alternatieven zijn.
In juli komt er een nieuwe i-tv decoder (de 1963) welke veel sneller zal zappen, daarnaast komt er in de komende maanden een update waardoor de 1960 sneller zal zappen (2 sec)
ik heb een Linksys WAG320N modem gekocht omdat het kpn modem (siemens) niet voldeed, nu heb ik interactieve tv van kpn en die wil er niet mee samen werken, is dit op een of andere manier op te lossen?
gaat nooit werken. als je al de instellingen weet zal de service het niet acepteren omdat je een ander vendor modem heb en als je de zelfde modem heb die KPN gebruikt moet je zelfs de zelfde firmware versie gebruiken.HKS-Skyline schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:59:
ik heb een Linksys WAG320N modem gekocht omdat het kpn modem (siemens) niet voldeed, nu heb ik interactieve tv van kpn en die wil er niet mee samen werken, is dit op een of andere manier op te lossen?
Snapt je linksys vlans? Zo ja, dan gaat het wel samenwerken. Het internet en televisie hebben een apart vlan. Dat kun je prima zonder de experiabox doen. Ik weet alleen de vlanid's niet meer uit mijn hoofd. Volgens mij was het vlanid 3 voor televisie en 5 voor internet.HKS-Skyline schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:59:
Nope. VLANid 4 is voor televisie, 6 voor internet. Maaruhm, dat gaat alleen maar op voor Glasvezel!!!
Voor ADSL moet je de PVC's weten (VPI/VCI combinaties). Wat Master_duck zegt is dus ten dele waar. Dit gaat niet op vendor_id ofzo van je gebruikte modem, maar je gebruikte modem moet wel de juiste settings aan kunnen en, met alle respect, als je niet een beetje in die materie zit, dan moet je het ook niet willen gaan proberen.
Voor ADSL moet je de PVC's weten (VPI/VCI combinaties). Wat Master_duck zegt is dus ten dele waar. Dit gaat niet op vendor_id ofzo van je gebruikte modem, maar je gebruikte modem moet wel de juiste settings aan kunnen en, met alle respect, als je niet een beetje in die materie zit, dan moet je het ook niet willen gaan proberen.
Hmmm, wat is je bron voor deze info? En wordt alleen het zappen sneller, of alles? Dat zappen is juist nog het minste waar ik me aan erger. En "In de komende maanden".... als KPN zulke uitspraken doet, dan is mijn aandacht en vertrouwen voor een boodschap alweer weg.Julius schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:25:
In juli komt er een nieuwe i-tv decoder (de 1963) welke veel sneller zal zappen, daarnaast komt er in de komende maanden een update waardoor de 1960 sneller zal zappen (2 sec)

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 09-05-2010 12:25 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 319232
Sinds 1 jan van dit jaar moeten apparaten een stand-by verbruik hebben van lager dan 1 watt. Canaldigitaal is eind vorig jaar ook met een nieuwe ontvanger gekomen, UPC is volgens mij ook bezig om het energieverbruik te verlagen. Aangezien de 1960 niet bepaald zuinig is zou er wel een andere ontvanger moeten komen. De 1963 gebruikt max 9,8 watt verder heeft deze een 1080P uitgang.eymey schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:23:
Hmmm, wat is je bron voor deze info? En wordt alleen het zappen sneller, of alles? Dat zappen is juist nog het minste waar ik me aan erger. En "In de komende maanden".... als KPN zulke uitspraken doet, dan is mijn aandacht en vertrouwen voor een boodschap alweer weg.
Wel vreemd 2 a 3 maanden geleden was geen sprake van een nieuwe ontvanger toen er op het itv forum een bericht stond van een nieuwe ontvanger.
Eind vorig jaar was al bekend dat er een update zou komen om de snelheid te verbeteren. Maar eerst wordt er gewerkt om het ITV platform stabiel te maken.
Anoniem: 358737
Wat is tegenwoordig de beste manier om een 2e (+ evt. meer) TV's aan te sluiten op Interactieve TV van KPN?
KPN zegt zelf via Digitenne, maar dat is bij ons nog niet beschikbaar. Kan dit dan door een 2e tuner o.i.d. ?
Zijn hierbij nog eventuele aandachtspunten?
KPN zegt zelf via Digitenne, maar dat is bij ons nog niet beschikbaar. Kan dit dan door een 2e tuner o.i.d. ?
2e tuner kan alleen bij glasvezelabonnementen. Bij koperabonnement is het niet meer mogelijk. Digitenne is de enige optie.Anoniem: 358737 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:15:
Wat is tegenwoordig de beste manier om een 2e (+ evt. meer) TV's aan te sluiten op Interactieve TV van KPN?
Ik heb sinds kort ook eindelijk IPTV, echter als ik iets opneem en ik kijk tegelijk TV, dan neemt hij niets op. Gisteravond film willen opnemen. Eerste anderhalf uur wat anders gekeken en toen op standby gezet. Resultaat, de eerste 90 minuten niet opgenomen. Als je de opname afspeelt, start hij ook direct op dat anderhalf uur later. Als je terug spoelt, blijft het beeld gewoon zwart.
What to do?
What to do?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Kun je wel opnemen als de ontvanger in de stand-by staat.Ophidian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:03:
Ik heb sinds kort ook eindelijk IPTV, echter als ik iets opneem en ik kijk tegelijk TV, dan neemt hij niets op. Gisteravond film willen opnemen. Eerste anderhalf uur wat anders gekeken en toen op standby gezet. Resultaat, de eerste 90 minuten niet opgenomen. Als je de opname afspeelt, start hij ook direct op dat anderhalf uur later. Als je terug spoelt, blijft het beeld gewoon zwart.
What to do?
Je schrijft eindelijk IPTV betekent dit dat je grotere afstand van de KPN centrale woont.?
Staat er soms in jouw KPN contract de een regel dat op je adres niet tegelijk kunt kijken en opnemen?
Op itv forum staat hierover namelijk een bericht van een gebruiker
Ik heb gewoon Interactieve TV (Dacht dat dat iptv wasAnoniem: 319232 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:49:
[...]
Kun je wel opnemen als de ontvanger in de stand-by staat.
Je schrijft eindelijk IPTV betekent dit dat je grotere afstand van de KPN centrale woont.?
Staat er soms in jouw KPN contract de een regel dat op je adres niet tegelijk kunt kijken en opnemen?
Op itv forum staat hierover namelijk een bericht van een gebruiker
Na bovenstaande even in me contract gekeken. Inderdaad staat het erin. Naja, rare manier van zakendoen, maar dan kan ik er uiteindelijk weinig tegen beginnen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Je betaalt zeker de gewone prijs voor je itv. Je bent akkoord gegaan met je contract maar om deze regel in een contract te stoppen zonder vooraf iets tegen de klant is niet zo netjes. Radar of kassa misschien ?Ophidian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:01:
[...]
Ik heb gewoon Interactieve TV (Dacht dat dat iptv was, vandaar). Ik kan wel gewoon opnemen als die op standby staat. Beeld stil zetten en verder kijken gaat ook prima. Volgens de berichten zit ik (maar) 2,5 km van de dichtsbijzijnde centrale.
Na bovenstaande even in me contract gekeken. Inderdaad staat het erin. Naja, rare manier van zakendoen, maar dan kan ik er uiteindelijk weinig tegen beginnen.
Jep, betaal gewoon de 10 euro die ervoor staat. Moet zeggen dat ik het inderdaad raar blijf vinden. Ook nergens op hun site vind je iets terug, van de mogelijkheid dat opnemen en kijken tegelijk niet mogelijk kan zijn.Anoniem: 319232 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:50:
[...]
Je betaalt zeker de gewone prijs voor je itv. Je bent akkoord gegaan met je contract maar om deze regel in een contract te stoppen zonder vooraf iets tegen de klant is niet zo netjes. Radar of kassa misschien ?
Misschien dat ik er eens een briefje aan waag.
Tja, als een 80% beschikbaarheid betekent dat je bij alle klanten die max 8mbit kunnen ontvangen zo'n regeltje in het contract drukt....Ophidian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:01:
[...]
Jep, betaal gewoon de 10 euro die ervoor staat. Moet zeggen dat ik het inderdaad raar blijf vinden. Ook nergens op hun site vind je iets terug, van de mogelijkheid dat opnemen en kijken tegelijk niet mogelijk kan zijn.
Ik heb afgelopen weekend ook even contact opgenomen omtrent m'n snelheid die niet conform norm is (ipv 17mbit is die 9mbit waarbij mn internetsnelheid enorm inzakt wanneer ik TV kijk), ik word gemigreerd naar vdsl. Ben benieuwd... dit zou 2 week duren, voor de zekerheid toch maar even de wifi-key van de buurman gevraagd...
@p.m.
Wordt je overgezet naar VDSL nav upgrade/eigen keuze, of... ?
Meer als suggestie. Abo blijft het zelfde.Yippie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:10:
@p.m.
Tsja, het is dan wel zo netjes even bij het telefonisch bestellen te melden dat dit zo is. Nergens (ook niet op de website of wat dan ook) staat ook meer enigzins de suggestie dat er een optie niet staat.p.m. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Tja, als een 80% beschikbaarheid betekent dat je bij alle klanten die max 8mbit kunnen ontvangen zo'n regeltje in het contract drukt....
Maargoed, dit is wel de manier van zakendoen die ik inmiddels van KPN gewend ben. Dit is niet de eerste klachtenbrief namelijk
Hohoho! Wat is dit nou weer. Je kan dus maar 1 stream tegelijk krijgen. Maar je krijgt in het menu géén waarschuwing dat er een opname start en je dus de tuner op standby of op die zender moet zetten? Dat is mooi waardeloos! Dat is dus duidelijk een gebrek in de software. Het wordt bovendien ook niet gemeld in de gebruiksaanwijzing. Mocht je van je contract afwillen: gooi het daar maar eens op.Ophidian schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:01:
[...]
Jep, betaal gewoon de 10 euro die ervoor staat. Moet zeggen dat ik het inderdaad raar blijf vinden. Ook nergens op hun site vind je iets terug, van de mogelijkheid dat opnemen en kijken tegelijk niet mogelijk kan zijn.
Dit doet mij erg denken aan het afsluiten van de 2e ontvanger, ook daar kon je deze problemen ondervinden en om die reden is het gebruik van een 2e ontvanger geblokkeerd.
2,00 m. + begane grond
Het begint onderhand wel erg triest te worden bij KPN.....
* Ze bieden dus combinaties aan van ITV abbo's en internetsnelheden die helemaal niet haalbaar blijken te zijn (in het ergste geval omdat de ADSL2-kaarten op zijn en je dus gewoon op ADSL gegooid wordt
). Maar geeft niet, contract is al ondertekend...
* Als je mazzel hebt zetten ze je dan toch maar op een VDSL kaart... ookal ga je de snelheid die dat kan bieden misschien ook weer niet zo direct gebruiken. Binnen afzienbare tijd ook hier dus weer hetzelfde probleem met ruimte.......
* Ze bieden dus combinaties aan van ITV abbo's en internetsnelheden die helemaal niet haalbaar blijken te zijn (in het ergste geval omdat de ADSL2-kaarten op zijn en je dus gewoon op ADSL gegooid wordt

* Als je mazzel hebt zetten ze je dan toch maar op een VDSL kaart... ookal ga je de snelheid die dat kan bieden misschien ook weer niet zo direct gebruiken. Binnen afzienbare tijd ook hier dus weer hetzelfde probleem met ruimte.......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Het zou KPN sieren eens openlijk te bekennen dat zij gewoon niet waar kunnen maken waar ze reclame voor maken.
Alle beloftes die gedaan zijn de afgelopen maanden zijn valse beloftes en eigenlijk gewoon maar wat kunstgrepen. Verdubbeling van snelheden en HDTV: erg leuk, maar moet je wel binnen 1400 meter van de centrale wonen. Komt bij: HDTV over koper maar dan wel na dat deze door een decoder is geprutst, dus eigenlijk maar half HD. En nu weer voor 80% in Nederland iTV aanbieden zonder opname mogelijkheid. Je valt van de ene verbazing in de andere...
KPN blijft na Digitenne het lachertje binnen de tv aanbieders.
Alle beloftes die gedaan zijn de afgelopen maanden zijn valse beloftes en eigenlijk gewoon maar wat kunstgrepen. Verdubbeling van snelheden en HDTV: erg leuk, maar moet je wel binnen 1400 meter van de centrale wonen. Komt bij: HDTV over koper maar dan wel na dat deze door een decoder is geprutst, dus eigenlijk maar half HD. En nu weer voor 80% in Nederland iTV aanbieden zonder opname mogelijkheid. Je valt van de ene verbazing in de andere...
KPN blijft na Digitenne het lachertje binnen de tv aanbieders.
[ Voor 9% gewijzigd door giant2000 op 11-05-2010 09:51 ]
2,00 m. + begane grond
Yep, terwijl in potentie het gewoon een erg mooie dienst is, daar ben ik nog steeds van overtuigd.
Maar wees dan gewoon open over het werkelijke percentage klanten dat genoeg bandbreedte kan krijgen om hier storingsvrij en 100% (dus zonder cripple praktijken) gebruik van te kunnen maken en bied het aan die andere groep gewoon NIET aan.
Maar wees dan gewoon open over het werkelijke percentage klanten dat genoeg bandbreedte kan krijgen om hier storingsvrij en 100% (dus zonder cripple praktijken) gebruik van te kunnen maken en bied het aan die andere groep gewoon NIET aan.
Die cijfers krijg je niet... staatsgeheimen 
Ik geloof er bijvoorbeeld helemaal niks van dat 9 op de 10 abonnees (=90%) HDTV kan krijgen zoals ze beweren in het clubblaadje ExtraTV.
Ik geloof er bijvoorbeeld helemaal niks van dat 9 op de 10 abonnees (=90%) HDTV kan krijgen zoals ze beweren in het clubblaadje ExtraTV.
2,00 m. + begane grond
Ik hoef ook niet de cijfers, alleen openheid en eerlijkheid van KPN over welke dienst en serviceniveau je op een bepaalde postcode kan krijgen. Waar mogelijk, natuurlijk.
En anders na het aanvragen en verder in behandeling nemen een telefoontje in de trant van "Sorry meneer/mevrouw, we zien zojuist dat uw verbinding niet genoeg bandbreedte zou kunnen krijgen om én 8 of 16 mbit downloadsnelheid aan te bieden, én opnemen en tv kijken tegelijk". En dat je dan gewoon de keus krijg om óf een 'lagere' internetcomponent te kiezen, óf zelfs de hele aanvraag kosteloos te annuleren.
En anders na het aanvragen en verder in behandeling nemen een telefoontje in de trant van "Sorry meneer/mevrouw, we zien zojuist dat uw verbinding niet genoeg bandbreedte zou kunnen krijgen om én 8 of 16 mbit downloadsnelheid aan te bieden, én opnemen en tv kijken tegelijk". En dat je dan gewoon de keus krijg om óf een 'lagere' internetcomponent te kiezen, óf zelfs de hele aanvraag kosteloos te annuleren.
Dus: medewerker controleerd de snelheid en geeft op basis daarvan aan wat mogelijk is.
2,00 m. + begane grond
Ik heb de hele ochtend internet afgestruind en ik kom er niet uit, dus ik richt me tot jullie.
Het volgende is mijn probleem:
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar Interactieve TV van KPN, via HDMI verbonden aan versterker en vanaf daar via HDMI naar TV, en ben altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit. Echter, de laatste weken valt af en toe het beeld en geluid weg, wat soms gepaard gaat met een kortstondig groen en oranje scherm. Ook bevroor het beeld af en toe en reageerde hij niet meer op de afstandbediening. KPN gebeld, probleem uitgelegd en een nieuwe Motoroal 1960 gekregen (binnen twee dagen, topservice!). Echter, nu heb ik deze nieuwe weer een paar dagen werkend en krijg ik weer hetzelfde probleem van het wegvallen van het beeld. Als je de HDMI-kabel eruit haalt en weer in stopt, gaat het een tijdje goed, maar het komt vaak weer terug. Je ziet ook op de versterker lampjes uitgaan als het wegvalt en weer aangaan als het beeld terug komt, wat wellicht duidt op gewoon even geen signaal.
De vraag is, wat veroorzaakt nu het probleem?
De volgende configuratie heb ik:
LG plasma-scherm, via HDMI naar Onkyo versterker.
Motorola 1960 via HDMI naar versterker
HDMI-kabel van versterker naar TV
Ik heb ook een XBOX 360 naar de versterker gezet en het spelen daarop geeft nooit een probleem.
Het is dus waarschijnlijk niet de Motorola-box, want die heb ik vervangen, ook niet de TV, want die doet het prima en het lijkt ook niet de versterker te zijn, want XBOXen en alle andere handelingen daarop gaan prima. Kan het dan de HDMI-kabel zijn? Dat die gewoon op is na 1,5 jaar dienst? Ik heb niet de allerduurste versie gekocht, misschien een nieuwe, gold-plated kopen?
Of is het dat de 1960 nog niet zo geweldig werkt met HDMI? Ik wil echt niet terug naar scart, dat scheelt zoveel in kwaliteit.
Graag jullie advies, alvast bedankt.
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar Interactieve TV van KPN, via HDMI verbonden aan versterker en vanaf daar via HDMI naar TV, en ben altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit. Echter, de laatste weken valt af en toe het beeld en geluid weg, wat soms gepaard gaat met een kortstondig groen en oranje scherm. Ook bevroor het beeld af en toe en reageerde hij niet meer op de afstandbediening. KPN gebeld, probleem uitgelegd en een nieuwe Motoroal 1960 gekregen (binnen twee dagen, topservice!). Echter, nu heb ik deze nieuwe weer een paar dagen werkend en krijg ik weer hetzelfde probleem van het wegvallen van het beeld. Als je de HDMI-kabel eruit haalt en weer in stopt, gaat het een tijdje goed, maar het komt vaak weer terug. Je ziet ook op de versterker lampjes uitgaan als het wegvalt en weer aangaan als het beeld terug komt, wat wellicht duidt op gewoon even geen signaal.
Ik heb ook een XBOX 360 naar de versterker gezet en het spelen daarop geeft nooit een probleem.
Het is dus waarschijnlijk niet de Motorola-box, want die heb ik vervangen, ook niet de TV, want die doet het prima en het lijkt ook niet de versterker te zijn, want XBOXen en alle andere handelingen daarop gaan prima. Kan het dan de HDMI-kabel zijn? Dat die gewoon op is na 1,5 jaar dienst? Ik heb niet de allerduurste versie gekocht, misschien een nieuwe, gold-plated kopen?
Of is het dat de 1960 nog niet zo geweldig werkt met HDMI? Ik wil echt niet terug naar scart, dat scheelt zoveel in kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Anheuer op 13-05-2010 14:20 ]
Ik heb exact het zelfde probleem. Gebeurde om de haverklap. Ik heb toen de cat kabel van mn ps3 omgewisseld met die van ITV om dat te testen. Was zeker 80% minder, maar nog steeds gebeurd het wel eens. Dan valt het beeld uit en ook de lampjes op mn receiver. Daarnaast zie ik op de tv dan no signal. Soms "hangt" ie idd ook op zwart beeld en reageert ITV niet op de afstandsbediening. Ook heel af en toe oranje scherm gehad. Wanneer ik de ethernetkabel eruit trok, stond direct de foutmelding in beeld met oplossing van resetten bla bla.Anheuer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:18:
Ik heb de hele ochtend internet afgestruind en ik kom er niet uit, dus ik richt me tot jullie.
Ik dacht zelf dat dit probleem veroorzaakt werd door de receiver, omdat ik me niet kan herinneren dat dit probleem zich voordeed toen ik de receiver nog niet er tussen had zitten...
[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 13-05-2010 16:18 ]
PSN: Mondaatje
Wat bedoel je precies met een cat-kabel? Een HDMI-kabel?
Ik heb nu toevallig helemaal geen beeld, maar als ik de 1960 aan de achterkant uit en weer aan doe, komt er wel gewoon beeld. Het moet dan toch ook iets met die 1960 te maken hebben en niet met de versterker...
Maar als ik rechtstreeks aansluit op de TV, doet ie het wel meteen, maar ik wil het gewoon via m'n versterker vanwege het geluid en hij heeft het ook gewoon altijd goed gedaan...
Ik heb nu toevallig helemaal geen beeld, maar als ik de 1960 aan de achterkant uit en weer aan doe, komt er wel gewoon beeld. Het moet dan toch ook iets met die 1960 te maken hebben en niet met de versterker...
Maar als ik rechtstreeks aansluit op de TV, doet ie het wel meteen, maar ik wil het gewoon via m'n versterker vanwege het geluid en hij heeft het ook gewoon altijd goed gedaan...
Nee ik bedoel gewoon mn internet kabel verwisseld. Ja vreemd als je op tv doet, dat ie dan wel gelijk doet. heb je al voor langere tijd getest met die opstelling om te kijken of het daar aan kan liggen?Anheuer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:21:
Wat bedoel je precies met een cat-kabel? Een HDMI-kabel?
Het is wel min of meer bekend dat de 1960 qua hdmi niet altijd even compatible is met alle apparaten. Dat je direct na het cold booten van de 1960 wel beeld krijgt en op het moment dat hij klaar is en beeld zou moeten geven niet meer, kan komen omdat hij nogal wat van output modus verandert om uiteindelijk op 720p (z'n standaard instelling) uit te komen.
Tsja, ik zou 'm toch gewoon direct aan de TV hangen als ik jou/jullie was. Heb ik hier ook.... 0,0 problemen tussen 1960 en m'n Sony KDL-40v5500 (iig niet hdmi-gerelateerd). Voor geluid zijn er nog legio opties. Je kan de 1960 zowel coaxiaal als optisch met je receiver verbinden. Enige waar je dan mee zit (potentieel) is het moeten bijstellen van synchronisatie (lipsync) op je receiver.
Tsja, ik zou 'm toch gewoon direct aan de TV hangen als ik jou/jullie was. Heb ik hier ook.... 0,0 problemen tussen 1960 en m'n Sony KDL-40v5500 (iig niet hdmi-gerelateerd). Voor geluid zijn er nog legio opties. Je kan de 1960 zowel coaxiaal als optisch met je receiver verbinden. Enige waar je dan mee zit (potentieel) is het moeten bijstellen van synchronisatie (lipsync) op je receiver.
Ik heb nu vanmiddag van een vriend een hdmi-kabel geleend en daarmee doet ie het tot nu toe prima en heeft ie nog niet één keer gehaperd of weggevallen. Wellicht was het dat dus, maar ik kijk het nog een paar dagen aan...
Oke wil je ons op de hoogte houde? Als het een aantal dagen goed blijft weet ik wat me te doen staat.Anheuer schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:13:
Ik heb nu vanmiddag van een vriend een hdmi-kabel geleend en daarmee doet ie het tot nu toe prima en heeft ie nog niet één keer gehaperd of weggevallen. Wellicht was het dat dus, maar ik kijk het nog een paar dagen aan...
Doe ik uiteraard. Het gaat nog steeds goed. Het zou zo relaxed zijn als dit het is, kost me alleen maar een nieuwe HDMI-kabel. Dit keer wel een wat duurdere...
Een ideetje, zie net bij het opruimen op de doos van de 1960 dat er 256MB geheugen in zit.
Zou het raadzaam/mogelijk zijn dit op te waarderen
Heb nog een oude 1760 en nog een 1960 liggen..
Edit: helaas, net beide open geschroefd, maar zit geen verwisselbaar geheugen in.
Zou het raadzaam/mogelijk zijn dit op te waarderen
Heb nog een oude 1760 en nog een 1960 liggen..
Edit: helaas, net beide open geschroefd, maar zit geen verwisselbaar geheugen in.
[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 14-05-2010 22:20 ]
Ik kan je toch echt vertellen dat ik 2 1960's aan de praat heb via mn koperlijnAdlermann schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:44:
[...]
2e tuner kan alleen bij glasvezelabonnementen. Bij koperabonnement is het niet meer mogelijk. Digitenne is de enige optie.
De vraag is voor hoe lang. Ik zou als ik jou was dus niet te veel op die tweede vertrouwen....
Sinds enkele dagen heb ik ook IPTV van KPN, klopt het dat ik een aparte UTP moet aanleggen voor de IP decoder? ik kan deze UTP niet delen met mijn internetverbinding voor mijn b.v. mijn Popcorn hour?
Lees het topic eens even een beetje door. De UTP vraag is al wel 100x beantwoord (en dan overdrijf ik denk ik niet) en ook de vraag over het "delen" is al meerdere keren besproken (in het kort: Gebruik 2 switches die VLAN's over 1 kabel kunnen multiplexen, of splits de UTP kabel als je genoegen neemt met 100 mbit richting je popcorn hour, zie de FAQ van de networking rubriek op dit forum).
Zo, gister was officieel mijn laatste dag dat ik KPN interactieve televisie had. Ik ben zodra ik het deze week aansluit terug bij ziggo. Zolang kpn het signaal er niet afhaalt (wat ze idd nog niet gedaan hebben) kan ik eens een vergelijking maken, maar dan moet het signaal er tot donderdag opblijven. Dan kan ik kpn interactieve 1 op 1 vergelijken met ziggo op dezelfde tv. Misschien dat dat wel interessant is.
Anoniem: 352924
De problemen met de HDMI aansluiting zoals hierboven beschreven komt door de zogenaamde HDCP handshake tussen de decoder en de TV/ versterker.
Ik heb zelf de combi 1960 + Pioneer Kuro LCD en heb exact dezelfde problemen ondervonden. Pioneer geeft geen updates meer uit op zijn televisies, zij gaven dan ook aan het maar via component aan te sluiten.
Ik adviseer dan ook om te kijken of er updates uit zijn voor de LCD/ plasma en (als het signaal via een Audio/ video versterker verloopt) het zoeken naar updates van de audio/ video versterker.
HDCP is een extra beveiliging om kopieren tegen te gaan. Helaas zijn er vele verschillende handshakes waardoor (wat oudere) apparatuur niet meer compatibel is met de nieuwe waarden.
Mooi he die digitale revolutie!!!!
Ik heb zelf de combi 1960 + Pioneer Kuro LCD en heb exact dezelfde problemen ondervonden. Pioneer geeft geen updates meer uit op zijn televisies, zij gaven dan ook aan het maar via component aan te sluiten.
Ik adviseer dan ook om te kijken of er updates uit zijn voor de LCD/ plasma en (als het signaal via een Audio/ video versterker verloopt) het zoeken naar updates van de audio/ video versterker.
HDCP is een extra beveiliging om kopieren tegen te gaan. Helaas zijn er vele verschillende handshakes waardoor (wat oudere) apparatuur niet meer compatibel is met de nieuwe waarden.
Alleen als je de siemens exeriabox hebt, ik hweb dit jaren zo gedaan. echter nu heb ik de Thomson TG789vnkaiiestan schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:42:
Sinds enkele dagen heb ik ook IPTV van KPN, klopt het dat ik een aparte UTP moet aanleggen voor de IP decoder? ik kan deze UTP niet delen met mijn internetverbinding voor mijn b.v. mijn Popcorn hour?
en daar is het niet mogelijk mee.
Ik heb een Onkyo TX-SR605, hoe ga ik die zelf updaten dan? Ik kan er iig geen voorstelling bij maken...Anoniem: 352924 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:58:
De problemen met de HDMI aansluiting zoals hierboven beschreven komt door de zogenaamde HDCP handshake tussen de decoder en de TV/ versterker.
Hij doet het trouwens nog steeds prima met die andere HDMI-kabel, nog geen wegvallen of haperen gehad.
Anoniem: 352924
Heb je dit geprobeerd?Anheuer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:10:
[...]
Ik heb een Onkyo TX-SR605, hoe ga ik die zelf updaten dan? Ik kan er iig geen voorstelling bij maken...
Hij doet het trouwens nog steeds prima met die andere HDMI-kabel, nog geen wegvallen of haperen gehad.
http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmware_en_5771160.php
Ik heb het probeem met de Denon avr-1610, helaas is die niet dmv firmware te updaten. Maar wie weet ligt het gewoon aan de HDMI-kabel...
Hallo allemaal,
Even een vraagje van iemand die binnenkort naar Den Hoorn verhuist en er geen UPC of Ziggo-aansluiting beschikbaar is op die plek (CaiWay vind ik buitenproportioneel duur vergeleken met Ziggo/UPC).
Ik kwam ook KPN Interactieve TV tegen, en vroeg me af of de kwaliteit hier een beetje vergelijkbaar is met analoge Kabel-TV. We hebben een poosje Digitenne gehad wat een ramp was qua beeldkwaliteit (was ook wel te verwachten gezien de prijs en ethernet TV), maar aangezien ADSL+IPTV voor ons zo'n beetje de enige oplossing is voor waar wij gaan wonen ben ik een beetje informatie aan het vergaren over IPTV.
Van wat ik op 't internet heb kunnen vinden zit IPTV qua bandbreedte ongeveer gelijk met analoge Kabel-TV, waarbij Digitenne ongeveer de helft van die bandbreedte heeft en digitale TV via de Kabel het dubbele van analoge Kabel-TV. Ook begreep ik dat je met het wisselen van kanaal bij IPTV nét even een seconde of 2 moet wachten voor het kanaal over is.
Maar is de beeldkwaliteit e.d. gewoon ± net zo goed als analoge of digitale Kabel-TV eigenlijk?
Even een vraagje van iemand die binnenkort naar Den Hoorn verhuist en er geen UPC of Ziggo-aansluiting beschikbaar is op die plek (CaiWay vind ik buitenproportioneel duur vergeleken met Ziggo/UPC).
Ik kwam ook KPN Interactieve TV tegen, en vroeg me af of de kwaliteit hier een beetje vergelijkbaar is met analoge Kabel-TV. We hebben een poosje Digitenne gehad wat een ramp was qua beeldkwaliteit (was ook wel te verwachten gezien de prijs en ethernet TV), maar aangezien ADSL+IPTV voor ons zo'n beetje de enige oplossing is voor waar wij gaan wonen ben ik een beetje informatie aan het vergaren over IPTV.
Van wat ik op 't internet heb kunnen vinden zit IPTV qua bandbreedte ongeveer gelijk met analoge Kabel-TV, waarbij Digitenne ongeveer de helft van die bandbreedte heeft en digitale TV via de Kabel het dubbele van analoge Kabel-TV. Ook begreep ik dat je met het wisselen van kanaal bij IPTV nét even een seconde of 2 moet wachten voor het kanaal over is.
Maar is de beeldkwaliteit e.d. gewoon ± net zo goed als analoge of digitale Kabel-TV eigenlijk?
Het beeld van KPN interactieve TV is prima in orde, best strak (heb geen vergelijking met UPC of Ziggo DTV, echter). Het is iig stukken beter dan Digitenne en ook stukken beter dan een gemiddeld analoog signaal.
Maarehm, Caiway buitenproportioneel duur? Ik hoop dat je een geintje maakt
. Qua internet zijn ze misschien duur, maar qua TV zou iedereen willen dat ie in Caiway gebied woont.... bijna alles, behalve premium zenders, vrij van smartcards digitaal op de kabel en zelfs sommige HD zenders ook vrij. Snap niet wat je daar duur aan vindt tov. de oplichters van UPC
Maarehm, Caiway buitenproportioneel duur? Ik hoop dat je een geintje maakt
Ik heb toevallig deze week een 1 op 1 vergelijking uitgevoerd. Ziggo wint het toch wel met de beeldkwaliteit, maar het ligt bij SD niet eens zo gek veel uit elkaar. Het is nu niet zo dat het een duidelijk minpunt is van digitale tv van KPN. Beeldkwaliteit is gewoon goed.eymey schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:41:
Het beeld van KPN interactieve TV is prima in orde, best strak (heb geen vergelijking met UPC of Ziggo DTV, echter). Het is iig stukken beter dan Digitenne en ook stukken beter dan een gemiddeld analoog signaal.
Bedankt voor de snelle reacties 
@Eymey;
mijn punt van de prijs ligt inderdaad niet bij de kabel-TV maar bij de kosten van internet. Qua digitale/analoge kabel-TV kosten zit Caiway helemaal niet verkeerd. Maar ik heb nu via UPC "Fiber30" voor 30,- per maand, wat bij Caiway een kleine 50,- per maand kost... ik wil namelijk graag internet+TV bij dezelfde aanbieder hebben voor m'n eigen gemak/overzicht, vandaar dat ik de totaalkosten van Caiway een beetje buitenproportioneel vond.
Qua zenderaanbod vind ik ze daarentegen helemaal niet verkeerd hoor... maar een totaalprijs van ±65,- p.m. bij Caiway vergeleken met ±45,- p.m. bij UPC voor een vergelijkbaar abonnement is toch 20,- verschil per maand. En dat kan jaarlijks aardig in de kosten lopen
Jammere van KPN is wel dat ze dan weer langzamer internet hebben (16/2 Mbit) tegenover 30/3 Mbit van UPC, maar goed. Zoveel TV kijken we overigens niet, dus voor ons gaat 't er vooral om dat we die enkele keer dat we écht TV kijken, gewoon eenzelfde soort kwaliteit als analoog Kabel-TV hebben.
@Eymey;
mijn punt van de prijs ligt inderdaad niet bij de kabel-TV maar bij de kosten van internet. Qua digitale/analoge kabel-TV kosten zit Caiway helemaal niet verkeerd. Maar ik heb nu via UPC "Fiber30" voor 30,- per maand, wat bij Caiway een kleine 50,- per maand kost... ik wil namelijk graag internet+TV bij dezelfde aanbieder hebben voor m'n eigen gemak/overzicht, vandaar dat ik de totaalkosten van Caiway een beetje buitenproportioneel vond.
Qua zenderaanbod vind ik ze daarentegen helemaal niet verkeerd hoor... maar een totaalprijs van ±65,- p.m. bij Caiway vergeleken met ±45,- p.m. bij UPC voor een vergelijkbaar abonnement is toch 20,- verschil per maand. En dat kan jaarlijks aardig in de kosten lopen
Jammere van KPN is wel dat ze dan weer langzamer internet hebben (16/2 Mbit) tegenover 30/3 Mbit van UPC, maar goed. Zoveel TV kijken we overigens niet, dus voor ons gaat 't er vooral om dat we die enkele keer dat we écht TV kijken, gewoon eenzelfde soort kwaliteit als analoog Kabel-TV hebben.
Poeh, 16/2 Mbit bij KPN... als je geluk hebt. Ik woon op 1,8 km (kabelafstand, hemelsbreed nog geen kilomter) van de centrale en ik heb 12/1, max-i-maal. En dan moet de tv tuner wel uit staan, anders zakt ook dat nog naar beneden.joramoudenaarde schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:18:Jammere van KPN is wel dat ze dan weer langzamer internet hebben (16/2 Mbit) tegenover 30/3 Mbit van UPC, maar goed. Zoveel TV kijken we overigens niet, dus voor ons gaat 't er vooral om dat we die enkele keer dat we écht TV kijken, gewoon eenzelfde soort kwaliteit als analoog Kabel-TV hebben.
2,00 m. + begane grond
Oh... dat is zo'n 1.2MB aan downloadsnelheid/±100KB aan uploadsnelheid wat je dus over houdt? Dat is niet zo bijster veel zeg. Bedankt voor de tip; dat appartement zit zo'n 1,7km van de centrale af, wat ons ongeveer dezelfde snelheid als jou zou geven.
Ik heb in ieder geval genoeg gehoord mensen, ontzettend bedankt! :-)
Ik ga voor Caiway's TV+internet... niet zozeer omdat hun TV-aanbod of kwaliteit beter is, maar vooral om de stabiele(re) snelheid van het internet en de optie om makkelijker over te gaan op HD-TV mochten we dat met de tijd alsnog willen.
Ik heb in ieder geval genoeg gehoord mensen, ontzettend bedankt! :-)
Ik ga voor Caiway's TV+internet... niet zozeer omdat hun TV-aanbod of kwaliteit beter is, maar vooral om de stabiele(re) snelheid van het internet en de optie om makkelijker over te gaan op HD-TV mochten we dat met de tijd alsnog willen.
Mja ik zit/zat (heb nu glasvezel) ook iets van 1,2 km van de centrale af en haalde sinds de 'snelheids-upgrade' 19 mbit (ong. 12 mbit effectief voor internet). Toch niet zo verkeerd
.
Naast afstand hangt het dus ook af van je eigen IS/RA, de kwaliteit van de kabels (of er veel lassen tussen zitten), etc.
Naast afstand hangt het dus ook af van je eigen IS/RA, de kwaliteit van de kabels (of er veel lassen tussen zitten), etc.
Ik heb ook geen enkele moeite met de snelheden van KPN, maar ze lopemn natuurlijk ver achter bij de concurrentie. Hopenlijk zullen de werkzaamheden (FttC) met spoed gereed komen zodat iedereen kan prviteren van VDSL.eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:53:
Mja ik zit/zat (heb nu glasvezel) ook iets van 1,2 km van de centrale af en haalde sinds de 'snelheids-upgrade' 19 mbit (ong. 12 mbit effectief voor internet). Toch niet zo verkeerd.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 361044
Hee daar. Ik zit er sterk aan te denken om over te gaan naar iTV van KPN, vooral omdat ik al mijn telefoon en internet bij hun heb.nazuzed schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:17:
1080p over glas kan idd. heel erg goed, maar omdat maar een heel klein deel van de consumenten dit heeft, wordt er in 720p uitgezonden.
CD kan dan niet genoeg zenders kwijt of ze moet er weer transponders bij huren.......KPN heeft die ruimte al helemaal niet.
Dus ja.......in theorie kan het, maar alleen maar voor een kleine groep mensen en dus is het niet interessant voor de zenders om dit nu al te gaan doen, dan moet eerst een groot deel van Nederland via glas zijn aangesloten.
Het is dan ook duidelijk weer misleidende reclame.......tot 5 x scherper......NEE !......720p is maar 2x zo scherp en 1080p is 5 x zo scherp.......hetzelfde verhaal als, tot 20 Mbit/s internet, waarbij een behoorlijk deel tot voor kort niet hoger uitkwam als 8 Mbit/s.
Naar wat ik gelezen heb is gewoon SD bij UPC/ZIGGO 8 Mbit/s, iTV KPN 4 Mbit/s, HD KPN 6 Mbit/s ( te weinig bij beelden waar veel in gebeurd en dus blokvorming bij drukke beelden ), HD van UPC/ZIGGO 10 Mbit/s + en HD van CD variabel tot 16 Mbit/s.
Maar dit bericht doet mij twijfelen (Ik ben trouwens benieuwd naar waar je die info vandaan hebt). Ik sta op het punt een mooie full HD plasma aan te schaffen en dan wil ik wel zoveel mogelijk eruit halen. Ik weet nu al dat ik me ga lopen ergeren aan compressie artifacts. Hebben ze al iets aangegeven of dit verhoogd gaat worden? Er ligt glasvezel in mijn wijk, dus qua snelheid zou ik goed moeten zitten. Ik ga volgende week over op het VDSL netwerk en dan krijg ik een nieuwe modem/router van KPN.
Kan iemand die KPN interactieve TV heeft met het high definition pakket me vertellen wat hij vindt van de beeldkwaliteit?
Bottom line: UPC of KPN?
Ik had UPC digitaal (geen HD) en heb nu KPN inclusief het HD pakket. Ik ben tevreden! Ik heb nog geen artifacts gezien op het HD kanaal. Maar goed, ook ik heb de berichten in deze thread gezien dus beter kan het altijd. Maar voor mij voldoet KPN prima op dit moment!Anoniem: 361044 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:55:
[...]
Hee daar. Ik zit er sterk aan te denken om over te gaan naar iTV van KPN, vooral omdat ik al mijn telefoon en internet bij hun heb.
Maar dit bericht doet mij twijfelen (Ik ben trouwens benieuwd naar waar je die info vandaan hebt). Ik sta op het punt een mooie full HD plasma aan te schaffen en dan wil ik wel zoveel mogelijk eruit halen. Ik weet nu al dat ik me ga lopen ergeren aan compressie artifacts. Hebben ze al iets aangegeven of dit verhoogd gaat worden? Er ligt glasvezel in mijn wijk, dus qua snelheid zou ik goed moeten zitten. Ik ga volgende week over op het VDSL netwerk en dan krijg ik een nieuwe modem/router van KPN.
Kan iemand die KPN interactieve TV heeft met het high definition pakket me vertellen wat hij vindt van de beeldkwaliteit?
Mooi om te zien dat KPN het blijkbaar in vergelijking met UPC niet zo heel slecht doet
dank voor de bump..Anoniem: 361044 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:57:
bvsteyn, heb jij glasvezel of old skool kabels in jouw wijk?
Nope, geen old skool...wij zijn modern met onze glasvezelbekabeling....
Same here, ook glasvezel
(Almere)
Hier ook glasvezel. (Almere) ITV werkt prima. Beeld ziet er erg goed uit! Zeker in vergelijking met Digitenne, wat we hiervoor hadden, en analoge kabel van UPC. We hebben geen HD pakket, maar het HD demo kanaal ziet er zeker goed uit. Moet wel zeggen dat ik het nog niet echt mis. Natuurlijk zou het leuk zijn, maar voor 10 euro extra is het naar mijn mening nog niet echt de moeite waard. Zeker omdat de HD kanalen niet ipv de gewone kanalen komen, maar ergens achteraan zitten en het nog geen Full HD is, laat staan dat er 5.1 geluid bij zit.
Dat klinkt goed. Ik denk dat ik wel overga. Echter, dan moet mijn netwerk flink aangepast worden aangezien ik geen nieuwe kabels kan trekken voor de IPTV.
Dit is hoe ik het in mijn hoofd heb:
Voor extra duidelijkheid heb ik hier een zeer professionele Paint tekening gemaakt
http://img131.imagevenue....32_LANPLAN_122_349lo.jpg#
Dit is hoe ik het in mijn hoofd heb:
- Op de Experiabox staan twee PC's met LAN kabels vast
- Ik wil de derde LAN kabel en de TV LAN kabel in een switch doen
- Deze switch wordt aangesloten op een Powerlan stekker
- In mijn woonkamer komt de andere Powerlan stekker op een tweede switch
- Op deze switch komt het IPTV kastje van KPN, een NAS en een media streamer
Voor extra duidelijkheid heb ik hier een zeer professionele Paint tekening gemaakt
Nee, zou ik niet doen. vereist switches met Vlan ondersteuning.Anoniem: 361044 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:47:
Dat klinkt goed. Ik denk dat ik wel overga. Echter, dan moet mijn netwerk flink aangepast worden aangezien ik geen nieuwe kabels kan trekken voor de IPTV.
Dit is hoe ik het in mijn hoofd heb:De grote vraag is: Denken jullie dat dit gaat werken, goed, snel en stabiel? Ik ben van plan om de 200MBIT powerlan kit van MSI of Sitecom of zo te kopen.
- Op de Experiabox staan twee PC's met LAN kabels vast
- Ik wil de derde LAN kabel en de TV LAN kabel in een switch doen
- Deze switch wordt aangesloten op een Powerlan stekker
- In mijn woonkamer komt de andere Powerlan stekker op een tweede switch
- Op deze switch komt het IPTV kastje van KPN, een NAS en een media streamer
Volledig iptv en data uit elkaar houden.
Max 2 powerlan gebruiken (2 iptv kastje via powerlan vb woonkamer en slaapkamer)
voor data kan je een wireless bridge maken.
Idd zul je I'net en IPTV middels VLAN gescheiden houden. Ik zelf heb 1 UTP kabel naar boven liggen waar ik met switches zowel het IPTV signaal als het I'net signaal over heen stuur. Werkt prachtig!Master_duck schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:24:
[...]
Nee, zou ik niet doen. vereist switches met Vlan ondersteuning.
Volledig iptv en data uit elkaar houden.
Max 2 powerlan gebruiken (2 iptv kastje via powerlan vb woonkamer en slaapkamer)
voor data kan je een wireless bridge maken.
Thanks voor de info, fella's.
Ik heb trouwens dat nieuwe modem gehad, die zwarte 'experia box'. Hiervoor had ik het grijze Siemen modem dat ik bij mijn internet+bellen abonnement kreeg. Het valt me op dat het draadloze netwerk van deze nieuwe box een stuk trager is en minder bereik heeft, of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb trouwens dat nieuwe modem gehad, die zwarte 'experia box'. Hiervoor had ik het grijze Siemen modem dat ik bij mijn internet+bellen abonnement kreeg. Het valt me op dat het draadloze netwerk van deze nieuwe box een stuk trager is en minder bereik heeft, of zie ik iets over het hoofd?
Ik had hiervoor UPC HD tv en ik moet zeggen dat dit duidelijk beter beeld geeft.Anoniem: 361044 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:55:
[...]
Hee daar. Ik zit er sterk aan te denken om over te gaan naar iTV van KPN, vooral omdat ik al mijn telefoon en internet bij hun heb.
Dit bitrate van KPN is inmiddels wel goed (glasvezel) maar de conversie 1080i > 720P > 1080P blijft toch voor artifacts zorgen.
Hier heb je bij UPC HD geen last van, die geven gewoon 1080i direct door zonder er eerst 720p van te maken.
Dit is interessante info. Ik heb nergens kunnen vinden dat KPN plannen heeft om het binnenkort te gaan veranderen. Het lijkt me echter wel logisch, omdat het eigenlijk alleen maar nadelen heeft om het signaal zo door te sturen. 1080i is toch ongeveer even groot als 720p?bosch007 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:17:
[...]
Ik had hiervoor UPC HD tv en ik moet zeggen dat dit duidelijk beter beeld geeft.
Dit bitrate van KPN is inmiddels wel goed (glasvezel) maar de conversie 1080i > 720P > 1080P blijft toch voor artifacts zorgen.
Hier heb je bij UPC HD geen last van, die geven gewoon 1080i direct door zonder er eerst 720p van te maken.
Ze zijn nog maar net begonnen met HD uitzendingen, dus ik heb hoop. Internet + bellen duurde ook even voordat dat lekker werkte
Volgens de KPN helpdesk kunnen ze dit niet veranderen ivm problemen met de settopbox met 1080i.Anoniem: 361044 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:24:
[...]
Dit is interessante info. Ik heb nergens kunnen vinden dat KPN plannen heeft om het binnenkort te gaan veranderen. Het lijkt me echter wel logisch, omdat het eigenlijk alleen maar nadelen heeft om het signaal zo door te sturen. 1080i is toch ongeveer even groot als 720p?
Ze zijn nog maar net begonnen met HD uitzendingen, dus ik heb hoop. Internet + bellen duurde ook even voordat dat lekker werkte
De settopbox is handmatig wel op 1080i te zetten maar als je een wat betere tv hebt kun je de conversie 720P > 1080i beter door de tv laten doen.
En deze omzetting veranderd het signaal van KPN natuurlijk niet dat blijft als 720P binnen komen (er schijn wel een uitzondering te zijn voor de Belgische zenders, daar is het originele signaal wel 720P).
Wie weet komt er ooit nog eens een firmware update voor de box?bosch007 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:33:
[...]
Volgens de KPN helpdesk kunnen ze dit niet veranderen ivm problemen met de settopbox met 1080i.
De settopbox is handmatig wel op 1080i te zetten maar als je een wat betere tv hebt kun je de conversie 720P > 1080i beter door de tv laten doen.
En deze omzetting veranderd het signaal van KPN natuurlijk niet dat blijft als 720P binnen komen (er schijn wel een uitzondering te zijn voor de Belgische zenders, daar is het originele signaal wel 720P).
Wat vind je voor de rest van de zapsnelheid en de weergave van SD beeld?
Zapsnelheid is wel wat langzamer dan UPC maar ik stoor me er niet aan, SD is gewoon vergelijkbaar met UPC.Anoniem: 361044 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:43:
[...]
Wie weet komt er ooit nog eens een firmware update voor de box?
Wat vind je voor de rest van de zapsnelheid en de weergave van SD beeld?
@Bosch007 en Dickstar: Jullie hebben het allebei niet helemaal bij het goede eind (ik heb hier eerder in dit topic en ook op ipbforum.nl al eens een verhandeling over gegeven):
Het HD signaal van KPN is wel dégelijk 1080i !!!! Het komt in ieder geval via het netwerk (als ik de streams capture met Wireshark ertussen) binnen als een stream met een beeldhoogte van 1080!! Dit is in ieder geval voor glasvezel zo, ik neem aan ook als het over koper komt.
Maar niet alleen voor HD is 720p een pertinent foute instelling (ookal wordt ie door KPN aanbevolen). Ook het SD beeld is vele malen beter als de uitgang van de ontvanger om 1080i staat!. Waarom? Puur omdat ook SD beeld interlaced is van bron.
De de-interlacer in die 1960 is pure bagger. Het geeft kartelrandjes en artefacten waar je naar van wordt. Ook heb je met de ontvanger op 720p in het slechtste geval bij SD signaal met dubbele upscaling te maken. Als eerste gaat je ontvanger het namelijk oppompen tot 720p (met de slechte de-interlacing erbij). Vervolgens gaat je FULL HD tv het weer vergroten naar 1080.
Nee.... ik weet wel waar de box bij mij op staat, namelijk de enige juiste instelling: 1080i. Op mijn Sony KDL40-V5500 geeft dat veruit het meest strakke beeld. Om te beginnen omdat het bronmateriaal ook gewoon -i is en het ook gewoon in -i vorm over het netwerk binnen komt.
En laat je niet misleiden door argumenten van kpn in de trant van "ja maar 720p is beter, want bij bewegende beelden moet je progressive hebben". Dat is een KUL argument zolang de omroepen nog massaal interlaced opnemen. (PAL, SD beeld, is ook gewoon interlaced van oorsprong).
Ik merk verder op 1080i ook niet echt problemen met de settopbox, behalve dat ie misschien ietsje trager is. Het zou KPN in ieder geval sieren als ze uberhaupt zich gewoon een keer zouden inzetten om die settopbox stabieler en sneller te maken, en ook gewoon altijd de optimale beeldinstelling mogelijk te maken.
Los daarvan ben ik, los van m'n ontevredenheid over de onkunde van KPN op het gebied van de software, dik tevreden met het beeld.
Het HD signaal van KPN is wel dégelijk 1080i !!!! Het komt in ieder geval via het netwerk (als ik de streams capture met Wireshark ertussen) binnen als een stream met een beeldhoogte van 1080!! Dit is in ieder geval voor glasvezel zo, ik neem aan ook als het over koper komt.
Maar niet alleen voor HD is 720p een pertinent foute instelling (ookal wordt ie door KPN aanbevolen). Ook het SD beeld is vele malen beter als de uitgang van de ontvanger om 1080i staat!. Waarom? Puur omdat ook SD beeld interlaced is van bron.
De de-interlacer in die 1960 is pure bagger. Het geeft kartelrandjes en artefacten waar je naar van wordt. Ook heb je met de ontvanger op 720p in het slechtste geval bij SD signaal met dubbele upscaling te maken. Als eerste gaat je ontvanger het namelijk oppompen tot 720p (met de slechte de-interlacing erbij). Vervolgens gaat je FULL HD tv het weer vergroten naar 1080.
Nee.... ik weet wel waar de box bij mij op staat, namelijk de enige juiste instelling: 1080i. Op mijn Sony KDL40-V5500 geeft dat veruit het meest strakke beeld. Om te beginnen omdat het bronmateriaal ook gewoon -i is en het ook gewoon in -i vorm over het netwerk binnen komt.
En laat je niet misleiden door argumenten van kpn in de trant van "ja maar 720p is beter, want bij bewegende beelden moet je progressive hebben". Dat is een KUL argument zolang de omroepen nog massaal interlaced opnemen. (PAL, SD beeld, is ook gewoon interlaced van oorsprong).
Ik merk verder op 1080i ook niet echt problemen met de settopbox, behalve dat ie misschien ietsje trager is. Het zou KPN in ieder geval sieren als ze uberhaupt zich gewoon een keer zouden inzetten om die settopbox stabieler en sneller te maken, en ook gewoon altijd de optimale beeldinstelling mogelijk te maken.
Los daarvan ben ik, los van m'n ontevredenheid over de onkunde van KPN op het gebied van de software, dik tevreden met het beeld.
Kijk, dit is nuttige info!
Dank jullie, eymey en bosch007
Ik had trouwens vanmiddag gebeld met de KPN klantenservice en ik heb dus nog GEEN glasvezel in mijn wijk. Dit komt pas begin volgend jaar. Ik heb wel VDSL en de maximale bandbreedte die technisch mogelijk is, is 18Mbit. Ik vraag me af of glasvezel mensen dezelfde bitrate voor TV krijgen als degenen met een 'ouderwetse' verbinding. Volgens de vriendelijke klantenservice man is de bitrate van KPN tv 8Mbit (dit heb ik al eerder hier gelezen ook). Dit is prima voor SD, maar bij HD heb ik zo mijn twijfels eerlijk gezegd. Een Blu-Ray film gaat tot 40Mbit en hangt gemiddeld rond de 15-20. Hij zei dat "Klanten die glasvezel hebben, waarschijnlijk een hogere bitrate binnen krijgen" (is dit ook zo?).
Ik had trouwens vanmiddag gebeld met de KPN klantenservice en ik heb dus nog GEEN glasvezel in mijn wijk. Dit komt pas begin volgend jaar. Ik heb wel VDSL en de maximale bandbreedte die technisch mogelijk is, is 18Mbit. Ik vraag me af of glasvezel mensen dezelfde bitrate voor TV krijgen als degenen met een 'ouderwetse' verbinding. Volgens de vriendelijke klantenservice man is de bitrate van KPN tv 8Mbit (dit heb ik al eerder hier gelezen ook). Dit is prima voor SD, maar bij HD heb ik zo mijn twijfels eerlijk gezegd. Een Blu-Ray film gaat tot 40Mbit en hangt gemiddeld rond de 15-20. Hij zei dat "Klanten die glasvezel hebben, waarschijnlijk een hogere bitrate binnen krijgen" (is dit ook zo?).
Ook nu heeft de klantenservice je weer verkeerd voorgelicht. Zie hier: http://www.ipbforum.nl/ex...14&t=3485&start=60#p28936
De bandbreedte van een gewoon SD signaal is dus 3.7 mbit. Waar, aangezien ze een mpeg4-achtige codec gebruiken, in principe ook niets mis mee is. Het beeld is ook echt heel strak (mits je dus niet naar 720p gaat laten vernaggelen).
Ik heb uit eigen netwerk analyses kunnen bevinden dat je op glasvezel GEEN hogere bitrates krijgt dan via koper. Dat zou namelijk TE voor de hand liggend zijn en zou KPN ertoe dwingen meer streams te onderhouden (dat is natuurlijk niet goed voor de winst
). En op zich is HD op 8 mbit, mits met een goede codec, ook prima te doen. HD is net niet zo mooi als bv. HD bij de kabelaars, maar ach.... ik vind het toch te duur (heb het nu een half jaar gratis, daaorm heb ik het) en er komt toch te weinig op tv in HD.
En die 40 mbit voor een bluray is natuurlijk appels met peren vergelijken. Bij BR heb je het ook over 1080p. Dat is heel wat anders dan 1080i of 720p.
De bandbreedte van een gewoon SD signaal is dus 3.7 mbit. Waar, aangezien ze een mpeg4-achtige codec gebruiken, in principe ook niets mis mee is. Het beeld is ook echt heel strak (mits je dus niet naar 720p gaat laten vernaggelen).
Ik heb uit eigen netwerk analyses kunnen bevinden dat je op glasvezel GEEN hogere bitrates krijgt dan via koper. Dat zou namelijk TE voor de hand liggend zijn en zou KPN ertoe dwingen meer streams te onderhouden (dat is natuurlijk niet goed voor de winst
En die 40 mbit voor een bluray is natuurlijk appels met peren vergelijken. Bij BR heb je het ook over 1080p. Dat is heel wat anders dan 1080i of 720p.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 03-06-2010 09:10 ]
Ik heb mijn tuner ook op 1080i staan en ik moet zeggen dat de beeldkwalitiet heel erg goed is sinds de laatste MPEG4 codec actief is. HD heb ik niet, maar ik vind de HD uitzendingen (bijvoorbeeld van RTL of CANVAS) dusdanig scherp doorgegeven dat ik voorlopig ook geen behoefte heb aan het HD pakket.
2,00 m. + begane grond
Maar heb je wel eens HD van UPC of Ziggo gezien, ik heb zelf ervaring met UPC HD en deze ziet er toch beduiden beter uit op mijn tv. Je hebt minder last van colour banding en goede scherpte bij bewegende beelden. maar beide problemen liggen volgens mijn aan de bitrate van KPN.eymey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:08:
Ook nu heeft de klantenservice je weer verkeerd voorgelicht. Zie hier: http://www.ipbforum.nl/ex...14&t=3485&start=60#p28936
Ik heb uit eigen netwerk analyses kunnen bevinden dat je op glasvezel GEEN hogere bitrates krijgt dan via koper. Dat zou namelijk TE voor de hand liggend zijn en zou KPN ertoe dwingen meer streams te onderhouden (dat is natuurlijk niet goed voor de winst). En op zich is HD op 8 mbit, mits met een goede codec, ook prima te doen. HD is net niet zo mooi als bv. HD bij de kabelaars, maar ach.... ik vind het toch te duur (heb het nu een half jaar gratis, daaorm heb ik het) en er komt toch te weinig op tv in HD.
Ik weet niet. Ik ken andere mensen die HD van KPN juist mooier vinden dan van UPC of Ziggo. In ieder geval het SD beeld wordt als mooier ervaren.
Heb je wel je ontvanger al op 1080i gezet? Op z'n standaard instelling van 720p is bij mij zowel SD als HD niet om aan te zien.
Verder zal HD NOOIT een argument worden om naar die geldtrekkers van UPC over te stappen.... HD is sowieso zwaar overrated zolang de kwaliteit van de inhoud van TV niet drastisch verbetert..... Magoed, dat is puur mijn smaak
Heb je wel je ontvanger al op 1080i gezet? Op z'n standaard instelling van 720p is bij mij zowel SD als HD niet om aan te zien.
Verder zal HD NOOIT een argument worden om naar die geldtrekkers van UPC over te stappen.... HD is sowieso zwaar overrated zolang de kwaliteit van de inhoud van TV niet drastisch verbetert..... Magoed, dat is puur mijn smaak
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-06-2010 15:12 ]
Ja, ik heb hem nu ook op 1080i staan, maar dan lijkt de bewegings onscherpte erger te zijn.eymey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:10:
Ik weet niet. Ik ken andere mensen die HD van KPN juist mooier vinden dan van UPC of Ziggo. In ieder geval het SD beeld wordt als mooier ervaren.
Over het SD beeld ben ik wel tevreden, ik heb een jaar gratis HD van KPN anders had ik het nooit genomen (compensatie van KPN voor het gerommel met de installatie).
Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat het HD beeld beter/gelijk aan UPC zou zijn, zeker met glasvezel.
Tsja, zolang de bandbreedte niet omhoog gaat..... 8 mbit is en blijft idd wel net op de grens van het acceptabele. Maar goed, het moet dan ook geschikt zijn voor adsl publiek..... helaas. Vroeger, toen het glasvezel only was, scheen het nog veel beter te zijn.
En die bewegings onscherpte: Klopt. Dat is inherent aan het interlaced materiaal volgens mij. Op mijn TV die 100 hz. moet missen valt het wel mee overigens, maar uit het zich weer wat meer in onrustig beeld. Ik kan ermee leven iig
En die bewegings onscherpte: Klopt. Dat is inherent aan het interlaced materiaal volgens mij. Op mijn TV die 100 hz. moet missen valt het wel mee overigens, maar uit het zich weer wat meer in onrustig beeld. Ik kan ermee leven iig
Anoniem: 144867
Bij mij staat hij op 576p. Eigenlijk wil ik dat hij helemaal van het signaal afblijft.
Nu doet hij dus de-interlacen. En de TV upscalen.
SD ziet er uitstekend uit, ik viel bijna van mn stoel toen ze die nieuwe encoders in gebruik namen.
HD laat ik maar ff zitten. Daarvoor kan je toch beter naar de kabelaars imho.
Nu doet hij dus de-interlacen. En de TV upscalen.
SD ziet er uitstekend uit, ik viel bijna van mn stoel toen ze die nieuwe encoders in gebruik namen.
HD laat ik maar ff zitten. Daarvoor kan je toch beter naar de kabelaars imho.
[grin] I buy that![b][message=34116854,noline]
2,00 m. + begane grond
Ik vind HD zeer nuttig, vooral bij:eymey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:10:
discovery channel, history channel en national geographic en animal planet
Voor de rest, eigenlijk cba
Ontdek net iets nieuws, of in ieder geval nieuw voor mij.
Zit Rondom 10 te kijken op NED2, en druk per ongeluk op terugspoelen.
Tot mijn verbazing zie ik dat dit ook daadwerkelijk doet.
Voor de duidelijkheid, gaat hier om een uitzending, geen opname.
Vele mensen waren ja al voor denk ik.
Dat heet timeshifting of in de volksmond "live pauzeren en terugspoelen".
Da's niets nieuws. Dat is al zo zo lang ik itv heb, dus zeker sinds september. Je kunt terugspoelen tot het moment dat je de betreffende zender hebt aangezet (met een max van 1,5 uur als ik het empriosch goed heb vastgesteld).Yippie schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:41:
[ Voor 26% gewijzigd door Ivootje op 05-06-2010 22:06 ]
Bij die omschrijving denk ik eerder aan opnemen, omdat je nodig moet bijv., en dan doorgaan waar je gebleven was. Maar goed, mooi dat het er al op zat, kan nog goed van pas komen. Als je bijv. te laat inzoomt op een interessant programma.Joen schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:41:
Vele mensen waren ja al voor denk ik.Dat heet timeshifting of in de volksmond "live pauzeren en terugspoelen".
Wat nog een mooie toevoeging zou zijn, is bij opnames de reclames eruit filteren, maar dat is wishfull thinking met de huidige settop boxen die worden uitgeleverd vrees is. Wel jammer, veel VCR's hadden dit al.
Tsja, laat ze eerst maar eens de basic dingen op orde krijgen
.
Kwaliteit is nu OK, maar wat nu vooral nog open staat:
* Traagheid/(in)stabiliteit van de settopbox
* Bij timer-gestuurd opnemen (tijd-opname) ook herhaalde opnames kunnen plannen of zelfs het 'watchen' van de tv-gids op een bepaalde programma titel
Kwaliteit is nu OK, maar wat nu vooral nog open staat:
* Traagheid/(in)stabiliteit van de settopbox
* Bij timer-gestuurd opnemen (tijd-opname) ook herhaalde opnames kunnen plannen of zelfs het 'watchen' van de tv-gids op een bepaalde programma titel
Traagheid van de settopbox zie ik ze niet 123 oplossen vanwege de gekozen oplossing van ITV als product.
Kwaliteit beeld is het belangrijkste, en die is prima voor SD uitzendignen sinds begin van dit jaar, zeker voor deze prijs.
Kwaliteit beeld is het belangrijkste, en die is prima voor SD uitzendignen sinds begin van dit jaar, zeker voor deze prijs.
Dat lijkt mij wel heel sterk Zie ook niet in waarom het IPTV platform van KPN traag moet zijn en bv. dat van Tele2 of Glashart een stuk sneller..... En dan heb ik het niet over zappen (daar gaat nou eenmaal wat tijd overheen en zappen vind ik overigens ook zeer acceptabel). Ik heb het over de GUI van het ding.
Overigens lijkt mijn box die ik nu via Tweak heb (een compleet zwarte) wel een heel erg maandagmorgen model te zijn. Het direct kiezen van kanaalnummers werkt soms pas na een paar minuten en alle bewegende onderdelen maken een factor 2 meer geluid dan de 1960 die ik via KPN zelf een jaar terug kreeg (die wel een zwarte voorkant heeft maar nog een witte behuizing).
Overigens lijkt mijn box die ik nu via Tweak heb (een compleet zwarte) wel een heel erg maandagmorgen model te zijn. Het direct kiezen van kanaalnummers werkt soms pas na een paar minuten en alle bewegende onderdelen maken een factor 2 meer geluid dan de 1960 die ik via KPN zelf een jaar terug kreeg (die wel een zwarte voorkant heeft maar nog een witte behuizing).
Zou niks uit mogen maken, zijn beide 1960's met allebei 256MB ram van wat ik ervan weet.
Misschien dat het aan de SW of FW ligt.
Misschien dat het aan de SW of FW ligt.
Wat verstaan jullie onder 'traag' zappen? Ik heb op het moment een JVC CRT tv met een analoge tuner en het duurt ongeveer anderhalve seconde om te zappen naar de volgende zender. Dit komt omdat er allerlei snufjes in zitten die het beeld beter maken, waaronder een upscaler. Deze TV heeft 1250 lijnen, dat is meer dan HDTV! Erg jammer dat ie geen HDMI heeft trouwens...
Maar goed, dit trage zappen is best irritant eerlijk gezegd. Ik heb ook een VCR van Philips en die zapt gewoon 'instant'. Ik gebruik hem eigenlijk bijna nooit meer, maar het is elke keer een verademing als ik hem weer toevallig eens gebruik. Gewoon tjak-tjak-tjak.
Ik begrijp dat het tuner kastje van KPN af en toe firmware updates krijgt?
Maar goed, dit trage zappen is best irritant eerlijk gezegd. Ik heb ook een VCR van Philips en die zapt gewoon 'instant'. Ik gebruik hem eigenlijk bijna nooit meer, maar het is elke keer een verademing als ik hem weer toevallig eens gebruik. Gewoon tjak-tjak-tjak.
Ja, er komt van tijd tot tijd nieuwe software op. Prio was de beeldkwaliteit, die lijkt in ieder geval voor SD nu wel in orde (los van het feit dat het altijd beter kan). Ik gok dat de volgende updates meer op het menu en dan met name de snelheid daarvan gericht zullen zijn.Anoniem: 361044 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:40:
...
Ik postte een tijdje terug over de snelheid waarop mijn modem intrainde. Deze was naar 9mbit gekelderd, waarbij mn internetsnelheid nog net 100k was wanneer ik 2 iptv-kanalen gebruikte. Ben inmiddels gemigreerd naar VDSL, TG789 gekregen (ipv de 787 die ik had) en mijn modem traint tegenwoordig in op een fraaie 30/3. Dik in orde dus
Dat terugspoelen tijdens een uitzending heeft hier weinig zin: Is sinds een tijd maar 1 minuut terwijl het altijd +/- een uur is geweest. Waarom is dit zó ingekort. Vaak is het nog korter dan een minuut
Net wat testjes nog gedaan met dat Timeshifting.
Je kan blijkbaar terug gaan tot het moment dat je hebt afgestemt, en dat dan na 5 tot 10 sec.
Je kan blijkbaar terug gaan tot het moment dat je hebt afgestemt, en dat dan na 5 tot 10 sec.
Had geen verassing hoeven zijn: op pagina 35 staat dat je live tv kan terugspoelen. Maar ook elders wordt wel gesproken over "clou gemist".Yippie schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:37:
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 178901
Gisteren een berichtje op het forum.kpn.tv:Yippie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:57:
Traagheid van de settopbox zie ik ze niet 123 oplossen vanwege de gekozen oplossing van ITV als product.
[message=0,noline]Pascal (forum.kpn.tv) schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:37[/message]:
De snelheid van met name het menu maar ook van het zappen is in de release die op dit moment wordt getest sterk verbeterd.
En dit jaar zijn inderdaad ook grote stappen gemaakt qua stabiliteit (ook in deze release worden weer een aantal oorzaken van vastlopers opgelost) waardoor de klanten inderdaad zouden moeten merken dat de stabiliteit verbeterd is.
Ook in de afgelopen release is trouwens het e.e.a. minimaal verbeterd aan de snelheid van bediening.
Nou, ik heb em besteld. 20 werkdagen, te laat dus voor het WK grrr.
Ik ben maar begonnen met het basispakket. Even kijken hoe dat bevalt. Wie weet komt het pluspakket er nog wel bij. HD wacht ik denk ik sowieso nog eventjes mee tot ik een HDTV heb
Ik ben maar begonnen met het basispakket. Even kijken hoe dat bevalt. Wie weet komt het pluspakket er nog wel bij. HD wacht ik denk ik sowieso nog eventjes mee tot ik een HDTV heb
Maximaal... toen ik itv bestelde had ik binnen een paar dagen de tuner al binnen.Anoniem: 361044 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:12:
Nou, ik heb em besteld. 20 werkdagen, te laat dus voor het WK grrr.![]()
2,00 m. + begane grond
Dat zei de klantenservice dude ook tegen mij, maar het signaal zou pas over 20 werkdagen actief worden.giant2000 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:26:
[...]
Maximaal... toen ik itv bestelde had ik binnen een paar dagen de tuner al binnen.
Ik hoop dat ze me weer verkeerd hebben voorgelicht
Ik heb sinds een week ook Interactieve TV, bij mij duurde het 30 dagen. Dus waarschijnlijk gaat die vlieger niet op.Anoniem: 361044 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:17:
[...]
Dat zei de klantenservice dude ook tegen mij, maar het signaal zou pas over 20 werkdagen actief worden.
Ik hoop dat ze me weer verkeerd hebben voorgelicht
Ik heb overigens een vraag: Kan je op de usb-poorten, die op de digitale ontvanger zitten, een externe HD aansluiten om daar vervolgens film en dergelijke vanaf te kijken?
(zal vast wel ergens in dit topic staan, maar om nou al die pagina's door te spitten..)
[ Voor 8% gewijzigd door navlim op 07-06-2010 21:42 ]
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2