KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10
Dlanor74 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:27:
[...]

jij hebt de keuze uit

Kabel,
Fiber,
VDSL,
ADSL

ik heb eigenlijk als enige optie de kabel (ITV is voor mij geen echte optie ivm slechte digitenne ontvangst, en schotel wordt kostbaar met 4 TV's)
Hmm, is Digitenne ook slecht met een buiten antenne? Of een antenne op zolder. De meeste plekken in mijn huis (nabij het centrum van Almere) zijn ook niet florisant voor Digitenne ontvangst, maar als je toch al een coax-netwerk naar al je TV's hebt liggen vanuit je CAI overnamepunt, dan is het niet zo moeilijk om 1 antenne op een gunstige plek te zetten en die aansluiten op je coax-netwerk. Dan profiteren alle tv plekken direct van het goede signaal. Zo heb ik het hier ook voor de extra aansluitingen (o.a. LCD tv in de huiskamer met ingebouwde dvb-t tuner, gebruik ik als backup, en dvb-t stick op m'n werkkamer).

Hier staat de antenne op zolder met zo'n power-insertertje (die je ook van KPN kan krijgen) en de signaal output van de inserter gaat richting een omgekeerde splitter (gebruikt als combiner) om ook FM Signaal te krijgen en dat gaat het huis in :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
eymey schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:56:
[...]

Hmm, is Digitenne ook slecht met een buiten antenne? Of een antenne op zolder. De meeste plekken in mijn huis (nabij het centrum van Almere) zijn ook niet florisant voor Digitenne ontvangst, maar als je toch al een coax-netwerk naar al je TV's hebt liggen vanuit je CAI overnamepunt, dan is het niet zo moeilijk om 1 antenne op een gunstige plek te zetten en die aansluiten op je coax-netwerk. Dan profiteren alle tv plekken direct van het goede signaal. Zo heb ik het hier ook voor de extra aansluitingen (o.a. LCD tv in de huiskamer met ingebouwde dvb-t tuner, gebruik ik als backup, en dvb-t stick op m'n werkkamer).

Hier staat de antenne op zolder met zo'n power-insertertje (die je ook van KPN kan krijgen) en de signaal output van de inserter gaat richting een omgekeerde splitter (gebruikt als combiner) om ook FM Signaal te krijgen en dat gaat het huis in :D
Mijn huis is omringt door hoge bomen, vandaar de slechte digitenne ontvangst.

Ik zal weer eens een tunertje regelen om te kijken of de ontvangst ondertussen verbetert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
dinkelover schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:13:
[...]
Waarom geen Digitenne? (indien dit beschikbaar is) Abo naast I-TV is gratis, op het eventueel huren van een tuner na. 2e, 3e en 4e TV is wat dat betreft geen probleem, alleen het zenderaanbod blijft natuurlijk flink achter via die TV's.
Ik woon vlak naast een FM-zendmast. Deze drukt alles weg. Ik kan met geen mogelijkheid Digitenne ontvangen (ook niet met een buiten antenne) En 2 ontvangers is mijn enige oplossing om toch op 2 plaatsen te kunenn kijken.

Dit wordt nu dus onmogelijk gemaakt. Erg slechte zaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ITV via kpn glasvezel icm de motorola 1960. Is het mogelijk om opnames van de HD te halen ? Er zitten usb aansluitingen op maar die hebben geen functie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
KPN heeft alles dichtgetimmerd, de USB aansluitingen hebben geen functie.
Wat je wel kan doen is een dvd recorder aansluiten op de VCR SCART.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Cactusjack schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:01:
[...]

Ik woon vlak naast een FM-zendmast. Deze drukt alles weg. Ik kan met geen mogelijkheid Digitenne ontvangen (ook niet met een buiten antenne) En 2 ontvangers is mijn enige oplossing om toch op 2 plaatsen te kunenn kijken.

Dit wordt nu dus onmogelijk gemaakt. Erg slechte zaak !
Wel weer meteen een erg 'grote' uitspraak: Heb je al contact gehad met KPN om hen het probleem voor te leggen dat Digitenne uit de lucht wordt gedrukt? Iemand langs geweest om dit te meten of er echt geen mogelijkheden zijn? etc. KPN maakt niets onmogelijk: digitenne is gewoon een ondersteund (en officieel) alternatief voor 2e, 3e en 4e tv dus wie weet kunnen ze je in dit specifieke geval een oplossing bieden .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Wel weer meteen een erg 'grote' uitspraak: Heb je al contact gehad met KPN om hen het probleem voor te leggen dat Digitenne uit de lucht wordt gedrukt? Iemand langs geweest om dit te meten of er echt geen mogelijkheden zijn? etc. KPN maakt niets onmogelijk: digitenne is gewoon een ondersteund (en officieel) alternatief voor 2e, 3e en 4e tv dus wie weet kunnen ze je in dit specifieke geval een oplossing bieden .
Bel dan overigens direct met digitenne via 0900-0576, bij ITV kunnen ze met digitenne niets.
Die FM-zendmast heeft een goedkeuring? Wellicht is het dan mogelijk de eigenaar van die mast aan te spreken, vaak zijn er dan coulance-mogelijkheden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Digitenne heeft niet een landelijke dekking.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
[...]

KPN werknemer ofzo? Is toch belachelijk dat je niet op 2 tv's in huis het beeld dat ze aanprijzen kan bekijken, maar dat je op een tweede tv inferieur beeld hebt en veel minder zenders! Wat ik nog stuitender vind is dat mij aan de telefoon werd gemeld dat een tweede tuner niet meer werd gedoogd ivm de bandbreedte dat het zou opnemen. Maar ondertussen wel een tweede tuner gaan verhuren.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
wackmaniac schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:58:
[...]

KPN werknemer ofzo? Is toch belachelijk dat je niet op 2 tv's in huis het beeld dat ze aanprijzen kan bekijken, maar dat je op een tweede tv inferieur beeld hebt en veel minder zenders! Wat ik nog stuitender vind is dat mij aan de telefoon werd gemeld dat een tweede tuner niet meer werd gedoogd ivm de bandbreedte dat het zou opnemen. Maar ondertussen wel een tweede tuner gaan verhuren.
Och, ik vind het best wel tof dat Digitenne er gratis bij zit. Hoef je geen kabels te trekken, kan je lekker in de tuin tv kijken, of weet ik veel waar.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
[...]

Zonder al te diep in te gaan op de techniek, de Quality Manager die actief gaat worden op het KPN DSL netwerk gaat voor elke gedetecteerde box bandbreedte reserven, heb je een Harddisk box dan gaat die 2 streams reserveren, ergo zelfs al heb je dan een 20mbit lijntje dan hou je minder dan 4 mbit over voor je internet.

2 Harddisk boxen = 4 streams = meer als 16mbit (ja ook al gebruik je die 2 decoders niet tegelijk dan nog wordt die bandbreedte gereserveerd).

Daarom dus, vanaf 1 April wordt VDSL actief bij KPN en dan wordt er wel weer meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
[...]
Betreft 2de STB:
Het werd gedoogd, is dus geen recht, en nooit ondersteund.
Bovendien kan je ze straks huren, nadat ze overzijn op Glas of VDSL.

Ze zullen dan waarschijnlijk meer bandbreedte reserveren dmv QoS op het ITV Vlan of iets dergelijks.
giant2000 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:59:
[...]
Och, ik vind het best wel tof dat Digitenne er gratis bij zit. Hoef je geen kabels te trekken, kan je lekker in de tuin tv kijken, of weet ik veel waar.
Idd, in de auto, op de camping. Straks met het WK lekker in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Tsssss... heetgebakerd zeg :S

Nee, ik ben geen KPN werknemer (gelukkig niet). Ook ik heb zo m'n grudges tegen KPN. Maar dit is wel de minste ervan, los van dat ik gewoon verstand heb van de techniek en dus kan inzien dat KPN niet kan garanderen dat iedere ADSL aansluiting qua bandbreedte 2 tuners kan supporten zonder in te boeten aan kwaliteit van de internetverbinding.

En waar zie jij dat ze een tweede tuner verhuren? Dat doen ze op de verbindingen die genoeg bandbreedte hebben ja, zoals FttH en VDSL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dlanor74 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:41:
[...]
Niet zeuren ;)

Ik heb de keuze uit.... Ziggo.
[Ziggo] Landelijke storing televisie ?
rest my case.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D.

Ach ja, morgen: "[KPN] Landelijke storing IPTV" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Eymey: Je URL werkt niet... :+

Ironisch dat ik met de buurman ( heeft Ziggo ) nu CL zit te kijken, omdat hij op zwart is gegaan.

[ Voor 61% gewijzigd door Yippie op 16-03-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Misschien is hij wel gecharmeerd van de nieuwe beeldkwaliteit en wil hij het ook gaan gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
JAJA :D

Ik kijk toch amper TV en de kids slapen al, dus geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:30:
[...]En waar zie jij dat ze een tweede tuner verhuren? Dat doen ze op de verbindingen die genoeg bandbreedte hebben ja, zoals FttH en VDSL....
Die geluiden gaan rond op het ITV forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Tacoos

i am i

[...]

Bij ons is digitenne vlgs de KPN niet mogelijk....Hoewel een vriend van me op 100 m van mijn huis prima ontvangst heeft, ondersteunen ze het dus niet...

Ook wij zijn gebeld met de vraag welke van de twee ontvangers ze mogen afsluiten en voorlopig hebben we dus geen officieel alternatief voor een tweede aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door Tacoos op 17-03-2010 12:14 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tacoos schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:11:
[...]

Bij ons is digitenne vlgs de KPN niet mogelijk....Hoewel een vriend van me op 100 m van mijn huis prima ontvangst heeft, ondersteunen ze het dus niet...

Ook wij zijn gebeld met de vraag welke van de twee ontvangers ze mogen afsluiten en voorlopig hebben we dus geen officieel alternatief voor een tweede aansluiting.
Dan zou ik daar gewoon een formele klacht van maken bij KPN... dat je dit van te voren had willen weten of dat je een oplossing van ze verlangt. Maar blijf dan wel in gedachten houden dat, zelfs al zouden ze jullie wel een tweede ontvanger toestaan vanwege 'afwezigheid' van Digitenne... de kans aanwezig blijft dat je dit gaat merken door minder bandbreedte voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Tacoos schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:11:
[...]

Hoeft geen probleem te zijn. Ik woon ook in een gebied waar ik Digitenne niet kan ontvangen, maar ik de mevrouw die ik aan de lijn toen ik Digitenne bij itv wilde voegen destijds gezegt dat ik al 2 jaar lang Digitenne kijk met 100% ontvangst. Ze heeft het toen met een u-bocht constructie mij toch aan kunnen melden. _/-\o_
Het rode gebied is helaas niet altijd zo strak te trekken als de kaart aangeeft.
Overigens, toen ik Digitenne aanvroeg mocht dat op eigen risico om dezelfde reden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tuurlijk, je kan het inderdaad altijd proberen. Maar als je dan toch problemen hebt ergens mee -kan- KPN alle support weigeren (ook als dat bv. helemaal niet met ontvangst te maken heeft). Dat hangt dan van de gemutstheid van de medewerker af.

Het rode gebied, zeker als het nog enigszins in de buurt van een groen gebied is, is niet zo sterk afgebakend. KPN gaat dan van een middelmatige antenne uit (de antenne die zij gebruiken). Maar er bestaan genoeg fatsoenlijke antennes voor een redelijke prijs die toch gewoon probleemloze ontvangst kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Op kanaal 304 zit tijdelijk Car Channel. Hier zat TCM op, die deelt de zender al lange tijd met Cartoon Network (kanaal 19) vanaf 18:00. Het is een actie van de technische dienst naar het schijnt, maandag horen we er meer over.

[ Voor 24% gewijzigd door giant2000 op 19-03-2010 13:52 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 10:20
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij programam gemist en dan bij veroinca 10 x poker krijg?
Ik wil Top Gear graag terug zien, alleen je kunt maar 45 programma's terug kijken, en der staat ongeveer 35 x poker tussen en 10 x wat anders :s .
Waarom is dit, van die Gids klopt zowieso de helft niet :r .

Bedankt, en nee online is slechte kwaliteit...

WAT? zijn er gister 3 afleveringen achterelkaar geweest :\ ?

[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 20-03-2010 16:44 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Denk dat TopGear niet mag in de gemist optie ivm licentie's.
Kijk maar is op internetpage van RTLgemist, bij de veelal buitenlands serie's moet je betalen, te herkennen aan het € logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Yep, er staan alleen eigen producties op en o,o,o, wat willen we toch allemaal graag terug zien ;)
Voor mij heeft de toevoeging van de commerciëlen op Programma Gemist geen enkele toegevoegde waarde.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, behalve Hart van Nederland en eigen huis in puin en nog wat andere middelmatige programma's (die leuk zijn voor tijdens het zappen maar verder...) heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde.

Daarom had ik zo graag gezien dat voor Ned. 1, 2 en 3 de 10 dagen terug gewoon in stand waren gebleven in het basispakket....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik zelf krijg binnenkort een nieuw huisje en was dus opzoek naar een nieuwe TV provider,
Ik had zo een aantal vraagjes over interactieve TV van KPN daarom ben ik een livechat begonnen op de site,
rg-mohwa: had ik nog 1 klein vraagje
rg-mohwa: weet je misschien wanneer kpn HD-tv gaat uitrollen/uitzenden via interactieve tv ?
Kevin: Zegt u het maar?
Kevin: Vanaf 5 april
Nu weet ik niet of dit waar is maar ik hoop het wel eindelijk HD-tv in mijn dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
mwjoah, de datum is nogal strikt, maar in april-mei komt er zoals het er nu uitziet, voor 70% van de iTV klanten HD tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

ja dat is waar maar omdat ik per 16 april een nieuw huis krijg en op het moment geen internet/tv abbo heb, vraag ik me af of het beter is te wachten tot de details beschikbaar zijn zodat ik misschien een goedkoper/mooier HD aanbieding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
5 april is de eerste maandag in april, daarom zal die datum wel genoemd worden.
Ik zou het gewoon nog even aanzien.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap de problemen niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen.

Voor meerdere TV's. Waarom geen scart/rgb/hdmi/compunent/spdif video modulator met AB extender? Gebruik het al jaren voor de PC/DVD. Tegelijker tijd andere programma's kijken lukt niet, maar gewoon opnemen, DVD er in pleuren en later kijken?

Trouwens, iemand kreaTV geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Krummel: Wat bedoel je met kreaTV? Als ik hierop Google zie ik dat dit het platform is dat Motorola op (o.a.) haar 1960 boxen gebruikt en dat KPN er dus ook gebruik van maakt. Dus tsja, wat moet ik er van zeggen? Het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:57:
@Krummel: Wat bedoel je met kreaTV? Als ik hierop Google zie ik dat dit het platform is dat Motorola op (o.a.) haar 1960 boxen gebruikt en dat KPN er dus ook gebruik van maakt. Dus tsja, wat moet ik er van zeggen? Het werkt :D
Conditional Access systems
Ik zou zo kunnen verzinnen dat iemand ze unconditional gemaakt heeft? En al je dan op die manier dat het eea eruit weet te vissen?

Tenminste, ik vind het wel leuk als de USB poorten zouden werken. Al is dat niet ergens dichtgezet in een HEX van een micro.

Oh, en als de AB extender niet werkt moet je de enkele voor een bi directionele versterker vervangen. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 21:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pffff.. kom eens met wat links joh ;) ;) ;)

Die KPN streams zijn gewoon conditional, klaar. De enige manier om dat te veranderen, dat is door het encryptiesysteem te kraken (evt. met behulp van je eigen pincode en andere variabelen). Anders lukt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:06:
Pffff.. kom eens met wat links joh ;) ;) ;)

Die KPN streams zijn gewoon conditional, klaar. De enige manier om dat te veranderen, dat is door het encryptiesysteem te kraken (evt. met behulp van je eigen pincode en andere variabelen). Anders lukt het gewoon niet.
kraken=unconditional, maar hoeft niet. Flashen en decompilen kom je ook al een eind.

Maar heb nu voldoende voorgekouwd, rtfms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik wordt nieuwsgierig, mensen!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:15:
[...]

kraken=unconditional, maar hoeft niet. Flashen en decompilen kom je ook al een eind.

Maar heb nu voldoende voorgekouwd, rtfms.
Blabla, zoals al meerdere gedaan hebben en daar blijft het bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Dingen roepen over "voorkouwen" en dingen lezen (zonder aan te geven WAAR en WAT te lezen) en verder niets los laten... nog minder dan andere mensen die reeds gestrand zijn bij het doen van kraak pogingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nou, hartstikke fijn. Tuner in de keuken vanaf vanmorgen afgesloten ... weet iemand of het misschien mogelijk is om de tweede tuner te modificeren, zodat deze het serienummer van de hoofdtuner meestuurt met aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
wackmaniac schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:50:
Nou, hartstikke fijn. Tuner in de keuken vanaf vanmorgen afgesloten ... weet iemand of het misschien mogelijk is om de tweede tuner te modificeren, zodat deze het serienummer van de hoofdtuner meestuurt met aanvragen?
Dat zal niet gaan... waarom koop je niet een digitenne setje voor in de keuken? Abonnement is gratis bij iTV.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hmmz, dan moet ik weer een of ander kastje zien te regelen. Nou zal zo wel eens bij de Primafoon langsfietsen. Als dat niet te veel is, is dat misschien wel een fijne overbrugging tot ze een goed alternatief bieden of ik overstap naar een isp die wel meerdere tv's digitaal wil bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
wackmaniac schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:42:
Hmmz, dan moet ik weer een of ander kastje zien te regelen. Nou zal zo wel eens bij de Primafoon langsfietsen. Als dat niet te veel is, is dat misschien wel een fijne overbrugging tot ze een goed alternatief bieden of ik overstap naar een isp die wel meerdere tv's digitaal wil bedienen.
Marktplaats.... staan er legio op. Kaartje voor 15 euro erbij... telefonisch bij itv activeren... GEEN huurtuner nemen hoor! Zeg dat je al een tuner hebt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
giant2000 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:16:
[...]

Marktplaats.... staan er legio op. Kaartje voor 15 euro erbij... telefonisch bij itv activeren... GEEN huurtuner nemen hoor! Zeg dat je al een tuner hebt.
gheh, kpn.com/extratv was het toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Loekie schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:26:
[...]

gheh, kpn.com/extratv was het toch?
Ja, daar staat het. Alleen moet je bij het (telefonisch) aanmelden zeggen dat je al een tuner hebt, anders betaal je 4 euro per maand huur.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
giant2000 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:38:
[...]

Ja, daar staat het. Alleen moet je bij het (telefonisch) aanmelden zeggen dat je al een tuner hebt, anders betaal je 4 euro per maand huur.
M'n ouders hebben toen gewoon een smartcard gekocht voor iets van 15 euro, en activeren was simpel, er werd alleen om het nr gevraagd en ik meen adresgegevens, verder niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Loekie schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:41:
[...]

M'n ouders hebben toen gewoon een smartcard gekocht voor iets van 15 euro, en activeren was simpel, er werd alleen om het nr gevraagd en ik meen adresgegevens, verder niet.
Klopt hoor, ze zijn heel schappelijk. Het gaat er gewoon om dat je een Digitennen abonnement afsluit op exact dezelfde naam als je iTV abonnement. jekrijgt namelijk een aparte rekening voor Digitenne, maar daar staat dan hetzelfde bedrag als korting op:
Abonnement Digitenne van KPN
OmschrijvingBedrag
- Standaard abonnementsprijs (april 2010) € 8.50
- i-TV korting (april 2010) € -8.50
Totaalbedrag van deze factuur incl. BTW:€ 0.00

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn huidige Speedtouch 780, geen KPN firmware, die ik nu gebruik voor ADSL gebruiken icm met IPTV KPN?

Of moet ik persee die leipe Experiamoeder eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:44:
Kan ik mijn huidige Speedtouch 780, geen KPN firmware, die ik nu gebruik voor ADSL gebruiken icm met IPTV KPN?

Of moet ik persee die leipe Experiamoeder eraan hangen?
Vraag het aan eymey, die heeft het meen ik met een ST546 voor elkaar.
Std heb je wel de EB nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er zijn (via achterdeurtjes en gegevens die je eigenlijk niet mag weten) wel mogelijkheden hiervoor, maar officieel kan het niet.

Zeker als je bv. ook telefonie van KPN gaat gebruiken. Dan is het onmogelijk omdat het tot nu toe nog niemand is gelukt achter die gegevens te komen. Verder moet je behoorlijk goed weten waar je mee bezig bent (op de commandline van de Speedtouch)

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 31-03-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmmm.... vanavond had ik ineens helemaal geen GUI meer op de box :o. Overal waar een GUI zou moeten verschijnen (menu, zender/nu en straks info, guide) verscheen wel de grijze semi-transparante achtergrond voor de GUI, maar niet de GUI zelf :S

Anyway, tijd om te slapen, de box gaat straks vanzelf van power af dus misschien is het morgen weer opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:13:
[...]

Blabla, zoals al meerdere gedaan hebben en daar blijft het bij....
*kuch* nieuws(text)groepen, zoekt en gij zult zeker vinden.

Geen tut, maar verwijzingen naar technieken en er zijn er ook een aantal die geknutseld hebben aan hun STB in originele toestand en alles bij elkaar opgeteld......

En nee, ik ga het niet voorkauwen aangezien ik geen zin heb aan piepende kleuters die hun STB van papa en mama gesloopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Krummel, je zit op GoT, niet op MSN.

Probeer is een beknopte HowTo en laat je verassen van het nivo hier.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit, maar ben te lui om een tut te schrijven.

1
2
3
4

knutselse!

owjah, er is een hardwarehack dmv een ISP hijack over de RISC micro.. Maar dat spul is zo miniscuul (smd) dat die gozer er een apart printje er voor heeft ontworpen en je moet een flinke dosis kennis van assembly/C++ hebben om wijs uit de HEX te maken.

Bovenstaand lijkt mij de best bewandelde weg.

Toch al leuke dingetjes gezien:
Alle zenders in mozaiek
mediastreamen van PC of USB disc
opname/film kijken over HDMI en tegelijkertijd zender via andere uitgang.
custom GUI
speed tweaks
etcetc

deze en deze vond ik ook nog.

goh, toch nog een tutorial

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 11:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:47
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm

Er staat nu ook bij dat HDTV mogelijk is: Pakket bestaat uit 10 zenders: Nederland 1,2,3 SBS6, NET5, Veronica, Animal Planet HD, Discovery HD, één en Canvas/Ketnet. Pakket gaat 10 euro per maand kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julius schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:21:
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm

Er staat nu ook bij dat HDTV mogelijk is: Pakket bestaat uit 10 zenders: Nederland 1,2,3 SBS6, NET5, Veronica, Animal Planet HD, Discovery HD, één en Canvas/Ketnet. Pakket gaat 10 euro per maand kosten.
is er al een tijdje, maar ik kom op 52 zenders in het basispaket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:30:
[...]

is er al een tijdje, maar ik kom op 52 zenders in het basispaket...
Nope, jij bedoelt via Glasvezel, het wordt nu ook beschikbaar op adsl/vdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:49:
[...]

Nope, jij bedoelt via Glasvezel, het wordt nu ook beschikbaar op adsl/vdsl
het werkt al een tijdje hoor?

nog een tut

nog een hele inventieve toepassing gevonden om van een mobieltje via wifi een AB te maken..

De sugestie wordt bij mij gewekt dat er een tarball of executable is mbt een bootloader. Alleen is de vraag nu waar.
Het zou voor iedereen een heel stuk simpeler worden daardoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

lordsnow

I know nothing

Ik zit ook te kijken naar ITV van de KPN, aangezien mijn woning (nog) geen aansluiting heeft op kabel. Ik heb op dit moment Digitenne, maar de kwaliteit is toch niet echt om naar huis te faxen.

Ik heb zojuist even gebeld met de de hd van de KPN. Volgens hun krijg je tegenwoordig een ExperiaBox TG789 als modem/router. Mijn vraag was, of deze modem/router wireless G of N is? Dit wist de hd niet met zekerheid te zeggen, maar "waarschijnlijk" was dit N.

Nu lees ik in de handleiding van de TG789 dat het wel draadloos N is. Maar... als ik dan kijk bij de snelheid, dan staat daar "tot 130Mbps". Het lijkt er dus op dat het zo'n "Enhanced wireless" apparaat is, oftewel een nep-N apparaat dat maar uit kan zenden op 1 kanaal.

Mijn eerste vraag: kan iemand bevestigen dat je met de TG789 geen 300Mbps kan halen?

Mijn tweede vraag: hoeveel snoept ITV van mijn Internet verbinding? En als ik via 1 kanaal kijk, en het tweede kanaal opneem? Hoeveel blijft over voor telefoon en Internet?

[ Voor 32% gewijzigd door lordsnow op 05-04-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:51:
[...]

sinds wanneer dan? Misschien als test maar het wordt vanaf morgen pas breed uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:51:
[...]

sinds wanneer dan? Misschien als test maar het wordt vanaf morgen pas breed uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:08:
[...]

Grappig, had niet de indruk dat ik een betatester was.

Er heeft al een marketingactie gelopen mbt korting op abo en STB.. Nu loopt er een actie met de STB gratis :(.
Zal het niet zijn dat de uitroll per host (centrale) een bepaalde launchdate kan hebben?
[b]lordsnow schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:59

Mijn tweede vraag: hoeveel snoept ITV van mijn Internet verbinding? En als ik via 1 kanaal kijk, en het tweede kanaal opneem? Hoeveel blijft over voor telefoon en Internet?
als je tegelijkertijd kijkt en opneemt kan het aardig oplopen, ik las ook wat isseus met telefonie. Als je een trained bitrate van maar 4Mb hebt, zal het wel sappelen worden ja.

Snap ook niet waarom de STB niet een peer to peer achtige omgeving heeft, lijkt mij veel effectiever tenminste.

http://en.wikibooks.org/wiki/How_to_use_a_Motorola_DVR/Bugs is het niet maar zou wel eens handig kunnen blijken

en deze https://opensource.motoro...ect/projects.vip_motoplyr

eindconclusie:

Er zijn meerdere wegen te bewandelen om de firmware te rippen en te hijacken, maar Ubuntu of een andere distro op wat ouwe hardware instaleren om motoplyr en KreaTV te draaien is verreweg de snelste en simpelste.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 11:28 . Reden: eindconclusie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:42:
[...]eindconclusie:

Er zijn meerdere wegen te bewandelen om de firmware te rippen en te hijacken, maar Ubuntu of een andere distro op wat ouwe hardware instaleren om motoplyr en KreaTV te draaien is verreweg de snelste en simpelste.
Het ziet er allemaal leuk uit en de diverse links waren bekend, maar .... er is nergens een story van iemand die de encryptie gekraakt heeft of die z'n STB draaiend heeft als een soort mediacenter...

conclusie:

we zijn er nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:42:
[...]

Grappig, had niet de indruk dat ik een betatester was.

Er heeft al een marketingactie gelopen mbt korting op abo en STB.. Nu loopt er een actie met de STB gratis :(.
Zal het niet zijn dat de uitroll per host (centrale) een bepaalde launchdate kan hebben?

[...]

als je tegelijkertijd kijkt en opneemt kan het aardig oplopen, ik las ook wat isseus met telefonie. Als je een trained bitrate van maar 4Mb hebt, zal het wel sappelen worden ja.

Snap ook niet waarom de STB niet een peer to peer achtige omgeving heeft, lijkt mij veel effectiever tenminste.

http://en.wikibooks.org/wiki/How_to_use_a_Motorola_DVR/Bugs is het niet maar zou wel eens handig kunnen blijken

en deze https://opensource.motoro...ect/projects.vip_motoplyr

eindconclusie:

Dat laatste, zo ver was iedereen hier al. Alleen kpn encrypt de streams en dan heb je er nog steeds geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:41:
[...]

Dat laatste, zo ver was iedereen hier al. Alleen kpn encrypt de streams en dan heb je er nog steeds geen zak aan.
Ik zou dan de boel toch maar eens heel goed doorlezen..
Deze gegevens (configuratie en firmware) kan worden geëxtraheerd met de Infocast2Tools . The package contains a server and a client. Het pakket bevat een server en een client. Simply start the client with the multicast address of interest and start the box. Gewoon beginnen met de cliënt met het multicast-adres van de rente en start de box.
En dan nog, de boel is niet encrypted. Er wordt gewoon van een andere bestandsstructuur gebruikt gemaakt dan dat jullie gewend zijn.

http://www.interactivetvw...rating_a_transport_stream

De kunst is om ten alle tijden "outside the box" te blijven denken en niet autistisch blijven hangen in parate kennis. Als je dat voor elkaar krijgt kom je al een flink stuk verder..

Verzamel alle gegevens die ik in de url's heb gegeven en dan kom je er achter dat er drie manieren zijn om op het doel te komen..

Qua de firmware GUI tweaks, dat laat ik liever aan iemand anders over omdat ik niet zo creagrafisch ben, laat mij maar lekker rippen hijacken en scripten.
Dus als iemand zich geroepen voelt om de boel te finetunen en er meteen gelikt uit kan laten zien?

Er zijn overigens Peer achtige functionaliteit in een firmware voor deze STB obv linux.. Dat geeft meteen een flinke uitbreiding in het zenderaanbod...Deze is het bekijken waard, http://ostatic.com/blog/phex-3-0-open-source-gnutella-client

En jongens, het ligt nu zowat voorgekauwd voor jullie neus. Er zijn drie manieren en als je van elke manier alle stappen bij elkaar verzameld kan je meteen aan de slag.
Ze werken alle drie!!! En blijf onthouden dat de vip1900 ook bekend staat onder andere namen waar echt leuke dingen onder zijn te vinden.
Hou de zenderversleuteling wel intact, maar die opmerking lijkt me redundant.

Ik zeg nu dus amen, anders ga ik toch echt twijfelen of ik op MSN zit.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Je bent erg grappig, Krummel. Ik snap helemaal niks van wat je allemaal laat zien, maar het is wel verdomd interessant. Als het ware. Als iemand een huisvrouwen oplossing presenteert dan doe ik mee!!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Ik snap er ook niets van en ik heb een ir. in informatica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:06:
Ik snap er ook niets van en ik heb een ir. in informatica :)
Tsja, daar heb je het al.. die gasten van de uni die denken altijd te moeilijk.. ;)

OK, probeer voor te stellen... ubuntu server met twee NIC's. Aan de ene kant de CPE en aan de andere de STB.
Ertussen een virtual redirect, waardoor de CPE en de STB denken dat ze rechtstreeks verbonden zitten.

Ondertussen kan je de datastream op welke manier dan ook capturen, take your pick (alles tegelijk is handig omdat je nooit weet of je het nog nodig hebt en nog een keer is geen optie want het duurt lang).

evtl kan het ook met XP met snifftoolz, maar dat kan nooit zo in depth zijn als hierboven..

Deze gegevens hijack je en gebruik je om je eigen firmware te recompilen die je via:

De reverseDNS/phishing manier of de keycode user menu manier of via kreatv manier in de STB blazen.. Hierna, als je tenminste zo slim was, kan het via de USB.

Vergeet niet de autoupdate uit te zetten.

ZO, moet ik jullie billen ook nog afvegen?

Unlock your brain before you open your mouth is toch een bekende spreuk van de verplichte kost voor je masters dacht ik mij te herinneren.

Trouwens dit heeft weinig met informatica te maken.. Dit zit toch al een heel stuk lager in het OSI model. En de firmware is knippen, plakken en compilen. Het hebben van een masters zou een handicap kunnen zijn omdat je het niet kan voorstellen dat het zo simpel is.
giant2000 schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:51:
Als iemand een huisvrouwen oplossing presenteert dan doe ik mee!!
Zie je wel dat we op MSN zaten?

Ow, de credits mogen naar onze scandinavische vrienden zoals gewoonlijk. Die deze STB al in 2007 gehacked hebben. Tsja, hadden wij maar het grondwettelijk recht op informatie...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

lordsnow

I know nothing

Kan iemand met een TG789 bevestigen dat je geen 300Mbps, maar wel 130Mbps, kan halen, draadloos? (Oftewel, een "nep-N" wireless router).

[ Voor 17% gewijzigd door lordsnow op 05-04-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:00:
Kan iemand met een TG789 bevestigen dat je geen 300Mbps, maar wel 130Mbps, kan halen, draadloos? (Oftewel, een "nep-N" wireless router).
die 300 van de N is marketing, bijvoorbeel error correcting haal je dit netto niet, maar het mag juridisch wel meegeteld worden.

KPN kennende hebben ze vast wel wat regeltjes tbv securety in de firmware staan die de boel vertragen.

edit:

realiseerde dat ik niet eens op youtube heb gekeken...

http://www.youtube.com/re...h_query=moterola+stb&aq=f

is voor de 1510, maar ik zie mogelijkheden

http://translate.google.n...tv.bloggsida.se%26hl%3Dnl

http://iptv.bloggsida.se/ praten ze over een bootloader voor XP, alleen dan wel voor de vip1510. Maar de source staat er ook...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:18:
[...]is voor de 1510, maar ik zie mogelijkheden

http://translate.google.n...tv.bloggsida.se%26hl%3Dnl

http://iptv.bloggsida.se/ praten ze over een bootloader voor XP, alleen dan wel voor de vip1510. Maar de source staat er ook...
Je ziet mogelijkheden en allemaal linkjes, maar zelf dus nooit geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:05:
[...]

Je ziet mogelijkheden en allemaal linkjes, maar zelf dus nooit geprobeerd...
er werd gevraagd om een huisvrouwenoptie, de smartuser manier geeft mij geen reden om mij in een bootloader.exe voor XP te verdiepen.
Wellicht dat iemand anders wel die moeite wil nemen. Het princiepe blijft hetzelfde, alleen doet een tool alles wat je met de smartuser met de hand doet, maar dan op XP. Ik zag er trouwens ook een tarball tussen staan.

Overigens heb ik een hekel aan dat soort software, ik wil namelijk zien wat ik doe.

Overigens, ook al geloof je mij niet, hoe verklaar je dan die showcases van telia magnet etc? En sommige GUI's zien er echt gelikt uit...

Its a conspiracy man...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:12
Ik lijk na de laatste firmwire-update geen teletekst meer te hebben. Kan op de knop drukken wat ik wil, maar gebeurt niets. Heb al keer uit gezet aan de achterkant maar geen verandering

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hmmm, hier gewoon teletekst hoor :-).

ennehm @krummel: Ik kan de charme inzien van je denkwijze, maar totdat je het ook daadwerkelijk voor elkaar hebt gekregen om andere firmware in je box te zetten en het dan nog steeds werkt met de KPN streams en subscription is het: "eerst zien, dan geloven!".

Het staat buiten kijf dat die 1960 box loaded is met geile hardware en potentiele coole features, maar het ding wordt gewoon beperkt door KPN. Alsof je een ferrari, lamborghini, etc. hebt en er een "flintstones motor" in zet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:09:
Het staat buiten kijf dat die 1960 box loaded is met geile hardware en potentiele coole features, maar het ding wordt gewoon beperkt door KPN. Alsof je een ferrari, lamborghini, etc. hebt en er een "flintstones motor" in zet :P.
Offtopic: Meer als een Bugatti Veyron, zonder die speciale sleutel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door stijnos1991 op 06-04-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

ennehm @krummel: Ik kan de charme inzien van je denkwijze, maar totdat je het ook daadwerkelijk voor elkaar hebt gekregen om andere firmware in je box te zetten en het dan nog steeds werkt met de KPN streams en subscription is het: "eerst zien, dan geloven!".

En dat bedoel ik nou ook. Laat het eerst maar eens werkend zien voordat ik het geloof. Zolang KPN nog heel simpel je tuner kan herkennen en blokkeren geloof ik heilig in deze samenzwering.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16
lordsnow schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:00:
Ja, kan ik bevestigen. Ik haal 144 Mbps op zowel de Macbook als de iMac. 300 is inderdaad pure marketing en ik vind 144 mbps toch snel zat.

Ik heb vanmiddago ook iptv besteld. Zat er al op te wachten, maar nu was plotseling de postcode check weg. De bestelling via telefoon gedaan en dat ging. Tevens HD kanalen besteld, dus ben benieuwd.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way ahead of you, alleen zit er zo even snel gekeken inderdaad een heleboel onzin in die de boel vertraagt terwijl er met die code geen meerwaarde gegeven wordt voor bijvoorbeel security. Ook de manier waarop uitzendingen worden opgenomen, dit gebeurt zogezegt via een live stream terwijl je met peer een heel stuk beter met de bandbreette om gaat en je eventueel on demand kan restricten of zelfs cappen op het moment dat je bijvoorbeeld met de PC gaat downloaden. Je gaat het toch niet direct kijken, dus wat maakt het uit dat de data even wat later binnen komt? Als achterwacht kijk ik wel naar een hybrid vorm voor op het moment dat je iets opneemt en ook meteen kijkt zodat dit niet afgevangen hoeft te worden met de live stream en omdat aan het begin het netwerk nog niet groot genoeg is om een buffer te creeren die hiervoor ruim genoeg is.
Als je dit collectief zou toepassen op je STB's, dan scheelt dat de ISP een heel stuk aan bandbreette en ontstaat er ruimte voor content serviceses die je al dan niet commercieel aan de man kan brengen.
Ook krijg je een soort "retentie" die uitzenging gemist obsolete maakt op het moment dat het netwerk groot genoeg is.
De decentralisatie heeft nog meer voordelen, maar daar had ik al eerder een link over gepost.
De optie om bij voldoende bandbreette meerdere live streams tegelijk te kunnen kijken over verschillende uitgangen zal nog even moeten wachten, maar ik hou er wel rekening mee voor de toekomst.
Wat er zeker gaat komen is een aanpassing voor een grotere HD, maar als ik naar de voeding kijk zal dat wel een hele zuinige moeten worden tenzij dit wordt aangepast. (Om de bestanden ook extern leesbaar te maken is een aanpassing voor nodig mbt de indeling naar fat32 in de RISC met FatFS waarin weer te weinig geheugen voor beschikbaar is om het ernaast te plaatsen. Geintregreerd zou wellicht wel kunnen, maar zo hardcore ben ik nu ook weer niet. Wel zou er via een USB opslag de inhoud in geconverteerde vorm "gespiegeld" kunnen worden die dan wel leesbaar is, deze van en naar conversie zou voor rekening genomen kunnen worden door een NAS waarin een aparte partitie beschikbaar voor gesteld is die zo groot is als het product na conversie van de gehele schijfruimte van de STB. )

Dit, samen met een wifi java api tbv een AB via je mobieltje is naar mijn idee best wel vraag naar?

Dus ik was al een blokdiagram aan het tekenen, maar het daadwerkelijke programmeerwerk is nogal een puist werk voor in mijn uppie. Zeker omdat het schilletje en response nog op de originele firmware moet lijken.

Met simpel knip en plakwerk krijg je maar een gedeelte aan de praat en je zult dit elke keer moeten blijven doen als er een update is geweest.

Trouwens, poepen jullie niet in de broek dat ik hier niet een enorm drone netwerk van wil maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, met zulke boxen kan je ongelofelijk veel leuke dingen doen. Zaken zoals op mobiel of bv. in het hele netwerk TV kijken had ik, toen ik nog een DVB-T kaart tbv Digitenne in een linuxdoos had zitten m.b.v. "VDR" allang voor elkaar. Kan je nagaan, met open-source software.

Met een Nova-T 500 (met dual tuner) kon ik met gemak 6 zenders tegelijk naar div. pc's in het netwerk streamen. De limiet zat 'm alleen in het feit dat je alleen zenders tegelijkertijd kon ontvangen die ook samen in 1 bouquet zaten (en dat dus 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:41:
Tsja, met zulke boxen kan je ongelofelijk veel leuke dingen doen. Zaken zoals op mobiel of bv. in het hele netwerk TV kijken had ik, toen ik nog een DVB-T kaart tbv Digitenne in een linuxdoos had zitten m.b.v. "VDR" allang voor elkaar. Kan je nagaan, met open-source software.

Met een Nova-T 500 (met dual tuner) kon ik met gemak 6 zenders tegelijk naar div. pc's in het netwerk streamen. De limiet zat 'm alleen in het feit dat je alleen zenders tegelijkertijd kon ontvangen die ook samen in 1 bouquet zaten (en dat dus 2x)
Dus een knipoog naar de "intelligentie" van TiVo zou ook welkom zijn? In theorie zou het mogelijk moeten zijn om uit elke uitgang een andere stream te kunnen weergeven die je met een meervoudige coax modulator naar het antennesysteem kan afzetten om dan per frequentie een AB functie toe te wijzen.

Ik ga natuurlijk eerst de firmware kaal met alle features van de hardware enabeled aan de praat proberen te krijgen, maar het is natuurlijk wel handig om overal haakjes en oogjes te plaatsen voor toekomstige uitbreiding of comminucatie naar api's. Het laatste idee bevalt me wel omdat het een heleboel in mijn workload scheelt, maar het kost van de STB wel wat meer rekenkracht tenzij je het java gedeelte over de IO laag de boel remote laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja.... ik weet niet of de TiVo alles kan wat jij zegt, maar ik kan me voorstellen dat er nog geen enkele box is (ook de 1960 niet) die eventjes 32 mpeg4 kanalen decodeert en dan ook nog weer simultaan op meerdere RF frequenties weet te muxen :')

En op de netwerken die genoeg bandbreedte hebben om dat ook qua feeds maar aan te kunnen (bv. FttH) ZIJN de headends die een analoog TV en FM + DVB-C signaal leveren al voorhanden. Alleen toko's zoals KPN weigeren hier gebruik van te maken omdat ze dan hun interactieve diensten niet aan de man kunnen brengen (waarschijnlijk kunnen ze niet tegen de 'waarheid' dat gewoon 1richting TV voor veel mensen wel eens voldoende zou kunnen zijn).

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 06-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
lordsnow schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:59:Mijn tweede vraag: hoeveel snoept ITV van mijn Internet verbinding? En als ik via 1 kanaal kijk, en het tweede kanaal opneem? Hoeveel blijft over voor telefoon en Internet?
Als het goed is niets; de bandbreedte voor de tv is al gereserveerd. Je hebt dus de snelheid die ze bieden voor internet (varieerd per abo) exclusief voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:47:
Mja.... ik weet niet of de TiVo alles kan wat jij zegt, maar ik kan me voorstellen dat er nog geen enkele box is (ook de 1960 niet) die eventjes 32 mpeg4 kanalen decodeert en dan ook nog weer simultaan op meerdere RF frequenties weet te muxen :')

En op de netwerken die genoeg bandbreedte hebben om dat ook qua feeds maar aan te kunnen (bv. FttH) ZIJN de headends die een analoog TV en FM + DVB-C signaal leveren al voorhanden. Alleen toko's zoals KPN weigeren hier gebruik van te maken omdat ze dan hun interactieve diensten niet aan de man kunnen brengen (waarschijnlijk kunnen ze niet tegen de 'waarheid' dat gewoon 1richting TV voor veel mensen wel eens voldoende zou kunnen zijn).
Hoe kom jij aan 32? Zijn er toch max 3 simultaan? HDMI, RGB en SPDIF en aangezien de HDMI alleen voor MPEG4 in aanmerking komt en dus ook niet naar een aparte externe coaxmodulator flikkerd, zijn het dus IMO 1x MPEG4 en 2x MPEG2 maximaal.

Overigens kan er een heleboel met de proc. idle time. Als je een percentage van de idle cycle als Borg hyve laat functioneren, kan er rekenkracht van elkaar geleend worden voor intelligente services zoals TiVo of een MMORPG om maar twee gedachtespinsels van mij te noemen.

Ik snap nog steeds niet waarom KPN voor de 2e TV niet een RGB2coax modulator met IR extender en 2e AB set verkoopt, die dingen zijn voor niet zo gek veel geld zelfs bij de Karwij te koop. Dus KPN levert de klant maar Digitenne omdat ze te weinig product kennis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, jij begon over "het antennesysteem" ;-)

Maarehm, laat KPN eerst eens de basisfunctionaliteit van die box in orde brengen, en dan pas over de features beginnen die jij zo belangrijk vindt ;).

Zodra KPN die box snel en stabiel heeft, het mogelijk maakt om bv. ook wekelijks/dagelijks/maandelijks/whatever recurring opnames te schedulen en dat soort basisfunctionaliteit die zelfs een gewone dvd-recorder al heeft, laat ze daarna eens met coole features komen :)

Trouwens, je vergeet nog steeds het bandbreedte aspect bij die 2e of 3e tv. Voor FttC, FttH en gunstig gelegen (a/v)DSL klanten zal een 2e of mss. zelfs een 3e stream nog wel lukken, maar voor een substantiele groep gebruikers krijg je gegarandeerd gezeik. Wat dat betreft kan je dan beter naar Tele2 gaan: Die snoept wel gewoon on demand bandbreedte van je internet af op het moment dat er veel IPTV streams binnen komen.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 07-04-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Heb net flink door dit topic heen lopen zoeken, omdat ik met een probleem zit bij mijn ouders wat ik niet zo 1-2-3 opgelost krijg. Situatie is als volgt:

Pre-KPN was er een HD recorder die DVDs kan branden van zn opnames. Aangezien mijn vader een uurtje of 2-3 per week opneemt en wilt bewaren, is dat ook noodzakelijk. Dit ging altijd prima.

Met KPN is het geval dat ik de TV op HDMI aangesloten heb op de ontvanger, de HD recorder via SCART. De HD recorder heeft helaas geen HDMI in, alleen out. Maar nu lijken de opnames van een slechtere kwaliteit te zijn dan eerder het geval was. Dus, wilde ik proberen om via de ontvanger op te nemen en dat dan op een of andere manier er af te krijgen. Maar ik krijg het idee dat KPN dit (voorlopig) nog onmogelijk heeft gemaakt. Klopt dit? Dan vraag ik me af, waar dienen in hemelsnaam die USB poorten dan voor, als je daar geen externe HD op kan aansluiten?

Waarschijnlijk zal ik dus mijn vader moeten teleurstellen en dat hij of een nieuwe HD recorder & brander koopt die via HDMI in op de TV aangesloten kan worden, of hij moet maar gewoon het kwaliteitsverschil voor lief nemen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Paitor: You're totally right. Wat hier al div. keren is aangehaald: Die 1960 boxen die KPN gebruikt kunnen ongelofelijk veel, maar KPN heeft alle functionaliteit eruit gesloopt (of bij het opbouwen van hun eigen software incl. alle beveiligingen er gewoon geen aandacht aan willen besteden).

De enige (ook door KPN ondersteunde) manier is dus toch echt om je losse HDD-recorder aan te sluiten op de VCR scart van de 1960. Je kan dan prima met de 1960 opnemen en het later overnemen op je hdd-recorder.

Suc6 bij het kopen van een hdd-recorder met HDMI ingang. Die bestaat namelijk 99% zeker niet, iig niet legaan ;). De reden kan je vast wel bedenken.

Helaas, voor hassle-free opnemen kan je nog steeds het beste analoge TV hebben, of digitaal via sommige kleinere kabelnetten die de zenders in het basispakket niet versleutelen. Los van Digitenne en Sat natuurlijk, daar bestaan zat (dure en soms ook niet 100% betrouwbare) oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb een DVD recorder aangesloten en daarmee kan ik alleen direct opnemen. Opnames opnemen worden geweigerd d.m.v. een beveiliging. Overigens als je de tuner op 1080i zet kan het wel, maar voor hoelang nog?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik neem nooit m`n opnames van de HDD op DVD op........maar kan het niet op dezelfde manier zoals ik het nu heb met m`n UPC digitale TV en HDD ?

Dus gewoon decoder op de TV en decoder via scart rechtstreeks op de HDD ?

Nadeel is wel dat je niet live kunt zien tijdens het opnemen.........ze zullen ook eens een keer klantvriendelijk worden en gewoon een de decoder met 2 tuners leveren, waarmee je gewoon zelf je eigen recorder kunt gebruiken, ipv. die brakke rommel waar ze zelf mee aankomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het lijkt me eigenlijk vrij kwalijk als KPN er dus blijkbaar, bij eenmaal op de 1960 gemaakte opnames, een macrovision-signaal op zet zodat HDD/DVD recorders dit weigeren over te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Laatst online: 13-07-2024
Absoluut.......

En waarom mag de 1960 wel gebruik maken van 2 streams tegelijk.......je kan dus opnemen en live kijken tegelijk, maar de 2e decoders van mensen worden afgesloten.......waar slaat dat op ?

En op die manier proberen ze weer marktaandeel terug te winnen ?

Yeah Right.......wie bedenkt dat soort onzin nou ? 7(8)7

Ze raken een flink stuk marktaandeel kwijt aan de kabelboeren en zie daar, plotseling kunnen wel snel met vdsl2 komen........dat had ook wel eerder gekund........maar ja, eerst de oude rotzooi zoveel mogelijk uitmelken.

Dingen liggen al lang op de plank, maar worden beetje bij beetje gebracht om maar behoefte bij de mensen te blijven creëren........eerst platte TV`s, dan HDTV en nu wordt 3DTV weer gehyped........het zal me benieuwen waar ze hierna weer mee aan gaan komen, om maar zoveel mogelijk geld bij mensen vandaan te halen.......

Hallo !........ HDTV is gewoon een vooruitgang in de techniek en moet gewoon voor hetzelfde geld aangeboden worden !

Dan krijg je van die crap argumenten........maar het kost geld om die investeringen te doen.......NEE !.......je verdient ook wel als je ze meteen doet, maar ze willen gewoon zoveel mogelijk verdienen, ipv. van service aan mensen te geven........het draait allemaal om de cijfertjes en niet om wat voor de klanten/mensen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Slimme meneren, die bedenken dat. Zodra de markt verzadigt halen ze weer een nieuwe techniek van de plank en hup! het volk koopt weer nieuwe spullen. Na 3D komt er wel weer iets nieuws wat NU al bedacht is. Geloof me op mijn woord.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
giant2000 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:31:
Slimme meneren, die bedenken dat. Zodra de markt verzadigt halen ze weer een nieuwe techniek van de plank en hup! het volk koopt weer nieuwe spullen. Na 3D komt er wel weer iets nieuws wat NU al bedacht is. Geloof me op mijn woord.
Ik denk dat jij dingen te makkelijk ziet. Ik werk zelf in R&D en geloof me, het duurt echt wel lang en kost veel tijd om nieuwe technieken te ontwikkelen. Er liggen echt geen grote stapel technieken op de plank die zo ingezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:21:
Het lijkt me eigenlijk vrij kwalijk als KPN er dus blijkbaar, bij eenmaal op de 1960 gemaakte opnames, een macrovision-signaal op zet zodat HDD/DVD recorders dit weigeren over te nemen :(
Die chip is verplicht, zonder dat ding mag Motorola/Kreatel ze niet uit de fabriek laten rollen en zonder dat ding wordt het voor partij als KPN lastig onderhandelen voor zender-doorgifte. Crux is dat opnemen nu nog best mag, maar dat de gaten gedicht worden waardoor nu nog opnames mogelijk zijn. Content-boeren kunnen dan later wat toeschietelijker worden, want de content staat niet binnen een uur van reclame ontdaan op het grote boze internet.
nazuzed schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:10:
Absoluut.......

En waarom mag de 1960 wel gebruik maken van 2 streams tegelijk.......je kan dus opnemen en live kijken tegelijk, maar de 2e decoders van mensen worden afgesloten.......waar slaat dat op ?
vziw heeft dat als reden dat de bandbreedte voor IPTV nu niet vast in een profiel wordt geregeld, maar dat het dynamisch per box zou zijn. Er was er hier al eerder een die dat schreef.
En op die manier proberen ze weer marktaandeel terug te winnen ?

Yeah Right.......wie bedenkt dat soort onzin nou ? 7(8)7

Ze raken een flink stuk marktaandeel kwijt aan de kabelboeren en zie daar, plotseling kunnen wel snel met vdsl2 komen........dat had ook wel eerder gekund........maar ja, eerst de oude rotzooi zoveel mogelijk uitmelken.

Dingen liggen al lang op de plank, maar worden beetje bij beetje gebracht om maar behoefte bij de mensen te blijven creëren........eerst platte TV`s, dan HDTV en nu wordt 3DTV weer gehyped........het zal me benieuwen waar ze hierna weer mee aan gaan komen, om maar zoveel mogelijk geld bij mensen vandaan te halen.......
Volgens mij had KPN VDSL2 liever helemaal overgeslagen, er is al wat langere tijd apparatuur voor aanwezig, en direct door naar FttH. Probleem bij laatste blijkt echter de langzame uitrol te zijn die door o.a. weinig gespecialiseerd personeel en langzame vergunningsverstrekking veroorzaakt wordt.
In Enschede hadden ze hele sloten mensen uit voormalig Oost-Duitsland aan de slag die puur de grote bundels neerleggen, daarna kwam de ploeg die alles de woning inblies en vervolgens kwam er iemand voor de randapparatuur. VDSL2 is dan iets makkelijker, maar ook gevoeliger voor storing. Is echter wel een investering die je over wilt slaan als de opvolger ook voor de deur staat.
Hallo !........ HDTV is gewoon een vooruitgang in de techniek en moet gewoon voor hetzelfde geld aangeboden worden !

Dan krijg je van die crap argumenten........maar het kost geld om die investeringen te doen.......NEE !.......je verdient ook wel als je ze meteen doet, maar ze willen gewoon zoveel mogelijk verdienen, ipv. van service aan mensen te geven........het draait allemaal om de cijfertjes en niet om wat voor de klanten/mensen te doen.
Tja, er is een grote groep mensen die overtuigd zal moeten worden van de voordelen, tot die tijd betaal je het volle pond. Marketing 101.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik heb 1 vraag waarvan ik het antwoord nergens duidelijk kan vinden. Ik heb op dit moment UPC als tv leverancier. Nu liggen er bij mij kabels door het huis heen vanuit de meter kast. Hoe gaat dit met interactieve tv van kpn. Ik neem aan dat de modem in de meterkast kan, maar sluit ik dan de modem aan op de standaard tv kabel (die dus al bv naar zolder ligt) of moet ik een aparte netwerk kabel aanleggen naar zolder, daar de decoder op aansluiten en heb ik dan pas tv?

Voor mij een belangrijk verschil want ik wil dus niet extra kabels trekken door het huis....hoe werkt dit nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:00:
Trouwens, je vergeet nog steeds het bandbreedte aspect bij die 2e of 3e tv. Voor FttC, FttH en gunstig gelegen (a/v)DSL klanten zal een 2e of mss. zelfs een 3e stream nog wel lukken, maar voor een substantiele groep gebruikers krijg je gegarandeerd gezeik. Wat dat betreft kan je dan beter naar Tele2 gaan: Die snoept wel gewoon on demand bandbreedte van je internet af op het moment dat er veel IPTV streams binnen komen.
Je vergeet peer en decentralisatie en op het moment dat je over de io laag naar IP hopt om via ajax naar je webdisk saampjes met alle STB's onder die host een hyve te delen, om zo bandbreette van je www af te snoepen. Theoretisch moet dat kunnen.

Trouwens, ik kreeg gister laat dit nog ff toegespeeld:

Wikipedia: UNIC – UNIversal satellite home Connection..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De STB ( set top box / decoder ) moet inderdaad met een UTP kabel op de modem ook wel EB of ExperiaBox genoemd.
Deze EB moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt, vaak inderdaad de meterkast.

Als jij je primaire TV kijk positie op zolder hebt, zal je inderdaad een kabel moeten trekken.
Gaat het om een 2de TV, dan draadloos via Digitenne ( tot max 3 kaarten gratis per ITV abbo ), en/of 2de STB als je FttC bent. Of dit laatste met VDSL2 ook mogelijk is, is nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
xxxMaverick schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:36:
Ik heb 1 vraag waarvan ik het antwoord nergens duidelijk kan vinden. Ik heb op dit moment UPC als tv leverancier. Nu liggen er bij mij kabels door het huis heen vanuit de meter kast. Hoe gaat dit met interactieve tv van kpn. Ik neem aan dat de modem in de meterkast kan, maar sluit ik dan de modem aan op de standaard tv kabel (die dus al bv naar zolder ligt) of moet ik een aparte netwerk kabel aanleggen naar zolder, daar de decoder op aansluiten en heb ik dan pas tv?

Voor mij een belangrijk verschil want ik wil dus niet extra kabels trekken door het huis....hoe werkt dit nu precies?
Hoezo kan je dat niet duidelijk vinden dan? Uit talloze conversaties hier en in zowat alle topics die hier over IPTV gaan (of het nou van Tweak glasvezel is, KPN ITV, Tele2 ITV, XMS Glasvezel, whatever) blijkt keer op keer dat we hier met UTP werken en dat er GEEN sprake is van coax of wat dan ook, aangezien er gewoon simpelweg geen analoog signaal meer is.

Dus ja, je moet UTP trekken (ook wel gewoon "netwerk kabel" genoemd). Of (wat je ook via KPN kan bestellen) je moet met "powerline adapters" gaan werken (adapters waarmee je een ethernet netwerkje aanlegt via je bestaande stroomnet).

Verder kan je, tenzij js ITV via Glasvezel wil nemen, slechts 1 ontvanger gebruiken. Voor de rest van je tv's kan je gratis 3 digitenne smartcards aanvragen bij KPN en, als je zelf geen apparatuur hebt die Digitenne (dvb-t) kan ontvangen, de benodigde tuners huren bij KPN. Maar ook dat is hier al div. keren beschreven.

edit: Oh ja, nog wel een leuke voor wat betreft je extra tv's:

Mits je een goede ontvangst van Digitenne kan realiseren in de buurt van je meterkast, kan je er eventueel voor kiezen om slechts 1 antenne te pakken voor Digitenne, daar het voedingsblokje aan hangen dat je van KPN krijgt als je vraagt om het "digitenne via de ingebouwde tuner van mijn tv pakket", en de uitgang van dat blokje op je bestaande coax netwerk aan te sluiten. Dan heb je slechts 1 antenne nodig voor naar al je tv's :P (maar dat is wel weer heel off-topic hier)

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 07-04-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:52:
Deze EB moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt, vaak inderdaad de meterkast.
Het DSL signaal gaat honderden meters onder de grond door 2 0,5mm2 koperdraadjes met de nodige lassen ertussen en dan moet de EB opeens strak tegen het IS/RA? Grootste kolder die er al vanaf de ADSL trial in wat was het? 1994 al in zit. Als je er voor zorgt dat je kwaliteits kabel gebruikt zoals de binnengeleiding die je in de primafoon koopt of solid UTP waarvan je 1 tp gebruikt en je een verbinding maakt die niet al te veel demping veroorzaakt, kan je hem best ongestraft een meter of 20 door het huis heen halen. Dan bedoel ik dus niet een schroef verbinding zoals een kroonsteentje of bij de WCD en in elkaar twisten en een tapie eromheen, maar vertindes en groentjes zoals de KPN monteur gebruikt of solderen met een krimpkousje zoals iedere doehetzelver prima kan.
Een ander verhaal wordt het als je al bij het IS/RA een snr hebt die tegen de 6Db (hoger is beter) aan zit, dan zou ik er mee oppassen. Geeft het modem de snr niet aan en is niet uit te lezen met software van de fabrikant, is trial and error een prima techniek, effies kabel zo ongeveer los neer leggen en een dikke BIN naar binnen trekken vertelt je al genoeg.

Lukt het niet dan kan je de eventuele flatcable kunnen vervangen voor 2pair solid utp en check of je geen rolletjes van extra lengte hebt gemaakt voordat je het opgeeft.
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:59:
[...]

Hoezo kan je dat niet duidelijk vinden dan? Uit talloze conversaties hier en in zowat alle topics die hier over IPTV gaan (of het nou van Tweak glasvezel is, KPN ITV, Tele2 ITV, XMS Glasvezel, whatever) blijkt keer op keer dat we hier met UTP werken en dat er GEEN sprake is van coax of wat dan ook, aangezien er gewoon simpelweg geen analoog signaal meer is.
Hoezo is UTP geen synoniem voor analoog en coax wel? Toen er nog niet zoveel glas lag werden de dikste pijpen over coax gejast en nog steeds worden heel vaak de ATM switches en DSLconcentrators in een distributie frame nog met coax met elkaar verbonden, om het maar over het stenen tijdperk token ring maar niet te hebben natuurlijk.. Als er gewoon RG geklassificeerde kabel met voor de desbetreffende frequentie afgeschermde connectoren en de juiste (de)modulatie apparatuur en de afsluitweerstanden die o zo vaak worden vergeten, kan er net zulk kraakhelder beeld gegenereerd worden als RGB/SPDIF (vrijwel identieke gemeten ruiswaarde!).

Het is natuurlijk heel makkelijk om boumarktbaggerkabel, connectoren met plastic kapjes en gebrekkig montagewerk te verbloemen door het vingertje te wijzen naar de techniek.

Ik kan natuurlijk makkelijk praten omdat netwerkapparatuur, firmware en bekabeling mijn vakgebied is, alle voorschriften ken, ik de spullen er voor heb en omdat mijn huisantenne systeem geheel is uitgevoerd met pro spul heb ik die problemen niet.

Maar hoe vaak ik wel niet bij een zakelijke of persoonlijke relatie, niet met het oog wat ruis zie en de TV iets naar mij toe trek, hem daarna heel vlug weer terug schuif om de technische spagettie aanranding maar weer zo vlug mogelijk te proberen te vergeten.......

Electrisch is coax zelfs een veel mooiere kabel dan cat5 en iets beter aan shielded cat6. Dus, onderschat de waarde van coax niet en wanneer men te goedkoop is om glas te gebruiken wil ik zelfs wel eens bij de langere afstanden tussen switches zelfs een cat6 coax cat6 constructie laten trekken om toch evengoed aan de specs te komen.

Voor bijvoorbeeld een HDMI extender is coax IMO dus een veel betere optie dan utp, ik vind het dan ook jammer dat er door de algemene opini niet wat meer te krijgen is en wat er te krijgen was eruit ging.

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=5303
http://www.fullhdmi.nl/showonenews.asp?newsid=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Krummel:

Voor sommigen (incl. mij) kan het best interessant zijn en heel veel van die dingen die je roept die weet ik ook echt wel allang (sterker nog: ik werk hier al jaren met m'n modem 15 meter bij ISRA vandaan), maar ik antwoordde op iemand die duidelijk liet merken dat hij nog niet zo heel diep in de materie zit en gewoon bezig is met orienteren.

Dan ga je niet direct beginnen met "ah joh, gooi het advies van KPN maar in de wind en verplaats gerust je EB 10 meter bij het IS/RA punt vandaan" maar houd je het gewoon simpel, tot die persoon een beetje 'mee' komt en snapt wat er gebeurt.

Dat je via een goede UTP kabel een ADSL modem best nog 10-15 meter bij je ISRA vandaan kan zetten is ook allang algemeen bekend hier op GoT maar daar draiat het niet altijd om.

Hetzelfde over je coax versus cat5/cat6. Je weet (hoop ik) best dat iemand die vraagt of z'n bestaande coax-netwerk naar tv's toe, daarmee bedoelt of hij die kabel gewoon as is kan laten zitten en met z'n TV's kan tunen. DAT bedoelde ik met het analoge signaal.

Je zei het zelf al eens: keep it simple... ;) Je zal niet anders kunnen dan het met mij eens zijn dat het in een thuissituatie niet echt triviaal is om, alleen om maar je coax-kabels te kunnen gebruiken voor je data netwerk, je met allemaal mo-dem's aan de slag moet gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 08-04-2010 09:07 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste