waardeer je antwoord, dank!eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:59:
[...]
Hoezo kan je dat niet duidelijk vinden dan? Uit talloze conversaties hier en in zowat alle topics die hier over IPTV gaan (of het nou van Tweak glasvezel is, KPN ITV, Tele2 ITV, XMS Glasvezel, whatever) blijkt keer op keer dat we hier met UTP werken en dat er GEEN sprake is van coax of wat dan ook, aangezien er gewoon simpelweg geen analoog signaal meer is.
Dus ja, je moet UTP trekken (ook wel gewoon "netwerk kabel" genoemd). Of (wat je ook via KPN kan bestellen) je moet met "powerline adapters" gaan werken (adapters waarmee je een ethernet netwerkje aanlegt via je bestaande stroomnet).
Verder kan je, tenzij js ITV via Glasvezel wil nemen, slechts 1 ontvanger gebruiken. Voor de rest van je tv's kan je gratis 3 digitenne smartcards aanvragen bij KPN en, als je zelf geen apparatuur hebt die Digitenne (dvb-t) kan ontvangen, de benodigde tuners huren bij KPN. Maar ook dat is hier al div. keren beschreven.
edit: Oh ja, nog wel een leuke voor wat betreft je extra tv's:
Mits je een goede ontvangst van Digitenne kan realiseren in de buurt van je meterkast, kan je er eventueel voor kiezen om slechts 1 antenne te pakken voor Digitenne, daar het voedingsblokje aan hangen dat je van KPN krijgt als je vraagt om het "digitenne via de ingebouwde tuner van mijn tv pakket", en de uitgang van dat blokje op je bestaande coax netwerk aan te sluiten. Dan heb je slechts 1 antenne nodig voor naar al je tv's(maar dat is wel weer heel off-topic hier)
zijn er meer mensen waar 2e STB nog werkt?
Ik heb van KPN te horen gekregen dat mijn 2e tuner niet meer zal werken vanaf 29 maart.
maar ik kan nog steeds mijn 2e tuner gebruiken.
als dat niet zo is, dan moet ik maar erg zuinig op mijn 2e tuner zijn.
en waarom deze dan mocht werken:
ik gok op falend KPN beleid/ administratie.
Ik gebruik geen hack of zo iets.
en ze zoeken het lekker zelf maar uit. ik heb al glas vezel paket (lees vdsl2) aangevraagt.
krijg je nog eens geen brief of bericht terug. moet je via de site opzoeken dat je aanvraag niet behandelt word omdat ze alles in goede banen willen leiden zodat ze me goed kunnen aansluiten.
ze moeten BIJ KPN eens LEREN COMMUNICEREN. ja vreemd he. een bedrijf die je communicatie technies regeld zelf niet kan COMMUNICEREN.
Mensen willen helemaal niet een Call center hebben.
eigenlijk willen we liever een acount beheerder hebben die als je probleem heb hem kunt bellen.
Ik heb van KPN te horen gekregen dat mijn 2e tuner niet meer zal werken vanaf 29 maart.
maar ik kan nog steeds mijn 2e tuner gebruiken.
als dat niet zo is, dan moet ik maar erg zuinig op mijn 2e tuner zijn.
en waarom deze dan mocht werken:
ik gok op falend KPN beleid/ administratie.
Ik gebruik geen hack of zo iets.
en ze zoeken het lekker zelf maar uit. ik heb al glas vezel paket (lees vdsl2) aangevraagt.
krijg je nog eens geen brief of bericht terug. moet je via de site opzoeken dat je aanvraag niet behandelt word omdat ze alles in goede banen willen leiden zodat ze me goed kunnen aansluiten.
ze moeten BIJ KPN eens LEREN COMMUNICEREN. ja vreemd he. een bedrijf die je communicatie technies regeld zelf niet kan COMMUNICEREN.
eigenlijk willen we liever een acount beheerder hebben die als je probleem heb hem kunt bellen.
Dat is prima, maar dan moet je ook 250 euro per maand voor je abonnement gaan betalenMaster_duck schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:27:
.
VDSL2 is geen Glasvezel. Eigenlijk ook weer wel, van centrale naar wijkkast, maar dat is niet hetzelfde als het produkt KPN Glasvezel.
Wat je aanvraag betreft, wanneer heb je die aanvraag ingediend dan ?
Ik heb gisteren gebeld, had wat vragen, werd me aangeraden om het na 19 April nog is te vragen omdat er geen duidelijk antwoord te geven was.
Dat heb ik veel liever dan een dat ze me gewoon aansluiten, en dat het een grote chaos is.
Bedenk dat ze vanaf 1 Apr. zijn begonnen met het leveren van VDSL2, maar dat wil uiteraard nog niet zeggen dat alle centrale's dan al geschikt zijn. Dat is waarschijnlijk ook bij jou de reden dat je wat langer moet wachten dan normaal.
Vind je reactie wel wat overdreven, en je had uiteraard ook zelf even kunnen bellen ipv hier te ranten.
Ieder zijn keuze, maar we lezen liever tips, ervaringen, klachten, storingen etc.
Wat je aanvraag betreft, wanneer heb je die aanvraag ingediend dan ?
Ik heb gisteren gebeld, had wat vragen, werd me aangeraden om het na 19 April nog is te vragen omdat er geen duidelijk antwoord te geven was.
Dat heb ik veel liever dan een dat ze me gewoon aansluiten, en dat het een grote chaos is.
Bedenk dat ze vanaf 1 Apr. zijn begonnen met het leveren van VDSL2, maar dat wil uiteraard nog niet zeggen dat alle centrale's dan al geschikt zijn. Dat is waarschijnlijk ook bij jou de reden dat je wat langer moet wachten dan normaal.
Vind je reactie wel wat overdreven, en je had uiteraard ook zelf even kunnen bellen ipv hier te ranten.
Ieder zijn keuze, maar we lezen liever tips, ervaringen, klachten, storingen etc.
@ Yippie:
Dat kan je dan wel stellen, in de media lezen wij wat anders. Daarin lezen wij dat KPN hun centrales de laatste maanden al heeft omgebouwd, dat 80% van de huishoudens in Nederland iTV inclusief HDTV kan ontvangen. In de praktijk blijkt dat ze nog moesten beginnen met ombouwen, HD door niemand nog is te ontvangen en dat het eigenlijk niet eens HD genoemd mag worden vanwege de lage bitrate/hoge compressie techniek.
Ik houd mijn hart (voor KPN zelf) vast als in het 2e deel van april iTV flink gepromoot gaat worden. Na Digitenne het 2e KPN tv product wat het lachertje van de concurrenten wordt.
Bronnen: http://www.telegraaf.nl/d...HD_tv_pakket__.html?p=6,1 en http://www.hardware.info/...eeldkwaliteit_valt_tegen/
Dat kan je dan wel stellen, in de media lezen wij wat anders. Daarin lezen wij dat KPN hun centrales de laatste maanden al heeft omgebouwd, dat 80% van de huishoudens in Nederland iTV inclusief HDTV kan ontvangen. In de praktijk blijkt dat ze nog moesten beginnen met ombouwen, HD door niemand nog is te ontvangen en dat het eigenlijk niet eens HD genoemd mag worden vanwege de lage bitrate/hoge compressie techniek.
Ik houd mijn hart (voor KPN zelf) vast als in het 2e deel van april iTV flink gepromoot gaat worden. Na Digitenne het 2e KPN tv product wat het lachertje van de concurrenten wordt.
Bronnen: http://www.telegraaf.nl/d...HD_tv_pakket__.html?p=6,1 en http://www.hardware.info/...eeldkwaliteit_valt_tegen/
2,00 m. + begane grond
Ik vraag me af of HDTV van kpn over glas dan meer bandbreedte heeft. Toen ik dat nog had was ik erg te spreken over de kwaliteit. Veel beter dan Ziggo HD bij een maat van me.giant2000 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:09:
@ Yippie:
We zullen het zien, want helaas moeten we vooralsnog uitgaan van reviews omdat KPN het nog niet eens voor elkaar krijgt dat klanten het HD pakket überhaupt aan kunnen vragen... en volgens geruchten gaat dat nog zeker een week duren. Slechte start derhalve. Beter had men de strategie gekozen om als prikdatum 31 mei te kiezen. Alles wat dan eerder komt is mooi meegenomen, klant tevreden, KPN tevreden, mooi stukje reclame, zo vlak voor de WK voetbal. Nu staan de forums over iTV bol van gefrustreerde, boze en door het uitblijven van reacties van KPN kant zo langzamerhand cynische klanten die KPN volledig belachelijk aan het maken zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 09-04-2010 10:20 ]
2,00 m. + begane grond
KPN maakt zich inderdaad wel hoe langer hoe meer belachelijk:
* HD pakketten nog steeds niet te bestellen, laat staan a la minute te activeren, wat bij het plus pakket altijd wel kon
* Een draak van een router (EB) die geavanceerde (en derhalve vaak aan kennisenkring adviserende) gebruikers afschrikt en die ook onderhand gewone gebruikers tegenwerkt omdat bv. PS3 gaming niet werkt
* Wholesale samenwerking een grote ramp (kijk maar eens in het TweakDSL ervaringen topic m.b.t. het glasvezel aanbod van KPN dat Tweak aanbiedt).
Ik wil graag dat HD via iTV eens zien. Via glasvezel ziet/zag het er altijd wel puik uit, dus het zou wel jammer zijn als dit via (v)DSL ineens niet het geval is. Ook ben ik bang dat, door de bandbreedte beperkingen bij DSL, de kwaliteit van HD over glasvezel nu dus ook ingeperkt wordt omdat KPN waarschijnlijk te belabberd gaat zijn om voor beide infrastructuren passende encoders te gaan onderhouden.
* HD pakketten nog steeds niet te bestellen, laat staan a la minute te activeren, wat bij het plus pakket altijd wel kon
* Een draak van een router (EB) die geavanceerde (en derhalve vaak aan kennisenkring adviserende) gebruikers afschrikt en die ook onderhand gewone gebruikers tegenwerkt omdat bv. PS3 gaming niet werkt
* Wholesale samenwerking een grote ramp (kijk maar eens in het TweakDSL ervaringen topic m.b.t. het glasvezel aanbod van KPN dat Tweak aanbiedt).
Ik wil graag dat HD via iTV eens zien. Via glasvezel ziet/zag het er altijd wel puik uit, dus het zou wel jammer zijn als dit via (v)DSL ineens niet het geval is. Ook ben ik bang dat, door de bandbreedte beperkingen bij DSL, de kwaliteit van HD over glasvezel nu dus ook ingeperkt wordt omdat KPN waarschijnlijk te belabberd gaat zijn om voor beide infrastructuren passende encoders te gaan onderhouden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgende week komen ze glasvezel aanleggen hier (aansluiten).
Heb nu een witte ontvanger met zwart frontje, maar heb ook een compleet zwarte(beduidend kleiner) gehad nu. Is die helemaal-zwarte ontvanger sneller dan die witte met zwart frontje?
Soms als ik een kanaal intype (bijvoorbeeld 6) duurt het een minuut voordat ie op dat kanaal springt. Niet gezellig als je in zappingmood bent
Over het algemeen duurt zappen zo'n 10 seconden, maar er zijn echt uitschieters bij van een minuut.
Grappig feitje: Ik had een contract getekend waar KPN niets vanaf wist. Ik KPN gebeld over aanleg glasvezel: Ik heb hier toch echt een contract liggen (met kortingen die ze ineens niet meer wouden geven
). Heb toen ook gezegd: Andersom zouden jullie mij ook aan een contract houden, ik heb hier een getekend contract liggen dus dat geldt voor jullie dan ook. (Ging oa over aansluitingen).
Nu gaan ze dan toch op vertoon van het contract (want ze geloven niet dat ik een contract heb, ik heb toch echt een contract voor glasvezel ondertekend en al door een KPN medewerker) 2 STBs draadloos verbinden ofzo. Erg vaag allemaal maar we gaan het volgende week zien
Heb nu een witte ontvanger met zwart frontje, maar heb ook een compleet zwarte(beduidend kleiner) gehad nu. Is die helemaal-zwarte ontvanger sneller dan die witte met zwart frontje?
Soms als ik een kanaal intype (bijvoorbeeld 6) duurt het een minuut voordat ie op dat kanaal springt. Niet gezellig als je in zappingmood bent
Grappig feitje: Ik had een contract getekend waar KPN niets vanaf wist. Ik KPN gebeld over aanleg glasvezel: Ik heb hier toch echt een contract liggen (met kortingen die ze ineens niet meer wouden geven
Nu gaan ze dan toch op vertoon van het contract (want ze geloven niet dat ik een contract heb, ik heb toch echt een contract voor glasvezel ondertekend en al door een KPN medewerker) 2 STBs draadloos verbinden ofzo. Erg vaag allemaal maar we gaan het volgende week zien
[ Voor 51% gewijzigd door RedHat op 09-04-2010 10:31 ]
Een minuut lijkt me wel heel sterk, @Redhat. Mijn "witte ontvanger met zwart frontje" zapt gemiddels binnen de 3 seconden en 4-5 sec. na het indrukken van een toets.
Wel mag het van mij best nog wat sneller (vooral de menu's) en ook de stabiliteit is niet je van het.
Die compleet zwarte zal niet veel anders zijn. Voor zover ik weet verschilt alleen het uiterlijk, niet de hardware zelf.
Wel mag het van mij best nog wat sneller (vooral de menu's) en ook de stabiliteit is niet je van het.
Die compleet zwarte zal niet veel anders zijn. Voor zover ik weet verschilt alleen het uiterlijk, niet de hardware zelf.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Je mag wel even komen kijken hooreymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:47:
Een minuut lijkt me wel heel sterk, @Redhat. Mijn "witte ontvanger met zwart frontje" zapt gemiddels binnen de 3 seconden en 4-5 sec. na het indrukken van een toets.
Ik zeg ook niet dat ie het altijd doet, maar een paar keer per dag zeker. Zelfs de cijfertjes komen dan niet in beeld, en na een minuut zapt ie ineens over (Zonder dat er cijfertjes in beeld komen te staan).
Ik moet wel zeggen dat we hier een bandbreedteprobleem hebben, vandaar ook de overstap op glasvezel. Maar goed; dat zou an sich niets te maken moeten hebben met de ontvanger zelf.
Overigens wat ik dan niet snap: Na de updates is de gids juist wel weer snel geworden bij ons; het doorspoelen bij opnames is ongelofelijk snel, werkt allemaal prima. Je zou toch verwachten dat dat de wat 'zwaardere' dingen zijn, maar die werken hier probleemloos.
[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 09-04-2010 10:52 ]
Als dit systeem dan zo'n probleem is haal het er dan af en laat het via Mijn KPN via internet regelen. Wat is de meerwaarde? Althans, ik heb dat 1 keer gedaan (extra pakket) en als ik dat zou willen wijzigen moet ik goed nadenken hoe het ook alweer moest.eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:24:
2,00 m. + begane grond
Mja, zappen is dus iets wat wel met je bandbreedte te maken heeft. Je tuner moet namelijk schakelen in een multicast-stream vanaf het IPTV-platform. Vergelijk het met verwisselen van baan op de snelweg. Als je in de file staat (te weinig bandbreedte) kom je niet zo maar even 2 banen naar links. Als iedereen doorrijdt met 120 km/u lukt je dat makkelijker.RedHat schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:51:
[...]
Ik moet wel zeggen dat we hier een bandbreedteprobleem hebben, vandaar ook de overstap op glasvezel. Maar goed; dat zou an sich niets te maken moeten hebben met de ontvanger zelf.
Overigens wat ik dan niet snap: Na de updates is de gids juist wel weer snel geworden bij ons; het doorspoelen bij opnames is ongelofelijk snel, werkt allemaal prima. Je zou toch verwachten dat dat de wat 'zwaardere' dingen zijn, maar die werken hier probleemloos.
EPG ophalen zou lang moeten duren, maar eenmaal binnen gehaald zou de weergave rap kunnen zijn. Doorspoelen bij opnames heeft met je bandbreedte weinig te maken, dat komt natuurlijk gewoon van de harde schijf.
"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu
Zo te zien is canal digital HD en zelfs de gewone SD bij canal digital een stuk aantrekkelijker.
Het kost je eerst even E 99,-, maar daarna zit je stukken beter.
http://www.hardware.info/...eeldkwaliteit_valt_tegen/
En gisteren is inmiddels de race #3 geweest... Volgende maand is de Indy500, de beroemdste autorace van het jaar. Ik hoop niet dat KPN zijn klanten blijft teleurstellen Car Channel te weren. Of pas gaat toevoegen als het seizoen ten einde is...
Kom op luitjes, misschien moeten we bij KPN maar eens flink gaan klagen.
TIJD VOOR ACTIE!!!
Stuur KPN massaal onderstaande e-mail:
e-mail: corporatecommunicatie@kpn.com
Mijne dames, heren,
Graag wil ik dat Car Channel wordt toegevoegd op KPN Interactieve TV.
Car Channel heeft dit seizoen de tv rechten gekregen voor vele nationale en internationale auto- en motorsportraces die voorheen werden uitgezonden door RTL7. Ik noem met name Indycar races en de MotoGP. Aangezien deze sporten op geen enkele andere manier meer te zien zijn zou ik graag willen zien dat u druk uitoefend om dit kanaal toe te voegen.
Ik wil u er met nadruk op wijzen dat alle grote tv aanbieders in Nederland Car Channel al geruime tijd aanbieden. KPN kan als 2e aanbieder van Nederland hierin zeker niet achterblijven.
Met vriendelijke groeten,
(je naam)
TIJD VOOR ACTIE!!!
Mijne dames, heren,
Car Channel heeft dit seizoen de tv rechten gekregen voor vele nationale en internationale auto- en motorsportraces die voorheen werden uitgezonden door RTL7. Ik noem met name Indycar races en de MotoGP. Aangezien deze sporten op geen enkele andere manier meer te zien zijn zou ik graag willen zien dat u druk uitoefend om dit kanaal toe te voegen.
Ik wil u er met nadruk op wijzen dat alle grote tv aanbieders in Nederland Car Channel al geruime tijd aanbieden. KPN kan als 2e aanbieder van Nederland hierin zeker niet achterblijven.
(je naam)
2,00 m. + begane grond
Ik hoor van heel veel canal digitaal gebruikers anders andere geluiden hoor (bv. het aanbod). Ik vind dat hardware.info artikel en vele reacties daar wel erg zwartmakend.nazuzed schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:22:
Zo te zien is canal digital HD en zelfs de gewone SD bij canal digital een stuk aantrekkelijker.
Ze gaan daar automatisch uit van de tv-geile consument, de consument die alleen maar zo veel mogelijk zenders wil OF de luxe, handigheid of middelen heeft om een schotel te plaatsen. Een compleet mank gaande vergelijking.
Voor een hele grote doelgroep (incl. mezelf) is ITV nog steeds een super interessant aanbod met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zelf zit ik vandaag overigens op glasvezel bij Tweak. Echter, het tv pakket komt bij KPN vandaan en is dus nagenoeg hetzelfde als ITV> Ik ben tevreden
Los van die paar dingen waar ik me nog aan erger, die hopelijk nog goed gaan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 12-04-2010 21:18 ]
Als je graag HD wilt en met een behoorlijke kwaliteit dan is CD zo gek nog niet........27 zenders van een betere kwaliteit als KPN en goedkoper dan UPC.........heb je plaats voor een schotel, dan wordt de boel voor 99 E bij je geïnstalleerd........je betaald dan net als bij KPN 20 E per maand........je moet alleen wel het familie HD pakket nemen ipv. het HD pakket van 15 E.eymey schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:18:
[...]
Ik hoor van heel veel canal digitaal gebruikers anders andere geluiden hoor (bv. het aanbod). Ik vind dat hardware.info artikel en vele reacties daar wel erg zwartmakend.
Ze gaan daar automatisch uit van de tv-geile consument, de consument die alleen maar zo veel mogelijk zenders wil OF de luxe, handigheid of middelen heeft om een schotel te plaatsen. Een compleet mank gaande vergelijking.
Voor een hele grote doelgroep (incl. mezelf) is ITV nog steeds een super interessant aanbod met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zelf zit ik vandaag overigens op glasvezel bij Tweak. Echter, het tv pakket komt bij KPN vandaan en is dus nagenoeg hetzelfde als ITV> Ik ben tevreden
Los van die paar dingen waar ik me nog aan erger, die hopelijk nog goed gaan komen.
Ze hebben net 2 transponders op de nieuwe net gelanceerde satelliet erbij gehuurd en dus is het HD aanbood nu veruit het beste, met meer bandbreedte per HD zender dan KPN.
Zowel bij CD als ook bij UPC moet je voor Car Channel een uitgebreider pakket nemen.......het zal wel geld kosten en dus zal KPN in dat geval, het in het + pakket moeten gooien of de abonnementen duurder moeten maken.........er zullen er ook zijn, die niet zoveel belang hebben bij de MOTOGP en die zullen een prijsverhoging weer niet zo fijn vinden........naar mijn weten worden de overige MOTOGP races wel weer op BBC1/2 uitgezonden.........KPN zou er dan misschien ook beter aan doen, om er voor te zorgen dat deze bij het zender pakket komt.........het is gewoon belachelijk dat dit soort zaken achter de decoder gaat........het draait er allemaal om, om zoveel mogelijk geld bij de gewone burger vandaan te halen........denken om de mensen is er niet meer bij vandaag de dag........de aandeelhouders en de cijfertjes, dat is het enigste wat teltgiant2000 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:55:
En gisteren is inmiddels de race #3 geweest... Volgende maand is de Indy500, de beroemdste autorace van het jaar. Ik hoop niet dat KPN zijn klanten blijft teleurstellen Car Channel te weren. Of pas gaat toevoegen als het seizoen ten einde is...
TIJD VOOR ACTIE!!!
Mijne dames, heren,
(je naam)
Het maffe is dat als je een voetballiefhebber bent je de KEUZE hebt om Eredivisie Live te nemen (4 zenders) en als je een nog grotere liefhebber bent neem je nog 6 zenders Sport 1 erbij. Kost wel 2 pakketten maar je hebt de keuze. Als auto- en motorsportliefhebber heb je bij KPN die keuze NIET. Niet genoeg liefhebbers?? De TT van Assen is volgens mij al jaren het GROOTSTE betalende sportevenement van het jaar, maar we zullen het dit jaar bij KPN niet kunnen zien omdat het wordt uitgezonden op Car Channel en BBC (3).
Over een week begint KPN op radio en TV de grote campagne om iTV te promoten. Ik denk dat het ontbreken van zenders (m.n. BBC) uitgebreid besproken gaat worden.
Over een week begint KPN op radio en TV de grote campagne om iTV te promoten. Ik denk dat het ontbreken van zenders (m.n. BBC) uitgebreid besproken gaat worden.
[ Voor 15% gewijzigd door giant2000 op 13-04-2010 09:16 ]
2,00 m. + begane grond
Ik zit er inderdaad wel op te wachten dat de BBC er ook echt op komt. Genoeg interessante programma's
(Zeker als PVV straks z'n zin krijgt en er van de PO hier in Nederland bijna niks meer over blijft
, god verhoede dat )
Car Channel: Kan me voorstellen dat, zeker nu zij steeds belangrijker worden, mensen hier steeds meer behoefte aan krijgen. Heb er zelf niets mee maar aan de andere kant: Er zitten al zo veel zenders in het pakket waar ik verder ook niets mee hebt dus waarom zou Car Channel daar niet bij mogen/kunnen?
(Zeker als PVV straks z'n zin krijgt en er van de PO hier in Nederland bijna niks meer over blijft

Car Channel: Kan me voorstellen dat, zeker nu zij steeds belangrijker worden, mensen hier steeds meer behoefte aan krijgen. Heb er zelf niets mee maar aan de andere kant: Er zitten al zo veel zenders in het pakket waar ik verder ook niets mee hebt dus waarom zou Car Channel daar niet bij mogen/kunnen?
Je zou Car Channel voor 2,5 E per maand gewoon bij je standaard pakket moeten kunnen nemen.
Het wordt tijd dat de aanbieders de klanten betere keuzes geeft, zodat iedereen zelf kan bepalen waar hij belang bij heeft.........het is nu zo, dat het gewoon een spelletje is om mensen zoveel mogelijk te laten betalen........ze hebben liever dat je een abbo neemt wat 10 E duurder is, want dan komt er weer meer geld binnen.........er is dus ook nauwelijks keuzevrijheid.........
Wil je bij CD Car Channel moet je wel een abbo nemen van 30 E, wat nou als dat je enige extra interesse is buiten de gebruikelijke kanalen.........dan betaal je dus in 2 jaar tijd 360 E alleen om MotoGP en indy racing te zien.........belachelijk.
Tijd voor de overheid om een basis pakket met België 1 en 2, BBC 1 en 2, Discovery, National Geographic en Eurosport verplicht te stellen........daarnaast moet je zelf kunnen bepalen wat je er nog bij wilt nemen.......Turkse zenders, Car Channel, Eredivisie, kinderzenders, extra Discovery kanalen, Europees voetbal, enzv.........zonder dat je onnodig 5/10 E p/m hoeft te betalen voor zaken die je interesse toch niet hebben.
Het wordt tijd dat de aanbieders de klanten betere keuzes geeft, zodat iedereen zelf kan bepalen waar hij belang bij heeft.........het is nu zo, dat het gewoon een spelletje is om mensen zoveel mogelijk te laten betalen........ze hebben liever dat je een abbo neemt wat 10 E duurder is, want dan komt er weer meer geld binnen.........er is dus ook nauwelijks keuzevrijheid.........
Wil je bij CD Car Channel moet je wel een abbo nemen van 30 E, wat nou als dat je enige extra interesse is buiten de gebruikelijke kanalen.........dan betaal je dus in 2 jaar tijd 360 E alleen om MotoGP en indy racing te zien.........belachelijk.
Tijd voor de overheid om een basis pakket met België 1 en 2, BBC 1 en 2, Discovery, National Geographic en Eurosport verplicht te stellen........daarnaast moet je zelf kunnen bepalen wat je er nog bij wilt nemen.......Turkse zenders, Car Channel, Eredivisie, kinderzenders, extra Discovery kanalen, Europees voetbal, enzv.........zonder dat je onnodig 5/10 E p/m hoeft te betalen voor zaken die je interesse toch niet hebben.
Ik zou nog liever pleiten dat naast zo'n overheids-standaard pakket (lukt dat nog wel PVV en VVD) de abonnee zelf pér zender een keuze kan maken. net als bij de pizzeria 1 of 2 euro per ingredient, zender in dit geval. Nou, ik zou zo wel 5 zenders willen die ik écht wil, maar zeker niet alle 70 die ik nu heb.
Moet je eens kijken hoeveel onzinzenders er dan in no-time verdwijnen! Met andere woorden, die sub-zenders liften als parasieten mee op het kleine aantal zenders dat men écht wil.
Voorbeeld? Neem nou zo'n sportpakket. Ik denk niet dat er mensen zijn die echt kiezen voor Extreme Sports of ESPN Classic bijvoorbeeld. Maar je krijgt ze er wel zomaar bij en je betaald er dus wel voor.
Moet je eens kijken hoeveel onzinzenders er dan in no-time verdwijnen! Met andere woorden, die sub-zenders liften als parasieten mee op het kleine aantal zenders dat men écht wil.
Voorbeeld? Neem nou zo'n sportpakket. Ik denk niet dat er mensen zijn die echt kiezen voor Extreme Sports of ESPN Classic bijvoorbeeld. Maar je krijgt ze er wel zomaar bij en je betaald er dus wel voor.
2,00 m. + begane grond
Dat zou nog mooier zijn, @giant2000. Echter, ik hoop van harte dat de publieke omroep gewoon in haar huidige vorm blijft bestaan (ok, misschien minus 1 zender om echte entertainment-pulp zooi te dumpen). Publieke omroep (zowel tv als radio), is op enkele commerciele thema-zenders zoals Discovery, nog het enige wat ik een beetje de moeite waard vind om de tv voor aan te zetten
.
Mijn ideale pakket zou gewoon zijn: Ned, 1, 2, 3, evt. rtl4 en sbs6, bbc 1 en 2 en de discovery's. Mss nog CNN erbij en natuurlijk een handjevol regionale zenders.
Mijn ideale pakket zou gewoon zijn: Ned, 1, 2, 3, evt. rtl4 en sbs6, bbc 1 en 2 en de discovery's. Mss nog CNN erbij en natuurlijk een handjevol regionale zenders.
@giant2000,
Ik denk dat dit idd. ook veel beter zal zijn voor de klanten, de aanbieders en de kwaliteit zenders.
50 % naar de aanbieders en 50 % naar de zenders.........dan blijven de goede zenders over, die hebben voldoende inkomsten om goede TV te blijven maken en de basis klanten zullen snel een paar Euro extra gaan uitgeven........voor die paar Euro extra wil je bv., wel BBC en muziek kanalen, zonder dat het je een rib ( over een paar jaar gerekend ) uit je lijf kost........nu heb je vaak alleen de keuze maar uit veel meer betalen voor 1 of 2 dingen die je echte interesseren en dat doe je dan niet.
Ik denk dat dit idd. ook veel beter zal zijn voor de klanten, de aanbieders en de kwaliteit zenders.
50 % naar de aanbieders en 50 % naar de zenders.........dan blijven de goede zenders over, die hebben voldoende inkomsten om goede TV te blijven maken en de basis klanten zullen snel een paar Euro extra gaan uitgeven........voor die paar Euro extra wil je bv., wel BBC en muziek kanalen, zonder dat het je een rib ( over een paar jaar gerekend ) uit je lijf kost........nu heb je vaak alleen de keuze maar uit veel meer betalen voor 1 of 2 dingen die je echte interesseren en dat doe je dan niet.
De overheid moet zich daar juist helemaal niet mee bemoeien. Nog meer overheidsbemoeienis, daar wordne we echt beter van. De markt kan dat prima zelf. Je kan namelijk in principe prima overstappen naar een andere aanbieder.nazuzed schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:05:
Je zou Car Channel voor 2,5 E per maand gewoon bij je standaard pakket moeten kunnen nemen.
In zekere zin heb ik toch liever dat de overheid wel iets reguleert, anders hebben we straks alleen nog maar SBS 1 t/m 100 en RTL 101 t/m 200.
Maar het zou mooi zijn als er een basispakket van, zegge 20 zenders (ongeveer het Digitenne aanbod maar dan mét BBC) kwam voor, ik noem maar wat, 10 euro en 15 euro als je ze in HD wil met daarbij de kanalenkeuze van 1 tot 2 euro per zender.
Maar het zou mooi zijn als er een basispakket van, zegge 20 zenders (ongeveer het Digitenne aanbod maar dan mét BBC) kwam voor, ik noem maar wat, 10 euro en 15 euro als je ze in HD wil met daarbij de kanalenkeuze van 1 tot 2 euro per zender.
2,00 m. + begane grond
De overheid heeft de publieke omroep. Meer hoeft de overheid niet te doen. De markt bepaalt, als er RTL 200 nodig is omdat de markt dat wil, tja dan komt het er.giant2000 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:33:
In zekere zin heb ik toch liever dat de overheid wel iets reguleert, anders hebben we straks alleen nog maar SBS 1 t/m 100 en RTL 101 t/m 200.
Je ziet wat er van marktwerking komt.......als je nog de MotoGP wilt zien zul je daar veel voor moeten betalen.Adlermann schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:13:
[...]
De overheid moet zich daar juist helemaal niet mee bemoeien. Nog meer overheidsbemoeienis, daar wordne we echt beter van. De markt kan dat prima zelf. Je kan namelijk in principe prima overstappen naar een andere aanbieder.
Het is echt niet zo dat iedereen vrije keus heeft.......
1 kabel provider die niet eens stabiel internet kan afleveren, 2 internet providers die hoger als 8 Mbps kunnen leveren, 1 iptv provider ( als het al beschikbaar is ) en schotel waar je 30 E p/m mag betalen om Car Channel te ontvangen........en als je geen triple play pakket kunt nemen, moet je dus al 21 E betalen voor gewone basis digitale TV........of je moet een combinatie pakket online + Canal Digital nemen voor 50 E........
Je hebt de keus om voor weinig veel te betalen........
Als je veel opneemt en het dus regelmatig voorkomt dat je wat wilt kijken terwijl je aan het opnemen bent, is er dan een provider die gewoon een decoder heeft met 2 tuners ?
Ik dacht het niet......... dan mag je zelf weer voor veel geld rotzooi gaan aanschaffen.......waar is dan eigenlijk die service die ze zo makkelijk kunnen aanbieden ?........die is er niet.......ze laten je het liefst extra betalen voor decoders, extra pakketten en het huren van opname apparatuur, om toch maar zoveel mogelijk geld bij de gewone mens vandaan te halen........
Je denkt toch niet serieus, dat marktwerking in het voordeel is van de gewone man ?.......mensen met geld rijker maken........dmv. kunstmatige schaarste en door hypes te creëren........
HD is gewoon vooruitgang in techniek om maar eens iets te noemen.......daar zou je niet eens extra voor hoeven te betalen........ze maken je wijs dat ze aan het concurreren zijn en dat die nieuwe technieken zoveel geld kosten.........echte marktwerking is gewoon : doe je er niet aan mee dan verlies op een bepaald moment.......ze hebben er gewoon allemaal belang bij dat de gewone man er behoorlijk voor betaald.........concurrentie en gezonde marktwerking is er echt niet.......misschien in de hoofden van van sommige mensen, daar hebben ze wel voor gezorgd.........
We zitten nog steeds in een serieuze crisis ( niet als je de BS. van de media mag geloven

Als er iets nodig is, is het juist meer overheidsbemoeienis, niet bij de burger, maar bij de bedrijven.
Blijkbaar voor veel klanten geen enorme prioriteit, in dat lijstje staat BBC ws ook veel hoger...nazuzed schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:28:
Je ziet wat er van marktwerking komt.......als je nog de MotoGP wilt zien zul je daar veel voor moeten betalen.
KNIP
Je hebt de keus om voor weinig veel te betalen........
Tja, als je veel wilt opnemen of meerdere TV's in huis wilt bedienen is analoge kabel doorgaans nog steeds een goede optie...Als je veel opneemt en het dus regelmatig voorkomt dat je wat wilt kijken terwijl je aan het opnemen bent, is er dan een provider die gewoon een decoder heeft met 2 tuners ?
Tja, HD wordt door veel klanten en dus ook Broadcasters gezien als een premium, wegens hogere kosten vanaf bron tot aan klant. Als 100% van de klanten daar niet extra voor wil betalen stop je het dan ook in een premium-package, zodat zeg 10% van de klanten er wel voor betaald.HD is gewoon vooruitgang in techniek om maar eens iets te noemen.......daar zou je niet eens extra voor hoeven te betalen........ze maken je wijs dat ze aan het concurreren zijn en dat die nieuwe technieken zoveel geld kosten.........echte marktwerking is gewoon : doe je er niet aan mee dan verlies op een bepaald moment.......ze hebben er gewoon allemaal belang bij dat de gewone man er behoorlijk voor betaald.........concurrentie en gezonde marktwerking is er echt niet.......misschien in de hoofden van van sommige mensen, daar hebben ze wel voor gezorgd.........
We zitten nog steeds in een serieuze crisis ( niet als je de BS. van de media mag geloven) en waardoor komt dat ?.......te weinig overheidsbemoeienis, zodat banken gewoon rustig hun gang konden gaan........waardoor zijn de mobieletelefoon tarieven gedaald ?........door marktwerking of doordat de overheid hier achteraan is geweest ?
Als er iets nodig is, is het juist meer overheidsbemoeienis, niet bij de burger, maar bij de bedrijven.
De discussie van overheidsbemoeienis die je aanslingert ga ik liever niet op in, de banken-sector heeft wat dat aangaat een aantal misstappen gemaakt waar m.i. de toezicht-houdende instanties wat laks bezig zijn geweest.
Helaas zit ik hier in het UPC - en niet in het Ziggo gebied en dan is het zonder een triple play pakket toch niet zo aantrekkelijk allemaal.........ook weinig aantrekkelijke alternatieven........
Overheidsbemoeienis is er nodig !........gooi die kabel nou eens echt open, zoals al lang geleden is toegezegd.
Overheidsbemoeienis is er nodig !........gooi die kabel nou eens echt open, zoals al lang geleden is toegezegd.
De kabel open is nauwelijks een optie. Is technisch domweg nauwelijks realiseerbaar, of alleen met heel veel haken en ogen op administratief/organisatorisch gebied.
Overheidsbemoeienis is NIET nodig. En terugkomend op je vorige vraag: marktwerking komt altijd uit op een correcte prijs voor een bepaald item. (of dat goed is voor de 'gewone man' is vraag 2). Maar daarom ben ik voor 100% marktwerking. Het is gewoon het eerlijkst.nazuzed schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:05:
@Adlermann
idealerwijs wel in theorie misschien, maar in de praktijk zijn er prijsafspraken, falende toezichthouders en korte termijn visie's van bestuurder die hun zakken vullen met aandelen optie's etc. Deze krijgt men zelfs als men faalt.Raad van bestuurders is helemaal een lachertje, ze zitten in mekaars besturen wat in mijn ogen verboden zou moeten worden.
Kijk naar zo'n Ad Scheepbouwer, prima job wat die heeft gedaan met KPN, maar het staat niet in verhouding met zijn bonus. Hij is maar een pion in het hele geheel en de HD medewerker heeft net goed, zo niet meer bijgedragen aan het resultaat. Net als mr Groenink bij de verkoop van ABN-Amro bijna 30m € krijgt, en kijk waar ze nu zijn.
Deze heren krijgen salarissen zonder extra's al van een paar ton, mogen alles declareren etc.
Je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben, ook als ze die optie's en aandelenpakketten niet in het vooruitzicht krijgen. ING etc idem dito, staatssteun, en ongeoorloofde risico's genomen, managers etc krijgen toch bonussen. Bij mij op werk is het zo geregeld, geen winst, geen winstuitkering, voor niemand niet en vice versa. Als er wel wordt uitgekeerd, is dat gebaseerd op jaren werkzaam, functie, nivo.
Niet ideaal maar wel eerlijker voor de medewerkers, voor de aandeelhouders etc.
Goed we dwalen wat af, maar mijn punt is gemaakt denk ik.
Mbt BBC, dat ligt niet aan KPN, maar aan BBC zelf, dus maar mag je klacht heen.
Dat bepaalde zenders wel doorgegeven worden, waar sommigen zoiets hebben van, wat moet je ermee, en waarom betaal ik ervoor. Dat komt omdat deze in pakketten zitten van zenders.
idealerwijs wel in theorie misschien, maar in de praktijk zijn er prijsafspraken, falende toezichthouders en korte termijn visie's van bestuurder die hun zakken vullen met aandelen optie's etc. Deze krijgt men zelfs als men faalt.Raad van bestuurders is helemaal een lachertje, ze zitten in mekaars besturen wat in mijn ogen verboden zou moeten worden.
Kijk naar zo'n Ad Scheepbouwer, prima job wat die heeft gedaan met KPN, maar het staat niet in verhouding met zijn bonus. Hij is maar een pion in het hele geheel en de HD medewerker heeft net goed, zo niet meer bijgedragen aan het resultaat. Net als mr Groenink bij de verkoop van ABN-Amro bijna 30m € krijgt, en kijk waar ze nu zijn.
Deze heren krijgen salarissen zonder extra's al van een paar ton, mogen alles declareren etc.
Je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben, ook als ze die optie's en aandelenpakketten niet in het vooruitzicht krijgen. ING etc idem dito, staatssteun, en ongeoorloofde risico's genomen, managers etc krijgen toch bonussen. Bij mij op werk is het zo geregeld, geen winst, geen winstuitkering, voor niemand niet en vice versa. Als er wel wordt uitgekeerd, is dat gebaseerd op jaren werkzaam, functie, nivo.
Niet ideaal maar wel eerlijker voor de medewerkers, voor de aandeelhouders etc.
Goed we dwalen wat af, maar mijn punt is gemaakt denk ik.
Mbt BBC, dat ligt niet aan KPN, maar aan BBC zelf, dus maar mag je klacht heen.
Dat bepaalde zenders wel doorgegeven worden, waar sommigen zoiets hebben van, wat moet je ermee, en waarom betaal ik ervoor. Dat komt omdat deze in pakketten zitten van zenders.
Mja, @Yippie: Volgens mij kan je dat m.b.t. de BBC nu niet (meer) zo makkelijk zeggen als voorheen.
Immers: Hoe is het te verklaren dat Glashart Media (en dus XMS, Lijbrandt, etc.) wel BBC 1 en 2 aanbiedt? Dit is volgens mij ook niet van oudsher een kabelbedrijf dat nog kan terugvallen op een oude afspraak ofzo.
Immers: Hoe is het te verklaren dat Glashart Media (en dus XMS, Lijbrandt, etc.) wel BBC 1 en 2 aanbiedt? Dit is volgens mij ook niet van oudsher een kabelbedrijf dat nog kan terugvallen op een oude afspraak ofzo.
Bull, dat zei KPN eind jaren negentig ook met adsl en dat is verder nu ook opengegooid voor andere operators. En daar heeft de concurrentie wel degelijk een prijsdrukkend effect.eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:51:
De kabel open is nauwelijks een optie. Is technisch domweg nauwelijks realiseerbaar, of alleen met heel veel haken en ogen op administratief/organisatorisch gebied.
Omdat met ADSL zoiets technisch ook te realiseren is, daar prikt men gewoon van de DSLAM van andere partij een kabeltje door naar jouw aderpaar en gaan.Hageneis schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:00:
[...]
Bull, dat zei KPN eind jaren negentig ook met adsl en dat is verder nu ook opengegooid voor andere operators. En daar heeft de concurrentie wel degelijk een prijsdrukkend effect.
Bij kabel stuur je echter het signaal vanaf een CMTS naar een compleet segment, daarbij neemt een kabel-internet signaal niet zoveel ruimte in, maar TV des te meer. Dat zou je dan moeten verdubbelen als er 1 aanbieder bij komt en steeds verder voor elke aanbieder, die ruimte is er dus niet. Wederverkoop van door kabelboer samengesteld pakket is wel mogelijk, maar totaal niet interessant.
NIET BULL. Denk eens na. Het is gewoon technisch MOEILIJK. Dat KPN zei dat concurrentie lastig was en dat dat bull was, dat ben ik met je eens. Maar dat maakt nog niet dat dat voor de kabel by default ook zo is.Hageneis schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:00:
[...]
Bull, dat zei KPN eind jaren negentig ook met adsl en dat is verder nu ook opengegooid voor andere operators. En daar heeft de concurrentie wel degelijk een prijsdrukkend effect.
Hoe ga jij regelen dat jouw buurman die bv. kabel heeft via online een ander analoog pakket ontvangt dan jouw buurman bij tele2? Kan niet! Je kan niet per huis analoge frequenties wel of niet aan of uit zetten, want je zit op dezelfde splitter als je buren. Dus moet sowieso iedereen al hetzelfde analoge pakket ontvangen. Je kan met docsis modems en dvb-c natuurlijk wel meer frequentie-'real estate' opsplitsen (en bij dvb-c kan je met conditional access werken), maar dan nog geldt dat kabel een shared medium blijft, dus achter 1 splitter geldt; Hoe meer concurrenten, hoe minder frequentieruimte per partij.
Bij ADSL is het idd een stuk makkelijker: Iedere consument heeft tot in de centrale z'n eigen aderpaar. Dus meerdere partijen toegang geven tot die centrales was genoeg.
@Loekie: Je was me voor. Wel goed gezegd verder
Daarom vind ik het wel goed dat in div. steden nu ook glasvezelnetwerken in de grond komen. Qua werkelijk breedband-verkeer is er met alleen de beschikbaarheid van ADSL- en coax netwerken gewoon geen eerlijke concurrentie mogelijk. Met FttH (of eventueel Fiber to the Corner) zijn die dedicated breedbandige verbindingen er wel, zodat je concurrentie volledig mogelijk kan maken.
[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 13:33 ]
Het zou me niet verbazen dat de BBC geld wil voor de doorgifte en dat oa. KPN daar niet voor betalen wil omdat de abonnementsprijs dan omhoog moet........als de ene partij denkt dat het " gratis " zenders zijn en de andere wil geld voor doorgifte, dan krijg je zo`n situatie........maar in dat geval zou je kunnen proberen om het als extra aan te bieden voor bv. 2 E p/m........ik zou het meer als logisch vinden, dat de BBC hier geld voor wil........en dan wordt er een spelletje gespeeld........nu krijgen jullie helemaal geen extra inkomsten en dus spelen we het zo, dat we het gewoon niet aanbieden, zodat jullie ( BBC ) akkoord gaan met een lage vergoeding ipv. een redelijke vergoeding........en wie is dan weer de dupe in zo`n verhaal ?
Volgens mij is het idd. zo, dat het van oudsher hebben van rechten niet meer meespeelt.......volgens mij is dan ook een financiële kwestie........en zo worden zulke dingen gespeeld in de marktwerking........de gewone man is weer de dupe door `m niet de keus te bieden om hier met een kleine bij betaling per maand voor te kiezen.
Dat is net waar @giant2000, ea. ook voor pleiten, geef ons waar we recht op hebben en dat is service.......
Nu is het zo dat de providers, via handige constructies, ervoor zorgen, dat je veel moeten betalen voor weinig.
Vooral in het tussengebied is de keuze erg mager....... ze bieden het toch aan en proberen de hoofdprijs te krijgen dmv. de pakketten zo samen te stellen, dat je veel dingen waar je geen belang bij hebt er ook bij moet nemen........ en dus draait het om de cijfertjes op het einde van het jaar........KPN is ook laks geweest met het aanleggen van glasvezel en waarom is dat ?..........de cijfers voor de aandeelhouders op het einde van het jaar........het had ze nml. behoorlijk geld gekost en dan zien de cijfers er niet zo goed uit voor een paar jaar.........dat is nou marktwerking........gedacht aan de klanten wordt er niet.......aandeelhouders, bonussen en korte termijn winsten, dat is wat vandaag de dag telt. Het wordt tijd dat de providers extra pakketten gaan aanbieden, voor mensen die gewoon best wat extra willen betalen, zonder dat ze de hoofdprijs hoeven te betalen omdat ze opgescheept zitten met van alles en nog wat waar ze toch niks aan hebben........het is allemaal puur een kwestie van hoe kan ik zoveel mogelijk geld bij mensen vandaan halen........we bieden het toch aan en dus hebben we liever dat de klant ons 100 E + extra per jaar geeft, zodat we op het einde van het jaar weer mooie cijfers kunnen voorleggen aan de aandeelhouders en wij als directie weer een leuke bonus kunnen opstrijken.........er zitten dus vandaag de dag complete teams bij de grote bedrijven die dit soort zaken bedenken........
Marktwerking.
Het wordt tijd dat de bedrijven weer service gaan leveren, ipv. de hele tijd met dit soort BS. aan te komen.
Dat bedrijven wat mogen verdienen is geen probleem........het probleem zit `m er dan ook in dat ze niet wat willen verdienen, maar zoveel mogelijk en juist die hebberigheid veroorzaakt de ellende die er er tegenwoordig is.........brakke troep leveren is vandaag de dag normaal, wat je eigenlijk ook koopt.......zoveel mogelijk winst op korte termijn, dat is het enigste wat telt........
Vandaar dat KPN nu ook in allerijl VDSL2, op een knullige manier, heeft moeten uitrollen........ze hadden gehoopt dat ze lekker door konden modderen en langzaam aan met subsidies van gemeentes glasvezel konden uitrollen........maar toen liepen de klanten plotseling in grote getale over naar de kabelaars........ en wat is dan logische stap om te doen ?........we komen met een slap product ( 6 Mbps HD ) en gooien daar marketing tegen aan, zodat we weer een groep mensen in de val lokken met rotzooi tegen een topprijs........
Iedereen produceert het beste product en heeft het beste aanbod.........NEE, er is maar 1 bedrijf in een bepaalde categorie die dat doet en de gewone burger heeft geen idee meer welk product dat dan eigenlijk meer is........voor bijna elk product wat je koopt moet je al een studie doen, om er achter te komen dat je geen rotzooi koopt........ en je moet wel, want de kans is vandaag de dag wel erg groot, dat je gewoon rotzooi koopt.........
En waarom ?.......... kwaliteit telt niet meer, alleen nog maar de cijfers op het einde van het jaar.
Volgens mij is het idd. zo, dat het van oudsher hebben van rechten niet meer meespeelt.......volgens mij is dan ook een financiële kwestie........en zo worden zulke dingen gespeeld in de marktwerking........de gewone man is weer de dupe door `m niet de keus te bieden om hier met een kleine bij betaling per maand voor te kiezen.
Dat is net waar @giant2000, ea. ook voor pleiten, geef ons waar we recht op hebben en dat is service.......
Nu is het zo dat de providers, via handige constructies, ervoor zorgen, dat je veel moeten betalen voor weinig.
Vooral in het tussengebied is de keuze erg mager....... ze bieden het toch aan en proberen de hoofdprijs te krijgen dmv. de pakketten zo samen te stellen, dat je veel dingen waar je geen belang bij hebt er ook bij moet nemen........ en dus draait het om de cijfertjes op het einde van het jaar........KPN is ook laks geweest met het aanleggen van glasvezel en waarom is dat ?..........de cijfers voor de aandeelhouders op het einde van het jaar........het had ze nml. behoorlijk geld gekost en dan zien de cijfers er niet zo goed uit voor een paar jaar.........dat is nou marktwerking........gedacht aan de klanten wordt er niet.......aandeelhouders, bonussen en korte termijn winsten, dat is wat vandaag de dag telt. Het wordt tijd dat de providers extra pakketten gaan aanbieden, voor mensen die gewoon best wat extra willen betalen, zonder dat ze de hoofdprijs hoeven te betalen omdat ze opgescheept zitten met van alles en nog wat waar ze toch niks aan hebben........het is allemaal puur een kwestie van hoe kan ik zoveel mogelijk geld bij mensen vandaan halen........we bieden het toch aan en dus hebben we liever dat de klant ons 100 E + extra per jaar geeft, zodat we op het einde van het jaar weer mooie cijfers kunnen voorleggen aan de aandeelhouders en wij als directie weer een leuke bonus kunnen opstrijken.........er zitten dus vandaag de dag complete teams bij de grote bedrijven die dit soort zaken bedenken........
Marktwerking.

Het wordt tijd dat de bedrijven weer service gaan leveren, ipv. de hele tijd met dit soort BS. aan te komen.
Dat bedrijven wat mogen verdienen is geen probleem........het probleem zit `m er dan ook in dat ze niet wat willen verdienen, maar zoveel mogelijk en juist die hebberigheid veroorzaakt de ellende die er er tegenwoordig is.........brakke troep leveren is vandaag de dag normaal, wat je eigenlijk ook koopt.......zoveel mogelijk winst op korte termijn, dat is het enigste wat telt........
Vandaar dat KPN nu ook in allerijl VDSL2, op een knullige manier, heeft moeten uitrollen........ze hadden gehoopt dat ze lekker door konden modderen en langzaam aan met subsidies van gemeentes glasvezel konden uitrollen........maar toen liepen de klanten plotseling in grote getale over naar de kabelaars........ en wat is dan logische stap om te doen ?........we komen met een slap product ( 6 Mbps HD ) en gooien daar marketing tegen aan, zodat we weer een groep mensen in de val lokken met rotzooi tegen een topprijs........
Iedereen produceert het beste product en heeft het beste aanbod.........NEE, er is maar 1 bedrijf in een bepaalde categorie die dat doet en de gewone burger heeft geen idee meer welk product dat dan eigenlijk meer is........voor bijna elk product wat je koopt moet je al een studie doen, om er achter te komen dat je geen rotzooi koopt........ en je moet wel, want de kans is vandaag de dag wel erg groot, dat je gewoon rotzooi koopt.........
En waarom ?.......... kwaliteit telt niet meer, alleen nog maar de cijfers op het einde van het jaar.
Vrij simpel, die mensen zijn 'aangenomen' om beleid te maken en niet om dit te toetsen aan technische grenzen.eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:29:
@Loekie: Je was me voor. Wel goed gezegd verderIk vraag me altijd af waarom tegenwoordig mensen (incl. 'toezichthouders' en 'beleidsmakers') maar wat roepen m.b.t. concurrentie zonder zich in de achterliggende techniek te verdiepen of, nog erger, verschillende technieken gaan vergelijken.
Net als met verkopers, de beste kennen de technische grenzen niet en stappen dus netjes over technische onmogelijkheden heen. Ik heb al meerder malen meegemaakt dat productie in zo'n geval een oplossing mocht bedenken om een product toch dusdanig om te buigen dat het wel kon. Dat winstgevendheid dan al weg was, is een 2e...
@nazuzed: Je bent niet helemaal goed geïnformeerd, tuurlijk kost het KPN veel geld. Een reden die ik me zonder meer kan voorstellen in deze is juist de rol van de jou aangehangen overheid.
Uitleg: de kosten van uitrol van fiber zit hem niet eens zozeer in de kosten van de fiber zelf(ja, fiber is duur en ja, het vergt duurdere mensen voor afmontage), het probleem is met name de overheid die als vergunningsverstrekker in lokale overheid en beleidsmaker in landelijke overheid nogal wispelturig is.
Daar zit tegenwoordig bij veel bedrijven idd een speciale afdeling met juristen voor(een deur verder dan marketing
Tot medio najaar 2009 had EZ nog geen toezegging gedaan m.b.t. uitrol fiber en dan met name hoe het zit met openstellen en onder welke voorwaarden dat zou moeten gebeuren, sindsdien zijn tarieven vastgesteld en verplichtingen duidelijk geworden en kan KPN/reggefiber er min of meer van uitgaan dat ze geen diepte-investering doen die vervolgens door concurrenten voor een habbekrats gebruikt kan worden. Daarmee kan KPN op langere termijn dus verder.
Op korte termijn is echter ook een oplossing nodig en idd dat is dan nu VDSL2, overhaast wil ik overigens nog niet zeggen. Er zit in verschillende steden al enige tijd POP's in wijkkasten vooruitlopend op deze uitrol, consumenten-apparatuur daarentegen is er nog nauwelijks en wordt nu mondjesmaat beschikbaar.
[ Voor 49% gewijzigd door Loekie op 14-04-2010 14:02 ]
Het is een leuke discussie aan het worden mensen. Ik trek mijn eigen conclusies. Elke systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het communisme is wat dat betreft verreweg het beste: iedereen gelijk. En toch is dat het ook niet.
En na een kwartiertje dom zappen met mijn extra pakket kom ik zelf eigenlijk al tot de conclusie dat ik sinds mijn eerste videorecorder (en met de invoering van reclameonderbrekingen) anders ben ga kijken. Dom (live, direct) tv kijken doe ik niet meer en wat ik niet kan ontvangen vind ik wel op internet. Want dát wordt, nee ís de toekomst.
En na een kwartiertje dom zappen met mijn extra pakket kom ik zelf eigenlijk al tot de conclusie dat ik sinds mijn eerste videorecorder (en met de invoering van reclameonderbrekingen) anders ben ga kijken. Dom (live, direct) tv kijken doe ik niet meer en wat ik niet kan ontvangen vind ik wel op internet. Want dát wordt, nee ís de toekomst.
2,00 m. + begane grond
@Loekie, dan moet de overheid zich er toch meer mee bemoeien ?..........Zoals in Finland en ea. landen.........
..........als je het aan de markt over laat, dan hebben de grote steden straks glasvezel en kan de rest van Nederland er nog wel 15 jaar op wachten........laat de overheid ( zoals ook gebeurd ) er maar aan mee betalen, maar stel als voorwaarde dat je het op de meeste plekken doet en niet alleen maar de steden, maar ook gewoon in behoorlijke dorpen........sommige echt afgelegen plekken en huizen zullen wel heel onrendabel worden.......maar het overgrote deel kan makkelijk verglaasd worden........nu wordt het weer een spelletje van waar valt de meeste winst te behalen, dan leggen we het daar aan.
Overheidsbemoeienis is er juist nodig, zodat het overgrote deel de aankomende jaren verglaasd wordt.........de beuk er in, dat levert alleen maar extra werk op en is goed voor de economie.
..........als je het aan de markt over laat, dan hebben de grote steden straks glasvezel en kan de rest van Nederland er nog wel 15 jaar op wachten........laat de overheid ( zoals ook gebeurd ) er maar aan mee betalen, maar stel als voorwaarde dat je het op de meeste plekken doet en niet alleen maar de steden, maar ook gewoon in behoorlijke dorpen........sommige echt afgelegen plekken en huizen zullen wel heel onrendabel worden.......maar het overgrote deel kan makkelijk verglaasd worden........nu wordt het weer een spelletje van waar valt de meeste winst te behalen, dan leggen we het daar aan.
Overheidsbemoeienis is er juist nodig, zodat het overgrote deel de aankomende jaren verglaasd wordt.........de beuk er in, dat levert alleen maar extra werk op en is goed voor de economie.
jnee, waar een gemiddeld bedrijf het meest aan heeft is een stabiele overheid. In dit geval wil de overheid net als verschillende bedrijven dat glasvezel uitgerold wordt. Een overheid kan er dan geld inpompen(dit doen lokale overheden vaak) of juist een stabiel regime creëren(dit doet een landelijke overheid). Dat laatste was nog het geval, voor glasvezel-aanbieders was het maar de vraag of investeringen die gedaan worden niet vernietigd zouden worden door een overheids-aangestuurde NMA. Door veranderde wetgeving hebben deze bedrijven meer zekerheid. En de laatst aangenomen wet ter stimulering van economie kan hier ook voor gebruikt worden. Ik verwacht dat er tegen eind 2010 een behoorlijke groei in fiber-projecten te zien is.nazuzed schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:23:
@Loekie, dan moet de overheid zich er toch meer mee bemoeien ?..........Zoals in Finland en ea. landen.........
..........als je het aan de markt over laat, dan hebben de grote steden straks glasvezel en kan de rest van Nederland er nog wel 15 jaar op wachten........laat de overheid ( zoals ook gebeurd ) er maar aan mee betalen, maar stel als voorwaarde dat je het op de meeste plakken doet en niet alleen maar de steden, maar ook gewoon in behoorlijke dorpen........sommige echt afgelegen plekken en huizen zullen wel heel onrendabel worden.......maar het overgrote deel kan makkelijk verglaasd worden........nu wordt het weer een spelletje van waar valt de meeste winst te behalen, dan leggen we het daar aan.
Die laatste regel ben ik het dus mee eens, maar zoals hierboven te lezen, op iets andere manier, faciliterend ipv regulerend
[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 14-04-2010 14:31 ]
Precies. Het gevaar van "regulerend" is (zeker met de logheid van een gemiddelde overheid) dat men al snel achter de feiten aan loopt en die regulering dan alleen maar remmend werkt of zelfs ongewenste situaties creëert.
Kijk voor de grap op vrijdagavond maar eens naar "de onbudsman" (op onze fijne informatieve publieke omroep, zonder reclame onderbrekingen, zelfs als je live kijkt
). Óf je lacht je rot, of je gaat huilen. En daar gaat het dan vaak nog nieteens over technische dingen
Kijk voor de grap op vrijdagavond maar eens naar "de onbudsman" (op onze fijne informatieve publieke omroep, zonder reclame onderbrekingen, zelfs als je live kijkt
@giant2000, hier nog zo iemand........ik kijk ook weinig live.......dan gebeurd het ook vaak dat je aan het opnemen bent en heb je dus wel een extra kanaal nodig........
Het wordt dan ook tijd dat ze kwaliteitszenders met korte reclameblokken gaan uitzenden waar je gewoon per maand 1/2 E voor betaald........
Dat zal de toekomst ook wel zijn.......minder vaak onderbrekingen, kortere blokken en dan betalen voor de zenders........Discovery Channel en Eurosport zijn wat dat betreft goede voorbeelden kwa lengte van de blokken en hoe met reclame om te gaan.
Dat krijgen ze er dan ook van........teveel willen verdienen en dus zoveel mogelijk reclame er om heen verkopen........als je het doorspoelt, zie aan de tijd op je recorder ook pas hoe erg het is.........Veronica, niet meer normaal........8/9 min. inc. de reclame voor hun eigen programma`s.........het scheelt niet zoveel of je zit de helft v/d tijd reclame te kijken........ je hebt als mens zijnde wel wat beters te doen met je tijd........zoals op tweakers.net rond te hangen.
Het wordt dan ook tijd dat ze kwaliteitszenders met korte reclameblokken gaan uitzenden waar je gewoon per maand 1/2 E voor betaald........
Dat zal de toekomst ook wel zijn.......minder vaak onderbrekingen, kortere blokken en dan betalen voor de zenders........Discovery Channel en Eurosport zijn wat dat betreft goede voorbeelden kwa lengte van de blokken en hoe met reclame om te gaan.
Dat krijgen ze er dan ook van........teveel willen verdienen en dus zoveel mogelijk reclame er om heen verkopen........als je het doorspoelt, zie aan de tijd op je recorder ook pas hoe erg het is.........Veronica, niet meer normaal........8/9 min. inc. de reclame voor hun eigen programma`s.........het scheelt niet zoveel of je zit de helft v/d tijd reclame te kijken........ je hebt als mens zijnde wel wat beters te doen met je tijd........zoals op tweakers.net rond te hangen.
Verwijderd
Lijbrandt biedt niet overal BBC1 en BBC2 aan !! Dit schijnt alleen icm Ziggo te zijn....eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:12:
Vind je? Ik heb het laatst eens geturfd met een paar opnames mythbusters en prototype this, op een aflevering van rep 60 en 55 minuten kwam ik uit op 38 en 35 minuten puur kijkplezier. Dat had overigens niet alleen met reclame te maken(die wordt door m'n PVR herkend en kan ik skippen) maar vooral recap. 5 minuten er tussen uit en dan al een recap van het kwartier ervoor, soms vermoed ik dat ze denken dat hun publiek goudvissen zijn...nazuzed schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:50:
Ik vraag me af, dat wanneer het lokaal blijft of het juist niet een willekeur blijft waar je woont........misschien zal het juist minder log gaan als het landelijk wordt gedaan.........je krijgt nu dus per gemeente verschillen en als je ziet dat niet elke gemeente genoeg in kas heeft en het dus voor de ene gemeente ook nog rendabeler is dan voor de andere, denk ik dat je weer een halve dekking krijgt, net als met ADSL2 het geval was/is........het aanleggen wordt nu vaak uitgespreid en dus kan het voor veel gebieden wel eens lang gaan duren op deze manier.
@Loekie........ik neem niet zoveel op primetime.......daar kan het verschil wel in liggen.......volgens mij valt het s`nachts en overdag wel wat mee........ het is nog altijd stukken beter als wat Veronica op primetime doet.......je zit soms net te kijken en BAM, weer 8/9 min. reclame.........echt een complete fout v/d overheid om meer reclametijd toe te staan........gelukkig zijn er vandaag de dag goede recorders te koop.
Om op het forum terug te komen, iTV van KPN levert een tuner met harde schijf. Zoals velen met mij vast al hebben geconstateerd duurt een reclameblok in primetime op de commerciele Hollandsche zender 7 minuten. Kwestie van 7 0 0 >> indrukken en je kan je programma ongestoord verder kijken.
2,00 m. + begane grond
hmmm, dat is een goeie tip!
Dat kan kloppen, is volgens mij ook de max. tijd........er zit dan vaak voor en na het blok nog reclame voor hun eigen programma`s ( is ook reclame
) van 30 tot 60 sec. en dan zit je al op 8/9 min.
Reden temeer om infrastructuur en diensten te scheiden dus. Het is een gotspe dat kabelbedrijven nog steeds kruissubsidie mogen toepassen (de woekerwinst op analoge tv financiert mede internet, digitale telefonie en tv).Loekie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:07:
[...]
Omdat met ADSL zoiets technisch ook te realiseren is, daar prikt men gewoon van de DSLAM van andere partij een kabeltje door naar jouw aderpaar en gaan.
Bij kabel stuur je echter het signaal vanaf een CMTS naar een compleet segment, daarbij neemt een kabel-internet signaal niet zoveel ruimte in, maar TV des te meer. Dat zou je dan moeten verdubbelen als er 1 aanbieder bij komt en steeds verder voor elke aanbieder, die ruimte is er dus niet. Wederverkoop van door kabelboer samengesteld pakket is wel mogelijk, maar totaal niet interessant.
Wat ik mis aan de site van KPN zijn screenshots van het huidige IPTV HD systeem.
Kan er iemand wat screenshots plaatsen (of staan die al ergens?) van hoe het menu en overal de GUI er uit ziet? Is het een beetje vergelijkbaar met die van Tele2 of beter/slechter? En hoe werkt het eigenlijk? Snel, langzaam?
Ik vind het namelijk een beetje verontrustend dat KPN helemaal niets laat zien en voor mij is dat toch wel heel erg belangrijk voordat ik me gelijk weer voor een jaartje vast leg.
Bedankt alvast!
Kan er iemand wat screenshots plaatsen (of staan die al ergens?) van hoe het menu en overal de GUI er uit ziet? Is het een beetje vergelijkbaar met die van Tele2 of beter/slechter? En hoe werkt het eigenlijk? Snel, langzaam?
Ik vind het namelijk een beetje verontrustend dat KPN helemaal niets laat zien en voor mij is dat toch wel heel erg belangrijk voordat ik me gelijk weer voor een jaartje vast leg.
Bedankt alvast!
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Zucht, Hageneis, je WIL het blijkbaar niet snappen....
Bij kabel KAN je de infrastructuur en de diensten NIET (lees: "NIET") compleet scheiden!!!!!!! Ja, theoretisch kan het ales je tot in alle straat-splitters glas legt met daarin de nodige apparatuur om ieder huishouden een dedicated coax te geven, maar dat is totaal onrealistisch.
De meest denkbare manier om enigszins een scheiding aan te brengen is om nagenoeg alle analoge en DVB-C signalen te stoppen en alleen nog maar DOCSIS toe te staan op de kabel. Waarom de div. up- en downstream banden verdeeld worden over de gegadigden die IP diensten willen aanbieden. En dat in feit het coax netwerk dus "ALL IP" wordt.
Maar ook dat is totaal onrealistisch zolang er zelfs in steden waar FttH gemeengoed begint te worden volksstammen mensen zijn die geen glasvezel willen, omdat ze hun analoge tv signaal niet kwijt willen (los van de steden die het geluk hebben dat providers als Lijbrandt en XMS actief zijn).
edit: Ik heb eigenlijk nog nooit de kwaliteit van Tele2 gezien. Wel hoor ik her en der hele positieve geluiden over de nieuwe Amino box die ze nu gebruiken. Wat ik ervan gezien heb (maar dus nooit persoonlijk mee gespeeld) heb ik de indruk dat het KPN product in vergelijking daarmee wel wat kariger en een stuk slomer is.
Maar goed, loop eens een primafoon winkel in, grote kans dat er daar zo'n KPN box in demo hangt om mee te spelen
Bij kabel KAN je de infrastructuur en de diensten NIET (lees: "NIET") compleet scheiden!!!!!!! Ja, theoretisch kan het ales je tot in alle straat-splitters glas legt met daarin de nodige apparatuur om ieder huishouden een dedicated coax te geven, maar dat is totaal onrealistisch.
De meest denkbare manier om enigszins een scheiding aan te brengen is om nagenoeg alle analoge en DVB-C signalen te stoppen en alleen nog maar DOCSIS toe te staan op de kabel. Waarom de div. up- en downstream banden verdeeld worden over de gegadigden die IP diensten willen aanbieden. En dat in feit het coax netwerk dus "ALL IP" wordt.
Maar ook dat is totaal onrealistisch zolang er zelfs in steden waar FttH gemeengoed begint te worden volksstammen mensen zijn die geen glasvezel willen, omdat ze hun analoge tv signaal niet kwijt willen (los van de steden die het geluk hebben dat providers als Lijbrandt en XMS actief zijn).
edit: Ik heb eigenlijk nog nooit de kwaliteit van Tele2 gezien. Wel hoor ik her en der hele positieve geluiden over de nieuwe Amino box die ze nu gebruiken. Wat ik ervan gezien heb (maar dus nooit persoonlijk mee gespeeld) heb ik de indruk dat het KPN product in vergelijking daarmee wel wat kariger en een stuk slomer is.
Maar goed, loop eens een primafoon winkel in, grote kans dat er daar zo'n KPN box in demo hangt om mee te spelen
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 22:42 ]
hmmm mijn opnames van april zijn allemaal weg
Geen tijd meer op een harde reset uit te voeren, dat vanavond maar is doen.
Oh, ik wil best snappen dat de kabelaars (vooral die in handen zijn van private equity) niet van hun analoge kip met gouden eieren af willen. Liberty Global heeft al eens in een jaarverslag laten zien dat analoge UPC-klanten inderdaad melkkoeien zijn...eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:40:
Zucht, Hageneis, je WIL het blijkbaar niet snappen....
Maar ik had juist begrepen dat met in ieder geval met glasvezel / All IP wel degelijk een analoog pakket te leveren is achter het AOP. Tenminste, zo lees ik dat bij KPN / Lijbrandt / XMS op hun respectievelijke sites. Dat zou dan toch ook met coax moeten kunnen als dat zo superieur is. Voor de eenvoudige eindgebruiker is het dan net of analoge kabel nooit is weggeweest, terwijl tegelijkertijd de veeleisende klant alle moderne diensten verleend kunnen worden.
Dat klopt (daarom verwees ik ook even naar XMS en Lijbrandt). Maar dat is niet inherent aan All-IP (immers, bij Fiber to The Corner, waar het laatste stukje nog koper is, is het technisch onmogelijk om een analoog RF-spectrum aan te bieden).
Bij glasvezel is het aanbieden van analoog achter het AOP mogelijk omdat Reggefiber netwerken met 2 vezels worden aangelegd. 1 is voor IP verkeer, en een andere is puur voor dat analoge (maar ook dvb-c) signaal. Je kan over glasvezels namelijk gewoon hetzelfde spectrum versturen als over coax. Het moet alleen even van electrisch naar optisch (en bij de abonnee thuis weer van optisch naar electrisch) omgezet worden en dat is relatief eenvoudig. Maar omdat ook die "analoge" fiber van klant tot in centrale dedicated is, ben je dus helemaal flexibel om aan jouw huis bv. wel analoog aan te bieden en aan je buren niet.
Echter, met de Coax die via de grond je woning binnen komt kan dit dus gewonweg niet omdat je het radio-spectrum deelt met je buren/straat/wijkgenoten (je zit op hetzelfde medium).
Maar goed, dit wordt wel erg off-topic
. Feit blijft in ieder geval dat concurrentie op de coax-kabel gewoon technisch en organisatorisch erg moeilijk is. Los van de melkkoe die UPC idd niet kwijt wil, maar zelfs als ze het zouden willen kost het veel administratieve rompslomp, OF voor UPC zelf, OF voor de concurrent die ook datzelfde analoge pakket wil doorverkopen (en zelf dus voor al die zenders onderhandelingen moet voeren met de contentleveranciers), OF voor de consument die van UPC nog steeds de rekening voor analoog ontvangt (omdat UPC daar de overeenkomsten met de contentleveranciers voor heeft) en van de concurrent de rekening voor de internet- of digitale tv dienst die hij daarvan afneemt.
Daarom blijft voor mij staan dat Fiber to the Home gewoon THE way to go is. Je kan precies per klant bepalen of er wel of niet analoog/dvb-c wordt doorgegeven (als die klant daar behoefte aan heeft) EN op de andere fiber heb je gewoon ALL IP en kan je dus naar believen routeren tussen arbitraire concurrenten.
Het lijkt me eerder logisch dat UPC en Ziggo en consorten op den duur ook op de glasvezel-golf gaan meesurfen door gewoon over de netwerken van Reggefiber diensten aan te bieden en dat ze die analoge melkkoe een keer laten schieten.
Bij glasvezel is het aanbieden van analoog achter het AOP mogelijk omdat Reggefiber netwerken met 2 vezels worden aangelegd. 1 is voor IP verkeer, en een andere is puur voor dat analoge (maar ook dvb-c) signaal. Je kan over glasvezels namelijk gewoon hetzelfde spectrum versturen als over coax. Het moet alleen even van electrisch naar optisch (en bij de abonnee thuis weer van optisch naar electrisch) omgezet worden en dat is relatief eenvoudig. Maar omdat ook die "analoge" fiber van klant tot in centrale dedicated is, ben je dus helemaal flexibel om aan jouw huis bv. wel analoog aan te bieden en aan je buren niet.
Echter, met de Coax die via de grond je woning binnen komt kan dit dus gewonweg niet omdat je het radio-spectrum deelt met je buren/straat/wijkgenoten (je zit op hetzelfde medium).
Maar goed, dit wordt wel erg off-topic
Daarom blijft voor mij staan dat Fiber to the Home gewoon THE way to go is. Je kan precies per klant bepalen of er wel of niet analoog/dvb-c wordt doorgegeven (als die klant daar behoefte aan heeft) EN op de andere fiber heb je gewoon ALL IP en kan je dus naar believen routeren tussen arbitraire concurrenten.
Het lijkt me eerder logisch dat UPC en Ziggo en consorten op den duur ook op de glasvezel-golf gaan meesurfen door gewoon over de netwerken van Reggefiber diensten aan te bieden en dat ze die analoge melkkoe een keer laten schieten.
[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 15-04-2010 10:10 ]
Daarin is de kabel dus juist niet superieur, bij kabel heb je altijd te maken met een groep klanten op 1 segment. Fiber is zoals eymey als schrijft individueel(practisch dan) en daar gaat de kabel het m.i. ook op verliezen, het technisch niet mogelijk kunnen maken van een switch tussen service-provider die bij fiber wel kan.Hageneis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:50:
Maar ik had juist begrepen dat met in ieder geval met glasvezel / All IP wel degelijk een analoog pakket te leveren is achter het AOP. Tenminste, zo lees ik dat bij KPN / Lijbrandt / XMS op hun respectievelijke sites. Dat zou dan toch ook met coax moeten kunnen als dat zo superieur is. Voor de eenvoudige eindgebruiker is het dan net of analoge kabel nooit is weggeweest, terwijl tegelijkertijd de veeleisende klant alle moderne diensten verleend kunnen worden.
Daarnaast hoop ik dat KPN, UPC, XS4All of welke aanbieder dan ook, straks over fiber ook Pal danwel DVB-C gaat aanbieden. De oplossingen die je nu voor DVB-C hebt, zijn er voor IPTV helaas nog niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 15-04-2010 11:26 ]
Wat wil je zien, hoe het menu eruit ziet, hoe de EPG eruit ziet? Je kan op de KPN site een gebruiksaanwijzing downloaden met plaatjes.Iken374 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:52:
Wat ik mis aan de site van KPN zijn screenshots van het huidige IPTV HD systeem.
Bedankt alvast!
En hoe het werkt... het beeld is erg mooi en de interface ziet er ook mooi en handig uit. Maar ja, die bediening, tssssja... erg traag. Maar het werkt op zich wel. Probeer het eens uit bij Primafoon.
2,00 m. + begane grond
Nou ik ben dus even gaan kijken en ik moet zeggen dat ik niet echt entiousiast was. Ok de bediening is wat traag maar het gaat mij meer om de kwlaiteit en die was niet best. Eigenlijk zag ik niet echt verschil met SD en HD en dat is toch slecht te noemen. En kan je de HD kanalen vanaf zeshonderd en nog wat gewoon verplaatsen naar het begin?
Weet niet wat er fout was maar ik zag gewoon blokken en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn bij HD. De series die ik download in HD zien er veel beter uit dat kan ik je wel zeggen.
Wat vinden jullie bezitters van het HD signaal thuis op jullie eigen tv?
Weet niet wat er fout was maar ik zag gewoon blokken en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn bij HD. De series die ik download in HD zien er veel beter uit dat kan ik je wel zeggen.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Ik heb inmiddels geen ITV meer (ok, heb nog wel ITV maar nu via glasvezel). Het HD pakket daarop wordt komende week actief, dus dan kan ik het zeggen.
Ik weet wel van div. andere glasvezel klanten (met het KPN signaal erop) dat HD prima is! Beter dan Ziggo. Waarom het via DSL dan zo slecht lijkt te zijn... Ook kan ik me voorstellen dat de ontvanger nog op 720p of zelfs 576i uit stuurt.... Die kan je ook op 1080i zetten. Maar goed, KPN zelf kan hier het beste antwoord opgeven...
En ach, ik ontvang HD eigenlijk alleen omdat het het komende half jaar gratis is... eigenlijk voldoet voor het gemiddelde TV programma de standaard definition kwaliteit ook prima! Want die is bij KPN echt niet slecht.
Ik weet wel van div. andere glasvezel klanten (met het KPN signaal erop) dat HD prima is! Beter dan Ziggo. Waarom het via DSL dan zo slecht lijkt te zijn... Ook kan ik me voorstellen dat de ontvanger nog op 720p of zelfs 576i uit stuurt.... Die kan je ook op 1080i zetten. Maar goed, KPN zelf kan hier het beste antwoord opgeven...
En ach, ik ontvang HD eigenlijk alleen omdat het het komende half jaar gratis is... eigenlijk voldoet voor het gemiddelde TV programma de standaard definition kwaliteit ook prima! Want die is bij KPN echt niet slecht.
Ik heb geen HD hier, maar als je bijna geen verschil ziet dan zegt dat in elk geval ook iets over SD: die is namelijk heel goed. Ik zie het verschil op SD al heel goed als een uitzending in HD is.
2,00 m. + begane grond
Oh ja, dat is ook zo'n mooie @iken374: Heb je wel vergeleken met een zender waar op dat moment ook echt een programma in HD uitgezonden werd? Anders zie je idd alleen maar een upscaled SD programma
.
Hmm @giant2000: Moet ik toch eens opletten als aangegeven wordt dat een programma in HD uitgezonden wordt. Overigens ben ik er zelf ook niet uit of ik het beeld nu mooier vind wanneer m'n 1960 in 1080i of 720p modus staat. Bij 720p is het beeld iets rustiger (geen interlacing) maar bij 1080i is het over het algemeen scherper. En die interlacing zie je toch alleen als je met je neus er bovenop zit
Hmm @giant2000: Moet ik toch eens opletten als aangegeven wordt dat een programma in HD uitgezonden wordt. Overigens ben ik er zelf ook niet uit of ik het beeld nu mooier vind wanneer m'n 1960 in 1080i of 720p modus staat. Bij 720p is het beeld iets rustiger (geen interlacing) maar bij 1080i is het over het algemeen scherper. En die interlacing zie je toch alleen als je met je neus er bovenop zit
@eymey ik heb hem op 1080i staan omdat ik dan mijn dvd recorder kan gebruiken (ik wil gewoon zo nu en dan iets kunnen bewaren!!), bij 720p slaat de macrovision mijn recorder op tilt. Als KPN ook deze intens irritante kopieerbeveiliging op de 1080i stand aan zet moet ik maar eens op zoek naar zo'n Macromaster (http://www.sonel.com/macromasterchooselanguage.html)
2,00 m. + begane grond
Mooi kastje. Ik ga me er eens in verdiepen, vooral omdat deze veel zuiverder opneemt en niet, zoals mijn recorder nu, omzet naar dvd formaat.eymey schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:26:
Ik ben benieuwd of die macrovision ook actief staat op de component uitgang. Dan wil ik nog eens proberen zo'n "HD PVR" (http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hdpvr.html) kastje op de kop te pikken om dingen te bewaren.
Die Macrovision staat bij 720p op alle uitgangen aan. Ook op component.
2,00 m. + begane grond
OK
. Laten we dan maar hopen dat dat een 'foutje' is of iets waar ze nooit bij stil hebben gestaan.
Oveirgens, dat PVR kastje doet ook wel aan re-encoden hoor (kan bijna niet anders) maar dan iig wel in een fatsoenlijk formaat
.
Oveirgens, dat PVR kastje doet ook wel aan re-encoden hoor (kan bijna niet anders) maar dan iig wel in een fatsoenlijk formaat
Van wat ik zo lees negeert die Hauppauge HD-PVR macrovision en andere beveiligings signalen.eymey schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:26:
Ik ben benieuwd of die macrovision ook actief staat op de component uitgang. Dan wil ik nog eens proberen zo'n "HD PVR" (http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hdpvr.html) kastje op de kop te pikken om dingen te bewaren.
Dat was ook al zo met de SD capture kaartjes.
Waar lees je dat? Want dan komt dit boxje wel heel erg dicht bij wat ik wil.The_Doman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:28:
[...]
Van wat ik zo lees negeert die Hauppauge HD-PVR macrovision en andere beveiligings signalen.
Dat was ook al zo met de SD capture kaartjes.
2,00 m. + begane grond
Het is alleen een beetje jammer dat ie best wel duur is... en dat je dus een PC aan moet hebben om ermee op te nemen (met achteraf een opname terugspelen op de 1960 en die ermee opnemen is dat natuurlijk alweer minder een probleem).
En de IR blaster zal wel niet zo geweldig werken met de onregelmatige reactiesnelheid/traagheid van de 1960
En de IR blaster zal wel niet zo geweldig werken met de onregelmatige reactiesnelheid/traagheid van de 1960
is het iemand gelukt om de itv op een ander modem aan te sluiten?
Indien ik dit b.v op een linksys modem aansluit komt mijn ITV niet up. kan ik dit wel maken?dus zonder het modem van kpn..
Indien ik dit b.v op een linksys modem aansluit komt mijn ITV niet up. kan ik dit wel maken?dus zonder het modem van kpn..
Ik heb nu een paar dagen HD via de glasvezel, maar ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit.Iken374 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:38:
Nou ik ben dus even gaan kijken en ik moet zeggen dat ik niet echt entiousiast was. Ok de bediening is wat traag maar het gaat mij meer om de kwlaiteit en die was niet best. Eigenlijk zag ik niet echt verschil met SD en HD en dat is toch slecht te noemen. En kan je de HD kanalen vanaf zeshonderd en nog wat gewoon verplaatsen naar het begin?
Alles is terug geschaald naar 720P en de bitrate is veel te laag (wazig bij bewegende beelden).
Het verschil met SD is er bijna niet en de kwaliteit is veel minden dan bij UPC HD
Ik wil graag een Gbit switch aanschaffen. Kan ik de STB ook op deswitch aansluiten, of moet dit rechtstreeks op poort 3 van mn Thomson 780?
PSN: Mondaatje
kan alleen op poort 3 (daar kan wel weer een switch op als je meer stb hebt)Monda schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:58:
Ik wil graag een Gbit switch aanschaffen. Kan ik de STB ook op deswitch aansluiten, of moet dit rechtstreeks op poort 3 van mn Thomson 780?
roelbb
begin eens op pagina 1 te lezen.......erikvanhoutert schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:00:
is het iemand gelukt om de itv op een ander modem aan te sluiten?
nee het is nog niemand gelukt, anders had er wel een how-to in de OP gestaan
roelbb
Dan hebben ze dat veranderd sinds de introductie van HD over koper. Want het was namelijk zeer goed te pruimen. Discovery HD was beduidend beter dan SD en beter dan Discovery HD bij ziggo (1 op 1 vergelijking gedaan)...bosch007 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:19:
[...]
Ik heb nu een paar dagen HD via de glasvezel, maar ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit.
Alles is terug geschaald naar 720P en de bitrate is veel te laag (wazig bij bewegende beelden).
Het verschil met SD is er bijna niet en de kwaliteit is veel minden dan bij UPC HD![]()
.
Met Ziggo heb ik geen ervaring maar ik ga er vanuit dat Ziggo gewoon op 1080i uitzend.Adlermann schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:01:
[...]
Dan hebben ze dat veranderd sinds de introductie van HD over koper. Want het was namelijk zeer goed te pruimen. Discovery HD was beduidend beter dan SD en beter dan Discovery HD bij ziggo (1 op 1 vergelijking gedaan)...
Bij KPN zijn er duidelijk artifacts van het omzetten van 1080i naar 720P (alle originele streams zijn volgens mij 1080i)
1080i=540p en is dan toch mindere kwaliteit dan 720p?
2,00 m. + begane grond
Nee, de verversing gebeurt zo snel dat we het zien als een volledig beeld, maar de kwaliteit is wel minder dan 1080p.giant2000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:31:
1080i=540p en is dan toch mindere kwaliteit dan 720p?
Of staan jullie ontvangers toevallig nog op hun standaard (?) instelling van 720p? Anyway, als het goed is wordt bij mij, bij Tweak, deze week het HD pakket aangezet. We shall see..... 
Het lijkt mij in ieder geval sterk als, zelfs bij glasvezel, het HD pakket nu maar een lousy 720p is.... daar zou KPN zich dan heftig mee in de vingers snijden....
Het lijkt mij in ieder geval sterk als, zelfs bij glasvezel, het HD pakket nu maar een lousy 720p is.... daar zou KPN zich dan heftig mee in de vingers snijden....
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 19-04-2010 15:50 ]
Over het algemeen is 720p beter geschikt voor sport en andere uitzendingen met veel beweging. 1080i leent zich beter voor documentaires en talkshows. Er is ook nog 1080p - het beste van beide - maar gezien de benodigde bandbreedte wordt hier voorlopig niks in uitgezonden.
http://www.consumentenbon.../hd-tv-vraag-en-antwoord/
http://www.consumentenbon.../hd-tv-vraag-en-antwoord/
Dat werd gedoogd, maar wordt niet meer toegestaan.roelbb schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:59:
[...]
kan alleen op poort 3 (daar kan wel weer een switch op als je meer stb hebt)
Tenzij je dus VDSL of Glas hebt, kan je je de moeite besparen.
Gevonden:
KPN gaat vanaf 1 april 2010 het gebruik van een tweede ontvanger blokkeren bij "koper gebruikers"
Volgens de medewerker van KPN is dit altijd "gedoogd" maar om de hoge kwaliteitsnorm te kunnen blijven garanderen, wordt vanaf 1 april 2010 (dit is geen flauwe 1 april grap) het gedoogbeleid hierop aangepast, en is het dus niet langer toegestaan 2 of meer ontvangers te gebruiken.
Vanaf 1 april zal er ook gekeken worden naar het serienummer van de ontvanger.
Ik heb het bij KPN nagevraagd maar het is echt 720P, volgens KPN kan de setopbox geen 1080i aan.eymey schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:49:
Of staan jullie ontvangers toevallig nog op hun standaard (?) instelling van 720p? Anyway, als het goed is wordt bij mij, bij Tweak, deze week het HD pakket aangezet. We shall see.....
Er is wel een optie om hem op 1080i te zetten maar daar wordt het beeld niet beter van (en de menu's worden dan nog trager).
Nou ervaringen uit het verleden (van bv. Adlermann) blijken toch echt anders. Bovendien draai ik al een hele poos niet anders dan 1080i. Ook het SD beeld wordt daar namelijk weldegelijk beter van....
Anyway, ik houd het in de gaten vwb glasvezel...
[ Voor 102% gewijzigd door eymey op 20-04-2010 16:23 ]
Je kan wel de optie 1080i selecteren maar daar verander je de bron niet mee, als KPN deze standaard terug schaalt naar 720P.eymey schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:32:
Nou ervaringen uit het verleden (van bv. Adlermann) blijken toch echt anders. Bovendien draai ik al een hele poos niet anders dan 1080i. Ook het SD beeld wordt daar namelijk weldegelijk beter van....
Ik denk dat ik na het verlopen van de contractduur van KPN maar eens ga kijken bij Lijbrandt.
Maar de bron WAS ooit dus beter. Het is dus tamelijk zuur dat nu ook de duur betalende glasvezel klanten van een matig HD pakket mogen 'genieten'bosch007 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:22:
[...]
Je kan wel de optie 1080i selecteren maar daar verander je de bron niet mee, als KPN deze standaard terug schaalt naar 720P.
Ik denk dat ik na het verlopen van de contractduur van KPN maar eens ga kijken bij Lijbrandt.

En helaas heb ik in dit gedeelte van Almere alleen maar de keus uit KPN, KPN of KPN (KPN, Tweak of Plinq). Glashart-providers als XMS of Lijbrandt zijn vooralsnog niet in zicht....
Overigens, iemand ervaring met het opzeggen van ITV + ADSL? Toen ik begin 2009 dit heb aangevraagd, heb ik geloof ik nog een fors bedrag neer geteld voor de settopbox. KPN verzoekt me in de opzeg bevestiging nu om de Experiabox terug te sturen, alsmede de STB (indien dit een 'huur-tuner' is). Ik ben benieuwd of, als ik dit doe, ik nog recht heb op een restitutie van dat bedrag. Anders probeer ik 'm mooi te houden. Dat ding moet ik ook vast nog wel kunnen registreren op het netwerk van Tweak, mocht ik dat ooit willen.
Je hebt die tuner gekocht, dus die is van jou. Je zou kunnen proberen een klacht te schrijven om het geld terug te krijgen, maar ik geef je weinig kans...eymey schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:25:
Maar de bron WAS ooit dus beter. Het is dus tamelijk zuur dat nu ook de duur betalende glasvezel klanten van een matig HD pakket mogen 'genieten'. Het is dat ik het bij Tweak het komende halfjaar gratis heb...
En helaas heb ik in dit gedeelte van Almere alleen maar de keus uit KPN, KPN of KPN (KPN, Tweak of Plinq). Glashart-providers als XMS of Lijbrandt zijn vooralsnog niet in zicht....
Overigens, iemand ervaring met het opzeggen van ITV + ADSL? Toen ik begin 2009 dit heb aangevraagd, heb ik geloof ik nog een fors bedrag neer geteld voor de settopbox. KPN verzoekt me in de opzeg bevestiging nu om de Experiabox terug te sturen, alsmede de STB (indien dit een 'huur-tuner' is). Ik ben benieuwd of, als ik dit doe, ik nog recht heb op een restitutie van dat bedrag. Anders probeer ik 'm mooi te houden. Dat ding moet ik ook vast nog wel kunnen registreren op het netwerk van Tweak, mocht ik dat ooit willen.
Hmmm harde reset heeft ook niets geholpen, lekker weerMarc3l schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:13:
hmmm mijn opnames van april zijn allemaal weg![]()
Precies, ben ik ook bang voor. Ik stuur het ding dus iig niet op. Ik houd 'm wel, mocht bv. dat ding van Tweak een keer er de brui aan geven. Helaas zal ie op Marktplaats nu ook weinig meer opbrengen sinds KPN alle tweede tuners op ADSL ("koper") blokkeren.Loekie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:32:
[...]
Je hebt die tuner gekocht, dus die is van jou. Je zou kunnen proberen een klacht te schrijven om het geld terug te krijgen, maar ik geef je weinig kans...
Maar wellicht nog voor een andere glasvezel klant
ik heb inderdaad glasvezel, daar krijg je een 3com switch bij als je twee ontvangers in je abo hebt.Yippie schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:39:
[...]
Dat werd gedoogd, maar wordt niet meer toegestaan.
Tenzij je dus VDSL of Glas hebt, kan je je de moeite besparen.
Gevonden:
[...]
roelbb
Verwijderd
Misschien is het volgende al besproken maar ik kan het niet vinden.
Ik wil overstappen naar KPN internet / bellen en Interactieve TV.
OP mijn adres kan max. 8MB bandbreedte..
Nu vertellen de KPN medewerkers ieder zijn eigen verhaal en dus ben ik de draad kwijt.
Het volgend kreeg ik te horen..
8 mb is genoeg voor internet bellen EN ITV.
8 mb is te weinig want bij downloaden valt beeld van ITV weg.
ITV heeft minimaal 7 mb nodig dus blijft te weinig over voor internet.
ITV gebruikt 4 mb dus moet lukken
ITV gebruikt 2 mb dus er zijn geen problemen.
Blijft U voorlopig bij de kabel totdat het is opgelost naar 16 mb
Dit zijn enkele voorbeelden van de afgelopen 14 dagen.
Ik zoek dus goed advies vandaar mijn reactie hier.
Ik wil overstappen naar KPN internet / bellen en Interactieve TV.
OP mijn adres kan max. 8MB bandbreedte..
Nu vertellen de KPN medewerkers ieder zijn eigen verhaal en dus ben ik de draad kwijt.
Het volgend kreeg ik te horen..
8 mb is genoeg voor internet bellen EN ITV.
8 mb is te weinig want bij downloaden valt beeld van ITV weg.
ITV heeft minimaal 7 mb nodig dus blijft te weinig over voor internet.
ITV gebruikt 4 mb dus moet lukken
ITV gebruikt 2 mb dus er zijn geen problemen.
Blijft U voorlopig bij de kabel totdat het is opgelost naar 16 mb
Dit zijn enkele voorbeelden van de afgelopen 14 dagen.
Ik zoek dus goed advies vandaar mijn reactie hier.
naar mijn gevoel is er no way dat je aan 8 mbit genoeg gaat hebben. Ik had voorheen het 8 mbit pakket (ADSL extra, nu 16mbit) + ITV en m'n modem werd al ingetraind op 16 mbit.
Volgens mij lullen die medewerkers die roepen dat "het wel zal gaan lukken" maar wat. Je hebt er gewoon niets aan als je modem inderdaad maar 8 mbit zal doorvoeren.
Volgens mij lullen die medewerkers die roepen dat "het wel zal gaan lukken" maar wat. Je hebt er gewoon niets aan als je modem inderdaad maar 8 mbit zal doorvoeren.
iTV gebruikt 8MBit.
Dus je kan +/- 12 MBit internet nemen (max)
Maar als je 1 MBit internet neemt dan pakt ie ook gewoon 8MBit voor iTV dus dat mag niets uitmaken. (als het goed is meldt de tv-ontvanger zich aan en pakt dus niet de getrainde snelheid van het modem, maar pakt gewoon restsnelheid van de lijn).
Dus je kan +/- 12 MBit internet nemen (max)
Maar als je 1 MBit internet neemt dan pakt ie ook gewoon 8MBit voor iTV dus dat mag niets uitmaken. (als het goed is meldt de tv-ontvanger zich aan en pakt dus niet de getrainde snelheid van het modem, maar pakt gewoon restsnelheid van de lijn).
[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 20-04-2010 21:50 ]
Verwijderd
Ik zou wachten of naar iets anders gaan kijken, 8mbit is te weinig. 4 voor kijken, 4 voor opnemen. Tegelijk kan waarschijnlijk nauwelijks. En verder zou het downloaden (internet) niet moeten uitmaken aangezien je een aparte ip adres krijg voor elk platform en de bandbreedte wordt dan gereserveerd voor itv. Bandbreedte voor itv wordt trouwens bovenop je contract internetsnelheid opgeteld. Maar in jou geval zal het weinig zin hebben, ik zou de gok niet wagen.
Voor de snelheidsverhoging was het dan ook niet echt handig om een premium pakket te nemen met itv. Je betaalde eigenlijk gewoon teveel voor iets wat je toch niet kon halen met internet
Voor de snelheidsverhoging was het dan ook niet echt handig om een premium pakket te nemen met itv. Je betaalde eigenlijk gewoon teveel voor iets wat je toch niet kon halen met internet
1080i is niet beter dan 720P. Zoek maar een op internet naar 720P vs. 1080i en je zult zien waarom. Kan je hem beter gewoon op 720P laten staan. 1080P zou het gewoon moeten zijn, is voor glasvezel makkelijk te doen.eymey schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:32:
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-04-2010 22:54 ]
Tja, tot zover jouw theorie, practisch is 1080p niet te versturen, dat vergt per stream ca 40 Mbit, zover zijn we nog even niet. Met compressie is het een en ander te doen, maar de rest van de apparatuur is er nog niet geschikt voor. Dat komt bij de volgende verversingsronde in camera-land wel.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:51:
[...]
1080i is niet beter dan 720P. Zoek maar een op internet naar 720P vs. 1080i en je zult zien waarom. Kan je hem beter gewoon op 720P laten staan. 1080P zou het gewoon moeten zijn, is voor glasvezel makkelijk te doen.
1080i is voor rustig werk over het algemeen het beste, dus bijv een studio-programma en 720p voor iets als een voetbalwedstrijd.
Dat klopt
. En laat studiowerk (of redelijk rustig beeld) nou het merendeel zijn van wat we hier kijken. Zodoende komt 1080i dus echt beter over op mij dan 720p. In ieder geval als het om geschaalde 576i content (gewoon PAL) gaat.
Voor mijn gevoel is het bij PAL content ook 'onnatuurlijk' om de 1960 het eerst op te laten schalen naar 720p, om het vervolgens door te geven en dan de TV het nog eens naar z'n native resolutie laten omzetten (1080p). Op de een of andere manier doet iig mijn tv het weergeven van 1080i dan blijkbaar beter dan 720p.
Verder neemt het overigens correcte verhaal van DJ-sannieboy nog steeds niet weg dat het hele "HD" gebeuren van KPN gewoon een grote farce is. Dat maakt dat ik het nog "wranger" vind dat een partij als Tweak met die oplichters in zee is gegaan.
Voor mijn gevoel is het bij PAL content ook 'onnatuurlijk' om de 1960 het eerst op te laten schalen naar 720p, om het vervolgens door te geven en dan de TV het nog eens naar z'n native resolutie laten omzetten (1080p). Op de een of andere manier doet iig mijn tv het weergeven van 1080i dan blijkbaar beter dan 720p.
Verder neemt het overigens correcte verhaal van DJ-sannieboy nog steeds niet weg dat het hele "HD" gebeuren van KPN gewoon een grote farce is. Dat maakt dat ik het nog "wranger" vind dat een partij als Tweak met die oplichters in zee is gegaan.
Ik dacht in eerste instantie dat 1080i beter zou zijn, maar na wat gegoogle kwam ik er toch achter dat dit niet het geval is. Zie o.a. http://www.poederbach.com/PDF's/MInder_is_mooier.pdf
Overigens is tv toch gemaakt om bewegende beelden over te brengen, maargoed iederen z'n ding natuurlijk. Ik verkies progressive toch echt boven interlaced.
EDIT:
http://www.matrixstream.c...IMX_solution_overview.php
MatrixStream IPTV requires minimal bandwidth to stream high quality videos: 500 Kbps - 750 Kbps for DVD quality videos, 1.0 Mbps for HD 720p, 1.0 Mbps for HD 1080i and 2.5 Mbps for HD 1080p.
Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van compressie, maar 1080P over glas moet toch gewoon kunnen lijkt me?
Overigens is tv toch gemaakt om bewegende beelden over te brengen, maargoed iederen z'n ding natuurlijk. Ik verkies progressive toch echt boven interlaced.
EDIT:
MatrixStream IPTV requires minimal bandwidth to stream high quality videos: 500 Kbps - 750 Kbps for DVD quality videos, 1.0 Mbps for HD 720p, 1.0 Mbps for HD 1080i and 2.5 Mbps for HD 1080p.
Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van compressie, maar 1080P over glas moet toch gewoon kunnen lijkt me?
[ Voor 52% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-04-2010 23:40 ]
Tuurlijk is het technisch mogelijk om het equivalent van 1080p tijdig bij een consument uit te laten komen, het probleem is eerder de kosten en de schaal waarop je het doet en ook het bronmateriaal. Het heeft weinig zin om studiomateriaal te upscalen, te comprimeren en dan vervolgens door een ontvanger te laten tonen. Dat is wel wat er nu nog gebeurt omdat er nog maar weinig studios het materiaal hebben om het in 1080i of p te produceren.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:34:
Ik dacht in eerste instantie dat 1080i beter zou zijn, maar na wat gegoogle kwam ik er toch achter dat dit niet het geval is. Zie o.a. http://www.poederbach.com/PDF's/MInder_is_mooier.pdf
EDIT:
1080p over glas kan idd. heel erg goed, maar omdat maar een heel klein deel van de consumenten dit heeft, wordt er in 720p uitgezonden.
CD kan dan niet genoeg zenders kwijt of ze moet er weer transponders bij huren.......KPN heeft die ruimte al helemaal niet.
Dus ja.......in theorie kan het, maar alleen maar voor een kleine groep mensen en dus is het niet interessant voor de zenders om dit nu al te gaan doen, dan moet eerst een groot deel van Nederland via glas zijn aangesloten.
Het is dan ook duidelijk weer misleidende reclame.......tot 5 x scherper......NEE !......720p is maar 2x zo scherp en 1080p is 5 x zo scherp.......hetzelfde verhaal als, tot 20 Mbit/s internet, waarbij een behoorlijk deel tot voor kort niet hoger uitkwam als 8 Mbit/s.
Naar wat ik gelezen heb is gewoon SD bij UPC/ZIGGO 8 Mbit/s, iTV KPN 4 Mbit/s, HD KPN 6 Mbit/s ( te weinig bij beelden waar veel in gebeurd en dus blokvorming bij drukke beelden ), HD van UPC/ZIGGO 10 Mbit/s + en HD van CD variabel tot 16 Mbit/s.
CD kan dan niet genoeg zenders kwijt of ze moet er weer transponders bij huren.......KPN heeft die ruimte al helemaal niet.
Dus ja.......in theorie kan het, maar alleen maar voor een kleine groep mensen en dus is het niet interessant voor de zenders om dit nu al te gaan doen, dan moet eerst een groot deel van Nederland via glas zijn aangesloten.
Het is dan ook duidelijk weer misleidende reclame.......tot 5 x scherper......NEE !......720p is maar 2x zo scherp en 1080p is 5 x zo scherp.......hetzelfde verhaal als, tot 20 Mbit/s internet, waarbij een behoorlijk deel tot voor kort niet hoger uitkwam als 8 Mbit/s.
Naar wat ik gelezen heb is gewoon SD bij UPC/ZIGGO 8 Mbit/s, iTV KPN 4 Mbit/s, HD KPN 6 Mbit/s ( te weinig bij beelden waar veel in gebeurd en dus blokvorming bij drukke beelden ), HD van UPC/ZIGGO 10 Mbit/s + en HD van CD variabel tot 16 Mbit/s.